Hronika

Ivica i Marica, pardon - Tomica

Krugolina Borup RSS / 02.07.2010. u 14:05

2142_dacic03-fonet_kf.jpg 12504_tanjug248560_kf.jpg

 

 

 

 

Kome više verujete: ministru-lekaru ili ministru-nelekaru?

Kaže ministar-lekar: "Meni deluje neverovatno da je bilo koji zdravstveni radnik svom pacijentu dao veću dozu da bi došao do finansijske koristi."

Kaže ministar-nelekar: "Da budem ovde jasan i precizan, prepisivali su više lekova nego što je potrebno pacijentima, da bi potrošnja tih lekova bila veća kako bi dobijali veći novac."

I još jedno pitanje poverenja:

Ako se na kraju pravosudne procedure zaključi da uhapšeni lekari nisu krivi za ovo za šta ih je ministar-nelekar gore optužio, hoćete li verovati presudi ili originalnoj optužnici ministra-nelekara?

I konačno pitanje:

Da li sledeći ministar zdravlja (pod pretpostavkom da ćemo ikad imati nekog drugog ministra zdravlja) treba da bude lekar ili nelekar?

 



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 14:06 02.07.2010

.

pod pretpostavkom da ćemo ikad imati nekog drugog ministra zdravlja

Лоша ти претпоставка
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:19 02.07.2010

Re: .

Лоша ти претпоставка


Pa, još uvek niko ne živi večno, pobogu!
Dakle, možda ne za našeg života, ama ostaće iza nas deca, unuci...
zilikaka zilikaka 14:27 02.07.2010

Re: .

Pa, još uvek niko ne živi večno, pobogu!

Verovatno i on govori: "ako ja jednom umrem"
ladyhawk ladyhawk 15:50 02.07.2010

Re: .

Vise verujem policajcu, u ovom slucaju. Jer zna se odavno da farmaceutske kuce u Srbiji jedino na taj nacin i funkcionisu, pocevsi od podmicivanja kada treba registrovati neki lek, pa na dalje, kod distribucije lekova. I ne mislim da su farmaceuti krivi, vec korumpirana administracija i zdravstvo. U Srbiji se korupcija ne kaznjava, nece drzavni aparat sam sebi da skaze za vrat, a svi ostali pokusavaju da kako-tako posluju, sto ce reci, masnim podmicivanjem. Farmaceuti jesu mafija (setimo se vakcine za Strasni grip), ali su veci krivci oni koji pristaju da svoju zakletvu, profesionalno i ljudsko dostojanstvo prodaju za besplatne kotizacije po kongresima (oni sitniji), kuce, vile, skupe automobile.
"Koja je razlika izmedju lekara i Boga?
Bog nikad ne pomisli da je lekar."
mladen.mladen mladen.mladen 03:54 03.07.2010

Re: .

"farmaceutske kuce u Srbiji" da te ovo cuje neko iz USA slatko bi se nasmejao (pronadji neki od ovih naslova):
- Big Bucks Big Pharma - Marketing Disease and Pushing Drugs
- Making A Killing
- Psychiatry - An Industry Of Death
- PBS.FRONTLINE.Dangerous.Prescription.XviD.MP3.www.MVGroup.org
- We Become Silent - The Last Days of Health Freedom (2006)
etc.
mlekac mlekac 14:15 02.07.2010

A moram li ijednom?

Mislim, Kru, stvarno, ovo je pitanje tipa Da l' vam se vise svidja vrela plotna ili lonac sa kipucom vodom...?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:17 02.07.2010

Re: A moram li ijednom?

Ma, ne mislim GENERALNO, nego konkretno oko ove dve izjave.
mlekac mlekac 14:33 02.07.2010

Re: A moram li ijednom?

Krugolina Borup
Ma, ne mislim GENERALNO, nego konkretno oko ove dve izjave.


Ma kapiram ja to, ali, nekako, kad su ova dvojica u pitanju...

Sem toga, zeznula sam se da dole kod gordanac branim dijalog, pa se bojim, ako kazem nesto pogresno jos ce da me proglase da navijam za...
mikele9 mikele9 15:02 02.07.2010

Mleko

Tomica Milosavljević: Mleko je BELO
Ja: Mleko je CRNO
Baron Minhauzen je bio mala maca spram Ljigice
pleonazam pleonazam 16:35 02.07.2010

Re: Mleko

mikele9
Tomica Milosavljević: Mleko je BELO
Ja: Mleko je CRNO
Baron Minhauzen je bio mala maca spram Ljigice

A zašto ligavcu nad ljigavcima tepati ljigica?
mikele9 mikele9 20:05 02.07.2010

Re: Mleko

A zašto ligavcu nad ljigavcima tepati ljigica?

Samo zato što se imbecilno zove Tomica
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:19 02.07.2010

uhh

ne sumnjam ja da farmaceutske kuce osvajaju parama.

ali, ovo s vise lekova, mi uzasno cudno, prosto ne mogu da verujem. evo zasto:

1. ko je to ustanovio? to moze samo neka druga ekspertna grupa onkologa, s VMA na primer.

2. Kako su preskoscili ozbiljne protokole?


maca22 maca22 17:10 02.07.2010

Re: uhh

Vesna Knežević Ćosić
ne sumnjam ja da farmaceutske kuce osvajaju parama.

ali, ovo s vise lekova, mi uzasno cudno, prosto ne mogu da verujem. evo zasto:

1. ko je to ustanovio? to moze samo neka druga ekspertna grupa onkologa, s VMA na primer.

2. Kako su preskoscili ozbiljne protokole?

Upravo. Kako su to utvrdili?
(i odakle im interesovanje naprasno?)
G r o f G r o f 21:02 02.07.2010

Re: uhh

. Kako su preskoscili ozbiljne protokole?


Vesna, uozbilji se. Kad su u Srbiji postojali ozbiljni protokoli.

Ja ne sumnjam da Dačić ima čvrste dokaze protiv lekara. On nije naivan i ne bi pokretao postupak da ih nema.
Skuplja sebi poene i usput tempira dogadjanja tako da odvuče pažnju od slučajeva koji mu ne odgovaraju. Borski poštari. npr.
Pored svega, ja polako menjam mišljenje o Dačiću. On relativno profesionalno obavlja svoju ministarsku dužnost...koliko je to u ovoj zemlji moguće.
Da Tomica radi kao on zdravstvo bi drugačije izgledalo.
maca22 maca22 21:35 02.07.2010

Re: uhh

Говорећи о хапшењима челних људи Института за онкологију и радиологију, Дулић је рекао да је у том случају било прекомерног наручивања цитостатика али да они у тој количини нису давани болесној деци јер она то сигурно не би могла да преживе.

U mojim ocima lekari koji ne ugroze zdravlje i život su svakako morlaniji, nego oni koji zbog nezainteresovanosti ubiju trudnicu, bebu ili ih osakate.

Ivice, dajte neku akciju Mama.
stasava stasava 22:20 02.07.2010

Re: uhh

U mojim ocima lekari su svakako morlaniji, nego oni koji zbog nezainteresovanosti ubiju trudnicu, bebu ili ih osakate.

Mislis na ove lekare? Htela si da kazes, ako smem da te tumacim, da su moralniji ovi lekari, jer ovde se radi o javnim nabavkama, znaci, davali su podatke zainteresovanim farmaceutskim kucama, za mito, da bi one dobile posao, znaci steta je-materijalna , kod nesavesnih lekara zbog kojih imamo veliku smrtnost porodilja i dece, steta je-gubitak zivota. Ako sam pravilno shvatila, potpuno se slazem. Ali, Ministar se ne slaze, videcemo sta ce da kaze spoljni strucni nadzor u slucajevima kada je novac u pitanju, kada je zivot, znamo vec.....
maca22 maca22 22:29 02.07.2010

Re: uhh

Razumemo se. :) Malo sam pojasnila gore post.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:04 02.07.2010

Re: uhh

Vesna, uozbilji se. Kad su u Srbiji postojali ozbiljni protokoli.


grofe, nemam pojma, al znam da su se vise godina unazad bas stisli s lekovima. verovatno nije pravi primer, ali kad sam isla u dom zdravlja po lekove za babu od 90 godina, nepokretnu, krajnje dobronamerna doktorka, koja bakutu znala duuugo, sve mi nakasicicu davala. ja vapim, aman, ne mogu opet da dolazim, uginucu, kaze ne smem, i ja joj verujem.

nekad su svi mogli da pisu recepte, sad samo izabrani lekar opste prakse u domu zdravlja. stisli su.

ok, i da zanemarimo to, ko je to utvrdio da su davali vise od propisane potrebne doze? pa to bi morao neki ozbiljan tim istovrsnih strucnjaka na svakom konkretnom slucaju da utvrdjuje.

ne znam, mozda sam ovca, ali meni i dalje neverovatno (ogradjujem se od mitologije, ali sto neko rece, te farmaceutske kuce tako rade i to mnogi cak ni ne kriju, kaze mi drugarica, kad iscu kintu za simpozijum neki na primer s druge str planete, ladno napisu da gro troskova pokriva ta i ta farm kuca)

maca22 maca22 23:06 02.07.2010

Re: uhh

Sve razumem, samo ne ovaj deo: sta dokazuje to sto ih kompanije salju na kongrese?
zilikaka zilikaka 23:18 02.07.2010

Re: uhh

Već sam negde kod Vasketa rekla. Zamislimo da u okolnostima kada svaka učiteljica ima pravo da bira udžbenik iz kojeg će predavati, izdavačke kuće počnu naprasno da ih šalju, o svom tošku na raznorazna putovanja po svetu. Ili da im isplaćuju značajne honorare.
Ti imaš državnog službenika, kojeg istovremeno plaća i firma koja ima interes da od te iste države što više zaradi.
Dobro, u slučaju knjiga, plaćaju roditelji, ali uzmimo da su knjige o trošku države. Ima li nelogičnosti?
Najmanje što bi se moralo učiniti je da javnost ima potpuni uvid u podatke ko, gde, kad i zašto putuje, ili prima honorare od farmaceutskih kuća.
Naravno, ne važi za zaposlene u privatnoj praksi. (Mada sumnjam da bi vlasnik bolnice dozvolio da mu drugi šalju lekare po svetu, a onda oni kod njega odlučuju šta će se, i koliko pazariti od tih drugih.)
maca22 maca22 23:21 02.07.2010

Re: uhh

Ali te farmacetuske kuce imaju saradnjike trgovce i u svetu. Nije to samo nas izum. Kako je to tamo regulisano?
zilikaka zilikaka 23:28 02.07.2010

Re: uhh

Nisam u materiji, pa ne bih da lupam, ali koliko sam shvatila iz drugih komentara, u ozbiljnim zemljama postoje pravilnici ponašanja tj. odnosa osoblja i farmaceutskih kuća.
maca22 maca22 00:08 03.07.2010

Re: uhh

da, volela bih da znam i koja su. izgleda da je ovde se ostavljeno na savest pojedinca. a ako je on nema, kao sto je bio u slucaju ovom ... http://blog.b92.net/text/14519/Farmaceut-Cira-i-doktorica-Spira/
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:31 02.07.2010

Odlican blog,

odlican!

Ova pitanja bi trebalo u anketu.
Pa ce nam odgovori reci mnogo vise nego koji ministar je u pravu.

Jer, kladim se da znam sta bi 90% ispitanika reklo i na prvo i na drugo pitanje,
sto na zalost, pokazuje jadno stanje poverenja, kako u zdravstvo, tako u sudstvo.

Ali najbolje od svega je ovo:

pod pretpostavkom da ćemo ikad imati nekog drugog ministra zdravlja



Zato, Ivice, da ne bi cekali da ovaj umre (pod pretpostavkom da je smrtan ), moj glas imas. Ne znam jos za koga cu, da li za Ivicu, ili za Acu, na sledecim izborima, mislim da cu za "manje zlo", kao i do sada
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:36 02.07.2010

Re: Odlican blog,

pod pretpostavkom da je smrtan



Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 19:52 03.07.2010

Re: Odlican blog,

Anonimni Pojedinac
odlican!

Jer, kladim se da znam sta bi 90% ispitanika reklo i na prvo i na drugo pitanje,
sto na zalost, pokazuje jadno stanje poverenja, kako u zdravstvo, tako u sudstvo.



A ovo upravo nadjoh na komentarima <_<

"Korupcija je uobičajena pojava u Srbiji, smatra 90 odsto ispitanih građana, a broj onih koji smatraju da će se nivo korupcije smanjiti u narednoj godini jedva prelazi 10 odsto"
([url=http://www.healthcareanticorruption.org/][/url])


ivana23 ivana23 19:57 03.07.2010

Re: Odlican blog,

Anonimni Pojedinac
A ovo upravo nadjoh na komentarima
"Korupcija je uobičajena pojava u Srbiji, smatra 90 odsto ispitanih građana, a broj onih koji smatraju da će se nivo korupcije smanjiti u narednoj godini jedva prelazi 10 odsto"

DOKTORI PROTIV KORUPCIJE


mala pomoc
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:03 03.07.2010

Re: Odlican blog,

ivana23
Anonimni Pojedinac
A ovo upravo nadjoh na komentarima
"Korupcija je uobičajena pojava u Srbiji, smatra 90 odsto ispitanih građana, a broj onih koji smatraju da će se nivo korupcije smanjiti u narednoj godini jedva prelazi 10 odsto"

DOKTORI PROTIV KORUPCIJE


mala pomoc


Hvala
scabies scabies 17:08 02.07.2010

ministri

"Meni deluje neverovatno da je bilo koji zdravstveni radnik svom pacijentu dao veću dozu da bi došao do finansijske koristi."


"Da budem ovde jasan i precizan, prepisivali su više lekova nego što je potrebno pacijentima, da bi potrošnja tih lekova bila veća kako bi dobijali veći novac."



maca22 maca22 17:13 02.07.2010

Re: ministri

Sta sad nije u redu sa boldovanim recima?
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:17 02.07.2010

Re: ministri

Oštar um i oštro oko, Scabi, kao i uvek.
Ajd mi još objasni kako možeš da prepišeš nešto, a da ne daš?
Šta uradiš s tim što si prepisao, a nisi dao? Baciš?
Jel pacijent ikad vidi da mu je nešto prepisano, a nije dato?
Ozbiljno me zanima kako to u praksi može da izgleda?
Gde to lekar upiše kad prepiše? Na recept, u karton...
Kako, Scabi?
scabies scabies 17:40 02.07.2010

Re: ministri

Stvarno nisam uopšte u toku sa pričom, čak je izbegavam u širokom luku... Ako niko javnosti nije do kraja objasnio šta su osumnjičeni i na koji način radili (odnosno za šta su optuženi), sve mogu da budu samo nagađanja, a ja se tim ne bih bavila. Prostor za malverzacije se uvek može naći, a u Srbiji čak ne moraš da budeš posebno domišljat i kreativan da nađeš i zloupotrebiš rupe u sistemu, one prosto bodu oči...
I ako je bitno da odgovorimo na pitanja koja si postavila: ja mislim da (i svaki) sledeći ministar zdravlja treba da bude lekar.
zilikaka zilikaka 18:17 02.07.2010

Re: ministri

Ajd mi još objasni kako možeš da prepišeš nešto, a da ne daš?
Šta uradiš s tim što si prepisao, a nisi dao? Baciš?
Jel pacijent ikad vidi da mu je nešto prepisano, a nije dato?
Ozbiljno me zanima kako to u praksi može da izgleda?
Gde to lekar upiše kad prepiše? Na recept, u karton...

Istina je da se u zvaničnim izjavama uvek koristio termin "prepisivali", a u interpretaciji medija "davali"
Sad, ako je moguće da lekar pacijentu u bolnici prepiše određenu terapiju, a pacijent je ne primi, to tek otvara niz novih pitanja.
Zar osoblje nije u obavezi da pacijentu daje tačno i samo ono što je lekar prepisao? Ili ne?
Da li to znači da mnogi pacijenti nikad nisu primili potrebne (prepisane) doze lekova, jer je neko rangu recimo sestre, odlučio da iz nekih razloga to ukine, ili smanji, ili poveća?
Sreća nemam mnogo iskustva sa bolnicama, ali znam da sestra ne sme da daje ni C vitamin, bez da to lekar prepiše.
Bože, ima li te?
maca22 maca22 18:25 02.07.2010

Re: ministri

To nije izjava jedne te iste osobe, te smatram da su reci dao i prepisivao sinonimno upotrebljenje. Te da njih dvojica tvrde suprotno, a ne, kako je ovde na blogu shvaceno, da se slazu, a izjave su im kontradiktorne.
zilikaka zilikaka 18:33 02.07.2010

Re: ministri

Maco, mislim da nisi u pravu. Verovatno su dotični u papirima prikazivali veće količine potrebnih lekova, a pacijenti su dobijali ono što treba. Ipak ne verujem da su TOLIKI monstrumi. No, sad to otvara prostor za nova pitanja vrlom nam ministru.
Uzgred, kladim se u piće da će vrli ovih dana da zapali negde daleeeko, preko sedam mora, na odmor, dok se prašina ne slegne.
Nije on džabe Tomica the nepoderivi.
anastasija.p anastasija.p 19:17 02.07.2010

Re: ministri

Da li to znači da mnogi pacijenti nikad nisu primili potrebne (prepisane) doze lekova, jer je neko rangu recimo sestre, odlučio da iz nekih razloga to ukine, ili smanji, ili poveća?



Mom tati na viziti na hirurskom odeljenju prepisuju lek i to se upisuje u onu listu sto je zakacena kod nogu. Dodjem oko 12h pitam ga da li je dobio to on kaze da nije. Pitam sestru, ona kaze da je zaboravila i da ce da donese. Onda je ponovo pitam oko pola 1, a ona donese u 1.

Isto odeljenje drugog dana... ima temperaturu 39, druga sestra mu na moje oci, bez konsultovanja, daje novalgetol i ne upisuje u taj listic ni temperaturu ni injekciju i odlazi.

Ne ulazim u razloge zasto se ovo desilo niti kako je to moguce, samo konstatujem sta sam videla.

I sama radim u jednoj drzavnoj ustanovi i skoro uvek je bitno ono sto pise, a ne ono sto se stvarno desilo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:46 02.07.2010

Teflon

Nije on džabe Tomica the nepoderivi.

Tomica je teflon. Ništa se ne lepi na nj.
ours ours 21:10 02.07.2010

Re: ministri

Oliver Dulić na temu prepisivanja i davanja citostatika:

Izjava na sajtu RTS-a

A razlog je ispovest poslanice Nove Srbije:

Moje dete trovali na Onkologiji!
yugaya yugaya 21:46 02.07.2010

Re: Teflon

Bojan Budimac
Tomica je teflon. Ništa se ne lepi na nj.

Pre talog prljavstine i plesni sto se visegodisnjim neciscenjem prilepio i ne mos' ga sribati dok nokte ne polomis.

Ali sve se da ocistiti, pa i ovi budjavci.

Krugolina Borup Krugolina Borup 10:06 03.07.2010

Re: ministri

Oliver Dulić na temu prepisivanja i davanja citostatika:


Sve, sve, ama nešto ne vidim da Dačić daje izjave kako je njegova izjava pogrešno interpretirana. A očekivao bi čovek da reaguje, u slučaju da su ga mediji pogrešno "razumeli".
scabies scabies 11:59 03.07.2010

Re: ministri

A očekivao bi čovek da reaguje, u slučaju da su ga mediji pogrešno "razumeli".
Ti stvarno lako možeš da poveruješ da je neko pacijentima davao veće doze citostatika da bi ostvario finansijsku korist?
A je l' možeš tako lako da poveruješ da bi svaki čovek na svetu svesno ugrozio tuđi život za par iljada eura, ili to ipak samo misliš kad su lekari u pitanju? Stvarno najozbiljnije pitam.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:36 03.07.2010

Re: ministri

Ti stvarno lako možeš da poveruješ da je neko pacijentima davao veće doze citostatika da bi ostvario finansijsku korist?


Pazi kad to uopšte nije bitno.
Bitno je sledeće:

Činjenica da sam ja, da su novinari i da je dobar deo javnosti izjavu Dačića pročitao i razumeo ne kao "prepisivali" već "davali" - sama po sebi je dovoljna za dijagnozu stanja našeg zdravstva i za ono što korisnici zdravstvenog sistema o tom zdravstvu misle.

Drugim rečima, da su građani i novinari imali lepa iskustva unutar zdravstvenog sistema, teško bi napravili takvu grešku (ako je greška? čekam Dačića da kaže šta je mislio kad je rekao što je rekao).

Kad si prepun loših iskustava unutar zdravstvenog sistema, lako ti je da poveruješ u bilo šta, pa i u to da su spremni čoveku ad ukradu bubreg na operaciji.

Razumeš? Pitanje verovanja ili neverovanja da li je bilo prekomernih doza pre svega je bitno za ustanovljavanje opšteg stepena poverenja u zdravstvo, nezavisno od ovog konkretnog slučaja.
apach92 apach92 13:06 03.07.2010

Re: ministri

scabies
Ti stvarno lako možeš da poveruješ da je neko pacijentima davao veće doze citostatika da bi ostvario finansijsku korist?


mogu. Stav `detetu svakako nema spasa pa sto ste podigli medijsku hajku, obustavite` sam doziveo od strane onih lekarki u DZ Novi Beograd. Suze su im tekle niz lice samo tako, jecale su kao da njima umire beba a ne nama. Da mi je neko pricao ne bih verovao da nisam cuo i video.

Da se razumemo, ja ne tvrdim nista dok se ne dokaze. Ali, da li ti je poznat slucaj uspesno i promptno dokazanog nesavesnog lecenja u Srbiji?!

I sta me onda cudi ili ne mogu da poverujem?! Kod nas vise nista.

Moral ti je cudna stvar - ili si kompromitovan ili nisi. Nema jesi kad je u pitanju korupcija a ne kad je u pitanju sve ostalo.
scabies scabies 13:19 03.07.2010

Re: ministri

Razumeš? Pitanje verovanja ili neverovanja da li je bilo prekomernih doza pre svega je bitno za ustanovljavanje opšteg stepena poverenja u zdravstvo, nezavisno od ovog konkretnog slučaja.
Razumem šta govoriš, ali ne znam da li se slažem. Možda si u pravu, ali možda su i indikatori doživljaja ljudske prirode ili doživljaja prirode ljudi koji rade u zdravstvu. Meni je samo neverovatno kako se svi lože na što sumanutije priče. Ovde bi većina ladno poverovala u to da u Srbiji pacijente namerno ubijaju zarad trgovine organima. a niko se ne zapita, da li bih ja to uradio za novac (za mnooogo novca), da li mislim da bi to uradili ljudi koji su mi bliski i koje poznajem, da li mislim da bi to uraqdila ijedna normalna osoba? Pa ako svi mi ne bismo, zašto tako lako poverovati da bi to neki drugi ljudi tako lako uradili? Zar nije malo uvrnuto? Ili ljudi veruju zato što kreću od toga da bi oni sami za mobilni telefon od 8000e i 20 hiljada u sefu stvarno davali ljudima prekomerne doze citostatika?


scabies scabies 13:33 03.07.2010

Re: ministri

mogu. Stav `detetu svakako nema spasa pa sto ste podigli medijsku hajku, obustavite` sam doziveo od strane onih lekarki u DZ Novi Beograd. Suze su im tekle niz lice samo tako, jecale su kao da njima umire beba a ne nama. Da mi je neko pricao ne bih verovao da nisam cuo i video.
Izvini, ali to nije isto. Za svesno nanošenje štete drugoj osobi (materijalne, nematerijalne, telesne, bilo kakve) moraš da budeš moralna nakaza. Za svesno ugrožavanje tuđeg života sa očiglednim rizikom i neizbežnom štetom moraš da budeš psihopata, sociopata, monstrum. I nije istina da će svako ko je u stanju da zavuče ruke u državnu kasicu kad niko ne gleda, biti i u stanju da hladnokrvno ubije čoveka da bi ostvario finansijsku korist.

Ali, da li ti je poznat slucaj uspesno i promptno dokazanog nesavesnog lecenja u Srbiji?!
Vidi ovako: krivično delo nesavesnog lečenja za posledicu ima pogoršanje stanja ili smrt pacijenta koji su isključivo posledica lekarske delatnosti, a ne same prirode bolesti. U Srbiji se često ne zna šta je uopšte pred zakonom nesavesno lečenje. Stvarno mi nije poznato uopšte mnogo slučajeva nesavesnog lečenja.
apach92 apach92 13:50 03.07.2010

Re: ministri

scabies
mogu. Stav `detetu svakako nema spasa pa sto ste podigli medijsku hajku, obustavite` sam doziveo od strane onih lekarki u DZ Novi Beograd. Suze su im tekle niz lice samo tako, jecale su kao da njima umire beba a ne nama. Da mi je neko pricao ne bih verovao da nisam cuo i video.
Izvini, ali to nije isto. Za svesno nanošenje štete drugoj osobi (materijalne, nematerijalne, telesne, bilo kakve) moraš da budeš moralna nakaza. Za svesno ugrožavanje tuđeg života sa očiglednim rizikom i neizbežnom štetom moraš da budeš psihopata, sociopata, monstrum. I nije istina da će svako ko je u stanju da zavuče ruke u državnu kasicu kad niko ne gleda, biti i u stanju da hladnokrvno ubije čoveka da bi ostvario finansijsku korist.

Ali, da li ti je poznat slucaj uspesno i promptno dokazanog nesavesnog lecenja u Srbiji?!
Vidi ovako: krivično delo nesavesnog lečenja za posledicu ima pogoršanje stanja ili smrt pacijenta koji su isključivo posledica lekarske delatnosti, a ne same prirode bolesti. U Srbiji se često ne zna šta je uopšte pred zakonom nesavesno lečenje.


da te ne citiram ponaosob samo cu dodati sledece - ne moras da budes sve to sto si pobrojala - mozes da budes samo lepo usemljen lekar u Srbistanu sa default-nom pretpostavkom moralne ekselencije. Uz ovo polazno stanoviste, uvek ces na umu imati neke moralne nakaze i ostalo sto si navela kao komparativni i nedostizni element koji opet po default-u niko ne bi trebalo da susretne niti da poveruje da tako nesto hoda zemljom i leci ljude.

I jos nesto. U slucaju da ti pacijent umre najcesce se teretis za krivicno tesko delo protiv zdravlja ljudi. Za nesavesno lecenje pacijent treba da prezivi brljotinu, barem koliko ja znam.
scabies scabies 13:59 03.07.2010

Re: ministri

U slucaju da ti pacijent umre najcesce se teretis za krivicno tesko delo protiv zdravlja ljudi. Za nesavesno lecenje pacijent treba da prezivi brljotinu, barem koliko ja znam.
Koliko se ja razumem u tumačenje zakona - nije tako. Krivično delo nesavesnog lečenja spada u krivična dela protiv zdravlja ljudi zajedno sa nadrilekarstvom, nedozvoljenim prekidom trudnoće, neukazivanje lekarske pomoći, nepridržavanjem mera u vreme epidemije, prenošenjem zaraznih bolesti... Sve možeš da proveriš u Krivičnom zakonu.
manituu manituu 14:17 03.07.2010

Re: ministri

hm....

Borojevicev kabinet je bio dugo prisluskivan, i sam je nasao pre izvesnog vremena bubicu, prijavio policiji, koja je to smandrljala na neci nacin...
znaci, covek je sigurno imao neku sumnju, da je moguce da bude pracen...
tesko bi se u takvoj poziciji neko osmelio da uradi nesto za sta ga je dacic optuzio...
dalje, koliko ima lekara na onkologiji?
da je kojim slucajem istinita prica da je pacijentima davano vise citostatika nego sto treba, onda bi bilo potrebno da mnogo vise lekara bude umesano u sve to, od ovih 2 sto su uhapseni, a slozicete se, to ipak ne bi bilo mogucno..
ili su vecina lekara sa onkologije moralne nakaze?
ja licno za neke znam da nisu...a btw, direktor se i najmanje od svih bavi pacijentima...
prema tome, ne moze biti istinita, ni cinjenicno, tvrdnja da je pacijentima DAVANO vise nego sto treba....i bez ulazenja u moralnosti postupaka
apach92 apach92 14:30 03.07.2010

Re: ministri

mene samo jedna stvar zanima - svi trube kako i terapeutska a kamoli povecana doza citostatika moze da ubije. Znam sve o tome, gledao na rodjenom ocu i zaista je tako.

A ako ne pricamo o povecanim dnevnim dozama vec o produzenom ciklusu lecenja da li govorimo o identicnom riziku?

Jer secajuci se toga, mozda bi viska citostatik na dnevnom nivou ubio mog oca, stavise kako je to izgledalo - sasvim verovatno.

Ali za jos par dana odlaska i primanja terapeutskih dnevnih doza nisam toliko siguran.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:13 03.07.2010

Re: ministri

scabies
Za svesno ugrožavanje tuđeg života sa očiglednim rizikom i neizbežnom štetom moraš da budeš psihopata, sociopata, monstrum.


Je l' monstrum onaj ko razlicito leci ljude koji plate mito od onih koji ne plate?
Jer ako ih lece adekvatno samo uz mito, a znamo koliko je zdravstvo korumpirano, sta onda moze da ocekuje onaj ko ne plati? Da se razumemo, iz licnog iskustva znam kako je lecen moj otac, doduse to je bilo u najgore vreme, kada smo mi zabludeli postenjaci=budale razmisljali da li je bolje da ponudimo neku nagradu (novac ili nesto drugo) ili ne, sve plaseci se da bismo mogli da uvredimo lekara , a kakav tretman ima moj ujak, sada kada se redovno podmazuje lekar. Istina, ne radi se o istom lekaru, ali ne mogu da se svaki dan ne zapitam, da li bi danas moj otac bio ziv, da smo na vreme shvatili kako nas sistem funkcionise.
Da ne pricam o tome, da ni dan danasnji, ne mozemo da dobijemo njegov zdravstveni dosije, kao sto nismo mogli ni ranije.
scabies scabies 16:52 03.07.2010

Re: ministri

Je l' monstrum onaj ko razlicito leci ljude koji plate mito od onih koji ne plate?
Nije monstrum. Ali nije ni čovek. Nakaza. Nema mnogo takvih.
milisav68 milisav68 17:22 03.07.2010

Re: ministri

Stvarno mi nije poznato uopšte mnogo slučajeva nesavesnog lečenja.

Pa nema ko da javi.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 17:25 03.07.2010

Re: ministri

Pa nesto ne znam bas da li ih nema mnogo. Cini mi se da Krugolinine ankete ne podrzavaju bas taj zakljucak. Osim ako ne mislis da se primanje mita ni najmanje ne odrazava na lecenje pacijenata. A tek to ne verujem, kao sto mislim da bi malo ljudi poverovalo da je potplaceni sudija objektivan, podmicen profesor pustio studenta zbog znanja, itd...
apach92 apach92 17:30 03.07.2010

Re: ministri

scabies
Je l' monstrum onaj ko razlicito leci ljude koji plate mito od onih koji ne plate?
Nije monstrum. Ali nije ni čovek. Nakaza. Nema mnogo takvih.


izvini. Vama lekarima fali malo samokriticnosti unutar struke.
scabies scabies 17:46 03.07.2010

Re: ministri

Pa nesto ne znam bas da li ih nema mnogo. Cini mi se da Krugolinine ankete ne podrzavaju bas taj zakljucak.
Mislim da ne pričamo o istom. Ja sam rekla da nema mnogo onih koji različito leče one koji su dali novac i one koji nisu. Što ne znači da se različito ne ophode prema njima. I što ne znači da je malo onih koji traže i uzimaju novac. Ne, tih nikako nije malo. Ali nije ih ni mnogo.
maca22 maca22 17:48 03.07.2010

Re: ministri

E dostigli smo filozofski vrhunac. :)
Pa dobro, da su svi zli, niko ne bi ovde bio ziv. Ali zasto o tome pricamo?
kamenkoza kamenkoza 17:49 03.07.2010

Re: ministri

"A ako ne pricamo o povecanim dnevnim dozama vec o produzenom ciklusu lecenja da li govorimo o identicnom riziku?

Jer secajuci se toga, mozda bi viska citostatik na dnevnom nivou ubio mog oca, stavise kako je to izgledalo - sasvim verovatno.

Ali za jos par dana odlaska i primanja terapeutskih dnevnih doza nisam toliko siguran."

To je tacno, prekomerna dnevna doza moze da "ubije" ali produzeno davanje citostatika sigurno ne ubija isti dan, ali moze da ubije takodje.
Druga stvar, moguce je da su prepisivani citostatici i tamo gde mozda nisu bili neophodni.
Mom pokojnom svekru su posle operacije operacije rekli da za karcinom koji on ima ne postoji hemoterapija odnosno citostatici. (Na internetu sam ukucala sve nejgove nalaze lekara i patohistoloske rezultate i nasla da postoji ) e sad, mozda sam ja to laicki gledala ali ono sto je bitno je da je on posle dve nedelje ipak dobio hemoterapiju. Kada sam njegovog doktora pitala kako sad prima hemoterapiju kada je rekao da ne postoji za tak oblik karcinoma, on mi je rekao da to i nije hemoterapija, da to verovatno nece da mu pomogne ali ce oni da probaju. OD TOGA mu je bilo lose, jako lose! Sta je bila poenta tog davanja nikada mi niko nije objasnio, a on je ubrzo umro. Pitam se da nisu njegovu smrt ubrzali to hemo/nehemo terapijom?
Tako da davanje vece doze ne mora da podrazumeva davanje DUPLE doze!
assabah assabah 17:58 03.07.2010

Re: ministri

"Дулић је рекао да је у том случају било прекомерног наручивања цитостатика али да они у тој количини нису давани болесној деци јер она то сигурно не би могла да преживе."

Ček, ček... ako su lekovi naručivani, a nisu davani meni se čini da je VRLO jednostavno jer tu postoje dve opcije:

1. da su lekovi nagomilani i ima ih još uvek u bolnicama
2. da su te lekove preprodavali dalje

Ima li još neka opcija?
stasava stasava 18:06 03.07.2010

Re: ministri

U Srbiji se često ne zna šta je uopšte pred zakonom nesavesno lečenje. Stvarno mi nije poznato uopšte mnogo slučajeva nesavesnog lečenja.

A ko je kriv zbog toga? Da li ti nije poznato mnogo slucajeva DOKAZANOG nesavesnog lecenja, ili ti nije poznato da kod nas ima nesavesnog lecenja?Ima ga svuda, dokazanog, ima i kod nas, samo kod nas nema dokazanog.
scabies scabies 18:40 03.07.2010

Re: ministri

Da li ti nije poznato mnogo slucajeva DOKAZANOG nesavesnog lecenja, ili ti nije poznato da kod nas ima nesavesnog lecenja?
Mislim da sam se dovoljno precizno izrazila. Nije mi poznato mnogo takvih slučajeva. Ni nedokazanih, a još manje dokazanih. Ja verovatno delujem kao da sam upravo pala sa Marsa, ali verovali ili ne, poznato mi je da u Srbiji ima nesavesnog lečenja.
stasava stasava 18:52 03.07.2010

Re: ministri

Ja verovatno delujem kao da sam upravo pala sa Marsa,

To je pitanje percepcije, kao i sta znaci "mnogo". Ali, pitanje nesavesnog i dokazanog nesavesnog lecenja ne sme da bude pitanje percepcije. Kao i prepisivanje i davanje, a i ja verujem, mada nemam poverenje u nas zdravstveni sistem, da se prepisivalo a ne davalo. Naravno, to ne umanjuje krivicu.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:55 03.07.2010

Re: ministri

Ja sam rekla da nema mnogo onih koji različito leče one koji su dali novac i one koji nisu. Što ne znači da se različito ne ophode prema njima.


Ma da kako da ne.
Neka im samo poklone vise paznje, pa je to dovoljno da ima efekta na dalji tok lecenja. Taman toliko dovoljno da se ne desi pogresna dijagnoza ili pogresna terapija usled nemara. Samo to, a sigurno nije samo to. E sada, ako cemo to da podvucemo pod nesvesno ugrozavanje zdravlja, onda ok.

A, inace, kako znamo tu finu distinkciju izmedju broja onih koji primaju mito i onih na koje mito utice? Tako sto primalac mita prizna da je nekoga zbog nedostatka adekvatne nadoknade zapostavio/la, iz prica sa kolegama koji tvrde da ponekad uzmu, ali tvrde da to nista ne utice, ili?
scabies scabies 19:09 03.07.2010

Re: ministri

Mito se uzima u tolikoj meri zato što je sistem loš. U dobrom sistemu loši ljudi nemaju toliko izazova pred sobom a ni prostora da se ispolje. Ali stvarno je to tema o kojoj ne želim da pričam i da kvarim sebi veče, kao da mi nije dovoljno što sam polunepokretna i osuđena na mirovanje.
Eto, ja te pozdravljam. Ili možemo da promenimo temu...
apach92 apach92 19:12 03.07.2010

Re: ministri

scabies
Mito se uzima u tolikoj meri zato što je sistem loš.


pocinjes da me razocaravas a inace mnogo volim tvoja razmisljanja. Opravdanje ovog tipa je neprihvatljivo ne za lekare nego za bilo koju struku. Da li ja kao bankar treba da pocnem da skidam pare sa racuna svojih klijenata jer me mozda ne zadovoljava uredjenost banke u kojoj radim?

Ovo nema veze sa sistemom koji jeste los. Ima veze sa losim ljudima koji su lekari.

ps. iskreno se nadam da ce ti biti bolje.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 19:36 03.07.2010

Re: ministri

scabies
Mito se uzima u tolikoj meri zato što je sistem loš. U dobrom sistemu loši ljudi nemaju toliko izazova pred sobom a ni prostora da se ispolje. Ali stvarno je to tema o kojoj ne želim da pričam i da kvarim sebi veče, kao da mi nije dovoljno što sam polunepokretna i osuđena na mirovanje.
Eto, ja te pozdravljam. Ili možemo da promenimo temu...


Pa da, hajde da ne pricamo o tome, vec cemo se zadrzati na argumentu "nemoguce da su ljudi takvi!".
A ovamo, imamo masovnu korupciju, koja te iste ljude ne cini nevinascima, jer ako neko mora da trosi svoje pare na flase viskija i statijaznam, umesto da svom ocu, majci, bolesniku pruzi mozda bolji tretman, bolju ishranu, dodatnu masazu radi rehabilitacije ili eventualan boravak u banji, je li uzimanje mita onda cini tog lekara nakazom, monstrumom ili cime?

Elem, ovde cu da se slozim sa tim da je sistem los. Jer eto, recimo, da sistem rigorozno kaznjava uzimanje mita, korupcija ne bi ni bila toliko zastupljena.
Upravo to sto je sistem los i ima veze sa brojem monstruma i moralnih nakaza koji operisu na slobodi.

P.S: opet preporuka greskom (dugo ima kako ne postiram, a napamet klikcem na 'citiraj')
scabies scabies 20:11 03.07.2010

Re: ministri

pocinjes da me razocaravas a inace mnogo volim tvoja razmisljanja.
Žao mi je ako je tako Ne volim kad se ljudi razočaraju u mene. Ali volim da govorim ono što mislim.
Ja stvarno verujem da je koncentracija i dobrih i loših ljudi konstanta. Na svim kontinentima, u svim vremenima, u svim slojevima, u svim profesijama. Ako mnogo više lekara uzima novac nego bankara, ja neću zaključiti da je to zato što je tu veća koncentracija loših ljudi, već ću zaključiti da je to zbog lošijeg zdravstvenog sistema u odnosu na bankarski. I tu se mi ne slažemo, čini mi se. Ili jedan drugi primer. Bila sam skoro u prestonici jedne od najmlađih članica EU. Taxi 3 puta jeftiniji nego u Bg, ali ima problem, neće taksisti da voze po redovnoj tarifi, već naplaćuju duplo više nego u Bg. Ja zaključila da je to jer ima propusta u sistemu i kontroli, a ne zbog toga što su njihovi taksisti lošiji ljudi nego naši.
ps. iskreno se nadam da ce ti biti bolje.
Hvala
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:10 02.07.2010

Pošten svet

G17 inicirala smenu neke svoje zbog trt mrt...

Čiste svoje redove od šljama koji im kalja partijski obraz
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:42 02.07.2010

Re: Pošten svet

Čiste svoje redove od šljama koji im kalja partijski obraz

koliko se ja sećam, riba obično smrdi od glave
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:04 02.07.2010

Re: Pošten svet

koliko se ja sećam, riba obično smrdi od glave

Al' se čisti od repa
scabies scabies 17:56 02.07.2010

A šta mislite

da li ministar pravde treba da bude pravnik, a ministar finansija ekonomista? Ili se svi podjednako razumemo i u zdravlje i u pravdu i u finansije i u fudbal i u svetsku politiku?
stasava stasava 19:33 02.07.2010

Re: A šta mislite

da li ministar pravde treba da bude pravnik, a ministar finansija ekonomista?

Dobro je da Ministar zdravlja bude lekar, ali je lose kad ministar-lekar umisli da je Bog. Sto se tice svega ovoga, a obzirom da i Oliver Dulic moli medije da ne reaguju ishitreno u procenama, sto je i u redu imajuci u vidu roditelje i decu pacijente, pre treba da se postavi pitanje kako je moglo sve ovako daleko da ode, bez kontrole i provere. I opet se vracamo na vazece protokole.Sto se tice spoljne kontrole koja je u toku.....o tome ne bih, vec poznata prica.
strenum strenum 00:00 03.07.2010

Re: A šta mislite

Ja mislim da ministar zdravlja treba da bude lekar. I pacijent.
A ovaj nas dozivotni nije ovo drugo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:09 03.07.2010

Re: A šta mislite

da li ministar pravde treba da bude pravnik, a ministar finansija ekonomista?


Ne znam, Scaby.
Ali znam da nam ministar policije nije policajac, a da to ništa ne smeta.
Štaviše.

Možda da probamo i sa ostalim ministarstvima?
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:11 03.07.2010

Re: A šta mislite

Ja mislim da ministar zdravlja treba da bude lekar. I pacijent.
A ovaj nas dozivotni nije ovo drugo.


On mu dođe naš lekar a nemački pacijent.
scabies scabies 11:54 03.07.2010

Re: A šta mislite

Ali znam da nam ministar policije nije policajac, a da to ništa ne smeta.
Štaviše.

Možda da probamo i sa ostalim ministarstvima?
Stvarno bi to probala sa ministarstvom pravde i finansija? Ne verujem ti. Ali možemo da probamo. Ne bi nam bio prvi eksperiment.

Tvoj klik sa lekarima mi je interesantan i ne znam da li ga sama primećuješ? To je ono što je kontraindikacija za bavljenje zdravstvom, bilo u formi pisanja bloga, bilo u formi vođenja ministarstva zdravlja.
Izjave koje si na početku teksta citirala nisu izjave lekara i nelekara, već izjave ministra policije i ministra zdravlja. I da je lekar bio na čelu policije, rekao bi što i Ivica Dačić. Kao što bi svaka normalna osoba rekla ono što je rekao Tomica.

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:42 03.07.2010

Re: A šta mislite

Stvarno bi to probala sa ministarstvom pravde i finansija?


Za njih ne znam, ali što se zdravstva tiče: bi, što ne bi.
Desperate times call for desperate measures.
assabah assabah 18:04 03.07.2010

Re: A šta mislite

Ministar bi pre svega trebalo da bude političar, a ne stručnjak... svi oni imaju svoje savetnike jel? i savetnici su stručnjaci... tako to svuda funkcioniše

Imamo i Bradića... pa vidi.. džaba svega kad se čovek ne razume u politiku... uništi nam kulturu iako je "kulturni radnik"
katica_zlatica katica_zlatica 20:45 07.07.2010

Re: A šta mislite

Imamo i Bradića... pa vidi.. džaba svega kad se čovek ne razume u politiku... uništi nam kulturu iako je "kulturni radnik"

tacno!
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 19:27 02.07.2010

jel ih ti nerviras

mnogo bas? kakav ti je utisak?
ours ours 20:44 02.07.2010

Bahati skotovi

Jadni siromasi, živeli od plate i jedva krpili kraj s krajem, a sad im neko namestio.

Mito trošili na skupocene automobile

Kako „Blic” saznaje, uhapšeni lekari i predstavnici farmaceutskih kompanija živeli su luksuzno i raspolagali su priličnom imovinom. Svi oni će se naći na udaru Zakona o oduzimanju imovine stečene kriminalom. U privatnom sefu dr Nenada Borojevića nađeno je 20.000 evra, a u kasi Andreja Soretića 50.000 evra. „Otkriveno je da je Borojević prodao na crno 800 flaša viskija koje je dobio od pacijenata. Zanimljivo je da je oštro kritikovao one koji mu nisu dali skup viski. Kupio je mobilni telefon ‘vertu’ za 8.000 evra. Jedan osumnjičeni je kupio ‘audi RS’, koji vredi oko 100.000 evra”, kaže izvor „Blica” iz istrage.

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/196261/Trovali-decu-citostaticima-zbog-provizije
kamenkoza kamenkoza 17:54 03.07.2010

Re: Bahati skotovi

Odvajali ljudi od usta / ali pacijentovih!!!

Jel znas zasto doktori ne piju viski sa ledom?! Pa zato sto pacijenti ne donose led!!!
veko-beko veko-beko 20:53 02.07.2010

Kvalifikacije

Ministar bilo cega treba da bude samo "vazan drug clan" i nista drugo nije bitno. Koje kvalifikacije ima ministar: policije (nije bivsi policajac), odbrane (ne znam ni da li je sluzio vojsku), sporta (ona mi je omiljeni lik, posto je pre dva mandata bila drzavni sekretar u Ministarstvu odbrane, a inace sumnjam da je ikad sutnula/bacila loptu), telekomunikacija itd.

Znaci, sve moze i nije bitno, a to sto je neko bio lekar nista ne znaci, kao sto mozemo videti. Cak sam ubedjen da bi posteni ekonomista uvek bio bolji ministar zdravlja od postenog doktora. O Tomici ne bih... da ne trosim zivce i vreme.
Doctor Wu Doctor Wu 23:29 02.07.2010

Ajde nemojte da ste smesni

pa koja ce komisija sastavljena od lekara (i srpskih i inostranih) potpisati da su ovi hohstapleri davali povecane doze citostatika? Pa lekari se drze jedan drugog gore nego albanska mafija (osim ukoliko se ne pojavi neki drugi veliki igrac koji ce finansirati propast Rochea ili ko je vec upetljan u aferu i to iz cisto finansijskih razloga).

Jedino sto Dacic moze i mora da uradi je da pokaze i dokaze da je bilo uplata i provizija na racune ovih hohstaplera. Jer farmaceutske kompanije ih nisu placale bez veze nego radi nekog consideration, tj ostvarivanja profita. Po meni, to bi bio dovoljan dokaz. Jos ako postoje neki papiri, eto belaja i to na svetskom nivou. Velike su pare u pitanju i Srbija kao drzava mora ovo pametno da odigra. Treba da se traze obestecenja za ostecene porodice, treba pretiti nekom medjunarodnom arbitrazom, platiti, mozda, i oglas u nekim novinama. Dacicu je ovo zivotna prilika, otprilike kao sto je danas bila Djokovicu.

A Tomicu Gmaza svakako treba oterati ako ne i uhapsiti.
stasava stasava 23:34 02.07.2010

Re: Ajde nemojte da ste smesni

Pa lekari se drze jedan drugog gore nego albanska mafija



Doctor Wu Doctor Wu 23:46 02.07.2010

Re: Ajde nemojte da ste smesni

Pa jeste. Ajde neka mi neko navede primer da je lekar na sudu davao dokaz protiv svog kolege, a da u pitanju nije bilo ubistvo.
maca22 maca22 23:58 02.07.2010

Re: Ajde nemojte da ste smesni

Doctor Wu
Jer farmaceutske kompanije ih nisu placale bez veze nego radi nekog consideration, tj ostvarivanja profita. Po meni, to bi bio dovoljan dokaz.

Dokaz za sta?
Doctor Wu Doctor Wu 00:05 03.07.2010

Re: Ajde nemojte da ste smesni

Dokaz za sta?

Objasnjeno u gornjem tekstu. Google: contract law-> consideration.
kamenkoza kamenkoza 17:56 03.07.2010

Re: Ajde nemojte da ste smesni

Sektasi
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:41 03.07.2010

Re: Ajde nemojte da ste smesni

Pa lekari se drze jedan drugog gore nego albanska mafija

Wu, ajlavjuuuu!

Vlasta92 Vlasta92 00:03 03.07.2010

Hm...

Beat a shit out of me, Krugolina...nisam pametna...
krkar krkar 00:05 03.07.2010

Najinteresantnije u celoj priči

Najinteresantnije u celoj priči je KAKO se uopšte otvorila.

Imam prijatelje i onkologe i farmaceute i slušam, onako usput, ne preterano tainteresovano, već dugo priče o raznim mafijaškom radnjama i dogovorima. Iskreno, nisam to stavio visoko na listu prioriteta za nerviranje - tuđi problem, nit' sam stručan nit' nadležan...

A onda doznam kako je sve krenulo.

SLEDE ISTINITI DOGAĐAJI PREPRIČANI MOJIM REČIMA UZ UVAŽAVANJE SVIH POZNATIH MI ČINJENICA

Elem manekenka (bivša), voditeljka (bivša), partijanerka i kako genijalno kažu braća Hrvati posvuduša Katarina Rebrača (prezime je, BTW, lažno tj. ona ga neovlašćeno koristi, zvanično se zove nenako drugačije, ili I nekako drugačije, no dobro - ne pada iver daleko od klade, i mama joj se lažno zove Sandrina a zapravo Obrenija ili Živana ili Milosava, bemliga, eno ih u CZ drukaju jedna drugu što su zajedno krale i muvale a na sve to i jedna drugu pokušavale da izmuljaju i izvaćare ... no dosta digresija), elem posvuduša Katarina Mamografska (ljubi je Veran Matić, eto da i njega neko osim Čalije izvaćari za pare, doduše ne za lične pare nego firmine, mislim, ne čak ni one troslovne firme nego one slovo i 2 broja, no opet ja digresije...)

Elem pričaju tičice Katarina Rebrača živela sa neštokasnijeuapšenim Predvodnikom Onkološko-farmaceutske Mafije (POM)i dok je išlo dobro trošile su se velike pare na polzu obostranu, ona od njega naučila nešto o rakovima i mamografima, on od nje o promociji, simbioza čista.

Onda pukne tikva muškoženska, pokarabase se, ali kako im je u genetskom ili bar vaspitnom kodu da kradu, lažu, mažu, muvaju i vaćare - tako se oni pokomate i oko nekakve imovne i nekakvih para te ona njega nešto skrati više nego što je on mogao da podnese.

Završi tako nesuđena humanitarka sa sve mamom Sandrinoživanotijosavom u Centralnem Zatvoru (gde je mama odmah pokušala da svu krivicu prebaci na nju, najbolja drugarica na maminu najbolju drugaricu, drigarica mamine najbolje drugarice na Katarinu Humanitarnu i tako muvatorski grupnjak nevinih a uvučenih...)

Ali kako ni ovo nije država Tikvabezkorena i kako Ozna Sve Dozna, kad su drugovi u CZ rastabirili ko-je-koga u porodici Katarinosandrinosisojke Rebrača sasvenajboljimprijateljicama izvaćario i za koliko mamografa ... tako u nekom trenutku Drugovi Islednici onako kao slučajno pomenu Katarini Naivnoj da je drukao Razljućenopokradeni Bivši te da ako bi ona njega malo kontradruknula, Sistem bi je se setio na Dan Bezbednosti a možda i na Suđenju...

Te tako krene Katarina Našminkana da peva (priča se da su šminka i lak za kosu bili deo Pakta Sa Službom) a kako je POM bio neoprezan i svoj časni hipokratovski posao obavljao i kod kuće (a možda su imali interno takmičenje ko je više nakrao kog meseca pa se hvalili i podnosili dokaze, gde ima da lopovlopovunarečveruje...) ... tako ona otpeva (bar) Koliko Službi Treba.

Onda Služba kojoj je izgledea bilo usfalilo nekoliko konkretnih papira ode kos Farmaceutske Firme 3 (ovo tri znači da je treća po prometu onkoloških preparata u Srbiji) i ukaže F3 na određena saznanja u svom posedu koja bi se mogla malo, kao, zaboraviti ili bar zaturiti dok ne isteknu mandati nekih direktora... u zamenu za neke konkretne stvari za Firmu 1 (lidera u poslovanju sa FOM). Tako F3 u duhu svoje humanitarne vokacije drukne F1 (usput malo i F2, potrefilo se)... Drugovi trenutno, kaže ptičica, vode pregovore sa F2 a F3 je abolirana kao slavuj (mala tičica ali lepo peva)...

Naravoučenije:

Ivicu za premijera, predsednika, prestolonaslednika i patrijrha istovremeno.

P.S.
I muftiju, kad je mogao da bude muftija iz JUL što ne bi bio i iz SPS!

P.P.S.
Ali samo pod uslovom da Tomica Uspešni ostane bar još u dva mandata, dok dovede zdravstvo do savršenstva, dugotrajan je to proces
ivana23 ivana23 00:18 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

krkar
Najinteresantnije u celoj priči je KAKO se uopšte otvorila.


Znalo se za ove marifetluke od ranije
maca22 maca22 00:19 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

Ko je F3, gde da guglam za to?
maca22 maca22 00:32 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

ivana23
krkar
Najinteresantnije u celoj priči je KAKO se uopšte otvorila.


Znalo se za ove marifetluke od ranije

Cudno mi da se tako mirno spominjala imena, i nikom nista, sve do sada.
Nego, vite ovo http://www.vesti.rs/Drustvo/Vakcina-skuplja-80-puta.html
stasava stasava 06:56 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

Vest jos od oktobra prosle godine. Kako je onda sada Ministar neobavesten? Ali, nije mi jasno ko stavlja lek na klinicki protokol, odnosno, ko odobrava da novi lek bude na pozitivnoj listi? Koliko mi se cini, u takvom timu mora da ima 12 eksperata, a , cini mi se, ne moze bez RZZO? Znaci, nije sve moglo bez velikog broja ucesnika. I u cemu je sustinska razlika izmedju ovoga i cirkuzijade oko novog gripa?
Doctor Wu Doctor Wu 07:25 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

Vest jos od oktobra prosle godine. Kako je onda sada Ministar neobavesten?

Ne, prosto je neverovatno koliko je Gmaz arogantan. Kao i u slucaju one famozne operacije u Nemackoj (koja bi ga u svakoj normalnoj zemlji kostala ministarskog mesta) Gmaz totalno ignorise javnost.

Ali, sto kazu Englezi, to je sve at his own peril. Ovakvo ponasanje ce mu se bukvalno obiti o glavu i na kraju ce ga masa besnih i nezadovoljnih izgaziti i prebiti. I njega i onog Dinkica (koji se na trenutke ponasa kao Milosevic). Kako je moguce da ljudi nista ne nauce iz istorije?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:02 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

jojj krkar, koji si ti frajer, hahaha:) imas moje obozavanje, sta da ti kazem!
mikimedic mikimedic 11:11 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

.
krkar krkar 12:36 03.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

maca22
Ko je F3, gde da guglam za to?


Ovde. Uskoro, pretpostavljam
sentinel26 sentinel26 16:24 04.07.2010

Re: Najinteresantnije u celoj priči

krkar
....
Te tako krene Katarina Našminkana da peva (priča se da su šminka i lak za kosu bili deo Pakta Sa Službom) a kako je POM bio neoprezan i svoj časni hipokratovski posao obavljao i kod kuće (a možda su imali interno takmičenje ko je više nakrao kog meseca pa se hvalili i podnosili dokaze, gde ima da lopovlopovunarečveruje...) ... tako ona otpeva (bar) Koliko Službi Treba.

Sve odlično prikazano, osim što je "Našminkana" izgleda prećutala svoju epizodu sa "POM" iz Njujorka, koja bi bila prava pikanterija za gladne novine i novinare (i po nekog blogera )...

Dodao bih :
1) Postoje egzaktni dokazi da djeci nijesu davane duple doze ljekova (citostatika), jer da je tako istraga bi se odvijala sasvim drugačije ...

2) Na dječjem odeljenju Onkologije je postojao (postoji ) i specijalni program za čije finansiranje se koriste i sredstva iz ino-fondova ...

3) U konkretnom slučaju radi se o "kompjuterskoj igri" - čisto finansijskoj malverzaciji = > : "prepisivanje" uvećanih doza = > : fakturisanje uvećane količine ljekova (navodno utrošenih ) = > : primanje mita od Farmaceutskih trgovaca ... (deoba mita ? )- (narodski rečeno : kradja ) ...

4) Ova operacija se nije mogla izvoditi bez (pomoći ) formalne (ne i stvarne ) kontrole nekoga iz Republičkog fonda zdravstva ili Ministarstva zdravlja ako je oštećen domaći Fond ...

Ako se utvrdi da domaći Fond nije oštećen (ne pominje se za sada ni u pretpostavkama ) nego samo ino-fond-ovi onda imam razloga da vjerujem da će se istraga zadovoljiti presijecanjem na nekom mjestu jer ne vjerujem da je "Našminkana" nakljukana i tim informacijama ...

5) Istraga je izgleda preskočila period i naročito način dolaska Borojevića na to mjesto, jer bi to moglo da stigne do nepoželjnih imena ...
O detaljima ne bih jer sumnjam da neko od uhapšenih može da ima rodbinu na blogu ...

6) Ovaj ministar zdravlja može biti smijenjen samo u paketu sa cijelim štetočinskim "G"-udruženjem ili nikako ...
Prebrojte osobe, članove toga štetočinskog udruženja koje su u posljednje 4 godine napustile funkcije sa rigoroznim kaznama - isključenjem iz "G-17%"...

PS.
"Podržavam" prijedloge za Ivicu osim ovo za muftiju, abdes se nikada ne prekida, kada počne ide do kraja a on mi je sumnjiv po tom pitajnju ... :))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana