Društvo| Satira

I posle Farme, farma

Vojislav Stojković RSS / 21.07.2010. u 00:24

Malo je verovatno da će imperator Mišković doživeti sudbinu imperatora Karića i da će naš novac morati da troši krijući se po Rusiji. Mada ima i takvih mišljenja. Između njih dvojice postoje evidentne sličnosti, ali i velike razlike. Obojica su prve milione stekli zahvaljujući režimu Slobodana Miloševića, u tome je sličnost. Međutim, Mišković je našao načina da i posle oktobarskih promena sačuva svoje pozicije i izgradi svoju imperiju. Bogoljub nije. Sirov i pohlepan kakvog ga znamo, hteo je i ovce i novce. I neposrednu vlast i bogatstvo. Miroslavu je bogatstvo dovoljno, vladati se preko bogatstva uvek može. Ako ne neposredno, ono posredno.

Dobro, možda vi i niste gledali ovogodišnji rijaliti šou na TV Pinku, ali između dva i tri miliona građana Srbije jeste. I to svakodnevno. Kada se to vređane, psovanje, pljuvanje i polivanje sto i pet dana i noći za redom završilo, bilo je za očekivati da će građani Srbije imati priliku da odahnu , da se odmore, da prikupe snagu i napune baterije. Kad ne lezi vraže...

Prvo je  prestolonaslednik crnogorskog trona princ Nikola Drugi Petrović Njegoš, praunuk crnogorskog kralja Nikole Prvog, grunuo sa Cetinja   i zatražio od srpske i jugoslovenske dinastije Karađorđević da se javno izvini dinastiji Petrović. Njegovo
veličanstvo prestolonaslednik Aleksandar Drugi Karađorđević, odgovorilo je iz Belog Dvora sa Dedinja, da on ne razume šta to Nikola Drugi govori.  Nije ni čudo da se ne razumiju, jer prestolonaslednik sa Cetinja govori francuski i materinji jezik, a ovaj sa Dedinja govori engleski i još uvek uči srpski jezik. Međutim, čelni čovek Krunskog saveta srpskog prestolonaslednika  razume sve jezike i odgovara  crnogorskom prestolonasledniku: „Mislim da bi princ Nikola Petrović najveću uslugu precima, potomcima i savremenicima učinio kada bi prvo razmislio pre no što otvori usta da nešto da kaže.“

Da su danas,  kojim slučajem, Srbija i Crna Gora kraljevine, ovo što je i kako je počelo ne bi nikako izašlo na dobro.  Sva je prilika da bi došlo do objave rata, a posle kom  obojci,  kom opanci.

Međutim, i najveća savremena srpska Imperija se drma. Prvo sukobi unutar Imperije i odlazak potpredsednice Delta holdinga,  pa blokada računa jednog od značajnijih
Miškovićevih preduzeća, a zatim i razmena krivičnih prijava između Milke Forcan, bivše potpredsednice i Miroslava Miškovića, vlasnika i predsednika Delta Holding .

Odmah zatim i vesti o pregovorima sa belgijskim gigantom Delezom oko prodaje prvo jednog dela akcija, pa čitavog lanca Delta Maksi marketa, a zatim i poslednja vest da Mišković prodaje sve i napušta posao u Srbiji.

Da li je imperija Miroslava Miškovića uzdrmana? Ako jeste, ko to drma imperiju? Milka Forcan, svetska ekonomska kriza ili neko drugi?

Kada je, onomad, jedan drugi srpski imperator i tajkun prodavao koku po imenu Mobtel, a koja mu je nosila zlatna jaja, javnost je bila začuđena, a samo je mali broj ljudi iz vrha vlasti znao da se protiv njega i njegove imperije, zbog štete nanesene narodu i državi,  priprema optužnica zbog koje je narečeni imperator pobegao iz Srbije i još uvek je u egzilu. 

Javnost se pita, mogu li se događanja u i oko imperije najvećeg srpskog tajkuna, iz milošte nazvanog Gazdom od Srbije, povezati sa mnogo puta citiranom izjavom Predsednika Republike da u Srbiji ima nepristojno bogatih ljudi i da se time mora pozabaviti tužilaštvo. 

Malo je verovatno da će imperator Mišković doživeti sudbinu imperatora Karića i da će naš novac morati da troši krijući se po Rusiji. Mada ima i takvih mišljenja. Između njih dvojice postoje evidentne sličnosti, ali i velike razlike. Obojica su prve milione stekli zahvaljujući režimu Slobodana Miloševića, u tome je sličnost. Međutim, Mišković je našao načina da i posle oktobarskih promena sačuva svoje pozicije i izgradi svoju imperiju. Bogoljub nije. Sirov i pohlepan kakvog ga znamo, hteo je i ovce i novce. I neposrednu vlast i bogatstvo. Miroslavu je bogatstvo dovoljno, vladati se preko bogatstva uvek može. Ako ne neposredno, ono posredno.

U međuvremenu iz Imperije stiže i demanti: „Delta holding nije na prodaju i o tome nikada nisu vođeni nikakvi razgovori. Svi delovi Deltinog poslovnog sistema imaju jasne i ambiciozne razvojne planove, kroz sopstveni rast i kroz nova preuzimanja, što posebno važi za osnovne biznise", tvrdi direktorka korporativnih komunikacija te kompanije Jelena Krstović. 

Ako tome dodamo i dugoočekivanu presudu Međunarodnog suda pravde koja će biti saopštena danas, napetost raste baš kao pred finale u Srbiji najgledanijeg rijaliti šoua svih vremna. Što bi rekao pesnik: Srbija je velika farma... pardon, tajna.

Atačmenti



Komentari (59)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 00:27 21.07.2010

Roze drzava


Bilo bi lepo kad bi posle Farme dosao Trenutak istine..

Imalo bi sta da se gleda.

Al`, cisto sumljam..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:35 21.07.2010

Re: Roze drzava

A, posle, Grand šou, pa da se ko svet proveselimo.

Dr M Dr M 00:39 21.07.2010

Re: Roze drzava

pa da se ko svet proveselimo.


Ma, kako da se veselimo kad nam program uredjuju Kursadzije..
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:31 21.07.2010

Aman zaman...

presudu Međunarodnog suda pravde koja će biti saopštena danas,


Sutra, sutra... (ti već drugi bloger večeras kome se mute datumi pred očima).

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:37 21.07.2010

Re: Aman zaman...

malo sam poranio, ali:

miloradkakmar miloradkakmar 00:38 21.07.2010

Vladaju

oni koji imaju nešto, koji imaju mnogo, pa im treba još, pa ne znaju šta će s' tim...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:43 21.07.2010

Re: Vladaju

... a u školama su imali slabe ocene iz "vladanja".
loader loader 01:19 21.07.2010

Ambivalentnost društva

Izvesno je, još od početka naše "prvobitne akmumulacije kapitala", da će tokom vremena značajan deo novih ekonomskih imperatora, koji su sredstva stekli prelivanjem iz društvenog sektora u privatni, jedan po jedan nestajati sa scene. Spora izmena strukture (volje) biračkog tela, kao i potpuna korumpiranost društva - koja seže od običnih ljudi, do vrha države - stvaraju snažne i fleksibilne političko-ekonomske sprege koje se izuzetno efikasno opiru "ispitivanju porekla imovine".

U opštoj volji za javašlukom najsposobniji i najposlovniji laktaroši i smutljivci uspeli su, tokom vremena, najviše. Tako se ne može reći da mi imamo grupu nepoštenih bogataša, naspram velike većine običnih, pravednih ljudi rešenih da princip pravde izvedu do kraja, razgolićujući ove nepoštene, koji su se obogatili. Stvari i idu tako teško, jer, naprotiv, poštovanje zakona i reda nije svojstvo većine, pa se na mnogim usputnim stepenicama unutar procesa društvenog pročišćenja događaju sitna podmićivanja upravo ovih koji bi trebali da načine javni pritisak, politički, socijalni, moralni, čime bi bogatuni bili oduvani sa pozicija moći. Tako se "baza" deklarativno izjašnjava za pravdu, a sama je sklona potkupljivanju. Ukratko rečeno, iz "baze" se ne ište pravda, već jedna vrsta osvete prema onima koji jesu uspeli da se namakljaju (za razliku od armije koja to nije uspela). Da je ovde zaista pitanje principa odbrane pravde, skoro svi tajkuni bi sada bili po zatvorima.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:48 21.07.2010

Re: Ambivalentnost društva

Slažem se, zakonitost i principijelnost nije nam jača strana.

Međutim, kada je reč o Miškoviću i eventualnoj prodaji Deltinih preduzeća, setimo se zašto je prodao Delta banku. Shvatio je da njegova banka neće moći da se nosi sa velikom stranim bankama koje su ulazile na srpsko finansijsko tržište.
Iz istih razloga prodaje Delta Maxi, a možda i Delta holding.

Monopolski položaj na srpskom tržištu nije moguće još dugo održati. Takav položaj postao je teško održiv i za aktuelnu vlast.
Odijum srpske javnosti prema Imperiji je toliki da je postao opasna pretnja aktuelnoj vlasti. I to, ne samo onog velikog dela koji kupuje u Miškovićevom lancu prodaje svega i svačega, već i slabašne srpske privrede, koja snabdeva lanac Maxi prodavnica, a Mišković svojim dobavljačima neredovno ili uopšte ne plaća.

Kako izgleda Miškovićev monopolski položaj iz ugla srpskih privrednika, pričao mi prijatelj koji je vlasnik proizvodnog preduzeća sa preko 100 zaposlenih. Nije tajkun i nije uspeo zahvaljujući bliskosti sa bilo kojim režimom.

Ugovor za prodaju njegovih proizvoda u lancu Maxi prodavnica je takav da se isporučena roba plaća posle tri do šest meseci. To bi bilo O.K. da Maxi poštuje ugovor, ali ne poštuje i ne plaća.
Kad probije sve rokove moj prijatelj počne da moli nadležne u Maxiju da mu se bar nešt plati, ali vrlo snsishodljivo kao da nešto prosi, da ih ne naljuti. Oni ga upućuju na agenciju za kompenzaciju, pa onda počne složena procedura u kojoj dobavljači-poverioci izvuku deblji kraj i još plaćaju procenat agenciji, koja je, također, u sistemu Delta holdinga.

Prijatelj, inače, ima savremeno organizovanu komercijalnu mrežu, koja pokriva čitavu Srbiju, ali preko nje može da proda samo 10% svoje proizvodnje, 10% izvozi, a ostalo mora preko Maxi lanca, jer u Srbiji ne može drugačije

Eto, tako izgleda Miškovićev monopol iz ugla privrednika.
loader loader 10:10 21.07.2010

Re: Ambivalentnost društva

... pričao mi prijatelj koji je vlasnik proizvodnog preduzeća sa preko 100 zaposlenih. Nije tajkun i nije uspeo zahvaljujući ...

Prijatelj jednog mog komšije, jutros, otpijajući prvu rakijicu, reče da je čitao vaš blog... Reče mi da će ovoj zemlji bar malo da svane tek kad onak'i kao Mišković odu, a u prvi privredni plan dođu tak'i kao što je vaš narečeni prijatelj

Za tu šemu "odloženog plaćanja", ili bolje reći ucene i lindranja, znam preko nekih svojih poznanika. Ali, kad sam to prvi put čuo, nisam bio ni zgranut, niti sam šta posebno komentarisao. Samo mi se zanovio onaj inače konstantan, tegoban osećaj. Pomislio sam kako je, na žalost, sve što vidim oko sebe tako vešto uklopljeno:

Na pijaci malo seljaci, malo prekupci koji gledaju da zakinu na kantaru, svakojaki likovi koji nešto sređuju preko reda i najčešće protiv zakona, na šalterima neljubazne, polupismene spodobe koje nikada neće prevazići strah od računara, armija sitnih stranačkih aktivista koje nikakav politički program zapravo ne interesuje, već samo njihov ćar, a iz čijih redova se najsposobniji regrutuju na više funkcije, panduri koji se iživljavaju nad nekim nesrećnikom u Jugiću zbog neispravnog žmigavca i otpozdravljaju nepropisno parkiranim krimosima u velikim crnim limenim oklopnicima, armija ozlojeđenih hodača ulicom koja bez stida baca kese i drugi otpad gde stigne, mnogi lekari koji ubijaju svaku veru u etiku i milosrđe, široko prihvaćen i do besvesti upijan tehno-islamo-stupido-folk koji razara mentalni sistem nacije i ukida svako ovdašnje pravo na blebetanje o patriotizmu, internet koji se s mukom probija kroz gudure srpske zaostalosti, rat o kome se radije govori nego što se govori o radu...!! Brate, slatki, kakav Mišković, kakvi bakrači... On je starorođenče koje nije krivo što ga majka Srbija i u ovoliko godina ne odbija od sise !!!
loader loader 10:26 21.07.2010

Re: Ambivalentnost društva

Međutim, kada je reč o Miškoviću i eventualnoj prodaji Deltinih preduzeća, setimo se zašto je prodao Delta banku. Shvatio je da njegova banka neće moći da se nosi sa velikom stranim bankama koje su ulazile na srpsko finansijsko tržište.

I remember... Novopečeni europejac, verni Toma, nešto nije bio rad uvođenju stranih banaka na naše tržište, odnosno gašenju-prodaji kvazibanaka koje su do tada žarile i plenile međ domaćim građanstvom i privrednim subjektima :) ... Ali, eto - kako Toma sam veli o sebi - menja se.
Nego - bre - možda jednog dana on lično bude uhitio Miškovića sa rukama u džemu ?!?!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:39 21.07.2010

Re: Ambivalentnost društva

loader


Na pijaci malo seljaci, malo prekupci koji gledaju da zakinu na kantaru, svakojaki likovi koji nešto sređuju preko reda i najčešće protiv zakona, na šalterima neljubazne, polupismene spodobe koje nikada neće prevazići strah od računara, armija sitnih stranačkih aktivista koje nikakav politički program zapravo ne interesuje, već samo njihov ćar, a iz čijih redova se najsposobniji regrutuju na više funkcije, panduri koji se iživljavaju nad nekim nesrećnikom u Jugiću zbog neispravnog žmigavca i otpozdravljaju nepropisno parkiranim krimosima u velikim crnim limenim oklopnicima, armija ozlojeđenih hodača ulicom koja bez stida baca kese i drugi otpad gde stigne, mnogi lekari koji ubijaju svaku veru u etiku i milosrđe, široko prihvaćen i do besvesti upijan tehno-islamo-stupido-folk koji razara mentalni sistem nacije i ukida svako ovdašnje pravo na blebetanje o patriotizmu, internet koji se s mukom probija kroz gudure srpske zaostalosti, rat o kome se radije govori nego što se govori o radu...!! Brate, slatki, kakav Mišković, kakvi bakrači... On je starorođenče koje nije krivo što ga majka Srbija i u ovoliko godina ne odbija od sise !!!


Dobar uvid, loader, a još bolji opis.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:24 21.07.2010

Sutra

presudu Međunarodnog suda pravde koja će biti saopštena danas

Ne danas, nego sutra, 22., pobrkao si dane kao i ja...a da je farmastično, fakat jeste.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:20 21.07.2010

Re: Sutra

Od tebe, tj. na tvom blogu, sam to video i verujući u tvoju nepogrešivost, nekritički prihvatio, tj. prepisao. Računao sam, kada već znaš šta u toj presudi piše, onda sigurno znaš i kada će biti saopštena.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:58 21.07.2010

Re: Sutra

22.7. u 15h
Hvala na poverenju
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:08 21.07.2010

Re: Sutra

Molim, molim...i dalje ću imati poverenja u radio b92 i njegove novinarke.
Pa, ako ti i b92 radio, kao svojevremeno Orson Vels, objavite da su Zemlju napali Marsovci, ja naravno bežim u podrum.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 01:33 21.07.2010

Veliki brat

Jel sad mi treba da glasamo koga da izbace iz kuće Velikog brata?

Kariće smo izbacili, Mišković hoće sam da izađe iz kuće, znači da glasamo za Karađorđeviće?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:22 21.07.2010

Re: Veliki brat

Budući da nije reč o kući Velikog brata, već o Farmi, da mene postave za gazdu na farmi, ja bih Njegovo kraljevsko veličanstvo odredio za slugu.
dragan7557 dragan7557 09:45 21.07.2010

Re: ako,ako...

Vojislav Stojković
Budući da nije reč o kući Velikog brata, već o Farmi, da mene postave za gazdu na farmi, ja bih Njegovo kraljevsko veličanstvo odredio za slugu.

Vidim braćela No1, da si već započeo Konačni Obračun sa Miropomazanim Božijom Milošću Autoritetima, od crkve darovanim narodu, a i ove od Vlasti miropomazane si đuture uturio u Obračun.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:40 21.07.2010

Re: ako,ako...

Učlanio si me u tvoj klub, braćela, pa sada moran da činodejstvujem.
draft.dodger draft.dodger 01:47 21.07.2010

Petrovići vs Karađorđevići

Svadile se pica i guzica...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:59 21.07.2010

Re: Petrovići vs Karađorđevići

draft.dodger
Svadile se pica i guzica...



Očito da si ti po opredeljenju republikanac.
Ali, ako se jave monarhisti, ja neću moći da te branim. Moraćeš sam.
draft.dodger draft.dodger 12:41 21.07.2010

Re: Petrovići vs Karađorđevići

ACA BUKVAR I ORKESTAR "MONARHIJA"...
sesili sesili 08:02 21.07.2010

Ju

kakav komentar! ČUDI me da se prinčevi ne razumeju. Tako dobro ovaj naš prestolonaslednik govori srpski. Pitam se da li je CG povukla objavu rata Japanu? A šta reći ta galeriju likova... snaćiće se oni, kao i do sada, ali kukusiganama.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:02 21.07.2010

Re: Ju

sesili
ČUDI me da se prinčevi ne razumeju.


Tim pre što su rođaci.
I jednom i drugom Nikola Prvi Petrović Njegoš je čukundeda.
jinks jinks 08:30 21.07.2010

...

Zasto bi se Aleksandar II izvinjavao, pa on po krvnoj liniji polaze pravo na crnogorski tron isto ili vise nego g. Nikola. Mada pitanje je koliko to sve ima smisla, posto se tamo vec uveliko desava crvenoburzoaska revolucija.

A cr. bur. iz drugog dela vaseg bloga, nadam se da ce im propasti svi poslovi, a ako se to i ne desi sva je prilika da ce ih stici prokletstvo trece generacije ... U slucajevima Delte i Cobexa izgleda prokletstvo vec i druge generacije, kada se pogleda ko bi sve to trebalo da nasledi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:07 21.07.2010

Re: ...



Sandej tajms piše da je srpski tajkun Miroslav Mišković kupio svome sinu-studentu vilu u Londonu za 36 miliona evra.

Londonski list Sandej tajms navodi da je to trenutno najskuplje plaćena nekretnina u Velikoj Britaniji i da su je pre Miškovića razgledali i bogataši kao što su Ričard Branson, Elton Džon i Mik Džeger.

List piše da se Mišković nada da će kupovinom te vile pomoći svom 26-godišnjem sinu da se uozbilji i svoj mondenski život na relaciji Beograd-Crna Gora-London zameni poslom u novom lancu supermarketa svog oca u istočnoj Evropi.
(izvor)
duchesse duchesse 09:08 21.07.2010

Re: ...

na crnogorski tron

Ja koliko se sećam, CG nije monarhija, a bogami ni Srbija. Dakle, ne postoji tu nikakv tron, isto kako ne postoji prestolonaslednik Aleksandar, jer prestola nema, i to na svu sreću, jer kako je gospodin Stojković lepo primetio:
Sva je prilika da bi došlo do objave rata

u starom, dobrom maniru srpskih kraljeva.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:34 21.07.2010

Re: ...

duchesse

Ja koliko se sećam, CG nije monarhija,


Nije, ali ima staru svrgnutu dinastiju Petrovića na čelu sa spomenutim Nikolom Drugim, koji ima sina Borisa, "Grand Voivode" of Grahovo and Zeta.

Međutim, trenutno Crnom Gorom vlada dinastija Mila Prvog Đukanovića.





mlekac mlekac 09:37 21.07.2010

Re: ...

jinks
Zasto bi se Aleksandar II izvinjavao, pa on po krvnoj liniji polaze pravo na crnogorski tron isto ili vise nego g. Nikola.


Ovaj, cisto istorijsko pitanje - kako dodjoste do ovog zakljucka????

Aleksandar II je cukununuk kralja Nikole i to po zenskoj liniji, a Nikola Petrovic mu je praunuk.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:45 21.07.2010

Re: ...

Mislim da je to Acović objasnio: Nikola je naslednik iz srednje linije, a Aleksandar II Karađorđević iz prve, jer se Petar I Karađorđević oženio najstarijom ćerkom Nikole I Petrovića.

Kako su izračunali da je narečeni Aleksandar 96-ti naslednig engleskog trona, ne bih mogao da objasnim.
dragan7557 dragan7557 09:51 21.07.2010

Re: ...

Nije, ali ima staru svrgnutu dinastiju Petrovića

Vidi bogati kao i kod nas!


cerski
mlekac mlekac 09:52 21.07.2010

Re: ...

Vojislav Stojković
Mislim da je to Acović objasnio: Nikola je naslednik iz srednje linije, a Aleksandar II Karađorđević iz prve, jer se Petar I Karađorđević oženio najstarijom ćerkom Nikole I Petrovića.

Kako su izračunali da je narečeni Aleksandar 96-ti naslednig engleskog trona, ne bih mogao da objasnim.


Pa preko bake, kraljice Marije koja je bila unuka (ili praunuka?) kraljice Viktorije... Mada, mozda ima tu nesto i sa majcine strane - mrzi me sad da trazim. Uglavnom, sve su te evropske dinastije u srodstvu - ili preko Viktorije ili preko danske kraljevske kuce.

EDIT:
Ako pod prvom ili srednjom linijom podrazumevate ko je bio stariji, to vazi samo za monarhije u kojima prvorodjeno dete, bez obzira na pol, nasledjuje presto. Nisam sigurna da je to vazilo u Crnoj Gori kralja Nikole.

(Ono cuveno - Imama jedno DIJETE i tri upisulje)
dragan7557 dragan7557 09:53 21.07.2010

Re: ...

mlekac
jinks
Zasto bi se Aleksandar II izvinjavao, pa on po krvnoj liniji polaze pravo na crnogorski tron isto ili vise nego g. Nikola.


Ovaj, cisto istorijsko pitanje - kako dodjoste do ovog zakljucka????

Aleksandar II je cukununuk kralja Nikole i to po zenskoj liniji, a Nikola Petrovic mu je praunuk.


Da l' po ženskoj il' muškoj nije važno, Važna je Prćija, pardon imovina.

cerski
duchesse duchesse 09:54 21.07.2010

Re: ...

ima staru svrgnutu dinastiju

Mnoge evropske države imaju po neku svrgnutu kraljevsku familiju, al je bitno šta piše u ustavu, a ne u udžbeniku iz istorije. Ta priča o polaganju prava na presto koji ne postoji bi mi bila smešna kao dobar vic, samo da ne živim u ovom ludilu od zemlje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:57 21.07.2010

Re: ...

mlekac, zaboravila si da spomeneš kralja Nikolu Prvog, tasta pola evropskih kraljevina. Na slici je sa ćerkama i zetovima.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:04 21.07.2010

Re: ...

duchesse
Ta priča o polaganju prava na presto koji ne postoji bi mi bila smešna kao dobar vic, samo da ne živim u ovom ludilu od zemlje.


Ako posetiš zvaničnu veb prezentaciju porodice Karađorđević, za koji stručnjaci kažu da je jedan od najboljih, a ima ih..., ni jednog trenutka nećeš poverovati da je Srbija republika, a ludilo će biti potpuno.
jinks jinks 10:12 21.07.2010

Re: ...

Mislio sam da su obojica cukununuci Nikole I. U pravu ste sadasnji Nikola je praunuk, a Aleksandar II je cukununuk.

Sada sam video da je sadasnji Nikola potomak i Jevrema Obrenovica (brata Milosa Obrenovica). Naime, njegov deda Mirko se ozenio sa Natalijom Konstantinovic, Jevremovom unukom ili sta vec.

Svejedno, Aleksandar II moze da polaze pravo na crnogorski tron (cak i ako je tron istorijski fiktivan) ... pitanje je koja se porodicna linija smatra glavnom, a koja sporednom u lozi vladanja. Nije prvi put u istoriji da se vodi slicna rasprava, cak i u slucajevima gde su rodbinske veze mnogo dalje.

Neko bi mogao da tvrdi da je zenska linija nasledstva koja ide preko Aleksandra I Karadjordjevica primarna vladajuca loza u odnosu na musku liniju koja ide preko princa Mirka ... ne bi bilo prvi put u istoriji da se tako nesto zahteva.
mlekac mlekac 19:57 21.07.2010

Re: ...

jinks
Mislio sam da su obojica cukununuci Nikole I. U pravu ste sadasnji Nikola je praunuk, a Aleksandar II je cukununuk.

Sada sam video da je sadasnji Nikola potomak i Jevrema Obrenovica (brata Milosa Obrenovica). Naime, njegov deda Mirko se ozenio sa Natalijom Konstantinovic, Jevremovom unukom ili sta vec.

Svejedno, Aleksandar II moze da polaze pravo na crnogorski tron (cak i ako je tron istorijski fiktivan) ... pitanje je koja se porodicna linija smatra glavnom, a koja sporednom u lozi vladanja. Nije prvi put u istoriji da se vodi slicna rasprava, cak i u slucajevima gde su rodbinske veze mnogo dalje.

Neko bi mogao da tvrdi da je zenska linija nasledstva koja ide preko Aleksandra I Karadjordjevica primarna vladajuca loza u odnosu na musku liniju koja ide preko princa Mirka ... ne bi bilo prvi put u istoriji da se tako nesto zahteva.


Ponavljam, moglo bi, da je za Crnu Goru toga doba vazilo pravilo nasledjivanja prvorodjenog bez obzira na pol. Samo, bojim se da to nije bio slucaj...

A Natalija Konstantinovic moze samo da bude Ankina unuka, dakle Jevremova praunuka, posto je, koliko se secam, Anka imala cerku (Katarinu, onu sto je prezivela atentat u Topcideru) i jednog sina... Ili su bila dvojica??? Nisam bas sigurna koliko ih je bilo, ali jedino su njeni potomci bili Konstantinovici.

Katarina se posle bila udala i promenila je prezime.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:31 22.07.2010

Re: ...

Evo ljudi se slikali na farmi pre Farme. Treba da im zahvalimo. Jeziva slika!
jinks jinks 08:08 22.07.2010

Re: ...

pravilo nasledjivanja prvorodjenog bez obzira na pol. Samo, bojim se da to nije bio slucaj...

Jos jedan kuriozitet u vezi sa Nikolom Petrovicem, koji je jedna od tema ovog bloga.

Ako se vec u CG instistira na muskim naslednicima kralja Nikole, ni Nikola Petrovic ne pripada prvoj naslednoj lozi. Naime, on je potomak Mirka mladjeg sina Nikole I Petrovica, ciji je najstariji sin princ Danilo. Sad, da li Danilo ima potomaka, to ne znam.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:49 22.07.2010

Re: ...

Kćeri kralja Nikole bile su politički nadarene, a sinovi prava božija kazna za vještog i darovitog oca, tvrdi istoričar Živko Andrijašević. Najveće razočarenje za kralja bili su njegovi sinovi Danilo i Mirko. U vrijeme najvećih iskušenja za crnogorsku državu, početkom dvadesetog vijeka, obojica su bili zreli ljudi, ali, nažalost, politički skoro sasvim nespremni.
"Pored toga što se u sinove Danila i Mirka razočarao kao vladar, kralj Nikola je bio razočaran i kao roditelj. Njegovi sinovi bili su akteri brojnih ljubavnih afera i učesnici nekih skaradnih događaja o kojima se pisalo u inostranoj štampi. Pored svega, braća nijesu živjela u prevelikoj ljubavi. Dešavalo se i da po nekoliko mjeseci ne razgovaraju, a jednom su ordonansi spriječili njihovu tuču.


Danilo:
"Život od 1915. pa sve do smrti 1939. proveo je u emigraciji. U Švajcarskoj i Francuskoj, gdje je živio sa suprugom. Kad je umro kralj Nikola 1. marta 1921, Danilo je proglašen za crnogorskog kralja u egzilu, ali ubrzo je abdicirao u korist svog sinovca Mirkovog sina - Mihaila Petrovića, oca sadašnjeg crnogorskog princa Nikole Petrovića II Njegoša. Danilo se u egzilu grčevito borio za očuvanje crnogorske državne samostalnosti, a bio je veliki protivnik odluka tzv. Podgoričke skupštine", navodi Adžić. izvor


Exitus Letalis Exitus Letalis 09:24 21.07.2010

suta je misljenje suda ...

Ako tome dodamo i dugoočekivanu presudu Međunarodnog suda pravde koja će biti saopštena danas, napetost raste baš kao pred finale u Srbiji najgledanijeg rijaliti šoua svih vremna.


nema presude.

a pink, pa šta reći.

kada je potpisivan dejton, prenosio se uzivo na svim tv u srbiji (i regionu)pa tako i na pinku.

komentar na radiju b92 u to vreme nisu imali tv, bio je sledeći, po sećanju -

- najviše su bili iznenađeni gledaoci pink-a jer nisu imali pojma da se uopšte vodi neki rat.

kako tada, tako sada.
kao i odbijanje andželine.

p.s. danas se otkopava masovna grobnica u andrijevici, na terenu rahmetli vojske.

grobnice su posejan širom srbije i cg, pa dal u jezeru, dal u hladnjači, dal na vojnom il policijskom terenu.

na jednom blogu vodi se "patriotska" rasprava o broju žrtava.
nema govora da se spomenu bilo čije žrtve osim srpskih.
ako se spomenu, nastaje linč.
ko u životu!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:40 21.07.2010

Re: suta je misljenje suda ...

Koliko ja znam, za gledaoce Pinka, najveća žrtva je Miloš Bojanić sa potonje Farme.

predatortz predatortz 11:31 21.07.2010

Re: suta je misljenje suda ...

Exitus Letalis

na jednom blogu vodi se "patriotska" rasprava o broju žrtava.
nema govora da se spomenu bilo čije žrtve osim srpskih.
ako se spomenu, nastaje linč.


Postoje dve vrste komentatora na tu temu. Jednima se diže kosa na glavi ako se pomenu žrtve drugih. Drugima se diže kosa na glavi ako se pomenu naše žrtve. Meni su i jedni i drugi isti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:44 21.07.2010

Re: Sve će to narod pozlatiti

Odnos Srbije prema svojim žrtvama, istorijski gledano, vrlo je peoblematičan. Kako prema žrtvama iz Prvog, tako i iz Drugog svetskog rata. Čak im ni broj nikada nije precizno utvrđen. Podizanjem spomenika "neznanim junacima" i "žrtvama rata" preživeli samo umiruju svoju savest. Sličan je i odnos prema ratnim invalidima, porodicama poginulih...

U kontekstu odnosa prema "svojim" žrtvama, delom je razumljiv i odnos Srbije prema "tuđim" žrtvama. Naravno, ni jedan ni drugi, nisu moralno prihvatljivi.
mlekac mlekac 19:58 21.07.2010

Re: Sve će to narod pozlatiti

Vojislav Stojković
Odnos Srbije prema svojim žrtvama, istorijski gledano, vrlo je peoblematičan. Kako prema žrtvama iz Prvog, tako i iz Drugog svetskog rata. Čak im ni broj nikada nije precizno utvrđen. Podizanjem spomenika "neznanim junacima" i "žrtvama rata" preživeli samo umiruju svoju savest. Sličan je i odnos prema ratnim invalidima, porodicama poginulih...

U kontekstu odnosa prema "svojim" žrtvama, delom je razumljiv i odnos Srbije prema "tuđim" žrtvama. Naravno, ni jedan ni drugi, nisu moralno prihvatljivi.


Na zapadu nista novo, na istoku stare price

Izvini, trebalo mi je teksta za link
meursault meursault 11:03 21.07.2010

Ne znam,

Ali meni i dalje smeta pominjanje Pinka i njegovih produkata. Kao što neko reče, zvati Svetlanu Ražnatović - Cecom, znači pomalo je i priznavati... Nije bitan kontekst, koliko uopšte, davanje na značaju, koji je i bez toga ogroman, na žalost.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:24 21.07.2010

Re: Ne znam,

Ukoliko nešto (ili nekoga) ne pominjemo, to ne znači da ne postoji.



Obratio sam pažnju na Pinkov rijaliti šou Farmu, kada je postala fenomen koji drma Srbiju.
NNN NNN 11:41 21.07.2010

Najteže je Tadiću

Lomi se između Milke i Miška
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:46 21.07.2010

Re: Najteže je Tadiću


Baš kao gledaoci u Farmi, između Zorice i Miloša.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:02 21.07.2010

Udri brigu na veselje

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:19 21.07.2010

Re: Udri brigu na veselje

mlekac mlekac 20:02 21.07.2010

Re: Udri brigu na veselje

Ma vazna je dobra volja!
maca22 maca22 22:29 21.07.2010

Re: Udri brigu na veselje

Jelica Greganović

jinks jinks 08:16 22.07.2010

Re: Udri brigu na veselje

dragannalovic dragannalovic 09:17 22.07.2010

Re: Oteto prokleto

Najteže je Tadiću
Lomi se između Milke i Miška

Malo je teže običnim gradjanima,
nikako da shvate da su prevareni i opljačkani,
i da ovi na vlasti jedino umeju i smeju da prelome preko njihovih ledja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:28 22.07.2010

Re: Oteto prokleto

To da je građanima teško, smatra se konstantom (nešto kao π - Arhimedova konstanta u matematici, Plankova konstanta u fizici i dr), nešto što se podrazumeva, pa se niko na njihov položaj i ne osvrće, pogotovo političari.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana