Ekologija| Hobi| Literatura| Nauka| Putovanja

Balkanizacija??! Mislim, stvarno...

albicilla RSS / 18.07.2010. u 11:13

S uživanjem listam najnoviju prinovu na svojoj polici, Ptice Afrike južno od Sahare (Birds of Africa south of the Sahara) Sinklera i Rajana (Sinclair & Ryan) u izdanju južnoafričkog Struika: 750 strana, 2100 vrsta i 3000 ilustracija.  Da vidim... u predgovoru sponzora se kaže da je knjiga začeta nakon dana sjajnog ptičarenja, praćenog s nekoliko hladnih piva. Eto još jednog dokaza kako pivo inspiriše i podstiče napredak nauke.

Priručnik je impresivan, po svim kriterijumima. Ilustracije, posebno Normana Arlota (Arlott), su prekrasne i verovatno (nisam imao u rukama nekoliko regionalnih priručnika) najbolji prikazi afričkih ptica ikada. A u uvodu autori kažu kako su hteli da ohrabre interesovanje za afričke ptice, te kako su ptičari u prošlosti svoju pažnju posvećivali izdvojeno istočnoj, južnoj i zapadnoj Africi, pa su i političke razlike dodatno ojačavale takvu balkanizaciju... Izvinite??!

Čitam ponovo, „balkanizaciju“, lepo piše balkanizacija. Balkanizacija ptičarenja u Africi??? Mislim, stvarno... valjda sam, pišući „Ptice Srbije“, trebao u uvodu da naglasim kako sam holističkim pristupom celovitosti republike izbegao... hmm, aparthejd? Mislim, stvarno??!



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 11:22 18.07.2010

Pa sto nisi pisao tako?



Salim se malo, naravno. Na kraju krajeva, bolje Balkanizacija nego Srbizacija...

Cekam te dole da izneses neko od svojih iskustava sa Afrikom i poimanjem vremena (kod Krkara)
kakapo kakapo 11:58 18.07.2010

Re: Pa sto nisi pisao tako?

Čitam ponovo, „balkanizaciju“, lepo piše balkanizacija.

To je već odavno (od početka XX veka) sasvim uobičajen termin. Ko nam je kriv? Evo odrednice iz Vebstera:
Bal-kan-ize v.t. <-ized, -iz-ing>
1. to divide (a country, territory, etc.)
into small, often quarrelsome states.
[1915-20]
Derived words
--Bal kan-i-za'tion, n.
Ali, knjiga barem na naslovnoj strani ima turakaoe (ako se ne varam), iako ne baš tvog omiljenog, teškoviđenog, ljubičastoćubog (susret br. 4).
albicilla albicilla 12:03 18.07.2010

Re: Pa sto nisi pisao tako?

pa i aparthejd je sasvim uobicajen termin, zar ne?

a na naslovnoj je endemit etiopije, Prince Ruspoli's Turaco, evo ga i ovde
albicilla albicilla 12:10 18.07.2010

Re: Pa sto nisi pisao tako?

To je već odavno (od početka XX veka) sasvim uobičajen termin. Ko nam je kriv? Evo odrednice iz Vebstera:


kakobilo, meni je takva upotreba reci delovala uvredljivo. da je rec o politickom ili istorijskom stivu, smatrao bih je prihvatljivom, ali ovde...
kakapo kakapo 12:28 18.07.2010

Re: Pa sto nisi pisao tako?

pa i aparthejd je sasvim uobicajen termin, zar ne?

Nego šta! A i životinje mogu da budu rasisti. Jedan od najneobičnijih slučajeva su evropski skakavci Chorthippus brunneus i Chorthippus biguttulus, koji su toliko slični da čak ni entomolozi ne mogu da utvrde bilo kakvu razliku između njih (osim glasanja). Mogu da se međusobno pare i razmnožavaju (u laboratorijskim uslovima), ali to u prirodi ne čine. Drugim rečima ovi skakavci su takoreći rasisti i primenjuju aparthejd pošto im se ne dopada "muzika" onih drugih. Inače rasistički režim je svojevremeno aparhejd baš branio navodnim "kulturnim razlikama" a ne biološkim.
kakapo kakapo 15:56 18.07.2010

Re: Pa sto nisi pisao tako?

Inače rasistički režim je svojevremeno aparhejd baš branio navodnim "kulturnim razlikama" a ne biološkim

Ovo zahteva dodatno objašnjenje s obzirom na osetljivost teme. Shvatio sam da moja neprecizna formulacija može da izazove zabunu, te da ispadne da ja mislim da postoje biološke razlike između ljudskih "rasa". Naravno da ne postoje! Nego su rasisti svoje stavove o aparthejdu maskirali pričom o "kulturnim razlikama" pošto je to bilo politički prihvatljivije.
krkar krkar 14:18 18.07.2010

Xhaba se žališ

te kako su ptičari u prošlosti svoju pažnju posvećivali izdvojeno istočnoj, južnoj i zapadnoj Africi, pa su i političke razlike dodatno ojačavale takvu balkanizaciju...

Balkanizacija je u međunarodnim odnosima odavno prihvaćen terminus technicus i nepotrebno je objašnjavati šta to (sve) znači. Izraz je vrlo jasan, nedvosmislen i distinktivan i it's here to stay. Očigledno da je došlo vreme da počne da se, kao pogodan izraz, koristi i u birdwatchologiji Ne bih se ja mnogo bunio. Em nisi u pravu, em nema koristi.

Balkan je to svoje ime itekako zaslužio!

Sećam se 1994. pred prve izbore u Južnoafričkoj Republici, svima frka hoće li se poklati crnci i belci ili razne vrste crnaca međusobno, izbori se približavaju, još nema nikakvih garancija da neće pasti krv, sve zavisi od Inkatha Freedom Party.

Jedne večeri u političkoj emisiji uživo kaže njihov vođa Mangosuthu Buthelezi (citiram doslovno):

Of course there will be no civil war, this is not the Balkans, we are not stupid like the Yugoslavs to start killing each other, we will talk and find a way!

Toliko o tome.
albicilla albicilla 14:28 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Of course there will be no civil war, this is not the Balkans, we are not stupid like the Yugoslavs to start killing each other, we will talk and find a way!


upravo ono sto sam rekao: u politickom kontekstu a.k.a. medjunarodnim odnosima mi je ok, i jeste joj mesto u politici, no izvan takvog konteksta mi jeste uvredljiva
albicilla albicilla 14:31 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Ne bih se ja mnogo bunio. Em nisi u pravu, em nema koristi.


a em jesam u pravu - kako je nastala kovanica "jugoistocna evropa"? tako sto je medjunarodna zajednica htela da izbegne pominjanje balkana, svesna uvredljivosti "balkanizacije"
albicilla albicilla 14:32 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

em nema koristi.


a da koristi nema, tu se slazem
radulence radulence 15:10 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ


'balkanizacija'
je samo rech
i nishta visheeee...
kakapo kakapo 16:16 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

a em jesam u pravu - kako je nastala kovanica "jugoistocna evropa"? tako sto je medjunarodna zajednica htela da izbegne pominjanje balkana, svesna uvredljivosti "balkanizacije"

Jugoistočna Evropa kao geopolitički termin obuhvata nešto širu teritoriju od geografskog termina Balkan. Između ostalog i teritorije koje strogo geografski uzevši nisu Balkan, recimo delove Slovenije, Panonije i Rumunije. A sada je iz političkih razloga nestao i prilično zgodan termin Centralni Balkan, nego postoje samo Istočni i Zapadni. U Istočni valjda spada Bugarska i onaj deo Turske (možda i Rumunija), a u Zapadni bivša SFRJ, (s izuzetkom Slovenije, koja više nije Balkan ni jednim delom svoje teritorije) i Albanija. Grčka je verovatno Južni Balkan, ali to se ne spominje.
albicilla albicilla 17:15 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

radulence

'balkanizacija'
je samo rech
i nishta visheeee...


jeste
a dao bi se citav spisak "samo reci" napraviti...
no bio bi uvredljiv, pa ga necu praviti
albicilla albicilla 17:23 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Jugoistočna Evropa kao geopolitički termin obuhvata nešto širu teritoriju od geografskog termina Balkan. Između ostalog i teritorije koje strogo geografski uzevši nisu Balkan, recimo delove Slovenije, Panonije i Rumunije. A sada je iz političkih razloga nestao i prilično zgodan termin Centralni Balkan, nego postoje samo Istočni i Zapadni. U Istočni valjda spada Bugarska i onaj deo Turske (možda i Rumunija), a u Zapadni bivša SFRJ, (s izuzetkom Slovenije, koja više nije Balkan ni jednim delom svoje teritorije) i Albanija. Grčka je verovatno Južni Balkan, ali to se ne spominje.


jeste siri, no u sustini se pojam svodio na izbegavanje balkana.

a zapadni balkan su izmislili da izbegnu pominjanje jugoslavije, posto se ona previse vezuje za ratove, i tako se u upotrebu vratio neki novi i ograniceni balkan.
radulence radulence 18:07 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

'balkanizacija' nije uvredljiv pojam.

sasvim je odgovarajuci.
i treba da postoji.
zbog buducih generacija.

da se ne bi nikad ponovilo.
kakapo kakapo 18:25 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

tako se u upotrebu vratio neki novi i ograniceni balkan

Priča o geografskom pojmu "Balkan" prilično je složena (prvi put se ime pojavljuje 1808, zbog pogrešnog uverenja geografa, još od antike, da se čitavim poluostrvom proteže jedan veliki planinski lanac; balkan na turskom znači planina). O tome detaljno piše Cvijić u uvodu "Balkanskog poluostrva". Mislim da se možemo složiti s Cvijićem: "Ove nas zablude dovode u vezu sa važnom i burnom istorijom Poluostrva, one daju njegovom imenu jedan naročiti interes. Ima u svetu dosta pogrešno datih geografskih imena, ime Balkanskog poluostrva nije jedino. Zbog svega ovoga, nema mesta menjanju imena Balkanskom poluostrvu, kao što čine nekoliko nemačkih geografa (...) koji se služe bezličnim imenom: Jugoistočno evropsko poluostrvo." Dakle, pokušaji preimenovanja nisu od juče.
krkar krkar 19:04 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

(s izuzetkom Slovenije, koja više nije Balkan ni jednim delom svoje teritorije) i Albanija. Grčka je verovatno Južni Balkan, ali to se ne spominje.


Veći deo Slovenije je nepobitno geografski Balkan, a to što su Slovenci bili pametni pa su se kulturno de-Balkanizovali je druga stvar.

Severna granica Balkana je Sava do ušća pa od nje Dunav sve do skretanja na sever na granici Rumunije i Bugarske gde granica Balkana manje-više prati političku granicu Rumunije i Bigarske. Zapadna fizička granica balkana je linija od Bohinja do slovenačko-italijanske granice (debeli Rtič) iako neki geografi za zapadnu granicu uzimaju Soču koja se uliva u Jadran zapadno od Trsta.
kakapo kakapo 20:19 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Veći deo Slovenije je nepobitno geografski Balkan, a to što su Slovenci bili pametni pa su se kulturno de-Balkanizovali je druga stvar.

E, sada smo već na terenu Marije Todorove i njenog "Imaginarnog Balkana", što je, priznajem, značajnije pitanje nego da li je fizička granica poluostrva na Soči ili koji kilometar istočnije. Bez obzira na (ne)sumnjivu geografsku pripadnost Poluostrvu, znamo da se neki balkanski narodi (čak i Grci!) opiru svrstavanju među Balkance."Diskurs balkanizma", kao i "orijentalizma" je dvosmislen, pa ima i negativan prizvuk. Otud i "balkanizacija" među afričkim pticama, od kojih smo se baš udaljili.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:38 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

a to što su Slovenci bili pametni pa su se kulturno de-Balkanizovali je druga stvar.


Jesi čula nekad za izreku "Marica iz sela, selo nikad iz Marice"? E, toliko i o kulturnoj debalkanizaciji Slovenije.
mlekac mlekac 22:48 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Jelica Greganović
a to što su Slovenci bili pametni pa su se kulturno de-Balkanizovali je druga stvar.


Jesi čula nekad za izreku "Marica iz sela, selo nikad iz Marice"? E, toliko i o kulturnoj debalkanizaciji Slovenije.


Mislis - Magarac u Bec, magarac iz Beca
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:49 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Može i - Martin u Zagreb, Martin iz Zagreba.
mlekac mlekac 22:51 18.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Jelica Greganović
Može i - Martin u Zagreb, Martin iz Zagreba.


Ne moz' noga licka u cipelu becku!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:46 19.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Ne moz' noga licka u cipelu becku!

Izbaciće nas domaćin sam' tako...
albicilla albicilla 19:27 19.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Jelica Greganović
Ne moz' noga licka u cipelu becku!

Izbaciće nas domaćin sam' tako...


ma necu
maqdalena maqdalena 11:04 20.07.2010

Re: Xhaba se žališ


'balkanizacija' nije uvredljiv pojam.

sasvim je odgovarajuci.
i treba da postoji.


Mozda nije uvredljiv nego adekvatan kad pomislimo kako je nastao, ali u primeni (a primenjuje se kao sto vidimo u raznim slucajevima) jeste bar pejorativan.
maqdalena maqdalena 11:15 20.07.2010

Re: Xhaba se žališ

Sve sve ali kad procitam a desava se: balcanization of India...
Ne znam sta da mislim... Dal' Indiji preti spas ili propas'?
49 41 49 41 20:06 20.07.2010

Re: Xhaba se žališ

albicilla
radulence

'balkanizacija'
je samo rech
i nishta visheeee...


jeste
a dao bi se citav spisak "samo reci" napraviti...
no bio bi uvredljiv, pa ga necu praviti


A jel' moze recimo; Texaszisacija Balkana - napr.
Al' bi mi neki Texashanin, sve po spisku; da me samo razume i cuje.
skyspoter skyspoter 16:01 18.07.2010

zar te nisu

Da vidim... u predgovoru sponzora se kaže da je knjiga začeta nakon dana sjajnog ptičarenja, praćenog s nekoliko hladnih piva.


trenirali da ne pijes na radnom mestu?!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:54 18.07.2010

ma...

tako sam se i ja zapanjio kada sam još neke 2001. godine u jednom britanskom IT časopisu naelteo na pojam "balkanizacija Unix-a" (balkanization of Unix).

sada sam se već navikao - glupost je neuništiva.
albicilla albicilla 20:01 18.07.2010

Re: ma...

laknulo mi je da vidim da imam i pokojeg istomisljenika (mada je dobro da ih nije previse, nikako nisam voleo mainstream, uvek sam, poput hermanovog dzeremaje, birao da ne radim/mislim sto i drugi...)... valjda se 'tice medjusobno razumeju?
NNN NNN 20:11 18.07.2010

Jadno je

kad neko pokušava da ispadne bolji tako što će nekoga drugoga prikazati kao lošijeg.

Šta da ti kažem, usredsredi se (uz pivo, naravno) samo na deo o pticama (ovo deluje impresivno: 750 strana, 2100 vrsta i 3000 ilustracija).

Učinilo mi se da sam video (cica macu)
ćubastog gnjurca danas na jezeru na Adi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:41 18.07.2010

Ja bih opet da se požalim,

ljubljanski galebovi su načisto odlepili, sad se dernjaju i danju i noću. To da i dalje lete noću (i deru se), da ni ne pominjem...znaš kako je fino kad te noću nadleti nešto belo, veliko i glasno...prvi put sam na mah pomislila da je mutirani duh šišmiša koji je odlučio da glasovno nadoknadi sve pre smrti propušteno. Koji je đavo tim galebovima? Spavaju li ikad?
albicilla albicilla 07:45 19.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

Jelica Greganović
ljubljanski galebovi su načisto odlepili, sad se dernjaju i danju i noću. To da i dalje lete noću (i deru se), da ni ne pominjem...znaš kako je fino kad te noću nadleti nešto belo, veliko i glasno...prvi put sam na mah pomislila da je mutirani duh šišmiša koji je odlučio da glasovno nadoknadi sve pre smrti propušteno. Koji je đavo tim galebovima? Spavaju li ikad?


za san ne znam, no otkriveno je da se morski galeb larus michahellis (isti ovaj) poceo gnezditi u ljubljani, po ravnim, sljunkom posutim krovovima (ne znam da li ga to podseca na prirodna gnezdilista koja su okupirali kupaci ili sta, ali neocekivan je izbor lokacije, poprilicno znenadjenje)

imam i slike gnezda, ali jedino da pitam autora (dare šere) za dozvolu za postavljanje?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:47 19.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

Ama, nek se gnezdi gde voli, samo što leću noću i dernjaju se ko popareni? I danju i noću.
albicilla albicilla 19:43 19.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

Jelica Greganović
Ama, nek se gnezdi gde voli, samo što leću noću i dernjaju se ko popareni? I danju i noću.


ne znam, ovde izgleda nocu spavaju, niko se ne zali, pitaj ticologe tamnosnje (to je crnjanski pisao tica, samo tica, uvek bez p)
kukusigameni kukusigameni 00:18 20.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

(to je crnjanski pisao tica, samo tica, uvek bez p)


Kod mene je u JNA bio jedan Albanac koji je trcao pistom, pokazivao nesto rukom i vikao: "Petica! Petica!"
Trebalo nam je nekoliko dana da shvatimo da nam pokazuje nekakvu pticu koja se tu muvala po pisti.
mlekac mlekac 09:09 20.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

kukusigameni
(to je crnjanski pisao tica, samo tica, uvek bez p)


Kod mene je u JNA bio jedan Albanac koji je trcao pistom, pokazivao nesto rukom i vikao: "Petica! Petica!"
Trebalo nam je nekoliko dana da shvatimo da nam pokazuje nekakvu pticu koja se tu muvala po pisti.


A mozda je bilo 5 tica????
49 41 49 41 19:43 20.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

Jelica Greganović
Ama, nek se gnezdi gde voli, samo što leću noću i dernjaju se ko popareni? I danju i noću.

Da ne pametujem.
Mi stigosmo i na Mars, a jos ne proucismo - dovoljno biljni i zivotinjski svet; njihove navike i ponasanja na majcici zemljici.

Uostalom, mi njima uzmemo REZERVAT; oni nama.

Cuj, lignje 8-9 metara dugacke. Pojela - (nestao) ribara sa svoga camca.
Ja znao i voleo lignje na zaru; tri komada mi stanu na tanjir - prste da pojedes.

Cuj, da lignja mene pojede; to nema nigde sem kod nas - na zemlji.
albicilla albicilla 23:25 20.07.2010

Re: Ja bih opet da se požalim,

taj ribar i levijatan, gde je to bilo, imas li link?
kakapo kakapo 11:20 20.07.2010

Arlot

"Ilustracije, posebno Normana Arlota (Arlott), su prekrasne i verovatno (nisam imao u rukama nekoliko regionalnih priručnika) najbolji prikazi afričkih ptica ikada."
Ako zatreba imam ovu, takođe sa Arlotovim ilustracijama. [/img]
albicilla albicilla 11:40 20.07.2010

Re: Arlot

Ako zatreba imam ovu, takođe sa Arlotovim ilustracijama.


da je niste i koristili u regionu na koji se odnosi?
kakapo kakapo 12:46 20.07.2010

Re: Arlot

da je niste i koristili u regionu na koji se odnosi?

Ne, nažalost, najjužnija tačka do koje sam ikad stigao je Abu Simbel, a tamo me je, iznad Naserovog jezera, dočekala i pozdravila jedna lepa Crna lunja.
albicilla albicilla 12:58 20.07.2010

Re: Arlot

Abu Simbel, a tamo me je, iznad Naserovog jezera, dočekala i pozdravila jedna lepa Crna lunja.


crna m. migrans ili mozda m. aegyptius (neki je tretiraju kao podvrstu crne, m.m. aegyptius)?
kakapo kakapo 13:16 20.07.2010

Re: Arlot

Meni je izgeldala M. migrans, uostalom evo crteža. [/img]
albicilla albicilla 13:22 20.07.2010

Re: Arlot

kakapo
Meni je izgeldala M. migrans, uostalom evo crteža. [/img]


meni taj kljun ne deluje crno, vec vise zuto, a milvus (migrans) aegyptius je na eng, ne bez razloga, yellow-billed kite

znate kako se opisuje razlika izmedju muzjaka i zenke vodomara sarca (pied kingfisher)? muzjak ima crnu prugu preko grudi, zenka ima - brushalter
kakapo kakapo 13:52 20.07.2010

Re: Arlot

meni taj kljun ne deluje crno, vec vise zuto, a milvus (migrans) aegyptius je na eng, ne bez razloga, yellow-billed kite
Tim bolje!Jedna egzotična vrsta više.

znate kako se opisuje razlika izmedju muzjaka i zenke vodomara sarca (pied kingfisher)? muzjak ima crnu prugu preko grudi, zenka ima - brushalter


Divno! Ali, da budem iskren, brushalter nisam video. Naime vodomar je lebdeo iznad Nila i stuštio se po neku ribu (kao na malom crtežu), a onaj veliki crtež sam posle, umesto vrlo grube skice, doradio i donekle precrtao odnekud (možda baš od Arlota). Tako da je možda bila i Gdja. Vodomarka šarac, sve s brushalterom. Nego, čemu najedared persiranje?
albicilla albicilla 13:55 20.07.2010

Re: Arlot

Nego, čemu najedared persiranje?


slucajno i nenamerno, bez zadnjih misli
krkar krkar 13:57 20.07.2010

Re: Arlot

Vodomar - moja omiljena tica koja nije sova
maqdalena maqdalena 11:32 20.07.2010

los glas se daleko (i brzo) cuje

Slicno sam se i ja zapanjila univerzalnoscu ovog termina a jos vise kojom brzinom se rasprostanio. Prvi put srela ovu rec pre par godina u jednom od ova tri teksta. Nemam sad trenutno pristup njima pa imenujem sva tri :


B: Baars, B. J. (1992). Is Consciousness Recent? Consciousness and Cognition, 1, 139-142.
Parker, S. T. (1992). “Robustness” of Implicit Processes: Artifact or Evidence of Antiquity? Consciousness and Cognition, 1, 134-138.
Reber, A. S. (1992c). Evolution, Consciousness, and All That: A Reply to Baars and to Parker. Consciousness and Cognition, 1, ¬143-147. –(wszystkie trzy referuje Magdalena Petrovic)

To bi mu znacilo da je termin u sirokoj naucnoj (!) upotrebi i van granica politickih nauka od 1992.
Mislim da je formulacija bila nesto kao balkanization of brain ticala se teznji u istrazivanju centara u mozgu za sve "sitnije" funkcije kao na primer centra koji je odgovaran za hrkanje :)

Pa mu onda dodje da autor zagovara centralizaciju a ovi se kanda zalazu za decentralizaciju
albicilla albicilla 11:42 20.07.2010

Re: los glas se daleko (i brzo) cuje

Pa mu onda dodje da autor zagovara centralizaciju a ovi se kanda zalazu za decentralizaciju


s obzirom na moju rasejanost, mora biti da mi je mozak sasvim balkanizovan... ne znam samo da li je to urodjeno ili steceno stanje?
kakapo kakapo 12:52 20.07.2010

Re: los glas se daleko (i brzo) cuje

A šta kažete na ovo? (Takođe iz Vebstera, i takođe vrlo dugo u upotrebi):
slov-en-ly (sluv'uhn lee) adj. <-li-er, li-est> adv.
adj.
1. untidy or unclean in appearance or habits.
2. characteristic of a sloven; slipshod:
slovenly work.
adv.
3. in an untidy, careless, or slipshod manner.
[1505-15]
Derived words
--slov'en-li-ness, n.
krkar krkar 13:52 20.07.2010

Re: los glas se daleko (i brzo) cuje

A šta kažete na ovo? (Takođe iz Vebstera, i takođe vrlo dugo u upotrebi):
slov-en-ly (sluv'uhn lee) adj. <-li-er, li-est> adv.
adj.
1. untidy or unclean in appearance or habits.
2. characteristic of a sloven; slipshod:
slovenly work.
adv.
3. in an untidy, careless, or slipshod manner.
[1505-15]
Derived words
--slov'en-li-ness, n.


Nemojte, ljudi, sve u moj bunar!!!

Veze nema sa Slovenima, potpuno druga etimologija:

1510s, "low, base, lewd," later "untidy, dirty" (1560s), from sloven "immoral woman" (mid-15c.), later also "rascal, knave" (regardless of gender); probably from M.Flem. sloovin "a scold," related to sloef "untidy, shabby," from P.Gmc. *slup- + O.Fr. suffix -ain, from L. -anus.


the English word slovenly
derived from the English word sloven
derived from the Middle Flemish word sloovin
using the English suffix -ly
derived from the Proto-Germanic root *slup-

kakapo kakapo 14:02 20.07.2010

Re: los glas se daleko (i brzo) cuje

Veze nema sa Slovenima, potpuno druga etimologija:

Ups! Podozrevao sam da je možda nešto tako, ali nemam engleski etimološki rečnik, a i nisam mogao da odolim. Sumnjiv mi je bio onaj 16. vek (1505-1515). Tada, osim kupovine krzna, nisu imali mnogo veze sa Slovenima. Ali za balkanizaciju nema izvrdavanja. Krivi su!
krkar krkar 14:08 20.07.2010

Re: los glas se daleko (i brzo) cuje

Ali za balkanizaciju nema izvrdavanja. Krivi su!


Oni?!

E jesi Balkanac
krkar krkar 14:10 20.07.2010

Avatari

Al' smo se našli sa tičjim avatarima, i ovaj voajer. Samo ove žene sa mačkama da oteramo
kakapo kakapo 14:32 20.07.2010

Re: Avatari

Samo ove žene sa mačkama da oteramo

Taman posla! Da teramo mace! "Vreme provedeno s mačkama nikada nije izgubljeno" (kaže Frojd). To mu je jedna od tačnijih konstatacija.
mlekac mlekac 07:50 22.07.2010

Re: Avatari

krkar
Al' smo se našli sa tičjim avatarima, i ovaj voajer. Samo ove žene sa mačkama da oteramo

Neko je zvao????

albicilla albicilla 07:57 22.07.2010

kraj

za kraj, moracu da se slozim sa krkarom - posto vec i primeri iz medicine govore da je primena tog nesrecnog termina presla sve razumne granice, te da reakcija nema nikakve svrhe (mada sam se s tim vec slozio)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana