Društvo| Porodica| Zdravlje| Život| Životni stil

Treba li ćutati alkoholičaru

Dragan Jakovljević. RSS / 19.06.2010. u 20:03

Ne znam kako se alkoholizam leči, ali pretpostavljam da ima načina. Međutim, možda je od samog izbora metode mnogo veći problem činjenica da vam alkoholičar gotovo nikada neće priznati da je pijan. Neće ni sebi, pa zašto bi vama.

To nepriznavanje samo po sebi i ne bi bilo neki preveliki problem kada bi se dotični zakatančio među svoja četiri zida dok ga ludilo ne prođe. Nevolja nastaje kada se tako teško uračunljiv pojavi među svetom - na radnom mestu, na primer.

Prva stvar u ljudskoj ličnosti koja se rastopi u dodiru sa alkoholom je dostojanstvo. Videli ste to sigurno, barem jednom: svi se pretvaraju da ništa ne vide, da ništa ne čuju i ništa ne osećaju dok pijanac mudruje, ciči, psuje, kudi, brani, napada, brekće, stenje - jednom rečju - ometa. Niko da mu kaže u šta se pretvorio, pa ni „prijatelji". Misle da su mu, time što ćute, olakšali muku.

Nikada mi nije bilo jasno da li alkoholičar postaje nepodnošljiv kada popije ili kada ne popije. Poredeći ih sa narokomanima i strasnim pušačima, a i analizirajući ponašanje nekih koje znam, čini mi se ipak da za njih nema veće nevolje nego kada ih neki nepredviđeni događaj spreči da prustupe svom dnevnom ritualu.
U nekoj poodmakloj fazi svog licemerstva, pijančeva okolina od ćutologa postaje povlađivač, što se najčešće manifestuje složnim klimanjem glavama. Čak mu i namignu u znak tobožnje naklonosti. Međutim, sve se naglo menja kada ovaj napusti društvo. Tek tada sledi paljba iz svih oruđa: kako se usuđuje da nas maltretira, zašto se već jednom ne leči, zašto se na ulazu u firmu ne postavi uređaj za alko-test, zašto barem ne pije neki manje smrdljiv alkohol...

Brzina takve travestije prisutnih me je uvek impresionirala, ali mi je jasno govorila i da alkoholičar nije najveći, ili barem ne jedini krivac za svoju nesreću.

Atačmenti



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

beti_bup beti_bup 20:26 19.06.2010

Pozdrav

alkoholičar nije najveći, ili barem ne jedini krivac za svoju nesreću.

Zasto mislite da nisu jedino i samo oni krivi za svoja pijanstva?
Sto se tice okoline u kojoj zive dali ste pravu sliku ponasanja.
"Jedan" covek je imao razumevanje, strplenje svoje supruge I veliku podrsku kako bi se lecio i izlecio od alkohola .Nije mu islo.Prvi put drugi ...deseti . Nije se trudio ili nije hteo alkohol nije ostavio.I dan danas pije,zivi sam bez porodice.Lepo i toj porodici i njemu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:31 19.06.2010

Re: Pozdrav

Lepo i toj porodici i njemu.

pa, sad ... da mu je lepo ... ne verujem ...
a ni porodici ...

inače, šta znači "veliko razumevanje"?
dok god je bio pod tim krovom, žena je saučesnik.
da ga je ranije izbacila, možda mu ne bi trebalo 10 pokušaja.
beti_bup beti_bup 20:39 19.06.2010

Re: Pozdrav


Oprostite ali sad ste bas "nalupali".
A kazete da ste upoznati sa tematikom.
Nadam se da vam sad nece sujeta proraditi ida necete osuti po meni paljbu praveci se pametniji.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:14 19.06.2010

Re: Pozdrav

beti_bup

Oprostite ali sad ste bas "nalupali".
A kazete da ste upoznati sa tematikom.
Nadam se da vam sad nece sujeta proraditi ida necete osuti po meni paljbu praveci se pametniji.

nema nikakve sujete.
pitaj stručnjake.
svi koji tolerišu na bilo koji način alkoholičara su saučesnici.

priča mi prijateljica kako pacijent zakopa ženu u baštu, samo joj viri glava, i niko ne sme da priđe dok se on ne vrati.

i na pitanje što ostaje s njim - pa, zbog dece!
te tolerantne i strpljive supruge su se tolikih batina napile, bar ove koje dolaze u insititut, da to zemlja ne drži.

p.s. i sama sam se naslušala takvih priča da me i sada prođe jeza ...

strpljenje je ok ako postoji obostrana saradnja.
al ako je jedan od partnera strpljiv a drugi tera kera ... e, pa ...

a sa takozvanom tematikom sam upoznata preko osobe koja leči alkoholičare godinama i u institutu za lečenje istih (paunova), gde sam sticajem ololnosti radila nešto i sluđala te strašne priče.

da, i usput, što sam se nalupetala?
šta nije tačno?
i praveći se pametnija od koga?
tebe?
ma, daj!
pričamo...
gedza.73 gedza.73 21:21 19.06.2010

Re: Pozdrav

da ga je ranije izbacila, možda mu ne bi trebalo 10 pokušaja.

Dzabe. Znam koje su odlazile, vraćale se, kumile, molile ili pretile. i ništa.
Sve dok on sam ne odluči ili se uplaši (što je češći slučaj), nema pomoći.
U nekoj poodmakloj fazi svog licemerstva, pijančeva okolina od ćutologa postaje povlađivač, što se najčešće manifestuje složnim klimanjem glavama. Čak mu i namignu u znak tobožnje naklonosti. Međutim, sve se naglo menja kada ovaj napusti društvo. Tek tada sledi paljba iz svih oruđa: kako se usuđuje da nas maltretira, zašto se već jednom ne leči, zašto se na ulazu u firmu ne postavi uređaj za alko-test, zašto barem ne pije neki manje smrdljiv alkohol...

Da je tuđa žena a moja sekira.
Ima gde okolina sačeka da se otrezni pa grdi, savetuje i opet ništa.
Jadni ukućani. okolina tu ne igra skoro nikakvu ulogu.
mecabg mecabg 22:03 19.06.2010

Re: Pozdrav

Alkoholizam nije zarazna bolest,
i svako je sam kriv ako postane alkoholičar.
beti_bup beti_bup 22:09 19.06.2010

Re: Pozdrav

Sujeta je cudo.

priča mi prijateljica kako pacijent zakopa ženu u baštu, samo joj viri glava, i niko ne sme da priđe dok se on ne vrati.


Svaka mu cast ako je pijan uspeo iskopat rupu .

strpljenje je ok ako postoji obostrana saradnja.
al ako je jedan od partnera strpljiv a drugi tera kera ... e, pa ...


Ima jedna recenica koja se izgovara pri ulasku u brak -U DOBRU I U ZLU...Treba se boriti za ocuvanje porodice a ne kad naidje los period uzeti decu i otici kod mame i tate.Trebalo bi uciniti sve sto je moguce i pomoci svom supruzniku u bolesti kakva god bila,

da, i usput, što sam se nalupetala?


Opet ste se ponovili.

i praveći se pametnija od koga?
tebe?


Kazem ja VAMA sujeta je cudo

meandmyself meandmyself 02:14 20.06.2010

Re: Pozdrav

Zasto mislite da nisu jedino i samo oni krivi za svoja pijanstva?

Trebalo bi uciniti sve sto je moguce i pomoci svom supruzniku u bolesti kakva god bila,


Sad ja ne razumem - je li bolest ili nije bolest?

I šta znači ono -
Ima jedna recenica koja se izgovara pri ulasku u brak -U DOBRU I U ZLU...Treba se boriti za ocuvanje porodice a ne kad naidje los period uzeti decu i otici kod mame i tate

Treba trpeti da te neko maltretira i bije a usput mu fino objašnjavati kako treba da bude fin? Ili vam je tu ipak najbitnije šta će komšiluk da kaže, pa onda savetujete žene da ćute i trpe?
inco inco 03:25 20.06.2010

Re: Pozdrav

Exitus Letalis
priča mi prijateljica kako pacijent zakopa ženu u baštu, samo joj viri glava, i niko ne sme da priđe dok se on ne vrati.

i na pitanje što ostaje s njim - pa, zbog dece!
te tolerantne i strpljive supruge su se tolikih batina napile, bar ove koje dolaze u insititut, da to zemlja ne drži.


Te 'tolerantne i strpljive' osobe koje sopstven kukavicluk i nespremnost da se suoce s problemima pravdaju decom zasluzuju sve sto im se desi. Surovo? Naravno, ali i pravedno. Jer ta deca koju navodno stite jos gore prolaze u svemu tome a niko ih ni za sta ne pita.
debau debau 10:33 20.06.2010

Re: Pozdrav

Exitus Letalis

dok god je bio pod tim krovom, žena je saučesnik.
da ga je ranije izbacila, možda mu ne bi trebalo 10 pokušaja.


eh..da je tako lako..
lavandablue lavandablue 21:45 20.06.2010

Re: Pozdrav

beti_bup
Trebalo bi uciniti sve sto je moguce i pomoci svom supruzniku u bolesti kakva god bila,


ne po svaku cenu.
beti_bup beti_bup 22:37 20.06.2010

Re: Pozdrav

lavandablue
beti_bup
Trebalo bi uciniti sve sto je moguce i pomoci svom supruzniku u bolesti kakva god bila,

ne po svaku cenu.

Naravno
Pulse Pulse 01:07 22.06.2010

Re: Pozdrav

mislim da je jako tesko generalizovati. Bolesti adikcije, dok imaju zajednicke simptome, ipak imaju razliciti impakt na svakog coveka. Nije samo pitanje da li osoba hoce ili nece da se izleci vec i do toga koliko je u stanju da to uradi.


"Zasto mislite da nisu jedino i samo oni krivi za svoja pijanstva?"

zato sto zavisi od spoljasnjih i unutrasnjih faktora:

- nacin na koji je osoba spospobna da se suoci sa problemima (unutrasnji)

- sposobnost da ostane cist - onaj ko pije mnogo dugo psole odredjenog vremena izgubi prijatelje koji nisu alkoholicari kao i ta osoba spoljasnji)

'Nije se trudio ili nije hteo alkohol nije ostavio.I dan danas pije,zivi sam bez porodice.Lepo i toj porodici i njemu.'


nikada nisam videla niti cula za nekoga kome je adikcija unistila zdravlje i zivot a da mu je bilo lepo. Svaka osoba koja upadne u takvu pricu nije srecna...

Pulse Pulse 01:09 22.06.2010

Re: Pozdrav

"Ima jedna recenica koja se izgovara pri ulasku u brak -U DOBRU I U ZLU...Treba se boriti za ocuvanje porodice a ne kad naidje los period uzeti decu i otici kod mame i tate.Trebalo bi uciniti sve sto je moguce i pomoci svom supruzniku u bolesti kakva god bila"


ocuvati brak po svakom pitanju pa cak i ako to ugrozava zivot vas i vase dece???

huh ....
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:28 19.06.2010

leči se vrlo uspešno ...

alkoholizam se leči veoma uspešno poslednjih možda 20 godina. taj procenat je preko 80 posto.
to znam pouzdano jer mi je prijateljica klinički psiholog u timu koji leči alkoholičare preko 30 godina.

da alkoholičar nije najveći, ili barem ne jedini krivac za svoju nesreću.


naravno da nije.
svako ko toleriše njegovo/njeno takvo stanje je saučesnik. bilo da je to partner, poslodavac, društvo.

često se čuju opravdanja - ne mogu da ga/je ostavim zbog dece.
pa baš zbog dece i treba. najviše zbog njih.

svojevremeno sam radila seriju o alkoholičarima i tu se zaista nalaze sve moguće socijalne grupe, od profesora, do lekara, seljaka, skitnica, radnika ... etc.
istina, više ima muškaraca nego žena, ali to nije nikakav pokazatelj.
jer se radi o osobama koje su dobrovoljno došle da se leče.

mada lekari kažu da to nikad nije dobrovoljno - uvek je prinuda - suočeni sa gubitkom porodice, posla, prijatelja, odlučuju se da odu na lečenje.
i naravno, koliko god godina da prođe u apstinenciji, uvek su latentni alkoholičari. uvek!
miloradkakmar miloradkakmar 20:47 19.06.2010

Jednostavno

Ne znam kako se alkoholizam leči,

...ostaviš piće .
mostarac mostarac 21:01 19.06.2010

Re: Jednostavno

miloradkakmar
Ne znam kako se alkoholizam leči,

...ostaviš piće .

Nije to bas tako jednostavno.
Tada bi se i narkomani tako lecili.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 21:31 19.06.2010

Re: Jednostavno

miloradkakmar
Ne znam kako se alkoholizam leči,

...ostaviš piće .


Alkoholizam se leci kao sekundarna pojava. Leci se primarno oboljenje, depresija.
Kazezoze Kazezoze 21:34 19.06.2010

Re: Jednostavno

mostarac
miloradkakmar
Ne znam kako se alkoholizam leči,

...ostaviš piće .

Nije to bas tako jednostavno.
Tada bi se i narkomani tako lecili.

a koji je drugi nacin?
ako je cilj ostaviti pice, onda to treba i da se uradi.
isto je i sa drugim ovisnostima: droga, cigarete, TV, blog...
problem ovisnosti je u glavi i dokle god ovisnik bude mislio kako je ostavljanje pica tesko, to "tesko" ce da mu predstavlja mentalnu blokadu koja ce mu sprecavati volju za izlecenjem.

alkohol kod ljudi daje osecaj lazne sigurnosti u samog sebe te su stoga ti ljudi naporni u komunikaciji, a ukoliko im se usprotivis, najcesce postaju i agresivni.to je i najveci razlog zasto ljudi, u pomenutom primeru, izbegavaju da se konkretno suprostave pijanom kolegi.
mariopan mariopan 21:41 19.06.2010

Re: Jednostavno

Majstor koji mi je krečio ostavio je alkohol i duvan pre dvedeset godina a i danas ga mnogi pamte kao pijanog i pitaju me pa gde baš njemu da dam nešto da mi radi? Pio je tako mnogo da je kao lud bio godinu dana posle, ali od tada ni kap.

Najgore što sam videla je pijana žena, stara (70) ali pijana svaki dan, ručak ne može da skuva bez litre žestokog pića uz sebe. Nikad nije ni znala da kuva a na šta to liči kada ga skuva sa tim "začinom" u sebi, ne znam.

Silom prilika, jer nam je bliska rođaka, morala je da dolazi i kod nas, za neke porodične praznike, da je ugostimo kao sve ostale rođake i tada primetim da se ona pomokrila na moju stolicu, ( ne jednom) dok je tako pijana sedela...tada mi je prekipelo - poludim....odem kod nje sutra i odnesem joj pakovanje pelena za odrasle ....objasnim joj kako se to upotrebljava I KAŽEM JOJ ZAŠTO sam joj to donela.

Nije ni trepnula. Nije se ni postidela.

Vidim da sada manje pije, ne vidim je više pijanu baš toliko, retko i odem, ali ne verujem da je skroz ostavila. Sin je žestoko pritisnuo da ostavi piće jer ga tako sramoti da on to više ne može da podnese, i njemu je 50 godina pa to gleda svaki dan.

Ne žive zajedno ali je on obilazi jer je sama. Ne pije ona zato što je sama (muž joj je umro) nego je tako pila celog života, upravo mi se njen muž žalio da ne može ručak da zgotovi bez litre pića u sebi. Strašno, ali ja joj nisam oćutala tu sramotu, rekla sam joj da je to dosta, da je sramota da to radi, da ima sina i snaju koji je se stide, i svašta još.....pa da li je to nešto pomoglo ne znam.

Drugi iz porodice se samo prave da ne vide dok je ona tu, pa je posle ogovaraju i smeju se, ali to nije smešno, to je strašno. Tako zdušno podržavaju njeno stanje, ne pomažu ništa. Nisam htela da igram tu igru žmurke, ja joj rekoh i začudo, nije se naljutila, a mislila sam da neće samnom progovoriti nikad više. Sada je malo razumnija, može sa njom koja reč i da se progovori, ranije nije bilo šanse za suvisle razgovore........užas.
docsumann docsumann 14:04 20.06.2010

Re: Jednostavno

Alkoholizam se leci kao sekundarna pojava. Leci se primarno oboljenje, depresija.

Je li ovo znači da je uzrok svakog alkoholizma depresija ili je depresija ključni faktor koji u alkoholizmu stvara mehanizme zavisnosti?

Imao sam među prijateljima i rodbinom slučajeve i alkoholizma i narkomanije. Neki od njih su, nažalost, bili sa tragičnim krajem, u jednom slučaju alkoholizma evidentno je bilo postojanje depresije, u ostalim se depresija javljala samo kao propratna posljedica apstinentskih kriza.
lavandablue lavandablue 21:47 20.06.2010

Re: Jednostavno

Jelena Pavlović

Alkoholizam se leci kao sekundarna pojava. Leci se primarno oboljenje, depresija.


slazem se
lavandablue lavandablue 21:51 20.06.2010

Re: Jednostavno

docsumann
Alkoholizam se leci kao sekundarna pojava. Leci se primarno oboljenje, depresija.Je li ovo znači da je uzrok svakog alkoholizma depresija ili je depresija ključni faktor koji u alkoholizmu stvara mehanizme zavisnosti?Imao sam među prijateljima i rodbinom slučajeve i alkoholizma i narkomanije. Neki od njih su, nažalost, bili sa tragičnim krajem, u jednom slučaju alkoholizma evidentno je bilo postojanje depresije, u ostalim se depresija javljala samo kao propratna posljedica apstinentskih kriza.


sigurno je da postoji neki psihosomatski poremecaj.
pnbb pnbb 16:43 21.06.2010

Re: leči se vrlo uspešno ...

leči se vrlo uspešno ...
alkoholizam se leči veoma uspešno poslednjih možda 20 godina


nema leka, samo apstinencija
andjelija_lisac andjelija_lisac 21:47 19.06.2010

...

ne, ne treba cutati alkoholicaru.. i ne samo njemu, ne treba cutati u globalu... da pametniji nisu toliko mnogo cutali, mozda bi sad svima bilo bolje, pa i tom alkoholicaru.. elem, kako covek nije savrseno bice, niti jedan... to je sto je... slabosti su svuda oko nas i u nama... od alkoholizma pa do cutanja. sto se tice toga da li je sam kriv, sto je ziv (htedoh reci alkoholicar)- naravno da nije... mnogo je stvari koje coveka mogu da unesrece... a covek je slabo bice :(
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 01:22 20.06.2010

Re: ...pokušaću...

...da ponovim šta su rekli pametniji od mene, a ja mislim,eto da su skroz u pravu!
alkoholizam je teška društveno socijalna (psihološka) bolest od koje oboljevaju sve kategorije stanovništva. labilniji slabići, ljudi koji se iz raznoraznih razloga okreću alkoholu umesto da pokušaju rešiti svoje probleme. a ako živimo ovde gde živimo sasvim je normalno da nam je pijanstvo prihvatljiva kategorija,baš kako gore navodi bloger... SVAKA TI JE ZLTNA.
priče da žena,porodica,društvo,janko,marko,bog otac...može pomoći da se izleči notorna pijandura su samo u scenarijumima holivudskih lakih drama. nema toga ko može pomoći sem STRAHA OD ODMAZDE / SMRTA ako taj strah dospe do lude glave, a gazdi joj se, živi!
šta može žena u našem društvu: jedva su namakli za 50 kvadtrata stana(ako ne žive ko svi normalani srbi u srećnoj zajednici sa roditeljima), rinta na poslu,kod kuće i ako ima sreću da dobije koju crkavicu od poslodavca da krene da se razvodi, sudi i čeka da joj kojekakve baba sere u liku socijlnih radnica dodele decu s kojom može samo da skoči s mosta!!! budimo realni mi nismo svet! ...znam ženu koju je muž s troje dece ostavio i otišao kod druge žene koja mu nije prigovarala zbog alkohola.venčali se i žive u njenom stanu. iz stana,koji je od firme dobio, jer je imao troje dece sudskim rešenjem bivšu ženu i decu su izbacili jer je stan njemu dodelila njegova firma!!!žena je bar srećna s decom(njemu sopstvena deca više ne trebaju), jedva krpe kraj s krajem a on stan izdaje...i dan danas joj je krivo što mu je pominjla piće...u sigurnoj kući nema mesta a od plate do plate igraju šantiškole. žena je ekonomista inače.takođe,znam slučaj da se žena izjadala lekaru u firmi gde je radila zajedno sa mužem, kako je muž iako dobar radnik,malo malo pa pijan...otpustili ga umesto da pomognu! znam i da su se silne žene javljale u bračna savetovališta s molbom da pomognu kako bi se sačuvao poljuljani brak,deci obezbedio mir i privole muževe po nekoj lekarskoj/preventivnoj,šta znam naredbenoj inicijativi - nikako ne može! snam silne koje su pretile muževima da će ih ostavljti, koje su odlazile kod roditelja, prijatelja, ma svugde...ali rešenja nema sve dok se PO ZAKONU DOKAZANOM PIJANCU NE ODUZME imovin pa dodeli porodici(ženi,deci) a on ostavi da rmba na radnom mestu...ako se MANE ČAŠICE može se možda spašvati brak, partner, deca...inače
lavandablue lavandablue 21:59 20.06.2010

Re: ...pokušaću...

mogul_sad_ja_kasti
...ali rešenja nema sve dok se PO ZAKONU DOKAZANOM PIJANCU NE ODUZME imovin pa dodeli porodici(ženi,deci) a on ostavi da rmba na radnom mestu...ako se MANE ČAŠICE može se možda spašvati brak, partner, deca...inače


tacno tako
mikimedic mikimedic 11:20 21.06.2010

Re: ...pokušaću...

.ali rešenja nema sve dok se PO ZAKONU DOKAZANOM PIJANCU NE ODUZME imovin pa dodeli porodici(ženi,deci) a on ostavi da rmba na radnom mestu...ako se MANE ČAŠICE može se možda spašvati brak, partner, deca...inače


mozda u totalitarizmu. srecom, danas se jos uvek nadamo da ce srbija biti pravna drzava, u kojoj ce predlozi koje dajes biti apsolutno nemoguci.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 12:54 23.06.2010

Re: ...pokušaću...


totalitarizam?!!!...ajd ponovo pročitaj...
mikimedic mikimedic 20:02 23.06.2010

Re: ...pokušaću...

PO ZAKONU DOKAZANOM PIJANCU NE ODUZME imovin


aj' ti...
mlekac mlekac 02:42 20.06.2010

Znas kako...

Ima alkoholicara koji su onaj pravi, skolski primer - zabrljave posle par casica, postaju agresivno dosadni i generalno, svima upadaju u oci.

Takvi se brzo primete, medjutim, iskreno, mene mnogo vise brinu oni drugi, socijalno prihvatljivi, oni sto mogu da posalju "pod sto" pola kafane, pa da izadju pravi i naizgled ni najmanje pijani. Oni sto posle jedne do dve postaju glavni zabavljaci sto uveseljavaju celo drustvo svojim vicevima i doskocicama, oni, rado vidjeni u drustvu, koji se "tako lepo zabavljaju, ma prava dusa zabave".

Ti i takvi su, bojim se, u jos vecem problemu jer ni oni, a cesto ni njihova okolina, ne primecuju koliko cesto i u kojoj meri piju.

Ja sam, zato, generalno protiv alkohola (pa cak i za dezinfikovanje rana).

Imala sam nekoliko njih od ovog drugog tipa u sopstvenoj porodici, pa po onoj narodnoj - kog su zmije ujedale...

Ne trpim kad neko pije, a jos manje kad preteruje u picu. I to otvoreno pokazujem (na uzas okoline)

U kuci alkohol ne drzim, naprosto jer nemamo potrebe za njim.

Ne kazem da cu da odbijem casu vina posle bas dobrog rucka ili na nekoj proslavi, ali, licno, ja sasvim zadovoljna i Schweppesom.
Jos ako je biter lemon!
mariopan mariopan 08:13 20.06.2010

Re: Znas kako...


Takvi se brzo primete, medjutim, iskreno, mene mnogo vise brinu oni drugi, socijalno prihvatljivi, oni sto mogu da posalju "pod sto" pola kafane, pa da izadju pravi i naizgled ni najmanje pijani. Oni sto posle jedne do dve postaju glavni zabavljaci sto uveseljavaju celo drustvo svojim vicevima i doskocicama, oni, rado vidjeni u drustvu, koji se "tako lepo zabavljaju, ma prava dusa zabave".

U pravu si, zamisli kada sam otišla kod lekara u bolnicu a sestra koju poznajem upozorava me tiho da je hirurg zapravo mrtav pijan , ( ne vidi mu se) kasnije čujem da je on stalno pijan ali niko mu ništa ne može, nečiji je "kadar" pa ti vidi šta ćeš, ne znam da li i druge pacijente upozoravaju ili ih puste na rulet pa kome se zalomi nesrećni pijani a kome trezan doktor?
arianna arianna 09:09 20.06.2010

Re: Znas kako...

zamisli kad ja imam kolegu, koji je od rane zore "doziran" godinama...
kažu oni koji su bili kod njega kući, da u dnevnom boravku ima bar u kojem su sva moguća pića, koja po njegovim rečima služe kao lekovi, a bar je nazvao kućnom apotekom (pelinkovac, travarica, mastika, stomaklija za varenje, komovica za obloge i reumu, prepečenica protiv gripa, crno vino za srce itd...)





svaka šesta osoba u Srbiji je alkoholičar
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 11:49 20.06.2010

Re: Znas kako...

bar je nazvao kućnom apotekom (pelinkovac, travarica, mastika, stomaklija za varenje, komovica za obloge i reumu, prepečenica protiv gripa, crno vino za srce itd...)


...e TOJE ONO što mene izbezumljuje u našem neobrazovanom društvu!

МАХИМАЛНО!

jer takve budalaštine o lekovitosti alkohola samo kod nas lekari izgovaraju ozbiljno preko medija sa sve imenom i titulom! pa kad to doktor kaže, narod u to MORA da veruje...
mlekac mlekac 13:19 20.06.2010

Re: Znas kako...

mariopan

Takvi se brzo primete, medjutim, iskreno, mene mnogo vise brinu oni drugi, socijalno prihvatljivi, oni sto mogu da posalju "pod sto" pola kafane, pa da izadju pravi i naizgled ni najmanje pijani. Oni sto posle jedne do dve postaju glavni zabavljaci sto uveseljavaju celo drustvo svojim vicevima i doskocicama, oni, rado vidjeni u drustvu, koji se "tako lepo zabavljaju, ma prava dusa zabave".

U pravu si, zamisli kada sam otišla kod lekara u bolnicu a sestra koju poznajem upozorava me tiho da je hirurg zapravo mrtav pijan , ( ne vidi mu se) kasnije čujem da je on stalno pijan ali niko mu ništa ne može, nečiji je "kadar" pa ti vidi šta ćeš, ne znam da li i druge pacijente upozoravaju ili ih puste na rulet pa kome se zalomi nesrećni pijani a kome trezan doktor?


Nemas pojma koliko sam takvih kolega imala!

A poznavala sam i one druge.

Imala sam jednog prijatelja sa kojim sam se, inace vidjala samo tokom radnih dana.

Covek je, iskreno, sve zive uvek unapred upozoravao da je neizlecivi alkoholicar koji je samo nasao nacin kako da funkcionise.

To, njegovo, "funkcionisanje" ogledalo se u sledecem - godinama je pio iskljucivo preko vikenda.

Posto je tvrdio za sebe da ima sindrom prve casice, t.j. ako popije prvu, ne ume da stane, od nedelje u podne do petka popodne pio je iskljucivo kiselu vodu i sokove.

E, sad, ako bi petkom uspeo da stigne pravo kuci a da se ne sretne ni sa kim od svoje "ekipe", zatvarao se u kucu i tu se obeznanjivao... Pre toga narucivsi telefonsko budjenje za nedelju u podne!

Ako bi se, medjutim, zadrzao u gradu, to se, obavezno zavrsavalo tako sto su ga nosili ili kuci ili na VMA da mu isperu stomak!

I razgovarali smo o tome tokom nedelje po sto puta, ali dzaba.

Petak popodne - zbogom pameti!

Naravno, bio je bez dece i dva puta sretno razveden.
arianna arianna 14:25 20.06.2010

Re: Znas kako...

mogul_sad_ja_kasti
...e TOJE ONO što mene izbezumljuje u našem neobrazovanom društvu!

МАХИМАЛНО!

jer takve budalaštine o lekovitosti alkohola samo kod nas lekari izgovaraju ozbiljno preko medija sa sve imenom i titulom! pa kad to doktor kaže, narod u to MORA da veruje...



slažem se.
budala i budalaština ima u svakoj profesiji, ali valjda zato i postoje urednici medija da procene, da li je ili nije nešto za etar
lavandablue lavandablue 22:03 20.06.2010

Re: Znas kako...

mariopan
, zamisli kada sam otišla kod lekara u bolnicu a sestra koju poznajem upozorava me tiho da je hirurg zapravo mrtav pijan , ( ne vidi mu se) kasnije čujem da je on stalno pijan ali niko mu ništa ne može, nečiji je "kadar" pa ti vidi šta ćeš, ne znam da li i druge pacijente upozoravaju ili ih puste na rulet pa kome se zalomi nesrećni pijani a kome trezan doktor?


uzas, ko zna koliko takvih jos doktora ima.

i meni je jedan pijani hirurg krpio koleno kada sam ga razbila u desetoj godini, ali na svu srecu nista mi ne fali.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 22:42 20.06.2010

Re: Znas kako...


...ko KANDA taKi nam i urednici medija KAKI su i mediji!
margos margos 06:52 20.06.2010

.......

Nedavno je umrla prijateljica koja je mnogo pila. Priča mi bivši muž da tako veliku sahranu ne pamti - more ljudi je došlo da je isprati, važila je za dobrog druga, ortaka i blablabla, al ja sam odavno prestala druženje s njom - uz sve najbolje ti želim, ali te ne želim u svojoj kući i svom životu.

Imala je naviku da upadne s kim god i kad god, 'vesela i druželjubiva', a ja sam shvatila da je zarad nekih par godina lepog druženja, trpim i da strepim kad će ponovo i sa kim i u kakvom stanju ponovo banuti u moju kuću.

Osećaj slobode koji sam osetila kad je prestala da dolazi - nema cenu. Naravno da sam bila skot i tema za ogovaranje, uz čašicu, no, briga me baš. I nek joj je laka zemlja.
dolybell92 dolybell92 08:15 20.06.2010

Razlozi ne postoje

ali zato postoje opravdanja za svakog ko pije preko "mere",
te postane ovisnik od alkohola.

Jedino što za opravdanja ne treba imati razumevanja,
što alkosu naravno, neće pomoći, samo će se okrenuti
ka onome ko razumevanje za njegov alkoholizam ima.

Poznajem ljude koji piju samo zato što vole alkohol,
i vole da piju, i nemaju nikakav poseban razlog i
bilo kakvo opravdanje, a suština je da je većina takvih,
ako ne i svi alkohoičari- samo s obzirom da je alkoholizam
društveno neprihvatljiv - nameću se opravdanja.

Kako je svaka osoba ličnost za sebe, tako nije svako
prijemčiv na alkohol na isti način, te zato ne postane svako ko pije
alkoholičar.

Alkoholizam je moguće zalečiti (ako ga shvatamo kao bolest)
ali ga je praktično nemoguće izlečiti.

Ne postoji izlečeni alkoholičar već samo osoba koja neće
više da pije, pa makar to trajalo do kraja njegovog života.

On nije izlečen, jer da jeste, mogao bi da postane tzv.
čovek koji popije ponekad piće u kao i svi ostali u okviru
normalne društvene prihvatljivosti, ali nažalost, lečeni
alkoholičari ni to ne mogu. Jednom kada ponovo posegnu za
pivom (karakteristično piće za povratnike) oni se lako vraćaju
svom alkoholizmu - jer jednostavno, vole da piju.

Praksa je pokazala da je to tako.

Oni sami nisu nesrećni, već je nesrećna porodica i okolina,
koja ih takve ne može podnositi.

Sjajna je knjiga "Koju igru igraš", vrlo dobro
objašnjava igru alkoholičara sa okolinom, a i neke druge igre,
Preporuka za čitanje.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:26 20.06.2010

Re: Razlozi ne postoje



Ne postoji izlečeni alkoholičar već samo osoba koja neće
više da pije, pa makar to trajalo do kraja njegovog života.

On nije izlečen, jer da jeste, mogao bi da postane tzv.
čovek koji popije ponekad piće u kao i svi ostali u okviru
normalne društvene prihvatljivosti, ali nažalost, lečeni
alkoholičari ni to ne mogu. Jednom kada ponovo posegnu za
pivom (karakteristično piće za povratnike) oni se lako vraćaju
svom alkoholizmu - jer jednostavno, vole da piju.



.....nažalost, tragičan primer moga rođaka koji živi u Francuskoj govori da je moguće...i kažu da nije redak(mada, ne daj bože da se uvek povezuje uz takve tragedije). naime, njegova žena je u pijanom stanju izazavala saobraćajku u kojoj im je poginulo srednje dete... naravno da je bio šok, strašna kušnja za celu porodicu, lečenje, psihijatri,socijalni radnici i sve po redu, kako to već ide u belom svetu...naravno tek posle par godina sve je došlo na svoje mesto i danas, kada se sastanemo i Žoeli popije čašu,dve ali isključivo vina, i to posle jela. ništa aperitiv, dižestiv i koješta od alkohola...misleeeem u Francuskoj je vino svratano u hranu, ali u krvi ga ne smete takođe imati za vreme vožnje!
dolybell92 dolybell92 15:14 22.06.2010

Re: Razlozi ne postoje

njegova žena je u pijanom stanju izazavala saobraćajku u kojoj im je poginulo srednje dete..


To što se dogodilo je strašna tragedija,
veća je teško zamisliva... samo što verovatno
vaša rođaka nije bila alkoholičar, već samo
alkoholisana u tom momentu.
Obično alkoholičari koji su i vozači retko
prave saobraćajke, mogu biti sjajni vozači,
a da kada izađu iz kola ne mogu stajati na svojim nogama.

Daleko od toga da alkose vozače branim,
samo i za vožnju je potreban talenat i veliko iskustvo,
da bi neko bio dobar vozač.

Uglavnom saobraćajke prave netalentovani vozači,
koji su dobili dozvolu za vožnju i potom misle da
sve znaju i mogu. Uopšte im ne treba alkohol
da bi napravili tragediju.

Treba razlikovati pijanog vozača od alkosa
vozača... neki čak trezni ni ne mogu dobro da voze
... ima raznih kombinacija.

Kod nas, a možda i u svetu, ne znam,
smatra se da je pijani vozač a priori kriv
za nezgodu, iako možda uopšte nije kriv...
ali se misli da je bio trezan, mogao je da izbegne tuđu grešku,
- što inače, nije dokazano već se samo predpostavlja...








mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 00:32 23.06.2010

Re: Razlozi ne postoje


...moja rođaka je nažalost bila lečena/hospitalizovana par puta, ali to su bile sedamdesete, kada nije još bilo ozakonjeno takvima doživotno uskratiti dozvolu. lečila se od studentskih dana (ravno četiri puta bila IZLEČENA) ali nažalost, tek posle nesreće uspela je da se izleči...a dodajem, nisam baš neki expert za alkoholizam,ali sam zbilja poznavala i poznajem dosta tzv.umetničkih dušica za koje je alkoholizam zakačen ko čičak i tek su ALI REDOVNO uspevali da se izleče nakon kojekakvih stresnih, nesrećnih i bolnih dogodovština...tako sam zključila da jedino velika pretnja i patnja dovode alkosa do cilja......da se mane alkohola!
Inner Party Inner Party 11:47 20.06.2010

Komsija


Alkoholizam je uzasna bolest. Imam komsiju koji je toliki alkoholicar da mu je pas umro od gladi. Gazda se par dana nije vracao kuci i kuce je skapalo...

lavandablue lavandablue 21:33 20.06.2010

Re: Komsija

sistem zakonskog kaznjavanja kada bi bio bolji takvih slucajeva bi bilo manje.

kazna za zlostavljanje-zanemarivanje zivotinje i obavezno lecenje.

lavandablue lavandablue 21:24 20.06.2010

!

problem je vrlo kompleksan.

najteze od svega je tu sto alkoholizam najcesce ide pod ruku sa zlostavljanjem i zanemarivanjem clanova porodice.
jos kad se uzme u obzir prevelika ekonomska zavisnost zena od muskaraca kod nas (nezaposlenost, neobrazovanost, tradicionalno ruralno ukorenjeno preferiranje neravnopravnosti polova), problem se produbljuje.

nisu od alkoholizma imune ni porodice intelektualaca, ali sve u svemu to je opaka bolest.

samo u mom gradu u kome zivim skoro svako vece u gradskom jezeru se pojavi stotine pivskih pvc flasa koje je omladina ostavila - potencijalni alkoholicari.

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 22:53 20.06.2010

Re: !

samo u mom gradu u kome zivim skoro svako vece u gradskom jezeru se pojavi stotine pivskih pvc flasa koje je omladina ostavila - potencijalni alkoholicari.


...strašno je to što je i to opšteprihvatljiva pojava! i još na maturama bude normalno da se DECA eto opiju, pa bogo moj,maturirali! evo neko veče na vestima b92, da je kod nas svaka treća osoba alkoholičar!
preneražena sam se pitala ko će onda da ugasi svetlo?! ...pa nas više nema a mi se ačimo...strašno! ne da ćemo stati za jednu generaciju pod šljivu,nego nema da nas bude ni pod belu radu!
lavandablue lavandablue 18:41 25.06.2010

Re: !

mogul_sad_ja_kasti

i još na maturama bude normalno da se DECA eto opiju, pa bogo moj,maturirali!

evo neko veče na vestima b92, da je kod nas svaka treća osoba alkoholičar! preneražena sam se pitala ko će onda da ugasi svetlo?! ...pa nas više nema a mi se ačimo...strašno!

ne da ćemo stati za jednu generaciju pod šljivu,nego nema da nas bude ni pod belu radu!


maturirali u uvodu u alkoholizam.

to znaci da u svakoj porodici postoji po jedan alkos, ili bar jedan potencijalni.

od te sljive ce verovatno kinezi kasnije da prave sljivovicu kao secanje na nas, kao sto se mi danas secamo starih Maja.

dolybell92 dolybell92 15:16 22.06.2010

Staro pravilo...

Prvo čovek pije piće
potom piće pije čoveka
i na kraju
piće pije piće...
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 23:43 25.06.2010

Re: Staro pravilo...

lavandablue lavandablue 18:28 25.06.2010

Jos nesto da dodam

jezim se nasih reklama za alkoholna pica na televiziji.

to se narocito odnosi na pivo.

te reklame su u 99% slucajeva toliko mediokritetske i degutantne da u coveku pobudjuju ono najprimitivnije,
a to je kolektivno pijancenje (kao da je to nesto ravno kulturnom i intelektualnom uzdizanju), zatim relativizovanje opijanja u smislu podsticanja kolicine unetog pica kao da to nece dovesti do nikakvih posledica po ljudsko zdravlje, i naravno po pravilu navijacko urlanje (jer dapace, podrazumeva se da ako si navijac nekog fudbalskog kluba i ides na utakmice, ili navijas za reprezentaciju na fudbalskom prvenstvu, moras i da volis da pijes pivo ).

sa druge strane sta je sa vinom? nikada nijedna reklama za vino nije bila takva.

htela sam da kazem, da kada bi reklame za pivo bile sofisticiranije, ne bi izazivale kod obicnih ljudi (da ne kazem mediokriteta) ono najgore. ne bi dugorocno i konstantno slale pogresnu poruku, sa losim sistemom vrednosti.
ako jedna drzava misli dobro svojim gradjanima, i ako vlast u toj drzavi zeli da njihovi potomci nastave da zive u toj istoj drzavi, ona mora da bude svesna da je samo zdravo drustvo drustvo koje ima buducnost i perspektivu. a bez zdravog pojedinca nema ni zdrave porodice kao osnove zdrave drzave.

da se ja nesto pitam, po zakonu bih uvela da u svakoj reklami za alkoholno pice na kraju nedvosmisleno stoji da je njegova konzumacija zabranjena maloletnicima, da stvara zavisnost useld neumerene konzumacije i da narusava zdravlje usled toga.

verovatno bi se pivski lobi bunio protiv toga, ali u njihovom interesu bi bilo da im potrosaci sto duze zive da bi imali i dalje kome da ga prodaju!
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 23:49 25.06.2010

Re: Jos nesto da dodam

Kao na primer:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana