Budućnost| Društvo| Mediji| Politika

Kapetane, usloznjava se, usloznjava

jaksa scekic RSS / 03.07.2010. u 00:23


Kako se priblizava 22. juli (navodno to je dan kad ce MSP saopstiti svoju odluku o Kosovu) tako rastu tenzije na Kosovu. Srpska i Kosovska strana pripremaju polako teren za odluku koja moze al i ne mora, da bude dvosmislena i da pruzi satisfakciju i jednoj i drugos strani da povice "Pobeda" , ali i ne mora.  Kao u sahu-remi, ali sa pesakom vise. Oglasili su se u Mitrovici i oni, koji bi ponovo da isprovociraju Srbiju da potegne, zarad kratkog fitilja, i unutarnjih politickih poena, neki neplaniran potez. Ali, za sad Srbija igra mudro, ali zarad istine treba reci- i nema neko drugo resenje ili opciju.
Bice ovo dugo , toplo leto, leto u kome ce se srpska politicka elita suociti sa nekoliko problema -od kojih, moze vrlo lako da se desi,  Kosovski bude najmanji.
Tu je stvar cista-Srbija nikad nece priznati Kosovo- sto je razumljivo i lako branjivo- nalazi se u Ustavu i sve dok se Ustav ne promeni ta obaveza stoji bez obzira sedeo Tadic ili Nikolic u Dvoru preko puta Pionirskog parka.
  No,  projekat EU se  komplikuje, vise tudjom, nego nasom greskom. Nemacka, cim je platila ceh-postala je Kerber EU, odlucuje ko i kad ce uci.  Srbija joj je par puta stala na zulj. Slaba vajda od podrske Malte, Spanije ili Grcke i Italije. Zlatnu akciju EU u ovom trenutku drze Nemci, ali njihova kancelarka nema mnogo strpljenja za  kad je Balkanska muvanja i domundjavanja.
Nas ulazak bice veoma tezak, licno mislim ne pre 2020. godine a mozda smo i dobro prosli. Bar smo dobili bezvizni rezim,  jer pojacan strah od terorizma moze Bosnu da stavi na jos duzu listu cekanja.
Sve to komplikuje polozaj vladajuce stranke, koja nikako da obavi svoje unutrasnje izbore,  sredi stanje, i ne izbaci one koji joj donose los ugled, izabere neke nove mlade ljude, a one druge posalje na neke pocasne funkcije.
Mozda se  DS  nada da ce se ipak nesto lepo desiti, ali avaj toga je sve manje. Afera sustize aferu, od kojih ova na Onkoloskom institutu samo pokazuje moralni pad i krah srpskog tranzicionog drustva. Za taj moralni sunovrat  niko se ne oseca krivim.
Cak jedan ministar porucuje medijima (normalno, uvek udri po medijima) da ne dizu paniku, jer nemoguce je da su deci davane jace doze citostatika.
Pa ako je tako, Gospodine Ministre, gde su onda citostatici, il su sklonjeni u neki magacin, a mi ih placali, pa ako je tako sto ih Dacicevi policajci nisu nasli i lepo vratili farmakoloskoj mafiji.
Tacno je da rejting DS raste, ili bar nije opao, ali nije li to rezultat srpske politicke scene po sistemu :”Daj sta daj, ko zna kavi su ovi drugi.”
Ili rejting ostaje isti jer opozicija se iscrpljuje besmislenim nadmudrivanjem u parlamentu, umesto da glasno i jasno kaze:”Ljudi, mi kad dodjemo na vlast-uradicemo to i to”. Kao stu su britanski konzervativci pred izbore publikovali svoj manifest u kome je pisalo sta i kako. I podelise pobedu i vladaju.
Opozicija se vrti kao pas koji pokusava da uhvati svoj rep, a Borski votergejt jos nikako da dobije epilog a vrhunac pritiska srspkog opzicionog pritiska je najava  Vucica da  pocinje strajk gladju i zedju. Ogroman pritisak na DS, verujem da veceras vrh DS-a raspravlja kako da prezivi ovu volumenoznu politicku opasnost po vladu i nisam siguran kako ce veceras spavati :)))))))

230pxdslogosvg.png
 DS polako ostaje usamljen. A kad je covek usamljen, moze realnost da vidi drugacije. Ne samo u politici, vec i u zivotu. Za neku buducu usamljenost krivi su sami.
U svetu diplomatije jako se gleda ko i gde dolazi u kom sastavu na prijeme.  Ako smo vec nadrdali Nemce, vidim isto radimo is a Amerima. Pored opravdano odsutnih Tadica, Cvetkovica i Sutanovca-DS kako pise beogradski “Press” je izgleda bojkotovao prijem. Prijem na kome su se americka ambasadorka i ruski ambassador poljubili onako posteno-tri puta.
A trebace nam Ameri.
Il smo opet nesto propustili na casu diplomatije i lepog ponasanja i korisnosti. Ali zato tamo su bili svi ostali, ukljucujuci Patrijarha koji je osvetlao obraz domacinske i lepo vaspitane Srbije.
 I na samom kraju. Lepo je sto tadic ide u Crnu Goru. Red je da se sa komsijama Srbija ne svadja. Cak  nije bitno da li ta poseta dolazi kao rezultat konacnog shvatanja da je Crna Gora nezavisna drzava i da je tu prica gotova, ili Tadica na put tera  pritisak iz inostranstva da se svi sem Slovenije-polako vracaju duhu bratstva i jedinstva i maloj YU.
Medjutim, ako u delegaciji Srbije bude Mladen Djordjevic, bice to, bojim se, prst u oko Crnogorcima, a to Srbiji ne treba u ovom trenutku.
Jer,  Srbija umesto da bude lider u razvoju, postaje lider u regionu po nezaposlenosti. a Drzava ima jos jedan otvoren front. Cuveni Klub privrednika iz Tolstojeve, koji je bogatiji, znaci mocniji od drzave,  Cvetkovica i njegove mere vise  ne ferma.
Lepo ja rekoh, bice to dugo, toplo leto, koje ce se po obicaju slomiti na medijima.

“Najveca je od svi gresaka, rekao bih, ne biti, ne biti svjestan nijedne” .rece neko davno.
Bojim se da DS upravo pravi takvu gresku. A dosadasnje i nisu nesto epohalno velike, da ne bi mogle biti  ispravljenje, ali zahtevaju crstu ruku i dobru metlu, ali prvo unutar Partije. Da bude primer, pa je onda lako srediti druge. Ovako, postaje se zarobljenik sopstvenih politickih kompromisa.

Greske treba ispravljati sto pre i u hodu. Srbija hoce da vidi plan. Srbija hoce da vidi putokaz. Srbija nece da bude brod koga zaljulja i promeni mu pravac cak i mali povetarac koji  svaki cas dune. Srbija hoce za kormilom kapetana koji drzi svoju posadu pod kontrolom, kapetana koji prvo postroji svoju posadu, kazni ili pohvali, pa tek onda druge. Jer posada koja se smeje putnicima u lice, istovremeno se sprda  i samim kapetanom.

PS: Ala sam ga zavrsio patri(j)otski i parolaski, ali svaka kuca ako nema gazdu koji zna da lupi sakom o astal , ode na dobos, zar ne.

 

PPS: Ovo je mozda neka vrsta nastavka-reakcije na Blog nase drugarice Gordanac o potrebi dijaloga. Ako ga bas i nema mnogo u drustvu, bar da ga bude ovde. Dijalog o Srbiji i sta nam valja ciniti



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pereca011 pereca011 00:28 03.07.2010

opasno je pustiti Srbiju niz vodu

ne bih se slozio da Srbija i nema neko drugo resenje.
takodje,tu je Bosna i destabilizacija.

eto,sad se vidi koliko je vazna bila pobeda protiv OZija..
Doctor Wu Doctor Wu 07:16 03.07.2010

Pobogu, Jaksa, kako ovo mozete da napisete

Ali, zato se projekat EU komplikuje, vise tudjom, nego nasom greskom. Nemacka koja cim je platila ceh-postala cuvar kapije ulaska, odlucuje ko i kad ce uci. A Srbija joj je par puta stala na zulj. Slaba vajda od podrske Malte, Spanije ili Grcke i Italije. Zlatnu akciju EU u ovom trenutku drze Nemci, ali njihova kancelarka ima kratak fitilj kad je Balkan, odnosno Srbija u pitanju.

Kakvo crno stajanje na zulj, kakav crni kratak fitilj??? Pa Nemacka je upravo sa Djindjicem imala specijalne odnose i do skora je vrlo blagonaklono gledala na Tadica. Osnovni problem sa nemackom podrskom odnosno odsustvom iste je finansijska kriza (i to ogromnih razmera). Nemacka je prihvatila ulazak Grcke, Portugala, Spanije i Italije u EU monetarnu uniju zbog toga jer joj je to odgovaralo; ekonomiji koja gotovo vec decenijama ima problem sa niskom produktivnoscu u odnosu na glavne konkurente (Kina, Japan, USA, pa i UK) su bila potrebna nova trzista radi ocuvanja kakve takve zaposlenosti. Prihvatili su PIGS jer su im upravo oni obezbedili ta trzista. Grci, Portugalci, Spanci pa i Italijani su 'prosperirali', realne nadnice su im u periodu 2001.-2008. porasle 20% u odnosu na nemacke, banke su im omogucavale jeftine kredite, PIIGS su se nemilice zaduzivale, gradili su se putevi, kuce, kupovala kola dok su Nemci sve to vreme odrzavali relativnu nisku nezaposlenost, odrzavali nadnice niskim i proizvodili masine za kopanje, kola, aparate za domacinstvo... Slicna prica je stajala i iza prosirivanja EU na istok: Poljska, Ceska, Madjarska su bila relativno velika trzista koja su kupovala nemacku robu.

2008. su krediti dosli na naplatu. Medjutim, evropske banke su nekako uspele da sakriju svoje ogromne dubioze vadeci se na americki subprime market. U prvom trenutku svi su mislili da su Ameri najveci problem. Medjutim, kada je pocelo malo detaljnije da se gleda u balance sheetove banaka (tj kad su stvari silom prilika postale transparentnije) vrlo brzo se ispostavilo da su nemacke, austrijske, svajcarske i francuske banke Istocnoj Evropi pozajmile oko 1700 milijardi dolara (skoro 4x GDP Istocne Evrope). I dugo se mislilo da je to najveci problem: Madjarska, Ukrajina i Srbija u jednom trenutku samo sto nisu bankrotirale a i cela Evropa samo sto nije pukla. Medjutim, IMF je tu pripomogao da se resi problem likvidnosti, a masa tog novca i inace dolazi na naplatu tek u periodu 2013.-2017. Problemi su, medjutim, ostajali. E, onda se tek ispostavilo da su problem, zapravo, suvereni dugovi clanova monetarne unije (sada famoznih PIIGS) i onda je all hell broke loose.

Nemacku malo brine Istocna Evropa, jer racuna da ce probleme tih dugova resiti velika inflacija, IMF, Rusija, USA tako da ce oni manje ili vise dobiti nazad svoje pare. Medjutim, dugove Spanije, Portugala, Grcke, Italije i Irske nema ko da plati osim bogati clanovi monetarne unije, a Nemacka je tu pravi dzin. I sada se, naravno, nemacka javnost pobunila: hoce nazad marku, napusavaju Grke i Spance gde stignu, hoce da prave novu uniju iz koje ce biti izbaceni juznjaci i ne pada im na pamet da povecavaju uniju jer to stvara nove probleme i povecava broj duznika. Angela Merkel, naravno, kao i svaki politicar, brine o popularnosti i prica sto narod hoce da cuje. I tako i u toj atmosferi su Nemci blokiraju pristup Srbije (i ostatka Balkana, sa izuzetkom Hrvatske) EU.

Dakle, nije u pitanju ni Kosovo, ni Ratko Mladic, , nego jedino i iskljucivo, sto kazu Ameri, it's the economy, stupid.
jaksa scekic jaksa scekic 07:31 03.07.2010

Re: Pobogu, Jaksa, kako ovo mozete da napisete

Doktore, ne vidim u cemu je problem i gde se mi tu ne razumemo., Srbija je ispalila Nemce nekoliko puta i to za privredne investicije, zato su Nemci nervozni, kakav Maldic, kavi bakraci, bojim se da se nismo razumeli.
A sto se tice Nemaca i Djindjica, i Djindjic ih je ispalio kad je dao Smederevo Amerikancima a ne njima, pa je to bila velika frka.

I ono "stupid" na kraju, hvala na komplimentu

J

PS: Ako kazete da se u EU ulazi preko Amerike, onda je jos gluplje sto je DS minimizirala prijem kod nove americke ambasadorke
Doctor Wu Doctor Wu 08:00 03.07.2010

Re: Pobogu, Jaksa,

Srbija je ispalila Nemce nekoliko puta i to za privredne investicije, zato su Nemci nervozni

Ne vidim u cemu ih je ispalila: dobili su Hemofarm, sada Frezenijus. Austrijanci su imali tapiju na autoputeve, mogli su da rade sta su hteli (videli smo sta je na kraju od toga ispalo). Svaka zdrava nemacka investicija (ne ovi hohstapleri poput Bode Hombaha) je dobro dosla. Ako hoce da grade luke, eto im Smederevo. Ja bih im dao sta god hoce, samo da investiraju i zaposljavaju. E, ali Nemci nece to. Oni hoce Telekom koji je easy money, i u koga nista ne treba investirati. Mi nikako da shvatimo da se Nemci u inostranstvu ne ponasaju isto kao Nemci kod kuce. U Nemackoj im ne bi palo na pamet da uzmu 3 centa vise za baksis; u Srbiji/Hrvatskoj se ukljucuju i stavise su jedan od glavnih generatora korupcije.
A sto se tice Nemaca i Djindjica, i Djindjic ih je ispalio kad je dao Smederevo Amerikancima a ne njima, pa je to bila velika frka.

To je bio jedan od pametnijih poteza Djindjica (a bilo ih je jako puno glupih). Samo sto blize uz Amerikance, mnogo vise verujem njima nego Nemcima. Nesto nisam video preterano neki GermanAid i programe za osposobljavanje skola i kadrova u Srbiji a USAid je all over the place. Uzgred, u proizvodnji celika najveci igraci nisu ni Nemci, ni Amerikanci, nego Indusi (svi smo videli sta su oni uradili sa Magnohromom).
I ono "stupid" na kraju, hvala na komplimentu

Pobogu, Jaksa, pa moram li da objasnjavam i poreklo izreke? Da zaista mislim da ste stupid, mislite li da bi ostavljao svoje komentare?
jaksa scekic jaksa scekic 08:30 03.07.2010

Re: Pobogu, Jaksa,

Doktore, jeste rano, ali mozemo da se salimo zar ne?

No, ajmo sad:

Ja nisam advokat Nemacke, ali nisam siguran da je Telekom easy money, on donosi dosta para- recimo za vrem Slobe tako su se finasirali izbori i penzije-svakome se bilo dodavalo na racun po dinar dva- i eto svi srecni i svi veseli.
U pitanju je navodno zeleznica, energetika i jos po nesto.
Mislite da je zeleznica u Srba sjajna, mozda u vreme Obrenovica, danas je bruka i sramota, energetika jeste roba i to vrlo vredna, i jos po nesto.
Ne mislim da su Ameri toliko zainteresovani da ulazu ovde. I odmah da pojasnim, Budo Hombah i kompanija jesu primer firme koja hoce na munte, tu nema zbora.
A sto se tice generatora korupcije, lako bi bilo nama da su to Nemci, sta cemo sa ovim domacima.
Elem, ovo sad pricamo-tu smo saglasni i nema frke, ideja mog Boga je da DS MORA da ima svoju 8 sednicu (nemojte sad da se hvatamo o temi Osme sednice), da prodje kroz cistiliste.
Evo vidite , sad tek shvatam da je Savetnik za medije predsednika Srbija u isto vreme Predsednik UO Vecernjih novosti.
Ja mislim da to nije dobro za jedno demokratsko drustvo.
Doctor Wu Doctor Wu 08:44 03.07.2010

Re: Pobogu, Jaksa,

Ja nisam advokat Nemacke, ali nisam siguran da je Telekom easy money, on donosi dosta para- recimo za vrem Slobe tako su se finasirali izbori i penzije-svakome se bilo dodavalo na racun po dinar dva- i eto svi srecni i svi veseli.

Pa jeste za Nemce. Tupnuli bi 800 miliona evra za 40% i verovatno bi odradili grckih 20% nekim prebijanjem dugova da dobiju vecinu i od toga bi dobijali godisnji prihod od milijardu evra godisnje. Troskove i ulaganje u infrastrukturu bi sveli na minimum i za godinu dve bi sve svoje pare dobili nazad. Umesto toga, Srbija bi mogla prihode od Telekoma da koristi kao garanciju za podizanje novih dugova ali koji bi se ulozili u nesto sto ce zaista donositi neki return a ne na penzije i plate EPS-a.
Ne mislim da su Ameri toliko zainteresovani da ulazu ovde.

Ovakvi kakvi smo i tu gde smo mi smo najinteresantniji onima koji hoce da budu nadomak trzista EU a sami nisu u EU. Ko su ti? Kinezi, Ameri, Turci... Prema tome, s njima treba ulaziti u joint venture i koristiti te kvote koje omogucava SSP.
Elem, ovo sad pricamo-tu smo saglasni i nema frke, ideja mog Boga je da DS MORA da ima svoju 8 sednicu (nemojte sad da se hvatamo o temi Osme sednice), da prodje kroz cistiliste.

Uh, nemojte samo 8. sednicu da ponovo prizivate... To cistiliste nas je skupo kostalo. One bambuse od Stambolica, Buce Pavlovica, Draze Markovica bi lako skinuli. A satrapa nismo mogli da se otresemo 12 godina (i to tek posto je Srbiju bacio u najgori moguci cemer), usput kreirajuci i svoje klonove (poput Djukanovica).
ana_radmilovic ana_radmilovic 08:34 03.07.2010

srbija hoce

Srbija hoce da vidi plan. Srbija hoce da vidi putokaz. Srbija nece da bude brod koga zaljulja i promeni mu pravac cak i mali povetarac koji svaki cas dune. Srbija hoce za kormilom kapetana koji drzi svoju posadu pod kontrolom, kapetana koji prvo postroji svoju posadu,.

ali srbija ne moze, i ne nazire se neki eventualni trenutak kada ce srbija mozda moci.
srbija vise ni samoj sebi ne veruje kada kaze da da je ona ta od koje ista bitno zavisi. ni taj ulazak u eu, i stvarnost na kosovu ma kako budemo tumacili odluku msp pa cak ni to sta joj je od ta dva najvaznija "strateska interesa" prioritetan. i kosovo i eu ynaci samo ovo, ni kosovo ni eu, a kosovo ne u svakom slucaju - jer se ne pitamo.

p.s.

dotako me tekst, sve tacno
sybil sybil 08:50 03.07.2010

ne slazem se da nas

je nemacka otkacila. oko glavnih pitanja eu, primanja novih clanica, pita se samo i jedino usa. za ulazak u eu potrebno je samo i jedino zeleno svetlo iz usa, a srbija to nema i nece ni imati u dogledno vreme.
elem, radi se o tome sto su sve zemlje istocne evrope prvo usle u nato, pa tek onda u eu. nato nije zvanicni uslov, ali svako ko nije amater zna da mora prvo nato pa eu.
elem, srbija vodi rusku geostrategiju, a hoce pare iz evrope. to je licemereno i takvo nesto usa nece da prihvati. ovde sve vrvi od mrznje prema nato i usa, a 80% hoce u evropu. nazalost, nema ko da im objasni da je to obicna politicka nebuloza. evropa i usa preko neprimanja srbije u eu porucuju narodu i eliti- to sto vi radite je nebuloza.



dragannalovic dragannalovic 09:20 03.07.2010

Epoha po epoha

“Najveca je od svi gresaka, rekao bih, ne biti, ne biti svjestan nijedne” .rece neko davno.
Bojim se da DS upravo pravi takvu gresku. A dosadasnje i nisu nesto epohalno velike, da ne bi mogle biti ispravljenje, ali zahtevaju crstu ruku i dobru metlu, ali prvo unutar Partije.

Ja bih rekao da su greške epohalno velike, zato što nisu slučajne. Osim toga nije slučajno ni to što odgovorni pojednici u DS gube kontakt sa realnošću i to je sve očiglednije.I sami kažete da postaju usamljeni i da će biti sve usamljeniji ako pod hitno ne učine neke radikalne promene. Iz toga se lako može izvući zaključak i da će im rejting biti u velikom padu. I to ne samo što se tiče biračkog tela već i samog njihovog članstva koje je sa one druge, malo opipljivije strane realnosti. Problem je što Demokratska partija demokratiju prepoznaje samo u svom nazivu. I to ne zato što toga nisu svesni , već zato što misle da je koncept partije kao profitabilnog preduzeća koje niko ne kontroliše, dobar koncept. Zato nisu u stanju i ne mogu da počiste u svome dvorištu.Zato nisu omogućili i ne žele da se uvede kontrola finansiranja političkih stranaka.
Takodje složio bih se sa vama da pre 2020 nemamo nikakave šanse da se priključimo EU ali zar to već nije epohalna greška i da li se još bilo ko seća kakve su prognoze bile pre samo desetak godina?
dali76 dali76 10:02 03.07.2010

Re: Epoha po epoha

Slazem se gosn Scekic.
I sam sam u svom proslom blogu pisao da promjene pocinju od same vladajuce stranke. Prvo da se rijesi bahatost politicara, pa ce Srbija ondak lako sa nepristojno bogatim.

filantrop filantrop 09:30 03.07.2010

Iritirajuce

PPS: Ovo je mozda neka vrsta nastavka-reakcije na Blog nase drugarice Gordanac o potrebi dijaloga. Ako ga bas i nema mnogo u drustvu, bar da ga bude ovde. Dijalog o Srbiji i sta nam valja ciniti

kako se pravimo nevesti.

Niko normalan ne kaze da dijaloga ne treba da bude. Niko. Niko.

Ali kakav dijalog sa fresh meat neprociscene partije koja se nikad nije distancirala od vodje (i njegove zene i sina i prijatelja i ...) i njegovih zlodela? Secamo se da je Djukic DEjanovic bila sa Milosevicem u noci hapsenja i da ga je posecivala u Hagu i nosila mu darove? Nikad se nije javno distancirala od njega. Sta mislite kako je prosecnom Srbinu -koji je cekao red da glasa protiv nje, kad je vidi na mestu predsednice parlamenta?
Podmece se da je taj podmladak nekako nepovezan sa SPSom, da deluje sam za sebe a ne da su im gazda i gazdarica bili udarne pesnice SPSa za cije vreme su pocinjena nepojamna zverstva a Srbi oglaseni kolektivno krivima bas zato sto pojedinci nisu individualno kaznjeni, nego se se sad reinkarniraju preko podmlatka?????

Umesto da je sps 5 oktobra nestao sa lica zemlje a pojedinci zavrsili na sudu i u zatvoru, a ne kao neki i u samom DSu, podmece se potreba za dijalogom sa podmlatkom koji ce da produzi zivot ne samo sps-a nego i ds-a kome ova simbioza savrseno odgovara. Ocigledno je da je DS uzeo mustru od SPS (-clanske karte za zaposljavanje, mesta u uo..npr).

DS je postao sve ono protiv cega se narod digao na revoluciju i bio premlacivan usput.

Nemci ce jos decenijama da placaju odstete a od Srbije se ocekuje da za manje od 10 godina zaboravi sta je jedna klika organizovana u 2-3 partije uradila toj napacenoj zemlji i okruzenju. A sad ih jos i novcano drzi u saci, onako, tajkunski.

Pa, ne verujem, izgleda da ljudi ipak pamte.

vlkdrag vlkdrag 10:07 03.07.2010

Nemi Dulić

Progovorio je ministar, u zaštitu pretpostavke nevinosti:

Cak jedan ministar porucuje medijima (normalno, uvek udri po medijima) da ne dizu paniku, jer nemoguce je da su deci davane jace doze citostatika.

Pa ako je tako, Gospodine Ministre, gde su onda citostatici, il su sklonjeni u neki magacin, a mi ih placali, pa ako je tako sto ih Dacicevi policajci nisu nasli i lepo vratili farmakoloskoj mafiji.

Elem, ukoliko se utvrdi da je tačno da su prepisivali citostatike u meri većoj od potrebne, ne vidim razliku u monstruoznosti njihovog čina od onog skorašnjeg manijaka Ogulinca, možda je krivica i veća, onaj je kao bolestan, a ovi čistog uma a zarad profita počiniše nedelo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:44 03.07.2010

Ključni problem

“Najveca je od svi gresaka, rekao bih, ne biti, ne biti svjestan nijedne” .rece neko davno.

Taco. A jos gore je kad se svesno prećutkuju greške jer se nema hrabrosti da se priznaju.
intrepid intrepid 14:49 03.07.2010

Re: Ključni problem

A jos gore je kad se svesno prećutkuju greške jer se nema hrabrosti da se priznaju



mislim da bi vi, milane, mogli nekima kojima to jos uvek nije jasno, objasniti ulogu njemacke u raspadu sfrj. vidim da su pojedinci iznenadjeni politikom njemacke vlade prema srbiji a ona se ne menja vec dvadeset godina:))) od gensera i kola, preko kinkela, do danas...
sybil sybil 15:23 03.07.2010

Re: Ključni problem

ona je ista vec dvadeset godina:))) od gensera i kola, preko kinkela, do danas...

nije to nego je srpska politika u poslednjih 20 godina ista, tu je problem.
milisav68 milisav68 16:52 03.07.2010

Re: Ključni problem

sybil
ona je ista vec dvadeset godina:))) od gensera i kola, preko kinkela, do danas...

nije to nego je srpska politika u poslednjih 20 godina ista, tu je problem.

A istorija počinje u poslednjih 20 godina.Pre toga se ništa nije dešavalo.
sybil sybil 17:09 03.07.2010

Re: Ključni problem

pre WW I je srpska politika bila ista kao u poslednjih 20 godina- nacionalisticka i rusofilska.
ako ces jos dalje u proslost srbija i crna gora su postale drzave zahvaljujuci tadasnjoj nemackoj, svi znacajniji srbi aka vuk karadzic su bili nemacki djaci, a onda su dosli rusofili i iskasapili sve sto su bili protiv njih, pa je onda bio kratak sfrj predah,a onda su opet srbi krenuli po starom i tako je i danas- nacionalizam i rusofilstvo i cik neka neko proba da promeni kurs- zna se sta takvoga ceka.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:31 03.07.2010

Re: Ključni problem

srbija i crna gora su postale drzave zahvaljujuci tadasnjoj nemackoj,

Pa prijateljstvo Barbarose i Nemanje.
Pa za vreme Obrenovica Srbija je celi XIX vek imala relativno dobre odnose sa Nemačkom pa i Austrijom.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:45 03.07.2010

Re: Ključni problem

intrepid
A jos gore je kad se svesno prećutkuju greške jer se nema hrabrosti da se priznaju



mislim da bi vi, milane, mogli nekima kojima to jos uvek nije jasno, objasniti ulogu njemacke u raspadu sfrj. vidim da su pojedinci iznenadjeni politikom njemacke vlade prema srbiji a ona je ista vec dvadeset godina:))) od gensera i kola, preko kinkela, do danas...

Nama bi bilo mnogo pametnije da ne dozvolimo da se iznenađujemo sami sa sobom.
A što se tiče uloge Nemačke i drugih zapadnih mračnih sila biće pre da su bili posmatrači i seiorili šta domaći ludaci rade, a kad ih je udario talas izbeglica onda su se ozbiljnije zabrinuli.Nemačka je bula pre svega okupurana svojim ujedinjenjem, postoje zvanični izvori da je čak i Nemačka insistirala da se Jugoslavija očuva ali teško onome kome je drugi više zainteresovan za očuvanje države nego oni sami.Kada je krenulo kako je krenulo onda su svi gledali samo svoje interese pa tako i Nemačka nekritički i nekorektno stala na stranu Hrvatske i Slovenije, pošto smo im pre toga preko naših medija dobrano ponovili sve njihove zločine i šta su nacisti i okupatori radili, pa kako smo ih pobedili i sada nam se svete. (Tada su nešto ćutali oni koji sada negiraju da je u Srbiji bilo oslobodilačkog pokreta, nisu nešto mnogo isticali one koji su sarađivali sa Nemcima).
Tako da krivica ya raspad SFRJ leži pre svega na domaćim neimarima jer da su oni hteli da SFRJ ostane ona bi ostala i imala snažnu podršku i Nemačke i SAD.
U međunarodnim odnosima važi staro pravilo da se nikada ne sme prepustiti da te treiraju kao faktičko stanje već kao aktivnog učesnika u dijalogu.Onaj ko sebi dozvoli da nema saveznika treba da se zapita da li je pametno to što radi i da li će njegovom narodu više štetiti ili koristiti.
sybil sybil 17:50 03.07.2010

Re: Ključni problem

ko veruje u teorije zavere neka pogleda slike i procita kako je dzejms bejker, americki drzavni sekretar,i cela evropa podrzavala antu markovica. nemojmo biti deca: slobodan milosevic tacnije srpski nacionalizam podvucen i podrzan zna se odakle je - grobar za sfrj.
milisav68 milisav68 19:28 03.07.2010

Re: Ključni problem

.Onaj ko sebi dozvoli da nema saveznika treba da se zapita da li je pametno to što radi i da li će njegovom narodu više štetiti ili koristiti.

Tačno.
Zato smo loše prošli jer je Milošević odbio čak i Zimermana.
milisav68 milisav68 19:30 03.07.2010

Re: Ključni problem

slobodan milosevic tacnije srpski nacionalizam podvucen i podrzan zna se odakle je - grobar za sfrj.

Iz njegove lude glave uz savete njegove žene.
sybil sybil 19:34 03.07.2010

Re: Ključni problem

Onaj ko sebi dozvoli da nema saveznika

srbija je u vreme milosevica imala saveznika- rusiju. dokaz: mirjanu markovic stiti rusija od interpola.
srbija danas ima saveznika- rusiju. dokaz: pre nekog vremena bila je sednica un i na vestima ovde u usa su rekli doslovce- srbija i njen saveznik rusija su rekli da treba.....
krkar krkar 19:39 03.07.2010

Re: Ključni problem

Zato smo loše prošli jer je Milošević odbio čak i Zimermana.


U doba sveopšte velikosrpske i julovskoporodične bahatosti Srbija je uživala da ponižava one koji su dolazili da je mole da se urazumi.

Sećam se onog traženja pasoša Genšeru na beogradskom aerodromu i lupanje pečata.

Još se Nemačka nije oporavila od lekcije koju joj je Srbija očitala!
milisav68 milisav68 20:14 03.07.2010

Re: Ključni problem

srbija je u vreme milosevica imala saveznika- rusiju. dokaz: mirjanu markovic stiti rusija od interpola.

Pre će biti da je štite zbog neke milionske valute.

E ako su na vestima rekli onda je to sigurno tačno.
sybil sybil 10:56 05.07.2010

Re: Ključni problem

oni nas percipiraju kao rusku ekspozituru na balkanu, u tome je tragedija, samopercepcija uopste nije ovde bitna.
intrepid intrepid 17:34 03.07.2010

......

1. Njemci su lobirali, pomogli (oruzjem, novcem, obavestajno) i uradili kompletnu logistiku oko otcepljenja Slovenije i Hrvatske od SFRJ


2. Insistirali su i aktivno radili na odvajanju Crne Gore od Srbije.

3. Lobirali su za, i uradili skoro kompletnu logistiku oko otcepljenja Kosova.

4. Bivsi ambasador Njemacke u Beogradu, besan zbog odbijanja Srbije da prihvati nezavisnost Kosova, izjavio je da Vojvodina i Sandzak isto tako mogu postati nezavisni....

5. Sabotiraju i ignorisu Srbiju na njenom putu ka Evropskoj uniji.
krkar krkar 17:57 03.07.2010

Re: ......

intrepid
1. Njemci su lobirali, pomogli (oruzijem i novcem) i uradili kompletnu logistiku oko otcepljenja Slovenije i Hrvatske od SFRJ


2. Insistirali su na razdvajanju Crne Gore i Srbije.

3. Lobirali su i uradili skoro kompletnu logistiku oko otcepljenja Kosova.

4. Bivsi ambasador Njemacke u Beogradu, besan odbijanjem Srbije da prihvati nezavisnost Kosova, rekao je da Vojvodina i Sandzak isto tako mogu postati nezavisni....

4. Sabotiraju sve poteze Srbije na njenom putu ka Evropskoj uniji.


Priznaj da ti ove komentare piše Šešelj iz Haga? Ili da si ti šešelj lično i da si hakirao sistem i sad se javljaš iz Ševeningena kuckajući po prozoru mikrotalasne.

Razočaralo bi me ako bi oovo zaključivanje bilo plod samostalnog zaključivanja ikoga pismenog i punoletnog.
intrepid intrepid 18:07 03.07.2010

Re: ......

Priznaj da ti ove komentare piše Šešelj iz Haga? Ili da si ti šešelj lično i da si hakirao sistem i sad se javljaš iz Ševeningena kuckajući po prozoru mikrotalasne.



krkar, opusti se:)) to je moje misljenje, ako ti se ne svidja, preskoci ga i nemoj da ga citas. usporedba sa seseljom najbolje govori o tebi a zbog takvih komentara si i banovan od vecine autora na ovom blogu....
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:56 03.07.2010

Re: ......

4. Bivsi ambasador Njemacke u Beogradu, besan odbijanjem Srbije da prihvati nezavisnost Kosova, rekao je da Vojvodina i Sandzak isto tako mogu postati nezavisni....

Ovo nije tačno, nije tako rekao ali su mu nakalemili. Čovek je u odgovoru na jednu takvu insinuaciju samo rekao da Srbiji nije u interesu da sama poteže pitanje Vojvodine i Sandžaka i dovodi ih u vezu sa Kosovom jer to nije isto.
jaksa scekic jaksa scekic 19:11 03.07.2010

Re: ......

krkar
intrepid
1. Njemci su lobirali, pomogli (oruzijem i novcem) i uradili kompletnu logistiku oko otcepljenja Slovenije i Hrvatske od SFRJ


2. Insistirali su na razdvajanju Crne Gore i Srbije.

3. Lobirali su i uradili skoro kompletnu logistiku oko otcepljenja Kosova.

4. Bivsi ambasador Njemacke u Beogradu, besan odbijanjem Srbije da prihvati nezavisnost Kosova, rekao je da Vojvodina i Sandzak isto tako mogu postati nezavisni....

4. Sabotiraju sve poteze Srbije na njenom putu ka Evropskoj uniji.


Priznaj da ti ove komentare piše Šešelj iz Haga? Ili da si ti šešelj lično i da si hakirao sistem i sad se javljaš iz Ševeningena kuckajući po prozoru mikrotalasne.

Razočaralo bi me ako bi oovo zaključivanje bilo plod samostalnog zaključivanja ikoga pismenog i punoletnog.


Mislis dugmicima po mikrovalnoj pecnici..A je kombinacija znaka voda i 50 W, B kombinacija znaka pileta i jajeta...


jaksa scekic jaksa scekic 20:24 03.07.2010

Ovo je Balkan

Da li je moguce da smo toliko oguglali

[/url][url=http://www.index.hr/vijesti/clanak/mrtav-80godisnjak-izvucen-iz-mora-kupaci-hladnokrvno-lezali-pored-njega/499891.aspx]

Komentare tipa, pa to je u Hrvatskoj ne primam jer smo svi izasli iz istog sinjela, ima ovoga i u Srbiji

J
quickspacemantra quickspacemantra 08:42 04.07.2010

Hm,

da li occekujete nemoguche (tj. kladite li se uopsste na pravog konja), g. Jakssichu?

Prossle nedelje nas je, ovde u Beccu, posetio predsednik. Od svih moguchih tema, poluljutito je odguslao pola sata o identitetu i Konstantinu Velikom rodjenom u sred Srbije (hence, Srbi utrli put hrisschanstvu u Evropi) chutljivoj gomili predstavnika nas gastosa (kojima je identitet=folk muzika, dress code i divlje letovanje u domaji) i utegnutih austrijanaca (koji imaju drzzavu i identitet i sliccna sranja poslednjih 1000 god, je li).

Ccitam jutros blic intervju Michunov. Kao, hochemo mi sve to, region, EU, pravo da ti db.ovac ne ccita mejlove i sl, biche i toga, ali, znate, mislimo da nam neche biti potreban veliki koalicioni partner posle sledechih izbora...

Iscrpljeno je akumulisano drusstveno bogatstvo, iscrpljen je post-5ooktobarski talas podrsske, iscrpljena je pretpristupna zavrzlama, manje je novccanih doznaka od gastarbajteraja, smanjuju se strane investicije. Bez stvaranja novih vrednosti/proizvoda, ssta visse mozzete da uradite reakcionarnim i neproduktivnim "politikama" koje Tadich sve visse ne promassuje da primeni? I, u konaccnici, ccime onda planiraju da kupe biracce? Bojim se, niti jednom od pametnih i drusstveno-beneficirajuchih opcija...

Q

jaksa scekic jaksa scekic 18:53 04.07.2010

Srpski votergejt

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/135/Hronika/733566/Privedeni+osumnji%C4%8Deni+za+zloupotrebe+u+Boru+

Da li predsednik opstinskog odbora DS moze ovo sam na svoju ruku da uradi?

JS
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 10:54 05.07.2010

Greske treba ispravljati sto pre i u hodu.

ime trenutne strategije glasi - oštro i bezveze, odnosno da citiram Sofronija Leghorna iz onog genijalnog crtanog kad bebisituje sina gospodje Koke: "Mislim, ovaj mislim ... mali je zbunjen kao dva ludaka u buretu."
filvas filvas 15:57 07.07.2010

Kompleks

Srbija samo treba da se oslobodi kompleksa nize vrednosti. Od tog kompleksa narocito pate novinari i kvazianaliticari. Kao da ce Srbija da propadne ako ne udje u EU!? Svi zakljucci na tu temu se donose po analogiji, sto je u sustini logicka greska.

Da ne govorim o tome da mi je odvratna pomisao da treba da budemo uredjena zemlja da bismo se dopali Evropskoj Uniji. Na primer, prvo sto bih zahtevao bilo bi smenjivanje Jelka Kacina. Ako nece, molim lepo, sacekacemo da im dodje iz D u G.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana