Život

Vrći bre moj dinar

dirtyharry RSS / 10.08.2010. u 10:18

necuyvaku.jpgI Slučaj lakovernog detlića

Ulazim u dragstor, pazarim par sitnica i onda sledi poznata situacija na kasi.

Ja: Izvinite, niste mi vratili kusur.

Kasirka: A, pa nemam sad sitno da vratim.

Ja: To mene ne interesuje, ja hoću moj kusur.

Kasirka: Ma nemam bre čoveče, ajde sklanjaj se. Praviš gužvu tu vidi koliki je red!

Ja: Ne sklanjam se dok ne dobijem svoj kusur.

Kasirka: Ama čoveče bre nemam da ti vratim, znaš šta znači kad nemam?

Ja: Ne znam!

Kasirka: Ne mogu ja sad da ti rodim tvoja dva dinara!

Ja: To ti vidi na ginekološkom, ja čekam svoj kusur.

Radnica ustaje i ide do susedne radnje da pozajmi ”Dva dinara druže”, sve psujući onako sočno usput a ja ostajem da čekam. Već se čuju dobacivanja od pozadi: ”Ajde čoveče ja ću da ti dam dva dinara, žurimo... ”

Ne radi se više tu o dva ili ne znam ti ja kol'ko dinara. Radi se o principu, o jednoj kulturi i to onoj najobičnijoj. Ljubaznost ne košta ništa ali znači mnogo, bar meni. Radnica se vraća onako vidno besna i daje mi nazad moja dva dinara. Na šta se ja lepo zahvaljujem rečima:”Doviđenja, do sutra.”

II Slučaj usrane države

Moj tata drži mali dragstor tamo kod nas u selu. Uglavnom tu svraćaju ljudi iz sela, mada svrati i poneko sa strane. Jednom sam bio u prodavnici kad je došlo jedno dete tu iz sela. Dečak ima oko osam-devet godina. Ne živi tu baš blizu, ali zato odlično vozi bicikl. Pazario je ujutru ono osnovno i još se prebira da li ima dovoljno za sladoled. Fali još dva dinara za sladoled. Radnica mu daje sladoled rečima: ”Evo ti sladoled, donećeš dva dinara sutra.”

Dečak radostan uzima kesu i odlazi a čovek pored vadi legitimaciju radnici, predstavlja se kao finansijki inspektor i počinje da piše kaznu jer ne sme da se da fiskalni račun ili roba bez para. Kazna je bila dvadeset hiljada dinara. Radnica se unezverila, ali bilo ko drugi da je bio tu isto bi uradio. Zar je trebalo da vrati dete kući da donese dva dinara kad svaki dan tu pazare svi. To se milion puta dešava, svaki dan neko ostane dužan po par dinara, sutra dan ostavi par dinara više i nikad nema problema.

Problem sa državom je što je nepismena ali traži da se poštuje zakon i to samo onda kad je u njenu korist. Sve cene su nešto dinara i još nešto para. Kako da vratiš taj kusur ili da naplatiš to malo što ne može da se plati. Kada se napravi popis robe u radnji i para u kasi stanje mora da se složi u jedan dinar a to je nemoguće. Uvek će da bude koji dinar više ili manje a za neslaganje država naravno ume da naplati kazne.

Bile gde na zapadu ti svako vraća i jedan cent. Nikad nema izgovora da nemaju sitno ali i cene nisu takve da ne mogu da se plate parama koje su u opticaju. Kako ćeš nekome da naplatiš žvaku od dinar i devedeset para? Nikako, to se uvek zaokružuje na ”Dva dinara druže” a već posle deset prodatih žvaka imaš dinar viška u kasi.

III Slučaj ”Ko je ovde lud?”

56511337498957851337495.jpgStojim u redu i čekam da platim. Red je već kilometarski a drugu kasu nikako da otvore. Na kasi neka gužva ko da igraju engleski fudbal (pa ono kad se svi uhvate jedan za drugog u gomilu). Red se ne pomera već nekoliko minuta.

Ja:Izvinite, mogu da ostavim korpu ovde samo da vidim šta se to dešava tamo.

Gospođa iza:Naravno, ni ja više ne mogu da stojim na nogama.

Idem do kase a tamo je već rasprava u najveće sa poznatom pričom.

Kasirka: Nemam da ti vratim kusur, možeš lepo da uzmeš nešto za tu razliku od dva dinara.

Mušterija: Ma neću bre ništa da uzimam, imam kući punu činiju tih vaših žvaka i bombona. Vratite vi meni moj kusur.

Kasirka: Ma nemam bre.

Mušterija (koji se sigurno već par minuta raspravljao odustaje): Dobro evo, uzeću jednu ovu žvaku.

Kasirka: Aaaa ne, ne može ta. Ta košta četiri dinara. Onda morate da doplatite još dva dinara.

Mušterija (koji polako ključa a i ja sa njim): Molimmmm!!! Na šta to liči, bezobraznici jedni, kako vas nije sramota...

Mušterija nije uvek u pravu a i taktika je dobra da se prodaju žvake koje niko neće.

IV Slučaj j... lud zbunjenog

andjauh9.jpgVraćam se u Srbiju posle nekoliko meseci. Lep osećaj, videću prijatelje, porodicu. Uželeo sam se. Na srpsko-hrvatskoj granici živo pile nema a i ko bi putovao u ovo gluvo doba. Stajem na prvu benzinsku pumpu posle granice. Na pumpi od mušterija samo Turci i ja. Napunih rezervoar i čekam da platim. To je jedna od retkih a možda i jedina pumpa koja ima i menjačnicu u okviru pumpe. Jeste da menjaju po vrlo nepopularnom kursu ali nikog nije briga kad se dočepao rodne grude.

Na kasi par Turaka ispred mene koji takođe čekaju da plate.

Kasirka: Izvolite.

Turčin 1 počinje na svim poznatim i nepoznatim jezicima da priča.

Kasirka (na srpskom): Izvolite.

Turčin 1 pokazuje prstima pumpa broj četiri.

Kasirka (na srpskom): Aaaa pumpa broj četiri, to je pet hiljada i sto dinara.

Turčin 1 gleda zbunjeno u kasirku.

Kasirka: Pet hiljada i sto dinara.

Turčin 1 još više zbunjen i dalje gleda u kasirku.

Kasirka kuca cifre na mesarskom digitronu i pokazuje ih.

Turčin 1 pokazuje evre.

Kasirka: Aha to je pedeset četiri evra i devedeset centi.

Turčin 1 gleda.

Kasirka kuca cifre na digitronu i pokazuje ih.

Turčin 1 plaća.

Kasirka: E izvini, nemam deset centi da ti vratim evo ti jedna krem banana.

Turčin 1 gleda i ništa ne razume naravno.

Kasirka: Nestalo mi sitno sad, pa evo da ne bude bez išta.

Turčin 1 se okreće da krene a kasirka ga hvata i gura mu krem bananu u ruku. Čovek sav zbunjen uzima krem bananu i odlazi.

Sve se isto dešava i sa Turčinom 2 koji je bio ispred mene samo što je on dobio dve krem bananice.

Ja vidim da je kutija sa krem bananicama taze otvorena ali i da ih kasirka nemilosrdno prodaje umesto kusura. Mora da će uskoro da im prođe rok trajanja. Nije mi samo jasno zašto staviše neku radnicu koja ni dve reči engleskog (da ne kažem nemačkog,  to bi bilo previše) ne ume da ukrsti. Više od stotinak reči joj ne bi trebalo da nauči. Živo me zanima šta su oni Turci mislili na ovo što im se desilo.

Turci su poznati trgovci ali za svoja tri-četiri putovanja u Tursku nisam video ovakvu trgovinu. Možda će i oni sada da prihvate pelcer koji naši zaposleni na pumpama tako velikodušno praktikuju pa se i kod njih prime ovi moderni vidovi trgovanja.

Kasnije sam i sam primetio da na većini pumpi na autoputu račune zaokružuju na deset dinara. Zaokruživanje računa nije problem, veći je problem što te neko smatra ovcom i opet ta (ne)kultura i neljubaznost.

Epilog

Imam jednu činiju u koju uvek bacam sitne pare. Novčanik ne nosim a ni gvožđe po džepovima. Kad dođem iz kupovine sitniš iz džepova ispraznim u činiju. Pored standardne činije za sitniš ima i jedna nestandardna činija za kusur u zvakama, bombonama i raznoraznim andrmoljima koji su pali kasirkama pod ruku. Sada kada sam bio kući sam baš izbacio sigurno jedno tridesetak različitih bombona i žvaka od ko zna kad, mada možda nisam trebao, možda i dalje važe kao platežno sredstvo među kasirkama.

Sve u svemu i dalje ćete dobijati žvake i bombone u dragstorima, dok ćete u apotekama dobijate aspirine i kafetine na komad. Ne znam da li je bar neko dobio i kondom na komad pa da ga na licu mesta potroši bar.



Komentari (144)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:27 10.08.2010

Al

da tebi zafali dinar, znaš kad bi uzela krem bananu umesto para...i na kraju meseca šefu radnje umesto para predala i kamion banana...trebalo bi da probaš da taj "sitniš" od žvaka, bombona i sl. staviš u kesicu i kreneš njime da plaćaš kupljeno, kud su ga već proglasili važećom monetom.
dirtyharry dirtyharry 10:35 10.08.2010

Re: Al

Ma padalo mi napamet sada kad sam bio kući, baš kad sam izbacio taj lom od ko zna kad, da onako stavim par tih u džep i da ponudim kad zafali, nego ko će to da vuče ali kad se već tera inat i praktikuje takva trgovina, onda zašto da ne.
Polako prelazimo sa robno-novčane trgovine na razmenu. Prodavačica meni hleb, a ja njoj gomilu žvaka:





stasava stasava 10:43 10.08.2010

kusur

Ne mora samo zvake i krem banane. Uvaljivali su prasak za pecivo, dodjes kuci, vidis da je rok istekao.
dirtyharry dirtyharry 10:49 10.08.2010

Re: kusur

stasava
Ne mora samo zvake i krem banane. Uvaljivali su prasak za pecivo, dodjes kuci, vidis da je rok istekao.

to izgleda da zavisi od stranke koja svrati. Meni se nijednom nije desilo da mi ponude prašak za pecivo ili vanilin šećer .
7ispala7 7ispala7 12:46 10.08.2010

Re: kusur

dirtyharry
stasava
Ne mora samo zvake i krem banane. Uvaljivali su prasak za pecivo, dodjes kuci, vidis da je rok istekao.

to izgleda da zavisi od stranke koja svrati. Meni se nijednom nije desilo da mi ponude prašak za pecivo ili vanilin šećer .

mozda im ne delujes kao neko ko to koristi???
dirtyharry dirtyharry 12:54 10.08.2010

Re: kusur

7ispala7
mozda im ne delujes kao neko ko to koristi???

I ja tako mislim .
filantrop filantrop 10:44 10.08.2010

pa ne znam

malo mi je to izivljavanje nad kasirkama onako, bljutavo.
inace je sve u zemlji srbiji OK samo jos kasirke ne valjaju.
ne mozes da se iskalis na one koji pokupise milione evra i imaju po ko zna koliko mesta u upravnim odborima ali na prodavacice mozes jer su easy target. dzedze na nogama ceo dan za bednu platu.
taj problem ce ionako da nestane kad zazivi elektronsko placanje.
tacno je da ti u ostalim zemljam sve vracaju u cent i da tebi nece da prodaju ako nemas taj jedan cent ali srbija po mnogo cemu ne moze da se poredi sa svetom pa ne znam zasto bi se strogoca trenirala na poslednjoj karici u lancu samo zato sto ne moze na prvoj.
ona ionako samo radi sta joj se kaze. nije ona kriva sto nema sitno nego gazda kog po pravilu ne vidis nikad.
video bi tebe da si na njenom mestu.
(nemoj se ljutis)
dirtyharry dirtyharry 10:48 10.08.2010

Re: pa ne znam

filantrop
(nemoj se ljutis)

Nikako, fala na javljanju. Razumem ja sve to što si ti rekao i u pravu si ali za uljudno ponašanje ne treba mnogo i a jedno "izvini nemam da ti vratim kusur" ne košta ništa. To je sasvim dovoljno, meni bar. Ne tražim ja da mi neko dubi na trepavici za moja dva dinara. Uopšte mi nije do para.
loader loader 10:52 10.08.2010

Re: pa ne znam

Uopšte mi nije do para.



a jedno "izvini nemam da ti vratim kusur" ne košta ništa

Naravno, poenta ljudskog odnosa je u tome.
Poenta poslovnog odnosa je u tačnom vraćanju kusura. Sve druge varijante su pogrešne i predstavljaju opravdanje neobaveznosti u poslovanju, u odnosima na poslu, u shvatanju rada i zarade... Ta sitnica je jedno od mesta na kojima naš džemper počinje da se para. Naravno, figurativno, a figurativno pre svega zato što je on, već odavno, sav rasparan. Sada smo u procesu sređivanja vune sa gomile, odnosno u početnoj fazi obnavljanja džempera.
dirtyharry dirtyharry 10:58 10.08.2010

Re: pa ne znam

loader
Uopšte mi nije do para.



Mislim na tih par dinara kojih vrlo često nemaju da mi vrate a i smajećeš se kad ti kažem da sam više zarađivao na poslu u Srbiji nego u dijaspori sada .

Što se tog tačnog vraćanja novca tiče, ovde u dijaspori je sve strogo definisano a mislim da i su naša kultura i mentalitet malo takvi pa to prihvatamo.
Ovde nikom ne bi palo napamet da ti uzme tvoj cent. U mnoštvo prodavnica neće da uzmu ako im ostaviš neki sitniš. Ti daj u dobrotvorne svrhe ali meni nemoj da ostavljaš, to im je stav.

filantrop filantrop 11:02 10.08.2010

Re: pa ne znam

"izvini nemam da ti vratim kusur" ne košta ništa.


recimo da nisu svi kupci fini kao ti.
pa pomnozi sa x takvih kupaca sa x dana
kazem ti ponovo:
stavi se u njenu kozu.
loader loader 11:05 10.08.2010

Re: pa ne znam

Neću da se smejem. Uvek ima pojedinačnih slučajeva koji (makar u nekom periodu) nisu tipični u ovom smislu. Osim ako nije drugačije naglašeno, govorimo u svojim komentarima o proseku, ili o većinskim vrednostima, navikama... Ovdašnje navike su u celosti, a samim tim i u poslovnim odnosima, na veoma niskom stupnju. Stoga stvari i idu tako sporo u odnosu na ono što maltene svi verbalno proklamuju.
filantrop filantrop 11:06 10.08.2010

Re: pa ne znam

upravo sam procitao kako su prebili onu nesrecnu zenu pljeskavice sto prodaje.
da se skamenis.
dirtyharry dirtyharry 12:57 10.08.2010

Re: pa ne znam

filantrop
"izvini nemam da ti vratim kusur" ne košta ništa.

recimo da nisu svi kupci fini kao ti.
pa pomnozi sa x takvih kupaca sa x dana
kazem ti ponovo:
stavi se u njenu kozu.

Razumem o čemu pričaš, ali to nijenoj radnici/radniku na kasi ne daje pravo da budu bezobrazni zato što ih je neko tamo pre mene iznervirao. Ako ja mogu da budem fin, moraju i oni, osim toga to im je i u opisu radnog mesta da budu fini i ljubazni, mada našim poslodavcima je bitnije ko će za manje para da radi...

filantrop
upravo sam procitao kako su prebili onu nesrecnu zenu pljeskavice sto prodaje.
da se skamenis.

Užas. Te pajsere treba zatvoriti na duže vremena.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:18 10.08.2010

Re: pa ne znam

recimo da nisu svi kupci fini kao ti.

Ali je njen posao da bude fina i da kaže "izvinite" jer ne može da vrati kusur.

stavi se u njenu kozu.

Ovo je takođe jedan od razloga zbog kojih bi trebalo da bude fina, da se stavi u nečiju kožu. Otkud ona zna koliko nekome znače njegove 2 dinara. I otkud zna da i taj neko kome nudi žvaku umesto para nema isto tako težak posao kao što je i njen.
kukusigameni kukusigameni 15:14 10.08.2010

Re: pa ne znam

Otkud ona zna koliko nekome znače njegove 2 dinara. I otkud zna da i taj neko kome nudi žvaku umesto para nema isto tako težak posao kao što je i njen.


Ili je bio kod zubara i svratio da kupi ladan jogurt! A ona insistira na zvakama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:28 10.08.2010

Re: pa ne znam

Ili je bio kod zubara i svratio da kupi ladan jogurt! A ona insistira na zvakama.

Tačno tako.
loader loader 10:46 10.08.2010

Državu čine njeni ljudi

Problem sa državom je što je nepismena ali traži da se poštuje zakon i to samo onda kad je u njenu korist.

Svako društvo čine ljudi. Onako, kako većina odluči da bude, tako jeste. Vrednosti koje u praksi zastupa većina jesu trasa kojom će ići jedno društvo. Društvo stvara i državni aparat. Državni aparat je savršen preslik kvaliteta baze. Sve sklonosti tzv. običnih ugrađene su - od dna, do vrha strukture. Država je rezultanta svih zrelosti i nezrelosti, iskrenosti i licemerstva, obrazovanja i neobrazovanja, zluradosti i dobronamernosti, neobaveštenosti, ...
sentinel26 sentinel26 11:02 10.08.2010

Inspektor ?

Dečak radostan uzima kesu i odlazi a čovek pored vadi legitimaciju radnici, predstavlja se kao finansijki inspektor i počinje da piše kaznu jer ne sme da se da fiskalni račun ili roba bez para. Kazna je bila dvadeset hiljada dinara. Radnica se unezverila, ali bilo ko drugi da je bio tu isto bi uradio.

Nije trebalo da se plati ta kazna.

Ovaj inspektor je prekršio zakon i prekoračio svoja ovlašćenja, za ovu opisanu radnju nije imao prava izricanja kazne, jer ne postoji prekršaj.
On nema ovlašćenja da brine o "manjkovima" privatnih dragstora.

Bitno je da je kasirka djetetu izdala fiskalni račun koji odgovara vrijednosti robe prema istaknutim cijenama.

Na fiskalnom računu je posebno prikazan porez i on će zajedno sa prometom biti očitan i država će dobiti svoj porez a vlasnik radnje svoju zaradu može i da pokloni.
Sljedeći put mu zapišite ime i broj legitimacije.

Pokloni nijesu zabranjeni, samo su oporezovani i obavezno je knjiženje.

Prilikom zaključenja kase na kraju radnog vremena ona može da ubaci svoja dva dinara.
Uplata pazara slijedi tek narednog dana.
Tek tada ako je uplata pazara manja od prometa koji je pokazala kasa nastaje prekršaj.
ksendza1 ksendza1 11:08 10.08.2010

Re: Inspektor ?

sentinel, ako si u pravu, doticni inspektor se ponasa k'o da nema dece
dirtyharry dirtyharry 13:01 10.08.2010

Re: Inspektor ?

sentinel26
Nije trebalo da se plati ta kazna.

To je bilo pre nekoliko meseci. Pitanje je sada da li može nešto da se juri povodom toga.

Problem ne samo sa mojim ocem nego i velikom većinom ostalih je što ne znaju tačno svoja prava a i ne prate svaki Službeni glasnik da bi videli izmene propisa i zakona.

Kada ti dođe inspektor, često imaš osećaj da odokativnom metodom određuje kazne za bilo šta.
sentinel26 sentinel26 13:39 10.08.2010

Re: Inspektor ?

dirtyharry
sentinel26
Nije trebalo da se plati ta kazna.

To je bilo pre nekoliko meseci. Pitanje je sada da li može nešto da se juri povodom toga.
Problem ne samo sa mojim ocem nego i velikom većinom ostalih je što ne znaju tačno svoja prava a i ne prate svaki Službeni glasnik da bi videli izmene propisa i zakona.
Kada ti dođe inspektor, često imaš osećaj da odokativnom metodom određuje kazne za bilo šta.

Ako tata ima dragstor, maloprodajni objekat gdje svakodnevno ulazi roba, svakoga dana predaje pazar, treba da ima i knjigovodju profesionalca koji treba da pazi na te stvari i da mu daje instrukcije.

Takvi su uglavnom profesionalci, oni koji imaju profesionalnu licencu i koji prate i poštuju propise pa za njima inspektori i ne idu.

Pa sada vi izračunajte je li bolje platiti malo skupljeg profesionalca ili ove iz škole "G-ul je kul" ili još gore od toga angažovati "divljeg" (sa malom cijenom )..

PS.
Povodom gornjeg slučaja više ne može ništa da se uradi - platili ste jednu školarinu...

sneza.lazarevic sneza.lazarevic 14:05 10.08.2010

Re: Inspektor ?


Kada ti dođe inspektor, često imaš osećaj da odokativnom metodom određuje kazne za bilo šta.

U vreme devedesetih, moj muž napusti svoj posao građevinskog inženjera u projektnom birou, i otvori tezgu u "Depou", da bi nekako preživeli. Vlasnici tezgi plaćaju poreze, zakup..., a ispred Depoa, razni drugi nesrećnici prodaju "na divlje". Jednog oblačnog dana krene inspekcija da rasteruje te nelegalne prodavce, ili kako ih već zovu. Međutim, počne kiša, i moj muž čuje kako se inspektori dogovaraju - Ma pusti te ispred, oni će ionako da se razbeže od kiše, ajde da kažnjavamo ove unutra. I stvarno uđu, razrežu svima po neku kaznu (kao bolje ti je da platiš ovo što ti tražim nego da ti zaista gledam knjige), i odu.
Sutradan čujemo od naše kume koja radi u opštini Zvezdara - A, jeste, poslali ih na teren da skupe pare za paketiće i proslavu Nove godine. Te godine su inače zaposleni u opštini i njihova deca slavili Novu godinu u Hajatu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:24 10.08.2010

sneža.lazarevic

Podsetila si me svojom pričom na scenu pored koje sam prošla, baš blizu "Deopa" kad sam poslednji put bila u Bgd. Radi se Bulevar, sve obrnuto na glavu, jašiš po onim jarcima i kamenju, ali ok, biće lepše...kad kod "Deopa" jedan lik nadao dževu i viče na radnike, kao i sve ostale koji imaju vremena da zastanu: "Na šta ovo liči, vučete se tu danima, posao mi upropastiste, ima li zakona u ovoj zemlji!?" Ja prvo mislila da je vlasnik minijaturne radnje pred kojom stoji...ma jok...on je vlasnik tri kutije na kojima prodaje robu na crno i bmw-a kojim je, uprkos jarcima i rupama, uspeo da se dokotura tu i parkira ga kao što je i navikao - tamo gde se ne sme.
niccolo niccolo 16:04 10.08.2010

Re: Inspektor ?

sentinel, ako si u pravu

Sentinel je potpuno u pravu. Za razliku od ovih kasirki koje daju žvake i šta god već umesto kusura, a tu istu robu ne otkucaju i ne daju za nju fiskalni račun, i time krše zakon, radnica Harijevog ćaleta nije učinila ništa protivzakonito...
dirtyharry dirtyharry 11:42 11.08.2010

Re: Inspektor ?

niccolo
sentinel, ako si u pravu

Sentinel je potpuno u pravu. Za razliku od ovih kasirki koje daju žvake i šta god već umesto kusura, a tu istu robu ne otkucaju i ne daju za nju fiskalni račun, i time krše zakon, radnica Harijevog ćaleta nije učinila ništa protivzakonito...

Pa objasni ti to sad nekome tamo. Što je još gore postoji knjigovođa koji vodi knjige ali izgleda da se ni on nije zadubio previše u problematiku.
Ionako vodi knjige celoj opštini, pa sad ako jedna firma odapne druga neka će da se pojavi...
sentinel26 sentinel26 15:40 11.08.2010

Re: Inspektor ?

dirtyharry
niccolo
sentinel, ako si u pravu

Sentinel je potpuno u pravu. Za razliku od ovih kasirki koje daju žvake i šta god već umesto kusura, a tu istu robu ne otkucaju i ne daju za nju fiskalni račun, i time krše zakon, radnica Harijevog ćaleta nije učinila ništa protivzakonito...

Pa objasni ti to sad nekome tamo. Što je još gore postoji knjigovođa koji vodi knjige ali izgleda da se ni on nije zadubio previše u problematiku.
Ionako vodi knjige celoj opštini, pa sad ako jedna firma odapne druga neka će da se pojavi...

Ha-ha-ha !
Pa stvarno nema čovjek vremena da uči, a i skupo je.

Stručni časopis i članarina Komori računovodja košta 500 € godišnje, za njega lično 75 €, pa još dodju stručni seminari i fond časova za produženje licence, pa službeni glasnik nije jeftin, a ne daj bože još da mora (iz nekog razloga ) da plati godišnju pretplatu na neku pravnu bazu, pa to godišnje izadje na 2000 €.

Onda nek se tata jednom mjesečno pomoli bogu ispred dragstora.

miloradkakmar miloradkakmar 11:06 10.08.2010

Ja

nisam veliki kritičar vraćanja kusura u robi.
Uvek ima dece koja će se tome obradovati.
dirtyharry dirtyharry 13:03 10.08.2010

Re: Ja

miloradkakmar
nisam veliki kritičar vraćanja kusura u robi.
Uvek ima dece koja će se tome obradovati.

Ni meni ne smeta što često iz kupovine vratim pune džepove kojekavih gluposti i sitnica, ali mi nakaradno ponašanje smeta.
predatortz predatortz 11:09 10.08.2010

'oću kusur, al' 'oću i račun!

Moj tata drži mali dragstor tamo kod nas u selu. Uglavnom tu svraćaju ljudi iz sela, mada svrati i poneko sa strane. Jednom sam bio u prodavnici kad je došlo jedno dete tu iz sela. Dečak ima oko osam-devet godina. Ne živi tu baš blizu, ali zato odlično vozi bicikl. Pazario je ujutru ono osnovno i još se prebira da li ima dovoljno za sladoled. Fali još dva dinara za sladoled. Radnica mu daje sladoled rečima: ”Evo ti sladoled, donećeš dva dinara sutra.”

Dečak radostan uzima kesu i odlazi a čovek pored vadi legitimaciju radnici, predstavlja se kao finansijki inspektor i počinje da piše kaznu jer ne sme da se da fiskalni račun ili roba bez para. Kazna je bila dvadeset hiljada dinara. Radnica se unezverila, ali bilo ko drugi da je bio tu isto bi uradio. Zar je trebalo da vrati dete kući da donese dva dinara kad svaki dan tu pazare svi. To se milion puta dešava, svaki dan neko ostane dužan po par dinara, sutra dan ostavi par dinara više i nikad nema problema.


E,pa sad...
Iz napisanog mi nije jasno: da li je radnica izdala fiskalni račun? Ako nije grubo je prekrešila zakon oštetivši državu za iznos PDV. Roba ne sme da se izda bez fiskalnog računa, to stoji. Kao što reče da treba da insistiramo na kusuru kao kupci, trebalo bi da naučimo da kupcu uredno izdajemo račun kao prodavci.
Teško da je bilo koji inspektor kaznio radnju zbog manjka od dva dinara ukoliko je radnica izdala račun klincu. Razlog je prost: država nije oštećena. Možeš da imaš manjak u pazaru. Ako ti nađu višak, onda šišaju žestoko.
dirtyharry dirtyharry 13:06 10.08.2010

Re: 'oću kusur, al' 'oću i račun!

Fiskalni račun jeste izdat. Sve je plaćeno ali eto, sa manjkom od ta dva dinara.
Možda je ovaj inspektor mislio da država neće da dobije porez od ta dva dinara pa je ova kazna bila čisto preventivna.
predatortz predatortz 07:44 11.08.2010

Re: 'oću kusur, al' 'oću i račun!

Možda je ovaj inspektor mislio da država neće da dobije porez od ta dva dinara pa je ova kazna bila čisto preventivna

Porez se obračunava na ukupan iznos računa. Nije imao osnov da tako misli,niti pravo da naplati kaznu zbog manjka od dva dinara. Tvoj otac se trebao žaliti na rešenje.
Lord Greystock Lord Greystock 11:31 10.08.2010

Kusur!

Tako je meni cenjena gospođa u pekari, u komšiluku, svaki dan zakidala po nešto para. Nekad nema dinar, nekad dva, 50 para... I to "saopšti" prilično drsko i obesno, kao to se podrazumeva(!?) Ponudio sam par puta da ja njima ostanem dužan tako neki iznos i nikad nije moglo - "ne sme da ima manjak u kasi". I ja ekstra popi*dim i krenem lepo da pamtim i sabiram, a na svu sreću sa brojevima dobro stojim. I jedan dan, ona kaže npr: 34 dinara, ja dajem 30 i kažem: Pre dva dana sam kupio to i to a vi ste mi ostali dužni toliko, juče toliko...
Žena prvo nije verovala, mislila da je zezam. Sve se nešto kiselkasto smeškala, po sistemu "vidi ovog, pa ne misli valjda ozbiljno?!". Ostali koji su čekali red isto gledaju u neverici...

Ista stvar kao kod tebe. Nije stvar u tim sitnim parama, i mene mrzi da ih nosim u novčaniku. I uvek kad dođem kući istresem taj sitniš i ubacim u ćerkinu kasicu. Stvar je u principu.

E da! Taj put sam ostao tvrda srca do kraja. Bilo je malo rasprave ali sam isterao svoje. I nikad više mi nije ostala dužna na taj način. Sad i ako nema, zamoli me da mi ostane dužna uz napomenu "danas ja vama, sutra ćete vi nama..." i obavezan smešak, ili pravivmo razliku na njihovu štetu Interesantno i ostale trgovkinje iz te pekare nikad mi ne ostaju dužne
buba_truba buba_truba 11:52 10.08.2010

Re: Kusur!

Lord Greystock
Interesantno i ostale trgovkinje iz te pekare nikad mi ne ostaju dužne

Da, baš "interesantno".

Tako svuda rade: na kiosku kad kupuješ novine, u pošti kad plaćaš račune, svuda. Zato što ljudi neće da reaguju, nego gunđaju sebi u bradu, ili prepričavaju kad dođu kući. A kad ih pitaš što nisu reagovali, svi odgovaraju: ma ko će da se zamera za sitnu lovu. Pa da! Neće za sitnu, za krupniju možda i bi. A princip? Ma jebeš principe... od toga se ionako ne živi.

E pa tako nam je i u svim ostalim stvarima, zato i jesmo tu gde smo - bunar.
dirtyharry dirtyharry 13:43 10.08.2010

Re: Kusur!

Lord Greystock
"danas ja vama, sutra ćete vi nama..." i obavezan smešak,

Što bi reko jedan moj prijatelj za skroz levu stvar, nema ništa dok ne pokažeš zube.

buba_truba
A princip? Ma jebeš principe... od toga se ionako ne živi.

Pa tako nekako. Na OMW pumpama na autoputu mi konstantno zaokružuju račun na deset dinara. Kao i što do sada konstatovasmo, nije to problem tih nekoliko dinara ali me to mutavo ponašanje i stav u fazonu "šta sad ti oćeš bre?" me toliko nervira da sam krenuo da tražim tih nekoliko dinara.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:28 10.08.2010

Re: Kusur!

Zato što ljudi neće da reaguju, nego gunđaju sebi u bradu,

I zato što te dovode u situaciju u kojoj se ti kao brukaš, ispadaš stipsa i beda, pa nećeš valjda crći za ta dva dinara. Em javno - svi stoje i zgražavaju se koji si ti lik, naspelo ti za ta dva dinara, da ne bi i njih oni iza tako gledali, oni će velikodušno ostaviti svoj kusur, nek se vidi da nije beg cicija.
dirtyharry dirtyharry 11:44 11.08.2010

Re: Kusur!

Jelica Greganović
Zato što ljudi neće da reaguju, nego gunđaju sebi u bradu,

I zato što te dovode u situaciju u kojoj se ti kao brukaš, ispadaš stipsa i beda, pa nećeš valjda crći za ta dva dinara. Em javno - svi stoje i zgražavaju se koji si ti lik, naspelo ti za ta dva dinara, da ne bi i njih oni iza tako gledali, oni će velikodušno ostaviti svoj kusur, nek se vidi da nije beg cicija.

Baš to
ed_novipazar ed_novipazar 11:39 10.08.2010

Moze i turski

Nije mi samo jasno zašto staviše neku radnicu koja ni dve reči engleskog (da ne kažem nemačkog, to bi bilo previše) ne ume da ukrsti.

Vidis, ovi sto su nadlezni za naplacivanje putarine na autoputu Horgos-Beograd su ipak otisli dalje. Oni su zaposlili momka koji zna turski. Ja dosao na naplatnu rampu, onako crn, brkovi i brada, tu su i suncane naocare. Pored mene zena sa maramom, iza nas djeca - prepun mercedes. Tablice njemacke. Momak na rampi ubijedjen da smo Turci gastarbajteri. Otvaram prozor i ide razgovor:

Momak: "Sekiz!"
Ja: "Molim?"
Momak: "Hmm, pet evra."

Pruzam covjeku pet eura i cekam racun. Posto sam isti dobio krenem i prije nego cu zatvoriti prozor dobacim momku:

"Sekiz ti je osam a pet se kaze beş!"

Lice mu se ukocilo
predatortz predatortz 11:42 10.08.2010

Re: Moze i turski

Pored mene pokrivena zena a iza nas djeca - prepun mercedes.


Bilo ladno? Što ne pokri i decu, crni čoveče?
ed_novipazar ed_novipazar 12:06 10.08.2010

Re: Moze i turski

predatortz

Bilo ladno? Što ne pokri i decu, crni čoveče?

He, he. Eno ispravio sam, da bi i ti ukapirao.
dirtyharry dirtyharry 13:09 10.08.2010

Re: Moze i turski

ed_novipazar
"Sekiz ti je osam a pet se kaze beş!"

Možda je i on to znao ali se pravio lud, možda ima posebna tarifa za putnike turske nacionalnosti .
ed_novipazar ed_novipazar 13:27 10.08.2010

Re: Moze i turski

dirtyharry

Možda je i on to znao ali se pravio lud, možda ima posebna tarifa za putnike turske nacionalnosti .

Naravno da je znao. Zato je i ukocio lice kada sam ga "ispravio" .
maca22 maca22 15:14 10.08.2010

Re: Moze i turski

ed_novipazar
He, he. Eno ispravio sam, da bi i ti ukapirao.

Axa, tera modu.
kviskobg kviskobg 17:48 10.08.2010

Re: Moze i turski

ed_novipazar
dirtyharry

Možda je i on to znao ali se pravio lud, možda ima posebna tarifa za putnike turske nacionalnosti .

Naravno da je znao. Zato je i ukocio lice kada sam ga "ispravio" .


Hehehe...trebao si da mu kazes moju omiljenu rec za prodavce u Istambulu: "pahali" (skupo) :))))

Ili mozda "gunejdin, kach lira ?" :)))
kviskobg kviskobg 17:56 10.08.2010

Re: Moze i turski

dirtyharry
ed_novipazar
"Sekiz ti je osam a pet se kaze beş!"

Možda je i on to znao ali se pravio lud, možda ima posebna tarifa za putnike turske nacionalnosti .



Cuti, Harry, imaju i Turci posebne tarife za nas...

Kad sam isao na turu po Turskoj (nekada) renomiranom agencijom "Fantasia travel" (i sjajno se proveo za male pare, btw), zalomi nam se jedan turski vodic da nas seta po zemlji...

Elem, sjajan lik, brka (naravno), i tako dodjosmo do Efesa....

Kaze nama brka "tiket iz (lupicu) 20 juros"..

Vazi, damo mi... Kaze nama brka "ju ol mast hev jor tiket vid ju", ok uzme svako po kartu, al meni nesto cudno...

Vidim lepo, na karti pise pecat "Indirimli, grup bilet"...

Za one koji ne znaju turski (ja znam pedesetak reci) Indirimli je moja omiljena rec i znaci "popust"...grup bilet, je, jelda, grupna karta...

Prosetam do kioska a tamo lepo pise "Bilet 20e, grup bilet 50%"...aha....

Pitam ja njega kasnije pred svima "hocete mi molim vas objasniti kako to placamo punu cenu, a ovde lepo pise grupna karta?"

Pocrveneo, pozeleneo, pobledeo...nesto se kao nasalio i to prodje.....

Od mene i moje saputnice na kraju 12-todnevnog druzenja nije dobio ni evro...a ni ostali se nisu pretrgli kad su shvatili kako ih je zavrnuo za desanku....
giger62 giger62 11:39 10.08.2010

Odlican blog

Evo bas juce u pola dva popodne sedim u kaficu Drinka u Kosovskoj ulici. Dolazi "devojcica" da naplati, kaze 530 dinara... Ja vadim 1000, a ona me pita da li imam 30 sitno. Ja joj dam 20 u metalu u 10 papirnatih, a ona kao ma nema veze, kad je videla metalni novac... (Za neupucene, u beogradskim kaficima se metalni novac ne prima!)

Posle minut dolazi i vraca mi 450 sa jednim "Izvini, nisam imala sitno". Nisam hteo da se zamaram, i da joj nesto prigovaram, al posle mi bilo krivo sto nisam. Nevidjeni bezobrazluk.
Lord Greystock Lord Greystock 11:50 10.08.2010

Re: Odlican blog

giger62
(Za neupucene, u beogradskim kaficima se metalni novac ne prima!)

Kako, zašto, zbog čega? Kako može da ne primaju? Šta ako izvadiš samo metalni novac i hoćeš da platiš?

Edit: Ma sad sam se setio. Pre neku godinu smo odneli ćerkinu, gore pomenutu, kasicu u Meridian Banku čini mi se. Kasica puna pa da zamenimo te sitne dinare za €. I nisu hteli da prime! BANKA U SRBIJI NIJE HTELA DA PRIMI DINARE! Te nemaju brojačicu, te bolje da mi prvo razvrstamo pare, te "koliko tu baš ima"... Stajao sam ispred banke i osećao se kao kreten. Stalno mi se po glavi motalo: "ako banka neće pare, šta ja sada da radim sa parama?!?"
mlekac mlekac 12:11 10.08.2010

Re: Odlican blog

Lord Greystock
giger62
(Za neupucene, u beogradskim kaficima se metalni novac ne prima!)

Kako, zašto, zbog čega? Kako može da ne primaju? Šta ako izvadiš samo metalni novac i hoćeš da platiš?

Edit: Ma sad sam se setio. Pre neku godinu smo odneli ćerkinu, gore pomenutu, kasicu u Meridian Banku čini mi se. Kasica puna pa da zamenimo te sitne dinare za €. I nisu hteli da prime! BANKA U SRBIJI NIJE HTELA DA PRIMI DINARE! Te nemaju brojačicu, te bolje da mi prvo razvrstamo pare, te "koliko tu baš ima"... Stajao sam ispred banke i osećao se kao kreten. Stalno mi se po glavi motalo: "ako banka neće pare, šta ja sada da radim sa parama?!?"

Odneses u samisku na cosku da ti ukrupne!
Em, razvrstaju, em prebroje...
Onda se vrnes u banku i to zamenis za evrice.
dirtyharry dirtyharry 13:12 10.08.2010

Re: Odlican blog

giger62
(Za neupucene, u beogradskim kaficima se metalni novac ne prima!)

Kako bre ne primaju metalni novac. Ja bih ako bi me samo iznervirali skupio za ceo račun u gvožđu i tako im platio, baš da vidim ko neće da primi, koji bezobrazluk. A ta snajka je mogla i petsto dinara da ti vrati, lakše je za vraćanje

Lord Greystock
BANKA U SRBIJI NIJE HTELA DA PRIMI DINARE!

Ovo je još gore od onog za kafić. Kakva smo mi banana republika.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:40 10.08.2010

Re: Odlican blog

niccolo niccolo 16:08 10.08.2010

Re: Odlican blog

I nisu hteli da prime!

Zatražiš im pismeno da neće da prime i pomeneš kako ćeš da obavestiš odgovarajuću službu Narodne banke Srbije. Znam za slučajeve kada je to upalilo (još ako znaš ime osobe iz NBS koja je odgovorna za nadzor banaka, ima da ti doplate koji dinar).
giger62 giger62 16:27 10.08.2010

Re: Odlican blog

Eto, ne primaju. Preporucujem ti da probas.


Posto je ovo prava jedna mala palanka, gde je bitan imidz, metalni novac u kaficima je izgleda sramota primiti i vratiti kao kusur. Metalni novac i "raskos i stil" koji se pokusava zraciti iz kafica ne idu zajedno.

Znam jer ovo mi nije bilo prvo ovakvo iskustvo. Pokusaj platiti metalnim novcem, pogledace te kao da si od govana. Beda.
giger62 giger62 16:29 10.08.2010

Re: Odlican blog

Jel neko pogledao ovaj video... Manje, vise zbog ovog momka, ali ovi US panduri su JEBOTE SJAJNI!!! KOJE FACE!!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:30 10.08.2010

Re: Odlican blog

Al zamisli nju, uzela je sitniš tek posle sat vremena i 7 pandura...
49 41 49 41 20:12 10.08.2010

Re: Odlican blog

Jelica Greganović

U obliznjoj radnji za kompjutere, gde sam stanovao - tip je hteo sa kcerkom da kupi kompjuter i da plati cashom $ 650.

Zvali su policiju i "zamalo" je bio uhapsen.
adameva adameva 08:33 11.08.2010

Re: Odlican blog

giger62
Evo bas juce u pola dva popodne sedim u kaficu Drinka u Kosovskoj ulici. Dolazi "devojcica" da naplati, kaze 530 dinara... Ja vadim 1000, a ona me pita da li imam 30 sitno. Ja joj dam 20 u metalu u 10 papirnatih, a ona kao ma nema veze, kad je videla metalni novac... Posle minut dolazi i vraca mi 450 sa jednim "Izvini, nisam imala sitno". Nisam hteo da se zamaram, i da joj nesto prigovaram, al posle mi bilo krivo sto nisam. Nevidjeni bezobrazluk.


E to je taj trenutak kada ili uneseš svest u ono što radiš ili pustiš niz vodu. Treba slediti logiku i razum. I osnovne principe koja pošutuješ. Dakle odvojiti trenutak, zastati i učiniti kako treba da se učini. A to da li se usput zameraš konobarici?!? Ne vidim gde je potreba da se o tome uopšte razmišlja, Naprotiv, i njoj će biti itekako na korist da joj jasno i nedvosmisleno kažeš u čemu je nekorektnost njenog ponašanja (da ne kažemo bezobrazluk i prostota, ali ti budi fin). Zapravo ne trebamo osuđivati mlade ljude, kako i ko ih vaspitava nisu oni krivi. Ali iznenadio bi se u koliko slučaja, kada sam upravo postupila suprotno tebi, lepo im obajsnila u čemu se sastoji nečije ružno ponašannje, i ako sam to učinila dobronamerno, sa očigledno dobrom voljom, u skoro svim slučajevima bila je momentalna promena u njihovom pogledu i ponašanju. NA kraju ćeš dobiti i jedno izvini (ili nećeš, ali u najmanju ruku im je nrepijatno jer znaju da greše) a ona, konobarica, zapamtiće lekciju i možda joj baš ti pomogneš da se promeni. Ko zna. Sve zavisi KAKO nekome saopštiš to što imaš da mu kažeš, a pogotovu kada mu na pametan način kažeš da je nekorektan. Probaj sledeći put. Stranci su mnoooooooogo principijelniji u ovome. Ne dozvoljavaju tako lako da ih neko pravi budalom.
fixxerus fixxerus 11:47 10.08.2010

rasqursurivanje:.




stoji riba u redu ispred mene oko kase u samiški
tek
zazvoni joj telefon na temu riverdens moravac
ona prvo pogleda ko zove i samo procedi

uf jebaću ti mamu sad

alo
si me se setio
ko bix to rekao
u tim godinama misim
šta je el bi me jebo
a sa čim
aj pričaj mi malo šta bi mi radio
šta
idiote
u banci sam na aerodromu
vodi me ovaj moj u parizer
ma pusti ga
oće mi kupi bundu u fotošopu ovde na nikolitesli
a gde si me ti pa vodio
ono slučajno kad ti pukla guma u kovačici xaxa pa prespavasmo
jeeeste bilo lepo al nenadano
ja volim da se nadam na nadano
jebale te oni tvoja angažovana pisanja
jel se još uvek uvlačiš onoj uredništici
onoj nepismenoj kalašturi
si vido onaj tvoj savetnik što mi nagrdi prvu ljubav
jeste divljaka
nije lepo
jeste
svi ste vi muškarci isti
jeste
evo zovu me da uđem u avijon
ko te jebe
mrzim i ja tebe
šta bi mi radio
kad
aj tu sam za pola sata
samo da ispratim ovog mog
kako sad da mu kažem što sam se popišmanila
alo
alo
e jebem ti kredit kad iscuri

dobro veče

more aj kucaj bre nemo me smaraš sa tim dobro veče

oćete tom vašem opet da uplaćujete kredit

neću
mada možda samo 200 dindži
i gledaj da mi ovaj put vratiš kusur do u kintu
ona kusuržvaka izvali mi prošli put blombu iz usta

NNN NNN 20:08 10.08.2010

Re: rasqursurivanje:.

stoji riba u redu ispred mene oko kase u samiški
tek
zazvoni joj telefon na temu riverdens moravac
ona prvo pogleda ko zove i samo procedi

uf jebaću ti mamu sad

alo
si me se setio
ko bix to rekao
u tim godinama misim
šta je el bi me jebo
a sa čim
aj pričaj mi malo šta bi mi radio
šta
idiote
u banci sam na aerodromu
vodi me ovaj moj u parizer
ma pusti ga
oće mi kupi bundu u fotošopu ovde na nikolitesli
a gde si me ti pa vodio
ono slučajno kad ti pukla guma u kovačici xaxa pa prespavasmo
jeeeste bilo lepo al nenadano
ja volim da se nadam na nadano
jebale te oni tvoja angažovana pisanja
jel se još uvek uvlačiš onoj uredništici
onoj nepismenoj kalašturi
si vido onaj tvoj savetnik što mi nagrdi prvu ljubav
jeste divljaka
nije lepo
jeste
svi ste vi muškarci isti
jeste
evo zovu me da uđem u avijon
ko te jebe
mrzim i ja tebe
šta bi mi radio
kad
aj tu sam za pola sata
samo da ispratim ovog mog
kako sad da mu kažem što sam se popišmanila
alo
alo
e jebem ti kredit kad iscuri
...
Ovo si već negde ostavio
49 41 49 41 20:38 10.08.2010

Re: rasqursurivanje:.

NNN
stoji riba u redu ispred mene oko kase u samiški
tek
zazvoni joj telefon na temu riverdens moravac
ona prvo pogleda ko zove i samo procedi

uf jebaću ti mamu sad

alo
si me se setio
ko bix to rekao
u tim godinama misim
šta je el bi me jebo
a sa čim
aj pričaj mi malo šta bi mi radio
šta
idiote
u banci sam na aerodromu
vodi me ovaj moj u parizer
ma pusti ga
oće mi kupi bundu u fotošopu ovde na nikolitesli
a gde si me ti pa vodio
ono slučajno kad ti pukla guma u kovačici xaxa pa prespavasmo
jeeeste bilo lepo al nenadano
ja volim da se nadam na nadano
jebale te oni tvoja angažovana pisanja
jel se još uvek uvlačiš onoj uredništici
onoj nepismenoj kalašturi
si vido onaj tvoj savetnik što mi nagrdi prvu ljubav
jeste divljaka
nije lepo
jeste
svi ste vi muškarci isti
jeste
evo zovu me da uđem u avijon
ko te jebe
mrzim i ja tebe
šta bi mi radio
kad
aj tu sam za pola sata
samo da ispratim ovog mog
kako sad da mu kažem što sam se popišmanila
alo
alo
e jebem ti kredit kad iscuri
...
Ovo si već negde ostavio


Nema veze, stavljanje-ponavljanje je istorija zivota.
Kako je to tek u politici, ...
alselone alselone 11:53 10.08.2010

Smarac

I Slučaj lakovernog detlića


Dacu ti ja 200 din, da imas fore za 10 puta, da ne maltretiras ljude.
dirtyharry dirtyharry 13:15 10.08.2010

Re: Smarac

Ne maltretiram ih uopšte, samo kad nisu ljubazni ih teram da rade svoj posao kako treba, e sad što im se to ponekad ne sviđa, njihov problem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:56 10.08.2010

Svi ste vi lopovi!

Država kao zakonodavac, carina, poreske, tržišne i druge inspekcije kao oragni kontrole, polaze od pretpostavke da su svi koji u Srbiji rade lopovi. A, najvećim lopovima smatraju privredne subjekte kojima je osnovna delatnost trgovina.

Ni zakoni, a ni poreska, ni inspekcijska kontrola ne prave razliku između sitne, nenamerne greške i organizovane milionske utaje poreza.

Za nekoliko dinara viška u kasi ili za ostavljen depozit u kasi radi vraćanja kusura, kazne su drakonske, a prodajni objekti se zatvaraju na mesec dana.

Slično je i u obračunu mesečnog PDV. Nepotpuno ispunjen gotovinski račun za troškove, (recimo bez datuma i mesta prometa robe), otpremnica sa pečatom i potpisom, (ali bez broja lične karte pošiljaoca i primaoca ili bez reg. broja vozila kojim je roba prevežena), na osnovu kojih je obračunat ulazni PDV, nosi sa sobom milionske kazne.

Za pogrešno deklarisanu uvezenu robu (ako, recimo, umesto "sandale" u dokumentu piše "papuče", iako je i za jedne i za druge carinska stopa jednaka 20%) uvoznik će platiti kaznu u visini 1 do 3 puta cene pogrešno deklarisane robe.

Ono malo privatnika (stare zanatlije, recimo) koji su radili i u socijalističkoj državi, kažu da nikada nije bilo gore, da porezi nikada nisu bili veći, a poreznici i inspektori rigidniji.

S druge strane političarima su puna usta priče o malim i srednjim preduzećima kao perspektivi srpske privrede.
dirtyharry dirtyharry 13:20 10.08.2010

Re: Svi ste vi lopovi!

Najgore je što se većina propisa i zakona ne pojednostavljuje nego se još usložnjava i na kraju ljudi više ne znaju ni kako treba da rade.

Vojislav Stojković
S druge strane političarima su puna usta priče o malim i srednjim preduzećima kao perspektivi srpske privrede.

Apsolutno se slažem. Mislim da neko ovim našim političarima prepisuje govore drugih političara iz EU.
Kada ih čovek sluša, nema razlike, ali su rezultati očajni, na štetu običnih ljudi.
niccolo niccolo 16:12 10.08.2010

Re: Svi ste vi lopovi!

Država kao zakonodavac, carina, poreske, tržišne i druge inspekcije kao oragni kontrole, polaze od pretpostavke da su svi koji u Srbiji rade lopovi. A, najvećim lopovima smatraju privredne subjekte kojima je osnovna delatnost trgovina.

Potpuna istina. Nažalost...

Nepotpuno ispunjen gotovinski račun za troškove

Zato što su neopevane lenštine. Najlakše im je da jure formalno neispravne račune, jer tu ne treba ni mnogo rada niti neko veliko znanje.
mlekac mlekac 12:00 10.08.2010

A tek njihove srecne face...

Kad pokupim svu sicu po kuci (onu koja je prezivela podmladak mi), pa im je istresem na kasu uz cuveno:
"Evo, komsika, znam da vam UVEK fali sitno..."

dirtyharry dirtyharry 13:21 10.08.2010

Re: A tek njihove srecne face...

Dok sam bio u Srbiji isto sam radio. Kad god mi se napuni čanče za sitniš, prebrojim i odnesem u lokalni dragstor, uvek tu bude nekoliko stotina dinara. Na kraju mi više nisu ni brojale novac, samo pitaju koliko tu imaš .
westvleteren westvleteren 13:57 10.08.2010

Re: A tek njihove srecne face...

Imali smo u srednjoj jednog kolegu koji nam je stalno preturao po novcanicima i menjao sitno za krupno. Razlog? Cisto iz hobija, voleo da skuplja sitno i da odnese punu vrecu para u prodavnicu da obraduje prodavacice.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 12:07 10.08.2010

Centi...

Bile gde na zapadu ti svako vraća i jedan cent. Nikad nema izgovora da nemaju sitno ali i cene nisu takve da ne mogu da se plate parama koje su u opticaju.

Ovo nije tačno za ceo zapad. Pre par nedelja sam bio u Amsterdamu i otkrio da u Nizozemskoj nisu u opticaju kovanice od 1 i 2 centa već zaokružuju na 5; i pored toga cena koka kole od 1l (ako se dobro sećam) u jednom supermarketu je bila 1,49 EUR.
dirtyharry dirtyharry 13:23 10.08.2010

Re: Centi...

Hm... bio sam prošle godine, ali se ne sećam da je tada bilo ovako.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 13:36 10.08.2010

Re: Centi...

Ja sam probao da plaćam tom sitninom kad god je trebalo (imao sam ih dosta iz Nemačke) dok mi nisu objasnili u čemu je reč na jednom mestu i dok mi prijateljica Holanđanka nije potvrdila.
Kazezoze Kazezoze 13:47 10.08.2010

Re: Centi...

dant.gwyrdd
Bile gde na zapadu ti svako vraća i jedan cent. Nikad nema izgovora da nemaju sitno ali i cene nisu takve da ne mogu da se plate parama koje su u opticaju.

Ovo nije tačno za ceo zapad. Pre par nedelja sam bio u Amsterdamu i otkrio da u Nizozemskoj nisu u opticaju kovanice od 1 i 2 centa već zaokružuju na 5; i pored toga cena koka kole od 1l (ako se dobro sećam) u jednom supermarketu je bila 1,49 EUR.

tacno, ako je cena npr. 1,46 ili 1,47 naplatice ti 1,45 eura, a ako je cena 1,48 ili 1,49 naplatit ce ti 1,50 eura.
westvleteren westvleteren 14:02 10.08.2010

Re: Centi...

U Belgiji sve vracaju. Glavni mi je problem sto mi se nakupi tog sitnisa jer me mrzi da brojim sitninu na kasi. Novcice uglavnom koristim na automatima za cokoladice, sendvice i pranje vesa, ali oni ne primaju one od 1 ili 2 centa (od 5 i moze ponegde).
stasava stasava 15:14 10.08.2010

Re: Centi...

Ovo nije tačno za ceo zapad. Pre par nedelja sam bio u Amsterdamu i otkrio da u Nizozemskoj nisu u opticaju kovanice od 1 i 2 centa već zaokružuju na 5; i pored toga cena koka kole od 1l (ako se dobro sećam) u jednom supermarketu je bila 1,49 EUR.

Ako litar koke kosta 1,49 EUR-a a naplacuju 1,50 , razlika nije 1 cent, vec 0,1 cent.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 15:25 10.08.2010

Re: Centi...

stasava

Ako litar koke kosta 1,49 EUR-a a naplacuju 1,50 , razlika nije 1 cent, vec 0,1 cent.

A da izračunate vi to opet? :)
stasava stasava 15:46 10.08.2010

Re: Centi...

A da izračunate vi to opet? :)

Ups, da, 0,1 EUR, tj 1 cent. U pravu ste.
maca22 maca22 15:48 10.08.2010

Re: Centi...

stasava
A da izračunate vi to opet? :)

Ups, da, 0,1 EUR, tj 1 cent. U pravu ste.

I jos jednom. (grozna sam :)))
kukusigameni kukusigameni 15:52 10.08.2010

Re: Centi...

Ako litar koke kosta 1,49 EUR-a a naplacuju 1,50 , razlika nije 1 cent, vec 0,1 cent.

A da izračunate vi to opet? :)

Ups, da, 0,1 EUR, tj 1 cent. U pravu ste.

I jos jednom. (grozna sam :)))

Kad se sad nisam slogirao...
stasava stasava 16:09 10.08.2010

Re: Centi...

I jos jednom. (grozna sam :)))

Nisi, Maco, odmah sam videla, imala sam 5 iz matematike, uvek gresila na ovakvim glupim stvarima-Evo, 0,01 EUR=1 cent. A 0,1 EUR =10 centi. Bravoo
westvleteren westvleteren 16:20 10.08.2010

Re: Centi...

Malo komedije na blogu nikad nije na odmet.
49 41 49 41 16:58 10.08.2010

Re: Centi...

stasava
A da izračunate vi to opet? :)

Ups, da, 0,1 EUR, tj 1 cent. U pravu ste.

Opet ti na valja racun.

0,1 EUR = 10 centi
maca22 maca22 22:02 10.08.2010

Re: Centi...

49 41
stasava
A da izračunate vi to opet? :)

Ups, da, 0,1 EUR, tj 1 cent. U pravu ste.

Opet ti na valja racun.

0,1 EUR = 10 centi

Tebi ne valja sat. Kasnis. ))
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:07 10.08.2010

kusur,moze bananica?moze,al' samo starkova

,ostale mi se ne svidjaju...i da,vidis kako se brzo nadje "sitno".

Imam jednu činiju u koju uvek bacam sitne pare


takodje,zanimljivo koliko se love samo tu skupilo,pogotovo,od kad su uveli ove od 10,20 gvozdenjake...


My Daddy was a bankrobber
But he never hurt nobody
He just loved to live that way
And he loved to steal your money

mlekac mlekac 12:21 10.08.2010

Mali trol

stefan.hauzer

takodje,zanimljivo koliko se love samo tu skupilo,pogotovo,od kad su uveli ove od 10,20 gvozdenjake...



E, ovo me podseti na jednu dogodovstinu tamo iz 80 i neke (Antino doba).
Bilo nesto dva-tri dana pred platu (a svi znamo tu situaciju), petak, a koleginici koja je poreklom negde iz unutrasnjosti javili da joj mami nije dobro i sad, zena, sta ce, pokusava da skupi lovu za kartu do rodnog mesta.
Trebalo joj nesto red velicine 700 din. (odokativno - ko bi se sad secao koliko je tada karta kostala). Pita jednog, pita drugog, pita treceg... Naravno, niko od nas nema ni cvonjka!

Kad je pitala jedno petnaestog kolegu, on joj, iznerviran, odbrusi da tog jutra nije ni kafu popio (a to bili mal'ne za dz, nesto tipa 10 din.)

Ona, onako postidjena sto ga je pitala, kaze da kafa nije problem - ionako stalno ubacuje sitno u tasnu, (A tasna joj velicine omanjeg kofera), sigurno ce da se skupi za kafu.

I istrese zena tasnu na sto!


Kuku... Kad poce da leti sica po kancelariji, bilo je gore nego ono "Kume izgore ti kesa!"

Jedva mi to nekako pokupismo - ispala povelika gomila - pa krenu prebrojavanje!

Dragicka! Zena je imala reda velicine 7000 u sici! (Ispostavilo se da je istu ubacivala u tasnu minimum 6 meseci, ako ne i duze!)

Jedino nam nikako nije bilo jasno kako je nije mrzelo da vuce toliku tezinu...

ivana23 ivana23 12:24 10.08.2010

Sitnina...

stefan.hauzer
Imam jednu činiju u koju uvek bacam sitne pare takodje,zanimljivo koliko se love samo tu skupilo,pogotovo,od kad su uveli ove od 10, 20 gvozdenjake...

Posle se cudimo sto kasirke nemaju kovanice za vracanje kusura.


Kada bi prevrnuli sve dzepove, kojekakve cinijice, kasice... i postupili kao:

mlekac
Kad pokupim svu sicu po kuci (onu koja je prezivela podmladak mi), pa im je istresem na kasu uz cuveno:
"Evo, komsika, znam da vam UVEK fali sitno..."


Edit: I ovaj drugi komentar koji je napisala Mlekac je potvrdio ovu moju konstataciju.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:21 10.08.2010

Re: Sitnina...

zato,kad jednom odem...obraduju mi se kao...deda mrazu
dirtyharry dirtyharry 13:32 10.08.2010

Re: Mali trol

mlekac
Jedino nam nikako nije bilo jasno kako je nije mrzelo da vuce toliku tezinu...



Ja isto sa sitnišem radim i ovamo. Pazario sam jednu drvenu činiju i u nju ubacujem uvek sav sitniš koji se nakupi. Zadnji put kad sam prebrojao je bilo oko 500EUR. Neverovatno koliko se skupi za nekoliko meseci u sitnišu
mlekac mlekac 13:38 10.08.2010

Re: Mali trol

dirtyharry
mlekac
Jedino nam nikako nije bilo jasno kako je nije mrzelo da vuce toliku tezinu...



Ja isto sa sitnišem radim i ovamo. Pazario sam jednu drvenu činiju i u nju ubacujem uvek sav sitniš koji se nakupi. Zadnji put kad sam prebrojao je bilo oko 500EUR. Neverovatno koliko se skupi za nekoliko meseci u sitnišu

Kod mene to ne uspeva...
Moj podmladak smatra da je cinija sa sitnisem (i sitnis uopste) njihov po pravu rodjenja...

Uvek nekom fali "BAS" 20, 30 il' 50 i cinija se ocas isprazni!
dirtyharry dirtyharry 13:46 10.08.2010

Re: Mali trol

mlekac
Kod mene to ne uspeva...
Moj podmladak smatra da je cinija sa sitnisem (i sitnis uopste) njihov po pravu rodjenja...

Uvek nekom fali "BAS" 20, 30 il' 50 i cinija se ocas isprazni!

ma ako kad ima ko da troši
Kod mene kući su za to zaduženi bratanci. Oni imaju svoju kasicu, tačnije par komada i sve od sitniša što ostane tako po pikslama i raznoraznim vazama, odmah uredno smeštaju u kasu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:43 10.08.2010

Re: Sitnina...

stefan.hauzer
Imam jednu činiju u koju uvek bacam sitne pare takodje,zanimljivo koliko se love samo tu skupilo,pogotovo,od kad su uveli ove od 10, 20 gvozdenjake...


Posle se cudimo sto kasirke nemaju kovanice za vracanje kusura.


Da, ali pazi ovaj rad:

Dolazi "devojcica" da naplati, kaze 530 dinara... Ja vadim 1000, a ona me pita da li imam 30 sitno. Ja joj dam 20 u metalu u 10 papirnatih, a ona kao ma nema veze, kad je videla metalni novac... (Za neupucene, u beogradskim kaficima se metalni novac ne prima!)

Posle minut dolazi i vraca mi 450 sa jednim "Izvini, nisam imala sitno".


Ako ne uzima metalne pare, odakle joj onda dovoljno sitnog? Ako je dobra od svake mušterije 20 dinara, nije to uopšte loše.
jinks jinks 13:15 10.08.2010

Zakon velikih brojeva

Kazu da se najveca bogatstva sticu zahvaljujuci zakonu velikih brojeva. Para tamo, para ovamo dnevno ... na uzorku od 10 ljudi nije mnogo, ali na uzorku od 1e9 i nije malo.

Najbogatije svetske porodice, po prici, stigle su tu gde jesu ne tako sto su jednim velikim gestom dosle do velikog bogatstva vec tako sto su uspele da se ugrade sa delom promila u proizvode koji se svakodnevno koriste u celom svetu (hrana, nafta, ...).

Na primer, za jednu od najpoznatijih plemickih porodica jedne od najstarijih monarhija postoji urbana legedna da se u svakom gramu kokaina ugradjuje sa delom promila, zadnjih nekoliko vekova. Interesantno bi bilo kada bi neko mogao da sazna ko je sve, na kakve nacine i od kada, ugradjen i u cene obicnih proizvoda koji svi svakodnevno koriste.

Mozda ce na primer i za vladajuce porodice jedne od susednih zemalja za 200-300 godina da se prica da su za promil ugradjeni u svaki gram duvana, heroina, kokaina koji se proda na crnom trzistu Evrope.
dirtyharry dirtyharry 13:36 10.08.2010

Re: Zakoni velikih brojeva

jinks
Zakoni velikih brojeva
Kazu da se najveca bogatstva sticu zahvaljujuci zakonima velikih brojeva. Para tamo, para ovamo dnevno ... na uzorku od 10 ljudi nije nista, ali na uzorku od 1e9 i nije malo.

Bila je priča u nekim novinama o hakeru koji je upao u sistem jedne američke velike banke. Napravio je mehanizam da se sa svih računa u banci određenog dana u mesecu suma na računima zaokružuje a broj centi koji se gubi sa računa se prebacuje na njegov račun.
Za nekoliko meseci na njegovom računu je bila suma od nekoliko desetina miliona dolara. Zaboravio sam kako su ga nahvatali
ivana23 ivana23 13:58 10.08.2010

Re: Zakoni velikih brojeva

Slabo stojim sa matematickim zakonima i teorijama, ali mi se cini da su ovo primeri za teoriju malih brojeva.
inco inco 15:14 10.08.2010

Re: Zakoni velikih brojeva

dirtyharry
Bila je priča u nekim novinama o hakeru koji je upao u sistem jedne američke velike banke. Napravio je mehanizam da se sa svih računa u banci određenog dana u mesecu suma na računima zaokružuje a broj centi koji se gubi sa računa se prebacuje na njegov račun.
Za nekoliko meseci na njegovom računu je bila suma od nekoliko desetina miliona dolara. Zaboravio sam kako su ga nahvatali


Nije rec o hakeru, vec o zaposlenom u banci koji je primetio da banka na ulazu racuna sa cetiri decimale, a na izlazu sa dve. On je one ostale decimale prebacivao na svoj racun i za par meseci mu se na racunu naslo nekoliko miliona, sto ga je red flag-ovalo pa su ga posetili momci iz IRS-a... Ostalo je, sto bi se reklo, istorija...

Inace da je bio manje alav, ili da je bio vise pametan, mogao je celu godinu da tako vrti i da nestane negde u Juznoj Americi - banka bi 'kradju' primetila tek na kraju fiskalne godine kad je doticnu 'gresku u zaokruzivanju' redovno prikazivala kao svoj profit i iz toga isplacivala, izmedju ostalog, i bonuse.
jinks jinks 19:58 10.08.2010

Re: Zakoni velikih brojeva

primeri za teoriju malih brojeva

velike brojeve sam pomenuo u sledecem kontekstu ... Ako neko ne vrati dobar kusur jednoj ili dve musterije to je zanemarljivo malo. Ali ako neko sistematski svakoj musteriji zakine sitno na kusuru, kada prorade veliki brojevi, posle godinu dana radi se o velikoj sumi.

Na primer, kada sam davno ziveo na Zvezdari u kraju je bila jedna samoposluga drzavna, u kojoj je radilo vise kasirki. Jedna je ipak bila legendarna po vracanju kusura u zvakama, i po kreativnom pristupu kucanju racuna i vracanju kusura uopste (eto cak joj se i imena secam).

Davno sam se odande odselio, ali kada sam pre neku godinu onuda prosao samoposluga je bila na istom mestu, samo sto vise nije bila drzavna. Bila je privatna, a gazdarica je bila ... pogodite ko. Eto sa sve mogu da urade veliki brojevi.
kaldorei kaldorei 13:11 12.08.2010

Re: Zakoni velikih brojeva

asparagus asparagus 14:04 10.08.2010

Jednom ima da...

...se zaletim u radnju sa 20 zvaka i da pokusam da kupim hleb...
dirtyharry dirtyharry 14:08 10.08.2010

Re: Jednom ima da...

asparagus
...se zaletim u radnju sa 20 zvaka i da pokusam da kupim hleb...


Javi samo kako si prošao .
maca22 maca22 14:35 10.08.2010

Deo

Sve se isto dešava i sa Turčinom 2 koji je bio ispred mene samo što je on dobio dve krem bananice.

nim_opet nim_opet 14:43 10.08.2010

Nimrod

Prvo - bezgotovinsko placanje!!!! Ali, da ne pricamo o naucnoj fantastici, u pola sveta (cak i u Morogoru, u Tanzaniji), u takvim prodavnicama (grocery dakle, ne u super/hyper marketima) najnormalnija stvar je tanjiric, cinijica ili druga prigodna posuda u kojoj stoji sitnina - sitnina koju neko nije uzeo kao kusur, ili je visak, i koju kad nekome zafali dva dinara prodavac (kasirka etc), uzme odatle. Kad nema da vrati kusur, opet, uzme odatle. Jos ne videh zvake nigde, ali ih se secam, kao i praska za pecivo, vanilin secera, sibica (sto je super davati 7-godisnjem detetu sibice umesto kusura), karti za prevoz (tipa, nemam 28 dinara da ti vratim....) ali mi niko nije davao krem bananice, mislim da je to uznapredovalo sad.
dirtyharry dirtyharry 14:56 10.08.2010

Re: Nimrod

nim_opet
najnormalnija stvar je tanjiric, cinijica ili druga prigodna posuda u kojoj stoji sitnina - sitnina koju neko nije uzeo kao kusur, ili je visak, i koju kad nekome zafali dva dinara prodavac (kasirka etc), uzme odatle.

Daleko si prijatelju od Srbije. U Srbiji postoji isto takva kasica ali se na kraju radnog vremena taj zaboravljeni kusur (ne)deli i nosi kući. Suviše je crno sve. Prodavačice (ne sve naravno) dopunjavaju budžet a i da stave taj novac tako sigurno bi neki gazda te prevrnuo u kasu ili prisvojio posle nekog vremena.

nim_opet
ali mi niko nije davao krem bananice, mislim da je to uznapredovalo sad.

Krem bananice su zadnja reč tehnike i to od skora. Žvake su osnovna moneta raskusurivanja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana