Muzika| Nostalgija| Region| Umetnost| Zabava| Život

Grobnica za Borisa - Poslednja nedovršena priča

Unfuckable RSS / 01.12.2007. u 23:54

   ..novog vala.

 Feral tribune 1993 :
“…Mene su zabranjivali i krali mi novac da bi se od toga snimala "Crvena jabuka". I tko im sad sluša tu njihovu "Crvenu jabuku"?! Eto im, Što su tražili, dobili su.
  Ma čuj, dobro, ozbiljno govoreći, bilo je tu još dobrih stvari. "Parafi" i "Pankrti" bili su dobri. Imao je "Haustor" dvije pjesme, Mlinarec je imao dvije, Arsen Dedić isto dvije-tri. "Film" je imao dvije do tri dobre stvari, ali fakat ja sam ih imao šezdeset dobrih.
Jebi ga, dao sam sve. Sve emocije, sav novac, sve što sam htio najbolje... i opet me nitko nije slušao, pa me još i preziru.
Bilo je uzaludno, ali... ima vas valjda trideset još uvijek normalnih. Čuj, izgubio sam točno trideset godina, koristi nemam, samo patnju i bol, noću ne spavam i zbog toga beštimam. Boli me…”

„Postulat kineske estetike da "ako imaš nešto da kažeš, uvek reci manje nego što je potrebno" jer je "nesavršeno forma savršenog" ono je što stalno navodi kao osnov svoje poetike, i čega će se godinama sve više pridržavati, sa nepredvidivim posledicama.“

“Vidiš kako jedna grupa glupana napravi pizdariju za tren!"

“Uvijek sam bio za to da svatko producira sebe. Imaš li što reći, tko ti brani? Ali, nemoj se producirati kroz mene. Otkači se! Ozbiljno kažem.
To govorim od prvoga dana, samo se oni prave ludi. Uvijek sam bio za to da svatko producira sebe.”

“..Ono je što svira tek "tvrda stolica muzike uz proliv reči" i poluismevački odnos na račun njegovog umeća sviranja gitare i načina pevanja, nerazumljivih tekstova dalekih metafora koji su "intelektualno buncanje i isprazno politiziranje po svaku cenu "

„U brojnim intervjuima izgradio je naročitu sliku o sebi kao o čoveku koji je sam i svoj i nije for sale, prokleto ljut na glupost koja ga okružuje i guši, a koji ima naročit sistem vrednosti i čvrst filozofski kredo koji mu daje za pravo.
  U njima je referisao na stvari koje su bile van medija u kojem je radio te dižući svoj poziv na nešto više od pukog zabavljačkog, što ga je distanciralo od tada vladajućeg angažmana tipa "svi marš na ples".

....mladi Vojislav Šešelj ga napada povodom jednog intervjua, jer "usred Beograda poziva narod na anarhiju".

„...od onih poraženih neposrednošću muzike, energije i poetike čoveka koji je uhvaćene deliće gradskog očaja ponovo povezivao u stvaran svet svojih pesama, svet sa one strane vladajuće korupcije, licemerja i laži, dajući ga u širokom registru tonova, od straha i besa do delikatne ljubavi.“

….na arapskom znači da je to najčišći pijesak, nastao nakon pješčane oluje, koji još nijedan novi vjetar nije dodirnuo, ni ljudska, ni životinjska noga. To je opisni prijevod, a konkretno, riječ ima značenje ‘čista’.

Dok se po anketi jednog zagrebačkog lista njegova zbirka pesama svrstava u deset najuticajnijih knjiga objavljenih u Hrvatskoj, Piko Stančić se u domoljubnom zanosu javlja da "zna čovjeka kome bi trebalo urezati šahovnicu na čelo".

„prve snimke nastale su 1969. u haustoru njegova nebodera u zagrebačkom naselju Siget.“

Houra :
Slušaj, ako ta tvoja pesma ikad postigne bilo kakav uspjeh, ja ću gol trčat od Zvečke do Zdenca i natrag’.
Postigao je uspjeh, ali Jajo nikad nije gol trčao od Zvečke do Zdenca i natrag.Radio je, doduše, gore stvari...

„Na stranu obožavatelji, ali dok je bio prisutan, nekako je bio manje zanimljiv. Sem s početka karijere, nikad nije bio sasvim prihvaćen od medija. Što je snimao bolje ploče, dobijao je sve gore kritike.
Nekako je previše pesama napravio, previše je albuma snimio, previše pričao o politici, psovao, previše filozofirao, previše mu je bilo stalo do toga što je radio, previše je bio težak, prgav, tvrdoglav i nestrpljiv.....

Danas njegove pesme zvuče kao sa druge galaksije. Nekonfekcijske i neprepričljive. Retko ih možete naći u etru.“


„U svakom intervjuu su izvrnuli smisao mojih riječi ili promijenili kontekst situacije u kojima sam nešto rekao. čak su potpuno izokrenuli i moju izjavu da pametni rade za svoje dobro, a inteligentni za dobrobit cijelog društva..
Na području bivše Jugoslavije danas djeluje 36 televizija. Zamislite da mi sad na vrata počnu kucati svi koji imaju neke planove sa mnom ili žele snimiti film o meni.
Nakon prve izjave, više nikog ne bih mogao odbiti. Tako bi mi se jednog dana na vratima mogao pojaviti i Emir Kusturica, a s onom svojom velikom glavom ne bi ni mogao proći kroz njih. I što bih onda ?“

“ Upoznala sam ga 1978., u vrijeme kad sam se razvodila od tadašnjeg supruga. Imala sam 26 godina i šestogodišnju kćer Idu. U to vrijeme bila sam zaposlena u Građevinskom institutu, imala sam dijete, mnogo obaveza na poslu i doma, tako da se nismo često viđali. Sastajali bismo se uglavnom jedanput tjedno, i to navečer. Prvih mjeseci uvijek smo bili sami: to malo vremena koje smo mogli jedno drugome posvetiti, željeli smo imati za sebe.
Naš prvi sastanak bio je na Mažurancu, gdje je bilo okretište autobusa broj 43, koji je povezivao Novi Zagreb s centrom grada. On je dolazio autobusom iz svog dijela grada, a ja sam ga na Mažurancu čekala u bijelom Spačeku. I onda bismo otišli u noć….
…bio je iskren, bilo nam je lijepo zajedno, ali nije bilo lako”

Pa, u čemu se sastoji njegovo ludilo ?
„...Najpre u tome što je besramno odbio da profitabilno evoluira u ustašu ili četnika, ali i da danas bude nostalgičan za počivšom Jugoslavijom.
   Dalje, što je ostario bez grotesknog "Petar Pan sindroma", pa ne glumata okolo ocvalog pankera pokušavajući nešto na sitno da ušićari. I što usred glamuroznog kapitalizma kojem prisustvujemo tvrdoglavo odbija ogromnu lovu koja se meri desetinama hiljada evra za samo jedan nastup. A ko danas odbija lovu ….?”

 Ja sam kralj ,
sudbina je metresa ;
sa zastakljenim ocima
upravo prelazi ulicu ,
ponekad je osjetim
na vrhovima prstiju;
grobnica za borisa,
covjece ,
ako zelis da saznas,
pristani na sve ,
ako zelis da mijenjas ljude ,
ne odmeci se .....


 



Komentari (152)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vipera vipera 00:13 02.12.2007

Prejak

jednostavno je bio prejak i onda i sad za ovu našu žabokrečinu. Sve što je rekao prije cca 30 godia za onaj sistem vrijedi i danas, kao da se nismo pomakli smjesta, a kamo li ovoliko poubijali.
Unfuckable Unfuckable 00:20 02.12.2007

Re: Prejak

Sve što je rekao prije cca 30 godia za onaj sistem vrijedi i danas, kao da se nismo pomakli smjesta, a kamo li ovoliko poubijali.

...upravo njemu u čast sam izmenio svoj profile....
A zašto ne bih... - mene je izmenio još davnog leta 1980. kada sam dobio ("..na slušanje, al da je vratim!" ) kasetu "belog" albuma, verovatno najboljeg "prvog" albuma u bogatoj istoriji ex-yu rock n rolla
nikola svilar nikola svilar 00:41 02.12.2007

de gustibus non disputamus!

verovatno najboljeg "prvog" albuma u bogatoj istoriji ex-yu rock n rolla


:)))

po meni to su ipak ploce korni grupe i leb i sol
(okoreli ljubitelj progressive rocka :)))

ali ako ste mislili na novi val - to bi, kanda, moglo proci...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:44 02.12.2007

Re: de gustibus non disputamus!

kako je mene lako nahvatati na nostalgiju!
moj brat je slušao azru. riblja čorba bila zabranjena u kući. na tome sam mu beskrajno zahvalan. a onda sam otkrio elektronsku muziku.... od domaćih Videosex
Unfuckable Unfuckable 00:46 02.12.2007

Re: de gustibus non disputamus!

po meni ...bez šale - i prvi album "Đavola" ulazi snažno u konkurenciju.
Problem nastaje - za sve navedene osim Paranoika - kada počnemo da zbrajamo dobre pesme....i dobre žive albume.
nikola svilar nikola svilar 00:47 02.12.2007

Re: de gustibus non disputamus!

kako je mene lako nahvatati na nostalgiju!


:)))

navrati S. u sledeci petak na blog cherevicana
- bice nesto o smaku (1981) i dzarmusu :)))
Unfuckable Unfuckable 00:49 02.12.2007

Re: de gustibus non disputamus!

Srđan Mitrović
kako je mene lako nahvatati na nostalgiju!
moj brat je slušao azru. riblja čorba bila zabranjena u kući. na tome sam mu beskrajno zahvalan. a onda sam otkrio elektronsku muziku.... od domaćih Videosex


sjajan izbor, u svakom pogledu - pogotovu ako je Čorba zabranjena posle trećeg albuma.
Videosex potpisujem - znaš da sam podvojen što se muzike tiče ... - ali ovaj o kome sam pisao je Stav.
Nešto što velika većina exyu nije imala ...oni su imali trend
Unfuckable Unfuckable 00:52 02.12.2007

Re: de gustibus non disputamus!

nikola svilar
kako je mene lako nahvatati na nostalgiju!

:)))

navrati S. u sledeci petak na blog cherevicana
- bice nesto o smaku (1981) i dzarmusu :)))


..navratim ...ali Smak nije my cup of tea ....81 mi je prošla u znaku spoznaje ništavila ...a likovi koji su svoju grupu nazvali po svojoj umetničkoj želji da smaknu cara Bregu ne uklapaju se u to ..
...za Daire i Crnu damu skidam kapu, da ne ispadnem isključiv....
nikola svilar nikola svilar 01:00 02.12.2007

SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

..navratim ...ali Smak nije my cup of tea ....81 mi je prošla u znaku spoznaje ništavila ...a likovi koji su svoju grupu nazvali po svojoj umetničkoj želji da smaknu cara Bregu ne uklapaju se u to ..
...za Daire i Crnu damu skidam kapu, da ne ispadnem isključiv....


:)))) stari antagonizam :)))))

ovo shvatam kao salu UNF., odgovorno tvrdim da senjor bregovic
apsolutno nema veze sa njihovom aktivnoscu,ako me razumete...
(naravno volim i bijelo dugme)

a crna dama i daire su vam hitici za svadbe, oprostajne, da prostite :)))))


Unfuckable Unfuckable 01:06 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

shvati kako želiš...
bolelo bi da zaista ima veze ...ali sam RMT je tako pripovedao...
Pomenute pesme su sjajne - de gustibus non disputamus, da podsetim - u instrumentalnom intro - u...za razliku od općeprihvaćenog & dabome izlizanog Uhoda u Harem
...ali, nisu topic...biće ...- sledećeg petka kod Čea..i posle ko zna gde
...za razliku od Vratara Paranoje - koji je stalno okolo
nikola svilar nikola svilar 01:21 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

umetnička želja tih ljudi bila je daleko, daleko od bijelog dugmeta.

citao sam sve "džubokse" iz tih vremena, imam literaturu, razume se,
naravno da znam sta je tocak pricao ali to nigde nisam nasao
postoji debela sala da je virtuozni fusion instrumental "domaci zadatak"
na gorepomenutoj LP "crnoj dami" zaista jeste, ponavljam u debeloj sali,
napisan kao homework solidnim muzicarima koji su saradjivali sa bregovicem u to doba.
(goran je izuzetan autor tu nema dileme). ali vasa sala ...a likovi
koji su svoju grupu nazvali po svojoj umetničkoj želji da smaknu cara Bregu ne uklapaju se u to ..
nema apsolutno veze sa istinom.

ne zamerite, unf.
citamo se :)
Unfuckable Unfuckable 01:29 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

ma ne zameram.
Smak je radio muziku.
Nije bilo interpretacije, bar po meni - klasićni falsifikat već viđenih vokala po Svetu + egotrip gitariste koji zaslužuje divljenje - ali bez poruke
Osim toga - za moj ukus - nisu nikdar pljunuli establišmentu u facu.
Tekstovi - zero
Ovaj je bio sam. I nije jebavao nikoga.
Njegova interpretacija nije podsećala ni na jednu do tada viđenu.
Bolelo ga je yaye za kontakt sa publikom.
I ima najbolji živi album ikada napravljen u SFRJ.
nikola svilar nikola svilar 01:40 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

Smak je radio muziku.


e ovde ste na dobrom tragu unf.

egotrip, ne zamerite ne postoji -
postoji intelekt, virtuoznost, vladanje instrumentom,
uporna, svakodnevna, visegodisnja vezba.

ne znam da li ste ikada sedeli u kuci po recimo
desetak sati dnevno i svirali neki instrument?

Osim toga - za moj ukus - nisu nikdar pljunuli establišmentu u facu.


vi ste poklonik angazovane umetnosti
kao i ja ali ne zamerim nekome ako to nije.

Tekstovi - zero


priznajem nisam ni ja neki vatreni ljubitelj
tekstova marine tucakovic, glisica, r.m. tocka
ali ovde ja vec pocinjem da sumnjam da vi unf.,
ne zamerite mi, citate ikakve knjige...
srednjoskolsku poeziju npr.

Unfuckable Unfuckable 01:56 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

prepucavanje ? nadmudrivanje ? style & education ? grickanje "non-vip" zbog umora nastalog pasažom kroz otvore "vip" ?
ok :
zašto bih trebao da vežbam po 10 sati per day eda bi skapirao da lik ume da svira gitaru ? Imam uši & slooh almostperfect....
Taj isti slooh mi je u momentu odabira okrenuo pogled prema Anarhistu -stvar ukusa, da ne ponavljam...
Na osnovu čega počinješ da sumnjaš da ja čitam ikakve knjige - na osnovu toga što mi je - 4 example - txt "E pa što ?" , recimo ....sjajan ?
Treba ćitati ________________ da bi kapirao Štulića ?
Sumnjaj koliko hoćeš.
Ali i dalje nisi odgovorio za najbolji živi album.
asterix asterix 02:24 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

Najbolji domaci zivi album svih vremena je Toy Dolls live from Tokyo.
Unfuckable Unfuckable 02:34 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

Najbolji domaci zivi album svih vremena je Toy Dolls live from Tokyo.


.
asterixe !
jesam li rekao da nema duvanja ovde ?!?...mnogo...

obožavam je. ništa lično..
rayzippo rayzippo 02:39 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

najjaci mi je onaj zagrebacki muzicki kriticar sto ispljuva stulica pre nekog vremena...
verovatno jedna od najznacajnijih grupa novog talasa u ex-yu
Unfuckable Unfuckable 02:58 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

rayzippo
najjaci mi je onaj zagrebacki muzicki kriticar sto ispljuva stulica pre nekog vremena...
verovatno jedna od najznacajnijih grupa novog talasa u ex-yu



misliš li na :
"....promocija "Fantoma slobode" na Interliberu poprimila neobičan tijek. Naime, tada je Darko Glavan ustvrdio da Branimir Štulić nije, kako ga je Prtenjača opisao, najveći hrvatski rocker, jer je napisao "Poljska u mom srcu" a ne "Hrvatska u mom srcu". Ova konstrukcija se po inteligenciji i suptilnosti može mjeriti samo s pozitivno intoniranom usporedbom Thompsona i Brucea Springsteena, što nije ni čudo jer je riječ o istom uvaženom rock kritičaru..."
Inaće - Darko Glavan je tvorac - prvoborac davnoobjavljene takozvane knjige " Potpuno Uvredljivo Negiranje Klasike - PUNK " ...etočistomalo da se plate računi 4 stroojoo & greyanje...
bitno & temeljno mesto cele priče je da Stulic nikada nije trćao u čoporu - za razliku, recimo od "buntovnika" Houre koji je jednim okom uvek pratio "kada treba zaplesati" a kada " hrvatzku lisnitzu u hrvatzki džep turiti"...
..waydžayna najobichneeya
rayzippo rayzippo 04:58 02.12.2007

Re: SMAK BIJELOG DUGMETA :)))))

da,da..rekao bih da je taj....
nikola svilar nikola svilar 09:04 02.12.2007

znao sam da cete zameriti :(

prepucavanje ? nadmudrivanje ?


taman coravog posla, samo lepo razgovaramo.

ne znam da li ste ikada sedeli u kuci po recimo
desetak sati dnevno i svirali neki instrument?


bilo je ocigledno da niste. u suprotnom vi nebiste tako
olako davali takve kvalifikacije i nipodištavali rad i drugih vrednih ljudi
samo iz razloga, subjektivne prirode, zato sto se vama, fakablu eto, ne svidja.
mada, pre bih rekao ne razumete.

zašto bih trebao da vežbam po 10 sati per day


samo da bi ste se priblizili Muzici malo vise nego sada,
i imali vise postovanja prema bilo kojim muzickim radnicima.
nakon tolikog presinga, verujte, ne bi bili toliko vulgarni kao sada.

ali bez poruke


ako vec imate taj "slooh" onda trebate
znati da je poruka u samoj muzici, dobri covece,
strukturi kompozicije, harmonijama, kontrapunktu,
improvizacijama.... ... . .. .

Na osnovu čega počinješ da sumnjaš da ja čitam ikakve knjige - na osnovu toga


ma bre na osnovu toga sto potcenjujete.
neki njihovi tekstovi su cista poezija,
nebeski splav , remizov valcer na primer.

Ali i dalje nisi odgovorio za najbolji živi album.


novi talas, stulica i azru takodje volim i
uopste to nisam ni dovodio u pitanje.

grickanje "non-vip" zbog umora nastalog pasažom kroz otvore "vip" ?


ovo vam je zlonamerno. uopste nemam svoj blog niti
sam kod gospodina stojanovica gost zato sto je on
vip ili nesto slicno. pisao sam za njega i njegovu publiku
i dok to nije bio. neko mi je samo zamerio sto ne ulazim u diskusije
pa evo resih da to ucinim kod vas, ne zamerite.

bila je to ocigledno greska.
bolje da se drzim svog fiction-troll, zar ne?

izvinite, fakabl, ono "un" kanda moraćete,
bar kada je muzika u pitanju,
još debelo raditi na sebi da zaslužite.

Doctor Wu Doctor Wu 09:37 02.12.2007

Unfuckable, pošto vidim da pratiš

hrvaCku glazbenu scjenu, a kako se Dražen Vrdoljak ponašao tijekom domovinskoga? Po meni, on je uvek bio veća od faca od onog štrebera Glavana (koji je i inače pravi prototip salonskog pankera).
zeljudina1 zeljudina1 11:18 02.12.2007

Re: Prejak

Ni manje ni vise.

Mada, porazavajuca je cinjenica da je u vreme kada je sve to nastajalo bilo mnogo vise aplikabilnije na okruzenje, u smislu da smo danas duboko zaglibili u duboko ruralno blato, surovo, tvrdoglavo i uporno nazadujuci u svakom pogledu, tako da nas taj davno prosli istorijski trenutak ceka u nekoj dalekoj buducnosti sa prilicno zluradim osmehom na licu: Zaboravili ste me? E, onda me ponovo prozivite i dozivite isto, ako se ne opametite i ponovo napravite istu gresku!

Udarac u glavu me brutalno dovlaci svesti...
Unfuckable Unfuckable 13:18 02.12.2007

Re: znao sam da cete zameriti :(

Pazi ovako : blog je posvećen Azri a ne Smaku. To kao prvo.
Za Smak se vidimo u neko drugo vreme i na nekom drugom mestu. Ničiji rad ne podcenjujem, ali me def Azra više "pogađa" - stvar ukusa, ponovljeno 100 puta.
Komentari koje si ovde postovao najmanje se bave temom bloga.
Fuckable or not - ko da je bitno - mada vidim da si umislio da sediš u nekoj Komisiji za dodelu & procenu nickova, ili šta ? I ko si uopšte ti da ja pred tobom treba da zaslužujem svoj nick ? Smanji doživljaj, please.
Što se "pasiranja kroz otvore vip-ova" tiče - tu uopšte nisam mislio na Če-a, njemu svaka čast i mislim da je ok to što daje "gostovanja" na svom blogu, već na nešto sasvim drugo. Ali - to je tvoj problem, a ne moj.
Tvoje pričice sam čitao i ok su - ali, ni one nisu tema ovde, sorry.
Što se sluha i poruke tiče - opet stvar za diskusiju, i stvar ukusa - ono što bi trebalo ovde da napomenem je da većina ljubitelja Štulićevog opusa uglavnom u prvi plan stavlja njegove textove ....međutim, moje mišljenje je da je on i u muzici napravio totalni iskorak, tj napravio otklon od ekipe "C-G-a-F" što je vidljivo, tj čujno već na prvom albumu - koji je, ponavljam, jedan od najjačih debija u istoriji sfrj rock muzike.
Unfuckable Unfuckable 13:25 02.12.2007

Re: Unfuckable, pošto vidim da pratiš

@ doktor wu
I Vrdoljak je bacio diskretni šlajm povodom Štulićevog nedolaska na "Azra tribute" u Zagrebu..Komplex je komplex.
A ,kako se ponašao tijekom domovinskog rata nemam info
Jaril Jaril 13:29 02.12.2007

Re: znao sam da cete zameriti :(

napravio otklon od ekipe "C-G-a-F"

Јеси ли сигуран? Ја нисам стекао такав утисак. Управо због "Це-Ге-а-Еф" много од старог рока (укључујући и Азру) ме музички не дотиче. Текстови рулз. Али музика, већ помало осредња. Сори.
С тим што, признајем, нисам одлушао све од Азре, јер сам изгубио вољу после неколико песама. Сада и могу да се сетим само неких "најударнијих" хитова.
nikola svilar nikola svilar 14:01 02.12.2007

nemres nadhebati nenadhebivog :))

Pazi ovako : blog je posvećen Azri a ne Smaku. To kao prvo.


slazem se, prijateljski sam pozvao srdjana jer kako
videh covek odgovori na moj komentar
- verovatno greskom.

sve ostalo sto sam pisao je diskusija potekla na vasu saljivu ali zlonamernu opasku.
zao mi je. dirnuli ste me gde ne treba :))))))) ovom prilikom vam se izvinjavam
jer sam iskreno sumnjao da je to pitanje "stila" vaseg izrazavanja.

Ničiji rad ne podcenjujem


kada napisete nesto zastanite i procitajte. natenane.
"neko ili nesto" dobri covece :)))) u vama to radi (potcenjuje)
i to se jasno vidi kroz vase pisanje :))))

....međutim, moje mišljenje je da je on
i u muzici napravio totalni iskorak, tj napravio otklon od ekipe "C-G-a-F"


slazem se da je to vasa ocena i misljenje, ali
neskromno
i strucno ne utemeljeno.

vecina upravo njegovih pesama i jeste u tom jednostavnom sablonskom maniru.
uzas je m. f., balkan, a sta da radim, nedeljni komentar itd. itd. ima ih zaista veoma mnogo,
medjutim on cesto koristi i promene tonaliteta, tzv. modulacije i zalazi u odredjena
zanimljiva resenja sa "dim" akordacijama te njihovim razlaganjima karakteristicnim za sviranje
klasicne spanske gitare (ali se mora naglasiti u njegovom izvodjenju neretko neprecizno, nedovoljno uvezbano, izrazajno nerazumljivo), zatim naglim izmenama tempa, brzine ritma u istoj numeri itd.

ali se tu o nikakvom iskoraku pogotovo totalnom ne moze pricati.

hvala na paznji
ne zamerite,
citamo se :))
Unfuckable Unfuckable 14:44 02.12.2007

Re: nemres nadhebati nenadhebivog :))

kada napisete nesto zastanite i procitajte. natenane.
"neko ili nesto" dobri covece :)))) u vama to radi
i to se jasno vidi kroz vase pisanje :))))


/quote]
...kada bih poslušao tvoj savet, pljunuo bih na avatar, a to mi ne pada na pamet.
Pišem kako osećam.
Svako ima svoju dijagnozu, a šta da radim....
Muzika mu je bila neponovljiva i autentična, očekujem da se i ostali komentatori izjasne o tome. Ali - opet - dolazimo na ukus & senzibilitet. Takođe, ne mislim da treba da budem diplomac FMU da bi dao mišljenje o nečijoj muzici.
A Ravno do dna je najbolji živi album ikada napravljen na srpskohrvatskom.
Unfuckable Unfuckable 15:20 02.12.2007

Re: Prejak

ako da nas taj davno prosli istorijski trenutak ceka u nekoj dalekoj buducnosti sa prilicno zluradim osmehom na licu: Zaboravili ste me? E, onda me ponovo prozivite i dozivite isto, ako se ne opametite i ponovo napravite istu gresku!




"Sloboda" :
"...tko ne pamti, iznova proživljava..."
Unfuckable Unfuckable 15:31 02.12.2007

Re: znao sam da cete zameriti :(

еси ли сигуран? Ја нисам стекао такав утисак. Управо због "Це-Ге-а-Еф" много од старог рока (укључујући и Азру) ме музички не дотиче. Текстови рулз. Али музика, већ помало осредња. Сори.
С тим што, признајем, нисам одлушао све од Азре, јер сам изгубио вољу после неколико песама. Сада и могу да се сетим само неких "најударнијих" хитова.



ok, zahebano je polemisati sa profesionalcem o tome ...ali, evo par primera da bih pokušao da pojasnim na šta ciljam :
- promene harmonija u Graciji - sama pesma je relativno jednostavna, ali većina "skidača" pada na jednom malenom inteligentnom "prelazu"
- Obrati pažnju na poslednju stvar
- Iggy Pop
- Ne prodajem nasmešenog psa
- Krvava Meri
- Strah od smrti
- Iran
da ne nabrajam dalje ....ove su dovoljno ilustrativne.
Kada uporediš muziku tog vremena sa njegovom, to su dva sveta. Trčao je spoljnom stranom staze, ako me razumeš, i ipak bio brži i bolji od ostalih.
Njegovo "umeće" sviranja je drugi padež u odnosu na njegovo komponovanje
pnbb pnbb 16:26 03.12.2007

uzivo

za najbolji živi album.


hm... nije los ni onaj iz kulusica, bend onog lika iz sesvetskog kraljevca....

ne mislim naravno da poredim njih dvojicu, al fakat je i ovaj drugi dobro ispao
angie angie 16:31 03.12.2007

Re: uzivo

Kulushic- super!
Unfuckable Unfuckable 21:54 03.12.2007

Re: uzivo

hm... nije los ni onaj iz kulusica, bend onog lika iz sesvetskog kraljevca....

ne mislim naravno da poredim njih dvojicu, al fakat je i ovaj drugi dobro ispao



Zivi album filma je ok, nemam zamerki osim za autentičnost.
Naime, zvuk publike je naknadno "našiven" na muzičku osnovu. O ovome je lično Štulić govorio .
Ali "Ravno do dna" je neprevaziđen. Malo ljudi zna da se u te 44 pesme krije jedan potpuno novi, "fantomski" album koji nikada nigde nije objavljen, a ni najavljen.
Naime, postoji 9 ili 10 pesama među tih 44 koje se nikada pre,ali ni posle toga nisu pojavile kao studijski snimak. Mislim da je izuzetak među tih 10 jedino "Tanka crna linija", koja je posle studijski odrađena za album "Kad fazani lete"
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:26 02.12.2007

Živeo ROKENROL!

Novi talas (val) je najkreativniji pokret talentovanih ljudi na Balkanu tokom čitavog XX veka.
Ako tome dodamo alternativna pozorišta, omladinsku štampu i kultne filmove osamdesetih, ta kratka rokenrol epoha je dovoljno moćna da obasjava sve naše živote, uprkos mraku i teroru devedesetih.
Ako je rokenrol, kako je to lucidno primetio Koja, "stav i strast u nekoliko minuta zanimljive buke", onda su to i nezaboravne osamdesete XX veka - STAV I STRAST U NEKOLIKO GODINA ZANIMLJIVE BUKE!

Unfuckable Unfuckable 03:37 02.12.2007

Re: Živeo ROKENROL!

Lep opažaj........ Zabo si preporuku od menekaotakvog - ako ti uopšte znači....
Mada mislim da je Krivo srastanje prava reč za pokušaj spajanja Azre sa ekipom koja je ..redom & trendovito ..odmarširala na ples & frizirala "talijanke" ..da ne nabrajam, da ne bi podkačio poneku "ikonu" asfalta - pločnika,........ istu, posebnu, slobodnu .....šminkerskotalijansku....tisućletnju ; ))))
..postoje emisije Duce Marković - Hit Meseca - pa ko se seća ...
angie angie 05:04 02.12.2007

O Pavao,

neman je pred vratima,...
Unfuckable Unfuckable 13:27 02.12.2007

Re: O Pavao,

neman je pred vratima,...



...u to doba, koncertno menjana u "..Rusi su pred vratima.."
Mada, sad je jasno da se mislilo na neku drugu neman, loše prikrivene želje, daleki cilj....
angie angie 05:32 02.12.2007

*********

*****


******

******

*****


*******

( u vezi zadnjeg linka pp- nije pitanje temperamenta, nego stila)
Unfuckable Unfuckable 16:04 02.12.2007

Re: *********

u vezi zadnjeg linka pp- nije pitanje temperamenta, nego stila)



...potpisujem !!!!
angie angie 16:13 02.12.2007

Re: *********

[quote...potpisujem !!!!]


pa shto onda teorija o razlichitim temperamentima?
Unfuckable Unfuckable 16:20 02.12.2007

Re: *********

angie
[quote...potpisujem !!!!]


pa shto onda teorija o razlichitim temperamentima?



ih bre ng, ti ga baš dade po detaljima sad ...ok ...stil, karakter, sudbina ...dopiši sama šta ti odgovara...
Time Bandit Time Bandit 06:08 02.12.2007

I trideset je dovoljno

"Ma čuj, dobro, ozbiljno govoreći, bilo je tu još dobrih stvari. "Parafi" i "Pankrti" bili su dobri. Imao je "Haustor" dvije pjesme, Mlinarec je imao dvije, Arsen Dedić isto dvije-tri. "Film" je imao dvije do tri dobre stvari, ali fakat ja sam ih imao šezdeset dobrih."

Malo je preterao, ipak je stvorio tridesetak pesama koje mogu da se nadju medju najboljih 50 sa nasih prostora (za ove druge sasvim je u pravu). Nekako (ne znam zasto) i moje interesovanje za domacu scenu se polako ugasilo sa njegovim odustajanjem od aktivnog rada ...
Unfuckable Unfuckable 13:22 02.12.2007

Re: I trideset je dovoljno

Malo je preterao, ipak je stvorio tridesetak pesama koje mogu da se nadju medju najboljih 50 sa nasih prostora (za ove druge sasvim je u pravu). Nekako (ne znam zasto) i moje interesovanje za domacu scenu se polako ugasilo sa njegovim odustajanjem od aktivnog rada ...



..pa tajrad...to ti velim : 30 od 50 ...malo li je....
Ostavio je krater na sceni svojim ( malo zakasnelim ) odlaskom.
Ali, po meni - prava Azra je funkcionisala do Hrnjakovog odlaska 1983-84. Taj period 78-79 - 83 je ono što ja podrazumevam pod odrednicom "Azra"
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 07:02 02.12.2007

Lepo je govorio Johny


Trebate se organizirat decki, kaj' ne - ali slabo da ko ima dzeidza za pravu stvar
bauer bauer 07:49 02.12.2007

dzoni rulz!

a i prljavo pozoriste je imalo poneku dobru stvar :)
Unfuckable Unfuckable 13:31 02.12.2007

Re: dzoni rulz!

a i prljavo pozoriste je imalo poneku dobru stvar :)




ne sporim. Ali je mali Jajo brzo naučio kako treba zaraditi "puno peneza" te je jednim okom uvek pratio trendsettera Bregu i onda kopipejstovao....posle kad je GB digao sidro...malo je koketirao sa tamburicama ( some kind of etno....) a onda se dovatio šahovnice & domovine i maximalno eksploatisao okolna dešavanja.....Jajo nacionale, ybt
Postoji grafit u Zagrebu : " Džoni, vrati se - Jajo nas jebe !"
dobronamjeran dobronamjeran 09:25 02.12.2007

Dvije djevojcice

Od 14 godina skocile su u smrt na zvonika crkve u Rabu.
na crkvi stoji mapisano
Dolazim ti kao fantom slobode
da te vodim
ravno do dna.
Azru sam prvi put gledao 1977 mislim ili 1978 na igralistu Lokomotiva u mom rodnom gradu. Tada je uz njega bila i postava iz kasnijeg filma bez Jure. Od svega i danas se sjecam:
Igi
Igi pop.
Vlasta Vlasta 10:22 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

San svakog umetnika...da se neko ubije zbog njega ili bar umesto poslednjih reči ostavi njegovo delo......grrrrrrrrrrrr....neka me jeza...Pazi, Unuckable, moglo bi to i tebi da se dogodi ovde. Ja poslenjih dana
živim u gadnim mukama jer izbacujem kamenčiki iz bubrega. Moja poslednja poruka možda je baš ovo? Gotivno. Uz Štulića....pozdrav i preporuka, tebikaotakvom
Unfuckable Unfuckable 13:34 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

Azru sam prvi put gledao 1977 mislim ili 1978 na igralistu Lokomotiva u mom rodnom gradu. Tada je uz njega bila i postava iz kasnijeg filma bez Jure. Od svega i danas se sjecam:



..da - to je bila kratka - i na svu sreću - neuspela kombinacija sa Jurom Jupiterom ( posle mu je posvetio podyebachku ali bolno istinitu "Roll Over Jura" na Filigranskim pločnicima)...
Ne znam koliko je ljudima poznato da je postojala ozbiljna kombinacija da Štulić nastupa sa Parnim valjkom....?
Unfuckable Unfuckable 16:07 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

Moja poslednja poruka možda je baš ovo? Gotivno. Uz Štulića...


.
...drž se Vlasto, jezivi su bolovi koje trpiš...al mi ovde umemo da budemo još jeziviji, kaj ne ; )))))? Pa - zbog naskaotakvih - stisni zube i izvuci se iz bede, čekamo te & navijamo za tebe.

p.s. - uvin čaj - u enormnim količinama. samo udri
Vlasta Vlasta 17:27 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice


Ma, nema ovde dovoljno jezivih da me bace u krevet. Mislim, od bola. Ali, bol prođe, i jača te dok traje. Inače, mati mila kako je ružan taj čaj, oduvek sam ga mrzela, a posebno kada treba da sručim do dve litre u sebe. To mi je puno pića i po sopstvenom izboru, a kamoli uva...bljak. Ali, juče sam prvi put probala onaj trik sa kadom:legneš u vrelu vodu i nalivaš se pivom E, to je medecina!! Mogu da kažem da mi je posle bilo mnogo bolje. Samo, zamalo da poginem kada sam izlazila iz kade i stala na filigantske pločice...
Unfuckable Unfuckable 17:33 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

Odlična terapija, prava saturday night therapy !!!! ; ))))) ...ali, opreznost iznad svega, budi pametna stara...
p.s.: Trik za uvin čaj ti je da ga zasladiš - može med - malo će promeniti odvratnu aromu. Malo.
angie angie 18:02 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

EEEE VLASTOOOOO!

sad sam videla, zovi hitnu- ili ako ima neko preko veze:))) i da ti daju koktel buskopan& spazmex i onda, kada te ne boli vishe, a nema razloga jer se zna sht je- ono sa kadom i pivom.
Unfuckable Unfuckable 18:07 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

da ti daju koktel buskopan& spazmex i onda, kada te ne boli vishe, a nema razloga jer se zna sht je- ono sa kadom i pivom.

.
..pa sad ne znam kako će se svo to pivo složiti sa spazmoliticima ....ak već trolujemo, nije akcija da Vlastu bacimo u komu, hm ; )))))
dobronamjeran dobronamjeran 18:28 02.12.2007

Re: Dvije djevojcice

No mozda nisam bio dovoljno jasan. Tada jos Jura nije bio u postavi. Sto se tice Valjka to je bila kratka avantura koja je urodila suradnjom jer je HUS odsvirao gitare na Balkanu i A sta da radim te je na nekim valjkovim plocama bio Miki i jablan. Prvi album je takodjer trebao producirati Hus kod Trulog no to se izjalovilo pa Mlinarec kao producent. Stula tad nije bas bio svoj u studiju pa nije najbolje objasnio znacenje prstecih gitara tako je na kraju zvuk ploce bio poprilicno supalj a Dragec mi je rekao poslije da je napravio bas onako kako je Stula htio. Na kraju je svaki bio u svom kutu.
Tko moze neka procita biografiju Fantom slobode i film Sretno dijete. te kad miki kaze da se boji junaci iz stulicevih pjesama.
Doctor Wu Doctor Wu 09:30 02.12.2007

E ovo je piš, :))!

pa ne glumata okolo ocvalog pankera pokušavajući nešto na sitno da ušićari.

Šta li bi gos'n Nedeljković rekao na ovo?
Unfuckable Unfuckable 13:37 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

Šta li bi gos'n Nedeljković rekao na ovo?



Nije akcija da se proziva neko ko ne može da ti odgovori. A i Vugla nije ocvali panker.
Ali - mislim da bi mu se dopalo, iako nije Azra fan.
Doctor Wu Doctor Wu 16:16 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

Nije akcija da se proziva neko ko ne može da ti odgovori.

Zašto? Banovan? Ja sam mislio da mu je samo skinut VIP status?
Mislim da preteruješ; tipujem da će se DN ipak vratiti na Blog na Sv. Nikolu.
angie angie 16:22 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

Mislim da preteruješ; tipujem da će se DN ipak vratiti na Blog na Sv. Nikolu.



shto, vera mu ne dozvoljava da duze odsustvuje?
Unfuckable Unfuckable 16:23 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

Neću da ulazim u diskusiju oko toga. Znam da ti je bio omiljeni target, ali to je tvoja i njegova stvar.
Ne vidim preterivanje nigde - i ne bavim se prognozom "oće piški - neće piški". To nije tema ovog bloga.
angie angie 16:30 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

meni target?
Unfuckable Unfuckable 16:37 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

angie
meni target?



ne tebi...doktoru....bilo je nekog varničenja koliko se sećam, ali nije došlo na nivo targetiranja.
Treba li ovu prozivku nekoga ko nije tu, a u koju sam uvučen jer se odvija u "mojoj avliji" da shvatim kao onaj grafit u Zagrebu ?!?!?! ; )))))
angie angie 16:43 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

ma neeeee:))),

pazi slazem se da nije bash, kad neko nije tu,... al ne vidim ni neku dramatiku,...a pri tome i DN je imao chesto-barem meni- chudnu vrstu komunikacije, ....a ono shto jeste-ovo nije tema ovde,.... mada kakav je to blog bez trola- ono neuhranjen:)))
Unfuckable Unfuckable 16:59 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

Pa ok, imao je čudnu vrstu komunikacije - ali fakat, bilo je recipročno.... - dok ne napišeš sam svoj blog, i dok ti se na glavu ne sruše razno-razni komentari koji, često, veze nemaju sa temom ali imaju sa tvojom ličnošću, talentom, stilom, pismenošću, vaspitanjem, obrazovanjem & kulturom....dopisati po potrebi... - ne znaš kakva je čorba u kojoj se autor bloga kuva.
A DN se def kuvao u svakakvim takvim čorbekanjama - i ne samo on, da ne ispadnem isključiv ...i mislim da je u jednom momentu "kap prelila čašu"...pod pritiskom svako od nas različito reaguje.
Nisi mi rekla kakva su tvoja iskustva sa Azrom.....linkovi su čisto 10, btw...
Jesi išla u SKC 1981 ?
angie angie 17:06 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

U vezi prvog- imam utisak da svaki autor orkestrira reakciju publike,.. e sad uspeshno, neshto manje, zavisi i od umeshnosti autora i od kvaliteta publike, a i sa nezgodnim situacijama se treba izboriti elegantno- mislim najvishe me nervira da izazivash, a da posle ne znash sa STILOM da resetujesh.

Azru su svi voleli, skoro da je mentalni sklop te generacije konzumirao takvu hranu propisanu lekarski,...
i ja sam normalno, al su mi favoriti bili neki drugi- Azra mi bila po podrazumeva se, dodushe tek kasnije se pokazala prava specifichna tezina Dzonija & CO!
Unfuckable Unfuckable 17:23 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

mene je "kupio" od prve...i to na "preporuku" lika koji se nije skidao sa AC/DC ....i mislim da sam odmah, onako balav, shvatio da je to "nešto" potpuno drugačije od svega ostalog....pazi, osamdesete su - Titek se još nije ni počeo hladiti, još ni Kosovo nije počelo da se "dešava"....a ONAJ se ONAKO obraćao "strukturama"....
A onda je došla jesen 81 i, prvo, 3 zakazana koncerta u SKC ....Pošto su karte planule za sat vremena, dodali su još dva. Pa još dva....( misssim, mogao je ladno ko Fahreta da mu ga da 30 dana u DS...)...i posle tih koncerata - da upotrebim olinjalu frazu - više ništa nije bilo kao pre za mlađahnog Unfuckablea....
angie angie 18:08 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

:))))- pa meni pola ekipe radilo preko studentske u SKc-u, pa se chuvale karte, gde je moglo pushtalo bez i tako....


madaaa- sve stoji, jedino shto mi onda generalno nismo neshto bili politichki zainteresovani, takva su bila vremena, ono neshto znash imena, al ne znash ni ko su ni shta rade- bash te briga jer josh si u iluziji, pa ceo dan si na faxu, pa dechko/devojka, pa drushtvo zurke, izlozbe, knjige, Mljet, Rovinj, Dubrovnik,....London, Hamburg, Rim,...tek posle je sve dobilo na pravom znachaju- na zalost!
Unfuckable Unfuckable 18:34 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

update : moj prvi bizmis ....
blagiš tebi ...ja sam kupio kove za II dan - utorak, a prvog dana sam se namontirao ispred skca da čisto osmotrim kakav je provod u najavi. Smrzo sam se kada sam video koja kokičina ljudi namerava da unidje u maleni skc ...posle se ispostavilo da su to mahom bili "slušači" kao i ja.
Sutradan sam imao čast da vidim sve to live. Izašao sam ...promenjen...da ne trošim reči.
Odmah sam sutradan kupio karte i za petak - bila je akcija sa nekom devojčicom u najavi. Petak dođe, devojčica ispali, ja ostanem s kartom viška u džepu i pretkomorom manje ( ah te osetljive godine ...)....i tapnem je pred sam početak koncerta DUPLO...( sećam se tačno, koštala je 12 somića, ja dobio 25 samo što sam je iz džepa izvukao...)...kad se sada setim toga padne mi na pamet - na tom Džoniju se stvarno svaka fukara ( pa i ja, jelte...) obogatila, osim njega samog....
Doctor Wu Doctor Wu 20:47 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

E, stvarno, kud pomenu DuletA? Mislio sam malo zjbncje nije na odmet ali sam zaboravio kako kod nas ljudi umeju da čudojedno budu sujetni. Dobro, to se očekuje od sivih tića, ali ja sam mislio da je Dule urbana faca.

Inače, protiv Duleta, božemesakloni, ništa lično, čak mi se jedno vreme činio i OK tip. Samo mi bilo, onako, jadno & tužno kad se čepio njegovoj "Biksi"- posebno je bio jadan onaj post-Boban blog kad su zajedno DJ-isali i puštali muziku za mlade- i kad nije imao herca da odjebe LDP ovce nego se stalno nešto pravdao u stilu: "Ja sam vaš". Ali, dobro, to je samo moj stav.

Ako hoćeš, izbriši ove moje komentare, stvarno ne marim, a još manje mi je želja da stvaram zlu krv između tebe i DuletA.
Unfuckable Unfuckable 21:24 02.12.2007

Re: E ovo je piš, :))!

Ne znam dal je sujeta, nemir il strast ....
Dule jeste urbana faca. u njegove kombinacije i koketiranja sa pojedinim političkim opcijama ne ulazim i
neću to da komentarišem, možemo da nagađamo do sutra dal mu se to obilo o glavu a nećemo dati smislen sud...
Ne pada mi na pamet da brišem komentare, nisi nikoga uvredio i izlažeš svoj stav.
Relax, man :
" sloboda nije mizantropski odbaceno kukavicije jaje
sloboda nije uzajamno milovanje idiotskih glava
sloboda nije referada stanicnih setaca
ona je svijest o skladu nesklada nesavrsenih ljudi
sloboda je zena
uzmi je.."
Wounded Knee Wounded Knee 09:54 02.12.2007

"Nemam vise ni sa kim, a ni protiv koga"

recenica koja govori sve...

Legendarni frontmen Azre, Branimir Johnny Štulić, koji godinama živi u nizozemskom Utrechtu i ne želi komunicirati s novinarima, pogotovo s prostora bivše Jugoslavije, kaže kako mu hrvatska putovnica nije potrebna, te da piše na književnom srpskom jeziku.

Štulić je dao intervju "Dnevnom Avazu", u kojem kaže kako kako ga novac ne zanima, baš kao i ponovno okupljanje Azre.
"Mi sad tu trebamo slinaviti i onda ću ja pokazivati svoje nove cipele. Azra - to sam doslovce i bukvalno ja. Ima li treća riječ?" - kazao je frontmen jedne od najpopularnijih grupa pokojne SFRJ svih vremena.

Štulić kaže kako je posljednji puta u Beogradu bio prije deset godina, a da njegov povratak u Hrvatsku nije moguć zbog toga što nema putovnicu.

"Nemam pasoš, nemam novac i nemam se gdje vratiti. Imao sam jugoslavenski i istekao mi je. Jugoslavije više nema, to je isto kao kad se rodiš i kažu ti: ovo ti je tata, ovo ti je mama, pošto, prema Homeru, niko ne zna kad se rodi, ko ga je rodio, bar prve tri godine. I sad ja nemam tatu i mamu i zbog toga sam sretan." - kazao je Štulić i nakon pitanja ima li hrvatsku putovnicu dodao: "Ne želim je ni u ludilu."




Bravo za blog !
Kazezoze Kazezoze 10:52 02.12.2007

azra...

meni su dobri filigranski plochnici, ostalo... mnogo kvalitetnog teksta malo kvalitetne muzike, nagomilavanje bez pravog studijskog rada.
80te jesu najachi muzichki deo u bivshoj yugi, ali zahvaljujuci ne samo azri nego i EKV, partibrejkersima,orgazmu, rambu, haustorima,lachnom francu, pushenju, sharlu itd.

Wounded Knee Wounded Knee 11:06 02.12.2007

Re: azra...

Kazezoze
meni su dobri filigranski plochnici, ostalo... mnogo kvalitetnog teksta malo kvalitetne muzike, nagomilavanje bez pravog studijskog rada.
80te jesu najachi muzichki deo u bivshoj yugi, ali zahvaljujuci ne samo azri nego i EKV, partibrejkersima,orgazmu, rambu, haustorima,lachnom francu, pushenju, sharlu itd.



slazem se za 80te, potpuno.

pitanje je kako uopste posmatrati azru, odnosno dzonija... po mom misljenju, on se nije ni trudio puno oko studijskog rada, njemu kako su misli navirale, on je jednostavno pisao tekstove i uz put muziku i to objavljivao...
verovatno je samo tako i hteo...
i sam je negde pricao, ako se dobro secam, da time sto radi tera ljude da misle...

stihovi poput:

"iz pijeska vire krunisane glave"
i
"tko je hvalio carevo ruho - patuljci sa naslovnih strana"

ostaju u usima samo tako, a smetaju uvek onima kojima treba da smetaju...
Raspucin Raspucin 11:46 02.12.2007

Re: azra...

Svaka cast za tekst, lepo je da se neko setio njega. Juce sam bio u Utrechtu, pa mi je sveze.
Naravno, o ukusima ne vredi razgovarati, ali vidim i da se nakupilo ljubitelja crvene jabuke na blogu. Sto samo potvrdjuje koliko je bio u pravu kada je rekao da ce ga pljuvati svako. Ono sto je radio Djoni bio je rock 'n' roll. Ono sto su radili drugi (malo izuzetaka) kod nas bilo je u najboljem slucaju 'prde u prasinu'.
Unfuckable Unfuckable 13:41 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv koga"

...može i ovo :
"Na ponude za ponovno okupljanje odgovara :
Ne znam bi li Azra mogla danas napuniti stadion – kaže. – To je pitanje za čistu maštu. Ali i ne može se ići na stadion kao k… u jagode. To je kao ići protiv Brazilaca a 15 godina nisi šutnuo loptu.
Osobno mi stadioni nikada nisu bili jako dragi. Godine 1981. odbio sam nastupiti prvo na zagrebačkom, a onda i na beogradskom hipodromu, jer je bolji zvuk u manjim prostorima. Barem je deset izvođača koji su u bivšoj Jugoslaviji i današnjim državama punili stadione. Nekada je Dino Merlin napunio Koševo, Čolić je nekada punio Marakanu… Svi vrište, a vrišti se na Beatlese, a ne na Dinu Merlina ili Čolića… Napuniti stadion nije mi bio, dakle, nikakav štos ni tada, a kamoli sada.

ili :
"Kakvi koncerti, pa ja ni pasoš nemam, a i s kim bih svirao i zašto? Šta da radim posle toga, ne bih mogao ostati na mjestu zločina a ne bih se imao gdje vratiti. Slušaj, ja sam još davno rekao: 'dok se ne prestane pucati ne uzimam gitaru u ruke'. Drugo, za takav koncert su potrebni veliki novci, a zna se ko danas ima te pare. Ne želim svirat za novac koji ne znam odakle potiće. A i sam znaš da je na mojim koncertima i ranije bilo svasta... Pa sad bi bacali bombe na mene."
....postoji priča kako su mu početkom 90-ih nepoznati financijeri nudili 45.000 maraka za samo jedan koncert u Hrvatskoj, ali i ona da su mu u Srbiji 1994. bili spremni platiti 125.000 maraka za četiri nastupa. Branimir Štulić sve je redom odbijao riječima: "Ne želim svirati dok traje rat. Neću novac koji je možda krvav". Kako je sve odbijao, tako se svima i zamjerao. "

Unfuckable Unfuckable 13:43 02.12.2007

Re: azra...

@ Raspućin :
Podržavam.
...mislim da smo osamdesetih - sve negde do pred rat - imali najjaču, ili drugu po jačini scenu u Evropi.
Sjajan komentar, preporuka majstore !
Unfuckable Unfuckable 13:46 02.12.2007

Re: azra...

po mom misljenju, on se nije ni trudio puno oko studijskog rada, njemu kako su misli navirale, on je jednostavno pisao tekstove i uz put muziku i to objavljivao...
verovatno je samo tako i hteo...


.
...wrong : bio je apsolutista i fanatik, jako težak za saradnju jer je zahtevao stalno vežbanje što je "ubijalo u pojam" Hrnjaka i Lajnera....a pre toga, na sreću, oteralo Juru Jupitera i ekipu koja se posle materijalizovala kroz Film....
lično je nadgledao narezivanje trostrukog živog "Ravno do dna" u pogonima Jugotona ...i - sada se vidi - pametno postupio.
Unfuckable Unfuckable 13:47 02.12.2007

Re: azra...@ Wounded Knee

"iz pijeska vire krunisane glave"
i
"tko je hvalio carevo ruho - patuljci sa naslovnih strana"

ostaju u usima samo tako, a smetaju uvek onima kojima treba da smetaju...

.
Pogodak & preporuka.
Wounded Knee Wounded Knee 14:09 02.12.2007

Re: azra...

Unfuckable

...wrong : bio je apsolutista i fanatik, jako težak za saradnju jer je zahtevao stalno vežbanje što je "ubijalo u pojam" Hrnjaka i Lajnera....a pre toga, na sreću, oteralo Juru Jupitera i ekipu koja se posle materijalizovala kroz Film....
lično je nadgledao narezivanje trostrukog živog "Ravno do dna" u pogonima Jugotona ...i - sada se vidi - pametno postupio.


da je bio apsolutista i fanatik, znam, svirao je klasicnu gitaru ranije, te je mnogima koji su radili sa njim smetalo to sto je cesto koristio za njih neuobicajene akorde...

kad malko razmislim, u pravu si sto se dzonijeve muzike tice, potpuno....
no meni ipak mnogo jaci utisak ostave tekstovi...

"gledajuci iz daljine konture na sceni,
padaju mi na pamet vodene boje,
umazane ruke brzo se peru"

uz ovakve stihove skoro da covek i ne primeti, koliko je muzika u "kad fazani lete" dobra...

ima pricica, cini mi se da je u dokumentarcu "kad miki kaze da se boji" gde neki dzonijev drugar, ne secam se tacno koji, mislim da je djoko anarhist ili tako nekako, prica...
dzoni je jos davno, jednom prilikom u sarajevu valjda, pricao bregovicu kako vidi sebe jednog dana na bini, u belom odelu, sa velikim orkestrom oko sebe i gitarom, kako malo svira, malo peva i kako se najvise bavi muzikom sa balkana i sevdahom...

:)
Unfuckable Unfuckable 14:34 02.12.2007

Re: azra...

Svojoj kćeri dao je ime Azra, kao i Johnny bendu. Štulić mu je posvetio pjesmu Jablan. Ipak, na prste jedne ruke mogu se nabrojiti ljudi koji legendarnom Đoki Grgcu znaju prezime. Svi su ga znali po nadimku - Anarhist.

Đoka Anarhist :
Kad je Čupko kretao s Azrom, ja sam se oženio s Kejt, svojom najvećom ljubavi. Istovremeno nam je negdje palo, a meni se trebala roditi curica. Kejt i ja nismo bili sigurni da će biti curica, ali nam je palo na pamet da joj damo ime koje će značiti ‘čista’, a da ne bude Katarina, što na grčkom znači ‘čista’. Ne znam tko nam je rekao što na arapskom znači ‘azra’, da je to najčišći pijesak, nastao nakon pješčane oluje, koji još nijedan novi vjetar nije dodirnuo, ni ljudska, ni životinjska noga. To je opisni prijevod, a konkretno riječ ‘azra’ znači ‘čista’. I onda smo se složili kako je pametno da ja dam ime Azra kćeri, a on bendu.

Kad fazani lete :
Džonijev kratki flert sa KPGT-om završio je pesmom posvećenom Ljubiši Ristiću "Kad fazani lete" koja počinje stihovima "zašto tražiš karizmu u sebi punjena ptico" (Jugoton 1983.),

Ono za "belo odelo" mi je poznato - samo još jedan dokaz one stare : "Ko pre devojci..." ... - mada, opet srećan splet okolnosti, po meni : to više ne bi bio onaj Štulić kakvog treba upamtiti
Muzika i rešenja koja je imao su nemogući za ponoviti i nemogući za prepoznati bilo gde drugde - jer se savršeno stapa sa autentičnom & ekstraordinarnom interpretacijom na kojoj mu mnogi zameraju i groze je se, naročito u ranim (najboljim) radovima.
Brooklyn Brooklyn 19:42 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

"Nemam pasoš, nemam novac i nemam se gdje vratiti. Imao sam jugoslavenski i istekao mi je. Jugoslavije više nema, to je isto kao kad se rodiš i kažu ti: ovo ti je tata, ovo ti je mama, pošto, prema Homeru, niko ne zna kad se rodi, ko ga je rodio, bar prve tri godine. I sad ja nemam tatu i mamu i zbog toga sam sretan."


da, da, sav je mind over matter, ali mu to nije smetalo da sredi papire u zemlji gde svaka lencuga moze da zivi od socijalne pomoci )))
angie angie 19:53 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

da, da, sav je mind over matter, ali mu to nije smetalo da sredi papire u zemlji gde svaka lencuga moze da zivi od socijalne pomoci )))


A shta- nije trebalo?
Brooklyn Brooklyn 20:00 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

ne kazem da nije, samo primecujem da je licemer. ne interesuje ga novac, ali mu ne smeta da prima novac poreskih obveznika koji rade za zivot i placaju poreze, i jos verovatno misli da je nesto superioran u odnosu na druge ljude, ko ovaj milenkovic, ono, u manjini, neshvacen, pravi umetnik i to...
angie angie 20:08 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

pa ja koliko kapiram, prvo on je produktivan, verifikovan i shvacen umetnik!

Od onoga shto je on zaradio- drugi su uzeli lovu i on se nije neshto gurao sa njima.

pa onda je otishao u Holandiju i tamo zivi sa nekom zenom i samo je reguiso svoja prava, kao i svi ostali.

sad uporedjivati ga sa oloshem koji koristi okolnosti da bi ne radeci nishta opstali, nije ni cinizam, nego neshto shto ne bih izgovorila.

Analogije izmedju milenkovica i dzonija nema ni u tragovima ni po jednom osnovu.
Wounded Knee Wounded Knee 20:13 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

Brooklyn
ne kazem da nije, samo primecujem da je licemer. ne interesuje ga novac, ali mu ne smeta da prima novac poreskih obveznika koji rade za zivot i placaju poreze, i jos verovatno misli da je nesto superioran u odnosu na druge ljude, ko ovaj milenkovic, ono, u manjini, neshvacen, pravi umetnik i to...


odakle vam informacija da on tamo prima socijalnu pomoc ?
Brooklyn Brooklyn 20:14 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

pa od cega zivi?
angie angie 20:19 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

da, da, sav je mind over matter, ali mu to nije smetalo da sredi papire u zemlji gde svaka lencuga moze da zivi od socijalne pomoci )))



pa od cega zivi?



pa ja ne znam- je l znash ti pouzdano?
samo hocu da kazem, da chak i da je tako- onaj tvoj komentar ne stoji!

da ne pokrecem temu o tantijemima, od kojih bi mogao da zivi kao car, a ako to ne funkcionishe zbog izbegavanja zakona u haotichnoj drzavi, da nije za to on kriv. On je vec uradio mnogo vishe od vecine, pa mi ono nije jasna ideja da je kloshar, koji se eto grebe, a ovamo neshto filozofira.
Brooklyn Brooklyn 20:26 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog


odakle vam informacija da on tamo prima socijalnu pomoc ?


pa kaze da nema para i ne radi nigde, onda ili zivi od poreskih obveznika ili od te zene. ako od zene, onda ok.
angie angie 20:33 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

pa ako i od socijalne je ok!

nije ok shto mu ne isplacuju tantijeme, sve ostalo je njegova stvar i u redu je, nikog nije prevario, opljachkao,...ne vidim problem, sem kriminalnu radnju u neisplacivanju njegovog novca.
Wounded Knee Wounded Knee 20:39 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

Brooklyn

odakle vam informacija da on tamo prima socijalnu pomoc ?


pa kaze da nema para i ne radi nigde, onda ili zivi od poreskih obveznika ili od te zene. ako od zene, onda ok.


ne mogu da garantujem, ali koliko znam, zena ga izdrzava, tako nesto sam procitao, ne secam se gde...

nemojte pricati o nekome da je licemer ako nemate jake razloge (dokaze)...
Doctor Wu Doctor Wu 20:49 02.12.2007

angie, pusti dijete

ja ću objasniti b...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 21:07 02.12.2007

Dzoni Stulic je disident

Brooklyn
pa kaze da nema para i ne radi nigde, onda ili zivi od poreskih obveznika ili od te zene. ako od zene, onda ok.

To sto je Dzoni nezaposlen - Boze moj desava se svima. Ako dobija socijalnu pomoc, to je potpuno normalno u razvijenim zemljama kao sto je Holandija. Nije bitno ni da li je tacno ili ne, mozda covek vise i ne moze da radi posle svih trauma kroz koje prosao.

Medjutim nista od ovog zaista nije bitno, bitno je sledece, sto vidim ni autor teksta nazalost nije naglasio: Dzoni Stulic je jedan od desetina hiljada disidenata, medju koje spadam i ja by the way, koji nisu hteli da naprave ni najmanji moguci kompromis sa komunistima - jednostavno otisao je i nije hteo da uzme nista od njih, cak im je ostavio i svoje zivotno delo - koje je itekako mogao da unovci poput Bregovica, Colica i slicnih kulova. U tome i jeste njegova velicina, a i nas ostalih manje poznatih disidenata. Licno, od komunista ne bih uzeo, ali bukvalno, ni casu vode da umirem od zedji a kamoli nesto drugo.


Dzoni Stulic je primer kakva bi trebala biti nasa inteligencija, sto nazalost ona nije. Nasa inteligencija se pokazala potkupljivom, spremnom na kompromise i to je razlog zasto je Milosevic ostao na vlasti toliko dugo, i zasto je restauriran Milosevicev rezim posle atentata na Djindjica.

Brooklyn
ne kazem da nije, samo primecujem da je licemer. ne interesuje ga novac

S obzirom da si pre 2-3 nedelje na blogu klicala Bogoljubu Karicu, govoreci da je car, uopste me ne cudi da ne kapiras u cemu je velicina Dzonija Stulica:((
Wounded Knee Wounded Knee 21:20 02.12.2007

Re: Dzoni Stulic je disident

Bojan Zdravic
Brooklyn
pa kaze da nema para i ne radi nigde, onda ili zivi od poreskih obveznika ili od te zene. ako od zene, onda ok.

To sto je Dzoni nezaposlen - Boze moj desava se svima. Ako dobija socijalnu pomoc, to je potpuno normalno u razvijenim zemljama kao sto je Holandija. Nije bitno ni da li je tacno ili ne, mozda covek vise i ne moze da radi posle svih trauma kroz koje prosao.

Medjutim nista od ovog zaista nije bitno, bitno je sledece, sto vidim ni autor teksta nazalost nije naglasio: Dzoni Stulic je jedan od desetina hiljada disidenata, medju koje spadam i ja by the way, koji nisu hteli da naprave ni najmanji moguci kompromis sa komunistima - jednostavno otisao je i nije hteo da uzme nista od njih, cak im je ostavio i svoje zivotno delo - koje je itekako mogao da unovci poput Bregovica, Colica i slicnih kulova. U tome i jeste njegova velicina, a i nas ostalih manje poznatih disidenata. Licno, od komunista ne bih uzeo, ali bukvalno, ni casu vode da umirem od zedji a kamoli nesto drugo.


Dzoni Stulic je primer kakva bi trebala biti nasa inteligencija, sto nazalost ona nije. Nasa inteligencija se pokazala potkupljivom, spremnom na kompromise i to je razlog zasto je Milosevic ostao na vlasti toliko dugo, i zasto je restauriran Milosevicev rezim posle atentata na Djindjica.

Brooklyn
ne kazem da nije, samo primecujem da je licemer. ne interesuje ga novac

S obzirom da si pre 2-3 nedelje na blogu klicala Bogoljubu Karicu, govoreci da je car, uopste me ne cudi da ne kapiras u cemu je velicina Dzonija Stulica:((


Bojane, svaka cast !
angie angie 21:26 02.12.2007

Re: Dzoni Stulic je disident

Dzoni Stulic je jedan od desetina hiljada disidenata, medju koje spadam i ja by the way


boki Zdravic i dzoni Shtulic= EXTRA!
Kazezoze Kazezoze 21:33 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

pa od cega zivi?

koliko sam upoznat, prevodio je homera, pa je valjda i tu legla neka kinta;-)
Doctor Wu Doctor Wu 21:37 02.12.2007

Pbg, Bojane, pa ne misliš

valjda da je Brookily bila ozbiljna kad je klicala Bogiju???! A ovo za disidentstvo, svaka čas' (mada mu i Bogi dođe neki disident).

Unfuckable Unfuckable 21:41 02.12.2007

Re: Dzoni Stulic je disident

Svaka čast i od menekaotakvog...bez kompromisa i u glavu !
Možda je ta neuprljanost i "no deal" pristup presudan što ga ljudi i dan danas obožavaju.
Prepozna se to, lako.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 21:43 02.12.2007

Re: Dzoni Stulic je disident

Woonded Knee
Bojane, svaka cast !

Hvala prijatelju!
Unfuckable Unfuckable 21:44 02.12.2007

Re: "Nemam vise ni sa kim, a ni protiv kog

koliko sam upoznat, prevodio je homera, pa je valjda i tu legla neka kinta;-)



Nije.
I tu su ga mangupi "ispratili" za kintu...totalno.
A žena ga izdržava, potvrđeno. U svakom smislu ; ))))))
Čitao sam negde da je - kada se nakanio najzad da primi goste iz daleka - tiho zatvorio vrata od ženine sobe ( spavala je tada ) uz komentar tipa " nije pametno ljutiti ženu koja te uzdržava..."
angie angie 21:46 02.12.2007

Re: Dzoni Stulic je disident

nadam se da je ovo bila shala-mala!:)))
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 21:47 02.12.2007

Re: Dzoni Stulic je disident

angie
boki Zdravic i dzoni Shtulic= EXTRA!


Ovo shvatam kao ironiju - mislim da nema mesta ironiji, jer ja sam i rekao da ima nas na desetine hiljada anonimnih disidenata

U tome i jeste njegova velicina, a i nas ostalih manje poznatih disidenata

Uopste ne zelim da stavljam sebe u istu ravan sa Dzonijem, niti sam to pokusao, sto se i vidi iz quote. Dzoni je car, velicina, genije, sto mi ostali nismo - ali jesmo disidenti as well.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana