Kultura| Literatura| Ljubav| Mediji| Životni stil

SEKS I GRAD (samo bez seksa)

Bojana Maljević RSS / 15.07.2010. u 23:46

Uprkos opštem uverenju da me Veran plaća samo za jedan post nedeljno, ja pišem već drugi ove nedelje. Pa ako plati - plati :-)

Šalu na stranu, stvar je ozbiljna. 

Dnevnik 2 - RTS1. Retko gledam televiziju, posebno preskačem vesti. Toliko su bedne da ne moram i da ih gledam. Sve što me zanima pročitam na internetu. Jer, ostalo se svodi na razne reality show programe, a kako je moj život oduvek bio uzbudljiviji od svakog Velikog Brata,  pa čak i od Farme (naročito od kada sam došla na splav) - izbegavam.

Međutim, moja pažnja se zaustavila na najavi priloga o literaturi. Pomislih: baš da vidim čemu će to Javni Servis da nas poduči, ka čemu da nas usmeri? Autorka priloga, pristojna gospođa sa dobrom dikcijom - pokušala je da bude kreativna, te je poredila savete za zdravo sunčanje sa savetima stručnjaka za zdravo čitanje na suncu. Šta smo u tom prilogu mogli da vidimo i čujemo? Na primer: mladu, polugolu osobu ženskog pola koja čita “Kerine dnevnike ilitiSeksigrad", uz objašnjenje da "leti voli lakšu literaturu”. Odmah sam pomislila da zimi sigurno čita Tolstoja. "Kerini dnevnici"  leti, a zimi – "Karenjina".

Nikada nisam razumela tu podelu na “lakšu” i “težu” literaturu, kao ni na “letnju” i “zimsku”, a ni podelu na “ozbiljnu” i “neozbiljnu”. A u prilogu Dnevnika koji lično plaćam(o) sam čula i sledeće: “Kada uđu u knjižaru ljudi se hvataju za vesele korice, znači: roze, žute, bele”, reče neka predstavnica neke izdavačke kuće, u svojstvu stručnjaka kojeg je autorka priloga izabrala za relevantnog sagovornika. I još je dodala: “Treba obratiti pažnju na knjige koje su deblje od 150 strana, kao na primer ove” (rez na kadar nekolicine “debelih” knjiga, ne znamo kojih)

Nije problem što neko to tako deli, ali problem je što takve budalaštine čujem na Javnom Servisu. Čak je i književni kritičar, takođe sagovornik u tom prilogu, uz pokušaj da navede neke konkretne predloge, ušao u tu “lako-tešku” terminologjiju.

“Očigledno i knjige imaju sezonski karakter. Od letnjih se očekuje da zabave a uz većinu njih bi trebalo davati sredstvo s visokim zaštitnim faktorom od opasnog zračenja sadržajem, stilom i jezikom” , kritično kaže autorka priloga. Međutim, sama je dozvolila da u prilogu doživimo nekolicinu štetnog zračenja po našu inteligenciju. Mislim, uz sva druga zaglupljivanja, dajte, molim vas…

S tim u vezi, pronađem danas na splavu jednu knjigu. Pojma nemam odakle ona tu. Ne znam da li spada u laku ili tešku, letnju ili zimsku, ozbiljnu ili neozbiljnu, a debela jeste (256 strana). Korice su potpuno crne (dakle niko se u knjižari za nju ne bi uhvatio). Dohvatim slučajno tu knjigu u vrlo luksuznom povezu i pakovanju. I iznenadim se, jako: The Myth Of The Bird. Mika Antić na engleskom! Izdao Miodrag Zarić, prevela Ileana Ćosić. Jedan od mojih omiljenih pesnika. Uz njegove stihove naučila sam da se poezija uvek čita naglas. Sasvim sigurno ne postoji razlog da Miku Antića čitam na bilo kom drugom jeziku osim na srpskom. Ipak, nisam odolela, morala sam da čujem kako zvuči na engleskom.

I evo me, pored reke, na splavu, daleko od grada (u naslovu sam već rekla da seksa nema), a pošto nema ni grada, znači da sam naslovom nekako prevarila čitaoce. Ili bar one koji biraju knjigu po boji korica, pa se iznenade kad naiđu na boju govneta unutra. Elem, čitam pesmu, Skali me sluša. Maše repom. Mislim da je skapirala da se literatura deli na dobru i lošu. 

 

On the side of the horizon with darkness clotting

the first stars start rolling.

For millions of years they have been sending us their ever fresh light.

This experience of theirs remembers everything that is not real.

 

This experience remembers how a tree gets pregnant.

Whether a bee represents an ancestor, or a progenitor of its own soul.

How long does time take to reach maturity.

How to enumerate all the senses of clay.

Where is the dwelling place of infinity.

 

None of the above is my own truth,

it is the truth of the light.

I don’t want to know it – it is the father of ignorance.

I have to know it – it is the father of knowledge.

The greatest thoughts occur in an impasse.

 

Strain your ears and you will hear: something that sounds like

primal speech.

I was cornered. I had to learn it.

 Miroslav Antić



Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Exitus Letalis Exitus Letalis 00:04 16.07.2010

poznavala sam miku antića ...


bio je, fale reči ... ne može se opisati ...
ako se uopšte bude razvijalo u tom pravcu ispričaću vam nekoliko
blesavih (kao i on) dogodovština ...

p.s. hm! lahka i teška literatura...
genije, duško radović, jednom je rekao - molimo pisce da više ne pišu,
nismo ni ovo još pročitali!
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:08 16.07.2010

Re: poznavala sam miku antića ...

Exitus Letalis

ispričaću vam nekoliko blesavih (kao i on) dogodovština ...

Slobodno ispričajte. Ja sam ih već dosta čula. Od raznih ljudi, pa i od mog tate koji je imao tu čast da nekoliko puta zatvori kafanu sa njim
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:06 16.07.2010

Re: poznavala sam miku antića ...

Slobodno ispričajte.

mikin sin u školi.
čas crtanja i učiteljica da zadatak da nacrtaju mamu i tatu.
mikin sin nacrta mamu kako vozi kola a tatu kako nešto piše.
učitaljka se razljuti - kakav ti je crtež, ne zna se ko je muško ko
je žensko. dete nacrtalo oboje u pantalonama.
šta da radi, nacrta ih gole.
tek to!!!
pozove učiteljica miku i počne da ga grdi pred celim razredo -
kako to nema smisla etc.

mika kaže - nema.
učiteljica živnu. upalila kritika.
- nacrtao mi je suviše malu kitu:)))
i premesti dete u drugu školu:))))
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:00 16.07.2010

Re: poznavala sam miku antića ...

šta da radi, nacrta ih gole.

Kao moj mlađi sin Nikola koji uvek crta mamu sa sisama. Najozbiljnije. Sva deca crtaju mame sa lepim frizurama a moje dete, od kada je počelo da crta - crta mamu sa sisama.

- nacrtao mi je suviše malu kitu:)))
i premesti dete u drugu školu:))))


Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:08 16.07.2010

SEKS I GRAD (samo bez seksa)

a bojim se i bez grada.
pre će biti Selendra
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:11 16.07.2010

Re: SEKS I GRAD (samo bez seksa)

a bojim se i bez grada.
pre će biti Selendra

Pa dobro, moraju i prilozi u kulturi da budu u skladu sa politikom cele kuće...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:12 16.07.2010

Re: SEKS I GRAD (samo bez seksa)

što je najstašnije i ja sam naleteo na taj prilog. navika mog oca da gleda Dnevnik 2. Hteo sam da se nasmejem, ali mi nešto nije dalo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:17 16.07.2010

Re: SEKS I GRAD (samo bez seksa)

što je najstašnije i ja sam naleteo na taj prilog.

Jesi vid'o? Hvala što si živi dokaz da nisam luda. I da nisam zakeralo.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:21 16.07.2010

Re: SEKS I GRAD (samo bez seksa)

Jesi vid'o? Hvala što si živi dokaz da nisam luda. I da nisam zakeralo

bar su se potrudili u montaži da ne izgleda kao vest za dnevnik. više za emisiju iz (ne)kulture
potrudila se autorica oko forme ali je sadržaj bljutav
NNN NNN 11:07 16.07.2010

Re: SEKS I GRAD (samo bez seksa)

naslov me potsetio na ono Boldrikovo (BlackAdder):
All that sex and violence. I get enough of that at home. Except for the sex, of course
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:44 16.07.2010

Re: SEKS I GRAD (samo bez seksa)

All that sex and violence. I get enough of that at home. Except for the sex, of course

JJ Beba JJ Beba 00:17 16.07.2010

kofer

po RTSu knjiga koju trenutno čitam nije letnja:
- teška je 1,200 grama (sad sam je izmerila)
- ima crne korice
- 797 stranica
i naslov Koliko god obećavala da ćeš da kuvaš i plaćaš stanarinu popušila si jer se Bil Bejli više ne vraća kući

ovu knjigu prepunu džeza, ritma i razbarušenosti napisao je hispano -amrečki autor Eduardo Vega Junke

fakat, kad je nosam po gradu da bih je čitala treba mi kofer
definitivno po toj gospoji sa javnog servisa nije za plažu
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:23 16.07.2010

Re: kofer

i naslov Koliko god obećavala da ćeš da kuvaš i plaćaš stanarinu popušila si jer se Bil Bejli više ne vraća kući


definitivno po toj gospoji sa javnog servisa nije za plažu

Preskoči onda plažu, nemoj da se brukaš sa takvom ne-letnjom knjigom.
docsumann docsumann 01:03 16.07.2010

Re: kofer

Preskoči onda plažu, nemoj da se brukaš sa takvom ne-letnjom knjigom.


Ne znam koje su knige za plažu (valjda one s plastificiranim stranicama), ali sam oduvijek cijenio klozet literaturau, tj. one knjige koje su pogodne za nošenje u WC.
To štivo mora imati vrlo specifične i zahtjevne osobine, jezgrovit, kratak tekst, upečatljiv i zabavan, jer pri navedenom činu, čovjek ostvaruje maksimalnu koncentraciju (fiziološki uslovljenu) i tu ne prolazi nikakva prevara i šuplja priča.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:12 16.07.2010

Re: kofer

Ne znam koje su knige za plažu (valjda one s plastificiranim stranicama),

Vidiš, to nisu naveli

Uzgred, klozet literaturu podržavam, što ne znači da bih želela da o njoj gledam prilog na Dnevniku. To je već stvar lične filozofije.
Vlasta92 Vlasta92 08:31 16.07.2010

Re: kofer

U klozet se nose časopisi sa modom, tračevima, glumcima pevačima i tako to..Šta vam je?
Exitus Letalis Exitus Letalis 08:59 16.07.2010

Re: kofer

- 797 stranica

wow!
nikad nećeš biti na teve!

a ja čitam dokinsa.
on je baš "lahka" literatura.
đavolov kapelan...
docsumann docsumann 09:18 16.07.2010

Re: kofer

U klozet se nose časopisi sa modom, tračevima, glumcima pevačima i tako to..Šta vam je?

Harmsove priče, poezija Bukovskog, crtice Cvetka Lainovića ili Anri Mišoa, ima toga napretek ... a časopisi i stripovi, naravski
draft.dodger draft.dodger 09:30 16.07.2010

Re: kofer

Mokri čvor inspiriše...
docsumann docsumann 10:44 16.07.2010

Re: kofer

Mokri čvor inspiriše...


Kažu da je u datom momentu naša koncentracija na najvišem nivou ... taj trenutak valja iskoristiti, kao surferi kad uhvate dobar talas.
tyson tyson 17:36 16.07.2010

Re: kofer

Ne znam koje su knige za plažu (valjda one s plastificiranim stranicama), ali sam oduvijek cijenio klozet literaturau, tj. one knjige koje su pogodne za nošenje u WC.
To štivo mora imati vrlo specifične i zahtjevne osobine, jezgrovit, kratak tekst, upečatljiv i zabavan, jer pri navedenom činu, čovjek ostvaruje maksimalnu koncentraciju (fiziološki uslovljenu) i tu ne prolazi nikakva prevara i šuplja priča.

Ja u klozet nosim notebook kompjuter i uz kolateralnu pojačanu koncentraciju čitam blog B92.



Unfuckable Unfuckable 18:37 16.07.2010

Re: kofer

Ja u klozet nosim notebook kompjuter i uz kolateralnu pojačanu koncentraciju čitam blog B92.

treba samo da instaliraš i neku kofu oko vrata, da odmah možeš i da povraćaš, dupla fajda
JJ Beba JJ Beba 23:20 16.07.2010

Re: kofer

a ja čitam dokinsa.
on je baš "lahka" literatura.

debela knniga? za podmetnuti ispod tople šerpe?
die hard die hard 23:40 16.07.2010

Re: kofer


a ja čitam dokinsa.
on je baš "lahka" literatura.
đavolov kapelan...


I Najveca predstava na zemlji, i naravno Zabluda o bogu.
Dokins je dobar decko, indeed.
brandname brandname 00:45 16.07.2010

nemosesikiraš

Odmah sam pomislila da zimi sigurno čita Tolstoja. "Kerini dnevnici" leti, a zimi – "Karenjina".

100%. Setih se Kortasara iz Školica: "mislio je na opise zime u ruskim romanima,
u kojima je tako verno dočarana, a bogami i izazvana, pospanost koja prati smrt od smrzavanja..." (Citirano po sećanju jer mi je knjiga 20 godina kod bivšeg kuma. Sutra ću da pazarim kod uličara.)
“Kada uđu u knjižaru ljudi se hvataju za vesele korice, znači: roze, žute, bele”, reče neka predstavnica neke izdavačke kuće, u svojstvu stručnjaka kojeg je autorka priloga izabrala za relevantnog sagovornika. I još je dodala: “Treba obratiti pažnju na knjige koje su deblje od 150 strana, kao na primer ove”

Ovo su izuzetno korisne informacije. Sad sledeću knjigu zbudžim na 500+ strana, met'em sladoled od vanile, jagode i banane na naslovnu - i bogdamevidi.
Mika Antić na engleskom! (...) Jedan od mojih omiljenih pesnika.

Moja kćerka (8,5) je huge fan - materin uticaj... Potpuno podržavam.
Sasvim sigurno ne postoji razlog da Miku Antića čitam na bilo kom drugom jeziku osim na srpskom.

Moja omiljena definicija pesništva: "Poezija je ono što se izgubi prilikom prevoda." Tužno, ali istinito.
Just keep chilling out.
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:54 16.07.2010

Re: nemosesikiraš

Ovo su izuzetno korisne informacije. Sad sledeću knjigu zbudžim na 500+ strana, met'em sladoled od vanile, jagode i banane na naslovnu - i bogdamevidi.

Da znaš da sam razmišljala kako je prilog iz Dnevnika RTS ipak bio koristan
Moja kćerka (8,5) je huge fan - materin uticaj... Potpuno podržavam.

Sad je jako mala za "Mit o ptici", pisma i razne druge ne-dečije Mikine stvari, ali ako je fan, voleće kad poraste, još više. Divan pesnik. I divan tip. Sećam se pisama gospođi Vineti - božanstveno.
docsumann docsumann 00:48 16.07.2010

O težini

Nikada nisam razumela tu podelu na “lakšu” i “težu” literaturu


dežurni dušebrižnici isto tvrde i za droge ... što je ujedno podmukla i opasna laž

ako klincima kažete da nema "lakih" i "teških" droga i da su sve droge podjednako opasne i štetene, pa oni probaju travu i ustanove da to nije ništa strašno, zaključiće da ih isto očekuje i sa heroinom ... i tu je početak kraja.



dobro je biti dobar
lijepo je biti lijep

teško je
brandname brandname 01:02 16.07.2010

Re: O težini

Ma to ovde sviraju. U svetu je ta stepping stone theory odavno napuštena.
Dobaciće to i do nas za koju deceniju. U međuvremenu, moja deca znaju da je alkohol neuporedivo štetniji od kanabisa, "koji je takođe veoma štetan" - kažem ja njima.
docsumann docsumann 01:14 16.07.2010

Re: O težini

Ma to ovde sviraju


potpuno si u pravu ... nego eto, jedan konkretan događaj me isprovocirao da ovo napišem, mada mu tu nije ni mjesto.

laku noć
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:56 16.07.2010

*

znači: roze, žute, bele


“Treba obratiti pažnju na knjige koje su deblje od 150 strana, kao na primer ove”

Što bi rekao Duško Kovačević - "Knjige nisu debele, svinje su debele, a knjige su obimne"...al' verovatno džaba.
A, tu podelu na lako-tešku-pero literaturu obaška obožavam...što se mene tiče, knjige mogu biti dobre ili loše i to je sve.
p.s.
Ako ti Veran kapne neku kintu, javi da se i ja ugradim.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:00 16.07.2010

Re: *

što se mene tiče, knjige mogu biti dobre ili loše i to je sve.

već napisah da je i Skali to shvatila.
Ako ti Veran kapne neku kintu, javi da se i ja ugradim.


gedza.73 gedza.73 11:39 16.07.2010

Re: *

Što bi rekao Duško Kovačević - "Knjige nisu debele, svinje su debele, a knjige su obimne"...al' verovatno džaba.

Jelice, nije ti fora uzela si mi misao iz usta.
Kada uđu u knjižaru ljudi se hvataju za vesele korice, znači: roze, žute, bele”

Ma pustite dnevnik, zamislite osobu koja uđe i knižaru i uzme kilo rozen kjniga.
Da joj se slažu uz kupaći. Šta li kupuje za nudističku plažu?
die hard die hard 23:44 16.07.2010

Re: *

Šta li kupuje za nudističku plažu?


Neku loknastu knjizicu?
G r o f G r o f 00:58 16.07.2010

sex, prašina i ručak...

Mene Veran uopšte ne plaća ali to me ne sprečava da postavljam svoje dubokoumne komentare.
Daklem, lagane knjige se poznaju po tome što u njima ima sexa. Sex i težina knjige su u obrnuto proporcionalnom odnosu. Što više sexa to je knjiga laganija.
Teške knjige se prepoznaju po tome što na njima uvek ima prašine. Što je deblji sloj prašine to je knjiga teža.
Moja preporuka je sex pre ručka i prašnjava knjiga posle ručka.
die hard die hard 23:47 16.07.2010

Re: sex, prašina i ručak...

Moja preporuka je sex pre ručka i prašnjava knjiga posle ručka.

Moja je preporuka - sex tokom koga se razgovara i smeje.Posle toga lubenica i On the road.
baroniknez baroniknez 01:37 16.07.2010

!

a kako je moj život oduvek bio uzbudljiviji od svakog Velikog Brata, pa čak i od Farme (naročito od kada sam došla na splav) - izbegavam.


sta vas je onda nateralo u zivotu da napisete ovakav blog? ne bih se ni najmanjeg uzbudjenja odrekao, zarad pisanja - lake litarature :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:44 16.07.2010

Re: !

!
a kako je moj život oduvek bio uzbudljiviji od svakog Velikog Brata, pa čak i od Farme (naročito od kada sam došla na splav) - izbegavam.


sta vas je onda nateralo u zivotu da napisete ovakav blog? ne bih se ni najmanjeg uzbudjenja odrekao, zarad pisanja - lake litarature :)

Ah, pa vi taj seks očito ne razumete.
To vam dođe kao cigareta posle seksa. Svakom uzbuđenju neohodan je laki predah. Ja na to imam pravo. Dnevnik 2 - ne.
baroniknez baroniknez 01:46 16.07.2010

Re: !

Bojana Maljević
!
a kako je moj život oduvek bio uzbudljiviji od svakog Velikog Brata, pa čak i od Farme (naročito od kada sam došla na splav) - izbegavam.


sta vas je onda nateralo u zivotu da napisete ovakav blog? ne bih se ni najmanjeg uzbudjenja odrekao, zarad pisanja - lake litarature :)

Ah, pa vi taj seks očito ne razumete.
To vam dođe kao cigareta posle seksa. Svakom uzbuđenju neohodan je laki predah. Ja na to imam pravo. Dnevnik 2 - ne.


da li ja imam pravo da se osecam uzbudjenim sto komuniciram sa bojanom maljevic?
pre bih rekao da je laki predah kada ugasite cigaretu
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:55 16.07.2010

Re: !

da li ja imam pravo da se osecam uzbudjenim sto komuniciram sa bojanom maljevic?

Verujem da ćete sami sebi uskratiti to pravo, mislim - niko ne voli da bude glup u društvu.
A ovakvim komentarima sebi obezbeđujete to mesto.
baroniknez baroniknez 02:02 16.07.2010

Re: !

Bojana Maljević
da li ja imam pravo da se osecam uzbudjenim sto komuniciram sa bojanom maljevic?

Verujem da ćete sami sebi uskratiti to pravo, mislim - niko ne voli da bude glup u društvu.
A ovakvim komentarima sebi obezbeđujete to mesto.


nemojte biti tako strogi prema meni, ipak je ovo prvi put da mi je ovako uzbudljivo, vama je tako stalno pa se bolje snalazite. nadam se da necete imati sta protiv da upotrebljavam vase replike u nekim drugim komunikacijama. postovacu ako to autorski zastitite
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:08 16.07.2010

Re: !

nemojte biti tako strogi prema meni, ipak je ovo prvi put da mi je ovako uzbudljivo...

Najbolje bi bilo da pređete na blog RTS.
Tamo će ovako duhovite i kreativne, poput vas, jedva dočekati.
Laka vam noć
nurudin nurudin 02:16 16.07.2010

Re: !

Bojana Maljević
Tamo će ovako duhovite i kreativne, poput vas, jedva dočekati.


Бојана, грешна Вам душа, па бирају они кадар, не може баш свако...
Unfuckable Unfuckable 18:40 16.07.2010

Re: !

nemojte biti tako strogi prema meni, ipak je ovo prvi put da mi je ovako uzbudljivo

koliko ja odavde vidim, ti si već sasvim dovoljno strog sam prema sebi.
baroniknez baroniknez 18:30 18.07.2010

Re: !

Unfuckable
nemojte biti tako strogi prema meni, ipak je ovo prvi put da mi je ovako uzbudljivo

koliko ja odavde vidim, ti si već sasvim dovoljno strog sam prema sebi.


sigurni ste da razbirate sto zelim kazat?
nurudin nurudin 02:12 16.07.2010

летња шема


uz objašnjenje da "leti voli lakšu literaturu”.


Па, то је у сагласју са летњом шемом РТС, зна Тијанић шта народ воли, у супротном не би био изабран за главног и одговорног...


Срдачан поздрав!
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:25 16.07.2010

Re: летња шема

у супротном не би био изабран за главног и одговорног...

With enough courage you can do without a reputation.

Pozz!
die hard die hard 23:51 16.07.2010

Re: летња шема

With enough courage you can do without a reputation.


Vrlo slatko receno, to je u stvari slika nase jadne drzave.Arogantni diletanti - kolo vode.
radulence radulence 03:10 16.07.2010

.

"...da zimi sigurno cita Tolstoja. "Kerini dnevnici" leti, a zimi – "Karenjina"."

pa.
ima logike.

----------------------
shto se 'tice
prevoda tiche.
mozda je mogao
da bude i bolji.
mada nisam
kompetentan da tvrdim.
samo tako.
eto osecam.
odavde.
iz engleske tudjine.
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:22 16.07.2010

Re: .

shto se 'tice
prevoda tiche.
mozda je mogao
da bude i bolji.

U svakom slučaju bilo je vrlo interesantno iskustvo čitati Miku Antića na engleskom. Knjiga je izdata 2000. nisam ni znala da postoji. A lepo je da postoji, zbog svih koji ga ne mogu čitati na srpskom.
Original ovog dela "Mita o ptici" glasi:

Na onoj strani horizonta, gde je već mrak,

kotrljaju se prve zvezde.

Milionima godina šalju nam stalno svežu svetlost.

To njihovo iskustvo pamti: šta je ništa.

Pamti kako drvo zatrudni.

Da li je pčela predak ili potomak svoje duše.

Dokle vreme zri.
 Kako se mogu nabrojati sva čula ilovače.

U šta je smeštena bezgraničnost.

Nisam vam govorio svoju istinu,
 nego istinu svetlosti.

Otac neznanja je: neću da saznam.

Otac znanja je: moram.

Najveće misli događaju se u procepu.

Oslušnite i čućete: postoji nešto kao pra-govor.

Bio sam pritešnjen. Ja sam morao to da naučim.
radulence radulence 03:36 16.07.2010

Re: .

da, evo je knjiga ovde, ali niko je nema.
http://www.bookfinder.com/dir/i/The_Myth_of_the_Bird/8683323013/

ako neko zna gde moze da se nadje/kupi/naruchi,
odavde iz tudjine,
molio bih da mi javi. please.



sybil sybil 03:17 16.07.2010

sex and the city

S.J.: "Hellou, 911, I am on fire".

Strongman Strongman 06:53 16.07.2010

Korist od javnog servisa

Nakon polubljubotinje o knjigama roze boje verujem da ti je splavska knjiga legla još bolje, baš kao što po mraku spoznajemo svetlost.

Kad se već dofatismo teme čitam jednu mnogo debelu ali laku knjigu "Call me Ted" od Ted Tarnera tatka na CNN. Čim se obogatim i ja ću da napišem takvu biografiju sa jahtama, šampanjcima i masnim projektima.


Što se tiče podele na lake i teže... kod mene je samo na interesantne i nečitljive. Bre volim kad mi knjiga ili film drže paaaažnju

Bojana Maljević Bojana Maljević 19:57 16.07.2010

Re: Korist od javnog servisa

Čim se obogatim i ja ću da napišem takvu biografiju sa jahtama, šampanjcima i masnim projektima.

I ne zaboravi da staviš roze korice. Ima-se-proda - ko alva
antioksidant antioksidant 07:38 16.07.2010

.

не постоји летња и зимска литература то је очито али утисак ми је да постоје летњи и "зимски" читаоци. зимски су у ствари вансезонски, читају стално. летњи само током пар недеља "одмора". и то оне књиге које касније остају по рецепцијама хотела за следећу смену гостију. ту ћеш тешко наћи мику антића на 256 страна енглеског у црном повезу.
завидим скали на ономе што јој се чита
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:15 16.07.2010

Re: .

ту ћеш тешко наћи мику антића на 256 страна енглеског у црном повезу.
завидим скали на ономе што јој се чита


Evo još jedan stih, posebno za tebe:
Who knows? You might also be able to fly, only you have not yet tried to in all possible ways?
joseywales joseywales 08:12 16.07.2010

Jučerašnji biser...

...nije nacionalna televizija (tj. ona koju nacija plaća), već jedna iz buketa domaćeg medijskog magnata...

Visprena voditeljka u ulozi naratora priloga o poznatom umetniku.

"Početak njegove karijere dogodio se (te i te) godine..."

Pitam se u kojoj sezoni je ona čitala knjige. I koje boje.
nestor92 nestor92 09:13 16.07.2010

Re: Jučerašnji biser...

Možda se probila kroz Grand produkciju. Tu se zna kad počinje karijera.
skyspoter skyspoter 08:23 16.07.2010

Prija mi

laka literatura. Lakse mi je da je nosim. Jedino sto mi ne prija kod lake literature sto je stampana na jevtinom papiru pa stranice ispadaju lagano. Tesku literaturu, narocito onu sa tvrdim povezom, korisitim kao odbrambeno sredstvo. Najomiljenija teska literatura izlizana od koriscenja kroz moju familiju je biblija.

die hard die hard 23:57 16.07.2010

Re: Prija mi

Najomiljenija teska literatura izlizana od koriscenja kroz moju familiju je biblija.

Ispravite me ako gresim ali ... zar ne bi trebalo da naziv te vase Svete knjige pisete velikim slovom?
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:34 16.07.2010

TV lica

pristojna gospođa sa dobrom dikcijom

Sve su pristojne gospodže i gospodini ali im je govor katastrofalan počev od dikcije, frljanja s padeži,katastrofalnog akcentovanja, poštapalice, lapsusi i mnogo toga što govori da o jeziku niko ne vodi računa.Posebno se frljokaju upravo ti likovi koji prave kao stručne priloge o kulturi, sportu,obrazovanju ...
A tek ona emisija "Dizanje" pre bi trebalo da se zove "Lupanje".

Unfuckable Unfuckable 18:47 16.07.2010

Re: TV lica

Sve su pristojne gospoe

rekoh ja - apsolutni Tzar!
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:23 16.07.2010

Re: TV lica

rekoh ja - apsolutni Tzar!

Odmah da si se zaustavio jer znamo kako se završava: ja klečim na kukuruzu (ili petokrakama, po potrebi) a ti si odsutan na pripremama za slet.
Unfuckable Unfuckable 20:53 16.07.2010

Re: TV lica

da, ja se uvek izvučem na MPP
(moralno - političku podobnos' )
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:43 16.07.2010

Re: TV lica

Bojana Maljević
rekoh ja - apsolutni Tzar!

Odmah da si se zaustavio jer znamo kako se završava: ja klečim na kukuruzu (ili petokrakama, po potrebi) a ti si odsutan na pripremama za slet.

jel to nešto na moj račun?
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:49 16.07.2010

Re: TV lica

Unfuckable
da, ja se uvek izvučem na MPP
(moralno - političku podobnos' )

znači priznajete, a jel to i kod onih ranije i onih kasnije.
Ako je gledati aktuelni trend onda sve isto samo što je izbačeno ono moralno i ostala stranačka podobnost.
Bez obzira na tumačenja mislim da bi se i dalje trebalo zalagati za MPP( malo pristojnije ponašanje) svih i na svakom mestu.
Unfuckable Unfuckable 23:03 16.07.2010

Re: TV lica

znači priznajete, a jel to i kod onih ranije i onih kasnije.

SVE priznajem Mr Karagača, dajte da potpišem zapisnik - samo da Bojana više ne kleči u ćošku na kukuruzima, a bez marame!
die hard die hard 00:02 17.07.2010

Re: TV lica

A tek ona emisija "Dizanje" pre bi trebalo da se zove "Lupanje".


Gde udari, covece , na zasticenu vrstu u Srbijici?
Pa taj dvojac je nedodirljiv ko sto nekad bio Tito.
Slobodan M nije taj status nikad doziveo ( sto je potpuno OK ).
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:36 17.07.2010

Re: TV lica

jel to nešto na moj račun?

Nije, gospodine. Ja uvek sve na svoj račun. Kako u kafani tako i na blogu
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:45 17.07.2010

Re: TV lica

SVE priznajem Mr Karagača, dajte da potpišem zapisnik - samo da Bojana više ne kleči u ćošku na kukuruzima, a bez marame!

Ah, pašću u nesvest od ovolikog herojstva.
Unfuckable Unfuckable 00:57 17.07.2010

Re: TV lica

bolje i u nesves' nego Karagaći u keliju na muruz ponovo, svećepotpišem!
(smajli - ono: Prle - Tihi, Kića - Praja, bruder - Pera)
draft.dodger draft.dodger 08:34 16.07.2010

Detinjstvo, Dečaštvo, Mladost...

Ja najboljeobožavam Nebojšu Krstića i njegove priče o sazrevanju njegasama.

Šalu na stranu, ja baš ovih dana repriziram Tolstoja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:55 16.07.2010

Kulturno i pobožno

"Autorka priloga, pristojna gospođa sa dobrom dikcijom"
Da sve su to pristojne gospodže, gospodžice i gospodini lepo obučeni, doduše malo preterano na izvolite, ali kulturno.
Ono što je pobožno je da se čovek mora da prekrsti kad čuje koliko se tu frljoka sa frazama, poštapalicama, s padeži, katastrofalnim akcentovanjem tako da se čovek zapita da li su uopšte isšli u osnovnu školu.
U tome se posebno ističu upravo ti stručnjaci i uređivači priloga iz raznih oblasti kulture, umetnosti, sporta ....
Nema razlike u nivou, a nema ni nivoa, u emisijama koje se daju na Javnom servisu i onih na ostalim manje ozbiljnim ili zabavišnim TV, sve je to jedna farma.
Posebno su interesantne one emisije "Dizanje" koje bi se slobodno mogle zvati "Lupetanje".
Opet će me napasti neki koji su čuli da je bilo drugačije ali nekada je novinar ili spiker morao da ima završen fakultet društvenih nauka (Političkih nauka, Pravni , Filološki, Filozofski i plus novinarsku školu), a sada je najpriznatija školska sprema stranačka pripadnost i nesvršeni student.
A tek je pobožno kad čujem da izvesna Olivera Jovićević ima novinarsku školu gde ih kao uči novinarstvu.
nestor92 nestor92 09:10 16.07.2010

A od škole ... veliki odmor

nekada je novinar ili spiker morao da ima završen fakultet društvenih nauka (Političkih nauka, Pravni , Filološki, Filozofski i plus novinarsku školu),


A sad daj Bože da ima urednik.

A pripadnost partiji je uvek bila "od značaja" čak i kada je partija bilo manje od dve.

A tek je pobožno kad čujem da izvesna Olivera Jovićević ima novinarsku školu gde ih kao uči novinarstvu.


Da je ona bar jedina.

Mala plata, mora da se dopuni.
jaksa scekic jaksa scekic 09:15 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Milan Karagaća
"Autorka priloga, pristojna gospođa sa dobrom dikcijom"Da sve su to pristojne gospodže, gospodžice i gospodini lepo obučeni, doduše malo preterano na izvolite, ali kulturno.Ono što je pobožno je da se čovek mora da prekrsti kad čuje koliko se tu frljoka sa frazama, poštapalicama, s padeži, katastrofalnim akcentovanjem tako da se čovek zapita da li su uopšte isšli u osnovnu školu.U tome se posebno ističu upravo ti stručnjaci i uređivači priloga iz raznih oblasti kulture, umetnosti, sporta ....Nema razlike u nivou, a nema ni nivoa, u emisijama koje se daju na Javnom servisu i onih na ostalim manje ozbiljnim ili zabavišnim TV, sve je to jedna farma.Posebno su interesantne one emisije "Dizanje" koje bi se slobodno mogle zvati "Lupetanje".Opet će me napasti neki koji su čuli da je bilo drugačije ali nekada je novinar ili spiker morao da ima završen fakultet društvenih nauka (Političkih nauka, Pravni , Filološki, Filozofski i plus novinarsku školu), a sada je najpriznatija školska sprema stranačka pripadnost i nesvršeni student.A tek je pobožno kad čujem da izvesna Olivera Jovićević ima novinarsku školu gde ih kao uči novinarstvu.


Nekad davno, davno (ja nisam iz radio aparata) pricaju mi kolege niko, ali ama bas NIKO nije mogao u Radio Beogradu da prica u etar dok nije prosao debelu skole Drage Jonas.
Na TV smo imali lektore, koji su gledali nasa pisanija i korigovali a u BGD programu je bio Cika Steva koji je i radio sa nama.(sto se po meni bas ponekad i ne vidi)
Kako je danas ne znam, ali se vidi i cuje na ekranu.

JS
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:51 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Kako je danas ne znam, ali se vidi i cuje na ekranu.

Hvala Jakša Vi to znate bolje kako je i kako sada funkcioniše.
sada se i neke ženskice koje se pojavljuju na TV oblače kao da su došle direktno iz silikonske doline.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:57 16.07.2010

Re: A od škole ... veliki odmor

A sad daj Bože da ima urednik.

ma i direktor.
A pripadnost partiji je uvek bila "od značaja" čak i kada je partija bilo manje od dve.

Manje od dve je jedna. Znam na šta ciljate ali eto neka Jakša odgovori on zna bolje da li je neko mogao da dođe na mesto za koje nije školovan samo zato što je bio član one partije koja je već na kraju postala više jedan soc. savez sa preko 2 miliona većiniom formalnih članova .
Kažu da su komunisti birali školovane i stručnjake pa ih onda primali u partiju i postavljali na odgovarajuća mesta a sada prvo prime u stranke postave ih na željena mesta a onda ih teraju da studiraju.
gedza.73 gedza.73 12:02 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Opet će me napasti neki koji su čuli da je bilo drugačije ali nekada je novinar ili spiker morao da ima završen fakultet društvenih nauka (Političkih nauka, Pravni , Filološki, Filozofski i plus novinarsku školu),

Izvini, al' moram: A kurs marksizma?
Posebno su interesantne one emisije "Dizanje" koje bi se slobodno mogle zvati "Lupetanje".

Šta nedostaje Gorici i Draganu?
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:16 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Posebno su interesantne one emisije "Dizanje" koje bi se slobodno mogle zvati "Lupetanje".

da, dizanje je skorom ko selo veselo il poselo.
užas!
samo umesto jaja i pilića i rakije vazdan se dele kreme, kremice, ženski veš i slično.
to je valjda taj napredak.

srećom, retko sam slušala, po kojih 15 minuta pred vesti.

sad više uopšte.
ne odgovara mi ta frekvenca nikako.
al dobro je da su se makli sa b92.
to je, zapravo, najbolje što je moglo da se desi, sem da ih ukinu totalno, što bi još bilo najbolje.

p.s. a tek ono kuvanje ... nemam reči ...
boris19 boris19 12:27 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Ma samo da ste nam Vi urbani. Užas, da ne kažem dno!
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:31 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Šta nedostaje Jelici i Draganu?

Misliš Gorici?
antioksidant antioksidant 12:37 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Jelica Greganović
Šta nedostaje Jelici i Draganu?

Misliš Gorici?

Да,
шта недостаје Јелици и Горици?
ivana23 ivana23 12:45 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

antioksidant

Jelica Greganović

Šta nedostaje Jelici i Draganu?

Misliš Gorici?

Да,шта недостаје Јелици и Горици?


ti se mora biti - zekis...
docsumann docsumann 12:45 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Ma samo da ste nam Vi urbani. Užas, da ne kažem dno!


dragannalovic dragannalovic 12:45 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Nekad davno, davno (ja nisam iz radio aparata) pricaju mi kolege niko, ali ama bas NIKO nije mogao u Radio Beogradu da prica u etar dok nije prosao debelu skole Drage Jonas.
Na TV smo imali lektore, koji su gledali nasa pisanija i korigovali a u BGD programu je bio Cika Steva koji je i radio sa nama.(sto se po meni bas ponekad i ne vidi)
Kako je danas ne znam, ali se vidi i cuje na ekranu.

Nekada se mnogo više pažnje polagalo na ono šta se pušta u etar, kao i na izbor spikera i voditelja. Takodje postojao je i jako visok porez na šund, što i nije bilo nimalo slučajno, naročito ako se uzme u obzir nizak nivo kulture i obrazovanosti prosečnog gradjanina. U vreme Tita direktiva je bila suzbiti šund i raditi na podizanju kulturnog nivoa i pismenosti. U tom cilju otvarane su osim običnih i večernje škole , podizani domovi kulture, osnivani radnički univerziteti i ostali univerziteti, ovde bih u širokom luku zaobišao političku školu u Kumrovcu..Medjutim danas je stanje neuporedivo gore. Više niko ne vodi brigu o kulturi koja je opasno ugrožena ekspanzijom pink nekulture. Nije samo problem u tome što moramo da slušamo kako se frljaju padežima i kojekava besmislena lupetanja, već i što je to postao opšteprihvaćenih model ponašanja sa kojim se susrećemo i u životu i u svakodnevnim aktivnostima, na poslu, na javnim mestima itd. Ono što je zabrinjavajuće je da su tome najviše izloženi najmladji i da je glavna odlika takve pink nekulture agresivnost prema svima ostalim i svemu što predstavlja neke trajne vrednosti.
Takodje, tačno je da su najčitanije knjige one sa šarenim koricama, tako da se knjige poput ispovesti neke pevaljke, nekog bivšeg političara ili plaćenog ubice prodaju u visokim tiražima i ponovo štampaju ili se objavljuju nastavci.
Ipak, ovo su ipak malo teške teme, za letnje šeme, tako da se treba malo i opustiti i razmeniti energiju sa prirodnim okruženjem, ako ne sa nekim toplim morem, super je i pored reke na obodu grada sa dobrom knjigom, pa makar i bez..... Tv.
gedza.73 gedza.73 12:49 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Misliš Gorici?

Joj, izvini molim te. Pisao sam komentar o vrućini, a i sunce me ubilo. Evo ispravljam.
Exitus Letalis
a tek ono kuvanje ... nemam reči ...

'teo sam nešto da napišem al šta reći na ovu visokoumnu kritiku osobe koja ima iza sebe dugogodičnji rad u medijima, ogroman broj radio emisija i priznanja.
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:04 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

'teo sam nešto da napišem al šta reći na ovu visokoumnu kritiku osobe koja ima iza sebe dugogodičnji rad u medijima, ogroman broj radio emisija i priznanja.

slobodno napiši.
baš sam radoznala.

misliš da je potrebno za sve znanje i iskustvo da bi se, recimo, kritikovao kurir ... pres ... pink, radio fokus etc.

kad je o knjigama reč, na primer, da li moraš da budeš pekić pa da bi imao pravo da kažeš da je ono što piše legija šit?

da bi leteo moraš da budeš ko/šta? osim putnik.

malo si se zaleteo.
nema veze ...
dešava se svakome ...
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:11 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

A kurs marksizma?

Izvini a šta ti podrazumevas po kursom marksizma.Ne misliš valjda da su studenti isšli na poseban kurs gde su im ispirali mozak marksizmom.
Uostalom, svako onaj ko poznaje filozofiju, sociologiju, političke teorije i ekonomska učenja ne govori o marksizmu tako nezgrapno već kao o ravnopravnim teorijama u navedenim oblastima.
Inače, evidentno je da o marksizmu sa nipodaštavanjem sada govore oni koji su ga učili na nivou kursa pa onda mahali sa tim diplomama kao i ovi sada što odu 7 dana u G.Maršal centar u Garmischpartenkirchen i kad se vrate kažu da imaju referencu i licencu stručnjaka za bezbednost i odbranu.
Oni koji su studirali i naučili nešto o marksizmu nisu ga fetišizirali niti to danas čine.
Baš me interesuje znaju li naše stranke da definišu na čemu počivaju njihove ideologije, na Platonu, Aristotelu,Kantu,Hegelu,Nitsche-u, liberalnom kapitalizmu, državnom kapitalizmu, Maltusu,Al Kaponeu,Svetosavlju, Vladiki Velimiroviću. A biće da zapravi i nemaju ideologiju već samo maksimu "Uzmi sve što ti život pruža" ili "Use nase i podase".
Iyvini, ništa lično niti se komentar odnosi na tebe , već sam iniciran pominjanjem ovog kursa marksizma.
negroponte negroponte 13:24 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Jao Jaksa pa ti si i to prosao.Ko bi rekao?I na kraju opet-NISTA.Mada vredi i dalje pokusavati
nestor92 nestor92 14:40 16.07.2010

Re: A od škole ... veliki odmor

Manje od dve je jedna. Znam na šta ciljate


Dobro, šalio sam se. Neću da komplikujem stvari. Ostanimo kod Tijanića.

Sposoban čovek.

Šta će Vam sto fakulteta kad imate školu života. Filozofija devedesetih a i nekih drugih decenija, ali kako rekoh - neću da komplikujem život. Leto je. Pravo vreme za Skandal i Stori. Zavirimo u krevete beznačajnih likova. Uraaa!
nestor92 nestor92 14:43 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Да,
шта недостаје Јелици и Горици?

gedza.73 gedza.73 15:26 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

malo si se zaleteo.
nema veze ...
dešava se svakome ...

znači 'dizanje' je kurir, pres, pink, fokus i legija.
Ko nije sa nama, protiv je nas?
Gospodzo, tv u boji postoji poodavno. Izvinte, neću se više zaletati.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:48 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

znači 'dizanje' je kurir, pres, pink, fokus i legija.
Ko nije sa nama, protiv je nas?
Gospodzo, tv u boji postoji poodavno. Izvinte, neću se više zaletati.

majstorski si ovo iskombinovao, nema šta.
ako da još jednom pročitaš?
ne škodi.
naprotiv!
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:14 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno


Nekad davno, davno (ja nisam iz radio aparata) pricaju mi kolege niko, ali ama bas NIKO nije mogao u Radio Beogradu da prica u etar dok nije prosao debelu skole Drage Jonas.

To se čak odnosilo i na nas iz dečije grupe Radio Televizije Beograd. Snimali smo onolike radio drame, uz ozbiljnu obuku...
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:06 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Bojana Maljević

Nekad davno, davno (ja nisam iz radio aparata) pricaju mi kolege niko, ali ama bas NIKO nije mogao u Radio Beogradu da prica u etar dok nije prosao debelu skole Drage Jonas.

To se čak odnosilo i na nas iz dečije grupe Radio Televizije Beograd. Snimali smo onolike radio drame, uz ozbiljnu obuku...

Eto , još jedan dokaz da su Vas maltretirali.
Unfuckable Unfuckable 20:21 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Eto , još jedan dokaz da su Vas maltretirali.

i to bez marame!
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:51 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Unfuckable
Eto , još jedan dokaz da su Vas maltretirali.

i to bez marame!

ma bez obzira na maramu.
Unfuckable Unfuckable 23:00 16.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

ma bez obzira na maramu.

potpisujem:
svejedno je da li je marama crna ili bela, ako je - Naša!
die hard die hard 00:14 17.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Šta nedostaje Gorici i Draganu?


Nedostaje im to da ne budu licemeri ( ovo je jos iz vremena B92 ) - da Gorica ne pljuje banke koje je deru za kredit a posle reklamira neke druge, da ne govore da je light cips zdrav i divna hrana za sve nas a narocito decu ...
Unfuckable Unfuckable 00:17 17.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

usudio bih se da pretpostavim da je vrlo verovatno da Gorica ne odlučuje o tome šta će reklamirati u emisiji?
Htedoh reći - licemer mi je malo nespojivo sa Goricom, iskreno i - lično.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:05 17.07.2010

Re: Kulturno i pobožno

Eto , još jedan dokaz da su Vas maltretirali.

i to bez marame!


Da li je to nešto na moj račun?
Dobro, evo da podelim sa grupom i ovo iz moje biografije (pa da klečim ako treba do kraja leta): ja sam pala iz marksizma na popravni u trećem gimnazije. Nekako mi nije bilo normalno da u isto vreme idem na proteste i odgovaram markisam, kod istog profesora koji je predavao i logiku (iz koje sam imala čistu peticu). Tako da nisam želela da odgovaram za ocenu, pa me je logično - oborio. Mlados' ludos'.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana