Nauka

Bravo klinci!

marco_de.manccini RSS / 14.07.2010. u 07:48

Na upravo završenoj Međunarodnoj Matematičkoj Olimpijadi (najznačajnijem godišnjem takmičenju iz matematike za srednjoškolce) u Kazakstanu ekipa Srbije je osvojila deseto mesto. Prvih deset ekipa po ukupno osvojenom broju poena su 

1 Kina           197 6 0 0 
2 Rusija        169 4 2 0 
3 USA           168 3 3 0
4 J. Koreja    156 4 2 0
5 Kazakstan  148 3 2 0
6 Tajland       148 1 5 0 
7 Japan         141 2 3 0
8 Turska        139 1 3 2
9 Nemačka    138 1 3 2
10 Srbija        135 1 3 2

Ona tri broja posle osvojenih bodova su broj individualnih zlatnih, srebrnih i bronzanih medalja. Sve u svemu, od 517 takmičara iz 96 zemalja, na individualnom planu je 47 osvojilo zlatnu medalju, 104 srebrnu i 114 bronzanu. Poseban uspeh je zabeležio Teodor von Burg osvajanjem trećeg mesta na individualnom takmičenju. Evo i rezultata svih članova ekipe (prva kolona je individualni plasman, druga ime takmičara, treća broj osvojenih poena i poslednja osvojena medalja. 

3 Teodor von Burg     37 Zlato
64 Luka Milićević        23 Srebro
76 Mihajlo Cekić         22 Srebro
76 Dušan Milijančević 22 Srebro
200 Rade Špegar       16 Bronza 
227 Stevan Gajović    15 Bronza 

Svi članovi ekipe su učenici Matematičke Gimnazije u Beogradu (iako su dvojica, koliko mi je poznato, iz Šapca). Ekipu su vodili Đorđe Krtinić i Dušan Đukić. 

Trend koji je posebno zanimljiv i vredan hvale je osvajanje jedne individualne zlatne medalje u svakoj od poslednjih 4 godina (Teodor von Burg u 2009. i 2010., Luka Milićević u 2008., Mladen Radojević u 2007.). Za poređenje zašto je ovaj trend poseban, SFRJ, SRJ i SCG su u periodu 1963-2005 na 40 učešća ukupno osvojile 6 individualnih zlatnih medalja. 

============

Usput, na Balkanskoj Мatematičkoj Olimpijadi, održanoj maja meseca u Moldaviji, Srbija je, u istom sastavu, osvojila drugo mesto (iza Rumunije). U individualnoj konkurenciji Teodor von Burg je osvojio prvo mesto, a Luka Milićević podelio drugo do četvrtog. Inače, ovo takmičenje je veoma cenjeno i poznato kao jedno od najkvalitetnijih regionalnih takmičenja na svetu. Na njemu su ove godine učestvovale i Velika Britanija, Francuska, Italija, Kazakstan, Saudijska Arabija, …  


Komentari (144)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 08:02 14.07.2010

Bravo!


Bravo! za mlade matematicare.

Nadam se da neuracunljive racundzije koje imaju uticaja na vodjenje ove drzave nece da ih prepuste napustanju i da cemo moci da racunamo na njih...
Unfuckable Unfuckable 08:13 14.07.2010

Re: Bravo!

Nadam se da neuracunljive racundzije koje imaju uticaja na vodjenje ove drzave nece da ih prepuste napustanju i da cemo moci da racunamo na njih...

heh, pa ja nešto dozivam iz ove moje zakrečene memorije (centaršut za ivanu23) da je svojevremeno bilo nekih prepucavanja između spomenute Države i majke jednog od ovih mladih Genijalaca.
Ali, da Država neće nikako propustiti priliku da se slika sa laureatima, e u to se možemo kladiti
krkar krkar 08:13 14.07.2010

Re: Bravo!

Nadam se da neuracunljive racundzije koje imaju uticaja na vodjenje ove drzave nece da ih prepuste napustanju i da cemo moci da racunamo na njih...


Po običaju strepnja mi je dublja od nade. Ovi koji vode državu bolji su u procentnom računu od cele Mat. olimpijade.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:27 14.07.2010

Re: Bravo!

сећање те одлично служи. мене служи мало слабије, али чини ми се да се управо радило о теодору и некој стиппендији за младе за коју је он био премлад.
arianna arianna 08:34 14.07.2010

Re: Bravo!

marco_de.manccini
сећање те одлично служи. мене служи мало слабије, али чини ми се да се управо радило о теодору и некој стиппендији за младе за коју је он био премлад.




Za koga su onda te "stipendije za mlade", ako su učenici premladi da ih dobiju?

još jednom svaka čast i bravo za uspeh mladih matematičara
Unfuckable Unfuckable 08:34 14.07.2010

Re: Bravo!

стиппендији за младе за коју је он био премлад.

dakle, to je neka stipendija za "malo starije mlade" jel?
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:39 14.07.2010

Re: Bravo!

слаба ми је веза па не могу да тражим, али чини ми се да је део проблема био што се теодор пласирао на олимпијаду за средњошколце још док је био основац (дешава се, није ни тако ретка појава овде у САД). таленат није био споран, али није било јасно ”од којих пара” треба доделити теодору стипендију. на крају се средило некако, ако добро памтим.
ivana23 ivana23 08:44 14.07.2010

Re: Bravo!

Unfuckable
Nadam se da neuracunljive racundzije koje imaju uticaja na vodjenje ove drzave nece da ih prepuste napustanju i da cemo moci da racunamo na njih...heh, pa ja nešto dozivam iz ove moje zakrečene memorije (centaršut za ivanu23) da je svojevremeno bilo nekih prepucavanja između spomenute Države i majke jednog od ovih mladih Genijalaca.Ali, da Država neće nikako propustiti priliku da se slika sa laureatima, e u to se možemo kladiti


Mislis na ovo


* Vodile su se u vezi njegovog slucaja i diskusije oko angazovanja privatnih profesora i sl. al' ne bih o tome, upascemo u trol.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:55 14.07.2010

Re: Bravo!

al' ne bih o tome, upascemo u trol.

а је л’ то опасно?
libkonz libkonz 09:00 14.07.2010

Re: Bravo!

fantastičan uspeh, opet imamo dobar izvozni proizvod
topcat topcat 09:01 14.07.2010

Re: Bravo!

Bravo i od mene!

ivana23 ivana23 09:03 14.07.2010

Re: Bravo!

marco_de.manccini
al' ne bih o tome, upascemo u trol.

а је л’ то опасно?

Nije.

Ali nije stos pokvariti blog necim sto moze preusmeriti diskusiju sa velikog uspeha momaka na nesto, o cemu (cini mi se) nismo (bar vecina nas) dovoljno kompetentni.
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:07 14.07.2010

Re: Bravo!

разумео сам зашто желиш да прескочиш ту тему. ја само онако кажем да ме генерално није стра’ од тролова.
topcat topcat 09:10 14.07.2010

Re: Bravo!

opet imamo dobar izvozni proizvod


Nedavno je bila polemika u mojoj struci, pa sam dobila nešto u stilu "šta si mi koji smo vani zamišljamo itd...", pa su oni dobili činjenicu da i ja i mnogi drugi nismo vani jer nam se hoće nego jer za nas doma nema mjesta. Ono pošto smo išli doma nemamo, a sad se s tim nemamo kamo vratiti.
Ista je situacija i kod vas i kod nas, čak sam stekla dojam da se vi za vaše "vanjske" malo bolje brinete.

U nadi da će se to promijeniti, da ovoj djeci stipendije koje će dobiti "kad porastu" neće biti ujedno i sredstva za trajno iseljenje,
danas nevjerojatno pozitivna (ali tek je 10am),
Vaša TopCat

ivana23 ivana23 09:11 14.07.2010

Re: Bravo!

marco_de.manccini
разумео сам зашто желиш да прескочиш ту тему. ја само онако кажем да ме генерално није стра’ од тролова.


Znam. Umem ja... al' kad je 'vreme i mesto'...
Unfuckable Unfuckable 09:14 14.07.2010

Re: Bravo!

а је л’ то опасно?

opasno, opasno - ne donosi dnevno političke poene i kratkoročno je skroz neprofitabilno
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:15 14.07.2010

Re: Bravo!

fantastičan uspeh, opet imamo dobar izvozni proizvod

не знам чему тужни смајли. мађарска има, тако се бар прича по математишким круговима, највећи број математичара по становнику и велики део је извезен негде по свету. ово уопште не смета мађарској математици да и даље буде витална и цењена. људи иду тамо-вамо, посећују се, преносе знање, сарађују, пишу заједно радове, ...
libkonz libkonz 09:24 14.07.2010

Re: Bravo!

не знам чему тужни смајли.

seceranac seceranac 09:43 14.07.2010

Re: Bravo!

Bravo za momke ... jako me raduje

libkonz
fantastičan uspeh, opet imamo dobar izvozni proizvod


I onda kada neko kaze da nasa vlada nista ne radi. sada ce i ovu generaciju da izvezu to donosi pare, smanjuje nasoj eliti konkurenciju u zemlji i odradjuje negativnu selekciju kako se ni u buducnosti ne bi stvarila neka grupa koja potencijalno moze da ih ugrozi


PS. uvek me rastuzi kada se prisetim da je neki njihov vrsnjak 150 i neki rangirani na svetu u recimo tenisu ili neki vrsnjak koji igra u drugoj ligi neke nevrhunske fudbalske drzave vec u karijeri zaradio stotine hiljada evra ili dolara

vladajuci sistem vrednosti je nesto sto nikada izgleda necu moci razumeti
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:47 14.07.2010

Re: Bravo!

Ono pošto smo išli doma nemamo, a sad se s tim nemamo kamo vratiti.

ово ћу урамити у својој канцеларији.

мене питао неко овде кад сам управо стигао због чега сам дошао. ја му рекох ”да сам имао ову библиотеку и академску атмосферу дома, не бих никако ни долазио”.
gedza.73 gedza.73 10:20 14.07.2010

Re: Bravo!

Bravo, bravo.
A Država? Pa ne zna se šta je bolje, da li da nešto radi ili da ništa ne dira?
yugaya yugaya 10:30 14.07.2010

Re: Bravo!

Prvo - BRAVO

мађарска има, тако се бар прича по математишким круговима, највећи број математичара по становнику и велики део је извезен негде по свету.


Sticajem okolnosti sam veoma dobro upucena zasto je to tako. Od malih nogu postoji sistem koji se o takvoj izuzetnoj deci brine i skole koje 'sakupljaju' talentovanu decu, ciji programi su potpuno prilagodjeni takmicenjima i skoro individualnom radu.

Najjaca takva skola ovde je eksperimentalna (drzavna) osnovna skola i gimnazija Fazekas Mihallj. Zahvaljujuci neocekivanom uspehu jedne nase kcerke na nacionalnom takmicenju za klince i cinjenici da im je zapala za oko zbog toga sto se takmicila sa njihovim djacima ravnopravno na jeziku koji je usvojila tek sa 6 godina smo imali priliku da se uverimo kako detaljno i temeljno decu testiraju i selektuju za te nadarene matematicke razrede.

Raspored je brutalan, ali se vodi racuna i o tome da deca sazrevaju ne samo u genijalce na jednom polju nego i u zaokruzene osobe. Koliko je to u skolovanju koje podrazumeva ogromno odricanje i rad i koje je podredjeno vrhunskim rezultatima moguce.

Mi smo se na kraju ipak zahvalili na pozivu i odlucili da sacekamo jos koju godinu ...sve vreme mi se vrzmale sestre Polgar po glavi



marco_de.manccini marco_de.manccini 11:48 14.07.2010

Re: Bravo!

школа у мађарској и њихови системи рада са талентованом децом немају ништа са сестрама полгар, то је све тата сам удесио. како је испало само оне знају.
yugaya yugaya 11:58 14.07.2010

Re: Bravo!

Da, ali me malo sve to tamo... podsetilo na metodologiju Polgar tate ... cak se i jedan od mentora izleteo nesto u smislu da njihov pristup garantuje rezultate iz bilo koje oblasti koju izaberete za svoje dete


U svakom slucaju, na nivou drzave i obrazovnog sistema se ulaze dosta novca u talentovane djake.
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:58 14.07.2010

Re: Bravo!


dakle, to je neka stipendija za "malo starije mlade" jel?

Užas. Neviđeno sam se bila iznervirala kad sam čula tu glupost.

Jao ljudi, ovo je divno, sve! Bravo i čestitke svima!
Ja o matematici ne znam apsolutno NIŠTA. Meni je razredni bio pokojni Vaske i mi smo na časovima matematike imali razredni čas. A kad smo pričali o nečemu drugom, to opet nije bila matematika nego fudbal (njegov rođeni brat bio je Zvedzin trener). Tako da nisam naučila ni da sabiram.

A moj stariji sin, ničim izazvano, pre par nedelja odluči da ode na prijemni u matematičku za sedmi razred. Ostavio nas je načisto zbunjene. Jer nikad nije išao na takmičenja, nije se pripremao, ništa.
Nije prošao prijemni. Solidno ga je uradio. Ali je naprosto bilo dovoljno boljih od njega. Recimo, prošla je njegova drugarica iz razreda koja je imala isti broj poena na prijemnom kao on, ali i nagradu na gradskom takmičenju. Te nagrade se u matematičkoj baš onako boduju jako.

Svaka čast klincima, čak i ovima koji ne prođu ali znaju šta hoće.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:14 14.07.2010

Re: Bravo!

Te nagrade se u matematičkoj baš onako boduju jako.

ово уме да буде проблем. у свакој области постоје late bloomers који итекако умеју да буду успешнији од неких који су свој таленат показали рано.

ево, на пример, ја нисам умео да једем маслине све док се нисам оженио и преселио у САД, а сад сам шампион (породице, а вероватно и неколико околних кућа).
mlekac mlekac 12:18 14.07.2010

Re: Bravo!

marco_de.manccini
Te nagrade se u matematičkoj baš onako boduju jako.

ово уме да буде проблем. у свакој области постоје late bloomers који итекако умеју да буду успешнији од неких који су свој таленат показали рано.

ево, на пример, ја нисам умео да једем маслине све док се нисам оженио и преселио у САД, а сад сам шампион (породице, а вероватно и неколико околних кућа).

Bojana Maljević Bojana Maljević 12:23 14.07.2010

Re: Bravo!

у свакој области постоје late bloomers који итекако умеју да буду успешнији од неких који су свој таленат показали ран

Jbg, kad dete nije imalo ambiciozne roditelje :) Gde znam sta su takmicenja iz matematike... Ali sam jako srecna i ponosna sto je sam dosao na tu ideju, ima vremena jos dve godine da proveri da li ga to stvarno zanima, da ide na takmicenja ako se to vec tako boduje.... mislim da je dobro sto je izasao na taj prijemni, svakako. I sto se, bez pripreme, nije obrukao :)

marco_de.manccini marco_de.manccini 12:44 14.07.2010

Re: Bravo!

mislim da je dobro sto je izasao na taj prijemni, svakako. I sto se, bez pripreme, nije obrukao :)

одлично је што је изашао. треба пробати ствари. ако је то то и он то осети наћи ће начина. ако није ником ништа.

сетио сам се ”полагања” пријемног за факултет ликовних уместности овде. пошаље се портфолио са радовима. ако им се допадне примају те. кад их питаш ”па чекај, зар не можеш да пошаљеш цртеже које је неко други, неко супер, супер, супер, цртао и да те приме” одговоре ”нисам луд да шаљем туђе слике и да ме приме и да губим време на факултет који није био за мене”. практични људи ти амери.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:47 14.07.2010

Re: Bravo!

iz bilo koje oblasti koju izaberete za svoje dete

ово би било превелика одговорност за мене.
myredneckself myredneckself 16:50 14.07.2010

Re: Bravo!

marco_de.manccini
слаба ми је веза па не могу да тражим, али чини ми се да је део проблема био што се теодор пласирао на олимпијаду за средњошколце још док је био основац (дешава се, није ни тако ретка појава овде у САД). таленат није био споран, али није било јасно ”од којих пара” треба доделити теодору стипендију. на крају се средило некако, ако добро памтим.

Па зар то није тужно!? Нашој држави је добро кад он донесе медаље, али јој није јасно из ког то фонда да му да стипендију, јер је старосна граница била (је) 13 година. Ваљда је важно да се зна математика. Е, мени то никада неће бити јасно.

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:57 14.07.2010

Re: Bravo!

важно да се зна математика

одлично срочено. ни ја не бих боље.
Gonzo92 Gonzo92 19:16 14.07.2010

Re: Bravo!

Dr M
Bravo! za mlade matematicare.Nadam se da neuracunljive racundzije koje imaju uticaja na vodjenje ove drzave nece da ih prepuste napustanju i da cemo moci da racunamo na njih...


Evo ja se zalazem da se drzava tim klincima posveti isto onoliko koliko se drzava SAD (tamo gde su naj skole) posvecuje svojim dobitnicima.
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:13 14.07.2010

Re: Bravo!

ако је то то и он то осети наћи ће начина. ако није ником ништа.

Tačno tako smo i mislili. Sad mi je žao što se toga nije malo ranije setio, mi za to nismo ni znali, jer mislim da bi bio primljen i bez nagrada da je uradio zadatak više. Ali s druge strane, možda je i bolje, da proveri još malo zanima li ga to.
b92fmember b92fmember 09:19 15.07.2010

Re: Bravo!

Ali s druge strane, možda je i bolje, da proveri još malo zanima li ga to.

Uh, pa nije strasno ako ga "to" zaista zanima
nestor92 nestor92 08:10 14.07.2010

Ja samo da dodam

dragan7557 dragan7557 08:17 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

nestor92

Uzimajući u obzir iskustveno stanje:
neuracunljive racundzije

džabe ti klanjanje.

cerski
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:24 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

тешко је објаснити колико је леп успех бити у првих 10. у традицији овог такмичења је да се пласман у првих 10 посебно цени. прво што се пита и дискутује кад изађу коначни резултати је ”ко је од другог до десетог места”. о првом месту нико ништа не пита јер то је увек кина.

последњи слични успеси су остварени 1998., кад је СРЈ била десета, и 1999. кад је душан ђукић освојио шесто место индивидуално (он је један од вођа овогодишње екипе).
vludvig vludvig 09:09 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

Gde je Dušan Đukić danas? Da li znate šta radi?
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:24 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

ne znam. koliko sam uspeo da shvatim studirao je u torontu, ali sada ne znam gde je.
docsumann docsumann 10:17 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

Uzimajući u obzir iskustveno stanje:
neuracunljive racundzije

džabe ti klanjanje.


Bravo! (za mlade matematičare)

Način na koji se vlast odnosi prema talentima, govori o tome koliko joj je zaista stalo za prosperitet cjelokupne zajednice. Mislim da njima ti "posebni" služe za samopromociju, zajedničko slikavanje prilikom ovakvih uspjeha, a poslije, kad treba nešto konkretno uraditi za njihov dalji razvoj, napredak i karijeru, počinju strašno da ih nerviraju.
Tad postaju za njih samo još jedni od onih koji nešto traže, moljakaju, ko da ne vide u kakvim teškim vremenima živimo.

P.S. Marko, kad će ponovo neka priča, pozdrav
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:20 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

плаирао сам нешто за јануар, али су ме момци обрадовали па да поделим лепу вест.
stari92 stari92 10:26 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

marco_de.manccini
плаНирао сам нешто за јануар


Које године ?

marco_de.manccini marco_de.manccini 10:28 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

2011., па нећу да прескачем ваљда.
stari92 stari92 10:33 14.07.2010

Re: Ja samo da dodam

Да се Ја питам,не бих тако децидирано рек'о.
D)
albicilla albicilla 08:17 14.07.2010

godine, valjda... i a fudbal

obicno cete ponosno reci kada poznajete nekog starijeg, uglednijeg... valjda me godine prestizu kad mogu da se pohvalim da znam luku :))))))))) hmmm, ja sam, ovaj, drug, hmmm njegove tetke, jelte, drug, jeste....

kada procitate o njihovim medaljama, obicno zamislite neke nerds sa cvikerima poput piksli... a niste u pravu. matematiku na stranu, luka je odlican fudbaler :)
albicilla albicilla 08:24 14.07.2010

Re: godine, valjda... i a fudbal

da, pre par godina, a nakon matematicke olimpijade u pekingu, pricao mi je lukin otac kako mu je sin osvojio srebro, ali, kako rece, mogao je on to i bolje...

ja sam ostao zapanjen, kako bre bolje, kako mozes tako nesto da... pa je morao da mi pojasni: kupio mu je pred olimpijadu neki ultra-digitron, koji je luka zaboravio u hotelskoj sobi, pa je na takmicenju sve racunao peske, osim kad uspe da pozajmi neciji digitron... dakle, do srebra je stigao peske, a za zlato... ne mogu ni da zamislim

marco_de.manccini marco_de.manccini 08:31 14.07.2010

Re: godine, valjda... i a fudbal

то је вероватно било такмичење из физике или тако нечег (знам да лука иде и на информатишка такмишења, а за физику не знам, не би ме чудило). на такмичењу из математике дигитрони нису дозвољени. све мора пешке.
albicilla albicilla 08:55 14.07.2010

Re: godine, valjda... i a fudbal

a moguce, zaboravi "matematicke" i citaj samo "olimpijade u pekingu"... ne rekoh li da me godine vec prestizu?
sesili sesili 08:39 14.07.2010

Poznati smo

po đacima - pešacima! Peške ili ne, BRAVO za našu mladost.
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:35 14.07.2010

Re: Poznati smo

ево ја нашао задатке па и ја решавам пешке. решио сам први. бар мислим да сам га решио.

успут, теодор се оклизнуо баш на овом задатку. има укупоно 6 задатака и могуће је освојити 6х7=42 поена, а он је изгубио укупно 5, од чега 2 на првом задатку који је обично најлакши. нема везе, супер је све урадио, могу само да га хвалим, вероватно је журио да пређе на оне теже задатке па се успавао на овом и пропустио да покрије неку споредну могућност (а можда га је и оставио за крај да га на брзака кад прво реши оне теже, па онда ипак на крају испало премало времена за темељно и коректно исписивање решења).
vishnja92 vishnja92 09:46 14.07.2010

Re: Poznati smo

daj zadatke, nemoj da si stipsa
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:51 14.07.2010

Re: Poznati smo

ево овде има свега.

кликни на problems па онда одабери годину и језик (има и на српском ко воли).

и резултати су ту и све је одлично организовано (успут, страну одржава словенац).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:39 14.07.2010

Re: Poznati smo

ajde bre resiste li zadatke?


vishnja92 vishnja92 19:42 14.07.2010

Re: Poznati smo

ko je rekao da ce da ih resava?
ja sam htela da ih vidim al nisam jos, sutra cu. zanima me kakvi su.
nek ih resava ko ima vremena.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:56 14.07.2010

Re: Poznati smo

ko je rekao da ce da ih resava?

AO, mlekac i jos nekolicina, mrzi me da proverim.
mlekac mlekac 20:24 14.07.2010

Re: Poznati smo

njanja_de.manccini
ko je rekao da ce da ih resava?

AO, mlekac i jos nekolicina, mrzi me da proverim.

Njanjo, bre, pa ne postizavam sve!
To cu ja nocaske, kad ovi moji Apachi polegaju...

Ako nisam zaboravila kako se to radi.
Jukie Jukie 09:29 14.07.2010

Kazahstan

Kazahstan ima prednost domaćeg terena, svako zna da smo ih rasturili na PISA testu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:40 14.07.2010

Re: Kazahstan

ма добри су у последње време, њихов ме резултат не чуди. много више ме чуди перу на 18. месту.
stasava stasava 11:17 14.07.2010

Re: Kazahstan

Kazahstan ima prednost domaćeg terena, svako zna da smo ih rasturili na PISA testu.

Nasi ucenici su pokazali skoro najgore rezultate na Pisa testiranju, narocito kada je u pitanju funkcionalno znanje. Ako uzmemo u obzir nase planove i programe, rezultati ne cude. Nasa deca nisu umela da povezu znanja prirodnih nauka, nisu umela da razumeju procitano i nisu umela da se snadju u tumacenju dijagrama.Da je testiranje bilo prezentovanje mase nepovezanih informacija verovatno rezultati ne bi bilo tako losi. Bravo za momke i za Matematicku gimnaziju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:31 14.07.2010

Re: Kazahstan

Bravo za momke i za Matematicku gimnaziju.

једва чекам да се пајић пробуди!

П.С.
за неупућене, то је онај из оне друге школе (данас сам добре воље) у народног фронта.
NNN NNN 12:46 14.07.2010

Re: Kazahstan

marco_de.manccini
Bravo za momke i za Matematicku gimnaziju.

једва чекам да се пајић пробуди!



Ali bi ih ovi iz Tesle razbili u penjanju na brdo
vishnja92 vishnja92 12:50 14.07.2010

Re: Kazahstan

једва чекам да се пајић пробуди!

a sto ti ne spavas, hoces da mu udjes u kontrafazu pa da nas ostavis same sa njim kad se probudi?

edit - on je tu... mislim, ovde
eno ga, lomata se po planincugama nekim i duplira komentare.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:18 14.07.2010

Re: Kazahstan

ето, видиш да га је стра’, дрхте му руке, дуплира коментаре, могу ја слободно и да пређем у фазу.
Covek u belom Covek u belom 16:08 14.07.2010

Re: Kazahstan

marco_de.manccini
ма добри су у последње време, њихов ме резултат не чуди. много више ме чуди перу на 18. месту.

Mene cudi sto nema Irana, a pogotovu Bugarske u prvih 10...
Nekad su bili standardni, a poslednjih par godina ih nema.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:43 14.07.2010

Re: Kazahstan

Ууу, зналац, види се. Да, Иран, Бугарска и Румунија су често у првих 10.

Дешава се да оману. Смена неке јаке генерације, смена у систему рада, и такве ствари. Једино Кина, Русија и САД имају релативно стабилне резултате. Величина помаже у том правцу (увек има 6 фантастичних клинаца, без обзира на генерацију).
crossover crossover 18:27 14.07.2010

Re: Kazahstan

marco_de.manccini
Bravo za momke i za Matematicku gimnaziju.

једва чекам да се пајић пробуди!

П.С.
за неупућене, то је онај из оне друге школе (данас сам добре воље) у народног фронта.


А-ха!! ’Де си сада Пајићу, да видимо чија баба боље рола џокавце и скраћује разломке.
mlekac mlekac 20:25 14.07.2010

Re: Kazahstan

marco_de.manccini
Bravo za momke i za Matematicku gimnaziju.

једва чекам да се пајић пробуди!

П.С.
за неупућене, то је онај из оне друге школе (данас сам добре воље) у народног фронта.


A! To je ona u koju mi se upisao srednji sin!
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:48 15.07.2010

Re: Kazahstan

знао сам ја да је ред речи у српском доста слободан, оно

јеси ли ти то ту
јеси ли ту то ти
јеси ли то ту ти
јеси ли то ти ту
...

али да је понекад могуће рећи

средњи син ми се уписао у школу

као и

син ми се уписао у средњу школу

е то нисам укапирао до сада.
ivana23 ivana23 17:40 15.07.2010

Re: Kazahstan

marco_de.manccini


Srednji sin mi se upisao u srednju skolu.

Uslov: Imati tri sina.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:35 15.07.2010

Re: Kazahstan

ма само се измотавам, разумео сам.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:02 17.07.2010

Re: Kazahstan

marco_de.manccini
Bravo za momke i za Matematicku gimnaziju.

једва чекам да се пајић пробуди!

П.С.
за неупућене, то је онај из оне друге школе (данас сам добре воље) у народног фронта.




Sta da kazem, i mi iz one "druge skole u NF" bezrezervno cestitamo komsijama kod Verone!

marco_de.manccini marco_de.manccini 06:32 17.07.2010

Re: Kazahstan

ето, децо, тако се то ради. ништа ”шта ти ти мени ово-оно, сад ћу ја теби ...”.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:57 14.07.2010

Fond za razvoj

Neka FOND ZA RAZVOJ izdvoji neki promil sredstava. Ne samo kao nagradu nego kao mogućnost da se njima i sličnima omogući da i ovde napreduju, da se obezbede sredstva za rad, pristupi bazama po svetu, stipendije, da mogu da se vrate kad hoće,... Lično bih čak dao neki stančić, kao što se u trenucima euforije daje sportistima.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:22 14.07.2010

Re: Fond za razvoj

KRALJMAJMUNA
Neka FOND ZA RAZVOJ izdvoji neki promil sredstava. Ne samo kao nagradu nego kao mogućnost da se njima i sličnima omogući da i ovde napreduju, da se obezbede sredstva za rad, pristupi bazama po svetu, stipendije, da mogu da se vrate kad hoće,... Lično bih čak dao neki stančić, kao što se u trenucima euforije daje sportistima.

marco_de.manccini marco_de.manccini 10:46 14.07.2010

Re: Fond za razvoj

ја, у суштини, и не знам ко би и шта требао или могао да уради.

пре сам за системска решења која дају резултате на дуге стазе него за еуфоричне покушаје поправљања ситуације на брзака.

немам појма, ваљда је некоме посао да размишља на ту тему.
loader loader 10:00 14.07.2010

Čestitanje, uz ...

Bravo,. Divna vest.

Eto, u takvim situacijama gotovo uvek dva osećanja: prvo radost i ponos, a onda, polako, razvija se saznanje da su oni izuzeci, u celini čiji je ostatak ...
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:52 14.07.2010

Re: Čestitanje, uz ...

бре, лоадере, ти ко моја њања, увек нађеш шта да те забрине.
NNN NNN 12:19 14.07.2010

Re: Čestitanje, uz ...

marco_de.manccini
бре, лоадере, ти ко моја њања, увек нађеш шта да те забрине.


Loadere, misli na Exit!
loader loader 17:58 14.07.2010

Re: Čestitanje, uz ...




El znate šta će da bude:

Mnogi od ovih (i drugih) genijalaca će jednog dana napolje, po inostranim institutima i kompanijama,
pa će da nam dolaze kao stranci na Exit ..
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:01 14.07.2010

Re: Čestitanje, uz ...

pa će da nam dolaze kao stranci na Exit ..

ili ce da treniraju stranski tim
loader loader 18:20 14.07.2010

Re: Čestitanje, uz ...

Šta god... - uvešće evro pre našeg guvernera :)
NNN NNN 10:07 14.07.2010

Pih

Što Teodor nije dobacio puškicu ostakim našim takmičarima?

1) marco, je l' možeš da nam daš imena (i eventualno godinu) tih koji su osvojili 6 zlata za nas?

2) nikad nije dobro vreme za rodnu diskriminaciju, ali...()


3) Čajnizi
China is the only nation that has achieved an all-members-gold IMO multiple times (10 times in total, including years 1992, 1993, 1997, 2000, 2001, 2002, 2004, 2006, 2009, 2010).
u poslednjih 20-ak godina melju, ali nema ni jednog njihovog takmičara da se pominje kao višestruki (tj. trostruki) osvajač , izgleda da ih štancuju svake (druge) godine


Prelepa vest
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:14 14.07.2010

Re: Pih

Србија

2010 Теодор вон Бург
2009 Теодор вон Бург
2008 Лука Милићевић
2007 Милан Радојевић

СРЈ
1999 Душан Ђукић

Југославија

1989 Раде Тодоровић (42 поена)
1981 Младен Деспић (42 поена)
1974 Миодраг Живковић
1974 Јожеф Варга
1963 Франц Дацар
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:39 14.07.2010

Re: Pih

Što Teodor nije dobacio puškicu ostakim našim takmičarima?

што се тиче пушкице може то и лакше. вођа тима (кртинић) зна проблеме и решења бар дан унапред (задаци се бирају на заједничком састанку свих вођа који се одржава у посебном хотелу далеко од такмичара). све што треба да уради је да позове помоћника (ђукића) који је са клинцима у другом хотелу и издиктира му задатке. решења и не мора.
antioksidant antioksidant 10:48 14.07.2010

Re: Pih

решења и не мора.

Ако би промашио број и окренуо мене веруј ми да би морао и решења да диктира :)

Хвала на овој вести, јако лепо обрађеној и са пуно информација. За државу би било боље да сам могао да је прочитам на сајту мог права да знам све али нека... други пут. Мени је на ову лепу вест скренуо пажњу пријатељ.

О томе колико та држава улаже у децу уопште а нарочито у талентовану исто други пут.

Сад одох да копам по старим књигама да пробам да нађем начина да решим бар један задатак. Други ми за сад делује као најпривлачнији...
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:50 14.07.2010

Re: Pih

прво треба пробати први и четврти. увек су најлакши.
antioksidant antioksidant 11:03 14.07.2010

Re: Pih

прво треба пробати први и четврти. увек су најлакши.

Тако је пробао и Теодор па је изгубио 2 поена на првом
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:06 14.07.2010

Re: Pih

u poslednjih 20-ak godina melju, ali nema ni jednog njihovog takmičara da se pominje kao višestruki (tj. trostruki) osvajač , izgleda da ih štancuju svake (druge) godine

узети злато на олимпијади није никакав проблем. њима је најтежи део ући поново у екипу (6 чланова) следеће године.
mlekac mlekac 11:09 14.07.2010

Re: Pih

antioksidant
решења и не мора.

Ако би промашио број и окренуо мене веруј ми да би морао и решења да диктира :)

Хвала на овој вести, јако лепо обрађеној и са пуно информација. За државу би било боље да сам могао да је прочитам на сајту мог права да знам све али нека... други пут. Мени је на ову лепу вест скренуо пажњу пријатељ.

О томе колико та држава улаже у децу уопште а нарочито у талентовану исто други пут.

Сад одох да копам по старим књигама да пробам да нађем начина да решим бар један задатак. Други ми за сад делује као најпривлачнији...


Meni nesto dopao onaj peti, ali gde li su mi knjige?
antioksidant antioksidant 11:15 14.07.2010

Re: Pih

Meni nesto dopao onaj peti,

2010 на 2010 на 2010?
Искрено мени се не допада ни један али други и пети ћу покушати да решим...
mlekac mlekac 11:17 14.07.2010

Re: Pih

antioksidant
Meni nesto dopao onaj peti,

2010 на 2010 на 2010?
Искрено мени се не допада ни један али други и пети ћу покушати да решим...

Uvek volela kombinatoriku!
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:22 14.07.2010

Re: Pih

2010 на 2010 на 2010?

срећа да није налетео неки физичар јер ће одмах рећи да је немогуће у коначном броју потеза нагомилати 2010 на 2010 на 2010 ичега. тај број далеко, далеко, далеко превазилази број атома у универзуму.

едит. кад мало боље размислим, већ 2010 на 2010 далеко, далеко, далеко превазилази број атома у универзуму.
mlekac mlekac 11:31 14.07.2010

Re: Pih

marco_de.manccini
2010 на 2010 на 2010?

срећа да није налетео неки физичар јер ће одмах рећи да је немогуће у коначном броју потеза нагомилати 2010 на 2010 на 2010 ичега. тај број далеко, далеко, далеко превазилази број атома у универзуму.

едит. кад мало боље размислим, већ 2010 на 2010 далеко, далеко, далеко превазилази број атома у универзуму.



Covek u belom Covek u belom 15:23 14.07.2010

Re: Pih

mlekac
antioksidant
Meni nesto dopao onaj peti,

2010 на 2010 на 2010?
Искрено мени се не допада ни један али други и пети ћу покушати да решим...

Uvek volela kombinatoriku!

Ma nije kombinatorika u pitanju i broj je sasvim nebitan, mogli su da stave i 2010 samo.
A slazem se da je ovo jedini interesantan zadatak, koji ima stofa odmah da se resava i spada u klasicne matematicke zagonetke. Dok su zadaci tipa, dokazati to i to ili naci funkciju koja ispunjava to i to u principu mnogo zahtevniji ali i dosadniji.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:04 14.07.2010

Re: Pih

у принцупу, да, сам број није толико битан, али у оваквим пробемима уме да буде важан остатак при дељењу са неким мањим бројем или тако нешто. у томе може бити разлике између 2010, 2010^2010 и 2010^2010^2010.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:10 14.07.2010

Re: Pih

Хвала на овој вести, јако лепо обрађеној и са пуно информација. За државу би било боље да сам могао да је прочитам на сајту мог права да знам све али нека... други пут. Мени је на ову лепу вест скренуо пажњу пријатељ.


cudno je kako ovakve vesti ne zasluzuju naslovne strane.
ivana23 ivana23 18:23 14.07.2010

Re: Pih

njanja_de.manccini
Хвала на овој вести, јако лепо обрађеној и са пуно информација. За државу би било боље да сам могао да је прочитам на сајту мог права да знам све али нека... други пут. Мени је на ову лепу вест скренуо пажњу пријатељ.

cudno je kako ovakve vesti ne zasluzuju naslovne strane.



S leva na desno: Stevan Gajović, Mihajlo Cekić, Teodor von Burg, Luka Milićević, Dušan Milijančević i Rade Špegar

Bilo je u svim medijima - Deseti na Olimpijadi
Gonzo92 Gonzo92 19:24 14.07.2010

Re: Pih

PS. uvek me rastuzi kada se prisetim da je neki njihov vrsnjak 150 i neki rangirani na svetu u recimo tenisu ili neki vrsnjak koji igra u drugoj ligi neke nevrhunske fudbalske drzave vec u karijeri zaradio stotine hiljada evra ili dolara

vladajuci sistem vrednosti je nesto sto nikada izgleda necu moci razumeti


Znaci neko ko se razume u matematiku i provali neki problem iz teorije skupova koji moze da razume 12 ljudi u svetu treba da ima vise love od Noleta?

Sistem vrednosti je sasvim u redu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:49 15.07.2010

Re: Pih

уопште нисам имао намеру да се натежем око оваквих бесмислица. како су мудри људи брзо укапирали, циљ је био честитати клинцима, јер то заслужују, а оставити истеривање великих истина за неку другу прилику.

али кад већ инсистираш, ево, рећи ћу неку и о нолету.

којугод суму ноле заради, зато што су организатори неког турнира решили да онај ко најбоље пребацује лоптицу преко мреже те недеље добија ту суму, ноле је ту суму и заслужио.

оно што иде мало дубље је да се ствари требају гледати у некој перспективи. тенис је забава/рекреација. и ја често и неизмерно уживам у тој забави, некад гледајући (онај врхунски) а некад и играјући (онај пацерски, али ми свеједно прија), али ми је ипак и даље јасно шта се ту збива.

пробај овај мисаони експеримент. верујем да је више од 12 људи способно за исти.

шта би се променило ако се сваки сет у тенису игра до 4 добијена гема? или ако се терен смањи за 10 центиметара? у врхунском не много, у пацерском ама баш ништа.

или замисли, мало драстичније, да тениса никада ије ни било. не видим ама баш ништа на свету што би било ишта другачије него сада. нека друга забава (можда чак и пинг-понг, ко зна) би сигурно нашла начина да закрпи ”штету” учињену човечанству.

с друге стране без бесмислених и бескорисних тврђења типа ”квадрат природног броја никада не даје остатак 4к+2 када се подели с простим бројем облика 4k+3” (или неокг сличног) ти не би био у могућности да безбедно плаћаш преко интернета, користиш банковну картицу у аутомату, слушаш омиљени CD, ... могло би се набрајати до сутра.

математика је универзална (неколико цивилизација је откривало увек исте чињенице, иако су имали веома различите игре за разоноду), незаменљива (хемија је супер, али не може заменити улогу математике; у ствари, ма како ти нестврно звучало, математика може заменити тенис, али обрнуто никако не иде) и неопходна. зато је и настала пре тениса, а и трајаће дуже од истог.

и зато државе имају трајни интерес за улагања у математику, а за тенис и тако и онако.

и кад већ помену Америку као пример (у оној другој реплици, чини ми се горе), зато и постоји Национална Фондација за Науку у САД, a Национална Фондација за Тенис не постоји, а сумњам и да ће бити формирана. и зато је та Фондација летос и платила пут, стан и храну за 28 клинца из целе Америке да дођу у моје мало село и да ме слушају две недеље док им говорим о математици (а и мени је било плаћено да та предавања одржим, као и асистентима да помогну). таквих кампова има на скоро сваком универзитету, сваког лета, па множи ако те не мрзи (само на мом универзитету их је било неколико). а још то и није једина агенција која даје новац за такве ствари.

с друге стране, у мом малом селу постоје и бесплатни тениски терени, а и јако јефтини базени. њих није градила држава, већ град. и док су они кампови које сам поменуо горе доступни само оним веома талентованим, тениски терени служе лепо за забаву и рекреацију свим грађанима.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana