Budućnost| Društvo

Srbijo: dokle?

dali76 RSS / 30.08.2010. u 05:00

  

Vec deset godina srpska politicka elita  prosto bombarduje svoje gradjane o  evropskim integracijama, evropskim principima I slicnim imenicama ispred kojih se stavljaju pridjevi evropski, ili ,doduse manje, evroatlantski. Danas vise nema relevantne politicke stranke  ciji glasnogovornici ne pricaju  o tim famoznim evropskim  standardima. Neki bi rekli, kao recimo professor Ognjen Pribičević da je demokratija postala "the only game in town". Medjutim Ono sto je najgore I ustvari porazavajuce cini se da na srpskoj politickoj pozornici isto tako ne postoji relevantna politicka opcija koja  se iskreno zalaze za gore pomenute   standarde.

Svijetlost u odvec previse mracnom tunelu srpske demokratije  cine ljudi kao Verica Barać ( predsednica saveta za borbu protiv korupcije),  professor Čedomir Čupić (  predsednik odbora agencije za borbu protiv korupcije  ), ili  Rodoljub Šabić poverenik za    informacije od javnog znacaja. Njih  troje te nekolicina ostalih  nazalost su suvise slabi za neodgovornu i bahatu srpsku politicku elitu koja nema politicke volje,a bojim se ni hrabrosti da promjeni Srbiju, il bar pokusa da sustinski promjeni bilo sta.

Naravno demokratija jeste process. Naravno samo postojanje gore pomenutih nezavisnih agencija  za neke je dobra vijest , ali sve to zajedno cini   promjene tek malo ozbiljnijim od ciste kozmetike pogotovo ako se uzme u obzir period od oktobra 2000.

Sustinskih promjena jednostavno nema.   Skupstina Srbije, tacnije vladajuca koalicija, usvojila je zakon o   elektronskim komunikacijama uprkos razloznim primjedbama povjerenika za informacije od javnog znacaja Rodoljuba Šabića. Srpski foteljasi (ljudi sa dvije I vise drzavnih funkcija( sami su sebi produzili mandate za duple   funkcije uprkos upozorenjima profesora  Čedomira  Ćupića . Ustavni sud je ostao kao zadnja sansa da se ispravi politicka  bahatost srpske elite.

Onda je vlada Srbije poslala jasnu poruku koliko joj je stalo do toga sta misle sudije ustavnog suda Srbije. Naime  Vlada je prije nekoliko dana , I to jednoglasno, usvojila zakljucak da ce se tkzv kosovski dodatak nastaviti isplacivati uprkos odluci Ustavnog suda Srbije da je pomenuti dodatak neustavan. Ovakvo ponasanje  vlade ima   nemjerljivo stetne posljedice. Ako vlada  jedne drzave, kao njen najvisi izvrsni organ ne postuje  misljenje najvise sudske istance zasto bi bilo ko u Srbiji , na bilo kom mjestu , ili polozaju postovao bilo kakvi zakon, ili bio odgovoran bilo kome ?

Zato kondukterka na  lokalnoj autobusnoj liniji moze da se dere  na baku koja je moli da otvori vrata jer je nesnosna vrucina, rijecima: "sta se bunite; kako je meni ja se ovako vozim od Milanovca". Zato potparolka cacanske policije moze da izjavi da su trogodisnje djevojcice koje plesu po kafanama il na ulicama tokom Guce, gosti kao i svi drugi. Zato zamjenik okruznog tuzioca u Zajecaru   na zahtev novinara da kaze nesto vise o slucaju pucnjave u lokalnom kaficu, odgovara rijecima da on ne zna latinicu    I posto je  dopis doticne novinarke na njemu nepoznatom jeziku on odgovor na pomenuti  zahtev ne moze dati .

neki ce reci da je sve ovo zbog niskih plata, zbog niskog standarda te da bi ekonomija rijesila sve probleme.  Medjutim postoji problem sa ovakvim  objasnjenjem stvari.  Ja razumijem da pomenuta kondukterka radi za vjerovatno mali novac. Ne vjerujem  da potparolka cacanske policije ljetuje na spanskim ostrvima, dva put godisnje ali kako onda da je ista neodgovornost tipicna i za zamjenika okruznog tuzioca, il recimo za poslanike srpskog parlamenta?

Da li su i oni mozda mrzovoljni, pa stoga da im oprostimo bahatost i neodgovornost?

Odgovornost za sustinske promjene u drusttvu lezi  na onima koji su na samom vrhu vlasti, a oni sami sem kozmetickih parola o evropskim standardima  nisu voljni da sustinski mjenjaju bilo sta.

Prilicno impotentna  opozicija umjesto da bude kontrolor vlasti  samo prica o izborima  i  kako bi oni dosli  na  mjesto  ovih danasnjih. Nije proslo davno odkad je Aleksandar      Vučićzapretio strajkom gladju ako se ne  otkriju vinovnici borskog skandala u svezi laznih  SNS uplatnica. Govori li se vise ista o tome? Znamo li ko je iz vlasti odgovoran za to?  Da li je neko reagovao na jednoglasno nepostovanje ustava od strane vlade?  Kao  papagaj bez ideja srpska opozicija sve sto zna jeste da trazi nove izbore bez ikakve nade da ne bude po onoj narodnoj "sjasi kurta da uzjase murta" .

I naravno svi su oni za evropske integracije, svima su  puna usta evropskih  standarda dok Srbija ceka vec 20 godina da dobije hrabru i odgovornu vlast koja, pa taman se vozila u oklopno bornim kolima, ima hrabrosti da vise nesto pocne sustinski da mjenja u Srbiji.

Nisu njemci, Francuzi,  Amerikanci, Cesi, il poljaci nit gori nit bolji od Srba vec imaju zakone kojih se manje vise drze i kondukteri, i zamjenici tuzioca, i parlamentarci. Nisu ni oni bili rodjeni odvajkada u sredjenim i bogatim drzavama. Predsednik Tadić, iako ne jedini, ima najvecu odgovornost. Odgovornost da izadje pred ljude I kaze da ovako vise ne ide. Imat ce podrsku samo ako pokaze da je on prvi  spreman da se mjenja. Od vrha sve pocinje.

Ako ne, onda je Srbiji jedina nada da se okupe ljudi kojima je vise dosta ovoga. Da se okupe politicki, al van bilo koje stranke, te da posalju jasnu poruku i vlastima i opoziciji da je vise dosta neodgovornosti i  bahatosti. U Srbiji zadnjih deset godina samo su se stranke smjenjivale na vlasti, nacin razmisljanja ostao je isti, bojim se jos od vremena Branislava Nušića te njegove "Gospodje ministarke ". Pitanje je:dokle?



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 06:02 30.08.2010

Odličan tekst Dali,

i sam sam razmišljao da napišem nešto povodom vesti da je Vlada odlučila da krši odluku Ustanog suda, ali nisam stigao. Naši političari su ovim potezom verujem dostigli novi nivo bahatosti, mada verujem da se bolje i ne može očekivati od komunističkih đaka, čak je i očekivano da se ne pridržavaju zakona kao pijan plota...
dali76 dali76 06:14 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

Razmisljao sam o tebi nicolo pisuci ovaj tekst. Pokusao sam saznati imali recimo pravo drzavni sekrettar ( u ovom slucaju Oliver Ivanovic) interpretirati odluku ustavnog suda. Nisam vjerovao kad su otisli korak dalje od interpretacije pa odlucili , suprotno odluci suda, nastaviti sa zakonom, ili zakljuckom o dodtatku dodatku.
Po meni ovo granici sa drzavnim udarom. Koliko znam valjda je obaveza predsednika da reaguje?
niccolo niccolo 06:35 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

Pokusao sam saznati imali recimo pravo drzavni sekrettar ( u ovom slucaju Oliver Ivanovic) interpretirati odluku ustavnog suda.

Naravno da nema, bahatost...
Koliko znam valjda je obaveza predsednika da reaguje?

Pa naš predsednik sam ne poštuje Ustav, a ne da obezbeđuje njegovo poštovanje. Mada, doduše, u ovoj stvari nema ovlašćenja. Čak je prilično ironična stvar, znaš ko je obavezan da obezbedi poštovanje odluke Ustavnog suda, ako je državni organi sami ne poštuju? Vlada
dali76 dali76 06:39 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

vlada daje jasnu poruku ustavnom sudu. Posljedice su , po meni, enormne, jer ova poruka ide svim slojevima vlasti. Ustav vazi samo dok to nama, politicki , odgovara. Ustav koji je najvisi zakon zemlje.
niccolo niccolo 06:57 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

Posljedice su , po meni, enormne, jer ova poruka ide svim slojevima vlasti. Ustav vazi samo dok to nama, politicki , odgovara.

Tačno tako. Tako je uvek i bilo. Zato i menjamo Ustav svakih 10tak godina, za razliku od recimo baš Amera koji više vole da ga promene tumačenjem od strane Vrhovnog suda u skladu sa promenama u američkom društvu (da se tako izrazim), nego da prave intervencije u samom tekstu...
dali76 dali76 07:12 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

ovo nepostovanje ustava je , po meni, samo posljedica sistema. Uzrok je nazalost mnogo ozbiljniji i tezi. Oni koji bi trebali biti odgovorni za sustinske promjene u drustvu nece da mjenjau sebe. Zasto bi oni ionako zive po evropskim standardima, bar sto se ekonomskih uslova tice.
Obren Markov Obren Markov 08:06 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,



i preporuka za poruku, naravno...

dali76 dali76 08:45 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

hvala za odlicnu muzicku podlogu za moju poruku, tj. bolje reci pitanje .
freehand freehand 21:33 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

Odličan tekst. Samo ima malo pravopisnih, malo gramtičkih, poneka materijalna greška, a nađe se i nešto fraza i floskula...
Ostalo je izvanredno, kao namera i iskreno ogorčenje.
libkonz libkonz 21:38 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

Dali, slažem se u potpunosti. Vlastima nije bitno da li krše ustav, da li je nešto bolje nego pre, samo im je bitno da na miru kradu i otimaju. Dokle? Ko zna.
dali76 dali76 22:03 30.08.2010

Re: Odličan tekst Dali,

priznajem Lib da me iznenade (politicari) u svom bezobrazluku dokle mogu ici.
shooo shooo 08:09 30.08.2010

"Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

Zaista dobar tekst!
Srbija je zemlja u kojoj je možda teško doći na vlast (mada je to relativna stvar s obzirom ko sve sedi u Narodnoj skupštini), ali kada se fotelje jednom uzjašu, mnogo vremena protekne da bi se neki "stručnak" sa istih sjahao. Najveća opasnost vreba od sukoba sa nekim ko je malo moćniji ili jednostavno od biologije.
Sećamo li se koliko je vremena bilo potrebno da se Sloba ukloni sa vlasti? Cirka 10 godina vlasti + rat u HR + rat u BiH + KiM + NATO... Kakva li je to nesreća nama potrebna da bi se neka značajnija revolucija desila posle 5. oktobra i u samim glavama tzv. političara, ali i običnog sveta?! Ovaj naš narod je prosto navikao da bude ugnjetena masa, a to se idealno uklapa u planove vlasodržaca. Pa pogledajte molim vas kakve se dnevno-političke izjave daju po medijima poslednjih 10 godina! Kao što reče Zoran Radmilović u "Radovanu trećem", samo se datum menja, sve ostalo isto. Mladi ljudi bivaju zamajavani nekim tupim pričama koje se plasiraju od strane ultradesničarskih organizacija, a sa druge strane ta deca nemaju novca (a često ni želje) za sticanje nekog pristojnog obrazovanja, za putovanja po inostranstvu, za jedan pristojan život.
Mogao bih ovako da nastavim do sutra... Elem, pre nekoliko dana sam pokušao da izbrojim moje drugare i poznanike koji su napustili našu zemlju u proteklih par godina u potrazi za boljim životom. Došao sam do cifre od 24, a svakim danom se setim još po nekoga.

Pozdrav svima!
dali76 dali76 08:53 30.08.2010

Re: "Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

hvala na komentaru koga bi mogao da potpisem, i na kraju da isto, kao u svom tekstu, pitam: dokle?
NNN NNN 09:35 30.08.2010

Re: "Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

Ne postoji dno!
antioksidant antioksidant 09:51 30.08.2010

Re: "Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

NNN
Ne postoji dno!

зато јесте забавно
dali76 dali76 10:26 30.08.2010

Re: "Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

NNN ako ne postoji dno, neko ce se radovati bas. Medjutim postoji, samo ovisi koliko ljudi mogu da trpe, i koliko su na kraju spremni sami da se mjenjaju.
NNN NNN 10:41 30.08.2010

Re: "Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

Neko je negde napisao:

Svaki dan novo dno.
niccolo niccolo 10:43 30.08.2010

Re: "Srbijo: dokle?" - Odgovor: Do dna...

Svaki dan novo dno.

Mislim da je taj bio alkoholičar
ed_novipazar ed_novipazar 08:36 30.08.2010

Komentar kroz aforizme

Poslije svega sto se desavalo u posljednjih 20-tak godina, jedan aforizam najbolje opisuje uzroke trenutnog stanje u Srbiji:

Ko je mogao i da pretpostavi da će biti onako kako je moralo da bude.

Jos nekoliko aforizama za sve koji ih rado citaju:

Srpski narod ne može više ni da radi ni da ratuje. Moraće u invalidsku penziju.
Hteli su Veliku Srbiju. Sad bi bilo kakvu.
Rođen sam u Srbiji. Od toga ću i da umrem.
Predsednik je potpisao kapitulaciju. Ali ćirilicom!
Ako je ovo majka Srbija, jadna nam majka.
Mi smo se opredelili za trajne vrednosti. Za smrt.
Narod je oduševljen mirom. Mnogo je kvalitetniji od onog pre rata.
Glad sam zavarao. Decu ne umem.
Ne znam kud plovi naš brod, ali se vrlo teško diše na ovoj dubini.
Vlada nije zaboravila na svoja obećanja. Ali vi zaboravite!
Hoćete demokratiju? E, za to vam trebaju vize!
Pobeda je naša. Samo smo je dali na korišćenje.
Izgleda da sam gurman. Potrošio sam celu platu na hranu.
Bolesnicima treba onemogućiti ulazak u bolnice. Bolje sprečiti nego lečiti.
Upozoravaju se građani da prilikom glasanja na izborno mesto ne nose novčanike i stvari od vrednosti.
Nadam se da će nam priznati kontinuitet, reče kapetan "Titanika" u čamcu za spasavanje.
Kome zakon leži u topuzu, suđenje ne traje dugo.
Još ne sviće rujna zora. Nema odobrenje nadležnog ministarstva.
Car je go. I upravo siluje!
Srbi su narod najstariji. Zato su prvi izlapeli.
Ja sam pravi Srbin. Potpisujem se sa tri prsta.
Ne možemo mi svakom uhapšenom organizovati suđenje. Nismo mi Crveni krst!
dali76 dali76 09:12 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

HVALA na aforizmima.
Volio bi da ima poneki iz ili u svezi Sandzaka.
i tamo ima,nazalost, toliko materijala za aforizme.
navrhdabrbavrdamr navrhdabrbavrdamr 09:13 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

dali76
HVALA na aforizmima.
Volio bi da ima poneki iz ili u svezi Sandzaka.
i tamo ima,nazalost, toliko materijala za aforizme.


мора прво муфтија из белог џипа да прегледа...
ed_novipazar ed_novipazar 09:24 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

dali76
HVALA na aforizmima.
Volio bi da ima poneki iz ili u svezi Sandzaka.
i tamo ima,nazalost, toliko materijala za aforizme.

Iskreno, i ja bih volio. Cak sam pomisljao da sam napisem neki ali na zalost nemam talenta. Doduse, neki iz gornjeg niza se mogu i na Sandzak primjeniti.
cbronson cbronson 09:57 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

dali76
HVALA na aforizmima.Volio bi da ima poneki iz ili u svezi Sandzaka.i tamo ima,nazalost, toliko materijala za aforizme.

g.radicevic g.radicevic 11:05 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

мора прво муфтија из белог џипа да прегледа...


a cenish da je ove napisane vladika iz crnog dzipa odobrio....
navrhdabrbavrdamr navrhdabrbavrdamr 11:26 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

g.radicevic
мора прво муфтија из белог џипа да прегледа...


a cenish da je ove napisane vladika iz crnog dzipa odobrio....


е видиш, владику нико није ни питао, што је добро и тако и треба да буде
(мада овде има гомила мрсомуда који стално трубе како се црква и владике за све и свашта питају...)

g.radicevic g.radicevic 11:43 30.08.2010

Re: Komentar kroz aforizme

мада овде има гомила мрсомуда који стално трубе како се црква и владике за све и свашта питају...)


ovde ti se slabo ko pita
svi samo rade, kako, i koga stignu

jesen92 jesen92 11:04 30.08.2010

utisak

...toliko su zajahali i vlast i opozicija da vise niko od njih nema sta da kaze a pri tom se ne skidaju sa TV...isti ljudi, ista lica vec 20 godina...gledala sam sinoc nekoliko minuta Utisak nedelje i utisak mi je bio-beskrajno dosadno...zato sam promenila program i razmisljala na temu "kada ce ovde nesto da se promeni"....iskreno, nemam ideju sta treba da se radi
g.radicevic g.radicevic 11:10 30.08.2010

Re: utisak

zato sam promenila program i razmisljala na temu "kada ce ovde nesto da se promeni"....iskreno, nemam ideju sta treba da se radi


imam ja ideju...
al se bojim da nece proci moderaciju
freehand freehand 22:42 30.08.2010

Re: utisak

g.radicevic
zato sam promenila program i razmisljala na temu "kada ce ovde nesto da se promeni"....iskreno, nemam ideju sta treba da se radi


imam ja ideju...
al se bojim da nece proci moderaciju

Ti si mala deca. Ja ne bih da me Tomo Zorić pominje u vestima.
jesen92 jesen92 14:17 31.08.2010

Re: utisak

imam ja ideju...
al se bojim da nece proci moderaciju
..ih...ma nije "nasa" moderacija tako stroga...
miloradkakmar miloradkakmar 11:05 30.08.2010

Ovde

kod nas nema pravog odnosa prema moći. Vlastodršci žele svu moć , ne pada im na pamet da je podele sa onima koji su ih doveli do tog položaja. Hajde , da budem blaži, ima mali broj onih koji to žele.
g.radicevic g.radicevic 11:13 30.08.2010

Re: Ovde

Hajde , da budem blaži, ima mali broj onih koji to žele.

daj barem jednog
.....to bi bila ekskluziva
miloradkakmar miloradkakmar 11:49 30.08.2010

Re: Ovde

g.radicevic
Hajde , da budem blaži, ima mali broj onih koji to žele.

daj barem jednog
.....to bi bila ekskluziva

Pogledaj kako sam napisao žele.
jesen92 jesen92 14:23 31.08.2010

Re: Ovde

Vlastodršci žele svu moć , ne pada im na pamet da je podele sa onima koji su ih doveli do tog položaja.
...meni milorade ne treba nikakva moc samo mi treba da zivim normalno prema sopstvenim merilima a i da svima oko mene bude lepo...pri tome ne mislim na komunisticku propagandu ala "radi koliko mozes a uzimaj koliko ti treba"
g.radicevic g.radicevic 11:19 30.08.2010

uchenici..

Posle Slobe na vlast su doshli njegovi najbolji uchenici
a mi ostali isti muchenici..
KURVINI SINOVI
malasneki malasneki 11:44 30.08.2010

EU i Srbija

Mozda moja zelja da upisem master na Medjunarodnoj poltici kao i moj politicki angazman i nece imati smisla kada kazem da mislim da u Srbiji i u opste na Balkanu jedino "teska cizma" moze uvesti reda, ali sve mi se ise cini da za nas i nije demokratija niti politicka sloboda...
Nisu krivi politicari, bilo bi tak da dodje bilo ko na vlast jer smo mi kao narod nevaspitani i bahati i to je sustina.
seceranac seceranac 11:56 30.08.2010

Re: EU i Srbija

malasneki
Mozda moja zelja da upisem master na Medjunarodnoj poltici kao i moj politicki angazman i nece imati smisla kada kazem da mislim da u Srbiji i u opste na Balkanu jedino "teska cizma" moze uvesti reda, ali sve mi se ise cini da za nas i nije demokratija niti politicka sloboda...
Nisu krivi politicari, bilo bi tak da dodje bilo ko na vlast jer smo mi kao narod nevaspitani i bahati i to je sustina.



jedini smisao koji bilo kakav politicki anganzman moze imati je licna korist,

sve ostalo vodi do politickog "neuspeha" tj. svodi se na procerdano vreme postenih i vrednih ljudi koji nesto pokusavaju i neuspevaju, ta energija bi se mogla bolje iskoristiti ne neki kreativan nacin a ne na politiku
malasneki malasneki 13:02 30.08.2010

Re: EU i Srbija

Ja verujem u demokratiju, svoj politicki angazman i ljude sa kojima saradjujem, ali smo mi narod koji je nekako po definiciji namrgodjen i bahat i nadasve "najpametniji i najkompetentniji" za sve. Zato i kazem da nisu politicari sami po sebi krivi jer ne zelimo da se menjamo sem ako ne moramo i to po prekom sudu, a ako uvedemo preki sud, gubimo demokratiju, zar ne?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:16 30.08.2010

ŠIFRA ALAVOSTI!

Da biste u Srbiji živeli na visokoj nozi, najpre morate biti nečija produžena ruka, a o ostalim udovima da i ne govorim!
g.radicevic g.radicevic 12:45 30.08.2010

Re: ŠIFRA ALAVOSTI!

a o ostalim udovima da i ne govorim!

ako smo ruke i noge definisali
kolko udova preostaje....
da im dodelimo radne zadatke
dali76 dali76 16:12 30.08.2010

mala sneki

Ti kazes sneki da nisu krivi samo politicari da je I narod priliccno bahat. Ja se slazem da srpski poslanici nisu biraani iz Zanzibara avec od naroda u Srbiji,pa na kraju I oni sami su ogledalo Srbije.
Medjutim ne slazem se oko krivice tj da politicari nisu krivi vec eto ispada da djelimo krivicu na narod. Iako se slazem da krivice I te kako ima I medju gradjanima ipak politicari jesu ti koji su najodgovorniji mjenjati , prvo bahate navike koddsebe, pa onda postovati vlastite zakone da bi se I sam narod prirdrzavao istih.
Nije tacno da je potreban preki sud da bi se zakon postovao. Treba samo postovati zakon, I kaznjavati bahatost , neodgovornost.
Znaci ako ti neko odbije od plate , prvi put, a rugi put dobijes zuti karton pred otkaz sa jos vecim umanjivanjem od plate , to je za demokratiju dovoljan preki sud , ali toga nema.
Ali ako vlada krsi il ne postuje najvisi zakon ove zemlje, pitam te zasto bi se bilo ko u srbiji smatrao odgovornim za bilo koji zakon, il se mozda nesto plasio da ce biti kaznjen?

taube taube 18:02 30.08.2010

*-*

Usudila bih se da napišem da nije srpski narod samo i jedino kriv, i da nisu samo srpski političari krivi; pozicija Srbije je kompleksna već vekovima i to je dakako ostavilo posledice na mentalitet, nažalost, negativne; međutim, i te negativnosti u srpskom karakteru vidim kao infgantilni mehanizam odbrane od dugotrajnog aksioma da srpski narod ne može obnoviti državu koju je stvarao dva poslednja veka i da politički mora ostati u isfragmwentisanom stanju. Taj aksiom odnosno pristup sila na našoj planeti koje odlučuju umesto nas nikad nije napušten , samo je bombe zamenila politika uslovljavanja. Srpska istorija je odista jedna kobna linija koja se kako bi pisao prof. Milorad Ekmečić kreće između '' klanja i oranja'' i procesi koji se odvijaju i sve ono što nam se dešavalo i dešava nameće nam da budućnost gledamo kroz tamu. Ovim ne pokušavam da opravdam nikoga, niti to želim, ali jednostavno moram naglasiti da situaciju moramo sagledati iz svih uglova, ali baš iz svih.,nisam sigurna da su moja ubeđenja apsolutno tačna i da su na mestu ali vidim da se ovde zaključuje o velikim stvarima sa oskudnim fondom znanja. Da li je Evropa zajednica koja pravi evoluciju od logike u logistiku, jedne kulture čoveka prema kulturi vojnika? Bitan Je odnos Evrope i NATO. To nam se nameće, a Rusija je kao neka ideja još uvek na nebu. Evropu stvaraju korak po korak a mi živimo u iluziji da i mi o tome nešto odlučujemo. Politika uslovljavanja se nastavlja, bez nje ne počinju razgovori i pravog dijaloga nema. Nevolja je što ne znamo kada će ta POLITIKA USLOVA prestati jer je ona politička proizvoljnost samo jedne strane koja je može beskonačno improvizovati. I u svemu ovome što sam opisala nalazi se mali srpski političar, običan Srbin ili Srpkinja u Srbiji koji više zaista ne znaju kuda će i kako će i ako su malo labilniji prepustiće se nekim lakšim putevima i krivim stazama.
Demokratske države sveta lagano se pretvaraju u orvelovsku, stvara se atmosfera nevidljive kontrole i u takvoj atmosferi neophodnost je ulaska Srbije u Evropu, u tu istu Evropu u kojoj se Srbija odavno nalazi. Mnogi Srbi će taj ulazak na kraju doživeti kao kaznu jer nema poštenih dogovora. Evropa je, još i to da napomenem u vojnom bloku za osvajanje sveta a ne negro bombona.
Sve ove greške koje mali Srbi prave nisu uzrok već posledica nečega što traje 20 godina. Rešenja ima, ali ih uglavnom ima za velike, bogate i moćnne države. One nam objašnjavaju da je u našem interesu da postoje granice u Evropi bez granica i da se ne interesujemo previše za neke teme kojima nismo dorasli. Ima ko misli i odlučuje za nas i umesto nas. naše je samo da biramo predvodnike. A kada nas već niko ništa ne pita, kada nas ne tretira ravnopravno onda ni ti predvodnici ne mogu biti valjani jer su već u startu uslovljeni i poniženi.
freehand freehand 21:29 30.08.2010

Srbijo: dokle?

Do Tokija?
dali76 dali76 22:00 30.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Sto se tice gramatike pravopisa vadit se na staru foru : slova nisam video vec punih 15 godina)
Sto se tice floskula; pa kad te bombarduju floskulama (ne mislim samo na Srbiju), tesko je da se covjeku ne pocnu prividjati floskule svud uokolo.
Sto puta izgovorena laz kazu postane istina, a ja kazem da sto puta izgovorena istina postane klise a u gorem obliku I floskula.
Sad za materijalne greske nisam siguran da razumijem.
Svidja mi se taj eto novi aforizam :
Srbijo dokle: do Tokija
taube taube 22:08 30.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Ne, Naravno da ne do Tokija, zaboga; Srbija bi već jednom imati jasno definisanu teritoriju i da se zna gde su joj državne granice, isto onako kako je Nemačkoj dozvoljeno da se ujedini za vreme Oto fon Bizmarka ili Italiji u vreme Macinija i Garibaldija. Zašto Srbiji nije dozvoljeno ono što je dozvoljeno Italiji ili Nemačkoj? I kada pokušavate 2 veka da stvorite svoju državu i ne uspevate onda nije ni čudno što sve ide ovako naopako.,, a krivaca ima i unutar Srbije a i spolja., narod se umori od svega toga, Pa Srbija ima nerešeno državno pitanje tj nekadašnje tzv. istočno pitanje. Ponekad se pitam da li su srpski predvodnici uistinu Srbi jer se pravi Srbi iz samilosti ne bi ponašali prema svom narodu, verovatno su srpske vođe neki ultramoderni Srbi koji da bi pobegli od srpske mitologije ( koja ne mora biti unapred štetna ) pobegli pa otišli u drugu krajnost i gledaju na svoj sopstveni narod očima stranaca svagda ga osuđujući a nikada ga ne razumevajući.,, Srbija i Srbi vrede mnogo, i toga bi morali biti svesni čak i oni koju Srbiju danas predvode.
freehand freehand 22:37 30.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Sad za materijalne greske nisam siguran da razumijem.

Recinmo da u Srbiji ne postoji Odbor za borbu protiv korupcije, pa mu ni Čedomir Čupić ne može biti "šef". No nije to najbitnije; problem je što si temu postavio preširoko, predugačko i preduboko. Taman kao da su je spin-majstori iz partijskih marketinških centrala, zaduženi za sjebavanje biračkih, ionako ispeglanih mozgića, sami postavili. Pa može u okviru te tvoje teme da priča, vrišti i kuka šta god ko hoće; za svaku životnu i političku muku u njoj ima mesta.
A u rezultatu - mućak. Svi se napeli od opravdanog gneva, crveni u licu sa parom koja kulja iz ušiju, opalili po neku groimopucatelnu parolu... Pa se ispuvali. I otišli na pivo, ubeđeni da smo im nanu naninu.
E nek'smo mi njima rekli!
Sad adresirani garant spavati neće. Od kurobolje za našom larmom.
dali76 dali76 23:03 30.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Odbor Agencije za borbu protiv korupcije izabrao je na današnjoj sednici Čedomira Čupića za predsednika Odbora Agencije i Tanju Miščević za zamenika predsednika Odbora Agencije, saopštilo je to telo.
Izvor

http://www.emg.rs/vesti/srbija/86806.html

dadkle te neodumice smo rijesili.
Tema teksta je bahatost i neodgovornost politicke elite , ali isti problem postoji u svim slojevima vlasti, ali i drustva (primjere sam dao)
Sad oni koji su po stepenu vlasti logicno najodgovorniji da zapocnu sustinske promene sami ne postuju vlastite zakone, pa zasto bi te iste zakone onda postovao bilo ko drugi ?
U pravu se problem jeste i presirok i predubok ; tu nemam ni sto ni dodati ni oduzeti.
freehand freehand 23:15 30.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Odbor Agencije za borbu protiv korupcije

Odbor Agencije, Dali. Tu je odbor organ organa, ako razumeš.
Organ se zove Agencija za borbu protiv korupcije.
dali76 dali76 00:05 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

OK razumio sam umijesto “sef odbora za borbu protiv korupcije” trebao sam pisati predsednik odbora agencije za borbu protiv korupcije.
Ali nije poenta freehand u greskama takve prirode(kao sto si cini mi se I sam napisao). Poenta je sto se vlast sprda sa tim ljudima. Na kraju ne samo sa njima nego I sa sudijama ustavnog suda Srbije.
Evo pitanje pa sa kim se sprda zamjenik okruznog tuzioca koji svoje neobavljen posao “Pravda” cinjenicom da ne cita latinicu niti zna koji je to jezik?

Iza paravana obicne aljkavosti on glumi zastitnika cirilice?
Ali opet kazem zasto bi on bio odgovoran u drustvu neodgovornih pa da jos ispadne I budala.
antioksidant antioksidant 14:59 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Poenta je sto se vlast sprda sa tim ljudima

njima lepo
sto je gore u srbiji to je njima vise posla
taube taube 16:16 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Meni nije jasno zasto se pravi toliki problem ako je neko rekao da ne zna latinicu. Po mom misljenju taj covek koji je to izjavio se ni sa kim ne sprda nego je to samo blagi revolt zbog svega onoga o cemu sam pisala u dva komentara, politika Evrope i SAD - uslovljavanje i nipodastavanje Srba i Srbije. Neka nam kažu koliko će još dugo da traje haški proces: još dve godine, još dvadeset godina, još dva veka ili još dve milijarde godina? da znamo, pa da onda rešivši državno pitanje počnemo rešavati ostale probleme.

Mene interesuje da li bi autor ovog bloga isto tako reagovao da je neko ugrozio ćirilicu? Uostalom, zašto ne bi svet naučio ćirilicu, morao bi je naučiti, to bi baš bio lep i kulturan gest, a i demokratski.
nim_opet nim_opet 16:24 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Kakve veze ima Haski proces sa "resavanjem drzavnog pitanja"???? Na stranu sto "su nam rekli" - trajace dok ne izrucimo glavne osumnjicene, dvojica jos fale i eto.

Opet - Srbiju i Srbe niko ne "nipodastava" i ne "uslovljava" - Ako Srbija hoce u EU, postoje uslovi koje ispunjavaju sve zemlje clanice. Ako nece, super, niko Srbiju ne tera. Ako Srbija hoce u WTO, opet, postoje isti uslovi. Ako nece, opet, siroko joj polje (e sad, to sto se polje smanjilo jer su mnogi shvatili da im je bolje u recimo EU nego van je druga stvar).

Slicno je i sa Hagom - Medjunarodni Tribunal u Hagu je osnovan 1993, rezolucijom 827 Saveta Bezbednosti za koju su glasale svih 15 clanica. Srbija je, postajuci clan UNa samu sebe obavezala da rezolucije Saveta Bezbednosti postuje. Opet - niko Srbiju ne tera da bude u UN.
dali76 dali76 18:59 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

A pa prijatelju ima veze sve, pa I haski tribunal.
I cirilica of course.
ZAmisli doticnog zamjenika okruznog tuzioca u ZAJECaru. Avgust je mjesec. Vreme jje godisnjih odmora(tu frazu cesto mozes cuti po kancelarijama ako ti treba neki papir). Sad se neka nadobudna novinarka usudila prekidati njegov posao ispijanja kafice te mu poslati neki tamo dopis.
Onda on revoltiran sto mora tamo nekoj dosadnoj novinarki odgovarati napise kako on latinicu ne zna, a bogami niti jezik na kome je novinarka pisala svoj “bezobrazni” zahtev.
Nema veze sto po ustavu srbije cirilica jeste sluzbeno pismo u komunikaciji izmedju drzavnih organa dok kad se drzavi obracaju treca lica oba pisma su ravnopravna .Ko sljivi ustav anyway?

Samo polupismen covjek u Srbiji ne zna jedno od dva pomenuta pisma.
Samo bahat covjek svoj nerad moze “pravdati” kako je pravdao doticni drzavni sluzbenik, a samo glup moze vjerovati da doticni ne zna latinicu I u njegovom postupku vidjeti patriotski cin
.
jecullence jecullence 20:26 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

Ja mislim da bi svet morao naučiti kinesko pismo, ipak njih ima milijardu i trista miliona.
taube taube 21:04 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

nim opet izgleda OPET potrebuje moje objasnjenje, ima veze i haški proces, i pitanje KIM, i još bezbrojna pitanja koja nam se spremaju, mučna Srbija pkazuje spremnost već godinama da prihvati i Brisel i EU, meni nije jasno ko koga ovde neće? Možda Evropa ne želi Srbiju? I široko joj polje ili more.,,,,,,
Ni reformska a ni tzv. kosovsko -srpska politika nikada u suštini nije odbila politiku evropeizacije,
I danas, prijatelji i protivnici EU, bez razlike ne razmišljaju o tome kako bi nagovorili naše građane da podnose još niži standard, naterali bogataše da se odreknu dela ogromnih prihoda, zaposlene da rade više, a odgovorne da se manu zloupotreba - samo tako i posle mnogo godina Srbija bi svojim snagama mogla da postane ravna prosečnoj članici EU.
U rečenici da neko ne zna latinicu naravno da ne vidim patriotski čin ali ne vidim u tome neki smak sveta kome treba posvetiti hiljadu reči ili blogova,,
Ja sam zabrinuta onim što se Srbiji tek sprema, '' SANDŽAK '' - Muslimani ili tzv. Bošnjaci uživaju u Republici Srbiji puna prava, ponavljam PUNA PRAVA, i uticaj koji niti jedna nacionalna manjina njihove brojnosti nije uspela da ostvari u nekoj od država istočne Evrope. Na vlasti su već godinama, a u razne programe nacionbalnih manjina se kod nas tokom proteklih godina ulaže mnogo više nego u programe pomoći srpskom narodu van Otadžbine, uprkos ovome razne novopazarske i beogradske NVO nisu pokazale ČASTAN I ISKREN odnos prema Srbiji već godinama najavljuju otvaranje '' sandžačkog pitanja'' tako da bih ja mogla pitati KOMADANJE I RASPARČAVANJE SRBIJE. DOKLE? Do beogradsko pašaluka ako nam ostave i Beograd, mene ovo strahovito iritira, a onog koga to ne iritira taj ima problem sa SVOJIM NACIONALNIM IDENTITETOM,
No, dobro, rasparčajte Srbiju pa da sebi potražim neku drugu otadžbinu ako je ima i ako druga otadžbina može postojati,
I zašto da ja doživim da me bude strah da ovako pišem , da me bude strah da kažem da sam Srpkinja? ZAŠTO? Na ovom blogu sam doživela da mi neko odgovori kako se Srbija nije ni trebala oslobađati od Turaka, to je bilo nečuveno i neshvatljivo, takvo nešto još nisam čula, ja ne znam ko su ljudi koji se kriju iza niknejmova ali odvaliti takvu glupost može neko ko ima problem identiteta i ko ne zna ko je ni šta je.....
Nije ni čudo što doživljavamo debakl na svim stranama kad više niko ne poštuje ono srpsko u sebi ako tog nečeg još ima.
taube taube 21:19 31.08.2010

Re: Srbijo: dokle?

baš tako novih 7 svetskih sila će uskoro parirati onim starim a možda ih i prestići pa ćemo morati znati i kineski, ne bi bilo loše ni indijski koji mi se najviše sviđa i ćirilicu NARAVNO НАРАВНО - ЋИРИЛИЦА<_<
markonio92 markonio92 23:03 30.08.2010

Profesionalac

banem92 banem92 09:16 31.08.2010

Kurs

Naši političari su prilično izgubljeni u tome šta žele ali i u tome šta čine. Jedno je pričati o evropskim integracijama, a drugo je činiti da se to desi. Na žalost, naši političari rade malo od toga što pričaju. Njihov jedini interes je broj glasova tj. vlast, a da bi on bio najveći mogući pribegavaju tome o čemu ste dobro napravili analizu - prvo zahvatanje glasova je iz redova onih koji misle da je jedina budućnost ono što je za većinu zemalja realnost, dakle EU. Otuda oni silni predlošci "evropski".

Drugi deo zahvatanja glasova je iz redova onih koji su protiv evropskih integracija iz nacionalnističkih pa čak i fašističkih opredeljenja.

Otuda ono na rečima "evropski" ali na delu nacionalistički, od svega po malo ali u zbiru ništa.

Jedina zamerka na tekst je tehničke prirode, dajte barem ispravite greške kojih ima previše, možda je najgora što ste profesora nazvali čedomir, pa još Cupić, što može da ima kontra-efekat. I češće razdvajajte pasuse jer se gubi interes za čitanje (ja predugačke pasuse preskačem). U najboljoj nameri.
dali76 dali76 01:16 01.09.2010

Re: Kurs

Hvala na, odista smatram, dobronamjernim kritikama . Ispravio sam pomenute greske, bar ono sto je bilo u mojoj mogucnosti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:11 01.09.2010

Re: Kurs

Da, zaista Dali, sta je uzrok tolikim pravopisnim greskama? Ipak, smatram, kao neko ko takodje zivi u egzilu, da je moja sveta obaveza cuvati jezik. Ne moze zelja da iskritikujete sistem biti toliko jaka da u brzini potpuno zaboravite na zakone srpskog jezika?
dali76 dali76 19:28 01.09.2010

Re: Kurs

Stvarno nema opravdanja za tolike greske sem , supruga nije tu ))
No salu na stranu. Zadnji put kad sam pisao I citao te se sluzio vidom bilo je to maj 1995.Bio sam treci srednje …
Skoro vec 11 godina koristim screen reader program koji je na engleskom. Veruje mi da je citanje srpskog sa engleskim “citacem ekrana” ustvari bilo ucenje novog jezika.
Nisam od onih koji naprasno zaborave srpski, ali eto objektivno moja situacija je takva da sem bloga, I malog broja novena , vecinu stvari mogu da citam na engleskom.
NE zato sto mi je lakes na engleskom vec jednostavno citac ekrana koji meni pomaze da “cujem” ono sto pisem I sto drugi ljudi vide jeste nna engleskom jeziku.
Objektivno receno od treceg srednje do sad proslo je mnogo vremena (sad sam 34 godine)
Tek sam ovo ljeto kupio prve knjige na srpskom koje cu skenirati I nadam se naci vremena da procitam.
Izvinjavam se jos jednom, trudicu se da bude manje gresaka.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:13 01.09.2010

Re: Kurs

evo ti ovaj cool sajt da treniraš kada imaš vremena...

nema opravdanja, evo slušao sam intervju Aleksa Marića, košarkaškog reprezentativca Australije, i super priča dečko... ako može on, moramo svi!
dali76 dali76 01:33 01.09.2010

danas jos jedan test odgovornosti vlade

Kako je objavio list danas (izvor agencija beta) sutra, tj za neke vec danas(1 septembar ) istice rok srpskim funkcionerima koji sun a dan 1 januar imali duple funkcije.
1 septembar je rok da ovi funkcioneri svoje funkcije prijave agenciji za borbu protiv korupcije.
Pitanje je hoce li zakon vlastite zemlje ispostavati njeni duznosnici, bilo drzavni, bilo lokalne samouprave.
Eto proci ce I taj rok, pa da vidimo , kako vlada kaznjava neodgovornost.
Nadam se da je ustavni sud svoju odluku pisao cirilicom da se ne bi neko dosjetio da ne razumije zakon , 3ap he.
http://www.danas.rs/danasrs/iz_sata_u_sat/sutra_istice_rok_da_funkcioneri_prijave_sve_funkcije.83.html?news_id=24226


WIMBLEDON WIMBLEDON 07:32 01.09.2010

И бахатост и алавост и пљачка и...

Аман људи видесте ли колико пара примаjу наши дични посланици-пензионери: Мићуновић, Чолаковић, Пурић, Кркобабић... сви преко 200.000 месечно! И jош jедан од њих, Чолаковић, каже да га ниjе срамота због тога. Еj, народе моj, освести се. Па они живе у земљи Дембелиjи, не Србиjи.
А Дали се пита како да решимо проблеме о коjима jе писао. Jедноставно. Да кажемо: доста и револуциjа. Овако нема нама живота са овима на власти. Помрећемо од глади и срамоте, од безнађа и беде. Пробуди се народе, нестаjемооооооо!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:02 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

a revolucija ce nesto promeniti? poslednji put kada smo revolucionashili doveli smo nekog poput velimira ilica na vlast, koliko, 8 godina?

ne vidim kako ce se bilo sta promeniti u srbiji. svaka garnitura ce biti nalik drugoj, zeljna grabezi jer je sutra nece biti. pritom, ne postoje ideoloske prepreke. tkz. poslovni ljudi danas pripadaju spo-u, sutra ds-u, prekosutra nikolicu.

ne vidim sta ce se promeniti u srbiji.
dali76 dali76 08:50 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

Pazi. Ja ne krivim samo vlast. JA NE Vidim da oni koji su u opoziciji obecavaju ista drugo.

Na kraju krajeva amandman za produzavanje duplih funkcija je podnio vladan Batic (LDP).Opozicija , koja bi na izborima realno mogla preuzeti vlast,, gadja narod istim parolama , ali njihov prvi jedini cilj je vlast, bez garancije da ne bude “sjasi kurta da uzjasi murta”.
Dakle jasna poruka treba biti upucena I vlastima I opoziciji tj neodgovornoj bahatoj politickoj eliti.
Za novce koje dobijaju moraju se ponasati odgovorno a ne sprdati se sa ljudima , izmisljati glupave razloge za nerad I aljkavost.
Tako ce se ponasati dokle??
Sve dok ljudi cute I trpe .
Nisam za revolucije vec za gradjanske akcije .


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:19 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

ldp je posebna l(j)iga...

ne postoji niko u srbiji ko je dovoljno plemenit da se odazove na ove tvoje apele. svaka vlast je korumpirana. bas nedavno smo bili na slavi kod prijatelja rusina u jednom vojvodjanskom selu. izasli posle rucka da se prosetamo po selu. tek, nailazi jedan tip, vozika po selu u otrovno lepom novom audiju. tip je bivsi kolega mog tasta, iz novinarskog miljea, profesor srpskog. objavljivao je clanke u decjem chasopisu. potom je, po stranackoj liniji, dobio mesto profesora u gimnaziji. zatim je postao aktivniji u stranci, i dospeo je do funkcije predsednika regionalnog komiteta. sada se ne bavi vise politikom, ali je na polozaju u regionalnoj privrednoj komori. profesor srpskog?! to je to, samo jedna slika iz srbije. ima ih puno takvih.

ljudi nece preuzeti nista. razgovaram sa ljudima iz svog okruzenja - uglavnom su svi zavrsili neke skole. nema niko niti zelje niti nerava da ratuje sa vetrenjacama. ljudi gledaju da ili odu preko i tamo potraze ekonomsko resenje za svoju buducnost, ili da se uglave u sigurne firme ovde. pojedinci koji su postali s godinama dovoljno ljigavi gledaju da nadju resenje kroz clanstvo u partijama.

i tako, ja ne negujem previse nade u lepsu buducnost na ovim prostorima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:34 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

da. vazna stvar je da su ljudi umorni.

srbija je umorna, umorna je od ovakvog nacina zivota, od toga da gleda 20 (90?) godina jednu te istu realnost. zato nece reagovati. ne radi se o trpenju i cutanju dok te budala tlachi, nego jednostavno o umoru.

edit: jedna lichna refleksija. secam se da mi je deda, revolucionar predratni i borac protiv monarhije, stalno govorio o tome da je sistem u srbiji lazan (umro je 2000. u januaru). da je oduvek takav, odnosno, da su oni, partizani, tokom rata 1941-45, ispustili stvari iz ruku i da je najgori sljam, ubice, uzeo stvar u svoje ruke. socijalizam u srbiji se nije nikada ostvario, govorio je, ne onako kakvim smo ga, u mladalachkim idealima u danima podzemne borbe 30-ih na BG univerzitetu zamishljali. ja mogu, danas, tuzno da konstatujem, da se ni demokratija nije ostvarila. za mog pocivseg dedu bi sigurno bilo sokantno da je video na televiziji pocetkom dvehiljaditih kako tadasnji potpredsednik nove demokratske vlade dovlachi na nekakav seminar o socijaldemokratiji jednu osobu koju je moj deda opisao u svojim autobiografskim zapisima kao surovog partizanskog likvidatora uglednih srpskih seoskih veleposednika, i to nevinih, chistih od bilo kakve saradnje sa okupatorima...
antioksidant antioksidant 14:51 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

vladan Batic (LDP)

dhss - ne ldp - usao je u skupstinu na izbornoj listi ldp-a a sada je samostalni poslanik (nije ni u jednom poslanickom klubu)

inace

Naime Vlada je prije nekoliko dana , I to jednoglasno, usvojila zakljucak da ce se tkzv kosovski dodatak nastaviti isplacivati uprkos odluci Ustavnog suda Srbije da je pomenuti dodatak neustavan.

ne mogu da nadjem ovu odluku vlade. znam za komentare clanova vlade da ce se pronaci nacin da se nastavi sa isplacivanjem dodatka i posle odluke ustavnog suda (a odluka niej da je dodatak neustavan vec da je neustavno njegovo uvodjenje odlukom vlade - tj potreban je zakon).

dole ti je i odluka uss-a

pozdrav



Po oceni Ustavnog suda, iz ustavnih odredaba proizlazi da se pravo na rad i prava zaposlenih iz rada uređuju i ostvaruju na osnovu zakona, da se sistem u oblasti radnih odnosa, socijalnog osiguranja, sistem javnih službi, nadležnost i rad republičkih organa uređuju zakonom, a da Vlada utvrđuje i vodi politiku, izvršava zakone i druge opšte akte Narodne skupštine, donosi uredbe i druge opšte akte radi izvršavanja zakona, predlaže Narodnoj skupštini zakone i druge opšte akte i daje o njima mišljenje kad ih podnese drugi predlagač, usmerava i usklađuje rad organa državne uprave i vrši nadzor nad njihovim radom, vrši i druge poslove određene Ustavom i zakonom. Stoga je Zaključak Vlade, kojim su "privremeno" uređena pitanja statusa i položaja državnih organa, organizacija i javnih službi čiji je osnivač Republika Srbija i jedinica lokalne samouprave, visina plate, odnosno zarade, način uvećanja plate, odnosno zarade, prestanak radnog odnosa zaposlenog u navedenim organima, preduzećima i službama, a koji odbije raspoređivanje, uslovi za isplaćivanje privremene naknade određenim licima, izvori sredstava za naknade, plaćanje doprinosa i prestanak isplate, način isplate po osnovu rada na području Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija, koji zaključak nije donet radi izvršavanja zakona, već radi uređenja navedenih odnosa "do donošenja odgovarajućih zakona", nesaglasan sa Ustavom i zakonom, jer je Vlada, uređujući status i položaj državnih organa, organizacija i javnih službi čiji je osnivač Republika Srbija i jedinica lokalne samouprave, odnosno oblast radnih odnosa, zapošljavanja, socijalnog osiguranja i drugih oblika socijalne sigurnosti, korišćenje i raspolaganje pravom svojine i drugim imovinskim pravima stečenim na osnovu zakona, uredila pitanja koja se mogu urediti samo zakonom ili koja su već uređena odgovarajućim zakonima. Takođe, Ustavni sud smatra da Republika Srbija može uvoditi posebne mere iz člana 21. stav 4. Ustava, radi postizanja pune ravnopravnosti lica ili grupe lica koja su u suštinski nejednakom položaju sa ostalim građanima, i da u skladu sa tim može uvoditi posebne mere i za lica sa područja Autonomne pokrajine Kosova i Metohije, ako se ta lica, zbog specifičnih uslova života i rada, nalaze u nejednakom položaju sa ostalim građanima, ali se te mere mogu uvoditi samo zakonom ili na osnovu izričitog ovlašćenja iz zakona.
dali76 dali76 17:13 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

AO
Ustavni sud je znaci donio odluku da je zakljucak vlade u svezi kosovskog dodatka neustavan, ali u smislu da ne postoji zakon.
Znaci dok vlada ne regulise ovo pitanje nacrtom posebnog zakona tkzv kosovski dodatak je neustavan stoga se ne mmoze primenjivati.
Vlada je obicnom uredbom odlucila d ace se kosovski dodatak isplacivati cak u periodu dok vlada ne donese taj novi zakon.
Znaci ispada da je vladina uredba jaca od ustava zemlje.
I zato je vlada prekrsila ustav vlastite zemlje, a ujedno poslala jasnu poruku ustavnom sudu koja glasi:nase uredbe su jace od onoga sto vi interpretirate kao ustav.
sto se tice Batica poenta je da je taj covjek poslanik opozicije (sad LDP il DHS, manje je bitno od cinjenice da se ova grupacija toboze zalaze za evropske vrednosti.
antioksidant antioksidant 17:50 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

Znaci dok vlada ne regulise ovo pitanje nacrtom posebnog zakona tkzv kosovski dodatak je neustavan stoga se ne mmoze primenjivati.

dok se ne donese zakon
Batica poenta je da je taj covjek poslanik opozicije
usao je u skupstinu na listi ldp-a ali sada je clan vladajuce koalicije
Vlada je obicnom uredbom odlucila d ace se kosovski dodatak isplacivati cak u periodu dok vlada ne donese taj novi zakon.
dok skupstina ne donese zakon... ne mennja sustinu...
a ne mogu da nadjem tu uredbu. kad si rekao da je doneta?
dali76 dali76 18:37 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

tacan datum neznam,ali ovaj clank moze pomoci:
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=946514
antioksidant antioksidant 19:00 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

tacan datum neznam,ali ovaj clank moze pomoci:
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=946514

ok hvala,
potrazicu sutra ponovo
dali76 dali76 19:07 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

sustina je da se vlada ponasa kao da iznad nje ne stoji niko i nista pa ni ustav te zemlje.
Siptomaticne su rijeci ministra Bogdanovica:
vlada oce da donese zakon da vise niko ne moze da ponisti bilo kakvu odluku vlade u svezi sa kosovom.
Mislim sta mu to znaci vise niko, i bilo kakvu odluku vlade?
antioksidant antioksidant 19:29 01.09.2010

Re: И бахатост и алавост и пљачка и...

vlada oce da donese zakon da vise niko ne moze da ponisti bilo kakvu odluku vlade u svezi sa kosovom.

ako bude donesen zakon onda vise nema ustavnih prepreka (to je i sustina misljenja uss).
doneti uredbu "dok skupstina ne donese zakon" je vec sasvim drugo (ponasanje koje ti i opisujes)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana