Na današnji dan| Planeta

Devet Jedanaest Istorija

gordanac RSS / 11.09.2010. u 11:00

imgSizer.aspx?img=69234&w=300&h=0Pre devet godina, jedanaestog devetog 2001. dogodio se događaj koji je potresao svet.

84 godine ranije, 1917, s jeseni takođe, ali oktobra i novembra, dogodila se ruska revolucija koju je američki novinar Džon Rid opisao 1919 u knjizi "Deset dana koji su potresli svet". Naslov te knjige je sjajno izabran i može se primeniti na priličan broj događaja izazvanih ljudskom namerom, ljudskim planom i ljudskom rukom.

Ta dva događaja, inače,  imaju malo toga zajedničkog (ako uopšte išta imaju) osim te jedne jedine, najznačajnije osobine - temeljito su protresli naš svet i oblikovali istoriju za jednu celu ljudsku generaciju, ako ne i mnogo dalekosežnije.

(Na osnovu Ridove knjige, inače,  napravljena su i dva filma, prvi je snimio Сергей Михайлович Эйзенштейн  1927, Октябрь (Десять дней, которые потрясли мир), a drugi je snimljen 1981, s nazivom "Reds", u holivudskoj produkciji i režiji Warren Beatty  i doneo mu  je oskarovski uspeh)

Film o 9/11 rušenju kula još uvek nije snimljen, koliko znam, a naša vremena komunikacija imgSizer.aspx?img=69235&w=300&h=0su takva da o ovom tragičnom događaju postoji oblije zvaničnih izveštaja, vladinih i obaveštajnih analiza i istraga, dokumentacionog materijala, intervjua, istraživačkih tekstova i filmova, sve do raširenog projekta "Zeitgeist" koji zagovara ogromnu teroiju zavere u nedostatku sebi sasvim jasnih, prihvatljivih i nespornih odgovora na pitanje "kako je moguće da se dogodi 9/11?", dan posle koga više ništa nije isto, dan koji je duboko potresao temelje jedne moćne zemlje, ali i sve nas druge, manje ili jednako moćne trenutno na planeti.

Retko (ako ikako) se osvetljava jedan paradoks koji je meni bio tako očit i tog 9/11 pre devet godina kada smo gledali tragične udare aviona, rušenje kula i s nemim užasom razumevali da prisustvujemo činu smrti hiljada ljudi u direktnom televizijskom prenosu i da nam se pred očima odvija događaj koji će duboko i nepovratno - potresti i protresti svet. Taj paradoks se sastoji u samom izboru mete terorista - "Svetski trgovački centar", "kule bliznakinje" koje su jedno od najinternacionalnijih mesta na svetu, koje sa Amerikom (kao pravom metom napada) ima veze utoliko što se nalazi adresom na njenoj teritoriji, sve ostalo čine ljudi iz celog sveta. Paradoks, jer ta činjenica oduzima osećanje o teroru uperenom samo na USA, ta činjenica omogućava da se doživi svaki tragični detalj kao teror prema bilo kome, bilo gde na planeti. Taj paradoks nije uspeo da mi bude "ublažen" ni avionskim napadom na zgradu Pentagona, ni sasvim jasnom porukom da se radi o napadu na USA, na želju da se terorističkim aktom uspostave potpuno nova "pravila igre" na međunarodnom planu.

Nedavno (ovog proleća) je mesto tragedije ponovo postalo tema konflikta, mesto snažnih emocija i debate koja je pokazala kakav snažan simbol je postalo to "ground zero" područje i za Amerikance i za mnoge druge. Vodila se naime teška debata o nameri izgradnje džamije u neposrednoj blizini mesta na kojem su stajale kule, i ta rasprava još uvek nije okončana, mada je poprimila nešto mirniji tok.

New_wtc_2476007.jpgA "ground zero", mesto udara koji je potresao svet je danas gradilište za šest novih nebodera koji po visini (i simbolici) nikako neće stići "kule bliznakinje", ali će ponovo postati mesto - svetske trgovine, to je sigurno.

Hoće li novi neboderi, novi izgled mesta udara, obnavljanje poslovnog i svakog drugog života na mestu udara uspeti da ublaže, izblede ili izmene doživljaje i sećanja na dan koji je potresao svet? 

Ne verujem.

Udari i potresi ovakve vrste imaju tu osobinu da su - nepovratni, da prelaze u narativ i legendu, baš kao moćne prirodne katastrofe, s tim što je razlika ogromna, jer priroda ne nosi sobom nikakve "namere i planove"  zla, uništavanja, smrti, mržnje, priroda se vlada po zakonima koji tvore vulkane, zemljotrese, cunamije, poplave, uragane,  požare...sve vrste katastrofa, prirodnih tragedija  i nesreća koje sobom nose i ljudske živote i imovinu i menjaju lice Zemlje u celini. Ali - priroda nema izbor da li će se negde desiti kakva katastrofa koja će potresti celu planetu, a ljudi taj izbor - imaju. I ponekad (na žalost, ne tako retko) ljudi biraju destrukciju, smrt, mržnju, uništenje svega što pred sobom vide kao simbol sopstvene tragedije.

Porodicama i prijateljima i bližnjima onih koji su izgubili živote pre devet godina, malo će šta imgSizer.aspx?img=69236&w=300&h=0drugo biti važno - osim tragičnog ličnog gubitka nekoga koga su voleli, strašnog gubitka nekoliko hiljada života u danu koji je potresao svet.

Taj je potres bio tako snažan da  naš svet, po mnogim osama, vertikalama i horizontalama, još uvek - nestabilno treperi.

Interesantno je zamisliti kako će za 500 godina od danas izgledati civilizacijski narativ i legenda o ovom događaju, a možda možemo naslutiti ako pogledamo kako danas izgleda narativ o istom tom mestu, ali od pre 500 godina - na tom je mestu živela civlizacija koja već dugo ne postoji, u šumama, na zelenim ravnicama i bistrim vodama zajedno sa životinjama koje - takođe ne postoje. I to ne zato što su nestali u - prirodnim katastrofama, nestali su kroz mnogo dana "manjih potresa" koji su, ljudskom rukom izazvani, potresali samo taj deo sveta, baš kao što se i danas slični, "mali potresi" dešavaju širom planete, važni samo za taj deo, samo će tu, u tim delovima  biti pamćeni i kroz narativ prenošeni sledećim generacijama.

Ali - 11.09.2001. je dan koji je potresao celu planetu i ostavio dubok ožiljak na savremenoj civilizaciji.

Kad podrobnije pogledamo lice te naše, savremene civilizacije, lako se daju primetiti i drugi, mnogobrojni, duboki i neizbrisivi ožiljci, nastali većinom - ljudskom rukom...

I na kraju - poznat i bizaran detalj, takoreći trivia celog tragičnog događaja - 911 je, naime, telefonski broj kojim se poziva i policija i razne druge hitne službe u slučaju dešavanja kakvog kriminalnog dela, kakve nesreće ili prirodne katastrofe. Identično se čita i datum koji je potresao svet - u USA se (većinski) datum piše tako što se prvo piše mesec, a zatim dan. Devet Jedanaest - brojke kojima je napravljena istorija. Podseća na naslov jednog drugog filma koji je snimo Alfred Hitckok - "Pozovi M radi ubistva"  Klasik horora. Kao što je i 9/11 pre devet godina bio - dan horora.

 



Komentari (458)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milosss92 milosss92 20:40 12.09.2010

Re: Fascinantno..

ivana23
ne odgovaras na pitanje koje sam postavila:

temperaturu da bi se istopila celicna konstrukcija

Narotiv, odgovorio sam ti da je to o topljenju celika cista izmisljotina. Nikakvog "topljenja celika" nije bilo ni u jednoj zgradi. Imas gore i tacan frejm sa tim podmetanjem. Stvarno ne znam kako si uspela da se zabagujes.
docsumann docsumann 20:47 12.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92

Citirao sam ti prilog B92 gde imas link ka spisku takvih 'gravitacionih brda' sa sve objasnjenjem, sta se pravis blesav.


preskočih taj dio, ali čudi me da ljudi nemaju osjećaj da se oni sami kreču uzbrdo ili nizbrdo čak i kad se radi o blagim nagubima.
docsumann docsumann 20:53 12.09.2010

Re: Fascinantno..

ti najozbiljnije tvrdis da voda tece negde uzbrdo prkoseci zakonima fizike?


Ne dok ne posjetim ta mjesta i lično se uvjerim o čemu se radi.
A otkud ti znaš da je protiv zakona fizike, mislim nije to elemntarni mehamički model valjka i kose ravni. Moguće su i svakojake mađije...
docsumann docsumann 21:00 12.09.2010

Re: Fascinantno..


ne odgovaras na pitanje koje sam postavila:temperaturu da bi se istopila celicna konstrukcijaNarotiv, odgovorio sam ti da je to o topljenju celika cista izmisljotina. Nikakvog "topljenja celika" nije bilo ni u jednoj zgradi. Imas gore i tacan frejm sa tim podmetanjem. Stvarno ne znam kako si uspela da se zabagujes.

Da preformulišem: kad tamo nije bilo nikakvog kerozina koji bi sagorjevanjem oslabio nosivost čelika.
Doctor Wu Doctor Wu 21:05 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Narotiv, odgovorio sam ti da je to o topljenju celika cista izmisljotina. Nikakvog "topljenja celika" nije bilo ni u jednoj zgradi. Imas gore i tacan frejm sa tim podmetanjem.

Sta je izmisljotina? Redukcija modula elasticnosti celika sa povecanjem temperature? Pa to je osnovni mehanizam rusenja WTC. Zar nije bilo jasno objasnjenje (izvijanje, granicni uslovi unutrasnjih stubova itd) koje sam dao u onoj diskusiji gore?

Sto se tice rusenja zgrade br 7 morao bih da vidim o cemu se radi da bih ista mogao da komentarisem. Znam samo da je na tom delu lower Manhattana toliko tunela i podzemnih instalacija da nije iskljuceno da je lom te zgrade bio uzrokovan padom i treskom zgrada WTC (kao sto sam objasnio gore, tavanice su bukvalno bile u slobodnom padu, i ta dinamicka opterecenja su znacajno veca od statickih, za koje se zgrade obicno projektuju).
docsumann docsumann 21:13 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Sta je izmisljotina? Redukcija modula elasticnosti celika sa povecanjem temperature? Pa to je osnovni mehanizam rusenja WTC. Zar nije bilo jasno objasnjenje (izvijanje, granicni uslovi unutrasnjih stubova itd) koje sam dao u onoj diskusiji gore?


Po meni glavni uzrok slabljenja čelične konstrukcije je opadanje vrijednosti zatezne čvrstoće čelika (tensile strength) sa povećanjem zemperature,a ne modula elastičnosti.
freehand freehand 21:20 12.09.2010

Re: Fascinantno..

antioksidant
freehand
Onda prelazimo na avione...

Nemoj, brate slatki, k'o Boga te molim!

sto? ja ih cekam na 1 000 (tamo oko pola 4)

Ja ih, vala, ne čekam. Nisam ja doktor Dulitl.
A moglo bi opasno da bude, pošto o avionima po nešto i znam.
Doctor Wu Doctor Wu 21:24 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Po meni glavni uzrok slabljenja čelične konstrukcije je opadanje vrijednosti zatezne čvrstoće čelika (tensile strength) sa povećanjem zemperature,a ne modula elastičnosti.

Ne, nikakvog zatezanja tu nije bilo. Cisto izvijanje je bilo u pitanju. Izvijanje inicijalno i potom progresivan, krti lom pod dejstvom dinamickog opterecenja.

Pise ti tamo gore negde da je na 550 stepeni modul elasticnosti celika 2x manji nego na sobnoj temperaturi. Ako su stubovi bili projektovani sa Fs=2 u odnosu na izvijanje eto ti odgovora. Kad je par stubova 'crklo' opterecenje se prenelo na one jos prezivele. Medjutim i njima je zbog visoke T bila smanjena otpornost na izvijanje pa je krenuo progresivni lom. Prvo je palo gornjih 10 spratova, i onda se cela zgrada srusila kao kula od karata. A razliku izmedju dinamickog i statickog opterecenja najbolje da potrazis u Timoshenkovoj Otpornosti materijala, neka 19. ili 20. strana.

Ja sam klince u Cambridgeu maltretirao s tim stvarima na maloj mehanici, na prvoj godini.
docsumann docsumann 21:28 12.09.2010

Re: Fascinantno..

A moglo bi opasno da bude, pošto o avionima po nešto i znam.


Pa đe si do sad freehand da probamo i taj kerozin
docsumann docsumann 21:40 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Pise ti tamo gore negde da je na 550 stepeni modul elasticnosti celika 2x manji nego na sobnoj temperaturi. Ako su stubovi bili projektovani sa Fs=2 u odnosu na izvijanje eto ti odgovora. Kad je par stubova 'crklo' opterecenje se prenelo na one jos prezivele. Medjutim i njima je zbog visoke T bila smanjena otpornost na izvijanje pa je krenuo progresivni lom. Prvo je palo gornjih 10 spratova, i onda se cela zgrada srusila kao kula od karata. A razliku izmedju dinamickog i statickog opterecenja najbolje da potrazis u Timoshenkovoj Otpornosti materijala, neka 19. ili 20. strana.


Rekao bih da si u pravu. Jedinio mi nije jasno kako nisu proračunali potreban stepen sigurnosti za najnepovoljniji slučaj - vatra plus par oštećenih stubova.
maksa83 maksa83 21:42 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Dr Wu
A razliku izmedju dinamickog i statickog opterecenja

E, nemoj sad da mistifikuješ tu, dinamičko-statičko-mambo-džambo...

Meni je pre neki dan jedan od četiri plastična nosača najgornje police za knjige shvatio da se umorio i da tako više ne može, i što kažu - prs'o. Kad je ta polica sa samo 5cm visine jednom stranom zveknula sledeću, njeni i plastični nosači sve 4 police ispod su se takođe smorili i iz čiste solidarnosti sa onim prvim popucali. Dakle, sindikalna solidarnost plastičnih nosača za police, a ne dinamičko-statičko-ovo-ono...


P.S. Nikad, ali ni-kad ne dajte da vam stolar stavi plastične nosače za police za knjige.
P.P.S. Jedino dobro je što kad to opravljaš i vraćaš te knjige na mesto nađeš neke dobre knjige koje si skroz zaboravio da imaš.
freehand freehand 21:50 12.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
A moglo bi opasno da bude, pošto o avionima po nešto i znam.


Pa đe si do sad freehand da probamo i taj kerozin

Bljutav je malo, da ti kažem. al' kad nema drugo...
Doctor Wu Doctor Wu 22:08 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Meni je pre neki dan jedan od četiri plastična nosača najgornje police za knjige shvatio da se umorio i da tako više ne može, i što kažu - prs'o.

Zato je kindle keva.
crossover crossover 22:32 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Doctor Wu
Meni je pre neki dan jedan od četiri plastična nosača najgornje police za knjige shvatio da se umorio i da tako više ne može, i što kažu - prs'o.

Zato je kindle keva.

Wu, не тролуј, враћај се на торзионе силе. Пусти ти Максу, ко зна какве књиге је држао на тој полици.
freehand freehand 23:00 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Kad je ta polica sa samo 5cm visine jednom stranom zveknula sledeću, njeni i plastični nosači sve 4 police ispod su se takođe smorili i iz čiste solidarnosti sa onim prvim popucali. Dakle, sindikalna solidarnost plastičnih nosača za police, a ne dinamičko-statičko-ovo-ono...

A 'esu se složile u kocku, dole, na podu?
Ko u onoj novoj izreci - "al' ga je složio - k'o WTC!"
mikimedic mikimedic 23:41 12.09.2010

Re: Fascinantno..

Ja i u slučaju žrtvovanja radnika RTS nisam imao nedoumica da je u pitanju bila politička zavjera srbijanskog političkog vrha


srpskog.

ime_korisnicko ime_korisnicko 00:10 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92

A ti najozbiljnije tvrdis da voda tece negde uzbrdo prkoseci zakonima fizike?

Qq.


Da, taj retki prirodni fenomen se strucno naziva - epigenija.

Necu da napisem kako se strucno naziva osoba poput tebe - jer ti, u ovoj i ovakvoj Srbiji, i nisi neki fenomen...
topcat topcat 03:55 13.09.2010

a tek subway construction...

Znam samo da je na tom delu lower Manhattana toliko tunela i podzemnih instalacija da nije iskljuceno da je lom te zgrade bio uzrokovan padom i treskom zgrada WTC


S jedne od filmskih večeri:

"I remember getting a call from the, er, fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it.' And they made that decision to pull and we watched the building collapse."

Larry Silverstein, leaseholder WTC - objasnio, jbg.




docsumann docsumann 04:10 13.09.2010

Re: Fascinantno..

srpskog.




p.s. samo da znaš spominjao sa te juče na ovom blogu.
docsumann docsumann 05:05 13.09.2010

Re: Fascinantno..

– Steven E. Jones, November 10, 2005
Brigham Young University Physics Professor

Znam vrlo dobro i za njega. To je taj jedan u hiljadu akademika koji veruje da su kule bliznakinje dignute u vazduh eksplozivom koji je postavljen na svakom od 110 spratova. Nadje se i takav medju strucnjacima, ali je malecni problem kada ostalih 999 strucnjaka ne dele njegovo misljenje


Steven E. Jones

pa nije baš toliko usamljen kako ti to predstavljaš

Why Indeed Did the WTC Buildings Collapse?

Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600 ºC. (NIST, 2005, pp. 176-177; emphasis added.)
irenaema irenaema 09:14 13.09.2010

Re: Fascinantno..

freehand
Kad je ta polica sa samo 5cm visine jednom stranom zveknula sledeću, njeni i plastični nosači sve 4 police ispod su se takođe smorili i iz čiste solidarnosti sa onim prvim popucali. Dakle, sindikalna solidarnost plastičnih nosača za police, a ne dinamičko-statičko-ovo-ono...

A 'esu se složile u kocku, dole, na podu?
Ko u onoj novoj izreci - "al' ga je složio - k'o WTC!"



složilo i po abecednom redu

(pasoši neoštećeni na drugu stranu)
freehand freehand 10:13 13.09.2010

Re: Fascinantno..

irenaema
freehand
Kad je ta polica sa samo 5cm visine jednom stranom zveknula sledeću, njeni i plastični nosači sve 4 police ispod su se takođe smorili i iz čiste solidarnosti sa onim prvim popucali. Dakle, sindikalna solidarnost plastičnih nosača za police, a ne dinamičko-statičko-ovo-ono...

A 'esu se složile u kocku, dole, na podu?
Ko u onoj novoj izreci - "al' ga je složio - k'o WTC!"



složilo i po abecednom redu

(pasoši neoštećeni na drugu stranu)

Nemoj da mi kažeš da nisu oštećena ni jedna kola ispred zgrade?!
milosss92 milosss92 11:24 13.09.2010

Re: Fascinantno..

ime_korisnicko
milosss92

A ti najozbiljnije tvrdis da voda tece negde uzbrdo prkoseci zakonima fizike?
Qq.

Da, taj retki prirodni fenomen se strucno naziva - epigenija.
Necu da napisem kako se strucno naziva osoba poput tebe - jer ti, u ovoj i ovakvoj Srbiji, i nisi neki fenomen...

Sta se ustrucavas genije, samo raspali. Kad si vec tu objasni ljudima da epigenija ima veze sa usecenim koritom od cvrscih stena na visem terenu, a ne "toku vode uzbrdo" - voda i dalje tece pod uticajem gravitacije a ne protivno njoj "pod uticajem magnetizma" ili "gravitacione anomalije".

evo kako nastaje:



Nisam verovao ko sve pise na Blogu B92, ali zahvaljujuci gocinom blogu imamo prilike da se upoznamo sa svim brilijantnim umovima Zone Sumraka koji tu tumaraju.
milosss92 milosss92 11:52 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
[i]Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600 ºC. (NIST, 2005, pp. 176-177; emphasis added.)

Izvoli nadji tacan pasus na koji mislis u okviru zvanicnog dokumenta:

http://wtc.nist.gov/NCSTAR1

Pa kada nadjes javi se. Ovo nije "izvor".
docsumann docsumann 12:10 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Izvoli nadji tacan pasus na koji mislis u okviru zvanicnog dokumenta:

http://wtc.nist.gov/NCSTAR1


Ja ove tvoje izvore ne mogu da otvorim (a bih rado, već sam pokušavao). Dozvoljava mi da uđem samo na početne stranu.

milosss92 milosss92 13:49 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
Izvoli nadji tacan pasus na koji mislis u okviru zvanicnog dokumenta:
http://wtc.nist.gov/NCSTAR1

Ja ove tvoje izvore ne mogu da otvorim (a bih rado, već sam pokušavao). Dozvoljava mi da uđem samo na početne stranu.

Drugim recima nemas veze sa mozgom koga citiras, ni sta citiras.
antioksidant antioksidant 14:06 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Ja ove tvoje izvore ne mogu da otvorim (a bih rado, već sam pokušavao). Dozvoljava mi da uđem samo na početne stranu.

probaj ovako
ime_korisnicko ime_korisnicko 16:17 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
ime_korisnicko
milosss92

A ti najozbiljnije tvrdis da voda tece negde uzbrdo prkoseci zakonima fizike?
Qq.

Da, taj retki prirodni fenomen se strucno naziva - epigenija.
Necu da napisem kako se strucno naziva osoba poput tebe - jer ti, u ovoj i ovakvoj Srbiji, i nisi neki fenomen...

Sta se ustrucavas genije, samo raspali


Ma, i ja se foliram - nije da necu, nego sam u dilemi koju od brojnih dijagnoza da odaberem.


milosss92
Kad si vec tu objasni ljudima da epigenija ima veze sa usecenim koritom od cvrscih stena na visem terenu, a ne "toku vode uzbrdo" - voda i dalje tece pod uticajem gravitacije a ne protivno njoj "pod uticajem magnetizma" ili "gravitacione anomalije".


Da li ti imas problem sa percepcijom svega procitanog ili samo sa delom teksta na kome si se izblamirao?
Nedvosmisleno sam odgovorio na tvoje pitanje i naglasio da je rec o retkom prirodnom fenomenu. Sta tu nije jasno - prirodni ili fenomen?
Jovan Cvijic ga je nazvao epigenija.
Naveo je primer dela toka reke Toplice koja na ulasku u Prokuplje, kod brda Hisar, udara u granitnu stenu, vraca se natrag i u luku od 320 stepeni obilazi ovo brdo tekuci na jednom delu uzvodno.
Tvoja fascinacija sintagmama "uticaj magnetizma" i "gravitaciona anomalija" je tolika da vec pocinjem da sumnjam kako je u pitanju frustriranost sto ih ti nisi patentirao u pokusaju objasnjenja ovog cuda prirode, ali, jbg, vec sam te upozorio na bolnu cinjenicu da vas je puno, i da se, bez obzira sta jedni o drugima mislite - ne razlikujete.

milosss92

Nisam verovao ko sve pise na Blogu B92, ali zahvaljujuci gocinom blogu imamo prilike da se upoznamo sa svim brilijantnim umovima Zone Sumraka koji tu tumaraju.


Ja sam za osobe poput tebe(mozda je, zbog imamo i upoznamo, pravilnije - vas) znao i pre BlogaB92, ali to nikako ne bih nazvao prilikom.
docsumann docsumann 16:24 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Drugim recima nemas veze sa mozgom koga citiras, ni sta citiras.


Itekako imam! Jbt, koji si ti opterećen lik ?!

Prosto, u ovoj cijeloj priči o 9/11, ti ispadaš najsumnjivija karika.
Poznajem ljude koji smatraju da je oficijelna verzija događaja ispravna, znam i za one koji nemaju čvrst stav povodom toga (kao što fino reče nsarski negdje na početku ovog bloga), isto važi i za one koji sumnjaju ili su pak sasvim ubjeđeni da je u pitanju zavjera "sa vrha".
Ali ti si jedini kojeg znam koji tako požrtvovano i ostrašćeno brani zvaničnu verziju (ne računajući zvaničnike američke administracije, ili baš i ne!?) .
Samo da te podsjetim, u nju, u većoj ili manjoj mjeri, ne vjeruju milioni ljudi širom svijeta. Da li je ikad neka teorija zavjere stekla toliko poklonika? I ti poklonici nisu samo bubuljičavi tinejdžeri, "internet eksperti", prolupali teolozi, opskurni paranoici, kamioni ubice.
Vjerujem da je samo na ovom blogu, u ovoj diskusiji, tu stranu priče zastupala desetina akademski obrazovanih ljudi.
Takođe ni tvoji "naduvani" statistički odnosi od 999:1 u korist ljudi od struke i nauke koji zastupaju zvaničnu verziju ne piju vodu. Imaš li neki validan statistički pokazatelj, javnu peticiju, zajedničko saopštenje ili sličan dokument koji to potvrđuje.
Ona dva akademska rada koja si kačio su blago rečeno neuvjerljivi. Možda si očekivao da će da ti prođu k'o blef za laičku javnost, ali eto natjerah sebe da ih prelistam. Nema tu ništa konkretno ni eksplicitno. Pozivajući se na tako nepodjeljeno javno mjenje među ljudima od struke i nauke, pomislio sam da ćeš da "posegneš" za nečim stvarno u-tom-smislu potkrepljivim, za nečim što će zapušiti bar jednu od mnogobrojnih rupa na toj šupljikavoj konstrukciji.
Treba znati ne vidjeti toliko toga simptomatičnog u prilozima koji su ljudi okačili na ovom blogu. Evo, posljednji koji je meni baš produbio sumnju je video prilog koji je ostavila Topcat (priznajem da mi je ona dodatno skrenula pažnju na isti), a u kojoj Larry Silverstein, leaseholder WTC , javno izjavljuje kako je treća zgrada bila minirana.

Priču o funkcionalnoj pismenosti probaj da prodaješ na nekom drugom mjestu.
Nemam namjeru da učestvujem u diskusiji vođenoj putem diskvalifikacija na bilo kojoj osnovi ili etiketiranja. Ko smatra da mu sagovornici nisu ravni nek se kao inteligentnije stvorenje sam povuče.

Dakle, nakon svega izrečenog ne mogu a da te ne pitam - je li ti ovo stvarno radiš iz ljubavi prema kosmičkoj pravdi i univerzalnoj istini, ili imaš neki konkretniji interes?

A ako te užasava nazadno okružje praznovernih i polupismenih, pa to se bar na internetu lako rješava, jedan klik mjenja sve.

milosss92 milosss92 16:58 13.09.2010

Re: Fascinantno..

ime_korisnicko
Nedvosmisleno sam odgovorio na tvoje pitanje i naglasio da je rec o retkom prirodnom fenomenu. Sta tu nije jasno - prirodni ili fenomen?

Sporno je tumacenje tog fenomena preko "magnetizma" i "gravitacionih anomalija", gore imas grafikon kako nastaje.
milosss92 milosss92 17:05 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
Priču o funkcionalnoj pismenosti probaj da prodaješ na nekom drugom mjestu.

Jes' ti nasao taj dokument koji navodno citiras u tom kontekstu? Nisi?
Kad nadjes javi se.

Ja ga vec imam ali mi ne pada na pamet da te vise ispravljam, sto je jalov posao. Moras sam da se naucis nekom redu, to lupetanje sa nekih levih sajtova nema veze sa mozgom. Zvanican dokument koji je "sporan" na blog pa citiraj.
ime_korisnicko ime_korisnicko 17:06 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
ime_korisnicko
Nedvosmisleno sam odgovorio na tvoje pitanje i naglasio da je rec o retkom prirodnom fenomenu. Sta tu nije jasno - prirodni ili fenomen?

Sporno je tumacenje tog fenomena preko "magnetizma" i "gravitacionih anomalija", gore imas grafikon kako nastaje.


A ko ih tumaci "magnetizmom" i "gravitacionim anomalijama"?
Procitaj jos jednom moj komentar, pa ako ti opet nesto ne bude jasno - da trknem po bojice.
docsumann docsumann 17:15 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Jes' ti nasao taj dokument koji navodno citiras u tom kontekstu? Nisi?


Jesam

p.s. AO, hvala

p.p.s. nažalost ovaj dokument (Final Report on the Collapse of World Trade Center Building 7 / NIST NCSTAR 1A) čiji je link AO ostavio je zaštićen tako da je nemoguće kopirati pojedine njegove djelove.

Ipak, za one koji su ga skinuli, izdvajam -

Chapter 4/ 4.2 Summary / page 89, item 2:

"The collapse of WTC 7 represents the first known instance of the total collapse of a tall building primarly due to fires. The collapse could not have been prevented without controling the fires before most of the combustible contents were consumed."

(toliko o funkcionalnoj pismenosti i kačenju onog klipa sa primjerima identičnih slučajeva)

Trenutno moram da prekinem sa čitanjem. Interesantno štivo, mnooogo bolje od onih fakultetskih uredaka. Javljam se kasnije
milosss92 milosss92 17:54 13.09.2010

Re: Fascinantno..

ime_korisnicko
A ko ih tumaci "magnetizmom" i "gravitacionim anomalijama"?
Procitaj jos jednom moj komentar, pa ako ti opet nesto ne bude jasno - da trknem po bojice.

Onda si glup sto uskaces u raspravu upravo o takvim tumacenjima, ili ovo osecas potrebu da kazes nesto o teoriji zavere a ne znas sta bi napisao.

Ako nismo rascistili o tome da voda ne "tece uzbrdo" suprotno gravitaciji (osim ako to nije opet pod uticajem gravitacije i prethodne brzine, kao ovde, o cemu i nije rec), onda svakako, trkni po bojice. Bas me zanima koliko mozes da budes glup.
milosss92 milosss92 17:57 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
"The collapse of WTC 7 represents the first known instance of the total collapse of a tall building primarly due to fires. The collapse could not have been prevented without controling the fires before most of the combustible contents were consumed."

(toliko o funkcionalnoj pismenosti i kačenju onog klipa sa primjerima identičnih slučajeva)

Pa hajde o toj funkcionalnoj pismenosti jos 1x.
Tvoji 911 idioti ne tvrde ovo isto, vec da nijedna zgrada sa celicnom konstrukcijom nije pala u pozaru - da je to potpuno nemoguce, a eno ti primeri na youtube snimku i magistarski radovi koji se bave zastitom celicnih konstrukcija od pozara. Zasto bilo ko stiti celik od vatre ako "nijedna zgrada ne moze da padne u pozaru"? U ovom citatu se spominje prva "visoka zgrada" koja je pala (primarno) zbog vatre, a ne "prva zgrada" kako tumace tvoji idioti.

docsumann
nažalost ovaj dokument (Final Report on the Collapse of World Trade Center Building 7 / NIST NCSTAR 1A) čiji je link AO ostavio je zaštićen tako da je nemoguće kopirati pojedine njegove djelove.

Trenutno moram da prekinem sa čitanjem. Interesantno štivo, mnooogo bolje od onih fakultetskih uredaka. Javljam se kasnije

Samo polako. Pa kada nadjes to sto ti treba javi se.
ime_korisnicko ime_korisnicko 18:30 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
ime_korisnicko
A ko ih tumaci "magnetizmom" i "gravitacionim anomalijama"?
Procitaj jos jednom moj komentar, pa ako ti opet nesto ne bude jasno - da trknem po bojice.

Onda si glup sto uskaces u raspravu upravo o takvim tumacenjima, ili ovo osecas potrebu da kazes nesto o teoriji zavere a ne znas sta bi napisao.

Ako nismo rascistili o tome da voda ne "tece uzbrdo" suprotno gravitaciji (osim ako to nije opet pod uticajem gravitacije i prethodne brzine, kao ovde, o cemu i nije rec), onda svakako, trkni po bojice. Bas me zanima koliko mozes da budes glup.



Zasto se zestis?
Niko ne pokusava da ti oduzme ili uzurpira ekskluzivno pravo da samo ti konstantno budes glup.
Ja - ne, sigurno! Nemam tvoje kvalifikacije za to.

Na netacnu tvrdnju koju si izneo zeleci da, krajnje neinteligentno (bas zloupotrebljavam ovaj termnin koristeci ga u bilo kakvom kontekstu sa tobom, cak i kao negaciju) diskvalifikujes Doca, a uspeo da samo diskvalifikujes sebe samog - odgovorio sam ti da voda MOZE da "tece uzbrdo" i da se taj prirodni fenomen naziva epigenija.
Pojava nije izazvana ni "magnetizmom" ni "gravitacionom anomalijom".
Koji deo slike da osencim da makar gledas ako vec ne vidis?
milosss92 milosss92 18:51 13.09.2010

Re: Fascinantno..

ime_korisnicko
odgovorio sam ti da voda MOZE da "tece uzbrdo"

Ne vidim kako to voda moze da tece uzbrdo nacrtano bojicama, moraces da ispunis dato obecanje ako drzis do svoje reci.
ime_korisnicko ime_korisnicko 19:15 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
ime_korisnicko
odgovorio sam ti da voda MOZE da "tece uzbrdo"

Ne vidim kako to voda moze da tece uzbrdo nacrtano bojicama, moraces da ispunis dato obecanje ako drzis do svoje reci.


To sto ne vidis mnogo toga je tvoj samoodbrambeni mehanizam, i bas ti sljaka.

freehand freehand 19:21 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Docsumann
stvorenje

to je ta reč! A pokušavao sam da se setim...
milosss92 milosss92 19:23 13.09.2010

Re: Fascinantno..

ime_korisnicko
To sto ne vidis mnogo toga je tvoj samoodbrambeni mehanizam, i bas ti sljaka.

Pusti psihoanalizu ne ide ti, nego se uhvati krejona kao sto si obecao. Bas me zanima kako to voda tece uzbrdo.
docsumann docsumann 19:31 13.09.2010

Re: Fascinantno..

to je ta reč! A pokušavao sam da se setim...


Uf, dobar ovaj kerozin. Domaći, a? Još da zapalimo po jedn ...
docsumann docsumann 19:33 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Bas me zanima kako to voda tece uzbrdo.


Naopačke
ime_korisnicko ime_korisnicko 19:51 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
ime_korisnicko
To sto ne vidis mnogo toga je tvoj samoodbrambeni mehanizam, i bas ti sljaka.

Pusti psihoanalizu ne ide ti, nego se uhvati krejona kao sto si obecao. Bas me zanima kako to voda tece uzbrdo.


Sinak, znas li sta je vuk rekao lisici nakon sto ju je kresnuo obecavsi joj da ce je ako pristane nauciti da cita?
antioksidant antioksidant 20:03 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
to je ta reč! A pokušavao sam da se setim...


Uf, dobar ovaj kerozin. Domaći, a? Još da zapalimo po jedn ...

hoces da zapalis uz kerozin?

cekaj, cekaj da zasednem u prvi red

(vi to prakticno da pokazete uticaj vatre na celicne konstrukcije?)
milosss92 milosss92 20:03 13.09.2010

Re: Fascinantno..

ime_korisnicko
Sinak, znas li sta je vuk rekao lisici nakon sto ju je kresnuo obecavsi joj da ce je ako pristane nauciti da cita?

Kada se vec analiziramo moja skromna procena je da se ovim glupostima bavis samo zato sto bi napisao nesto o 9.11 zaveri, ali cenis da si ovako "pametniji". Ne znam sta si racunao, ali si se izgubio u racunu.

Ako smislis nesto pametnije, ili ne daj boze argumentovano, javi se (isto kao i docsumann).

Dotle
docsumann docsumann 20:12 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Ako smislis nesto pametnije, ili ne daj boze argumentovano, javi se (isto kao i docsumann).


Evo - ćao
ime_korisnicko ime_korisnicko 20:13 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
ime_korisnicko
Sinak, znas li sta je vuk rekao lisici nakon sto ju je kresnuo obecavsi joj da ce je ako pristane nauciti da cita?

Kada se vec analiziramo moja skromna procena je da se ovim glupostima bavis samo zato sto bi napisao nesto o 9.11 zaveri, ali cenis da si ovako "pametniji". Ne znam sta si racunao, ali si se izgubio u racunu.

Ako smislis nesto pametnije, ili ne daj boze argumentovano, javi se (isto kao i docsumann).

Dotle


Opa?!?
Napredujes!
Boldovani deo komentara je prva koliko-toliko smislena stvar koju si napisao.
milosss92 milosss92 20:32 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Vi ste zato pametni i skromni. Izvolite, poklonite se i pocnite sa dokazima.
docsumann docsumann 20:34 13.09.2010

Re: Fascinantno..

A sad bez prozivanja.

Preletio sam kroz dotični dokument. Samo da napomenem da se tu radi samo o zgradi WTC7 (ona "mala". Dokumentaciju o zvaničnoj istrazi o tornjevima nemam.

Šta da kažem, može da bidne, a može i da ne bidne. Autori se na više mjesta ograđuju sa vjerovatnim (probable) slijedom događaja.
Objašnjenje na koji način je zgrada zapaljena uslijed pada zapaljenih djelova WTC1 mi je pomalo klimav, al' ajde.

Kao što rekoh mnogo se štošta tu desilo po prvi put u bespuću povjesne zbilje, tako da mjesta za sumnju svakako ima. Onaj ko hoće da vjeruje da se sve odigralo kao što piše ima za šta da se uvati.

Lično, meni je filmić koji je Topcat okačila mnogo indikativniji. Ne znam u čemu je tvoj problem da odgovoriš na konkretne navode iz istog, pa ih brate sve pobij svojom ekspertizom i zauvijek pod zemlju zakopaj. Evo da ponovim najupečatljiviji detalj:

"I remember getting a call from the, er, fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it.' And they made that decision to pull and we watched the building collapse."

Larry Silverstein, leaseholder WTC

Ovako sve ostaje na onome "idioti" što je prilično jak argument, ali ipak ...
vishnja92 vishnja92 20:35 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
Bas me zanima kako to voda tece uzbrdo.


ǝʞčɐdoɐN
freehand freehand 20:38 13.09.2010

Re: Fascinantno..

antioksidant
docsumann
to je ta reč! A pokušavao sam da se setim...


Uf, dobar ovaj kerozin. Domaći, a? Još da zapalimo po jedn ...

hoces da zapalis uz kerozin?

cekaj, cekaj da zasednem u prvi red

(vi to prakticno da pokazete uticaj vatre na celicne konstrukcije?)

Rečenica je trebalo da glasi:
"Još da zapalimo po jednog..."

Zato sedi di si.
docsumann docsumann 20:39 13.09.2010

Re: Fascinantno..

vishnja92


Kako to izvodiš ?
freehand freehand 20:43 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
vishnja92


Kako to izvodiš ?
Magnetizam?
vishnja92 vishnja92 20:45 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Kako to izvodiš ?


ovako :)
milosss92 milosss92 20:55 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
A sad bez prozivanja.
Preletio sam kroz dotični dokument. Samo da napomenem da se tu radi samo o zgradi WTC7 (ona "mala". Dokumentaciju o zvaničnoj istrazi o tornjevima nemam.

Kako - nemas dokument? Na osnovu cega onda pises komentare o zvanicnoj istrazi? Napamet?

docsumann

Šta da kažem, može da bidne, a može i da ne bidne. Autori se na više mjesta ograđuju sa vjerovatnim (probable) slijedom događaja.
Objašnjenje na koji način je zgrada zapaljena uslijed pada zapaljenih djelova WTC1 mi je pomalo klimav, al' ajde.

Sta ti je klimavo i zbog cega, ne razumem?

docsumann

Kao što rekoh mnogo se štošta tu desilo po prvi put u bespuću povjesne zbilje, tako da mjesta za sumnju svakako ima.

Prvi put se desilo da je na taj nacin srusen neki oblakoder, ali ne i zgrada sa celicnom konstrukcijom. To smo vec sve prosli 3x

docsumann

Onaj ko hoće da vjeruje da se sve odigralo kao što piše ima za šta da se uvati.

Evo ti ne verujes u naucne dokaze, verujes u bullshit teorije. Ima nas raznih.

docsumann

Lično, meni je filmić koji je Topcat okačila mnogo indikativniji.

Sta to znaci indikativniji. Utemeljeniji? Studiozniji? Ima bolji soundtrack sa zlokobnom muzikom? Narator se slaze sa tobom u svemu?

I kako ih to uopste poredis ako nisi ni procitao zvanicni izvestaj?

docsumann

Ne znam u čemu je tvoj problem da odgovoriš na konkretne navode iz istog, pa ih brate sve pobij svojom ekspertizom i zauvijek pod zemlju zakopaj.

Koje tacno navode? Navedi ih. I kako ne odgovaram, ako vam nisam ispravio 50 pogresnih navoda na ovom blogu onda ne znam ko je? (misteriozno dezintegrisane avione - bar jos 10 primera, pogresne citate o istopljenom celiku, o prvoj srusenoj zgradi sa celicnom konstrukcijom, itd.)

docsumann

Evo da ponovim najupečatljiviji detalj:

"I remember getting a call from the, er, fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it.' And they made that decision to pull and we watched the building collapse."

Larry Silverstein, leaseholder WTC

Sta si hteo da kazes sa ovim citatom, osim da ti je upecatljiv?

docsumann
Ovako sve ostaje na onome "idioti" što je prilično jak argument, ali ipak ...

Autori tih zavera i jesu idioti. To je pokazano argumentovanim osporavanjem bukvalno svih njihovih navoda i nebuloza na ovom blogu koje ste okacili.

Da li sam propustio nesto da ispravim? Mislim da nisam, kreni da vrtis od prve strane pa ces videti i sam.
ime_korisnicko ime_korisnicko 21:16 13.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92
Vi ste zato pametni i skromni. Izvolite, poklonite se i pocnite sa dokazima.




docsumann docsumann 21:49 13.09.2010

Re: Fascinantno..

Kako - nemas dokument? Na osnovu cega onda pises komentare o zvanicnoj istrazi? Napamet?


Je li vas ima više s te strane , pa se smjenjujete ili ne pamtiš par komentara unazad.

Koje komentare???

Sta ti je klimavo i zbog cega, ne razumem?


To je jedina zgrada u okruženju pogođena zapaljivim ruševinama na taj način, ali rekoh da može da prođe.


Prvi put se desilo da je na taj nacin srusen neki oblakoder, ali ne i zgrada sa celicnom konstrukcijom. To smo vec sve prosli 3x


Jesi li ti čitao ovaj dokument?

" This is the first known instance where fire-induced local damage (i.e. buckling failure of Column 79; one of columns in WTC7) led to the colapse of an entaite tall buiding"

Evo ti ne verujes u naucne dokaze, verujes u bullshit teorije. Ima nas raznih.


Daj ne pretjeruj, nisu ovo nikakvi naučni dokazi, već inžinjerski pokušaj rekonstrukcije (najsaremenijim metodama, uključujući i više izvršenih kompijuterskih simulacija) nečega što se već odigralo, uz sve navedene ograde, pretpostavke, vjerovatna scenarija i sl. Recimo da je to jedno ozbiljno stručno vještačenje, ali nikakva neprikosnovena naučna istina.

Sta to znaci indikativniji. Utemeljeniji? Studiozniji? Ima bolji soundtrack sa zlokobnom muzikom? Narator se slaze sa tobom u svemu?


Pa recimo to znači da slika govori više od hiljadu riječi, malo otrcano, ali slikovito rečeno.

Sta si hteo da kazes sa ovim citatom, osim da ti je upecatljiv?


Prevedi mi da ti kažem.

Koje tacno navode? Navedi ih. I kako ne odgovaram, ako vam nisam ispravio 50 pogresnih navoda na ovom blogu onda ne znam ko je? (misteriozno dezintegrisane avione - bar jos 10 primera, pogresne citate o istopljenom celiku, o prvoj srusenoj zgradi sa celicnom konstrukcijom, itd.)


To su posredna dokazivanja i navodi o sličnim slučajevima. U vezi sa čelikom, pa ne stojim ja iza svega što je ovdje izneseno.

Autori tih zavera i jesu idioti. To je pokazano argumentovanim osporavanjem bukvalno svih njihovih navoda i nebuloza na ovom blogu koje ste okacili.


Gdje? Kad?

Ne sjećam se da je iko objasnio one lančane eksplošije po ćoškovima tornja.
Noseći čelični stubovi isječeni kao u slučajevima miniranja prilikom kontrolisanog urušavanja.
Ima toga još, ali ne mogu sad baš svega da se sjetim, a i počeo je tenis.

U samom dokumentu o WTC7 se navodi da je brzina urušavanja bila 40% veća od one dobijene u simulaciji.

Da li sam propustio nesto da ispravim? Mislim da nisam, kreni da vrtis od prve strane pa ces videti i sam.


Jesi li raspoložen za još jedan krug? Samo naprijed.

P.S. Drago mi je da vidim su tvoji komentari postali znatno uljudniji.
milosss92 milosss92 23:42 13.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
Kako - nemas dokument? Na osnovu cega onda pises komentare o zvanicnoj istrazi? Napamet?

Je li vas ima više s te strane , pa se smjenjujete ili ne pamtiš par komentara unazad.
Koje komentare???

Napisao si: "dokumentaciju o zvaničnoj istrazi o tornjevima nemam", pa pitam kako ti je "sumnjiva zvanicna verzija" ako ga nisi ni procitao? Gledao si neki crtani film?

docsumann
Sta ti je klimavo i zbog cega, ne razumem?

To je jedina zgrada u okruženju pogođena zapaljivim ruševinama na taj način,

Jos jedna neistina kojom su te nahranili (ispravka broj xy)

WTC 3 je u potpunosti unisten i zapaljen (i on je imao kasnije svoj 'sekundarni' kolaps ali valjda to nije bilo zanimljivo zaverolozima da spomenu), WTC 4, 5 i 6 su delimicno kolapsirali i zapaljeni (mada to delimicno u slucaju WTC 4 i WTC 6 znaci da je samo mali deo ostao da stoji). Verizon building i 1 Bankers Trust Plaza su zadobile teska strukturna ostecenja na stranama okrenutim wtc-u, ne znam da li je Deutsche Bank imala neki pozar i da li su ga gasili obzirom da spominju unistenu unutrasnjost zgrade a Verizon vec nije imao pozare unutra. U svakom slucaju navod je pogresan zbog pozara i sekundarnog kolapsa barem jos jedne zgrade (WTC3):




docsumann
ali rekoh da može da prođe.

E pa ako moze da prodje, onda o cemu pricamo.

docsumann
Prvi put se desilo da je na taj nacin srusen neki oblakoder, ali ne i zgrada sa celicnom konstrukcijom. To smo vec sve prosli 3x

Jesi li ti čitao ovaj dokument?
" This is the first known instance where fire-induced local damage (i.e. buckling failure of Column 79; one of columns in WTC7) led to the colapse of an entaite tall buiding"

Podebljao sam ti da bi lakse probadalo oci.

docsumann
Evo ti ne verujes u naucne dokaze, verujes u bullshit teorije. Ima nas raznih.

Daj ne pretjeruj, nisu ovo nikakvi naučni dokazi, već inžinjerski pokušaj rekonstrukcije (najsaremenijim metodama, uključujući i više izvršenih kompijuterskih simulacija) nečega što se već odigralo, uz sve navedene ograde, pretpostavke, vjerovatna scenarija i sl. Recimo da je to jedno ozbiljno stručno vještačenje,

Napredujemo.

docsumann
ali nikakva neprikosnovena naučna istina.

Ali zato crtani filmovi koje prave 911 conspiracy theorists to jesu.

docsumann
Sta to znaci indikativniji. Utemeljeniji? Studiozniji? Ima bolji soundtrack sa zlokobnom muzikom? Narator se slaze sa tobom u svemu?

Pa recimo to znači da slika govori više od hiljadu riječi, malo otrcano, ali slikovito rečeno.

I nenaucno, neutemeljeno, neprecizno, neobjektivno, neistinito, sugestivno, subjektivno? Jer pricamo o filmu zar ne, a ne o forenzickim dokazima kojim barataju NIST, FEMA, Univerzitet u Edinburgu i svako ko je ikada napisao neki naucni rad na temu 911 u okvirima neke ozbiljne institucije?

docsumann
Sta si hteo da kazes sa ovim citatom, osim da ti je upecatljiv?

Prevedi mi da ti kažem.

To sto si hteo da kazes time.

docsumann
Koje tacno navode? Navedi ih. I kako ne odgovaram, ako vam nisam ispravio 50 pogresnih navoda na ovom blogu onda ne znam ko je? (misteriozno dezintegrisane avione - bar jos 10 primera, pogresne citate o istopljenom celiku, o prvoj srusenoj zgradi sa celicnom konstrukcijom, itd.)

To su posredna dokazivanja i navodi o sličnim slučajevima.

Ma to su vasa dokazivanja: "kako to da nema avionaa????!!", "prva celicna zgrada u istoriji pala u pozaru!!!" i slicne nebuloze. I onda kada vidite jos 50 identicnih slucajeva, nikom nista nije dokazano.
Osim to da niste bili u pravu kada ste lupali.

docsumann
U vezi sa čelikom, pa ne stojim ja iza svega što je ovdje izneseno.

Nisi ni lud da stojis iza bilo cega. Tako i treba, prvo proveris 2x o cemu je rec.

docsumann
Autori tih zavera i jesu idioti. To je pokazano argumentovanim osporavanjem bukvalno svih njihovih navoda i nebuloza na ovom blogu koje ste okacili.

Gdje? Kad?

Od prve strane ovog bloga pa nadalje (svi "dokazi" o zaveri koji su ovde spominjani).

Evo sada ces jos par takvih da izneses, koliko u sledecoj recenici:

docsumann
Ne sjećam se da je iko objasnio one lančane eksplošije po ćoškovima tornja.

Nikakvih lancanih eksplozija nije bilo, da bi aktivirao eksploziv potrebni su ti detonatori i zice, a od nekoliko hiljada vatrogasaca, policajaca, fbi agenata, paramedica, dobrovoljaca - niko nije nasao ni jedan detonator (a nalazili su sve od ljudskih prstiju do licnih dokumenata, svaki delic rusevina su prebirali u korpama). Jedino ako su svi oni ucestvovali u zaveri:



Onaj vas genije Steven E Jones je uostalom spominjao termit kao eksploziv koji je identifikovao u svojoj hemijskoj analizi (ustvari je nasao oksid aluminijuma i bakar ali nema veze to je njemu to), a termit ne eksplodira vec gori. Da bi srusio zgradu velicine WTC-a eksplozivom potrebno je nekoliko stotina tona eksploziva (termita jos vise sve i da se moze sinhronizovati - a ne moze jer ne eksplodira), stotina kilometara zica i detonatora (za termit i kabaste drzace), bezicno sekvencijalno aktiviranje u milisekundama je tek neizvodljivo, a i ono opet zahteva detonatore...

A postoji toliko jednostavnije objasnjenje.

docsumann
Noseći čelični stubovi isječeni kao u slučajevima miniranja prilikom kontrolisanog urušavanja.

Mislis sečeni kao u slučajevima sečenja:




evo i gluposti na koju se pozivas:



lepo se vidi da je noseci stub u kadru isecen sa gasnom lampom i da se celik slivao, kao pri secenju



ovde jos i nisu zavrsili secenje na wtc zgaristu:



docsumann
Ima toga još, ali ne mogu sad baš svega da se sjetim, a i počeo je tenis.

Samo polako, pa cemo da ispravimo kao i sve ove conspiracy nebuloze do sada. Drugacije vidim da ne moze.

docsumann
U samom dokumentu o WTC7 se navodi da je brzina urušavanja bila 40% veća od one dobijene u simulaciji.

Citat? (dokument, stranica)

docsumann
Da li sam propustio nesto da ispravim? Mislim da nisam, kreni da vrtis od prve strane pa ces videti i sam.

Jesi li raspoložen za još jedan krug? Samo naprijed.

Haha, pa ko koga ovde ispravlja?
irenaema irenaema 07:40 14.09.2010

Re: Fascinantno..

freehand
irenaema
freehand
Kad je ta polica sa samo 5cm visine jednom stranom zveknula sledeću, njeni i plastični nosači sve 4 police ispod su se takođe smorili i iz čiste solidarnosti sa onim prvim popucali. Dakle, sindikalna solidarnost plastičnih nosača za police, a ne dinamičko-statičko-ovo-ono...

A 'esu se složile u kocku, dole, na podu?
Ko u onoj novoj izreci - "al' ga je složio - k'o WTC!"



složilo i po abecednom redu

(pasoši neoštećeni na drugu stranu)

Nemoj da mi kažeš da nisu oštećena ni jedna kola ispred zgrade?!



Samo fenjer na jednom autu. I zgradu po dijagonali , kućni br.7
alselone alselone 07:43 14.09.2010

Re: Fascinantno..

milosss92


kakav iritantan lik
milosss92 milosss92 12:19 14.09.2010

Re: Fascinantno..

irenaema
složilo i po abecednom redu

(pasoši neoštećeni na drugu stranu)

Evo jos jedne mega zavere, pasoš, khm, dnevnik astronauta koji je preziveo eksploziju šatla Kolumbija (dokaz? pogledas sliku i kažeš "nemoguce, mora da je neka zavera"



Columbia Astronaut's Diary Goes on Display

JERUSALEM — Pages from an Israeli astronaut's diary that survived the explosion of the space shuttle Columbia and a 37-mile fall to earth are going on display this weekend for the first time in Jerusalem.

The diary belonged to Ilan Ramon, Israel's first astronaut and one of seven crew members killed when Columbia disintegrated upon re-entering the atmosphere on Feb. 1, 2003.

Part of the restored diary will be displayed at the Israel Museum beginning Sunday.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,432384,00.html

irenaema
Samo fenjer na jednom autu. I zgradu po dijagonali , kućni br.7

još neki od dokaza? Daj da vidimo i taj fenjer po dijagonali, da nije opet neka glupost kao ovo sa pasosem/dnevnikom.
milosss92 milosss92 12:35 14.09.2010

Re: Fascinantno..

alselone
milosss92

kakav iritantan lik

Sto se ti toliko nerviras? Ako ti smetaju slike, linkovi, magistarski radovi, a ti uzmi lepo da gledas jos jednom Loose Change, Zeitgeist, 911 zero investigation, pa ce naratori da se slazu u svemu sa tobom, kao sto si se ti slagao sa njima nakon prvog gledanja.
docsumann docsumann 17:26 14.09.2010

Re: Fascinantno..

Napisao si: "dokumentaciju o zvaničnoj istrazi o tornjevima nemam", pa pitam kako ti je "sumnjiva zvanicna verzija" ako ga nisi ni procitao?


Stvarno ne znam zašto spuštaš nivo diskusije koji je ionako jedva uspostavljen?
Zvanična verzija događaja je saopštena neposredno nakon 9/11 od strane Bušove administracije i koliko znam važi i dan danas. Ovo oko čega se ti i ja raspravljamo su argumentacije i osporavanja sa stanovišta tehničkih ekspertiza nastalih u kasnijem vremenskom razdoblju (neke prije , neke kasnije).
U vezi sa ZV postoje i kontroverze druge prirode; političke (smušeno i neuvjerljivo reagovanje Buša i njegovih saradnika u trenutku i nakon napada, zatim poslovno-finansijske relacije koje je Mur rasvjetljavao u svom nagrađenom uratku) kao i vojno-bezbjednosni (praćenje aviona i reagovanje PVO, vojne operacije koje su SAD nakon toga poduzele, uključujući i napad na Irak).

Gledao si neki crtani film?

O da, više njih. Od novijih preporučujem Naruta i Ben Tena.

U vezi srušenih zgrada, pogledaj ponovo velike radijuse na crtežu koje si sam okačio. Samo je WTC7 u graničnom području naznačenog opsega uticaja urušavanja WTC1 i WTC2 prošla na opisani način.

Prvi put se desilo da je na taj nacin srusen neki oblakoder, ali ne i zgrada sa celicnom konstrukcijom. To smo vec sve prosli 3x

Jesi li ti čitao ovaj dokument?
" This is the first known instance where fire-induced local damage (i.e. buckling failure of Column 79; one of columns in WTC7) led to the colapse of an entaite tall buiding"

Podebljao sam ti da bi lakse probadalo oci


Uzvratih boldovanje.

Pošto nemam namjeru da komentarišem svaku tvoju rečenicu prelazim na jedan širi "sveobuhvatni" odgovor.
Objašnjenja za ugaone eksplozije na tornjevima kao i presječene čelične stubova djeluju posve uvjerljivo. Da budem iskren slična objašnjenja (u vezi ugaonih prskanja omotača zgrada) sam i sam davao jednom svom drugu koji me prije nekoliko godina uvjeravao u teoriju zavjere u vezi 9/11. To mi je nekako na prvu bilo najlogičnije "nekonspirativno" tumačenje.
Ipak argument za nepronalaženje kablova potrebnih za miniranje čini mi se da ne stoji. Pa u samoj zgradi mora da je bilo stotine kilometara kablova od električnih instalacija. O ostacima koji obično preostanu od detonatora nakon eksplozije stvarno ne znam ništa.

Inače ja sam u ovu raspravu na blogu ušao ad hoc, bez nekog formiranog suda o zaleđini napada 9/11. Čuo sam za teorije onih koji sumnjaju u ZV, odgledao Zeitgeist koji je kao što već rekoh u mnogim djelovima prenategnut u zaključivanju, ali sam takođe, uglavnom na internetu, nailazio i na kontratumačenja, pa se nisam upuštao u ikakvo zaključivanje povodom svega toga. Kao što možeš provjeriti, negdje na početku ovog bloga, ja sam spomenuo postojanje kontroverzi u vezi sa ovim slučajem i upitao šta je sa njima.
Tokom polemike sam morao da se uputim u gomilu pojedinosti, tumačenja i teorija, uključujući i ona objašnjenja koja si ti kačio. Daleko od toga da sam uspio sve da pohvatam i rastumačim.
Ono što me baš interesuje i nadam se da ćeš biti iskren povodom toga, je odakle potiče tvoja tolika verziranost oko 9/11? Baratati tolikim dokumentima, poznavajući i neke stručne pojedinosti iz istih, teško da može da bude stvar "malo neobičnijeg hobija". Dakle, da budem konkretan, da li postoji tvoja profesionalna (službena) povezanost sa čitavim slučajem?

Drugo, kad raspravljaš sa mnom lično, molim te da mi se ne obraćaš kao predstavniku nekog kolektivnog tijela, koji zastupa gotova sva viđenja ovdje iznjeta a koja se kose sa tvojim stavovima. One priloge i mišljenja koja mi se čine smislenim ja sam i poimenice spomenuo u mojim komentarima.

Treće, ono što me najviše isprovociralo na polemiku s tobom je tvoj krajnje netaktičan i bahat nastup. Ok, na kraju smo uspjeli da vodimo normalan dijalog, ali ti si ovdje izvrjeđao i mnoge druge članove ovog bloga, sasvim nepotrbno. Ako zaista želiš da mjenjaš nečija mišljenja, potreban je mnogo suptilniji nastup. To je elementarni princip psihologije ( dalje od toga se ne razumjem baš puno).
Ako želiš da omalovažavaš nekoga s pozicije intelektualno superiornijeg bića, višeg nivoa razuma, onda baš nećeš biti najomiljeniji lik ovdje. Niko ne voli da sluša pridike te vrste. Normalno, svoju ulogu sam biraš.

Vidiš koliko se ti i ja raspravljamo i to možda samo zato što sam imao strpljenja da prolazim kroz ono "teško" štivo koje si kačio i na koje si se pozivao. Trudio sam se da ispratim dokaze koji su tamo iznošeni i nisam imao problema da prihvatim neosporne djelove. Nadam se da me moja sujeta nije previše omela u tom smislu.
I opet smo uspjeli da prečešljamo tek djelić materije vezanu uglavnom za obaranje zgrada. Aviona se na primer (sem slučaja Pentagon) nismo ni dotakli. Napominjem da ja više nisam imao vremena,a ni živaca da se ponovo upoznavam sa obimnim spisima sa sajta 911 Research, a i nisam želio da budem medijum kroz koji će se voditi sučeljavanje stavova. To što ih ti nazivaš besmislicama, izviniut ćeš, ali za mene ne znači ništa.
S druge strane, poliitički aspekti se ne mogu ni izbliza egzaktno analizirati kao ove tehničke stvari.

E sad, ako bi bio ljubazan da mi izneseš svoje viđenje u vezi sa drugom eksplozijom koja se po izjavama svjedoka desila u donjem dijelu tornja, bio bih rad da ga saslušam.


milosss92 milosss92 18:20 14.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
Ovo oko čega se ti i ja raspravljamo su argumentacije i osporavanja sa stanovišta tehničkih ekspertiza

O dokazima zavere i pricamo, a svaki koji je ovde naveden je lagano pobijen.

docsumann
U vezi srušenih zgrada, pogledaj ponovo velike radijuse na crtežu koje si sam okačio. Samo je WTC7 u graničnom području naznačenog opsega uticaja urušavanja WTC1 i WTC2 prošla na opisani način.

Pa pogledaj kako je jedna od kula pala preko WTC6 na WTC7, tacno se vidi putanja pada gde je WTC6 potpuno unisten.

docsumann
Objašnjenja za ugaone eksplozije na tornjevima kao i presječene čelične stubova djeluju posve uvjerljivo.

Hvala, zato sam i okacio da vidite sami kako ti navodi ne stoje.

docsumann
Ipak argument za nepronalaženje kablova potrebnih za miniranje čini mi se da ne stoji. Pa u samoj zgradi mora da je bilo stotine kilometara kablova od električnih instalacija. O ostacima koji obično preostanu od detonatora nakon eksplozije stvarno ne znam ništa.

Ne od jednog detonatora, nego od nekoliko stotina kilometara zica i stotina detonatora (100 spratova x nosecih stubova x preseka)... ustvari nekoliko hiljada. I opet to sve zvuci ubedljivo, da je neko sve minirao i da nista nije nadjeno?

Koliko to ljudi ucestvuje u zaveri, koliko stotina minera i postavljaca eksploziva (da bi se pripremila i minirala omanja zgrada potrebne su nedelje, pa jedino ako je bilo vise radnika za takav posao) i koliko hiljada ljudi koji su rasciscavali rusevine i namerno nisu videli ni jedan trag postavljenog eksploziva (svaki delic rusevina su pregledali). Pa tek oficira i vojnika, kontrolora leta, inzenjera i naucnika, vatrogasaca, policajaca, paramedika, fbi, cia, pentagon, nasa, nist, fema, bela kuca, mediji... Bar 10.000 zaverenika zar ne?

docsumann
Tokom polemike sam morao da se uputim u gomilu pojedinosti, tumačenja i teorija, uključujući i ona objašnjenja koja si ti kačio.

zato sam i kacio, jer da bi teorija zavere stojala ona mora biti utemeljena. da bi proverio navode i jednih i drugih moras da ih sam proveris, ne mozes da se oslonis na necija tumacenja tek tako.

docsumann
Ono što me baš interesuje i nadam se da ćeš biti iskren povodom toga, je odakle potiče tvoja tolika verziranost oko 9/11?

Isto pitanje se moze postaviti onima koji pisu postove o zaveri.
Mene je iznerviralo tih par filmova koje sam pogledao sa svim ovim netacnostima. Neko ozbiljniji bi ih samo prekoscio i ne bi sve redom ispravio, tako recimo da sam ja neozbiljan.


docsumann
Baratati tolikim dokumentima, poznavajući i neke stručne pojedinosti iz istih, teško da može da bude stvar "malo neobičnijeg hobija". Dakle, da budem konkretan, da li postoji tvoja profesionalna (službena) povezanost sa čitavim slučajem?

Mene iz Srbije, kakve bi moguce povezanosti tu moglo da bude? Vidim da me je neko optuzio da radim za VOA. Nidje veze sa mozgom, VOA novinari se uopste ne bave takvim stvarima, sad su i oni ukljuceni u zaveru vidim.
Lakse poverovati da toliko ljudi ucestvuje u zaveri nego da si sam u zabludi.

docsumann
Drugo, kad raspravljaš sa mnom lično, molim te da mi se ne obraćaš kao predstavniku nekog kolektivnog tijela, koji zastupa gotova sva viđenja ovdje iznjeta a koja se kose sa tvojim stavovima. One priloge i mišljenja koja mi se čine smislenim ja sam i poimenice spomenuo u mojim komentarima.

Pogresne navode ispravljam onima koji ih kace, ciji citat - njemu ispravka. Sve lepo pise ko je sta rekao.

docsumann
Treće, ono što me najviše isprovociralo na polemiku s tobom je tvoj krajnje netaktičan i bahat nastup.
Ok, na kraju smo uspjeli da vodimo normalan dijalog, ali ti si ovdje izvrjeđao i mnoge druge članove ovog bloga, sasvim nepotrbno. Ako zaista želiš da mjenjaš nečija mišljenja, potreban je mnogo suptilniji nastup. To je elementarni princip psihologije ( dalje od toga se ne razumjem baš puno).
Ako želiš da omalovažavaš nekoga s pozicije intelektualno superiornijeg bića, višeg nivoa razuma, onda baš nećeš biti najomiljeniji lik ovdje. Niko ne voli da sluša pridike te vrste. Normalno, svoju ulogu sam biraš


Bas takav pritup su imali oni koji zastupaju drugu stranu, pa sam skapirao da je pojedinima to jedini nacin komunikacije koji uvazavaju. Mogao sam i sa njima pristojnije iako su sami bili bezobrazni i nisu zasluzili bolje ophodjenje od onoga koje sami praktikuju, ali je ovako sve to mnogo brze i lakse se rascistila guzva besmislenih postova. Oni koji su dosli samo da poklapaju, bili su poklopljeni. Oni su dosli normalno da pricaju, sa njima normalno pricam.

docsumann
Vidiš koliko se ti i ja raspravljamo i to možda samo zato što sam imao strpljenja da prolazim kroz ono "teško" štivo koje si kačio i na koje si se pozivao. Trudio sam se da ispratim dokaze koji su tamo iznošeni i nisam imao problema da prihvatim neosporne djelove. Nadam se da me moja sujeta nije previše omela u tom smislu.

Nista ne smeta sve dok je argumentovano i dok nije besmisleno prepucavanje.

docsumann
I opet smo uspjeli da prečešljamo tek djelić materije vezanu uglavnom za obaranje zgrada. Aviona se na primer (sem slučaja Pentagon) nismo ni dotakli. Napominjem da ja više nisam imao vremena,a ni živaca da se ponovo upoznavam sa obimnim spisima sa sajta 911 Research, a i nisam želio da budem medijum kroz koji će se voditi sučeljavanje stavova. To što ih ti nazivaš besmislicama, izviniut ćeš, ali za mene ne znači ništa.

Naveo sam sta su besmislice, i stavio sam primere ili linkove zasto su besmislice. Moze i o avionima, neko ovde rece da je ekspert pa se posle nije javljao.


docsumann
E sad, ako bi bio ljubazan da mi izneseš svoje viđenje u vezi sa drugom eksplozijom koja se po izjavama svjedoka desila u donjem dijelu tornja, bio bih rad da ga saslušam.

Najbolje da pogledas dokumentarni film brace Naudet koji su bili u tom podnozju zgrade sa prvim odredom vatrogasaca na licu mesta. Mene nervira kada neko okaci youtube snimak sa 5 kilometara razdaljine, sniman iz Nju Dzerzija, i onda objasnjava kako se "vidi" eksplozija, a ovamo imas snimak sa lica mesta.

Evo nekih frejmova iz tog filma (mada ga treba gledati zbog dijaloga) staklo nije izbijeno napolje eksplozijom, vec je padalo unutra:




Ne mogu da prepricavam sve sta se u njemu vidi, ali nema ni reci o ekploziji u podnozju, ima povredjenih u liftovima ali od onoga sto je padalo kroz otvore lifta. Kako je uopste nastalo to pogresno tumacenje (kasnije podmetanje) o eksploziji, nabolje da preslusas ili prelistas svedocenja 500+ vatrogasaca i paramedika koji su se javili tog dana i preziveli da ispricaju svoju pricu, okacio sam i link ka tim svedocenjima ali posto kapiram da niko ne zna kako da ih izlista preko Googla (trazena kljucna rec site: tajitaj.com) okacicu ja neke primere:

File No. 91 10004
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
PARAMEDIC MANUEL DELGADO
Interview Date: October 2, 2001
As soon as we arrived, 84, a massive
explosion goes off, and at this point we didn't know
what it was. We thought it was a secondary explosion (*1).
We didn't know that it was a second plane. In fact, I
didn't know there was a second plane until much later
in the evening.

File No. 9110011
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
CHIEF SALVATORE CASSANO
Interview Date: October 4, 2001
I had just opened my door and the second
-- I thought it was the secondary explosion (*2). I didn't
know it was another plane in the south tower, because
when I heard it, I looked up and I saw debris. It had
to be debris flying over from the south tower. Not
much, but there was enough coming down in the street
where I took off and I ducked into a garage until it
cleared up.
After the secondary explosion (*3) in the north
tower, I didn't know what the hell - I didn't know it
was another plane that had hit until I got around to
the command post.

file no 9110039
worldtrade center task force interview
paramedic gary smiley
interview date october 10 2001
there was salad bar that was across from
merrill lync… the parked cars that had been parked there were
all on fire and which wasnt on fire was exploding we
didnt knowat that point knowthat one of the
police officers said that he thought that they were
bombs and maybe they rigged them to blow up just secondary explosions (*4).
we went towards the back of the restaurant there was couple of firemen got in there one
fireman yelling levs get the gas off so he went into
the kitchen area and they killed the gas…

file no 9110043
world trade center task force interview
ems captain frank damato
interview date october 11 2001
when we got out of the vehicle we opened the
trunk we put our helmets on and our jackets at that
time we heard another explosion which thought was
secondary explosion (*5) but which later found it out was
second plane that hit

File No. 9110075
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
LIEUTENANT RENE DAVILA
Interview Date: October 12, 2001
Then as I'm communicating I catch from
my peripheral vision on the right -- I didn't
even think about it hitting the building. I'm
just basically like what the hell is he doing
there. Before I knew it, he disappeared behind
the building, and bingo, there was an explosion.
I remember yelling over the frequency, however I
communicated, a secondary explosion (*6) in the second
building.

File No. 9110141
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIRE MARSHAL STEVEN MOSIELLO
Interview Date: October 23, 2001
Q. Had the second plane hit at this point?
A. Yes, yes, the second plane hit. We saw
the second plane hit -- if you want me to go back
to when the second plane hit. I was told by
Chief Ingram, who was a terrorist and hazmat-type
guy, that we've got to be careful of secondary
explosions (*7) or secondary devices. Who knew that
the secondary device would be another plane.

F i l e No. 9110142
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
CHIEF ALBERT TURI
I n t e r v i e w D a t e : O c t o b e r 23, 2 0 0 1
We were not in the garage.
Maybe 20 feet from the opening of the garage.
The next thing I heard was Pete say what the
fuck is this? And as my eyes traveled up the building,
and I was looking at the south tower, somewhere about
halfway up, my initial reaction was there was a
secondary explosion (*8), and the entire floor area, a ring
right around the building blew out. I later realized
that the building had started to collapse already and
this was the air being compressed and that is the floor
that let go. And as my eyes traveled further up the
building, I realized that this building was collapsing
and I turned around and most everybody was ahead of me
running for the garage, and I remember thinking I
looked at this thing a little bit too long and I might
not make this garage. But I did.

File No. 9110229
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER TIMOTHY HOPPEY
Interview Date: December 4, 2001
that's when we heard the rumble. I looked up,
and it was just a black cloud directly overhead.
At that point I was thinking it was a
secondary explosion (*9). It looked to me like it was
much lower than where the planes had gone in.
That was probably just a delay in looking up.
I turned around and looked to see what
everyone else was doing, and everyone was running

File No. 9110256
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER BRIAN FITZPATRICK
Interview Date: December 6, 2001
when we heard a tremendous noise and it was
coming from the south tower, and we looked up and it
was coming down…
…where we all basically just took a
knee and we waited a couple of minutes. Everybody was
in shock. We didn't know what happened. We just
thought it was debris or an explosion or a secondary
explosion (*10) or another bomb inside the building or
another plane.

File No. 9110319
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER JOHN MALLEY
Interview Date: December 12, 2001
Then it finally stopped, that pressure
which I thought was a concussion of an explosion.
It turns out it was the down pressure wind of the
floors collapsing on top of each other…
Although I was relatively unhurt -- it
was miraculous. I couldn't believe I was still
alive, with the amount of debris that came down.
At that point I was amazed I was still alive.
When I stood up, I thought I was going to drown
in the dust, because I didn't know the dust was
coming because it was pitch-black.
We couldn't find the lieutenant. We
had all five members.
There were secondary explosions(*11), I
don't know, aerosol cans or whatever. But we're
in the darkness. We see basically the glow of a
flashlight and still things coming down. The
noise, the explosions, whatever it was.

File No. 9110332
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
EMT DWIGHT SCOTT
Interview Date: December 14, 2001
When the building started to collapse,
we pretty much just got up and just ran…
After we met up again, we went back to
another command post. Then they said there was a
secondary explosion (*12) or they weren't sure if it
was a bomb or a gas main. But we all started
running again. We went north. After that we
regrouped and set up another triage station
farther from the site…
Q. When you went down where you were at
that time, can you just specify?
A. After the secondary explosion?(*13)
Q. Right.
A. It was somewhere by -- what's that big
complex?
Q. The Winter Garden? American Express
building?
A. It was further back, further north.
Q. To Church Street?
A. Chelsea Pier, Chelsea Pier. We went to
Chelsea Pier. We pretty much stayed there
because they were thinking about secondary
devices or something might happen.

File No. 9110374
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER PAUL HYLAND
Interview Date: December 20, 2001
I had the OB and I looked up and I just saw
the top of World Trade Center go up like a lit candle.
It just everything just lit up and I thought it was
maybe a secondary explosion (*14), because if you looked from
where we were, they're twins, so you're going to
picture the second -- I didn't see the plane go in and
I thought it was just a secondary explosion (*15) in the same
tower, and everything just came down on the street.

File No. 9110388
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER PETER FALLUCCA
Interview Date: December 26, 2001
We just were getting ready to pull up,
getting ready to get out, and the second plane hit, and
we started getting hit with debris on the top of the
rig. We were huddled down in the bottom of the rig,
because -- I mean, we were getting pelted with some
heavy stuff, and at that time I didn't know that it was
a second plane.
I just thought it was a secondary explosion (*16)
from the first building, because I was on the opposite
side.

File No. 9110401
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER MICHAEL REGAN
Interview Date: December 28, 2001
People started screaming and running towards us that the
second building was coming down. We were unaware that
the first building even came down. We didn't hear
anything over the radio on it.
Q. You were working in the truck?
A. Sorry, yes, I was in the truck that day. The
Engine went down before us. They went down on --
Q. Ladder 43?
A. Right. Okay. As everybody was running
towards us, we waited for the cloud to disperse a
little bit. Then we started heading in. People were
running towards us. I was giving oxygen to people that
were gasping for air, and when we finally got in there,
there were a couple of Chiefs and a couple of people
yelling and screaming about you know, fire over there,
secondary explosions (*17) and we stretched a line off a rig
and started putting out fires

file no 9110447
world trade center task force interview
lieutenant james mcglynn
interview date january 2002
we were heading across houston betore
we made the left on west end avenue at that
time saw the plume of heavy fire engulf the
north tower what looked like the north tower
thought it might have been secondary explosion (*18)
it might have been bomb didnt know what it
was it turned out later that found out that
that was the second tower being hit

file no 9110455
world trade center task force interview
paramedic joseph jefferson
interview date january 16 2002
trying to breathe it was like you started coughing and gagging
then you started hearing people calling out for help
inaudible stood there for couple of seconds and
then heard couple of secondary explosions (*19) and some
vehicles were engulfed in flames you know they were
on fire

File No. 9110503
WORLD TRADE CENTER TASK FORCE INTERVIEW
FIREFIGHTER PAUL BESSLER
Interview Date: January 21, 2002
they said there was a gas leak and we heard
some secondary explosions(*20) and all the ambulances and
ESU trucks kind of took off in the other direction.


500 svedoka, 12.000 stranica transkripta i nekih 20+ opisa "eksplozija"
Ali sad u pravom kontekstu, a ne tumacenja 911 zaverenika i namerno pogresno citiranje van objasnjenja.
Goran Vučković Goran Vučković 18:30 14.09.2010

Re: Fascinantno..

Evo nekih frejmova iz tog filma (mada ga treba gledati zbog dijaloga) staklo nije izbijeno napolje eksplozijom, vec je padalo unutra:

Zar nije isto tako moglo da padne na sve strane, od potresa? Ili da padne unutra pošto je bilo lakše da se vazdušni udar prenosi kroz vazduh van zgrade nego kroz hodnike i zatvorena vrata?
milosss92 milosss92 18:38 14.09.2010

Re: Fascinantno..

Goran Vučković
Evo nekih frejmova iz tog filma (mada ga treba gledati zbog dijaloga) staklo nije izbijeno napolje eksplozijom, vec je padalo unutra:

Zar nije isto tako moglo da padne na sve strane, od potresa? Ili da padne unutra pošto je bilo lakše da se vazdušni udar prenosi kroz vazduh van zgrade nego kroz hodnike i zatvorena vrata?

Pa jeste palo na obe strane, tu poentu sam hteo da napravim, da je bilo nekakvog eksploziva unutra vazdusni talas bi ga izbio samo napolje. Nije mogao da izadje napolje pa da se vrati unutra (barem nije bilo tolikih prepreka napolju koje bi ga deflektovale). Tako da se ipak se radi o udaru aviona i ljuljanju zgrade. Uostalom to je sve nebitno kako su nabolji svedoci oni koji su bili u samom predvorju kada je to staklo pucalo i od cega.
docsumann docsumann 21:04 14.09.2010

Re: Fascinantno..

O dokazima zavere i pricamo, a svaki koji je ovde naveden je lagano pobijen.


Pa i ne baš sasvim. Kao što sam spomenuo studija o urušavanju WTC7 se na više mjesta poziva na vjerovatna scenarija. Pri tom tu se uvijek polazi od ZV i u tom svjetlu se vrše proračuni i simulacije.
Takođe smo spomenuli i dva presedana koja su vezana za taj slučaj, što ih čini dodatno "škakljivim".
Moje pitanje je zašto se u datiim razmatranjima nije provjerila neka od zavjereničkih hipoteza. Ajde da kažemo da su se držali princima Okamove oštrice, što znači da su razmatrali samo najelementarniji koncept koji dovoljno zadovoljavajuće oponaša ono šta se zaista desilo, što ne mora da znači da se to tako stvarno i desilo (!)
Pa pogledaj kako je jedna od kula pala preko WTC6 na WTC7, tacno se vidi putanja pada gde je WTC6 potpuno unisten.

Možda se nisam najasnije izrazio u predhodnom komentaru, pa da pojasnim, WTC7 je jedina zgradau u rubnom području dejstva posljedica urušavanja tornjeva (znači znatnije udaljena od njih samih) koja je doživjela totalni kolaps. Sasvim je očekivano da su bliže zgrade sasvim urušene.

Ne od jednog detonatora, nego od nekoliko stotina kilometara zica i stotina detonatora (100 spratova x nosecih stubova x preseka)... ustvari nekoliko hiljada. I opet to sve zvuci ubedljivo, da je neko sve minirao i da nista nije nadjeno?

Gomilu kablova su svakako morali naći. Ipak je zgrada imala puno sopstvenih el.instalacija. U čitavoj toj hrpi ruševina ne znam dali je moguće razaznati od čega su pojedini kablovi.
Takođe pretpostavljam da je za WTC7 bilo potrebno znatno manje minerskog materijala.
Po meni je najslabija karika teorije zavjera neophodan broj ljudi koji su morali biti uključeni u operaciji miniranja.
Naprimer u eventualnoj akciji u kojoj bi bili uključeni samo avioni broj potrebnih ljudi je znatno manji.

Ono što me baš interesuje i nadam se da ćeš biti iskren povodom toga, je odakle potiče tvoja tolika verziranost oko 9/11?

Isto pitanje se moze postaviti onima koji pisu postove o zaveri.
Mene je iznerviralo tih par filmova koje sam pogledao sa svim ovim netacnostima. Neko ozbiljniji bi ih samo prekoscio i ne bi sve redom ispravio, tako recimo da sam ja neozbiljan.


Tvoje poznavanje faktografije, referntnih radova, autora i sa jedne i sa druge strane je mnogo sveobuhvatnije i obuhvata neuporedivo više podataka i detalja.

500 svedoka, 12.000 stranica transkripta i nekih 20+ opisa "eksplozija"
Ali sad u pravom kontekstu, a ne tumacenja 911 zaverenika i namerno pogresno citiranje van objasnjenja.


Čini mi se da i konspiratori imaju svoje svjedoke, svjedočenja i tako to.
milosss92 milosss92 22:09 14.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
studija o urušavanju WTC7 se na više mjesta poziva na vjerovatna scenarija. Pri tom tu se uvijek polazi od ZV i u tom svjetlu se vrše proračuni i simulacije.

A u kom svetlu su trebali da ih vrse, ono kad Tom i Jerry kazu na youtubu da je bilo drugacije ili na osnovu podataka koje su sakupili i analiza koje su izvrsene na osnovu kojih je napravljena simulacija:



Stvarno ne kapiram kako uopste zamisljas takve studije.

docsumann
Moje pitanje je zašto se u datiim razmatranjima nije provjerila neka od zavjereničkih hipoteza.

Nije posao nista, feme ili nase (pr. oko conspiracy teorija da se covek nije spustio na Mesec) da odgovara na pitanja svake budale. Sve i kada im neko objavi naucne dokaze oni opet biraju da veruju kako ih lazu. Sta ce njima nauka, imaju oni svoj youtube.

docsumann
Možda se nisam najasnije izrazio u predhodnom komentaru, pa da pojasnim, WTC7 je jedina zgradau u rubnom području dejstva posljedica urušavanja tornjeva (znači znatnije udaljena od njih samih) koja je doživjela totalni kolaps. Sasvim je očekivano da su bliže zgrade sasvim urušene.

Pa nije rubno podrucje ako je kula pala na nju. Kazem ti, procitaj izvestaj, pregledaj sve fotografije i linkove, ovako ces se iscudjavati do prekosutra. A mozda ces i dalje, niko te ne sprecava.

docsumann
Takođe pretpostavljam da je za WTC7 bilo potrebno znatno manje minerskog materijala.
Po meni je najslabija karika teorije zavjera neophodan broj ljudi koji su morali biti uključeni u operaciji miniranja.
Naprimer u eventualnoj akciji u kojoj bi bili uključeni samo avioni broj potrebnih ljudi je znatno manji.

...

docsumann
Tvoje poznavanje faktografije, referntnih radova, autora i sa jedne i sa druge strane je mnogo sveobuhvatnije i obuhvata neuporedivo više podataka i detalja.

Kada pogledam unazad i ja se pitam zasto sam uopste citao sve to kada sam mogao da recimo odgledam neki od filmova koji propagiraju teoriju zavere i zavrsim svoju informisanost tada i tu.

docsumann
500 svedoka, 12.000 stranica transkripta i nekih 20+ opisa "eksplozija"
Ali sad u pravom kontekstu, a ne tumacenja 911 zaverenika i namerno pogresno citiranje van objasnjenja.

Čini mi se da i konspiratori imaju svoje svjedoke, svjedočenja i tako to.

A pa nije bas tako, vidis u 911 filmovima obozavaju da citiraju transkripte upravo ovih izjava vatrogasaca o eksplozijama i sekundarnim eksplozijama.

Znaci nisu to drugi svedoci nego isti, samo sto 911 zaverolozi seku citate na pola. Pa tako sekundarna eksplozija od automobila, ili udara drugog aviona, postaje eksplozija podmetnutog eksploziva.

Najobicnije podmetanje i izvrtanje.

Imaju, mislim u Loose Change, izjavu jednog lika koji je radio u podrumu i video zrtvu sa opekotinama, ali da si gledao film brace Naudet video bi komentare svedoka i vatrogasaca u prizemlju i krike zrtava iz liftova. Zapaljeni kerozin se slivao niz otvore liftova. A ako je neko trebao da oseti i razlikuje eksploziju u prizemlju od udara aviona (ako je bilo te tzv. eksplozije dinamita) to su ti ljudi koji se vide u kadrovima na licu mesta, a ne u onom filmu gde se izjave seku, izvrcu ili slobodno tumace.

E mene mrzi da pisem ovako o naklapanjima, pa ako imas neke "dokaze" daj da njih prodjemo jos pre nego sto se zatvori blog, jer o opstim mestima mozemo doveka.
docsumann docsumann 16:10 15.09.2010

Re: Fascinantno..

A u kom svetlu su trebali da ih vrse, ono kad Tom i Jerry kazu na youtubu da je bilo drugacije ili na osnovu podataka koje su sakupili i analiza koje su izvrsene na osnovu kojih je napravljena simulacija:


Pa u svjetlu da istragu sprovede neka agencija koja nije pod patronatom federalnih vlasti.
Takođe u vezi s političkim akterima (mislim na sami vrh Bušove administracije) jedna istaga od strane kongresne komisije bi svakako bila poželjna.

Nije posao nista, feme ili nase (pr. oko conspiracy teorija da se covek nije spustio na Mesec) da odgovara na pitanja svake budale. Sve i kada im neko objavi naucne dokaze oni opet biraju da veruju kako ih lazu. Sta ce njima nauka, imaju oni svoj youtube.


Opet osporavanje ocrnjavanjem ... čemu?
Ljudi mogu da griješe a da ne budu budale. Ponekad, rijetko, desi se i obrnuto.

Architects & Engineers for 9/11 Truth

Možda se nisam najasnije izrazio u predhodnom komentaru, pa da pojasnim, WTC7 je jedina zgradau u rubnom području dejstva posljedica urušavanja tornjeva (znači znatnije udaljena od njih samih) koja je doživjela totalni kolaps. Sasvim je očekivano da su bliže zgrade sasvim urušene.

Pa nije rubno podrucje ako je kula pala na nju. Kazem ti, procitaj izvestaj, pregledaj sve fotografije i linkove, ovako ces se iscudjavati do prekosutra. A mozda ces i dalje, niko te ne sprecava.


Ako nije rubno (mada sam ja komentarisao na osnovu radijusa krugova sa crteža koji si ti okačio) onda je još intrigantnije! Bilo je još zgrada u tom opsegu.
I dalje mi se čini da je u vezi sa tom zgradom bilo previše "slučajnosti" i presedana.

E mene mrzi da pisem ovako o naklapanjima, pa ako imas neke "dokaze" daj da njih prodjemo jos pre nego sto se zatvori blog, jer o opstim mestima mozemo doveka.


Pa ne vjeruješ valjda da će ovaj blog razrješiti sve kontroverze vezane za 9/11.

Kao što rekoh pozadina političkih dešavanja je daleko neprozirnija za rasvjetljavanje od tehničkih aspekata slučaja.

Način na koji je izvršen napad na Irak: pripremanje atmosfere u javnom mjenju, forsiranje lažnih informacija o oružju za masovno uništenje, Čejnijevo insistiranje da i Irak bude uljučen u odmazdu za 9/11; daju za pravo svakome onom ko hoće da sumnja da su i u sama dešavanja u vezi sa 9/11 bili uključeni ljudi iz vrha američke vlasti.
Ali ne bih sad o tome. Pošto nemam NIST-ov izvještaj u vezi sa WCT1 i WCT2, pa da možemo o njemu da raspravljamo, predlažem da ovo malo vremena posvetimo avionima koji su udarili u tornjeve.
Ono što je meni od samog početka bilo sumnjivo je to kako su priučeni piloti uspjeli da izvrše tako precizan manevar obrušavanja.
Šta predstavlja dodatak s donje strane trupa aviona?
Zašto nekim (poznatim) ljudima nije dopušteno da toga dana lete američkim nebom?

Idem sad malo da čitam tekstove sa 911 Research, mješanje izvora informisanja je čin intulektualnog poštenja. He, he, već mogu da zamislim tvoju reakciju na ovo.


milosss92 milosss92 16:22 15.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
...

Nijednog konkretnog dokaza, plasim se da sam izgubio interesovanje.

Ako nemas nista novo da zatvorimo radnju.
docsumann docsumann 16:48 15.09.2010

Re: Fascinantno..

Nijednog konkretnog dokaza, plasim se da sam izgubio interesovanje.

Ako nemas nista novo da zatvorimo radnju.


prijatno

milosss92 milosss92 17:35 15.09.2010

Re: Fascinantno..

docsumann
Ako nemas nista novo da zatvorimo radnju.

prijatno

prijatno
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:28 11.09.2010

The September 11 Digital Archive

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:53 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive






njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:12 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

Goran Vučković Goran Vučković 15:23 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

Robert Fisk, u "Velikom ratu za civilizaciju" kaže ovako (već sam citirao na blogu pa kopiram):

I don't have nightmares about these things. But I remember. The head blasted off the body of a Kosovo Albanian refugee in an American air raid four years earlier, bearded and upright in a bright green fields as if a medieval axeman has just cut him down. The corpse of a Kosovo farmer murdered by Serbs, his grave opened by the UN so that he re-emerges from the darkness, bloating in front of us, his belt tightening viciously round his stomach, twice the size of a normal man. The Iraqi soldier at Fao during the Iran-Iraq war who lay curled up like a child in the gun-pit beside me, black with death, a single gold wedding ring glittering on the third winger of his left hand, bright with sunlight and love for a woman who did not know she was a widow. Soldier and civilian, they died in their tens of thousands because death had been concocted for them, morality hitched like a halter round the warhorse so that we could talk about 'target-rich environments' and 'collateral damage' - that most infantile of attempts to shake off the crime of killing - and report the victory parades, the tearing down of statues and the importance of peace.

Governments like it that way. They want their people to see the war as a drama of opposites, good and evil, 'them' and 'us', victory or defeat. But war is primarily not about victory or defeat, but about death and the infliction of death. It represents the total failure of the human spirit. I know an editor who has wearied of hearing me say this, but how many editors have first-hand experience of war"?


Ali interesantno je kako na nas kao da više utiču slike onih koje je obuzeo očaj, nego slike rušenja i ubijenih. Valjda nam je stalno kondicioniranje nasilnim filmovima i vestima (da vratim malo Fisku i prebacim loptu nazad novinarima (ne lično njemu, naprotiv!)) otupelo taj osećaj.

Kad čujemo sada 9/11, valjda po navici odmah uskočimo u priču o tome ko je to uradio, kakvi su onda zločini počinjeni u ime toga po Iraku i Avganistanu itd - a ne setimo se onih nesrećnih ljudi što su skakali sa pedesetog sprata iz vatre u sigurnu smrt i onog očaja tih nekoliko prvih minuta, sati i dana.

Hvala, Njanjo.
mirelarado mirelarado 15:34 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

njanja_de.manccini

911

New York City After The Fall

The Sonic Memorial Project


Одлични линкови. Хвала, Њањо.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:37 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

docsumann docsumann 17:11 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

Kad čujemo sada 9/11, valjda po navici odmah uskočimo u priču o tome ko je to uradio, kakvi su onda zločini počinjeni u ime toga po Iraku i Avganistanu itd - a ne setimo se onih nesrećnih ljudi što su skakali sa pedesetog sprata iz vatre u sigurnu smrt i onog očaja tih nekoliko prvih minuta, sati i dana.


Imaš pravo, ali možda je uzrok tome i u činjenici da je ta tagedija jednistvena među mnogobrojnim tragedijama koje su zadesile čovječanstvo.

Nekako smo svikli da živimo sa užasima koji nam se dešavaju (da pišemo poeziju i poslije Aušvica), ali ako je tačno ono što mnogi od nas na ovom blogu, a i šire, sumnjaju u vezi sa stvarnim počiniocima tog događaja, onda se kao čovječanstvo po prvi put susrećemo, oči i uči, sa ogoljenim licem nezamislivo monstruoznih, podmuklih i bezosjećajnih političkih moćnika koji praktično gospodare našom planetom.

Osim što je stravičan zločin to je i obesmišljavanje elementarne vjere u same principe zapadne civilizacije.

Ove žrtve, prije od svih nas, zaslužuju istinu.
irenaema irenaema 20:22 11.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

setimo se onih nesrećnih ljudi što su skakali sa pedesetog sprata iz vatre u sigurnu smrt i


Gledala u direktnom prenosu.

Srce mi se stislo.
milosss92 milosss92 00:20 12.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

njanja_de.manccini

911
New York City After The Fall
The Sonic Memorial Project


+

The FDNY 9/11 Documents - Audio Download & Resources

"Download/Listen to the 9/11 Audio files released by FDNY of the dispatch and operations from that fateful day. These files should stream on most computers by clicking or RIGHT CLICK and save to your computer."

NYTimes.com > N.Y. Region > Complete Coverage: The 9/11 Records

The Sept. 11 Records
A rich vein of city records from Sept. 11, including more than 12,000 pages of oral histories rendered in the voices of 503 firefighters, paramedics, and emergency medical technicians, were made public on Aug. 12. The New York Times has published all of them.

The oral histories of dispatch transmissions are transcribed verbatim. They have have not been edited to omit coarse language.


washingtonpost.com 911 Calls from September 11, 2001

New York City released partial recordings of more than nine hours of 911 calls that began pouring in on the sunny and deadly morning of Sept. 11, 2001, as emergency operators struggled to comprehend the chaos unfolding at the burning World Trade Center. Find below several audio excerpts, a message provided by the New York Fire Department and the complete transcripts.
Goran Vučković Goran Vučković 01:02 12.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive



Nekako smo svikli da živimo sa užasima koji nam se dešavaju (da pišemo poeziju i poslije Aušvica), ali ako je tačno ono što mnogi od nas na ovom blogu, a i šire, sumnjaju u vezi sa stvarnim počiniocima tog događaja, onda se kao čovječanstvo po prvi put susrećemo, oči i uči, sa ogoljenim licem nezamislivo monstruoznih, podmuklih i bezosjećajnih političkih moćnika koji praktično gospodare našom planetom.

Osim što je stravičan zločin to je i obesmišljavanje elementarne vjere u same principe zapadne civilizacije.

Ali ako nije tačno, onda se po ko zna koji put srećemo sa našom prirodnom osobinom da od senke drveta po mesečini vidimo Lucifera.

Da nam se u svetu punom slučajnosti, aljkavosti, na svim nivoima sukobljenih interesa - i nesavršenog ljudskog karaktera, takvog kakav je - pričine savršeno organizovane armije zla, umesto manje ili više talentovanih administrativaca, vođenih kratkoročnom koristi.

Administrativaca koji, ne znajući budućnost iz tačke iz koje je sada gledamo, pošto nam je prošlost, prave odluke čiji je glavni cilj najčešće minimizacija štete, iz njihove uske tačke gledišta - a ne čitanje jedne od hiljada partitura sofisticirane simfonije perfektnog zločina.

Evo i tebi se jedan takav danas nakačio.
docsumann docsumann 01:44 12.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

Ali ako nije tačno, onda se po ko zna koji put srećemo sa našom prirodnom osobinom da od senke drveta po mesečini vidimo Lucifera.

Da nam se u svetu punom slučajnosti, aljkavosti, na svim nivoima sukobljenih interesa - i nesavršenog ljudskog karaktera, takvog kakav je - pričine savršeno organizovane armije zla, umesto manje ili više talentovanih administrativaca, vođenih kratkoročnom koristi.

Administrativaca koji, ne znajući budućnost iz tačke iz koje je sada gledamo, pošto nam je prošlost, prave odluke čiji je glavni cilj najčešće minimizacija štete, iz njihove uske tačke gledišta - a ne čitanje jedne od hiljada partitura sofisticirane simfonije perfektnog zločina.

Evo i tebi se jedan takav danas nakačio.


Jedini ispravan recept je uvijek nositi sa sobom dozu spasonosne rezerve prema svakom stavu koji zauzimaš. Čovjek od sumnji može da pobudali, ali bez sumnje oglupavi garantovano.

Tamo gdje je velika koncentracija moći, gdje struji ogromna matica novca, koja ne prihvata ljudske živote kao branu svome toku, tu sigurno postoji veliko bezdušno zlo. Mi nismo u stanju da neposredno vidimo sve njegove pojavne oblike, jer je ono ukamuflirano u pravni nporedak, društvene konvencije, legalne tokove svega i svačega , i oficijalnu političku predstavu . Ali kao u onoj priči Ivane Brlić Mažuranić "Šuma Striborova" desi se da ponekad izleti guji račvasti jezik iz lijepih ženskih usta i oda njenu mračnu tajnu.

A u pravu si, te igre se vode na stolovima suviše visokim da bi mi vidjeli kakve se karte na njemu djele i mješaju, naš usud su upravo ti, u svoje male istine usko fokusirani administrativci, iz koje crpe svoju snagu i energiju za vječite istovjetne debate o kosini našeg posrnuća u svijetu zakrivljenom kao nož..
Goran Vučković Goran Vučković 10:12 12.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

Tamo gdje je velika koncentracija moći, gdje struji ogromna matica novca, koja ne prihvata ljudske živote kao branu svome toku, tu sigurno postoji veliko bezdušno zlo. Mi nismo u stanju da neposredno vidimo sve njegove pojavne oblike, jer je ono ukamuflirano u pravni nporedak, društvene konvencije, legalne tokove svega i svačega , i oficijalnu političku predstavu . Ali kao u onoj priči Ivane Brlić Mažuranić "Šuma Striborova" desi se da ponekad izleti guji račvasti jezik iz lijepih ženskih usta i oda njenu mračnu tajnu.

E vidiš ovo meni, na primer, izgleda kao neka vrsta religije. Jedna stvar je prepoznati strategiju, a sasvim druga ignorisati entropiju.
docsumann docsumann 11:14 12.09.2010

Re: The September 11 Digital Archive

E vidiš ovo meni, na primer, izgleda kao neka vrsta religije. Jedna stvar je prepoznati strategiju, a sasvim druga ignorisati entropiju.


Napiso sam poduži odgovor,a onda je nešto prslo i ode sve u nepovrat...

Možda probam ponovo neki drugi put


expolicajac expolicajac 14:34 11.09.2010

Sazrevanje

Interesantno je zamisliti kako će za 500 godina od danas izgledati civilizacijski narativ i legenda o ovom događaju, a možda možemo naslutiti ako pogledamo kako danas izgleda narativ o istom tom mestu, ali od pre 500 godina

Posle mnogo godina iz biblioteke sam na radni sto ponovo stavio "Istoriju kineske filosofije" Fung Ju-Lan-a. Iznenadila me je svežina koju sam osetio otvarajući stranice. Uzmi je i ti, pomaže veruj.
gordanac gordanac 14:40 11.09.2010

: Sazrevanje

expolicajac
Interesantno je zamisliti kako će za 500 godina od danas izgledati civilizacijski narativ i legenda o ovom događaju, a možda možemo naslutiti ako pogledamo kako danas izgleda narativ o istom tom mestu, ali od pre 500 godina

Posle mnogo godina iz biblioteke sam na radni sto ponovo stavio "Istoriju kineske filosofije" Fung Ju-Lan-a. Iznenadila me je svežina koju sam osetio otvarajući stranice. Uzmi je i ti, pomaže veruj.

:))))
Evo mi je u "bookmark" :))
SunTzu mi je u - papiru, kao i Samuraj, uvek na dohvat ruke.
Mogu samo da dodam još jednu preporuku drugima da čitaju ova zanimljiva štiva.
skyspoter skyspoter 20:04 11.09.2010

Re: : Sazrevanje


expolicajac
Posle mnogo godina iz biblioteke sam na radni sto ponovo stavio


Zar Vi niste penzionisani?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:18 11.09.2010

U čemu je razlika?

Uz pretpostavku da su nevine žrtve i rušenja 11.09.2001.g. akt terorizma, ima li ikakve razlike u odnosu na nevine žrtve i rušenja od 24.03. do 10.06.1999.g.?

1.



2.



shumska shumska 19:03 11.09.2010

Re: U čemu je razlika?

U čemu je razlika?

u odnosu prema žrtvama, to mi prvo pada na pamet
kukusigameni kukusigameni 19:10 11.09.2010

Re: U čemu je razlika?

3.

thug_b thug_b 19:16 11.09.2010

Re: U čemu je razlika?

shumska
U čemu je razlika?
u odnosu prema žrtvama, to mi prvo pada na pamet

i meni!!!
znik znik 19:54 11.09.2010

Neka lična zapažanja

Potpuno je besmisleno razgovarati o teorijama zavere, uvek će postojati deo ljudi koji su skloni da veruju u teorije zavere i misterije.

Po meni, 9/11 se dogodio upravo zato što je bio nemoguć. Postojala je tačna procedura šta se radi u slučaju otmice aviona, koja je formirana na osnovu više decenija iskustva. Naravno, bilo je potrebno puno kockica da se slože, ali događa se. Gavrilo Princip ne bi ubio Ferdinanda da vozač nije skrenuo u pogrešnu ulicu. Apis verovatno ne bi ubio poslednjeg Obrenovića da kraljica Draga nije postavila težak ormar iznad izlaza za slučaj opasnosti.

Amerika je i pre 9/11 bila na meti terorista, napadi su se događali i na američkom tlu, šest godine pre je podmetnuta bomba u Oklahomi. Uprkos tome, Amerika nije menjala navike. To govorim na osnovu sopstvenog iskustva, iz Kanade se ulazilo u SAD i bez pasoša, i bez vize, i sa tuđom vozačkom dozvolom... Kada sam konačno vadio američku vizu (trebala mi je bi leteo avionom baš za NY), niko se nije uzbuđivao što mi je na crvenom pasošu SFRJ ime bilo napisano drugačije nego u kanadskim dokumentima, što sam kao razlog za putovanje napisao entertainment, pa su mi dali vizu na sedam godina... U toj istoj Americi si mogao de se izgubiš i, ako živiš mirno i povučeno, provedeš par decenija "na crno".
Mogao si i da kupiš diplomu nekog diploma mill "univerziteta" i da na osnovu nje uđeš u SAD sa radnom dozvolom, kao stručnjak.

Amerika nakon 9/11 više nije ista, ali nije ni ostatak sveta.
milosss92 milosss92 21:20 11.09.2010

Oliver Stone

gordanac
Film o 9/11 rušenju kula još uvek nije snimljen, koliko znam

World Trade Center (2006)
Director: Oliver Stone
gordanac gordanac 21:24 11.09.2010

: Oliver Stone

milosss92
gordanac
Film o 9/11 rušenju kula još uvek nije snimljen, koliko znam

World Trade Center (2006)
Director: Oliver Stone

Hvala!
Promaklo mi.

EDIT:

ivana23 ivana23 21:45 11.09.2010

Re: Oliver Stone

milosss92
World Trade Center (2006)
Director: Oliver Stone


Sutra, 12/09: TV Avala: 21:15




P.S. Mislila sam da ovaj film ne racunas jer govori o dvojici policajaca, a ne o samom dogadjaju (svim desavanjima tokom tog dana, uzrocima, posledicama...).

gordanac gordanac 21:57 11.09.2010

Re: Oliver Stone

ivana23
milosss92
World Trade Center (2006)
Director: Oliver Stone


Sutra, 12/09: TV Avala: 21:15




P.S. Mislila sam da ovaj film ne racunas jer govori o dvojici policajaca, a ne o samom dogadjaju (svim desavanjima tokom tog dana, uzrocima, posledicama...).


Da, tek sam posle videla...
Ali - film je, Oliver Stone je - mora da se računa :))
antioksidant antioksidant 14:10 12.09.2010

Re: : Oliver Stone

ima i neki film koji prati otmicare od vremena regrutacije jos iz nemacke
bio i na nasim televizijama i to vise puta
veoma fer film prema dilemama ljudi koji imaju i zapadno obrazovanje a na kraju briju celo telo jer se pred alaha ide bez necistoca na telu
gordanac gordanac 21:36 11.09.2010

---

September 11 Pictures: 9/11 Memorial Services Held Today In New York, Washington D.C. (PHOTOS)

"As Americans we are not - and never will be - at war with Islam," Obama said. "It was not a religion that attacked us that September day - it was al-Qaida, a sorry band of men which perverts religion."

milosss92 milosss92 21:52 11.09.2010

Jos 911 filmova (a da nisu zeitgeist)

jos jedan igrani:

United 93 (2006), Paul Greengrass
(RTS 23:30)

i dokumentarni:



9/11 (2002) directed by Jules and Gedeon Naudet

Topla preporuka kako se radi o dokumentarnom filmu koji je sniman tog dana iz perspektive prve vatrogasne ekipe koja se javila na poziv iz WTC-a. Samo igrom slucaja film je postao to sto jeste, prvobitno je bio zamisljen kao dokumentarac o zivotu NY vatrogasaca.

Kako je sniman iz prvog lica i iz samog podnozja kula bliznakinja predstavlja neprocenjivo svedocanstvo tih dogadjaja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana