Duugacak radni dan

Strongman RSS / 05.12.2007. u 09:16


kramskoy3.jpgOdavno sam se naucio da ne odbijam ponudjen posao. Nije to nikakav filozofski zanos. Nuzda i muka me naterale. Zacas se stvari preokrenu i nema prihoda. Onda zalis sto si propustio tamo negde da zaradis koju paru. Jos pocetkom mog zitija u Americi moj prvi posao je bio postavljanje tendi. Merdevine, burgija, gedore, vezivanje cvorova, 35c u hladu te iste tende,... Dosta sam naucio o tome. A najvise da cenim rad.

Onda su naisli finiji, izbacivacki poslovi. Odlazim oko 10 uvece u diskoteku, obucen u crno, na opasno. Majem po diskoteci opominjuci pijane da ne prave stetu ili incidente. Po potrebi se i pobijem. Vracam se kuci oko 5 ujutru. Nekad imam krv na sakou a nekada ne. Skoro kao doktor.

U jednoj od diskoteka sam i upoznao tipa kod koga i dan danas radim. I to radim "u struci". Nekada davno ja sam bio strucnjak za informacione tehnologije. Sada mi samo ostala magistarska titula. Radim preko dana od 1 po podne do 8 - 9 uvece. Sedim za kompjuterom. Proveravam neke fotografije, neke kamere. Citam neke poruke i lovim prevarante koji hoce da prevare lakoverne usamljene duse. Posao nije naporan a i in vivo sam na internetu. Zvanje mi je webmaster.

Kada se iskombinuju obe plate i iz diskoteke i iz firme ima se za normalan zivot, bez stiskanja. Samo jedna plata ne resava skoro nista. Nedovoljna je za pokrivanje osnovnih troskova zivota. Odatle je i razumljivo zasto Amerikanci trce s posla na posao i neguju strah od gubitka posla. Jer ako izgube posao nemaju nacina da placaju ratu kredita za kucu/kola. Ako ih potera maler par meseci i ne placaju ode sve na dobos. Strasno. I ja tako isto. Kuku ako izgubim posao.

Osim izbacivackim i inzenjerskim poslom, bavim se i jos nekim honorarnim poslovima. Posto se pomalo razumem u tegove, privatno treniram one kojima je dosadilo da im, uz pivo, u pabu svi obaraju ruku. To ne donosi neke nenormalne pare ali donosi konstantno.

Cak i moj auto radi. Lincoln Towncar je i izmisljen kao limuzina i ja ga povremeno tako i koristim. Kada se ukaze prilika, a to bude 3 - 4 puta mesecno, bavim se i prevozom ljudi. Zavisno od relacije moze da se za 2 sata zaradi od 60 do 100 dolara. Kada je dobar mesec zaradim i pola kirije pijuckajuci getorejd dok vozim ka aerodromu.

Bavim se i bodigardingom i obezbedjenjem na snimanjima za neki od nasih porno sajtova. Bodigarding mi donosi i vece pare i vidjam ludje stvari. Ali bas kao da ih Felini, Kusturica i Tarantino zajednicki reziraju. Ima i seksa, i droge, i nasilja, a jedino je rock and roll nekako stidljiv. Po opisu posla drogu i seks sam samo otpratio pogledom, i to kraickom oka, a u nasilju sam, eh zivote, morao da ucestvujem. Rock and roll imam u venama pa ga ne bih posebno razmatrao kao biznis kategoriju. S druge strane na snimanju pornica kao da je budzet prepolovljen pa ima samo seksa i droge. Tu samo posmatram. Vec mi polako postaje dosadno.


Leto u Majamiju je mnogo vrelo i ima manje turista nego zimi. To je i logicno, jer zimi ljudi beze iz hladnih krajeva u tople. A leti niko nije lud da iz vrucih ide u vrele krajeve. Opada i ponuda poslova. Opada i zarada. Leto mu dodje kao spora sezona, skoro elementarna nepogoda. A mene je zadesio peh da sam pocetak leta docekao bez stalnog zaposlenja u diskoteci. Dakle bio sam na jednoj plati a to nikako nije dovoljno za zivot. Para sve manje, placaju se samo najosnovnije stvari. Trepti crvena lapica. Pocelo da se tone.

Obilazim diskoteke ali mrka kapa. Ne nalazim posao. Jasno mi je da kad je spor poso, diskoteke zadrzavaju stari oproban kadar. Niko ne zaposljava nove. Uvidjam da sam u nezgodnoj situaciji. Daleko je pocetak sezone a ja sam istrosio onu minijaturnu ustedjevinu koju sam imao. Smeta mi trepcuce crveno. Bode mi oci. Pocinjem da trazim bilo kakav posao. Ne pitam. Ni sta se radi, ni koliko se placa. Bitno je da se placa.

Selim neke bogate tipove. Pada par stotki. Jedan poznanik renovira kancelarije pa idem i izbacujem ogromne kolicine smeca upakovanog u crne kese. Nije lako biti djubretar pripravnik. Pogotovo posle magistrature. Ali sta je tu je, moraju da se placaju racuni. Show must go on!


Jedan od najproduktivnijih dana u mom zivotu, kada sam radio i radio i radio... Sastojao se od 5 razlicitih poslova, u istom danu. Ne dva, ne tri nego 5 razlicitih poslova u istom danu. Naravno da nisu od po 8 sati svaki ali se radilo. Radio sam nocnu smenu u firmi od ponoci do sest ujutru, zatim kratka voznja od sedam do pola deset. Od pola jedanest do dvanaest sam trenirao gazdu firme u kojoj radim. Malo bench pressa dobro dodje. Od podneva pa do osam uvece smo snimali neko bikini takmicenje sa porno zavrsnicom. Ceo dan na suncu, gledanje bikinija,... stize me umor polako. Vozim nazad ka kuci i stize poziv od starog klijenta za bodigarding.

"Milan is 10pm ok for you?". Naravno da je uredu kad su pare dobre. Ostajem sa klijentom do 5 ujutru i prelazim u dnevnu smenu od 1 pm.

Proganja me, kao kratko cebe, recenica koju je rekao Djura, kolega badigard, americki gastarbajter:

"Pa mi da smo ovoliko radili kod kuce ne bi ni morali da se selimo za Ameriku!"



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Djole Djole 09:34 05.12.2007

Surov taj kapitalizam

"Pa mi da smo ovoliko radili kod kuce ne bi ni morali da se selimo za Ameriku!"

Ali je mnogo gore ne raditi nista nego kukati kako nista ne valja.

Nego, mozda bi mogao da smanjis taj security po diskotekama (jos se prisecam onog prethodnog teskta), opasno bre, moz' se pogine. Bolji je taj bodygarding.

Nije mi ipak jasna jedna stvar - kako mozes da spavas toliko malo?
Strongman Strongman 09:41 05.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

Nego, mozda bi mogao da smanjis taj security po diskotekama (jos se prisecam onog prethodnog teskta), opasno bre, moz' se pogine. Bolji je taj bodygarding.



Pa naravno da bih radio samo badigarding i to dva puta dnevno ali nema. Nije takva ponuda.
Nije mi ipak jasna jedna stvar - kako mozes da spavas toliko malo?


Spavam oko 5 sati dnevno i to iz 2 - 3 puta. Nekad manje. Obicno radnim danima oko 3 sata a vikendom 6.
mocna malena79 mocna malena79 10:25 05.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

Djole
"Pa mi da smo ovoliko radili kod kuce ne bi ni morali da se selimo za Ameriku!" quote]

e bas vala..

nego jel stvarno toliko tesko naci posao u struci u Americi? btw, ta tvoja bi trebalo da bude jako dobro placena.. ( zao mi diplome :)

p.s. tek procitala Memorial Day kad evo ga novi blog :) ali odlican, preporkua
Strongman Strongman 17:11 05.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

nego jel stvarno toliko tesko naci posao u struci u Americi? btw, ta tvoja bi trebalo da bude jako dobro placena.. ( zao mi diplome :)


Moj dolazak i pronalazenje posla u struci je veoma specifican i nije vredno uzimati ga u razmatranje kada se prica o poslu u struci.


Hvala za preporuku . Ah kako volim preporuke
milivoye milivoye 23:05 05.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

Strongman
Spavam oko 5 sati dnevno i to iz 2 - 3 puta. Nekad manje. Obicno radnim danima oko 3 sata a vikendom 6.


Zipa, Strongman, ne treba posebno da dokazujem kako je sasvim moguće da si ti ustvari baba-devojka od 67 godina iz Novih Banovaca, tj. kako je to verovatnije nego da citamo ispovesti nadcoveka pod pseudonimom "Strong Man".

Imaš li ti neku temu?
Strongman Strongman 23:19 05.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

Zipa, Strongman, ne treba posebno da dokazujem kako je sasvim moguće da si ti ustvari baba-devojka od 67 godina iz Novih Banovaca, tj. kako je to verovatnije nego da citamo ispovesti nadcoveka pod pseudonimom "Strong Man".

Imaš li ti neku temu?


Ja sam ti previse stara zena da bi se zafrkavala na taj nacin.

Ok?
milivoye milivoye 23:21 05.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

Strongman
Ja sam ti previse stara zena da bi se zafrkavala na taj nacin.
Ok?


Ma, jok, mnogo si neubedljiv(a).
Strongman Strongman 00:53 06.12.2007

Re: Surov taj kapitalizam

Ma, jok, mnogo si neubedljiv(a).


Provalio si me.

Sad s emogu vratim da pisem recepte za ilustrovanu politiku.
Vlasta Vlasta 09:34 05.12.2007

He he

Mudro zbori Đura. Osim, što ovde baš nemaš toliku ponudu poslova. Mislim, ako hoćeš da budeš plaćen...
Strongman Strongman 09:42 05.12.2007

Re: He he

Vlasta
Mudro zbori Đura. Osim, što ovde baš nemaš toliku ponudu poslova. Mislim, ako hoćeš da budeš plaćen...


U mom Nishu nisma imao nikakvu ponudu poslova, nazalost. A Djura je kamen mudrosti. Od njega moz cujes svasta nesto pametno.
okretnica okretnica 09:41 05.12.2007

50 cent wage

"Pa mi da smo ovoliko radili kod kuce ne bi ni morali da se selimo za Ameriku!"


setih se jednog poznanika...koji istina nije isao preko bare...ali se obreo u Londonu... njenu nije bilo potrebno da dize tegove...mama ga je rodila cetvrtastog...nekako skladno iako vrat nema...doduse...ono sto mu krece od ramena ka sakama neki loshiji student medicine bi da vidi samo parcijalno nazvao butinom...elem... radio je kao izbacivac u par klubova i vrlo je brzo izasao na "dobar glas". Nije los u poslu i prihvata svaki posao...osim...izgledalo je to `vako...

telefon zvoni... pazljiv pogled u ekran a potom i javljanje "Allo...me...speaking...YES YES YES ME YES I I I YES...ME..."sporazumeli su se...uspeo je da pojasni na svom prepoznatljivom engleskom mnogo vise od toga da se bas on javio na sopstveni mobilni...a potom "...WHAT?WHAT? FOR WHAT?WHAT?" Pa pauza...slusa...pokusava da razazna sta se zapravo govori sa druge strane jer je sagovornik logoroicni kokni...namrstio se i "...OK OK NO NO NOOOOOO no no WHAT?!? ...ma MAJKU LI TI ..." I telefon odlete daleko od glave preletevsi celu dnevnu a ujedno i spavacu sobu ovog rmpalije...okrece se ka gostima i kaze:" Zamislite ljudi...zove me ludak da veceras radim za pedes` cenata...da sam hteo da radim za sicu ostao bih kod kuce..."

Gosti cute a potom SMEH!!!
"Ma nije lova 1/2 dolara... to je pevac..." stize pojasnjenje od jednog od prisutnih...na sta se kao od brega odvaljeni okrece i kaze:" A JEEEEEL` ??? "

Tako da
Nije lako biti djubretar pripravnik. Pogotovo posle magistrature. Ali sta je tu je, moraju da se placaju racuni. Show must go on!


Slazem se!

Strongman Strongman 09:45 05.12.2007

Re: 50 cent wage

Ja sam imao par takvih situacija. Recimo nisam pustio Paf Dedija u hodnik koji vodi ka bini. Ni da cujem. A on sa 3 telohranitelja. Prepoznam jednog. Pitam

"Jel ovi sa tobom?"

Coveku ni da se smeje ni da bude ozbiljan. Zna me i zna da nemam pojma ko je ko. Uglavnom pustim ja PD-ja na binu zato sto mu znam telohranitelja. I njemu bilo smesno. Dao mi posle 100$ i uzeo moj broj telefona. I naravno nikad nije zvao.
okretnica okretnica 09:52 05.12.2007

Re: 50 cent wage

Strongman
Uglavnom pustim ja PD-ja na binu zato sto mu znam telohranitelja. I njemu bilo smesno. Dao mi posle 100$ i uzeo moj broj telefona. I naravno nikad nije zvao.


Mislim da ste obojica dobro prosli...on jeftino a ti mirno... ipak ima neke pravde kad je covek iskren i u svom neznanju... Istina je samo jedna!
Strongman Strongman 09:57 05.12.2007

Re: 50 cent wage

Mislim da ste obojica dobro prosli...on jeftino a ti mirno... ipak ima neke pravde kad je covek iskren i u svom neznanju... Istina je samo jedna!


Zadnjih 5 - 6 godina se skoro ne foliram nista. Trudim se da budem maksimalno blizu istine.

Nisam imao nameru da ga uvredim i on je to video. Malo su mi se smejali zbog mog neznanja ali nisam nikam mogao da zamerim. A naravno da sam milion puta vec cuo za njega i pre no sam ga video.
okretnica okretnica 10:13 05.12.2007

Re: 50 cent wage

Malo su mi se smejali zbog mog neznanja ali nisam nikam mogao da zamerim.


Ma nisu mogli ni oni tebi da zamere...jedino sto su mogli da se nasmeju...ali njegovi telohranitelji...u tom trenutku...bar tako cenim da je bilo... su ti i zavideli...
bauer bauer 17:24 05.12.2007

Re: 50 cent wage

Uglavnom pustim ja PD-ja na binu zato sto mu znam telohranitelja.

na doceku nove 1997, u jeku protesta, zateko se ja sa ortakom u podnozju stepenica ka bini na trgu. vec nam se po malo prividjaju ruzicaste slonice, okolo :) obezbedjenja nigde, valjda su gore na bini, a gore cela ekipa, vuk, djindjic... kad, nailazi dejan cukic (prepoznali ga mi, naravno) i misleci da smo mi iz obezbedjenja, pita nas jel moze na binu. ne moze! pa kako ne moze, pa ja sam dejan cukic? ma burazeru, da si ne znam ko, ne moze i gotovo. preganjamo se mi tako par minuta, kad odozgo dana: ej, pa to je dejan cukic, pustite ga gore! ajde prodji...

da iskoristim priliku da se izvinem dejanu cukicu posle, evo jos malo pa deset godina :( :)?
zija zija 10:21 05.12.2007

duugacak radni dan



Nije lako boriti se. Pogotovo u Srbiji, danas. Ne mogu ni da zamislim kako je da je biti ‚‚djubretar pripravnik sa magistraturom‚‚ u Majamiju, ali mora biti da je slicno kao.... biti sekretarica sa visokom strucnom spremom u privatnoj firmi u Srbiji. Bude mi frka ponekad, cini mi da sa se strane zivota u kome se nalazim neprekidno.... suzavaju, skracuju, a meni ostaje sve manje prostora...

Ali... srecom, tu su moja deca, moja porodica. Moj razlog...

Hvala ti na tekstovim, definitivno su inspiracija!!

Razmisli o pisanju knjige. Radni naslov bi mogao biti... slicice iz ‚‚ preko‚‚ zivota... ili...tako nesto. Podrsku imas i to, koliko vidim, u velikom broju.
Strongman Strongman 17:18 05.12.2007

Re: duugacak radni dan

Hvala ti na tekstovim, definitivno su inspiracija!!

Razmisli o pisanju knjige. Radni naslov bi mogao biti... slicice iz ‚‚ preko‚‚ zivota... ili...tako nesto. Podrsku imas i to, koliko vidim, u velikom broju.



Hvala na lepim recima.


Ovaj blog je mozda i probni balon za knjigu. Videcu.

Vrlo sam zadovoljan odzivom.
Spiridon Spiridon 10:56 05.12.2007

nekretnine u USA

Pratim na vestima i cujem od prijatelja da su cene nekretnina u Americi dosta pale. Ako se uzme u obzir nizak kurs dolara onda je zaista pravo vreme (za nekoga ko to zeli i moze) da kupi nesto u Americi. Postavlje se pitanje gde i sta.
Jel imas neki predlog?
okretnica okretnica 11:00 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Spiridon
Pratim na vestima i cujem od prijatelja da su cene nekretnina u Americi dosta pale. Ako se uzme u obzir nizak kurs dolara onda je zaista pravo vreme (za nekoga ko to zeli i moze) da kupi nesto u Americi. Postavlje se pitanje gde i sta.Jel imas neki predlog?



Ako dozvolis da te uputim...potrebno je da si recimo direktor cistoce ili nekog srodnog komunalnog preduzeca u Srbiji... da imas par drugara koji se takodje raspituju o nekretninama i da zajednickim snagama kupite "omanju" zgradu u Miami-u...
Macak Macak 11:10 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Uuuu to je dosta ambiciozno... Forbs je u spec. izdanju (Investmens) pre jedno par meseci imao samo dva saveta za potencijalne real estate investitore. Jedno je bilo ulaganje u dormitors, a drugo u nekretinine u Crnoj Gori. Pa ti sad vidi da li ti se to isplati...
Spiridon Spiridon 11:13 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Ako dozvolis da te uputim...potrebno je da si recimo direktor cistoce ili nekog srodnog komunalnog preduzeca u Srbiji... da imas par drugara koji se takodje raspituju o nekretninama i da zajednickim snagama kupite "omanju" zgradu u Miami-u...


jok brate, prvo ne zivim u Srbiji, drugo zemlja u kojoj zivim je ekonomski veoma visoko rangirana, trece firma u kojoj radim ima svoje affilijale u USA tako da uvek postoji sansa da se predje bara (bez mnogo rizika).

verovatno si bio inspirisan nekadasnjim dogadjajima i spektakularnim hapsenjima pre nego sto si postavio pitanje
okretnica okretnica 11:50 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Spiridon
verovatno si bio inspirisan nekadasnjim dogadjajima i spektakularnim hapsenjima pre nego sto si postavio pitanje


jesam...inspirisan tim dogadjajem..ali pitanje nisam postavljao...samo dao blag komentar
okretnica okretnica 11:55 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Macak
Uuuu to je dosta ambiciozno... Forbs je u spec. izdanju (Investmens) pre jedno par meseci imao samo dva saveta za potencijalne real estate investitore. Jedno je bilo ulaganje u dormitors, a drugo u nekretinine u Crnoj Gori. Pa ti sad vidi da li ti se to isplati...



ne razumem zasto je Crna Gora dobra za ulaganje u nekretnine...ali sam dobro razumeo kad mi je prijatelj ponudio da zajedno prodamo nase 2 male kucice jednu uz drugu na nesto zemelje uz more...mada opet priznajem da nisam razumeo zasto je kupac toliko platio...ali sta da radim...nisam zeleo da ih uvredim i odbijem novac...ziv covek...sta cu...


p.s.
ionako godinama ne letujem u CG...niti zimujem...a za prodajnu cenu sam kupio par "apartmancica" u Alexandriji... i dao u zakup na 7 godina... i povratio novac... ne hvalim se vec ne razumem...da li ce me Forbs magazin proglasiti za nerazumnog ili ne... ko mari...
nsarski nsarski 12:44 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Bas je juce na TV bila emisija o nekretninama u Majami Bicu. Bio neki Italijan - kupio zgradu za $ stotinak M. Kaze super-povoljno. Opsta navala. Gore na severu Kanadjani pokupovase sve sto je na prodaju - oni su sad gospoda, njihov dolar je jaci.
A za CG. Pre par meseci se javili neki Rusi. Imam neki plac tamo, u krsu i kamenjaru, ali blizu vode ( davno sam ga kupio za neku sicu i nisam ni znao sta cu s njim, pa sam ga zaboravio). Kad oni se sad otimaju da kupe. Go figure...
ugly ugly 13:24 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Pratim na vestima i cujem od prijatelja da su cene nekretnina u Americi dosta pale.

Pale nisu isto sto i stale. Pre ce biti ovo drugo, osim ako par procenata tumacis kao "pale". Market je malo stao, usporio, ali na dobrim mestima, cene su jos uvek "dobre". Zavisi i koji ti je "price range". Junk kuce su najteze pogodjene jer ih kupuje i prodaje sirotinja. Dobre gajbe, na dobrom mestu koje kostaju dobru kintu i dalje idu kao alva. Sloj populacije koji ima lovu ne mari za krizu. Tesko ces da prodas kucu od par stotina, ali kuce od par miliona se ocas prodaju.

Dakle, za "manje" pare mozes da kupis neki junk ili nesto u nekoj vukojebini, ali ako ti je do vukojebina, imas ih i u Srbiji na pretek.

Korisno:
http://money.cnn.com/popups/2006/biz2/newrules_bestinvest/index.html
http://money.cnn.com/popups/2006/biz2/newrules_wherenot/index.html
http://money.cnn.com/2007/11/21/real_estate/NAR_prices_through_September/index.htm
Strongman Strongman 17:19 05.12.2007

Re: nekretnine u USA

Spiridon
Pratim na vestima i cujem od prijatelja da su cene nekretnina u Americi dosta pale. Ako se uzme u obzir nizak kurs dolara onda je zaista pravo vreme (za nekoga ko to zeli i moze) da kupi nesto u Americi. Postavlje se pitanje gde i sta.
Jel imas neki predlog?



Spiridone, to je nezahvalno. Nisam upucen u nekretnine jer sam jos uvek sa "pogresne strane kapitalizma:.
andjelija andjelija 17:51 05.12.2007

nekretnine u USA

ene nisu naglo opale, one vec mesecima padaju a traje godinama (zadnjih dve kulminira). kuce, stanovi nikada vise kao sada na forecloser. za to su krive banke najvise jer mnogi zajmovi koji su bili na 5 godina (jumbo, arm) su istekli i sada deru sa kamatama. niko se pre pet godina nije nadao da ce investicije u nekretnine ovako slabo biti, ali rat u avganistianu i iraku, kao i pogresna monetarna politika dovele su zitelje amerike u ovakvo stanje [ i po mojoj slobodnoj proceni, uvoz kineske robe koja je krsh kvaliteta...kada bi udarili embargo na kinesku robu, dolar bi ejakulirao]

banke su najvece pizde,jer mogu da produze te kraktorocne kredite pod ustim uslovima kao i da smanje kamate. zahvaljujuci tome imali smo merger top five banaka u americi, pa je i konkurencija kredita sada manja.

anyway, ,ko god hoce da kupi, sada je pravo vreme. ovi ciklusi nisu nista novo, i tim kapitalcima (najcesce jevrejeji, irci, italijani) ovo su trenuci kada prikupljaju jos...pa za jedno pet godina, a najcesce u prvoj godini od izbora predsednika, oni se nafatiraju kinte.

ako se odlucite za kupovine kao investicija, predlazem vam 10year arm zajmove ....sto znaci da prvih 10 godina placate po fiksnoj kamati, a posle koliko bude.....medjutim poenta je u tome sto je kamata na ove zajmove pristojna i sto cete vi da prodate u roku od 10 godina tu istu nekretninu, ili uraditi novi zajam.

arizona, hjuston, dalas, cikago, njujork su investicije koje tesko propadaju.

ko moze da izdrzi to. mada ja svima predlazem da uvek kupe umesto da rentaju stanove, jer to je tek bacanje para kroz prozor.
ugly ugly 09:10 06.12.2007

Re: nekretnine u USA

ali rat u avganistianu i iraku, kao i pogresna monetarna politika dovele su zitelje amerike u ovakvo stanje [ i po mojoj slobodnoj proceni, uvoz kineske robe koja je krsh kvaliteta...kada bi udarili embargo na kinesku robu, dolar bi ejakulirao]

Ma, sve je to mutna filosofija koju ti prodaju mediji. Ja da ti kazem zasto puca (onaj jevtiniji) real estate. Zato sto je ovo jedna bolesno potrosacka nacija i zinulo im d... da svi imaju kuce iako para nemaju. Na pohlepu ih izvacarile banke. Narod koji pre 10-20-30 godina NIKADA ne bi mogao da se kvalifikuje za zajam (a vala ni po danasnjim kriterijima) dobio ove "adjustable" loans. Krenu od par % pa za nekoliko meseci krenu da skacu, pa ovce koje su se navukle ne mogu ni kamatu da plate, a kamo li glavnicu. Niko normalan u USA ne kupuje kucu ako nema para, ali ovce su za shishanje. Eto, zato su svi otisli na dobos. Nema veze ni rati ni bilo sta drugo ni trece. To ti odgovorno trvdim. Svako ko kaze drugacije, laze. Novine i TV narocito. Ko sa vise od 100gr mozda u glavi im danas uopste veruje?

A ako bas hoces da znas gde je ubedljivo najstabilniji i najlukrativniji real estate u USA i gde ni za peni nije pao - Havaji. Azijati prepuni para tamo kupuju levo i desno, a soliteri izbijaju na sve strane, deset puta vise nego u Vegasu (plus kvalitetniji i bolji).
andjelija andjelija 16:27 06.12.2007

Re: nekretnine u USA

ne bavim se ja medijima ugly koliko ekonomskom istorijom i nekim cinjenicama.
zasto se neko ne bi mogao kvalifikovati? pa molim te da li ti znas da su kamate u americi sedamdesetih i pocetkom osamdesetih godina bile jako visoke, za dobar credit report i fin downpayment banka ti zalepi 13%! zato sto su mogli. tada nije bilo kao sada da se zida na svakoj banderi. pa pogledaj ti neke gradove i koliko brzo se sire....sve to pod navalom emigracije i pomalo migracijom babyboomers.
niko normalan u usa ne renta stan za 800$ kada to moze da mu bude morgage covece!
pri tom cena te nekretnine ce neminovno da raste, samo da ovog mentola vise skinemo sa kurca.
hocu da kazem, i svima to kazem, da ovu vladu (americku) treba maksimalno iskoristiti. a mozemo. treba znati zakone.
dragi moj, ja cu tebe da pitam kada ono sto imam prodam za koju godinu...min 100K bih trebalo da zaradim. a za sad nit meni u dzep niti iz dzepa. ako mi je 200$ sto u proseku placam za te nekretnine za assessment shishanje, onda ga ja jebem u tu matematiku.

ko god moze, sada treba da kupi. moze taj stan, kucu da izrenta a moze i da zivi. u svakom slucaju nece izgubiti.
cekam samo da vidim sta bush ima da kaze za novi program sto je spremio kako bi pospesio tu kupovinu (jer kao sto sam pre vec rekla, kamate su dignute, ljudi su skepticni, banke cepidlace i ponasaju se krajnje idiotski i vise ce na ovaj nacin da izgube)

havaji su preskupi. ja pricam o investiciji, sto znaci kupis sada, prodas za koju godinu i parice u dzep.
ugly ugly 11:40 07.12.2007

Re: nekretnine u USA

ja pricam o investiciji, sto znaci kupis sada, prodas za koju godinu i parice u dzep

Upravo u toj filosofiji se kriju koreni bedaka u kojima se danas milioni ljudi nalaze ("greed" sestro slatka, pogani "greed". Quick buck. Real estate je bio i ostao najbolji nacin da se novcu sacuva vrednost i ne samo sacuva vec i da se uveca. Ali ne na kratke staze, kupi sada, prodaj sutra, obrni kintu i kao svi happy. Parice u dzep i sta s njima? Sve je to razmisljanje na kratke staze. Ozbiljne pare u real estate (kao i u bilo cemu drugom) se prave na ozbiljno duze staze. Kupi sada, prodaj kad omatoris i treba ti za penziju i slicno. Svi koji real estate i stock market vide kao mogucnost da naprave brzu kintu i ulove u mutnom, na kraju izgube. Znam mnogo takvih ovde.

Svi drugi koje znam da su u real estate napravili nesto, cuvali su taj real estate godinama (decenijama) i nisu pokusavali da na brzaka obrzu bilo sta. S vremena na vreme real estate vredi obrnuti ako se ukaze neka bolja prilika, ali ako je dobro strateski lociran i kvalitetan, nema razloga da se dira.

E, onda znam neke koji su se navatali na real estate, kao super kintu ce da naprave, a onda uleteli u takve dugove da nemaju za struju. To je taj zivot preko gubera kome je 90% Amerike vrlo sklono, a o nasem zavicaju i da ne pricamo. Sve isti sistem medjunarodnih "losera", secem usi krpim dupe.

Znam i neke trece koji su po nekim vukojebinama od Ohaja i slicnim drmosernim lokacijama jebavali ale i kupovali "kuce", pa pukli k'o tikve. Ko bre normalan kupuje kucu u Ohaju? Zna se gde u USA valja i treba pazariti real estate. Vidi url-ove koje ranije postavih.

I fala Bogu da se slazem se da je sada dobar trenutak da se nesto kupi, ali to je istina stara koliko i kapitalizam - buy (when) low, sell high.

A, sto se tic tih mortgages od $800, javi gde to ima da i ja nesto pazarim tamo. U danasnje vreme na pristojnim lokacijama i u pristojnom komsiluku nema kuca ispod $300-400K (minimum). Pod uslovom da dobije dobar interest rate, mortgage na takvu kucu ce da ti bude daleko vise od $800. Upravo zato mnogi rentaju, jer niti mogu da se kvalifikuju za loan (mali prihod), niti imaju za downpayment, a ako od nekud i namaknu lovu, nemaju za mortgage od nekih soma i po mesecno (pa navise). Pa sad ti vidi.
Strongman Strongman 12:08 07.12.2007

Re: nekretnine u USA

A, sto se tic tih mortgages od $800, javi gde to ima da i ja nesto pazarim tamo. U danasnje vreme na pristojnim lokacijama i u pristojnom komsiluku nema kuca ispod $300-400K (minimum). Pod uslovom da dobije dobar interest rate, mortgage na takvu kucu ce da ti bude daleko vise od $800. Upravo zato mnogi rentaju, jer niti mogu da se kvalifikuju za loan (mali prihod), niti imaju za downpayment, a ako od nekud i namaknu lovu, nemaju za mortgage od nekih soma i po mesecno (pa navise). Pa sad ti vidi.



Gajba gde ja stanujem vredi oko 300K$. Kirija bila 1 500$ ja handirao 6 meseci unapred i dobio na 1 300$. A sada matematika. Sa mojim kreditinim skorom (nemam ga) i sa postojecim troskovima kredita mogu u najboljem slucaju da prodjem oko 8.5% na godisnjem nivou. A to izadje oko 25 500$ su samo troskovi kredita. Bez otplacivanja glavnice. Kada se to podeli na 12 meseci ispada 2 125$. Dakle troskovi odrzavanja kredita su mi mesecno 825$ veci od kirije. A gde je glavnica. Ja sebi ne mogu da priustim odliv od 800$ u nadi da ce nekretnine da skoce za 10 - 15% na godisnjem nivou.
antioksidant antioksidant 15:53 07.12.2007

Re: nekretnine u USA

Strongman
A, sto se tic tih mortgages od $800, javi gde to ima da i ja nesto pazarim tamo. U danasnje vreme na pristojnim lokacijama i u pristojnom komsiluku nema kuca ispod $300-400K (minimum). Pod uslovom da dobije dobar interest rate, mortgage na takvu kucu ce da ti bude daleko vise od $800. Upravo zato mnogi rentaju, jer niti mogu da se kvalifikuju za loan (mali prihod), niti imaju za downpayment, a ako od nekud i namaknu lovu, nemaju za mortgage od nekih soma i po mesecno (pa navise). Pa sad ti vidi.Gajba gde ja stanujem vredi oko 300K$. Kirija bila 1 500$ ja handirao 6 meseci unapred i dobio na 1 300$. A sada matematika. Sa mojim kreditinim skorom (nemam ga) i sa postojecim troskovima kredita mogu u najboljem slucaju da prodjem oko 8.5% na godisnjem nivou. A to izadje oko 25 500$ su samo troskovi kredita. Bez otplacivanja glavnice. Kada se to podeli na 12 meseci ispada 2 125$. Dakle troskovi odrzavanja kredita su mi mesecno 825$ veci od kirije. A gde je glavnica. Ja sebi ne mogu da priustim odliv od 800$ u nadi da ce nekretnine da skoce za 10 - 15% na godisnjem nivou.

310 000 sa stopom oko 8.5 na 30 godina - rata oko 2 300 (blize 2 400) godisnje. Ali posle 10 godina si ostao jos 250 000 u dugu, posle 20 jos 200 000 a posle 30 je kuca tvoja (taman vreme da pravis novu)
andjelija andjelija 17:46 07.12.2007

Re: nekretnine u USA

ugly

Upravo u toj filosofiji se kriju koreni bedaka u kojima se danas milioni ljudi nalaze ("greed" sestro slatka, pogani "greed". Quick buck.

molim te kako mozes da nazivas greed kada obicno stanovnistvo ulaze? greed dolazi od mnogo vecih zverki koje i prave ova sranja kako bi mogli da pokupuju od tog napacenog naroda po bagatelnoj ceni, pa posle da grade high-rises sa po 200 i kusur stanova???


ovo ostalo ne znam, nemam tu motivaciju da objasnjavam nesto sto moze da potraje. u svakom slucaju za 800$ pristojan one bd oko Stripa, za 800$ pristojan jednosoban stan mozes naci skoro u svim vecim gradovima blizu centra ali da nije centar bas...osim u njujorku.

to sto vama treba 2-3 bd....je druga stvar...ali za dvoje ljudi koji imaju full time income....2 bd...morgage moze da se pokriva bez problema.

novac nista ne znaci ugly ako se ne vodi zdrava monetarna politika....nikakve nekretnine tu ne mogu da pomognu. niti da joj ocuvaju vrednost. ne zavaravaj se.

pre svake kupovine prvo morate dobro da razmislite sta hocete:
da zivite ili da rentate
da prodate za par godina ili na long run
da sredite ili ne

pa onda da pogledate koji zajam hocete (a ima ih oko 8 vrsta)
pa onda kontaktriate barem pet najjacih banaka i pet morgage companija
pa vidite njihove uslove

i na kraju koliko advokat (koji ne mora da bude prisutan kosta).


samo rentajte .... ja vam ovo iz najbolje namere govorim....cak i u ovako teskim vremena, a jesu uzasno teska u americi sada..inflacija pici, stopa nezaposlenosti velika, dolar ne vredi nista....kupujte.



ugly ugly 07:57 08.12.2007

Re: nekretnine u USA

molim te kako mozes da nazivas greed kada obicno stanovnistvo ulaze? greed dolazi od mnogo vecih zverki koje i prave ova sranja kako bi mogli da pokupuju od tog napacenog naroda po bagatelnoj ceni, pa posle da grade high-rises sa po 200 i kusur stanova???

krupna je zabluda misliti da samo "krupne zverke" mogu biti pohlepne. Sta je drugo nego pohlepa kada "obicno stanovnistvo" kupuje ono sto mu po nivou prihoda ne pripada? Pa, znam licno ljude koju su to "obicno stanovnistvo" i iz ciste pohlepe su uleteli u investicije koje ne mogu da progutaju, pa se sada cesu, psuju i preznojavaju... Ono u sta su uleteli, ne mogu u ovoj situaciji da prodaju, a da ne izgube. Dala baba dinar da udje u kolo...

S druge strane, banke koje daju takve zajmove takvim ljudima su takodje pohlepne, jer znaju da ce da ih uhvate za muda dozivotno, a ako treba i da im oduzmu kuce koje ne mogu vise da placaju. Dakle, pohlepa i malih i velikih.

za 800$ pristojan one bd oko Stripa

oko Stripa su uglavnom rupe, zato i mozes da rentiras za te pare, mada je i to mnogo (te rupe idu i za manje). Da nadjes nesto zaista pristojno, moras da odes malo dalje od Stripa, a tu se vec radi o ciframa od 900 pa navise, sto je za neke znacajna razlika (verovali li ne nekome +/- $100 zaista znaci znacajan udar na budzet). Osim toga, cak i "bolji" kompleksi apartmana su blago receno jedva prihvatljivi jer populacija koju ces tamo da nadjes nije bas prijatan niti pozeljan komsiluk (cast izuzecima, posteni blue collar), cak i ako je "gated".

to sto vama treba 2-3 bd....je druga stvar...ali za dvoje ljudi koji imaju full time income....2 bd...morgage moze da se pokriva bez problema.

Mogu da govorim u svoje ime jer se nisam nikad prosirao preko gubera, naprotiv, pa ne moram da stezem kajs da bi ziveo normalno. Sto se tice prosecnih dva full income, ne znam o kojoj cifri govoris, ali 'ajde u svrhu ove diskusije da kazemo da je to gross od 60-100K. Prosecna 2bdr fam. home u Vegasu je trenutno oko 250-300K (i to malo dalje od centra - ono sto zaista valja je daleko skuplje). Na 250K, ako nemas money down, mececno ce da ti dodje mortgage oko 2K. Cak i ako ti odobre zajam, ne znam ko moze normalno da zivi od onoga sto mu preostane, a da ne steze kajs i psuje samog sebe sto je uleteo u ovakvu shemu. Znam takvih kol'ko volis.
Strongman Strongman 16:41 08.12.2007

Re: nekretnine u USA

Na 250K, ako nemas money down, mececno ce da ti dodje mortgage oko 2K. Cak i ako ti odobre zajam, ne znam ko moze normalno da zivi od onoga sto mu preostane, a da ne steze kajs i psuje samog sebe sto je uleteo u ovakvu shemu. Znam takvih kol'ko volis.



To se i meni ne svidja. Zarad stana da zivis ko pas narednih 30 godina...
andjelija andjelija 17:21 08.12.2007

Re: nekretnine u USA


ok. ako ti je rupa gated complex star 15 godina sa teretanom, saunom, bazenom, otvorenim i zatvorenim parkingom, sa 700sq ft velicine, fino sredjen...ok. ...ako je propala investicija sto iz svog dzepa moras da vadis 100$ za assessments ...ok,....morgage ti pokriva renta....i ostane ti malo kusura tu. i tako na ostalim mestima?

ugly, takvim razmisljanjem ces sebe kociti ceo svoj zivot. da ti drzim kurs iz ekonomije ne pada mi na pamet.
i btw, spomenuh 800$ morgage, jer je to neka prihvatljiva platezna cifra za prosecnu platu po amerikancu....
koji si ti bukvalista!

strongmen je u zajebanoj poziciji....pretpostavljam da samo on doprinosi sa novcem u kuci a njih je cetvoro. sto znaci treba mu bar 2bd stan. a to ispod 1400$ u kreditu mesecno da plata tesko moze naci bez dobrog down-a.
rupe??? odlicno ti razmisljanje :)))

na kraju krajeva, jesi ti licno ikada kupovao i prodavao za sebe???? posto mi deluje da samo hahis i govoris ono sto se peri, ziki, lazi desavalo.


strongmen niko te ne obavezuje da zivis u tom stanu 30 godina...kako to razmisljate?!?! cena mesta na kome zivis ce uvek da raste, preprodaj kad mislis da si dovoljno zaradio.
muskarci. plasite se muve u letu.






bauer bauer 07:31 09.12.2007

Re: nekretnine u USA

ok. ako ti je rupa gated complex star 15 godina sa teretanom, saunom, bazenom, otvorenim i zatvorenim parkingom, sa 700sq ft velicine, fino sredjen

andjelija, jel bi mogla samo major cross streets da nam kazes, gde je ovaj kompleks?
ugly ugly 12:52 09.12.2007

Re: nekretnine u USA

ok. ako ti je rupa gated complex star 15 godina sa teretanom, saunom, bazenom, otvorenim i zatvorenim parkingom, sa 700sq ft velicine, fino sredjen...ok. ..

Na papiru sve to lepo izgleda (bazeni, teretane itd), ali u praksi znam kako je. Zaista lepi, novi, cisti i sigurni condo complexi su u Vegasu retkost. Ja za takve ne znam (a ako ih ima voleo bih da vidim, cisto iz radoznalosti i da preporucim prijateljima koji traze bolje od onoga gde su). Uostalom, lepo te "bauer" pita koje su to cross streets? Sve iole "pristojno" sto znam nije ni malo blizu Stripa, a i o tom "pristojno" mozemo da diskutujemo. Jevtinija renta privlaci "jevtiniju" populaciju. Sta to znaci i kakve su implikacije (pogotovo u Vegasu), mislim da ne treba da se objasnjava. Primera radi, znam coveka koji ima kucu "investment property", rentirao je i masakrirali mu. Jasno ti je koji su to likovi u pitanju i koji rizik.

Vecina ljudi u Vegasu koji hoce i mogu pristojno da zive, rentiraju kuce (ako vec do sada nisu imali para da ih kupe). Rentirati kucu je oko 25-30% skuplje nego rentirati condo, ali je bar 30% jevtinije nego placati mortgage. Za nekoga je to razlika izmedju sitog stomaka i gladi. Da ne pricamo koliko kuca zaista kosta (ne zovu je Ameri bez razloga "money pit". Skuplje komunalije, odrzavanja, popravke itd. Izdaci koje sam mortgage ne ukljucuje, a tu su i te kako, nimalo beznacajni. Svako ko ima kucu zna o cemu pricam.

Osim toga, zavisi i koji su individualni kriteriji. Ono sto je tebi dobro i lepo izgleda, ne mora i drugima da bude. Istorijski, vecina apartmanskih kompleksa u Vegasu je gradjena jevtino i ne previse ambiciozno, dakle kvalitet je vrlo osrednji. Neki rental kompleksi su tokom godina renovirani i pretvoreni u kondominijume koje su ljudi onda kupovali. Medjutim, ni tu nije postignut neki zavidan kvalitet. Iole luksuzni condo kompleksi u Vegasu prakticno ne postoje. Ako hoces nesto luksuzno idi u Turnberry (ali to je soliter).
ugly, takvim razmisljanjem ces sebe kociti ceo svoj zivot. da ti drzim kurs iz ekonomije ne pada mi na pamet.

Nema potrebe za kursom. O Americi i ekonomiji znam dovoljno da me ne upeca i stegne omcu oko vrata, a da pri tom ne moram da se "kocim ceo zivot". Ovde samo diskutujemo o raznim aspektima real-estate i investiranja, ali sudbine i perspektive su ocigledno razne, pa ne mozemo sve pod jedan arsin. Licno sam situiran, imam kucu, plus investirao u prime real estate kad je trebalo. Do kraja zivota ne moram da se preznojavam i stiskam. Ali nije Amerika svima bila majka kao meni. Znam ih koji su ovde skoro deceniju pa se stiskaju gore nego sto im je bilo u zavicaju, mahom greske u koracima. Zato pokusavamo da ovde analiziramo situaciju i realne opcije za one manje srecne. Suvise njih oko sebe sam se nagledao koji su se navukli na tanak led, sto iz neznanja, sto iz gluposti, sto iz pohlepe.
na kraju krajeva, jesi ti licno ikada kupovao i prodavao za sebe???? posto mi deluje da samo hahis i govoris ono sto se peri, ziki, lazi desavalo.
(vidi prethodni pasus)
preprodaj
!?... Pa, je l' ga ti zezas? Da bi preprodao, treba prvo da ima pare da kupi. Covek ocigledno jedva placa racune, hrani cetvoro usta, a ti ga savetujes da kupuje real estate i to u Floridi!
andjelija andjelija 19:17 09.12.2007

Re: nekretnine u USA

dragi ugly, meni se cini da bi mi vece sanse bile da ubedim moju drugu polovinu u jos jedan poduhvat (mada je covek isti ti ako ne i skepticniji od tebe....i svaki put mi je drama bila u kuci sta to radim od zivota...pri tom....opet naglasavam niti meni u dzep niti iz dzepa $500 kinti sto otprilike dodajam na sve strane je meni ok.
za svaku investiciju sam gledala lokaciju, planove grada, brzina kojom moze da se izrenta (veruj mi da ja dvojcu ne znam uopste kako izgledaju, sve smo preko interneta obavali, i svaki mesec i jedan i drugi meni na racun prvog stave pare...)..popravke da ne bih letela, ako nisam tamo, oni srede ali do sada jedino je crevo za wc moralo da se menja.
u slucaju da mi hitno treba kinta, uvek nesto mogu da prodam. za sada necu, jer se tamo planiraju neki novi projekti koji ce jos vise dici cenu mojim.

eh, sad, stvarno ne znam nikoga ko je pukao sa nekretnima...znam one koji su kupili kucerine a nisu mogli da ih otplacuju. prvo sto klincima koji dodju ovde kazem, jeste kupuj studio, 1bd,...nije bitno kupuj.....i klinci pametni niko se od njih jos nije zajebao.

ako ti je credit record dobar, nema sile i ne mozes da me ubedis jer ZNAM, da najvise sto mozes da dodajes za nesto pristojno je do 300$. sve ostalo si se negde zajebao u prorarucunu, ili su assessments visoke, ili je property tax visok.

majke ti gde je gradjevina u celoj americi kvalitetna?!?!?! pa ovde se namerno gradi da posle 70 godina mora ponovo da se rusi i gradi.

srbijo.

ne javljam se vise....

baueru necu da kazem iz principa jer se kurchio ranije na nekom drugom mestu.

odjava.
ugly ugly 04:33 10.12.2007

Re: nekretnine u USA

dragi ugly, meni se cini da bi mi vece sanse bile da ubedim moju drugu polovinu u jos jedan poduhvat (mada je covek isti ti ako ne i skepticniji od tebe

Mislim da se nismo razumeli. Nisam ja skeptican kad je u pitanju real estate inace ni bih ulagao. Skeptican sam kad su u pitanju ljudi koji ulazu, a posle se stiskaju i nemaju ni za hleb, pa pucaju. O takvima sam pisao. I nasi ovde, kao i Ameri, imaju lep obicaj da im zine... pa onda utrcavaju u dugove od kojih ne mogu da disu. Ako ne mozes da zivis normalno, hebes Ameriku, nije ni trebalo da dolazis ovamo. E, o takvima ti govorim.

eh, sad, stvarno ne znam nikoga ko je pukao sa nekretnima...znam one koji su kupili kucerine a nisu
mogli da ih otplacuju.

Mislim da se ova diskusija upravo o takvima povela, jer one razborite i promisljene nece takvo njesra da snadje. Jos na pocetku sam lepo rekao da je real estate najbolji nacin da se vrednost novcu sacuva i zaradi, tako je bilo od kad je sveta i veka, ali mora da se zna sta i kako se radi.

ne javljam se vise....

da najvise sto mozes da dodajes za nesto pristojno je do 300$. sve ostalo si se negde zajebao u prorarucunu

Ako se javis, javis, ali za druge koji ovo citaju treba i ovo reci. U Vegasu ima na marketu preko 26000 kuca koje ne mogu da se prodaju. Jedan od najvecih foreclosure marketa u zemlji. Veliki broj tih kuca su investment properties, a masa ljudi koja je pukla na tim kucama je pukla upravo zato sto niti mogu da ih prodaju niti da ih izdaju. Onda im je umesto tih par stotina koje dodaju na ono sto zarade rentiranjem ostalo da placaju pun mortgage sto naravno nisu mogli.

Dakle, za one koji kupuju "investment property", ako niste sigurni da mozete da izdrzite da vam gajba zvrji prazna mesec,dva ili duze, ne zalecite se. Preskocite jedan ili dva mesecna payment-a, pa cete da vidite sve blagodeti kapitalizma. Oprez je majka mudrosti. Tri put meri jednom seci. I zivi ispod "gubera", nema glava da boli.
Belius Belius 11:17 05.12.2007

Nužda zakon menja

Ima ljudi koji bi deo tvojih poslova radili za dž bez problema...

Strongman
"Pa mi da smo ovoliko radili kod kuce ne bi ni morali da se selimo za Ameriku!"

Da je ovde bilo posla, verovatno ne bi ni otišli...

Sve u svemu, interesantan život za prepričavati prijateljima i unucima, ali zbog ovih drugih, ne bi valjalo da potraje tako...

Pozdrav
Strongman Strongman 17:20 05.12.2007

Re: Nužda zakon menja

Sve u svemu, interesantan život za prepričavati prijateljima i unucima, ali zbog ovih drugih, ne bi valjalo da potraje tako...




Ma kad je bal neka je bal za sve pare )
Spiridon Spiridon 11:24 05.12.2007

hipoteticki

kompletna prica bi ustvari bila ovakva:

Uslov je da zivis u nekoj iole ozbiljnoj evropskoj zemlji sa relativno stabilnim poslom i imas neku ustedjevinu, nasledstvo.
Trazis perspektivnu lokaciju u USA, Severna Karolina npr. (klima umerena, situacija stabilna), kupujes kucu i odmah je izdajes (porez na dobit je tamo mnogo povoljniji negu u nekoj od evropskih zemalja).
Agencija brine o kuci, ti i ne moras da zivis u USA.

eto

mislim da samo ekipa koja zivi u USA moze da zna da li je ovaj scenario moguc.
Macak Macak 11:44 05.12.2007

Re: hipoteticki

Ko sto rekoh - jako tesko u ovom trenutku. Ni izdavanje ne ide bas sjajno. Kad se uzmu u obzir troskovi odrzavanja i agencijska provizija, neto zarada je uzasno mala. Jos ako nisi tu da kontrolises troskove i da ustedis gde se moze... kazi zbogom svojoj investiciji u US.
Ono sto zvuci malo bolje je investirati u neki condo u nekom poznatom resortu. Ameri se uzasno pale na outdoor i ta vrsta nekretnina - na popularnim turistickim lokacijama radi stalno. Jedini problem je sto tu cene nekretnina ne padaju bas. Dakle, ostaje samo da se racuna na inflaciju dolara kao trenutnu prednost investitora iz Evrope.
Spiridon Spiridon 11:57 05.12.2007

Re: hipoteticki

Macak
Ko sto rekoh - jako tesko u ovom trenutku. Ni izdavanje ne ide bas sjajno. Kad se uzmu u obzir troskovi odrzavanja i agencijska provizija, neto zarada je uzasno mala. Jos ako nisi tu da kontrolises troskove i da ustedis gde se moze... kazi zbogom svojoj investiciji u US.
Ono sto zvuci malo bolje je investirati u neki condo u nekom poznatom resortu. Ameri se uzasno pale na outdoor i ta vrsta nekretnina - na popularnim turistickim lokacijama radi stalno. Jedini problem je sto tu cene nekretnina ne padaju bas. Dakle, ostaje samo da se racuna na inflaciju dolara kao trenutnu prednost investitora iz Evrope.



znaci neki condo u Aspenu =]

Macak Macak 12:03 05.12.2007

Re: hipoteticki

Bas tako.
A moze i Jackson Hole, Sun Valley, Park City...
Al' taj sa slike je bas ono. Go for it.
Strongman Strongman 17:21 05.12.2007

Re: hipoteticki

Uslov je da zivis u nekoj iole ozbiljnoj evropskoj zemlji sa relativno stabilnim poslom i imas neku ustedjevinu, nasledstvo.


A ja zivim u cetvoroclanoj porodici i sam placam sve racune. Nemoguce je ustediti a od nasledstva i nemam neka nadanja.
neverlander neverlander 12:06 05.12.2007

Jos se nisam oporavila od proslog teksta,

a evo ga vec novi:)
Cika Jaki, bas me zabrinjavas - moras vise da spavas!
Dobre su ti price, meni makar najiskrenije na blogu. bas osecas da su onako iz srca.
a sto se razlicitih poslova tice, slazem se da je u Srbiji tesko da se posao nadje, i da radi uglavnom -"preko veze" fora, ali tamo ce retko ko da se uhvati da nosi djubre.
Secam se da kad sam diplomirala, pre nego sto sam krenula na doktorat imala sam par meseci lufta. Bez dinara.
Meni je najnormalnije bilo da dajem casove, ocistim kucu kod neke bakice, operem prozore, kupim sta im treba... Trebalo da se skupi za avionsku kartu.
I secam se komentara po komsiluku - kao, dzaba joj diploma, pogledaj na sta se spustila i te neke fore. Nikada mi nisu bili jasni takvi ljudi.

Imam gomilu drugara koji su bez posla i retko ko hoce da uzme da radi bilo kakav posao dok ne dodje onaj pravi.

Pozdrav i da malo vise spavas!!!
Strongman Strongman 17:25 05.12.2007

Re: Jos se nisam oporavila od proslog teks

Cika Jaki, bas me zabrinjavas - moras vise da spavas!


Spavanje izlazi iz mode.

Dobre su ti price, meni makar najiskrenije na blogu. bas osecas da su onako iz srca.


Zivot mi sam baca price pred noge. "Da pricam nekom ne bi mi verovao..."


Meni je najnormalnije bilo da dajem casove, ocistim kucu kod neke bakice, operem prozore, kupim sta im treba... Trebalo da se skupi za avionsku kartu.
I secam se komentara po komsiluku - kao, dzaba joj diploma, pogledaj na sta se spustila i te neke fore. Nikada mi nisu bili jasni takvi ljudi.


Dusebriznike sam cak i prestao da interesujem. Ne hebavam ih pa sam im neinteresantan.


Imam gomilu drugara koji su bez posla i retko ko hoce da uzme da radi bilo kakav posao dok ne dodje onaj pravi.


Probao sam i to - i ne radi za mene.
Черевићан Черевићан 12:16 05.12.2007

лоове маам

г Снажни ,пријају оку ваши текстови, тече филм док их читаоц прати.широка лепеза понуђених вам обавеза чинимисе пружа већу динамику него 1 тупаџијски посао у месту.мени Ви личите на особу жељну изазова
како интелектуалних тако и физичких ( алал Вам зато имате и предиспозиције) па онда такав манир у одабируих будућем треба и наставити гајити, а све за зарадом трчећи. уосталом, уврежио се умишљај да вредиш онолико колико . . . лове имаш. тешкосига . . . . генерацијама надолазећим.офскроз, ни безлове се неможе. али . . .
искрености у Вашим текстовима . . .наравно похвала!
Strongman Strongman 17:26 05.12.2007

Re: лоове маам

Черевићан
г Снажни ,пријају оку ваши текстови, тече филм док их читаоц прати.широка лепеза понуђених вам обавеза чинимисе пружа већу динамику него 1 тупаџијски посао у месту.мени Ви личите на особу жељну изазова
како интелектуалних тако и физичких ( алал Вам зато имате и предиспозиције) па онда такав манир у одабируих будућем треба и наставити гајити, а све за зарадом трчећи. уосталом, уврежио се умишљај да вредиш онолико колико . . . лове имаш. тешкосига . . . . генерацијама надолазећим.офскроз, ни безлове се неможе. али . . .
искрености у Вашим текстовима . . .наравно похвала!



Gosin VIP drago mi je sto me posecujete u mom skromnom blogu.

Vidim da se odlicno razumemo.

Pozdrav
wk wk 14:57 05.12.2007

magistar?

Nekada davno ja sam bio strucnjak za informacione tehnologije. Sada mi samo ostala magistarska titula.

Prosecni programer zaradjuje oko 95.000 USD u Americi. Magistar informacionih tehnologija zaradjuje sigurno vise od toga.

Deluje mi prilicno neverovatno da neko ko ima magistraturu u jednoj od najplacenijih oblasti mora da radi kao izbacivac. Pretpostavljam da ima ipak vise nabildovanih koji mogu da rade kao izbacivaci nego magistara informatike.

Strongman, ili tebi bas treba para ili bi trebalo da nadjes nekog dobrog agenta da ti nadje posao.
ugly ugly 15:44 05.12.2007

Re: magistar?

Deluje mi prilicno neverovatno da neko ko ima magistraturu u jednoj od najplacenijih oblasti mora da radi kao izbacivac

Sve zavisi gde radi kao "izbacivac". U nekim dobrim klubovima, dobri "izbacivaci" za dobru noc mogu da zarade jako dobro, vise nego magistri i programeri...
Strongman Strongman 17:27 05.12.2007

Re: magistar?

Prosecni programer zaradjuje oko 95.000 USD u Americi. Magistar informacionih tehnologija zaradjuje sigurno vise od toga.


Ma sigurno. Oni jedva cekaju da nekog plate 100 000$.

Iz iskustva znam da to nije tako. Placaju najmanje sto mogu i jos manje.
Strongman Strongman 17:28 05.12.2007

Re: magistar?

Sve zavisi gde radi kao "izbacivac". U nekim dobrim klubovima, dobri "izbacivaci" za dobru noc mogu da zarade jako dobro, vise nego magistri i programeri...



Mesas dormena i izbacivaca.
nsarski nsarski 17:32 05.12.2007

Re: magistar?

z iskustva znam da to nije tako. Placaju najmanje sto mogu i jos manje.

Tacno. Ja znam gomilu ljudi koji bas tako prolaze.
To je kao u Holivudu - ima glumaca (malo njih) koji uzimaju desetina miliona po filmu, ali ih ima mnogo koji zive u trejlerima, rade u MekDonaldsu, i sanjaju da dobiju epizodnu ulogicu, tek da kazu da su bili na filmu.
Strongman Strongman 17:39 05.12.2007

Re: magistar?

Tacno. Ja znam gomilu ljudi koji bas tako prolaze.



Mada mi ono 95 000$ bas dobro zvuci.

To ti je kao onaj vic:

- ... becka snicla, pomfrit, kupus salata, pivo, kolac.. i sve to za 450 dinara
- Jeli, boga ti, pa gde to ima?
- Pa nema nigde ali bi bilo lepo da ima.
wk wk 19:22 05.12.2007

Re: magistar?

Evo jednog opsteg linka
PayScale
koji kaze da je prosecna programerska plata u USA 60.000, ima tamo i po kategorijama.

Nazalost, ne mogu da nadjem sajt koji to daje po geografskim oblastima (i jedim se, jer sam jednom to gledao) i tamo sam nasao da su cifre vece, ali ja sam tamo gledao po velikim gradovima, sto i jeste logicno da su vece.

Magistar u IT-u bi trebalo dakle da bude bar prosecan programer, dakle da ima bar tih 60.000. Imam razloga da verujem da Miami nije prosecan grad po platama, tako da bi plata trebalo da bude i veca. Plate su manje ako se dolazi preko H1B vize, jer onda zavisis od firme, pa ona moze da te ucenjuje. Takodje je za pretpostaviti da stranci imaju manje.

Ali ja ne zivim u USA, i kada sam pricao o platama sa ljudima, ti ljudi nisu ziveli na Floridi.

PS Ovo nisu prosecne plate, vec plate prosecnog programera (tj. 50% programera zaradjuje ispod te sume, a 50% iznad te sume).
Strongman Strongman 19:26 05.12.2007

Re: magistar?

Plate su manje ako se dolazi preko H1B vize, jer onda zavisis od firme, pa ona moze da te ucenjuje. Takodje je za pretpostaviti da stranci imaju manje.



Ovo jre veoma tacno. H1B i stranac je masna guska za firmu. Zavisis od njh na par godina i ne moraju full da te plate. Ali meni i to odgovara. Imam neku matematiku.
wk wk 19:30 05.12.2007

Re: magistar?

A kako si ti otisao u USA?
Strongman Strongman 19:37 05.12.2007

Re: magistar?

wk
A kako si ti otisao u USA?



Neplanski sa 400$ u dzepu. Samo sam sleteo u Majmi nakon jednog takmicenja u Kanadi. Bilo malo tvrdo u pocetku i puno neizvesnosti.
wk wk 19:40 05.12.2007

Re: magistar?

Strongman
wk
A kako si ti otisao u USA?



Neplanski sa 400$ u dzepu. Samo sam sleteo u Majmi nakon jednog takmicenja u Kanadi. Bilo malo tvrdo u pocetku i puno neizvesnosti.


Mislio sam, da li si imao useljenicku vizu, ili turisticku ili H1B...
Strongman Strongman 19:43 05.12.2007

Re: magistar?

wk
Strongman
wk
A kako si ti otisao u USA?



Neplanski sa 400$ u dzepu. Samo sam sleteo u Majmi nakon jednog takmicenja u Kanadi. Bilo malo tvrdo u pocetku i puno neizvesnosti.


Mislio sam, da li si imao useljenicku vizu, ili turisticku ili H1B...


Ma bilo je na ura. Imao sam turisticku vizu pa sam odlucio da ostanem. bez poznanstava, bez veza... Iz nutra sam resavao moj status i dobacio se do H1B. Prilicno tezak nacin. Ali zivot pise romane a i pricice.
asterix asterix 03:04 06.12.2007

Re: magistar?

- ... becka snicla, pomfrit, kupus salata, pivo, kolac.. i sve to za 450 dinara
- Jeli, boga ti, pa gde to ima?
- Pa nema nigde ali bi bilo lepo da ima.


Ima to svuda po Srbiji. Kolac ide na kraju ako ne platish:))
ugly ugly 09:14 06.12.2007

Re: magistar?


Mesas dormena i izbacivaca.

Ne, nego mesam klubove. U bilo kom "strip joint"-u bouncer-i vrlo lepu kintu maznjavaju. Dormeni samo u "dance" klubovima.
ugly ugly 15:17 09.12.2007

Re: magistar?

Neplanski sa 400$ u dzepu. Samo sam sleteo u Majmi nakon jednog takmicenja u Kanadi. Bilo malo tvrdo u pocetku i puno neizvesnosti.

Audentes fortuna iuvat

Godfather Godfather 15:32 05.12.2007

dugacak dan

Jeste da je skupa Florida, bar sa ove strane, ali covece ti bas radis. Ne znam kakve troskove imas, i za sta ti zeleni predsednici trebaju, ali raaaadis bas. Odmori malo :)
A sto se tice leta, to je ovde bas usporeno, vrucina ubija, nije bas za izaci na ulicu ni preko noci. Humidity rastura 300%, ne moze da se dise. Tek sad ovde pocinje lepo vreme, i pocinju da se gomilaju penzioneri sa severa.
P.S. Aj'' sto puno radis, nego stizes i ovde cesto da pises :) svaka cast.
Strongman Strongman 17:30 05.12.2007

Re: dugacak dan

Jeste da je skupa Florida, bar sa ove strane, ali covece ti bas radis. Ne znam kakve troskove imas, i za sta ti zeleni predsednici trebaju, ali raaaadis bas. Odmori malo :)



Nulti troskovi su mi oko 4 500$ mesecno. Maltene goli rezijski. A gde je ovo, a gde je ono??

P.S. Aj'' sto puno radis, nego stizes i ovde cesto da pises :) svaka cast.


Dok sam u Srbiji grcao bez posla i para mnogo sam licio sam sebi na lenju osobu. Sada kompenzujem.
Djole Djole 17:41 05.12.2007

Re: dugacak dan

Ej stani, pa rece da si u istoj zgradi sa kojim bese glumcem - skupa li je zgrada?
54000$ godisnje nulti troskovi - to je razumna cifra, ali samo za dve plate (to je ko u Evropi samo u Evrima), a ne za jednu. Tako da kapiram zasto dva, tri posla. Sto se tice plate od 100000$ to nije bas lako dobiti. Menadzer ili tako nesto.
Ako nije tajna, koliko prosecno mesecno dobijes na ove poslove sa strane?
Strongman Strongman 17:46 05.12.2007

Re: dugacak dan

Ej stani, pa rece da si u istoj zgradi sa kojim bese glumcem - skupa li je zgrada?


Posto zena ne radi, a imamo i decu uzeo sam stan u pesackoj zoni. To je na South Beac vrlo skup sport. A Miki Rurki stanuje ovde privremeno. Ceka da uzme neke pare pa da kupi kucu na nekom od ostrva. A to mi dodje ko da sam ja kupio kucu. Mocicu da je koristim kad god zazelim.

Ako nije tajna, koliko prosecno mesecno dobijes na ove poslove sa strane?


Zavisi od meseca do meseca. U principu ne bih smeo da budem ispod 2 - 3000$ mesecno. Bilo je meseci kada sam isao i na 7 - 8000$. Ali sam letos imao tvrdu krizu sa 500$ i manje mesecno na dodatnim poslovima.
nsarski nsarski 18:14 05.12.2007

Re: dugacak dan

Ali sam letos imao tvrdu krizu sa 500$ i manje mesecno


I tada si prosao kao onaj Kramskoj-ev Isus u pustinji na slici gore. Ali, za te stvari mnogi ne znaju. Jedan drugar, sada veoma uspesan IT strucnjak, je radio za sicu i stalno mi je govorio: I am one paycheck away from being homeless.
andjelija andjelija 18:17 05.12.2007

Re: dugacak dan

nsarski
Ali sam letos imao tvrdu krizu sa 500$ i manje mesecno


I tada si prosao kao onaj Kramskoj-ev Isus u pustinji na slici gore. Ali, za te stvari mnogi ne znaju. Jedan drugar, sada veoma uspesan IT strucnjak, je radio za sicu i stalno mi je govorio: I am one paycheck away from being homeless.

vecina nas pridoslica je, cini mi se, prosla ovo iskustvo.
Strongman Strongman 19:20 05.12.2007

Re: dugacak dan

Jedan drugar, sada veoma uspesan IT strucnjak, je radio za sicu i stalno mi je govorio: I am one paycheck away from being homeless.



nemas pojma koliko to ume da bude tacno. evo ga 5. decembar. Zadnji dan d aplatim kiriju. A meni pay check dolazi u petak 7. decembra. Sada sam zvao stanodavca i folirao za cek. Da ga uzme sutra i da ne moze d aga unovci prte petka.
Strongman Strongman 19:21 05.12.2007

Re: dugacak dan

vecina nas pridoslica je, cini mi se, prosla ovo iskustvo.


Da nemas to iskustvo ne bi trebala da se selis iz zavicaja. Uglavnom je besparica motiv.

razmena iskustva

ja sam na pcetku u uk volontirala, onda sam malo placala dabih radila, ali im zato sad sve to debelo naplacujem.
Pocetak u novoj sredini, za stranca je prava golgota. Znam mnoge koji su odustali i nasli neku alternativu poslu u struci. Kapiram da tebe tvoj sadasnji posao nadahnjuje, ali godine idu, treba razmisaljati o buducnosti...
Strongman Strongman 19:45 05.12.2007

Re: razmena iskustva

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ja sam na pcetku u uk volontirala, onda sam malo placala dabih radila, ali im zato sad sve to debelo naplacujem.
Pocetak u novoj sredini, za stranca je prava golgota. Znam mnoge koji su odustali i nasli neku alternativu poslu u struci. Kapiram da tebe tvoj sadasnji posao nadahnjuje, ali godine idu, treba razmisaljati o buducnosti...


Vecina koij su ubrzano pravili karijere nisu imali decu a ako su imali bracnog saputnika imali su dve plate. E kod mene je obrnuto. Rintam ko konj. Imam dva predivna klinca i suprugu koja nema pravo da radi do zelene karte.
Djole Djole 19:48 05.12.2007

Re: razmena iskustva

ali godine idu, treba razmisaljati o buducnosti...

Ovo je zahebani deo stvarnosti.
andjelija andjelija 20:23 05.12.2007

Re: dugacak dan

Strongman
vecina nas pridoslica je, cini mi se, prosla ovo iskustvo.


Da nemas to iskustvo ne bi trebala da se selis iz zavicaja. Uglavnom je besparica motiv.


iskreno, nije bilo motiva osim da mi dupe vidi put i da budem napokon van dometa svih i samostalna.
Djole Djole 20:28 05.12.2007

Domet

.. ali i dalje i dometu onih "zelenih" iz disko-kluba :)))

Re: razmena iskustva

Vecina koij su ubrzano pravili karijere nisu imali decu a ako su imali bracnog saputnika imali su dve plate. E kod mene je obrnuto. Rintam ko konj. Imam dva predivna klinca i suprugu koja nema pravo da radi do zelene karte.

nije sve ni u kinti (ah, kako to plemenito zvuci!) mnogo je vazno za socijalnu integraciju i mentalno zdravlje da odlazis negde gde ces da upoznas i kontaktiras sa nekim ljudima. to popravlja znanje jezika, a i dobro je protiv tzv, "imigrantske depresije"
Strongman Strongman 20:40 05.12.2007

Re: dugacak dan

iskreno, nije bilo motiva osim da mi dupe vidi put i da budem napokon van dometa svih i samostalna.



RESPECT!!
Strongman Strongman 20:41 05.12.2007

Re: Domet

.. ali i dalje i dometu onih "zelenih" iz disko-kluba :)))

Djole Djole 21:14 05.12.2007

Re: Domet

Leleeeeee .......

To sa belim carapama i papucama mi je poznato i ovde gde zivim ...
Nego, Andja se ne javi :) A ticalo se njenog sto htede da vidi put ...
Time Bandit Time Bandit 15:33 05.12.2007

Magistar ili cak Dr

je bolje da se ne oglasava za posao sa ovim titulama u USA (pod uslovom da u USA nema radno iskustvo u tome).
Sanse da dobije posao mu se tako smanjuju na nulu.
mocna malena79 mocna malena79 15:54 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Time Bandit
je bolje da se ne oglasava za posao sa ovim titulama u USA (pod uslovom da u USA nema radno iskustvo u tome).Sanse da dobije posao mu se tako smanjuju na nulu.


Ne razumem zasto? ako je do iskustva, pa steci ce ga, ali zasto bas da su mu sanse ravne nuli?
Svuda u EU svaka titula i diploma dodatno ti olaksava potragu za poslom, jel moguce da je samo USA toliko gadljiva na zvanja ?:)
ugly ugly 15:58 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Ne razumem zasto?

Vole da ti kazu "you're overqualified" (drugim recima, suvise si pametan za nas, pa moramo vise da te platimo)
http://www.quintcareers.com/fighting_overqualified_label.html

p.s. pogledaj google, 297000 rezultata za "overqualified"
Time Bandit Time Bandit 16:03 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Ili ovako

Dr matematike (rumunski) mi vec godinama prodaje sir
Picu mi donosi egipatski dvostruki magistar (ekonomije i jos necega)
Boks me trenira magistar psihologije i kasnije necega drugog
Indijac taksista mi kaze da je lekar (kao i njegova zena prodavacica cveca)
Nicola S. Nicola S. 16:07 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Istina.

Moja drugarica je morala da krije da je završila ekonomiski fakultet da bi ovde mogla da se zaposli u jednoj od banaka kao šalterska službenica.
Nicola S. Nicola S. 16:09 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Time Bandit
Ili ovako

Dr matematike (rumunski) mi vec godinama prodaje sir
Picu mi donosi egipatski dvostruki magistar (ekonomije i jos necega)
Boks me trenira magistar psihologije i kasnije necega drugog
Indijac taksista mi kaze da je lekar (kao i njegova zena prodavacica cveca)


Da li ovo treba nešto da nam govori i o obrazovnim sistemima u tim zemljama?
U svetlu najnovijeg izveštaja OECD-a?
Time Bandit Time Bandit 16:19 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Nema to veze sa obrazovnim sistemom tamo, vec sa obrazovnim sistemom iz koga poticu ovi slucajevi navedeni "gore" (Rumunija, Bugarska, Srbija, Srilanka, itd).

Kome treba Dr ili Mr iz nerazvijenih zemalja bez iskustva (ovde bi i SANU clan otvaro vrata u teatru).

"Overqualified" je ljubazna fraza da ne uvredi trazioca posla a u slobodnom prevodu znaci "Vase skole (a sumnjamo u taj kvalitet) i bez naseg radnog iskustva ne mogu Vam dati posao ovde"
Nicola S. Nicola S. 16:30 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Time Bandit
Nema to veze sa obrazovnim sistemom tamo, vec sa obrazovnim sistemom iz koga poticu ovi slucajevi navedeni "gore" (Rumunija, Bugarska, Srbija, Srilanka, itd).


Na to sam i mislio kada sam rekao-zemljama.
Strongman Strongman 17:31 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Dr matematike (rumunski) mi vec godinama prodaje sir
Picu mi donosi egipatski dvostruki magistar (ekonomije i jos necega)
Boks me trenira magistar psihologije i kasnije necega drugog
Indijac taksista mi kaze da je lekar (kao i njegova zena prodavacica cveca



Vrlo tacno. Treba da prodje barem jedna cela generacija da bi se asimilirali u sistem Ja sam nazalost prva generacija i nikad necu biti Amerikanac. Uvek stranac.

Re: Magistar ili cak Dr

Vrlo tacno. Treba da prodje barem jedna cela generacija da bi se asimilirali u sistem Ja sam nazalost prva generacija i nikad necu biti Amerikanac. Uvek stranac.

Ne predaji se tako lako! moguce je postati deo sistema, a da ne budes Amerikanac.
Strongman Strongman 20:39 05.12.2007

Re: Magistar ili cak Dr

Ne predaji se tako lako! moguce je postati deo sistema, a da ne budes Amerikanac.


Ma odakle ti to da se ja predajem? Samo kazem bve.
Unfuckable Unfuckable 16:12 05.12.2007

sorry za troll

Strongman Strongman 17:32 05.12.2007

Re: sorry za troll


Unfuckable
bojkot


Evo bojkotujem i ja!
nsarski nsarski 16:58 05.12.2007

Svaka cast,

Strongman, na ovom tekstu. Da znaju ljudi da nije sve snaga, nego i pamet:)
Poceli ljudi vec da misle da si cyborg - ono: mozak musice na tijelu bizona. Ali, sad su se uverili da nije tako.
I drago mi je da si pomenuo poslove koje covek moze da dobije ovde sa diplomom. Da nemaju previse iluzija o ovoj zemlji.
Diplome, crnci - to se sve isto ovde tretira, ravnopravno, znamo svi dobro. Pise u novinama i ucenim knjigama. Sto rece neki Bosanac pre neki dan: "Ovo je slobodna i demokratska zemlja - mozes da radis stagod hoces!"
Kao sto tvoj raniji blog ukazuje - ni pred uraganom nismo svi ravnopravni.
Strongman Strongman 17:10 05.12.2007

Re: Svaka cast,


Amerika je zemlja mogucnosti - neosporno. Nesto kao paraglajding. Ako ubodes dobar termalni stub ti ides u nebo, a ako ne tvoj let je 3 - 4 minuta.

Ako se ubacis u dobar biznis mozes da rastes. Ako si obican zivis vrlo obicnu matricu. Nije med i mleko ali je bolje nego u Srbiji jer uvek imas opciju.

Razmisljao sam se da li da objavim ovu pricu, mozda cele dve sekunde. Posebno zbog djubretarskog dela. Ali zivot je to. A i uzeo sam 300$ za manje od 3 sata

A diplomci i crnci u paket aranzmanu je generalno problem ne samo nase populacije. 95% ljudi prima informacije bez ikakve selekcije ili obrade (pomracdenje sunca recimo).
Macak Macak 19:07 05.12.2007

Preporuka

Ako zelite da vidite sta je Amerika, preporucujem film Fun with DIck and Jane. Parodija, ali zasnovana na istinitim dogadjajima.

Amerika je super kad ti ide super. Verovatno nema bolje zemlje za business i zivot kad si u situaciji da puno zaradjujes. ALi bato, kad krene po trnju... nema milosti.

Slatko se ismejah za onih $95 soma:) Duhovit mladic

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana