Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Region

PISMO IZ BRISELA: ŠTA JE EVROPSKA UNIJA

Milan Karagaća RSS / 17.08.2010. u 18:06

Gost autor Sentinel 26

Evropska unija je najveća regionalna organizacija na planeti ,veoma ozbiljna i složena organizacija koja ima  stvarnu moć. Čine je 27 zemalja, 3,9 miliona  Km², oko 486 miliona gradjana, kao jedinstvena po teritoriji na 7-om mestu, a po stanovništvu na trećem mjestu u svijetu.

Priče o  skorom ili kasnijem raspadu EU nemaju nikakvog realnog osnova i ostaće samo nečiji prošli ili sadašnji pusti snovi i budući deo opusa terazijske “naučne” discipline poznate pod imenom babologija.

Dakle, umjesto kukanja i moljakanja za protekciju (a radi opstanka na vlasti ) bolje je odmah prionuti na posao sa reformama,  koje su veoma obimne i teške.

Gradjanima saopštiti “cijelu” istinu bez uljepšavanja.

Sastavni dio toga je i da se građani edukuju o EU, njenim institucijama i funkcionisanju, umesto da im se serviraju ideološke floskule o tome kako će namu EU teći med i mlijeko ili kako će nas EU porobiti i eksploatisati. Svakako treba građanima reći i da je EU do sada u Srbiju uložila  dve milijarde evra bespovratne pomoći (od ukupno 4,5 milijarde evra međunarodne pomoći) i najavila još 1 milijardu evra za narednih pet godina.

Dakle – idemo redom.

Nastanak- istorijat  ( i ugovori)  :

1)      Pariz , 18. April 1951.

2)      Rimski ugovor,  25. Mart 1957.  (EEZ )

3)      Mastrihtski ugovor,  07. Februar 1992. (današnji naziv EU )

4)      Lisabonski sporazum,  13. Decembar 2007.

 1952 - 1958 - EZ za ugalj i čelik - 6 evropskih zemalja :

-         Holandija, Belgija, Luksemburg, Francuska, Nemačka, Italija.

 1973.g. - Pristupaju : Republika Irska, Velika Britanija i Danska.

1981.g. - Grčka

1986.g. - Španija i Portugalija

1995.g. - Švedska, Finska i Austrija

2004.g. - Slovenija, Estonija, Latvija, Litvanija, Poljska, Češka, Slovačka, Madjarska,

                Malta i Kipar.

2007.g. - Bugarska i Rumunija.

EuropeanUnionMap.jpg

 

Institucije :

- Veće Evropske unije ili Veće ministara Evropske unije, broji 27 članova (ukupno), ima predsednika i 5 potpredsednika. Čine ga ministri inostranih poslova svih članica EU. Sedište Veća je u Briselu. Ovo veće je više  de facto institucija EU, zovu ga „samit na vrhu“ i „samit šefova država ili vlada“. U njegovom radu obavezno učestvuje i predsjednik Evropske komisije.

Evropska komisija - predstavlja Uniju i štiti njene interese, takodje ima 27 članova (ukupno),  predsednika i 5 potpredsednika.

S a s t a v :

Žoze Manuel Barozo (Portugal) – predsjednik Evropske komisije,

Ketrin Ešton (Velika Britanija) – potpredsjednica Evropske komisije i šef diplomatije,

Mišel Barnije (Francuska) – komesar za trgovinu,

Hoakin Almunija (Španija) – komesar za konkurenciju,

Oli Ren (Finska) – komesar za ekonomska i finansijska pitanja,

Karel de Guht (Belgija) – komesar za trgovinu,

Ginter Otinger (Njemačka) – komesar za energiju,

Dačian Čiolos (Rumunija) – komesar za poljoprivredu,

Janez Potočnik (Slovenija) – komesar za životnu sredinu,

Laslo Andor (Mađarska) – komesar za socijalna pitanja,

Januš Levandovski (Poljska) - komesar za budžet,

Štefan File (Češka Republika) – komesar za proširenje,

Vivien Reding (Luksemburg) – komesar za pravosudje i osnovna prava,

Maria Damanaki (Grčka) – komesar za pomorska pitanja i ribarstavo,

Johanes Han (Austrija) – komesar za regionalnu politiku,

Koni Hedegard (Danska) – komesar za klimatske akcije,

Mair Gohan Kuin (Irska Republika) - komesar za istraživanja i inovacije,

Sim Kalas (Estonija) – komesar za transport,

Džon Dali (Malta) – komesar za zdravstvo i potrošačku politiku,

Kristalina Georgieva (Bugarska) – komesar za međunarodnu saradnju, humanitarnu pomoć i reagovanje u kriznim situacijama,

Nelie Kros (Holandija) – komesar za digitalnu agendu,

Andris Piebalgs (Letonija) – komesar za razvoj,

Sesilija Maltrsom (Švedska) – komesar za unutrašnja pitanja,

Antonio Tajani (Italija) – komesar za industriju i preduzetništvo,

Algirdas Semeta (Litvanija) – komesar za oporezivanja, carinsku uniju i borbu protiv prevara,

Maros Šefkovič (Slovačka) – komesar za međuinstitucionalne odnose i upravu i

Androula Vasiliou (Kipar) – komesar za prosvjetu, kulturu, višejezičnost i omladinu.

Evropski parlament - predstavničko telo gradjana EU, broji 785 članova. Sjedište Evropskog parlamenta je u Strazburu, ali se zasjedanja održavaju i u Briselu. Ovaj Parlament ima Sekretarijat koji se nalazi u Luksemburgu.

Evropski sud pravde (uključuje i Prvostepeni sud ). Jedini organ koji je ovlašćen da tumači osnivačke akte i ugovore EU.  Nadležan je za sporove po tužbama država članica i gradjana čija su prava povredjena nekom odlukom bilo kojeg tela EU. Sjedište ovog Suda je u Luksemburgu.

Druga tela :

-         Revizorski sud  (od 1977): Kontrola prihoda i rashoda EU, dodela budžetskih sredstava.

-         Evropski zaštitnik za ljudska prava

-         Evropski  poverenik za zaštitu ličnih podataka

 Savetodavna tela:

-         Privredni i socijalni odbor - ima 317 članova.

-         Odbor regija - članovi se delegiraju iz regionalnih i lokalnih vlasti članica EU.

 Finansijska tela :

- Evropska centralna banka

- Evropska investiciona banka, i

- Evropska banka za obnovu i razvoj.

 Medjuinstitucionalni organi :

-         Ured za službene publikacije EU

-         Evropski ured za izbor osoblja

-         Evropska upravna škola

 Specijalizovane agencije :

- Europol,

- Evropska agencija za životnu sredinu,

- Evropska vazduhoplovna agencija,

-  ….….  itd.

 Lisabonski sporazum

Stupio na snagu 01.12.2009.godine, prethodno je ratifikovan u svih 27 članica.

Nastao je kao zamjena za ustav EU koji nije prošao na referendumu u Holandiji i Francuskoj.

Razlog za dugotrajniji otpor verifikaciji ovog sporazuma je mišljenje da su njime velika ovlašćenja država članica prenesena na EU, tj. visok nivo centralizacije (?)..

Sada postoje neke oblasti u kojima više ne postoji  pravo veta.

Na primer :

-         izdvajanje urgentne pomoći,

-         borba protiv klimatskih promena,

-         bezbednost izvora energije.

 Konsenzus ostaje za :

-         poreske stope,

-         spoljnu politika,

-         odbranu,

-         socijaslnu zaštitu.

Noviteti :

-         Mandat predsedavajućeg je 2,5 godine,

-         Povećana su ovlašćenja visokog predstavnika za spoljnu politiku.

 Prvi predsednik EU : Herman van Rompuy 

Visoki predstavnik za spoljnu politiku : baronesa Ketrin Ešton (Baroness Catherine  Margaret Ashton (zamenila Havijera Solanu ).

U skladu sa Madridskim sporazumom formirana je diplomatska služba EU sa sjedištem u Briselu čiju je organizacionu strukturu potvrdio parlament EU u Strazburu..

 Jačanje federalnog ustrojstva 

EU važi za  najmoćniju regionalnu svetsku organizaciju.

Ima i elemenata federacije i konfederacije ali ni jedna od ovih nema ni blizu pun kapacitet.

Na jednom od poslednjih Samita lidera (Veću EU ) postignut je dogovor i od Evropske komisije zatraženo da odmah pripremi studiju o izvodljivosti za uvodjenje globalnog poreza na finansijske transakcije unutar EU. 

To je svakako dokaz jačanja federalizma. Neke članice po svoj prilici neće ni da čekaju tu studiju već hoće samostalno da krenu u tu akciju.

 Raspored (razmeštaj) agencija EZ u državama članicama :

Austrija :

Evropska agencija za osnovno pravo (FRA)

Belgija :

Izvršna agencija za školovanje, audiovizuelno područje i kulturu (EACEA)

Evropska agencija za odbranu (EDA).

Evropski nadzorni organ za GNSS (GSA)

Izvršna agencija za konkurentnost i inovativnost (EACI)

Izvršna agencija za istraživanje(REA).

Izvršna agencija Evropskoga istraživačkog Saveta (ERC)

Izvršna agencija za sveevropsku saobraćajnu mrežu (TEN-TEA)

Danska :

Evropska agencija za okolinu (EEA)

Finska :

Evropska agencija za hemikalije (ECHA)

Francuska :

Ured zajednice za biljne sorte (CPVO)

Evropska železniška agencija (ERA)

Institut Evropske zajednice za bezbednosne studije (ISS)

Grčka :

Evropski centar za razvoj profesionalnoga ospobljavanja (Cedefop) 

Evropska agencija za bezbednost mreže informacija (ENISA)

Irska :

Evropska fondacija za unapredjenje radnih odnosa (EUROFOUND)

Italija :

Evropska agencija za bezbednu hranu (EFSA)

Evropska fondacija za osposobljavanje (ETF)

Litva :

Evropski institut za jednakost izmedju polova (u pripremi)

Luksemburg :

Prevodilački centar za organe Evropske Unije (Cdt)

Izvršna agencija za zdravlje i potrošače (EAHC).

Madjarska :

Evropski institut za istraživanje i tehnologiju (EIT)

Njemačka :

Evropska agencija za bezbednost u avijaciji (EASA)

Holandija ( Nizozemska ) :

Ured za evropsku pravosudnu saradnju (EUROJUST)

Evropski policiski ured (EUROPOL)

Poljska :

Evropska agencija za upravljanje i operativnu saradnju na spoljnim granicama država članica

(FRONTEX)

Portugalija :

Evropski centar za praćenje droga i  zavisnosti od droga (MCDDA)

Evrropska agencija za pomorsku bezbednost  (EMSA)

Španija :

Agencija zajednice za nadzor  ribolova (CFCA)

Ured za harmonizaciju na unutrašnjem tržištu EU (marke i modeli) –UHNT(OHIM)

Evropska agencija za zravstvenu bezbednost na radu (OSHA)

Evropsko zajedničko preduzeće  za ITER i razvoj fuzijske energije

Satelitski centar Evropske unije (EUSC)

Švedska :

Evropski centar za sprečavanje i savladjivanje bolesti (ECDC)

Velika Britanija (UK) :

Evropska agencija za lekove (EMEA)

Evropska policijska akademija (CEPOL)

Procedura pristupanja :

 =>  Potpisivanje SSP-a

=>  Primena trgovinskog sporazuma  i SSP-a  i  provera primene SSP-a

=>  Ratifikacija SSP (početak )

=>  Podnošenje kandidature (apliciranje za članstvo ) 

=>  Dobijanje upitnika

=>  Odgovor na upitnik

=>  Ocenjivanje upitnika

=>  Odgovor na dopunska pitanja  i dopunska pojašnjenja

=>  Ratifikacija  SSP ( završetak )

=>  Razmatranje kandidature i odobrenje statusa kandidata 

=>  Pregovori, ugovori i provera ispunjenosti svih uslova ( poglavlja ) pojedinačno.

=>  Odluka o prijemu u EU i odredjivanje datuma stupanja odluke na snagu

=>  Formalno stupanje u članstvo, predstavnici zauzimaju svoja mesta u organima EU.

- Trenutno se sa Hrvatskom vode  ubrzani pregovori o zatvaranju velikog broja poglavlja, okončano je više od polovine. Do skoro bilo zatvoreno 20, otvoreno još 13 ali sada su  otvorena i preostala dva, tako da više nema nijedne spoljašnje „smetnje“ da ih blokira. Sad sve zavisi od njih samih. I volan i menjač brzine su u njihovim rukama.

 - Islandu odobrena kandidatura, a EK je odobrila početak pristupnih pregovora. Očekuje se da će pregovori trajati od 12 do 18 mjeseci,  da će „zatvaranje“ pojedinih poglavlja ići brže i da će Island  odmah poslije Hrvatske ili zajedno sa njom biti primljen u članstvo.

Najteži pregovori se očekuju u vezi spornog  ribolova i bankarskih dugova.  Svi islandski zakoni će takodje biti detaljno pretreseni.

Islandu medjutim predstoji i obavezan referendum jer su se oni ranije izjašnjavali protiv pristupanja EU. Poslije svega što se tamo dogodilo, finansijski krah pa  predaja kandidature od strane vlade i raspoloženje se promijenilo, pa se očekuje pozitivan odgovor.

 - Turska - započeti pretpristupni pregovori za 13 poglavlja, do sada zatvoreno jedno.

- Makedonija je dobila status kandidata ali su pristupni pregovori  potpuno blokirani zbog spora sa Grčkom oko imena. Mislim da se EU ne ponaša korektno u ovom  čisto političkom sporu. Ostale balkanske države se po ovom pitanju drže neutralno osim Srbije koja je (potpuno nepotrebno) javno stala na stranu Grčke sa obrazloženjem koje ne priliči ozbiljnim državama.

 - Crna Gora odgovorila na Upitnik i dodatna pitanja i čeka ocenjivanje istog  i dodjelu statusa kandidata (poslije 10. novembra ).  Pošto su sve članice EU ratifikovale SSP isti je stupio na snagu  01.maja 2010.godine.

 - Albanija aplicirala za članstvo, odgovorila na  upitnik, čeka mišljenje o kandidaturi.

 - Srbija podnela aplikaciju za članstvo, deblokirana ratifikacija SSP. Proces ratifikacije započeo.  Trenutno se na EU vrši pritisak i lobiranje za dobijanje  Upitnika.

Izrada odgovora na tudje (komšijske ) upitnike neće ubrzati dobijanje upitnika, Srbija će svakako dobiti novi upitnik sa puno različitih ali i puno novih pitanja, izvestan broj  će  direktno ili indirektno biti povezan sa odnosima Srbije sa Kosovom.

Ipak od  tog  Djelićevog  poteza ima i koristi, ekipa se uvježbava posebno u prevodjenju jer je to težak posao koliko i sama izrada odgovora.

- BiH i Kosovo još nemaju SSP ali su oba u fazi čekanja na odobrenje EK (izrade ? ).

 Poglavlja za pregovore o pristupanju sa  kandidatima :

1.      Sloboda kretanja roba

2.      Sloboda kretanja radnika

3.      Pravo poslovnog nastana i sloboda pružanja usluga

4.      Sloboda kretanja kapitala

5.      Javne nabavke

6.      Pravo trgovačkih društava

7.      Pravo intelektualnog vlasništva

8.      Tržišna politika

9.      Finansijske usluge

10.  Informacijsko društvo i mediji

11.  Poljoprivreda i ruralni razvitak

12.  Sigurnost hrane, veterinarstvo i fitosanitarni nadzor

13.  Ribarstvo

14.  Saobraćajna politika

15.  Energetika

16.  Porezi

17.  Ekonomska i monetarna unija

18.  Statistika

19.  Socijalna politika i zapošljavanje

20.  Preduzetništvo i industrijska politika

21.  Trans-evropske mreže

22.  Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata

23.  Pravosuđe i temeljna ljudska prava

24.  Pravda, sloboda i bezbjednost

25.  Nauka i istraživanje

26.  Obrazovanje i kultura

27.  Okolina

28.  Zaštita potrošača i zdravlja

29.  Carinska unija

30.  Spoljni  odnosi

31.  Spoljna, bezbjednosna i odbrambena politika

32.  Finansijski nadzor

33.  Finansijske i proračunske odredbe

34.  Institucije

35.  Ostala pitanja

Poglavlje sa kojim sve balkanske zemlje imaju najveće probleme jeste br. 23, mada ni ostala niijesu za zanemarivanje.

Ocjenjivanje upitnika nema za svrhu da procjeni da li je neko dostigao nivo koji se traži u poglavljima već trenutno stanje i sposobnost  kandidata da se  stigne do standarda koji se traže u pojedinim poglavljima.

Ne treba očekivati (već je rečeno ) nikakav popust kakav su dobile Rumunija i Bugarska,

jer oni su se zbog tog  “popusta” brzo i javno pokajali.

Meni je to “kajanje” neuvjerljivo, jer ni  5% stanivnika  Balkana ne bi mogli ubijediti da

nijesu znali pravo stanje u tim zemljama i šta  se  moglo očekivati. Sada  ih kažnjavanju.

Ubrzana procedura koja se primijenjuje  prema Islandu  nije “podobna” za Balkan.

Ne znam ko je prvi lansirao priču o navodnom usporavanju proširenja EU poslije Hrvatske, ako je to uradio neko iz EU, bilo je nepotrebno jer balkanske zemlje same usporavaju svoje kretanje prema EU.  Brojna deklarativna izjašnjavanja i zaklinjanja su lijepa za slušanje ali se ne računaju, ne ulaze u protokol i arhivu.

Umjesto kukanja i moljakanja za protekciju (a radi opstanka na vlasti ) bolje je odmah prionuti na posao sa reformama,  koje su veoma obimne i teške.

Gradjanima saopštiti “cijelu” istinu bez uljepšavanja.

Ekonomske krize se ne javljaju prvi put.

Finansijska nedisciplina pojedinih zemalja takodje nije ništa novo niti iznenadjujuće, toga je bilo i prije (u manjem obimu ), ima je sada  a biće i ubuduće, samo je pitanje ko plaća ceh.

Pozdrav iz Brisela

Preveo i priredio bivši  bloger B92  Sentinel26.



Komentari (259)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

docsumann docsumann 18:28 18.08.2010

Re: Cudno da niko ne prica o ekonomiji???

Pa još jedna voćna rakija - specifičan ukus i četrdesetak posto alkohola. Nije špiritus, ali nešto ni ne sečem vene za njom.


Izem ti Evropu
filvas filvas 18:44 18.08.2010

Re: Cudno da niko ne prica o ekonomiji???

Vidim da Vam je ruski jezik omiljen

Naprotiv, ali sam primetio da vas je nerviralo kad sam pisao na engleskom, pa ste brisali moje komentare.
Shodno navedenom samo razmišljam sa kim će i kako Srbija u takvom zatvorenom stanju trgovati

Ponovo ne razumem sta vam daje za pravo da tvrdite da ce Srbija biti zatvorena ako ne bude clanica EU. Cini se da ovakve zamisli uticu na vase rasudjivanje u pogledu svrsishodnosti clanstva u EU. Opustite se malo.
postoje prijatelju i vrednosti i standardi počev od ponašanja u saobraćaju, parkiranja, finansijske i poreske discipline, komunalne službe,pa zato nekima kod nas ne odgovara da budemo pristojna država

Da li ste nekada bili u Singapuru? Ako niste, raspitajte se. Da li ste bili u Sofiji? Ako niste, raspitajte se. EU nam nece pomoci ako sami ne shvatimo da treba da postanemo civilizovani.

I jos jedna stvar: da li biste bili tako ljubazni da nam kazete kakav to posao u Briselu obavlja njegovo prevashodstvo veleuceni i velepismeni autor ovog bloga? Naime, stekao sam utisak da ste mu zbog tog posla dali da pise o EU.
antioksidant antioksidant 09:18 19.08.2010

Re: divljačko i zločinačko ponašanje

A industrijsko klanje je kao manje divljaštvo?

onoliko koliko je rat manje divljastvo od pojedinacnog ubistva
leeanna leeanna 09:41 19.08.2010

Re: divljačko i zločinačko ponašanje

antioksidant
A industrijsko klanje je kao manje divljaštvo?

onoliko koliko je rat manje divljastvo od pojedinacnog ubistva


vishnja92 vishnja92 10:46 19.08.2010

Re: divljačko i zločinačko ponašanje

docsumann
... mir i pakao.



docsumann docsumann 15:10 19.08.2010

Re: divljačko i zločinačko ponašanje

onoliko koliko je rat manje divljastvo od pojedinacnog ubistva


otprilike, baš tako
Filip2412 Filip2412 19:55 18.08.2010

...

filvas
Ponovo ne razumem sta vam daje za pravo da tvrdite da ce Srbija biti zatvorena ako ne bude clanica EU.
definisi zatvorena?

Ne, niko nece napraviti kineski zid oko Srbije ali bice zatvorena u odnosu na okruzenje jer za razliku od svojih suseda nece ucestvovati u mnogim akcijama koje se ticu NATO & EU.

Nema sta tu dokazivati, ocigledno je kao sto je voda mokra, bicemo okruzeni clanovima kluba kome ne pripadamo.
filvas filvas 22:08 18.08.2010

Differentiate or Die

To treba da definise Monsieur Culotte Noire posto je on rekao da ce Srbija biti zatvorena.

A posto je vama jasno molim da mi kazete zasto je bolje biti clan kluba kome pripadaju svi. Mozda je bolje ne biti clan tog kluba. Nikako da cujem valjan razlog za uclanjenje. Ovo su sve obicne mitske price o Turcima i malom Muji. To me ne zanima.

Zar nije pomalo idiotski da niko ne ume da kaze zasto Srbija treba da se uclani u EU?

Filip2412 Filip2412 00:22 19.08.2010

Differentiate and Die

Zar nije pomalo idiotski da niko ne ume da kaze zasto Srbija treba da se uclani u EU?
Cim ti dokazes da je voda mokra dokazacu ja zasto treba da udjemo u EU.

Ovo su sve obicne mitske price o Turcima i malom Muji.
Obicna mitska prica? Hoces reci stara narodna mudrost?
filvas filvas 12:08 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

S obzirom da voda neki put nije mokra, mogao bi bar da mi kazes u kojim slucajevima ne bi trebalo da udjemo u EU.

Mozda poticemo iz razlicitih naroda, ili mozda samo imamo drugacije ciljeve u zivotu, pa nam se ono sto je nekome mudrost cini kao mediokritetsko pokrice za pasivnost.
Filip2412 Filip2412 14:10 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

filvas
S obzirom da voda neki put nije mokra, mogao bi bar da mi kazes u kojim slucajevima ne bi trebalo da udjemo u EU.
1. Jes bre, voda ponekad nije mokra, ali kad jeste, eto, jako je tesko to i dokazati. 2. Recimo u slucaju da svi nasi susedi izadju iz EU.

Mozda poticemo iz razlicitih naroda, ili mozda samo imamo drugacije ciljeve u zivotu, pa nam se ono sto je nekome mudrost cini kao mediokritetsko pokrice za pasivnost.
Mozda, mada ja licno ne crpim svoje mudrolije iz svog porekla, taj koncept mi je sasvim stran. Ovo sa ciljevima u zivotu nisam bas ukapirao...

Mislim da mala zemlja uvek sledi globalna politicka kretanja HTELA NE HTELA, tu nikakve mogucnosti izbora nema.
Ono sto se moze uraditi je da se te globalne promene anticipiraju sto bi se reklo... da se predvide i slede brzo. Kada je 1989 istocna Evropa ukapirala da treba preci na zapad nama to nije bilo ni na kraj pameti (pasivni mediokriteti?) i za tu vanserijsku nesposobnost predvidjanja sveckih trendova platili smo skupo.

Ne, ne trebaju nikakvi dokazi za obrazlaganje stetnosti samoizopstavanja iz drustva, procitaj bilo sta, od darvina do svake knjige koja se bavi sociologijom. Differentiate AND Die
antioksidant antioksidant 14:49 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

mada ja licno ne crpim svoje mudrolije iz svog porekla

sustinska greska
Filip2412 Filip2412 15:05 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

antioksidant
mada ja licno ne crpim svoje mudrolije iz svog porekla
sustinska greska
kada malo razmislim, mozda i nisam u pravu jer "poreklo" je pomalo flexibilan pojam, ide do mame i tate, babe i dede a moze i do dinosaurusa, sad zavisi koliko duboko si spreman da zagrebes
filvas filvas 16:03 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

Kad vec govoris o savremenim globalnim trendovima, zanima me da li mislis da moc Zapada raste ili opada?

Ali bez obzira na to, ono sto sve vreme pokusavam je da iscedim makar nesto sto bi se moglo nazvati konkretnom koriscu od clanstva, ali nikako da to cujem.

Sve se svodi na argument da treba postati clan jer tako treba. A zasto tako treba? Pa, zato sto tako treba!

A da bismo samo nastavili da razgovaramo o clanstvu, mi moramo da pustimo niz vodu Kosovo, Srbe na Kosovu i one koji su izbegli. Treba da pristanemo da se revidira Dejtonski sporazum tako da Srbi izgube svoja prava u Bosni i ko zna sta jos moze da nas saceka.

Tek onda dolaze na red legitimna pitanja koja postavljaju euroskeptici u drugim zemljama u vezi sa oporezivanjem, kulturnom hegemonijom, protokom radne snage, bezbednoscu, ljudskim pravima itd itd...

Licno ne bih dao pristanak na otimanje Kosovova zbog mogucnosti ulaska u EU, ali ako bi vecina Srba odlucila da clanstvo vredi vise od makar i simbolicnog suvereniteta na Kosovu, ne bih opstruirao tu odluku.



Filip2412 Filip2412 16:32 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

Kad vec govoris o savremenim globalnim trendovima, zanima me da li mislis da moc Zapada raste ili opada?
Globalni trendovi tog tipa treba da zanimaju Kinu, UK-USA i ostale velike igrace. Za nas, globalno je ono sto nase okruzenje prati a to je NATO&EU.

Ubedjen sam 100% da ako NATO propadne za 5 godina i recimo zameni ga neki novi savez, mi cemo ponovo biti zadnji da to ukapiramo, a Hrvatska, Madjarska i svi ostali iz okruzenja vec ce voditi pozitivnu politiku prema tom novom savezu. Poenta nije zapad ili istok, poenta je pratis li trendove ili ne. Mi ne pratimo i zato smo sami te nas svako kara kako stigne.

A da bismo samo nastavili da razgovaramo o clanstvu, mi moramo da pustimo niz vodu Kosovo, Srbe na Kosovu i one koji su izbegli. Treba da pristanemo da se revidira Dejtonski sporazum tako da Srbi izgube svoja prava u Bosni i ko zna sta jos moze da nas saceka.
To su realni i komplikovani problemi, nisam siguran sta o svemu da mislim. Moguce je da se nase misljenje oko Dejtona i Kosova ne postuje upravo zato sto odbijamo integracije u regionu.

sve vreme pokusavam je da iscedim makar nesto sto bi se moglo nazvati konkretnom koriscu od clanstva, ali nikako da to cujem.

Veruj, i ja sve vreme pokusavam nateram take kao ti da mi objasne kako se to brani Kosovo a posebno Srbi na Kosovu ako ne udjemo u NATO & EU. Eto, nismo u EU ni u NATO a prava Srba na Kosovu su ocajna i Kosovo je nase samo u glavama onih koji izaberu da tako veruju.

Moguce je da bi smo ulaskom u NATO poboljsali stanje ljudksih prava na Kosovu jer bi smo tada kao clanica imali veceg autoriteta na Balkanu, da li si razmisljao o tome?

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:55 19.08.2010

Re: Differentiate and Die

Veruj, i ja sve vreme pokusavam nateram take kao ti da mi objasne kako se to brani Kosovo a posebno Srbi na Kosovu ako ne udjemo u NATO & EU. Eto, nismo u EU ni u NATO a prava Srba na Kosovu su ocajna i Kosovo je nase samo u glavama onih koji izaberu da tako veruju.

Moguce je da bi smo ulaskom u NATO poboljsali stanje ljudksih prava na Kosovu jer bi smo tada kao clanica imali veceg autoriteta na Balkanu, da li si razmisljao o tome?

Upravo tako.
filvas filvas 18:08 19.08.2010

Re: Differentiate vs Die

Da, razmisljao sam ali nisam stigao do slicnog zakljucka, pa me zanima kako je tebi to poslo za rukom? NATO je ucestvovao u etnickom ciscenju par stotina hiljada ljudi upravo da bi se sto vise olaksalo proglasenje nezavisnosti Kosova.

A drugo, mi uopste ne mozemo da udjemo u EU ako ne priznamo Kosovo. Prema tome, ideja o tome da se Kosovo brani ulaskom u EU, a koja se inace meni veoma dopadala, propala je jer su "nasi evropski prijatelji" sve vreme lagali o tome kako su ta dva pitanja odvojena.

Da bismo znali sta treba da radimo, potrebno je racionalno sagledati sta se dobija, a sta se gubi priznavanjem/uclanjenjem i da li postoji neki srednji put. To je ono sto sve vreme pokusavam da ustanovim, ali ne dobijam nikakve racionalne odgovore.

Sve sto sam cuo o razlozima za povinovanje EU nije zvucalo ni malo racionalnije od najskuplje srpske reci i kmecanja iz kolevke vaskolikog Srpstva.

Filip2412 Filip2412 18:30 19.08.2010

Re: Differentiate vs Die

Da bismo znali sta treba da radimo, potrebno je racionalno sagledati sta se dobija...
Jedno znam sigurno, kao jedina zemlja u okruzenju koja nije clan NATO/EU imacemo najmanje uticaja na Balkanu u vezi bilo chega.

NATO je ucestvovao u etnickom ciscenju par stotina hiljada ljudi upravo da bi se sto vise olaksalo proglasenje nezavisnosti Kosova.
Tih par stotina hiljada su matematicki zanemarljivi u poredjenju sa brojem koji se iselio u poslednjih 200 godina. NATO svakako nije imao presudnu ulogu u napustanju Kosova od strane Srba. To je proces koji traje jako dugo. Takodje, jedan od razloga iseljavanja Srba nakon bombardovanja je mozda i taj sto je nasa vojska za vreme NATO intervencije tovarila Albance u ladnjace i pokusavala da ih sakrije na raznim mestima po Srbiji (to je olaksalo priznavanje nezavisnosti vise nego sama NATO intervencija), nemojmo bas za sve kriviti NATO.

BTW, kakve to veze ima sa bilo cime? Da li ti smartas da sa NATO trebamo biti zauvek na ratnoj nozi? Ako je tako onda odmah pisi propalo, nestace i ovo malo Srbije sto je ostalo.


filvas filvas 19:12 19.08.2010

Re: Differentiate vs Die

Izvini, ali ako hoces da razgovaramo ozbiljno, onda nema mesta za naivnost, nema mesta za mesanje uzroka i posledica, nema mesta za ignorisanje cinjenica i, u krajnjoj liniji, mojih primedaba stavljenih bona fide. NATO vojnici su mirno gledali kako se pale srpske kuce sve zajedno sa stanarima tih kuca iako je Kumanovskim sporazumom bilo dogovoreno da su odgovorni za bezbednost posle povlacenja VJ. T/F?

Drugo, Srbija sve vreme vodi vrlo pomirljivu i kooperativnu politiku, pa se nikako ne moze reci da je nasa tvrdoglavost razlog za neprijateljstvo. Mi smo cak poslusali savet da na sopstvenu stetu jednostrano primenjujemo Privremeni trgovinski sporazum kako bismo pokazali nasu privrzenost 'evrointegracijama'. Za uzvrat, nalaze se svi moguci razlozi kako bi se integracija Srbije usporila, ukljucujuci i slucaj Ratka Mladica, koji osim simbolicke, nema nikakvu politicku vrednost s obzirom na konsenzus o njegovom hapsenju. Sarajevski Samit je bio poslednji u nizu demonstracija te mrzovolje pre izricanja onog besmislenog misljenja MSP. Ono sto je usledilo, pocev od spinovanja interpetacije tog misljenja samo je nastavilo trend.

Trece, nase postepeno prikljucivanje NATO paktu se ne vidi, ali to sto odvija tajno ne znaci da ga nema i da nije konstantno. O tome svedoce brojni sporazumi i izjave u poslednje dve godine, za one koji citaju. Ne moze biti reci o tome da su 'nasi zapadni partneri' imali bilo kakvih razloga da strahuju od Srbije. Obrad Kesic recimo, smatra da je bas odsustvo straha od Srbije razlog zasto se cak i najlegitimniji srpski interesi potpuno ignorisu. Ja sam sklon da se sa time saglasim.

Ovde nije pitanje da li sa NATO treba ostati na ratnoj nozi zauvek, vec kako naci nacin da se legitimni i vitalni interesi Srba i Srbije ostvare. Jer ako se ne ostvaruju u saradnji sa EU i NATO, onda mozda sa tom saradnjom nesto nije u redu.

Preferiram kreativna resenja koja se traze bez predrasuda. Za razliku od mene, vecina eurohiperentuzijasta zeli samo da bude ostavljena na miru. Oni ne uvidjaju da ih niko nece ostaviti na miru dokle god moze da ih bije.

Strah i povlacenje ne donose stabilnost. Stabilnost donose checks and balances.
Filip2412 Filip2412 19:56 19.08.2010

Re: Differentiate vs Die

ok slazem se uglavnom sa time sto kazes....

nema mesta za mesanje uzroka i posledica
Uzrok velikih sranja na Balkanu devedesetih je srpska sporost i kapiranju proste cinjenice da istocni blok propada i da NATO preuzima kontrolu nad Balkanom. To je bilo jasno nakon rusenja Berlinskog zida svima osim SLobodanu Milosevicu i Srbiji.

NATO vojnici su mirno gledali kako se pale srpske kuce sve zajedno sa stanarima tih kuca iako je Kumanovskim sporazumom bilo dogovoreno da su odgovorni za bezbednost posle povlacenja
To je godina 1999. Albanci dugo rade na ostvarivanju cvrstih veza sa USA a mi dugo ignorisemo znacaj NATO & USA na terenu i radimo kontra. Sami smo se ponosno deklarisali kao protivnici NATO, sta drugo ocekivati? Da zrtvuju svoje vojnike kako bi stitili nase stanovnistvo? Pa njih zanima interes i nista vise.

Kako cemo ostvariti uticaj u NATO sada, kada sa lobiranjem kasnimo ko zna koliko u odnosu na susede, nemam pojma... ali nekako moramo jer treca sila nije na vidiku.

Na zalost sada branimo pozicije srpskog stanovnistva na Kosovu sa stanovista zemlje koja nevoljno otkopava masovne grobnice Albanaca po Srbiji. To nije lako. Dodatno inacenje sa zapadom samo ide na stetu Srba koji zive dole.

filvas filvas 19:58 19.08.2010

Re: Differentiate vs Die

Ej, znas sta: Nisi ozbiljan sagovornik.
filvas filvas 20:24 19.08.2010

Re: Differentiate vs Die

Aha, sad si se kao uozbiljio! Ali nedovoljno. I dalje ignorises cinjenice koje sam ti predocio. Sta se desilo 17. marta 2004?
Filip2412 Filip2412 16:13 20.08.2010

Re: Differentiate vs Die

Aha, sad si se kao uozbiljio! Ali nedovoljno. I dalje ignorises cinjenice koje sam ti predocio. Sta se desilo 17. marta 2004?

bez emocija, objektivno govoreci.... nama samo NATO moze pomoci da zastitimo stanovnistvo na Kosovu jer Kosovo je sada NATO teritorija. Kako cemo to izlobirati neam pojma, diplomatija mora to nekako da izvede. Taktike koje pokusavaju izgurati NATO sa Kosova su osudjene na propast. Ajde da se uozbiljimo... kad USA zajase teritoriju to tako ostaje. Od onih japanskih ostrva do Gvatanama na Kubi.
Doctor Wu Doctor Wu 20:38 18.08.2010

Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

poklapa sa onim andreja domazetovica. EU=nepotrebna birokratizacija, nepotrebna masina koja sluzi, pre svega, nemackim interesima, a nece resiti nijedan kljucni problem u zemlji. I inace mislim da oni politicari (a i obicni ljudi) koji trube o EU i 'evropskim vrednostima' (a to je kompletna politicka elita Srbije) to cine ili da bi prikrili svoju bezidejnost (da ne kazem glupost) ili neku muljacinu. Promene u Srbiji moraju doci iznutra. Jeste mukotrpno, tacno je da dugo traje ali to je jedini nacin koji ima sansu na uspeh.

Da bi se promene dogodile, Srbi se moraju nauciti:
1) poslovnosti,
2) da je Klijent B O G,
3) da nije sramota biti bogat,
4) da su pred zakonom svi jednaki, i
5) da se nista ne dogadja slucajno.
Sve drugo sledi iz ovoga.
vishnja92 vishnja92 21:38 18.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

wu covece, udaj se za mene.
(pajica za deverusu)
Doctor Wu Doctor Wu 22:17 18.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

pajica za deverusu

A sto ne za surnjaju ili, jos bolje, jetrvu?
Jel njemu prosao odmor? Mnogo mi se nesto svrcka po toj Srbiji, da nije poceo za Ciju da radi?
ivana23 ivana23 22:19 18.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Doctor Wu
EU=nepotrebna birokratizacija, nepotrebna masina koja sluzi, pre svega, nemackim interesima, a nece resiti nijedan kljucni problem u zemlji.


Upravo!
vishnja92 vishnja92 22:23 18.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Doctor Wu
pajica za deverusu

A sto ne za surnjaju ili, jos bolje, jetrvu?
Jel njemu prosao odmor? Mnogo mi se nesto svrcka po toj Srbiji, da nije poceo za Ciju da radi?

jetrva! moze.
nemam pojma gde je, vidis da se ucutao. mozda je opet upao u neku rupu.
Doctor Wu Doctor Wu 22:42 18.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

mozda je opet upao u neku rupu.

I kad izadje iz rupe opet ima da se zahvaljuje cc&cc...
Upravo!

Pa da. Ko posle ovog sto se dogodilo Grcima moze da bude za EU ili za neku prodaju bilo cega Nemcima taj je ili lud ili nije normalan. Prvo su iskoristili monetarnu uniju da navuku suckere iz Portugalije, Spanije i Grcke da izdaju obveznice koje su, u krajnjoj istanci, posluzile za kupovinu nemacke robe, a potom su iskoristili njihovu prezaduzenost da obore cenu evra, verovatno i sami potpirujuci paniku kako ce Grcka bankrotirati ne bi li time povecali svoju konkurentnost na svetskom trzistu. Devious plan, ali je na kraju rezultirao najvecim rastom GDP-ja u skorasnjoj nemackoj istoriji.

Da se razumemo, nemam nista protiv Nemaca, ali s njima bih dilovao iskljucivo i samo ako hoce da investiraju u neku proizvodnju u Srbiji. Za ostale stvari, a pogotovu za prodaju Telekoma, neka hvala, to umemo i sami.
ivana23 ivana23 23:21 18.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Doctor Wu

Upravo!

Pa da. Ko posle ovog sto se dogodilo Grcima moze da bude za EU


Slovaci su rekli NE
niccolo niccolo 05:58 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Prvo su iskoristili monetarnu uniju da navuku suckere iz Portugalije, Spanije i Grcke da izdaju obveznice koje su

Pošteno govoreći, to je samo zato što ti isti recimo grčki suckeri u državnim službama rade ko trudnice, od 8 do 12, niko živi u zemlji ne plaća nikakve poreze i generalno svi gledaju da ne rade ništa a primaju platu. I onda naravno da će političari, da bi se dodvorili narodu, prezaduživati državu da bi mogli da isfinansiraju takvo ponašanje...I sad onda krivi Nemci što su iskoristili ovu lenju stoku da naprave kintu. Tako i treba, ovce su za šišanje...

Da se razumemo, nemam nista protiv Nemaca, ali s njima bih dilovao iskljucivo i samo ako hoce da investiraju u neku proizvodnju u Srbiji. Za ostale stvari, a pogotovu za prodaju Telekoma, neka hvala, to umemo i sami.

A za ovo se slažem...
Doctor Wu Doctor Wu 06:14 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Pošteno govoreći, to je samo zato što ti isti recimo grčki suckeri u državnim službama rade ko trudnice, od 8 do 12, niko živi u zemlji ne plaća nikakve poreze i generalno svi gledaju da ne rade ništa a primaju platu. I onda naravno da će političari, da bi se dodvorili narodu, prezaduživati državu da bi mogli da isfinansiraju takvo ponašanje...I sad onda krivi Nemci što su iskoristili ovu lenju stoku da naprave kintu. Tako i treba, ovce su za šišanje...

Da, samo sto je ta plata iskoriscena za kupovanje BMW-ova, golfova, mercedesa, Braunovih i Siemensovih proizvoda, ili za kupovanje nemacke i francuske gradjevinske opreme. Grcka/Portugal/Spanija su takve, kakve su, bile i pre 10 godina kada su ih primali u monetarnu uniju, i sada su te njihove slabosti 2 puta iskoriscene za nemacku dobrobit: prvi put kad je nemackoj robi trebalo naci trziste u teskoj konkurenciji jeftinih kineskih proizvoda, i drugi put kad je duznicka kriza Pigs iskoriscena za obaranje evra. Treba gledati veliku sliku.
niccolo niccolo 08:21 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

i sada su te njihove slabosti 2 puta iskoriscene za nemacku dobrobi

Ništa sporno, Nemci će uvek i da gledaju nemačku dobrobit, ali da ovi nisu bili s jedne strane nezajažljivi, a s druge lenji, ne bi mogli da ih iskoriste. Isto tako i Srbija - ako bi svi da bleje od ranog jutra po kafićima, a i da odlično zarađuju, to će se u jednom trenutku odbiti od glavu i onda ćemo da kukamo kako su nas iskoristili Nemci ili ko god nas već bude iskoristio...Uostalom i prodaja Telekoma je deo "Grčke" strategije - kako što manje raditi, reformisati društvo i državu, a imati novca za nekontrolisano trošenje...
NNN NNN 09:10 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

nepotrebna masina koja sluzi, pre svega, nemackim interesima
Wu je postao pravi Britanac - ima fobiju od Nemaca

antioksidant antioksidant 09:14 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

centarsut
Goran Vučković Goran Vučković 09:15 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Wu je posteo pravi Britanac - ima fobiju od Nemaca

Ja bih to nazvao "poštovanje"
antioksidant antioksidant 09:16 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

antioksidant
centarsut

ofsajd

to da su nemci poprilicno dobro prosli u eu nije tajna
ali nemacka je i osmislila eu
uz francusku
a i francuzi su dobro prosli
generalno je tesko naci nekog ko je lose prosao u eu
to nisu ni grci ni spanci ni portugalci
da niej bilo eu
oni bi danas isto ziveli lose samo ne bi imali 2 decenije uzleta
siromasni bi bili siromasni a bogati manje bogati
Goran Vučković Goran Vučković 09:28 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

oni bi danas isto ziveli lose samo ne bi imali 2 decenije uzleta

Što reče pesma: "najbolji su znali kada treba da se rode"
antioksidant antioksidant 09:57 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

Što reče pesma: "najbolji su znali kada treba da se rode"

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:32 19.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,

to da su nemci poprilicno dobro prosli u eu nije tajna

postoji nemačka i the rest of the world. nemci bi i sa i bez EU dobro prošli jer umeju dobro da prođu (sem kad popizde...a onda nayebe taj the-rest-of-the-world).

Go Germany, go!
Spiridon Spiridon 08:19 20.08.2010

Re: Moj stav o Srbiji i EU se, otprilike,



ovo je bitno

EU=nepotrebna birokratizacija, nepotrebna masina koja sluzi, pre svega, nemackim interesima





a ovo je "By the Way"

Da bi se promene dogodile, Srbi se moraju nauciti:
1) poslovnosti,
2) da je Klijent B O G,
3) da nije sramota biti bogat,
4) da su pred zakonom svi jednaki, i
5) da se nista ne dogadja slucajno.
Sve drugo sledi iz ovoga.



Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 09:42 19.08.2010

PISMO IZ BRISELA: ŠTA JE EVROPSKA UNIJA

potpisujem tekst
Goran Vučković Goran Vučković 09:48 19.08.2010

Re: PISMO IZ BRISELA: ŠTA JE EVROPSKA UNIJA

potpisujem tekst

Potpisao bih ja njega, ali neće on mene
jaksa scekic jaksa scekic 18:18 19.08.2010

Euroskeptici

Ovako je danas u kako se veli prezaduzenoj Madjarskoj, ako se ne varam, bolje je nego u nesto mnogo manjoj zaduzenoj Srbiji.
E sad cete poceti razne teorije ekonomije, parapsihologije, nebeske mehanike, kako je ovde bolje nego njima u EU, madjari debili prodali su sve zapadu, nemaju svoju induastriju, nikad nece u evro zonu, ..

Ajs pocnite streljanje


Proseccna bruto plata u Madjarskoj porasla na 730 evra
BUDAPESST, 19. avgusta (Tanjug) - Proseccna bruto
plata u Madjarskoj porasla je u junu za 0,5 odsto na 202.770
forinti (728,42 evra), u odnosu na isti mesec lane, saopsstio je
danas statisticcki zavod u Budimpessti.
Pri tome su, kako je navedeno, plate drzzavnih
sluzzbenika u tom mesecu smanjene 4,5 procenta, dok su u
privatnom sektoru porasle u proseku za 2,9 odsto, na godissnjem
nivou.
Analiticcari, koje je anketirala agencija Blumberg,
occekivali su da che proseccna bruto plata u toj zemlji porasti u
junu za 0,8 odsto, prema istom mesecu lane.
Redovno isplachene plate u privatnom sektoru, bez
bonusa, koje centralna banka smatra jednim od kljuccnih faktora
u prognozi razvoja inflacije, su u junu ove godine povechane za
2,6 odsto, na godissnjem nivou.
To je, medjutim, usporavanje u odnosu na majski rast za
3,1 odsto.
mikimedic mikimedic 19:16 19.08.2010

Re: Euroskeptici

a i u bugarskoj, cujem, iskorenili tresenje noseva na ulicama.



filvas filvas 19:56 19.08.2010

Re: Euroskeptici

Kolike su plate u Bugarskoj i Rumuniji? Tamo jos nisu dosli ni na nivo sisanja trave u parkovima i asfaltiranja ulica u centru grada u sta sam se licno uverio.

A da! Mi igramo u visooj ligi. E stvarno, kad pomislim, di smo bili mi a di su bili Madzari...
jaksa scekic jaksa scekic 21:48 19.08.2010

Re: Euroskeptici

filvas
Kolike su plate u Bugarskoj i Rumuniji? Tamo jos nisu dosli ni na nivo sisanja trave u parkovima i asfaltiranja ulica u centru grada u sta sam se licno uverio.

A da! Mi igramo u visooj ligi. E stvarno, kad pomislim, di smo bili mi a di su bili Madzari...


Bravo, a gde vam je krucijelni srpski argument : "Gde su oni tek svi bili dok smo mi Srbi na dvoru jeli zlatnim nozem,viljuskama i kasikom, a oni brisali ruke o pascad koja su se motala oko stolova".

Ja vas vise ne bih zadrzavao te se iskljucujem sa Bloga B92- zarad mentalne higijene
Goran Vučković Goran Vučković 21:57 19.08.2010

Re: Euroskeptici

Ja vas vise ne bih zadrzavao te se iskljucujem sa Bloga B92- zarad mentalne higijene

Popušta vera, ili šta?
filvas filvas 22:15 19.08.2010

Re: Euroskeptici

Popustaju nervi pred surovom stvarnoscu.
Bili Piton Bili Piton 22:22 19.08.2010

Re: Euroskeptici

mikimedic
a i u bugarskoj, cujem, iskorenili tresenje noseva na ulicama.


Kad smo kod toga, Sofija nikada, ni u doba najcrnjeg komunizma pa ni danas, pretpostavljam, nije bila tako upljuvana kao Beograd.
Goran Vučković Goran Vučković 22:25 19.08.2010

Re: Euroskeptici

Popustaju nervi pred surovom stvarnoscu.

Ih pa ne moramo odmah u patetiku...
mikimedic mikimedic 23:02 19.08.2010

Re: Euroskeptici

ni u doba najcrnjeg komunizma


oni su vec tada poceli da primenjuju evropske standarde?

filvas filvas 23:03 19.08.2010

Re: Euroskeptici

Dobro. Nevere ili nerava, svejedno je.
Bili Piton Bili Piton 23:27 19.08.2010

Re: Euroskeptici

mikimedic
ni u doba najcrnjeg komunizma


oni su vec tada poceli da primenjuju evropske standarde?



Miki, verovao ti ili ne, ja volim da citam tvoje komentare, pametni su, iako se retko kada slazemo.

Ali nemoj da se pravis duhovit kad nisi, to ti stoji kao piletu sise.
mikimedic mikimedic 06:58 20.08.2010

Re: Euroskeptici

Miki, verovao ti ili ne, ja volim da citam tvoje komentare, pametni su, iako se retko kada slazemo.

Ali nemoj da se pravis duhovit kad nisi, to ti stoji kao piletu sise.




razumemo se... pozz.

angie01 angie01 10:16 20.08.2010

Re: Euroskeptici

Miki, verovao ti ili ne, ja volim da citam tvoje komentare, pametni su,


e, bili-osvezi mi dan!

pa ti krijesh kako imash nadnaravne sposobnosti!

za mikija
mikimedic mikimedic 10:51 20.08.2010

Re: Euroskeptici

za mikija


za andju.

sentinel26 sentinel26 10:33 24.08.2010

Bolje u EU nego van nje !

Milane,
zahvaljujem se na ustupljenom prostoru.

Zahvaljujem se svim učesnicima u komentarisanju.

Posebno se zahvaljujem svima koji su podržali put Srbije u EU.
Niko nije pokazao da postoji alternativa učlanjenju Srbije u EU.

Lično smatram da je Srbiji mjesto i u NATO ali tu temu sam strogo izbegao da jer bi diskusija otišla u drugom pravcu.

Srbija mora sprovesti reforme u svim pobrojanim oblastima da bi postala punopravna članica.
Ukoliko ne bude počela da poštuje sopstvene zakone neće ni dobiti šansu da pregovara o pojedinim poglavljima.

Protekcije neće biti, to je bar jasno.

Svoje odnose sa EU će morati da mijenja - ne mora se u svemu složiti ali neće moći da se protivi njenim odlukama ako želi članstvo.

Španija, Kipar i još neki nijesu priznali Kosovo ali još nijednom nijesu glasali protiv akata koji se odnose na Kosovo.
Odnosi sa Kosovom neće moći da budu "Ni rat ni mir".
O svim tehničkim pitanjima će morati da se pregovara i ona će imati prioritet jer oko njih postoji konsenzus u EU i MZ za razliku od statusa.

Odnose sa susjedima će Srbija morati da normalizuje i da se odrekne paternalizma.

Pitanje ratnih zločina će morati da se okonča u skladu sa zahtjevima Haškog tužilaštva.
I pitanje ratnih profitera će doći na red.

*****************************************

Na kraju da kažem da što se mene lično tiče, ni Srbija ni bilo koja zemlja sa Balkana ne moraju da udju u EU.

Ja se već 7 godina jednom nogom nalazim u EU i ja odlučujem kada ću sa obje da budem i na kojoj strani i koliko ja hoću. Ali ja imam mnogo rodbine i prijatelja koji su svi odreda za EU i zato se zalažem za Srbiju u EU.

Ovo je moj pošljednji tekst na Blogu B-92 i Urednici se zahvaljujem što mi je oduzela prava da branim svoje dostojanstvo i nacionalnu čast od nacionalističkih i šovinistićkih istupa pojedinaca, dozvoljenim sredstvima bez vrijedjanja drugog.

Kada je u pitanju pravo na samoodbranu ne priznajem ni jednu ljudsku veličini ali niti jednoj državi nijesam delegirao to pravo.

Urednička rodjendanska čestitka će se zasluženo pojaviti u jednoj knjizi jer mi je otvorila nekoliko značajnih evropskih vrata a zabranjeni tekst je na drugim sajtovima i u listovima pročitalo više od milion čitalaca bez i jedne jedine kritičke primjedbe.

Milan Karagaća Milan Karagaća 14:45 24.08.2010

Re: Bolje u EU nego van nje !

Hvala i tebi što si pokrenuo ovu temu i na uloženom trudu da u uvodnom tekstu bude zaista objašnjenja koja uvode u suštinu EU.
Delim tvoje mišljenje u po pitanju ulaska Srbije u EU i NATO.
Takođe se zahvaljujem svim onima koji su svojim komentarima doprineli boljem razumevanju EU kao i onima koji su osporavali jer ni njihovi argumenti nisu nevažni.
Uostalom, niti je EU sveta krava niti smo mi zlatno tele, sve ima svoje prednosti i mane.
Želim ti ugodan boravak u Briselu i sve najbolje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana