Politika

NNN

Goran Nikolić RSS / 17.08.2010. u 15:06

Skorašnje snažno involviranje nekih nezapadnih zemalja na balkanski prostor nagoveštava da ove spekulacije nisu bez osnova.



Komentari (181)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 15:27 17.08.2010

?

ali bi ustupak uzanog pojasa mora uz Hercegovinu (bratski poklon) verovatno utvrdio '' večno prijateljstvo'

herceg novi?
odakle ti ovo?
rikelme rikelme 15:35 17.08.2010

Teško...

Po ovoj mapi, Srbija dobija najviše, potom "Kosovo", Crna Gora samo gubi, isto i Makedonija...

Po mom mišljenju, verovatnoća da se ovako nešto desi jeste 0.01% - puno prekrajanja nikom ne odgovara i više unosi nestabilnost nego stabilnost u region. Da ne pominjem nove izbeglice...
westvleteren westvleteren 15:39 17.08.2010

Re: Teško...

Tacno tako. Trenutno vlada mnogo stabilnija situacija gde postoji samo jedan gubitnik (najmanji broj nezadovoljnih). Ovo mi vise lici na neciju zelju "Sta bih voleo da mi dobra vila donese za rodjendan?"
mikimedic mikimedic 15:38 17.08.2010

zanimljiva mapa

sta predstavljaju razlicite nijanse jedne boje?

i ko je autor novih granica?

kakav je ovo spin?

ili, bolje receno, slajs?

da nije tuzno bilo bi smesno.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:44 17.08.2010

Re: zanimljiva mapa

sta predstavljaju razlicite nijanse jedne boje?

auč!
mikimedic mikimedic 16:55 17.08.2010

Re: zanimljiva mapa

ozbiljno pitam -- zasto je plava u nekoliko nijansi, braon takodje?

sta predstavlja ova mapa?
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:58 17.08.2010

Re: zanimljiva mapa

nijanse ne znače ništa
mikimedic mikimedic 17:04 17.08.2010

Re: zanimljiva mapa

nijanse ne znače ništa


a cemu onda sluze, a uz to i ne rade?

ko je autor mape - fajla zanimiljivog imena?

napredak. sa salveta predjosmo na gifove.
Goran Nikolić Goran Nikolić 17:10 17.08.2010

Re: zanimljiva mapa

autori su anonimni
mikimedic mikimedic 17:11 17.08.2010

Re: zanimljiva mapa

autori su anonimni


very funny. indeed.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:33 17.08.2010

Ola..

Znači li ovo da je Tadićev DS za NATO kad je i Goranče za to...upitnik nisam video...
Pa kakva "grupna stabilnost" kad su tamo svi osim Srbije.ima samo jedna rupa na tepihu...mislim, nesporna je volja svih u tom smislu...El se ovo vraća pamet u glavu...i odustaje od "odbrane Kosova".I znači li ovo još "I EU i Kosovo"..ili je neka fora...
A čime ćemo pred Putina, Šojgua i gasovod...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:37 17.08.2010

Kukuuu..

Tek sada videh Goranče ove vratolomije glede zemljovida...
Kakve, zamene, kakve kombinacije, o čemu se tu radi...Jel to Dobrica napiso neki novi tekst..
draft.dodger draft.dodger 16:46 17.08.2010

Re: Kukuuu..

Drago Kovacevic
Tek sada videh Goranče ove vratolomije glede zemljovida...
Kakve, zamene, kakve kombinacije, o čemu se tu radi...Jel to Dobrica napiso neki novi tekst..


Stari krojač Dobrica...
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:57 17.08.2010

Re: Kukuuu..

bilo je više predloga....
ovaj sublimira neke od njih...
mikimedic mikimedic 17:07 17.08.2010

Re: Kukuuu..

bilo je više predloga....
ovaj sublimira neke od njih...


ciji je to predlog?

kojih predloga je vise?

kada ce nasa self-proclaimed elita da nauci da izrazavanje u pasivu predstavlja manjak dobrog ukusa?
Goran Nikolić Goran Nikolić 17:11 17.08.2010

Re: Kukuuu..

mogu se samo naći neoficijelni dokumenti,
jer naravno da ih nema drugačijih
mikimedic mikimedic 17:14 17.08.2010

Re: Kukuuu..

mogu se samo naći neoficijelni dokumenti,
jer naravno da ih nema drugačijih


gde se mogu naci neoficijelni dokumenti?
Zen Master Zen Master 08:19 18.08.2010

Re: Kukuuu..

Drago Kovacevic
Tek sada videh Goranče ove vratolomije glede zemljovida...
Kakve, zamene, kakve kombinacije, o čemu se tu radi...Jel to Dobrica napiso neki novi tekst..


Zaista ne mogu da izdržim kad se sam nameštaš Dragec...
Elem sve to oko Dobrice, Velike Srbije i svih tih ludorija si trebao da pitaš
a. Slobodana Miloševića u junu 1995 kada si kao ministar šumski iz Knina sedeo na njegovom kanabetu i ćuteći gledao u svoj cipele
b. Ratka Mladića kada ste se sreli krajem jula 1995 ( samo 20 dana posle Srebrenice ) u Kninu gde ste ga ti, Martić, Babić i Bora Mikelić moljakali da vas vojno zaštiti

Prema tome dabome, kada si bio na braniku srBstva i granica Karlobag-Karlovac-Virovitica i kada si primao pare iz Slobine ruke onda su ti i Sloba i Radovan i djeneral Ratko i tata Dobrica bili draži od cele familije a sada drugu priču pričaš...
Sto partija i mišljenja ćeš da promeniš ali nikada iz tebe neće izaći onaj Titov komunista i pristalica jednoumlja još iz vremena kada si bio sekretar komiteta ili tako već nešto tamo u Drnišu
dragan7557 dragan7557 09:44 18.08.2010

Re: Kukuuu..

kada ce nasa self-proclaimed elita

Svaka i apsolutno svaka elita je self-proclaimed.

cerski
borislavadespic borislavadespic 14:11 18.08.2010

Re: Kukuuu..

Meni se sve nešto čini da nije Dobrica, nego se povampirili ovi naši dijalektolozi!
Šalu nastranu na stranu (o pokojnicima sve najljepše), dok granice eksjugoslovenskih, naročito štokavskih polisa ne budu izoglosne, a ne političko-istorijsko-konfesionalno-ne-znam-kakve, ništa od mira u kući. Problem je samo što se onoliki ljudi raseliše, pa dijalekatsko stanje uzmutiše, te se opet mora u popis organskijeh jezičkijeh osobina (prototip popisivača je Bata Stojković u Ko to tamo peva, pa vi vidite ko je nepotopiv i koga samo odozgo može da strefi nešto više od života).
P.S.
Tko zna, možda Hercegovina konačno bude cela!
Nego šta će braća Goranci? Hoće li Borča biti glavni grad, a Gora dijaspora!
I šta ćemo mi jadni sa dosledno ekavskom zamenom jata! Na nas obraća pažnju samo Radoš Bajić!
draft.dodger draft.dodger 16:45 17.08.2010

NA SILU NE BIVA!!!


Ti si jedan, hrabri mali krojač...
expolicajac expolicajac 17:03 17.08.2010

Pandursko vrljavo oko

Imao sam jednog kolegu koji je imao uzrećicu "Kad ja pogledam s moje pandursko vrljavo oko", koja se sasvi uklapa u ovaj bolog.
Uvažavajući demokratsko pravo gospodina Gorana da ima svoj stav ili da ima pravo da prenosi nečiji tuđi stav, mogu konstatovati da u njegovim misaonim konstrukcijama ima puno dokaza o životnom neiskustvu ili pak o elementarnom nepoznavanju istorijskih činjenica.
Poslednjih sedmica javno mnjenje u regionu bilo je uskomešano

Ko je bio uskomešan? Ili gospodin Goran ima izuzetne izvore informacija u kabinetima Vlada ili pak cenralama službi bezbednosti država na Balkanu pa nam iz čiste blogerskog altruizma odaje državne tajne ili se pak radi o progamiranom prenošenju nečjih želja po sistemu "Što se babi snilo".
Javno mnjenje nema pojma o tome šta se dešava iza kulisa dok traje generalna proba, to javno mnjenje gleda kako će da preživi do sledeće apanaže koja se zove nadnica ili penzija. Jebe mu se za podele jer nema para da plati troškove života.
U bolje obaveštenoj javnosti kolaju brojni predlozi trampi.

Ako je prvi navod da je javno menje uskomešano tačan onda konstatcija da "u bolje obaveštenoj javnost" predstavlja negaciju prethodnog stava jer javnost može biti uskomešana samo ako je obaveštena pa makar i pogrešno, ali nikako ako postoji njen deo koji je bolje obavešten i deo koji je slabije obavešten.
Iz gore navedenog "s moje pandursko vrljavo oko" mogu da primetim da je blog kompletan promašaj, a u namere pisanja ne želimda ulazim.
Ono što nam sledi jeste vrlo specifičan oblik specijalnog rata, jer najava dolaska Vojislava Šešelja u Srbiju donosi za Balkan formiranje jednaične sa n-tim brojem nepoznatih.
Svi navedeni stavovi su samo misaona kostrukcija bez bilo kakve namere da uvredim gospodina Gorana Nikolića



mikimedic mikimedic 17:10 17.08.2010

Re: Pandursko vrljavo oko

Uvažavajući demokratsko pravo gospodina Gorana da ima svoj stav


i ja, ako kaze da je ovo njegov stav.

ili da ima pravo da prenosi nečiji tuđi stav,


i ja, ako nam kaze ciji.

mogu konstatovati da u njegovim misaonim konstrukcijama ima puno dokaza o životnom neiskustvu ili pak o elementarnom nepoznavanju istorijskih činjenica.


potpisujem.

kao i ostatak komentara.

sepeo sepeo 17:10 17.08.2010

mala korekcija

Vrlo interesantna analiza...
Cinjenica je da se u odredjenim krugovima vec godinama govori o potrebi za nekim novim Berlinskim kongresom, na kome bi se na sveobuhvatan nacin resilo pitanje granica na Balkanu, napustajuci principe koje je zacrtala Badinterova komisija, koji su ionako nakon proglasenja nezavisnosti KiM izgubili smisao. Naravno, zagovornici ovakvih ideja su u velikoj manjini, no to ne znaci da ne treba razmotriti njihove argumente i moguce scenarije razvoja dogadjaja, a tekst g. Nikolica bih posmatrao upravo u tom kontekstu.
Nadovezujuci se na njegova razmisljanja, dodao bih jos nekoliko crtica:

- Makedonci po ovom scenariji ipak ispadaju potpuni gubitnici. Srbija bi trebalo da ustupi mali deo teritorije sa manastirom Prohor Pcinjski, a SPC da prizna autokefalnost MPC.

- Opstine juznog Sandzaka iz Crne Gore prikljuciti bosanskoj enklavi Sandzak, cime bi se dodatno pojacala pozicija Bosnjaka u ovoj podeli.

- Hrvatska da ustupi Prevlaku.

- Crna Gora ostaje jedini gubitnik, no uz regionalne i medjunarodne garancije opstanku Milovog rezima jos najmanje 20 godina, pristali bi bez problema
mikimedic mikimedic 17:13 17.08.2010

Re: mala korekcija

u odredjenim krugovima


u kojim krugovima?

zagovornici ovakvih ideja su u velikoj manjini,


ko su 'zagovornici'?

koga oni zagovaraju?

no to ne znaci da ne treba razmotriti njihove argumente


ko treba da razmotri?

najjace oruzje kvazianaliticara -- pasiv.
manituu manituu 17:18 17.08.2010

Re: mala korekcija

sepeo
Vrlo interesantna analiza...
Cinjenica je da se u odredjenim krugovima vec godinama govori o potrebi za nekim novim Berlinskim kongresom, na kome bi se na sveobuhvatan nacin resilo pitanje granica na Balkanu, napustajuci principe koje je zacrtala Badinterova komisija, koji su ionako nakon proglasenja nezavisnosti KiM izgubili smisao. Naravno, zagovornici ovakvih ideja su u velikoj manjini, no to ne znaci da ne treba razmotriti njihove argumente i moguce scenarije razvoja dogadjaja, a tekst g. Nikolica bih posmatrao upravo u tom kontekstu.
Nadovezujuci se na njegova razmisljanja, dodao bih jos nekoliko crtica:

- Makedonci po ovom scenariji ipak ispadaju potpuni gubitnici. Srbija bi trebalo da ustupi mali deo teritorije sa manastirom Prohor Pcinjski, a SPC da prizna autokefalnost MPC.

- Opstine juznog Sandzaka iz Crne Gore prikljuciti bosanskoj enklavi Sandzak, cime bi se dodatno pojacala pozicija Bosnjaka u ovoj podeli.

- Hrvatska da ustupi Prevlaku.

- Crna Gora ostaje jedini gubitnik, no uz regionalne i medjunarodne garancije opstanku Milovog rezima jos najmanje 20 godina, pristali bi bez problema

jedino sto muslimani iz juznog ( crnogorskog) sandzaka nece da se otcepe od crne gore heheheh.....
za svaku tezu ima protivteza batice...
a bolje ti je da igras riziko sa drugarima
cult cult 17:25 17.08.2010

Re: mala korekcija

mikimedic


no to ne znaci da ne treba razmotriti njihove argumente


ko treba da razmotri?

najjace oruzje kvazianaliticara -- pasiv.


Izvinite, a gde je pasiv u ovoj rečenici?
manituu manituu 17:33 17.08.2010

Re: mala korekcija

cult
mikimedic


no to ne znaci da ne treba razmotriti njihove argumente


ko treba da razmotri?

najjace oruzje kvazianaliticara -- pasiv.


Izvinite, a gde je pasiv u ovoj rečenici?

glagol trebati nije licni, pa se u ovoj recenici koristi kao pasivni oblik,u saradnji sa infinitivom, tzv. lazni pasiv....

a trol ti je do jaja....
sepeo sepeo 17:39 17.08.2010

Re: mala korekcija

a bolje ti je da igras riziko sa drugarima


hmmmm, radije CivIII Conquest ili Europa Universalis III... svakako daleko kvalitetniji utrosak vremena od vredjanja ljudi po blogu
mikimedic mikimedic 10:35 18.08.2010

Re: mala korekcija

no to ne znaci da ne treba razmotriti njihove argumente



ko treba da razmotri?

najjace oruzje kvazianaliticara -- pasiv.

Izvinite, a gde je pasiv u ovoj rečenici?


ko vrsi radnju?
cult cult 16:10 18.08.2010

Re: mala korekcija

A, da. Mislili ste na bezlične rečenice.
Verovatno ste se malo zbunili.
Pasiv bi glasio: no, to ne znači da argumenti ne treba da budu razmotreni.
manituu manituu 17:08 18.08.2010

Re: mala korekcija

cult
A, da. Mislili ste na bezlične rečenice.
Verovatno ste se malo zbunili.
Pasiv bi glasio: no, to ne znači da argumenti ne treba da budu razmotreni.

ivini, ali za tim nema potrebe ako je gl. razmotriti bio u infinitivu...
mozda sam maalo zardjao,i nije da se hvalim, al sam ja ipak 10 kod duske klikovac, sa katedre za srpski jezik, a ko ko zna o kome pricam, znace
poz
mikimedic mikimedic 22:59 18.08.2010

Re: mala korekcija

A, da. Mislili ste na bezlične rečenice.


ne, mislio sam na pasiv.

procitaj jos jednom.
cult cult 17:25 19.08.2010

Re: mala korekcija

ne, mislio sam na pasiv.


žao mi je.
bzejak2010 bzejak2010 17:30 17.08.2010

ja mislim da...

Goran Nikolic nas namerno provocira...
sad se sigurno valja od smeha u nekom mirnom kutku neke (od mnogobrojnih) agencije ciji je savetnik, citajuci nase komentare.

pa cak i ovaj blog, za koji povremeno napise neki biser, ne radi za dzabe vec je placen za to.... c c c c c c...

a sad ozbiljno:
Meni ovo lici na tipicno zaglupljivanje ljudi...
u gomili blog tekstova koja se bave analizom nase ekonomske situacije (ali ne i resenjima i predlozima kako da iz iste izadjemo), gde smo citali o korisnosti legalizacije prostitucije, tome da imamo robu najeftiniju u regionu, zatim da su nam plate prilicno dobre u proseku preko 30 'iljada, zatim da je slabljenje dinara ustvari korisno jer eto pospesuje izvoz (to sto ruinira sve ostalo nema veze, napred izvoznici!!! :) ), nasao se tekst o regionalnom prekrajanju...

otkad je sveta i veka jasno je svima da nema promena granica bez rata i krvi.. retki su slucajevi (zaista retki) gde je preovladao razum pa su se ljudi dogovorili... opet nisu ljudi toliko ni krivi nego oni koji njima manipulisu, a to su uglavnom (uvek!) ovi zeljni vlasti, novca i jos kojecega (da ne zalazimo u XXX)

hocemo li doziveti tj. docekati da vidimo neke (realne) predloge i razmisljanja kako da ucinimo ljude srecnim, zadovoljnim.... a ne da citamo demagogiju (koju verovatno usaglasavate na partijskim sastancima) i price o granicama, kosovu i sl.

ima li i jednog clana (ili simpatizera) DS koji sme javno da kaze sta misli svojom glavom, ili svi mislite isto, kao da su vas sve klonirali koristeci Borisa Tadica kao mustru?

Evo za pocetak, posetite malo hrvatsku i sloveniju, ali ne da bi se gostili sa njihovim politicarima po luksuznim restoranima, nego se raspitajte kako su oni uredili drustvene, ekonomske i ostale odnose da bi ucinili svojim gradjanima zivot boljim... Pocnite za pocetak od Slovenije... Ali da vam ne bude povod licna promocija nego iskrena zelja da nesto promenite....
ivana23 ivana23 17:45 17.08.2010

***

Mapu kao da je crtao - Zmago Jelinčič Plemeniti
Goran Nikolić Goran Nikolić 19:30 17.08.2010

Re: ***

pa nema Slovenije
ivana23 ivana23 19:41 17.08.2010

Re: ***

Goran Nikolić
pa nema Slovenije


Nisam ni imala Sloveniju na umu, vec njegov stav da Srbiji treba omoguciti izlaz na more.
Goran Nikolić Goran Nikolić 19:50 17.08.2010

Re: ***

kapiram
Kazezoze Kazezoze 20:55 17.08.2010

Re: ***

Goran Nikolić
kapiram

napokon i ti nesto da ukapiras.
Goran Nikolić Goran Nikolić 20:58 17.08.2010

Re: ***

konačno
Inner Party Inner Party 19:38 17.08.2010

Cekaj, pa ...

... posle svega sto se izdesavalo jedini ko je ostao opravdano nezadovoljan (jer je najvise izgubio) je srpski narod. A posto ove-koji-se-pitaju nije previse briga za srpski narod - jedina opcija koja moze da se desi (exYU rule of a thumb) pri manjanju granica je ona na stetu Srbije (i RS).
Filip2412 Filip2412 00:42 18.08.2010

...

ime_korisnicko ime_korisnicko 06:38 18.08.2010

partijska kvazielita


Goran Nikolić
bezbedOnosna


Niti je ovo lapsus calami, niti je tekst samo produkt Nikoliceve dokonosti.
loader loader 09:44 18.08.2010

Teritorije su rezultati .... ...!!

Sve sadašnje teritorije na otpadu bivše sfrj nastale su ratom.

To se nipošto ne sme ispustiti iz vida.
antioksidant antioksidant 09:58 18.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Sve sadašnje teritorije na otpadu bivše sfrj nastale su ratom.

To se nipošto ne sme ispustiti iz vida.

crna gora?
makedonija?
loader loader 10:22 18.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Naravno. Indirektno i te teritorije. One su deo ratnog paketa. Rezultat rata.
antioksidant antioksidant 13:12 18.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

loader
Naravno. Indirektno i te teritorije. One su deo ratnog paketa. Rezultat rata.

па и маурицијус је индиректна последица рата
loader loader 22:49 18.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Mauricijus deo sfrj bivše?
Prvi put čujem. A ova priča se odnosi na teritorije sa prostora bivše ex.
Ajmo, malo, koncentracije.. :)



antioksidant antioksidant 08:03 19.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Ajmo, malo, koncentracije.. :)

preporucujem isto
(autor bloga bar ima opravdanje da mu je neko drugi crtao mape i pisao tekst - koje je vase?)
loader loader 09:47 19.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Meni ne treba opravdanje za tvrdnju da Mauricijus nije deo teritorije bivše yu (koja je predmet ovog razgovora). Nego, nešto ste mi inadžijski uporni ovih dana. Šta se zbiva?
antioksidant antioksidant 10:06 19.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Meni ne treba opravdanje za tvrdnju da Mauricijus nije deo teritorije bivše yu

takodje vam ne treba opravdanje ni za tvrdnju da su teritorije crne gore i makedonije indirektno nastale ratom

Nego, nešto ste mi inadžijski uporni ovih dana. Šta se zbiva?
ima ih koji tvrde da je u pitanju nedostatak koncentracije... vrag ce ga znati.
(mada moram priznati da je cudna upotreba termina "inadzijski" - mozda ne toliko cudna koliko siroka - zar se svako neslaganej zove inadzenje?_
loader loader 10:16 19.08.2010

Re: Teritorije su rezultati .... ...!!

Naravno da ne.
Zaista mi deluje kao da ste u posl. vreme malo ...

Trenutak samo..

- Šta da mu kažem, a da se ne pokrene nova lavina teranja mak na konac?
- Reci mu nešto.. onako... kao ne slažeš se, ali na finjaka... da mu ne usključa adrenalinsko lonče.
- Lako je to tako reći. Ne znaš igrača.
- Ma, daj, bre... samo se prsi... Nije on tako naopak.
- Hm, dobro... da probamo...

Evo.
Dakle, deluje mi da malo previše insistirate na neslaganju oko izvesnih nijansi koje to svojom strukturom, tj. težinom baš i ne zahtevaju.

jacquesmayol jacquesmayol 10:49 18.08.2010

Kako vama velikim...

...magovima igranja "visoke" politike, a o nečijem tuđem trošku naravno, ne dosadi da narodu bacate prašinu u oči?

Nikako da ta "bolje obaveštena javnost" smisli npr. kako da nas izvadi iz ekonomskih i inih g***** u koje nas je i dovela crtajući ovakve mape i mapice, nego samo smišlja nove. A da, pa kako bi opravdali svoje postojanje i primanja? Izvinjavam se.

Na žalost, ono što ispliva na površinu kada se promeša septička jama ima tendenciju da tu ostane baš dugo (šta ćeš, takve smo sreće!).
manituu manituu 12:16 18.08.2010

Re: Kako vama velikim...

jacquesmayol
...magovima igranja "visoke" politike, a o nečijem tuđem trošku naravno, ne dosadi da narodu bacate prašinu u oči?

Nikako da ta "bolje obaveštena javnost" smisli npr. kako da nas izvadi iz ekonomskih i inih g***** u koje nas je i dovela crtajući ovakve mape i mapice, nego samo smišlja nove. A da, pa kako bi opravdali svoje postojanje i primanja? Izvinjavam se.

Na žalost, ono što ispliva na površinu kada se promeša septička jama ima tendenciju da tu ostane baš dugo (šta ćeš, takve smo sreće!).

izvini, ali jedno pitanjce?
zasto bi nas vadili iz ekonomskih govana, kad je politicarima u tim govnima najbolje, sto su govna dublja, njima je lepse.....jer naravno postoji najveca mogucnost zarade..
pa matrica je od pocetka jasna....svi nas guraju u sto veca govna, zarad licnog bogacenja, a kad dodju izbori onda se potegnu vekovne teme, narod sve zaboravi, i tako to sve ide u krug..
a ko je na vlasti, to vec zavisi od faktora ponude-potraznje...ko od nasih vise ponudi strancima nasu zemlju za bud-zasto ...
cela diskusija je potpuno irelevantna, i mislim da na ovakve blogove ala gorana nikolica uopste ne treba ni obracati paznju, steta sto nema opcija ignore...

p.s. narod sve zaboravlja, al ima nekih, i to podosta, sto vam platane nikad nece zaboraviti, pa cak ni nasi unuci
Goran Nikolić Goran Nikolić 12:56 18.08.2010

Re: Kako vama velikim...

nisu mape same po sebi nužno loše
jacquesmayol jacquesmayol 13:01 18.08.2010

Re: Kako vama velikim...

Slažem se, loši su oni koji ih smišljaju, pa crtaju, pa provode u realnost.
manituu manituu 13:13 18.08.2010

Re: Kako vama velikim...

jacquesmayol
Slažem se, loši su oni koji ih smišljaju, pa crtaju, pa provode u realnost.


i zaboravio si jos jedne lose- one koji ih po partijskoj duznosti prezentuju javnosti ne bi li malo uskomesali duhove, pa javili sta se po carsiji prica..jel se peca narod na vekovne teme, il ipak malo da se bacimo na popravljanje ekonomije...znam da je ovo drugo zajebano, par $ manje u dzepovima...nema veze, bice ponovo za 2-3 meseca
jacquesmayol jacquesmayol 13:30 18.08.2010

Re: Kako vama velikim...

manituu
jacquesmayol
...magovima igranja "visoke" politike, a o nečijem tuđem trošku naravno, ne dosadi da narodu bacate prašinu u oči?

Nikako da ta "bolje obaveštena javnost" smisli npr. kako da nas izvadi iz ekonomskih i inih g***** u koje nas je i dovela crtajući ovakve mape i mapice, nego samo smišlja nove. A da, pa kako bi opravdali svoje postojanje i primanja? Izvinjavam se.

Na žalost, ono što ispliva na površinu kada se promeša septička jama ima tendenciju da tu ostane baš dugo (šta ćeš, takve smo sreće!).

izvini, ali jedno pitanjce?
zasto bi nas vadili iz ekonomskih govana, kad je politicarima u tim govnima najbolje, sto su govna dublja, njima je lepse.....jer naravno postoji najveca mogucnost zarade..
pa matrica je od pocetka jasna....svi nas guraju u sto veca govna, zarad licnog bogacenja, a kad dodju izbori onda se potegnu vekovne teme, narod sve zaboravi, i tako to sve ide u krug..
a ko je na vlasti, to vec zavisi od faktora ponude-potraznje...ko od nasih vise ponudi strancima nasu zemlju za bud-zasto ...
cela diskusija je potpuno irelevantna, i mislim da na ovakve blogove ala gorana nikolica uopste ne treba ni obracati paznju, steta sto nema opcija ignore...

p.s. narod sve zaboravlja, al ima nekih, i to podosta, sto vam platane nikad nece zaboraviti, pa cak ni nasi unuci



Nemoj tako manituu, molim te! Mi ipak ovde govorimo o našoj "eliti", koja nas vodi u "svetlu" budućnost, zna ono što mi sirotani ne znamo (i/ili smo previše prosti da shvatimo), pa onda uz pomoć proverenih crtača mapa iz SANU (sa dozvolom sa onog mesta gde su svi oni idu po mišljenje, naravno) nacrta nešto novo.


manituu manituu 15:13 18.08.2010

Re: Kako vama velikim...

jacquesmayol
manituu
jacquesmayol
...magovima igranja "visoke" politike, a o nečijem tuđem trošku naravno, ne dosadi da narodu bacate prašinu u oči?

Nikako da ta "bolje obaveštena javnost" smisli npr. kako da nas izvadi iz ekonomskih i inih g***** u koje nas je i dovela crtajući ovakve mape i mapice, nego samo smišlja nove. A da, pa kako bi opravdali svoje postojanje i primanja? Izvinjavam se.

Na žalost, ono što ispliva na površinu kada se promeša septička jama ima tendenciju da tu ostane baš dugo (šta ćeš, takve smo sreće!).

izvini, ali jedno pitanjce?
zasto bi nas vadili iz ekonomskih govana, kad je politicarima u tim govnima najbolje, sto su govna dublja, njima je lepse.....jer naravno postoji najveca mogucnost zarade..
pa matrica je od pocetka jasna....svi nas guraju u sto veca govna, zarad licnog bogacenja, a kad dodju izbori onda se potegnu vekovne teme, narod sve zaboravi, i tako to sve ide u krug..
a ko je na vlasti, to vec zavisi od faktora ponude-potraznje...ko od nasih vise ponudi strancima nasu zemlju za bud-zasto ...
cela diskusija je potpuno irelevantna, i mislim da na ovakve blogove ala gorana nikolica uopste ne treba ni obracati paznju, steta sto nema opcija ignore...

p.s. narod sve zaboravlja, al ima nekih, i to podosta, sto vam platane nikad nece zaboraviti, pa cak ni nasi unuci



Nemoj tako manituu, molim te! Mi ipak ovde govorimo o našoj "eliti", koja nas vodi u "svetlu" budućnost, zna ono što mi sirotani ne znamo (i/ili smo previše prosti da shvatimo), pa onda uz pomoć proverenih crtača mapa iz SANU (sa dozvolom sa onog mesta gde su svi oni idu po mišljenje, naravno) nacrta nešto novo.



samo jedna dopuna s moje strane- tu elitu, predhodnu, a verovatno i sledecu, koja nas vodi- niti volim niti postujem...
a clanove sanu ne moram da volim, ali vecinu njih postujem ( samo ne one koji nisu svojom zaslugom tu dospeli)
za mene je predsednik ipak samo sin ljube tadica....
kobacmess kobacmess 13:06 23.08.2010

Re: Kako vama velikim...

jacquesmayol
Slažem se, loši su oni koji ih smišljaju, pa crtaju, pa provode u realnost.


znaci svi su losI, sve su nacrtane negde, pa sprovedene manje vise u relanost, mape su ove OK
jacquesmayol jacquesmayol 15:06 23.08.2010

Re: Kako vama velikim...

Da, svi koji crtaju mape (ovde ili bilo gde drugde) su loši, jer dosadašnja istorija ljudskog roda pokazuje da pri prelasku sa crteža na implementaciju crtači (ili izvođači radova, ako su crtači ne-izvršna grana sistema koji je mapu nacrtao) moraju da situaciju na terenu malo "prilagode" mapi. A šta to znači "običnom" življu sa tih teritorija već je isuviše dobro poznato (i na Balkanu, a svuda drugde).

Razlika između rasprave na nekom blogu o ovakvim temama od primene istih je po pravilu u količini krvi i suza prolivenih od onih na kojima se ta tema "primenjuje".
daniel_n daniel_n 13:36 18.08.2010

Džentlmenski dogovor

Detalji granica će vjerujem biti utvrđeni džentlmenski, tenkovima i udarima VBR-ova... a oni koji ostanu "s krive strane" će velikodušno dobiti 48 sati da se isele.
NNN NNN 17:12 18.08.2010

Re: Džentlmenski dogovor

daniel_n
Detalji granica će vjerujem biti utvrđeni džentlmenski, tenkovima i udarima VBR-ova... a oni koji ostanu "s krive strane" će velikodušno dobiti 48 sati da se isele.

To je onda značajan napredak u odnosu na '90-te
Goran Nikolić Goran Nikolić 17:25 18.08.2010

Re: Džentlmenski dogovor

skoro da je mapa stanje na terenu,
tako da nikakvih sukoba, posebno uz NATO prisutnost,
ne bi moglo da bude
manituu manituu 17:52 18.08.2010

Re: Džentlmenski dogovor

Goran Nikolić
skoro da je mapa stanje na terenu,
tako da nikakvih sukoba, posebno uz NATO prisutnost,
ne bi moglo da bude

ja se izvinjavam sto cu grubo morati da reagujem, po cenu banovanja, ali ovaj komentar je zasluzio.jel ti to nas zahebavas ili ovo "ozbiljno" pises...
ako je zajebancija, onda ti svaka cast, ovo je vrh..
a ako se ne zezas, nego ozbiljno nastavljas blog u istom ritmu, kao od pocetka, onda moram da ti objasnim jednu stvar...ne comuniciras sa neobrazovanim ljudima, uglavnom, tako da ne vidim razloga za ovo tvoje onanisanje po nasoj inteligenciji...
a da, ima i treca stvar..ako sve ovo nastavljas da pises po nalogu stranke ili koga vec, onda veruj mi neces uspeti na piramidi...ovolike poltroncice cak ni politicari ne cene
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:36 18.08.2010

Idiotizam

Da li to neki opet hoće da tuđim glavama i prolivanjem krvi tuđih sinova igraju suludu majstoricu i reprizu rata devedesetih.
Da li to neko opet sanja u SANU i salonima nacionalističko-šovinističkih glavetina i budaletina.
Kakva trampa, da li crtače tih suludih mapa interesuju ljudi ili teritorije?
Dosta već jednom tih idiota koji uporno svađaju sopstveni narod sa svima ostalima, koji tvrde da su svi, osim Šiptara, Srbi samo se odrodili pa ih treba vratiti i ponovo posrbiti milom ili silom.Da li to neko već zna kada se Šešelj vraća pa svira u njegove gusle.
Davno su ljudi rekli da ono što jedna ili nekoliko budala može da zamisli ni hiljade pametnih ne može da reši.Izgleda su Srbiji često pa i ovoga puta budale postavljale ciljeve a onda pametni ginuli.Samo u XX veku Srbi su imali oko 2,5 miliona gubitaka,zar ni to nekim velikim Srbima nije dovoljno.
Bilo bi poželjno da ''zapad'' bude koordinator velike trampe, dok bi grupni ulazak u NATO bio dodatna bezbedonosna i pacifikatorska garancija.

Gorane,
Ko to kaže da bi bilo poželjno, ko to traži tu veliku trampu, vredi li koliko košta? Ima li neki link gde se mogu naći takvi epohalni naučni i humani projekti ili je to neko prepisao iz vremena cara Dušana.
sentinel26 sentinel26 12:46 19.08.2010

Re: Idiotizam

Milan Karagaća
Da li to neki opet hoće da tuđim glavama i prolivanjem krvi tuđih sinova igraju suludu majstoricu i reprizu rata devedesetih.
Da li to neko opet sanja u SANU i salonima nacionalističko-šovinističkih glavetina i budaletina.
Kakva trampa, da li crtače tih suludih mapa interesuju ljudi ili teritorije?
Dosta već jednom tih idiota koji uporno svađaju sopstveni narod sa svima ostalima, koji tvrde da su svi, osim Šiptara, Srbi samo se odrodili pa ih treba vratiti i ponovo posrbiti milom ili silom.Da li to neko već zna kada se Šešelj vraća pa svira u njegove gusle.
Davno su ljudi rekli da ono što jedna ili nekoliko budala može da zamisli ni hiljade pametnih ne može da reši.Izgleda su Srbiji često pa i ovoga puta budale postavljale ciljeve a onda pametni ginuli.Samo u XX veku Srbi su imali oko 2,5 miliona gubitaka,zar ni to nekim velikim Srbima nije dovoljno.
Bilo bi poželjno da ''zapad'' bude koordinator velike trampe, dok bi grupni ulazak u NATO bio dodatna bezbedonosna i pacifikatorska garancija.

Gorane,
Ko to kaže da bi bilo poželjno, ko to traži tu veliku trampu, vredi li koliko košta? Ima li neki link gde se mogu naći takvi epohalni naučni i humani projekti ili je to neko prepisao iz vremena cara Dušana.


Prijatelju,
Ako se sjećaš prvi (probni ) crtači mapa bili su Stipe Mesić i Vuk Drašković uz direktan TV prenos.
Kasnije su ulogu pravih crtača preuzeči Franjo Tudjman i Slobodan Milošević.

Pošto je ovaj drugi ("uspješniji" ) par crtača otišao Bogu na istinu, Demokratskoj stranci je ostao onaj prvi par, penzionera, da malo zabave narod koji nema hljeba da jede, da ga podsjete na proteklu epopeju i da mora da bude "zadovoljan" jer jer mogao još lošije da prodje...

Ko umije da zamisli ostvarenje snova iz ovih "mapa" njemu će odmah biti lakše i neše pitati za nestašicu mlijeka ni poskupljenje hljeba...

Trebalo je hitno skrenuti pažnju naroda sa intervjua Verice Barać, predsednice Saveta za borbu protiv korupcije, i ta (ne )zahvalna uloga je pripala jednom (od države plaćenom ) ekonomisti...

Molim te da ovoj gospodi prevedeš naredni deo teksta iz Sueddeutsche Zeitunga koji je Christian Schwarz-Schilling uputio i Evropskoj uniji.

"Das größte Problem ist immer noch die ideologische Verkrampfung Serbiens.
Belgrad hat sich immer noch nicht von jener nationalistischen großserbischen Ideologie gelöst, die in den 1990er Jahren zu dem schlimmsten Völkermord in Europa seit dem 2.
Weltkrieg und zum anschließenden Auseinanderfallen des früheren Jugoslawiens geführt hat.

Mit einem politischen Trotz sondergleichen achtet die serbische Regierung darauf, dass die historisch überholte Idee des "Greater Serbia" nicht in Frage gestellt wird."


Link za Ceo tekst.
mikimedic mikimedic 13:33 19.08.2010

Re: Idiotizam

Christian Schwarz-Schilling


a taj tek mora da je neka crna marka!


Milan Karagaća Milan Karagaća 15:11 19.08.2010

Re: Idiotizam

Molim te da ovoj gospodi prevedeš naredni deo teksta iz Sueddeutsche Zeitunga koji je Christian Schwarz-Schilling uputio i Evropskoj uniji.

"Das größte Problem ist immer noch die ideologische Verkrampfung Serbiens.
Belgrad hat sich immer noch nicht von jener nationalistischen großserbischen Ideologie gelöst, die in den 1990er Jahren zu dem schlimmsten Völkermord in Europa seit dem 2.
Weltkrieg und zum anschließenden Auseinanderfallen des früheren Jugoslawiens geführt hat.

Mit einem politischen Trotz sondergleichen achtet die serbische Regierung darauf, dass die historisch überholte Idee des "Greater Serbia" nicht in Frage gestellt wird."

"Najveći problem je još uvek ideološki grč Srbije.Beograd se još uvek nije oslobodio one nacionalističke velikosrpske ideologije koja je u 1990-im godinama dovela do najvećeg genocida u Evropi nakon 2.svetskog rata i konačno do raspada ranije Jugoslavije.
Sa političkim inatom koji je van svakog poređenja srpska vlast vodi računa da istorijski prevaziđena ideja Velike Srbije ne bude dovedena u pitanje"
Evo to je prevod koji si tražio.
Moram da kažem da lično poznajem delovanje Schwarz-Schilling-a iz vremena rata u BiH i mogu da ti kažem da je bio ekstremniji nego i sam Haris Silajdžić tada. Jednostavno tip otvoreno ima averziju prema Srbiji i Srbima i to nije krio.
Drugi je problem što on svoje stavove zasniva na nekim nespornim činjenicama i srpskim glupostima koje su mu išle na ruku.
Filip2412 Filip2412 15:17 19.08.2010

Re: Idiotizam

Beograd se još uvek nije oslobodio one nacionalističke velikosrpske ideologije koja je u 1990-im godinama dovela do najvećeg genocida u Evropi nakon 2.svetskog rata i konačno do raspada ranije Jugoslavij
Sad jos ispade da je genocid uzrok za raspad Jugoslavije. Jugoslavija se raspala mnogo pre nego sto su ratni sukobi poceli.

Upravo srpsko tvrdoglavo protivljenje raspadu Jugoslavije je dovelo do rata. Ali nebitno, ispali smo glupi u drustvu i sad sta je tu je. Treba puno fleksibilnosti i diplomatije da se stvari ispeglaju, ja licno mislim da Tadic to dobro radi. E sad sto na unutrasnjem planu korupcija cveta.... yebga
manituu manituu 15:34 19.08.2010

Re: Idiotizam

Filip2412
Beograd se još uvek nije oslobodio one nacionalističke velikosrpske ideologije koja je u 1990-im godinama dovela do najvećeg genocida u Evropi nakon 2.svetskog rata i konačno do raspada ranije Jugoslavij
Sad jos ispade da je genocid uzrok za raspad Jugoslavije. Jugoslavija se raspala mnogo pre nego sto su ratni sukobi poceli.

Upravo srpsko tvrdoglavo protivljenje raspadu Jugoslavije je dovelo do rata. Ali nebitno, ispali smo glupi u drustvu i sad sta je tu je. Treba puno fleksibilnosti i diplomatije da se stvari ispeglaju, ja licno mislim da Tadic to dobro radi. E sad sto na unutrasnjem planu korupcija cveta.... yebga

heheh vracamo se na pravu poentu texta..vazne su vecne teme, a trenutni zivot vecine stanovnika srbije je nebitan..
a koliko vidim, nije ih u to tesko ubediti, kad su i vas filipe uspeli...
ko jos zivi u sadasnjosti!?
taj ili je lud, ili neprijatelj...
Filip2412 Filip2412 15:44 19.08.2010

Re: Idiotizam

eheh vracamo se na pravu poentu texta..vazne su vecne teme, a trenutni zivot vecine stanovnika srbije je nebitan..

svaka tema je posebna prica

Neosporno je da se moze uci u EU i posedovati visoki nivo kriminala & korupcije (Grcka, Bugarska...) ulazak u EU resava neke stvari ali ne sve. Otkud ideja da jedan potez magicno resava sve probleme?
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:10 19.08.2010

Re: Idiotizam

istina, malo me nervira teza da su Srbi razbili Jugoslaviju,
Činjenica je da su ostali narodi hteli da očuvaju Jugoslaviju
lako su mogli da u Saveznoj skupštini preglasaju srbijanske poslanike
i vode državotvnornu jugoslovensku politiku.
u tome bi naravno imali podršku i JNA.
Ono što gubim oiz vida je to da jugoslavija nija bila
dugoročni strateški projekat jugoslovenskih naroda osim Srba
(kojim aje i bila u največem interesu, kao i svakom najbronijnijem narodu
u nekoj zemlji).
dakle, nije Sloba razbio Jugoslaviju,
on je samo pomogao onim koji su to hteli svakako.
Demokraktska volja za opstanak funkcionalne države nije postojala
kod nijednog naroda (krajem 80-ih kod Crnogoraca, Bošnjaka i Makedonaca
postojala je spremnost za kompromisom, ali ni oni, kao što se i pokazalo nisu bili spremni da dugoročno vide svoju budućnost u zajednici koja bar nije konfederalna, što je savez država, a ne država.
manituu manituu 16:13 19.08.2010

Re: Idiotizam

Filip2412
eheh vracamo se na pravu poentu texta..vazne su vecne teme, a trenutni zivot vecine stanovnika srbije je nebitan..

svaka tema je posebna prica

Neosporno je da se moze uci u EU i posedovati visoki nivo kriminala & korupcije (Grcka, Bugarska...) ulazak u EU resava neke stvari ali ne sve. Otkud ideja da jedan potez magicno resava sve probleme?


licno nisam pristalica globalizacije ovog tipa, koja se trenutno upraznjava po svetu, pa samim tim ni naseg nekog ulaska u tzv. eu...nebitno...
ovde nije bilo price o nekom " jednom potezu", nego o ljudima koji pisu ovakve textove, ljudima koji ih objavljuju na npr. svojim blogovima, i ljudima koji smisljaju pogodan trenutak kad ce ubaciti neku od ovakvih, vecnih, tema, ne bi li zamazali ljudima oci i odvratili ih od realnog zivota..a to je: da vecina nema ni dinara, a minimalna manjina ( politicari aka biznismeni) poseduju sve, a to sve je bilo nase, zajednicko, do juce..
takodje, da je u zadnjih 2 godine na svakom tenderu, za projekat koji je donirala/finansirala neka od humanitarnih organizacija eu, pobedila firma u vlasnistu ( naravno, prikrivenom), nekog od politicara na vlasti..
da je korupcija tolika, i partijski nepotizam, da se vise ne moze postati ni cistac u gradskoj cistoci ako nemas veze sa djilas& sin....pa ovde je cak i predsednik dosao na celo preko veze, jer mu je cale ljuba tadic...

e o takvim ljudima pricamo, i o npr. gosn. nikolicu, koji, koliko vidim, nesto vise ne sme da se javi oko ovih svojih mapa...
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:29 19.08.2010

Re: Idiotizam

po podacima Branka Milanovića
Srbija nije zemlja izražene nejednakosti npr.
tako da priča o očaju ovde je u stvari netačna.
Predlog korekcije granica je samo predlog,
kombinacija mnogih prethodno pominjanih predloga,
od tajnog deokumnenta Makedonske akademija nauka,
predloga o razmeni Srbije i Kosova, razgraničenju HRvata i Bošnjaka
u BIH, sandžačkoj autonomiji itd.......č
Filip2412 Filip2412 16:42 19.08.2010

Re: Idiotizam

slazem se.... kad ekonomija zariba i kad korupcija vlada onda je svaka tema osim golog opstajanja izlisna...

sta reci, obicnom coveku ne isplati se da mudruje mnogo nego snalazi se kako ume, bez obzira sto rekoh ono za Tadica, ja da zivim u Srbiji ne bih ni glasao jer se nema za koga... toliko su svi postali isti i samo gledaju svoj dzep da je izlisno baviti se njima...
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:44 19.08.2010

Re: Idiotizam

tema su granice i pacifikacija regiona
nema ništa iza mape:
Nove granice na Balkanu
http://blog.b92.net/user_stuff/upload/506/11506.GIF
manituu manituu 16:54 19.08.2010

Re: Idiotizam

Goran Nikolić
po podacima Branka Milanovića
Srbija nije zemlja izražene nejednakosti npr.
tako da priča o očaju ovde je u stvari netačna.
Predlog korekcije granica je samo predlog,
kombinacija mnogih prethodno pominjanih predloga,
od tajnog deokumnenta Makedonske akademija nauka,
predloga o razmeni Srbije i Kosova, razgraničenju HRvata i Bošnjaka
u BIH, sandžačkoj autonomiji itd.......č

po podacima ujedinjenih nacija, malezija je zemlja izuzetnog privrednog napretka, visokog sta god, i prosto puca od blagostanja svojih zitelja...
a samo mi se tamo desilo, i to 3 puta u roku od 7 dana, da me prevare za sitnicu, i posle od tih para odu i kupe hleb...jednog sam licno video, krisom pratio,a za druge sam cuo od ljudi iz kraja....
skajskrejperi i i magnetni vozovi na sve strane, aljudi umiru od gladi na ulici...volim takve statistike....
meni je najbolja statistika da ja odem u vero u ziri u subotu popodne, i da tamo nema nikog.....a da se hleb&kifle pekare otvaraju brze nego sto kurva kod zeleznicke uspe da otvori noge za jedno vece..
i da moj drug radi vec 6 godina neprijavljen u jugohemiji, za platu od 22000din, od cega samo svom kolegi da 3000 mesecno da ga odveze do fabrike u bolecu, vinci ili ne znam vec gde, al tamo negde..jer firma cak nije mogla ni prevoz svojim radnicima da obezbedi..radno vreme-ne zna se,dok se poso ne zavrsi...o drzavnim praznicima se ni ne misli tamo...takva firmetina,u vlasnistvu trebalo bi, jelte, najveceg poreskog obveznika..posto drzava=miskovic, ni sama ne prijavljuje svoje radnike, sto bi onda ostali, pa da ne nastavim da nabrajam o drugima koji rade za vise-manje slicnu sumu, neprijavljeni, al bar blize gradu..
bolje da vi, nikolicu, nastavite o svojim mapama....ipak...vi ste za to placeni, ja za ovo pisanije nisam
Goran Nikolić Goran Nikolić 17:56 19.08.2010

Re: Idiotizam

Malezija je upravo zemlja velikih nejednakosti
i još gore, Bumiputre (muslimani: 52%) su državno stimulisani
na uštrb Kineza i Indijaca
manituu manituu 18:11 19.08.2010

Re: Idiotizam

Goran Nikolić
Malezija je upravo zemlja velikih nejednakosti
i još gore, Bumiputre (muslimani: 52%) su državno stimulisani
na uštrb Kineza i Indijaca

znam, pa to i kazem..al po statistikama un nije...prica je bila o statistikama koje kazu da nasi drzavljani prilicno dobro platezno, ujednaceno zive...
ujednaceno da, al ne prilicno dobro, nego prilicno lose...
btw, mene su zeznuli upravo malajci, ti sto ih drzava stimulise...
izgleda slabo to radi, da posaljemo par ekonomskih dinkicevih diplomata da im pomognu?
milisav68 milisav68 20:20 19.08.2010

Re: Idiotizam

po podacima Branka Milanovića
Srbija nije zemlja izražene nejednakosti npr.
tako da priča o očaju ovde je u stvari netačna.

Izadjite malo iz tog Beograda....
ljuboten ljuboten 15:29 20.08.2010

Re: Idiotizam

Da li to neki opet hoće da tuđim glavama i prolivanjem krvi tuđih sinova igraju suludu majstoricu i reprizu rata devedesetih.
Da li to neko opet sanja u SANU i salonima nacionalističko-šovinističkih glavetina i budaletina.
Kakva trampa, da li crtače tih suludih mapa interesuju ljudi ili teritorije?


I ovde su, kao i na druga mesta, maloborjniji Srbi koji razumeju zašto se raspala država koju su Srbi svojim žrtvama u dva svetska rata stvarali. Srbi su bili brojniji na terirotjiji koja je 1918 nazvana Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca. Srbi su od 1804 do 1918 ratovali, dok su Slovenci i Hrvati iskoristili prilku da se odvoje od Germana, Italijana i Ugara koji su bili napredniji ili isto koliko i oni. No, imali su svoje državne terirotije pa su mogli vremenom da asimiliraju Hrvate, odnosno Slovence. A hrvatska elita kada je videla srpske jedinice na defileju u Zagrebu posle Prvog svetskog rata, pitalase glasno:”Pa zar sa ovim ciganima u istoj državi?!” To srpski Kralj kao da nije čuo, zato je platio glavom, jer je sebe smatrao ravnim sa gospodom braće Radić, Mačekom i njima ravnim, pa nije primećivao srpsku sirotinju, zaostalost i primtivizam koji je padao u oči Hrvatima i Slovencima.
Nadam se da bloger Drago sada zna kolika je kulturrološka razlika između Srbije i Hrtvaske. Jednog njegovog zemljaka pobeglog iz Drvara, 1997. radio je kod mog brata u Smederevu, pa smo poslom hodali jednim sokakom neasvaltiranim i prašnjavim. Tom prilkom sam ga pitao, jer je bila tema razgovora za koju ću još nešto da navedem kao primer srpske zaostalosti. No zato, pak, k(h)určnje nam nikada nije falilo, što je i bilo potrebno za ratovanje:”Jesi li išao u Hrvatski Karlovac?” “Kako da ne, pa tamo sam nosio krompir da prodajem”, odgovrio mi je. “Eee, eto uporedi sada Smederevo, koje je blizu Beograda, kao i Karlovac Zagrebu, u ravnici je ima reku, on mi je pomenuo da ima još jednu osim jedne za koju sam ja znao. A evo Smederovo je na Dunavu, ima zemljište vrlo pogodno za zemljoradjnu, ali gledaš kolika je razlika u strandardu, u kulturi življenja. U Karlovci je sve čisto, balkoni su puni cveća....”
Naravno, Drvarčanin je sve to potvrdio, pa još smo se potsetili ša mu se deslio samo jedan čas ranije. Čekao sam ga dok je u pošti razgovarao sa Hrvaticom koja se sa porodcom uselila u njihovu veliku kuću; jer mu je otac imao pilanu, pa se dešavalo o da uveče uđe u kafanu sa 13.000 maraka u đepu od dnevnog pazara. Evo kako mi je prepričao taj razgovar sa Hrvaticom: “Poslala mi balone vino i rakije autobusom, koja nam je ostala u našem podrumu. Zato sam želeo da joj se zahvalim. A kada sam joj rekao da plaćam stan od 200 maraka, tačnije sobu gde sada živim sa suprugom i detetom, ona se začudila: ”Pa zar nisu Srbi ušli u rat da vama pomognu, a sada ovako vam rade?!!!”
Za sada evo šta pitam one Srbe, a njih je velika većina, koji tvrde da su za sve drugi krivi, pa i za raspad SFRJ, čak i naivni penzionisani oficiri JNA zaborave šta su pre toga tvrdili, već mi odgovore onako kako je jedino tačno. A to je da su Slovenci bili na mesto Srba SFRJ se ne bi raspala. Ne znam kako to oni sebi objašnjavaju ovakav odgovor, jer posle takvog odgovora sa tim ljudima dalje ne diskutujem.
Ovo sve pišem jer primećujem i ovom blogu da Srbima nije jasno ni šta im se desilo niti mogu da predvide dalji tok događaja.
mikimedic mikimedic 16:25 20.08.2010

Re: Idiotizam

Jednog njegovog zemljaka pobeglog iz Drvara, 1997


ja moram pa puklo kud puklo.

razne izbeglice muce svoju muku.

jedni dolaze da se raspitaju sta je sa imovinom u hrvatskoj, sta u bosni, kome se podnosi zahtev za obnovu, kome za stan u sarajevu, gde ima mikrokredita, a drvarcani uredno dolaze da pitaju gde ima neki miting...

thebee269 thebee269 22:47 18.08.2010

ajde da ...

predjemo na ozbiljne stvari.
Gde nam se izgubi Drago, posle onog komentara gore?
debiltant debiltant 03:35 19.08.2010

Ako i samo ako..

...(taako kazu matematicari)Samo uz podrsku NATO (citaj SAD)! Ovo je kljucna i jedino bitna stvar!

Ovakva razmena jeste mozda primamljiva, al ipak...da ne bude drzi bure vodu...jer imali smo mi raznih ponuda za srpsko pitanje ili Veliku Srbiju, npr. 1915. ... pa i kod Nedica...najlakse je napraviti razmenu, al onda nije zanimljivo...valjda zato ne daju...jer sta ce Amerima "nezanimljiv" Balkan? Da su hteli da rese probleme ne bi gradili najvecu bazu u Europi dole u Gnjilanu!!! (Zali Boze para...)

S druge strane, cim ti neko nesto da, znaci da mu dugujes, a to ne valja...

Ekonomski gledano:

Lako je okolnoj braci da preko efekta leveridza (leverage) dobiju drzavu uz vrlo malo angazovanje sopstvenog kapitala, a velikoga duga u pasivi platezne bilance...dobit je tada nesrazmerno velika...ALI..
Ne znaju oni da leverage ima i negativnu stranu koja o'cas posla moze da pojede i ono malo sopstvenog kapitala sto imaju, cim "okasne" sa izmirenjem duga - te velike stavke u pasivi njihove zalosne platezne bilance!!! (poverioci imaju call opciju, brokeri znaju zasto...)

E zato, bolje da mi Srbi dobitak ostvarimo na nas stari dobri srpski nacin, oprobani...ekonomski receno bez duga u pasivi bilansa stanja, vec iskljucivo sopstvenim kapitalom, koga istina i nema mnogo i kome je uzasno spor obrt i veliki je rizik poslovanja, al sta je tu je...

Kako ono narod peva:...nije mala 100-put ratovala, i opet ce, ako bude srece...

(ozbiljno, pa po Marx-ovoj teoriji ciklusa mora na oko 20 god da izbije neki dzumbus, pa necu valjda da do pozamasnog kapitala stignem posteno? Kad onda da uzivam u njemu?) BRE!

Ne znam da li se g-din Goran slaze bar sa ekonomskom interpretacijom? Bilo bi mi drago da se slaze...
ed_novipazar ed_novipazar 05:48 19.08.2010

Dobre sanse :-)

Pitao mali svog oca:

- Tata, hocemo li ove godine na more?
- Pa, sanse su 40% da cemo ici, a 100% da necemo ici.

nikola_tnt nikola_tnt 18:22 19.08.2010

etnicko ciscenje

Dugorocni mir na Balkanu moguce je uspostaviti samo ako se stvore drzave koje ce gegrafski povezati sve pripadnike svog naroda, a po mogustvu i preseliti druge u odgovarajucu drzavu. To me potseca na vic o narkomanu koj uhvati zlatnu ribicu i trazi od nje da preseli sve Madjare u Kinu, i obratno, a na kraju da vrati sve u pocetno stanje. Na pitanje zasto je potrosio tako glupo svoje zelje, on odgovara ˝pa zezanje".
Promene granica ce verovatno biti u buducnosti, ali kakvih, tesko je pretpostaviti. Recimo, gradjani Kosova su dobili pravo na samoopredeljenje i osnovali svoju drzavu, ali pre 20god Srbi iz Krajine nisu i cak ni danas velika vecina njlh ne zeli da se vrati i integrise u Hrvatsko drustvo. Slican problem postoji u Srbiji, gde ni drzava, a ni manjine koje u njoj zive ne mogu i ne zele da nadju model za normalan zivot.
Vecina drzava u regionu su postale etnicki ciste, tako da nece imati problem, a recimo Hrvatska ima i sasvim dobru drzavnu strategiju za Srbe povratnike, tako da oni verovatno nikada vise i nece zeleti da zive izvan iste. Promene granica mozemo ocekivati npr. na severu Vojvodine ili u Raskoj oblasti, a mozda cak i u istocnoj Srbiji. Iako Vlasko stanovnistvo pokazuje lojalnost Srbiji, drzava ih drzi veoma izolovanim i ne pokazuje nikakvo razumevanje prema potrebama ovog veoma specificnog naroda, tako da je i tu moguc problem.
Goran Nikolić Goran Nikolić 19:39 19.08.2010

Re: etnicko ciscenje

vi samo vidite probleme u Srbiji, a i ne i u okruženju
nikola_tnt nikola_tnt 21:20 19.08.2010

Re: etnicko ciscenje

Moramo ih videti, jer nastavljamo da radimo isto sto i zadnjih sto godina sa Kosovom, a to je da zelimo odredjenu teritoriju, ali ne i gradjane koje na njoj zive. Da, problemi postoje, granicni spor HR-SLO npr. ali u tom slucaju moze se naslutiti resenje, obzirom da je HR na pragu EU. Stanje u Makedoniji ne poznajem, ali poznajem puno Makedonaca muslimanske veroispovesti, koji sebe dozivljavaju upravo kao sto sam rekao, Makedoncima. BIH definitivno nije stabilna, ali na njenu destabilizaciju, ili podelu, mogu uticati SR ili HR, a svesni smo svi da je uticaj u svetu tih zemalja gotovo nikakav, sto smo mi iskusili gubitkom dela teritorije, kao i uostalom i HR izlaskom BIH na more.
Ostajem pri tvrdnji da najvecih problema ima u Srbiji, i da je jos jedino u njoj moguce prepravljanje granica. Najgore od svega je to sto Srbija kao gubitnik u skorasnjim ratovima, i naravno u teritorijalnim podelama, ne vidi da i dalje sama sebi stvara problem. Umesto toga, mi se zabavljamo ovakvim primerima podele Balkana, koji potsecaju na Seselja iz zlatnih dana
mikimedic mikimedic 09:04 20.08.2010

Re: etnicko ciscenje

sta pokusavas da ilustrujes ovim klipom? ne vidim sta je sporno u njemu.
nikola_tnt nikola_tnt 12:02 20.08.2010

Re: etnicko ciscenje

Klip je odgovor autoru bloga na konstataciju da vidim probleme samo u Srbiji. Kazem opet, velika vecina nas, uprkos bolnim posledicama takve politike iz proslosti, zelena bi RS i milion novih gradjana u Srbiji. Klip dokazuje i zelje pomenutih milion ljudi. I sad opet iz pocetka, uporno tvrdim da mapa iz ovog teksta nije moguca, i da ova simpaticna druzina ipak predstavlja oruzane snage BIH. Ali neka druga mapa je moguca, a sami radimo na njoj, uzmimo na primer nakaradnu decentralizaciju Vojvodine, desavanja u Raskoj, ili banalni primer- pokusajte da se sporazumete na Srpskom u okolini Negotina. A umesto normalne decentralizacije i postepenog resavanja problema, na samo problema manjina, jer drzava ne zna smer za svih 8 milina gradjana, mislim da nam u narednih 5 god sledi nova nacionalisticka vlast, i sve sto ide uz takvu vlast, to smo vec doziveli, nema razloga da se objasnjava.
mikimedic mikimedic 13:23 20.08.2010

Re: etnicko ciscenje

slazem se sa tobom da ovakva mapa nije moguca.

sto ne znaci da prekompozicije nece biti, a klip koji si sam postavio upravo to i pokazuje.

Goran Nikolić Goran Nikolić 15:10 20.08.2010

Re: etnicko ciscenje

vi opet sa problemima u Srbiji,
koje preuveličavate
debiltant debiltant 20:36 20.08.2010

Re: etnicko ciscenje

Evo prognoze sta ce da bude...

Granice koje je autor nacrtao su realne i pretstavljaju stanje na terenu...to sto nisu de jure prihvacene, ne znaci da ne postoje u praksi...
E sad, ovde se raspravlja da li ce i kada doci taj dan kada ce svet da prihvati stvari onakve kakve jesu...

To sada izgleda nerealno, jer kada bi se pripojila RS ili deo Kosova Srbiji, to bi znacilo da tamo nece biti vise NATO vojnika!!!
Jer ako bi ostali, postavilo bi se pitanje boravka njihovih vojnika i u ostatku te prosirene Srbije?!

Medjutim, ako udjemo u NATO, tada bi mogla da se pripoji i RS i delovi Kosova, a da se NATO ne pomera, naprotiv, mogao bi slobodno da bude i u Beogradu, po toj logici stvari...
mislim da ce to da bude u narednih 10 god...

I to nam je jedina sansa za Veliku Srbiju pod okriljem NATO-a...kao nekad Nedic sto je hteo pod okriljem Hitlera...(mozda nije dobro poredjenje, a mozda i jeste)
manituu manituu 03:21 21.08.2010

Re: etnicko ciscenje

debiltant
Evo prognoze sta ce da bude...

Granice koje je autor nacrtao su realne i pretstavljaju stanje na terenu...to sto nisu de jure prihvacene, ne znaci da ne postoje u praksi...
E sad, ovde se raspravlja da li ce i kada doci taj dan kada ce svet da prihvati stvari onakve kakve jesu...

To sada izgleda nerealno, jer kada bi se pripojila RS ili deo Kosova Srbiji, to bi znacilo da tamo nece biti vise NATO vojnika!!!
Jer ako bi ostali, postavilo bi se pitanje boravka njihovih vojnika i u ostatku te prosirene Srbije?!

Medjutim, ako udjemo u NATO, tada bi mogla da se pripoji i RS i delovi Kosova, a da se NATO ne pomera, naprotiv, mogao bi slobodno da bude i u Beogradu, po toj logici stvari...
mislim da ce to da bude u narednih 10 god...

I to nam je jedina sansa za Veliku Srbiju pod okriljem NATO-a...kao nekad Nedic sto je hteo pod okriljem Hitlera...(mozda nije dobro poredjenje, a mozda i jeste)

da li ste vi svesni gospodine o cemu pricate?
kakav nato, sta je nato, zasto postoji, zaso bi trebalo da budemo u nato?

da li ste svesni sta pricate?
nato je oruzana sila nepotrebna u evropi, sem zarad licnih americkih ciljeva..
zar stvarno zelite da neki americki konzorcijum postane vlasnik nasih zivota,i da nastavimo sa neokolonijalnim osvajackim drustvom...
najveca zelja mi je da vasa sorta izumre sto je pre moguce...
jer takve kukavice i poltroni vode ovo covecanstvo u propast..
vazno je da ja primim svojih hiljadarku eurita, a sta ce se desiti izuzev toga, za to me boli ona stvar...
uzas
kukusigameni kukusigameni 09:12 21.08.2010

Re: etnicko ciscenje

najveca zelja mi je da vasa sorta izumre sto je pre moguce...


Ovo je ruzno.
ljuboten ljuboten 10:51 21.08.2010

Re: etnicko ciscenje

Klip je odgovor autoru bloga na konstataciju da vidim probleme samo u Srbiji. Kazem opet, velika vecina nas, uprkos bolnim posledicama takve politike iz proslosti, zelena bi RS i milion novih gradjana u Srbiji. Klip dokazuje i zelje pomenutih milion ljudi. I sad opet iz pocetka, uporno tvrdim da mapa iz ovog teksta nije moguca, i da ova simpaticna druzina ipak predstavlja oruzane snage BIH. Ali neka druga mapa je moguca, a sami radimo na njoj, uzmimo na primer nakaradnu decentralizaciju Vojvodine, desavanja u Raskoj, ili banalni primer- pokusajte da se sporazumete na Srpskom u okolini Negotina. A umesto normalne decentralizacije i postepenog resavanja problema, na samo problema manjina, jer drzava ne zna smer za svih 8 milina gradjana, mislim da nam u narednih 5 god sledi nova nacionalisticka vlast, i sve sto ide uz takvu vlast, to smo vec doziveli, nema razloga da se objasnjava.


Samo slepci ne vide da smo propustli kolosalnu šansu, dok Hrvati nisu, a pоnovo nam se, iako umanjenа, nudi da budemo braća sa svojom braćom po krvi i genu – Muslimanima. No, naše su ih budale samo zbog islamske veroispovesti naterlai da su sada više Turci.
Samo mentalno slepci ne vide da će ipak u Njujorku da se gradi islamski centar baš do mesta gde su bile nekada kule bliznakinje, kao što ne vide da će pametni Srbi uskoro da dozvole gradnju islamskog centra blizu Beograda. Dok na jednom od najboljuh univerziteta u svetu – Berkli, S. Francisko – upravo je otvorena katedra za proučavanje islama. A mi, još uvek svemu se krstimo i tri prsta pokazujemo.
Isus je težio da do istine Čovek dođe. Jer istina oslobađa um.
U Njujorku, državi, ima mogo različith nacionalnosti, ima ih i grupisanih po delovima gde se govori samo njihovim maternjim jezikom, bilo da su to afroamerikanci pa imja svoje slengove, južanomaričkog porekla – hispoamerikanci koji komuniciraju na španskom, ređe portugalskom, Kinezi, Italijani, Jevreji... Među svima ima pojedinaca sa idejom da su oni oštećeni, da pomišljaju na nekakvu autonomiju, osećajući mržnu prema drugima, različitim od njih. No, tu je država, naravno i federalna koja prati, nadgleda i po potrebi intreveniše.
No, državni organi ne navijaju niti za jedne niti za druge, kao što se to desilo u SFRJ, gde nije bilo pravih državnih službenka, već većina samo poslušnika apsolutisti, despotu Josipu Brozu. Nije bilo ni visokih oficira, niti služбenika državne vrednosti koji bi znali šta im je činiti.
Ako države i sada nema onda će svaka šuša da se odvoji, otcepi. No, ne samo država kao prisila već država koja planira i vodi, usmerva i kontroliše ekonomski, proizvodi i društveni sistem. Inače, ako i dalje većina najuspešnijih biznismena, tragovaca u Sanđaku dobro zarađuju zato što trguju sa Turskom, ko to može da ih natera da više vole Beograd od Istambula?
Najbolje su to ironično prestavili mudri pojednici kada su tokok 1990/91 proglasili svoja imanja za države. A sve po ugledu na šetnju nacionalnih lidera od jednog do drugog republičkog centra, sve s namerom da pokažu da znaju šta je država, a nisu znali baš oni koji su to trebali – Milošević i Tuđman.
Čitajući, vidim da ta vrsta „zabave“ još uvek traje kod nas Srba. Jer mi još uvek samo znamo kako treba da vladaju sultani, kraljevi i despoti, no ne i kako funkcioniše demokratska vlast i koji su njeni oslonci. E to još uvek ne znamo.
Setimo se prvog Srbina koji je znao šta i kako treba štititi državnu ideju i interese, bio je to Miloš Obrenović. Kada su mu dolazili pojedinci ili grupe ljudi koji su mu donosili svoje ideje o uređenju i preouređenju to malo autonomne vlasti kneževine, on ih je lepo primao, saslušavao, pa kada bi ih otpratio, za njim je slao svoje batinaše da ih putem negde sačekaju i isprebiju. A Miloša više nemamo, a i ovo vreme nije za despote, a za više još ne znamo.
Kada je federalna vlast odlučila da se suprostavi silom albanskim demonstrantima na Kosovu 1981 godine, srpska intelektualna i politička elita imala je vremena da sama pronađe rešenje. A pronašla ga je u odlici da pooštri odnose sa svima u državi, pa i zarati.
Mi smo imali političare kakav je bio Stambolić i sekretar gradskog komiteta Beograda - Bora Pavlović, koji su razmišljali kao i najbolji slovenački i hrvatski poltičari, no i kosovski na čelu sa Bakalijem i Vlasijem.
No, pojedinačni obračuni Alabanca sa nekim Srbima na Kosovu, srpski novinari, no i poznati inatelektualci, pisci su potpaljivali i tako stvorili klimu da primtivni političari preuzmu vlast, i to nekoretktim nadglasvanjem da bi mogao da se pojavi jedan kakav su primitivni Srvi voleli za vođu - Slobodan Milošević. I krenulo se sa uništavanjem SFRJ, Srbije, pa sve potom do NATO bombardovanja. Kada su se u vrhu vlasti našli i mudri, no, ubzo su oni glupi i zli naredili likvidaciju najumnijeg – Zorana Đinđića.
A evo i danas ponovo pojavljuju se takvi tipovi koji govore o podelama, granicama, jerbo ne znaju šta su to društveni odnosi i kako se stvaraju, šta su radni, proizvdni odnosi, šta su to tragovački, ekonomski odnosi. Pa zato i ne znaju da ih praktikuju.

manituu manituu 20:22 21.08.2010

Re: etnicko ciscenje

kukusigameni
najveca zelja mi je da vasa sorta izumre sto je pre moguce...


Ovo je ruzno.

izvinjavam se, u pravu ste..
nisam mislio na taj nacin, nego da ta sorta ljudi promeni svest, a da se ne radjaju novi ljudi koji bi imali takve poglede na zivot...u tom smislu sam napisao, nikako da ovi vec bitisuci nestanu, umru ili stagod...
nisam se bio dobro odrazio

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana