Društvo

Podrška za državnu spoljnju politiku

Saša Radulović RSS / 25.07.2010. u 22:21

Sud je rekao da su deklaraciju doneli Đura i Pera. Iako su u trenutku donošenja deklaracije, Đura i Pera bili fizički u zgradi i sali skupštine Kosova, koja jeste Privremena institucija samouprave na Kosovu, oni su se potpisali kao Đura i Pera, tako da je sud našao da Privremena institucija samouprave na Kosovu nije donela nikakvu deklaraciju. I stoga deklaracija nije prekršila međunarodno pravo.

Sud se propisno obrukao. Njihovo objašenjenje je beskonačno komično. I tragično u isto vreme. Tragično po ceo svet. Jer separatizam i pokušaj njegovog gušenja predstavlja ogroman problem čovečanstva. Rezultat su nebrojani ljudski životi i tragedije sa obe strane. Ovaj problem traži pravni odgovor. Sud nije imao snage da se sa tim uhvati u koštac. Sakrio se u mišiju rupu.

Međutim to nije tema. Tema je: da li je to što je sud rekao loše po Srbiju? Ili možda nije baš najbolje za Đuru i Peru? Da nije Sud Kosovarima učinio medveđu uslugu?Jer kad budžite, obično se sapletete.

Sud je rekao da rezlocija 1244 predstavlja jedini pravni okvir za Kosovo. Da ovaj pravni okvir nije obaveza za Đuru i Peru. Ali jeste obaveza za Privremene instistucije samouprave. Kao UNMIK ili skupština Kosova. Ali jeste obaveza i za sve zemlje članice UN.

Posledično, sud je kazao, a da to nije kazao, da su sve zemlje koje su priznale Kosovo, prekršile Rezoluciju 1244 i time posledično prekršile međunarodno pravo.

Da bi postala država, prvo moda da bude sila. Sila se stiče silom, obično silom uz pomoć prijatelja, ili političkim procesom jačanja autonomije. Nova država formalno postaje država kada se druga država na čijoj se teritoriji nalazi složi sa tim. Tako je i Srbija postala država. Država na čijoj smo teritoriji bili se složila sa tim. To slaganje se najbolje postiže kada država izgubi rat. Nakon tog slaganja svih, nova država biva primljena u UN. A kada nema saglasnosti? Onda recimo savet bezbednosti može da donese rezoluciju kojom legalizuje stvaranje nove države. Recimo referendumom. A kada toga nema? Onda nova država u pokušaju pokušava da nagovori druge države da je priznaju. U pokušaju stvaranja svršenog čina. Neke prihvate iz ovih ili onih razloga. Time krše međunarodno pravo.

Srbija nije postavila loše pitanje. Prvo treba voditi računa o tome da ga Srbija nije ni postavljala. Srbija je našla formulaciju koja je dobila podršku Generalne skupštine UN. I pored protivljenja najjačih i najbogatijih zemalja. To je kolosalan uspeh naše diplomatije.

Na postavljeno pitanje postoji jedan jedini ispravan odgovor. Srbija nije mogla da pretpostavi da će se sud obrukati. Tako da argumentacija koja kaže da nismo trebali da postavljamo pitanje ako nismo bili sigurni u odgovor ne stoji. Ona važi za nekorumpirane sudove. Ako ste ikada bili u situaciji da se nosite sa korumpiranim sudom, jedina strategija je da postavite pitanje koje ima jedan odgovor i naterate sud da pokaže svoju korumpiranost. Jer mora da budži. A to se vidi.

Srbija je takođe postavila konstruktivu i krajnje inovativnu spoljnju politiku. Uspela je da ostane prijatelj Amerike, a u isto vreme da joj se direktno suprotstavi po pitanju koje je nacionalni interes naše zemlje i koji Amerika ugrožava. Isto i sa EU. To je kolosalan uspeh naše diplomatije.

Srbija je uspela da zaustavi talas priznanja, iako je protiv sebe imala najjače i najbogatije zemlje sveta. I to je kolosalan uspeh naše diplomatije.

Odnos Srbije i Hrvatske od izbora novog hrvatskog predsednika je najbolji dokaz konstruktivnosti srpske spoljne politike u regionu. Naš stav o korišćenju isključivo političkih i pravnih sredstava u borbi za teritorijalni integritet zemlje je izuzetno konstruktivan i doprinosi stabilnosti. Naši pozivi su iskreni pozivi na kompromisno rešenje. Mi nismo protiv kosovskih Albanaca i njihovih legitimnih interesa. Ali imamo i mi naše legitimne interese.

Jedino mesto gde je Srbija zakazala je unutrašnja politika na samom Kosovu, posebno ekonomska politika. Trošimo ogromne pare i sipamo ih u džepove raznih patriota lupeža. Ovo je verovatno u vezi sa tim da ni u ostatku Srbije, reforme, ekonomska politika, borba protiv korupcije, društveni interesI i tako to, nikako da počnu da rade u interesu građana.

Oni koji raspolažu sa parama za Kosovo imaju više veze sa opozicijom nego sa vlašću. "It's alive" Koštunica nema nameru da ode. Njegova unutrašnja i spoljnja politika su bili katastrofalni za Srbiju. Na našu veliku sreću, građani su to prepoznali. O njegovim drugovima na desnoj strani neću ni da govorim. Što se tiče LDP-a, njihova spoljna politika je neozbiljna i nikave veze nema sa državnim interesom. Oni ga i ne razumeju. Oni žive u make believe svetu u kome su svi dobri samo smo mi loši.

Ovu vladu kritikujem po pitanjima unutrašnje i ekonomske politike, po pitanjima nestručnosti, korumpiranosti ... Što se tiče spoljnje politike, tu imam samo reči podrške. Vlada na najbolji način predstavljaja moje interese kao građanina. To je moje mišljenje.

Sud se propisno obrukao. I usput se sapleo. Posredno je rekao:

Jedini razlog zašto deklaracija o nezavisnosti ne krši međunarodno pravo  je što su je doneli Đura i Pera.

Ali, da je deklaraciju donela skupština Kosova koja jeste Privremena institucija samouprave Kosova , ona bi kršila međunarodno pravo.

Ovo takođe znači da Ustav Kosova krši međunarodno pravo.

Sud je rekao i da je rezolucija 1244 ona koja jedina definiše pravni okvir za Kosovo. Ona je deo međunarodnog prava. A u rezoluciji 1244 piše nešto o teritorijalnom integritetu ... pa dok se ona ne promeni ...

 



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ninasimone ninasimone 19:00 26.07.2010

Re: Protivurečno

08sale82
Interesantno je kako naša Vlada svojim spoljnom politikom, a i oni koji podržavaju takvu politiki sami sebi skaču u stomak.
Evo Saša Radulović opisuje odgovor suda u dva pravca.

Skacu i ostaju zivi. Ima jos bisera: na medjunarodnom planu se nije moglo nista jer je sud korumpiran (a saterali smo ga u misju rupu). Na domacem se nije moglo nista jer smo mi korumpirani (a takve niko u rupu ne moze da satera).
Kraja Kraja 15:54 26.07.2010

................

Što se tiče spoljnje politike, tu imam samo reči podrške. Vlada na najbolji način predstavljaja moje interese kao građanina. To je moje mišljenje.


...pocevsi sa kidnapovanjem miladina - $1 mil nasih para....
...unesco predstavnik u parizu, cifra je jos uvek u izgradnji (nasih para)...
...mladih promotera ulaganja u srpsku privredu, cifra nepoznata - nasih para...
...i da ne listam vise, pojeli su od imenovanja jeremica, sve efekte hipoteticnog povecanja pdv-a i smanjenja rashoda na radnu snagu...i ne prestaju, vec hvataju nov zalet, spremajuci se da obesmisle joj nekoliko godina nasih zivota svojim umobolnim spoljno-politickim konstrukcijama...
...niko nije pomenuo povracaj servisiranja kosovskog duga, zahtev za povracaj novca ulozenog u kosovsku privredu, pa predpostavljam da u nekim bilansima postoji cifra ulozena u 50 godina nerazvijenog sirotog kosova....zelite drzavu, OK, kad podvucemo cifru platite 100 milijardi koje su vam date pa - dovidjenja...
...samo cekam kad ce onaj nesretnik iz cipa da pocne sa gradnjom prioritetnog koridora beograd - pristina, jer je to ultimativni interes srbije...
dj dj 16:13 26.07.2010

tuga....

Jedino mesto gde je Srbija zakazala je unutrašnja politika na samom Kosovu, posebno ekonomska politika....

...Što se tiče spoljnje politike, tu imam samo reči podrške. Vlada na najbolji način predstavlja moje interese kao građanina.


....golema
aleksandarmarinkovic aleksandarmarinkovic 16:30 26.07.2010

Bez podrške za državnu spoljnu politiku

Odluka MSP predstavlja pravni neuspeh za Republiku Srbiju. Srbija je tražila mišljenje i formulisala pitanje za Međunarodni sud pravde i takvo mišljenje Srbija mora da uvažava, jer je traženjem odluke sama ukazala puno poverenje tom sudu. Postavlja se pitanje zašto se naše mudro rukovodstvo zalagalo da se ide pred MSP i zašto nisu bili toliko mudri da predvide kakva će odluka MSP biti. E na to nikako da dobijemo odgovor (naravno koji nije tipa sud je neozbiljan, sastali se Đura i Pera, jer realno šta nas građane Srbije boli briga za njih, mislim na Đuru i Peru, i što ranije nisu razmišljali da je taj sud takav kakav je pa da ne izlaze pred njega) kako se desio ovaj evidentan promašaj spoljne politike Srbije. A on se desio (taj promašaj) zato što naši politicari kada je u pitanju spoljna politika ne mogu da prestanu da budu taoci sopstvene populisticke retorike која im možda širi prostor za manevar kod kuce,ali ga suzava tamo jedino gde se to zaista po drzavne interese meri, a to je u svetu. Tako danas imamo kao glavnu vest u najtiražnijim dnevnim novinama da USA traži ostavku Jeremića (što zvuči potpuno suludo, da ne napišem nešto još teže formulisano, jer oni za Jeremića mare ko za lanjski sneg) što nas upućuje na klasičan spin (što je nažalost izgleda jedino što ova vlast ume da ozbiljno radi) da bi se lokalni zgubidoni primali. A šta će biti ako posle ove odluke Međunarodnog suda pravde Kosovo uskoro postane članica UN. Taj odgovor nama treba. Samo da ne bude - svi nas mrze!!! I šta ćemo onda? To je pitanje za našu spoljnu politiku.
P.S. Nisam pristalica opozicije. Glasao sam za ZEvS. Ali pišem ono što vidim. Volim svoju zemlju. Mislim da je državna spoljna politika delom pogrešna i zato nema podršku od mene. U svakom slučaju daje loše rezultate i to je više nego očigledno.
nim_opet nim_opet 19:07 26.07.2010

my two cents

Nekoliko stvari bodu oci, sto u vestima i komentarima "analiticara" (jeste primetili da se u Srbiji broj "analiticara" nikako ne smanjuje, a analize nikad gore), sto u komentarima na blogu:

A) Hipoteza 1 - Srbija ima spoljnu politiku.
Srbija spoljnu politiku nema (ili je krije uspesno), jer nit biraci znaju koji su ciljevi te politike, niti razlozi za istu. Nista neuobicajeno, gomila zemalja recimo Afrike i Azije, u post-kolonijalnom periodu eksperimentise sa raznim pristupima spoljnoj politici, i raznoraznim orijentacijama. Neuobicajeno je sto Srbija nije ni u Aziji ni u Africi, nego u Evropi, i sa izuzetkom zemalja kao sto su BiH i Moldavija, tesko da bi se nasli pandani.

B)Hipoteza 2 - Nezavisnost Kosova (i Metohije) su zakuvali SAD i EU itd. Prvo EU nije monolitni blok, te nema ni monolitnu spoljnu politiku. Drugo, Albanci na Kosovu pokusavaju da postanu nezavisni jedno 150 godina, dakle pre nego sto je bilo ko razmisljao o EU, ili SAD razmisljala o Balkanu. Zasto EU i SAD podrzavaju taj pokret - zato sto je kontekst pokreta nesto sto se uklapa u percepciju liberalne demokratije, uklanjanja represije itd. To sto Srbija nikada nije pokusala da promeni u percepciju je posledica vec pomenutog nedostatka spoljne politike i pomalo sulude unutrasnje.

C)Hipoteza 3,4,5 itd - Sud (ni)je odgovorio, Pitanje (ni)je bilo dobro.....
Pitanje je postavljeno pre 7 meseci - tada je bilo vreme da se o istome respravlja. Sud je dao misljenje - a posto je u pitanju ICJ, jedini ko moze da vrsi nadzor nad istim je UN, tako da osim ako ne planiramo da pokrecemo novu inicijativu, sa novim pitanjem, potpuno je izlisno diskutovati o tome da li je na pitanje odgovoreno ili ne. Osim, naravno u domacepolitickom kontekstu - ako se ne varam, u tom kontekstu je sasvim ispravno voditi dnevnu raspravu o ubistvu Obrenovica, ko je bio antifasista u II svetskom ratu itd, jer su to, ocigledno, teme od kojih zavisi ekonomija, drustveni zivot, zdravlje itd u Srbiji danas.

D) Hipoteza Milion i nesto - Rezolucija 1244, 1244, 1244......
Srbija od donosenja rezolucije 1244 do odluke suda, osim sto je ministar Jeremic skupljao avionske milje, (a da ne zaboravim i prikljucenje uniji Rusije i Belorusije); nista sustinski nije u radila da a) definise politiku spramu Kosova (hocemo li integraciju ili ne, hocemo li stanovnistvo ili ne), a da ne spominjemo b) operacionalizaciju te iste politike (osim vec spomenutih putovanja).

ima toga jos...
Zen Master Zen Master 20:35 26.07.2010

Re: my two cents

nim_opet


B)Hipoteza 2 - Nezavisnost Kosova (i Metohije) su zakuvali SAD i EU itd. Prvo EU nije monolitni blok, te nema ni monolitnu spoljnu politiku. Drugo, Albanci na Kosovu pokusavaju da postanu nezavisni jedno 150 godina, dakle pre nego sto je bilo ko razmisljao o EU, ili SAD razmisljala o Balkanu. Zasto EU i SAD podrzavaju taj pokret - zato sto je kontekst pokreta nesto sto se uklapa u percepciju liberalne demokratije, uklanjanja represije itd. To sto Srbija nikada nije pokusala da promeni u percepciju je posledica vec pomenutog nedostatka spoljne politike i pomalo sulude unutrasnje.



Woooooooooooooooooooooow kada god pomislim da sam video sve na ovom svetu uvek se pojavi još jedan neoborivi dokaz izreke da će se sve bolesti ovoga sveta jednog dana izlečiti samo će jedna ostati zauvek neizlečiva... ljudska glupost
Znači poenta priče zašto su EU i US toliko zalegle baš za albanski pokret separatizma je kažeš ti zato što taj pokret u sebi gaji najsvetlije tradicije liberalne demokratije i borbe protiv represije !??
E ajd svega ti kada jednog dana budeš rešio da skineš taj televizijski ekran sa glave vrati se opet da popričamo kao ljudi jer u ovom stadijumu u kom trenutno jesi mu dodješ negde na nivou onih Slobinih penzosa što su primali dnevnu dozu svoje pameti u pola osam kada krene TV dnevnik na RTS-u.



nim_opet nim_opet 20:53 26.07.2010

Re: my two cents

Ne, ja samo kazem da je albanski pokret za nezavisnost Kosova uvek bio plasiran kao "borba za nacionalno samoopredeljenje u komunistickoj represiji" (sto je tamo 80ih bilo simpaticno svugde), a zatim kao "borba protiv represije koju vrsi ekspanzionisticka Srbija", 90ih, sto se jos lepse uklopilo u koncept demokratizacije posle rata u BIH.

Sada, to sto srpska spoljna politika nista nije ucinila da promeni tu percepciju, ili da barem plasira svoje vidjenje stvari do 2000te je drugo pitanje.

Ja ni u kom trenutku ne kazem da je slika koju je albanski nacionalizam plasirao tacna - sto, pretpostavljam oni koji pazljivo citaju, mogu i da primete - samo kazem da je taj nacionalizam uspeo da pronadje nisu u globalnom politickom konceptu u koji se uklopio i zaradio sebi podrsku.


Doctor Wu Doctor Wu 20:59 26.07.2010

Re: my two cents

Ne, ja samo kazem da je albanski pokret za nezavisnost Kosova uvek bio plasiran kao "borba za nacionalno samoopredeljenje u komunistickoj represiji" (sto je tamo 80ih bilo simpaticno svugde)

Ovo jednostavno nije tacno: prve demonstracije 1981. su odrzane sa Titovim slikama na rukama, a albanski stadionski nacizam se tokom 80-tih uglavnom svodio na uzvike E-HO sto je tumaceno kao klicanje Enveru Hodzi, dozivotnom predsedniku Albanije, Maoovom sticeniku i jednom od najmracnijih komunistickih diktatora posleratne Evrope. Mahanje americkim zastavicama je doslo mnogo kasnije...
Kraja Kraja 21:17 26.07.2010

...preskocen....

....je period kad su titove slike bile na volovskim rogovima....tek da se notira...to mu je bila "dobrodoslica" koja ga je duboko potresla, od siptara koje je posle rata toliko zaduzio....
ninasimone ninasimone 21:36 26.07.2010

Re: my two cents

Doctor Wu
Ne, ja samo kazem da je albanski pokret za nezavisnost Kosova uvek bio plasiran kao "borba za nacionalno samoopredeljenje u komunistickoj represiji" (sto je tamo 80ih bilo simpaticno svugde)Ovo jednostavno nije tacno: prve demonstracije 1981. su odrzane sa Titovim slikama na rukama, a albanski stadionski nacizam se tokom 80-tih uglavnom svodio na uzvike E-HO sto je tumaceno kao klicanje Enveru Hodzi, dozivotnom predsedniku Albanije, Maoovom sticeniku i jednom od najmracnijih komunistickih diktatora posleratne Evrope. Mahanje americkim zastavicama je doslo mnogo kasnije...

Sto samo pokazuje kako su svoje aspiracije zavijali u razne oblande, kako je koja bila pogodna u datom trenutku. Danas Albaniju ni ne pominju. S druge strane, i mi to radimo - kad je Kosovo u pitanju, onda se pozivamo na teritorijalni integritet a kad su RS i Krajina u pitanju, onda je to pravo na samoopredeljenje. Na zalost, i u jednom i u drugom slucaju smo zbog sopstvenih, najblaze receno, spektakularnih gluposti (opsade Vukovara, Sarajeva, kosovske ofanzive, you name it) ostali da zauvek budemo bad guys. A cenu su platili (i placaju) civili sto nisu imali para da izbegnu na vreme a ni stomaka da druge satiru...edit: ukljucujuci i one u Srbiji.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 22:16 26.07.2010

Re: my two cents

Ovo jednostavno nije tacno: prve demonstracije 1981. su odrzane sa Titovim slikama na rukama


Dotore, na stranu sve ostalo, ali ovo sa slikama nije tacno. Upecatljiva slika po kojoj se te demonstracije (divljanje) pamte je bila svinjce na kojoj su napisali ime pokojnog predsednika a ne nosenje njegovih slika.
Doctor Wu Doctor Wu 23:01 26.07.2010

Re: my two cents

Upecatljiva slika po kojoj se te demonstracije (divljanje) pamte je bila svinjce na kojoj su napisali ime pokojnog predsednika a ne nosenje njegovih slika.

Ne, to je bilo tokom Titove posete Pristini 1978. godine. Tito je bio jako upset, bilo je i snimaka na TV na kojima je drzao kao neke partijske sastanke i na njima je delovao totalno izgubljen i sokiran- mnogo kasnije se saznalo i zasto. Prve 'studentske' demonstracije 4. marta 1981. koje je u krvi ugusio Andrija Silic (inace, Hrvat) po naredjenju tadasnjeg ministra unutrasnjih poslova, Staneta Dolanca, su pocele u studentskoj menzi i isle su ono Tito-partija-omladina-akcija uz Kosovo Republjik. Moguce je da je negde bilo i tih prasica, ali secam se da je bilo i slika demonstracija sa Titovom slikom i albanskim zastavama. Tada su te demonstracije osudjivali i Azem Vlasi i Ali Sukrija i Dzavid Nimani i Fadilj Hodza (svi do jednog najvisi drzavni funkcioneri 'obespravljenih' Albanaca).
Domazet Domazet 01:57 28.07.2010

Jedan josh zakasneliji...

Da znash da si u pravu...
nim_opet
Nekoliko stvari bodu oci, sto u vestima i komentarima "analiticara" (jeste primetili da se u Srbiji broj "analiticara" nikako ne smanjuje, a analize nikad gore), sto u komentarima na blogu:

A) Hipoteza 1 - Srbija ima spoljnu politiku.
Srbija spoljnu politiku nema (ili je krije uspesno), jer nit biraci znaju koji su ciljevi te politike, niti razlozi za istu. Nista neuobicajeno, gomila zemalja recimo Afrike i Azije, u post-kolonijalnom periodu eksperimentise sa raznim pristupima spoljnoj politici, i raznoraznim orijentacijama. Neuobicajeno je sto Srbija nije ni u Aziji ni u Africi, nego u Evropi, i sa izuzetkom zemalja kao sto su BiH i Moldavija, tesko da bi se nasli pandani.

B)Hipoteza 2 - Nezavisnost Kosova (i Metohije) su zakuvali SAD i EU itd. Prvo EU nije monolitni blok, te nema ni monolitnu spoljnu politiku. Drugo, Albanci na Kosovu pokusavaju da postanu nezavisni jedno 150 godina, dakle pre nego sto je bilo ko razmisljao o EU, ili SAD razmisljala o Balkanu. Zasto EU i SAD podrzavaju taj pokret - zato sto je kontekst pokreta nesto sto se uklapa u percepciju liberalne demokratije, uklanjanja represije itd. To sto Srbija nikada nije pokusala da promeni u percepciju je posledica vec pomenutog nedostatka spoljne politike i pomalo sulude unutrasnje.

C)Hipoteza 3,4,5 itd - Sud (ni)je odgovorio, Pitanje (ni)je bilo dobro.....
Pitanje je postavljeno pre 7 meseci - tada je bilo vreme da se o istome respravlja. Sud je dao misljenje - a posto je u pitanju ICJ, jedini ko moze da vrsi nadzor nad istim je UN, tako da osim ako ne planiramo da pokrecemo novu inicijativu, sa novim pitanjem, potpuno je izlisno diskutovati o tome da li je na pitanje odgovoreno ili ne. Osim, naravno u domacepolitickom kontekstu - ako se ne varam, u tom kontekstu je sasvim ispravno voditi dnevnu raspravu o ubistvu Obrenovica, ko je bio antifasista u II svetskom ratu itd, jer su to, ocigledno, teme od kojih zavisi ekonomija, drustveni zivot, zdravlje itd u Srbiji danas.

D) Hipoteza Milion i nesto - Rezolucija 1244, 1244, 1244......
Srbija od donosenja rezolucije 1244 do odluke suda, osim sto je ministar Jeremic skupljao avionske milje, (a da ne zaboravim i prikljucenje uniji Rusije i Belorusije); nista sustinski nije u radila da a) definise politiku spramu Kosova (hocemo li integraciju ili ne, hocemo li stanovnistvo ili ne), a da ne spominjemo b) operacionalizaciju te iste politike (osim vec spomenutih putovanja).

ima toga jos...

...sve pogreshna hipoteza do josh pogreshnije. A stvari su sasvim jednostavne. Razlozi zbog kojih je doneta presuda kakva je doneta mogu se trazhiti u:

a) ideoloshkom ludilu suda (mi smo Vitezovi Okruglog Stola koji spashavaju jadne albanske sebre od zle Morgane Srbije)

b) metastaziranoj pragmatichnosti suda (shta god mi preesudili ti divljaci tamo ce sigurno nastaviti da se mlate medju sobom a ovakva presuda nam je najvishe omogucava da se posle pravimo da to ne vidimo)

c) katastrofalne ne upucenosti u predistoriju, istoriju ipostistoriju sukoba (pre nego shto se zaletimo daj da vidimo shta o svemu tome misli Kristijana Amanpur i ostali relevanrni struchnjaci)

d) kafkijanskom pristupu profesionalizmu (ima ko je o tome vec odluchio, shta kog vraga mi sad da talasamo, ti divljaci tamo ce nastaviti da se mlate tamo shta god mi uradili a ko ce posle da me pravda kod shefa)

e) nemanju kuda drugo (hebo te blog, shta god mi uradili ti divljaci tamo ce verovatno da nastave da se mlate medju sobom a meni vishe nikad nece da ponude tenure na Harvardu

f) svemu gore navedoenom zajedno.

I stvarno se i ja chudim kako se niko nije setio ovih razloga. A tako su univerzalni i mogu se primeniti na praktichno sve moguce situacije. Evo recimo na razloge koje su tebe naveli da napishesh to shto si napisao. Gledaj samo kako se lepo slazhu:

a) ideoloshko ludilo (Chedo ozheni me/udaj se za mene),

b) metastazirana pragmatichnost (hebesh bre sve, kako drugachije da u ovoj Mizeriji od zemlje dobijem stipendijicu),

c) katastrofalna neupucenost u predistoriju, istoriju i postistoriju (zhivot van LDPovog sajta - stvarnost ili ipak samo mit?)

d) kafkijanski pristup profesionalizmu (razbice me Ivan ako ni danas ne postujem nishta)

e) nemanje kuda drugo (ne mere se ni umreti od ove pripravnichke LDP crkavice, ocu bre i ja da dobijem posao za stalno)

f) sve gore navedeno zajedno...

Ima josh ali ni ovoliko nisi zasluzhio/la. Nego pusti mene, ima li josh od tebe. Mozhe li se od tebe ochekivati kakav komentar opravdanosti neizruchivanja Ejupa Ganica?
cbronson cbronson 21:18 28.07.2010

Re: Jedan josh zakasneliji...

c) katastrofalna neupucenost u predistoriju, istoriju i postistoriju (zhivot van LDPovog sajta - stvarnost ili ipak samo mit?)



banem92 banem92 23:31 26.07.2010

Suština

Ja se trudim, pratim, slušam, čitam (već 20 i više godina), gledao sam gotovo celo zasedanje (sada već juče), gledam većinu zasedanja Skupštine, ali ja ne znam odgovore na suštinska pitanja koja me zanimaju:

- Da li Srbiji treba samo teritorija ili teritorija zajedno sa stanovništvom?

- Na koji način bi Srbija integrisala Albance sa Kosova?

- Da li, proporcionalno, treba Albancima da damo izvestan broj ministarskih mesta, direktorskih fotelja, itd. ili ne, ako ne zašto?

- Šta bi Srbija učinila sa američkom bazom Bondstil u slučaju da se Kosovo vrati u sastav Srbije?

- Ako je političar mudar, onda on predviđa šta će biti sutra. Gledano na natalitet/mortalitet, da li smo spremni da jednog dana Albanac bude predsednik Srbije? Da eksponiramo na narednih 200 godina. Ili 300. To je veoma kratak period. Hoće li Srbija biti druga albanska država sa većinskim albanskim stanovništvom?

Komentar: koliko ja vidim, na Kosovu je 1991. bilo 1.071.000 Albanaca, 2002. 1.223.000 Albanaca. Drugim rečima rast od 15% za 11 godina. Grubo rečeno za 40 godina bi očekivali preko 2 miliona Albanaca. Važi ako su podaci koji mogu da se nađu tačni. Za 90 do 100 godina bili bi većinsko stanovništvo u Srbiji. Računa li neko ove brojke? Ako računa molim tačnije podatke. Ako računa, hoću da vidim demografsku sliku Srbije za 150 godina.

- Da li Srbija ima u vidu interes SAD kao najmoćnije države današnjice? Zar njihov interes nije samostalno Kosovo, već naprotiv najveća baza najbliža Rusiji? Ako Srbija ima to u vidu, šta može da učini da natera Amerikance da zatvori bazu na, Ustavno nazovi, "našoj" teritoriji?

Ova i slična pitanja niko ne pokreće i većina stanovništva ne zna šta se dešava. Većina nema pojma o istoriji, niti zna išta o ičemu. Mora biti da je "taj" Hag protiv Srbije, kao i svi u Evropi, kao i svi na "zapadu" zato što smo mi opako bitan faktor. Ja ne želim da čujem odgovore od drugog osim od onih koji vode politiku zemlje. Hoću odgovor na pitanje - šta je cilj? Ima li ga? Ili je sve ovo odlična tema za skretanje sa katastrofalne ekonomske stvarnosti.
Doctor Wu Doctor Wu 06:29 27.07.2010

Re: Suština

Ako računa, hoću da vidim demografsku sliku Srbije za 150 godina.

Ha, pa to je bar lako: ako se prate takvi Maltuzijanski argumenti onda ce za 150 godina kosovskih Albanaca biti 6.7M, sto sve nije nista u odnosu na 550 godina kada ce ih biti citava milijarda. Za 700 godina bice im mala i planeta Zemlja, pa ce, verovatno, morati da pocnu sa naseljavanjem susednih planeta. U jednom trenutku ce, neizbezno, i citav svemir postati- Kosovo.
freehand freehand 23:35 26.07.2010

BTW

Čitam komentare i mislim se nešto - ne postoji argument upotrebljen na ovom blogu koji ne omogućuje Kurdima da naprave svoju Deklaraciju koja neće biti protiv odredbi međunarodnog prava, niti Braniocima demokratije, ljudskih prava i lučonošama slobode - dakle Amerima i Britancima - da im u tome pomognu!a
Znači, etnička grupa koja je propatila, trovana, streljana i raseljavana; dovoljno ih ima, a za razliku od Albanaca čak nemaju ni svoju matičnu državu.
Etnička su većina na izvesnim teritorijama koje "Međunarodne snage" već kontrolišu.
Ako bi se, recimo, Turska i pobunila - i za to već postoji recept, isproban na Srbiji.

Irak se verovatno neće buniti, jerbo je već demokratizovan.
filvas filvas 10:22 27.07.2010

Još jednom za Black Pantsa i ostale

koji ne znaju šta je to suverenitet.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5833921,00.html
Domazet Domazet 19:22 27.07.2010

jedan (zakasneli) komentar...

...koji cu pocheti jednom intimnom ispoveshcu. IZGLEDA DA SAM POGRESHIO! Evo o chemu se radi. Ovim Blogom su odavno pochele da kolaju priche o tome kako je Dottore velikosrBin. I ja sam ga stalno do sada branio. Medjutim sada vidim da izgleda nije trebalo. Kazhe Dottore da bi on zainteresovao Kinu tako shto bi im ponudio Metohiju na jedno 50 godina. Pa se onda neshto mislim, s obzirom koliko je mnogoljudna Kina, bice da nash Dottore misli da je Metohija barem kol'ko pola Brazila? Shta li onda misli kolika je ostala Srbija??

Sada sasvim neozbiljno o istoj stvari, ovime se ni ne morate zamajavati. Toliki je bio interes Kine da sud ne donese ni upola ovakvu odluku kakvu je doneo zbog sopstvenih muka sa Tibetom da povlachenje njihovog sudije pokazuje da ili nishta drugo nisu mogli ili im je ponudjeno neshto za uzvrat shto svekolika Srbadija sve ukljuchujuci i Oxbridge emigraciju ne mozhe ni da izsanja.

Pa onda o oshtrookim uochivachima apsurda. Neki od najoshtrookijih uochivacha apsurda dolaze iz redova najgorljivijih zagovornika da je situacija takva (normalno iskljuchivo srpskim zaslugama, ali to je tako ochigledno da to necu ni spomenuti) da se bash nishta ne mozhe uchiniti da se ona promeni. Pa se onda ja, ovako naivan, pitam kako je to moguce optuzhivati nekoga za nikakav uchinak u situaciji koja je tako katastrofalna (da li sam vec spomenuo, iskljuchivo srpskom krivicom? Ako nisam i nema mnogo veze, to bar svi znaju.) da se nishta ni ne mozhe uchiniti?
Zar nije to (pomalo) apsurdno, shta o tome kazhu oshtrooki uochivachi apsurda?

I na krajku o sebichnoj Rusiji. Dosta je primjedbi na neverovatnu sebichnost Rusije koja je nespremna da zhrtvuje sopstvene interese zarad srpskih. I te primedbe uglavnom dolaze od onih koji na sva usta galame kako Srbiju treba da boli uvo za ruske interese i da treba da im ide uz nos ako joj se tako sugerishe? Meni ovako strashno naivnom to opet malchice lichi na apsurd...

U stvari josh nije kraj, kad vec pricham o sopstvenim greshkama i naivnostima, da se razoblichim do kraja. Evo shta mi josh, naivnom i sklonom greshkama kakav jesam, nije jasno. Ti shto vichu Ko Hebe Rusiju to vrlo racionalno objashnjavaju. Kazhu da ako je to u interesu Imperije Dobra onda Srbija ima sve da trchi da se zameri Imperiji Zla. Jer ce da se u protivnom zameri Imperiji Dobra. Shto ce sigurno proizvesti strahotne posledice. Pa ja izgleda nishta ne shvatam. Ja sam uvek mislio da je opasnije zamerati se Imperiji Zla!? Da su konsekvence nekako izvesnije...Izgleda mi da ja uopshte ne kapiram dihotomije, ma ni koliko Zoroaster...
Doctor Wu Doctor Wu 06:26 28.07.2010

Re: jedan (zakasneli) komentar...

Domazete, nijedan tvoj komentar nikad nije dovoljno zakasneo.
Domazet Domazet 15:01 28.07.2010

Lele Dottore...

Doctor Wu
Domazete, nijedan tvoj komentar nikad nije dovoljno zakasneo.

...pa nije valjda da ti chitash ove moje neozbiljancije!? A ja mislio da imash pametnija posla. Sad cu morati da se uozbiljim. Imash li neku sugestiju?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana