Život

Gola i krajnje subjektivna istina

Srđan Fuchs RSS / 27.07.2010. u 05:58

Apocalypse_vasnetsov.jpgPosmatram drustvo oko sebe nakon 11 godina odsustva. Secam se jasno trenutka iz 1999. godine kada sam prelomio u sebi i odlucio da napustim sav prethodni svet osecanja, utisaka, misli, recju, svega sto me je cinilo licnoscu do tog trenutka. Za mene licno, 1999-a je obelezila odredjenu apokalipsu dotadasnjeg licnog iskustva, mozda i vise nego sto je delovala apokalipticno na drustvo kao celinu.

Otisao sam u svet, sa jasnom idejom zasnovanom na emotivnoj i duhovnoj uverenosti da za mene nece biti napretka u razrusenoj srpskoj sredini. Nisam prihvatio osudu zivota na stagnaciju, i uzeo sam vlastitu sudbinu u vlastite ruke.

Vreme je teklo, sa njim i sve drugo. Taj neki covek iz najranije povesti ljudskih ideja je zaista bio vanredno u pravu kada je rekao da sve tece i menja se. Sve, osim drustva koje sam napustio pre tih 11 godina. Ono, cini se, osim neznatnih modifikacija otelovljenih pretezno u cinjenici da nema vise Milosevica sa svojim krimopolicijskim kartelom – danas su kriminalno i policijsko dve razdvojene ravni; dakle ono kao da prebiva u nekom cudnom mehuru samozadovljstine, zivljenja u nostalgicnim uspomenama, ili, kriminalno uzev, u gramzivosti danasnjeg dana posto sutra moze i da se ne zbude.

Naravno, tu su i mali ljudi, oni koje ne vidimo zato sto su prikriveni teskobom egzistencije, viseclane porodice koje zivotare na marginama sa mesecnim primanjima od par hiljada dinara. Vec samo postojanje ovakvih familija u nas ukazuje svu promasenost reformi, skida veo sa i previse izlizane i jadne demagoske forme “nusprodukta drustva u tranziciji”. Samo postojanje ovakvih familija, ciji broj je ko zna koliki, wow, digresija, jedna medijska kuca u nas je otkrila postojanje jedne takve familije: 4 clana, 8 hiljada dinara mesecnih primanja, mesni obrok jednom u vise meseci… dakle opet, samo postojanje ovakvih ljudi ukazuje na to da se drustvo pomaklo od navedenog gore apokalipticnog ambisa silinom puzevljevog pokreta…

No hajde, obecao sam sebi da se necu ispuniti besom dok budem razmisljao o ovim stvarima.

Ovo ovde drustvo je jedan veliki flop, neuspeli projekat, pun finoodevenih glasnogovornika i predstavnika Lazi, lazi o velikim i malim stvarima, lazi sto upucuju na ekonomski oporavak, na bolje i stabilno sutra u kojem ce viseclaneporodice, gladujuce, biti ruzna koshmarna uspomena… nece biti bolje, nece dinar nikada prestati da bude potcenjen u odnosu na evro, koji uzgred, globalno uzev, stalno gubi vrednost. Digresija: dinar strashno gubi vrednost u odnosu na evro koji je i sam strashno obezvredjen… I kao vrh sluzenja lazi je besciljni iluzionizam da ce medjunarodni sud pravde presuditi u nasu korist, jer pobogu, nasi zivoti ce se dramaticno popraviti onda kada nam savest bude mirna jer svet kaze da je kosovska deklaracija o nezavisnosti bespravni akt… a cak ni to nam nisu dali, ni tu mrvicu nade da nam barem imanje nece rasparcati.

I to me neminovno vraca u raspolozenje od pre 11 godina – moj puz golac se nije udaljio od ambisa ni za polovinu zamaha puzevljevog koraka. Egzil se produzava, I dalje smo homeless-i, samoprognani iz ovog drustva Lazi.



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

escherichije_colic escherichije_colic 06:31 27.07.2010

More ...

seceranac seceranac 06:46 27.07.2010

Re: More ...

Mislim da je jedna druga pesma iz 90-tih prikladnija
gedza.73 gedza.73 10:40 27.07.2010

Re: More ...

escherichije_colic

Aaa, ne može. Ovu pesmu sam ja rezervisao za mene i N. Krstića.
Tapiju na nju imam samo ja. Il ću ti naplatim autorska prava.
...................................
Izvini, pogrešio sam. Naša je pesma
VOLI ME DANAS VIŠE NEGO JUČE.
V V 07:34 27.07.2010

Moguce resenje

Iz ovoga sto si napisao, a sa cime se slazem i mislim da je cinjenicno stanje u srpskom drustvu, moze se izvesti i ovakav zakljucak:

Najveca prepreka prosperitetu i napretku srpskog drustva se ne nalazi nigde drugde osim u Beogradu - u Parlamentu Srbije, u Vladi Srbije, u Predsednistvu Srbije, u svim njenim drzavnim institucijama - tj. da budemo precizniji, u ljudima koji obavljaju najvise drzavne funkcije i koji sebe nazivaju "politickom elitom". Najveci deo tog sistema, tj. najveci broj ljudi koji cine taj sistem, je ostao nepromenjen zadnjih dvadeset godina.

Ako je ovo sto sam napisao tacno, onda je nasa duznost kao gradjana ove Republike i kao racionalnih bica da uradimo ono sto je u nasem interesu - da srusimo prepreku koja se isprecila izmedju nasih zivota kakvi su danas u ovakvoj drzavi i zivota dostojnih coveka koje bi mogli da zivimo u nekoj buducoj drzavi. Prema tome, mislim da je nasa ljudska, pa ako hocete i patriotska, duznost da srusimo drzavu Srbiju ovakvu kakvu je poznajemo u poslednjih dvadeset godina. Na trulim temeljima se ne moze graditi, a temelji na kojima se ova drzava zasniva su vise nego truli. Nas vise miliona ne sme vise da prihvata da zivi u drzavi u kojoj srecu moze da pronadje samo par hiljada ljudi koji se nalaze u srcu ove, realno, oligarhije, ili su bliski istoj. Prema tome, aktivan rad na rusenju drzave Srbije je nesto sto je racionalan i patriotski cin danas za vecinu njenih gradjana. Niko nam nece pokloniti uredjenu drzavu vec je sami moramo stvoriti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:15 27.07.2010

Re: Moguce resenje

Rešenje nije u rušenju, već u stvaranju gradjanskog pokreta poput poljske "Solidarnosti", koji će da gradi bolju, moralniju, prosperitetniju i tolerantniju Srbiju! U redovima potlačenih, opljačkanih i obespravljenih već ima dovoljno hrabrih, umnih, obrazovanih i sposobnih ljudi, ali je po ko zna koji put opet problem u srpskoj društvenoj eliti. Nema kritične mase inteligencije, nekorumpirane i odlučne, koja bi osnivanjem gradjanskog pokreta barem pokušala da naznači put izlaska iz ovog ćorsokaka! A nemamo ni uticajnu i delotvornu vladu u senci! Zašto!?
antioksidant antioksidant 08:26 27.07.2010

Re: Moguce resenje

Zašto!?

нећемо је
не треба нам
добро нам је овако
да није - променили би смо нешто

а слика из поста је за 2 препоруке!
V V 08:29 27.07.2010

Re: Moguce resenje

Naravno da neko mora i da izgradi - u principu se slazem sa tobom. Problem je u tome sto je drzava Srbija, posle 5. oktobra 2000., bila kao neka potpuno oronula, urusena kuca sa temeljima koji su pucali i tonuli u zemlju. Cast izuzecima(!), ali vecina koja je preuzela vlast nije posedovala intelektualne i moralne vrline koje su bile neophodne da bi se shvatio obim i tezina posla. Srbija danas je ta ista trula i oronula kuca kojoj je fasada okrecena i svet, kada prolazi pored nje, misli da se ne razlikuje mnogo od drugih kuca u selu. Mi, koji zivimo u njoj, znamo gorku istinu. Da bi se bilo sta ovde izgradilo, prvo se mora srusiti sve do temelja - ukljucujuci i temelj. Mnoge su vrline neophodne da bi se uredjena drzava, po standardima 21. veka, izgradila, ali jedna stoji ispred svih - hrabrost!
seceranac seceranac 08:35 27.07.2010

Re: Moguce resenje

Rešenje nije u rušenju, već u stvaranju gradjanskog pokreta poput poljske "Solidarnosti", koji će da gradi bolju, moralniju, prosperitetniju i tolerantniju Srbiju!


Mislim da nisi bas morao da navodis ovaj primer, Solidarność bas i nije dobar uzor za "gradjanski pokret" i mnogo mutnih prica oko njega kruzi i dan danas.
filvas filvas 09:58 27.07.2010

A Sudden Drop

Po naslovu sam očekivao malo drugačiji tekst, i već sam se unapred bio spremio da ti čestitam na hrabrosti da svoj život predstaviš možda drugačijim nego što ljudi misle (kakvim god da ga zamišljaju). Mislio sam, napisaćeš da je život u samonametnutom egzilu možda bio nepotreban, da je to zapravo konformizam, ili da ćeš pokazati ljudima koji u Srbiji žive da nada uprkos svemu postoji. Nažalost, ti si samo bacio nekoliko malih zrnaca soli na ranu koja već više jedva da i boli, toliko su ljudi naviknuti da je trpe, a možda su mnogi i rodjeni već ranjeni.

Ako te muče egistencijalna pitanja, verovatno je i potrebno da se još jednom uveriš da drugog izbora nije ni bilo. Verujem da nije. Nasa lična, najintimnija iskustva dogadjaja nisu podlozna poredjenju.

Ali nije Srbija zaostala. Ako je neko zaostao, zaostali smo mi ljudi. Svaki od nas pojedinačno. Neki su zaostali u Srbiji, neki su zaostali u inostranstvu. Neko je otišao da bi zaostao, neko je ostao da ne bi zaostao.

Da li su svi oni koji danas u Srbiji žive u dobrom raspoloženju, ne u blagostanju, već u običnom dobrom raspoloženju, nekakvi prestupnici? Da li je nešto više novca jedina stvar koja Srbe može učiniti srećnima? Jer, možda nas upravo tu čeka pravo lice apokalipse. Ili pravo prosvetljenje.

Ne sedeti besposlen. Uraditi nešto što nema cenu. Biti zahvalan. Biti ljubazan. Biti dostojanstven. Znati svoja prava. Znati svoju odgovornost. Ove stvari ne koštaju ništa.

nerod nerod 10:23 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Ove stvari ne koštaju nista.

...i nisu uslovljene mjestom pod kapom nebeskom. Preporuka!
seceranac seceranac 10:40 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

filvas
Po naslovu sam očekivao malo drugačiji tekst, i već sam se unapred bio spremio da ti čestitam na hrabrosti da svoj život predstaviš možda drugačijim nego što ljudi misle (kakvim god da ga zamišljaju). Mislio sam, napisaćeš da je život u samonametnutom egzilu možda bio nepotreban, da je to zapravo konformizam, ili da ćeš pokazati ljudima koji u Srbiji žive da nada uprkos svemu postoji. Nažalost, ti si samo bacio nekoliko malih zrnaca soli na ranu koja već više jedva da i boli, toliko su ljudi naviknuti da je trpe, a možda su mnogi i rodjeni već ranjeni.

Ako te muče egistencijalna pitanja, verovatno je i potrebno da se još jednom uveriš da drugog izbora nije ni bilo. Verujem da nije. Nasa lična, najintimnija iskustva dogadjaja nisu podlozna poredjenju.

Ali nije Srbija zaostala. Ako je neko zaostao, zaostali smo mi ljudi. Svaki od nas pojedinačno. Neki su zaostali u Srbiji, neki su zaostali u inostranstvu. Neko je otišao da bi zaostao, neko je ostao da ne bi zaostao.

Da li su svi oni koji danas u Srbiji žive u dobrom raspoloženju, ne u blagostanju, već u običnom dobrom raspoloženju, nekakvi prestupnici? Da li je nešto više novca jedina stvar koja Srbe može učiniti srećnima? Jer, možda nas upravo tu čeka pravo lice apokalipse. Ili pravo prosvetljenje.

Ne sedeti besposlen. Uraditi nešto što nema cenu. Biti zahvalan. Biti ljubazan. Biti dostojanstven. Znati svoja prava. Znati svoju odgovornost. Ove stvari ne koštaju nista.



mislim da smo mi u srbiji tokom veceg procenta vremena mnogo srecniji i zadovoljniji, problem je sto su nam oni periodi u kojima smo sj...ni mnogo duboki jer su vezani za pustu egzistenciju. Sa druge strane mi se cini da napolju nemaju tih dubokih teskih perioda ali mi se isto tako cini da su im je ono svo ostalo vreme mnogo plice i sa manje srece i zadovoljstva - kada se sve sabere i oduzme gausova raspodela odradi svoje - svi smo mi tu negde
filvas filvas 10:47 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Ne bi trebalo da zaključujemo samo na osnovu sopstvenog iskustva. Šta mi znamo o ljudima? Kulture se razlikuju. Navike se razlikuju. Strahovi se razlikuju. Mislim da je najvažnije vratiti ljudima dostojanstvo i veru u same sebe. Oni koji poseduju te dve stvari mogu da postignu sve. Zato umesto ubijanja u pojam, treba ljude bodriti.
edi-va edi-va 11:27 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Ne sedeti besposlen. Uraditi nešto što nema cenu. Biti zahvalan. Biti ljubazan. Biti dostojanstven. Znati svoja prava. Znati svoju odgovornost. Ove stvari ne koštaju ništa.


edi-va edi-va 11:30 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Sa druge strane mi se cini da napolju nemaju tih dubokih teskih perioda ali mi se isto tako cini da su im je ono svo ostalo vreme mnogo plice i sa manje srece i zadovoljstva - kada se sve sabere i oduzme gausova raspodela odradi svoje - svi smo mi tu negde


Ništa se tebi ne čini.
srdjan.pajic srdjan.pajic 11:32 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Sa druge strane mi se cini da napolju nemaju tih dubokih teskih perioda ali mi se isto tako cini da su im je ono svo ostalo vreme mnogo plice i sa manje srece i zadovoljstva - kada se sve sabere i oduzme gausova raspodela odradi svoje - svi smo mi tu negde


Dobro si rekao: samo ti se čini .

Kad pomenu normalnu raspodelu, mislim da nisi ti baš to najbolje razumeo - kako god da pretabaš podatke, uvek ispada da je bolje živeti negde drugde. Jer smo po kvaliteta života, sadržajnosti, sreći, sigurnosti, smislu i ciljevima koje možemo da dosegnemo, koliko se barem ja sećam, uvek bili izvan 6-sigma. Zato se ljudi i sele uglavnom iz Srbije, a ne obrnuto.


dj dj 11:55 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

mislim da smo mi u srbiji tokom veceg procenta vremena mnogo srecniji i zadovoljniji, problem je sto su nam oni periodi u kojima smo sj...ni mnogo duboki jer su vezani za pustu egzistenciju


slazem se. ja sam u predhodnom zivotu bio bas srecan. i u ovom je krenulo do jaja al poslednjih 20 godina nesto zeza. jedino me tesi sto drugi narodi zive plice i sa manje srece i zadovoljstva. jadni ljudi, propustaju da upoznaju dubinu i zivot na dnu. greota
seceranac seceranac 12:01 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

srdjan.pajic
Sa druge strane mi se cini da napolju nemaju tih dubokih teskih perioda ali mi se isto tako cini da su im je ono svo ostalo vreme mnogo plice i sa manje srece i zadovoljstva - kada se sve sabere i oduzme gausova raspodela odradi svoje - svi smo mi tu negde


Dobro si rekao: samo ti se čini .

Kad pomenu normalnu raspodelu, mislim da nisi ti baš to najbolje razumeo - kako god da pretabaš podatke, uvek ispada da je bolje živeti negde drugde. Jer smo po kvaliteta života, sadržajnosti, sreći, sigurnosti, smislu i ciljevima koje možemo da dosegnemo, koliko se barem ja sećam, uvek bili izvan 6-sigma. Zato se ljudi i sele uglavnom iz Srbije, a ne obrnuto.



skoro sam gledao na netu emisiju u kojoj naucnici tragaju za izvorom srece i iako ga nisu definitivno otkrili (ne postoji jedan izvor) dosli su do zakljucka da najvise srece kao da istice iz medjuljudskih i to porodicnih i prijateljskih odnosa koji su uvek najjaci u sredini u kojoj neko odraste. Slicno zapazanje imam i iz sopstvenog iskustva.

Iz tog razloga mi se cini da je sreca ipak nesto sto prevazilazi: "kvaliteta života, sadržajnosti, ... sigurnosti, smislu i ciljevima koje možemo da dosegnemo," (naravno sve posle suve egzistencije), zato su kosta rica i jos neke socijalno (u smislu bliske drustvene zajednice) razvijene a ekonomski nerazvijene zemlje u vrhu liste najsrecnijih.

i naprotiv mislim da smo mi dobar period vremena bili u onih 6 sigma al sa druge strane proseka, ti si sigurno malo mladji pa se ne secas tog perioda - odrastanja u srecnoj zemlji 70-tih
Atomski mrav Atomski mrav 12:04 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

kada se sve sabere i oduzme gausova raspodela odradi svoje - svi smo mi tu negde

Naravno. Mi jedemo kupus, oni jedu meso - u proseku, jedemo sarmu.
sybil sybil 13:22 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Kad pomenu normalnu raspodelu, mislim da nisi ti baš to najbolje razumeo - kako god da pretabaš podatke, uvek ispada da je bolje živeti negde drugde. Jer smo po kvaliteta života, sadržajnosti, sreći, sigurnosti, smislu i ciljevima koje možemo da dosegnemo, koliko se barem ja sećam, uvek bili izvan 6-sigma. Zato se ljudi i sele uglavnom iz Srbije, a ne obrnuto.

pa, mislim da krenemo od banalnosti. u srbiji ne smes da hodas ulicom ili ne daj boze da dzogiras ujutru, mozes da zavrsis u bolnici zbog pasa lutalica. na zapadu nema tih problema.
srdjan.pajic srdjan.pajic 13:48 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

sybil
Kad pomenu normalnu raspodelu, mislim da nisi ti baš to najbolje razumeo - kako god da pretabaš podatke, uvek ispada da je bolje živeti negde drugde. Jer smo po kvaliteta života, sadržajnosti, sreći, sigurnosti, smislu i ciljevima koje možemo da dosegnemo, koliko se barem ja sećam, uvek bili izvan 6-sigma. Zato se ljudi i sele uglavnom iz Srbije, a ne obrnuto.

pa, mislim da krenemo od banalnosti. u srbiji ne smes da hodas ulicom ili ne daj boze da dzogiras ujutru, mozes da zavrsis u bolnici zbog pasa lutalica. na zapadu nema tih problema.


Nisam još džogirao, ali me sinoć zamalo pojedoše kučići ispod Mirjevske pijace. U skladu sa Srkijevom tezom o napretku, sad izgleda moram opet da nosim komplet nunčaka zakačenih za ram od bicikle.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:06 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

zato su kosta rica i jos neke socijalno (u smislu bliske drustvene zajednice) razvijene a ekonomski nerazvijene zemlje u vrhu liste najsrecnijih.


Ala bi se ta sreća brzo istopila da Kostarika kojim slučajem nije jedna od glavnih turističkih destinacija za veoma nesrećne Amere.

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:15 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

i naprotiv mislim da smo mi dobar period vremena bili u onih 6 sigma al sa druge strane proseka, ti si sigurno malo mladji pa se ne secas tog perioda - odrastanja u srecnoj zemlji 70-tih


Eto, ja sam baš tada nekako i odrastao i ne sećam se te tvoje preterane sreće o kojoj pričaš. Ok, moji su možda bili neki niži srednji stalež, i naselje je možda bilo nehigijensko, iako deo velegrada, ali sigurno nismo bili bosi i gladni. Išli su jednom čak i u Rim i u Pariz, u redu. I nije bilo rata ni sankcija. Valja je to tvoja definicija sreće, ili se i tebi čini da si vremenom malo previše spustio kriterijume.
Atomski mrav Atomski mrav 14:49 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

pa, mislim da krenemo od banalnosti. u srbiji ne smes da hodas ulicom ili ne daj boze da dzogiras ujutru, mozes da zavrsis u bolnici zbog pasa lutalica. na zapadu nema tih problema.

Sybil, da ti prijavim da sam video pse lutalice u Beču i Roterdamu.
Doctor Wu Doctor Wu 20:22 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

Eto, ja sam baš tada nekako i odrastao i ne sećam se te tvoje preterane sreće o kojoj pričaš.

A kamo SavO Kovacevic, 13. jul & Tjentiste?
Doctor Wu Doctor Wu 20:24 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

u Beču

Austrija nije clanica NATO-a. Samo PfP.
NNN NNN 20:26 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

sybil

pa, mislim da krenemo od banalnosti. u srbiji ne smes da hodas ulicom ili ne daj boze da dzogiras ujutru, mozes da zavrsis u bolnici zbog pasa lutalica. na zapadu nema tih problema.

srdjan.pajic
...sad izgleda moram opet da nosim komplet nunčaka ...
Prestao si da nosiš nunčake?!
Tebe je zapad skroz upropastio!
vishnja92 vishnja92 21:17 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

A kamo SavO Kovacevic, 13. jul & Tjentiste?

aha! reci mu.
reci mu i za ono drugo, znas ono. bruka od coveka, emigranta i rupetara, 3 u 1

(ps - i kada ce vise da nastupi Pajiceva noc - ono, kao Bogojavljenska, al po svetom Srkiju? ovaj blog je postao teska smaracina, ali te-ska)
Doctor Wu Doctor Wu 21:44 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

vishnja92
A kamo SavO Kovacevic, 13. jul & Tjentiste?

aha! reci mu.
reci mu i za ono drugo, znas ono. bruka od coveka, emigranta i rupetara, 3 u 1

(ps - i kada ce vise da nastupi Pajiceva noc - ono, kao Bogojavljenska, al po svetom Srkiju? ovaj blog je postao teska smaracina, ali te-ska)

???????? Sta je bilo? Neki neizdrz udario?
vishnja92 vishnja92 21:52 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

aha, ne znam gde da se denem (jos neizmisljeni smajli)
Doctor Wu Doctor Wu 21:58 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

nuncake u sake, pa na trcanje. ili u gym.
ili weeds (seasons 2 i 3).
vishnja92 vishnja92 22:25 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

pa da, nesto slicno i jeste u planu, od-mah
(hvala)


zuto na rados' :)






edit - ustvari, imam bolju zabavu smisljenu za blog, zove se "autorska za wua". ali bojim se da ce da padne utepancija mene licno, tako da nista.
nuncake.
mara92 mara92 23:32 27.07.2010

Re: A Sudden Drop

sybil

pa, mislim da krenemo od banalnosti. u srbiji ne smes da hodas ulicom ili ne daj boze da dzogiras ujutru, mozes da zavrsis u bolnici zbog pasa lutalica. na zapadu nema tih problema.

Стварно Сибил?
Пробај да џогираш у Вашингтон ДиСију, па може да ти се деси БАР покушај силовања на Молу доле код Монјумента, или убадање ножем код Џеферсон меморијала, а ни Џорџтаун није баш сјајан како се чини на први поглед...Бескућника колико волиш...Мислим, говорим ти о западу - престоници САД-а, чланици НАТО итд.
srdjan.pajic
Nisam još džogirao, ali me sinoć zamalo pojedoše kučići ispod Mirjevske pijace. U skladu sa Srkijevom tezom o napretku, sad izgleda moram opet da nosim komplet nunčaka zakačenih za ram od bicikle.

Боље и не покушавај - билив ми - не знам да ли ти ово "испод Миријевске пијаце" значи део код Максија,јер тамо има пар комада дању, а ноћу једно седам-осам и то повећих...(пробај узбрдо, ка полицијској станици...хехехехехе...ако можеш да "извучеш"
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:53 28.07.2010

Re: A Sudden Drop

mara92
sybil

pa, mislim da krenemo od banalnosti. u srbiji ne smes da hodas ulicom ili ne daj boze da dzogiras ujutru, mozes da zavrsis u bolnici zbog pasa lutalica. na zapadu nema tih problema.

Стварно Сибил?
Пробај да џогираш у Вашингтон ДиСију, па може да ти се деси БАР покушај силовања на Молу доле код Монјумента, или убадање ножем код Џеферсон меморијала, а ни Џорџтаун није баш сјајан како се чини на први поглед...Бескућника колико волиш...Мислим, говорим ти о западу - престоници САД-а, чланици НАТО итд.
srdjan.pajic
Nisam još džogirao, ali me sinoć zamalo pojedoše kučići ispod Mirjevske pijace. U skladu sa Srkijevom tezom o napretku, sad izgleda moram opet da nosim komplet nunčaka zakačenih za ram od bicikle.

Боље и не покушавај - билив ми - не знам да ли ти ово "испод Миријевске пијаце" значи део код Максија,јер тамо има пар комада дању, а ноћу једно седам-осам и то повећих...(пробај узбрдо, ка полицијској станици...хехехехехе...ако можеш да "извучеш"


Hehehe, bas sam juce isao bajsom do te stanice, da cekam jos jednu noc, ovoga puta kevi za licnu kartu. I tu stvarno nema dzukela, samo neke dve buvare koje zive oko policijske stanice i nocu pokusavaju da ti se uvale
u krilo da dzonjaju. A snimio sam i te kod Maksija, valjda su nanjusili skoru propast Miskovica, pa cekaju u prvim redovima na veliku rasprodaju.
A u medjuvremenu vole da se zanimaju sa po kojim okasnelim biciklistom.

Uglavnom, ovako bez nuncaka, vozim krajnje oprezno i gledam ih ispod oka i na prvi znak organizovanja za napad silazim sa bajsa. Ali dobro, ne zalim se, ako su kerovi, barem nisu pit bull-ovi.





vishnja92 vishnja92 07:41 28.07.2010

Re: A Sudden Drop

хехехехехе

haug maro
Atomski mrav Atomski mrav 08:09 28.07.2010

Re: A Sudden Drop

Austrija nije clanica NATO-a. Samo PfP.

Da, pa šta? Sybil reče "na zapadu nema tih problema". A Beč je takođe na Zapadu.
seceranac seceranac 10:02 28.07.2010

Re: A Sudden Drop

srdjan.pajic
i naprotiv mislim da smo mi dobar period vremena bili u onih 6 sigma al sa druge strane proseka, ti si sigurno malo mladji pa se ne secas tog perioda - odrastanja u srecnoj zemlji 70-tih


Eto, ja sam baš tada nekako i odrastao i ne sećam se te tvoje preterane sreće o kojoj pričaš. Ok, moji su možda bili neki niži srednji stalež, i naselje je možda bilo nehigijensko, iako deo velegrada, ali sigurno nismo bili bosi i gladni. Išli su jednom čak i u Rim i u Pariz, u redu. I nije bilo rata ni sankcija. Valja je to tvoja definicija sreće, ili se i tebi čini da si vremenom malo previše spustio kriterijume.



moji su bili srednja klasa, nismo razmisljali niti brinuli o placanju racuna i hrani, moji su radili ni malo a ni previse, vozili smo se u tristacu, ja sam svako leto provodio srecan i slobodan na splavu na savi sa gomilom drugova i brace i sestara (ne-rodjenih), a relativno redovno smo isli i na more, rim i pariz sam obisao tek na fakultetu

e ovo bi se sada na razne nacine moglo porediti sa srecom u detinjstvu i zivotu nekoga iz neke druge zemlje onda i/ili danas, ali to je poprilicno individualna stvar.

da neko upita danas nekog od 20% tinejdzera u americi koji su imali u nekom momentu ili trenutno imaju depresiju (13% u UK) ili neko od 15% dece koji imaju razne druge psiholoske poremecaje-disordere (probleme sa ishranom - anoreksija, bulimija, bipolar, hiperaktivnost, strepnje ...) sta misle o svom odrastanju u toj zemlji svaceg bi se naslusali al ponajmanje o sreci.

Tvoje detinjstvo je verovatno bilo tipicno ali tvoje doimanje istog ne nuzno - u tome je kvaka
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:47 28.07.2010

Re: A Sudden Drop

Стварно Сибил?
Пробај да џогираш у Вашингтон ДиСију, па може да ти се деси БАР покушај силовања на Молу доле код Монјумента, или убадање ножем код Џеферсон меморијала, а ни Џорџтаун није баш сјајан како се чини на први поглед...Бескућника колико волиш...Мислим, говорим ти о западу - престоници САД-а, чланици НАТО итд.

aj lav mara92

ps. hvala ti što imaš živaca da se baviš Sybil pa te čitam sa zadovoljstvom, punoga srca i suza u očima, što od smeha što od romantiĆno zanosa
sybil sybil 10:42 29.07.2010

Re: A Sudden Drop

Стварно Сибил?
Пробај да џогираш у Вашингтон ДиСију, па може да ти се деси БАР покушај силовања на Молу доле код Монјумента, или убадање ножем код Џеферсон меморијала, а ни Џорџтаун није баш сјајан како се чини на први поглед...Бескућника колико волиш...Мислим, говорим ти о западу - престоници САД-а, чланици НАТО итд.

sto bas tamo? zna se da ne smes da zalazis po nekim kvartovima. probaj central park ili neki beach u kaliforniji.
stasava stasava 10:06 27.07.2010

negde izmedju

Sve sto si napisao o Srbiji stoji, ali ja sam htela da kazem nesto o drugoj stvari. Nikada ne moze da se napusti prethodni svet utisaka, osecanja i misli. Covek je bice kontinuiteta i tu lezi zamka odlaska ili bezanja iz zemlje. Zaboravljanja nema, sve je u coveku, sva prethodna iskustva, osecanja i misli on nosi sa sobom, ma gde otisao, nekada i pobegao. I onda, kao cvet u pogresnoj sredini i klimi, zivi negde izmedju.Sve ovo-iz sopstvenog iskustva.
sentinel26 sentinel26 11:20 27.07.2010

Kada se uselio virus ovdje ?

Dobro ste opisali ovo što vidimo i što nam se servira sada kroz prozore Javne TV kuće:
Ovo ovde drustvo je jedan veliki flop, neuspeli projekat, pun finoodevenih glasnogovornika i predstavnika Lazi, lazi o velikim i malim stvarima, lazi sto upucuju na ekonomski oporavak, na bolje i stabilno sutra u kojem ce viseclaneporodice, gladujuce, biti ruzna koshmarna uspomena… nece biti bolje, nece dinar nikada prestati da bude potcenjen u odnosu na evro, koji uzgred, globalno uzev, stalno gubi vrednost. Digresija: dinar strashno gubi vrednost u odnosu na evro koji je i sam strashno obezvredjen… I kao vrh sluzenja lazi je besciljni iluzionizam da ce medjunarodni sud pravde presuditi u nasu korist, jer pobogu, nasi zivoti ce se dramaticno popraviti onda kada nam savest bude mirna jer svet kaze da je kosovska deklaracija o nezavisnosti bespravni akt… a cak ni to nam nisu dali, ni tu mrvicu nade da nam barem imanje nece rasparcati.


U sve pore društva, u sve segmente vlasti usjelio se neki otrovni virus koji jednostavno drži jedan prozor državne kuće stalno zatvoren tako da stalno imamo sužene vidike.

Rukovodstvo zemlje je sinoć, podržano od narodnih predstavnika da nastavi po starom.
Glavu u pijesak i dalje pa šta bude.
Pravda je samo ono što mi mislimo da jeste, pravda stanuje samo kod nas a svugdje okolo cveta nepravda i zlo.

Na današnji dan 1189. godine raški župan Stefan Nenamnja je sakupio sve raspoložive djakonije i u Nišu dočekao i ugostio Fridriha Barbarosu kao najvećeg prijatelja.

Sigurno su mnogi u Raškoj toga dana bili gladni, ali on nije pravio plan "B" za sebe nego je pretpostavio kako je mogao da izgleda Fridrihov plan "B".

Cijeli ondašnji i današnji razuman svijet kazao je da je on to uradio pametno i korisno.
Od mogućeg potencijalnog neprijatelja neočekivano je dobio moćnog prijatelja.

Mi danas smanjujemo broj prijatelja u Evropi i na Zapadu, tamo gdje je eknomska i vojna moć i njihove zamjene tražimo u Africi.

PS.
Uz preporuku za tekst, tebi i tvojoj porodici želim sve najbolje.
noboole noboole 08:51 28.07.2010

Re: Kada se uselio virus ovdje ?

sentinel26

...
Na današnji dan 1189. godine raški župan Stefan Nenamnja je sakupio sve raspoložive djakonije i u Nišu dočekao i ugostio Fridriha Barbarosu kao najvećeg prijatelja.

Sigurno su mnogi u Raškoj toga dana bili gladni, ali on nije pravio plan "B" za sebe nego je pretpostavio kako je mogao da izgleda Fridrihov plan "B".

Cijeli ondašnji i današnji razuman svijet kazao je da je on to uradio pametno i korisno.
Od mogućeg potencijalnog neprijatelja neočekivano je dobio moćnog prijatelja.

Mi danas smanjujemo broj prijatelja u Evropi i na Zapadu, tamo gdje je eknomska i vojna moć i njihove zamjene tražimo u Africi.

PS.
Uz preporuku za tekst, tebi i tvojoj porodici želim sve najbolje.



Mamu mu krstasku, mi Zemunci jos pamtimo kako su sam razvalili grad posto smo im isprebijali nekoliko vojnika koji su muvali nase ribe.
djukastofitjuka djukastofitjuka 14:34 27.07.2010

+1

"Egzil se produzava, I dalje smo homeless-i, samoprognani iz ovog drustva Lazi."

I mi, isto.
vishnja92 vishnja92 20:19 27.07.2010

vilovnjace

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:56 27.07.2010

Srđane, izvinjavam se, mlogo se ...

... izvnjavam u svoje lično ime, a izvinio bih ti se i u ime svih drugih koji su ostali u Srbiji, ali nisam ovlašćen.

Žao mi je što smo te razočarali i što u ovih 11 godina, koliko si odsutan, nismo ni najmanje napredovali. Žao mi je što od 1999.godine pa do danas u Srbiji, ne samo da nije ništa bolje, već je, po tvom uvidu, i mnogo gore.
Trudili smo se koliko smo umeli, znali i mogli, ali eto vidiš i sam, takvi smo, kakvi smo i tako je, kako je.

Obećavam ti, Srđane, da ću učiniti sve što je u mojoj moći da, kada nam ponovo dođeš za 11 godina, budeš bar malo manje razočaran i da se osećaš lepše.

Međutim, u svakom zlu ima i dobra. Ovde je dobro u tome što si ti, Srđane, zaključio da si pre 11 godina doneo pravu odluku i nikakvoj griži savesti nema mesta.

djukastofitjuka djukastofitjuka 09:47 28.07.2010

Re: Srđane, izvinjavam se, mlogo se ...

Vojislav Stojković
... izvnjavam u svoje lično ime, a izvinio bih ti se i u ime svih drugih koji su ostali u Srbiji, ali nisam ovlašćen.

Žao mi je što smo te razočarali i što u ovih 11 godina, koliko si odsutan, nismo ni najmanje napredovali. Žao mi je što od 1999.godine pa do danas u Srbiji, ne samo da nije ništa bolje, već je, po tvom uvidu, i mnogo gore.
Trudili smo se koliko smo umeli, znali i mogli, ali eto vidiš i sam, takvi smo, kakvi smo i tako je, kako je.

Obećavam ti, Srđane, da ću učiniti sve što je u mojoj moći da, kada nam ponovo dođeš za 11 godina, budeš bar malo manje razočaran i da se osećaš lepše.

Međutim, u svakom zlu ima i dobra. Ovde je dobro u tome što si ti, Srđane, zaključio da si pre 11 godina doneo pravu odluku i nikakvoj griži savesti nema mesta.




Eto, super, znaci svi su zadovoljni.
chole10 chole10 21:09 27.07.2010

Da, da . . . potpuno si u peravu. . .

. . . samo sto sam ja posle'99 sacekao da dodju "nasi". U svemu tome imao sam neku svoju malu ulogu 2000 god. A onda "nasi" nisu nista uradili, pa su oni "stari" dali nalog i ubili jedinog "naseg" sposobnog da napravi promene.Posle tog dogadjaja ino partneri se nisu javljali 30 dana (jer kakva je to zemlja kada nije sposobna da resi problem ubistva premijera). Ocekivali su neku "nasu" burnu reakciju. Ni tada nisam shvatio da treba da odem.
Bio sam predsednik drustva srpsko kineskog prijateljstva. Godinu dana smo radili (nas 15, predstavnika privrede 8 gradova Srbije i predstavnici kineske ambasade u Bgd.) na projektu ekonomske saradnje uvoza,prerade 9 artikala (koze, papira, teksas platna, kikirikija, el. kola,. . . )i njihovog plasmana na trziste evrope. Projekat je bio takav da bi pored vec postojecih 200 preduzeca u Srbiji trebalo otvoriti jos toliko "sestrinskih" firmi. Ali . . .
Osnivac i mentor ljudi iz SANU, od njih i od nekih ljudi iz ministarstva za ekonomske odnose sa inostranstvom dobio sam informaciju da projekat stopiramo.

Tada sam shvatio da "nasi" bilmezi ne zele, ne znaju i ne umeju nista dobro da urade za za buducnost naroda u Srbiji, niti ih to i interesuje.

Kada sam se pozalio svom mentoru i dragom prijatelju, akademiku, sta se sve dogodilo. Kave ce posledice sve to imati. Kakve su mogucnosti propustene i da zato planiram da odem u Kanadu, on me je saslusao i posle minute cutanja rekao mi. . . ."Znate Dragane, kada budete krenuli tamo, svratite do mene, . . . imam jedan paket da posaljem svojoj cerki. Ona tamo dugo vec zivi".

Kosovo!
To je takva samarcina Srbiji da izjave vlade poistovecujem sa izjavom Milosevica:" Zelim da cesitam srpskom narodu na POBEDI". (1999)
Iz svih izjava vlade se oseca zadah trulezi, smrada i zabokrecine. Gomila sakatih, gluvih, slepih, umobolnih ljudi koji svojim izjavama iritiraju zdrav razum.

Izvinjavam se ako sam nekoga uvredio.

No, bez obzira! Mi smo srecni van Srbije, ljudi u Srbiji su srecni takodje, svima je lepo . . . idemo dalje. Jer kako kaze ANTIOKSIDANT - da nam ne valja mi bismo nesto promenili. Ovako . . . ZIVELI!!! Ko sta pije . . . ja placam!Moja tura!

Srdjane mozda sam odstupio od teme, izvini!
Preporuka za tekst



Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 21:16 27.07.2010

uvek o tome rrazmisljam

za mene je srbija, najveca, najteza i najljuca rana!
srdjane, lepo opisano!
escherichije_colic escherichije_colic 07:23 28.07.2010

Ја сам луд, као пакао и нећу да ово више

docsumann docsumann 10:07 28.07.2010

!

escherichije_colic escherichije_colic 14:58 28.07.2010

Re: !

Odličan je Henri, obožavam ga.
docsumann docsumann 09:23 29.07.2010

Re: !

Odličan je Henri, obožavam ga.


tom tom 15:01 28.07.2010

@srdjan

Srbija smo mi, njeni stanovnici. Na žalost, mi smo se suviše malo promenili na bolje, pa tako i država...
ljuboten ljuboten 20:04 28.07.2010

Gola i krajnje subjektivna istina

“Nisam prihvatio osudu zivota na stagnaciju, i uzeo sam vlastitu sudbinu u vlastite ruke.”

Velika, ako ne i najveća, svetska lutalica, činimi se, Tibor Deri, napsiao je “Kada nađeš sebe možeč se smejati i u paklu.”
U tim zemljama u koje odlazaite vi mladi tražeći sreću, naši seljani imaju izreku, iako je neko pripisuje ruskim seljanima: “Njhove misli su kako razvratna žena, majstorje zna ali ne miluje”. Drugim rečima naš Andrić je zapisao:”S mukom i tugom blago teče”.
Погледајте ове стихове:
Сморен свим овим, вапим смрт смирену,
Видећ заслужног што ће просјак бити,
Најчишћу веру тешко погажену,
Никоговића што сјајем се кити.
Највише части срамно кривом дате,
...Изврсност коју законито блате,
...Лудост што влада, ко доктор, вештином,
Глупост бркају са простом истином.

Знате ли ко је и када написао ове стихове?
Шекспир, пре четири стотине година!

Linkoln: “Mudrost je iskovana od smrtnih rana”.

Znači, kada kukamo i druge optužjemo, mi još uvek nismo mudri, jer namamo rešenja za svoj, a hteli bi da odlučujemo za teđe živote.

Већина преживе живот плашећи се од смрти, јер никада и не потраже себе и свој Дом. Они који потроше живот тражећи свој дом узлуд су живели. Само они који се смире не јуре тражећи се, нађу себе и свој Дом могу мирно да преживе остатак живота.

У вези с тим ево још једне мудре поуке која се односи на пољопривреду: „Ако хоћеш да урадиш нешто добро за годину дана – посеј кукуруз; ако хоћеш за 10 година – посади воћку; ако пак хоћеш за 100 година – школуј људе.

Да се сетимо једне старе мудрости: ,,Ако ми испричаш – заборавићу, ако видим – сетићу се, ако урадим – знаћу”. Зашто је баш ова мудрост важна?

„Незнање је једини порок“ (Албер Ками)

„Обиље и мир стварају кукавице;
Невоља је увек мати чврстине“. Шекспир, „Cimbelin“, III, 6.

„Човек – то је победа над себичношћу, чистота душе и вера у идеал, лепота и светост моралне узвушености, то је љубав за људе и подвиг жртвовања за трајне вредности.“ Достојевски, „Понижени и увређени“

Мушици годи горуће светло, лети к њему по већу срећу него што је вечерња сјена, а нађе тегобу и бол. (Јосип Јурич: „Лепа Вида“)

„Najdalje se stiže kada se ostane u mestu.“

Kada se zna ovo, ne može da se pomisli da treba sve rušiti, to i nije moguće, jer smo sada pod patronatom svetske oligarhije koja za njene potrebe izaziva ratove i stvara sirotinju u svetu.
Ali ono što treba uzeti za najveći greh ljudima na vlasti u Srbiji, to je što ne odluče da obrazuju mlade. Ne samo u škole, već preko državne televizije, da uče mlade šta je to Čovek i kako stići do tog nivoa. Pa da svi oni koji se nauče da idu tim putem da budu javno cenjeni. Dok bi oni koje ih zavode plačenici na TV stanicama, sa programima koje drže ljude zarobljene u ljudsku glupsot, a ta je najveća, kao što je sve najveće što je ljudski um dobro stvrorio, u najniži nivo svesti.
Pa zato i sami koji odlučuju u vrhu vlasti pokazuju, čast nekolicini, da još uvek nisu stasali do nivoa Čoveka u sebi. Samo budale će pomisliti da nije vašno što su ljudu u vrhu vlasri najbrže što su mogli pokupovali svi nova moiderna odela na šrtafte, bez da se zastide da se pojavljuju pred unezverenim, beznadežnim, nezaposlenim, osrimošenim, pa i gladnim narodom.
behemot123 behemot123 22:50 28.07.2010

Welcome...

... back to hell, брате раковички . Sve si lepo rekao. Ovde smo i dalje patrijote sleš izdajnici, kome je kako srcu draže i to je menje više jedina zabava. A oni trpaju lovu u banke i žive. Naš život, pak, teče i ne pita za zdravlje i da li ti je svega dosta. Osvrneš se, a juriša bezglavo četvrta decenija. Prilično užasno i besmisleno.

Ne znam šta bih dodao. Video si da su nam digli toranj, mada kad sve saberem, nisu ni morali. Toranj, da nam izbije oči...

Povremeno pročitam tvoj tekst o bubnjevima Darkvuda i pustim koju suzu za straćenu mlados‚u Srbadiji... Nek ide život...

Sve najbolje tebi i tvojoj porodici. Poklanjam ti ovu pjesmicu, mislim da gadja crtu teksta. Sevdah i Rakovica forever... Živ bio!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana