Eksperimenti u blogovanju| Literatura| Život

Izmišljanje priča o svemu

gordanac RSS / 13.08.2010. u 12:28

210moebgear.gifDouglas Adams je - pripovedač, narator, story teller, "meddah", pisac čije su ispisane maštarije prešle sve moguće granice, srušile sve moguće barijere i napravile vulkan beskrajne zabave prečnika kratera 42, vulkan koji je "početak i kraj svega" i  koji je polazno mesto za sve lutalice koje, stopirajući unaokolo, lagano putuju ka kafani na kraju sveta.

Kad neki pripovedač toliko i tako pusti  imaginaciji na volju, kad neki story teller toliko i tako razume moć fikcije, kad neko uspe da se, sasvim očigledno, beskrajno zabavlja dok se igra sopstvenim fikcijama i jezikom i slovima (pa rečima), ondaK je taj neko vredan i čitanja i prepričavanja.

Dobri duh "Monty Python" - a  (čiji je scenarista Douglas Adams bio) neprekidno se "muva" kroz sve redove njegovih priča, kikoćući se, ludirajući se, mameći nam osmehe i izvodeći "mađije" zbog kojih (s zadovoljstvom) sve njegove priče možemo čitati opet i opet i opet...

DNA i H2G2 je fikcija koja deluje mnogo stvarnije od raznih "stvarnosti" koje nas uče da prepoznamo, to je čitavinfocom.gif jedan poseban Univerzum naseljen poštovaocima i obožavaocima koji imaju svoje rituale,  svoj jezik, svoj poseban način sporazumevanja i - svoj Dan, Dan Peškira (25.05.). I svi mi, veselo oslobođeni Adamsovim rečima, uvek vrlo pažljivo biramo kako i kome preporučujemo čitanje ili kako i kome poklanjamo H2G2 (ili bilo koju drugu priču DNA).

Lako pamćenje i citiranje rečenica ili dijaloga je "opšte mesto" skoro svakog čitaoca, a simboli, scene, likovi i poruke iz priče postali su nezaobilazan deo kulture XX veka.

Otkud tolika snaga, tolika moć jedne fikcije, jednog duboko "unutarnjeg" doživljaja jednog velikog pisca (i bukvalno visokog, imao je 1,98 m), jednog na prvi pogled sasvim šašavog scenarija kojim nas zabavljaju svi koji u njegovim pričama žive?

Jedan od odgovora ponudila je ove godine na TED Elif Shafak,  turska književnica, rođena u Strazburu, školovana u Španiji i Americi, najprevođenija (preko 20 jezika) i najčitanija turska spisateljica, piše na turskom i engleskom, a sama za sebe najviše voli da kaže da je "story teller", narator, "meddah". Bila je predmet krivičnog gonjenja u Turskoj zbog jedne od svojih knjiga u kojoj plete naraciju o jednoj turskoj i jednoj jermenskoj porodici. 

Zašto je ustvari zanimljiva ? (LINK: (video ima titl na srpskom, traje 17 minuta, nećete se pokajati ako odlučite da je saslušate...)

Meni je zanimljiva jednostavnost  njene poruke:                                                         

hitchhikers.jpgOna ustvari kaže - samo naracijom i maštom možemo dopreti jedni do drugih, samo fikcijom i imaginacijom pretočenim u reči možemo izaći iz sopstvenih, zarobljavajućih i ograničavajućih "krugova i zidova", samo našim potpunim puštanjem fikciji "na volju" možemo (možda) uspeti da razumemo nekog drugog, nešto drugo, nešto što ne nosimo sami u sebi kao identitet, kao tradiciju, kao delić kolektivnog pamćenja kulture u kojoj smo odgajeni.

Samo neki univerzalni "meddah" može zaista učiniti da razumemo i sopstvene stereotipe i predrasude o drugima i drugome, samo njegova / njena neobuzdana imaginacija i beskrajna priča može nas "osloboditi" svih onih misli koje, rutinski ukalupljene i stvorene kao klišei o svemu i svakome drugačijem, zarobljavaju naša sopstvena osećanja i ne daju im da se razmašu, ne daju da se oseti let slobodne misli koja bi s lakoćom stavila u pitanje sve i svašta što među nama gradi zidove nerazumevanja, netrpeljivosti i nesreće.

Naivno ?

Ne znam. Ne znam da li je - naivno. Moguće da jeste. Sasvim sigurno je neodoljivo privlačno poverovati u svu magiju naracije, u sva čuda fikcije. Znam da zvuči - utešno. Mašta kao uteha - dobro zvuči.

adamspassage.jpg 

I taman kad, promišljajući, možda ustvrdimo da je reč o sasvim naivnom poimanju ljudi i njihovog ponašanja u samoći ili njihovog ponašanja udvoje, utroje, učetvoro ili u koliki god veliki broj, teško se može odreći snažno intuitivno osećanje da takva uteha mašte - postoji. Da svako od nas uživa kad naiđe na nekog ko je samo njegov / njen "meddah", story teller, neumorni pripovedač raznih priča beskrajne imaginacije.

I verovatno svako od nas ima dugu listu pripovedača i njihovih priča koje su nam stvarale (svojom sopstvenom douglas_adams_quote_bumper_sticker-p128352922366306887trl0_400-1.jpgfikcijom koju smo lako prepoznavali kao svoju) i razvijale baš takva, utešna ili inspirativna osećanja. Ali sa vrlo malo i retko kojim pripovedačem se tako dobro i tako dugo smejemo, tako izvrsno zabavljamo kao kad nam beskrajnu fikciju plete - Douglas Adams. 

21257728v1_480x480_Front-1.jpgPonekad mi se učini da se njegova duhovitost i očaravajući jezik (i u originalu i u prevodu - hvala prevodiocu njegovih priča na srpski, odličan posao) krije u sasvim jednostavnoj ideji - izvrnuti kao čarapu sve ono što je svugde i u svakome izgrađeno kao kliše, kao stereotip o tome "kakvo je sve i kakvo mora da bude".Staviti veseo upitnik svugde gde inače stoje tačke, zarezi, "znaci čuđenja i uzvika", bilo koji znak interpunkcije zameniti upitnikom i ponuditi - "nešto sasvim drugačije" ("...and now for somethin` totally different..." ). Neverovatna količina dobronamernosti koju unosi u u svoju fikciju "nečeg sasvim drugačijeg" čini tu duhovitost tako neodoljivom, dirljivom i lakom za upijanje i identifikaciju.

I kad god nečija fikcija, nečija imaginacija, stvori ceo jedan novi svet iz kojeg je s lakoćom uklonjen sav lavirint 20530361327164.jpgnaših klišea, stereotipa i predrasuda o tome "kako bi sve moralo da bude", kad god neko isplete maštovitu priču o nepotrebnosti naših zidova i  naučenoj neophodnosti naših "moralnih vertikala", kad god neko ponudi pripovedanje o uzaludnosti našh uverenja kako postoji "stvarno i zaozbiljski" samo ono što nam je pokazano kao "jedina moguća realnost", kad god neko reši da nam pokloni čarobni svet sopstvenih fikcija - mi to dočekamo s zahvalnošću i puni dobre volje da fikciju - podelimo...

Douglas Adams je, čini mi se,  tako od svih dočekan i onda nastavio  da luta po Galaksiji siguran da nam je ostavio sva potrebna uputstva o tome kako ga možemo pratiti, ako nam je stalo do toga, naravno.

Sve do kafane na kraju sveta...

 

 

p.s.

ovaj tekst posvećen je, ovog petka Avgusta trinaestog, jednom autostoperu (quite a handsome one, must say) kog umal` da promašim, da nisam na vreme srela DNA i pročitala H2G2, što bi bila nepopravljiva šteta za ovaj deo Univerzuma...

 

...I jedina moguća muzika uz čitanje o izmišljanju priča o svemu... (traje taman koliko i - čitanje, and it is only a click away, as everything else is... :)

 

 

16.08.2010.

dodatak:

H2G2 trailer

 



Komentari (261)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 17:34 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Paul Bell je u magazinu Mensa, 2002, proučio sve studije koje su dovodile u vezu religiju i IQ. Zaključio je: "Od 43 studije, izvedene od 1927 o odnosu između religijskih ubjeđenja i inteligenciji i/ili nivoa obrazovanja, sve osim četiri su našle suprotnu korelaciju. To jest, što je veća nečija inteligencija ili nivo obrazovanja, to su manje šanse da osoba bude reliziozna, ili da ima "uvjerenja" bilo koje vrste


Odnosi li se religioznost u ovom slučaju samo na zvanične religije (hrišćanstvo, islam, budizam, judaizam isl.) ili i na one lične vidove religioznog promišljanja, koje ne moraju imati nikakvu striktnu koncepciju i formalnu strukturu.
Ako ja vjerujem da život i njegovi razvojni oblici, pa i sam kosmos ili kosmosi ne nastaju tek pukom slučajnošću, već imaju uzrok u nekim dubljim i "višim" energetskim konstelacijama i arhitekturi ideja, koje , naravno, ne umjem da objasnim i opišem, ali ih smatram neminovnim za postojanje svijeta u kojem i sam postojim, da li to proizlazi iz mog manjka obrazovanja ili je situacija možda obrnuta.

Padaju mi na pamet riječi Ser Fred Hojla o mogućnosti spontanog nastanka života i njegovih sve razvijenijih formi, kao događaja po vjerovatnoći ravnom prolasku tornada kroz stovarište metalnog optada uslijed čega nastane jumbo jet.
gordanac gordanac 17:34 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Iskreno, ne mogu da verujem da u tako notorne činjenice moram da ubeđujem osobu tvog obrazovnog profila.

:)))))
Evo još jednog klišea.
Tvoja je pretpostavka da nas dvoje (pretpostavljam sličnog formalnog obrazovanja) imamo i sličan stav o tome - šta je notorna činjenica.
Jes`, paz` da nemamo.
Sličnosti naših stavova (uverenja, ubeđenja, ako ih imamo) zavise od niza faktora od kojih je formalno obrazovanje samo jedan, nikako odlučujući,nikako.
Ja tvoj stav ne smatram "notornom činjenicom", eto, I zato - osporavam.
Formalno obrazovanje je za sklonost religioznosti (osećanju vere ili praktikovanju religije) samo jedan od faktora, nikako odlučlujući. I taj skup faktora se unekoliko razlikuje od kulture do kulture, širom planete.
docsumann docsumann 17:45 14.08.2010

inteligencija, obrazovanje, vjera, mašta


savršeno da se ilustruje jednom "sličicom" iz pomenutog Džonija Difula

mlekac mlekac 18:22 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Vojislav Stojković
Gordanac, što-šta se može osporavati, a i osporiti u svakoj polemici. Sve zavisi od veštine polemičara.
Međutim, ne može se osporiti uzroćno-poslednička veza između nivoa (formalnog ili neformalnog) obrazovanja i religioznosti: što je veći stepen obrazovanja, religioznost je manja, odnosno, porastom broja obrazovanih, smanjuje se broj religioznih.


Ja se prva necu sloziti s tobom, Vojo. Iskustveno, sretala sam mnogo veci broj agnostika medju ljudima na selu, koji, kako se gore isticalo, nemaju formalno obrazovanje, ali imaju nesto drugo - svakodnevni prakticni zivot.

On ZNA da mora da izvede kravu na pasu i da je uvece pomuze i da mu tu nikakve madjije i religije nece pomoci. To je jedna vrsta prakticnosti koju moj Zmu naziva "s obe noge U zemlji", ljudi koji su do te mere potpuno okrenuti svakodnevnom prakticnom zivotu da nemaju vremena (ni volje) "da se zamajavaju glupostima".

S druge strane, postoje obrazovani ljudi koji od "viska vremena za razmisljanje" ulete u takva neverovatna verovanja da se stvarno zapitas nije li tacna ona cuvena studentska da Faks zavrsava dupe a ne mozak. Takvi svoje obrazovanje koriste da bi sto plasticnije i uverljivije prezentovali svoja verovanja, pri tom masuci upravo tim zvanicnim papirom kao da zele da kazu - Ja imam titulu, ja sam pametan, dakle, ono sto kazem MORA biti tacno.

Izmedju te dve krajnosti postoji cela galerija verujucih, poluverujucih, onih koji veruju ali ne prihvataju religijska uredjenja, neopredeljenih, agnostika, ateista...

Formalno obrazovanje, bojim se, na sve to ima mnogo manje uticaja od sticaja zivotnih okolnosti. To je ono cuveno "Born again Christian", gde se osoba posle nekog vrlo traumaticnog iskustva kroz koje je prosla okrece veri kao potpori i ono sto joj se dogodilo proglasava bozijim cudom.

Ja bih rekla da religija slabi u zemljama kojima dobro ide (mirne, stabilne, bez mnogo ekonomskih turbulencija), a jaca u onima koje prolaze kroz razne SHOKOVE. (Prirodne nepogode, ratovi, tranzicije...) A to, moras priznati, nema nikakve veze sa stepenom obrazovanja. Jednostavno, ako je zemlja stabilna, ljudi nemaju razloga da se okrecu veri. E, sad, stabilna zemlja, zaista, pogoduje i povecanju broja visokoobrazovanih, ali sam taj broj nema uticaja na veru.
gordanac gordanac 18:33 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Vojislav Stojković:
Edit: O uspešnosti političke manipulacije spram obrazovnog profila i nivoa, primere valjda ne moram navoditi, bar kad je reč o našoj, srpskoj, bližoj prošlosti i svakodnevnici.

Ovo tek nije tačno, nikako, ni u Srbiji, ni nigde.
Ili ti i ja imamo nesporazume oko termina (značenja pojmova) ili komuniciramo samo kroz klišeee (čak stereotipe, u ovom slučaju).

( a sada mi pada na pamet da bi bilo mnogo dobro kad bi neki znalac napravio tekst o stereotipiji, o klišeima, o svemu i svačemu što "uzimamo zdravo za gotovo" kao nepromenljive odrednice procesa, događaja ili identiteta, bez da malo ili ikako svašta od toga dovodimo u pitanje, dakle ponašanje potpuno suprotno od onoga što nam toplo preporučuje DNA :))))

Ti meni ustvari saopštavaš:
- formalno neobrazovani ljudi su "laka glina", oni nemaju sposobnosti samostalnog uviđanja i procene sopstvenog intersa, oni su samo "materijal za manipulaciju", političku u tvom poslednjem primeru

To je, jednostavno, NETAČNO.
I jedan je pd najraširenijih klišea u tkz. formalno obrazovanim grupama, kakve god da su.

Formalno neobrazovani ljudi su svojim političkim uverenjima (ili ubeđenjima) takođe prilično ravnomerno "raspodeljeni" po celoj skali ukupnih uverenja i ubeđenja.

Lakoća kojom ljudi (ovo se ne odnosi na tebe, asocijacija mi je samo) izriču sudove i tvrdnje "o drugima" želeći da sebe definišu "pozitivno" samo na osnovu toga što "to drugo" definišu "negativno" je - neverovatna lakoća klišea kojim se gradi nerazumevanje u svakoj ljudskoj zajednici.
Doctor Wu Doctor Wu 18:45 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Međutim, ne može se osporiti uzroćno-poslednička veza između nivoa (formalnog ili neformalnog) obrazovanja i religioznosti: što je veći stepen obrazovanja, religioznost je manja, odnosno, porastom broja obrazovanih, smanjuje se broj religioznih.

Ovo ne mora biti tacno. U USA, na primer, je procenat populacije sa najmanje zavrsenim koledzom (=fakultetom) negde oko 25% (nasuprot <1% 1910. godine, na primer). Procenat populacije koji sebe smatra religioznom je konstantno negde oko 96%. Ne znam kakva je situacija sa Izraelom, ali me ne bi iznenadilo da je slicna.
brandname brandname 20:09 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

narator sarmira dame svojom pricom - bez sumnje o filozofiji

Mošdabude, pošto je, koliko vidim, tea time u pitanju. Ćirilov je pričao kako je jedne noći, u Klubu književnika, Sartra - već pod uticajem - smarao pitajući ga šta misli o Biću i Ništavilu. JPS mu je odgovorio:
"Dragi, mladi gospodine, u ovo doba noći ne mislim ni o čemu."
A Kalajič Dragoš se devedesetih na RTS-u hvalisao kako ga je "izbacio iz KK, da ne bi svojim odurnim fizičkim izgledom kvario opšti estetski prosek."
Ponekad mi je, skoro, žao što je Kalajič otišao u Valhalu.
Skoro...
Zen Master Zen Master 21:10 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

docsumann

Ako ja vjerujem da život i njegovi razvojni oblici, pa i sam kosmos ili kosmosi ne nastaju tek pukom slučajnošću, već imaju uzrok u nekim dubljim i "višim" energetskim konstelacijama i arhitekturi ideja, koje , naravno, ne umjem da objasnim i opišem, ali ih smatram neminovnim za postojanje svijeta u kojem i sam postojim, da li to proizlazi iz mog manjka obrazovanja ili je situacija možda obrnuta.


Pa sad to pretežno znači da samo za bezveze gubiš vreme ovde ali kao nebitno, mislim ako je to tebi ono kao ok što da ne...
Doduše mogao bi i da nastaviš da objašnjavaš samo malo podrobnije to oko viših energetskih konstelacija i kao jedan i jedan dva će se opet neko naći sa još nekim youtube snimkom iz Zvezdanih staza gde kapetan Picard ima da kaže nešto ljigavo i glupo i na tu temu... Što će verovatno dovesti do toga da moja malenkost i po drugi put prospe kafu po monitoru jer se istom u šoku zagrcnuo ali kao neka...

P.S. By the way budizam i nije baš religija u pravom smislu te reči više kao učenje ali nebitno
docsumann docsumann 21:52 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Zen Master
Pa sad to pretežno znači da samo za bezveze gubiš vreme ovde ali kao nebitno, mislim ako je to tebi ono kao ok što da ne...
Doduše mogao bi i da nastaviš da objašnjavaš samo malo podrobnije to oko viših energetskih konstelacija i kao jedan i jedan dva će se opet neko naći sa još nekim youtube snimkom iz Zvezdanih staza gde kapetan Picard ima da kaže nešto ljigavo i glupo i na tu temu... Što će verovatno dovesti do toga da moja malenkost i po drugi put prospe kafu po monitoru jer se istom u šoku zagrcnuo ali kao neka


Ti ili si promašio temu, ili predmet , ili možda čitav razred ... ja tebe ništa ne razumjem.

A možda ti se kao biću 4 ili čak 5 denziteta, ove moje ljudske nedoumice čine naivno smješne, te bi iz najplemenitijih pobuda rado podjelio svoje znanje sa nama, ali jednostavno ne postoji pogodan verbalni okviri u srpskom jeziku u kojem bi mogao da ga prikladno upakuješ.

Mudre ljude najlakše prepoznaš po tome što po čitav dan bljuju kafu po svom monitoru i kuvaju je na litre.


brandname brandname 22:08 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Teško će oni poverovati u Mojsijeva čuda. A taj je, koliko se sećam, puštao žabe, bube i skakvace po egipatskim poljima, sušio njihove reke i jezera, morio njihovu decu i na kraju razdvojio Crveno more da bi izveo jevrejski narod iz ropstva i odveo u obećanu zemlju.

Od svega pobrojanog samo poslednje čudo ima veze - i to posredne - s Mojsijem. Za ostale pošasti nadležan je Jahve.
Visokoobrazovane ljudi, posebno one sa odgovarajućim naučnim stepenima iz prirodno-matematičkih disciplina, daleko je teže ubediti u biblijske priče.

Moguće. Ono što se meni nameće kao problem je to da ih je daleko teže ubediti da treba da pročitaju i Stari zavet - ili, barem, Pentateuh - pošto je i to common knowledge.
vishnja92 vishnja92 22:30 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

Mudre ljude najlakše prepoznaš po tome što po čitav dan bljuju kafu po svom monitoru i kuvaju je na litre.

jeste.
i uvek su smrtno ozbiljni jer imaju stav, a stav ne dozvoljava opustanje.
ti i ja bismo propali zajedno sa ovom civilizacijom da nije njih.




brandname brandname 22:30 14.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Dobro pogodjen ritam jezika je u rezonanci sa "rubnim delovima svesti" i generise znacenje iznad ravni direktnog.

Upravo snazi zauma svoju neprolaznost duguje Kolridžova pesma Kubla Khan, taj - kako ga Borhes zove - "jedinstveni primer muzike na engleskom jeziku", otet iz groznice laudanumskog stonda, koji se već gotovo dva veka opire interpretacijama. Swinburne - ne mogu da transkribujem - je zapisao da bi "onaj ko bi odgonetnuo tu pesmu, mogao da rasplete i dugu".
Tumači se, uglavnom, slažu oko toga da završni stihovi govore upravo o magijskoj prirodi pesnika:
"And all who heard should see them there,
And all should cry, Beware! Beware!
His flashing eyes, his floating hair!
Weave a circle round him thrice,
And close your eyes with holy dread,
For he on honey-dew hath fed,
And drunk the milk of Paradise."
mirelarado mirelarado 23:18 14.08.2010

Re: malko osporavanja...

docsumann
Mudre ljude najlakše prepoznaš po tome što po čitav dan bljuju kafu po svom monitoru i kuvaju je na litre.




И нису сујетни. Напросто, за тим немају потребу. :)

nsarski nsarski 00:14 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Upravo snazi zauma svoju neprolaznost duguje Kolridžova pesma Kubla Khan,

Vidim da ti i ja imamo zajednicko obozavanje za Kolridza kao knjizevnog kriticara, my man! Malo nas je ovde u Srbiji, da znas. Ali smo jaki.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:15 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

gordanac
Vojislav Stojković:
Edit: O uspešnosti političke manipulacije spram obrazovnog profila i nivoa, primere valjda ne moram navoditi, bar kad je reč o našoj, srpskoj, bližoj prošlosti i svakodnevnici.

Ovo tek nije tačno, nikako, ni u Srbiji, ni nigde.
Ili ti i ja imamo nesporazume oko termina (značenja pojmova) ili komuniciramo samo kroz klišeee (čak stereotipe, u ovom slučaju).

Ti meni ustvari saopštavaš:
- formalno neobrazovani ljudi su "laka glina", oni nemaju sposobnosti samostalnog uviđanja i procene sopstvenog intersa, oni su samo "materijal za manipulaciju", političku u tvom poslednjem primeru

To je, jednostavno, NETAČNO.


Složiću se, gordanac, da je sve to netačno tek kada mi pokažeš kvantitativne pokazatelje:

- da je među onima koji su poverovali u radikalsku parolu "Tri dinara leb" bilo više diplomiranih ekonomista, nego ostalih;

- da je u "Srbiju do Tokija" ( preko Ogulina, Karlovca, Karlobaga i Virovitice) verovalo više onih sa bilo kojom fakultetskom diplomom, nego onih bez ikakave diplome;

- da je više onih sa fakultetskom diplomom, magisterijem i doktoratom u SRS i NS, nego u LDP ili DS, odnosno da većina takvih veruje Draganu Todoroviću i Velji Iliću, a ne Čedi Jovanoviću ili Borisu Tadiću;

- a da naučni razvoj i (formalno) obrazovanje ne utiču na religioznost, poveovaću kada mi dokažeš da je u srednjem veku bilo manje religioznih, nego danas.

Dok mi sve to ne pokažeš ili dokažeš smatraću da smo imali mali nesporazum oko termina.
Unfuckable Unfuckable 00:26 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

ovo je Noć Čelendža, boktemolovo!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:32 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Noć Čelendža ili Noć Veštica, boktemazo?

Srećom bio sam slab đak, pa ne verujem u veštice.
brandname brandname 00:42 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Vidim da ti i ja imamo zajednicko obozavanje za Kolridza kao knjizevnog kriticara, my man!

Ja sam se primio kao klinac, preko Borhesovih eseja - bukvalno na neviđeno: Nisam čitao al sam računao da to mora da mi se dopadne.
I onda, kad sam došao na treću, smatrajući sebe potpunim dudukom za poeziju, odlučim - logično! - da radim seminarski o STC-jevom pesništvu. Na to mi mentor nakači i "Biographia literaria"-u, a ja pridodam De Kvinsijeve "Ispovesti britanskog uživaoca opijuma". Ispalo čudovište od 45 str. Pazi naslov - skromno k'o što ja to, već, umem: "Flores Somnorum: Theoria et praxis literariae unius opii adicti Britanici" U tekstu sam se trudio da smanjim doživljaj pa sam citirao Alana Forda: "Pođimo, radije, na porciju opija" - i uredno fusnotirao.
Od pesama sam radio samo Kubla-Khan i Ancient Mariner ali me je to iskustvo obeležilo. Ovu prvu i dalje znam napamet, posle 15+ godina.
Unfuckable Unfuckable 00:43 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

jbg meni je ova diskusija super i skoroz odgovara:
skapirao sam da sam mnogo pametan jer sam ateista, malo li je za subotu - noć?

ps: brendnejme, ja sam smeo da se kladim da si ti biohemičar posle one briljantne glikemične bravure kod Petrovića.
Eh, šta je multitalenat... Bože - Santrače!
nsarski nsarski 00:48 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Od pesama sam radio samo Kubla-Khan i Ancient Mariner ali me je to iskustvo obeležilo.

I Kristabel, naravno. Biografia Literaria je vrh, posebno u delovima dok je usmrkavao beli prah...Neverovatan insight, neverovatan.
mirelarado mirelarado 00:49 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Vojislav Stojković
Noć Čelendža ili Noć Veštica, boktemazo?


А петак тринаести давно минуо.
nsarski nsarski 00:51 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

skapirao sam da sam mnogo pametan jer sam ateista, malo li je za subotu - noć?

Ili, rece Cohen,

Yeah we're drinking and we're dancing
but there's nothing really happening
and the place is dead as Heaven on a Saturday night
brandname brandname 00:54 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

ovo je Noć Čelendža, boktemolovo!

Sutra uveče pun mesec. Ja sam mislio da ribiči vode računa o tome.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:58 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

mlekac
Vojislav Stojković
Gordanac, što-šta se može osporavati, a i osporiti u svakoj polemici. Sve zavisi od veštine polemičara.
Međutim, ne može se osporiti uzroćno-poslednička veza između nivoa (formalnog ili neformalnog) obrazovanja i religioznosti: što je veći stepen obrazovanja, religioznost je manja, odnosno, porastom broja obrazovanih, smanjuje se broj religioznih.


Ja se prva necu sloziti s tobom, Vojo.


Usvajanje znanja (činjenica i informacija) ne dovodi automatski do promene stavova.
Socijalno iskustvo se ne akomulira, pa ni socijalni stavovi. Svaki pojedinac ih stiče socijalizacijom.
Tako je prema klasičnoj socijalnoj psihologiji.
Klasična socijalna psihologija govori i o predispozicijama za socijalno učenje, kao što, recimo, razvojna psihologija govori o predispozicijama za učenje govora.

Usvajanje znanja iz recimo teorije evolucije ili astrofizike, čak i kod dece odrasle u religioznim porodicama menja religiozne stavove. Tu promenu možemo, ali ne moramo, pripisati obrazovanju.

Ipak, nepobitno je da se razvojem nauke i masovnim školskim obrazovanjem broj religioznih smanjuje u svetu. U 21. veku je u ukupnoj populaciji manje religiznih nego u 14. veku. Isto tako u 21. veku broj religioznih je manji u Švedskoj, nego u Iranu.

Sve su to opšta mesta.
Ja, naravno, ne tvrdim da i među visokobrazovanim nema religioznih. Ima ih, nažalost.
Unfuckable Unfuckable 01:04 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Sutra uveče pun mesec. Ja sam mislio da ribiči vode računa o tome.

Drago mi je što si čitao moje stare tekstove (smajli koji tiho sebi u bradu mrmlja "ipak je neštA vredelo!" )
- enivej, vode itekako računa: kad je pun Mesec, ozbiljan ribolovac ne izlazi na vodu.
Dakle: blog
ivana23 ivana23 01:11 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Unfuckable
Sutra uveče pun mesec. Ja sam mislio da ribiči vode računa o tome.

Drago mi je što si čitao moje stare tekstove (smajli koji tiho sebi u bradu mrmlja "ipak je neštA vredelo!" )
- enivej, vode itekako računa: kad je pun Mesec, ozbiljan ribolovac ne izlazi na vodu.Dakle: blog


Vas dvojica niste u pravu!

Pun mesec je 24. u 19,05
Unfuckable Unfuckable 01:17 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

pa nisam ja rekao da je pun mesec, On je rekao, njega karajte glede nepreciznosti!
Ja sam samo rekao šta se ne radi tokom punog meseca, dakle - ja sam u pravu
brandname brandname 01:22 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

brendnejme, ja sam smeo da se kladim da si ti biohemičar

Strasni ljudi bolje poznaju hobi nego struku.
Jbg, i ti si plenio kod nsarskog s onim Krapinskim ribicama i zaljubljenim Mamuticama, a ja - na vlastitu žalost - nisam imao šta suvislo da kažem.
Unfuckable Unfuckable 01:24 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

meni je to sve Zabavnik podario, da budem skroz iskren.

ps: dakle još jedan zaljubljenik u pravilnu ishranu i teretanu, au šta vas je!
brandname brandname 02:08 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

ivana23
Vas dvojica niste u pravu!

Pun mesec je 24. u 19,05

Očekivano...
Guilty as charged.
Olakotna okolnost: potpuno nerazumljiv izvor:
[url=http://www.trsic.org/kalendar/mene_trenutno1.php][/url]
Jbg, ako sam biohemičar - nisam astronom!
Uostalom, puni se, stiže zahlađenje u ponedeljak, možda sutra krene košava. Garantujem: biće ludo na gBlo.
Unfuckable Unfuckable 02:13 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

stiže zahlađenje u ponedeljak

Ne bih da davim ali, preciznosti radi (do koje svi tako držimo)
- nema zahlađenja u ponedeljak

Unfuckable The Ivana23

ps: a za ludilo na Gblo, he he he....Hadžipešićeva?
gordanac gordanac 02:20 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Vojislav Stojković
gordanac
Vojislav Stojković:
Edit: O uspešnosti političke manipulacije spram obrazovnog profila i nivoa, primere valjda ne moram navoditi, bar kad je reč o našoj, srpskoj, bližoj prošlosti i svakodnevnici.

Ovo tek nije tačno, nikako, ni u Srbiji, ni nigde.
Ili ti i ja imamo nesporazume oko termina (značenja pojmova) ili komuniciramo samo kroz klišeee (čak stereotipe, u ovom slučaju).

Ti meni ustvari saopštavaš:
- formalno neobrazovani ljudi su "laka glina", oni nemaju sposobnosti samostalnog uviđanja i procene sopstvenog intersa, oni su samo "materijal za manipulaciju", političku u tvom poslednjem primeru

To je, jednostavno, NETAČNO.


Složiću se, gordanac, da je sve to netačno tek kada mi pokažeš kvantitativne pokazatelje:

- da je među onima koji su poverovali u radikalsku parolu "Tri dinara leb" bilo više diplomiranih ekonomista, nego ostalih;

- da je u "Srbiju do Tokija" ( preko Ogulina, Karlovca, Karlobaga i Virovitice) verovalo više onih sa bilo kojom fakultetskom diplomom, nego onih bez ikakave diplome;

- da je više onih sa fakultetskom diplomom, magisterijem i doktoratom u SRS i NS, nego u LDP ili DS, odnosno da većina takvih veruje Draganu Todoroviću i Velji Iliću, a ne Čedi Jovanoviću ili Borisu Tadiću;

- a da naučni razvoj i (formalno) obrazovanje ne utiču na religioznost, poveovaću kada mi dokažeš da je u srednjem veku bilo manje religioznih, nego danas.

Dok mi sve to ne pokažeš ili dokažeš smatraću da smo imali mali nesporazum oko termina.


Uvek se u razgovoru prvo nadam - nesporuzumu oko termina, uvek.

I još jednom:
- formalno obrazovanje je SAMO JEDAN, nikako odlučujući faktor stvaranja, usvajanja i negovanja političkih uverenja i ubeđenja. U relativnom pokazateljima veći uticaj, na primer, imaju uzrast ili pol, nego što je to slučaj sa parametrom formalnog obrazovanja.

Jednom sam prisustvovala razgovoru veoma sličnom kao ovaj što ga vodimo ti i ja, a odgovor koji je (slična, ne ista pitanja, unekoliko drugačiji kliše je bio u pitanju, ali sa jednako dubokim uverenjem "da nije moguće da on bude u krivu o neobrazovanosti i nepismenoati" ), dakle odgovor na slična pitanja dat od jednom mog drugara glasio je "SANU".
(verovao ili ne, dobio je uzvratni komentar "ali to nisu intelaktualci!" :))

Dalje, postoji i razlika između političkih uverenje i ubeđenja i izbornih opredeljenja.
Politička uverenja su takve prirode da kod većine daju bar DVA izborna opredeljenja i motivi kojima se formira uverenje (ubeđenje) su različiti po poreklu i faktorima od motiva kojim se ljudi vode pri izbornom opredelejnju..

Zato se nadam da je naš spor više uzrokovan različitim značenjima pojmova, teže mi je da poverujem da se ne vidi notorna činjenica () - da je formalno obrazovanje samo jedan od faktora pri tvorenju političkih uvernja. (ili religijskih, ili bilo kakvig drugih uverenja i ubeđenja...)
brandname brandname 02:26 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Odoh da spavam
Nadam se da glede ove informacije neće da stigne neki demantij.
Zen Master Zen Master 07:57 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

docsumann

Ti ili si promašio temu, ili predmet , ili možda čitav razred ... ja tebe ništa ne razumjem.

A možda ti se kao biću 4 ili čak 5 denziteta, ove moje ljudske nedoumice čine naivno smješne, te bi iz najplemenitijih pobuda rado podjelio svoje znanje sa nama, ali jednostavno ne postoji pogodan verbalni okviri u srpskom jeziku u kojem bi mogao da ga prikladno upakuješ.

Mudre ljude najlakše prepoznaš po tome što po čitav dan bljuju kafu po svom monitoru i kuvaju je na litre.



Tačan odgovor je pod d. Ti mene ama baš ništa nisi razumeo

Ajmo sad ponovo i pojednostavljeno za gledaoce sa jeftinijim kartama.
Tvoja razmišljanja o višim energetskim nivoima su potpuno ispravna i na pravom si putu IMHO ali ukoliko bi bilo šta od svojih promišljanja pokušao sa više detalja da plasiraš u ovoj sredini verovatno bi kao jedan od odgovora na svoje izlaganje o smislu univerzuma dobio i youtube snimak iz Zvezdanih staza gde kapetan Picard priča nešto glupo i jeftino na tu temu. Što bi kao krajnju posledicu imalo da se ja ponovo zagrcnem i ispolivam monitor kao kad sam na prethodnoj strani juče ujutro video da smo od priče o svetinji kakva je Daglas Adams došli do najidiotskije ljigave komercijale kakva je kapetan Picard.
Sledeći put prati bolje fabulu radnje Stanislave ovako si ostao u nivou ovih ponavljača koji su ti post još i preporučivali jer im se dopalo što si mi skresao u brk a bez nekog udubljivanja šta je pisac zaista hteo da kaže. Jebiga ceo život sam želeo da imam tu jednostavnost u govoru kao kapetan Picard ali mi se avaj nije dalo !?
docsumann docsumann 09:27 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Zen Master

Ajmo sad ponovo i pojednostavljeno za gledaoce sa jeftinijim kartama.
Tvoja razmišljanja o višim energetskim nivoima su potpuno ispravna i na pravom si putu IMHO ali ukoliko bi bilo šta od svojih promišljanja pokušao sa više detalja da plasiraš u ovoj sredini verovatno bi kao jedan od odgovora na svoje izlaganje o smislu univerzuma dobio i youtube snimak iz Zvezdanih staza gde kapetan Picard priča nešto glupo i jeftino na tu temu. Što bi kao krajnju posledicu imalo da se ja ponovo zagrcnem i ispolivam monitor kao kad sam na prethodnoj strani juče ujutro video da smo od priče o svetinji kakva je Daglas Adams došli do najidiotskije ljigave komercijale kakva je kapetan Picard.
Sledeći put prati bolje fabulu radnje Stanislave ovako si ostao u nivou ovih ponavljača koji su ti post još i preporučivali jer im se dopalo što si mi skresao u brk a bez nekog udubljivanja šta je pisac zaista hteo da kaže. Jebiga ceo život sam želeo da imam tu jednostavnost u govoru kao kapetan Picard ali mi se avaj nije dalo !?


E, pa moraš priznati da tvoj prvi komentar nije bio najjasniji, pogotovo što ja ne znam tvoje mišljenje o "kompetentnosti" ovog mjesta za ovakve diskusije.
Mogu i želim da se obraćam samo u svoje ime, a i teško mi je da pratim komentare koji su usput i komentari na šira događanja na ovne blogu. Ne pratim baš kompletnu scenu.
Mada vidim da u nekim krugovima nisi baš najpopularniji, što naglašenim individualistima umje i da godi

Ok, tačan je odgovor pod D, ali je pitanje bilo pogrešno ...

Ako si raspoložen za koji pedalj "dublju" diskusiju o "pitanjima bez rješenja" svrati na blog kod Ivane Knežević. Tamo smo se baš raspisali o takvim stvarima.

P.S. A, jesam te potkačio baš


docsumann docsumann 10:54 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Upravo snazi zauma svoju neprolaznost duguje Kolridžova pesma Kubla Khan, taj - kako ga Borhes zove - "jedinstveni primer muzike na engleskom jeziku",


U Rusiji je početkom prošlog vijeka postojao pravac zaumnih pjesnika, a najpoznatiji predstavnici su Kručonih i Hlebnjikov.
nsarski nsarski 11:29 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

zaumnih pjesnika, a najpoznatiji predstavnici su Kručonih i Hlebnjikov.

Mislis Harms i Vvedenski iz udruzenja Oberiuti?
gordanac gordanac 11:32 15.08.2010

: Magija i/ili uverljivost naracije

...ili:

ОБэРИу

Объединение реального искусства

(što je samo na prvi pogled potpuno suprotno od - fikcije :))))
docsumann docsumann 11:41 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Mislis Harms i Vvedenski iz udruzenja Oberiuti?


Ne, oberiuti su nešto drugo, bliski, ali ipak programski različiti.
Zaumni pjesnici su se bavili redefinisanjem samih elemenata jezika, eksperimentisanjem sa njihovim značenjima i zvučanjima (uvođenjem raznoraznih nelogizama) - "Riječ je šira od svog značenja".
Cilj je, dakle, stvaranje novih reči/formi i novog, zaumnog jezika . Umetnik treba da se koristi ličnim jezikom, kao i jezikom bez određenih, utvrđenih značenja. Kao Adam, svemu nova imena, nezavisno od gramatičkih i logičkih pravila. Cilj zaumnog pisanja – lingvističke deformacije. Važna je disonanca. Nepravilnosti, poremećaji, iskrivljenja, premeštanja, različiti postupci razbijanja logički i racionalno organizovanih struktura, već su bili primenjeni u kubizmu. Pesnici su sledili slikare. Razlaganje i lomljenje verbalnih i slikovnih formi za kubofuturiste je cilj. Ti se postupci smatraju autonomnim i samodovoljnim. Oni sami proizvode nove ideje, nova značenja/sadržaje.


Oberiu je u prevodu označavalo nešto kao "udruženje realne umjetnosti" mada je taj naziv , po meni, samo paravan za jednu mnogo suptilniju i subvezivniju aktivnost.

Inače, Harms je, meni lično, jedan od najvećih pisaca XX vijeka, suvi genije!
docsumann docsumann 12:04 15.08.2010

Re: : Magija i/ili uverljivost naracije

ОБэРИу


Kakvi su bili njihovi javni nastupi najbolje ilustruje jedan Harmsov dnevnički zapis: "Pošto ja pročitam svoje, izaći će Igor Bahterev i održati jedan besmislen govor, citirajući nepoznate pjesnike i sl. Potom će izaći sledeći i takođe održati govor, ali sa marksističkih pozicija. Tim će nas govorom zaštiti. Na kraju, dva nepoznata lica prići će stolu držeći se za ruke i izjaviti: U povodu prikazanog ne možemo ništa da kažemo, ali možemo da otpjevamo. I nešto će i otpjevati. Poslednii će izaći Gega Kacman i ispričati nešto iz života svetaca." Poslije jedne književne večeri početkom 1930. kada je J. Vladimirov, pjesnik blizak oberiutima, "s neviđenom drskošću nazvao publiku divljacima koji su zabasali u evropski grad i prvi put ugledali automobil", grupa je napadnuta u štampi, a njeni članovi žigosani kao književni mangupi koji se ni po čemu ne razlikuju od klasnog neprijatelja.

jinks jinks 12:19 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Vojislav Stojkovic
kvantitativne pokazatelje za to:

- da je među onima koji su poverovali u radikalsku parolu "Tri dinara leb" bilo više diplomiranih ekonomista, nego ostalih

...


Ipak, cini se da je g. SM kada je trebalo umeo da slozi odgovarajucu pricu i za manje i za vise obrazovane ... glede mogucnosti manipulacije.
nsarski nsarski 13:27 15.08.2010

Re: : Magija i/ili uverljivost naracije

(što je samo na prvi pogled potpuno suprotno od - fikcije :))))

Ej, ovih dana citam (po nagovoru rahmetli Brajovica) sabrana dela Danila Harmsa - zapravo ne dela nego sve sto je ikad napisao na bilo kakvim ceduljama, sveskama, itd., od racuna za sijalice do igrica za decu. 2000 stranica, bez pauze. Malo mi se pomesali zivci od toga, i sanjam nadrealne snove, pa ne znam da li je stvarnost fikcija ili je fikcija fikcija, ili stagod. Da je. Stvarnost.
Ako to nije zaum (da se ne upustam u ozbiljniju istoriju tih pokreta i njihovih uglavnom unistenih manifesta) onda je za-um.
Zen Master Zen Master 13:53 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

docsumann

Mada vidim da u nekim krugovima nisi baš najpopularniji, što naglašenim individualistima umje i da godi

P.S. A, jesam te potkačio baš




Jebemliga nikad mi nisu išla od ruke ta takmičenja u popularnosti šta da radim a toliko se uvek trudim da me ljudi zavole... ali šmrc jednostavno nemam sreće avaj !??
Iskulirao sam inače tvoje potkačivanje jer je veliki greh uzvratiti nekome ko obožava genija kakav je Moebius. Inače u svetu se taj Moebius & Jodorowsky serijal zove samo Incal ali je kod nas verovatno iz razloga dramatike i poistovećivanja sa glavnim junakom preveden kao Doživljaji Džona Difula
docsumann docsumann 16:18 15.08.2010

Re: : Magija i/ili uverljivost naracije

nsarski

Ej, ovih dana citam (po nagovoru rahmetli Brajovica) sabrana dela Danila Harmsa - zapravo ne dela nego sve sto je ikad napisao na bilo kakvim ceduljama, sveskama, itd., od racuna za sijalice do igrica za decu. 2000 stranica, bez pauze. Malo mi se pomesali zivci od toga, i sanjam nadrealne snove, pa ne znam da li je stvarnost fikcija ili je fikcija fikcija, ili stagod. Da je. Stvarnost.


Meni Harms već godinama stoji pored krevata ili bar u klozetu. Trenutno kod sebe imam samo NULA...i ništa, ostale knjige i izdanja sam poispoklanjo ili ispozajmljivo u nepoznatim pravcima...

Neke njegove verbalbe formulacije su kao sa drugoga svijeta , npr; i to je potrajalo narednih deset odsječaka vremena, ili su kao njegova najkraća priča - Pošao jedan izuzetno pametan čovjek u šumu i tamo se izgubio - jednostavno genijalna i minimalistička kao Maljevičeva platna.

Ono što je najtragičnije u njegovoj sudbini, je da je on oduvijek znao za sebe da je genije, ali da se od toga u životu neće leba najesti, A život je okončao kao neki papirni lik iz njegovih pričica.

Sjećam se kao studenti čitali smo Harmsa nas nekoliko drugova u jednom stanu, zapalimo džoint i počinjemo sa čitanjem naglas i dodavanjem knjige u krug. Svako čita po jednu priču. Na kraju to dovede do tolikog izliva smijeha da onaj koji trenutno čita pokušava da doturi knjigu nekom drugom, ali svi se već valjaju po podu i bježe od knjige ko đavo od krsta.
nsarski nsarski 16:33 15.08.2010

Re: : Magija i/ili uverljivost naracije


Sjećam se kao studenti čitali smo Harmsa nas nekoliko drugova u jednom stanu, zapalimo džoint i počinjemo sa čitanjem naglas i dodavanjem knjige u krug.

Tc, tc, tc, danasnja mladez...

Peca jedan naduvani na Savi i uhvati zlatnu ribicu. Ribica mu obeca da ce mu ispuniti tri zelje ako je vrati u vodu. OK, pristane on.

Prva zelja: da se svih 200 miliona Rusa prebaci u Ameriku. (Ribica se malo napregne ali ispuni).
Druga zelja: da se svih 300 miliona Amera prebaci u Rusiju. (Hm, ribica se napregne i ispuni).
Treca zelja: da se sada onih 200 miliona Rusa iz Amerike prebaci nazad u Rusiju. Ribica se zbuni i kaze: "OK, i to mogu da ti ispunim, ali u cemu je stvar?"
A naduvani kaze: "Pa, zeeezamo se, onako znas..."
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:44 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

nsarski
Ljudi su, zavisno od svog obrazovnog profila, skloni da poveruju u neumoljive naučne dokaze i/ili u logičku snagu argumenata i/ili u uverljivost priče.

Da. S tim sto i mene ovaj "obrazovni profil" muci. Nepismeni i neobrazovani ljudi (nista pezorativno ne podrazumevam) se skupljaju oko vatre i opcinjeni slusaju price, deca slusaju price; obrazovanim i pismenim ljudima obrazovanje i pismenost nisu garancija da ce slusati price. Hocu da kazem, magija price moze da ponese samo onoga koji ima mastu - obrazovanog ili ne.
Price postoje mnogo duze nego pismenost i obrazovanje.


Izvini, nsarski, tek sam sada primetio tvoju muku sa "obrazovnim profilom".:))

Nije sporno da magija priče jednako zatalasa i ponese i visokoobrazovanog i nepismenog.
Međutim, nepismeni je usmeren samo na priču i njenu magiju, njoj može verovati ili ne, zavisi od toga ko je i kako priča.
Biblijske priče su takvima i namenjene.
Nepismeni (nedovoljno obrazovan), za razliku od recimo doktora fizike, teško može poverovati u složene matematičke dokaze nekog naučnog orkrića, jer ih ne razume.

U tom kontekstu sam i koristio izraz "obrazovni profil" i tu ne vidim da je bilo šta sporno.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:13 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

gordanac

I još jednom:
- formalno obrazovanje je SAMO JEDAN, nikako odlučujući faktor stvaranja, usvajanja i negovanja političkih uverenja i ubeđenja.


Naravno da je formalno obrazovanje samo JEDAN od faktora formiranja stavova. Ne sećam se da sam ja bilo kada tvrdio da je jedini.

Svi faktori koji određuju proces socijalizacije predstavljaju i faktore formiranja socijalnih stavova, a njih možemo svrstati u tri velike kategorije – prema njihovoj opštosti i prema tome da li deluju posredno ili neposredno:

1. Opšti, univerzalni faktori koji (posredno) utiču na celokupno društveno zbivanje – razvitak proizvodnih snaga i odnosa, istorijski razvitak, i sl.
2. Pripadnost određenoj zajednici ili grupi - karakteristične norme i vrednosti, stavovi i uverenja zajednica i grupa kojima pojedinac pripada i sa kojima se identifikuje (kulturne zajednice, velike društvene grupe kao što su nacija i klasa i male, primarne grupe, kao što je porodica, krug prijatelja...)
3. Specifični uslovi i mehanizmi formiranja stavova (izloženost komunikacijskim porukama, određenom načinu organizovanja poruka i sl.)

Pre bi se reklo da se tokom formalng obrazovanja (školovanja) mladi članovi zajednice izlažu uticaju većina drugih faktora socijalizacije delovanjem na kognitivnu i afektivnu sferu njihove ličnosti, nego da je formalno obrazovanje poseban faktor.

Ono oko čega se ne slažemo, čini se da, ipak, nije u domenu terminologije.
Ja tvrdim da su u masi nedovoljno obrazovanih ljudi demagoške i druge političke ili religijske manipulacije prijemčivije, a ti kažeš da je to kliše na granioci stereotipa.
nsarski nsarski 17:18 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Izvini, nsarski, tek sam sada primetio tvoju muku sa "obrazovnim profilom".:))

Nije sporno da magija priče jednako zatalasa i ponese i visokoobrazovanog i nepismenog.
Međutim, nepismeni je usmeren samo na priču i njenu magiju, njoj može verovati ili ne, zavisi od toga ko je i kako priča.
Biblijske priče su takvima i namenjene.
Nepismeni (nedovoljno obrazovan), za razliku od recimo doktora fizike, teško može poverovati u složene matematičke dokaze nekog naučnog orkrića, jer ih ne razume.

U tom kontekstu sam i koristio izraz "obrazovni profil" i tu ne vidim da je bilo šta sporno.

Dzeremaja, mislim da ti i ja imamo istovetno misljenje o ovome, samo ne komuniciramo najuspesnije.
Naucna otkrica ne moraju obavezno da imaju matematicki dokaz. Recimo, otkrice o tome koji primati/zivotinje prepoznaju sebe u ogledalu nije matematicko, ali je genijalno. (Smislio ga je covek tokom jutanjeg brijanja).

Drugo, nema svaka prica magiju. Price kao Crvenkapa i Pepeljuga su dovoljno magicne da su nezavisne od jezika na kome se pricaju. Zatim, neki ljudi umeju da pricaju pricu, neki ne - kao sto neki umeju da pricaju viceve, a drugi ne.
I to je to.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:49 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

Da, to je to.
docsumann docsumann 18:03 15.08.2010

Re: : Magija i/ili uverljivost naracije

Tc, tc, tc, danasnja mladez...


Nekadašnja, nsarski, nekadašnja ... nažalost
mlekac mlekac 18:51 15.08.2010

Re: Magija i/ili uverljivost naracije

docsumann


Inače, Harms je, meni lično, jedan od najvećih pisaca XX vijeka, suvi genije!



EDIT:
Moj favorit je bila i ostala ona o nesrecnom stolaru Hrushchakovu koji je zaspao i usnio san...
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:55 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Tačan odgovor je pod d. Ti mene ama baš ništa nisi razumeo

Ok, tačan je odgovor pod D, ali je pitanje bilo pogrešno ...

Тачан одговор је 42.

(ц-ц-ц, и то на ком блогу им је то нејасно.)
docsumann docsumann 19:28 15.08.2010

Re: malko osporavanja...

Тачан одговор је 42.


Pitanje je pogrešno
brandname brandname 17:04 16.08.2010

Demantij by Reality

brandname:
stiže zahlađenje u ponedeljak

Unfuckable The Ivana23:
Ne bih da davim ali, preciznosti radi (do koje svi tako držimo)
- nema zahlađenja u ponedeljak

Pogledati kroz prozor: Diluvijalni dažd u centru Bg. Di-lu-vi-jal-ni!
(Smajli s togom i perikom koji kaže: I rest my case...)
ivana23 ivana23 17:57 16.08.2010

Re: Demantij by Reality

Zahladjenje? Toplotni indeks 37!

brandname brandname 18:17 16.08.2010

Re: Demantij by Reality

a) http://www.b92.net/vreme/:
U Srbiji u utorak temperatura u padu u odnosu na prethodne dane i kretaće se do 31 stepen C.

(Bold njihov.)
Ja sam se, actualy, zezuckao s Unfom koji se, gore, samoproglasio ivanom23 - ali nije nikakav problem. Gajim puno poštovanje za tvoj korektivni potencijal.
Meni je to charming. But, it's only me.
b) Ako pogled kroz prozor ne pomogne, izaći na terasu.
(Pingvini u Zoo vrtu postradali od promrzlina. Morževi evakuisani. Beli medvedi upadaju u hibernaciju.)

fangtalsia


vrlo nekonvencionalna prica o dobru i zlu u kojoj ne mozes da pretpostavis ko ce biti ko.
4krofnica 4krofnica 20:48 13.08.2010

Fantasmagoria

a state of mind in which things are beyond imagination.
Mašta kao uteha - dobro zvuči.

zvuci fenomenalno.

nedostaje neki mjuz.
(mastovita jednostavnost razbijanja svakodnevice...)



gordanac gordanac 09:46 14.08.2010

uključi mozak...

...i pomno razgledaj unaokolo - svakakva se čuda skrivaju baš nama pred nosem...
babel fish troll, pecanje po izmišljenom univerzumu :))



uključi mozak I (kako nam je stigla budućnost)



uključi mozak II (kako možemo menjati budućnost)

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:44 14.08.2010

Ima li..

Ima li Gordana neka priča o nestaloj toplani..Prosto, to ne treba izmišljati, događa se pred našim očima...Sme li o tome iko da priča a da ne naruši ovu "idilu vulgarnog optimizma" koju nameće vaš šef...
Pošteno,ako Vas ne mrzi recite, kako bi na ovo reagovao bivši šef naše nekadašnje stranke...
Ne morate..znam ja šta je partokratija...a znam i šta je kabinet...nije lako...
I ništa na vaš račun, zaista...osim zamerke za ignorisanje stvarnih problema...
Ovu priču o nestajanju toplane, pa onda optužbe "da su to uradili Cigani", mislim da vi ne možete podržati...ali, ja kad razmišljam o novosdadskom DS-u, uvek vidim vas...sećam se devedesetih, ko mi je kriv...
trener92 trener92 15:55 14.08.2010

Re: Ima li..

...and now for somethin` totally different...
poezija :


Ima li Gordana neka priča o nestaloj toplani..Prosto, to ne treba izmišljati, događa se pred našim očima...Sme li o tome iko da priča a da ne naruši ovu "idilu vulgarnog optimizma" koju nameće vaš šef...
Pošteno,ako Vas ne mrzi recite, kako bi na ovo reagovao bivši šef naše nekadašnje stranke...
Ne morate..znam ja šta je partokratija...a znam i šta je kabinet...nije lako...
I ništa na vaš račun, zaista...osim zamerke za ignorisanje stvarnih problema...
Ovu priču o nestajanju toplane, pa onda optužbe "da su to uradili Cigani", mislim da vi ne možete podržati...ali, ja kad razmišljam o novosdadskom DS-u, uvek vidim vas...sećam se devedesetih, ko mi je kriv...


dodatak za :AUTOSTOPERSKI VODIČ KROZ GALAKSIJU:

Ni u kom slučaju nemojte dozvoliti da vam Vogon čita (piše) poeziju.

p.s. Marvin je ipak moj idol


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:11 14.08.2010

Re: Ima li..


dodatak za :AUTOSTOPERSKI VODIČ KROZ GALAKSIJU:

Ni u kom slučaju nemojte dozvoliti da vam Vogon čita (piše) poeziju.

p.s. Marvin je ipak moj idol

Teks Treneru..cenim, zaista...
Ali, Gordana ne živi "sa one strane" i ja je cenim..Verujem joj.
Zato tražim realnu priču glede toplane...mišljene, bilo šta...
trener92 trener92 16:16 14.08.2010

Re: Ima li..

Drago Kovacevic

dodatak za :AUTOSTOPERSKI VODIČ KROZ GALAKSIJU:

Ni u kom slučaju nemojte dozvoliti da vam Vogon čita (piše) poeziju.

p.s. Marvin je ipak moj idol

Teks Treneru..cenim, zaista...
Ali, Gordana ne živi "sa one strane" i ja je cenim..Verujem joj.
Zato tražim realnu priču glede toplane...mišljene, bilo šta...


Ako , kao što kažeš ,veruješ njoj,kao što ja verujem i cenim ( "i iz devedesetih" i ranije) onda mi nije jasno , kako možeš da veruješ onima čije si napise citirao na svom blogu.
To je jednostavno nespojivo.
Jasno je da su Vogoni u pitanju ( najblaže rečeno). I zato te ne razumem .
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:33 14.08.2010

Re: Ima li..

Ako , kao što kažeš ,veruješ njoj,kao što ja verujem i cenim ( "i iz devedesetih" i ranije) onda mi nije jasno , kako možeš da veruješ onima čije si napise citirao na svom blogu.
To je jednostavno nespojivo.

Uh, jako je spojiv "Pres" i politika DS-a, odnosno dvora...nemoj me zezati da to nisi uočio..
Zato i tražim od Gordane da bilo šta kaže..a vidiš ona ne želi...
I to je stav, što se mene tiče...čak potvrda o onome što mislim..
P.S. Nisam video demantij da nije tačno ono glede toplane...Niđe Pavličića,niđe novokompovanih DS-ovki Kolundžije ili Trivanove...A one nikada ne spavaju...
Doctor Wu Doctor Wu 18:31 14.08.2010

Re: Ima li..

demantij


Meni ovo bas kul. Skoro k'o Reanimator kad napise: prvi!, .
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:55 14.08.2010

Re: Ima li..

Doctor Wu
demantij


Meni ovo bas kul. Skoro k'o Reanimator kad napise: prvi!, .

Ja prozivam Gordanu, ne tebe...a eto, lepo je što je tebi kul..
nsarski nsarski 19:03 14.08.2010

Re: Ima li..

Ja prozivam Gordanu, ne tebe...

Znaci, drugovi, pocelo je! Prozivka.
Dottore, sedi, jedan. Ti ces biti prozvan kasnije.
Pusti Frojd...

Doctor Wu Doctor Wu 19:17 14.08.2010

Re: Ima li..

nsarski
Ja prozivam Gordanu, ne tebe...

Znaci, drugovi, pocelo je! Prozivka.
Dottore, sedi, jedan. Ti ces biti prozvan kasnije.
Pusti Frojd...

Mislis da on shvata takve suFtilnosti? Mozda, osim ako neko ne posalje neki demantiJ.
docsumann docsumann 19:19 14.08.2010

Re: Ima li..

Pusti Frojd...


Šta da pustim prfesore?

Ne znam imamo li taj spot, može ovo...

ana.antic ana.antic 19:35 14.08.2010

Re: Ima li..

docsumann




Unfuckable Unfuckable 19:43 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

Znaci, drugovi, pocelo je!


mlekac mlekac 19:48 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

Unfuckable
Znaci, drugovi, pocelo je!



Unfuck, zasto samo Vajat Erp? Daj i Doka Holideja!!!!
ivana23 ivana23 19:52 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

mlekac
Unfuck, zasto samo Vajat Erp? Daj i Doka Holideja!!!!


Ovo je Vil Kejn (Tacno u podne)...
Doctor Wu Doctor Wu 19:54 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

Tacno u podne

Strasan film. Jedan od najboljih.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:54 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

ivana23

tvoja potreba da ispraviš nekog,fascinira
Doctor Wu Doctor Wu 19:57 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

tvoja potreba da ispraviš

Ne znam da li je ispravi prava rec. Mozda, poduci?
(Mlekac, general remark, stvarno se ne odnosi na ovu koMkretnu situVaciju).
gordanac gordanac 19:59 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

Doctor Wu
Tacno u podne

Strasan film. Jedan od najboljih.

o da

mit, kristalno čist kao suza, ima sve što treba da ima, taman toliko koliko treba...



mlekac mlekac 20:03 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

ivana23
mlekac
Unfuck, zasto samo Vajat Erp? Daj i Doka Holideja!!!!


Ovo je Vil Kejn (Tacno u podne)...


Kad sam ja bila mala ova slika je bila stavljana na romane sa Vajatamo Erpom

Ima zvezdu, ima kaubojski sesir i seta po Divljem zapadu - znaci, moz da bude i Vajat Erp!
EDIT:
Sem toga, moj najomiljeniji kaubojac bio je i ostaje:
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:03 14.08.2010

Re: Ima li..

nsarski
Ja prozivam Gordanu, ne tebe...

Znaci, drugovi, pocelo je! Prozivka.
Dottore, sedi, jedan. Ti ces biti prozvan kasnije.
Pusti Frojd...


Pa nije Nenade...kakva prozivka...
A ovaj tvoj doktor( nadam se da nije kod tebe doktorirao) ne znam kakav je sa Frojdom, ali znam da Nikolaja Velimirovića ima u malom prstu a da nije morao pročitati ni jedno slovo koje je dvostruki svetac napisao..
Jebi ga...postoji neko nasleđe koje čovek ne ume sa sebe ostrugati pa gde bio, šta radio i koja specifična znanja stekao...
Hajde, Nenade pitaj "svog doktora" šta misli o Nikolaju Velimiroviću....pošto mene mrzi da ga išta pitam...
Doctor Wu Doctor Wu 20:06 14.08.2010

Re: tačno u ponoć

mit, kristalno čist kao suza, ima sve što treba da ima, taman toliko koliko treba...

Man's gotta do what man's gotta do. Kategoricki imperativ, univerzalne kategorije i taj rad.
Ona nezaboravna scena, kad Will pita decaka: Why aren't you in the church? A decak odgovara: Why aren't you?
Zen Master Zen Master 21:18 14.08.2010

Re: Ima li..

Drago Kovacevic

Hajde, Nenade pitaj "svog doktora" šta misli o Nikolaju Velimiroviću....pošto mene mrzi da ga išta pitam...


Šta god on da misli o Nikolaju Velimiroviću nije sigurno sedeo sa Ratkom Mladićem krajem jula 1995 u Kninu, niti je išao u junu iste godine kod Slobodana Miloševića da mu ljubi ruku na kanabetu. Prema tome dabome, na tvom mestu pametan čovek bi se pokrio ušesima i ćutao kao zaliven ali avaj ti bi ministre šumski još i drugima posle svega da sudiš za delikt mišljenja, a to je svako mišljenje koje nije kao ono tvoje jedino moguće i ispravno.
Jednom Titov komunista i provereni kadar, uvek Titov komunista i pristalica jednoumlja... kako ono beše Drago: Jer ko drugačije drugovi kaže, taj kleveće i laže !?
trener92 trener92 22:31 14.08.2010

Re: Ima li..

Drago Kovacevic]

Uh, jako je spojiv "Pres" i politika DS-a, ...nemoj me zezati da to nisi uočio..

Drago, ja uočavam malo drugačije,možda iz razloga što nisam političar ,
a da neko uvek pokušava da se prišlepa i na taj način izgradi neki kredibilitet ( i koliko u tome uspeva=?) , to mi je savršeno jasno,
odnosno dvora

ovde nailaziš na minu,koju bih mogao da iskoristim, ali te ipak ne smatram toliko neozbiljnim sagovornikom, pa neću iskoristiti zicer.
Zato i tražim od Gordane da bilo šta kaže..a vidiš ona ne želi...

Zar ne misliš da je totalno neozbiljno s tvoje strane da očekuješ da ti Gordana odgoivori na to pitanje? ( ukoliko je to što si citirao na blogu zaista tačno, ipak treba dobroo ispitati šta se tu dešava, pre nego se izađe sa bilo kakvim sudom)? Pod pretpostavkom da je učinjena neka kriminalna radnja , hajde sam odgovori ono što bi ti neko normalan odgovorio, a ko, usput,radi ono što radi Gordana!
I to je stav, što se mene tiče...čak potvrda o onome što mislim..

U tom smislu) ono što sam prethodnoo napisao,= reagovao sam na ovaj tvoj komentar( prvi) jer je čista provokacija,politički pretpostavljam , legitimna , ali pomalo otužna,rekao bih istrošena, i da budem iskren,neočekivano ( bar za mene ) sa tvoje strane,
da se upuštaš u ovakve poduhvate.
P.S. Nisam video demantij da nije tačno ono glede toplane...Niđe Pavličića,niđe novokompovanih DS-ovki Kolundžije ili Trivanove...A one nikada ne spavaju...

Ovo me neodoljivo podseća na onu histeriju i teoriju zavere oko "peščanika", na blogu BS, gde je čak i kabinet predsednika i on sam optužen da je malte ne sam odašiljao spamove i kojekakve viruse, na njihov sajt.
Totalno neozbiljno,!onako ,prosto mi dođe da to poredim sa izvedbom velikog Gruntos Lomni-ja , ali ipak verujem da vrućina uzima svoj danak, pa ću tako to i razumeti, bar je kod mene ovde toplo,
p.s.ipak mislim da si se obratio na pogrešnu adresu :
Sto mu fotona ,
ovo je posao za pravog :
NJEGA




maksa83 maksa83 22:44 14.08.2010

Re: Ima li..

Drago
A ovaj tvoj doktor (nadam se da nije kod tebe doktorirao)

Nije, nsarski je čist od tog greha.

Ako gajiš ikakve sumnje po pitanju kvalifikacija i kompetencije njegovog mentora reci slobodno i dobićeš detalje na pp. (Ali ćeš se posle možda osećati malo glupo zbog te opaske.)
Doctor Wu Doctor Wu 22:52 14.08.2010

Re: Ima li..

Ako gajiš ikakve sumnje po pitanju kvalifikacija i kompetencije njegovog mentora reci slobodno i dobićeš detalje na pp. (Ali ćeš se posle možda osećati malo glupo zbog te opaske.)


Al' gde me nadje s onim Nikolajem Velimirovicem, ili kako se vec zove, jos ne mogu da dodjem sebi od smejanja.
Unfuckable Unfuckable 23:06 14.08.2010

Re: Ima li..

Dragec, nasmejao si Wua bez da mu pokažeš fotku u kupaćim gaćama.
A gordanac da se odvede u vojnički pritvor jer je kuntala na stražarskom mestu pored Toplane
Goran Vučković Goran Vučković 23:08 14.08.2010

Re: Ima li..

Al' gde me nadje s onim Nikolajem Velimirovicem, ili kako se vec zove, jos ne mogu da dodjem sebi od smejanja.

Pomešao te sa BS očigledno - ona doktor za sv. Stratimirovića

Nego ima li neko iz Novog Sada, da pogleda kod Goce u podrum? Možda pronađe tu toplanu, pa da onda možemo da pričamo o Adamsu na miru. A ako primeti jednu česterfild sofu, nek je donese ovamo da posedamo na nju.
Doctor Wu Doctor Wu 23:13 14.08.2010

Re: Ima li..

Nego ima li neko iz Novog Sada, da pogleda kod Goce u podrum?

Ma da, satro Cigani, a u stvari Comicka stekovala kotlove i cevke kod sebe u podrum i sad samo ceka zimsku sezonu pa da pocne da ucenjuje narod. Eno, pise u Pressu. I jos nisam video demantij (jbt, koji car!).
ivana23 ivana23 23:18 14.08.2010

Re: Ima li..

Unfuckable Unfuckable 23:18 14.08.2010

Re: Ima li..

stativa: 'oće da peče rakiju u kotlovi, kladim se.
Ta razmišlja "na veliko", uhapsiti dejstvom kninđi, odmah
Goran Vučković Goran Vučković 23:24 14.08.2010

Re: Ima li..

ivana23

Nije ta, Ivana - ona koju ja tražim je somotska ("velvet paisley-covered Chesterfield sofa" ).
Doctor Wu Doctor Wu 23:25 14.08.2010

Re: Ima li..

stativa: 'oće da peče rakiju u kotlovi, kladim se.

Au, jeste, i posle da je prodaje kao... sta? Zutu osu, naravno.
brandname brandname 00:04 15.08.2010

Re: Ima li..

nsarski nsarski 00:05 15.08.2010

Re: Ima li..

docsumann
Pusti Frojd...


Šta da pustim prfesore?

Ne znam imamo li taj spot, može ovo...


Ma, stamparska greska. Hteo sam da kazem "pusti Floyd"

nsarski nsarski 00:07 15.08.2010

Re: Ima li..

Pa nije Nenade...kakva prozivka...

Ti si upotrebio glagol "prozivanje", ne ja. U svakom slucaju, jasno je da razgovaramo iz sasvim razlicitih mentalnih okvira. Neka tako i ostane. Izvini zbog nesporazuma.
Unfuckable Unfuckable 00:09 15.08.2010

Re: Ima li..

a ja mislio Brana Floyd rekao : "Što ne puste ton, pederi"
maksa83 maksa83 00:40 15.08.2010

Re: Ima li..

Al' gde me nadje s onim Nikolajem Velimirovicem, ili kako se vec zove, jos ne mogu da dodjem sebi od smejanja.

Eeee...
I tako je u narodu ostala izreka: "Loži se k'o Wu na Nikolaja."

Ko ne voli Nikolaja,
ćelava mu ... snaja
gordanac gordanac 01:36 15.08.2010

:))

maksa83
Al' gde me nadje s onim Nikolajem Velimirovicem, ili kako se vec zove, jos ne mogu da dodjem sebi od smejanja.

Eeee...
I tako je u narodu ostala izreka: "Loži se k'o Wu na Nikolaja."

Ko ne voli Nikolaja,
ćelava mu ... snaja


:)))))))))))))
Idi, bre, makso!

trener92 trener92 01:48 15.08.2010

Re: Ima li..

Goran Vučković
Al' gde me nadje s onim Nikolajem Velimirovicem, ili kako se vec zove, jos ne mogu da dodjem sebi od smejanja.

Pomešao te sa BS očigledno - ona doktor za sv. Stratimirovića

Nego ima li neko iz Novog Sada, da pogleda kod Goce u podrum? Možda pronađe tu toplanu, pa da onda možemo da pričamo o Adamsu na miru. A ako primeti jednu česterfild sofu, nek je donese ovamo da posedamo na nju.


Ma, znaš šta Vučko , ima da je prozovem na sledećem ( blogu ) i da je priupitam:
Zašto ne prozove nekog zbog enormne količine drezge na kanalu? Ne može pošten pecaroš ni da zabaci od onolikog zeleniša na vodi.Možda zato što stalno otvaraju prevodnicu,da zezaju pecaroše.
rešenje vidim da se Dunavu naredi da počne da teče u suprotnom smeru, tj.unazad, što će ustvari biti unapred, ako se gleda sa leve strane, koja će ustvari biti desna, i tako .
Unfuckable Unfuckable 01:53 15.08.2010

Re: Ima li..

ma da je prozovem

opa bato, biće svega, ako!
Ja se unapred (verujem nekako da nisam usamljen u toj radosti) radujem povratku moje lične pop - art - ikone - Taške Dane.
gordanac gordanac 01:58 15.08.2010

Re: Ima li..

trener92
Goran Vučković
Al' gde me nadje s onim Nikolajem Velimirovicem, ili kako se vec zove, jos ne mogu da dodjem sebi od smejanja.

Pomešao te sa BS očigledno - ona doktor za sv. Stratimirovića

Nego ima li neko iz Novog Sada, da pogleda kod Goce u podrum? Možda pronađe tu toplanu, pa da onda možemo da pričamo o Adamsu na miru. A ako primeti jednu česterfild sofu, nek je donese ovamo da posedamo na nju.


Ma, znaš šta Vučko , ima da je prozovem na sledećem ( blogu ) i da je priupitam:
Zašto ne prozove nekog zbog enormne količine drezge na kanalu? Ne može pošten pecaroš ni da zabaci od onolikog zeleniša na vodi.Možda zato što stalno otvaraju prevodnicu,da zezaju pecaroše.
rešenje vidim da se Dunavu naredi da počne da teče u suprotnom smeru, tj.unazad, što će ustvari biti unapred, ako se gleda sa leve strane, koja će ustvari biti desna, i tako .


:))))))))))))

Drezga, njeno ponašanje, nelegitimno širenje i neočekivano agresivno ponašanje (ko nije preživeo krvoločan napad drezge u zoru, neće znati o čemu pručam) - zaslužuje poseban tekst.

Što se tiče promene toka Dunava - to taj stari šmeker radi sa Tisom za visokih vodostaja - šarmira, obgrli - i natera je da teče uzvodno.
Hoću da kažem - čuda su uvek moguća.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana