Nikada više ovde

Srđan Mitrović RSS / 02.12.2007. u 17:27

srdjanos0.jpg

Jedan od najboljih svetskih scenografa, Miljen Kreka Kljaković dao je intervju za dnevni list Večernje novosti. Kako to već biva kod nas, povod za intervju je njegovo napuštanje projekta "Sveti Georgije..." Srđana Dragojevića.

Kreka je radio scenografiju u preko 20 filmova širom sveta (Arizona dream, Underground, Delicatessen, Dune), a sada je došao da pomogne da srpski film "napravi pomak i iskoči iz okvira amatersko-neprofesionalne produkcije sa kojom se na ovim prostorima susrećemo već dugi niz godina." Nažalost, u tome se prevario.




get_img?NrImage=2&NrArticle=1263

 

Kreka kaže: Projekat sam napustio na samom kraju, kada je scenografska koncepcija u potpunosti bila zaokružena i izvedena, takoreći, do kraja, a likovna strana ovog projekta imala male šanse da bude ugrožena. Razlozi mog napuštanja su nekorektan i neprofesionalan odnos produkcije prema mom agentu, tačnije, prema agenciji koja me zastupa i za koju sam vezan već 15 godina.

Dugovanja, bežanja od obeveza i neisplaćen honorar, bili su osnovni razlozi zbog čega je moja agencija raskinula saradnju sa ovim filmom i stopirala moj dalji angažman.

 

 

Nažalost, amaterizam i neprofesionalnost uvukli su se i u ovaj film. Ovaj projekat su vodili i još uvek vode pojedinci bez većeg iskustva i znanja, a rezultat svega toga su prazna kasa, neisplaćeni honorari i velika dugovanja.

SeloSvGeorgijeUbivaAzdahu_BLU_002.sized.jpg

 

Jedan komplikovan i skup film kao što je ovaj ne može se organizacijski postaviti u iste okvire kao običan, jeftini domaći film. U arhitekturi se zna da temelji različitih objekata ne mogu biti isti, oni se menjaju od projekta do projekta, pa se i ovde moralo voditi računa da šema kojom se radi jeftin domaći film ne može biti primenljiva na komplikovan i skup projekat kao što je ovaj. Neko je, međutim, bio ubeđen da posle iskustva u izgradnji jednog kokošinjca u svom dvorištu može napraviti i Ajfelovu kulu, ali to je tema za neku drugu priču.

 

 

 

Mene zastupa agencija "Sandra Marš" iz Los Anđelesa, kuća koja zastupa najveće filmske scenografe na svetu, oskarovce kao što su Dante Fereti, Eugenio Zaneti i drugi... To je isuviše velika i ozbiljna agencija da se sa njom može neko poigravati. Izgleda da to produkcija ovog filma nije dovoljno ozbiljno shvatila.

Moj problem je što mi se sve ovo desilo u sredini iz koje sam potekao, što sam kod agenta insistirao na ovom projektu, što sam zbog toga odbio neke druge ozbiljnije poslove, što sam se ugovorom odrekao svih svojih autorskih prava u korist ovog filma, honorara i autorstva TV-serijala, pristao na najminimalniji honorar i uspeo da ubedim agenciju da na sve to pristane i potpiše ugovor u nadi da će produkcija "Svetog Georija..." ispoštovati minimum svojih obaveza. Producent ovog filma uspeo je da izbegavanjem i tih minimalnih obaveza moje angažovanje pred sam kraj filma dovede u pitanje. To je već stvar kulture, neprofesionalnog odnosa i amaterizma o kojem sam već govorio.

Ne bih voleo da scenografija ovoga projekta posluži kao pokriće za velike troškove na ovom filmu. Ona ne košta puno u odnosu na režijske i scenarističke zahteve koji su pred nju postavljeni. U pitanju je epoha, a samim tim bio je zahtevan i dekor. S obzirom na veličinu i kvalitet koji je izveden, kod laika izaziva uverenje da su to bila skupa scenografska rešenja.

user_11_georgije1.jpg

 

Suma od dva miliona evra o kojoj se priča, iskreno rečeno, prevelika je i za mnogo veće i raskošnije dekore koje sam radio na raznim mestima po svetu. Međutim, to me nimalo ne čudi, jer smo mi sredina koja je sklona mistifikaciji i preterivanju. Istina je da je za potrebe ovog filma izgrađen veliki dekor i da je to bilo i jedino pravo rešenje kako bi film dobio svoju likovnu vrednost i celinu, a produkcijsko-organizacioni problemi smanjeni na najmanju moguću meru.

 

Po mom preciznom obračunu koji sam izveo, svi troškovi scenografije na ovom filmu ne prelaze jednu trećinu cifre o kojoj se priča.

video: svinja se češe o Krekinu scenografiju

Veoma sam razočaran, rekao sam - sada i više nikada.... Ne bih više voleo da dolazim u ovakve i slične neprofesionalne odnose. Bolje je sve posmatrati sa strane i biti van svega što se dešava. Ako je ovo bio moj pokušaj da se jednom značajnom filmskom projektu pomogne, onda neka i ostane samo kao pokušaj, jer je moj entuzijazam na ovim prostorima i sa ovim filmom defintivno iscrpljen.



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

berab berab 17:48 02.12.2007

Kreka

Ovaj slucaj je paradigmican za ceo skup poslovnih ,kulturnih ,sportskih,politickih i drugih javnih aktivnosti u ovoj zemlji.Ali on ima svoju predistoriju i svoje razloge.Iako je socijalizam bio poznat kao teror voluntarizma(partije)nad profesionalizmom nagde pri kraju ovog drustvenog sistema u nas pocinje preovladavati svest da dobar partijski kadar ne moze da vozi avion ili operise srce.Onda je Milosevic sve vratio na pocetak i to doba jos uvek traje.U ovoj zemlji ministar moze biti svaka budala,televizijski voditelj polupismeni mucavac a biznis je postao sinonim za prevaru.Ratni heroji su bili kriminalci a novinari oni koji su sa njima delili plen.
Ovo sto se desilo Kreki je pravilo a ne izuzetak.Ovde se laganje u oci smatra vrhunskim menadzmentom.I sto je najtragicnije u samom drustvu ne postoji svest da je to defektno,bolesno,destruktivno.Ne,to se smatra ne samo moralnim vec i pozeljnim stanjem stvari.Zivot je uveliko postao laž a slojevi laži su tako debeli da najveći broj ljudi i ne zna da se negde duboko krije i ona druga prava ,stvarnost.
Unfuckable Unfuckable 17:52 02.12.2007

Re: Kreka

...brate, odro si ih.
Preporuka.
p.s. - tko je producenat, ak se može čuti ?
i još nešto : stičem utisak da nema mnogo zadovoljnih ljudi posle saradnje sa Srđanom Dragojevićem....
andjelija andjelija 17:59 02.12.2007

Re: Kreka

zao mi coveka. grozno je razocarati se.
asterix asterix 18:07 02.12.2007

Re: Kreka

Chesto se deshava da se ljudi polakome na Krekine setove i da posmatrajuci ga sa strane kako diriguje radove, pomisle: Ovo je jednostavno, pa to mozemo i sami bez Kreke.
Nazalost to uslovljava Kreku da jede svoje zivce, kojih nema previshe:)
Pozdrav i podrshka Kreki.

P.S. Fumagali jede makarone u Maroku:)
nestorijanac nestorijanac 17:50 02.12.2007

E, moj komsija....

" jer je moj entuzijazam na ovim prostorima i sa ovim filmom defintivno iscrpljen."
(Nadam se da ste se konsultovali sa Krekom oko postavljanja ovog teksta na Blog.)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:52 02.12.2007

Re: E, moj komsija....

nisam se konsultovao, već sam ga preuzeo sa sajta Večernjih novosti. Verovatno sam napravio veliku grešku, ali mene je ovaj intervju veoma uznemirio. Puna podrška Kreki
Unfuckable Unfuckable 17:55 02.12.2007

Re: E, moj komsija....

...a što bi morao da se konsultuje ?
Čovek je samo preneo ono što je video u novinama / na sajtu.....ne verujem da je to zabranjeno.
nestorijanac nestorijanac 17:55 02.12.2007

Re: E, moj komsija....

Verovatno sam napravio veliku grešku, ali mene je ovaj intervju veoma uznemirio. Puna podrška Kreki

Ma, nisam to mislio ! Kakva crna Vasa greska !
Nego, Kreka je skroman i diskretan covek i verovatno mu je muka da sto uopste i ponadao bilo cemu drugom. Ovde. Pozdrav Vama

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:59 02.12.2007

Re: E, moj komsija....

kreka je veliki umetnik i ja veoma poštujem njegov rad. i veoma sam besan da zbog nekoh idiota, neki mladi reditelji neće biti u mogućnosti da sarađuju sa Krekom.
Maloje ljudi kao što je Kreka. Imamo još i Veljka Despotovića.
izvinjavam se, nismo se baš bili razumeli. još uvek sam pod utiskom čitanja intervjua.

JJ Beba JJ Beba 18:09 02.12.2007

Re: E, moj komsija....

Kreka je super lik. Uvek je bio.....
Kreko, ne daj da te zajebavaju ti amateri, te male provincijske filmadžaje
Podrška Kreki
jananderson jananderson 19:10 02.12.2007

Re: E, moj komsija....

JJ Beba
Kreka je super lik. Uvek je bio.....
Kreko, ne daj da te zajebavaju ti amateri, te male provincijske filmadžaje
Podrška Kreki

Podrska Kreki i po drska amaterima i malim provincijskim pacovima!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:43 03.12.2007

Re: E, moj komsija....

Srđan Mitrović
nisam se konsultovao, već sam ga preuzeo sa sajta Večernjih novosti. Verovatno sam napravio veliku grešku, ali mene je ovaj intervju veoma uznemirio. Puna podrška Kreki


Ima li to neke veze i sa zamenom Mire Banjac Micom Trofrtaljkom....?
bkc
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 08:53 03.12.2007

Re: E, moj komsija....

nema nikakve veze.
to su dve potpuno razliite priče, što i vi to dobro znate.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:54 03.12.2007

Re: E, moj komsija....

Srđan Mitrović
nema nikakve veze.
to su dve potpuno razliite priče, što i vi to dobro znate.



Mislio sam metaforicno....a ne samo po pitanju kastinga.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:02 03.12.2007

Re: E, moj komsija....

Branislav Kovačević Cole
Srđan Mitrović
nema nikakve veze.
to su dve potpuno razliite priče, što i vi to dobro znate.



Mislio sam metaforicno....a ne samo po pitanju kastinga.

mislim nema veze, čak ni metaforično. jedina dodirna tačka je dragojević.

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:07 03.12.2007

Re: E, moj komsija....

Srđan Mitrović
Branislav Kovačević Cole
Srđan Mitrović
nema nikakve veze.
to su dve potpuno razliite priče, što i vi to dobro znate.



Mislio sam metaforicno....a ne samo po pitanju kastinga.

mislim nema veze, čak ni metaforično. jedina dodirna tačka je dragojević.




Jedina dodirna tacka je Dragojevic- reditelj....SAMO!!! Pa ok!
MightyNora MightyNora 17:57 02.12.2007

Podrska

Podrska Kreki
Preporuka za tekst

No more comment
Spiridon Spiridon 18:01 02.12.2007

Miljen Kreka Kljaković

ako je ovo rekao covek koji je ucestvovao u stvaranju navedenih filmova onda mu treba verovati

Specijalno vaspitanje
Sok od sljiva
Nesto izmedju
Tajvanska kanasta
Jagode u grlu
Dom za vesanje
Arizona Dream
Underground
Varljivo leto '68
Petrijin venac
Miris poljskog cveca
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:04 02.12.2007

Re: Miljen Kreka Kljaković

a da ne spominjem Delikatesnu radnju, za koji je dobio Cezara

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 18:04 02.12.2007

ovo je sad

i mene uznemirilo
tacno znam to osecanje iako su mnogo manje stvari i pare u pitanju ali nemam petlju da kazem nikad vise...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:12 02.12.2007

Re: ovo je sad

često se zapitam koja je to granica kada treba da se kaže Dosta, nikad više. Nisam još našao taj odgovor.
asterix asterix 18:18 02.12.2007

Re: ovo je sad

Granica je da kada kao patriota ponudish svoje profesionalne usluge domacoj firmi ispod cene (uzgred odbivshi par projekata trulih kapitalistichkih firmi koja placaju zlatom) a za uzvrat ne osetish trunku poshtovanja vec te tretiraju kao budalu i za finale te na kraju uskrate i za to malo shto si im naplatio.
juzer juzer 01:20 03.12.2007

Re: ovo je sad

Srđan Mitrović
često se zapitam koja je to granica kada treba da se kaže Dosta, nikad više. Nisam još našao taj odgovor.






To je bas bash diskutabilno..ali sve se snima i gleda..(h)eh peha..
MilutinM MilutinM 19:37 02.12.2007

Re: Azdaha

http://www.zillionfilm.com/srp/azdaha/index.html


Boga mi, lepo društvo snima film i radi to što kaže ovaj blog (skinuto sa njihovog sajta - sve citiram):

PRODUCENTI
Dušan Kovačević
Lazar Ristovski
Srđan Dragojević
Milko Josifov
Biljana Prvanović

IZVRŠNI PRODUCENTI
Biljana Prvanović
Milko Josifov

Projekat je dobio podršku evroskog fonda EURIMAGES u julu 2007 godine.
ivana23 ivana23 19:55 02.12.2007

Re: Azdaha

MilutinM
Boga mi, lepo društvo snima film i radi to što kaže ovaj blog (skinuto sa njihovog sajta - sve citiram):
PRODUCENTI Dušan Kovačević Lazar Ristovski Srđan Dragojević Milko Josifov Biljana Prvanović
IZVRŠNI PRODUCENTI Biljana Prvanović Milko Josifov
Projekat je dobio podršku evroskog fonda EURIMAGES u julu 2007 godine.

Zato sam i stavila link, neko je gore pitao ko je producent, pa rekoh neka se lepo vidi.
MilutinM MilutinM 19:57 02.12.2007

Re: Azdaha

Da, shvatio sam, ali nisam mogao da odolim da ne prenesem
ivana23 ivana23 19:59 02.12.2007

Re: Azdaha

MilutinM
Da, shvatio sam, ali nisam mogao da odolim da ne prenesem

Neka, i treba.
Ivan Marović Ivan Marović 21:17 02.12.2007

Re: Producenti

Ne znam kako je u svetu filma, ali u industriji video igara (koja je pod uticajem filmske) ima producer, koji je kapa nad svima i njegov je cilj i da nađe pare i da brine o ideji itd, onda ima executive producer koji bi u ovom slučaju bio direktno odgovoran (jer je on kao premijer), kao i managing producer (operativac, brine o kinti, vremenu itd.). Ja sam npr. producer, moja odgovornost će se meriti na kraju, a sad ako nešto krene po zlu (recimo napusti nas lead designer), kriv je executive producer i njega će da lemamo.

U ovom slučaju, ako je paralela dobra (odnosno da je ovo video igra), odgovorni su Biljana Prvanović i Milko Josifov, ako je izvršni producent isto što i executive producer. Mada mi je čudno da projekat ima dva izvršna producenta. Je li to uobičajeno?
angie angie 18:28 02.12.2007

BASH SRAMOTA!

Al nije iznenadjujuce- to je taj manir, vecinu filmova koje sam videla, a koji su snimljeni zadnjih godina, samo su me ostavili u chudu- ko je dao pare za ovako neshto- pa mi je jedini smilen odgovor bio -londri!

Ito kao kad bata prelic sa svojom "chuvenom" marketinshkom firmom , odradjuje za javna preduzeca posao- koji se kosi sa bilo chime shto je advertajzing ili nikada ne ispadne nishta- sem shto mu je placeno. A evo opet ce da snima film- valjeda opet neshto treba da se opere.

Za nekog kao shto je Kreka, bolje da se ne upushta sa ljudima koji su navikli samo na vacaranje, muvanje,i sve shto uz to ide.

Bash mi je zao!
audrey audrey 18:45 02.12.2007

strašno

Srašna priča, Srdjane.
Imam par prijatelja koji u Srbiji rade u oblasti dizajna, fotografije i montaže i ne mogu da prežive jer ih poslodavci redovno zeznu i ne plate im. Dakle, ljudi rade kao ludi i na kraju maltene preko suda izvlače 150-200 evra honorara od tipova koji voze džipove. Jednom od njih se smučilo i sad radi samo za ljude napolju, preko interneta, i gotovo ne izlazi iz stana. Ali te priče kako se poslodavci izvlače, pa kako zapošljavaju i totalne neznalice i idiote, toliko glupe da ni ne ukapiraju da ne umeju da rade, pa onda tim "saradnicima" vadiš greške... te priče su mi kao naučna fantastika. Ali tako je.
Ne ceni se profesionalizam, ne ceni se znanje, iskustvo, ma perverzija, nemam reči. Baš si me potresao blogom.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:50 02.12.2007

Re: strašno

ovde u srbiji se vrlo lako odričemo stručnih i pametnih ljudi. opstaju izgleda samo bubašvabe. za pristojen ljude ovde više nema mesta.
svaka čast pojedincima, hrabrim i upornim ljudima koji pokušavaju da opstanu u ovoj žabokrečini.
i mene je kreka veoma potresao. šta da radimo tek mi ostali, koji pokušavamo da se bavimo filmom u srbiji.
angie angie 18:56 02.12.2007

Re: strašno

brate= u red ispred embajade!
audrey audrey 19:18 02.12.2007

Re: strašno

Meni je najgore što ljudi ne vide da ih to sve siromaši, da je kontraproduktivno, da su sad ućarili 100 evra al izgubili Kreku zauvek. I da to šteti svima, celom društvu. Čudi me nedostatak tog malo šireg pogleda, nego samo od danas do sutra, ja predjem tebe, ti predješ mene, a stručnjaci pobegli. I sad će Dragojević uštedeti par stotina ili hiljada nečega što je svakako mogao da plati, a Kreka ode. Koja glupost, kao idioti. Prosto ne mogu da poverujem. Baš bih volela da ga pitam da li on misli da je on ispao pametan u svemu tome.
surabya johnny surabya johnny 20:04 02.12.2007

Re: strašno

"Producent ovog filma uspeo je da izbegavanjem i tih minimalnih obaveza moje angažovanje pred sam kraj filma dovede u pitanje. To je već stvar kulture, neprofesionalnog odnosa i amaterizma o kojem sam već govorio"- kaze scenograf.
dakle, Dragojevic jedva da ima neshto sa chitavom prichom- osim shto se upustio u reziju nedotupavne srpske priche, shto je sasvim druga pricha i nema veze sa Krekinim kreketanjem.
osim toga, Kreka je imao dovoljno iskustva da zna s kim se i shta i kako moze od-raditi u Srbiji, tako da mu naknadni lamenti u Vecernjim novostima ne sluze ni malo na chast.
ivana23 ivana23 20:14 02.12.2007

Re: strašno

surabya johnny
"Producent ovog filma uspeo je da izbegavanjem i tih minimalnih obaveza moje angažovanje pred sam kraj filma dovede u pitanje. To je već stvar kulture, neprofesionalnog odnosa i amaterizma o kojem sam već govorio"- kaze scenograf.dakle, Dragojevic jedva da ima neshto sa chitavom prichom- osim shto se upustio u reziju nedotupavne srpske priche, shto je sasvim druga pricha i nema veze sa Krekinim kreketanjem.osim toga, Kreka je imao dovoljno iskustva da zna s kim se i shta i kako moze od-raditi u Srbiji, tako da mu naknadni lamenti u Vecernjim novostima ne sluze ni malo na chast.

Dragojevic je jedan od producenata, pise lepo....
JJ Beba JJ Beba 20:29 02.12.2007

Re: strašno

nema veze sa Krekinim kreketanjem.osim toga, Kreka je imao dovoljno iskustva da zna s kim se i shta i kako moze od-raditi u Srbiji....

jonny
- Kreka je snagom svog talenta postao svetsko scenografsko ime i sigurna sam da vrlo dobro zna o čemu govori (ne krekeće)
- nisam sigurna da je znao sa kime se u posao upusto i u kakvo je "profi" društvanjce upao

Olga Medenica Olga Medenica 18:59 02.12.2007

................

..
Međutim, to me nimalo ne čudi, jer smo mi sredina koja je sklona mistifikaciji i preterivanju.


i lopovluku, covek je uztivo zaboravio da kaze

"delikatesen" je fantasticna scenografija!!!!!
Nicola S. Nicola S. 19:08 02.12.2007

Nikada više ovde

To je već stvar kulture, neprofesionalnog odnosa i amaterizma o kojem sam već govorio.

Jedan slikar je pričao o tom vidu "profesionalizma" kada se sa poslovnog sastanka, uz ručak, ode u WC i tamo, preko pisoara, sklapa posao daleko od očiju treće strane...

Re: Nikada više ovde

Sto bi rekao Nune:
Lpeo je biti odavde, a ne biti tu
Lepo je biti tu a, a ne biti odavde
(ako se dobro secam)
jinks jinks 19:38 02.12.2007

Izgleda

da je vas imenjak resio da se popljuje po svemu zivom sto ovde ima ikakvu vrednost. Sta li je sledece ...
asterix asterix 21:05 02.12.2007

Re: Izgleda

Meni je najvishe od svega krivo da su ovi ljudi, producenti u narodu poznati kao veliki kritichari nasheg bivsheg rezima i sami preko noci postali majori jagnjecih brigada. Tuzno.
andjelija andjelija 21:07 02.12.2007

Re: Izgleda

srecom narod je vecinski glup. ne treba da ti je krivo zbog toga.
andjelija andjelija 21:10 02.12.2007

Re: Izgleda

jinks
da je vas imenjak resio da se popljuje po svemu zivom sto ovde ima ikakvu vrednost. Sta li je sledece ...




ako imate i vi neku vrednost...molim vas...pridjite mi malo blize :)))
Stalker Stalker 21:31 02.12.2007

producenti

asterix
Meni je najvishe od svega krivo da su ovi ljudi, producenti u narodu poznati kao veliki kritichari nasheg bivsheg rezima i sami preko noci postali majori jagnjecih brigada. Tuzno.

ovog filma nisu nikakva amateri, jer sasvim dobro (za srpske uslove) zive i stvaraju upravo od fimske produkcije. Svoja imena oni su stekli, pre svega, dosadasnjim stvaralastvom, a najmanje bavljenjem politike. Nisam siguran da je bas posteno pausalno osudjivati i pljuvati, na osnovu jednog prilicno jadnog intevjua iz "uvek postenih" V. Novosti. Dobro bi bilo cuti i drugu stranu. A ona je vec u startu osudjena na velika javna skeniranja, jer ako se ne varam, na osnovu autorskih imena, film je odlukom Dinkica dobio nase pare... bez konkursa, bez vrednovanja i td. i td.
Ne bih voleo da tako dobra prica, kao sto je Azdaha, prodje kao pre nekih 25 godina Veliki transport. A koliko vidim, stvar sve vise poprima oblik rezimskog filma. Koliko je to dobro, vreme ce najbolje pokazati.
andjelija andjelija 21:36 02.12.2007

Re: producenti

Svoja imena oni su stekli, pre svega, dosadasnjim stvaralastvom, a najmanje bavljenjem politike.


ma daj bre...pa i ja ovako nepismena i nenacitana mogu da vidim kroz njihovo stvaralastvo koliko se (ne)bave politikom.
nemoj sada da se pravis lud.
Stalker Stalker 21:47 02.12.2007

Re: producenti

andjelija
Svoja imena oni su stekli, pre svega, dosadasnjim stvaralastvom, a najmanje bavljenjem politike. ma daj bre...pa i ja ovako nepismena i nenacitana mogu da vidim kroz njihovo stvaralastvo koliko se (ne)bave politikom. nemoj sada da se pravis lud.

Prvo:uopste se ne pravim lud;
Drugo: pokusaj da razmisljas sa malo vise mozga a manje emocija.
Trece: jedno je bavljenje politikom, a drugo cisto mesetarenje.
Cetvrto: to cu ti reci u sledecem javljanju, ali kao pp;
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:53 02.12.2007

Re: producenti

Stalker
Dobro bi bilo cuti i drugu stranu


sa ovim se potpuno slažem.
a film jeste postao veliki državni projekt. ovog puta g17+



JJ Beba JJ Beba 21:58 02.12.2007

Re: Izgleda

Meni je najvishe od svega krivo da su ovi ljudi, producenti u narodu poznati kao veliki kritichari nasheg bivsheg rezima i sami preko noci postali majori jagnjecih brigada. Tuzno.

pa zato su se i borili!! :)

Uče od najboljih i uče brzo
andjelija andjelija 22:20 02.12.2007

Re: producenti

Stalker
andjelija
Svoja imena oni su stekli, pre svega, dosadasnjim stvaralastvom, a najmanje bavljenjem politike. ma daj bre...pa i ja ovako nepismena i nenacitana mogu da vidim kroz njihovo stvaralastvo koliko se (ne)bave politikom. nemoj sada da se pravis lud.

Prvo:uopste se ne pravim lud;
Drugo: pokusaj da razmisljas sa malo vise mozga a manje emocija.
Trece: jedno je bavljenje politikom, a drugo cisto mesetarenje.
Cetvrto: to cu ti reci u sledecem javljanju, ali kao pp;


prvo: naivniji si od mene
drugo: necu jer ne mogu.
trece: dobijanje para za pravljenje filma je cista politika kod nas, koja ne moze da prodje i bez mesetarenja i kompromisa...po cenu kreke u ovom slucaju


ja sam mislila sa padom smrdanika da ce nove snage, mladi ljudi i njihova energija da krenu pravedno, posteno da grade zemlju, ali se ispostavilo bas kao u pisanju vidojkovica, i naravno jednog mog 'gurua' da nove snage su daleko gore i beskrupuloznije. pri tom, nimalo za podcenjivanje i namazane bojama zapada.

andjelija andjelija 22:20 02.12.2007

Re: Izgleda

JJ Beba
Meni je najvishe od svega krivo da su ovi ljudi, producenti u narodu poznati kao veliki kritichari nasheg bivsheg rezima i sami preko noci postali majori jagnjecih brigada. Tuzno.

pa zato su se i borili!! :)

Uče od najboljih i uče brzo


upravo tako.
Stalker Stalker 23:57 02.12.2007

Re: producenti

andjelija

nove snage, mladi ljudi i njihova energija da krenu pravedno, posteno da grade zemlju
Verujem u Deda Mraza, pa i u nove snage i mladost. Ali mi uzasno smeta ta nasa balkanska nadmenost i primitivizam. Olako ponistavamo i pljujemo po sopstvenim kvalitetima.
U ovom slucaju smo culi jednog od najboljih svetskih scenografa, koji je jednostavno prevaren za dogovoreni honorar (kao sto je to preneseno u VN).
Javno proglasavamo Lazu, Duska i Srdjana za amatere i lokalne prevarante. Ipak treba razmisliti pre nego se tako nesto napise, a pre svega i cuti druga strana, pa makar se i to zavrsilo sa: pokusali smo, ali na nase pozive nije odgovoreno.
A najveca bljuvotina i glupost je to poistovecivati sa nekim famoznim i kvarnim "bojama zapada".
Pre nekih 20 godina, u jednoj robnoj kuci u Kopenhagenu, ugledah jednu tablu na kojoj je na srpskom jeziku pisalo: "Jugosloveni nemojte krasti, ne isplati se!!!" Verovatno si mislila na te zapadne boje.
andjelija andjelija 00:00 03.12.2007

stalker

ne.


---

apropo ovoga:

Olako ponistavamo i pljujemo po sopstvenim kvalitetima.



jedine kvalitete kod drugih, nalazim u njihovoj slobodi da budu individualci. i


VLADEEE DIVAAAC :)
Stalker Stalker 00:08 03.12.2007

Re: stalker

andjelija
ne.---apropo ovoga:
Olako ponistavamo i pljujemo po sopstvenim kvalitetima.jedine kvalitete kod drugih, nalazim u njihovoj slobodi da budu individualci. iVLADEEE DIVAAAC :)

Pa da, Dusko Kovacevic zaista nema potrebnu kolicinu slobode, a ni kvaliteta. A nije ni individualac. Sto rece Kristina: "serem vam se u ton-film".

andjelija andjelija 00:10 03.12.2007

Re: stalker

Stalker
andjelija
ne.---apropo ovoga:
Olako ponistavamo i pljujemo po sopstvenim kvalitetima.jedine kvalitete kod drugih, nalazim u njihovoj slobodi da budu individualci. iVLADEEE DIVAAAC :)

Pa da, Dusko Kovacevic zaista nema potrebnu kolicinu slobode, a ni kvaliteta. A nije ni individualac. Sto rece Kristina: "serem vam se u ton-film".


nisi ti bas sasvim....ili ja pricam spanski.
JJ Beba JJ Beba 00:22 03.12.2007

Re: producenti

stalkeru, krka nikada ne bi izašao u javnost da nije onako kako je rekao. Prosto takav je lik..
Srđanu Dragojeviću ne verujem ni kad kaže dobar dan. Da li se možda sećaš šta je svojevremeno govorio za Pink i Željka Mitovića? Da je lopov i smrad , da je uništio kulturu i i da ga treba uhapsiti a Pink spaliti. Poslednje filmove (pre ovog) radio je sa Mitovićem kao producentom. Lova u džep, moral kroz prozor
andjelija andjelija 00:30 03.12.2007

Re: producenti

meni se cini da je stalker tezak idealista.
Stalker Stalker 00:48 03.12.2007

Re: producenti


Ma da JJ, to oko Kreke mi je jasno, znam da je on zaista sjajan tip i veliki umetnik;
Jednostavno mi sve to ne lici na njega. Ne verujem da bi dopustio da neisplaceni honorar bude povod za ovakav intervju. Ipak su to incidenti koji se profesionalno resavaju na drugim mestima, na primer sudovima. Verovatno ces se sloziti, bez obzira sta mislis o Srdjanu D. da se njihov dosadasnji rad (mislim na Lazu, Duska i Srdjana) ne moze tretirati kao amaterski. Kao sto rekoh, sve je pod javnim skenerom, jer se radi o projektu koji je dobio $$$$ direktno od ministra, bez konkursa, konkurencije i td. Jasno je da imena autora ovog projekta imaju dovoljni kredibilitet da mozemo da verujemo da ce to biti dobar film, vazan u srpskoj kulturi, ali to u svakom slucaju ne moze biti zeleno svetlo i mesto za prevare i sitna usicarenja. Dobro bi bilo da se zvanicno oglasi i Azdahina produkcija, jer ako se ne varam, skoro je neko objavio (mislim u Blicu) da su D. Pescaru, inace ekoloski zasticen region ostavili u katastrofalnom stanju, a sve te "proverene" vesti nisu nikako dobra reklama za delo od nacionalnog interesa, koje se direktno finansira nasim $$$$$.
juzer juzer 01:26 03.12.2007

Re: Izgleda

JJ Beba
Meni je najvishe od svega krivo da su ovi ljudi, producenti u narodu poznati kao veliki kritichari nasheg bivsheg rezima i sami preko noci postali majori jagnjecih brigada. Tuzno.pa zato su se i borili!! :) Uče od najboljih i uče brzo







::)
andjelija andjelija 04:45 03.12.2007

Stalker

iskreno, divim ti se kako si sebi ubo ime. nisi mogao adekvatniji nik sebi da nadjes.
Stalker Stalker 11:26 03.12.2007

Re: Stalker

nemam pojma kakve to veze sad ima sa ovom temom, al' 'ajde nek ti bude :)
cyN cyN 22:17 02.12.2007

:-(

Kakva blamaza....
Ali moram da kazem da nisam iznenadjena!
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:45 02.12.2007

SRĐANE...

Čast se ne može oduzet,i ona se može samo izgubiti ! Doći će vreme ,valjda, kada će se opet tražiti časni i pošteni ljudi, a onda će se znati kome se obratiti ?

Obavljanjem svoje dužnosti saznajemo koliko vredimo, i svi su cvetovi budućnosi u semenu sadašnjosti, tako da će doći vreme iskrene vrednosti...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:51 02.12.2007

Re: SRĐANE...

ja se iskreno nadam.
i divim se hrabrim ljudima koji su u stanju da kažu: nikad više.

irvas irvas 22:58 02.12.2007

Re: :-(

cyN
Kakva blamaza.... Ali moram da kazem da nisam iznenadjena!


jeste blamaza, za nas koji kapiramo sta se desilo.
zato "majori jagnjecih brigada" ne razumeju sta znaci blam


vidomir pavlovic vidomir pavlovic 23:06 02.12.2007

Re: SRĐANE...

Oni koji stvarno neće nikad više, NIKAD TO NEĆE REĆI, SAMO ĆE URADITI !

Lako je isplesti venac treba naći glavu za njega , Ni to neće biti teško jer sami sebe veoma brzo proređujemo....

Dobro je rekao Njegoš " Đe je zrno klicu zametnulo onde neka i plodom počiva !

A ja ću dodati - Dabogda im zadnje klica bila....
nsarski nsarski 05:47 03.12.2007

Re: SRĐANE...

Nadam se da neces zameriti zbog ovog trola:
Upravo sam se vratio iz bioskopa, gledao Koen Brothers "No Country...". Secam se da je na tvom ranijem blogu neko rekao da je film los, ili barem ispod njihove reputacije. Ja uopste ne delim to misljenje - naprotiv, film je fenomenalan! Ako ga nisi gledao, nemoj propustiti.
Kraj trola.
stevie stevie 23:09 02.12.2007

dno dna

srdjane, drago mi je da si ovo objavio. svi za lopovluk, javasluk, neprofesionalizam donekle znamo, ali se samo sa konkretnim pricama iznesenim u javnost mozda moze situacija poceti da menja.
posle ove price jos manje vidim buducnost za svoga brata u srbiji (zato je, i pored selidbe nazad, od avgusta do danas posao radio u nyc mesec dana i sada u parizu; sa nasima je imao samo par razgovora koji su bili ponizavajuci).
btw, je li jos ok da ti se on javi kad se vrati iz pariza?
sorry za personal note, edituj i brisi slobodno...
kobacspo kobacspo 23:24 02.12.2007

Zalosno

Najavljivan kao veliki projekat, ovakav odjek moze samo da odbije gledaoce i da stavi pod sumnju ceo poduhvat. Dosada nisam razmisljao, ali sada me zivo interesuje: Ko finansira? Koliko kosta/ Koliko duguju coveku? i na kraju, pitanje koje toliko puta vec ponavljamo 17 godina a to je GDE SU BRE PARE?

Doctor Wu Doctor Wu 23:42 02.12.2007

Ortak mi zastupa neku nemačku firmu u

Srbiji i kad su kupili nešto od njega a nisu mu platili, pokrenuo je postupak pred sudom. Dobio je postupak i bajama su blokirali sve račune dok on nije naplatio svoja potraživanja (sve do zadnjeg eura)- bez ikakvih službi i strongmen. Čitav postupak je trajao nešto manje od godinu dana.

Kapiram da je kod autorskih stvari to malo teže ali ne i nemoguće. Inače, ne treba biti naivan, stvari opisane u tekstu se događaju svuda u svetu i zato su, između ostalog, advokati, adjudicatori i arbitreurs najcenjenija struka: adjucation, arbitraža, pa i ovaj medijski pritisak su jedini načini za naplatu duga.
Brooklyn Brooklyn 23:48 02.12.2007

Re: Ortak mi zastupa neku nemačku firmu u

stvari opisane u tekstu se događaju svuda u svetu


da. i u holivudu zato su svi osigurani za takve i razne druge slucajeve.
Doctor Wu Doctor Wu 23:56 02.12.2007

Jeste, to bi, zbog premije

poskupelo njegovu uslugu i rizik bi bio prenesen na producenta filma. Ali, problem je što u Srbiji slabo razmišljaju i uglavnom očekuju da će probleme neko drugi (država? mama? tata? teča? neka vampirska komisija?) srediti.

Nisu ni ovi što žive napolju a rade u Srbiji mnogo bolji. Misle da je dovoljno hvatati na patriotizam sistema: "došao sam da pomognem majčici Srbiji". Međutim, svet, izgleda, ipak, ne funkcioniše tako.
asterix asterix 00:03 03.12.2007

Re: Jeste, to bi, zbog premije

Kreka zivi u Srbiji a radi napolju. Informishi se pre nego shto napadnesh.
Doctor Wu Doctor Wu 07:39 03.12.2007

Re: Jeste, to bi, zbog premije

Informishi se pre nego shto napadnesh.

Što volim ove pacijente koji izvuku najsporedniji deo diskusije u prvi plan. Gore se piše o potrebi osiguranja zbog rizika nenaplate potraživanja (i verovatnom propustu Amera da to urade, a što im se, uzgred, u Hollywoodu nikad ne bi desilo) a ovaj lik vadi gde je čija adresa.

Šta treba, asterixe? Da se kuka kako Srbija ovo ili ono, kako su tamo svi lopovi, prevaranti & ubice, da malo krenu parolice: Ako vam je dobro, onda ništa, prva, druga Srbija. Aj' naruči pa da pišemo...
Nenad Bakaj Nenad Bakaj 23:42 02.12.2007

Kreka

osim toga, Kreka je imao dovoljno iskustva da zna s kim se i shta i kako moze od-raditi u Srbiji, tako da mu naknadni lamenti u Vecernjim novostima ne sluze ni malo na chast.


Znaci ako je covjek "znao s kim ima posla" ali se opet nadao da ce ovi biti dovoljno profesionalni pa se presao - njegova je greska i nema pravo nista reci te mu je onda to "naknadno lamentiranje" i jos "ne sluzi mu nimalo na cast". Svakojake misli sam cuo i procitao, ali ovo nije mnogo sastavilo s razumom. Ima Kreka (i ne samo on) pravo kritizirati sve sto je nepravilno, nepravedno i neprofesionalno, da ne kazem lopovski.
Smorock Smorock 00:20 03.12.2007

Tuzno zaista

Ako je ovo bio moj pokušaj da se jednom značajnom filmskom projektu pomogne, onda neka i ostane samo kao pokušaj, jer je moj entuzijazam na ovim prostorima i sa ovim filmom defintivno iscrpljen.


A covek se toliko trudio... Tragicno je da su neki ljudi uspeli da protracje sve sanse da imamo makar privodno ozbiljno kinematografiju.....
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 00:26 03.12.2007

hm, jadno..

e da nam je zakonodavni sistem i pravosudje valjano...
new pony new pony 12:06 03.12.2007

min.kult.ser.gov.yu

PRODUCENTI
Dušan Kovačević
Lazar Ristovski
Srđan Dragojević
Milko Josifov
Biljana Prvanović

IZVRŠNI PRODUCENTI
Biljana Prvanović
Milko Josifov

ma nije moguce da su ovakvi profesionalci i moralne gromade umesani u neku proneveru...
bilo bi zanimljivo proveriti (u min kul i gradu beogradu) koliko para su navedena lica dobila od ovih institucija u proteklih dvadesetak godina. po mojoj proceni nakupilo bi se tu dvadesetak miliona evra... pa posle kreka kaze da oni nemaju iskustva...
Mozaik Mozaik 12:44 03.12.2007

Konstruktivno i bez kukanja

Srdjane, na svu ovu depresiju, ja moram da priupitam: sta bi bio lek za ovakvu jednu situaciju? Sve sto si napisao zvuci porazavajuce. Mora da postoji negde svetlost! Odbijam da poverujem da je sve mrak.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:49 03.12.2007

Re: Konstruktivno i bez kukanja

i ja odbijam. ne prisatjem na mrak.
moržda je prvi korak razgovarati o problemu.
Mozaik Mozaik 13:18 03.12.2007

Re: Konstruktivno i bez kukanja

Riba smrdi od glave, to je sasvim jasno i ovde je glava defitivno problem.

Kako se desilo da smo od jedne kakve-takve drzave (misli se na Jugoslaviju), postali Srbija zagledana u proslost, bez ikakve vizije buducnosti, bez profesionalnog odnosa prema icemu sto nas je predstavljalo u pozitivnom svetlu unutar i van zemlje? Da li su samo Miloseviceve godine dovele do toga da cak i vrhunski profesionalci (na spisku producenata ima nekih za koje sam ja mislila da su vrhunski profesionalci, ali mozda se i prevarih?) postali ljudi koji "izbegavaju i najminimalnije obaveze"? Kako je moguce da ti ljudi ne drze svoju rec? I ako je oni ne drze, pa ko ce je onda drzati? Sta se desilo?

Kljakino pismo deluje na mene kao plima beznadja. Slazem se u potpunosti sa nekim njegovim recima (sredina koja je sklona mistifikaciji i preterivanju, amaterizam, neprofesionalnost...) i tu vrstu fenomena srecem i u svom profesionalnom zivotu kad radim sa Srbijom. Ne slazem se sa onim: Nikad vise ovde! Ja mislim da treba nastaviti rad i pokusati uneti sto je moguce vise profesionalizma i postenog odnosa prema radu u Srbiju, pa makar to bio i Sizifov posao.

Ako svi odemo, onda nece biti nikog da ugasi (ili upali?) svetlo.

Ma nikako da odlucim da li je mrak ili nije...

milandess milandess 20:56 03.12.2007

Mica...

Setite se da smo svojevrmeno, na ovom mestu diskutovali - sve u sestnaest - o Mici Trofrtaljki v.s. gospodje Mire Banjac. Ne zvuci li vam to zloguko...? Arandjelovacoliko!? Teror neoprimitivizma!?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:59 03.12.2007

Re: Mica...

kao što sam već jednom odgovorio - NE.
nema veze mica sa ovim slučajem, sorry.
mica je bila volja reditelja, kreka je čovek koji je uradio svoj posao.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:28 04.12.2007

vesti 4. decembar

POSLE 92 dana snimanja na tri lokacije (prvi kadrovi napravljeni su 18. jula) - u Deliblatskoj peščari, Bosni i Bugarskoj, film, iza kojeg su stale dve srpske države, „Sveti Georgije ubiva aždahu“, po scenariju Dušana Kovačevića i u režiji Srđana Dragojevića, vratio se „kući“ u Beograd. Na Dunav stanici, po vremenu koje nije baš pogodovalo priči filma (nije bilo sunca, pa je reditelj, kako saznajemo, bio vrlo depresivan zbog toga), ipak su „pale“ poslednje klape, scena sa Đorđem (Lazar Ristovski), Katarinom (Nataša Janjić) i Gavrilom (Milutin Milošević). Film koji je startovao sa budžetom od fantastičnih gotovo pet miliona evra, koji su obezbedile vlade Srbije i RS, a imao je i podršku producentskih kuća „Zilion“, „Delirijum“, „Jodi“ i „Maslačak film“, pratila je i odgovarajuća kampanja u javnosti - gotovo svi mediji sa ovih prostora, pogotovu u Srbiji i Hrvatskoj (glavnu junakinju kultne Kovačevićeve drame igra mlada hrvatska glumica), pratili su sva kretanja Dragojevića i film još u fazi snimanja izdvajali ne samo kao najskuplji i najambiciozniji projekat u istoriji srpske kinematografije, nego i kao najznačajnije ostvarenje.
Nezapamćen budžet čak i za filmske prilike u ovom delu Evrope (sa nešto malo više novca u inostranstvu snimaju se i filmovi sa oskarovcima) bio je, zapravo, garant da će ovaj film (kako su na prvoj konferenciji za novinare početkom juna u Deliblatskoj peščari obećali reditelj i producenti) po svemu biti iskorak iz naših lokalnih okvira. A to znači i po ozbiljnosti i profesionalnosti. Pored velikih sredstava i prve „lige“ glumačkih imena, najveći adut „Aždahe“ bio je Miljenko - Kreka Kljaković, scenograf svetskog ranga i svetskih priznanja, koji je za potrebe filma napravio dekor kakav nije viđen čak ni u ostvarenjima koja je potpisao s najpriznatijim holivudskim rediteljima.
Pa, ipak, uprkos ovako visokim „startnim pozicijama“ i činjenici da novac i poštovanje ugovora ovog puta nisu smeli da budu problem, dogodio se peh - pred gotovo samu poslednju klapu, Kreka Kljaković povukao se iz projekta zbog neisplaćenog honorara i nepoštovanja obaveza prema agenciji „Sandra Marš“ koja ga zastupa, iako je pre toga sa svoje strane sve učinio da budžet filma bude što bolji. Međutim, kako „Novosti“ saznaju, Kljaković nije jedini iz ovog tima prema kome nisu ispoštovane obaveze, pa se, logično, nameće pitanje da li je budžet od skoro pet miliona evra možda - probijen. Ako jeste, na koji način je završen film i ko je dao novac (u beogradskim filmskim kuloarima govorilo se jednog momenta da Dragojević za snimanje u Bugarskoj nema novca da kupi čak ni zastavu da pokrije klima-uređaj).
Odgovore na ova pitanja, ali i na pitanje kako je utrošeno pet miliona evra, možda će javnost dobiti na konferenciji za novinare koja se večeras organizuje u Zvezdara teatru.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana