Sport

DOWN UNDER

Robert Matić RSS / 24.06.2010. u 22:43

ENDE…

Kako pocelo, tako se i zavrsilo….Tuzno, razocarano, bezidejno, kukavicki, malodusno, neborbeno, nesrecno…Sve ili samo ponesto? Ni jedno ni drugo….

Nedovrseno…kao seks tokom kog se javljate na telefon...eto tako…nema nazad…

Mala, relativno “nova” al istorijom svakako bogata, drzava Srbija je svoje “prvo” ucesce na Mundijalu zavrsila pre nego su i pocele kombinacije oko toga koga cemo da oderemo u cetvrtfinalu, posto smo Amere vec prosli…to smo znaci vec bili obavili. 

Realno, tog jutra nista nije slutilo da ce se nesto kasnije plakati, pogotovo imajuci na umu surovo Made in USA kaznjavanje za ne bas visprenu slovenacku igru protiv ocajnih Engleza i cinjenicu da nas drugo mesto u grupi vodi u americki zagrljaj, pa ukrstanje sa sexy parom Urugvaj-Koreja (normalna ne ona koja izgladnjuje svoje gradjane i ciji moronski vodja zove trenera nacionalnog tima u poluvremenu ne bi li mu rekao kako treba da postavi strategiju na terenu protiv imperijalisticko nastrojenih Portugalaca). Ako se tome doda prilicno furiozan pocetak i odlicna igra momcica u suludo dizajniranim dresovima, plus Turcinov gol Gani, onda je komplet uzicka lepinja bila spremna za serviranje…

Ali…

aussies_133053f.jpg

Kakva bi to srpska melodrama bila ako ne bi imala tuzan kraj? Da bi taj tuzni kraj postao realnost potrudili su se rezervni igraci zemlje u kojoj se jedrenje, surfing, ragbi, kriket i pustanje zmaja na vetru, tretiraju kao nacionalni sportovi, (mada su to manje vise razni vidovi aktivnosti i rekreacije) a fudbal je tu i tamo rezervisan za imigrante, Aboridzine i jos ponekog. Osim njih, pomenutih rezervista australijskih, veliku ulogu u vracanju na pocetak svega imali su i suludo beskrupulozni urugvajski sudija, koji je morao da svira taj bezobrazno napravljeni penal, ako nista drugo onda zbog toga sto su upravo nama, s’ pravom, svirana dva istovetna penala u svakoj utakmici koju smo poceli na Mundijalu.

Ali, osim svih pomenutih ucesnika u reziraju vecno tuzne srpske price, zvane fudbal, odlucujucu ulogu su imali igraci i covek koji ih vodi….usudicu se reci, pre svih igraci….

Osim nesrecnih, sapetih i isfrustriranih Nigerijaca, na Mundijalu ne postoji reprezentacija koja je promasila vise izglednih, realnih sansi za gol. Cak i takva Nigerija je dala tri, a mi jedan plus jedan, sve ukupno dva (oba iz peterca!). Kako u drugu fazu, bez obzira na igru, moze da se ide ako das samo dva gola, a nisi Italijan (a i tu se stvari menjaju)? Odgovor je: ne moze.

Zato i necemo moci da se za cetvrtfinale borimo sa dosadnim Amerima i preporodjenim Urugvajcima/ vrednim Korejancima  za ulazak u polufinale…ali zato, na Mundijalu slucajno zateceni Milovan Rajevac hoce….pa sad vidite. Racunica je ovih dana bila prosta: pobedis i ides dalje..razvoj situacije je bio takav da je ispalo da je bilo dovoljno samo ne izgubiti i dati gol i sve bi bilo drugacije. Znaci, das gol, taj esencijalno sadrzajan element fudbalske igre i ides dalje….moze li jednostavnije biti?

article-1289032-0A2BBBE8000005DC-994_468x327.jpg

Pokazalo se, po ko zna koji put, da srpkom bicu jednostavnost nije bliska osobina, te je sve ispalo na kraju onako kako se malo ko nadao, ukljucujuci i moju malenkost, iako sam sve vreme zazirao da bi neki suludi splet okolnosti mogao sve to da pokvari. Pocetak me je demantovao, nastavak takodje, priblizavnje kraju prvih odlicnih 45 minuta me je unervozilo, jer gola nije bilo, a kada sam do 65 minuta video da krstasima niko nije javio da je drugo poluvreme vec pocelo i da treba da nastave da igraju kao u prvih 45 minuta, bilo je ocigledno prekasno...za njih na terenu nazalost, za mene ne, jer znam da je u fudbalu 20+ minuta ludilo veliko vreme, samo oni to ne znaju…Tih 20+ min je velikim timovima dovoljno da sve (pokusaju) vrate na svoje mesto (obostrana pokazna vezba SVK-ITA, cak i Donovanova epizoda ). Velikim da, provincijalnim ne. Da bi neki tim bio veliki, on cak ne mora da bude ni sastavljan od vrhunskih igraca, kao sto ni skup istih takvih ne garantuje da je tim veliki, ali…pronalazenje tog nevidljivog elementa koji kontrolise i pokrece i odvodi te do velikih dela je….uzasno tezak posao i moze ga obavljati samo neko ko ima znanje, strast, umesnost, mudrost, mentalnu snagu, viziju i mogucnost da sve to umrezi i sprovede u delo…Takvih je u celokupnoj ljudskoj istoriji u bilo kojoj delatnosti bilo svega nekoliko desetina, u igri 11-11 jos manje samim tim, a u nasem slucaju? Odgovor je manje vise suvisan.

Iskren da budem, svoj licni optimizam tacnije nadu spram uspeha sopstvene reprezentacije sam bazirao na verovanju da je Antic sposoban da bar neke od ovih elemenata implementira. U necemu i jeste uspeo, svakako…ali sa druge strane, pokazalo se nedovoljnim za bilo kakav repsektabilniji rezultat na velikom takmicenju. Uspeo je da pokupi krhotine sistema koji je nasledio, da formira ekipu i da je dovede na Mundijal, dobije Nemacku i da vrati ekipu kuci. Nije ni malo…svakako…Ali, da li je dovoljno, spram onoga sto je mogao i trebao, a i sam sa svih osam miliona ocekivao...licno mislim da je premalo. Kako je i sam rekao, bio je fasciniran svojim dolaskom na Mundijal..Ja moram da kazem da to apsolutno ne razumem…sta to znaci? Ok je da budes pocastvovan i sve, ali…sta dalje ima da se o tome misli, pogotovo u njegovim godinama i sa njegovim portfolijem…stvarno ne razumem…Njegov prvi Mundijal...pa sta…na koliko je Mundijala mislio da ce u zivotu biti? Poenta je u tome da je on trebao da bude ta prevaga i faktor odluke koji ce spreciti beskrvnost ekipe i prodrmati je kada treba u vaznom trenutku; da ce uspeti da ih dovede u stanje mentalnog reda da ne prave gluposti po terenu; da ne srljaju kada treba da budu mirni; da ne panice i budu malokrvni kada treba da stisnu i dokrajce protivnika….To sam mislio i ocekivao, jer su to i radili u kvalifikacijama…Nesto od toga, svakako i jeste uradio i zato smo tu gde jesmo: bili na Mundijalu, dobili Nemacku, sve ostalo izgubili, napravili dva vezana suluda penala, ispromasivali se k’o nijedna druga reprezentacija, potrosili poslednjih 20+ minuta ucesca ni na sta (osim jednog gola i nedosudjenog penala) i to je to…idemo kuci, kao poslednji u prilicno jakoj i izjednacenoj grupi….Kako god bilo, mi na Teslu, a Rajevac se nada polufinalu. Dovoljno za srpski fudbal i njegovu buducnost ali i za africki fudbal i njegovu buducnost jer ce ipak bar jedna africka selekcija igrati u 1/8 finala…eto jos jednog apsurda, Srbi spasise Mundijal u svakom pogledu, a sami odose kuci da sacekaju da im Blater posalje zahvalnicu.

Kada se sve to ima na umu, mora da se kaze jos nesto, mozda i najvaznije: nijedan igrac koji je imao priliku da zaigra nije pokazao vise od 80% (i to sam ih castio) onoga sto su do sada pokazivali igrajuci za SRB. Apsolutno nijedan. Cak su vise pokazali oni od kojih se ocekivalo da ce da budu kikseri…Ceo esalon, sto etabliranih sto dolazecih zvezda srpskog fudbala, je manje vise podbacio, bez obira na dosta herojsko izdajnje protiv Nemacke, gde nas je pratila i sreca i vrlo dobro (odlicno prvo poluvreme i besmisleno i snisholdjivo drugo) izdanje protiv Australije, gde nas je sreca definitvno napustila. Dakle, ukupno gledano niko, ni u jednoj liniji tima nije odigrao na nivou na kome je inace u reprezentaciji do sada igrao.

610x.jpg

Zasto je tako, neka o tome misle oni koji su bili fascinirani dolaskom na Mundijal i oni koji ne znaju rec stranog jezika ali kazu da su licni prijatelji Blatera i Platinija, a isto su pricali i danas ne kriju, za one koji su Srbiju u crno zavili, na celu sa onim sto sada mirno spava u svom dvoristu u Pozarevcu.

U toj cinjenici da su bez obizra na povremeno dobre igre, manje vise svi pruzili manje od moguceg i ocekivanog i lezi objasnjenje zasto ce Mundijal sa zarom i uzbudjenjem gledati neki drugi, a nama ce po obicaju biti omoguceno da u miru i bez nerviranja propratimo Maradonin put ka Dungi, Del Boskeu ili ko zna mozda Rajevcu…mada svi znamo da zivot nije bas toliko sladak… 

102352045_crop_340x234.jpg?1277379176 13-06-2010-16-06-02_699237b.jpg

 

 

 

 

 

 

 Apendix:

"Australija, zaista, nikako nije trebalo da pobedi u ovoj utakmici jer, niti su po klasi ravni svom evropskom rivalu niti su imali ni približno pola šansi koliko ih je Srbija stvorila. Ali su, nekako, protivno svim očekivanjima i stanju na terenu, uspeli da za pet minuta postignu dva gola, uliju nešto energije u sopstvenu odbranu i uguše Srbiju", dodaje Times

"Srbija je zaista igrala lepo, doterano i sređeno i kao da je bila na korak do narednog kruga takmičenja. Pokazala je, međutim, da nije u stanju da bilo šta privede kraju. Što zbog propusta kršnog i nepokretnog napadača Nikole Žigića, delom zato što je Krasić izvodeći ludorije zaobišao golmana i promašio, a delom i zato što je australijski čuvar mreže dobro blokirao udarac Branislava Ivanovića", zaključuje Times

"Mislili smo da će Srbija uleteti u drugi krug takmičenja ali je nepojmljivo koliko je taj tim u stanju da svakog iznervira očitom klasom u igri i nemoći da od nje napravi bilo šta", pišeTimes

 

Atačmenti



Komentari (23)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tigrks tigrks 23:06 24.06.2010

ENDE

Још један генерал, после битке.
Filip2412 Filip2412 23:36 24.06.2010

Re: ENDE

tigrks
Још један генерал, после битке.
Pa sta treba da cutimo i da trpimo?

Zadnji su u grupi ako su zato isli na svetsko nisu trebali ni da idu da nas brukaju tamo.
Ovo sa Australijom je mozda neznanje ali ono sa ganom je kukavicluk i sramota.

Izmedju se desilo da nas je Bog pogledao jer sa nemackom smo imali srece ko niko nikad.

Svakako, trebha menjati, pre svega selektora naravno. Ali ako zaista imamo toliko korumpirane ljude u zemlji da selektor ne moze da radi slobodno onda bolje da odmah zajebemo fudbal da igramo, cemu sramocenje?

tigrks tigrks 00:23 25.06.2010

Re: ENDE

Ајде олади човече. Ако је ово твој највећи проблем, ти ниси ни свестан колико си срећан. Нисам присталица теорије завере, јер у питању је интерес, много, много пара. Можда Аустралијанци нису бољи од нас, можда им је боља ракија. Ма опусти се - то је само фудбал.
dragannalovic dragannalovic 08:53 25.06.2010

Re: ENDE

Ali ako zaista imamo toliko korumpirane ljude u zemlji da selektor ne moze da radi slobodno onda bolje da odmah zajebemo fudbal da igramo, cemu sramocenje?

Šta beše sa aktuelnim predsednikom FS i svim tim silnim aferama i proneverenim novcima! Ko je i zašto pustio prethodnog predsednika Fudbalskog Saveza, koji je inače i krstio naše reprezentativce orlićima i promenio boju dresova, da pobegne iz zemlje, normalno sa pokradenim parama? Da li će naši najpoznatiji igrači i predsednici fudbalskih klubova završiti u zatvoru i da li sport može biti izuzet iz opšteg društvenog konteksta i tokova prljavog novca?
Ovi naši momci su se trudili, gdin Antić mi je delovao kao gospodin i simpatična osoba ali svemu tome je nešto nedostajalo! I ne bih rekao da je u pitanju samo sportska sreća.
Pulse Pulse 00:50 25.06.2010

down under

ja a mislila..vidi neko pise kako su promenili pm u australiji bez glasanja pa jos i zenu izabrali
nestor92 nestor92 09:33 25.06.2010

Fudbal u Srba

Ne krijem da mi je Antić simpatičan, a svakako ima biografiju koja ga preporučuje. Vidim da smo već počeli sa smenom selektora pa se zapitah: koga ćete braćo umesto njega?

- možda Kosanovića, Živu, Ljupka, Tumbu, Vermezovića, Ješića?
- Sinišu Mihajlovića koji to neće a i što bi
- Miljana Miljanića?

Što ne bismo nastavili dalje sa istim čovekom i sličnim timom? Što drugi mogu da imaju selektore koji traju bez obzira na relativni neuspeh? Ne mislim na Domeneka, mislim na Lagerbeka, Olsena. Što ne pokušamo da jedinoj stvari koja nešto vredi u srpskom fudbalu produžimo život?

Ili da sve vratimo u ruke Toleta Karadžića.

Ko smo mi i po čemu nam pripada mesto u eliti?

Po društveno sportskim radnicima? Po ledinama sa montažnim tribinama koje zovu prvoligaškim stadionima, po proseku posete od 100 gledalaca ne računajući rodbinu i prijatelje aktera? Po vlasnicima klubova sa širokim ramenima i debelim vratovima? Po bednom utrkivanju dva beogradska kluba za neke "trofeje"? Po debelim minusima na njihovim računima ako uopšte i posluju preko računa? Po nastupima u Evropi ravnim Estoncima i Moldavcima?

Dajte, ljudi!

Naša deca navijaju za engleske klubove...
Atomski mrav Atomski mrav 10:38 25.06.2010

Re: Fudbal u Srba

Naša deca navijaju za engleske klubove...

NNN NNN 14:16 25.06.2010

Re: Fudbal u Srba

nestor92

ljuboten ljuboten 09:35 25.06.2010

Mi nemamo tim za velike domete.

tigrks
Још један генерал, после битке.


Evo što sam napisao pre nego smo poraženi od Australije:
“Ipak vi spakujte kofere pre meča sa Nemačkom, jer i da ih kojim slučajem pobedite, onda će te biti posmatrači protiv Australije, jer će te slaviti predhodnu pobedu.“
Nisam predvideo drugo stanje svesti: „jaći smo i bolji od Australijanaca, samo je pitanje ko će od nas dati golove“.
Takvo stanje duha je preovladalo kod naših igrača kada je počela utakmica. Nažalost, upravo je takvo mentalno stanje uticalo na neefiskanost. Ne bi ni reči o sudiji i nedosuđenom penalu. Jer je isti sudija, prema kriterijumu koji imaju sudije na ovom Svetskom prvenstvu, što je mnogo dobro, Ninković je trebalo da dobije crveni umesto žutog kartona kada je uklizio igraču sa đonovima pravo u noge. A treba znati da sudije više ne moraju da sude bilo kakav kontakt lopte rukom, već samo prosuđuju da li je namerno igranje i da li su time sprečili ugrožvanje sopstvenog gola.
I kako što rekoh, kada je počela utakmica nastala je trka ko će od naših igrača prvi dati gol. Prvi je dobio tu priliku Krasić, i sam pod pritiskom da li će neki tim povećati svotu za da napusti CSK, a zna da Vidiću nije bilo milo kada je on proglašen najboljim igračem Srbije, kreće sam da da gol. Pritom dva igrača srednjeg reda, Ninković i Kuzmanović prvi put igraju na pozicije koje u Barceloni i španskom timu igraju Čavi i Injesta!!!. Eee, da su ova dvojica, onda i Mesi mora da ih vidi dok dribla gde su za da im doda loiptu. No, naš „Mesi“, oću reći Krasić, nema potrebe da pogleda gde su početnici na ključim mestima u reprezentaciji - graditelji i dirigenti napada, ako su Stanković i Vidić dirigenti odbrane, prvi pre, a drugi u šestanjestercu. Ajde da se potsetimo na još nešto. Da imamo Dijegu koji igra u Juvenstusu, Ronaldinja i Paku u Milanu, na čije mesto bi oni igrali kod nas, dok u repereznatciji Brazila nisu ni pozvani?! Kao što bi pre Stankovića u timu bili Zaneti i Kambjaso, a nemaju mesto u argentiskom timu ! Ova istina treba da nas navede na zaključak da mi ne raspolažemo sa toliko dobrih igrača, a ovamo očekujemo vrhuske rezulatate.
I oko ovoga sam na vreme upozoravao, uzimajući kao merilo igre naše reprteznatcije tokom kvalifikacija. Pobedli smo Austriju u Beču, jer su oni slavili predhonu pobedu nad Francuskom. Potom su samo dva napadača, Anjelka i Anri, dva puta predribrali našu užu odbranu, gde nas smatraju najačim, i dali nam dva gola u Parizu, a u Beogradu nismo mogli da ih pobedimo iako su igrali sa deset igrača. Sledila je bleda igra u Beogradu protiv Austrije, poraz protiv Litrvanije u gostima. Poraz i slabe igre na pripemama u Austriji. Da bi posle jadne neigre protiv Gane, naš trener Antić zaključio da mu ključni igrač u ekipi, Milijaš nije od koristi. A gle čuda, Milijaš ne igra ni u Vulverheptonu, ekipa koja je trebala da ispadne iz Prve lige. No, i drugi ključni igrač ali u špicu napada, Žigić cele godine je presedeo na klupi za rezerve u Valensiji. A da, ulazio je nekoliko puta po dest minuta.
I na kraju da zaključimo. Naši medijumi, kao što tu ulogu ima Holivud za Amerikance, zaglupljuju nas da ne možemo da znamo koliko vredimo mi, a koliko druge nacionalne slekcije. Sva mediska sredstva, pogotovu RTS, naravno iz ličnih ijteresa, zadnjih mesec dana su dizali do neba našu reprezentaciju. Imajući u vudu da fufbaleri nemaju taj nivo kulture, čast pojedincima, npr. Vidić, kakav imaju naši košarkaši, odbojkaši i vaterpoltist. Pa još kada znamo da je fubal postao najprofitabilno zanimanje, zbog čega su igrači na udaru užasno visokih spoljnih nadražaja.
Najgore bi bilo tražiti ostavku od Antića. Jer sa njim smo uspeli da uđemo u gnezdo domaće fudbalske mafije. Inače oni jedva čekaju da ponovo nađu nekog Klementa pa da produže da uništavju naš nogometni sport.

NNN NNN 14:26 25.06.2010

Re: Mi nemamo tim za velike domete.

Ninković je trebalo da dobije crveni umesto žutog kartona kada je uklizio igraču sa đonovima pravo u noge.
Grešiš, ovaj, grešiš silno sinko!

Ninkoviću je
Vilkšir
s leđa
namerno (na igrača, a ne na loptu koja je već bila predaleko)
sa obe noge uklizao kad je ovaj već imao
otvoren put ka 16-ercu
posle prelepog driblinga!

Taj snimak će se u školama za fudbalske sudije puštati kao eksplicitan primer crvenog kartona!

Nekoliko minuta kasnije je ovaj povampireni drvoseča, kome je dalje učešće u igri gargantuovski sudijski poklon, centrirao za prvi gol.

A Ninković je regularno uklizao (ali očigledno previše "ambiciozno", možda i pod utiskom ataka na njegovu dalju egzistenciju, ali i labavog sudijskog kriterijuma) i pokupio čoveka - zašta je i dobio zasluženi žuti karton.
ljuboten ljuboten 17:07 25.06.2010

Re: Mi nemamo tim za velike domete.

Taj snimak će se u školama za fudbalske sudije puštati kao eksplicitan primer crvenog kartona!

Nekoliko minuta kasnije je ovaj povampireni drvoseča, kome je dalje učešće u igri gargantuovski sudijski poklon, centrirao za prvi gol.


Priznajem da se ovoga ne sećam, jer je to bilo vreme utakmice kada sam očekivao naš poraz. Duhovito pišete,kao i činjenice koje ste opisali olakšali ste mi tugu za porazom. Hvala Vam!
NNN NNN 19:35 25.06.2010

Re: Mi nemamo tim za velike domete.

Ja sam se izbezumio kad smo primili gol pa sam premestio da vidim rezultat na 2. utakmici, i kad sam vratio, ovi se raduju, komentator ćuti, a meni prolazi kroz glavu "nije valjda 2."
Filip2412 Filip2412 12:59 25.06.2010

...

Meni ne smeta toliko rezultat koji su postigli nego odnos prema igri. Izgubiti protiv Australije na onakav nacin to je neznanje ali igrati onako smesno protiv Gane to je krivica trenera, bolje da je imao gomilu amatera koji se trude, koji trce.
NNN NNN 14:30 25.06.2010

Zajebani ovi brojovi

a mi jedan plus jedan, sve ukupno dva (oba iz peterca!). Kako u drugu fazu, bez obzira na igru, moze da se ide ako das samo dva gola, a nisi Italijan (a i tu se stvari menjaju)? Odgovor je: ne moze.
Može. Gana dala sve ukupno dva (oba iz penala!)
antioksidant antioksidant 14:48 25.06.2010

Re: Zajebani ovi brojovi

NNN
a mi jedan plus jedan, sve ukupno dva (oba iz peterca!). Kako u drugu fazu, bez obzira na igru, moze da se ide ako das samo dva gola, a nisi Italijan (a i tu se stvari menjaju)? Odgovor je: ne moze.
Može. Gana dala sve ukupno dva (oba iz penala!)

Пенал се шутира са 11 метара што је ВАН ПЕТЕРЦА!!!

Дакле услов је дати 2 гола али не смеју оба бити дата из петерца

nobody is perfect nobody is perfect 18:08 25.06.2010

bas tako!

potpuno se slazem sa autorom ali vidim da ima dezurnih branitelja antarinog lika i dela! jos ih je vise na sajtovima 'blica' , 'pressa' itd. iako to ne moze da ulepsa sliku naseg debakla, sigurno ce pomoci da antic ostane! a treba da ide, vise od ovoga on ne moze...
inace, evo sta mi jos smeta:
1) vuvuzele (ma i gusle u toj meri bile bi nesnosljive),
2)jabulani (prevelik obim, prelagana, igraci se saplicu o nju kao da je gumenjak),
3)fifine sudije (bese ok prva dva dana, posle pocese da grese, forsiraju jar itd.),
4)fifa (ipak su oni 'zaostali u vremenu', srecom da nisu i rasisti...).
NNN NNN 19:47 25.06.2010

Re: bas tako!

2)jabulani (prevelik obim, prelagana, igraci se saplicu o nju kao da je gumenjak),
to sam i ja mislio, ali Jabulani ima 440g a fudbalske lopte imaju od 420 - 445g, tako da Jabulani spada u teže lopte.

FIFA Standards / Jabulani Ball Stats
Feature........FIFA Reg.........Jabulini.......Standing
Weight.............420-445.......440/td>......Heavy
Circumference.....68.5-69.5cm.....69.0 +/- 0.2.....Average
Roundness.....1.5% Variance.....1.0%......Good
Water Absorption.....Max 10%......0%......Amazing
Bounce Variance...10cm.....6cm.....Good
Leakage....20% from 3 days...10%....Excellent
This table shows that the moulding technique means the ball retains its shape, and the lack of seaming means there is essentially zero water retention, which will reduce sluggishness of the ball if South Africa defies the odds and rains throughout the World Cup
The weight is interesting - being towards the higher end of the allowed scale means the flight will be truer and more predictable making keepers happy, but also rewarding accuracy for strikers.

Koliko je ovo boldovano besmisleno pokazuju sledeće izjave:
The ball is dreadful. It’s horrible, but it’s horrible for everyone.” – David James (England, goalkeeper)

“The ball is a problem. You can’t anticipate which direction it is going to go in. It is difficult for defenders to deal with and you can’t take your eye off the ball until the very last second.” – Marcus Tulio Tanaka (Japan, defender)

“The new ball is not decent, not just for goalkeepers but for everyone. Its trajectory is unpredictable.” – Gigi Buffon (Italy, goalkeeper)

“It’s very weird. All of a sudden it changes trajectory on you. It’s like it doesn’t want to be kicked. It’s incredible, it’s like someone is guiding it. You are going to kick it and it moves out of the way. I think it’s supernatural, it’s very bad.” – Luis Fabiano (Brazil, forward)

“It’s like a beach ball.” – Claudio Bravo (Chile, goalkeeper)

“It’s terrible… like a ball you’d buy in a supermarket.” – Julio Cesar (Brazil, goalkeeper)

“Maybe they should stop trying to keep developing the ball and just change the look of it. The ball goes all over the place.” – Seigo Narazaki (Japan, goalkeeper)

“It’s a little sad that in a competition as big as the World Cup to have such a poor ball. It’s not just the goalkeepers complaining, but the outfield players as well.” – Iker Casillas (Spain, goalkeeper)

“It’s a catastrophe. I played with many different balls, some of which wiggled or changed directions, but this one is the worst of them all.” – Vladimir Stojkovic (Serbia, goalkeeper)

“It’s a disaster… It moves so much and makes it difficult to control. You jump up to head a cross and suddenly the ball will move and you miss it!” – Giampaolo Pazzini (Italy, forward)

Nothing new here, and lots of goalkeepers moaning as always, but it does seem the Jabulani has come in for more criticism than previous World Cup balls.

Unfuckable Unfuckable 18:40 25.06.2010

baš i nije tako

Ja se, evo, uopšte ne slažem s autorom, ali poštujem njegov ugao gledanja. Mislim da je (takav ugao gledanja) paradigma našeg čuvenog načina "razmišljanja" gde svakoga ko napravi bilo kakav proboj odmah kujemo u zvezde, a kada kiksira ukopavamo u zemlju bar do nafte (eh, da je bar nafte!).
U Zemlji Savršenih kiksevi se ne opraštaju, baš slatko.
Dakle, hajde da stvari pokušamo da pogledamo iz drugog ugla, bar na tren: imamo tim ali nemamo rezultat. Po prvi put posle jako mnogo vremena mi možemo da kažemo da imamo ekipu od oko 20 igrača (tu i tamo neka rokada ne bi škodila) za koje bi većina istinskih ljubitelja fudbala mogla reći da ne predstavljaju sramotu ove, u fudbalu dobrano izblamirane države već da poseduju potencijal, i to popriličan.
Ono što imamo u ovom trenutku to je velika škola (i za njih kao igrače, ali i za Selektora) i jako skupo plaćeno sticanje iskustva igranja na najjačem turniru na svetu, gde revanš utakmica - nema.
Nije sve bilo dobro, ali ni tako tragično kako se pokušava prikazati, uzrok celom karambolu treba tražiti samo i jedino u premijernoj utakmici protiv Gane.
Posle toga, naši igrači su jednu "ili - ili" utakmicu rešili u svoju korist, drugu nisu uspeli: čitam komentare nezadovoljnih igrom protiv Nemačke (zaboga, ako ne "zgazimo" protivnika kao Rumune u Bg, valjda se ne računa?) pa neka me neko podseti utakmice gde je nacionalni tim Nemačke "zgažen" a da je SP bilo u pitanju, ja se nešto ne sećam.
Tu smo "uhvatili" rezultat, ali je (zaboga!) igra bila problem. To što je višedecenijski kompleks "padanja gaća pred Nemcima" bar malo razblažen i time napravljena sasvim zdrava i dobra osnova za slične buduće nastupe prema ...Holanđanima, Rusima, kome god, nikoga izgleda ne zanima.
U poslednjoj utakmici smo imali igru ali ne i rezultat, mislim na veći deo meča. To je ono što ostaje da se dotera u predstojećim kvalifikacijama (ako opet ne zasedne neki Umetnik tipa Đora, Živa...) a to je da se takve "ili - ili" utakmice, uz prilježniji rad na koncentraciji u presudnim momentima, počnu dobijati.
Ovaj tim i ovaj selektor treba da ostanu zajedno, a njihovu stvarnu vrednost biće moguće proceniti tek 2012.

edit:
primećujem komentare okolo, pa i čitave blogove koji se bave time ko je šta pio & pušio - i na pamet mi pada pokojni Čava Dimitrijević koji je "gario" sve u 16 i dolazio poprilično podgrejan na Derbije, ali dok je delio lopte "k'o rukom" to nikoga nije previše zanimalo. Kada je zanimanje počelo, dešavanje je odmaklo toliko da su sve te stvari najviše i jedino smetale baš - Čavi.
Šta hoću da kažem: da su naši igrači prošli u 1/8 niko se time ne bi bavio (što samo potvrđuje da je dušebrižništvo iskazano bavljenjem glede tog "pitanja" krajnje sumnjiva rabota za jednokratnu upotrebu).
Međutim, pošto je prolazak među 16 izostao, doduše bez poraza tipa 0:6, bez selektorove rodbine u ekipi i bez demonstrativnih - ja - sam - bre - zvezda - napuštanja kampa, daj da udarimo bar po nečemu, jer to je ovde stvar navike, da ne kažem folklora ili uslovnog - odrubite - im - glave - refleksa. Jednostavno, najbezbedniji i najlakši način razmišljanja je dekapitacija sa sve raznošenjem komada tela po blatu, pa zašto izbegavati tu dobru tradiciju?
Zato što ova ekipa (pa i njen trener) ne liči ni na jednu prethodnu, eto zato.
NNN NNN 20:34 25.06.2010

Re: baš i nije tako



A "ko je šta pio & pušio" je nivo žute štame (kurir, skandal i slična sranja)
noboole noboole 01:10 26.06.2010

Re: baš i nije tako

*ble - Ej-Men!

A tek kako su napadali Pantelica, i to svo ovo vreme, a covek je malte-ne jedini nas napadacki napadac. I postize prilicno dobre rezultate bilo gde da igra. I, bolje da je drmno jedno pred Ganu, momak dao go protiv Australije.
hannah.greener hannah.greener 12:05 26.06.2010

gotovo je,

rešio sam.

NIKADA više neću navijati za "naše". Tog 23. kao da sam doživeo katarzu - navijao sam za Slo, svim srcem, kao da su moji, zbog toga što živim u Slo, zbog žene i deteta, zbog drugara, zbog Keka i onoga što je od te repke napravio, i prošao sam kako sam prošao. Toj ekipi nemam šta da prigovorim - bolje od toga kako su odigrali ovaj turnir, oni jednostavno ne mogu. Kapa dole.

Onda su na red došli Srbi. OPET sam navijao za njih, svim srcem, naivno verujući da će se ono što je REALNO, na terenu i REALIZOVATI. Prvo poluvreme sam nekako preživeo, i prvih 15 minuta drugog. Onda je nešto puklo u meni, shvatio sam da se neće dobro završiti, i prvi put od kako pratim fuzbal, sam prestao da gledam utakmicu i otišao da se brijem. Jednostavno, više nisam mogao. Žena me je obavestila o prvom, odmah zatim i o drugom golu, pa o onom našem otpatku... Ja sam se lepo obrijao, okupao i video snimak drugog gola Kengura (ništa loše ne želim ovim da kažem) i jedinog našeg.

Par dana mi je trebalo da skapiram o čemu se radi. Kladim se da, ako uzmete komentar BILO KOJE utakmice SFRJ iz šezdesetih, utakmice koju smo izgubili, naravno, i samo zamenite reči "Australija", "Srbija", "Krasić", "Južna Afrika" i slično, dobijate potpuno realni prikaz naše igre. "Mnogo hteli, mnogo započeli", "umrli u lepoti igre", "nedostajala samo realizacija", "hrabri i srećni KOJIGOD idu napred", "ostavili smo lep utisak", "okrenimo se sledećem ciklusu" i ostale BALJEZGARIJE kojih mi je več poodavno dosta.

Dok se ne preselim u recimo, Nemačku, Argentinu, Brazil ili Holandiju, neću navijati za naše. Dok ne osvanu naslovi tipa "balkanski kasapi uz pomoć sudija u četvrtfinalu", "srećno do pobede", "bez igre do 2-0", "tajitaj povredio četiri protivnička igrača i dobio samo žuti karton", "igrom na ivici faula do polufinala" i tajrad, ja fudbal gledam, uživam u lepoti igre, navijam za simpatičnije mi, ali onako lagano, uz pivo i gricke, bez nerviranja, bez emocija.

Ne mogu više, BRE!!!
ljuboten ljuboten 08:47 27.06.2010

Ponosimo se onim što jesmo.

Filip2412
Meni ne smeta toliko rezultat koji su postigli nego odnos prema igri. Izgubiti protiv Australije na onakav nacin to je neznanje ali igrati onako smesno protiv Gane to je krivica trenera, bolje da je imao gomilu amatera koji se trude, koji trce.

Nemački fudbaleri, a sada se to očiglednije da primetiti kod američkih, nemaju takvu sputanost kakvu imaju srpski, zbog prevelikih očekivanja cele nacije, tačnije preuveličavanja sposobnosti naših igrača. Setite se kako je sinoć dao drugi gol Amerikancima napadač Gane. Da li bi naš Žigić mogao da ispolji takvu energiju, da izdrži kontakt-pritisak dva protivnička igrača, da im umanke samo za toliko da levicom udari po lopti kao da je iz topa bila ispucana. Slično bi mogao da to uradi od naših napadača samo Jovanović. Rekoh slično, no ne isto. No, on je postavljen da igra kao krilni napadač! No, kada god dobije priliku da se nađe u sredini, pa još blizu gola...setite se kako je dao gol Nemcima.
Setite se kako je Žigić dobro smirio liptu glavom u petercu Autsralije, spustio je na zemlju i šutirao preko gola. A zašto ne u gol?! Pa zato što nije udarc izveo sa punom mentalnom i fizičkom snagom, kada mora da se osloni na najbilžeg protivničkog igrača, jer za upotrebu cele energije igraču treba veći prostor. A zašto je to tako?! Pa zato što je već sumnjao u sebe. Njegovo verovanje u sebe, kao i većine drugih igrača, več je bilo potrošeno tokom rpvog poluvremana, kada su stvarali situcaije da daju gol, pa nisu. A nisu jer su previše bili sigurni da će se nadavati golova. „Bože moj pobedili smo Nemačku, lako ćemo sa pacerom - Austraijom.“
Zaključak. Sa našim ljudima je daleko teže raditi, jer su sasvim druge mentalne građe od igrača „velikih nacija“. Stavio sam pod navodnicima da se Srbi ne uvrede. Jer i mi imamo veliku istoriju, ali smo u njoj bili žrtve. Dok Nemci, Amerikanci, Englezi i njihovi Austrlijanci su uglavnom tukli druge kad god im se prohtelo, pa su lako izlazili iz nekog poraza. Pominjem ratove, jer i sport je borba, mentalna snaga isto toliko važna koliko i fizička.
To je još lakše primetiti kod naših tenisera i teniserki. No njima je lakše. Ako ne pobeđuju na terenu, osvajaju ljude svojom dobrotom, ponašanjem, lepotom tela ili duha, gotovi svi kada dobiju priliku. Kao što Ilija Bozoljac podiže na noge svu britansku gospodu, još da ga oduševljeno pozdrave kao da su videli Isusa Hrista. A jesu. Jer Ilija je pokazao da je ispunio prvu Isusovu poruku: „Pogledaj u sebe, Ti si Bog“. Nažalost, mi smo te večeri bili programirani da očekujemo pobedu od naših fudbalera, pa smo propustili najlepšu priliku da proslavimo jednistveno lepo ponašanje našeg Ilije viđeno u celoj isroiji tenisa. Ma da često su Novak i drugi naši teniseri pokazivali više puta da su pre svega Veiliki Ljudi. Kao što cela Engleska zna za Vidićevo, malo je reći gospodsko, božanstveno ponašanje. Da je Englez već bi bio kandita da dobije tutulu Sera.
I na kraju poenta, koja daje dogovor na rečenicu u naslovu. Da možemo kojim slušajem mediima da zabranimo da slave uspehe naših fudbalera pre nego ih ostvare, da ne veličaju njihove skromne rezutlate pre dolaska na Svetsko prvenstvo, i sa ovakvim sastavom, tvrdim, na sredini terena vrlo slabog, pokraj ovih protivnika koje smo imali, dogurali bi makar do Uragvaja.
duca015 duca015 14:12 30.06.2010

Novi pocetak?

Za razliku od autora teksta, ne vidim ovu eliminaciju kao kraj sveta, niti moram da trazim hiljadu i jedno opravdanje, ili krivca za eliminaciju, mislim da sam dovoljno doziveo srecnih / razocaravajucih trenutaka gledajuci ekipe koje podrzavam da znam da bolji ne pobedjuje uvek, odnosno, da nekad bas nece...

Ako cemo po kvalitetu igre da ocenjujemo nas nastup, mogu da se slozim da nismo bili na nivou iz kvalifikacija, ali i da primetim, sto mnogi nisu primetili, i da nismo igrali svoju igru. Zasto? Pa nasa igra iz kvalifikacija je bila miks kratkog pasa i dijagonalnih pasova od 30-40 m na krilne igrace, sto smo i probali da igramo u prvoj utkamici, i pokazalo se da nasa krila nisu u stanju da prime te pasove (moj licni utisak je zbog lopte, jer sam iste gafove vidjao i od mnogo vecih majstora od Krasica, Pantelica ili Jovanovica, eto sinoc je slican gaf imao i C.Ronaldo). Samom promenom nacina igre, potreba za Milijasem u timu je nestala. Druge dve utakmice smo odigrali vise nego korektno, a i protiv Gane moze da se kaze da smo glupo/nesrecno porazeni (moze kako se kome svidja). Nakon svega, smatram da smo imali jedan veoma dobar nastup, sa kog je nedostajao krajnji rezultat. Nevolja je jos veca sto nam se zbog situacije sa zrebom i desavanjima u ostalim grupama otvarao put do polufinala, i to je ono sto najvise boli...

Sto se selektora tice, iako smatram da je napravio par gresaka, ipak mislim da je dobro odradio posao. Ako mene pitate koje su te greske, onda cu navesti samo dve - nepozivanje Ninkova - nama je trebao taj profil igraca, jer ni sam Antic nije ocekivao da Rukavina menja Ivanovica na zadovoljavajuci nacin. Pogotovu nam je bio potreban jer smo morali da spustimo loptu na zemlju i da igramo, u takvoj situaciji igrac koji zna i moze da iznese loptu 30-40 m u polje i uputi dobar centarsut, i to da ponovi vise puta na utakmici zlata vredi. Takav nam je trebao i protiv Australije. Druga zamerka je vadjenje Zigica i Krasica iz igre u zavrsnici protiv Australije. Bez obzira na to sto on nije odigrao kako moze, ovo nije smeo da radi jer je prvi igrac vezivao protivnicke igrace za sebe i otvarao prostor za ostale, sa njegovim izlaskom smo to izgubili, a vadjenjem Krasica smo izgubili kontrolu lopte, jer nismo imali igraca koji je mogao kvalitetno da probija.

I sad, dok citam komentare o smeni Antica, ili o teorijama zavere, nisam siguran da li se na te komentare treba nasmejati ili dohvatiti maramicu i zaplakati. Posle pobede protiv Madjarske i Nigerije neposredno pred Mondijal u Francuskoj, prvi put vidim ekipu koja zna sta hoce, i uglavnom uspeva da dodje do toga sto zeli, nismo uspeli, pa sta, nisu uspeli ni Italijani, nisu ni Englezi, nece jos neki, pa ljudi nije smak sveta. Mi imamo igru, imamo ideju kako da dodjemo do protivnickog gola i budemo opasni, sto vec deceniju i vise nismo imali, rezultati ce doci...

Osim ako ne uradimo nesto tipicno srpski - prelomimo preko kolena, popljujemo i pokopamo bilo sta ili koga sto nam nije bas po volji...

Vreme je za novi pocetak...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana