Ljudska prava| Politika

Boj se ovna, boj se govna

alexlambros RSS / 05.07.2010. u 23:16
AleXandar Lambros
 
The test of courage comes when we are in minority. The test of tolerance comes when we are in majority. (Ralph W. Sockman)
 
Ajd da počnem ovim lepim citatom, koji mi se ovih dana dosta vrzma po glavi, zajedno sa nekoliko tona informacija o EU koji naši ljubazni domaćini pokušavaju da nam utuve u glavu za sve pare stipendije koju smo dobili.
 
Speaking of which, još uvek mi je misterija otkud ja na spisku 22 potencijalna „multipliera" EU ideja u Srbiji, budući sam se prijavio kao Pera Perić ili Žika Žikić, dakle, bez NGO, partije, zvanične institucije ili bilo čega sličnog kao zaleđine. Nezvanično čujem da je moje blogovanje, tačnije teme o ljudskim pravima kojih se povremeno dotičem, odigralo izvesnu ulogu u procesu selekcije kandidata. Čisto usput da pomenem jer ima onih koji me prozivaju za kultur rasizam, fašizam i šta ti ja znam, pa kontam ova informacija će im ići na nerve. A eto i neke vajde od blogovanja, stalno me pitaju kako me ne mrzi da pišem za džaba, a ja nikako da im objasnim da u tom smislu između blogovanja i držanja časova srednjoškolcima ne postoji suštinska razlika.
 
Elem, javljam se iz Briža, jednog od onih mesta za koje vam nikad ne bi palo na pamet da biste mogli završiti tamo jednog dana, gde sam na intenzivnom tronedeljnom seminaru o EU integracijama u organizaciji prestižnog Koledža Evrope. Odmah da vam kažem, ne zna Evropa kakvu guju u nedrima je namamila.
 
EU parlament
EU parlament
Shvatio sam odmah da ću se usput ponešto i nervirati, čim sam na spisku učesnika video i dvojicu „kosovske nacionalnosti". Odmah je iskrslo sledeće pitanje - da li i kako reagovati? Ne zbog toga što mislim da to ne bi bilo u redu iz ne znam kakvih obzira (prema kome i čemu?!), mada je moj subjektivni osećaj da se podrazumeva (organizatori, predavači) da bilo kakva reakcija izostane što je, prirodno, situacija kada prosto moram da reagujem čak iako sam mislio da iskuliram, već zbog gore pomenute činjenice da sam na seminar primljen kao pojedinac a ne predstavnik bilo kakve zvanične institucije, te bi tako moj protest, ma koliko simboličan bio, ostao bez odgovarajuće, makar i minimalne težine. Kako nisam imao vremena da previše razmišljam odlučio sam ipak da prozborim koju tim pre što su svi ostali učesnici iz Srbije, činilo se, bili potpuno ok sa takvim stanjem stvari. Ipak, reagovala je jedna izuzetno šarmantna devojka iz Ministartsva spoljnih poslova, mlada nada srpske diplomatije, vrlo odmereno i diplomatski. Beše mi laknulo, te sam pravo na protest zadržao za prvu sledeću priliku koja se ukazala istog tog dana. Predavač iz UK je dok je govorio o politici proširenja Unije, pokazao mapu na kojoj je južna srpska pokrajina bila prikazana kao zaseban entitet. Primetio sam, praveći se kao da ukazujem na jedan najobičniji propust, običan previd takoreći, da je mapa falična tj. da Srbiji fali jedan deo. Dobio sam objašnjenje da mapa ne predstavlja njegov (profesorov) „political statement" već da ju je on prosto preuzeo iz časopisa „Economist" ... Ok, fair enough.
 
Prilikom posete Evropskoj komisiji predavanje nam je držao austrijski diplomata Andreas List, koji nekima može da zazvuči kao poznato ime budući se ispostavilo da je niz godina službovao u Beogradu. Duhovit čovek definitivno i zanimljivo predavanje, ali me je smisao za humor napustio onog momenta kad je pomenuo bombardovanje Srbije i kada je Srbiju i Kosovo počeo da pominje kao dva odvojena državna entiteta. Kad je to učinio i treći put prokomentarisao sam, bez i da sam se javio za reč da je to „the same thing" ... Brzo se snašao - „well, yes, in a way it is ... both are part of the same problem."
 
„No. What I meant is that it is the same country" - pa nisam ni ja siso vesla.
 
Posle, kada smo dobili priliku da postavljamo pitanja, jedan od „Kosovars" se javio da pita kako gospodin List vidi „budućnost EU integracija Kosova"? Opa bato.
 
Gospodin List mu je odgovorio nešto vrlo austrijski. Iskoristio sam priliku kada je pozvao da se osetimo slobodnim da postavimo izazovna pitanja da se javim s jednim za koje se čini da niko nema odgovor.
 
„Budući su svi složni da je budućnost Srbije definitivno u EU a budući je sasvim jasno da Srbija neće da se odrekne svoje južne pokrajine, kako će taj proces pregovaranja i pridruživanja teći? U paketu (što je teško obzirom je Kosovo daleko ispod neophodnog minimuma standarda za EU), odvojeno (čime se Srbija stavlja pred izbor koji ne može da napravi i faktički se ucenjuje) ili će se naći kompromisno rešenje time što će i Srbija i njena južna pokrajina biti primljene istovremeno, uz izbegavanje, ili makar odlaganje, preciznog definisanja međusobnog odnosa jednom kad se obe strane nađu u EU?"
Usledio je opet neki austrijski odgovor koji ne bih znao da ponovim.
 
ko ih zastupa dobro su prošli
ko ih zastupa dobro su prošli
I taj ping pong traje neprestano ... Kulminiralo je danas kada je većina srpskih učesnika napustila predavanje jednog Engleza kada je ovaj, dozvolite mi da budem direktan i skratim priču, krenuo da kenja po, pretpostavljate čemu ... Uzbunili su se čak, ovo moram da pomenem, do krajnosti ljubazni organizatori, koji su ponudili da se pronađe neko rešenje. Ili da popričaju sa „Kosovarem" i zamole ga da ne postavlja pitanja koja se odnose direktno na status južne srpske pokrajine, ili da izađu pred učesnike seminara i javno saopšte zvanično srpsko stanovište o nepriznavanju nezavisnosti Kosova, što su učesnici do sad i sami shvatili.
 
Čemu sva ova priča?
 
The test of courage comes when we are in minority.
 
Ono što zaista neviđeno iritira je ta pretpostavka da smo obavezni da budemo autoreferentni i da ćutimo. Količina predrasuda, a nije da nisam očekivao, spram Srbije je zapanjujuća. U jednoj rečenici to ide ovako - svačiji nacionalizam je patriotizam osim srpskog, on je prosto to, nacionalizam, i to onaj ultra desničarski.
Treba reagovati. UVEK. I uporno. Čak i bez ikakve nade u promenu stava druge strane. Nemam nikakvog diplomatskog iskustva ali vidim da čak i ovako umerena reakcija daje neke, kakve takve rezultate.
 
Za prvi put mogao bih da izdvojim još par zanimljivih zapažanja. Kevtala, kako ja u internim razgovorima nazivam učesnike okolnih wanna be državica (BJRM, BiH), i nek mi se oprosti na direktnosti, obećavam da ću čim pre krenuti da primenjujem sav taj diplomatski arsenal pravila i taktika kome nas ovde uče (mada moguće ne i na njih, al na Nemačku svakako), se ozare i aplauzom nagrade svaku spiku u kojoj su Srbi loši. A nacionalne manjine (doduše jedan učesnik iz severne srpske pokrajine) nas opanjkavanju. Objektivnost je zahtevala da napomenem.
 
Boj se ovna, boj se govna ...
 
Toliko za prvo javljanje, jer je ovo definitivno dojam prvog tjedna. Zaključak za one kojima je promakao jeste - uporno, sistematično, strpljivo, nepokolebljivo, izraziti stav i mišljenje ma koliko je stav većine obeshrabrujući. Nevezano samo za ovu temu, već i inače u životu. Nekad se pitam, budući smo do te mere autocenzurisani, kako uopšte izdejstvujemo bilo šta.
 
Briž
Briž
Za sve one koje zanima da iz prve ruke saznaju nešto o EU obećavam da ću pisati o tome čim od svega ovoga nešto budem shvatio. Za sada se čudu čudim kako EU funkcioniše ali jasno mi je kao dan da treba da uradimo sve što je potrebno u što je moguće kraćem roku da im se pridružimo. Nema nikakve dileme da će nas to neviđeno ojačati u ostvarivanju kakvih god ciljeva. Biti van EU nije više samo stvar psihološkog ostrakizma već ozbiljan problem identiteta i vizije budućnosti nacije.
 
Ah, da ... Briž ... čaroban. Biće reči o tome.

 


Atačmenti



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jeca92 jeca92 23:45 05.07.2010

Njima koji k........aju

A ne znam ni sama šta da ti kažem osim da te razumem, to kada si u manjini. Pogotovo kada si na nekom polu - političkom skupu, tu nema milosti. Vidim da si oneraspoložen prvim utiscima ali, ne možeš očekivati da uvažavaju tvoju zemlju, ne posle svega što se desilo, ali ih nateraj da uvažavaju tebe, barem pokušaj. Eto to je i moja krilatica kada se negde u inostranstvu neprijatno iznenadim okolnostima, ljudima. Glavu gore i pamet (razum) u glavu, ti je barem imaš.
die hard die hard 00:03 06.07.2010

Re: Njima koji k........aju

„No. What I meant is that it is the same country" - pa nisam ni ja siso vesla.


A sto si takva sisa pa lazes coveka, kad to nije istina?
alexlambros alexlambros 00:12 06.07.2010

Re: Njima koji k........aju

A sto si takva sisa pa lazes coveka, kad to nije istina?


nisu ni federacija BiH i RS ... pa?
loader loader 00:40 06.07.2010

Organiza

organizatorka iz Italije

Kad je ovakva organizatorka... - i ja bih išao :)
alexlambros alexlambros 00:41 06.07.2010

Re: Organiza

Kad je ovakva organizatorka


mogu ti reci da stvarno mnogo kompenzuje
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 06:56 06.07.2010

Preporuka x 10

"Ono što zaista neviđeno iritira je ta pretpostavka da smo obavezni da budemo autoreferentni i da ćutimo. Količina predrasuda, a nije da nisam očekivao, spram Srbije je zapanjujuća. U jednoj rečenici to ide ovako - svačiji nacionalizam je patriotizam osim srpskog, on je prosto to, nacionalizam, i to onaj ultra desničarski.
Treba reagovati. UVEK. I uporno. Čak i bez ikakve nade u promenu stava druge strane. Nemam nikakvog diplomatskog iskustva ali vidim da čak i ovako umerena reakcija daje neke, kakve takve rezultate"

I da si samo ovo napisao dobio bi ogromnu preporuku od mene.
Sjajan tekst.
Oljacat Oljacat 07:55 06.07.2010

Svaka cast

Apsolutno si u pravu. Mnogo je istina u surovom svetu u kojem živimo, ali svi koji pljuju po svojoj zemlji po meni nisu normalni. Evo , juče sam gledala jedan film kako udara kometa u našu planetu, i opet shvatila da je Srbija bogom dana zemlja. Kad udari onaj plimski talas, oko nas sve planine, ima gde da bežimo, ima šta da jedemo, ima šta da pijemo. Ima da preživimo pa nek crknu svi.
maca22 maca22 14:19 06.07.2010

Re: Svaka cast

Oljacat
Ima da preživimo pa nek crknu svi.

Nadam se da je ovo šala. :/
Oljacat Oljacat 16:37 06.07.2010

Re: Svaka cast

MA izletelo mi nisam tako mislila, mslila sam da će svi da dođu kod nas kad zagusti, kao i obično.
krkar krkar 17:48 06.07.2010

Re: Svaka cast

MA izletelo mi nisam tako mislila, mslila sam da će svi da dođu kod nas kad zagusti, kao i obično.


Bolje da se nisi vadila
Inner Party Inner Party 18:12 06.07.2010

Re: Svaka cast

Oljacat
Ima da preživimo pa nek crknu svi.


Ovo!


gillindu gillindu 18:35 06.07.2010

Re: Svaka cast

Oljacat
Apsolutno si u pravu. Mnogo je istina u surovom svetu u kojem živimo, ali svi koji pljuju po svojoj zemlji po meni nisu normalni. Evo , juče sam gledala jedan film kako udara kometa u našu planetu, i opet shvatila da je Srbija bogom dana zemlja. Kad udari onaj plimski talas, oko nas sve planine, ima gde da bežimo, ima šta da jedemo, ima šta da pijemo. Ima da preživimo pa nek crknu svi.


Ne moze vam niko nista, jaci ste od sudbineeeeee. Nego, sta cete vi u EU? Sta cete, uopste, u Evropi? To bi moja baba, Bog da joj dusu prosti, rekla - isao da mu vidi put kaput. Na Istoku nista novo...
Ribozom Ribozom 21:53 06.07.2010

Re: Svaka cast

Oljacat
Apsolutno si u pravu. Mnogo je istina u surovom svetu u kojem živimo, ali svi koji pljuju po svojoj zemlji po meni nisu normalni. Evo , juče sam gledala jedan film kako udara kometa u našu planetu, i opet shvatila da je Srbija bogom dana zemlja. Kad udari onaj plimski talas, oko nas sve planine, ima gde da bežimo, ima šta da jedemo, ima šta da pijemo. Ima da preživimo pa nek crknu svi.


Najbolji komentar ever na blogu B92.
Nadam se da ce uci u anale.

Cuj za predsednicu Srbije, ma za predsednicu planete!


Oljacat Oljacat 09:03 07.07.2010

Re: Svaka cast

krkar

Ma kako sad na leskovački da napišem šta znači Nek crknu dušmani? Ja se ič ne stidim svojih reči, nit se vadim. Nego to mu dođe jedna floskula koju je nemoguće objasniti a mislim da si ti to lepo razumeo nego sad malo onako, da me baciš u bedak.
I ja volim evropu. Ali ta evropa bi meni morala da dokaže da voli mene. Jer svaka se kupovina zasniva na emocijama, pa zašto ne bi i ova. Jer ja volim moju zemlju i moj narod, ne vidim razloga da zbog toga ispaštam idućih sto pedeset godina. A ispada da će tako biti.
Oljacat Oljacat 09:06 07.07.2010

Re: Svaka cast

gillindu

Ja ću da idem gde oću ovakva kakva sam, ne stideći se ni sebe ni svog naroda(ovakav kakav je). Bez Vaše dozvole, nije mi potrebna. A ni Istok nešto nije loš ovih dana, čujem Kinezi pokupovaše sve banke na svetu ..... Da ne pričam o Putinu, kako se je lepo slikao, pa da mu pozavide ovi naši što se u domaćinke špricaju /domaćinka je majica na bratele koja se nosi ispod košulje ili drugog odevnog predmeta).
Tolko. I neću se raspravljam.
djole63 djole63 08:39 06.07.2010

Secam se svojih ...

... prvih izlazaka sa kolegama na pice posle posla po dolasku u Brisel.
Vecito neko pametan potegne politicke teme. To je jos bilo vreme svezih rana - kraj 2000. a meni tada, kad spomenes rat zakrvave mi oci i ni sam nisam znao kako sam uspevao da sacuvam hladnu glavu.

Definitivno je ono sto kazes tacno:
Treba reagovati. UVEK. I uporno. Čak i bez ikakve nade u promenu stava druge strane. Nemam nikakvog diplomatskog iskustva ali vidim da čak i ovako umerena reakcija daje neke, kakve takve rezultate.


To je bila i moja taktika u svakoj diskusiji, kad god me neko nesto pita ili naprasno servira cinjenice koje su neodmerene ili po meni vode pogresnim zakljuccima. Servirao sam cinjenice koje im pre toga sigurno nije rekao, na koje nisu imali odgovor a ja pravdao medijskom blokadm i jednostranoscu koja je vladala kod njih u medijima.

Uzivaj u Belgiji.
tigrks tigrks 09:49 06.07.2010

Boj se ovna, boj se govna

Preporuka i podrška!!!!
sesili sesili 10:01 06.07.2010

Opa bato

Nikad mi nije bilo jasno zašto je samo NAŠ patriotizam - nacionalizam! Ali, tamo si, radi najbolje što znaš, pokaži da nismo "falična" zemlja. Čestitke i podrška.
Colin_bgd Colin_bgd 10:18 06.07.2010

Svi osim...

Ono što zaista neviđeno iritira je ta pretpostavka da smo obavezni da budemo autoreferentni i da ćutimo. Količina predrasuda, a nije da nisam očekivao, spram Srbije je zapanjujuća. U jednoj rečenici to ide ovako - svačiji nacionalizam je patriotizam osim srpskog, on je prosto to, nacionalizam, i to onaj ultra desničarski.


Jedino u Srbiji je nacionalizam (jos uvek) drzavni. Posledice ove cinjenice su prvenstveno po Srbiju katastrofalne. A to sto se mi pravimo da kao nije ili da to ne razumemo, ne shvatamo, pa onda drugi nas kao ne razumeju, pa imaju prema nama predrasude, pa nas izdvajaju, pa ovo, pa ono, je samo najnizi nivo nacionalne samoobmane i jedne zalosne kvazi-identifikacije pojedinca sa sopstvenom drzavom.

A s druge strane, da li su svi narodi zaista jednaki po "nacionalizmu"? Igrom slucaja zivim na britanskom ostrvu. Ovde svi (skoti, irci, velsani...) smeju da budu, mogu i jesu nacionalisti osim engleza. Stavi prst na celo, pa se zapitaj zasto...


mikimedic mikimedic 10:28 06.07.2010

Re: Svi osim...

Jedino u Srbiji je nacionalizam (jos uvek) drzavni.


haha u uk nije...

argentina bi da uzme foklande a kameruna boli uvo.
o severnoj irskoj da ne pricamo.
Colin_bgd Colin_bgd 10:56 06.07.2010

Re: Svi osim...

haha u uk nije..

Hm, pa kako da ti kazem, nije.
o severnoj irskoj da ne pricamo.

U severnoj irskoj britanska vojska stiti vecinsko katolicko stanovnistvo (koje je za secesiju) od nacionalista, koji su sada mnogo veci problem. U severnoj Irskoj je London naterao lokalne najekstremnije “unioniste” da udju u vlast sa realnim predstavnicima katolika, drugim recima Sinn Feinom, koji su svi do jednog bili IRA maltene do juce. Nesto se ne secam da je Beograd ikada bilo sta konstruktivno uradio da stvori neku dvojnu vlast na Kosovu sa, na primer, Rugovom, ili slicno. Naravno, takodje ne znas ni da je pre tri nedelje zvanicno priznato da je britanska vojska nelegalno otvorila vatru i ubila 1972. na “bloody Sunday” nevine demonstrante i taj isti Kameron se u ime britanske drzave izvinio za zlocin (tim recima: zlocin) i za cinjenicu da je 40 godina istina bila potiskivana. Bolje se zapitaj sta je tvoja drzava radila na Kosovu juce, zbog cega danas tamo imamo to sto imamo, a zbog cega je jadni Alexlambros zbunjen i raspolucen...
mikimedic mikimedic 11:03 06.07.2010

Re: Svi osim...

Hm, pa kako da ti kazem, nije.


nije, samo su foklandi i dalje u sastavu UK
... kao i severna irska.

ali to nije drzavni nacionalizam, ne uopste.

severnoj Irskoj je London naterao lokalne najekstremnije “unioniste” da udju u vlast sa realnim predstavnicima katolika, drugim recima Sinn Feinom, koji su svi do jednog bili IRA maltene do juce.


pa znas sta, verujem ja da bi i sloba naterao marka jaksica i kompaniju da prave deal sa rugovom ili bilo kim, samo da je prethodno razbio njihovu ekipu (kao london iru). ali ga jedna mala sitnica omela u tome u prolece 99. godine.

Naravno, takodje ne znas ni da je pre tri nedelje zvanicno priznato da je britanska vojska nelegalno otvorila vatru i ubila 1972. na “bloody Sunday” nevine demonstrante i taj isti Kameron se u ime britanske drzave izvinio za zlocin (tim recima: zlocin) i za cinjenicu da je 40 godina istina bila potiskivana


istina je bila 40. godina potiskivana, ali severna irska ostade u sastavu kraljevstva.... na ovaj ili onaj nacin.

tvoja drzava


moja drzava? ti imas ispis iz drzavljanstva ili sta?
Colin_bgd Colin_bgd 11:12 06.07.2010

Re: Svi osim...

samo su foklandi i dalje u sastavu UK

... kao i severna irska.

ali to nije drzavni nacionalizam, ne uopste.


Upravo to i kazem. Te dve teritorije su i dalje u sastavu UK bas zbog toga jer britanska vlada nije sustinski drzavno nacionalisticka. To za grubo srpsko oko jeste paradoks, ali je to cinjenica. I Kosovo bi bilo danas u sastavu Srbije da se nije i nasa drzava ekstremno-drzavno-nacionalisticki odnosila prema tom pitanju. To je tuzno i zalosno, ali je i to cinjenica koju sto pre shvatimo, bolje po nas...

A gde je sad Pruska? To je pravo pitanje...
eric_the_viking eric_the_viking 11:16 06.07.2010

Re: Svi osim...

љубав је слепа :)

још један већи католик од папе
Colin_bgd Colin_bgd 11:18 06.07.2010

Re: Svi osim...

moja drzava? ti imas ispis iz drzavljanstva ili sta?

Eto ti ga sad. Opet skretanje sa teme. Moja, tvoja, nasa, svejedno. Nemam ispis iz drzavljanstva. Drzava se olako odrekla mene, ne ja nje...
mikimedic mikimedic 11:19 06.07.2010

Re: Svi osim...

Te dve teritorije su i dalje u sastavu UK bas zbog toga jer britanska vlada nije sustinski drzavno nacionalisticka.


vrlo zanimljivo. pa jel onda ruska federacija ili mozda gruzijska drzava 'drzavno nacionalisticka'?

koja od te dve?

pretpostavljam, spanija isto tako nije, posto aktivno radi na ukljucenju baska i ete pogotovo u drustveno politicki sistem?

i tamile su ukljucili, par excellence.

a secam se i englezi, tamo u suezu 1956, predlozili ne znam koliko egipcana da idu pravo u dom lordova...
mikimedic mikimedic 11:19 06.07.2010

Re: Svi osim...

Eto ti ga sad. Opet skretanje sa teme.


tvoja drzava

Colin_bgd Colin_bgd 11:38 06.07.2010

Re: Svi osim...

vrlo zanimljivo. pa jel onda ruska federacija ili mozda gruzijska drzava 'drzavno nacionalisticka'?

koja od te dve?

pretpostavljam, spanija isto tako nije, posto aktivno radi na ukljucenju baska i ete pogotovo u drustveno politicki sistem?

i tamile su ukljucili, par excellence.

a secam se i englezi, tamo u suezu 1956, predlozili ne znam koliko egipcana da idu pravo u dom lordova...

Dao sam primer onoga o cemu imam detaljnijeg uvida, za ostale imam misljenje, ali ne znam detalje. Ali ne treba biti Ajnstajn pa uvideti da drzavno stezanje manjina samo hrani lokalni terorizam. Ovde su to shvatili pa su okrenuli list, pa imamo kakve-takve pozitivne pomake i bombe vise ne praste masovno po severnoj Irskoj. Mislim da u Spaniji nije tako, tamo automobili jos uvek eksplodiraju. Zar uvek moramo da se ravnamo i ugledamo na negativno kod drugih. Pitanje je zasto smo od Kosova pravili oblast Gaze? Pitanje je, takodje (slazem se), zasto je svet stao masovno na albansku stranu. Ali da li je moguce da mi nismo ama bas nista krivi oko Kosova? I da, gde je Pruska?
mikimedic mikimedic 12:08 06.07.2010

Re: Svi osim...

poceo si sa stavom
Jedino u Srbiji je nacionalizam (jos uvek) drzavni.


bold je moj.

kao kontra-argument dajes primer uk gde vlada saradjuje sa sin fejnom u poslednjih 5 i kusur godina. sta je bilo u poslednjih 40, i jos vaznije, zasto i uz pomoc kojih metoda severna irska nije postala nezavisna jos od bloody sundaya, nije predmet tvog interesovanja. kameron se izvinio, ali tek kad je imperija made sure da joj se nikad vise nece ponoviti ono sto se desilo sa suecom, indijom i jos nekim mestima.

Ali ne treba biti Ajnstajn pa uvideti da drzavno stezanje manjina samo hrani lokalni terorizam. Ovde su to shvatili pa su okrenuli list, pa imamo kakve-takve pozitivne pomake i bombe vise ne praste masovno po severnoj Irskoj.


ne treba biti ajnstajn da bi izvukao takav zakljucak, a jos manje treba biti ajnstajn da bi se zakljucilo da je od svih tih drugih slucajeva 'drzavnog nacionalizma' -- uk included -- samo srbiji otkinut deo teritorije (ok, i gruziji, da se ne lazemo).

Mislim da u Spaniji nije tako, tamo automobili jos uvek eksplodiraju. Zar uvek moramo da se ravnamo i ugledamo na negativno kod drugih.


naravno da da, jer da smo se na vreme ugledali na primer bas na uk i to bas negde u vreme bloody sundaya, kosovo bi danas bilo deo srbije i sustinski, a ne samo u formalnom smislu.

ili hoces da kazes da na uk i sve ostale lepo treba primeniti primer srbije? usotalom sta ce im uopste ta severna irska, foklandi i takvi bakraci?

Ali da li je moguce da mi nismo ama bas nista krivi oko Kosova?


ko je to rekao? ne verujem da smo ista manje krivi nego sto su englezi u severnoj irskoj.

da, gde je Pruska?

da, gde je?
Colin_bgd Colin_bgd 12:52 06.07.2010

Re: Svi osim...

kao kontra-argument dajes primer uk gde vlada saradjuje sa sin fejnom u poslednjih 5 i kusur godina. sta je bilo u poslednjih 40, i jos vaznije, zasto i uz pomoc kojih metoda severna irska nije postala nezavisna jos od bloody sundaya, nije predmet tvog interesovanja. kameron se izvinio, ali tek kad je imperija made sure da joj se nikad vise nece ponoviti ono sto se desilo sa suecom, indijom i jos nekim mestima.

U stvari je totalno suprotno. “Imperija” je odlucila da resi problem. I to ce uraditi, makar i po cenu da severna Irska na kraju ne bude vise deo UK. Ali problem ce biti resen.
mikimedic mikimedic 13:22 06.07.2010

Re: Svi osim...

Ali problem ce biti resen.


vidim. 40. godina joj je trebalo.

sreca da tako nisu smeli da resavaju suez.

Colin_bgd Colin_bgd 13:32 06.07.2010

Re: Svi osim...

40. godina joj je trebalo

Pa znas kako je, svet ipak ne zivi u istorijsko-zivotnom singularitetu. Vreme ipak tece. Ljudi se radjaju, umiru, uce na sopstvenim i tudjim greskama, spoznavaju i menjaju svet. Da nije tako, i danas bi francuska deca jos uvek ginula u Alziru, a ne bi pola Afrike igralo za Francusku na svetskom prvenstvu. Zato mi se cini i da ne razumes sustinu EU i zasto je bitno da mi bas udjemo u uniju. Da ne bi nasa deca i dalje placala sve goru i goru cenu odbijanja zivota u realnosti vecine inkarnacija nase drzave i elite.
maca22 maca22 13:37 06.07.2010

Re: Svi osim...

Ljubitelji fantazija imaju potrebu da je nazivaju realnošću. Šteta po njih što to nije argument.
mikimedic mikimedic 14:21 06.07.2010

Re: Svi osim...

Pa znas kako je, svet ipak ne zivi u istorijsko-zivotnom singularitetu. Vreme ipak tece. Ljudi se radjaju, umiru, uce na sopstvenim i tudjim greskama, spoznavaju i menjaju svet. Da nije tako, i danas bi francuska deca jos uvek ginula u Alziru, a ne bi pola Afrike igralo za Francusku na svetskom prvenstvu. Zato mi se cini i da ne razumes sustinu EU i zasto je bitno da mi bas udjemo u uniju. Da ne bi nasa deca i dalje placala sve goru i goru cenu odbijanja zivota u realnosti vecine inkarnacija nase drzave i elite.


mislim da ne razumes poentu komentara koji si sam napisao. problem je resen jedinim mogucim nacinom - posle 40. godina primene gole sile. u medjuvremenu, severna irska nije ni u jednom trenutku bila blizu nezavisnosti.

nesto kao cecenija danas.

tako bi bilo i kosovo reseno. pre ili kasnije, da nije bilo upliva sa strane.

druga tema -- to sto pola afrike igra za francusku danas nema ama bas nikakve veze sa eu. nema potrebe da se brines za moje shvatanje sustine eu, biliv mi...

problem je nesto mnogo gore -- sto vecina javnog mnjenja u srbiji ( a vidim i neki u uk) eu vide onako kako je domaci politicari (mislim na srbiju, of skroz) serviraju, pogotovo pred izbore. iskren da budem, tu u prilicnoj meri ima i upliva od strane komisije, koja kako na unutrasnjem tako i na spoljnom planu sebe cesto predstavlja kao eu wannabe (da ne kazem 'eu to smo mi') a ne ono sto joj savet zaista i dozvoljava.




Colin_bgd Colin_bgd 14:52 06.07.2010

Re: Svi osim...

problem je resen jedinim mogucim nacinom - posle 40. godina primene gole sile. u medjuvremenu, severna irska nije ni u jednom trenutku bila blizu nezavisnosti.

nesto kao cecenija danas.

tako bi bilo i kosovo reseno. pre ili kasnije, da nije bilo upliva sa strane

Znaci slazes se da bi Kosovo na kraju trebalo da dobije nezavisnost, samo ne “ovako”, nego na isti nacin kao sto ce i severna Irska dobiti pripajanje republici? Jer to se upravo desava. Nece biti sutra, ali ce biti. To je end game, samo je pitanje redosleda poteza.
mikimedic mikimedic 14:57 06.07.2010

Re: Svi osim...

Znaci slazes se da bi Kosovo na kraju trebalo da dobije nezavisnost, samo ne “ovako”, nego na isti nacin kao sto ce i severna Irska dobiti pripajanje republici?


jel mogu da te pitam koji procenat uk javnog mnenja se slaze sa tobom i veruje da ce severna irska sutra biti nezavisna (unionisti included, razume se)?

sto se kosova tice, ako bas insistiras, naravno da treba. kao i republika srpska.

nema smisla nista vestacko odrzavati u zivotu, ni kosovo u srbiji niti bosnu i heregovinu. to naravno ako se odreknemo price o nepovredivosti granica i tih munja. a onda su, naravno, opet sve mogucnosti otvorene.
Filip2412 Filip2412 15:01 06.07.2010

Re: Svi osim...

mikimedic
ko je to rekao? ne verujem da smo ista manje krivi nego sto su englezi u severnoj irskoj.
U Severnoj Irskoj su separatisti 2003 godine dobili samo 16.7% glasova.

Meni je simpaticna Aleksova zelja da se bori za patriotsku stvar ali uz sve napore ne vidim racionalnost i smisao u tome. Sta ce mi Kosovo, zemlja na kojoj zive gradjani agresivno nelojalni Srbiji? I to ne 5, 10 ili 40% vec 90% nelojalnih gradjana. Sta da radimo sa njima?

Kosovo je moglo da ostane u Srbiji da je Srbija prihvatila makedonski nacin resavanja ovog problema. Tada bi smo imali prakticno dvojezinu drzavu, sa na primer Tachijem kao premijerom itd.

Dakle, uz svo razumevanje za patriotske ispade, Alex, jel imas ti neki racionalni razlog za prizeljkivanje 2 miliona nelojalnih i gradjana pod okrilje srpske drzave?
mikimedic mikimedic 15:16 06.07.2010

Re: Svi osim...

U Severnoj Irskoj su separatisti 2003 godine dobili samo 16.7% glasova.


ovo je odgovor na koje pitanje?

Meni je simpaticna Aleksova zelja da se bori za patriotsku stvar ali uz sve napore ne vidim racionalnost i smisao u tome. Sta ce mi Kosovo, zemlja na kojoj zive gradjani agresivno nelojalni Srbiji? I to ne 5, 10 ili 40% vec 90% nelojalnih gradjana. Sta da radimo sa njima?


pa sta ce bosni republika srpska?

Colin_bgd Colin_bgd 15:19 06.07.2010

Re: Svi osim...

jel mogu da te pitam koji procenat uk javnog mnenja se slaze sa tobom i veruje da ce severna irska sutra biti nezavisna (unionisti included, razume se)?

Ljudi ovde ne razmisljaju na takav nacin, i ne postavljaju im se takva pitanja jer su besmislena. Ali da pokusam da ti odgovorim, zavisi od toga sta je “sutra”? Na kratak rok vecina ce reci da ne veruje, na duzi ce reci da je verovatno da ce se to desiti. Ali ako je pitanje formulisano, na primer, “da li podrzavate otcepljenje sev. Irske?”, vecina bi odgovorila “ako vecina naroda tamo to zeli”. Na pitanje “po koju cenu bi dozvolili da se sev. Irska pripoji republici”, 90% britanaca bi reklo “sto se mene tice, mogu odmah da idu, njihova stvar”. Ako ih pitaju “sta bi ste vi ucinili da sev. Irska ostane deo UK?” vecina bi rekla “nista”. Belfast bi i dalje bio jedan short RyanAir flight, i dalje bi Irska bila super za lokalni seoski turizam, i dalje bi Patrick Kielty smarao na engleskoj televiziji, i to i bilo to. Taxpayer ne bi placao x miliona funti za zezanje gore i svi bi bili srecni osim unionista koji ionako odavno zive samo u proslosti.

Filip2412 Filip2412 15:37 06.07.2010

Re: Svi osim...

U Severnoj Irskoj su separatisti 2003 godine dobili samo 16.7% glasova.


ovo je odgovor na koje pitanje?
To je odgovor na tvoje krajnje neprimereno poredjenje Kosova i Irske. Kao sto rekoh, u Severnoj Irskoj velika vecina gradjana PODRZAVA uniju sa Britanijom.
mikimedic mikimedic 15:37 06.07.2010

Re: Svi osim...

Ljudi ovde ne razmisljaju na takav nacin, i ne postavljaju im se takva pitanja jer su besmislena. Ali da pokusam da ti odgovorim, zavisi od toga sta je “sutra”? Na kratak rok vecina ce reci da ne veruje, na duzi ce reci da je verovatno da ce se to desiti. Ali ako je pitanje formulisano, na primer, “da li podrzavate otcepljenje sev. Irske?”, vecina bi odgovorila “ako vecina naroda tamo to zeli”. Na pitanje “po koju cenu bi dozvolili da se sev. Irska pripoji republici”, 90% britanaca bi reklo “sto se mene tice, mogu odmah da idu, njihova stvar”. Ako ih pitaju “sta bi ste vi ucinili da sev. Irska ostane deo UK?” vecina bi rekla “nista”. Belfast bi i dalje bio jedan short RyanAir flight, i dalje bi Irska bila super za lokalni seoski turizam, i dalje bi Patrick Kielty smarao na engleskoj televiziji, i to i bilo to. Taxpayer ne bi placao x miliona funti za zezanje gore i svi bi bili srecni osim unionista koji ionako odavno zive samo u proslosti.


really? cool.

pa jel to kazu i za republiku srpsku?
mikimedic mikimedic 15:39 06.07.2010

Re: Svi osim...

Zar moram da crtam?


To je odgovor na tvoje krajnje neprimereno poredjenje Kosova i Irske. Kao sto rekoh, u Severnoj Irskoj velika vecina gradjana PODRZAVA uniju sa Britanijom.


ne moras... jos samo kad bi umeo da odgovoris i za republiku srpsku...

a poredjenje je bilo krivica uk army u severnoj irskoj, u odnosu na srpsku policiju na kosovu. mislis da poredjenje nije umesno?
Filip2412 Filip2412 15:46 06.07.2010

Re: Svi osim...

mikimedic
Zar moram da crtam?


To je odgovor na tvoje krajnje neprimereno poredjenje Kosova i Irske. Kao sto rekoh, u Severnoj Irskoj velika vecina gradjana PODRZAVA uniju sa Britanijom.


ne moras... jos samo kad bi umeo da odgovoris i za republiku srpsku...
Umem. U BIH svi govore istim jezikom i kulturoloski su jako bliski bez obzira na razlicitu religiju tako da je opstajanje kakve takve zajednice realnije. Ali mislim da je glavni razlog sto EU podrzava BIH to sto ne zele neku teritorijalno smesnu i neodrzivu muslimansku drzavu. U svakom slucaju, RS treba da opstane i opstace, kao nezavisna ili kao deo BIH mozda i nije toliko bitno. Zapravo, u BIH zajednici RS ima vecu politicku moc nego sto bi imala kao nezavisna - evo jedan primer: BIH nije priznala Kosovo.

A ti meni ne odgovori, kako ti se svidja ideja da ti dete uci albanski u skoli kao drugi jezik i da ti premijer bude recimo Tachi?
Colin_bgd Colin_bgd 16:03 06.07.2010

Re: Svi osim...

really? cool.

pa jel to kazu i za republiku srpsku?

Verovatno ni Bosna na duzi rok nece “zadrzati” rep. Srpsku. Teritorije su ubrzano etnicki ociscene, samo se ceka da se kalem primi. Videcemo za 50 godina, nemam iluzija da ce se stvari vratiti na pred-’92 stanje.

Sto se tice paralele severna Irska – Kosovo (treca utakmica prve grupe kvalifikacija za evropsko prvenstvo u fudbalu 2016 u Francuskoj), vraticu se na originalnu poentu. Dok je britanska drzava poslednjih 40 godina radila na tome da “ubedi” lokalno stanovnistvo da samostalno upravlja provincijom i da se onda u situaciji politicke stabilnosti moze odluci(va)ti o buducnosti iste, nasa drzava je svesno i sa namerom vodila celu situaciju na Kosovu ka sto vecem zaostravanju, od Kosova je planski napravila pojas Gaze, totalno neodgovorno se ponasala, i posle se cudila i plakala kad je dosao kauboj i opalio joj dva samara. Nemoj da lazemo sami sebe, da kao ne znamo sta se desavalo...
mikimedic mikimedic 16:47 06.07.2010

Re: Svi osim...

Umem. U BIH svi govore istim jezikom i kulturoloski su jako bliski bez obzira na razlicitu religiju


odlican odgovor.

dakle, da albanci govore istim jezikom kao srbi i da su kulturoloski bliskiji ne bi bilo nikakvog razloga da se otcepljuju?

bas kao sto ni hrvati nisu imali nikakvog razloga da se otcepljuju od jugoslavije?

tako da je opstajanje kakve takve zajednice realnije


bez obzira sto 90% stanovnistva jednog entiteta trazi otcepljenje?

Ali mislim da je glavni razlog sto EU podrzava BIH to sto ne zele neku teritorijalno smesnu i neodrzivu muslimansku drzavu.


pa jel bitno sta zeli eu ili sta zeli stanovnistvo na odredjenoj teritoriji? i srbija zeli kosovo u svom sastavu ali je tesko ostvarivo.

U svakom slucaju, RS treba da opstane i opstace, kao nezavisna ili kao deo BIH mozda i nije toliko bitno.


pa i kosovo, zar je bitno da li je nezavisno ili u sastavu srbije?

Zapravo, u BIH zajednici RS ima vecu politicku moc nego sto bi imala kao nezavisna - evo jedan primer: BIH nije priznala Kosovo.


moc za sta? da blokira funkcionisanje vestacke tvorevine, i da odrzava vecni status kvo? jel to cilj gradjanja koji zive sada u bih?

A ti meni ne odgovori, kako ti se svidja ideja da ti dete uci albanski u skoli kao drugi jezik i da ti premijer bude recimo Tachi?


ne bih imao ama bas nista protiv, ni za prvi ni drugi primer. ako naravno albanci izadju na izbore i legitimisu se kao aktivni politicki cinilac.

mikimedic mikimedic 16:51 06.07.2010

Re: Svi osim...

Verovatno ni Bosna na duzi rok nece “zadrzati” rep. Srpsku. Teritorije su ubrzano etnicki ociscene, samo se ceka da se kalem primi. Videcemo za 50 godina, nemam iluzija da ce se stvari vratiti na pred-’92 stanje.


a sto na duzi rok? sto ne odmah? 90% stanovnistva jednog entiteta trazi otcepljenje. zasto im se to ne omoguci?

Dok je britanska drzava poslednjih 40 godina radila na tome da “ubedi” lokalno stanovnistvo da samostalno upravlja provincijo


to ubedjivanje bese pocelo sa sunday bloody sunday?
Filip2412 Filip2412 17:12 06.07.2010

Re: Svi osim...

A ti meni ne odgovori, kako ti se svidja ideja da ti dete uci albanski u skoli kao drugi jezik i da ti premijer bude recimo Tachi?


ne bih imao ama bas nista protiv, ni za prvi ni drugi primer. ako naravno albanci izadju na izbore i legitimisu se kao aktivni politicki cinilac.
OK, to je jedini nacin da se razmislja o Kosovu kao delu Srbije. Mnogi ce reci prekasno ali nikad ne reci nikad. Problem je sto pravih izvinjenja za zlocine nije bilo ni sa jedne strane i sto su obe nacije uglavnom ukopane u nacionalizam. Problem je takodje sto niko u Srbiji ne objasnjava kakav to suzivot nudi Albancima.

Evo pogledaj Kanadu, Quebec smara sa tim povremenim referendumima za otcepljenje i Englezi da im udovolje stampaju sve na oba jezika ovde u Torontu 99% ljudi zabole ona stvar za Francuski a ipak nas smaraju sa tim na svakom koraku. U Torontu ima vise Italijana & Grka a mozda i Indijaca, Kineza nego Frankofona. Sa druge strane u Montrealu je cesto sve na francuskom, znakovi na putevima iskljucivo na francuskom iako je jasno da mnogi posetioci znaju samo Engleski. Ja licno mislim daje to sranje, voleo bih da se otcepe i da prestanu da smaraju tim francuskim nas koje to ne interesuje i koji zivimo sirom Kanade gde su frankofoni samo jedna od mnogobrojnih kulturoloskih grupa.

Srbija ima problema da integrise u politicki zivot Bujanovac & Presevo a ti kao verujes da ima potencijala da se integrise Kosovo.... nerealno je. A osim toga, sta ce nam to u zivotu?

Jednom takvom integracijom i zajednickim zivotom kakv je uspostavljen u Makedoniji, Srbija bi samo otvorila put ka daljem iseljavanju etnicki nealbanskog stanovnistva sa juga zemlje i albanizaciji Srbije.
mikimedic mikimedic 17:28 06.07.2010

Re: Svi osim...

Srbija ima problema da integrise u politicki zivot Bujanovac & Presevo a ti kao verujes da ima potencijala da se integrise Kosovo.... nerealno je. A osim toga, sta ce nam to u zivotu?


ni najmanje. ali ima potencijala za rs.
Filip2412 Filip2412 17:40 06.07.2010

Re: Svi osim...

ni najmanje. ali ima potencijala za rs.
naravno, s tim sto ja licno mislim da RS ako ikada uspe da se izbori za samoopredeljenje treba da bude nezavisna a ne deo Srbije, sta ce nam to?
alexlambros alexlambros 18:15 06.07.2010

Re: Svi osim...

Alex, jel imas ti neki racionalni razlog za prizeljkivanje 2 miliona nelojalnih i gradjana pod okrilje srpske drzave?


RS je apsolutno nelojalna BiH ... koji su razlozi da se po svaku cenu drzi u toj disfukcionalnoj banani?
mikimedic mikimedic 18:54 06.07.2010

Re: Svi osim...

naravno, s tim sto ja licno mislim da RS ako ikada uspe da se izbori za samoopredeljenje


a sto ne bi uspela? ili zasto ne uspeva?

treba da bude nezavisna a ne deo Srbije, sta ce nam to?


to je vec druga tema.
Filip2412 Filip2412 18:57 06.07.2010

Re: Svi osim...

alexlambros
Alex, jel imas ti neki racionalni razlog za prizeljkivanje 2 miliona nelojalnih i gradjana pod okrilje srpske drzave?


RS je apsolutno nelojalna BiH ... koji su razlozi da se po svaku cenu drzi u toj disfukcionalnoj banani?
Nema smisla. Zato je BIH tako nefunkcionalna.

BTW, stanovnistvo Kosova je apsolutno nelojalno, koji su razlozi i koji je smisao da ih zelimo u Srbiji?
mikimedic mikimedic 19:03 06.07.2010

Re: Svi osim...

Nema smisla. Zato je BIH tako nefunkcionalna.


ok, znaci zalazes se za nezavisnost rs?
Filip2412 Filip2412 19:08 06.07.2010

Re: Svi osim...

mikimedic
Nema smisla. Zato je BIH tako nefunkcionalna.


ok, znaci zalazes se za nezavisnost rs?
Da, mislim da je ta BIH besmislena ako nema ni 50% stanovnistva koje podrzava zajednicu.
vludvig vludvig 19:25 06.07.2010

Re: Svi osim...

To za grubo srpsko oko jeste paradoks, ali je to cinjenica.


grubo srpsko oko? dobre su ti stilske figure.
Filip2412 Filip2412 19:47 06.07.2010

Re: Svi osim...

vludvig
To za grubo srpsko oko jeste paradoks, ali je to cinjenica.


grubo srpsko oko? dobre su ti stilske figure.
stilska figura je odlicna

Danas, anglosaksonci vladaju fleksibilnoscu i tolerancijom.


... i naravno, ponekad svim raspolozivim sredstvima ali samo kada su jaci

mikimedic mikimedic 20:18 06.07.2010

Re: Svi osim...

Da, mislim da je ta BIH besmislena ako nema ni 50% stanovnistva koje podrzava zajednicu.


ok onda se razumemo.
eric_the_viking eric_the_viking 07:26 07.07.2010

Re: Svi osim...


Colin_bgd
Pitanje je, takodje (slazem se), zasto je svet stao masovno na albansku stranu


по ком то критеријуму је свет масовно стао на албанску страну?

mikimedic mikimedic 08:15 07.07.2010

Re: Svi osim...

U Severnoj Irskoj su separatisti 2003 godine dobili samo 16.7% glasova.


i jos bih voleo da mi objasnis odakle je podatak od 16.7% glasova?

sa linka koji si sam dao u svom komentaru, mozemo videti sledece:

nacionalisti:

Sinn Féin 23.5
SDLP 17.0

znaci 2003 je bilo 23.5+17 (ne racunajuci male partije) -- i dalje maalcice vise od 16.7.

a kako je danas?



Sinn Féin 25.5
SDLP 16.5

sto je i dalje malcice vise od 16.7%.

bilo koji argument, makar izmisljen, je dobar kada potkrepljuje nase stavove, zar ne?



kobacmess kobacmess 08:28 07.07.2010

Re: Svi osim...

Jedan princip. Ako je RS nelojalna, s cim se 100% slazem i ima pravo na samoopredeljenje s cim se opet slazem i navijam da se desi, onda i Kosovo ima isto pravo? Zar ne?
mikimedic mikimedic 09:06 07.07.2010

Re: Svi osim...

Jedan princip. Ako je RS nelojalna, s cim se 100% slazem i ima pravo na samoopredeljenje s cim se opet slazem i navijam da se desi, onda i Kosovo ima isto pravo? Zar ne?


da, apsolutno -- ako princip na samoopredeljenje postane opsteprihvacen.

posto taj princip i dalje nije prihvacen, zato rs ne moze da dobije samostalnost. niti moze kosovo.
alselone alselone 12:51 07.07.2010

Re: Svi osim...

mikimedic
Jedan princip. Ako je RS nelojalna, s cim se 100% slazem i ima pravo na samoopredeljenje s cim se opet slazem i navijam da se desi, onda i Kosovo ima isto pravo? Zar ne?


da, apsolutno -- ako princip na samoopredeljenje postane opsteprihvacen.

posto taj princip i dalje nije prihvacen, zato rs ne moze da dobije samostalnost. niti moze kosovo.


ili sever kosova, na primer. kosovo moze, ali sever ne moze.
Filip2412 Filip2412 17:31 07.07.2010

Re: Svi osim...

16% je bilo sedista u parlamentu.... nisam obratio paznju, ok znaci otprilike 50% stanovnistva je za otcepljenje...

razlike su ipak velike, ja mislim da je mnogo mnogo vise krvi je palo izmedju Srba i Albanaca u proslom veku nego izmedju suprotstavljenih strana u irskoj

drugo, u srpskom javnom mnjenju nikada nije postojala zelja da se Albanci integrisu, a zbog totalno ralicitog jezika pa i kulture to je samo po sebi mnogo teze nego kod ostrvljana

trece, Englezi ne samo kao najuticajnija svetska sila nego i kao najbolje diplomate daleko su ispred nase diplomatije i naseg poimanja patriotizma; krv-teritorija je kod njih odavno zamenjeno samo sa "teritorija"

Moja poenta je - vecina Srba ne zeli NE ZELI Albance u svojoj drzavi, takav je opsti utisak tako da zelja za ocuvanjem Kosova u Srbiji blago reci odzvanja kao poziv na neko novo ciscenje jer niko ne zeli ljude nego samo teritoriju.

Gde su Albanci u srpskom politickom establishmentu koji podrzavaju ideju Kosova u Srbiji? Dok toga ne bude, srpska politika ce zvucati kao odjek starog nacionalistickog poriva (krv-teritorija).

I an kraju, moje misljenje je da srpska politika oduvek pokazuje veliku nebrigu i nezainteresovanost prema jugu zemlje. Sada, dok prosipaju prazne price o Kosovu (lako je balaviti o poslu koji ti je odavno izmakao iz ruku i nista ne mozes da uradis sve i da hoces) oni zaboravljaju na Bujanovac, Presevo, Kursumliju, Vranje, Pirot... zabili su dupeta u BG i Novi Sad a kada jug Srbije postane opet pusta zemlja i neku drugi narod se naseli bice opet prekasno.
mikimedic mikimedic 17:45 07.07.2010

Re: Svi osim...

16% je bilo sedista u parlamentu.... nisam obratio paznju,


pa nece biti.

Party Leader Seats +/- % of seats

Sinn Féin Gerry Adams 24 +6 22.2
SDLP Mark Durkan 18 -6 16.7

znaci indeed sdlp je dobio 16.7 posto mesta u parlamentu...samo si zaboravio najvecu separatisticku stranku sinn fein. i u prvom komentaru, a i sada.

ok, kao argument na blogu uvek vrsi posao, jer retko ko otvara linkove...
Filip2412 Filip2412 17:51 07.07.2010

Re: Svi osim...

ko sto rekoh, oko 50% je separatisticki orjentisano, tako mi se cini...

i nisam zaboravio Shin fein, upravo oni imaju 16.7% u parlamentu po ovom linku . Zaboravio sam ostale...

ima jos jedna korisna stvar na blogu: uhvatis se ko pijan plota za jednu gresku u necijem komentaru i tako izbegavas da procitas/odgovoris na pitanja iz ostatka komentara

Balkanske zemlje sa svojim beznacajnim politickim uticajem mogu samo da zasmejavaju svet praveci analogije... tipa Kosovo-Irska. meni licno to nije zabavno jer je besmisleno.

Da smo mi USA ili UK ne bi smo imali problem Kosova i da baba ima qrac bila bi deda.
maca22 maca22 18:15 07.07.2010

Re: Svi osim...

Ako smem da se umesam, a nikog ne naljutim, ja zapravo ne znam kakve to veze i sa blogom. :)
mikimedic mikimedic 18:16 07.07.2010

Re: Svi osim...

i nisam zaboravio Shin fein, upravo oni imaju 16.7% u parlamentu po ovom linku . Zaboravio sam ostale...


nisam znao da je oznaka za sin fein 'sdlp', a za sdlp 'sin fein', u tabeli, na tvom linku.

dvaput ne obracas paznju, pogotovo kad ne ide na tvoju vodenicu, zar ne?

sto je nelogicno da je 50/50 a da jedna strana ima samo 16.7% mesta nije bas mnogo bitno za celu pricu?

ima jos jedna korisna stvar na blogu: uhvatis se ko pijan plota za jednu gresku u necijem komentaru i tako izbegavas da procitas/odgovoris na pitanja iz ostatka komentara


da, ako je greska namerna i provlaci se kroz niz komentara i usmerava diskusiju. a ako nije namerna, onda je tek tragikomicno.

u oba slucaja, takva greska diskvalifikuje autora za dalju diskusiju.
Filip2412 Filip2412 19:26 07.07.2010

Re: Svi osim...

u oba slucaja, takva greska diskvalifikuje autora za dalju diskusiju.
i ja tako mislim:


mikimedic mikimedic 19:51 07.07.2010

Re: Svi osim...

dosadan si.

ako hoces argumente onda bar nadji prave.

16.7 se odnosi na 'last elections', one pre 2003. godine. pogledaj tabelu ispod teksta, sa rezultatima izbora 2003. godine, ako si taj podatak hteo da istaknes.

nije ti bilo nelogicno sto je u tvojoj tabeli kao treca partija (pogledaj sliku koju si okacio) oznacena ulster unionist, a dobili su najvise glasova i mesta u parlamentu? naravno, na prethodnim izborima, a ne na onim na koje se clanak odnosi.

ne kapiras da je sin fejnu popularnost u stvari porasla, sa 16.7 na 22.2?
sa 18 mesta na 24 (tu negde, gde si podvukao).

i nije ti palo na pamet da potrazis rezultate iz 2010, nego pravo u 2003?

ok, mozda nije bilo zle namere.

u svakom slucaju, tvoja povrsnost te diskvalifikuje za bilo kakvu dalju diskusiju.
Filip2412 Filip2412 19:53 07.07.2010

Re: Svi osim...

maca22
Ako smem da se umesam, a nikog ne naljutim, ja zapravo ne znam kakve to veze i sa blogom. :)
ne ljutim se ja na mikimedica, ali voleo bih da mi objasni koje su pozitivne strane 2 (21.4%) miliona nelojalnih gradjana u drzavi.


u svakom slucaju, tvoja povrsnost te diskvalifikuje za bilo kakvu dalju diskusiju.
priznajem da sam povrsan... za to si u pravu,
za ostalo... tesko
mikimedic mikimedic 20:16 07.07.2010

Re: Svi osim...

Ako smem da se umesam, a nikog ne naljutim, ja zapravo ne znam kakve to veze i sa blogom. :)


sta?

milisav68 milisav68 20:23 07.07.2010

Re: Svi osim...

ja mislim da je mnogo mnogo vise krvi je palo izmedju Srba i Albanaca u proslom veku nego izmedju suprotstavljenih strana u irskoj

A u predprošlom veku?
Šalu na stranu, ali sve imperije su stvorene silom.Razlika je samo u vremenu.
Koliko poznaješ istoriju Englesko-Irskih odnosa i da li si imao prilike da razgovaraš o tome sa nekim Ircima?
Ili recimo zašto su Englezi burno reagovali na film "Hrabro srce"?


Filip2412 Filip2412 03:33 08.07.2010

Re: Svi osim...

milisave poznajem pomalo, ali predprosli vek i prosla decenija su razlicite stvari.... nije iskluceno da za 100 godina sa Albancima zivimo u ljubavi () ko Irci & Englezi danas
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:31 06.07.2010

jeremica skola

Jeremic bi bio ponosan na svoje ucenike.

Treba reagovati. UVEK. I uporno.


Naravno da treba reagovati, samo je pitanje jel jedina reakcija i doprinos diskusiji da sedis i cekas kad ce neko pomenuti da je Kosovo nezavisno pa da se na veliko iznenadjenje govornika na to burno reaguje. Vidim da je poseban uzitak kad te neko pozove na konf a ti ga onda izigras onako naski, tri puta. Alal vera!

Količina predrasuda, a nije da nisam očekivao, spram Srbije je zapanjujuća.


Pa sto bi drugi bili drugaciji od tebe koji govoris o 'vrlo austrijskim odgovorima'.

svačiji nacionalizam je patriotizam osim srpskog, on je prosto to, nacionalizam, i to onaj ultra desničarski.


Sve zavisi kako ga izrazavas i jel on jedino sto imas da pokazes.
maca22 maca22 12:24 06.07.2010

Re: jeremica skola

E da, nisam razumela sta je "vrlo austrijski odgovor"?
ana.antic ana.antic 12:25 06.07.2010

Re: jeremica skola

cemu onda putovanje i konferencija i predavanja i razgovor ako se ide toliko zatvorenog uma da se opsesivno ponavljaju jeremiceve bedastoce, a stavovi prema drugim ucesnicima formiraju samo na osnovu toga kakav im je odnos prema kosovu... mislim, ne bi bilo lose da iskoristite ovu priliku da malo priupitate te kolege 'kosovske nacionalnosti' kakva su njihova iskustva sa srpskom drzavom, da cujete i neke drugacije price, umesto sto trazite nacina da ih nekako ucutkate. isto i za ove bosance i makedonce, mada, posto ste ih simpaticno nazvali 'kevtalima,' verovatno ste tu sve vec uprskali.
sto se tice predrasuda prema srbiji, ljudi se uglavnom postavljaju prema vama onako kako se vi postavite prema njima. posto je vama glavni cilj da lovite 'nepravde' prema srbiji, tako cete se i provesti. i verovatno propustiti da napravite neka super poznanstva i makar pokusate da na trenutak posmatrate stvari sa necije druge tacke gledista.
mikimedic mikimedic 12:30 06.07.2010

Re: jeremica skola

ljudi se uglavnom postavljaju prema vama onako kako se vi postavite prema njima.


tacno - kako se oni postavljaju prema nama, tako i mi prema njima...
bas zato je al uradio pravu stvar.
ana.antic ana.antic 12:41 06.07.2010

Re: jeremica skola

mikimedic
ljudi se uglavnom postavljaju prema vama onako kako se vi postavite prema njima.


tacno - kako se oni postavljaju prema nama, tako i mi prema njima...
bas zato je al uradio pravu stvar.



ma super... inace, u mom iskustvu, na ovakvim dogadjajima najbolje zurke pravili su upravo makedonci i kosovari. his loss.
maca22 maca22 12:45 06.07.2010

Re: jeremica skola

ana.antic
mikimedic
ljudi se uglavnom postavljaju prema vama onako kako se vi postavite prema njima.


tacno - kako se oni postavljaju prema nama, tako i mi prema njima...
bas zato je al uradio pravu stvar.



ma super... inace, u mom iskustvu, na ovakvim dogadjajima najbolje zurke pravili su upravo makedonci i kosovari. his loss.


ana.antic

..najbolje zurke ..



Sepulturero Sepulturero 10:32 06.07.2010

Браво!

Одличан наслов а и чланак није лош.

Врло ми је мило што стипендије ЕУ помажу да наши из Србије схвате какав мрак влада у Еу што се тиче политике, историје, логичког размишљања, иако им то, наравно, није прави циљ. Када то сироти дијаспорци већ годинама тврде онда им се не верује.

Додуше, постоје овде и они који другачије мисле, поготово у Белгији, али не верујем да ће они доћи до изражаја у Брижу.

Иначе, што рече неко горе, уживај у Белгији. Пробај и неки други град да посетиш јер Бриж јесте леп али није карактеристичан.
alexlambros alexlambros 10:39 06.07.2010

Re: Браво!

Додуше, постоје овде и они који другачије мисле, поготово у Белгији, али не верујем да ће они доћи до изражаја у Брижу.

Иначе, што рече неко горе, уживај у Белгији. Пробај и неки други град да посетиш јер Бриж јесте леп али није карактеристичан.


logika je problematicna, to da, ali sam potpuno ZA eu integracije iz razloga koje ne mogu da elaboriram u jednom komentaru ali se svode na to da nam je to u najboljem nacionalnom interesu i da ce nas to ojacati ne samo ekonomski nego i diplomatski ...

bio u Briselu, Antverpenu, Gentu i Ostendeu

inace, primecujem da sirota dijaspora ne navaljuje da se vrati
Sepulturero Sepulturero 12:21 06.07.2010

Re: Браво!


inace, primecujem da sirota dijaspora ne navaljuje da se vrati

То што ти не примећујеш не значи да није тако али, слажем се, има повратка али не баш неке навале.

Међутим, куда да се врати? Зар у Србију где је сваким даном све горе? Сваког дана, у сваком погледу.
Sepulturero Sepulturero 16:48 06.07.2010

Re: Браво!



bio u Briselu, Antverpenu, Gentu i Ostendeu

Ако си ту још и овог месеца не пропусти фешту у Генту. Почиње 17-ог.


http://en.wikipedia.org/wiki/Gentse_Feesten
duchesse duchesse 13:35 06.07.2010

Iznenadjena sam

što je ljuvanje po Srbiji i dalje hit u tim krugovima. Imam dosta kontakta sa strancima, ordinarnim gradjanima najrazličitijih naconalnosti, i već duže vremena ne osećam da me gledaju kao krvožednog četnika zato što sam iz Srbije. No, očigledno postoje grupacije kojima odgovara produžavanje takvog stereotipa. Najbolje što svi možemo da uradimo je da ih demantujemo odmerenim i pristojnim stavom.
maca22 maca22 15:41 06.07.2010

Re: Iznenadjena sam

duchesse
što je ljuvanje po Srbiji i dalje hit u tim krugovima. Imam dosta kontakta sa strancima, ordinarnim gradjanima najrazličitijih naconalnosti, i već duže vremena ne osećam da me gledaju kao krvožednog četnika zato što sam iz Srbije. No, očigledno postoje grupacije kojima odgovara produžavanje takvog stereotipa. Najbolje što svi možemo da uradimo je da ih demantujemo odmerenim i pristojnim stavom.


Sepulturero Sepulturero 16:40 06.07.2010

Re: Iznenadjena sam

Обични, или како их ви зовете ординарни, страни грађани углавном више не верују ни својим политичарима ни медијима. Међутим, на овом скупу се ради о баш о тој номенклатури (политичари, новинари, академци...) која своју егзистенцију базира на политичкој коректности а она, на Западу, значи пљуј из све снаге по Србији. Или бар не таласај и избегавај непријатне теме.
danko.b danko.b 15:12 06.07.2010

Zanimljivo

Imao sam slična iskustva, ali ne mislim da uvek treba reagovati. Dešavalo se da učesnici sa Balkana, ničim izazvani, nameću svoje nacionalne teme na stručnim skupovima. To je najčešće samo po sebi dovoljno degutantno da ne zaslužuje komentar niti reakciju.

Posebno je interesantno bilo da se većina predavača/panelista nakon skupa, u opuštenijoj atmosferi (uz pićence naravno), obavezno osvrne na takve istupe. Njima po pravilu izaziva gađenje takva vrsta pretencioznosti, nepoštovanja i njih i same teme diskusije. Poštovanje sagovornika, pa i simpatije za Srbiju dobio sam baveći se konkretnim temama zbog kojih sam i bio pozvan. Sve drugo je najčešće valjanje u blatu koje vas čini nedoraslim za ozbiljan dijalog.

Ne znam šta su tačno bile teme vaših predavanja, ali možda biste trebali malo smiriti doživljaj i naučiti nešto korisno, umesto da jedni drugima (i trećima, koje to najčešće tangira koliko i jačanje pokreta za nezavisnost Tasmanije) dokazujete neke svoje istine i istorijske činjenice.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:24 06.07.2010

Re: Zanimljivo

Sve lepo receno.
alexlambros alexlambros 18:18 06.07.2010

Re: Zanimljivo

Posebno je interesantno bilo da se većina predavača/panelista nakon skupa, u opuštenijoj atmosferi (uz pićence naravno), obavezno osvrne na takve istupe. Njima po pravilu izaziva gađenje takva vrsta pretencioznosti, nepoštovanja i njih i same teme diskusije. Poštovanje sagovornika, pa i simpatije za Srbiju dobio sam baveći se konkretnim temama zbog kojih sam i bio pozvan. Sve drugo je najčešće valjanje u blatu koje vas čini nedoraslim za ozbiljan dijalog.


tako je i ovde
xenonbg xenonbg 17:16 06.07.2010

...

Dok god je najbitnija stvar na svetu to da li je Kosovo Srbija ili ne, Srbija nikad neće ući u EU. Dakle, Srbija nikad neće ući u EU.

Ali, lepo je posetiti :)
mikimedic mikimedic 17:30 06.07.2010

Re: ...

Dok god je najbitnija stvar na svetu to da li je Kosovo Srbija ili ne, Srbija nikad neće ući u EU. Dakle, Srbija nikad neće ući u EU.


i?
Bili Piton Bili Piton 17:34 06.07.2010

Re: ...

mikimedic
Dok god je najbitnija stvar na svetu to da li je Kosovo Srbija ili ne, Srbija nikad neće ući u EU. Dakle, Srbija nikad neće ući u EU.


i?


Srbiji je ulazak u EU jedina sansa da se koliko toliko uljudi. Uzasno je bitno da to za nju ne prestane da bude incentive/motivacija.
mikimedic mikimedic 18:55 06.07.2010

Re: ...

Srbiji je ulazak u EU jedina sansa da se koliko toliko uljudi. Uzasno je bitno da to za nju ne prestane da bude incentive/motivacija.


mislis kao bugarskoj?
Bili Piton Bili Piton 19:02 06.07.2010

Re: ...

kakve veze ima bugarska?
Inner Party Inner Party 19:23 06.07.2010

Re: ...

Bili Piton
mikimedic
Dok god je najbitnija stvar na svetu to da li je Kosovo Srbija ili ne, Srbija nikad neće ući u EU. Dakle, Srbija nikad neće ući u EU.

i?

Srbiji je ulazak u EU jedina sansa da se koliko toliko uljudi. Uzasno je bitno da to za nju ne prestane da bude incentive/motivacija.


Ali ja necu da se uljudim. Ja se kupam subotom i smatram to dovoljnim!!!
Bili Piton Bili Piton 19:30 06.07.2010

Re: ...

Inner Party

Ali ja necu da se uljudim. Ja se kupam subotom i smatram to dovoljnim!!!


Jel to petogodisnjak progovara iz tebe ili sta?
Inner Party Inner Party 19:45 06.07.2010

Re: ...

Bili Piton
Inner Party

Ali ja necu da se uljudim. Ja se kupam subotom i smatram to dovoljnim!!!

Jel to petogodisnjak progovara iz tebe ili sta?


Goin' with the flow ...



PS

Elem, bilo kako bilo, propasce EU a mi se promeniti necemo. Ali mi propasti necemo i to je ono sto me drzi budnim nocu, kada sklopim oci... Jadna, zaista jadna EU!*

*Ovo progovara Dobrica. Licno!
mikimedic mikimedic 09:21 07.07.2010

Re: ...

Elem, bilo kako bilo, propasce EU a mi se promeniti necemo. Ali mi propasti necemo i to je ono sto me drzi budnim nocu, kada sklopim oci... Jadna, zaista jadna EU!*


ne verujem da ce propasti drzave clanice. unija tesko da ce postici u buducnosti vecu kohezivnost nego sada, sto je vidljivo npr. kroz sve peripetije koje su pratile usvajanje lisabonskog sporazuma.

mikimedic mikimedic 09:22 07.07.2010

Re: ...

Srbiji je ulazak u EU jedina sansa da se koliko toliko uljudi. Uzasno je bitno da to za nju ne prestane da bude incentive/motivacija.


a ulazak u wto?
Bili Piton Bili Piton 14:15 07.07.2010

Re: ...

Inner Party


Elem, bilo kako bilo, propasce EU a mi se promeniti necemo. Ali mi propasti necemo i to je ono sto me drzi budnim nocu, kada sklopim oci... Jadna, zaista jadna EU!*

*Ovo progovara Dobrica. Licno!


Iskreno zelim da verujem da cika Dobrica ima i pametnijih izjava od ove.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana