Društvo

Mito i korupcija - mentalitet ili opasna bolest

Milan Karagaća RSS / 26.05.2010. u 12:42

Nezaposlenost, siromaštvo, niske plate i korupcija su četiri najveća, najozbiljnija i najopasnija društvena problema u Srbiji, sasvim dovoljna za opravdanu zabrinutost kuda idemo i gde ćemo stići. Čak 67% građana smatra i strahuje da se Srbija kreće u pogrešnom pravcu kada je u pitanju njihovo rešavanje .

Rezultati ispitivanja o percepciji i učestalosti korupcije u našoj zemlji, koje je sproveo Medija galup  pokazuju da su po mišljenju građana, u Srbiji najkorumpiranije institucije :

- političke partije (80%),

- sudije i zdravstvo (po 70%),

- advokati i Vlada (po 66%).

Očito da se kao društvo nalazimo u dubokoj moralnoj krizi jer su mitu i korupciji najskloniji oni koji bi morali biti primer etike, profesionalnog morala i odgoivornosti. Šta da radimo kada mito najviše uzimaju lekari, policajci,službenici u državnoj administraciji,poreski i carinski službenici i upravnici, profesori i nastavnici, advokati, sudije, tužioci....., dovoljno za zabrinjavajuću dijagnozu.

eko-mito.jpg 

Ko onda da bude nosilac borbe protiv korupcije? Bilo bi normalno da to budu državni organi, odnosno političke partije- vladajuće i opozicione, parlamentarne i vanparlamentarne, uostalom tako im i piše u programima ali izgleda ima značaj kao i ono što piše na tarabi. O poverenju građana u političke stranke govori podatak da  82% ispitanika smatra da je korupcija najviše prisutna u političkoj sferi, a 87% smatra da političari ne žele iskreno da se obračunaju sa korupcijom jer od nje imaju koristi.Oni koji se najviše podsmevaju tzv. moralno-političkoj podobnmosti koja je promovisana u nekom ranijem vremenu sada su potpuno izbacili moralnu i profesionalnu odgovornost i podobnost ali su političku tj. stranačku itekako zadržali.

Zabrinjavajuće je da skoro 90% građana smatra da je korupcija uobičajena u Srbiji. Na pitanje kome su dali mito, građani su na prvom mestu naveli lekare, a zatim policiju i službenike u državnoj administracji. Prosečna suma novca data kao mito bila je 169 evra.

Malo kontradiktorno ali narod u beznađu nema druge nego da institucije koje se opažaju kao najkorumpiranije  u isto vreme smatra ključnim i najodgovornijim za suzbijanje korupcije i upravo od njih očekuje da nešto urade.

Učestalost davanja mita veća je u odnosu na prošlu godinu i ima više ispitanika koji su dali mito tri ili više puta. Prosečan iznos novca koji se daje kao mito je sličan iznosu od prethodne godine - oko polovina prosečne plate u Srbiji.

Ispitanici koji su dali mito u poslednja tri meseca najčešće su ga dali lekarima.

 U pravu je istraživač kad u  rezimeu  ističe da “preovlađujuća negativna društveno-politička klima, nizak socijalni standard i prisustvo korupcije na svim nivoima društva (i u ličnim stavovima) odražavaju složenost ovog problema kao i teškoće u njegovom rešavanju. Građani pokazuju nedostatak poverenja, volje i generalno negativan stav. Izgradnja jakih i pravičnih državnih institucija (Vlada, policija, sudstvo, Agencija za borbu protiv korupcije), koje daju konkretne rezultate povećala bi nivo poverenja građana. Zakon treba da bude precizno definisan i primenjen sa strogim kaznama za korupciju čija bi primena bila objavljena u javnosti. Podizanje nivoa javne svesti putem medija i drugih institucija, povećalo bi uviđanje lične odgovornosti, kao krajnji cilj suzbijanja korupcije.»  

Dakle, situacija je dovoljno alarmantna da se država ozbiljno pozabavi ovim problemom pre no što bude skroz kasno, a kasno već jeste.

 

Da bi se nešto uradilo treba konačno i od nečeg početi, a to znači od političkih stranaka koje prvo moraju da rasčiste sa time u svojim redovima kako bi zajedno mogle i u državi i društvu.

 

 



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 13:22 26.05.2010

....

To nam je najjača grana privrede.

Pst...a šta dobija ko pogodi tačan odgovor?
reanimator reanimator 13:25 26.05.2010

Re: ....

mariopan
To nam je najjača grana privrede.

Pst...a šta dobija ko pogodi tačan odgovor?

Dobro bre, jbm mu miša, imaš ti svoj blog?
mariopan mariopan 13:37 26.05.2010

Re: ....

reanimator
mariopan
To nam je najjača grana privrede.

Pst...a šta dobija ko pogodi tačan odgovor?

Dobro bre, jbm mu miša, imaš ti svoj blog?

Pa nemam nikoga tamo, moram da se smucam malo po tuđim
Niko nije zainteresovan za bonus od 2000 dindži, za koferče evara bi već bila gužva?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:07 26.05.2010

Re: ....

Niko nije zainteresovan za bonus od 2000 dindži

tendenciozno gledajući to će nam u oktobru biti 13,98 eurova
mariopan mariopan 14:11 26.05.2010

Re: ....

Milan Karagaća
Niko nije zainteresovan za bonus od 2000 dindži

tendenciozno gledajući to će nam u oktobru biti 13,98 eurova

Manje, manje.....još manje...(nemam sitniji font ), kada rasitnim napisaću koliko manje ali spremite lupu jer se neće videti.
reanimator reanimator 13:23 26.05.2010

...

mariopan mariopan 13:24 26.05.2010

Re: ...

reanimator

hahhahahahahah častiš pivo?
mariopan mariopan 14:02 26.05.2010

Re: ...

Zakon treba da bude precizno definisan i primenjen sa strogim kaznama za korupciju čija bi primena bila objavljena u javnosti. Podizanje nivoa javne svesti putem medija i drugih institucija, povećalo bi uviđanje lične odgovornosti, kao krajnji cilj suzbijanja korupcije.»  

Zakone koji sve ovo bacaju u vodu doneli su upravo oni koji su na vlasti, upravo oni koji su označeni kao zamajac mita i korupcije. Od odgovornosti su se obezbedili tako što su i sve ostale poluge vlasti u istom kolu - dakle njima se ta korupcija isplaćuje na ruke. Afera "Koferče" koja je dobila oslobađajući epilog najbolje to ilustruje..... a i mnoge druge nerešene su dokaz da je to što se radi u našoj zemlji pravi kriminal u vrhu vlasti ali oni su i sudije, i tužioci i kriminalci ( jer mito je kriminal ) ili nije? Smem onda da upotrebim tu reč?

Kako onda od njih očekivati rešenje?
Sami sebe da hapse, tuže i osude?
Nemoguće.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:11 26.05.2010

Re: ...

Nemoguće.

Pa lepo ljudi napisaše,a jastavio u tekst, : "Malo kontradiktorno ali narod u beznađu nema druge nego da institucije koje se opažaju kao najkorumpiranije u isto vreme smatra ključnim i najodgovornijim za suzbijanje korupcije i upravo od njih očekuje da nešto urade."
nema ti druge
mariopan mariopan 14:20 26.05.2010

Re: ...

Milan Karagaća
Nemoguće.

Pa lepo ljudi napisaše,a jastavio u tekst, : "Malo kontradiktorno ali narod u beznađu nema druge nego da institucije koje se opažaju kao najkorumpiranije u isto vreme smatra ključnim i najodgovornijim za suzbijanje korupcije i upravo od njih očekuje da nešto urade."
nema ti druge

Da, očekuju od institucija koje se tako zovu ali ne očekuju od ljudi koji su te institucije uzurpirali da pod njihovom zaštitom rade upravo suprotno,da iskoriste te institucije da bi radili kriminalne stvari i koji su ovo vrzino kolo uveli u sve segmente društva pa još očekuju da na to gledamo kao normalno !

Iako su legalno izabrani na izborima, oni su tu ulogu uzurpirali, po mom mišljenju, jer oni su izbore dobili obećavajući upravo suportno - dakle dobili su mandat da se bore za vladavinu Zakona a ne vladavinu Kriminala. Pošto su na prevaru došli na pozicije gde su svoje kriminalne radnje mogli da sprovedu u delo, verujem da će podpadati pod sve Zakone kada neko drugi bude došao na vlast - a od te vlasti se očekuje da ovo grozno i nezdravo stanje u zemlji dovede do zdravog.

Tome se nadam - jednog dana a možda i pre.
dolybell92 dolybell92 14:14 26.05.2010

Mito i drugi

Ovde je sve pobrkano -
korupcija, provizija (koja je
postala čista pljačka), reketiranje...

Stoga se korupcijom često smatra i ono
što ona zapravo nije.
Provizija se u svetu smatra normalnom,
ukoliko je normalna i zna se njena visina.
Međutim, provizija iznuđena ucenom,
što je čista pljačka, ovda se takođe
smatra korupcijom, a tako gledano ju je
onda "teško dokazati" (?).
Lanac sa toliko karika i alki je skoro
nemoguće raskinuti.
Čim negde pukne, sam se regeneriše te
tako može večno da postoji.

Što je država siromašnija, to je
korupcija razgranatija i veća,
i to je poznata činjenica.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:18 26.05.2010

Re: Mito i drugi

Ovde je sve pobrkano -
korupcija, provizija (koja je
postala čista pljačka), reketiranje...

U pravu ste ali ipak gde bi se mogla svrstati ta provizija koju uzimaju lekari, policajci, profesori.....
dolybell92 dolybell92 16:25 26.05.2010

Re: Mito i drugi

Milan Karagaća
Ovde je sve pobrkano -
korupcija, provizija (koja je
postala čista pljačka), reketiranje...

U pravu ste ali ipak gde bi se mogla svrstati ta provizija koju uzimaju lekari, policajci, profesori.....


Za njih se ne može reći da nisu korumpirani,
to jeste korupcija, ali ona zavisi i od onog koji
daje, u našem slučaju mnogo češće nego što se traži.
Naš narod (ne znam kako je kod drugih) ima poseban
odnos prema lekarima i oduvek ima potrebu da njima
daje poklone u raznim vidovima.
To mogu da razumem.
Međutim, kao i usvakoj profesiji, tako i među njima,
profesorima i drugim od kojih vam nešto zavisi,
ima i takvih kojima je uvek malo, pa znaju da preteraju
sa visinom i "cenom poklona" kada ga traže.

To nije reket.

Reketiranje je konstanta iznuda od istih lica,
ili od istog posla kojim se neko bavi, i nije
provizija.

Provizija je dogovorena suma, koja je uobičajena
samo kod uspešno obavljenog posla.
U normalnom svetu je uobičajena, i kreće se
uglavnom oko (ili do) 10% od vrednosti posla,
koju dobija onaj ko je posao i obavio.

Npr. prava informacija u pravo vreme je
dobro plaćena i max. je 10%.

Niste pomenuli našu Crkvu tj. popove,
gde je njihova praksa tarifirana, a većini
je ostavljeno na volju koliko će da traže
za svoje usluge.
Oni su tek priča za sebe.
Od njih nikakve praktične koristi nema,
a uzimaju toliko para milom ili silom
samo za metanisanje i "zapevanje",
da ima ljudi koji su bili prinuđeni
da traže nekog jeftinijeg popa,
ne bi li sahranili pokojnika.

Najviše mi se dopada kada pop kaže:
"Koliko date, a inače je uobičajeno xxx Eu."


sybil sybil 14:29 26.05.2010

onaj ko u srbiji nije korumpiran

je - budala.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:48 26.05.2010

Nosioci? Predlažem naoružani narod.

A evo i zašto.

Moja se sestra razvela 2000, ali crkveni razvod zaboravila. Par godina kasnije, upoznala jednog prefinog dečka i tu počinje njihov brak koji moj zet od mila zove "ajd da častiš".

Elem, prvo 2002, hoće ljudi da se venčaju, ali pošto je najbolja prijateljica njenog bivšeg muža matičarka upravo u njenoj opštini, a bivši muž ludak koji je zove telefonom 48 puta dnevno a policija ne može ništa dok je fizički ne napadne,, ona hoće da se venča u drugoj opštini, muž je iz iste opštine. Ne može, ali ajde ako častiš...
Plus, treba joj i crkveni razvod, sveštenik se cereka, može, ajde ako je tako, plati toliko, pa i neki prilog za crkvu (keš na ruke) da se ubrza, ajde da častiš.. Razvod dobila posle 8 meseci.

2004 trudna, rođena sestra bivšeg muža je sestra na lokalnoj ginekologiji u Domu Zdravlja, da je ludak ne bi opet uznemiravao, hoće da promeni Dom Zdravlja, ne može, ali ako častiš...

2005, treba da se porodi, lekar sedi u svojoj ordinaciji i čeka da se časti da bi joj uradio carski rez posle 16h paklenih bolova na porođajnom stolu, ne može carski, ali ako častiš...

2008, klinče treba da krene u vrtić, nema mesta, ali ako častiš....

Ona od 2002 ima pištolj, TTjac. Nadam se da je niko više neće pitati da "časti". Neće valjati.

Gosn Karagaća, veliki pozdrav i poštovanje. Retko se javljam ali uvek i sa zadovoljstvom čitam.

Djina
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:59 26.05.2010

Re: Nosioci? Predlažem naoružani narod.

Hvala Djina na javljanju i odličnom primeru
a ovo
Plus, treba joj i crkveni razvod, sveštenik se cereka, može, ajde ako je tako, plati toliko, pa i neki prilog za crkvu (keš na ruke) da se ubrza, ajde da častiš..

je tek dokaz da mito i korupcija proteruju moral čak i iz crkava, ima puno malih Artemija.
inco inco 08:41 29.05.2010

Re: Nosioci? Predlažem naoružani narod.

Moral je najlakse proterati sa mesta gde nikada nije ni postojao. Stoga nije ni cuditi sto crkve prve pokleknu.
dragoljub92 dragoljub92 15:26 26.05.2010

ma,kudpuklodapuklo

sentinel26 sentinel26 16:48 26.05.2010

Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Prijatelju,
Ova analiza mi dosta liči na šarenu političku lizalicu, koju ljubljeni poreski obveznici, tj.gradjani (birači ) treba da ližu jedno vrijeme, dok ne prodju neke vremenske i političke neprilike.
Šta će vladi politička podrška gradjana da radi svoj posao i primjenjuje zakone koje je sama pisala a skupština pod njenim uticajem usvajala…?

Nijesam mogao da utvrdim da li ispitanici uopšte znaju šta je to korupcija, šta zloupotreba službenog položaja a šta primanje ili davanje mita...?
Po onome kako je istraživanje prezentirano ja uzimam slobodu da sumnjam i u ispitivače (anketare ) da tačno znaju šta znače ovi pojmovi...

Otkuda u analizi - tabeli o „korumpiranosti“ instiitucija ove grupacije :
- Advokati / pravnici, i
- Poslovni / privatni sektor ? ? ? ?

Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?
Ne postoji „korupcija“ bez „zloupotrebe“ položaja ...

Pravnici su razasuti u svim institucijama i čemu onda služi ovo izdvajanje, to nije radno mjesto nego zanimanje..

O korupciji u privatnom sektoru oni očigledno ne znaju ništa a najmanje 95% anketiranih gradjana je u zabludi u vezi postojanja korupcije u privatnom sektoru...

Zato ja za ovaj dokumenat kažem da je politički i da neće služiti namjeni kako tamo piše - „Podrška vladi Srbije u suzbijanaju korupcije i implementaciji antikorupcijske strategije“.

Ko će da usvoji a ko da sprovodi tu strategiju..?
Da li to može (i treba ) da bude isti organ...?

Obratite pažnju na procente o načinu percepcije:
- Iz medija 68%
- IZ ličnog iskustva 25%

A vodeće institucije po procentima su nominirane sa 70 - 80 % .... ?

PS.
U nastavku ću prezentirati zakonske definicije ključnih pojmova upotrebljenih u pomenutoj analizi - istraživanju...
predatortz predatortz 16:58 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

sentinel26
Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?
Ne postoji „korupcija“ bez „zloupotrebe“ položaja ...



Odlično zapažanje. To je i meni u startu zapalo za oko...
sentinel26 sentinel26 17:17 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Da se podsjetimo ...

KRIVIČNI ZAKONIK („Sl.gl.RS“ 85/2005,..., 111/2009)
Zloupotreba službenog položaja
Član 359
(1) Službeno ili odgovorno lice koje iskorišćavanjem svog službenog položaja ili ovlašćenja, prekoračenjem granice svog službenog ovlašćenja ili nevršenjem svoje službene dužnosti pribavi sebi ili drugom fizičkom ili pravnom licu kakvu korist, drugom nanese kakvu štetu ili teže povredi prava drugog,
kazniće se ……
..................

Primanje mita
Član 367
(1) Službeno lice koje neposredno ili posredno zahteva ili primi poklon ili drugu korist ili koje primi obećanje poklona ili druge koristi za sebe ili drugog da u okviru svog službenog ovlašćenja izvrši službenu radnju koju ne bi smelo izvršiti ili da ne izvrši službenu radnju koju bi moralo izvršiti,
kazniće se ….
(2) Službeno lice koje neposredno ili posredno zahteva ili primi poklon ili drugu korist ili koje primi obećanje poklona ili druge koristi za sebe ili drugog da u okviru svog službenog ovlašćenja izvrši službenu radnju koju bi moralo izvršiti ili da ne izvrši službenu radnju koju ne bi smelo izvršiti,
kazniće se ....
...............

Davanje mita
Član 368
(1) Ko službenom ili drugom licu učini, ponudi ili obeća poklon ili drugu korist da službeno lice u okviru svog službenog ovlašćenja izvrši službenu radnju koju ne bi smelo izvršiti ili da ne izvrši službenu radnju koju bi moralo izvršiti ili ko posreduje pri ovakvom podmićivanju službenog lica,
kazniće se .....
(2) Ko službenom ili drugom licu učini, ponudi ili obeća poklon ili drugu korist da službeno lice u okviru svog službenog ovlašćenja izvrši službenu radnju koju bi moralo izvršiti ili da ne izvrši službenu radnju koju ne bi smelo izvršiti ili ko posreduje pri ovakvom podmićivanju službenog lica,
kazniće se ….
.................

ZAKON O AGENCIJI ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE
(“Službeni glasnik RS” br. 97 / 2008 , 27.10.2008. )

Značenje izraza
Član 2.
U smislu ovog zakona, pojedini izrazi imaju sledeće značenje:
- "korupcija" je odnos koji se zasniva zloupotrebom službenog, odnosno društvenog položaja ili uticaja, u javnom ili privatnom sektoru, u cilju sticanja lične koristi ili koristi za drugoga;

- "funkcioner" je svako izabrano, postavljeno ili imenovano lice u organe Republike Srbije, autonomne pokrajine, jedinice lokalne samouprave i organe javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina, jedinica lokalne samouprave i drugo lice koje bira Narodna skupština;

- "javna funkcija" je funkcija u organima Republike Srbije, autonomne pokrajine, jedinice lokalne samouprave, organima javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija, čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina, jedinica lokalne samouprave, kao i funkcija drugih lica koje bira Narodna skupština, a podrazumeva ovlašćenja rukovođenja, odlučivanja, odnosno donošenja opštih ili pojedinačnih akata;

- "povezano lice" je supružnik ili vanbračni partner funkcionera, krvni srodnik funkcionera u pravoj liniji, odnosno u pobočnoj liniji zaključno sa drugim stepenom srodstva, usvojitelj ili usvojenik funkcionera, kao i svako drugo pravno ili fizičko lice koje se prema drugim osnovama i okolnostima može opravdano smatrati interesno povezanim sa funkcionerom;

- "privatni interes" je bilo kakva korist ili pogodnost za funkcionera ili povezano lice;

- "sukob interesa" je situacija u kojoj funkcioner ima privatni interes koji utiče, može da utiče ili izgleda kao da utiče na postupanje funkcionera u vršenju javne funkcije odnosno službene dužnosti, na način koji ugrožava javni interes;

- "poklon" je novac, stvar, pravo i usluga izvršena bez odgovarajuće naknade i svaka druga korist koja je data funkcioneru ili povezanom licu u vezi s vršenjem javne funkcije;

- "protokolarni poklon" je poklon koji funkcioner primi od strane države, njenog organa ili organizacije, međunarodne organizacije ili stranog pravnog lica, koji je primljen prilikom službene posete ili u drugim sličnim prilikama.
**************** ………..

Da li se stvarno vodi borba protiv korupcije i da li je Vlada nosilac te borbe reći će gradjani na narednim izborima ako ih bude ...

Moj komentar na Zakon o agenciji za borbu protiv korupcije :

- Šta je službeni položaj znamo a u Krivičnom zakoniku su opisane radnje koje dovode do njegove zloupotrebe, ali šta je “javni uticaj”,...o tome nemamo gdje pročitati…. ?

- Razlika izmedju javnog i privatnog sektora je takva da je smiješno i govoriti o «zloupotreni službenog položaja u privatnom sektoru»....

- Zašto u "funkcionere" nijesu ubrojana i lica koja imenije vlada (kao u KZ ) ?

- Zašto nema «faktičkog vršenja dužnosti ili poslova» .. ?

- Zašto u "povezana lica" – nijesu ubrojani i “bivši supružnici i njihova deca i roditelji” (kao u KZ )... ?

- Zašto u "poklone" – nijesu ubrojani i “korist koja je stavljena u izgledu”,tj.i “korist koja se očekuje”, (kao u KZ )

O tome je ovdje bilo riječi :
"Korupcija i sukob interesa"

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:47 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Hvala ti prijatelju na pojasnjenjima i dopunama. Moja namera je i bila da se podstakne rasprava o mitu i korupciji, za sta je navedeno istrazivanje samo polazna osnova- povod.
Glavno pitanje je stvarno stanje, uzroci i da li stvarno ima izgleda da se to svede na razumnu meru.
pointofview_gun pointofview_gun 17:54 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?


Sta ce narod , ne razume razliku. To je ono, preko ruke advokata na ruku sudiji.

Ili mozda, davanje mita advokatu druge strane da ne radi nista?
nestor92 nestor92 19:01 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?


A kad su uvodjenje fiskalnih kasa advokatima na vestima B92 nazvali "finansijskim delom reforme pravosudja"?

sentinel26 sentinel26 19:18 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

pointofview_gun
Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?

Sta ce narod , ne razume razliku. To je ono, preko ruke advokata na ruku sudiji.
Ili mozda, davanje mita advokatu druge strane da ne radi nista?


Za ovo prvo ste u zabludi, nema toga sudije koji smije primiti mito preko advokata jedne od strana u sporu...
"Prošlost" iz doba kraljevine Jugoslavije... :))

Ovo drugo, iako je u domenu teorije, predstavlja jedno drugo krivično djelo... (bez obzira što sadrži elemente zloupotrebe ) radi kojeg se ostaje bez dozvole za rad, ali ne bih o tome...
sentinel26 sentinel26 19:41 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

nestor92
Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?

A kad su uvodjenje fiskalnih kasa advokatima na vestima B92 nazvali "finansijskim delom reforme pravosudja"?


Sjećam se i toga i hajke na svim sajtovima i blogovima protiv advokata, raja je shvatila da su oni istureni "na odstrel" i onda su svi koji imaju ili misle da imaju onu stvar za izbacivanje tekućine izvadili je i krenuli u akciju...

Bila je to jedna vrsta difamacije cijele djelatnosti iza koje je stajala vlast...
pointofview_gun pointofview_gun 20:58 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Za ovo prvo ste u zabludi, nema toga sudije koji smije primiti mito preko advokata jedne od strana u sporu...


Izvinite, meni rekose da mora tako.
nestor92 nestor92 22:08 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Izvinite, meni rekose da mora tako.


Negde sam vec rekao: 15 godina sam advokat i nikada mi niko nije trazio novac niti sam ga ikome davao. Dobijao sam sporove koji su za dobijanje i gubio one koji su za gubljenje.

Supruga mi je bila sudija. Nikada joj niko nije nudio novac, niti je ikada ikome trazila bilo sta. A nezadovoljnih je uvek bilo, takva je priroda posla.

Za gomilu mojih kolega i njenih bivsih kolega mogu da stavim ruku u vatru da su 100% posten svet.

A opet... svaki drugi klijent koji udje u moju kancelariju govori o teoriji zavere protiv njega i njegovih legitimnih prava i dosluhu suprotne strane sa sudijom.

Mi sami u ovoj zemlji nismo ocistili ni svoje kuce, ni svoje ulice, ni svoje esnafe od djubreta. Dok god je to tako korupcija ce biti ukorenjena.

Ali skrecem Vam paznju: najkorumpiranija oblast zivota u Srbiji je POLITIKA. Dakle, izvor zla su stranke, njihovo finansiranje i model partijske drzave.

Oni podmecu lekare, sudije, taksiste i stvaraju odijum javnosti oko njih. A za to vreme...deli se lova!
nestor92 nestor92 22:23 26.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Samo istraživanje koje je iniciralo ovaj blog potvrdjuje ono što sam maločas napisao.

Dakle, ako pažljivije pročitate 70% ljudi smatra sudstvo korumpiranim, ali kada ih pitate kome su davali mito procenti su drugačiji. Ja zaista mislim da se to namerno radi.

I drugo advokati/pravnici i poslovni/privatni sektor kao kategorije obuhvacene ovim istrazivanjem, pa ... treba da budes prilicno ogranicen da to uradis.

I to se radi namerno.
kukusigameni kukusigameni 08:17 27.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?


nestor92
Baš bih volio da mi neko objasni (može i primerom ) kako se to vrši korumpiranje advokata i kako po njima (ispitivačima ) izgleda zloupotreba službenog položaja od strane advokata....?

A kad su uvodjenje fiskalnih kasa advokatima na vestima B92 nazvali "finansijskim delom reforme pravosudja"?


Sjećam se i toga i hajke na svim sajtovima i blogovima protiv advokata, raja je shvatila da su oni istureni "na odstrel" i onda su svi koji imaju ili misle da imaju onu stvar za izbacivanje tekućine izvadili je i krenuli u akciju...

Bila je to jedna vrsta difamacije cijele djelatnosti iza koje je stajala vlast...


A kad si ti laprdao o privatnim lekarima i fiskalnim kasama?

[url=http://blog.b92.net/text/9829/Privatni-lekari--nece-fiskalne-kase/][/url]
pointofview_gun pointofview_gun 10:03 27.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Za gomilu mojih kolega i njenih bivsih kolega mogu da stavim ruku u vatru da su 100% posten svet.


Jel pece ispod noktiju?

Oni podmecu lekare, sudije, taksiste i stvaraju odijum javnosti oko njih.


Sto uguraste ovde taksiste?

Primera u kojima je mito sudiji zavrsavalo posao ima koliko hocete. Osobe optuzene za dilovanje droge znaju koja je cena dosudjivanja minimalnih kazni. I ne ocekujete valjda da oni koji daju mito sudiji pricaju bilo kome o tome? Ljudi pricaju o davanju mita lekarima jer lekar nece da ih zbog toga kazni, a drzava nece sigurno. Lekarski cenovnih je skoro pa javan. Sudija bi verujem zestoko kaznio onoga ko pomisli da priča, a ako ne on licno, hoce kolega, da se ne ponovi. Najgore je sudstvo, najrazornije po drzavu.
sentinel26 sentinel26 12:17 27.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

kukusigatebi
... ti laprdao o ....

Prije svega ja sam javno zastupao stav da privatne lekarske ordinacije treba da imaju fiskalne kase.. Taj stav nijesam promijenio ni danas...

Dokazao sam da glavni cilj države nije poreska kontrola njihovog poštovanja poreskih propisa već nešto drugo...

To "drugo" država je pokušala da "proda" i taksistima i advokatima, ali nije uspjela, a to sam ja još tada najavio da "neće proći" i eto moja prognoza se ostvarila.

Mnogim priviatnim ljekarskim i veterinarskim ordinacijama sam pružio pomoć i savjete u vezi tog probelema i dobio mnogo pohvala od njih..

Ne postoji nikakva sličnost izmedju djelatnosti privatne ljekarske prakse, taksi prevoza i advokature...

Akcija javnog pljuvanja i pišanja po advokatima nije izvedena da se oni privole "poštovanju zakona i poreskih propisa" već da se sakrije nečiji nerad, a taj neko sjedi u vlasti (poreskoj upravi ) sa kojom ste i vi povezani očigledno ili ste potpuno neupućeni u temu ili zlonamjerni (mada sumnjam ) ...

Pošto je vaš "nazovi komentar" pokušaj skretanja sa teme, dodaću da mogu bez problema da dokažem da je dopisivanje grupacije "advokati/pravnici" u onoj tabeli zlonamjerno i smišljeni pokušaj izvlačenja "političke koristi" iz propale akcije njihove "fiskalizacije"...

nestor92 nestor92 12:18 27.05.2010

Re: Borba protiv korupcije ili nešto drugo ?

Vidim i vi ste se primili na foru.

Pravosudje vecinom nije sudjenje dileru droge, Nacionalnom stroju, Saricima i slicnima.

I ne, ne pece ispod noktiju.

Vi samo imate predrasude prema ljudima. A ko ima predrasude, bolje i ne zasluzuje.

Ljudi o pravosudju puno pricaju, ali malo znaju.

To su vise onako - "zamisljaji".

nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 19:06 26.05.2010

K&K vs. pusto tursko

Tema me je odmah asocirala na staru pricu (izvor prof. Lukic sa Pravnog) kako je Austrougarska resavala baksis u Bosni. Anektiranjem Bosne, nasledili su i razne obicaje pa i baksis (mito, korupcija). Drzava koja je drzala do reda ga je odmah zakonom ukinula ali dzaba, zakoni ne zamenjuju nasledne obicaje. Baksis je i dalje carovao i svi su bili nezadovoljni: drzava jer se ne postuju zakoni, narod jer bez baksisa nista ne moze da se zavrsi a "eto imamo lep zakon koji to zabranjuje" a ni primaoci jer ipak rade ispod zita, tj. moraju da ga dele sa zakonosprovodiocima.

Monarhija je onda promenila pristup i ozakonila davanje-primanje baksisa ali je tacno propisala koliko se kome daje. Skoro svi su bili zadovoljni: drzava jer je regulisala bezakonje, narod jer postoje neka pravila odnosno cenovnik a i primaoci jer vise ne moraju da se preganjaju.

Posle izvesnog vremena, kada su pohvatali realne cene, drzava je povecala plate svojim sluzbenicima za sumu baksisa koji su ubirali i proglasila prvobitni zakon kojim je baksis zabranjen. Skoro svi su bili zadovoljni; najvise drzava jer se zakon postuje a ujedno je i prvobitna namera ostvarena, narod jer ne mora vise da daje baksis a i primaoci jer finansjski nisu stetili a nadalje mogu da budu savesni sluzbenici u "prvim borbenim redovima" za primenu zakona.

Moral price izvlacite sami.

Svaka slicnost sa nasom situacijom je nasledna.
sentinel26 sentinel26 12:56 27.05.2010

"Svest gradjana o kporupciji"

Prije nego komentarišem kako su ovi istraživači došli do "saznanja" o "svesti gradjasna o korupciji" da još malo zavirimo u zakone..

Zloupotreba službenog položaja po KZ :
Izvršilac = > službeno ili odgovorno lice...

Korupcija zloupotrebom sl.položaja po Zakonu o agenciji.... :
- Izvršilac = > funkcioner ....

Pogledajmo njihovo poglavlje „SVEST GRAĐANA O KORUPCIJI

Evo izvoda iz tabele - rezultati iz marta 2010.

Pitanje :

Da li se po vašem mišljenju navedeni slučajevi
mogu smatrati korupcijom
? ......................................... Odgovor DA

1. Finansiranje nečije izborne kampanje očekujući
posebne povlastice u slučaju pobede ..................................... = 62%

2. Davanje poklona ili novca profesorima ili
medicinskom osoblju ................................................................. = 58%

3. Preusmeravanje državnog budžeta na
svoje izborne jedinici .................................................................. = 46%

4. Sukob interesa (promocija političkih partija ili
poslovnih grupa korišćenjem državnog položaja ) .................. = 62%

5. Korišćenje javne pozicije radi pomoći prijateljima,
rodjacima,(napr.zapošljavanje, davanje dozvola ) .................. = 61%

6. Korišćenje javne poozicije za dobijanje poklona i novca ....... = 58%

7. Podela poklona tokom izborne kampanje ............................... = 66%

Zaključak istraživača :

„Korupcija je široko rasprostranjen društveni problem i zahvata sve sfere života. Većina građana (60%) smatra da korupcija utiče i na njihov privatni život. Ipak, politički život (82%) i poslovna sredina (71%) opažaju se kao sfere gde se dešava najviše korupcije.

Građani Srbije su postali nešto svesniji problema korupcije, ali i osetljiviji na njega. Opaža se veće prisustvo korupcije nego u oktobru 2009, u gotovo svim ispitivanim oblastima. Verovatno kao odraz uzavrelije političke klime, podela poklona u izbornim kampanjama (koja je opažana kao najmanje prisutan vid korupcije u prvom talasu istraživanja), sada se opaža kao najprisutniji. „

..................................
Smiješno i žalosno.
Političke partije i jesu nosioci korupcije ali podmetati slučajeve „lijeve patike“ ili “100 gr. kafe“ za glas stranci na izborima kao dokaz njihove velike korumpiranosti jeste podvala narodu i skretranje pažnje sa glavnih izvora i nosilaca korupcije....
Patike i kafu mogu da nude sve stranke, pa i „slobodni strelci“... Na kraju to i nije "poklon" nego kupovina glasa...

Ali ovo naredno mogu da rade samo stranke na vlasti :

- Netransparentno finansiranje političkih stranaka.
- Dodjela javnih radova bez javnih tendera – konkursa,
- Prodaja preduzeća slobodnim pogodbama,
- Javne nabake bez tendera,
- Zapošljavanje rodbine i „stranačkih udarnika“ u državnim organima i javnim preduzećima bez konkursa,
- Netransparentno trošenje budžetskih para,
- ......

= = = > > kukusiganarodu !

inco inco 08:57 29.05.2010

Re: "Svest gradjana o kporupciji"

Kako se sad to zloupotreba sluzbenog polozaja odnosi samo na sluzbeno/odgovorno lice? Pa kako su onda Caneta utuzili za zloupotrebu sluzbenog polozaja u sopstvenom preduzecu klasifikovanom kao LLC tj. d.o.o.? Sve se moze u ovoj zemlji, a verujem da je tamo u Svajcarskoj ispostavi Interpola neko umr'o od smeha one veceri kad su dobili tako skovanu poternicu iz Srbije.

Glede samog istrazivanja, zaista bih voleo da vidim primer korupcije u privatnom sektoru. Ne mora ni iz zivota, dovoljna je i teoretska situacija.
sentinel26 sentinel26 10:51 29.05.2010

Re: "Svest gradjana o kporupciji"

inco
Kako se sad to zloupotreba sluzbenog polozaja odnosi samo na sluzbeno/odgovorno lice? Pa kako su onda Caneta utuzili za zloupotrebu sluzbenog polozaja u sopstvenom preduzecu klasifikovanom kao LLC tj. d.o.o.? Sve se moze u ovoj zemlji, a verujem da je tamo u Svajcarskoj ispostavi Interpola neko umr'o od smeha one veceri kad su dobili tako skovanu poternicu iz Srbije.

Glede samog istrazivanja, zaista bih voleo da vidim primer korupcije u privatnom sektoru. Ne mora ni iz zivota, dovoljna je i teoretska situacija.

Da je "zloupotreba služneog položaja u sopstvenom privatnom preduzeću" besmislena pokazuje i slučaj "pancir"...Vlasniku se još sudi i to pred dva suda.
Tajno u jednom sudu : zbog "Zloupotrebe ovlašćenja u privredi u pokušaju".

Javno pred drugim sudom : zbog "Zloupotrebe službenog položaja u pokušaju i nezakonito držanje oružja"...

P-otjernicu za Subotićem nijesu priznale : Rusija, Francuska, Njemačka (? ) Švajcarska, Italija, ....

U periodu 2-3 posljednje srpske vlade preko 400 zahtjeva iz Srbije Interpol nije prihvatio za stavljanje na listu..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana