Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Sex| Život

Sutanovac dva koraka napred -ostali trk za njim

jaksa scekic RSS / 25.05.2010. u 22:51

Vest koja za sad prolazi neopazeno ili moze da prodje neopazeno. A vrlo je ohrabrujuca. Potisnuta je opstom gungulom oko Farme, Satelita,Kofera, Orlova, objavljena je kasno popodne.Evo je u celini:

Gej lezbejski info centar saopštio je danas da pripadnici i pripadnice gej i lezbejske populacije mogu konkurisati za profesionalne vojnike u Vojsci Srbije.
Ta nevladina organizacija navodi da "želi da informiše gej-lezbejsku populaciju u Srbiji da, za razliku od Amerike i mnogih drugih država, mogu biti pripadnici Vojske Srbije i profesionalni vojnici".
U sklopu nastavka procesa profesionalizacije oružanih snaga, Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije raspisali su konkurs za prijem profesionalnih vojnika, koji će trajati do 31. maja, podseća se u saopštenju.
"Svi gej muškarci i lezbejke koji to žele i ispunjavaju uslove konkursa mogu se prijaviti, jer Vojska Srbije ne diskriminiše kandidate na osnovu seksualne orijentacije", naveo je taj centar.
Gej lezbejski info centar je pozvao Ministarstvo odbrane i Vojsku Srbije da najstrožije sankcioniše bilo kakvo maltretiranje i šikaniranje pripadnika oružanih snaga na osnovu seksualne orijentacije.
"Apelujemo da principe borbe protiv diskriminacije dokazuju i u praksi, ne samo u teoriji, i učine sve da se u Vojsci Srbije sve manjinske grupe osećaju dobrodošle", navedeno je u saopštenju.
Tanjug

[objavljeno: 25/05/2010]

vojska.jpg

Da li je ovo prvi znak da Srbija polako ali sigurno izlazi iz homofobije, i ulazi u okvire tolerancije.
Ne znam sta ce i kako reagovati ucesnici nedavne TV emisije DA ili NE, narocito oni koji su sekli vene i plakali za vremenima “Rado Srbin ide u vojnike” i bili protiv profesionalizacije vojske. Normalno, treba videti komentare u listu Politika na web sajtu.
Pola njih je uvredljivo, i cudno je da redakcija to obajvljuje. Jedno je biti duhovit, a drugo je biti na nivou Farme.
Odmah da se izjasnim, jesam za profesionalizaciju vojske, ono vremena sto sam proveo na ratistima sirom sveta i raznoraznim vojskama, to je sad jednostavno profesija, kao i svaka druga i zahteva veliki steepen znanja u umeca.
Danasnja ratna tehnika je umnogome komplikovanija od mojih dana osamdesetih godina u Centru veze u Bijeljini.
Takodje, licna je stvar pojedinca ko je njegov ili njena “najbolja drugarica”.
Americka vojska tek sad preispituje svoj stav, a ovdasnji komentatori su hvalili americkog generala koji je Holandski neuspeh u Srebrenici pripisao njihovoj politici tolerancije gej populacije.
Medjutim, ono sto je za Srbiju zanimljivo, a to je da je Vojska Srbije povukla crtu. Jedna demokratska zemlja,bar se Srbija takvom predstavlja, treba da stavi prst na celo.
Zasto, jer u biti jedna konzervativna institucija kao sto je vojska-izasla je na crtu.
A kad ce ostali?

 

 



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

die hard die hard 22:57 25.05.2010

Taj Sutanovac i inace...

...deluje modernije od hrpe domacih politicara.Al ovo nisam mogao ni da pretpostavim ni u najmodernijim snovima.
Cista desetka za nj.
Bili Piton Bili Piton 23:23 25.05.2010

Ovo


na prvi pogled deluje malo gauche ali je u nacelu sasvim ispravno, posto ta Srbija pripada i LGBT populaciji i ona ima puno pravo da se stavi u njenu odbranu (to jest, uklopi se u mehanizam vojske) ako to zeli.
nestor92 nestor92 23:25 25.05.2010

Budimo precizni

A kad ce ostali?


Šta to?

Mislim da u Srbiji nema diskriminacije takve vrste pri zapošljavanju niti mislim da je tzv. seksualna orijentacija bitna za zasnivanje radnog odnosa.
jaksa scekic jaksa scekic 23:31 25.05.2010

Re: Budimo precizni

nestor92
A kad ce ostali?


Šta to?

Mislim da u Srbiji nema diskriminacije takve vrste pri zapošljavanju niti mislim da je tzv. seksualna orijentacija bitna za zasnivanje radnog odnosa.


Interesuje me kako je u MUP-u npr,
Voleo bih da ste u pravu, ali nesto nisam siguran, ali videcemo po raspravi ovde koliko je tolerantna Srbija
nestor92 nestor92 23:42 25.05.2010

Re: Budimo precizni

Srbija je relativno netolerantna i to ne samo po ovom pitanju.

Srbija je protiv manifestacija kao sto je "povorka ponosa" i tu je netolerancija najveca. Zasto je to tako, tesko je objasniti u malo reci. I inace je to veoma komplikovano pitanje.

U obrazovanijem delu populacije je i tolerancija veca, ali je taj sloj relativno malobrojan, mada je njegov uticaj nezanemarljiv.

E sada se otvaraju mogucnosti da se povorka ponosa organizuje kao vojna parada u okviru proslave Dana VS
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:08 26.05.2010

Re: Budimo precizni

E sada se otvaraju mogucnosti da se povorka ponosa organizuje kao vojna parada u okviru proslave Dana VS

i da je (kolegijalno) čuva vojska:))) na čelu sa šutanovcem!

neka smo vala napredniji od amerike, pa šta košta da košta...
i da vidimo u praksi...

p.s. odnosno, da li pri regrutacijipostoji takvo pitanje - koje si seksualne orjentacije?
baš bih volela da vidim taj upitnik.
jer, već je diskriminacija ako postoji.
dragan7557 dragan7557 07:20 26.05.2010

Re: Budimo precizni

ali videcemo po raspravi ovde koliko je tolerantna Srbija

Izuzetno tolerantna.

Prebije ili ubije sve što je strano.

cerski
Zen Master Zen Master 07:58 26.05.2010

Re: Budimo precizni

Exitus Letalis
E sada se otvaraju mogucnosti da se povorka ponosa organizuje kao vojna parada u okviru proslave Dana VS
i da je (kolegijalno) čuva vojska:))) na čelu sa šutanovcem!

neka smo vala napredniji od amerike, pa šta košta da košta...
i da vidimo u praksi...

p.s. odnosno, da li pri regrutacijipostoji takvo pitanje - koje si seksualne orjentacije?
baš bih volela da vidim taj upitnik.
jer, već je diskriminacija ako postoji.



A sto puta sam vam poštovana gospodžo Exitus rekao da ste vi i Voja Koštunica ( i ta nacionalno srBska ekipa ) kao bata i seka odnosno slika u ogledalu jedno drugoga. To je taj večito nezadovoljni, sitničavi um kojiu svemu vidi zlo, kome uvek nešto fali i koji uporno i tvrdoglavo ponavlja svoju prostoproširenu mantru

P.S. By the way raspitajte malo o tzv Don't ask, don't tell pravilu u US Army pa će vam neke stvari biti jasnije
man ray loves me man ray loves me 09:04 26.05.2010

Re: Budimo precizni

By the way raspitajte malo o tzv Don't ask, don't tell pravilu u US Army pa će vam neke stvari biti jasnije

Amerikanci vecinski smatraju da je don't ask don't tell sramna politika, i jedno od glavnih Obaminih obecanja u kampanji je bilo da ce da je ukine. To je takodje jedna od glavnih stvari zbog koje trpi kritike - sto to jos uvek nije uradio.
yul_brynner yul_brynner 09:08 26.05.2010

Re: Budimo precizni

Amerikanci vecinski smatraju


има ли неки званичан податак (у процентима, анкета или тако нешто) да је то баш већински (стварно не знам, питам)?
man ray loves me man ray loves me 09:32 26.05.2010

Re: Budimo precizni

Bilo je mnogo anketa, rezultati variraju, ali uglavnom to jeste bilo jedno od glavnih obecanja Obamine kampanje, a on jeste pobedio.
yul_brynner yul_brynner 09:46 26.05.2010

Re: Budimo precizni

па сад, колико се из овога може закључити да "американци већински сматрају да је то срамна политика" не знам, али добро...

наобећавао се обама свашта, а треба баш бити глуп или заљубљен у његову појаву па веровати обећањима у предизборној кампањи...
man ray loves me man ray loves me 10:03 26.05.2010

Re: Budimo precizni

pa to je samo jedna anketa u kojoj vecina zaista to i smatra, ali koja i pokazuje koliko su ankete nepouzdane. ima i drugih anketa i mostly imaju slican rezultat. ta vecina nije velika - nesto vise od polovine stanovnika, ali mislim da postoji u realnosti.
sto se tice predizbornih obecanja, to nije bilo jedno od milion, vec jedno od glavnih - jedno od pet glavnih, recimo. to je jedno od lakmus pitanja, koje nosi puno glasova. u ovom izbornom ciklusu za lgbt zajednicu to je bilo pitanje broj jedan.
to je takodje bilo jedno od vaznih pitanja u 'kvalifikacionim' debatama unutar svake stranke.
yul_brynner yul_brynner 12:00 26.05.2010

Re: Budimo precizni

па тим горе ако је то је било једно од главних питања - само јачи доказ да је "leader of the free world" само јако добар продавац магле и ништа више...
man ray loves me man ray loves me 14:30 26.05.2010

Re: Budimo precizni

Pa sta i ako jeste? Kakve to veze ima? Poenta je da on mora da uradi ono za sta mu vecina da mandat - ne sve, ne mnogo toga, ali neke glavne stvari sa kojima je izasao u kampanju DA.
I ovo je jedna od tih stvari. Amerika kao drustvo je dosla dotle da sada smatraju tu Klintonovu politiku sramnom, i to nema blage veze sa Obamom. On je dosao i uvrstio to u program jer veruje u to i/ili da bi pobedio. Da je umesto njega Hilari, ona bi radila to isto.
filantrop filantrop 19:53 27.05.2010

Re: Budimo precizni

To je takodje jedna od glavnih stvari zbog koje trpi kritike - sto to jos uvek nije uradio.


Znace se veceras, upravo je u toku glasanje u kongresu

http://abcnews.go.com/Politics/wireStory?id=10756525
filantrop filantrop 00:54 28.05.2010

Re: Budimo precizni

nesto je proslo, samo, ne razumem sta

http://abcnews.go.com/Politics/wireStory?id=10756525

man ray loves me man ray loves me 09:27 28.05.2010

Re: Budimo precizni

Treba sacekati da Pentagon napravi svoje istrazivanje, koliko vidim.
man ray loves me man ray loves me 23:49 25.05.2010

To je prosto neverovatno

Deklarativno, mi bismo tada bili progresivniji od Amerikanaca, koji jos uvek imaju don't ask don't tell.
libkonz libkonz 00:00 26.05.2010

Svašta

jel ovo više smešno ili žalosno?
behemot123 behemot123 01:59 26.05.2010

Mislim...

... da je Šutanovac fan ovog momka, kao i ja. Pametan dećko... Ne Šutanovac, nego Hiks.



man ray loves me man ray loves me 05:26 26.05.2010

Re: Mislim...

You are free - to do as we tell you.
Zen Master Zen Master 07:52 26.05.2010

Re: Mislim...

behemot123
... da je Šutanovac fan ovog momka, kao i ja. Pametan dećko... Ne Šutanovac, nego Hiks.



Pametan... Jedan od najpametnijih koji je hodao ovom nesretnom planetom u 20 veku i na veliku žalost mrtav već toliko godina... A šta bi tek danas pričao da je samo ostao živ
Dawngreeter Dawngreeter 09:27 26.05.2010

Re: Mislim...

E jebiga, znao sam da ce neko okaciti Hiksa pre mene...

Anyone stupid enough to want to join the army should be allowed to
behemot123 behemot123 10:24 26.05.2010

Re: Mislim...

Anyone stupid enough to want to join the army should be allowed to


...end of fucking story
behemot123 behemot123 15:43 26.05.2010

Re: Mislim...

A šta bi tek danas pričao da je samo ostao živ


Tona, tona materijala... Na veliku žalost, mrtav. Na večitoj margini, kao i istina. A novi se neće roditi. Nek mu je laka zemlja. Zato je stalno pominjao Hendriksa. Nekim briljantnim umovima je zaista dato samo par godina da kažu ili urade šta imaju, i onda ih Bog uzme nazad. A ološ neka hodi po sopstvenom đubrištu vo vjeki vjekov. Amin.
lakipingvin lakipingvin 02:37 26.05.2010

Atlantida

"Civilizacije su propadale zato što nikad uspešno nisu rešile zagonetku eliminisanja svojih otpadaka. Duhovne su otpatke deponovale u običaje, naravi, podsvest potomstva, umne u istoriju; fizičke su sahranjivali pod zemlju. Umirale su u vlastitom đubretu, umesto da, kao priroda, od njega žive...
Prirodan je postao i njegov sadašnji naopak položaj. Kao na slici u ogledalu na kojoj je sve tu, ništa ne nedostaje, ali je sve na suprotnoj strani od prave, sve na drugom mestu nego što treba da bude, sve – imitacija."

B.Pekic
vishnja92 vishnja92 08:01 26.05.2010

Re: Atlantida

dakle, videla sam svakojake zloupotrebe Pekica (poslednji put pre nekoliko meseci, na jednom fm-djubristu, od strane izvesnog nadrndanog histerika - mozda ce se prepoznati), ali ova je stvarno vrhunska.

def postoje ljudi kojima ni sve knjige ovog sveta ne mogu pomoci.

ps - Jaksa, hvala
lakipingvin lakipingvin 03:17 28.05.2010

Re: Atlantida

vishnja92

no help needed...
zloupotreba je valjda zla upotreba pa gde sam ja molim te u komentaru dao moje misljenje na osnovu citata tj upotrebio citat da branim kakvo misljenje???
Shvatam iz tvojih blogova i komentara da si kao tvoj avatar super sa suncanim temama ali treba valjda imati neki minimum i kad "shit hit the fan"...

A nadao sam se poshto sam dve godine vec radio na integraciji http://en.wikipedia.org/wiki/Mulatto u jednoj vojsci,video EL da komentarise gore i s'obzirom da je jedna od retkih(za koje ja znam na blogu)koja ima ikakvog prakticnog iskustva i aktivno radi sa pravima manjina i grupa u Srbiji da mozda ona se nesto nadoveze ali koliko vidim iz njenih i ostalih komentara ovo je samo jos jedna tema za farbanje izludelih ljudi pa ne bih da Vas uznemiravam...

ps(da crtam bolje ne mogu pokusah i na pp pa ako prestanes da pucas prestanes ako ne i to je to)
vishnja92 vishnja92 07:41 28.05.2010

Re: Atlantida

pa vidi,
prvo - nije pucano na tebe nego na tvoj komentar. nicega licnog nema u tome (precesljavanje mog prethodnog blogouradka je, u tom kontekstu, bilo sasvim nepotrebno).

drugo, citati se mahom i koriste kada sami po sebi govore o nekoj temi, tj - navodjenje citata bez propratnog komentara jeste misljenje, sta god ti sada tvrdio.

trece, ja sam zaista postala alergicna na cimanje Pekica ovde-onde-svuda-tuda u situacijama u kojima bi, verujem, on imao stosta da kaze, i stoga je moja reakcija mozda ostrija nego sto je bilo potrebno.

onaj deo sa mulatima i el nisam bas razumela, izvinjavam se.


cetvrto: i nema potrebe za ljutnjom, ovo je samo blog, zacini su neophodni :)
sybil sybil 05:10 26.05.2010

Hail od mene

Ta nevladina organizacija navodi da "želi da informiše gej-lezbejsku populaciju u Srbiji da, za razliku od Amerike i mnogih drugih država, mogu biti pripadnici Vojske Srbije i profesionalni vojnici".


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 06:04 26.05.2010

RIP

Kako je Vojska Srbije već uništena onda je ovaj neobičan potez sasvim u skladu sa tim. A i meni je sada svejedno. Možete da stavite i pacijente Laze Lazarevića u Generalštab - baš me briga. Kad je bal neka je sa muzikom.
Mi nećemo imati ni profesionalnu ni stajaću vojsku, ili ćemo imati samo komična podsećanja na ono što bi vojska Srbije trebalo da bude. Biće kasno tada.
Bili Piton Bili Piton 11:22 26.05.2010

Re: RIP

KRALJMAJMUNA
ili ćemo imati samo komična podsećanja na ono što bi vojska Srbije trebalo da bude


A to je...?

Ozbiljno pitam, bas me zanima tvoja vizija.
westvleteren westvleteren 12:41 26.05.2010

Re: RIP

Fascinantno je kako svi ovu vest shvataju kao neki "naobican potez vojske", iako se ovde ne radi ni o kakvom potezu ili promeni vec samo o saopstenju o necemu sto je ovako vec godinama. Davno sam na TV-u gledao, neko iz ministarsva odbrane je pricao mislim, kako homoseksualnost nije osnov za oslobadjanje od vojne obaveze (tada jos nije postojalo civilno sluzenje). Zapravo, homoseksualcima u Srbiji je oduvek, ne samo bilo dozvoljeno da sluze vojsku, vec su to i morali, kao i svi ostali. Jedina promena ovde je ta sto vojska postaje profesionalna.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:07 26.05.2010

Re: RIP

Bili Piton

KRALJMAJMUNAili ćemo imati samo komična podsećanja na ono što bi vojska Srbije trebalo da budeA to je...?Ozbiljno pitam, bas me zanima tvoja vizija.


Vizija je sledeća:

Vojska, naravno, zavisi od državne politike i političara. Mi državne politike nemamo. Političara imamo ali su po pravilu lopovi, nesposobni, amoralni, sebični, bez ikakve odogvornosti za narod i državu. Zato nam je vojska uništena. I vojska je zaista bila zloupotrebljavana mnogo puta u poslednjih n godina, naravno.
Vojska bi trebalo da bude jaka, nepolitična (ili što više apolitična), poluprofesionalna, opremljena, sposobna da zaštiti granice, narod, državu. Da može da nas odbarani u slučaju agresije od strane komšija (komšije su uvek raspoložene da ugrabe neko parče) a ovo je Balkan, Balkan, Balkan. I samo jako jako jako naivan čovek može da kaže da će ovde biti večiti mir i da će nas braniti neko drugi. I da može da pomogne kod elementarnih nepogoda a ne da gledam one poplavljene jadnike (a predsednik vlade dolazi sedmi dan od početka poplave!!!) kako se sami muče.
I da se promocija oficira obavezno obavlja svake godine. Ali u krugu VA KOV kao što je do skora bilo a ne ispred Skupštine. Naravno, da bih mnoge detalje na promociji promenio.
I da se ne dozvoli da neki bukvalni buzdovan iz vojske (ničim izazvan) može da promeni ime Protivvazdušna odbrana u Protivvazduhoplovna odbrana, jer se, jelte, radi o borbi protiv vazduhoplova a ne protiv vazduha.
I da se pristojno i kulturno ne dozvoli da LGBT osoba bude pripadanik profesionalnog ili neprofesionalnog sastava. Kao što se ne dozvoljava nekome slabog srca ili slabe fizičke konstitucije. Specifičan je to posao. Uostalom, verujem, da ni oni to ne žele.

Bili Piton Bili Piton 14:31 26.05.2010

Re: RIP

KRALJMAJMUNA


Hvala, vrlo iscrpno i sa svime se manje vise slazem - do ovoga:

I da se pristojno i kulturno ne dozvoli da LGBT osoba bude pripadanik profesionalnog ili neprofesionalnog sastava. Kao što se ne dozvoljava nekome slabog srca ili slabe fizičke konstitucije. Specifičan je to posao. Uostalom, verujem, da ni oni to ne žele.


U redu je pristojno i kulturno (a kako drugacije?) - medjutim, nisi objasnio zasto neki gej, i - narocito - lezbejka - nije po definiciji pogodan za profesionalnu vojnu sluzbu. Da su to osobe slabog srca - u redu, od toga pate mnogi. Da su u pitanju slabe fizicke konstitucije - pa pobogu, vojsci trebaju i frizeri, doktori, vozaci, evidenticari - nije sva vojska pesadija i artiljerija. I trece, najbitnije, posto su gejevi i lezbejke u ogromnoj vecini miran, miroljubiv i pitom svet, moguce je da vecina njih ne zeli da sluzi vojsku niti s njom ista ima. Ali ima i izuzetaka, koji mozda u tome vide zivotni poziv u kome bi se pronasli - a ako je to za njih opportunity, ko je taj ko to sme da im uskrati?
cassiopeia cassiopeia 15:14 26.05.2010

Re: RIP

da se pristojno i kulturno ne dozvoli da LGBT osoba bude pripadanik profesionalnog ili neprofesionalnog sastava. Kao što se ne dozvoljava nekome slabog srca ili slabe fizičke konstitucije. Specifičan je to posao. Uostalom, verujem, da ni oni to ne žele.


Pravo je svake žene i čoveka da, bez obzira na to da li su crni, beli, žuti, pravoslavni, budisti, agnostici, pripadnici LGBT ili bilo koje druge grupe, izaberu svoju profesiju i njome se bave slobodno izražavajući sebe i svoje potrebe. Ovim gore citiranim ti impliciraš da LGBT osoba ima po difoltu neki nedostatak koji je automatski diskvalifikuje što je uvreda, najblaže rečeno.
Ostavi nama, koji smo drugačiji po bilo čemu, da sami donesemo odluku čime ćemo se u životu baviti.

p.s. a ovo "pristojno i kulturno" bi po tebi bilo valjda dovoljno da te ne proglase diskriminatorom
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:15 27.05.2010

Re: RIP

cassiopeia
da se pristojno i kulturno ne dozvoli da LGBT osoba bude pripadanik profesionalnog ili neprofesionalnog sastava. Kao što se ne dozvoljava nekome slabog srca ili slabe fizičke konstitucije. Specifičan je to posao. Uostalom, verujem, da ni oni to ne žele.Pravo je svake žene i čoveka da, bez obzira na to da li su crni, beli, žuti, pravoslavni, budisti, agnostici, pripadnici LGBT ili bilo koje druge grupe, izaberu svoju profesiju i njome se bave slobodno izražavajući sebe i svoje potrebe. Ovim gore citiranim ti impliciraš da LGBT osoba ima po difoltu neki nedostatak koji je automatski diskvalifikuje što je uvreda, najblaže rečeno.Ostavi nama, koji smo drugačiji po bilo čemu, da sami donesemo odluku čime ćemo se u životu baviti.p.s. a ovo "pristojno i kulturno" bi po tebi bilo valjda dovoljno da te ne proglase diskriminatorom

Ja, naravmno, nisam diskriminator. To pokazujem ne samo ovim komentarima nego svojim životom.
Za mnoga zanimanja postoje ograničenja. I fizička, i karakterna, i ona koja spadaju u tzv. seksualno opredeljenje. I ta ograničenja nisu uvreda. Nisi samo ti drugačija, i ja sam drugačiji. Ali mi ne pada na pamet da pokušavam da to što sam drugačiji popnem na kamion i demonstriram, da insistiram da se zaposlim kao merketing stručnjak, ili kao policajac... Slobodno izražavanje sebe i svojih potreba (kako ti rogobatn i kratkovido kažeš) ima granice svuda u svetu. I te granice nisu iste. Zavise od konkretnih zakona, konkretnih običaja, konkretnih nepisanih normi,...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:33 27.05.2010

Re: RIP

ko je taj ko to sme da im uskrati?

I ja sam drugačiji, ali su mi mnoga zanimanja uskraćena. Neka eksplicitnio neka imlicitno.
Nemam snage da objašnjavam zašto LGBT nisu zgodni za vojsku. Bar za vojsku kako je jaj zamišljam.
Da ne bude dileme: ovakve slične priče imam i sa ljudima koji su LGBT (mada se to ranije drugačije zvalo i koje znam dugo. Niko od njih nije agresivan u promociji svog "opredeljenja" kao što su sada neki novi, i nikom od njih ne pada na pamet da bi išao u vojsku. Sve neki razumni ljudi, valjda mi je loš uzorak .
man ray loves me man ray loves me 09:14 27.05.2010

Re: RIP

Nemam snage da objašnjavam zašto LGBT nisu zgodni za vojsku.

E pa bas u tom grmu lezi zec.

LGBT vec jesu u vojsci, samo o tome cute. Neki su i generali. (Nasao se kroz istoriju i poneki vrhovni komandant.)

Ovakvi zakoni se ne donose da bi se napravio neki sistem koji nigde nije vidjen, pa se sad svi pitaju da li ce da radi. Ovakvi zakoni sluze da se legalizuje de fakto stanje na terenu, da se jednoj grupi ljudi olaksa zivot - znaci da moze da ih poseti u kasarni partner istog pola, da ne moraju da se zavlace po nekim rupama, da mogu javno da se vencaju za partnera istog pola, da to mogu da kazu poslodavcu i imaju sve sto uz to ide (socijalno i sl) - a to je mala stvar koju drzava moze da ucini za njih s obzirom na to da oni riskiraju zivot za drzavu.

i na kraju, sve bi bilo dzabe bez filmske reference.
tarantino top gun explication
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:12 27.05.2010

Re: RIP

Ovakvi zakoni sluze da se legalizuje de fakto stanje na terenu, da se jednoj grupi ljudi olaksa zivot - znaci da moze da ih poseti u kasarni partner istog pola, da ne moraju da se zavlace po nekim rupama, da mogu javno da se vencaju za partnera istog pola, da to mogu da kazu poslodavcu i imaju sve sto uz to ide (socijalno i sl) - a to je mala stvar koju drzava moze da ucini za njih s obzirom na to da oni riskiraju zivot za drzavu.


Eto, ja se ne slažem sa vama. To se kosi sa tradicijom i običajima na ovim prostorima, a i sa pravilima sve tri velike religije na ovim prostorima.
Uostalom, nek se takvi ljudi zavlače u rupe. nije to ništa strašno. I ja se zavlačim u rupu kad radim neke bezobrazne ili neke neuobičajene stvari.
cassiopeia cassiopeia 10:24 27.05.2010

Re: RIP

Za mnoga zanimanja postoje ograničenja. I fizička, i karakterna, i ona koja spadaju u tzv. seksualno opredeljenje.


Pobrkao si lončiće. Nije poenta u tome da ti ili bilo ko drugi postavlja ograničenja u izboru - poenta mog komentara je da svako od nas ima pravo na izbor u skladu sa sobom i svojim interesovanjima. Ne vidim zašto po tebi činjenica da li ja delim krevet sa muškarcem ili ženom ima uticaja na to da li ja dobro radim svoj posao.
cassiopeia cassiopeia 10:28 27.05.2010

Re: RIP

Uostalom, nek se takvi ljudi zavlače u rupe. nije to ništa strašno. I ja se zavlačim u rupu kad radim neke bezobrazne ili neke neuobičajene stvari.


Tebi je izražavanje seksualnosti nešto bezobrazno i neuobičajeno?!?!?!
Jedno pitanje. Da li bi se ti odrekao svog deteta ako bi njegovo/njeno opredeljenje bilo homoseksualno? Razmisli.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:42 27.05.2010

Re: RIP

cassiopeia Ne vidim zašto po tebi činjenica da li ja delim krevet sa muškarcem ili ženom ima uticaja na to da li ja dobro radim svoj posao.

Teško je odgovoriti na ovako očigledno prosto pitanje.
Da pokušam: zato što vojska nije posao kao svaki drugi!
Nije to programiranje, prodavanje kola, pisanje knjiga,... I to opredeljenje nije kao bilo koje opredeljenje: ja volim jabuke, a on voli kruške-svi smo jednaki. Ovo opredeljenje zadire u dubinu ugrađenih načela ogromne većine naroda. A po mom ličnom mišljenju (sad ćete da me streljate) LGBT jeste poremećaj a nije opredeljenje. I to nije ništa strašno, poremećaj ko poremećaj. Možda sam malobrojan u takvom shvatanju. Nemojte da poremećaj dižete na pijadestal ljudskih prava.
Uostalom i pedofilija je opredeljenje (ne neki način). Sve je opredeljenje, na neki način?!

PUCAJTE!
man ray loves me man ray loves me 10:49 27.05.2010

Re: RIP

To se kosi sa tradicijom i običajima na ovim prostorima, a i sa pravilima sve tri velike religije na ovim prostorima.

Ne verujem. Pokazalo se da je procenat gej populacije konstantan, pa nema razloga da verujemo da je u Srbiji drugacije. Jedan broj gej vojnika se borio u Kosovskom boju, srpskim ustancima, prvom i drugom svetskom ratu... Samo sto to nije moglo otvoreno da se kaze.
Sto se tice religija, one menjaju pravila u skladu sa drustvom koje 'opsluzuju'. I zene su nekada bile mnogo vise podredjene u religiji, pa je sa porastom njihovih socijalnih prava i crkva 'legla na rudu' pa sada imamo i zenske svestenike u nekim crkvama. Moj utisak je da crkva ne definise pravila, ona prihvata de fakto pravila koja se definisu drugim tokovima. To sto pise u Knjizi, to je podlozno raznim tumacenjima i tumaci se as the times they are changin. Protestanti su na primer preveli Bibliju i napisali svoje komentare, da bi definisali pravila na kojima zele da izgrade novi sistem. Mnogi delovi Biblije su zastareli, danas bi se zivot po takvim pravilima kosio i sa zakonom i sa moralom, pa se na to ne obraca paznja.
libkonz libkonz 11:03 27.05.2010

Re: RIP

Jedan broj gej vojnika se borio u Kosovskom boju, srpskim ustancima, prvom i drugom svetskom ratu...

na osnovu čega to tvrdiš? Javilo ti se?
Zar bi se stvarno osećala bezbednom da te brani homoseksualac?
Ovo nema veze sa ljudskim pravima, ovo je jednostavno tako.
Slažem se sa Kraljem Majmuna da u homoseksualnoj populaciji nema baš zainteresovanih za vojnu ili policijsku službu.
man ray loves me man ray loves me 11:13 27.05.2010

Re: RIP

na osnovu čega to tvrdiš? Javilo ti se?
Zar bi se stvarno osećala bezbednom da te brani homoseksualac?

Na osnovu toga sto je srpsko drustvo isto kao i sva druga. Ako ima skrivenih homoseksualaca u americkoj ili engleskoj ili francuskoj vojsci, ima ih i u srpskoj. Mene ne brani srpska vojska, znam da u vojsci koja me brani ima homoseksualaca i osecam se savrseno bezbedno. Imam poverenje u lekara homoseksualca koji me leci, u kompetentne kolege homoseksualce na mom radnom mestu ... Homoseksualac nije samo 'vas frizer i modni kreator'. No big deal.

Moj je utisak da su neke 'organizovane strukture' kao sto su vojska, crkva i sl. bas vise homoseksualne nego prosecno. Jer kad pogledas, a to je narocito bilo pre jedno sto godina kad se za to islo u zatvor - gde ce neko ko je gej da ode da bi sakrio svoje seksualno opredeljenje? Jasno je da ne moze da se zeni, i verovatno je da ce da odabere neki posao koji ide uz celibat - dakle pop, vojnik, mornar, nesto tog tipa... Tako da ja mislim da paradoksalno, kako se gej prava u drustvu povecavaju i potreba za skrivanjem smanjuje, broj gej vojnika ce da se smanji jer nece morati da idu tim putem.

niccolo niccolo 11:17 27.05.2010

Re: RIP

Slažem se sa Kraljem Majmuna da u homoseksualnoj populaciji nema baš zainteresovanih za vojnu ili policijsku službu.

Pa u čemu je onda problem? Niko neće iskoristiti ovu mogućnost i gotova stvar
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:21 27.05.2010

Re: RIP

Zar bi se stvarno osećala bezbednom da te brani homoseksualac?

Nije pitanje za mene, ali apsolutno da.

Čak mi daleeeeko manje bezbedno daluje situacija u kojoj me brane (mene ili nekog drugog) oni koji sebi daju za pravo da određuju ko je poremećen, šta je od boga i po bogu i ko je otpadnik.
Bili Piton Bili Piton 11:29 27.05.2010

Re: RIP

KRALJMAJMUNA
poremećaj


Taj "poremecaj" postoji otkad je sveta i veka, postoji u svim kulturama, civilizacijama, kod ljudi svih rasa, boja i oblika, kod ljudi from all walks of life, left right and centre....da je u pitanju poremecaj, priroda bi se postarala da to ispravi, ali to uporno ne cini, buduci da se gejevi radjaju iznova i iznova kroz vekove, uvek u istoj proporciji u odnosu na ne-gejeve i tako ce i nastaviti da bude. Ocigledno s nekakvom svrhom.

Poremecaj? Tesko.
cassiopeia cassiopeia 11:55 27.05.2010

Re: RIP

Čak mi daleeeeko manje bezbedno daluje situacija u kojoj me brane (mene ili nekog drugog) oni koji sebi daju za pravo da određuju ko je poremećen, šta je od boga i po bogu i ko je otpadnik.




cassiopeia cassiopeia 11:58 27.05.2010

Re: RIP

Ovo nema veze sa ljudskim pravima, ovo je jednostavno tako.


Ima i te kako veze sa ljudskim pravima. I ti i kralj majmuna kršite zakon. Ja živim za dan kada će isti biti primenjen na način da adekvatno kažnjava one koji ga krše.




Naziv: Zakon o zabrani diskriminacije
Teritorijalna primena: Republika Srbija

Stupio na snagu: 7.4.2009

Primena Zakona: od 7.4.2009. osim odredbi čl. 28-40 koji će se primenjivati od 1.1.2010.

Izvor: Narodna skupština Republike Srbije

Diskriminacija na osnovu seksualne orijentacije
Član 21.
Seksualna orijentacija je privatna stvar i niko ne može biti pozvan da se javno izjasni o svojoj seksualnoj orijentaciji.
Svako ima pravo da se izjasni o svojoj seksualnoj orijentaciji, a diskriminatorsko postupanje zbog takvog izjašnjavanja je zabranjeno.
cassiopeia cassiopeia 12:06 27.05.2010

Re: RIP

A po mom ličnom mišljenju (sad ćete da me streljate) LGBT jeste poremećaj a nije opredeljenje. I to nije ništa strašno, poremećaj ko poremećaj. Možda sam malobrojan u takvom shvatanju.


Nije poremećaj. Na osnovu odluke koja je doneta 1974., uklonjena iz Američke klasifikacije mentalnih poremećaja (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders- DSM) . Svetska zdravstvena organizacija (The World Health Organization- WHO) je homoseksualnost uklonila sa liste bolesti nešto kasnije, 1991. godine.

Danas se homoseksualnost ne smatra poremećajem ili bolešću, već uobičajenim ponašanjem.

Kao što neko voli crvenu, a neko žutu boju, tako isto neko bira partnera suprotnog, a neko partnera istog pola.

Izvor www.gay-serbia.com


yul_brynner yul_brynner 12:22 27.05.2010

Re: RIP

како можемо бити сигурни да је та одлука која је тада донета исправна, односно да ли је то што се у њој тврди тачно?

не заборавити да је једна од тероја, птоломејева о геоцентричности, била важећа 1400 година па се показало после да је нетачна
yul_brynner yul_brynner 12:29 27.05.2010

Re: RIP

Da li bi se ti odrekao svog deteta ako bi njegovo/njeno opredeljenje bilo homoseksualno? Razmisli.


контрапитање:
рецимо да имаш сина и ћерку, обоје пунолетни, који ти једног дана објаве да међусобно упражњавају секс?

како би ти то прихватила?
cassiopeia cassiopeia 12:34 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner
како можемо бити сигурни да је та одлука која је тада донета исправна, односно да ли је то што се у њој тврди тачно?не заборавити да је једна од тероја, птоломејева о геоцентричности, била важећа 1400 година па се показало после да је нетачна


Preneću sa sajta odgovor. Izvini nemam vremena za dužu priču a mislim da je ovde lepo objašnjeno:

Zašto je došlo do toga?

Ono što je korisno znati jeste da to nije jedina koja je izbačena iz Klasifikacije psihijatrijskih poremećaja ili prema kojoj se promenio odnos. Vremenom je postalo jasno da mnoge psihijatrijske kategorije nisu tako naučno neutralne kako se to ranije mislilo. Za mnoga stanja koja su smatrana psihijatrijskim bolestima ili poremećajima se pokazalo da su tako bila označena zbog društvenih shvatanja tog perioda. Na primer, u jednoj od prvih klasifikacija mentalnih poremećaja (Statistical Manual for the Use of Institutions for the Insane- U.S. Census) se nalazio poremećaj >drapetomanija< -patološka potreba robova da beže od svojih gospodara. Danas niko ne bi rekao da je poremećen rob koji beži od gospodara tražeći slobodu. Ali nekada to nije smatrano normalnim. I mnogi drugi poremećaji i bolesti su izbacivani, a neki drugi su uključivani u Klasifikaciju.

Na primer, PTSP (Posttraumatski stresni poremećaj), ozbiljan poremećaj koji nastaje usled izloženosti ratnim ili drugim traumatičnim iskustvima, dugo nije mogao da bude priznat i adekvatno lečen, zbog političkih interesa. Naime, države nisu želele da priznaju da su poremećaji kod boraca posledica rata, više im je odgovaralo da se misli da su ti ljudi i pre bili poremećeni i da rat sa tim nema veze. PTSP je bio uključen u Klasfikaciju (DSM IV) i omogućeno je adekvatno lečenje tek nakon brojnih protesta ratnih veterana i pritisaka grupa bivših boraca.

Ponekad se može čuti mišljenje da je homoseksualnost kao psihijatrijska kategorija izbačena iz Klasifikacije psihijatrijskih poremećaja zbog pritisaka nekog famoznog, tajnog gej lobija.

Tačno je da su se grupe koje se bore za ljudska prava (koja čine kako gej, tako i heteroseksualne osobe) zalagale da se homoseksualnost izbaci iz Klasifikacije. To nisu bili neki tajni pritisci. To su bili otvoreni i javni protesti, diskusije, pozivi na razgovore, naučne studije... I dijagnoza homoseksualnosti nije jedina zbog koje su se ovi protesti organizovali, kao što je gore pokazano. Grupe koje se bore za ljudska prava se često bave ovakvim problemima. Ali ti protesti nisu bili jedini razlog i verovatno sami po sebi ne bi bili dovoljan razlog da homoseksualnost prestane da se posmatra kao poremećaj.

U to vreme je mnogo istraživanja sprovedeno o gej osobama. Ona su pokazala da gej osobe nemaju drugačije osobine ličnosti, stavove, vrednosti ili ponašanje od heteroskualnih osoba. gej osobe ne pate češće nego heteroseksualne od psihijatrijskih ili drugih bolesti. Dakle, u psihološkom (i psihijatrjskom) smislu, one su potpuno normalne.

Tek tada je odlučeno da se kategorija homoseksualnost izbaci kao vid poremećaja. Kao i za svaku drugu kategoriju psihijatrijske bolesti koja je uvođena ili izbacivana, članovi komisije (i to ne samo jedne, nego brojnih komisija) su glasali i kao rezultat toga je nastala nova Klasifikacija: DSM-III (koja je imala i mnoge druge razlike u odnosu na prethodnu).

Kasnije su izvršene još dve revizije, nastale su DSM-III-R i DSM- IV, koje su opet imala razlike u odnosu na prethodne. Neke stare kategorije su vraćene, ali ne i homoseksualnost. Da su pritisci interesnih grupa zaista bili jedini razlog što je homoseksualnost uklonjena sa spiska poremećaja, vreme bi pokazalo grešku i ona bi bila vraćena. Pošto se to nije dogodilo, može se zaključiti da je odluka koja je donešena 1974. bila ispravna. Praksa psihologa, psihijatara i psihoterapeuta to i danas potvrđuje.
yul_brynner yul_brynner 12:42 27.05.2010

Re: RIP

Da su pritisci interesnih grupa zaista bili jedini razlog što je homoseksualnost uklonjena sa spiska poremećaja, vreme bi pokazalo grešku i ona bi bila vraćena

а како знамо који је временски период потребан/довољан да се грешка установи?

као што се види, гласала је комисија - неки сматрају овако, неки сматрају онако...

и треба сада одлуку насталу гласањем, људским компромисом сматрати као апсолутно тачну? бесмислица

могу људи гласањем да укину и закон гравитације, па да сматрају да не постоји, но, тешко да неће треснути на земљу кад скоче са петог спрата без помагала...
Bili Piton Bili Piton 12:54 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner


и треба сада одлуку насталу гласањем, људским компромисом сматрати као апсолутно тачну? бесмислица


U najmanju ruku je, da okrenemo stvar, apsolutno tacna koliko je apsolutno tacna i pretpostavka da je homoseksualnost poremecaj, ni vise ni manje.

могу људи гласањем да укину и закон гравитације, па да сматрају да не постоји, но, тешко да неће треснути на земљу кад скоче са петог спрата без помагала...


Hajde da ne simplifikujemo stvari. Na kraju krajeva, i zakon gravitacije je ako ne ukinut, onda barem suspendovan (ljudi lete u avionima).
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:56 27.05.2010

Re: RIP

и треба сада одлуку насталу гласањем, људским компромисом сматрати као апсолутно тачну? бесмислица

Dugo je važilo ono što se tebi sviđa, pa je nauka nedvosmisleno uznapredovala
u tom pravcu i sada se zna mnogo više o ljudskom telu i mozgu, pa je ovo drugo sada zvanično.
Sedi i strpi se, lepo čekaj da se nauka vrati na staro,
a dotle viči 'besmislica' i nadaj se prilici da ćeš jednog dana da likuješ kako si bio u pravu.
yul_brynner yul_brynner 12:59 27.05.2010

Re: RIP

ако гледаш секс као метод за добијање потомств (а то му јесте примарни циљ, као што је примарни циљ дисања потреба за кисеоником, а не уживање у дуванском диму, на пример) онда је хомосексуалност поремећај јер не може мушкарац мушкарца да оплоди, па да ј.бе оца очињег :)

ово са авионима ти је глупост, закон гравитације није нимало суспендован, него мораш да користиш неке друге силе супротног смера од силе гравитације да би остао у ваздуху, силу гравитације ту ниси суспендовао, ма колико год мислио да јеси :)
cassiopeia cassiopeia 13:03 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner
Da li bi se ti odrekao svog deteta ako bi njegovo/njeno opredeljenje bilo homoseksualno? Razmisli.контрапитање:рецимо да имаш сина и ћерку, обоје пунолетни, који ти једног дана објаве да међусобно упражњавају секс?како би ти то прихватила?


Izvini ali ovo nije kontrapitanje. Kontra pitanje bi bilo da li bi se ja odrekla svog deteta da je homoseksualnog opredeljenja? Ne bih nikada. Moj moto je budi ono što jesi ne ugrožavajući druge svojom slobodom.

A mojoj deci se ne bi mogla desiti situacija kakvu ti navodiš. Po mom mišljenju incest je posledica patoloških odnosa u porodici.
Kapiram na šta ciljaš. Da su oni punoletna lica i da imaju pravo izbora. Različito se ova situacija tretira u zakonodavstvima EU. U Francuskoj je na primer rodoskvrnuće bez prisile nekažnjivo. U Nemačkoj je suprotno. Kažnjivo je zakonom.
Bili Piton Bili Piton 13:03 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner
ако гледаш секс као метод за добијање потомств (а то му јесте примарни циљ, као што је примарни циљ дисања потреба за кисеоником, а не уживање у дуванском диму, на пример) онда је хомосексуалност поремећај јер не може мушкарац мушкарца да оплоди, па да ј.бе оца очињег :)


Homoseksualce ne odredjuje seksualna vec emotivna sklonost ka istom polu.


ово са авионима ти је глупост, закон гравитације није нимало суспендован, него мораш да користиш неке друге силе супротног смера од силе гравитације да би остао у ваздуху, силу гравитације ту ниси суспендовао, ма колико год мислио да јеси :)


De fakto je suspendovana, za to vreme koliko su ljudi u vazduhu (ili u svemiru), to je ono sto je bitno.
yul_brynner yul_brynner 13:04 27.05.2010

Re: RIP

dobrosavljevic_m
и треба сада одлуку насталу гласањем, људским компромисом сматрати као апсолутно тачну? бесмислица

Dugo je važilo ono što se tebi sviđa, pa je nauka nedvosmisleno uznapredovala
u tom pravcu i sada se zna mnogo više o ljudskom telu i mozgu, pa je ovo drugo sada zvanično.
Sedi i strpi se, lepo čekaj da se nauka vrati na staro,
a dotle viči 'besmislica' i nadaj se prilici da ćeš jednog dana da likuješ kako si bio u pravu.


то што ти мислиш да је наука узнапредовала, па сад ликујеш да си у праву - ако ти то толико значи, је твоја ствар :)

исто тако, дуго си ти чекао да "будеш у праву", па користи тренутак и уживај док је овако, никад не знаш како и када ствари могу да се промене :)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:04 27.05.2010

Re: RIP

ако гледаш секс као метод за добијање потомств (а то му јесте примарни циљ, као што је примарни циљ дисања потреба за кисеоником, а не уживање у дуванском диму, на пример) онда је хомосексуалност поремећај јер не може мушкарац мушкарца да оплоди

Uzimaš mogućnost oplodnje kao meru za normalno?
p.s.
исто тако, дуго си ти чекао да "будеш у праву", па користи тренутак и уживај док је овако, никад не знаш како и када ствари могу да се промене :)

Ako se ikada stvari tu okrenu u tvoju korist, ja ću to da ti uvažim kao argument
daleko jači od ovih koje sada iznosiš:)
yul_brynner yul_brynner 13:07 27.05.2010

Re: RIP

Homoseksualce ne odredjuje seksualna vec emotivna sklonost ka istom polu.


ево и теби контра-питање: имаш двоје одрасле деце, сина и ћерку, који ти једног дана објаве да се неизмерно воле као мушкарац и жена и да ћеш постати деда, јер је она трудна са својим братом. шта би им на то рекао?


De fakto[/i] je suspendovana, za to vreme koliko su ljudi u vazduhu (ili u svemiru), to je ono sto je bitno.

није суспендована, него само измакао њеном утицају или си га савладао другом силом - то ти је као кад те тајланд хоће ухапсити, а ти збришеш у црну гору, па док је пара, баш те брига... :)
Bili Piton Bili Piton 13:12 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner

ево и теби контра-питање: имаш двоје одрасле деце, сина и ћерку, који ти једног дана објаве да се неизмерно воле као мушкарац и жена и да ћеш постати деда, јер је она трудна са својим братом. шта би им на то рекао?


Glupo je pitanje i ne znam kakve veze ima s temom o kojoj pricamo (gay people and military service) ali, da pokusam da docaram sebi tu situaciju: ne znam sta bih im rekao. ono sto znam je da ne bih klekao na kolena i preklinjao ih da se okanu djavolje ravote jer to ne bi bilo nikakvo resenje, pokusao bih da razumem sta se desilo i da to probam da eventualno prihvatim, jer u pitanju su moja deca. Pa da vidimo sta cemo i kako cemo dalje.


није суспендована, него само измакао њеном утицају или си га савладао другом силом)


Nije sija nego vrat.
yul_brynner yul_brynner 13:12 27.05.2010

Re: RIP

Uzimaš mogućnost oplodnje kao meru za normalno?


а кажи ти мени, чему онда служе органи за размножавање?

да ли природа познаје уживање као циљ или као средство за постизање неког циља?

можеш се најести и одвратне, ружне хране и нимало не уживати при томе, али заситити се и преживети, а можеш много укусну жвакаћу гуму да жваћеш да бесвести, али да не једеш ништа, па прођеш као онај магарац који је таман кад је научио да не једе скапао :)
yul_brynner yul_brynner 13:17 27.05.2010

Re: RIP

Nije sija nego vrat.


није тако били, она је остала да влада над онима који су остали у њеном домету, чак и да сви оду она остаје да влада, али то тебе не интересује чим си јој утекао, у ствари, јако те интересује да јој не паднеш шака поново - делује чак и онда :)

да ли би ти сматрао нормално да ти се син и ћерка воле као муж и жена, не би то сматрао као поремећено?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:22 27.05.2010

Re: RIP

а кажи ти мени, чему онда служе органи за размножавање?

да ли природа познаје уживање као циљ или као средство за постизање неког циља?

Spominješ incest gore, mogućnost oplodnje tu postoji, je l' zbog toga
više normalno? Postoje hetero parovi koji ne mogu da imaju decu, znači da su
oni nešto manje od onih koji decu mogu da imaju?
Seks je mnogo više od sredstva za oplodnju, ljudi su mnogo više od organizama
za razmnožavanje.
Hoću da kažem da ovo ima potomstva/nema potomstva nije argument.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:23 27.05.2010

Re: RIP

Bili Piton

KRALJMAJMUNAporemećaj Taj "poremecaj" postoji otkad je sveta i veka, postoji u svim kulturama, civilizacijama, kod ljudi svih rasa, boja i oblika, kod ljudi from all walks of life, left right and centre....da je u pitanju poremecaj, priroda bi se postarala da to ispravi, ali to uporno ne cini, buduci da se gejevi radjaju iznova i iznova kroz vekove, uvek u istoj proporciji u odnosu na ne-gejeve i tako ce i nastaviti da bude. Ocigledno s nekakvom svrhom.Poremecaj? Tesko.

Priroda se nije postarala da ukloni mnooooogeeeeeee poremećaje. Rađaju se ljudi sa različitim falinkama i osobinama kroz vekove, i tako će nastaviti da bude. Da li je to u istoj proporciji? Ne verujem da to iko može dokazatia. A ja sam siguran da se proporcija menja - kako, nemam pojma.
Bili Piton Bili Piton 13:25 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner
Nije sija nego vrat.


није тако били, она је остала да влада над онима који су остали у њеном домету, чак и да сви оду она остаје да влада, али то тебе не интересује чим си јој утекао, у ствари, јако те интересује да јој не паднеш шака поново - делује чак и онда :)


Hajde budi malo jasniji. prvo pominjes zakon gravitacije, posle kazes "sila gravitacije". Naravno da sila deluje i dalje. Ali je zakon gravitacije, onakav kakvim ga egzaktno znamo, de fakto suspendovan kao takav dok je neko u vazduhu a ne pada.

да ли би ти сматрао нормално да ти се син и ћерка воле као муж и жена, не би то сматрао као поремећено?


Ne bih se bavio trivijalnostima kao sto je pitanje da li je to normalno ili ne, bavio bih se prakticnim implikacijama toga da mi se sin i cerka vole i da cekaju bebu.

A sad stvarno dosta s ovim besmislenim trolom.
Bili Piton Bili Piton 13:28 27.05.2010

Re: RIP

KRALJMAJMUNA
A ja sam siguran da se proporcija menja - kako, nemam pojma.


Ne menja se jer ne postoji razlog da se ona menja. Ono sto se menja je vidljivost homoseksualnosti koja se sve manje skriva. Opticka iluzija, kralju.
cassiopeia cassiopeia 13:28 27.05.2010

Re: RIP

ако гледаш секс као метод за добијање потомств (а то му јесте примарни циљ, као што је примарни циљ дисања потреба за кисеоником, а не уживање у дуванском диму, на пример) онда је хомосексуалност поремећај јер не може мушкарац мушкарца да оплоди, па да ј.бе оца очињег :)


Seks nije samo metod za dobijanje potomstva kako ti reče. Mnogo manje upražnjavamo seks u svrhe dobijanja potomstva pa ne kažemo da je svaki drugi seks neprirodan.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:29 27.05.2010

Re: RIP

cassiopeia A mojoj deci se ne bi mogla desiti situacija kakvu ti navodiš. Po mom mišljenju incest je posledica patoloških odnosa u porodici.
Kapiram na šta ciljaš. Da su oni punoletna lica i da imaju pravo izbora. Različito se ova situacija tretira u zakonodavstvima EU. U Francuskoj je na primer rodoskvrnuće bez prisile nekažnjivo. U Nemačkoj je suprotno. Kažnjivo je zakonom.

Incestuozne aktivnosti su, valjda, opredeljenje. Taman posla da je to poremećaj. Pedofilija? Opredeljenje.

Daleko bi nas odvelo ovakvo definisanje opredeljenja.

Ja predlažem da se brat i sestra koji su u incestuoznoj vezi prime odmah u vojsku (ako žele) i time bismo mi dokazali da smo daleko napredniji od belog sveta. poveli bismo trku napretka bar na kratko - a cilj je
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:40 27.05.2010

Re: RIP

cassiopeia
Uostalom, nek se takvi ljudi zavlače u rupe. nije to ništa strašno. I ja se zavlačim u rupu kad radim neke bezobrazne ili neke neuobičajene stvari.Tebi je izražavanje seksualnosti nešto bezobrazno i neuobičajeno?!?!?! Jedno pitanje. Da li bi se ti odrekao svog deteta ako bi njegovo/njeno opredeljenje bilo homoseksualno? Razmisli.

Bih ga se odrekao. I bih ga kresnuo-takva su nam opredeljenja. Živela sloboda opredeljenja.

Šalu na stranu, ako bi mi dete imalo taj poremećaj ne bih ga se odrekao. Bio bih tužan. To je sigurno. Za ostale reakcije ne znam.
Tebi je izražavanje seksualnosti nešto bezobrazno i neuobičajeno - pitaš ti mene. E, pa ovako. Nisam tako nešto ni pomislio ali nije ti loša ideja. Rekao sam da se zavlačim u rupu kad radim neke bezobrazne ili neke neuobičajene stvari. Da samo znaš šta ja tajno radim i sa kim i sa čim radim !!!!
Bili Piton Bili Piton 13:43 27.05.2010

Re: RIP

KRALJMAJMUNA


Ja predlažem da se brat i sestra koji su u incestuoznoj vezi prime odmah u vojsku (ako žele) i time bismo mi dokazali da smo daleko napredniji od belog sveta. poveli bismo trku napretka bar na kratko - a cilj je


U redu je da opusteno razgovaramo, ali mi je bez veze da se stvar okrece u sprdacinu jer se radi o ozbiljnoj temi.

Zavisi sta dozivljavas kao "napredak". Ja kao napredak dozivljavam bolje zivotne uslove za sve, pa i za homoseksualce. To je pravi "napredak". A to podrazumeva da se sto brze i bezbolnije integrisu u najsiri spektar drustva (jedan vid toga je i profesionalno sluzenje vojske).
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:44 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner
Da li bi se ti odrekao svog deteta ako bi njegovo/njeno opredeljenje bilo homoseksualno? Razmisli.контрапитање:рецимо да имаш сина и ћерку, обоје пунолетни, који ти једног дана објаве да међусобно упражњавају секс?како би ти то прихватила?

poslala bi ih u vojsku?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:44 27.05.2010

Re: RIP

Rekao sam da se zavlačim u rupu kad radim neke bezobrazne ili neke neuobičajene stvari.

Sada bi bio pravi trenutak za to.
nestor92 nestor92 14:25 27.05.2010

Re: RIP

Jedan broj gej vojnika se borio u Kosovskom boju, srpskim ustancima, prvom i drugom svetskom ratu


A voleo bih da znam odakle ovo.

To sto pise u Knjizi, to je podlozno raznim tumacenjima


Kada sve relativizujemo, onda je sve i prihvatljivo.

nestor92 nestor92 14:39 27.05.2010

Re: RIP

Na osnovu odluke koja je doneta 1974., uklonjena iz Američke klasifikacije mentalnih poremećaja (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders- DSM) . Svetska zdravstvena organizacija (The World Health Organization- WHO) je homoseksualnost uklonila sa liste bolesti nešto kasnije, 1991. godine.


Nije bolest od 1991. godine i nije mentalni poremecaj u Americi od 1974. godine.

Ali mislim da je daleko od

neko voli crvenu, a neko žutu boju


jer onda dobijamo totalno pojednostavljenje: zbog cega mi koji volimo zuto ne mozemo da se vencavamo izmedju sebe, a oni koji vole crveno mogu.

Da se razumemo: misliti na drugi nacin o homoseksualnosti nije diskriminacija niti diskriminatorsko ponasanje. Moja je stvar na koji cu nacin mom detetu obajsniti sta ja mislim.

A ne bih voleo da bude homoseksualac. Kao ni vecina onih koji se zalazu za toleranciju.

I da: i pored toga se zalazem da homoseksualci ne smeju uopste biti pitani za svoju seksualnu sklonost, da imaju pravo da ne odgovore na takvo pitanje, te da mogu pod istim uslovima konkurisati za bilo koji posao ili javnu funkciju. Da ne smeju trpeti nasilje zbog cinjenice da su to sto jesu.

To je dovoljno.
libkonz libkonz 14:58 27.05.2010

Re: RIP

da homoseksualci ne smeju uopste biti pitani za svoju seksualnu sklonost, da imaju pravo da ne odgovore na takvo pitanje, te da mogu pod istim uslovima konkurisati za bilo koji posao ili javnu funkciju. Da ne smeju trpeti nasilje zbog cinjenice da su to sto jesu.

slažem se, čak bih voleo da je ministar spoljnih poslova neki homoseksualac.
Ali nisu za vojsku i policiju.
man ray loves me man ray loves me 15:06 27.05.2010

Re: RIP

Jedan broj gej vojnika se borio u Kosovskom boju, srpskim ustancima, prvom i drugom svetskom ratu

A voleo bih da znam odakle ovo.


Pa prosto - baletski ansambl Narodnog pozorista osnovan je u drugoj polovini devetnaestog veka. Pre toga se islo u hajduke.

Vec sam odgovorila gore - u Srbiji je od pamtiveka ziveo jedan broj gej osoba, jedan broj od tog broja isao je u vojsku i ratovao, iz razloga koje sam takodje navela - to je bio alternative lifestyle koji im je omogucavao da se ne zene, a da se ne nadju na udaru patrijarhalnog morala.

(Takodje, jos jedan newsflash. Ne znam da li jos uvek zene mogu kod nas dobrovoljno da idu u vojsku, ali nekad su mogle. E, pa, znacajan broj tih zena bile su bas butch lezbejke, koje su se lozile na 'muska zanimanja' i rugged lifestyle. Isto ce vaziti i za profi vojsku kad je budemo imali.)
yul_brynner yul_brynner 15:23 27.05.2010

Re: RIP

Bili Piton
yul_brynner
Nije sija nego vrat.


није тако били, она је остала да влада над онима који су остали у њеном домету, чак и да сви оду она остаје да влада, али то тебе не интересује чим си јој утекао, у ствари, јако те интересује да јој не паднеш шака поново - делује чак и онда :)


Hajde budi malo jasniji. prvo pominjes zakon gravitacije, posle kazes "sila gravitacije". Naravno da sila deluje i dalje. Ali je zakon gravitacije, onakav kakvim ga egzaktno znamo, de fakto suspendovan kao takav dok je neko u vazduhu a ne pada.

да ли би ти сматрао нормално да ти се син и ћерка воле као муж и жена, не би то сматрао као поремећено?


Ne bih se bavio trivijalnostima kao sto je pitanje da li je to normalno ili ne, bavio bih se prakticnim implikacijama toga da mi se sin i cerka vole i da cekaju bebu.

A sad stvarno dosta s ovim besmislenim trolom.


били, закон гравитације и тада важи, само на авион делују још неке силе супротног смера од гравитационе, те одржавају авион у ваздуху
можда би било лакше да може, али тешко да иде да се окупи било каква група грађана и неким указом прогласи закон суспендованим...

а за ово са практичним имплементацијама - које би то тачно биле?

мислим, разумем да ти ово смета, па називаш тролом, јер ако назовеш инцест поремећајем, онда би лако морао и хомосексуалност, па долазиш у конфликт са самим собом...
yul_brynner yul_brynner 15:34 27.05.2010

Re: RIP

dobrosavljevic_m
а кажи ти мени, чему онда служе органи за размножавање?

да ли природа познаје уживање као циљ или као средство за постизање неког циља?

Spominješ incest gore, mogućnost oplodnje tu postoji, je l' zbog toga
više normalno? Postoje hetero parovi koji ne mogu da imaju decu, znači da su
oni nešto manje od onih koji decu mogu da imaju?
Seks je mnogo više od sredstva za oplodnju, ljudi su mnogo više od organizama
za razmnožavanje.
Hoću da kažem da ovo ima potomstva/nema potomstva nije argument.


наравно да је инцест поремећај и поред тога што постоји могућност (и дешава се, на жалост) рађања детета.

парови који не могу да имају децу, а то желе, на жалост, имају поремећај и треба све учинити да се људима са било којим поремећајем помогне

али поремећај остаје поремећај

секс је на првом месту механизам за оплодњу, па онда тек све остало, а то што су људи скапирали како да им буде лепо а да при томе не дође до оплодње не мења ствар

људи јесу много више од организама за размножавање, али је нагон за продужењем живота, врсте и опстанком један од најјачих, усудио бих се да кажем и најјачи, те као такав диригује многе ствари

кроз тај механизам природа доста ствари покушава да регулише и поправља се - оно што она сматра за лоше, нема могућност репродукције, два мушка организма не могу да имају потомство
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:38 27.05.2010

Re: RIP

али поремећај остаје поремећај

Pričaj ti, sine, i dalje kako je tikva isto što i semafor i viči: "nije normalno, nije normalno!", ja više ne mogu da ti crtam.
man ray loves me man ray loves me 15:43 27.05.2010

Re: RIP

I na kraju, mada je svakako lepo od nase i jos nekih armija da se zalazu za jednaka prava, pravi razlog zasto to rade je nesto cinicniji - veliki problemi sa regrutovanjem. Niko vise danas nece da ide u vojsku. U Americi najnajnajsiromasniji idu u vojsku, jer ako prezive to im je jedina sansa da odu posle besplatno na koledz, sto im je jedina sansa da sa njihovim poreklom izmaknu jednom potpuno besmislenom zivotu. (Ne govorim o oficirima, kojih ima naravno daleko manje). Vidjam americke vojnike cesto na aerodromima, u pustinjskim uniformama. To su ista ona lica koja vidjate u zanatskim srednjim skolama ili iza tezgi na Zelenjaku. Svi drze laptopove - svi zele nesto bolje. Dobro, Amerikanci ratuju, ali cak i u Srbiji - nema mnogo zainteresovanih. Zato vojska danas regrutuje i one grupe koje ranije nije zelela da regrutuje. Sto kaze Vanda Sajks - gej populacija ima pravo da bude ravnopravno topovsko meso (parafraziram). Tako da cela stvar uopste nije vesela. Svodi se na ljudska prava i pravo na izbor - a sta nekog tera da napravi takav izbor, bilo koga, to je vec mracnija prica. Plus, taj cija ljudska prava se postuju pri regrutovanju, sutra ce da ode negde da ubija i da krsi ljudska prava svojih zrtava. Tako da to uopste nije straightforward. (Ovde bih mogla i da vas totalno zbunim a la lenny: Da li mislite da ce gej vojnik biti efikasniji ubica od strejt vojnika?)
Enter John Lennon.
yul_brynner yul_brynner 15:48 27.05.2010

Re: RIP

A mojoj deci se ne bi mogla desiti situacija kakvu ti navodiš. Po mom mišljenju incest je posledica patoloških odnosa u porodici.


а како знаш да хомосексуалност није последица неких других поремећених односа, што у друштву, што у људском телу, са хормонима?

и за 5 година се састане нека психијатријско-психолошка група грађана и прогласи инцест сасвим нормалним и избором... и ти ћеш им веровати или нећеш?

и шта онда се јави теби пар из инцестне везе и каже ти да си инцестофоб, њима ускраћујеш право на избор, јер мислиш да је то поремећај, а они се понашају сасвим нормално?

yul_brynner yul_brynner 15:49 27.05.2010

Re: RIP

dobrosavljevic_m
али поремећај остаје поремећај

Pričaj ti, sine, i dalje kako je tikva isto što i semafor i viči: "nije normalno, nije normalno!", ja više ne mogu da ti crtam.


а за тебе инцест није поремећај?
Bili Piton Bili Piton 17:17 27.05.2010

Re: RIP

yul_brynner
а за ово са практичним имплементацијама - које би то тачно биле?


Rekao sam "prakticne implikacije", ne implementacije. Zna se sta znaci "prakticne implikacije" nasuprot teoretisanju o "normalnosti". Sta su prakticne implikacije toga kad imas dete sa Daunovim sindromom? Zivot ti se menja na mnogo nacina, prilagodjavas se situaciji, uglavnom.

мислим, разумем да ти ово смета, па називаш тролом,


To jeste trol, jer mi govorimo o gejevima u vojsci, ti pricu vracas na pocetak postavljajuci pitanje da li je homoseksualnost normalna ili je poremecaj (sto je za konkretnu pricu potpuno nebitno i stvar individualnog stava i pogleda na tu problematiku, oko koje se ljudi generalno ne slazu a o kojoj je, uzgred, najmerodavnije telo da o tome iznese svoje misljenje vec nedvosmisleno reklo sta misli (uprkos zestokom otporu).

Kao kad bismo pricali o tome da li celavi ljudi treba pri suncanju da koriste jaci faktor zastite ili ne a ti postavljas pitanje da li je to normalno ili je poremecaj biti celav. Tako mozemo u krug do prekosutra. Zato to jeste trol.

edit - u kome ja vise nemam nameru da ucestvujem.

niccolo niccolo 18:06 27.05.2010

Re: RIP

Pa prosto - baletski ansambl Narodnog pozorista osnovan je u drugoj polovini devetnaestog veka. Pre toga se islo u hajduke.

nestor92 nestor92 19:27 27.05.2010

Re: RIP

Pa prosto - baletski ansambl Narodnog pozorista osnovan je u drugoj polovini devetnaestog veka. Pre toga se islo u hajduke.


Jedno pozitivno brojanje

Mada, ako krenemo o malom Radojici...
man ray loves me man ray loves me 19:51 27.05.2010

Re: RIP

Mada, ako krenemo o malom Radojici...

jeste, mogo bi da padne jedan balet na tu temu...
al bojim se da bi za neke na blogu to bilo previse...
pustimo ih da zive u iluzijama da nikada nijedan srbin nije bio gej dok nisu naucili engleski i poceli da kupuju farmerke...
nestor92 nestor92 20:22 27.05.2010

Re: RIP

Ja sam i dalje antiprotivan, ali dobar fazon je dobar fazon.

Pa dobro, verujem da ih je ( ili vas je ) oduvek bilo, ali predmet mog interesovanja i raspravljanja je vise mesto u drustvu i odredjenje drustva prema tome.

Ili, gde prestaje zastita manjinskih prava?

Da li nam je bas sve dozvoljeno?
vishnja92 vishnja92 21:16 27.05.2010

Re: RIP

e, vi ste svi bas svojski pomahnitali , ne umem u onoj gomili gore opet da pronadjem pitanje "sta ces ako su ti deca gej" i odgovor na njega.

ali se osecam pozvanom da kazem.

osim malog sebicnog tripa (sta kad budem vitalna bakica, a unuka niotkud - realna mogucnost koja se moze desiti i iz sto tisuca drugih razloga) ne mogu sebi da docaram ni jedan argument ni implikaciju niti bilo kakvu smetnju po pitanju zelja & nacina zivota moje dece, osim sto postoji ta jebena neuredjenost drustva i sva ta farma publika koja pravi stetu.

drugim recima - veca kolicina nesrece i nereda dolazi spolja, nego iznutra, a moji klinci (jedno musko, jedno zensko) znace koga vole, i ja im mogu pomoci samo time sto cu ih uciti da se nikada toga ne stide. to su skroz proste i lako shvatljive stvari, jer voljenje nije za sramotu, a ovi gore sto pricaju o poremecajima treba samo da - ...
man ray loves me man ray loves me 22:30 27.05.2010

Re: RIP

Ja sam i dalje antiprotivan, ali dobar fazon je dobar fazon.

aaa, you're laughing with me... a ja sam pogresno pretpostavila da se oboje sa setom secamo zezanja sa narecenog pedjinog bloga...
oh well.

sto se tice ovog ostalog i'll pass. mnogo puta sam imala taj isti razgovor na blogu.
nestor92 nestor92 22:52 27.05.2010

Re: RIP

Ma OK. Nisam uopste lud za polemisanjem ove vrste. Forget it.
looping looping 06:43 26.05.2010

Tolerancija

U smislu tolerancije ovo je dobar potez ali sto se vojske tice mislim da bi bilo posteno uvesti i da profesionalni vojnici muskog pola budu u zajednickim prostorijama sa profesionalnim vojnicima zenskog pola. Onda bi sve imalo smisla.
medjutim92 medjutim92 09:54 26.05.2010

Re: Tolerancija

looping
U smislu tolerancije ovo je dobar potez ali sto se vojske tice mislim da bi bilo posteno uvesti i da profesionalni vojnici muskog pola budu u zajednickim prostorijama sa profesionalnim vojnicima zenskog pola. Onda bi sve imalo smisla.


Kao Starship Troopers?
mikimedic mikimedic 06:51 26.05.2010

A mene zanima...

... gde su se konkretno Vojska Srbije ili Ministarstvo odbrane izjasnili po ovom pitanju?

u konkursu se ovo pitanje ne pominje, tako da naravno da nema diskriminacije. kao sto ne verujem da postoji i jedan konkurs u drzavi srbiji koji bi u pisanoj formi ukljucio odredbu o diskriminaciji bilo koga...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana