Mediji

Kosovo, Uroševac, koincidencija slučajnosti?

Jelica Greganović RSS / 10.09.2010. u 23:08

Ferizaj4.jpgU petak pre podne mi je stigao mejl, u kom Medijska organizacija jugoistočne Evrope kaže:

 

Klan Kosova Television Journalist and Cameraman Attacked in Kosovo

Vienna, 9 September 2010 - The South East Europe Media Organisation (SEEMO), a network of editors, media executives and leading journalists in South East and Central Europe and an affiliate of the International Press Institute (IPI) is alarmed by the recent attack on Klan Kosova Television journalist Valentina Ahmeti and cameraman Arben Restelica, in the town of Ferizaj/Urosevac.

According to information received by SEEMO, on 8 September 2010 TV journalist Valentina Ahmeti and cameraman Arben Restelica were investigating a case at the Gjon Sereci elementary school in Ferizaj/Urosevac, and were filming parts of the school and interviewing students and teachers. The director of the school attacked Ahmeti and Restelica and locked them in a classroom for 40 minutes. Restelica managed to call the police who eventually escorted the director of the school to the nearest police station.

SEEMO Secretary General Oliver Vujovic said: "SEEMO strongly condemns this attack against journalists, urges an immediate and thorough investigation into the incident, and calls on the local authorities to express their commitment to the safety of journalists and the protection of press freedom in general."

Vujovic added: "Persons working as public officials should be cooperative in communicating with journalists. Those with legitimate complaints against the media can pursue such complaints through a range of different mechanisms. However, attacking journalists and locking them into a room is unacceptable."

 

( za one kojima je potreban prevod: Ova medijska organizacija osuđuje događaj do kog je došlo 8. septembra ove godine, kada su novinarka Valentina Ahmeti i njen kolega, Arben Restelica snimali novinarski prilog u Ferizaju, odnosno Uroševcu, na Kosovu. Valentina i Arben su delove ovog priloga radili i u tamošnjoj osnovnoj školi »Gjon Sereci«, gde su snimali delove škole i razgovora sa učenicima i učitljima. Nakon tog je direktor škole je napao novinarku i snimatelja i zaključao ih u jednu od učionica, u kojoj su ostali 40 minuta. Odatle su i pozvali policiju koja je došla i direktora odvela u najbližu policijsku stanicu.)

 

SEEMO osuđuje i ocenjuje kao neprihvatljiv ovaj napad na novinare, a ja čitam već tri puta i prosto ne mogu da verujem, da li je to isti direktor, ista škola?..

 

Bilo je to početkom novembra 1988. godine, kada se na Kosovu ozbiljno kuvalo. Savezna omladinska organizacija Jugoslavije je odlučila da u ime obraćanja pažnje na demonstracije koje su cvetale Kosovom, održi sednicu svog predsedništva u Prištini, a potom omladinske predsednike republika pošalje u radne posete naokolo po Kosovu. Da se vidi situacija na licinom mestu. Naravno, poveli su i novinare. Srećni dobitnik vožnje autobusom preko Male Azije i Timbuktua, u trajanju od ne zna se sati, u našoj maloj redakciji Omladinskog programa »Ritam srca« bila sam – ja. Divno. Sa mnom se klackao i Zoran Mamula, koji je istu sreću imao u »Indexu 202« i još nekoliko novinara većih medija. Ovi »veći« su se vozili skupljim i bržim prevozom, mi sirotinja smo u prištinski hotel »Grand« stigli umesto oko podne tek uveče, taman da nam na recepciji kažu da smo ostali bez već plaćene večere, jer se u sali održava svadba sa pevanjem i pucanjem i nije zdravo ulaziti unutra. A, ni izlaziti napolje, jer je već veče. Najbolje je sedeti u hotelu. Još bolje u sobi. Jer bi svatovi mogli da prošire teren proslavljanja. I nisu oduševljeni kad čuju srpski jezik, zato je najzdravije upražnjavati ga u pomenutim sobama. Dobro.

 

Narednog dana je bila sednica. Višesatna. U magli sećanja su mi ostale samo retoričke vežbe deklarativnih stavova. Uveče je napravljen raspored za sutrašnji dan, maršrute i ekipe. Grešni Mamula i ja smo ponovo izvukli ternu, upali smo u pratnju tadašnjeg makedonskog omladinskog predsednika, Ice Ivanova. A, na Kosovu su etnički Albanci baš imali Makedonce u ružnim mislima, jer su se ovi upravo opsetili da im ruše crnu gradnju po Skoplju i široj okolini. Možda i zbog toga, tek dobili smo mapu u kojoj smo, umesto samo da pogledamo neku opštinu ili fabriku, fasovali Uroševac i to u formi opštine, škole, fabrike i obilazak nekog sela sa prisustvovanjem sastanku seoskog odbora. Lepota. Uroševac je još uvek tinjao od nedavnih demonstracija.

 

U opštini nam je predsednik iste, Albanac, uz pomoć najbližih saradnika objasnio da nedavnih albanskih demonstracija zapravo nije ni bilo, da se više radilo o spontanom okupljanju naroda čije radosno kliktanje je pogrešno protumačeno i da tu vlada opšta srpsko-albanska ljubav, koja će uskoro ući u svetske anale međuetničkog suživota. Par opštinara je, doduše, ubrzano treptalo i izrazito ćutalo, čak i na ljubazna pitanja koja je postavljao Ivanov. Predsednik opštine je insistirao, u Uroševcu je sve tako lepo da lepše biti ne može, od međunacionalne ljubavi, do klime. Kako vremenske, tako političke.

 

Onda smo se potrpali u auto i sa izgovorom da drugde nema mesta, sa nama je krenula mlada opštinarka, koja je do tada ćutala kao ribica. Do škole je uspela da nam prosikće da tu uopšte nije sve ni lepo, ni bezbedno, da Srbi iz kuća ne izlaze ni u sumrak, da su demonstracije bile i da je bilo čupavo, a tek će da bude...

 

Dočekao nas je školski odbor širokih osmeha, na čelu sa direktorom. Da bi videli učionice, razgovor će biti obavljen u jednoj od njih. Fabrika koju treba da posetimo je tu, odmah pored, iza zaljuljane ograde, dakle, ne žuri se...Napolju je curela ledena novembarska kiša, promicao je sneg. U učionici je purnjala peć u uglu, iz koje su povremeno ispadale varnice i crnim okcima progorevale parket. Niko se nije setio da stavi onaj plehani poslužavnik, da se ne upropašćuje...sirotinja, jer direktor je celu svoju priču posvetio sirotinji i glagolu »nemamo«. Ivanov je klimao glavom, Mamula i ja smo hvatali beleške, ostatak školskog odbora je priklimavao direktoru.

 

Sa nemanja je direktor prešao na ljubav. Sva deca se vole i obožavaju. Opštinarka je opet nemo treptala. Mešoviti razredi, i Srpčići i Albančići, svi zajedno i svi idu na sekcije i tamo štrikaju, vezu, lepe, pevaju i...vole se. Eto, direktor je Albanac, ali i on voli i obožava. U to ime je izvadio cigaru i pripalio je. Naša mala delegacija se trznula. Koliko smo do tada znali, u osnovnoj školi se puši samo u klozetima, a ni to nije poželjno, ukebavanja radi. Direktor je veselo pušio, tresao pepeo na parket i pričao o sveopštoj ljubavi koja se nadvila nad Uroševac. Stidljivo i osvrnuvši se za svaki slučaj, Mamula je izvadio svoje cigare, pripalio... napravio od blok papirčeta fišekčić i tresao u njega pepeo, nadajući se da ga neće po ruci lupiti neki od prisutnih učitelja ili čak možda i sam direktor. Ispušivši cigaru u nekoliko dimova, Mamula se okrenuo, pljucnuo u fišekče i ugasio pikavac, stisnuo papir i zgurao ga u džep, trepćući zbunjeno. Istovremeno je sa pušenjem završio i direktor, koji se ponovo vratio na nemanje i nemaštinu. U to ime je cigaru bacio na parket pred sobom i ugasio je cipelom. Naša delegacija se smrzla, za tako nešto se, u školama u koje smo mi išli, a manje su sirote, odmah pozivaju roditelji i ukor nastavničkog veća sa izbacivanjem iz škole na horizontu je skoro garantovan.

 

Ostavivši iza sebe pikavac, pepeo i peć koja je i dalje vulkanski pljuckala varnice po parketu, direktor sa učiteljima na bokovima nas je proveo školskim hodnicima. Tu sam ja dobila napad istraživačkog novinarstva. I pripitala direktora da li bih mogla da o popričam i sa decom i snimim ih. Direktor se srdačno nasmešio do ušiju, pribočnici su ga podržavali, naravno da bih mogla...kako da ne... samo časovi su...ali nema veze, ući ćemo na jedan...koju decu želim da snimam, pitao je direktor? Kako koju, pa, decu iz škole...meni je svejedno, vi odaberite...Naravno, klimao je direktor i uveo nas u jednu od učionica, četvrti razred. Učiteljica se trznula, deca zašumorila, delegacija je srdačno objasnila...učiteljica je klimnula, ja sam krenula sa mikrofonom okolo...deca su ćutala...a onda sam videla da crvene i gledaju delegaciju i pitala da li bi mogli da me ostave samu sa decom, stide se očito. Naravno, rekao je direktor, sačekaćemo, samo napred...Mamula i Ivanov su dobacili da me čekaju pred vratima, pa idemo u fabriku. Opštinarka se jedina vrtela nervozno, oklevala pored vrata, a onda ipak izašla. Učiteljica je ostala.

 

Kada su svi izašli napolje, deca su progovorila. Na mene se usuo plaz odgovora na pitanje, koje sam se trudila da bude što jednostavnije, ipak su oni tek četvrti razred...«Kako vam je u školi, družite se?..« Odgovori su bili takvi da se ispostavilo da su ta deca mnogo starija od mene. Kakvo druženje, kakvi bakrači. Odeljenja su podeljena, nema mešovitih. Deca iz srpskih ne izlaze na odmore. Ne idu na sekcije. Ne štrikaju, ne lepe, ne pletu zajedno. Pravo kući i uvek više njih. U suton ne izlaze. Bioskop? Kakav bioskop, crni...nema bioskopa, nema ničega. Nema ljubavi, nema klime, nema...ničega. Učiteljica je ćutala i gledala kroz prozor. Nisam mogla da ulovim njen pogled u traženju pomoći. Ipak su oni tek četvrti razred. A, onda je progvirila opštinarka, oči su joj bile od straha kao tacne, šištala mi je da izađem napolje, da su Ivanov i Mamula otišli u fabriku bez mene...da sam ostala sama...Učiteljica je ustala i ućutaloj deci proglasila sedenje, ni makac. Za nekoga ko je do juče klipsao po Beogradu i samo na dnevniku slušao da se negde nešto po Kosovu dešava i da...sve je bilo čudno i nekako preterano...

 

Kada sam izašla iz učionice, pred vratima me je čekao školski odbor, sa direktorom na čelu. Ivanova i Mamule nije bilo. Direktor se više nije smejao.

 

-        Ko vam je dozvolio da snimate srpsku decu?

-        Vi, uostalom rekli ste da su mešoviti razredi, otkud sam ja znala ko u ovom sedi, vi ste me uveli unutra...

-        Dajte snimak...

 

Tu je naravno proradio moj novinarski ponos, ne snimak ne dam, mogu samo svom uredniku da ga dam...opštinarka mi je korak po korak nestajala iz vidokruga, povlačeći se nazatke, uz uplašen pogled, ka stepenicama...Direktor je krenuo ka meni, uz reči da iz škole neću izaći dok mu ne dam snimak. I dok sam tandrljala i dalje o tome ko je koga šta pitao, šta dozvolio, šta rekao, shvatila sam da tu nešto ozbiljno ne valja i da mi niz kičmu mili strah. Direktor je već pružio ruku ka mom vokmenu, kad sam shvatila da je najbolje primeniti znanje fizičkog vaspitanja. Zagrebala sam tutnjem niz stepenice kao poparena, preskačući sve po tri, nadajući se da me neće skupljati u komadima ako se samo sapletem...u prizemlju sam kroz staklena vrata ugledala opštinarku kako štrika kao zec iz školskog dvorišta...za mnom je galopirao školski odbor, na svu sreću bitno sporije...dovoljno sporo da pre njih stignem do domara koji je nikao između mene i vrata...

 

-        Direktor je rekao da vi ne smete da izađete iz škole...

-        Meni je rekao da moram napolje odmah, slagala sam u trenu i naivni domar je poverovao, sklonio se taman da se provučem kao belouška kroz jedva otvorena vrata....

 

Opštinarka je vodila u trci sa preponama, već stigavši u fabričko dvorište, za njom sam ja iznenađivala samu sebe sopstvenom brzinom, za mnom je trčao domar, za domarom školski odbor na čelu sa direktorom...U konferencijsku salu sam upala sa minimalnim kašnjenjem za opštinarkom koja optrčala sto i zalepila se bezbedno za zid...Ivanov, Mamula i fabrička delegacija su se sastravili kad sam za njom, sa dušom u nosu upala i ja...da nije bilo opštinarke verovatno bi pomislili da sam prolupala, ovako smo u duetu, dahćući, odjecale da me juri školski odbor...koji je upravo stigao do vrata...shvativši da je opštinarkino iskustvo potvrđeno vredno poštovanja, ja sam za svaki slučaj štuknula iza stola i zalepila se za nju. Fabrička delegacija je bila u šoku. Ivanovu su pale roletne i izguravši školski odbor napolje, tresnuo je vrata za sobom. Mamula je zaprepašćeno treptao, napolju se čulo siktanje...Ivanov se vratio besan kao ris. Školski odbor je nestao...zvanična poseta sa planiranim superlativima je bila očito pokvarena realnošću...

 

I onda dobih ovaj mejl...direktor zatvorio novinare u školu. U tom istom Uroševcu. Srba koliko čujem tamo više ni nema. Jesu li i ovi novinari samo radili svoj posao kao ja nekada? Ili je ipak najveći problem u tome što nisu bili dovoljno brzi...

 

 

 

 



Komentari (238)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:22 10.09.2010

Da nisu

ušli u srpski razred pa videli da nema nikoga?

Prvi!
kec.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:32 10.09.2010

Re: Da nisu

Sedi i pozovi roditelje.
freehand freehand 23:34 10.09.2010

Re: Da nisu

Jelica Greganović
Sedi i pozovi roditelje.
Sed. (onomatopeja sedAnja (sedam na kralja!))

Maammmooooo!
Tatttoooo!
mlekac mlekac 23:25 10.09.2010

Bezalo to

al' sa casova fizickog! A sad im direktor kriv sto ne umeju da trce!

Pazi kad se ne bih zapanjila da je u pitanju ista skola. Doduse, za direktora je vec malo komplikovanije - mislim, ipak su prosle 22 godine, mada...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:34 10.09.2010

Re: Bezalo to

Jedino čega ne mogu da se setim je ime škole...danas sam guglovala da vidim kako izgleda ta...al nisam videla ona staklena vrata...mada ni fotke nisu neke...ali nisam prosto mogla da verujem kad sam videla vest...pravo da ti kažem ne znam ni kako je uspeo da ih nagura u učionicu, a ključeve valjda uvek nosi sa sobom?
Unfuckable Unfuckable 23:27 10.09.2010

troll o'ma

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:35 10.09.2010

Re: troll o'ma

I to sam danas videla, ne znam kakva je to manija zaključavanja...
Unfuckable Unfuckable 23:43 10.09.2010

Re: troll o'ma

nije što sam blizu tih u TH pa mogu u ruku mnogo vatre mogu da stavim da su čisti, nego celokupna vest zaista impresionira znakovitošću neizrečenog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:45 10.09.2010

Re: troll o'ma

Pravo da ti kažem, možda nisam obratila dovoljno pažnje na tu vest, uglavnom sam se bavila ovom koincidencijom slučajnosti, a šta je neizrečeno?
freehand freehand 23:49 10.09.2010

Re: troll o'ma

kada su novinarka Valentina Ahmeti i njen kolega, Arben Restelica snimali novinarski prilog u Ferizaju, odnosno Uroševcu, na Kosovu. Valentina i Arben su delove ovog priloga radili i u tamošnjoj osnovnoj školi »Gjon Sereci«, gde su snimali


Ma sad sam ja izguglao pravu vest
" kada su novinarka Valentina Ahmeti i njen kolega, Arben Restelica snimali novinarski prilog u Ferizaju, odnosno Uroševcu, na Kosovu. Valentina i Arben su delove ovog priloga radili i u tamošnjoj osnovnoj školi »Gjon Sereci«, gde su snimali delove materijala za dokumentarni film "Stazama Jelice Greganović Mojce"...

Lažna te skromnost nikuda odvesti neće, zaista ti kažem.
Unfuckable Unfuckable 23:50 10.09.2010

Re: troll - kraj

pa snimi ko je nezadovoljni klijent (i sve ostalo što ide uz to)
tj ovaj deo:
"Velička Mitova, međutim, navodi da je agencija sa pomenutom inspektorkom već imala problema i to pre dve nedelje.
Tada, kako tvrdi, nije ustanovljen prekšaj na osnovu prijave putnika Vuković Dušana, koji je savetnik u Ministarstvu ekonomije, ali je inspektorka tražila da mu vrate deo novca preteći kaznom od milion dinara, oduzimanjem licence i drugim posledicama.
“Razgovarajući sa gospođom Gordanom, rekla sam joj da smatram da ona zloupotrebljava svoj položaj u svrhu dobijanja određenog novca ili naknade, pod pritiskom i ucenom, što ja nazivam reketom”, kazala je Mitova."

koliko ja kapiram te organe, turistička inspekcija je pri Ministarstvu ekonomije.


"Stazama Jelice Greganović Mojce"...


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:54 10.09.2010

Re: troll o'ma



Ne'š verovati, ali kasniji događaji su još više ličili na film...doduše romantičnog karaktera i vrlo preloman u mom životu...al' nećemo sad o tome, ostanimo na dokumentarcu...

A, ovo drugo...s'vatam sad, nisam ni obraćala pažnju...al' opet, šta je mislila da postigne zaključavanjem? U stvari, ona koliko sam načula tvrdi da ih nije ni zaključala...
freehand freehand 00:36 11.09.2010

Re: troll o'ma

Ne'š verovati, ali kasniji događaji su još više ličili na film...doduše romantičnog karaktera i vrlo preloman u mom životu...al' nećemo sad o tome, ostanimo na dokumentarcu...

"... ja sam za svaki slučaj štuknula iza stola i zalepila se za nju. Fabrička delegacija je bila u šoku. Ivanovu su pale roletne i izguravši školski odbor napolje, tresnuo je vrata za sobom. Mamula je zaprepašćeno treptao, napolju se čulo siktanje...Ivanov se vratio besan kao ris i rekao:
"Niko ne sme da te bije!"
"
Istraga se nastavlja, a o rezultatima će javnost blagovremeno biti obaveštavana. Ovo samo dokazuje da u u cara Trojana kozje uši a da su u direktora ferizajske škole kratke noge, kad mu omladinska novinarka tako utekne iz zmajevog gnezda.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:41 11.09.2010

Re: troll o'ma

Zaboravio si da je Mamula odgovorio "Ne čujem dobro"...
freehand freehand 00:48 11.09.2010

Re: troll o'ma

Jelica Greganović
Zaboravio si da je Mamula odgovorio "Ne čujem dobro"...

Nisam ja ništa zaboravio. Zaboravljanje je ispod moje crvene linije po pitanju saznavanja pune istine.

Uključili su se Domazet, kao i Skali i Molder, koji upravo u tajnu torturnicu negde na području Borče-Grede sprovode još jednog potencijalnog svedoka, slovenačkog omladinskog funkcionera iz onog vremena.
Freedom of Information Freedom of Information 05:33 11.09.2010

Re: troll o'ma

vaskoliko zaključavanje

Prilog za zanimljivu tezu, npr. o jedinstvu (ne)kulturnog prostora?
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:59 11.09.2010

Re: troll o'ma

Prilog za zanimljivu tezu, npr. o jedinstvu (ne)kulturnog prostora?

Ili o podsvesnom konsenzusu "Sve to treba zaključati".
blogovatelj blogovatelj 00:02 11.09.2010

Ili je nemir, ili je strast...

Nisi jedina koja je intervjuisala ljude na Kosovu u to vreme.
Posebno obrati paznju na Zvonimira Stosica, clana predsednistva omladine Kosova...
Ne znam je li neki Stosketov rodjo

Jelica Greganović Jelica Greganović 00:14 11.09.2010

Re: Ili je nemir, ili je strast...

Znam za ovo Stošić je
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:34 11.09.2010

Re: Ili je nemir, ili je strast...

moj omiljeni prilog :)
onoliko me je inspirisao dok sam bila na kosmetu
blogovatelj blogovatelj 00:08 11.09.2010

A razglednica...

Lepaaaaaaaaaaaa...

Ima nemalterisane kuce, ima kola, kockaste zgrade...
I nebo kakvo niko nema...
Bas onako lepo...
malasneki malasneki 19:44 11.09.2010

Re: A razglednica...

ima zena, ima sve...
Domazet Domazet 00:32 11.09.2010

Dobro bre Jelice...

...kakav je ovo nachin? Ti kao nemash pojma da se tvoja poseta sa trchanjem desila vishe od godinu dana posle septembra 1987!? Shto je bilo vishe nego dovoljno vremena da se predvidi shta ce se desiti nepunih godinu dana posle tvoje posete. Nemoj tu da se pravish naivna, kao otkud tu podele i slichno...Samo si izvredjala jadnog direktora koji se ponashao potpuno opravdano. Sad ce lepo da te sredi Grof ili neko od blogovskih mladunaca koji se odlichno secaju dogadjaja i deshavanja od pre njihovog rodjenja. Kad mene nisi prevarila kako cesh tek njih...
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:43 11.09.2010

Re: Dobro bre Jelice...

Ma, bila sam i ja sama sebi sumnjiva...i šta si navalio sa tim godinama, one nisu tako važne, kakvi mladunci...
Domazet Domazet 00:55 11.09.2010

Vala bash...

Jelica Greganović
Ma, bila sam i ja sama sebi sumnjiva...i šta si navalio sa tim godinama, one nisu tako važne, kakvi mladunci...
...shta mi bi da spomenenem mladunce. Ali kad vec jesam, vidim da je tvoja princeza tu skoro napunila 17. Moja ce za mesec dana. Ja izgiboh od ove moje, kako ti pretichesh? Kazi kojom prilikom, nemoj ovde da ne trolujemo...
cbronson cbronson 09:15 11.09.2010

Re: Dobro bre Jelice...

Sad ce lepo da te sredi Grof ili neko od blogovskih mladunaca koji se odlichno secaju dogadjaja i deshavanja od pre njihovog rodjenja. Kad mene nisi prevarila kako cesh tek njih...

da, ali ima i mladunaca vrsnih povijesničara... pa ako se, nekim slučajem, nešto i dogodilo pre njihovog rođenja onda je to www svakako zabeležio.

ne treba potcenjivati ulogu interneta kao medija koji političke stranke koriste u okviru kampanje... setimo se samo devedesetih i televizije kao medija koji je milošević obilato koristio i kakav je uticaj takva televizija ostvarivala na gledaoce. u to vreme je ključni argument glasio - bilo u dnevniku. opozicija je takav argument razbijala lupanjem u šerpe svako veče u pola osam.
danas opet imamo jedan deo nemisleće populacije koja zdravo za gotovo prihvata ono što pročita na internet portalima, sve je isto u smislu informisanja kao devedesetih, jedino je medij sada internet a ne televizija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:02 11.09.2010

Re: Vala bash...

Mož' da trolujemo, neće niko da nas juri, možda nas eventualno zaključaju admini, al' navikli smo...Izgibomo i mi, šta da ti kažem sapatniče, sve razumeš...od ušiju i džepova će nam samo froncle ostati dok ona izraste...
maca22 maca22 08:14 11.09.2010

Kakva prica

Kakva prica.
A nacin kako je ispricana.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:22 11.09.2010

Re: Kakva prica

Ima priča i par nastavaka:
A, onda su nas, nakon razgovora u fabrici, gde smo saznali da u istoj curi med i mleko, odvezli u neko selo...u međuvremenu je počelo da sutoniše i Uroševac je izgledao kao grad duhova, svi nestali, prazno...izrktali smo se po nekim džombama i gudurama kroz mrak mrkli, a kiša je počela da kapitulirava u korist snega. Kroz blato do članaka, koje se lepilo kao testo za uštipke, ušli smo u seoski objekat zvani škola.
Tamo su, uz sveće, sedeli odbornici. Rubens bi iz groba ustao da vidi i ovekoveči to ubogo svetlo i lica. Tu smo ponovo čuli da je sve lepo i divno i da oni, mahom Albanci, svoje Srbe vole i obožavaju, da suživotuju tako da hipi pokret može da crkne od zavisti i samo moli mustru za tu ljubav...uostalom, evo vidite...onda se negde iz pozadinskog mraka digla jedna osoba muškog pola i domilela do katedre. Tu je probala da demonstrira nešto što je ličilo na osmeh, uz prateće klimanje glavom, koje je potvrđivalo gore pomenutu ljubav i suživot. Osoba je bila lokalni Srbin, koji nam je to i rekao tonom "ja sam osoba A, Srbin", dodavši u par prostih rečenica u prezentu, da se oni stvarno vole.
Sledilo je kukulevčenje i razvoj glagola "nemamo", koje je kulminiralo u nemanju struje. Selo nema struju, zato i sedimo uz sveće...ali, nema veze, međuetnički mogu da se vole i bez struje.
To je trajalo oko par sati. Mamuli se kičma savila u šesticu, jer je pokušavao da sve to zapiše u onom mraku. Kad se završilo, uz spontani aplauz seoskog odbora, bili smo pušteni da se konačno vratimo u Prištinu. Izlazeći iz sela, što je mnogo više ličilo na vožnju tunelom jer je seoski put vodio između dvo i više metarskih zidina, Mamula je postavio pitanje dana. Doduše, šoferu, Ivanovu i meni.
- Kako nemaju struju kad gori lampa?
Tek tada smo primetili da uprkos nemanju struje, uz seoski put gori nekoliko uličnih svetiljki. Čudo!
U Prištinu smo dobauljali oko ponoći, sažvakani opštom ljubavlju, ulepljeni blatom...svi ostali su došli još popodne i jeli, pili, družili...da nije bilo Ivanova koji je funkcionerski nadao dreku, ponovo bismo ostali bez večere...što, uzevši u obzir da ceo dan nismo ni videli hranu, nije bila mala stvar.
maca22 maca22 12:47 11.09.2010

Re: Kakva prica

Jelica Greganović

Mamula je postavio pitanje dana. Doduše, šoferu, Ivanovu i meni.
- Kako nemaju struju kad gori lampa?
Tek tada smo primetili da uprkos nemanju struje, uz seoski put gori nekoliko uličnih svetiljki. Čudo!

Ima li neka hipoteza kao odgovor?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:01 11.09.2010

Re: Kakva prica

Ljubav?
Unfuckable Unfuckable 15:22 11.09.2010

Re: Kakva prica

Ljubav?

s obzirom da sam siguran a i nekako je potvrđeno da su se Domaći sasvim dobro snalazili u mraku, pretpostavljam da je u pitanju čista filantropija tj briga prema došljacima.
Ili onima koji žele da odu, da mogu da pogode put.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:24 11.09.2010

Re: Kakva prica

Moguće...po Sremcu, da ne natrče na budžaci, će da izedu ćuteci u tminu.
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:37 11.09.2010

Re: Kakva prica

Jelica Greganović

- Kako nemaju struju kad gori lampa?

e ovoga se sećam... kad si mi onomad prčala a ja se čudila kako je sve isto i posle onoliko vremena
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:50 11.09.2010

Re: Kakva prica

Zdravo Anči! Sve se menja sem kamenja. I lampi.
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:36 11.09.2010

Re: Kakva prica

Jelica Greganović
Zdravo Anči! Sve se menja sem kamenja. I lampi.

i naravno - blata
yugaya yugaya 20:46 11.09.2010

Re: Kakva prica

Mozda nisu ulicna rasveta i selo u istoj grupi
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:39 11.09.2010

Re: Kakva prica

Biće da je to

Troll

Živce mi pokidaše sa Turskom, zadnji minut sam provela na balkonu, zaradi mentalnog zdravlja, al' me đavo naterao da se vratim na one pola sekunde...pa je l' nije ono bio faul na kraju?!
cbronson cbronson 21:42 11.09.2010

Re: Kakva prica

Živce mi pokidaše sa Turskom, zadnji minut sam provela na balkonu, zaradi mentalnog zdravlja, al' me đavo naterao da se vratim na one pola sekunde...pa je l' nije ono bio faul na kraju?!

nije, čista rampa...
NNN NNN 21:52 11.09.2010

Re: Kakva prica

pa je l' nije ono bio faul na kraju?!
Faul je bio 4.5 sekunde pre kraja, ali ne u turskoj.
maca22 maca22 22:25 11.09.2010

Re: Kakva prica

:'(
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:29 11.09.2010

Re: Kakva prica

Faul je bio 4.5 sekunde pre kraja, ali ne u turskoj.

tompinchns tompinchns 08:19 11.09.2010

Jeza...

I ja sam baš te '88, u ranu jesen, bila na Kosovu, prvi i poslednji put, sa slavistima iz celog sveta koji su te godine, osim u Beogradu i Novom Sadu, boravili i u južnoj pokrajini. Malo i odabrano smo videli, ali me je i tada hvatala nelagoda od onoga što se krilo iza visokih zidova i od čudnih grupica muškaraca koji su po Prištini sedeli, okupljeni naizgled bez cilja i pravog razloga. Nas su proveli za četiri-pet dana kroz Prištinu, Peć i još koje mesto, sve do Brezovice, koja je izgledala van sveta i vremena, kao da se ništa ne dešava. Tvoja priča i neverovatna koincidencija s onim što se desilo albanskim novinarima, ma koliko izgledalo "bezazleno", uz happy end (kako to bezveze zvuči), prosto mi je jezovito. Direktor škole je i dalje tu gde je i bio, ali živo me zanima šta je s "opštinarkom"! Njena zebnja i njen strah su me nekako dotakli više nego tvoje bežanije! Ona je s tim morala da živi!
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:30 11.09.2010

Re: Jeza...

Skoro bi se kladila da opštinarke više tamo nema. Već tada je bila tako isprepadana opštom ljubavlju, da sumnjam da je dugo izdržala.
Obren Markov Obren Markov 09:14 11.09.2010

Preporuka

na tekst
a i na brzinu u nogama, onomad
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:34 11.09.2010

Re: Preporuka

Hvala Obrene, da sam znala da je fizičko toliko koristan predmet, više bih se trudila...mada, neposredno pre toga sam već imala kratku vežbu, za vreme demonstracija radnika "Zmaja" u Beogradu, tad sam iz Pionirskog parka, sa press kartom u zubima, trčala preko Bulevara u duetu sa nekim postarijim novinarom. Ne treba zanemariti činjenicu da je taj trk bio sa preponama-žardinjerama, a da su nas kod skupštine, na cilju, čekale marice i ekipa u kožnim manitilima do poda...
gedza.73 gedza.73 14:21 11.09.2010

Re: Preporuka

za vreme demonstracija radnika "Zmaja" u Beogradu, tad sam iz Pionirskog parka, sa press kartom u zubima, trčala preko Bulevara u duetu sa nekim postarijim novinarom

Za malo brža od 'postarijeg novinara', pa kad njega stignu i malo se pozabave sa njim, ti stigla u slobodu.

Ljukava si ko ljisica.
expolicajac expolicajac 17:44 11.09.2010

Re: Preporuka - Zarad istine

na cilju, čekale marice i ekipa u kožnim manitilima do poda...

Kožni mantili su već tada bili prevaziđeni. Pretežno su se nosile vijetnamke, a oni malo "in" su nosili belgijske jakne od prevrnute kože.
A kad se otvore arhivi videćeš kakav si junak bila Ma kakav junak JUNAČINA.
Inače tekst ti je po običaju fantastičan. Ali ništa nam nisi napisala kako si jurila Tadića po Slovoniji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:53 11.09.2010

Re: Preporuka

Za malo brža od 'postarijeg novinara'

More, on mi i rekao da trčimo i da stavim press kartu u usta, "Dok je ti posle nađeš i objasniš da si novinar, boš posla, nego u zube i trk"...prvih metara sam lojalno trčala uz njega, a onda me ponelo, pa kad sam poletela preko žardinjera procvetalih, ko lasta.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:59 11.09.2010

Re: Preporuka - Zarad istine

Kožni mantili su već tada bili prevaziđeni.

Svega mi, tad su kod skupštine, stajale marice u jatu, i bilo ih je u tim mantilima, ako nisu bili panduri, da Laza nije puštao za vikend?
A kad se otvore arhivi videćeš kakav si junak bila

Da...nisu mogli da me stignu od junaštva...biću jedan od najbržih junaka u arhivi. Još ako mi ubroje da sam tad kod skupšine trčala bogaljiva u jednu ruku, jer sam po drugoj popila pendrekom pre toga, još ću i da dobijem neku značku, možda me se seti neko za Dan bezbednosti...
Tadića nisam jurila, nije begao.
Fala
Obren Markov Obren Markov 18:05 11.09.2010

Re: Preporuka

prvih metara sam lojalno trčala uz njega, a onda me ponelo


Da ne beše nekako 'vako ?

cbronson cbronson 18:11 11.09.2010

Re: Preporuka - Zarad istine

Kožni mantili su već tada bili prevaziđeni.

Svega mi, tad su kod skupštine, stajale marice u jatu, i bilo ih je u tim mantilima, ako nisu bili panduri, da Laza nije puštao za vikend?

možda si bila u matriksu? neo, triniti, agent smit... marice ko hobotnice...
gedza.73 gedza.73 18:41 11.09.2010

Re: Preporuka

prvih metara sam lojalno trčala uz njega, a onda me ponelo, pa kad sam poletela preko žardinjera procvetalih, ko lasta.

Kako da ti napišem komplimet a da on ne zvuči banalno?
Bravo, za komentare, za stavove, za stil pisanja.

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:44 11.09.2010

Re: Preporuka - Zarad istine

možda si bila u matriksu?

Možda, a takvo je doba i počinjalo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:46 11.09.2010

gedzo,

fala zemo
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:42 11.09.2010

Re: Preporuka

Da ne beše nekako 'vako ?

More, ta reklama je čista prevara, oni uvek brže trče bez patika, majstori. Al' taj rad...jedino što smo mi trčali od lava ka lavici.
filvas filvas 09:14 11.09.2010

Čizma glavu čuva

Pretpostavljam da je mrznja prema Srbima i tada, kao i danas, bila izazvana srpskim zlocinima, etnickim ciscenjem, zanemarivanjem razvoja albanskih opstina, sve u svemu jednom opštom srpskom krivicom.

freehand freehand 10:00 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

filvas
Prtpostavljam da je mrznja prema Srbima i tada, kao i danas, bila izazvana srpskim zlocinima, etnickim ciscenjem, zanemarivanjem razvoja albanskih opstina, sve u svemu jednom opštom srpskom krivicom.


Polako samo, paranoja je zarazna stvar.
Takvo ponašanje, "budnost" prema svima koji dolaze iz spoljnog sveta a naročito, specijalno i posebno prema medijima - karakteistika je za sve takve zajednice; nepoverenje prema "stranom svetu", makar to bila i komšijska zgrada ili ulaz nije neobično ni na Novom Beogradu, kamoli u Ferizaju tih godina.
Samo kad se setim kad je mene slalo da pravim razgovor sa vojnicima a za 22. decembar... Onaj slatkiš od majora -bezbednjaka sa ličanskim prezimenom što me sve sa osmehom, snebivajući se sve ko Juraja Hip, zapitkuje - a šta ću ja njih da pitam, a zašto bih ja to sa njima nasamo, a što ne bih pitao, na primer...
A onda se Juraja u trenu pretvori u ognjenog zmaja bezbednjačkog što bljuje vatru leskovačku ričući kako će me(iako civila) na Vojni sud jerbo ne pristajem da mi on suflira...
Zlatna vremena!
Ih, ta divna bezbedOnosna kultura, kako je to nekad bilo negovano... A vidi sad! Šeta ko kako hoće, piše šta hoće, trtlja i blebeće. Raduje me da u Ferizaju budnost nije opala, da znate.

BTW - javljaju iz Borče da je Slovenac - omladinac propevao.
Sad još da ga nauče da pleše pa na You Tube sa njim.

P.S. Kažu da samo mrmlja i trabunja neke nepovezane besmislice: "Naše... Za naše.... kiflice... Navijam... majke mi... Ua dežela..." Izgleda da je ipak tvrd orah i da će morati razni eksperti da se pozabave dešifrovanjem ovih poruka.
filvas filvas 10:25 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Polako samo, paranoja je zarazna stvar.

Sinak, ja sam govorio o aparthejdu i represiji nad Srbima u sopstvenoj državi. Kao nauk svima onima koji pričaju budalaštine o tome kako je Srbija navodno izgubila moralno pravo na Kosovo zbog Miloševića.
freehand freehand 10:34 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

filvas
Polako samo, paranoja je zarazna stvar.

Sinak, ja sam govorio o aparthejdu i represiji nad Srbima u sopstvenoj državi. Kao nauk svima onima koji pričaju budalaštine o tome kako je Srbija navodno izgubila moralno pravo na Kosovo zbog Miloševića.

Tatice, iskustvo govori da aparthejd može biti slojevita stvar, ko lukac, da prostiš. U Srbiji se mendelalo, tako rekuć, i na Terazijama, kolko do prekojuče.
A ja Jeličinu priču doživljavam kao paradigmu ksenofobije i straha od medija,a udrobljeno, dizvinete.

ne mora se ozbiljno kosovati i metohijati baš na svakoj bogovetnoj temi na ovom blogu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:37 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

P.S. Kažu da samo mrmlja i trabunja neke nepovezane besmislice: "Naše... Za naše.... kiflice... Navijam... majke mi... Ua dežela..." Izgleda da je ipak tvrd orah i da će morati razni eksperti da se pozabave dešifrovanjem ovih poruka.

Taj se izvuko, turskim trojkama, inače bi bio na manastirskom postu. Sad sam prešla na Princa, Hrvata i objasnila mu da pazi za kog navija, inače nema supice, ni bureka sa mesom, ni...
krkar krkar 11:11 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Tatice, iskustvo govori da aparthejd može biti slojevita stvar, ko lukac, da prostiš. U Srbiji se mendelalo, tako rekuć, i na Terazijama, kolko do prekojuče.


Kosovski lukac je bio mnogo golem i mnogo ljut, što ga više guliš to više plačeš. I shvatiš ubrzo da, za kim god plakao, plačeš ti.

Sredinom 80-ih, u sivo doba Milke Planinc i inih živih leševa SKJ preostalih posle Titove smrti, dakle pre Slobe, pre Knjige o Milutinu... kao student sam bio u organizacionom odboru onih -ijada. I tako se nešto išlo okolo od Triglava do Đevđelije, dogovaralo kako i gde ćemo da se studendružimo... Dođe red na sastanak u Prištini. Moj prvi odlazak u Prištinu od detinjstva, dakle prvi kao svesnog bića.

Trebalo je tamo da podnesem neki bezvezni formalni izveštaj o nekim pripremama za -ijadu. I pripremim ja konkretne podatke, vidim ukupno 5 rečenica, sine mi, uzmem napišem, dam još u BG drugu Albancu da mi prevede, uvežbam s njim čitanje, naučim napamet, probam, on kaže dobro je... Uzmem ja onaj izveštaj na srpskom i iskopiram u 20-ak primeraka koliko je delegata i ponesem.

Dođemo u Prištinu, sastanak na fakultetu. Pozdravi nas prorektor Albanac na srpskom. Pozdravi nas dekan Albanac na srpskom. Pozdravi nas prodekan za nešto Srbin na srpskom. Pozdravi nas student prodekan (ili predsednik omladine, ne sećam se više) Albanac na srpskom. Okrenem se ja kolegi do mene, iskusnijem, pitam ga "a što ni jedan Albanac ne priča Albanski, bar da neko čuje kako to zvuči". Kolega iz Niš, kasnije bio ljuti Slobovac i funkcioner dok na kraju nije pokrao više nego što mu je bilo određeno pa ga šutnuli njegovi, prostreli me pogledom...

Pređemo mi na konkretne stvari zbog kojih smo došli, dogovor gde će te godine -ijada, znala se republika, po redu je bila Bosna ali treba Bosanci da kažu za koje su se mesto odlučili, pa da vidimo šta ima od infrastrukture i šta mož' da se organizuje, koliko para imamo...

Red na mene da izvestim, dignem se ja i na albanskom Prvo da pozdravim domaćine i zahvalim se na lepom dočeku i gostoprimstvu. Svi me gledaju k'o marsovca ali svi ćute. Pa nastavim ja sa izveštajem, na albanskom, sve lepo nabiflao k'o Početak bune na dahije. Kad krene žamor pa krene dobacivanje pričaj srpski u kojem su prednjačili: Srbin iz Bosne, stipendista Titovog fonda, student Prištinskog univerziteta koji za tada već 4-5 godina studiranja slova albanskog nije naučio - kasnije neko mudo u Slobinoj vlasti na Kosovu do otprilike '93 kad je otišao da bude neko mudo u RS dok nije zglajzao kao Krajišnikov pulen, onaj Nišlija budući ratni huškač, kolega Zagrepčanin koji je kasnije postao barakaš (učesnik osnivačke skupštine HDZ-a, osnovanog u nekakvoj baraci). Kako je krenulo dobacivanje okuraži se i Makedonac jedan pa drugi (jedan je osuđen u MK za zločine nad Albancima). Samo se Slovenci nisu bunili.

Završim ja na albanskom uprkos opštoj dreci. Gledam Albance iz Prištine. Samo jednom sam video na licu da mu je drago, svi ostali - a njih je bilo najviše, 20-30 posmatrača kao predstavnika domaćina - gledaju u zemlju, u vrh cipela... Bili su uplašeni. Ja podelim delegatima one fotokopije na srpskom da znaju šta sam pričao, predsedavajući (onaj Bosanac iz Prištine) da pauzu... Svi na mene, šatro prijateljski i nezvanično, što provociram... Nekoliko Albanaca kasnije su mi prilazili, sve po jedan ili dvojica, prilično sramežljivo, da kažu hvala ali sve onako na brzaka, kaži šta imaš i tutanj. Negde predveče šatro slučajno je pored mene seo neki čika kojeg ja šatro nisam prepoznao kao Udbaša, glup k'o tocilo (da su se bar setili da malo pametnije i obrazobvanije zaduže za univerzitet) koji je krenuo šatro spontani razgovor da šatro navodi na to ko me instruira ali sam ga lako i bezbolno ispreskakao i ostavio da se guši u sopstvenoj gluposti...

Tad mi se cela ta farsa zgadila i na prvom sastanku posle (uspešno održane) -ijade dao sam ostavku i tu se završio moj aktivizam.

Toliko o slojevima luka.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:35 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Lukac, fakat...jer, evo mog iskustva, stečenog tom istom prilikom bivanja na Kosovu...kaže meni pred odlazak na Kosovo, kolega Roganović iz Studija B, odakle smo se mi tad emitovali, da se obavezno u Prištini javim njegovom bratu, radi u srpskoj redakciji Radio Kosova. Da mi telefonski broj. Kad smo stigli bilo je kasno uveče, sutradan ja zovem na taj broj, javlja mi se centrala radija. Na albanskom. Ja se izvinim što ne znam i zamolim na srpskom da mi daju lokal broj...glas ponovo na albanskom, ja se opet izvinim i pređem na engleski, pa onda ruski, ni to nije pomoglo...tu se ja opsetim one bede od znanja francuskog...džaba...nije pomogao ni nemački...osoba je insistirala na albanskom...latinski nisam probala, možda je trebalo. Probala sam još tri puta, poslednji put se javio drugi glas, ali ni on nije govorio ni jedan drugi jezik sem albanskog. U to vreme mobilnih nije bilo, a ja nisam uspela da probijem jezičku blokadu i nađem Roganovog brata.
krkar krkar 13:21 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

osoba je insistirala na albanskom...latinski nisam probala, možda je trebalo


I taj lukac sam jeo, nekoliko puta.

Mada, samo do 1999. Posle oslobođenja nikad niko ko je znao srpski nije odbio da ga koristi, tad im je već bilo svejedno. Iako, pretpostavljam, da odem u Llaush i Eperm da bi i tamo bilo onog Jelicinog luka...

Kad već čistimo luka: mlade generacije uopšte ne poznaju srpski. Sve ono što se zahvaljujući pametnoj politici Srbije od 1990. školovalo mimo zvanične matice. Dakle, 1983 godište i nadalje, sada najpropulzivniji demografski segment kolevke srpstva srpski zna koliko i japanski.

Uvek me nanovo oduševi to pametno strateško razmišljanje ove nacije!!!
freehand freehand 13:31 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Dakle, 1983 godište i nadalje, sada najpropulzivniji demografski segment kolevke srpstva srpski zna koliko i japanski.

Pa zato što su okrenuti biznisu i menađmentu. Uče afganistanski i kolumbijski.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:07 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Uvek me nanovo oduševi to pametno strateško razmišljanje ove nacije!!!

Rekla bih da to nema mnogo veze sa bilo kakvom strategijom ove nacije, već one. Jedared je, pred odlazak Crne Gore, tadašnji ministar spoljnih poslova iste, Mića Vlahović, rekao u Ljubljani, "I kad bi Srbijom vladao Dalaj Lama, mi bi tražili nezavisnost." Verujem da posle veka borbe za nezavisnost, kao nacionalnog projekta, bi bez obzira na bilo kakvu strategiju ove nacije, ona nacija odbila da uči srpski ili na srpskom.
krkar krkar 14:24 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Jelica Greganović
Uvek me nanovo oduševi to pametno strateško razmišljanje ove nacije!!!

Rekla bih da to nema mnogo veze sa bilo kakvom strategijom ove nacije, već one. Jedared je, pred odlazak Crne Gore, tadašnji ministar spoljnih poslova iste, Mića Vlahović, rekao u Ljubljani, "I kad bi Srbijom vladao Dalaj Lama, mi bi tražili nezavisnost." Verujem da posle veka borbe za nezavisnost, kao nacionalnog projekta, bi bez obzira na bilo kakvu strategiju ove nacije, ona nacija odbila da uči srpski ili na srpskom.


Ima, ima. Upravo zbog gluposti srpske nacije i njene nesposobnosti da stavi prst na čelo svi ostali su pobegli.

Mali, sasvim suptilni, pokazatelj te nesuptilnosti je da čak i ti (verovatno nesvesno/podsvesno) čoveka koji se zove (tačnije nadimlje)) Mićo prekrštavaš u Mića.

I ja sam siguran da bi Albanci na Kosovu izvan srbijanske vlasti (od '99) odbijali da uče srpski ili na srpskom. Ali dok je država Srbija tamo vladala gvozdenom pesnicom, od 90. do 99. - dozvolila je da Albanci ne uče ni srpski ni na srpskom. Pritom su i država i građani bili uvereni da su time jako zeznuli Albance.

E, o tome ja govorim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:10 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Upravo zbog gluposti srpske nacije i njene nesposobnosti da stavi prst na čelo svi ostali su pobegli.

Slažem se da je srpska nacija bila glupa i nesposobna, jer da je imalo mislila bi gledala svoja posla i ne bi svoju državnost žrtvovala za tuđe dugoročne snove o konačnom sticanju države (sem Crne Gore).

Mali, sasvim suptilni, pokazatelj te nesuptilnosti je da čak i ti (verovatno nesvesno/podsvesno) čoveka koji se zove (tačnije nadimlje)) Mićo prekrštavaš u Mića.

Ne zove se on Mićo, nego Miodrag, a ja ga zovem onako kako se on meni predstavio - Mića, i ne samo meni, nego i drugima, pre dvadesetak godina u Bgd, kako su ga kod kuće zvali, nisam se bavila, niti je on to tražio, kao što ni ja njega nisam ispravljala kad me je zvao imenom sa pogrešnim akcentom ili ga skraćivao potpuno crnogorski. Kao što ni dan danas ne ispravljam Slovence kad potpuno pogrešno izgovaraju moje ime, ni Hrvate kad me zovu Jele, verujući rečima moje prababe, "Zovi me i loncem, samo me nemoj razbiti".
Al' ne mogu da izdržim, ako postoji čovek kome dobro stoji igra rečima zove-nadimlje, onda je to Mića, da, on se ne zove, on se nadima.
Ali dok je država Srbija tamo vladala gvozdenom pesnicom, od 90. do 99. - dozvolila je da Albanci ne uče ni srpski ni na srpskom.

Zato sam ovde među komentarima napisala da sila nikom sreće nije donela, nije ni Srbima, a neće ni njima.
antioksidant antioksidant 18:12 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Upravo zbog gluposti srpske nacije i njene nesposobnosti da stavi prst na čelo

cela nacija je glupa i nesposobna da stavi prst na celo
krkar krkar 18:19 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Al' ne mogu da izdržim, ako postoji čovek kome dobro stoji igra rečima zove-nadimlje, onda je to Mića, da, on se ne zove, on se nadima.


Znam ga preko 20 godina, uvek se nadimao a sad se naduo da pukne.

Kad malo bolje razmislim, znajući ga, uopšte ne sumnjam da se nekada predstavljao kao Mića. Ne bih sumnjao ni da si mi rekla da se predstavljao ni kao Pančen Lama. Ni kao Shkelzen...
krkar krkar 18:23 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

cela nacija je glupa i nesposobna da stavi prst na celo


Elite koje celom nacijom rukovode već 20+ godina (bogme skoro i 30) po pitanju Kosova nisu stavile prst na čelo.

A je li nacija pametna ili glupa što ih i dalje trpi i bira sve iteracije iste forme idiota - to prepuštam sudu blogstva vaskolikog.
krkar krkar 18:27 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Slažem se da je srpska nacija bila glupa i nesposobna, jer da je imalo mislila bi gledala svoja posla i ne bi svoju državnost žrtvovala za tuđe dugoročne snove o konačnom sticanju države (sem Crne Gore).


A što baš samo Crne Gore?

a) - Crnogorci su Srbi
b) - Crnogorci su manje vredni
c) - Crna Gora je "prirodni protektorat Srbije"
d) - Crna Gora je mala pa bi Srbija neki rat mogla i da dobije?
e) - ........................(upisati odgovor)
maca22 maca22 18:31 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Oni su imali drzavu. :)
freehand freehand 18:38 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

A što baš samo Crne Gore?

Jedina imala državnost do I sv. rata?
cbronson cbronson 18:50 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Ne zove se on Mićo, nego Miodrag,


reći za miodraga da je mića je marker nepismenosti jelice. ako se miodrag nekome predstavio kao mićo onda je to učinio sa razlogom njemu znanim i onome kome se tako predstavio.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:51 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

a sad se naduo da pukne

Pa, vidi, malo li je biti ambasador u Vašingtonu, na ovu krizu i skupoću. Što rekla jedna moja ovdašnja drugarica, mora da ide sa bukagijama naokolo, da ga ego-helijum ne bi odneo u nebesa.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:53 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

reći za miodraga da je mića je marker nepismenosti jelice.

Bronsone, meni se Miodrag predstavio kao Mića negde 1985/86. Pismen, nepismen, Mića.
krkar krkar 18:55 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Pa, vidi, malo li je biti ambasador u Vašingtonu, na ovu krizu i skupoću. Što rekla jedna moja ovdašnja drugarica, mora da ide sa bukagijama naokolo, da ga ego-helijum ne bi odneo u nebesa.


Naduo se on da pukne još debelo pre Vašingtona, za prvoga mandata u NY. Otad valjda nosi odela na lastiš. Ili od lateksa. I bukagije, narafno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:47 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Naduo se on da pukne još debelo pre Vašingtona

Trebalo je da ga vidiš za vakta ministrovanja...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:51 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

a) - Crnogorci su Srbi
b) - Crnogorci su manje vredni
c) - Crna Gora je "prirodni protektorat Srbije"
d) - Crna Gora je mala pa bi Srbija neki rat mogla i da dobije?
e) - ........................(upisati odgovor)


e) - Jer je Crna Gora do WW1 već imala svoju državu i svoju državnost, kao i Srbija poturila za druge.

A, prva tri odgovora su zaista nepotrebno poturanje, ja sam od srca podržavala crnogorsko odvajanje, jer ne samo da je trebalo ispoštovati njihovu želju da ponovo imaju svoju državu, nego mi nikako nisu bile ni jasne "srpske patriote" kojima je smetalo što će svoju državnost, pa makar i tim činom, i Srbija konačno dobiti nazad.
krkar krkar 21:59 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Jelica Greganović
a) - Crnogorci su Srbi
b) - Crnogorci su manje vredni
c) - Crna Gora je "prirodni protektorat Srbije"
d) - Crna Gora je mala pa bi Srbija neki rat mogla i da dobije?
e) - ........................(upisati odgovor)


e) - Jer je Crna Gora do WW1 već imala svoju državu i svoju državnost, kao i Srbija poturila za druge.

A, prva tri odgovora su zaista nepotrebno poturanje, ja sam od srca podržavala crnogorsko odvajanje, jer ne samo da je trebalo ispoštovati njihovu želju da ponovo imaju svoju državu, nego mi nikako nisu bile ni jasne "srpske patriote" kojima je smetalo što će svoju državnost, pa makar i tim činom, i Srbija konačno dobiti nazad.


Nije bilo namenjeno tebi, izvinjavam se ako si tako shvatila. To samo spada u standardni patriJotski repertoar.

Ovo poslednje si dobro primetila. Srbija je jedina od svih ex-YU republika postala država protiv svoje volje.

Vazda pišanje uz vetar!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 11.09.2010

Re: Čizma glavu čuva


Vazda pišanje uz vetar!

Da ne preterujemo, nije vazda.
kukusigameni kukusigameni 00:07 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Da ne preterujemo, nije vazda.


Kad nema vetra.
filvas filvas 00:07 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

ne mora se ozbiljno kosovati i metohijati baš na svakoj bogovetnoj temi na ovom blogu.

Jedinstvo mesta i radnje. Ne uklapa se u "koncepciju" pa ti zato smeta. Razumem te.
kobacmess kobacmess 13:31 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Kakve veze s temom ima jel Mića ili Mićo?

Moj cimer iz KG, Aleksandar insistirao je da ga zovemo Aco, iako je meni s juga logicnije Aca, a to Aco mi zvuci nekako bosanski, posle sam ukapirao da u sumadiji se tako zovu, jer inace razvlace kad pricaju Acooo, Mićooo

Nazad na temu:
Problem Kosova i svega sto se tamo desava nije Srbija vec exSRFJ, koja je dozvolila da se na tom prostoru neguje dzungla a ne civilizacija.
freehand freehand 13:55 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

filvas
ne mora se ozbiljno kosovati i metohijati baš na svakoj bogovetnoj temi na ovom blogu.

Jedinstvo mesta i radnje. Ne uklapa se u "koncepciju" pa ti zato smeta. Razumem te.

Ecce homo!
Ti si prvi koji me razume.
antioksidant antioksidant 14:25 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

posle sam ukapirao da u sumadiji se tako zovu,

ne znam na koju sumadiju mislis ali u onoj u srbiji se ne prica tako
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:48 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

u sumadiji se tako zovu,

U Šumadiji se tako ne zovu, odnosno zovu se Aca, Mića, a o se pojavljuje samo u vokativu ili što bi Rusi rekli, zvateljnom, potpuno u skladu sa gramatičkim pravilima. Daklem, u Šumadiji u nominativu nema oa na kraju ovakvih imena, odnosno skraćenica.
maca22 maca22 15:04 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Zovu se tako u Sumadiji, samo zapadnoj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:06 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Ete ti ga sad, kod nas u centralnoj ne.
antioksidant antioksidant 15:34 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Zovu se tako u Sumadiji, samo zapadnoj.

do kolubare?
nikad cuo
antioksidant antioksidant 15:36 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Jelica Greganović
Ete ti ga sad, kod nas u centralnoj ne.

jelice a da nije lika u zapadnoj sumadiji
vidis kako se siri a jos ni ideja o nezavisnosti nije cestito rodjena. svi hoce sa nama
freehand freehand 15:48 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Jelica Greganović
Ete ti ga sad, kod nas u centralnoj ne.

Od Kraljeva naniže.
antioksidant antioksidant 15:55 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

freehand
Jelica Greganović
Ete ti ga sad, kod nas u centralnoj ne.

Od Kraljeva naniže.

kako se sirimo
nastavite momci
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:04 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Od Kraljeva naniže.



kako se sirimo
nastavite momci



Jelica Greganović Jelica Greganović 16:05 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

jelice a da nije lika u zapadnoj sumadiji

Ajd ti proveri za Liku, a ja ću da vidim da nam i Slovenija nije upala u srce Srbije, jerbo i ovde se ta imena tako završavaju.
antioksidant antioksidant 16:07 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

a ja ću da vidim da nam i Slovenija nije upala u srce Srbije

pa vec si rekla
kod nas u centralnoj ne.

ja iz ovog zakljucujem da je slovenija - centralna sumadija
freehand freehand 16:41 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

antioksidant
freehand
Jelica Greganović
Ete ti ga sad, kod nas u centralnoj ne.

Od Kraljeva naniže.

kako se sirimo
nastavite momci

Nema dalje. Tu je negde granica, oko Raške.
Pitaj Draga ako ne veruješ.
Mada, ako vratimo Albancima Đurđeve stupove, Studenicu i Žiču... Neće se oni zadovoljiti eksteritorijalnošću svojih svetinja.... Biće da će granica još na sever.,
antioksidant antioksidant 16:47 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

Nema dalje. Tu je negde granica, oko Raške.

sumadije?
maca22 maca22 16:49 12.09.2010

Re: Čizma glavu čuva

antioksidant
Nema dalje. Tu je negde granica, oko Raške.

sumadije?

dijalektska granica. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana