Kućni ljubimci

budi čovek prema životinjama

Biljana Srbljanović RSS / 01.12.2007. u 19:59

Ovo su Maša i Meda.masa-za-sajt1.jpg meda-za-sajt.jpg

 

 

Mašu je neki čovek zlostavljao tako što ju je palio, naneo joj teške opekotine svuda po telu, koje je mučenica jedva preživela. Neki odgovorni ljudi su prijavili zlostavljanje,  organizacija Orca joj je spasila život.  Jadna Maša i dalje veruje i voli ljude, posebno decu. Prijatelji iz Orce kažu da je društvena, umiljata, pametna i odana, dobra i poslušna. I traži novi dom.

Meda je dva puta ostavljan na preriferiji, vezan kratkom žicom za drvo, koja mu se tako duboko urezivala u vrat, da je bespomoćno danima ležao, dok ga normalni ljudi nisu pronašli. U Veterinarskoj stanici Beograd su ga operisali i izlečili, vratili mu život, spasili kuče od divljih ljudi. I sada mu Orca traži kuću. Meda je veseo i razigran, kao da ništa nikad nije bilo.

Oboje su  su trenutno smešteni u pansionu za pse, gde čekaju na svog novog vlasnika.

Molim vas, razmislite o tome da ih usvojite. Ako imate uslova, ako imate decu ili ako imate stare roditelje koji žive sami, a treba im društvo za šetnju i bezuslovna ljubav koje ovi jadni, lepi, dobri džukci jedva čekaju da nekom pruže, javite se odmah.

Možete meni, privatnom porukom, možete direktno u Info centar za zaštitu životinja:

011 / 303 0 303 ili 064 / 331 42 45

 

Ovaj blog nije otvoren za političke diskusije. Javite se, ako možete da pomognete.

 

 



Komentari (195)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ceda_urosevic ceda_urosevic 20:27 01.12.2007

Covece

lepo je ovo sto radis. Zbog ova dva psa. Ja sam ih imao na desetine, najrazlicitijih. Dok sam imao kucu i dvoriste. Sad - zgrada, ulaz - nema uslova. Valjda ce ih neko skuciti odavde, bilo bi lepo.
Pozdrav
troll:
Srecno sa Barbelom, i javi utiske, ako ides na premijeru...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 22:47 01.12.2007

Re: Covece

hvala! javicu, naravno.

javi i ti svima za ovaj apel, molim te!
ceda_urosevic ceda_urosevic 23:09 01.12.2007

Re: Covece

Bee, ja cu lepo ovo gore da iskopiram, prebacim u word dokument i sibnem dalje, znam neke sa kucama i dvoristima, mozda se neko javi, pretpostavljam da smem?
sto se Barbela tice, ne daju dusmani studentima jeftine karte a nas dvoje hteli da budemo bas na premijeri, zato te molim za utiske i komentar o predstavi...
Pozdrav
Milos
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 23:12 01.12.2007

Re: Covece

nema karata za premis, nikad se ne prodaju na zalost :(

ali javljam sve.

hvala za prosledjivanje apela, naravno da mogu da se jave.
pp drzim ukljucen samo zbog toga.
ceda_urosevic ceda_urosevic 23:16 01.12.2007

Re: Covece

Aaa, postacu ja deo te premijerske elite, to sam sebi zacrtao prvi put kad sam us'o u pozoriste! salu na stranu, srecno sa psima i sa svim ostalim... saljem apel dalje, vise sam ti o tome poslao na pp...
pozdrav
milos
dragonKa dragonKa 03:44 02.12.2007

hvala ti ! ! !

ne mogu da pomognem,ali moram da ti se zahvalim !
moja ljubimica ima 9 godina i ljubav na koju je navikla ne mogu da delim.
apelujem na sve koji zhele nesebichnu ljubav bez uslovljavanja da spasu neku mashu i nekog medu !
49 41 49 41 05:38 02.12.2007

Re: Covece

Biljana Srbljanović
hvala! javicu, naravno. javi i ti svima za ovaj apel, molim te!


U nemackoj; a pretpostavljam i ovde gde zivim oglasi u lokalnim novinama za usvajanje zivotinja su besplatni.

Svake subote na obliznjem trgu; pored prodavcnice hrane za zivotinje i ptice se na volunterskoj bazi organizije
"usvajanje" napustenih kuca i maca. Moja kcerka je par puta dezurala u tim akcijama.

Stura informacija; ali nadam se od neke koristi.

Nista bez neke sire drustvene akcije na dobrovoljnoj bazi.

P.S.
Pre par godina; kad sam hodao Novim Beogradom; jeduci usput burek pored par pasa koji su pratili-jedan je istrcavao na pet-sest metara i molecivo gledao pravo u oci.
Naravno da sam ubrso ostao bez svog balkanskog dorucka.
bilbo bilbo 01:05 03.12.2007

Organizacija VET AID

Ne znam da li ste čuli za ovo...
Naime, pre par dana je počela sa radom nevladina organizacija "VET AID", udruženje za veterinarsku pomoć nezbrinutim životinjama. Za početak kapaciteti su skromni, ali treba dati podršku na svaki način ovom zaista humanom projektu...

SAOPŠTENJE ZA JAVNOST

Nevladinu organizaciju VET AID osnovala je grupa entuzijasta kako bi pomogla u rešavanju problema bolesnih ili povređenih napuštenih životinja u Beogradu.

Pozivom na broj 062 / 59 60 61, koji je dostupan od 15 do 20 časova, građani će moći da obaveste tim VET AID-a da su pronašli psa ili mačku kojoj je potrebna pomoć veterinara.

Ekipa ove organizacije u najkraćem mogućem roku prebaciće bolesnu životinju do ordinacije u kojoj će joj biti pružena kompletna veterinarska pomoć, uključujući i komplikovanije hirurške zahvate. Dok traje lečenje ili oporavak od operacije, volonteri VET AID-a će brinuti o životinjama, a zatim će oporavljene životinje biti vraćene na mesto sa kojeg su preuzete. Cilj VET AID-a je da u početnoj fazi omogući lečenje oko 5 životinja mesečno.

Ideja ove neprofitne organizacije je da životinje ne posmatra kao problem već da, uz pomoć građana, pomogne pružanjem veterinarske nege isključivo nezbrinutim psima i mačkama. VET AID je volonterska organizacija kojoj je potrebna pomoć što većeg broja ljubitelja pasa i mačaka, kako bi ugroženim životinjama neophodna pomoć bila pružena brzo i kvalitetno.

Deo našeg tima biće i svi ljubitelji životinja koji volonterskim radom žele da pomognu tako što će prevoziti pse i mačke i brinuti o njima tokom lečenja, obezbeđivati hranu i lekove. Novac koji će omogućiti rad udruženja, biće obezbeđivan isključivo dobrovoljnim donacijama.

S poštovanjem,

VET AID





PRIKLJUČITE SE
marumi marumi 09:15 03.12.2007

Re: Organizacija VET AID

Zasto kad ukucam kod Google VET AID dobijam sasvim nesto drugo?
Isto se dogadja i kad ukucam Veterinasrska pomoc napustenim zivotinjama (sve sto pise na ovom kombiju na slici) s tim sto ovo zadnje dobijam samo u vezi Hrvatske a ne Srbije.
bilbo bilbo 10:30 03.12.2007

Re: Organizacija VET AID

marumi
Zasto kad ukucam kod Google VET AID dobijam sasvim nesto drugo?
Isto se dogadja i kad ukucam Veterinasrska pomoc napustenim zivotinjama (sve sto pise na ovom kombiju na slici) s tim sto ovo zadnje dobijam samo u vezi Hrvatske a ne Srbije.


Stvarno neverovatno(ako sam između redova uspeo da shvatim šta hoćeš da kažeš).

Za sada, koliko znam, organizacija još nema svoj sajt.

Probaj ovako
Ili ovako

U Srbiji često nema razumevanja ni sredstava za pomoć ljudima, a kamo li napuštenim životinjama(koje udari auto i polomi im noge, ili im ljudi urade ovo što se desilo sa ova dva psa)... Inicijativa je potekla od par entuzijasta, veterinara i ljubitelja životinja. A, za uspeh će biti neophodno uključivanje šireg kruga ljudi, pre svega ljubitelja životinja i onih koji su spremni da pomognu. Svako ko je spreman da da doprinos ovoj zaista humanoj inicijativi je dobrodošao.

Priljučite se.
marumi marumi 11:25 04.12.2007

Re: Organizacija VET AID

Stvarno neverovatno(ako sam između redova uspeo da shvatim šta hoćeš da kažeš).

Za sada, koliko znam, organizacija još nema svoj sajt.

Probaj ovako
Ili ovako

U Srbiji često nema razumevanja ni sredstava za pomoć ljudima, a kamo li napuštenim životinjama(koje udari auto i polomi im noge, ili im ljudi urade ovo što se desilo sa ova dva psa)... Inicijativa je potekla od par entuzijasta, veterinara i ljubitelja životinja. A, za uspeh će biti neophodno uključivanje šireg kruga ljudi, pre svega ljubitelja životinja i onih koji su spremni da pomognu. Svako ko je spreman da da doprinos ovoj zaista humanoj inicijativi je dobrodošao.

Priljučite se.

Hvala na info. Sve sam zapisala.
man ray loves me man ray loves me 20:40 01.12.2007

musi



Ovo je bio mali Musi. Skot od komsije ga je otrovao kreozanom.
Dax Dax 20:49 01.12.2007

Katastrofa

Mašu je neki čovek zlostavljao tako što ju je palio, naneo joj teške opekotine svuda po telu....
Znam da nije bas sama srz teme ali me interesuje da li ovakvi ljudi zavrse iza resetaka?On je zrtvovao psa zato da ne bi morao da zlostavlja coveka.Mirno bih spavao da znam da je neko njega zapalio.Mozda nije demokratski od mene ali za takve ljude nemam razumevanja.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 22:31 01.12.2007

Re: Katastrofa

zbog toga sto je nama potreban zakon koji ce adekvatno kaznjavati pocinioce ovako gnusnih dela. mucenje zivotinja mora biti tretirano kao kriminalni akt, presude ne zmeju biti simbolicne.
I kad god mi neko kaze - a sta je sa ljudima, ja svaki put ponovim, ono drustvo koje danas nekaznjeno zivi sa nasiljem prema nezasticenim zivotinjama, generise nasilje i prema ljudima.

ko moze da ubije ovog malenog sa slike, spreman je na svako zlodelo.
marumi marumi 12:19 02.12.2007

Re: musi

man ray loves me
Ovo je bio mali Musi. Skot od komsije ga je otrovao kreozanom.

Jezivo kako se neki ljudi ophode sa zivotinjama. Gde ce im dusa?
Letos u mom komsiluku su odneli macu sa 4-oro macica i ostavili negde ispred neke kuce.
Ti (ne)ljudi to rade redovno umesto da sterilizuju macku ali je to skupo a nije skupo da se vozaju autom do WC-a.
Ko ono rece, da li BB - Kada sam upoznala ljude zavolela sam zivotinje''. Potpisujem tu izjavu.
Lektorka Lektorka 19:47 02.12.2007

Re: Katastrofa

Dax
Mirno bih spavao da znam da je neko njega zapalio.Mozda nije demokratski od mene ali za takve ljude nemam razumevanja.

Jos mirnije bi spavao da znas da su za takve ljude predvidjene ozbiljne sankcije. Posto ih nema kod nas, reagujes "nedemokratski". Ali, nema to veze (ne)demokratijom, jer upravo demokratija nije sinonim za razumevanje nasilja.
Btw, ja po pravilu reagujem potpuno isto kao ti, nemocnim besom.
vlada dvm vlada dvm 22:28 02.12.2007

Re: musi

marumi

man ray loves meOvo je bio mali Musi. Skot od komsije ga je otrovao kreozanom.Jezivo kako se neki ljudi ophode sa zivotinjama. Gde ce im dusa?Letos u mom komsiluku su odneli macu sa 4-oro macica i ostavili negde ispred neke kuce.Ti (ne)ljudi to rade redovno umesto da sterilizuju macku ali je to skupo a nije skupo da se vozaju autom do WC-a.Ko ono rece, da li BB - Kada sam upoznala ljude zavolela sam zivotinje''. Potpisujem tu izjavu.

Ne, to je rekao De Gol.
marumi marumi 09:16 03.12.2007

Re: Katastrofa

Dax
Mašu je neki čovek zlostavljao tako što ju je palio, naneo joj teške opekotine svuda po telu....Znam da nije bas sama srz teme ali me interesuje da li ovakvi ljudi zavrse iza resetaka?On je zrtvovao psa zato da ne bi morao da zlostavlja coveka.Mirno bih spavao da znam da je neko njega zapalio.Mozda nije demokratski od mene ali za takve ljude nemam razumevanja.

Potpisujem.
marumi marumi 09:17 03.12.2007

Re: musi

Ne, to je rekao De Gol.

Hvala na ispravci. Covek bio pametan i veliki naravno.
Spadalo Spadalo 21:04 01.12.2007

budi čovek...

Na žalost, ne mogu da ih usvojim. Imam već dva psa, dve mačke i jednog skočimiša. Ali razaslao sam ove brojeve telefona svim prijateljima kojih sam se setio, pa sad... Inače ovo dole su ljubimci moje ćerke što se da videti, hehe! Levo je AST koja (ženka) ima takav rodovnik da mogu samo da joj se poklonim i poljubim šapu. Desno je Dorćolski gonič mačaka (pretpostavljam), koju (ženku) sam našao kao štene ispod jednog automobila, musavu, blatnjavu i krmeljavu, te sam je odmah zavoleo. Mačke su takođe ženke, kao i skočimiš, tako da sam ja jedino muško (valjda) u kući.

Baviš se divnim poslom, Biljana!

AlexDunja AlexDunja 21:07 01.12.2007

Re: budi čovek...

lepo pleme imas, spadalo!
pozdrav:)))
49 41 49 41 21:14 01.12.2007

Re: budi čovek...

AlexDunja
lepo pleme imas, spadalo!pozdrav:)))


Sta ti imas od plemena?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:21 01.12.2007

Pridružujem se molbi!

Biljana,
Sjajan blog! Pridružujem se molbi, naravno!

Bila zima, sneg, Suzana i ja bili u redovnoj šetnji. Negde kod Limanskog parka pritrčao nam jedan crni pas. Interno prozvali ga Gari. Bio jako pametan. Sedi Gari. On sedne. I tako redom - šta god mu kažeš on uradi!
Išao sa nama sve do kuće - nažalost nismo mogli da ga uzmemo. Tada smo bili podstanari i trebali smo uskoro da se selimo. Nahranili ga, i otada ga više nikad nismo videli. Ipak, i dan-danas, a prošlo je od tada pa bar tri godine još uvek ga pamtimo i spominjemo. I znamo da bi nam bio neizmerno zahvalan!
Izgledao je otprilike ovako:


Verujte, i Maša i Meda su baš takvi!
I puno će vas voleti!
AlexDunja AlexDunja 21:40 01.12.2007

thanx for asking:)

Sta ti imas od plemena?


ima dva sina (nemogu ti kazat' koji je specijalniji) i macka,
imenom silvester, i jos jednog macka, imenom snajak,
jer se pridruzio klope radi, pa smo mislili da je silvesterova
trudna devojka(snajka), dakle, pres'o nas je u startu:))
ovo su mladji sin i silvester

AlexDunja AlexDunja 21:42 01.12.2007

Re: thanx for asking:)

a, ovo je snajak:)))
Ivan Marović Ivan Marović 21:42 01.12.2007

Re: Pridružujem se molbi!

Bio jako pametan. Sedi Gari. On sedne. I tako redom - šta god mu kažeš on uradi!
Ne kaže se pametan, nego poslušan. Zašto je morao da sedne? Jadan ker :(
I znamo da bi nam bio neizmerno zahvalan!
Zahvalan je svaki rob kad ga oslobode.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:50 01.12.2007

Re: Pridružujem se molbi!

Kad sam bio oko desetak godina doneo mi otac štene koje je stalo u đep zimskog kaputa...? Sedamnaest godina sam živeo u radosti snjim. Čak me je pratio i sastanke sa devojkama, neverovatno ali istinito...
Posebno sam ga voleo jer bi, ako je veš bio na žici, noć proveo ispod veša, ako je gorela pušnica odnosno ako bi smo sušili meso u pušnici, on bi celu noć proveo ležeći pored pušnice... Što god bih ja radio u dvorištu bio mi je uz nogu. Odrastao sam u ljubavi prema životinjama tako da bi bio u stanju otkinuti čoveku ruku kad vidim da tuče nedužne životinje.
A koliko sreće i dečje radosti su napravile te životinje, trebalo bi im presto napraviti....
Sinula mi ideja, u naseljima gde ima dosta dece trebalo bi napraviti neko sklonište za njih, zgradicu u kojoj bi svako mogao držati životinju koju vole... Zamisite decu : Idem ja da nahranim kerića mog..., ili idem malo da se igram sa svijim ljubimcem...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 22:46 01.12.2007

Re: Pridružujem se molbi!

Nebojsa, ovaj Gara je opasan baja. Salji dalje ovaj apel, tako ce se mozda naci kuca za Masu i Medu.
Pzd i hvala!!!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:20 01.12.2007

Re: Pridružujem se molbi!

Nebojsa, ovaj Gara je opasan baja.

Pa kažem ti ja + otpozzz. n.m.
49 41 49 41 05:13 02.12.2007

Re: thanx for asking:)

AlexDunja
a, ovo je snajak:)))


Kao decak sam imao Macka-isti Silvester. Bio je umiljata Lopina. Spavao je na suncu tik uz golubove-naravno "nije ih ni primecivao" ukoliko mu se ukazala prilika da ga niko ne vidi krvnicki ih je cepao.

Snajak (samo zuti) je neciji komsijski macak koji je dan - noc napolju. Mnogo puta iza ponoci; ako vidi svetlo-sapom lupne po prozoru.
Vise je kod mene na klupi napolju no kod prave vlasnice.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:04 02.12.2007

Re: Pridružujem se molbi!

Ivan Marović
Bio jako pametan. Sedi Gari. On sedne. I tako redom - šta god mu kažeš on uradi!
Ne kaže se pametan, nego poslušan. Zašto je morao da sedne? Jadan ker :(
I znamo da bi nam bio neizmerno zahvalan!
Zahvalan je svaki rob kad ga oslobode.


šta ti u stvari predlažeš?
da sve pse oslobodimo tako što ćemo da ih izbacimo na ulicu i da ih streljaju puškama, kao što je to radio jedan funkcioner u šapcu? jel to cena slobode u državi u kojoj nisu ni ljudi slobodni?

ima prostora i za ovo što pišeš, na primer, treniranje životinja za cirkuse, držanje medveda na užarenoj ploči da bi kao naučile da igraju, a što ne reći i za bahanalije u zoo vrtu - vepar na ražnju. ima prostora, ima.
ovo je totalno blesavo što si napisao.

a da pas uradi što god tražiš od njega, pa to se ovde više odnosi na ljude nego na pse.
ovde pas sluša samo svog vlasnika., koji ga voli. samo jednu osobu.
a ljudi klimaju glavom kome god treba.
od prilike do prilike.
AlexDunja AlexDunja 03:06 03.12.2007

Re: thanx for asking:)

Mnogo puta iza ponoci; ako vidi svetlo-sapom lupne po prozoru.

smo oni su sposobni, za tako lepu, diskretnu bliskost:)))
pozdrav.
Spadalo Spadalo 21:36 01.12.2007

?!

Pre pola sata sam kliknuo preporuku, a još je nema?! Pa koliko to treba vremena?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 22:45 01.12.2007

Re: ?!

meni pada net svakih pet minuta. ponovicu komentar koji je u jednom od padova nestao.
softver je takav, treba neko vreme da se zabeleze preporuke. mnogo je vaznije sto obavestavas ljude o slucaju mase i mede, mozda stvarno nadjemo novu adresu za ova dva psa.
hvala na tome, spadalo i sto rece neko, odlicno ti je pleme.
zdravosrecno zdravosrecno 22:16 01.12.2007

кучићи у беломе свету 1

Пошто сте ви тамо а ми смо вамо, то јест у беломе свету, ево мале размене што се тиче стања апропо кучића (опет ће да ме обришете, знам):
Елем, све је било кул до кула и оних јероплана а онда...
После те зиме кад нагрнуше другарице госпође и госпођице сас кучићи... по паркови... и нико ги не држи на ајс. Не мож бре да прођеш парком. Морам да приметим овде да су мушкарци са кучићима (којих је мањина била) били прилично опрезна и држала своју кучад под ајс. Само сам једнога видо , млађег, високог, чисто кул-ог, који само што није тео да се бије кад сам извадио спреј у припрему (мислим спреј за кучићи, бре, ништа физик само техник, ово воде вам је чиста цивилизација, бре). Звао ја муркане и они ми објаснили које од спреј је легалан, бре, културан народ.
Мислим јесје, имо сам и ја у село кучићи и мачићи. Мачићи смо ги пушћали у подрум а кучићи, џибе на авлију, а ово воде спавају ги госпојице сас њи (боже ме прости).
Елем, трајало ги то јено до пре годину две, али од када ги сви јасно да смо ги заглавели, опеј мало си ги се цивилизовало, не носим ги спреј у парк.
zdravosrecno zdravosrecno 22:22 01.12.2007

Re: кучићи у беломе свету 2

Сцена Друга (2):
Отидо ми да си ги се сас децу сиграмо фуцбал, дошли јенглези, мислим шкоти и ирци, и у парк бре распустило ги то кучићи неки, сачувај боже. Гледамо ги у кучићи а и јови шкот директор ги од неку велику чколу, па ме питује шта би ми радили тамо у Србију сас ову ситујацију. Ја му бре рекнем да би ги потепали сви, кучићи би ги милиција а јови од кучићи народ. И он ги човек поштен па ми каже да ги не радимо ич, и он ги види срамота, и сам са главу ги клима и он.
zdravosrecno zdravosrecno 22:29 01.12.2007

Re: кучићи у беломе свету 2

Мала бриши ги ово,

него шта би за преседницу?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 22:43 01.12.2007

Re: кучићи у беломе свету 2

meni je malo neprijatno da se stalno jurim i brisem komentatore kao sto je zdravo srecno. nemam nista da ti kazem, ne razumem o cemu govoris, stvarno mi je neprijatno da se i na ovakvim temama branim od odraslih ljudi koji se ponasaju kao nevaljala deca.
zdravo srecno, mislim da si sada sve rekao i volela bih da vise ne objavljujes ovde. ljubazno te molim da ne ugrozavas vaznu temu.


zdravosrecno zdravosrecno 23:05 01.12.2007

Re: кучићи у беломе свету 2

Biljana Srbljanović
meni je malo neprijatno da se stalno jurim i brisem komentatore kao sto je zdravo srecno. nemam nista da ti kazem, ne razumem o cemu govoris, stvarno mi je neprijatno da se i na ovakvim temama branim od odraslih ljudi koji se ponasaju kao nevaljala deca.
zdravo srecno, mislim da si sada sve rekao i volela bih da vise ne objavljujes ovde. ljubazno te molim da ne ugrozavas vaznu temu.




Па ти стварно не разумеш, хоћу да те испровоцирам да се кандидујеш за председника.
Macak Macak 23:06 01.12.2007

"Nevaljala" deca

Nikad nisam rauzmela... i nikada necu. Secam se, kada sam imala 12-13 decaci iz naselja bi hvatali macke, palili ih i vitlali u krug. Jadne, izmucene zivotinje bi, ako ne odmah onda u naredna 2-3 dana uginule. Izmucene, traumirne, u ko zna kakvim bolovima... Ja sam onda imala 15-16, pa 19-20 i tako redom, ali sam i dalje vidjala mlade pubertetlije kako se u nekoj fazi odrastanja surovo obracunavaju sa nevinim zivotinjama.
Zasto? U kakve to ljude oni odrastaju? Na kakve su surovosti kasnije spremni?

Zao mi je Mase i Mese. Jako sam daleko da bih pomogla, ali sam vec pustila glas prijateljima koji su im blize. Bravo za akciju!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:24 01.12.2007

Re: кучићи у беломе свету 2

Metni si stolicku pa si sedi i odmori, izgleda da ti je pozlilo.
marumi marumi 09:22 03.12.2007

Re: кучићи у беломе свету 1

а ово воде спавају ги госпојице сас њи (боже ме прости).

Mislis to one gospojice sto nisu lude da spavaju s tobom pa radije spavaju sa kucicima. To si mislio? :)))
Dejan Stanković Dejan Stanković 00:01 02.12.2007

Ko o čemu ja o

komšiki odzdo.

Elem, moja komšika s trećeg (ona što ju je moje rustično kuče zapišavalo misleći da je terasa avlija) ima stan od 300 kvadrata i terasu od jedno deset. E, a na toj terasici iza kujne drži jedno nesrećno pseto. I leti i zimi. Sreća pa je zima blaga. A kad ga vodi u šetnju kroz stan ga sprovodi na lancu duž nekog sanitarnog koridora, kao da je šugavo. Da joj ne isprlja kuću. Kad izađem na svoju terasu (gde moje kuče ne sme da primiriši da joj se ponovo ne bi omaklo) ono psetance laje kao sumanuto. U stvari po celu noc zavija kao besom mučeno ali su mi spavaće sobe, fala bogu, okrenute na drugu stranu pa ga ne čujemo.

Zašto ja ovo vama pričam? Pa zato što sam u dilemi. Srce me vuče da je prijavim društvu za zaštitu životinja zbog zlostavljanja jadnog psetanceta ali niti znam da li imam kejs niti imam petlju da se kačim s komšillukom, mada me savest muči što "okrećem glavu kad vidim nepravdu".
AlexDunja AlexDunja 00:03 02.12.2007

Re: Ko o cemu ja o

"okrecem glavu kad vidim nepravdu".

nemoj. prijavi!
dragonKa dragonKa 03:53 02.12.2007

Re: Ko o čemu ja o

shta chekash?
marumi marumi 09:26 03.12.2007

Re: Ko o cemu ja o

AlexDunja
"okrecem glavu kad vidim nepravdu".nemoj. prijavi!

Da ne shvate prijavu kao protiv kuceta sto laje i zavija? To se bojim.
antioksidant antioksidant 09:31 03.12.2007

.

posalji mi podatke i kome se to prijavljuje pa cu ja da prijavim (kao turista sam bio u vasoj divnoj zemlji ali su mi pricali tuznu pricu... molim vas da proverite, pa ako je istina - hapsite, ako nije, ja se izvinjavam..)
Aleksandar T Aleksandar T 00:15 02.12.2007

azil

Kakva slucajnost, danas sam razmisljao na istu temu posto sam sinoc ispred ulaza nasao dva odbacena kucenceta. na temperaturi ispod nule, gladni i uplaseni, drhtali su u cosku priljubljeni jedno uz drugo. Nahranio sam ih i napravio im skloniste, sto naravno ne moze biti dovoljno.
Nazalost, zivim u gradu u kojem problem napustenih zivotinja nije na listi prioriteta. Nazvao sam prijateljicu koja mi je dala solomonsko rjesenje, da ih odnesem u neku sumu i tamo ostavim, (inace je deklarisani aktivista organizaciju za zastitu suma, zivotinja, prirode i slicno), posto ce tamo imati vecu sansu da prezive???!!!
Bio sam prijatno iznenadjen kada sam jutros saznao da postoji azil za pse koji ih prima i cuva dok ih neko ne usvoji.
Mislim da ljudi u azilima rade dobar posao i treba im podrska. Danas su mi rekli da ih niko ne podrzava i promovise.
Ma koliko im se moze naci mana mislim da su cesto jedini koji se konkretno bave ovim malim bicima. U Mostaru moji drugari imaju azil koji je sjajno prihvacen od okoline, ljudi ga obilaze, donose hranu, usavajaju pse. Cesto su u medijima sto im mnogo pomaze. Nadam se da će tvoj blog za rezultat imati udomljenje. Pozdrav!
Ivan Marović Ivan Marović 00:22 02.12.2007

Re: azil

Nazvao sam prijateljicu koja mi je dala solomonsko rjesenje, da ih odnesem u neku sumu i tamo ostavim
Pozdravi prijateljicu. Rešenje nije solomonsko, nego jedino ispravno. Treba ukinuti ropstvo. Nije čovek gospodar živog sveta.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:30 02.12.2007

hmm

ivane, nije pas rob, navikao je da zivi uz coveka. moj pas zhivi u stanu kao grof, urednije se hrani nego ja, a vala i sheta, niko ga ne cima kad spava, ima razvijen socijalni kuceci zivot, drugare i u bioskop bi ishao da ga zanima.

od srca navijam za masu i medu, nama nije uspelo da trajno udomimo odija, mada se on snashao dosta dobro, ima pet shest "gazda", svako malo svrne kod nekog na klopu i timarenje, pa u skitnju, jer se svik'o da luta. najludje je sto, kad ga sretnem, a srecem ga cesto, uvek zuri kao da ima neka posla, il da ga ceka gazda koga nema, pozdravi se i odjuri svojim putem.
Aleksandar T Aleksandar T 00:35 02.12.2007

Re: azil

Pustiti u sumu dva psica stara tek par sedmica? Ne kontam, no mozda ti znas bolje.
Moje skromno misljenje je da je Ok sto su u azilu trenutno udomljeni, odvojeni od vecih pasa, neko brine o njima. Zvace me telefonom a ja cu u ponedeljak poslati tv ekipu da snimi prilog o tome kako moze da se pomogne i usvoji zivotinja. Ja sam ih nasao pred haustorom, neki klinci bi ih tokom dana mozda hranili a mozda isutali nogama. da sam ih nasao u sumi ne bi ih vjerovatno ni dirao. Mislim i vjerujem da sam im pomogao. Pozdrav
AlexDunja AlexDunja 00:47 02.12.2007

Re: azil

Ivan Marović
Nazvao sam prijateljicu koja mi je dala solomonsko rjesenje, da ih odnesem u neku sumu i tamo ostavim
Pozdravi prijateljicu. Rešenje nije solomonsko, nego jedino ispravno. Treba ukinuti ropstvo. Nije čovek gospodar živog sveta.

tamo ne bi preziveli.
mozda je ovo bila neka ironija, el nesto. sorry, nisam shvatila.
Ivan Marović Ivan Marović 01:19 02.12.2007

Re: azil

AlexDunja
mozda je ovo bila neka ironija, el nesto. sorry, nisam shvatila
Nije ironija.
Vesna Knežević Ćosić
ivane, nije pas rob, navikao je da zivi uz coveka. moj pas zhivi u stanu kao grof, urednije se hrani nego ja, a vala i sheta, niko ga ne cima kad spava, ima razvijen socijalni kuceci zivot, drugare i u bioskop bi ishao da ga zanima.
Pa nije rob, ali da li je imao izbora? Jeste, navikao je da zivi uz čoveka, ali navika je izvor poslušnosti. Sve ove konstatacije (uredno se hrani, šeta itd.), to je sve iz pozicije gospodara. Da se razumemo, ljudsko društvo je usvojilo praksu da poseduje životinje. Meni samo smeta kada mi tumačimo da su životinje to htele.
Aleksandar T
Pustiti u sumu dva psica stara tek par sedmica? Ne kontam, no mozda ti znas bolje.
Možda ih ne treba pustiti, ali svakako ne treba vlasništvo nad psima ili bilo kojim drugim životinjama proglašavati kao ljubav prema životinjama. Ja sam samo rekao da je tvoja prijateljica imala ispravan stav.
igipop igipop 01:52 02.12.2007

Re: azil

Možda ih ne treba pustiti, ali svakako ne treba vlasništvo nad psima ili bilo kojim drugim životinjama proglašavati kao ljubav prema životinjama. Ja sam samo rekao da je tvoja prijateljica imala ispravan stav.


Ovo je stvarno izjava da se covek zamisli

Meni je licno sterilizacija vrh "ljubavi".

Sve razumem i sve mi je jasno ali to mi je toliko kontardikcija i toliko daleko od pameti da nikakva logika ne pomaze.

Ako je trol izvinjavam se
Ivan Marović Ivan Marović 02:20 02.12.2007

Re: azil

igipop
Ovo je stvarno izjava da se covek zamisli
Sad si me povukao za jezik, pa ako se Biljani čini da je neprimereno ovo što ću reći ili da je trol, neka briše slobodno, neću se ljutiti.

Ja sam kao klinac dobio na poklon štene Šarplaninca. Bio je kod mene na gajbi, ali moj ćale je bio mišljenja da pas ne treba da bude u gradu nego u prirodi, na selu, pa smo ga odneli u Dalmatinsku Zagoru, kod familije. Nikad nije bio na lancu, uglavno je provodio vreme u šumi, nikog nije zarezivao, kad se ja pojavim, bude neko vreme sa mnom, ali ubrzo zapali nazad u šumu.

Jednom prilikom pario se sa jednom kujom iz Marovića kuće. Kada je njoj došlo vreme da donese štence na svet, ona je pobegla u draču, daleko od sela i tamo ih okotila. Ubrzo se skupila ekipa da ih pohvata jer će biti divlji. Na mene je to ostavilo veoma snažan utisak. Ta keruša je bila umiljata, što se kaže uživala je u redovnoj ishrani i imala krov nad glavom, ali kad je trebalo da se okoti, odlučila je da svom potomstvu podari život u šumi, u slobodi, a ne sa ljudima u ropstvu.

P.S. Ovo za sterilizaciju si dobro primetio.
AlexDunja AlexDunja 02:34 02.12.2007

Re: azil

ej, razumem te, i volim ih , sigurno isto.
ali, majke mi, nema te sume koja stencima moze da
obezbedi opstanak, ako o tome pricamo?
ako su vukovi u pitanju, drugacije stoje stvari, pretpostavljam.
Ivan Marović Ivan Marović 03:40 02.12.2007

Re: azil

AlexDunja
nema te sume koja stencima moze da obezbedi opstanak, ako o tome pricamo?
Sećam se, svi u selu su bili ubeđeni da bi oni opstali u šumi, pa bi onako divlji, kad porastu, davili kokoši. Zato su i hteli da ih pohvataju. A kuja je brinula o njima, nije ih napustila, tako su ovi i provalili da se okotila u šumi, pa su je pratili, išao ja s njima, štenci već bili progledali i igrali se isped neke rupe pod kamenom gde im je bila jazbina. Kad smo krenuli da ih hvatamo, kuja zarežala na nas. Tad sam je prvi put video da reži. Inače je bila jako umiljata. Zvala se Lola, tek sam se sad setio.
dragonKa dragonKa 04:01 02.12.2007

Re: azil

e ivane do sada sam te volela!
kako ne razumesh da su gradski psi ostavljeni od ljudi?
slushali su nechiji glas kad su se rodili, (vecina njih) bili mazheni, tepalo im se, a onda se chovek (makar bio dete) zasitio i ostavio ih, pred strahom od odgvornosti.
i ti se slazhesh sa idejom da bi ih trebalo ostaviti u shumi?
ne mogu da verujem !
Ivan Marović Ivan Marović 04:05 02.12.2007

Re: azil

dragonKa
e ivane do sada sam te volela!
Ja tebe i dalje volim :) Čitaj pažljivije, nisi me razumela. Ima čitav thread, ili je to možda troll? Ali evo i da ponovim najvažnije:

Da se razumemo, ljudsko društvo je usvojilo praksu da poseduje životinje. Meni samo smeta kada mi tumačimo da su životinje to htele... Možda ih ne treba pustiti (u šumu), ali svakako ne treba vlasništvo nad psima ili bilo kojim drugim životinjama proglašavati kao ljubav prema životinjama.
dragonKa dragonKa 04:13 02.12.2007

Re: azil

ma nemam ti kad . upravo si nam prikazao kako psi zavrshavaju u shumi i tamo se pare a seljaci idu da im dave potomke!
pa nisu to chaglji sa lushtice! (chagalj-divlji pas)
to su psi koje je ljudska nemarnost napravila divljim (inache ne bi bilo onog naziva shar-planinac) !

Ivan Marović Ivan Marović 04:18 02.12.2007

Re: azil

upravo si nam prikazao kako psi zavrshavaju u shumi i tamo se pare a seljaci idu da im dave potomke!
Nisam izgleda stvoren da budem pisac. Ja htedoh da napišem nešto o težnji životinja za slobodom, a ono ispade pornografija sa elementima horora - parenje i davljenje :( Inače nisu hteli da ih podave, hteli su da ih pripitome. Davljenje je pretilo kokošima.
dragonKa dragonKa 04:23 02.12.2007

Re: azil

dovoljno govori o tebi.
drzhi se nauke.
tezhnja zhivotinja posle cele istorije pripitomnjavanja i drzhanja istih???
o chemu ti prichas?
negoc da pomognesh da udomimo mashu i medu!
i tachka!
.
Ivan Marović Ivan Marović 04:35 02.12.2007

Re: azil

dragonKa
dovoljno govori o tebi.drzhi se nauke.
Pa dobro, sam sam rekao, ne moraš sad dodatno da me ponižavaš :(
tezhnja zhivotinja posle cele istorije pripitomnjavanja i drzhanja istih???o chemu ti prichas?
O Loli. Lola je bila jako umiljata, ali tad je prvi put zarežala. Njeni preci su hiljadama godina bili pripitomljeni, ali se ta težnja za slobodom održala. Ona je htela da njeni štenci odrastu u slobodi, kad već ona nije. To je na mene ostavilo veliki utisak.
negoc da pomognesh da udomimo mashu i medu!
Ja bih da živim na selu. A ti?
tachka!
Dobro :'(
dragonKa dragonKa 04:46 02.12.2007

Re: azil

nije tezhnja za slobodom vec chuvanje podmladka.
da je bila kod tebe, ne bi se tako ponashala!
bila je ostavljena od ljudi, poludivja ,i kad su doshli po njene mladunce ona ih je branila!

majka

ivane


p.s.da si chitao komentare shvatio bi zashto ne mogu da udomim ni jedno od njih.
da pozhivi moja nonchica a onda cu da primim josh nekog prijatelja na chuvanje,mazhenje i pazhenje.

ni machke ne iskljucujem iz cele ove priche : )
Ivan Marović Ivan Marović 04:52 02.12.2007

Re: azil

bila je ostavljena od ljudi, poludivja
Nije bila ostavljena od ljudi. Bila je skroz pitoma kuja. Pobegla je od kuće u draču kad je trebala da se okoti. Oh bože, zašto sam neshvaćen?
da si chitao komentare shvatio bi zashto ne mogu da udomim ni jedno od njih.
da pozhivi moja nonchica a onda cu da primim josh nekog prijatelja na chuvanje,mazhenje i pazhenje.
Uh, izvini, promaklo mi.
dragonKa dragonKa 05:04 02.12.2007

Oh bože, zašto sam neshvaćen?

jadan ti!

je jedino shto mi sad pada na pamet : )
nego daj da stvarno pomognemo prijateljima.
mani te seljachke priche, da je lola imala pripremljeno leglo ona bi se tamo oshtenila !
to je samo pitanje pazhnje i ljubavi koju ljudi nazhalos t(uglavnom ) ne razumeju.
negoc sam ti umorna i idem da spavam.
laku noc.
doktorka doktorka 08:16 02.12.2007

Re: azil

Ivan Marović

AlexDunjanema te sume koja stencima moze da obezbedi opstanak, ako o tome pricamo?Sećam se, svi u selu su bili ubeđeni da bi oni opstali u šumi, pa bi onako divlji, kad porastu, davili kokoši. Zato su i hteli da ih pohvataju. A kuja je brinula o njima, nije ih napustila, tako su ovi i provalili da se okotila u šumi, pa su je pratili, išao ja s njima, štenci već bili progledali i igrali se isped neke rupe pod kamenom gde im je bila jazbina. Kad smo krenuli da ih hvatamo, kuja zarežala na nas. Tad sam je prvi put video da reži. Inače je bila jako umiljata. Zvala se Lola, tek sam se sad setio.

Ivane, pa sto psi lutalice ne odu u sumu, nego se motaju po naseljima?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:54 02.12.2007

molim vas!molim vas!!!

pas nije divlja zivotinja i ne zivi u sumi! psu je potrebno ljudsko drustvo, nega, paznja i ljubav.
posebno tek rodjeni stenci nemaju nikakvu sansu da prezive u sumi, niti u bilo kakvoj "prirodi". psi, narocito stenad, su zavisni od ljudi. njima je potrebno malo - hrana, voda, krov nad glavom.
ukoliko ne znas sta ces sa stenadima, daj oglas u novinama da ih poklanjas. u svakom slucaju, cuvaj ih uz njihovu majku prvih dva meseca. stencima je neophodno, da bi uopste imali sansu da prezive.
ako te oglasi i potraga za ljudima koji bi usvojili pse zamaraju, dovedi ih u azil za napustene zivotinje. mozes napisati mejl na adresu
orcabeograd@yahoo.com ili ih pozvati telefonom 011 303 0 303 od 10 do 15 casova
i raspitati se gde mozes da odneses svoje pse.

molim vas, ne razmisljajte o ideji "povratka" psa divljini. stenad ce jednostavno umreti u sumi.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 09:08 02.12.2007

Re: molim vas!molim vas!!!

psi lutalice moraju biti sterilisani i to o trosku grada.
to j eozbiljna i velika akcja, koja mora biti sprovedena.
samo je to humani nacin.

ako ti se desi da ti se kuja osteni, to je tvoja odgovornost. ako ne zelis i nemas uslova za nove dzukce, kuju moras sterilisati. to radi skoro svaka veterinarska ordinacija u gradu, posebno na veterinarskomm fakultetu, ta intervencija nije previse skupa, a time su mnogi problemi reseni, ne samo sa nezeljenim stencima, nego i kao prevencija mnogih bolesti koje kuja moze da dobije.

ako je za sve to sada vec kasno, i stenad su tu, moras se o njima brinuti najmanje prva dva meseca. ako ih vakcinises i cipujes, mnogo su vece sanse da ces im naci lep i pristojan dom.

kako je najlakse udomiti stenad - krenes po periferiji, tamo gde ljudi imaju kuce i dvorista. nemoj gledati gde zive bogatasi, oni koji danas imaju luksuzne kuce po beogradu, svoje pse kupuju. i prvo gledaju papir o pedigreu, valjda zato sto ga sami nemaju.
idi na obicnu periferiju, prvo se promuvas kolima, dobro osmotris ko kako zivi, ko ima decu, gde nema zivotinja.
onda malo pricas s njima, vidis kakvi su ljudi, da li su "osetljivi na temu". pazljivo proceni da li su normalni i da li su pristojna kuca za tvoje stene. onda im lepo i direktno predlozi. vakcinisano, zdravo i cipovano stene, tako moze naci svoj dom.
nikad ne daj stene nepoznatim ljudima, onima koji hoce da ga uzmu bez pitanja.
pitanja postavljas ti. da vidis da li su odgovorni i normalni.
na zalost, mnogo je surovih ljudi oko nas. posebno je mnogo onih neodgovornih, koji uzmu stene na nagovor dece, poklone im kuce za bozic, pa ga do srpske nove godine izbace na ulicu, jer je "mnogo obaveza"

pas ne trazi mnogo, ali trazi osnovno. da jede, izadje i da zivi u toplom. trazi i ljubav i da se mazi. ali to valjda nije tako tesko?

jos jednom, molim vas, zaboravite ideju o sumi. to je kao da ste ubili psa.
milos g. milos g. 10:33 02.12.2007

Re: azil

Jeste, navikao je da zivi uz čoveka, ali navika je izvor poslušnosti.

imas li sta od robova po kuci,ivane,prosvetitelju.
prosto obozavas da na ulici,nocu kada ,ako,pesice ides kuci i naidjes na copor slobodnih ex od coveka-robova,srecnih
sto te vide pa na svoj freestyle nacin to i pokazu.
desavalo se ljudima....
al komp je sada covekov najbolji prijatelj.
ima cetir dana kako odoh do trafike da kupim sebi cigara.
i malo dalje u mraku nize mjauk mace.po mjauku mislio da ima do cetir nedelja.kada sam je izneo na svetlost,a i pod rukom prethodno osetih da ima jos 4,i tako i bi.uzeo sam je iako sam nesrecan sa mackicama.
Imao sam jednu macu poklon nazvah je Shizma i pozivela je do prvog okota,obzirom da imam i dva psa eto tih stetocina buva basu tom periodu.pokojna baka resila da ih neutralizira nekim meni sumnjivim otrovom.
posto nisam dozvolio dok doji na kraju sam popustio ali samo po ledjima,mislio sam nece se toliko cistiti i malo dohvatila,dohvatili i macici. od cetiri ostala ziva samo jedna,najupornija po majci dobila ime Chizma.imala dve nedelje.Pitam veterinara kaze nema sanse bez majcinog mleka.nisam odustao i nabavljao sam original kravlje,i tetrapak..pa u spric pa u macu.
budjenje u 5.30 svakog dana,na mjauk koji vise lici na pticji krik, jos jedno dve nedelje.i odhranio,oziveo .Zivela srecno dve godine.ne bih u detalje ali komsija/nica=kraj.Od tada sam resio da se ne vezujem....do pre cetir dana,slucajno,spontano...pao sam na mjauk.zelim si srecu.
podelio brojeve i link na post svima u "mail book-u".
pozdrav
Aleksandar T Aleksandar T 12:15 02.12.2007

Re: molim vas!molim vas!!!

nemoj gledati gde zive bogatasi, oni koji danas imaju luksuzne kuce po beogradu, svoje pse kupuju. i prvo gledaju papir o pedigreu, valjda zato sto ga sami nemaju.


Ova je dobra, često srećem ljude koji mi sa toliko euforicne energije objasnjavaju o "papirima" svog psa, žalim ih jer višak prezentovanih papira o nekom ko ti "pripada", po nekom osnovu, često pokazuje manjak stvarne ljubavi.
Evo jednog meni veoma dragog dječaka, Mićo se zove, koji nikada nije pitao za porijeklo psa ali je svakog, pa i ovog avlijanera na slici, neizmjerno volio i pazio



Kazezoze Kazezoze 13:41 02.12.2007

Re: hmm

ivane, nije pas rob,

verujem da se ivan "trapavo" izrazio, a hteo je da kazhe (koliko sam ga ja razumeo) da je ljubav prema zhivotinjam - ne posedovati zhivotinje.
ja se u principu slazhem sa njim, s tim da je situacija sa kucnim ljubimcima dovela te iste kucne ljubimce u neizlaznu situaciju ovisnosti o ljudima.
ja sam pre 6-7 godina dobio na poklon kanarinca, kojeg nisam mogao pustiti na slobodu, jer bi uginuo zbog klime, a i machaka koje vrshljaju po gradu. posle sam mu morao nabaviti zhenku. sad ih imam kom 6 i lete po kuci ko ludi ;-)
Ozonska jupa Ozonska jupa 15:41 02.12.2007

Re: azil

Da se razumemo, ljudsko društvo je usvojilo praksu da poseduje životinje. Meni samo smeta kada mi tumačimo da su životinje to htele... Možda ih ne treba pustiti (u šumu), ali svakako ne treba vlasništvo nad psima ili bilo kojim drugim životinjama proglašavati kao ljubav prema životinjama.


Ajd sad malo o nauci. Pas je demistikovana zivotinja tj. pripitomljena. Sto bi znacilo da je tim procesom vezivana za coveka i donekle postala zavisna od njega. Ovca je npr. zivotinja cija je domestikacija ostisla najdalje, tako da bi jedva prezivela u prirodi sama, dok je sa druge strane macka tek nesto malo domestikovana. Odnosno, taj proces jos uvek traje, te smo mi svedoci jedne njene etape.

Dalje, ako pricamo o pokretima za zastitu zivotinja (a samim tim i postovanji i ljubavi, koju Ivan spominje kao spornu) navescu tri pravca: pokret za zastitu dobrobiti zivotinja, za zastitu prava zivotinja i liberalisticki pokret. Prvi govori o tome da je bitno da sve zivotinje koje zavise od coveka (domace, divlje u zatocenistvu, ogledne, ljubimci, za tzv zabavu...) moraju da imaju obezbedjenih 5 sloboda (od gladi i zedji; od straha, bola, patnje, stresa, nelagode; od bolesti tj. pravo na pravovremenu veterinarsku negu; da ispolji prirodne oblike ponasalja; udobnost - tj zaklon, mesto za odmor). Borci za prava govore o tome kako svaka zivotinja ima pravo na zivot a liberalisti bi sve zivotinje pustili na slobodu, u prirodu. U svakom pokretu moze se naci pozitivnoh, zdravorazumskih i plemenitih momenata. Svaki takodje ima i svojih mana. Prvima se zamera da su licemerni, jer dopustaju da se zivotinje koriste na razne nacine. Opet oni su u poziciji da najvise i postignu za te zivotinje, jer "pravasi" su blizi zivotinjama ali tesko da ce pomoci kravicama ili svinjama (koje se drze i kolju na neprimeren nacin) jer ne priznaju koriscenje istih uopste. Liberalisti su moralno najcistiji, ali nije sigurno kada ce njihova vizija postati zanimljiva ostatku planete, tako da je i njihov ucinak simbolican.

U svetlu svega ovoga ja bih Ivana svrstala u liberaliste (kapa dole) a ostali bi bili velferisti (za dobrobit). Ivan je taj koji pomera granice (mozda ti ne pripadas nekom pokretu ali pomeraju granice oni koji iznose i bore se za stavove kao sto su ovi koje je Ivan izneo), ipak su velferisiti ti koji u ovom trenutku menjaju stvari na sceni zastite zivotinja. Oni su ti koji se bore za bolje zakone, za sporovodjenje istih, oni su ti koji imaju dosta realnu viziju i misiju, pa samim tim i dosta simaptizera, sto je opet pokretacka snaga. Na taj nacin je i Biljana npr. dosla do ovog oglasa, pa ga prosledila (hvala ti na tome).

Po mom misljenju svu su bitni, samo da se ne svadjaju mnogo i da ne gube vreme na jalove rasprave. Problem je kada se ne razumemo, jer pricamo o razlicitim stvarima (uvek najveci problem kada se stvari ne definisu dobro). Zato smo mi veterinari bitni da objasnimo osnovne pojmove. Nadam se da sam u tome barem malo uspela )

Pozdrav svima!
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:07 02.12.2007

Re: azil

Ivan Marović
Nazvao sam prijateljicu koja mi je dala solomonsko rjesenje, da ih odnesem u neku sumu i tamo ostavim
Pozdravi prijateljicu. Rešenje nije solomonsko, nego jedino ispravno. Treba ukinuti ropstvo. Nije čovek gospodar živog sveta.



pas nije rob.
a da treba ukinuti rpostvo, to je tačno. ali ovo nije ta tema.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:11 02.12.2007

Re: molim vas!molim vas!!!

Biljana Srbljanović
pas nije divlja zivotinja i ne zivi u sumi! psu je potrebno ljudsko drustvo, nega, paznja i ljubav.
posebno tek rodjeni stenci nemaju nikakvu sansu da prezive u sumi, niti u bilo kakvoj "prirodi". psi, narocito stenad, su zavisni od ljudi. njima je potrebno malo - hrana, voda, krov nad glavom.
ukoliko ne znas sta ces sa stenadima, daj oglas u novinama da ih poklanjas. u svakom slucaju, cuvaj ih uz njihovu majku prvih dva meseca. stencima je neophodno, da bi uopste imali sansu da prezive.
ako te oglasi i potraga za ljudima koji bi usvojili pse zamaraju, dovedi ih u azil za napustene zivotinje. mozes napisati mejl na adresu
orcabeograd@yahoo.com ili ih pozvati telefonom 011 303 0 303 od 10 do 15 casova
i raspitati se gde mozes da odneses svoje pse.

molim vas, ne razmisljajte o ideji "povratka" psa divljini. stenad ce jednostavno umreti u sumi.


mislim da je marović ovde od duga vremana i iz čistog inata.
neka otvori svoj blog na temu koju god hoće.
i naka tamo daje svoje "korisne" savete.

Lektorka Lektorka 19:56 02.12.2007

Re: azil

Ivan Marović
Nazvao sam prijateljicu koja mi je dala solomonsko rjesenje, da ih odnesem u neku sumu i tamo ostavim
Pozdravi prijateljicu. Rešenje nije solomonsko, nego jedino ispravno. Treba ukinuti ropstvo. Nije čovek gospodar živog sveta.

Ergo, pusti kučiće da crknu u šumi umesto ispred ulaza. Pri tom razmišljaj o večnim pitanjima položaja čoveka i ostalih živih bića na ovom svetu i seti se da čovek nije gospodar svemira.
Boli tebe uvo za živi svet mimo čoveka (ovo je maksimum pristojnosti koji mogu da iscedim). I našao si gde to da pokažeš, tačno na blogu o psima koje su mučili ljudi. Tačno tamo gde se mole oni drugi ljudi da - pomognu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:53 03.12.2007

Re: azil

Da se razumemo, ljudsko društvo je usvojilo praksu da poseduje životinje. Meni samo smeta kada mi tumačimo da su životinje to htele... Možda ih ne treba pustiti (u šumu), ali svakako ne treba vlasništvo nad psima ili bilo kojim drugim životinjama proglašavati kao ljubav prema životinjama.


znači ti isključuješ ljubav?
vrlo zanimljivo stanovište.
na jednom iskustvu iz tamo neke selendre si nadgradio čitavu teoriju.
pas reži i kad ćuva mladunče i kad jede a probaš da uzmeš hranu, uglavnom zato što ne može da ti
kaže "marš bre, miči!".
sve je to njegov govor, i kad cvili, i kad reži, i kad laje etc.
nije bogat ko srpski al ko oće može da razume, pod uslovom da ga ne gleda kao stvar koju je kupio,
nego kao živo biće.
pidola pidola 02:09 03.12.2007

Re: azil

Ivan Marović

Da se razumemo, ljudsko društvo je usvojilo praksu da poseduje životinje.

poseduje?
mozes da posedujes predmet,igracku,a psa ili neku zivotinju ne.
mada sve je to stvar gledanja i kakva je ko osoba.
neko isto misli da poseduje i svoju decu.

Ivan Marović

Sve ove konstatacije (uredno se hrani, šeta itd.), to je sve iz pozicije gospodara.

zato sto hranis,setas,mazis,igras se,dajes?
zato posedujes,zato si vlasnik,zato si gospodar?
ima nesto sto se zove i ljubav,
koju dajes,a isto tako i dobijas.

Ivan Marović

Možda ih ne treba pustiti, ali svakako ne treba vlasništvo nad psima ili bilo kojim drugim životinjama proglašavati kao ljubav prema životinjama.

ako na psa gledas kao na svoje vlasnistvo,naravno da tu nema ljubavi.

maqdalena maqdalena 03:13 03.12.2007

Re: molim vas!molim vas!!!

Biljana Srbljanović


ako je za sve to sada vec kasno, i stenad su tu, moras se o njima brinuti najmanje prva dva meseca. ako ih vakcinises i cipujes, mnogo su vece sanse da ces im naci lep i pristojan dom.


I da mladunci budu uz majku. Koliko je takvih zivotinjskih tragedija silom prilika, i ne mora bas i zbog coveka da bude.
Nasa mala Leu je donesena privremeno sa par meseci. Sad vec ima jednu coveciju godinu ali je sicusna za svoj uzrast. I josuvek "sisa" ukucane. Evo i sad mi je mokra majica, i grebucka zlato malo.
Uzgred budi receno, pala je sa cetvrtog sprata i devojka koja ju je nasla i donela kod nas josuvek se nije javila po nju. A ja ne znam dal da se navikavam na nju ili ne. Mozda je vec kasno : ]
Ivan Marović Ivan Marović 04:21 03.12.2007

Re: azil

doktorka
Ivane, pa sto psi lutalice ne odu u sumu, nego se motaju po naseljima?
Naselje nije naše. Idu tamo gde im se sviđa.
milo q.
imas li sta od robova po kuci,ivane,prosvetitelju
Ja sam svog psa oslobodio.
Kazeoze
verujem da se ivan "trapavo" izrazio, a hteo je da kazhe (koliko sam ga ja razumeo) da je ljubav prema zhivotinjam - ne posedovati zhivotinje
Hvala, to sam hteo reći, al' trapavo.
Ozonska jupa
U svetlu svega ovoga ja bih Ivana svrstala u liberaliste (kapa dole) a ostali bi bili velferisti (za dobrobit).
Jeste, to je moja pozicija. Ja sam liberalista. Poštujem velferiste, samo mislim da su malo licemeri.
Exitus Letalis
neka otvori svoj blog na temu koju god hoće. i naka tamo daje svoje "korisne" savete
Nisu ovo saveti, nego moji stavovi. Ne delim savete. Svako neka radi onako kako mu savest nalaže.
Lektorka
Boli tebe uvo za živi svet mimo čoveka.
To je tvoje mišljenje, uzgred netačno i nebitno.
Exitus Letalis
na jednom iskustvu iz tamo neke selendre si nadgradio čitavu teoriju.
To nije selendra, nego jedno lepo selo, nemoj da mi vređaš poreklo.
pidola
mozes da posedujes predmet,igracku,a psa ili neku zivotinju ne.
U potpunosti se slažem.

Mislim da je bilo dosta. Nadam se da smo svi nešto naučili. Izvinjavam se na uznemiravanju.
marumi marumi 09:28 03.12.2007

Re: hmm

kad ga sretnem, a srecem ga cesto, uvek zuri kao da ima neka posla, il da ga ceka gazda koga nema, pozdravi se i odjuri svojim putem

happy dog.:)))
Olga Medenica Olga Medenica 00:51 02.12.2007

prokleti

primitivci!
dragonKa dragonKa 04:47 02.12.2007

Re: prokleti

svaka chast !
cyN cyN 05:13 02.12.2007

Iz USA

Rent-a-dog service debuts in California

A new time-share business lets well-heeled urban dwellers rent dogs that they don't have the time or space to keep on a full-time basis.

Flex Petz members get to choose from 10 dogs, all of which are available through the company's program of "shared pet ownership."

The service isn't cheap. Customers pay a one-time $150 training fee plus a $99.95 annual fee and a $49.95 monthly fee ($599.40 a year). That doesn't include the dog. It costs between $24.95 and $39.95 a day -- plus tax and up to $35 in delivery fees -- to rent a pooch.

"Our members are responsible in that they realize full-time ownership is not an option for them and would be unfair to the dog," the company's owner, Marlena Cervantes, tells the Associated Press. "It prevents dogs from being adopted and then returned to the shelter by people who realize it wasn't a good fit."

The service is available in Los Angeles and San Diego. Cervantes tells the AP that she plans to expand to San Francisco, New York and Los Angeles.

vlada dvm vlada dvm 08:31 02.12.2007

Ako ih ne udomimo.....

Realno sagledavajuci problem, moze se desiti da im ne nadjemo dom. Sa tim se susrecem, skoro, svakodnevno. Dakle, radimo na tome da ih udomimo, pitacu moje pacijente, ali ako, kojim slucajem to ne uspem, ima varijanta sa azilom, mogu da potegnem veze. To je za boznedaj.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:48 02.12.2007

...

mali doprinos
ne mogu da usvojim kuce, ali mogu da dam neki savet kako može manje da košta, tj. da umal' ništa ne košta (+ nije štetno za životinju, a ovo što košta jeste), a tiče se čišćenja od buva i parazita etc.
ako te zanima, Biljana, poslaću ti mail da ne davim ovde.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:55 02.12.2007

Re: ...

"davi", slobodno, ovo je blog za to!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:19 02.12.2007

Re: ...

evo, davim : )
nemoj posle da se žališ

preparati za čišćenje od glista štete životinji, tj. otrovni su (na mnogima nam fino objašnjavaju da stavimo rukavice i savetuju oprez prilikom korišćenja, a ludilo je da su skupi) i izazivaju sistemske bolesti kod pasa.
čišćenje od crevnih parazita:
*beli luk (sa pauzama, jer pas može dobiti anemiju), za veće pse do dva manja češnja dnevno - dati 3x nedeljno, 2x mesečno, pa pauza nekih mesec dana
* pivski kvasac - dodati 1 kašičicu u hranu (i p. kvasac i b. luk "teraju" buve i krpelje)
* seme bundeve (davati sveže odmaK nakon mlevenja)
* kiselo mleko, kari, jabukovo sirće

preparate za čišćenje možete davati samo kada je reč o štencu, koji je "pun". gliste se "lepe" za slabe životinje, (važi i za buve), sa odraslim kerovima možete probati prirodnim putem.
ja svom psu s' vremena na vreme dajem b. luk i pivski kvasac i nema nikakvih nametnika više od pola godine

čišćenje od buva:
*b. luk i p. kvasac u hrani + p. kvasac spolja - buve i krpelji beže od mirisa
* rastvor: voda, jabukovo sirće (čime inače treba kupati kuče, a ne šamponima koje uvaljuju "mamama" i "tatama", limun, eterično ulje eukaliptusa ili nane

vakcinacije:
Izbegavajte ih pre 16. nedelje, koristite zasebne vakcine. Postoje oprečna mišljenja neki ljudi u opšte ne vakcinišu svoje pse, ali generalno, ne preporučuje se česta vakcinacija životinja. U knjizi Dr Pitcairn’s guide to natural health for dogs and cats, on kaže da su jedine dve vakcine neophodne - parvo i distemper, i preporučuje distemper (DH: distemper/hepatitis) vakcinaciju u 22. nedelji i parvo nakon mesec dana, ukoliko imate mogućnost da štenca izolujete. U suprotnom, protokol je prva distemper – 16 nedelja; prva parvo – 20 nedelja; druga distemper (hepatitis) 24 nedelje; druga parvo 28 nedelja.
On dalje dodaje da su eksperti u polju imunologije životinja došli do zaključka da životinje ne treba vakcinisati svake godine.
Što se vakcine protiv besnila tiče, najnovija istraživanja kažu da bi revakcinu trebalo raditi na svakih 7 godina.
Vakcinacije se ne preporučuju za bolesne i stare pse.

i da - ne hranite svoje ljubimce granulama...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 09:33 02.12.2007

Re: ...

*b. luk i p. kvasac u hrani + p. kvasac spolja - buve i krpelji beže od mirisa


e, a i ljudi ce da uhvate tutanj od smradeza! axaaxaxaxaxxaxaxaaxxax

moja dzulovka, velika dama, vec toliko smrdi iz usta, samo joj jos beli luk fali!

inace, snezana, hvala na savetima, to je kao i u svakoj grani medicine, stalno se doktori nesto medjusobno ubedjuju. ipak je najvaznije da svako izabere svog veta i da ima poverenja u njegove metode.
moj insistira na vakcinaciji jednom godisnje i ne bih se usudila da to promenim.

i jos nesto, ovde vetovi strasno insistiraju na ishrani ISKLJUCIVO GRANULAMA, ali onim koje se kupuju na specijalizovanim mestima (royal canin u mom slucaju). ta hrana je, kazu, toliko pazljivo elaborirana, u njoj ima svega sto je psu potrebno i to specijalizovano prema rasi, velicini i potrebama (ja trenutno koristim "light" verziju), a u njoj nema nicega sto psu steti.
kad sam uzela leju, prvi pregled kod veta je bila recenica - ako ne zelite da se cesto vidjamo, nikada nemojte menjati hranu psu. pas, za razliku od ljudi, mora da jede jednolicno.
posle sam promenila jos dva veta, dok nisam nasla onog koji mi potpuno odgovara i svi su mi ponavljali isto.
leja uvek jede samo krokete (i malo sira, povrca i voca, sto "pada" sa stola) i stvarno skoro nikad ne idemo kod lekara.
OSIM KAD DODJEMO U BG.
tu odmah pokupi parazite, gliste, buve...

zato u bg-u imam drugog, jednako dobrog veterinara, koji za malo nije pao sa stolice kad sam mu rekla sta leja jede. nasa skola to ne odobrava.

tako da, ne znam sta da mislim.
samo posmatram ovako sama i vidim da leji prija ta jednolicna granulirana ishrana.
pa onda, da ne kvarim.

i da, sad sam i ja udavila, ali ovo i jeste blog da se davi na tu temu.

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:54 02.12.2007

Re: ...

nemojte menjati hranu psu. pas, za razliku od ljudi, mora da jede jednolicno.

kakva prevara - to je i meni veterinar rekao
dok ja ne pročitah da to i nije tačno
ne znam šta da ti kažem, jedan pas mi je uginuo (redovno vakcinisan, tretiran protiv nametnika, granule, dobaaar pedigre - al' to sasvim slučajno, uzeli kerče od teče moga muža), pa sam bila prinudjena tokom njegove bolesti (pošto nisam htela da ga uspavam) da mnogo čitam i svašta sam saznala

e sad ide ono zanimljivo - ovo drugo kerče nikada nije bilo kod veterinara zbog radi bolesti. šta smo uradili drugačije - nismo je vakcinisali na vreme (tj. onako kako veterinari kažu da je vreme), dalje - ne trujem je raznim sredstvima i sl.

informacije koje sam gore postavila potiču od, da kažem renomiranih veterinara
evo naslova njihovih knjiga - ja pročitala, fantastične su

- Dr. Pitcairn’s complete guide to Natural Health for dogs & cats
- The nature of Animal Healing (by Martin Goldstein)
- Welness and Longevity, program for Dogs and Cats (by Robert Goldstein)

mene je uvek zanimalo npr. kako se lavovi čiste od glista i parazita? tj. kako oni mogu da žive duže u divljini od ovih naših dooobro čuvanih, vakcinisanih i istretiranih ljubimaca?
imala sam ovaj blog, pa obrisala, pisan je neposredno posle Bakove smrti, pa mi je bio nešto patetičan, al postaviću nov na tu temu - kako veterinari ubijaju kerove (možda zvuči oštro i ekstremno, ali je istina)
inače, ovaj Martin i njegov brat su krenuli da se "drugačije" bave veterinom kada su shvatili da ogroman broj pasa umire iako oni rade sve by the book. (izmedju ostalog Robert, brat, se samoizlečio od kancera)
da neko ne bi shvatio ovo kao mambodžambo vračke - i jedan i drugi su veterinari, znači ne ono ja te gledam i lečim te - samo su ogroman broj godina potrošili na istraživanja i došli do fenomenalnih zaključaka - rezultat, njihovi kerovi žive i do 17 godina.
pa ti vidi.

a o granulama - uh, ako krenem, bojim se banovaće me za stalno
pokušaću da to sažmem u neki pregledan tekst pa da postavim

e i da - smrad iz usta pasa pokazuje da nemaju dobro varenje ili da imaju probleme sa zubima
ja sam keru skinula kamenac ručno i posredno - koristeći dobru hranu
ovo moje drugo kerče - uopšte ne smrdi

koga zanima, neka nabavi knjige koje sam navela - zaista ih vredi imati
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:46 02.12.2007

Re: ...

Moja Shara od deset godina, salonska macka, ulicnog porekla, iskljucivo jede kiglice, suve, i to godinama. Sada je po malo pogubila loncice sa godinama i prosjavi klopu koju mi jedemo. Sve bi da jede, ali samo da proba. Kod veterinara idemo jedanput godisnje kada ona prima njene vakcine, svake druge godine, nesto protiv nekakve bolesti pluca. Ne izlazi, po izboru, sem u bastu. Nedavno samo sto se nije udavila od travke koja je morala da bude otklonjena hirurskim putem. Na dva, do tri meseca stavljam joj Revolution, protiv buva, ima ga ovde u Americi, koji u isto vreme sprecava stvaranje parazita , heart worms, koji se iskljucivo stvaraju od jaja koje polazu buve i kada porastu bukvalno obaviju srce zivotinje, bilo psa, ili macke. Citavog zivota sam imala zivotinje i pse i macke, istovremeno, dzukce, ulicare, macke-skitnice koje bi se boravkom kod nas obavezno "pokondirile" i postajale salonske, naravno:) Te moje beogradske zivotinje hranjene su kuvanom hranom, kupovala se bela dzigerica, kuvalo povrce u specijalnim loncima za njih, sa sve crnim i obaveznim belim lukom. Medjutim, to zaista nije bilo dovoljno. U tu ishranu nisu spadali produkti obaveznog prosjacenja mojih ljubimavvca od kojih je jedan, Meda, the dzukac izmesani produkt mnogobrojnih rasa, mogao da pojede i salvetu umocenu u soft paprikasa. I sve te moje zivotinje su imale parazite, ali ne i ova moja americka devojcica. Koliko god nam izgledalo cudno, ta njihova suva hrana je balansirana i za njih idealna.
Ja ne razumem ljude koji mogu da puste macku, ili psa u sumu, zivotinje koje su privrzene coveku, koje uvek zive blizu njega i koje, ako ih hranis i volis, pruze za uzvrat bezmernu vernost i ljubav. I nista ne moze da zameni mahanje pseceg repa, a ni vernost macke.
sentinel26 sentinel26 16:06 02.12.2007

Re: ...

Na moju žalost nemam uslove za držanje nekog od ovakvih divnih tvorenja, ali mogu povremeno materijalno da pomognem Orku, ako je onaj (stari) broj TK Računa tačan - samo potvrdite.

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 21:25 02.12.2007

jeste, stari je broj!

i dinar se broji
vlada dvm vlada dvm 21:40 02.12.2007

Re: ...

snezana mihajlovic
evo, davim : )nemoj posle da se žališpreparati za čišćenje od glista štete životinji, tj. otrovni su (na mnogima nam fino objašnjavaju da stavimo rukavice i savetuju oprez prilikom korišćenja, a ludilo je da su skupi) i izazivaju sistemske bolesti kod pasa.čišćenje od crevnih parazita:*beli luk (sa pauzama, jer pas može dobiti anemiju), za veće pse do dva manja češnja dnevno - dati 3x nedeljno, 2x mesečno, pa pauza nekih mesec dana* pivski kvasac - dodati 1 kašičicu u hranu (i p. kvasac i b. luk "teraju" buve i krpelje)* seme bundeve (davati sveže odmaK nakon mlevenja)* kiselo mleko, kari, jabukovo sirćepreparate za čišćenje možete davati samo kada je reč o štencu, koji je "pun". gliste se "lepe" za slabe životinje, (važi i za buve), sa odraslim kerovima možete probati prirodnim putem.ja svom psu s' vremena na vreme dajem b. luk i pivski kvasac i nema nikakvih nametnika više od pola godinečišćenje od buva:*b. luk i p. kvasac u hrani + p. kvasac spolja - buve i krpelji beže od mirisa* rastvor: voda, jabukovo sirće (čime inače treba kupati kuče, a ne šamponima koje uvaljuju "mamama" i "tatama", limun, eterično ulje eukaliptusa ili nanevakcinacije:Izbegavajte ih pre 16. nedelje, koristite zasebne vakcine. Postoje oprečna mišljenja neki ljudi u opšte ne vakcinišu svoje pse, ali generalno, ne preporučuje se česta vakcinacija životinja. U knjizi Dr Pitcairn’s guide to natural health for dogs and cats, on kaže da su jedine dve vakcine neophodne - parvo i distemper, i preporučuje distemper (DH: distemper/hepatitis) vakcinaciju u 22. nedelji i parvo nakon mesec dana, ukoliko imate mogućnost da štenca izolujete. U suprotnom, protokol je prva distemper – 16 nedelja; prva parvo – 20 nedelja; druga distemper (hepatitis) 24 nedelje; druga parvo 28 nedelja.On dalje dodaje da su eksperti u polju imunologije životinja došli do zaključka da životinje ne treba vakcinisati svake godine.Što se vakcine protiv besnila tiče, najnovija istraživanja kažu da bi revakcinu trebalo raditi na svakih 7 godina.Vakcinacije se ne preporučuju za bolesne i stare pse.i da - ne hranite svoje ljubimce granulama...



Draga Snezana, molim Vas, nemojte sa ovim "homemade" terapijama i preventivama. Zivimo u XXI veku, veterinarska medicina i farmacija su jako napredovale i ovo sto vi navodite kao efikasne mere zaista nemaju veze s mozgom. Ljudi ovo citaju, stari kuckari i mackari vec znaju proceduru, ali ljudi koji bi uzeli kucnog ljubimca po prvi put u zivotu, mogli bi da ovo Vase shvate ozbiljno, a kada nastanu problemi, moglo bi da bude prekasno. Dakle, ako niste veterinar, a po ovome sto pisete, odgovorno tvrdim da niste, nemojte davati ovakve savete. Vise stete nego koristi.
vlada dvm vlada dvm 23:21 02.12.2007

Re: ...

kako veterinari ubijaju kerove (možda zvuči oštro i ekstremno, ali je istina)


Draga Snezana, nekako se osetih prozvan, pa resih da Vam ispricam jednu pricu.
Pre jedno godinu dana, pozvase me neki ljudi da im uspavam psa. Posto su zvucali jednako potreseno i odlucno , kada sam stigao resih ja pre svega, da malo popricam sa njima. Pa zasto, pa jeste li sigurni....oni zacementirali svoju odluku i ni za jotu da se pomere. Pitam ih ja koliko im je pas star, (pri tom ga gledam, drema, ali mi nesto ne deluje da se muci) a oni ni-pet-ni-sest: 25godina! I cela familija briznu u plac. Ja pogledah psu zube, k'o stene, 'ajd' da ne preterujem, ali ni kamenca, ni kvarnih zuba....Ma haj'te molim vas, odreagovah ja....Devojka-zena, izvadi svoj album sa slikama i krene da putuje kroz svoju istoriju....Redjaju se slike i njeni suzni komentari...ona i pas kada je posla u prvi razred osnovne, ona i pas kada je krenula u srednju, ona i pas i prvi decko, drugi decko, ona i pas kada je upisala fakultet, ona i pas kada ga je zavrsila, ona i pas i mladozenja na svadbi, ona i pas i citava familija kod rodjenja prvog deteta, drugog deteta........Ja sam vec kod fakulteta poceo da "curim"...ja u soku...Uspavao sam psa. Ljudi su ga sahranili (ne smem da kazem gde), obilaze mu grob...
Ne volim eutanaziju, ali isto tako znam, da postoje situacije kada je to jedini pametni izbor. Moj otac koji je jako bolestan me je pitao u sali (u svakoj sali pomalo sale): "Sine, da sam zlatni retriver, ti bi me vec uspavao?!" "Naravno cale! Sreca tvoja pa nisi!"
Fleka, moja prva zivotinja, macor (homo-felis, imao je vise ljudskih osobina nego neki ljudi koje znam) rodio se na mojim rukama i na mojim rukama je i umro. Ja sam ga uspavao. Frodo, pas koji je mojoj zeni spasao zivot, odbranio nam kucu od lopova (ima dve partizanske spomenice), takodje je umro na mojim rukama. Ja sam ga uspavao i tada sam se prvi i poslednji put u zivotu napio. Kaja, Frodina zena, sarmerka i pseca Kajli Minog, je takodje pokojna, bila je jako bolesna i sva medicina i veterina ovog sveta nije mogla da joj pomogne. Njihov sin, Inu je fala-bogu-dobro, ali jednoga dana, ako se bude mucio, a ja niti iko drugi na ovom svetu ne bude u stanju da mu pomogne, takodje ce da ode na dostojanstven nacin.
Ima raznih veterinara, raznih lekara, raznih majstora za ves-masine, nismo svi isti, ali nemojte svoja losa iskustva da generalizujete. Smrtni smo i mi i nasi kucni ljubimci. Opet iz iskustva, ljudi vise placu za svojim kucnim ljubimcima nego za roditeljima, bracom, rodbinom....verujte mi, i taj trenutak kada zivotinja poslednji put trepne nije ni meni ni lak ni prijatan. Uvek se lose osecam posle tog cina. Vremenom sam "otvrdnuo", ali nikako nije lako vlasnicma tako nesto predloziti, a kamoli i uraditi..
Jednostavno, moramo da naucimo da se nosimo sa gubitkom.
vlada dvm vlada dvm 00:08 03.12.2007

Re: ...

Unfuckable
Draga Snezana, molim Vas, nemojte sa ovim "homemade" terapijama i preventivama. Zivimo u XXI veku, veterinarska medicina i farmacija su jako napredovale i ovo sto vi navodite kao efikasne mere zaista nemaju veze s mozgom. Ljudi ovo citaju, stari kuckari i mackari vec znaju proceduru, ali ljudi koji bi uzeli kucnog ljubimca po prvi put u zivotu, mogli bi da ovo Vase shvate ozbiljno, a kada nastanu problemi, moglo bi da bude prekasno. Dakle, ako niste veterinar, a po ovome sto pisete, odgovorno tvrdim da niste, nemojte davati ovakve savete. Vise stete nego koristi.
Tako je, šefe ....pojavi se kad treba da se čuješ.Preporuka & mnogo sreće - pošto imam osećaj da nastavak sledi....

Fala za srecu, trebace mi, selim ambulantu pa ce da me ubije administracija!
marumi marumi 09:45 03.12.2007

Re: ...

Koliko god nam izgledalo cudno, ta njihova suva hrana je balansirana i za njih idealna.

Jelena ta hrana je super. Ovde ima posebno za juniore i seniore. Videla si moje macane na fotki. To im je glavna hrana a onaj beli voli ponekad i kuvano kokosije belo meso. To obozava. Onaj drugi obozava ribu, moze i iz konzerve najjevtiniju, nema veze samo da je riba.Macke vole da jedu sve sto leti i sto pliva jer je najzdravije a one to znaju bolje nego ljudi.
Nemoj tvojoj Sari da dajes u vrat one kapi protiv buva. To ne treba jer u hrani koju ona konzumira (kuglicama) se nalazi i materija protiv buva. Samo joj treba dati 2 X godisnje tabletice protiv crva u crevima koje nisu bas jevtine ali to je 2X godisnje.
To sto je Sara povracala travu je normalno ali macke jedu travu kad se nagutaju dlaka dok se lizu pa da bi izbacile. Od tih dlaka kojih se one nalizu nakupi se loptica u zeludcu koja moze da otvrdne kao metak i od toga macke mogu da uginu. Zato mislim da je tvojoj Sari hirurski vadjena ta kuglica a ne travka. Travku one lako izbace. Postoji specijalna pasta koja se daje mackama da lizu a protiv tih dlaka koje one licu. Ta pasta rastvara da dlake u zeludcu da se ne bi stvorila ta tvrda kuglica. Veterinari ovde kazu da ima ukus jabuke i ovi moji cacani-macani to obozavaju a kazu da sve macke to vole kao da znaju da im to pomaze a i ukus je specijalno pravljen za njih i od biljnih je satojaka. Ovde se ta tuba kupuje gde i hrana zute je boje proizvodi je Gimpet (Nemacka). Raspitaj se mora da ima i u USA.

I jos nesto. Mace su cistunice pa vole cist peskir gde spavaju i da se redovno menja. A vole i da se maze i cesljaju. Ufff, ovi moji pogotovo.:)))

Unfuckable Unfuckable 10:18 03.12.2007

Re: ...

Fala za srecu, trebace mi, selim ambulantu pa ce da me ubije administracija!


To što će administracija da te malo zeza ništa je u poređenju sa onim što bi te moglo snaći kada te dohvati vaskoliki "istinski znalac" ili online priučeni stručnjak...kojih ovde ima u izobilju - ali, ti si se sa tom pojavom morao već mnogo puta sudariti tokom privatne prakse.
Neverovatno je koliko su ljudi - koji se inače na drugim poljima, obično iz svog delokruga, zalažu za kompetentnost i profesionalizam - spremni da gaze tu istu kompetentnost i profesionalizam brkajući pritom znanje i empiriju ( + draga Saveta & rečemijedančoek nastupe).
I onda, kada to primetiš, žele da na osnovu svog "znanja" procenjuju tvoje znanje, sa ciljem da ga - naravno - unize, pogotovu ako ne potvrdiš njihove "stručne" teorije. Nešto slično se radi na suđenjima kada se želi oboriti kredibilitet sudskog veštaka - stručnjaka...
Put u pakao popločan je najboljim namerama, ovde ima pregršt dokaza za to.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:30 03.12.2007

Re: ...

unfuckable
ne znam zašto ironija tipa - bojim se da sledi nastavak
nemam nameru da izigravam dragu savetu, niti sam igde napisala da sam stručnjak, te nema potrebe da se odgovorno tvrdi da nisam - iz onog što se čita, vidi se da nisam.
napisala sam šta sam pročitala iz knjiga (i dala nazive istih), koje su pisali veterinari.

vlada dvm
izvinjavam se na generalizaciji - da sam napisala "neki" veterinari - sve bi zvučalo drugačije.
Unfuckable Unfuckable 12:26 03.12.2007

Re: ...

ne znam zašto ironija tipa - bojim se da sledi nastavak



...čista empirija, mydear, ništa lično...zato je pao takav komentar.
Što bi Marfijev zakon rekao - ako ne pomaže ništa drugo, pokušajte sa uputstvom.
Zato je ironično rečeno : Spremni smo da tražimo rešenja na svim mogućim mestima, samo ne na onom koje bi bilo prvo i najlogičnije.
A čovek - dvm - ti je lepo odgovorio.
Generalizacije mnogo više pogađaju one koji ih koriste.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana