Društvo| Ekologija| Planeta| Reč i slika| Život

Nebeski znak – planeta koja umire?

loader RSS / 08.06.2010. u 01:24

Onomad je obeležen Svetski dan zaštite životne sredine, akcijom čišćenja. Ubeđen sam da bi svrsishodnija akcija bila pod nazivom: „Ne bacajmo smeće po Srbiji".  Akcija čišćenja jeste neophodna i tu zbora nema. Ipak, suština je u nebacanju zagađevina. Jer, ni vojska od više hiljada komunalaca, koja bi svakoga dana 24 sata plevila travnjake i potoke - ne bi mogla da sakupi ono što svakodnevno bacaju milioni nes(a)vesnih pojedinaca.

Najpre - evo snimka koji sam napravio u nedelju, hodajući po polupustari. Taj snimak je bio „okidač" da napišem ovaj post.

 

Kesa, kao nebeski znak. Naježio sam se kad sam video tačku, gore, u visini, za koju sam tek posle nekoliko sekundi shvatio da je plastična kesa, zlokobna ekološka vrana koja doleće ko zna odakle !

Odslušah pre neki dan predavanje na temu opšte ugroženosti sredine u kojoj mi kao rasa živimo. Bez obzira što tu nije bilo nečeg krucijalno novog u odnosu na podatke koji su se poslednjih par godina mogli čuti, utisak je bio ... Ne mogu da kažem poražavajuć, težak.... To je nešto dublje, ličnije. Kao da sam sat vremena, uz obilje nemilosrdnih slajdova i podataka, upijao priču o tome kako neko veliko, drago stvorenje polako nestaje. I sad mi se vuče taj osećaj.

Na Zemlji živi oko 7 milijardi ljudi. To zvuči zastrašujuće. Čuh da je izračunato da bi, u slučaju da su sve države razvijene kao onih nekoliko najrazvijenijih, sa takvim brojem stanovnika bilo neophodno dve ipo ovakve planete za zadovoljenje potreba u hrani i ostalom! Indija i Kina se razvijaju ekspanzivno. Posedujemo li znanja koja će sprečiti da se desi ono što se dešava sa svakom vrstom koja se prenamnoži i tako samu sebe ugrozi, jer da bi zasitila svoje narasle potrebe preko svake mere uništi ono od čega egzistencijalno zavisi? 

Evo još jedne scene na koju sam tog popodneva naišao. Prikazan je samo delić ekološkog masakra.

smeceiobodzemlje.jpg

Prošle godine sam gledao jednu emisiju na tv (ne sećam se čija je produkcija), koja se bavila temom klimatskih promena, ali koja je u svom glavnom zaključku dodala jednu zanimljivu tezu, koja se, kako vidim, u raspravama na ovu temu uglavnom ne pominje. Naime, Zemlja će se zbog klimatskih promena o kojima govorimo samo privremeno izmeniti, a čovek će nestati, kao i mnoge druge vrste. Tokom miliona godina na Zemlji će se opet uspostaviti uslovi slični onima kakvi su vladali u vremenu pre zagađenja i drastične promene geo-ritma. Obnoviće se mora, bespregledna prostranstva šuma, glečeri... Ako je to tačno, nije planeta u opasnosti, već mi i, uz nas, naravno, mnoge druge vrste. Dakle, planeta koja umire, ili rasa koja je pred nestankom? Nadam se da se neće desiti ni jedno, ni drugo.  

Glavno pitanje: Kako sprečiti dalje ruiniranje naše „životne posteljice"?!

 earthzm.jpg

Hedonizam čovekov je do te mere narastao, i stavio se iznad svakog drugog kriterijuma, da ispada kako se ta inercija u kojoj se nalazi sve gojazniji i razmaženiji predator maltene više i ne može zaustaviti. Osećaj pojedinačnosti i neprikosnovenost pojedinačnosti toliko je postao dominantan, da je skoro poništio osećaj za opšti kontekst - a tu spadaju zakoni života, priroda, vaseljena, pretpostavka beskonačnosti i večnosti. Ne doseže se dalje od kioska sa brzom hranom, ili najbližeg komada šume koji treba raskrčiti da bi se zasejalo nešto što će kasnije zadovoljiti potrebu za hranom, ili doneti neku sitnu zaradu.

To je već tema za hiljade stranica rasprave, ali, ako bi moralo da se pojednostavi i da se kaže nešto što liči na rešenje, onda je jedno od rešenja i to da bi svi trebalo da se odreknu pomalo. A iskustva, vekovna, i svakodnevna, govore da je taj proces odricanja gotovo nemoguće pokrenuti. Uvek se postavlja pitanje, ko će najpre početi. Ili, jedni hoće, drugi neće. Zatim, ono što je mera odricanja za jednog, nije mera i za nekog drugog. Ima i ovakva logika: pravo onoga da poseče još jedan komad amazonske, ili koje druge šume isto je kao i moje pravo da posedujem tastaturu na kojoj ovo kucam (jer su i za nju potrošeni neki resursi i načinjena doza zagađenja). Stvari su međusobno prožete i uslovljene do neslućene mere.  

 



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksanadar aleksanadar 04:14 08.06.2010

Одрицање

...svi trebalo da se odreknu pomalo.


Богати не желе да се одричу, а сиромашни немају чега да се одричу. Они који нису ни сиромашни ни богати желе да буду као богати, па си ни они не одричу.

Како изгледа, дошли смо до тачке када се сматра да само постојање човека, људске јединке на Земљи - доприноси њеном руинирању. Наиме, само једна људска јединка дневно, месечно и годишње потроши одређену количину ваздуха, воде, хране, а и загади своју родну планету на известан начин. Због тога је у једним британским новинама недавно писало како ће се, у догледној (блиској) будућности, сматрати неморалним да пар има више од једног детета, управо из наведеног разлога.

Да се вратим на одрицање. Управо свемоћна и свеприсутна потрошачка култура, коју је капитализам развио у 20. веку, провоцира гигантску потрошњу, а не одрицање. "Боље ново куповати, него старо поправљати", то је била девиза из Хакслијеве анти-утопије, која је нашла добру примену у савремено доба. Из извесне перспективе посматрано, може се рећи да ниво материјалног благостања никада није био виши у људској историји него што је то у ово наше доба. Али, цена тог (релативног) благостања је скупа.


Богати су охоли и грабљиви, а сиромашни немоћни да нешто учине.

Можда ће нешто бити учињено тек када знаци "опомене" буду драстични, када дрвеће и трава буду скоро жути, а небо промени своју плаву боју...

Да ли ће тада бити касно?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:26 08.06.2010

Re: Одрицање

aleksanadar
...svi trebalo da se odreknu pomalo.


Богати не желе да се одричу, а сиромашни немају чега да се одричу. Они који нису ни сиромашни ни богати желе да буду као богати, па си ни они не одричу.

Како изгледа, дошли смо до тачке када се сматра да само постојање човека, људске јединке на Земљи - доприноси њеном руинирању. Наиме, само једна људска јединка дневно, месечно и годишње потроши одређену количину ваздуха, воде, хране, а и загади своју родну планету на известан начин. Због тога је у једним британским новинама недавно писало како ће се, у догледној (блиској) будућности, сматрати неморалним да пар има више од једног детета, управо из наведеног разлога.

Да се вратим на одрицање. Управо свемоћна и свеприсутна потрошачка култура, коју је капитализам развио у 20. веку, провоцира гигантску потрошњу, а не одрицање. "Боље ново куповати, него старо поправљати", то је била девиза из Хакслијеве анти-утопије, која је нашла добру примену у савремено доба. Из извесне перспективе посматрано, може се рећи да ниво материјалног благостања никада није био виши у људској историји него што је то у ово наше доба. Али, цена тог (релативног) благостања је скупа.


Богати су охоли и грабљиви, а сиромашни немоћни да нешто учине.

Можда ће нешто бити учињено тек када знаци "опомене" буду драстични, када дрвеће и трава буду скоро жути, а небо промени своју плаву боју...

Да ли ће тада бити касно?


Uh, kakve frazetine, jel' i tebi, aleksanadare, nedostaje drug.član?

Pitam se, koliko treba biti bogat da se kesa ne pusti niz vetar, na loaderovu u misli zadubljenu glavu ili u krošnju drveta? A da se divlja deponija skloni na regularnu? Da se ne ukradu točkovi i zapali kontejner? Da se ne uradi generalka na motoru pored dečjeg igrališta? Da se ne ostave burići sa potrošenim lož uljem u Nacionalnom parku? Burići? Aaa, evo ih, četvrti put na blogu:


aleksanadar aleksanadar 08:45 08.06.2010

Re: Одрицање

Uh, kakve frazetine, jel' i tebi, aleksanadare, nedostaje drug.član?


Фразе или фразетине. Може бити.

А да ли ти је познато да управо доживљавамо једну од највећих еколошких катастрофа у историји цивилизације? Мислим, наравно, на изливање нафте у Мексичком заливу. А ко је виновник, ко је одговоран? Не, то није нека заостала земља, нису то афрички урођеници. То је фирма која се зове "Бритиш петролеум".

Јако си наиван, ако мислиш да је екологија ствар приватне савести свакога од нас, такорећи ствар "домаћег васпитања". Па, ако свако од нас схвати да не треба да прља, и ако сви удружимо снаге, све ће доћи на своје место. То је, чак, погрешно.

Мислим да еколошка криза има "системске" узроке, тј. корени су јој у систему, у политичком режиму, и у култури која тај режим прати.

И, уопште се не шалим, када кажем да друштво које пропагира потрошњу, по сваку цену, мора да плати цех за своју неодговорност.


П.С.

Да би било јасније, ево конкретног примера.

Не можеш истовремено испунити два противречна циља: заштитити биљни и животињски свет у Националном парку Копаоник и развити "пуне капацитете" туризма, градити хотеле, жичаре, ски-стазе и дивља викенд-насеља - у простору између Бруса и Јошаничке Бање.

Једнога се мораш одрећи.
loader loader 09:11 08.06.2010

Re: Одрицање

Ili će čovek naći balans između svojih razvojno-hedonističkih potreba i prirode oko sebe - ili će mu "balans" biti nametnut. Desiće se, spontano, tako što će uslovi početi da bivaju nepodnošljivi. Tada će popucati mehanizmi globalne međusobne sprege oko eksploatacije dobara, proizvodnje, održavanja savremenog standarda, socijalnog mira...
aleksanadar aleksanadar 09:21 08.06.2010

Re: Одрицање

naći balans između svojih razvojno-hedonističkih potreba i prirode oko sebe...


Када говориш о хедонизму, мислиш ли да је то наша, српска специфичност?
loader loader 09:55 08.06.2010

Re: Одрицање

Када говориш о хедонизму, мислиш ли да је то наша, српска специфичност?

Ne.

Govorim o hedonizmu kao procesu, kao principu, koji traje xxx godina i koji je jedan od gradivnih elemenata čovekove naravnosti. Njegovo bujanje dovodi do taloženja masnog tkiva koje se sastoji od plastike i guši srce, guši sve.
antioksidant antioksidant 11:52 08.06.2010

Re: Одрицање

Njegovo bujanje dovodi do taloženja masnog tkiva koje se sastoji od plastike i guši srce, guši sve.

i umrecemo i posle nas ce doci drugi...
to je proces
nestajemo u svakom slucaju. samo je pitanje koliko cemo se drzati na povrsini i kog cemo jos povuci sa sobom...
loader loader 13:03 08.06.2010

Re: Одрицање

AO,
neviđeni optimista :)

Ja bih bio drzak da spomenem kako se ipak pomalo nadam hepi-endu :)

antioksidant antioksidant 13:07 08.06.2010

Re: Одрицање

loader
AO,
neviđeni optimista :)

Ja bih bio drzak da spomenem kako se ipak pomalo nadam hepi-endu :)


pomiren sa sobom
to je tako ...neopterecujuce
loader loader 13:12 08.06.2010

Re: Одрицање


Nirvana , bre ! .. :))

antioksidant antioksidant 13:19 08.06.2010

Re: Одрицање

loader

Nirvana , bre ! .. :))


loader loader 13:27 08.06.2010

Re: Одрицање

Zamislite koliko je zbog stepena zagađenja zgusnuta voda kad jedan metalni revolver u njoj "lebdi" umesto da tone
jednatanja jednatanja 09:03 08.06.2010

Misli globalno

reaguj lokalno.

Nadam se da si pokupio kesu. Preporuka za tekst i snimak...
loader loader 09:21 08.06.2010

Re: Misli globalno

Nadam se da si pokupio kesu.

:)
Premestio sam je u kontejner, koji se nalazio na 50-tak metara odatle, kraj puta. Na žalost, takvih i sličnih kesa, kao i svakojakog drugog otpada civilizacije ima skoro svuda. Komadići kesa su ugaženi u tlo i vire tu i tamo. I ne samo komadići kesa. A na 100-200 metara od mesta snimanja je i ona scena koja je prikazana gore, na fotografiji. Da čoveka uhvati očaj. Sve se to polako rastvara i truje zemlju, vodotokove...
Out of Beirut Out of Beirut 09:21 08.06.2010

Zasad bez sinteze


Srbija i deo susedstva imaju mnogo veci problem sa nekontrolisanim bacanjem smeca nego vecina zemalja. Cak je i u odnosu na Hrvatsku razlika veoma primetna.

Iskustva pokazuju da se bacanje smeca moze kontrolisati, umanjiti drzavnim intervencjama. Nedavno sam citao studiju o tome. http://www.njclean.org/2004-New-Jersey-Litter-Report.pdf

Hedonizam čovekov je do te mere narastao, i stavio se iznad svakog drugog kriterijuma, da ispada kako se ta inercija u kojoj se nalazi sve gojazniji i razmaženiji predator maltene više i ne može zaustaviti.


Hedonizam je potraznja za uzivanjem kao jedinim osnovnim dobrom. Ali materijalna konzumacija ne korespondira usko sa uzivanjem. (Izvor: Bil Gejts, MIT aprila ove godine)

Stavise, kad zelim da uzivam sto je moguce vise, ja postajem mnogo pazljiviji. Sigurno da je tako i kod ostalih ljudi.

Ja ne kazem da u ljudskoj prirodi nema kontradikcije. Ali ne vidim razloga da se ta kontradikcija moze definirati hedonizam nasuprot razumu, ili ilustrovati zagadjenjem koje je navodno nemoguce zaustaviti.

Meni se svidja ideja - prepoznati svoja ogranicenja.

Ne ogranicavati samog sebe. Vec suociti se sa istinom o tvojoj ogranicenosti.
aleksanadar aleksanadar 09:32 08.06.2010

Re: Zasad bez sinteze

...kad zelim da uzivam sto je moguce vise, ja postajem mnogo pazljiviji.


Како то, практично, изводиш?

Када, на пример, попијеш флашу вина, ти флашу одложиш у контејнер за стаклену амбалажу...

Није, некако, изводљиво, бити толико пажљив (или опрезан), а уживати "што је могуће више".

Већина обичних смртника ужива до миле воље, а не дају ни пет пара за екологију и здраву средину.
igibum igibum 14:33 08.06.2010

Re: Zasad bez sinteze

aleksanadar
...kad zelim da uzivam sto je moguce vise, ja postajem mnogo pazljiviji.


Када, на пример, попијеш флашу вина, ти флашу одложиш у контејнер за стаклену амбалажу...


Osim ako ti se kontejner za staklenu ambalazu ne nalazi 2 kilometra od mesta na kome si popio flasu vina...
I ako mozes da dodjes do tog kontejnera bez da preskaces gomilu svakojakog djubreta razbacanog oko njega...
aleksanadar aleksanadar 17:10 08.06.2010

Re: Zasad bez sinteze

Osim ako ti se kontejner za staklenu ambalazu ne nalazi 2 kilometra od mesta na kome si popio flasu vina...


На то сам мислио.
dragoljub92 dragoljub92 09:27 08.06.2010

ствар је отишла предалеко

да би могла да се заустави,пре трдесетак година су луди научници писали и причали да ће да се деси ово што се сад дешава,климатске промене и остало,нитко их није жебавао,били су само глас у пустињи.
како објаснити људима да температура од 30-5 степени у јуну не да нијешпжељна него је погубна,како објаснити људима да је пре 40 година само један дан у јулу месецу био на 36 степени и да се то сматрало за ужасну врућину.како објаснити људима да е свака температура преко 32 степена ,на овим дужинама и ширинама уствари елементарна непогода а не лепо време

...................НИКАКО
људи су сувише глупи и уображени да би то прихватили као чињеницу,не они се радују сунцу,сунцу које нас полако али сигурно убија кажњавајући нас због наше глупости.
loader loader 13:01 08.06.2010

Re: ствар је отишла предалеко

Čak i jedan skoro nemerljivo mali pomak u svesti pojedinaca obično dovodi do velikih pomaka na globalnom nivou. Kad kažem svest, podrazumevam sintezu između saznanja o štetnosti nekih radnji i makar malo lične etike.
shumska shumska 08:10 09.06.2010

Re: ствар је отишла предалеко

како објаснити људима да температура од 30-5 степени у јуну не да нијешпжељна него је погубна,како објаснити људима да је пре 40 година само један дан у јулу месецу био на 36 степени и да се то сматрало за ужасну врућину.како објаснити људима да е свака температура преко 32 степена ,на овим дужинама и ширинама уствари елементарна непогода а не лепо време

pun pogodak.
svakog leta se nerviram iznova u vezi sa ovom situacijom
loader loader 09:27 09.06.2010

Re: ствар је отишла предалеко

Bela, debela rolka, pa na plažu

mislim.. dok ne saniramo ozonske rupčage

Milutin Milošević Milutin Milošević 12:44 09.06.2010

Re: ствар је отишла предалеко

Čak i jedan skoro nemerljivo mali pomak u svesti pojedinaca obično dovodi do velikih pomaka na globalnom nivou. Kad kažem svest, podrazumevam sintezu između saznanja o štetnosti nekih radnji i makar malo lične etike.

Bez želje da se hvalim, želim samo da kažem da je u prvoj polovini devedesetih Savez izvidjača tadašnje (skraćene) Jugoslavije nekoliko godina za redom organizovao akciju "Očistimo svet", kao deo velike svetske kampanje, uz podršku Ambasade Australije (o našim "strukturama" bolje da ne govorim). I mi smo tada, uz ono malo resursa koje smo imali, uspevali da imamo po 200.000 učesnika, u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Samo, za razliku od ove akcije (možda grešim dušu, ali nisam video ništa), mi smo slali obrazovni materijal svim školama, sa predlogom da se o ovom problemu govori deci, a ne samo da ih se pretvara u besplatne djubretare.
loader loader 13:44 09.06.2010

Re: ствар је отишла предалеко

Svaka čast na tadašnjem angažovanju. To može, odnosno morao bi da bude, uzor i za ove današnje aktiviste i ljubitelje očuvanja prirodne sredine, i to iz svih struktura (državne ustanove, nvo-i, pojedinci, razna udruženja, i porodica kao nukleus)...

U mom malom svetu je organizovana vrlo kvalitetna prezentacija pitanja očuvanja planete, ali su ljudi poluzainteresovani, pa je uprkos raznim načinima obaveštavanja posećenost bila slaba. Još uvek se te akcije ovde shvataju kao zaluđeništvo nekih, tamo, o nekim, tamo, pitanjima, koja nisu važna za život.

Zato treba kljukati podacima, apelovati... u svim strukturama.
AlexDunja AlexDunja 09:30 08.06.2010

...

užasno vam
je simboličan ovaj snimak, mr.l.

samo nastavite da nam otvarate oči.

bilo bi dobro kad bi ljudi
mogli mallo da se opamete.

makar da pokupe za sobom.

edit

i prigodna
loader loader 13:11 08.06.2010

Re: ...

Ova muzika je podsticajna, pozitivna...

Ali... uvek ima "ali".

U kontekstu naše priče.
Da bi ovolika ekipa došla na koncert potrošeno je prilično fosilnih goriva i dodatno zagađena atmosfera, ... Zatim, kad se ekipa nakon koncerta razišla, ostalo je na tom mestu mnogo limenki, opušaka, plastike...

To ne znači da ne treba održavati koncerte, već da u kompletnom sistemu čovekovog življenja treba naći drugačije načine "trenja i kretanja".

. pazite se sunca.

Pozdrav veliki
AlexDunja AlexDunja 22:08 08.06.2010

Re: ...

To ne znači da ne treba održavati koncerte, već da u kompletnom sistemu čovekovog življenja treba naći drugačije načine "trenja i kretanja".


uuu,
znam jedan
loader loader 22:41 08.06.2010

Re: ...

uuu,
znam jedan

A to je? .. :)
miloradkakmar miloradkakmar 09:38 08.06.2010

Jedno

Zemlja će se zbog klimatskih promena o kojima govorimo samo privremeno izmeniti, a čovek će nestati, kao i mnoge druge vrste. Tokom miliona godina na Zemlji će se opet uspostaviti uslovi slični onima kakvi su vladali u vremenu pre zagađenja i drastične promene geo-ritma.

Jedna je zemlja, jedan je vazduh, jedna je voda... jedino čovek iskače.
loader loader 13:06 08.06.2010

Re: Jedno


... čovek ... .. .. stvarno neugodan igrač ! ..:)

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:04 08.06.2010

film

Najpre - evo snimka koji sam napravio u nedelju, hodajući po polupustari. Taj snimak je bio „okidač" da napišem ovaj post.

ovo me podsetilo na film "američka lepota". moraću da ga pogledam opet večeras
tako da tvoj rad može slobodno da se nazove "srpska lepota"
u-r-talking-2-me u-r-talking-2-me 10:37 08.06.2010

Re: film

Srđan Mitrović
Najpre - evo snimka koji sam napravio u nedelju, hodajući po polupustari. Taj snimak je bio „okidač" da napišem ovaj post. ovo me podsetilo na film "američka lepota". moraću da ga pogledam opet večeras tako da tvoj rad može slobodno da se nazove "srpska lepota"


lol ista asocijacija! :)
NNN NNN 12:42 08.06.2010

Re: film

ovo me podsetilo na film "američka lepota". moraću da ga pogledam opet večeras

Filmčina
loader loader 13:20 08.06.2010

Re: film

ovo me podsetilo na film "američka lepota". moraću da ga pogledam opet večeras
tako da tvoj rad može slobodno da se nazove "srpska lepota"


Rad je nastao maltene sam od sebe. Vidim ja tačku u visini... i ... Stvar je u brzopoteznom aktiviranju nazovi-kamere. Te stvarčice koje u milionima komada proizvode kosooki zaista mogu ponekad da budu korisne :) .. Važno je da je kesa tokom snimanja bila veoma saradljiva

u-r-talking-2-me u-r-talking-2-me 10:36 08.06.2010

paljenje smeca

problem je u tome sto ljudi ne mogu da povezu tu kesu sa svojim zivotom. za vecinu gradjana srbije ekoloska pretnja je totalno apstraktna kategorija razmazenog zapada. ono sto mene najvise sokira (a sokira me sve, od vrsenja nuzde po parkovima do bacanja smeca u reke) je paljenje smeca. ta ritualna ceremonija proizvodjenja smrdljivog dima je verovatno jedna od najbolesnijih manifestacije naseg mentaliteta. to je kao kada vas neko najozbiljnije ubedjuje da cete umreti od promaje, a nakon toga vam zapali najtoksicniju kombinaciju hemijskih i organskig otpadaka ispod otvorenog prozora, nonsalantno kvalifikujuci vasu histericnu reakciju kao paranoju: "ne preteruj, sve ce to vetar odneti".... sta reci, a ne opsovati? :)
loader loader 13:24 08.06.2010

Re: paljenje smeca

Nećete verovati - juče razgovaram s jednim poznanikom o toj pojavi (paljenje) i čujem skoro isto što ste i vi ovde kazali.

Slažem se. Odlično primećujete da je paljenje smeća veoma ilustrativan pokazatelj ovdašnjeg mentaliteta, mentaliteta ekološkog, mentaliteta i po svim drugim aspektima.

natasavb natasavb 16:52 08.06.2010

Re: paljenje smeca

to sa paljenjem smeca zaista jeste grozno i obicno ljudi nisu svesni sta to ustvari znaci. medjutim ima i onih koji su svesni, ali jednostavno nemaju drugo resenje.
do pre tri godine jedno veliko naselje blizu lipovacke sume uopste nije imalo kontejnere. moja tetka je tamo imala kucu i znam da im je to bio veliki problem.kad bi neko od nas dosao autom, povezao bi djubre sa sobom.desavalo se medjutim da danima niko ne ode kod njih, a oni nisu imali kola i onda im nije preostajlo nista drugo do pale.

ne bacam kese okolo, ali priznajem da nisam mnogo razmisljala da zagadjujem okolino i bacajuci ih u djubre. videh da je neko dole pisao o tome i stvarno cu se potruditi da imam neki ceker sa sobom ubuduce.
ovakve teme su potrebne, kao i te akcije ciscenja, jer to je jedini nacin da ljudi postanu svesni svega toga.
ako ni to ne pomogne, onda pod hitno da pocne da radi komunalna policija.

meni najvise smeta kad odem na adu, jer nam to dodje kao druga kuca i vidim sta sve ljudi tamo iza sebe ostavljaju. greota stvarno.
loader loader 00:42 09.06.2010

Re: paljenje smeca

Natasavb:
meni najvise smeta kad odem na adu, jer nam to dodje kao druga kuca i vidim sta sve ljudi tamo iza sebe ostavljaju. greota stvarno.

Kako na Adi, tako svuda.
Samo su neka mesta manje u fokusu, pa...

Jedna od žešćih ironija je što (kroz razgovore vidim) ljudi Srbiju i dalje zamišljaju kao raj zelenila, kao čiste potoke, kao zdravu plodnu zemlju... Kao da se izbegava konstatacija stanja. Razumljivo, jer to onda povlači pitanje odgovornosti savesti, pitanje mogućeg čišćenja, pitanje narušavanje mita kako smo narod nebeski...

Kombinovano, kao u svakoj oblasti, treba: i osvešćenjem, i kaznama, i oštrijim propisima o zaštiti od zagađenja... Ali, većina svih ovdašnjih ljudi oko tih stvari treba da se složi, kako bi urodile plodom. Ako manjina apeluje, pa i čisti, a svi ostali zagađuju - onda su šanse minorne, čak i uz kazne.

milisav68 milisav68 21:10 09.06.2010

Re: paljenje smeca

Jedna od žešćih ironija je što (kroz razgovore vidim) ljudi Srbiju i dalje zamišljaju kao raj zelenila, kao čiste potoke, kao zdravu plodnu zemlju... Kao da se izbegava konstatacija stanja. Razumljivo, jer to onda povlači pitanje odgovornosti savesti, pitanje mogućeg čišćenja, pitanje narušavanje mita kako smo narod nebeski...

Tema je OK, ali promiče mnogo bitnija stvar a to je hemija.Danas se svaki prehrambeni proizvod prska sa nekim otrovom.Nema šanse da vidiš čoveka u njivi sa motikom.A da ne pominjem deterdzente za pranje veša i posudja.....
Sve se to uliva u vodotokove i dolazi nam do usta, na ovaj ili onaj način....
loader loader 00:24 10.06.2010

Re: paljenje smeca

Milisave, ovo je žešći propust u dosadašnjem toku diskusije. I hemija je jedna od bitnih stavki u fundusu zagađenja !!

Treba je smanjiti do najveće moguće mere.

Ali, kad smanjimo hemiju, imamo problem sa daljim povećanjem populacije na planeti. Po čoveku se, na primer, troši manje hemije, ali je ljudi sve više, tako da je efekat slične štetnosti
4krofnica 4krofnica 10:45 08.06.2010

*

auh, msje Loader, kako birate te teme. i pisete o tome.
ovo je tako mucno i, bojim se, bez resenja. nasa svest koriscenja je nadaleko vise napredovala od svesti ocuvanja. bojim se da je problem tolikih razmera da nemamo nikakvih sansi i cak da sad se svi osvestimo i porazmislimo o majci prirodi i planeti koju samo koristimo a ne i posedujemo. ovde nisam neki optimista, mislim da ce nam priroda inercijom vratiti sve milo za drago do potpunog unistenja naseg.


koji put ovo kacim..hm
cassiopeia cassiopeia 11:29 08.06.2010

Re: *

ovo je tako mucno i, bojim se, bez resenja. nasa svest koriscenja je nadaleko vise napredovala od svesti ocuvanja. bojim se da je problem tolikih razmera da nemamo nikakvih sansi i cak da sad se svi osvestimo i porazmislimo o majci prirodi i planeti koju samo koristimo a ne i posedujemo.



Možda sam ja ludo optimistična ali stvarno verujem da kad bi se promenila svest ljudi bar u tome da ne bacaju smeće gde stignu i da recikliraju otpad (pod uslovom da im je obezbeđeno da to rade) bio bi to mali korak napred da očuvamo ovo što nam je ostalo.
Priroda će naći načina, kao što je do sad uvek i bilo, da preživi i prebrodi sa većim ili manjim posledicama. Izumrle su mnoge vrste i do sad pa što ne bi i čovek. Sebični smo jer verujemo da je sve tu zbog nas i takva nas je pozicija i dovela tu gde smo. Setimo se samo kakva je histerija nastupila kad je proradio vulkan na Islandu. Te ne radi avio saobraćaj, te kasnimo na poslovne sastanke, fudbaleri moraju autobusom da putuju na utakmice Lige šampiona....kao da ta ista priroda nema pravo na svoj život odvojen od nas. Jedino što mi je u tom dešavanju bilo teško je da su mnogi krenuli da obiđu nekog svog bolesnog ili ne daj bože na operaciju i nešto tako slično.
Tema za razmišljanje a pre svega kao povod na svakodnevnu akciju svakog od nas u svom dvorištu.
loader loader 13:43 08.06.2010

Re: *

Krofnice, ubedačih vas... :)

Pa... jeste zastrašujuća cela priča !
bojim se da je problem tolikih razmera da nemamo nikakvih sansi i cak da sad se svi osvestimo i porazmislimo o majci prirodi i planeti koju samo koristimo a ne i posedujemo

Možda. Ali, ja predlažem da se ne gubimo u prognozama, nego da menjamo svest. Ako uspe, dobro je. Ako je unapred izgubljena bitka, ne vredi da se menjamo. Međutim, ako ne promenimo svest - unapred svodimo šanse na nulu !

mislim da ce nam priroda inercijom vratiti sve milo za drago do potpunog unistenja naseg.


Već nam vraća. Klima je već ovog časa drastično izmenjena u oblik koji je za naš život prilično neprijatan.
Nisam za ono - stići će kazna. Ne, proces grešenja i proces loše posledice dešavaju se gotovo istovremeno, samo što to u početku ide toliko slabo i postepeno, da se ne uočava ni prvo, ni drugo. Drugo pogotovo, jer filozofija kratkoročnih uživanja ne dozvoljava samoispitivanje u tom pravcu.

ovde nisam neki optimista, mislim da ce nam priroda inercijom vratiti sve milo za drago do potpunog unistenja naseg.


Ja lično ne verujem da je ovoliki evolucioni put prevaljen da bi na kraju "najsloženiji deo mašine" (čovek) bio uništen. Verovatno će se desiti zastrašujuća tektonska sudaranja civilizacije, no, ostavljam logičnu nadu da će ova rasa preživeti.

Spot vam je .. wauh ! .. :))
4krofnica 4krofnica 14:03 08.06.2010

Re: *

ubedačih vas

nikako..
ja mislim da nam je gore navedeno najizvesniji scenario, ali necemo se tako lako dati..
(ovo sa vrha, vezano za vase pisanje, usmislu)
loader loader 14:24 08.06.2010

Re: *


Evo, sunce cakli, obrađuje svojom ultraljubičastom šmirglom kožu...

Dakle, belu rolku da obučete
loader loader 19:08 08.06.2010

Re: *

Sebični smo jer verujemo da je sve tu zbog nas i takva nas je pozicija i dovela tu gde smo. Setimo se samo kakva je histerija nastupila kad je proradio vulkan na Islandu.

To je to .. mislim, zapažanje
Kazezoze Kazezoze 18:53 09.06.2010

Re: *

cassiopeia
Možda sam ja ludo optimistična ali stvarno verujem da kad bi se promenila svest ljudi bar u tome da ne bacaju smeće gde stignu i da recikliraju otpad (pod uslovom da im je obezbeđeno da to rade) bio bi to mali korak napred da očuvamo ovo što nam je ostalo.

mislim da je nezahvalno trazhiti od ljudi da menjaju svoju svest u finalnom procesu, ako ga ne promene u pochetnom procesu zagadjivanja.
a shta je pochetni proces zagadjivanja?
kupovna moc na kojoj se grade napredne ekonomije na planeti.
ta kupovna moc je i dovela planetu na rub ekoloshke katastrofe.
danas mozhesh kupiti sve shto ti padne na pamet po ceni ispod njene realne proizvodne vednosti, a to je zbog toga shto se to uglavnom proizvodi u zemljama treceg sveta za velike zapadne koorporacije, gde je cena rada ispod svih mogucih minimuma. kada sagledamo da je u svemu tome ugradjen naftni energetski sistem kao glavni zagadjivach na planeti i moc reklame kao specijalni mentalni program za potencijalne zagadjivache, onda svoju borbu za spas planete od ekoloshke katastrofe trebamo usmeriti na tu stranu.
isto kao shto je uvodjenje reklama uticalo na kupovnu svest ljudi, tako ce i ukidanje reklamiranja svakojakog krsha smanjiti tu istu kupovnu moc, a samim tim i obim zagadjenosti na planeti.
jer, dzaba mi recikliramo, kada se plastichne kese dele dzaba u svakoj zapadnoj samoposluzi prilikom kupovine voca, povrca i sl.
nasha blogerka mozaik je svojevremeno okachila jedan pouchan ekoloshki film o tome shta preti planeti unishtavanjem njenih prirodnih resursa u svrhu povecanja kupovne moci.
mislim da ga je korisno pogledati josh jednom: klikni!
loader loader 01:01 10.06.2010

Re: *

Kina kao najveća i najekspanzivnija komunistička zemlja ima gotovo robovski rad u svojim pogonima. Koristeći tradicionalni, usađeni strah od gladi kineskog stanovnika, za mizerno male nadnice ... Ta stotinomilionska jeftina radna snaga, žrtvovana zarad profita zapadnog kapitalizma i zarad taktičkog razvoja same Kine - pravi ogromnu razliku između proizvoda, količine rada... Ali, tu se gubi i svaki kriterijum u vrednovanju resursa, kako u eksploataciji, tako i u fazi potrošnje i odbacivanja upoptrebljene robe.

Zapadna i istočna varijanta eksploatacije u simbiozi. Sa žaljenjem posmatram komentare ovih ideoloških navijača. Jedni su za istok, jedni za zapad... Onda se te navijačke grupe potuku, kao zarad dobra svog čovečanstva ..! ? :) ..(: .. ...

Nemam nikakvu dilemu po pitanju naravi većine ljudi. Grabež, praznina srca, plastika u frižideru, gaženje preko leševa za sitnu dobit... Kratkoročni ciljevi koji uništavaju svako suštastvo. A kad stignu posledice, onda se pokušava sa lakiranjem već uveliko trulog drveta.




Noćna kafa je tako kul :)

Milutin Milošević Milutin Milošević 08:25 10.06.2010

Re: *

Nemam nikakvu dilemu po pitanju naravi većine ljudi. Grabež, praznina srca, plastika u frižideru, gaženje preko leševa za sitnu dobit... Kratkoročni ciljevi koji uništavaju svako suštastvo. A kad stignu posledice, onda se pokušava sa lakiranjem već uveliko trulog drveta.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:06 08.06.2010

Uznemirijući i snmci i tekst...

...ali sve nas stalno treba upozoravati na opasnost od nas samih.
Evo, ja npr, do kraja dana neću baciti ni jednu kesu.
dragoljub92 dragoljub92 11:10 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

Vojislav Stojković
...ali sve nas stalno treba upozoravati na opasnost od nas samih.
Evo, ja npr, do kraja dana neću baciti ni jednu kesu.

ево ја чекам да ми дође другар,непушач па да запалим једну уз кафицу
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:42 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

Ja više ne bacam pikavce, prešao sam na lulu.
libkonz libkonz 12:28 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

pozdrav za Jeremiju !!!
Nema te dugo, ili se mimoilazimo po prostranstvima bloga
loader loader 13:44 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

Ja više ne bacam pikavce, prešao sam na lulu

Čitam kako "pikavcu" za razlaganje treba 1-5 godina. Ko bi rekao
Bili Piton Bili Piton 13:48 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

loader
Ja više ne bacam pikavce, prešao sam na lulu

Čitam kako "pikavcu" za razlaganje treba 1-5 godina. Ko bi rekao


Kupite one male prenosne piksle sto su bile fensi kao modni krik 30-tih godina proslog veka a sada se pokazuju i prakticno korisnim....ja retko pusim van kuce (ne daju mi!) pa uglavnom nemam problem bacanja opusaka.
loader loader 13:51 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

Piksla su pušaču - njegova pluća . .
Ove klasične piksle su čist virtualitet .. :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:36 08.06.2010

Re: Uznemirijući i snmci i tekst...

libkonz
pozdrav za Jeremiju !!!
Nema te dugo, ili se mimoilazimo po prostranstvima bloga

Tihujem.

Poz i tebi.
libkonz libkonz 12:27 08.06.2010

Da može milion preporuka za ovaj tekst

Malo šta može da me iznervira. Naša bahatost i prljanje naše okoline me mnogo iritira. Za to nisu potrebni novci, to nema veze sa standardom. Samo je u pitanju bezobrazluk i bahatost i tu je jedini lek - udarac po džepu.
Nedavno sam jedva uspeo da se iskontrolišem: komunalno preduzeće nam je podelilo džakove za plastične flaše. To me je baš obradovalo. Sledim njihova uputstva: skinem čep, flašu izgazim nogom i stavim u džak. I baš se lepo osećam
I onda vidim par komšija potrpalo travu, obično smeće, šut... u te džakove. Malo je falilo da im svašta kažem
Ali, ionako me često gledaju kao eko frika, pa da ne upotpunim utisak
loader loader 14:04 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Udarac po džepu je jedan od lekova. Ali, ko će da prijavi prolaznika koji baci opušak na trotoar? Ko će da prijavi komšiju koji "nepravilno" odlaže smeće? Kako će, i ako bude prijavljen, ta stvar da prođe sve scile i herbide dugo godina uvežbavane srpske prakse u sprovođenju procedure, gde se predmet raznoraznim intervencijama usput preinači, zagubi, odbaci... - tako da na kraju pravno ispadne da se prekršaj nije ni desio?

Sila vremena treba da protekne, da bi se značajnije poremetio ovaj neizrečeni opštenarodni sporazum o međusobnoj solidarnosti unutar javašluka i kršenja zakona. U tom "sporazumu" učestvuju sve strukture društva, od dna, do vrha. Stoga je teško menjati stvari. E, sad, ako sila vremena treba da protekne, kako rekoh, onda se postavlja pitanje, da li će u međuvremenu posledice (koje ne izazivamo samo mi, nego su izazivači globalni) biti takvih razmera da će za ma kakvo šminkanje navika i etike biti prekasno.
antioksidant antioksidant 14:09 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Ali, ko će da prijavi prolaznika koji baci opušak na trotoar? Ko će da prijavi komšiju koji "nepravilno" odlaže smeće?

djilas je tu u pravu
komunalna policija
i visoka kazna
loader loader 14:22 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Dobro to - lindranje svakako. Nego, bojim se da će sprovođenje ići toliko neefikasno i sporo, da...

Neće se lako dati dati pohvatati armija skakavaca na žitnom polju.

<_<
Bili Piton Bili Piton 14:25 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

antioksidant
Ali, ko će da prijavi prolaznika koji baci opušak na trotoar? Ko će da prijavi komšiju koji "nepravilno" odlaže smeće?

djilas je tu u pravu
komunalna policija
i visoka kazna


Jedan prijatelj u Beogradu mi je nedavno konkurisao za posao komunalnog policajca...kad sam cuo koliko su ga maltretirale razne salteruse samo da bi pribavio sva moguca uverenja, slosilo mi se....ali to je druga prica.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:01 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

libkonz
Malo šta može da me iznervira. Naša bahatost i prljanje naše okoline me mnogo iritira. Za to nisu potrebni novci, to nema veze sa standardom. Samo je u pitanju bezobrazluk i bahatost i tu je jedini lek - udarac po džepu.
Nedavno sam jedva uspeo da se iskontrolišem: komunalno preduzeće nam je podelilo džakove za plastične flaše. To me je baš obradovalo. Sledim njihova uputstva: skinem čep, flašu izgazim nogom i stavim u džak. I baš se lepo osećam
I onda vidim par komšija potrpalo travu, obično smeće, šut... u te džakove. Malo je falilo da im svašta kažem
Ali, ionako me često gledaju kao eko frika, pa da ne upotpunim utisak


E, bravo libe! Ma pusti, komšije su stoka, većinom. U mojoj zgradi u Beogradu živi žena koja opere stepenište i liftove, pokupi djubre i izbaci otpatke iz kante, nameštene pored poštanskih sandučića, za papirni otpad. Ali ljudi dodju nadrkani s posla, izvade pamflete iz sandučića i ladno ih šibnu na pod, pored te kante. Onda udješ u lift koji se nije još osušio nakon sto je žena oribala pod, a tamo je već neko zalepio tuberansku šlajmaricu, ili bacio pikavac. Ili mu se kuče posralo.

A na granama drveta koje je zasadjeno pored zgrade rastu - kurtoni.

masovna_keva masovna_keva 20:59 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

libkonz
Naša bahatost i prljanje naše okoline me mnogo iritira. Za to nisu potrebni novci, to nema veze sa standardom. Samo je u pitanju bezobrazluk i bahatost i tu je jedini lek - udarac po džepu.


Slazem se i mislim da ni jedan narod nije sam po sebi civilizovan nego ih kazne na to teraju a onda to preraste u normalno. Sad i kad bi im ukinuli kazne, ponasali bi se civilizovano. Na ovo bih samo dodala i nesvest, odnosno nesposobnost povezivanja detalja. Mi ovde, ne bacamo djubre SEBI, nego tamo nekom, zamisljenom prijatelju. Kad sam jednom dobila napad pranja gelendera u hodniku a zenu platila da opere prozore, vrata i stepeniste, naisao je komsija koji mi je rekao :
- "Ma, sto IM peres, ko ih ..." Ja mu se fino izvinim i kazem da ja zivim u ovoj zgradi i imam malo dete koje je prohodalo i hvata se za taj gelender u zgradi kad se penje, te prvenstveno perem SEBI. Pogleda on mene onim pogledom iz tudje glave i ode da glasa za Radikale... Svak svoj pos'a ... :)
komunalno preduzeće nam je podelilo džakove za plastične flaše.

Izvini, jel ti zivis u Srbiji ? Ja se nesto kao zalazem pa trpam sve te plasticne stvari i kese u posebnu kesu ali ih na kraju bacim u kontejner za sve, zato sto jednostavno ovde nema kontejnera za odvajanje djubreta, u Beogradu ih nigde nisam videla.

Mr. Loader, odlican snimak i tema zbog koje se svako malo pitam sta ce biti sa mojom decom i da li ce one uspeti da za zivota izbegnu ekolosku katastrofu. U jednoj od mojih paranoja, nakon sto sam gledala film o tome kako se deo Amerike zaledio, muz je morao da napravi i razradi detaljan plan evakuacije ukoliko se Srbija zaledi. Po tom planu, cim bude izvesno da je ledeni talas krenuo, mi krecemo (pre svih) kolima sa zalihama benzina,hrane i vode pa dokle stignemo, a onda peske do Indije i to naoruzani, tako da moram da upisem kurs iz rukovanja oruzjem :)))))))) A u medjuvremenu, ja stvarno vodim racuna , veliko dete je vec naucilo sve o djubretu a malo je toliko opsednuto da po ceo dan samo baca nesto u kantu - sad samo da je naucim da nije bas sve za bacanje :)
libkonz libkonz 22:35 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Slazem se i mislim da ni jedan narod nije sam po sebi civilizovan nego ih kazne na to teraju a onda to preraste u normalno.

Treba samo pogledati naše granične prelaze:
Krene gastarbajter iz Nemačke, sve lepo ubacuje u kese i onda te kese izbaci kako pređe našu granicu. Patriotizam do jaja. I zato: udri po džepu. Ko nema da plati, nek sadi krompir i luk negde u zatvoru. Da vidiš kako će sve biti čisto.
Što se tiče beogradskih solitera, tu bih tek voleo da vidim da se uvede red. Lepo kamere postaviti svuda, pa kažnjavati redom. Sa čijeg prozora se nešto baci, taj plaća. Sve bi se brzo normalizovalo.
Nego mi stalno kukamo tipa: Nema narod šta da jede, a država ih za sve živo kažnjava. Bez milosti, što se mene tiče.
masovna_keva masovna_keva 23:20 08.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Nego mi stalno kukamo tipa: Nema narod šta da jede, a država ih za sve živo kažnjava. Bez milosti, što se mene tiče.


Potpisujem !
Inace, ja smaracica zapretila komsinicama iz prizemlja da cu da ih prijavim komunalnoj inspekciji ne budu li sredile zajednicko dvoriste koje su pre 3 godine razrovale iz nepoznatih razloga (tj. njima poznatog - gledaju ih manijaci pa posekose rastinje - misiiiim helouuuu jel cuo neko ovde za roletne ???? ) i dala im rok do kraja maja. 30. maja dvoriste se blistalo a novo cvece posadjeno, vidis kako lepa rec i gvozdena vrata otvara :))))))

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:44 09.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

masovna_keva
Nego mi stalno kukamo tipa: Nema narod šta da jede, a država ih za sve živo kažnjava. Bez milosti, što se mene tiče.


Potpisujem !
Inace, ja smaracica zapretila komsinicama iz prizemlja da cu da ih prijavim komunalnoj inspekciji ne budu li sredile zajednicko dvoriste koje su pre 3 godine razrovale iz nepoznatih razloga (tj. njima poznatog - gledaju ih manijaci pa posekose rastinje - misiiiim helouuuu jel cuo neko ovde za roletne ???? ) i dala im rok do kraja maja. 30. maja dvoriste se blistalo a novo cvece posadjeno, vidis kako lepa rec i gvozdena vrata otvara :))))))



Niste vi masovna_keva, nego masovna_zajebana_keva . Samo ostro sa njima, nema tu cile-mile, BP, kapitalizam, "sirotinja bi htela al' nema s cim" i statijaznam! Sve je to banda jedna razmazena koja ce svuda da nadje razlog i krivca za to sto zivi ko stoka.


masovna_keva masovna_keva 01:59 09.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Sve je to banda jedna razmazena koja ce svuda da nadje razlog i krivca za to sto zivi ko stoka.


I ovo potpisujem !

Moreeeeee, sve je to ludo, drogirano i shvrlja po zidovima :))))
loader loader 09:23 09.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Da, bre
- primetio sam :
pišu po zidovima !!
libkonz libkonz 15:37 09.06.2010

Re: Da može milion preporuka za ovaj tekst

Sve je to banda jedna razmazena koja ce svuda da nadje razlog i krivca za to sto zivi ko stoka.

NNN NNN 12:47 08.06.2010

„Ne bacajmo smeće po Srbiji"

Baš sam juče puno razmišljao o ovome (silom prilika) lutajući po bežanijskim deponijama...
loader loader 09:31 09.06.2010

Re: „Ne bacajmo smeće po Srbiji"

To je, praktično, jedino direktno i brzo rešenje.
<_< Ne zaboravimo sređivanje velikih deponija na koje se odlaže otpad iz kanti i kontejnera. I one same su veliki zagađivači.
reanimator reanimator 13:37 08.06.2010

...

u slučaju da su sve države razvijene kao onih nekoliko najrazvijenijih, sa takvim brojem stanovnika bilo neophodno dve ipo ovakve planete za zadovoljenje potreba u hrani

Eto idealne prilike da se na silu ugase sve nevladine organizacije koje zloupotrebljavaju inače plemenitu ideju zaštite životinja
loader loader 14:06 08.06.2010

Re: ...

Pravićemo gumene životinje umesto pravih :)
Ili druga varijanta - prave životinje i gumene ljudske figure ? :)

Bili Piton Bili Piton 13:41 08.06.2010

Dobra tema


i dosta dobri komentari

Ja sam posle onog svog bloga o reciklisanju zbilja odlucio da cu biti pazljiviji kada je u pitanju djubre koje neminovno pravim za sobom i toga se, s prilicnim ponosom mogu reci, vrlo strogo pridrzavam (sto nije ni tesko ni zahtevno, ovde gde zivim napravili su da je prosecnom gradjaninu zbilja beskrajno lako da reciklise, napor koji treba da ulozi je minimalan i ogleda se bukvalno samo u tome da se odvojeno smece koje je moguce reciklisati snese dole u za tu svrhu postavljen kontejner). Na kraju krajeva, blisko je zdravom razumu svoje smece drzati uredno i praviti ga sto je manje moguce. Kad bi svi tako (ili bar dobar deo nas) - pa, svakako bismo se manje davili u djubretu. To se odnosi i na ono sto pomenu neko gore - popravi ako mozes umesto da kupujes novo. To je za mene i moralno pitanje, ne samo prakticno, stvar odnosa prema stvarima oko sebe koji je uvidjavan a ne bahat.
jednatanja jednatanja 14:15 08.06.2010

Re: Dobra tema

Na kraju krajeva, blisko je zdravom razumu svoje smece drzati uredno i praviti ga sto je manje moguce.


Praktično nemoguće. Deci se preko godine kupuje gomila plastičnih igračaka (isto tako upakovanih u plastiku) koja se često lako lomi. Drvene igračke koštaju duplo. Ja "svesna" sam malopre otvorila kesicu kikirikija od 60g. Jeste, ide u reciklažu ali...Jedino sam ovde u Deutschlandu uspela da zamenim plastičnu čašicu sa jogurtom, za duplo veću staklenu, pa je vraćam nazad praznu. Količinu đubreta je modernom čoveku teško smanjiti. Ja se sve nadam da će zaživeti "biodigradable" ambalaža/kese, to je jedini spas.
Bili Piton Bili Piton 14:22 08.06.2010

Re: Dobra tema

jednatanja
Ja se sve nadam da će zaživeti "biodigradable" ambalaža/kese, to je jedini spas.


Ovde kod mene su vec uveliko u upotrebi...a u samoposlugama na kasi te redovno pitaju "do you need a bag" (jer se vec skoro pa podrazumeva da si sa sobom doneo sopstvenu torbu ili ceger ili sta vec). Ja nosim ranac sa sobom u tu svrhu, kao i mnogi drugi koje vidim...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:32 08.06.2010

Re: Dobra tema

Pre neki dan sam gledala najavu akcije čišćenja Drine, ma l se nisam šlogirala...pa, reka se ni ne vidi od plastičnih flaša, kesa, konzervi...strahota...jedina približna slika koju sam našla je ova

ali i ona je užasno blaga u odnosu na ono šta sam videla na TV...STRAŠNO!
jednatanja jednatanja 14:59 08.06.2010

Re: Dobra tema

jer se vec skoro pa podrazumeva da si sa sobom doneo sopstvenu torbu ili ceger ili sta vec


Ove su postale jako popularne kod mene:


a ima i u cvetnom dezenu:

ivana23 ivana23 15:13 08.06.2010

Re: Dobra tema

Jelica Greganović
Pre neki dan sam gledala najavu akcije čišćenja Drine, ma l se nisam šlogirala...pa, reka se ni ne vidi od plastičnih flaša, kesa, konzervi...strahota...jedina približna slika koju sam našla je ovaali i ona je užasno blaga u odnosu na ono šta sam videla na TV...STRAŠNO!

Na mene je utisak ostavilo ciscenje Ljubljanice sredinom aprila.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:46 08.06.2010

Re: Dobra tema

Bili Piton
jednatanja
Ja se sve nadam da će zaživeti "biodigradable" ambalaža/kese, to je jedini spas.


Ovde kod mene su vec uveliko u upotrebi...a u samoposlugama na kasi te redovno pitaju "do you need a bag" (jer se vec skoro pa podrazumeva da si sa sobom doneo sopstvenu torbu ili ceger ili sta vec). Ja nosim ranac sa sobom u tu svrhu, kao i mnogi drugi koje vidim...


Ranac je zakon za samoposlugu. . Jos kad dodas bisage za biciklu, mozes pola radnje kuci da ondeses!
cassiopeia cassiopeia 19:47 08.06.2010

Re: Dobra tema

Ja nosim ranac sa sobom u tu svrhu, kao i mnogi drugi koje vidim...


evo jedne lepe torbe



Jelica Greganović Jelica Greganović 09:22 09.06.2010

Re: Dobra tema

Ja preferiram vrbov rad

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:24 09.06.2010

Re: Dobra tema

Na mene je utisak ostavilo ciscenje Ljubljanice sredinom aprila.

Ma, jeste i ona musava i sa njenog dna svake godine izvade svašta, od mašina za veš do kredenaca i vrata od automobila, ali takvu količinu plastičnih flaša, konzervi, kesa...kao na onim snimcima sa Drine, ne znam da li sam ikada videla...zapravo reka se skoro ni ne vidi od đubreta.
loader loader 17:16 09.06.2010

Re: Dobra tema

J.Greganovic:
... zapravo reka se skoro ni ne vidi od đubreta

Skoro da nemam komentar!
To tako zastrašujuć utisak izaziva... I mnogi potoci na koje sam naišao izgledaju slično. Čitave naslage - od svežih otpadaka, sa još uvek "živim" bojama, do onih koji se tu talože ko zna koliko dugo i koji se na prvi pogled katkad i ne vide, jer su postali deo zemlje, blata kraj obale, ili su skriveni u visokoj "vodenoj" travi. Samo da čovek onako stane, poražen, i da zuri.


loader loader 17:21 09.06.2010

Re: Dobra tema

Nego, ove torbe i kotarice izazivaju tračak nade. Baš su lepe. Carska stvar



Predivne su slike

angie01 angie01 14:42 08.06.2010

loader,

pliz, ukloni klip iz teksta sa naslovne-tj, prelomi tekst pre njega-jer ne mogu da otvorim blog.

hvalanajlepsheitakoto,
angie
myredneckself myredneckself 16:12 08.06.2010

Odricanje

To je već tema za hiljade stranica rasprave, ali, ako bi moralo da se pojednostavi i da se kaže nešto što liči na rešenje, onda je jedno od rešenja i to da bi svi trebalo da se odreknu pomalo. A iskustva, vekovna, i svakodnevna, govore da je taj proces odricanja gotovo nemoguće pokrenuti. Uvek se postavlja pitanje, ko će najpre početi. Ili, jedni hoće, drugi neće. Zatim, ono što je mera odricanja za jednog, nije mera i za nekog drugog. Ima i ovakva logika: pravo onoga da poseče još jedan komad amazonske, ili koje druge šume isto je kao i moje pravo da posedujem tastaturu na kojoj ovo kucam (jer su i za nju potrošeni neki resursi i načinjena doza zagađenja). Stvari su međusobno prožete i uslovljene do neslućene mere.


se, bojim se, može desiti jedino zbog neke više sile. Poznavajući ljudski materijal u svom njegovom hedonizmu i bahatosti spram prirode, jedino to mogu reći, mr. loader.
Žao mi je što danas nisam uhvatila od početka jednu emisiju na Nat. Geog. kanalu, koja se zove, "1, 10, 40 years after oil", ili tako nešto. Autor je dao prikaz mogućeg scenarija kakav bi bio život na Zemlji kad nestane nafte, a broj stanovnika na njoj se utrostručio.
Dakle, glad i promena načina života onakvog kakvog ga sada znamo. Povratak u najmanje, 18 vek, smrtnost od najobičnijih bolesti ogromna, jer se čak i plastične rukavice u bolnicama prave od nafte, migracije stanovništva u zimu u toplije krajeve, propast velikih gradova gde je čovek totalno otuđen od prirode i svo nesnalaženje, u prvim godinama, kad svi postaju (al)hemičari u pokušaju da "proizvedu" kakvo bilo gorivo.
Pokušaji da se pravi biogorivo od algi, kukuruza, soje, za pokretanje života, industrije, međun. trgovine koja je zamrla, avioni ne lete, brodovi ne plove, od bivšeg globalnog sela i totalne povezanosti, formiranje malih lokal. zajednica tek posle 10 god. od nestanka nafte, itd. itd.
Nakon 40 god. autor je primetio i jednu pozitivnu stvar - veliki napušteni gradovi su se pretvorili u staklenike s biljkama, jer ljudi jedu samo ono što proizvedu, a nebo nad nama je konačno kristalno čisto i plavo. Jedna promena( nemanje nafte), je izazvala totalne promene u svakoj pori života na Zemlji. Obavezno pogledajte ako naletite na tu emisiju, interesantan, za sada još uvek SF scenario.
Dakle, Zemlja će možda živnuti, nebo se plaviti, gradovi zeleniti, a život nastaviti oni koji prežive, samo ako mudro krenemo skoro iz početka. Pa zar nismo mi ljudi najgora stvorenja na ovoj zemlji?
ivana23 ivana23 17:55 08.06.2010

Re: loader,

angie01
pliz, ukloni klip iz teksta sa naslovne-tj, prelomi tekst pre njega-jer ne mogu da otvorim blog.
hvalanajlepsheitakoto,
angie

Imam isti problem!
loader loader 19:53 08.06.2010

Re: loader,

Ne znam u čemu je caka. Neki ga otvaraju, a, eto, neki ne...

cassiopeia cassiopeia 20:03 08.06.2010

Re: loader,

loader
Ne znam u čemu je caka. Neki ga otvaraju, a, eto, neki ne...



Caka je u tome da ko koristi internet explorer ima problem i koči mu otvaranje stranice a ko koristi mozillu nema tih problema.

Samo prelomite tekst ispred klipa i sve je ok :)
loader loader 22:31 08.06.2010

Re: loader,

Kod mene explorer otvara sve normalno (8).

Šta znači da prelomim tekst ispred klipa?
Ispred vremenski, ili ispred po mestu?
Tj. da prvo prelomim tekst, pa da postavim klip negde između pasusa, kako je u izvornoj varijanti već stajalo, ili da prvo postavim tekst, a da na kraju teksta postavim klip?
loader loader 23:44 08.06.2010

Re: Odricanje

Pa zar nismo mi ljudi najgora stvorenja na ovoj zemlji?

Ljudi su stvorenja najdivnija. Htenja svih ostalih stvorenja utkana su u njega. ALi on je još nedorastao, a spretne prste ima. I zadovoljstva mnoga mame ga na putu prema školi.
jesen92 jesen92 00:07 09.06.2010

Re: Odricanje

Pokušaji da se pravi biogorivo od algi, kukuruza, soje, za pokretanje života, industrije, međun. trgovine koja je zamrla, avioni ne lete, brodovi ne plove, od bivšeg globalnog sela i totalne povezanosti, formiranje malih lokal. zajednica tek posle 10 god. od nestanka nafte, itd. itd.
Nakon 40 god. autor je primetio i jednu pozitivnu stvar - veliki napušteni gradovi su se pretvorili u staklenike s biljkama, jer ljudi jedu samo ono što proizvedu, a nebo nad nama je konačno kristalno čisto i plavo. Jedna promena( nemanje nafte), je izazvala totalne promene u svakoj pori života na Zemlji. Obavezno pogledajte ako naletite na tu emisiju, interesantan, za sada još uvek SF scenario.
Dakle, Zemlja će možda živnuti, nebo se plaviti, gradovi zeleniti, a život nastaviti oni koji prežive, samo ako mudro krenemo skoro iz početka. Pa zar nismo mi ljudi najgora stvorenja na ovoj zemlji?

..to jeste SF scenario....gorivo od algi i kukuruza moze i sad da se napravi ali za uputrebu u domacinstvima, selima na primer i sl....za jedan let aviona od 2 sata voznje trebalo bi iihaj kukuruza tj ostatataka kukuruza....za avione i kamione nije spas u bio gorivu zato sto narod mora nesto i da jede a ne da se plodna zemlja trosi za zasade od kojih ce se proizvoditi gorivo za industriju i saobracaj...za tako daleku budicnost, posle nafte, ima resenja na kojima se radi....najveci problem su velike kolicine otpada u potrosackim tj razvijenim drustvima....jedan deo se vec sada reciklira, jedan deo spaljuje tj unistava, jedan deo se koristi kao gorivo a najveci deo i dalje deponuje tj odlaze...kod nas je nazalost vecina deponija van propisanih standarda a to znaci da one zagadjuju zemlju i vodu i vazduh....divlje deponije su posebna prica....prvi korak u nasem slucaju je pravilno sakupljanje i razvrstavanje otpada a zatim izgradnja deponija po evropskim propisima...za sada postoje dve regionalne deponije, u Leskovcu i Lapovu....bice ih valjda jos....Nije sve tako crno, radi se i kod nas po nesto, evo zabranili pusenje u zatvorenom a ponegde i na otvorenom prostoru
loader loader 01:09 09.06.2010

Re: Odricanje

Oduvek sam imao utisak da je biogorivo samo privremeno rešenje, tj. isto što i nafta, samo na malo drugačiji način.

Odlaganje otpada je ogroman problem. Eto, čak i da ništa ne bacamo po travnjacima ili ulici, ni u prirodu, nego da sve dospe do kanti za otpatke i kontejnera - na kraju bi se sve to sručilo na neku nepropisno urađenu, poludivlju deponiju, odakle bi, opet, ugrožavale životnu sredinu. Takve deponije su ekološke bombe, koje se "rasprskavaju" daleko. Vetar na daleko raznosi kese i sasušene čestice prljavštine, otrovi se cede u zemlju i uništavaju tlo, vodu... Obično, kad se smeće baci u kantu, ima se utisak da je stvar pod kontrolom, međutim, eto, i u tom slučaju se odvija proces zagađenja.

Potrebne su sistematične i odlučne promene u tretiranju materijala koji god da je - od njegove proizvodnje, do upotrebe u domaćinstvu, odlaganja, deponovanja, ponovne obrade...

astroidjanin astroidjanin 09:27 09.06.2010

Re: Odricanje

Aftermath | World Without Oil

ivana23 ivana23 15:19 08.06.2010

Nafta

Reagujući na incident na naftnoj platformi Britiš petroleuma koja je izazvala najveću ekološku katastrofu u istoriji SAD, Robert Redford je snimio petominutni film o kobnim posledicama izlivanja nafte na floru i faunu i skreće pažnju američke javnosti na postojanje drugih izvora energije.

"Političari nastavljaju da podržavaju naftni lobi", kazao je osnivač Sandens festivala koji je kao 17-godišnjak i sam radio na naftnim bušotinama.

Redford je pozvao Amerikance i posebno predsednika Baraka Obamu na hitnu akciju, ističući da mu je muka od reklama naftnih kompanija u kojima one "lažu kako se brinu za prirodnu sredinu".



jednatanja jednatanja 16:02 08.06.2010

Re: Nafta

Nafta iz Golfskog zaliva prema prognozama stručnjaka dospeće u Atlanski okean ovog leta.

loader loader 23:35 08.06.2010

Re: Nafta

Nafta iz Golfskog zaliva prema prognozama stručnjaka

... Užas !!
Stvarni užas !!
loader loader 00:48 09.06.2010

Re: Nafta

Ivana:
Redford je pozvao Amerikance i posebno predsednika Baraka Obamu na hitnu akciju, ističući da mu je muka od reklama naftnih kompanija u kojima one "lažu kako se brinu za prirodnu sredinu".

Nisu namerno .. i sad im je žao
Ne smem ni da mislim koliko je, samo do ovog časa, nastradalo riba i ostalih morskih stvorenja, algi i drugih biljaka...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana