Društvo| Ekologija| Na današnji dan| Planeta| Zdravlje

Dan bez automobila

loader RSS / 22.09.2010. u 01:44

‎22. septembar je "Evropski dan bez automobila". Toga dana ljudi u mnogim gradovima svoj automobil ostavljaju kod kuće i na posao odlaze gradskim prevozom, biciklom, ili pešice. Održavaju se različite manifestacije, masovne vožnje biciklama, deli se propagandni materijal... Prevashodni cilj održavanja ovih akcija jeste da se, makar i na simboličan način, ukaže na štetnost emislije izduvnih gasova i potrebu promene svakodnevne životne prakse. Ovaj dan se obeležava i u Srbiji. 

 Računa se da su automobili uzročnici 40% zagađenja atmosfere. Oni obilato pomažu stvaranje efekta staklene bašte i pojavu kiselih kiša. Klimatske promene su jasno vidljive. Njihove razmere se samo donekle mogu sagledati. Stalno pristižu novi, nepovoljni podaci o nestajanju lednika, o poremećajima u brojnosti živih vrsta koje zavise jedna od druge, o poplavama, o sušama... Kakav će ishod celog tog procesa biti, sada možemo samo da nagađamo.

smoggy%20car2.gif

Automobili, ljubimci sve većeg broja ljudi, bez kojih bi život mnogima bio gotovo nezamisliv, ili veoma zakomplikovan, zadovoljavaju ljudsku potrebu za efikasnim individualnim prevozom s jednog na drugo mesto, kao i ono što bismo označili kao čist hedonizam, ali zato svoje usluge naplaćuju drastično remeteći i trujući prostor u kome živimo.

Osim što utiču globalno, na zemljinu atmosferu, automobili i u najdirektnijem smislu ugrožavaju zdravlje ljudi u gusto naseljenim mestima, posebno dece, starijih osoba, trudnica i hroničnih bolesnika. Koncentracija zagađevina je u gotovo svim velikim gradovima takva, da bi se moglo reći kako se to stanovništvo nalazi u nekoj vrsti "crne vazdušne banje".

1957_smog_ebay_2.jpg

Problem je što uprkos apelima zagađenje raste. Jedan od bitnih razloga je i to što je broj automobila svakoga dana sve veći! Osvrnimo se, recimo, samo na ovdašnji slučaj, beogradski. Za poslednjih 6 godina broj automobila u glavnom gradu Srbije porastao je sa 200.000 na 400.000! A u Srbiji je od prve polovine 90-tih, sa tadašnjih 1,1 milion, broj motornih vozila do 2005. godine porastao skoro duplo, na 2 miliona, od čega je oko 1,5 miliona putničkih automobila prosečno starih oko 15 godina, sa izrazitom "sposobnošću zagađivanja"!   

Nije zanemarljiv ni faktor buke koju automobili proizvode.

Još jedan nepovoljan efekat korišćenja automobila je i sve manje čovekovog fizičkog kretanja. A telesna aktivnost jeste jedan od glavnih preduslova dobrog zdravlja. Stoga Dan bez automobila ima još jedan cilj - da ukaže na potrebu hodanja, umesto vožnje u automobilu (naravno, kad je to moguće). Računa se da je i samo 20-tak minuta intenzivnog hoda dnevno dovoljno makar za ono osnovno održavanje zdravstvene kondicije i kakve-takve vitalnosti.  

art2c.jpg

Na kraju, ako bismo govorili o rešenjima, ona bi se u najkraćem svela, valjda, na dve stvari. Jedna je nemotorizovano kretanje, pomoću bicikle, ili u obliku pešačenja. Druga su automobili bez izduvnih gasova. Dakle, na struju, ili na bilo koji drugi, čist oblik energije koja bi ih pokretala. Prototipovi, i to prilično uspešni, već postoje.

Dilema je samo kojim tempom će nestajati klasični motori sa unutrašnjim sagorevanjem, s obzirom na milione pojedinaca koji zavise od naftne industrije, kao i na spregnute ekonomske interese, kako sitne, tako i one krupne, koji će se žilavo opirati toj vrsti promene.

Sigurno je da bi jedan od najznačajnijih doprinosa da se proces tehnološke transformacije odigra što brže i što lakše trebalo da bude podizanje opšte svesti o celom ovom problemu.



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 06:58 22.09.2010

i sad kao treba da se osecam lose?

kao i ono što bismo označili kao čist hedonizam


ne pada mi na pamet, ni najmanje.
loader loader 10:10 22.09.2010

Re: i sad kao treba da se osecam lose?

ne pada mi na pamet, ni najmanje.



Dobro... :)
Glupo je da drumovi danas ostanu baš skroz pusti
bocvena bocvena 08:45 22.09.2010

Sve se slažem, ali

ovo je čista utopija...
Jedna je nemotorizovano kretanje, pomoću bicikle, ili u obliku pešačenja. Druga su automobili bez izduvnih gasova. Dakle, na struju,

Sinonim za hibridni automobil je svakako Toyota Prius, čija je aktuelna cena 25 500 evra. Kada bi se odbili troškovi carine, ona bi iznosila 22 600 evra.

Teško da mogu da uprtim muža i dvoje dece na biciklu, pa da se razvezemo iz našeg predgradja po poslu, školi i vrtiću. A nema ni metroa. I ne možemo peške. I nemamo novaca za hibrid. Kako da budem ekološki osveštena?
myredneckself myredneckself 09:16 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali


Jedna je nemotorizovano kretanje, pomoću bicikle, ili u obliku pešačenja. Druga su automobili bez izduvnih gasova. Dakle, na struju,

Kako da izvedem tako nešto, mr. loader?
U subotu su nam majstori u stanu mog sina završili famoznu "popravku krovnog pokrivača za koju ne treba građevinska dozvola", popodne odmah uleteli moleri, juče završili, i svi za sobom ostavili hirošimu i nagasaki
Moji mili, mladi gosp. sin i Ona (cr by Jelica) vraćaju se sutra posle 21- dnevnog švrćkanja po Evropi, a naravno ja i (sledi gledanje u pasulj...hmm) B. ,
moramo da ponesemo breme saniranja majstorskog divljanja.
Kako ja da sa ful opremom iz moje zelene oaze na obodu grada stignem u suvi centar NS?
I još kad me neko poznat uvek baš tada presretne da proćaskamo!?





loader loader 09:51 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

bocvena

... A nema ni metroa. I ne možemo peške. I nemamo novaca za hibrid. Kako da budem ekološki osveštena?

Ne dajte da vaš ekološki duh klone
Četvorotočkaši-hibridi će postajati sve dostupniji. Važno je da se do tada nekako održi plavetnilo iznad nas
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:58 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

ko može, odlično.
niko ne treba da oseća krivicu ako ne može
baš danas bez kola.

ja mogu i hoću mada sumnjem da doprinosim naročito.
loader loader 10:00 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

myredneckself:

moramo da ponesemo breme saniranja majstorskog divljanja.
... Kako ja da sa ful opremom iz moje zelene oaze na obodu grada stignem u suvi centar NS?
I još kad me neko poznat uvek baš tada presretne da proćaskamo!?

Kod vas sve pršti od akcije
Ali, ovo poslednje je jajjači utisak

A od onih majstorluka, koji su se vama desili, ima i nešto gore. Kad tek treba da se dese, kao meni ovih dana, a dobro znate, plus ne znate šta vas čeka...

Vidim, po slici, da vam je oprema u fulu. Samo fali... bicikl
loader loader 10:09 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

Exitus Letalis
ko može, odlično.
niko ne treba da oseća krivicu ako ne može baš danas bez kola.

ja mogu i hoću

mada sumnjem da doprinosim naročito.

Naravno, samo ko može.
A doprinos je... Iako se uvek kod ovakvih stvari čini da je pojedinačna pozitivna energija nedovoljna da bi se načinila ikakva promena u čitavom moru drugačijih navika, mislim da i te kako vredi uložiti poneki gest dobre volje. I ako se ništa vidljivo ne može postići odmah, treba od nečega početi. To je preduslov da se stvari kasnije zaista izmene.
mikimedic mikimedic 10:33 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

niko ne treba da oseća krivicu ako ne može
baš danas bez kola.


kakvu crnu krivicu, ja osecam zadovoljstvo kad sednem u kola.
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:16 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

kakvu crnu krivicu, ja osecam zadovoljstvo kad sednem u kola.

ma, sve je ok.
nek si ti zadovoljan.
meni vožnja u bg ide neviđeno na živce.
navozala sam se od svoje 18 samo tako.
sad me mrzi da upalim kola, da se isparkiram, uparkiram...
prošlo me zadovoljstvo ...
a i stanujem u centru i sve mi je na pet minuta od kuće...

mikimedic mikimedic 13:43 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

meni vožnja u bg ide neviđeno na živce.


to je sasvim druga tema od ove o kojoj ja pricam.
loader loader 20:27 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

Ta tema je?
filantrop filantrop 21:17 22.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

toyota prius:
samo da ti kazem:
zimus je kod mene bilo zavejalo zestoko, nekoliko dana se nije radilo, putevi su bili tesko prohodni.
nagledao sam se tih tojota prius koje su bile potpuno bespomocne cak i pri veoma malom nanosu snega.
cak su i na radiju javljali da ljudi sa tim tojotama ne krecu na put.
tek da imas ovo u vidu prilikom kupovine.
mikimedic mikimedic 07:16 23.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

Ta tema je?


problem organizovanja saobracaja od strane gradskih vlasti i sveukupne kulture, pa i saobracaja u srbalja.
loader loader 09:31 23.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

Svakako imate razlog što osećate tu vrstu nezadovoljstva prema gradskim vlastima. Što se tiče sveukupne kulture i saobraćaja u Srbalja slažem se. Ipak, naša tema je zagađenje koje proizvode automobili, a koje u značajnoj meri ruinira atmosferu.
mikimedic mikimedic 11:17 23.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

Ipak, naša tema je


to objasni exitus, ne meni.
loader loader 11:34 23.09.2010

Re: Sve se slažem, ali

to objasni exitus, ne meni.


Probaću ... ali ... ona je ovih dana nešto osetljiva na smog, pa... može da bude nezgodna, po obojicu :)
cassiopeia cassiopeia 11:01 22.09.2010

Ionako bez kola

Mene novčanik izdao davnih dana i ostah bez kola. Mislila sam da se nikada neću navići na javni prevoz a navikla sam se brzom brzinom. Ne razmišljam o parkiranju, žuta traka manje-više svugde funkcionisala (ovo se odnosi na period pre radova na Gazeli) i stizala sam brže nego kolima.
Ovoga leta sam provela izvesno vreme u Holandiji i Belgiji i pričajući sa ljudima o organizaciji svakodnevnog života skapirala sam da oni kola tretiraju kao luksuz a ne svakodnevnu potrebu. Veliki su troškovi održavanja i ako želite kola, minimalan mesečni trošak za auto je 500evra (troškovi osiguranja, parkiranja ako nemate svoju kuću i garažu i još neke stavke...nisam zapamtila) a da ga ne izvezete na put. Moj poznanik svakoga dana ide biciklom na posao i ima veliku prikolicu zakačenu na bajs i tako dvoje dece smesti napred u prikolicu a treće u korpu i razveze u školu i vrtić. Naravno da ovo funkcioniše jer bajs možeš uneti i u voz, imaš svugde parking mesta predviđena za bicikl. Klima pogoduje vozačima jer leti nije vrelo kao kod nas. Ipak ne mogu da zamislim sebe kako na 36 stepeni odlazim na posao biciklom i stižem u znoju lica svog a tuša nigde.
Istina je da bi metro u Beogradu mnogo toga rešio i više bi ljudi koristilo javni prevoz. U manjim mestima je lakše jer su relacije kraće. Novi Sad volim jer tamo sve obavljam peške.
A da ne govorim o tome da se kod nas pešačenje često tretira kao kuluk. Imam par prijateljica kojima kad spomenem šetnju mrko me pogledaju i sednu u kola. Generalno kod nas ljudi malo vode računa o svom zdravlju i jednostavno ne uviđaju koliko je fizička aktivnost značajna za dug i zdrav život. Olako se zanemaruje ta činjenica. Pogledajmo samo kako kod nas izgledaju generacije koje su prešle 50-tu a kako u zemljama Zapadne Evrope. Naši ljudi izgledaju mnogo starije. (Neko će ovde reći a šta su naši pregrmeli preko glave u poslednjjih 20godina ali tako je bilo i ranije) U već spomenutoj Holandiji možete videti bakice koje voze bicikl, izgledaju mnogo mlađe od svojih vršnjakinja ovde a verujte nemaju mnogo više novca. Penzije su i tamo male za troškove života. Ali zato koriste svaki lep dan da izađu napolje, prošetaju. Ne možete ih često videti po kafeima da piju piće jer to jeste skupo za prosečnog penzionera ali uživaju u suncu i kretanju.
Al' se ja raspisah i rasplinuh.
Pozdrav Mr Loader!
ljuboten ljuboten 13:28 22.09.2010

Re: Ionako bez kola

Moj poznanik svakoga dana ide biciklom na posao


Ja nisma Vaš poznanik, a ne živim u Holandijei ali vozim bicikl od 1975. Od godine kada sam zaključio da će mi draga SFRJ da se raspadne još 1973., pa potvrđeno mi je 1975. kupio sam bicikl da ne bi se vozio radničkim autobusima, da gledam vesele radnike koji nisu mogli da pretpostave kakva im je tragična daleka budućnost. Često sretnem neke poznanike koji sada nešto drugo rade, jedan je taksista, ili su penzoneri, pa me potsećaju kako sam još tada znao da će naše tako veliko predužeće potpuno da propradne. A sada im kažem šta još čeka one koje će doživeti.
loader loader 20:29 22.09.2010

Re: Ionako bez kola

cassiopeia
Mene novčanik izdao davnih dana i ostah bez kola. Mislila sam da se nikada neću navići na javni prevoz a navikla sam se brzom brzinom. Ne razmišljam o parkiranju, žuta traka manje-više svugde funkcionisala (ovo se odnosi na period pre radova na Gazeli) i stizala sam brže nego kolima. Ovoga leta sam provela izvesno vreme u Holandiji i Belgiji i pričajući sa ljudima o organizaciji svakodnevnog života skapirala sam da oni kola tretiraju kao luksuz a ne svakodnevnu potrebu. Veliki su troškovi održavanja i ako želite kola, minimalan mesečni trošak za auto je 500evra (troškovi osiguranja, parkiranja ako nemate svoju kuću i garažu i još neke stavke...nisam zapamtila) a da ga ne izvezete na put. Moj poznanik svakoga dana ide biciklom na posao i ima veliku prikolicu zakačenu na bajs i tako dvoje dece smesti napred u prikolicu a treće u korpu i razveze u školu i vrtić. Naravno da ovo funkcioniše jer bajs možeš uneti i u voz, imaš svugde parking mesta predviđena za bicikl. Klima pogoduje vozačima jer leti nije vrelo kao kod nas. Ipak ne mogu da zamislim sebe kako na 36 stepeni odlazim na posao biciklom i stižem u znoju lica svog a tuša nigde.Istina je da bi metro u Beogradu mnogo toga rešio i više bi ljudi koristilo javni prevoz. U manjim mestima je lakše jer su relacije kraće. Novi Sad volim jer tamo sve obavljam peške. A da ne govorim o tome da se kod nas pešačenje često tretira kao kuluk. Imam par prijateljica kojima kad spomenem šetnju mrko me pogledaju i sednu u kola. Generalno kod nas ljudi malo vode računa o svom zdravlju i jednostavno ne uviđaju koliko je fizička aktivnost značajna za dug i zdrav život. Olako se zanemaruje ta činjenica. Pogledajmo samo kako kod nas izgledaju generacije koje su prešle 50-tu a kako u zemljama Zapadne Evrope. Naši ljudi izgledaju mnogo starije. (Neko će ovde reći a šta su naši pregrmeli preko glave u poslednjjih 20godina ali tako je bilo i ranije) U već spomenutoj Holandiji možete videti bakice koje voze bicikl, izgledaju mnogo mlađe od svojih vršnjakinja ovde a verujte nemaju mnogo više novca. Penzije su i tamo male za troškove života. Ali zato koriste svaki lep dan da izađu napolje, prošetaju. Ne možete ih često videti po kafeima da piju piće jer to jeste skupo za prosečnog penzionera ali uživaju u suncu i kretanju.Al' se ja raspisah i rasplinuh.Pozdrav Mr Loader!

Wouh.. - koliki citat
Nas, ekologoentuzijasta je malo, ali smo vredni

Veliki pozdrav vašem velikom eko filingu :)


loader loader 22:23 22.09.2010

Re: Ionako bez kola

ljuboten:

" ... ali vozim bicikl od 1975. ... "


Ceo vaš komentar je ,
ali, u kontekstu samog posta, ovo sa bajsom je najvažniji deo


cassiopeia cassiopeia 08:54 23.09.2010

Re: Ionako bez kola

ljuboten
Moj poznanik svakoga dana ide biciklom na posao Ja nisma Vaš poznanik, a ne živim u Holandijei ali vozim bicikl od 1975. Od godine kada sam zaključio da će mi draga SFRJ da se raspadne još 1973., pa potvrđeno mi je 1975. kupio sam bicikl da ne bi se vozio radničkim autobusima, da gledam vesele radnike koji nisu mogli da pretpostave kakva im je tragična daleka budućnost. Često sretnem neke poznanike koji sada nešto drugo rade, jedan je taksista, ili su penzoneri, pa me potsećaju kako sam još tada znao da će naše tako veliko predužeće potpuno da propradne. A sada im kažem šta još čeka one koje će doživeti.


Za bicikl 10.

A predviđanje...to je neka druga tema.
cassiopeia cassiopeia 08:57 23.09.2010

Re: Ionako bez kola

Wouh.. - koliki citat
Nas, ekologoentuzijasta je malo, ali smo vredni

Veliki pozdrav vašem velikom eko filingu :)



Veeliki otpozdrav :)

p.s. nemojte nikome reći ali ovaj boravak vani me je prodrmao i osvestio količinu mog neznanja o recikliranju. Izbedačila sam se koliko ssm daleko od toga što prosečan građanin tamo negde radi da sačuva prirodu.
loader loader 09:15 23.09.2010

Re: Ionako bez kola

Izbedačila sam se koliko ssm daleko od toga što prosečan građanin tamo negde radi da sačuva prirodu.

Te komparacije nekad znaju da lecnu čoveka. Ovde se većina prema prirodi odnosi kao prema nekom nepotrošivom resursu. Oovrh toga, najčešći je stav: "Ma, šta me briga. Nije moje. Neka brine ko je zadužen."
natasavb natasavb 12:12 23.09.2010

Re: Ionako bez kola

Naravno da ovo funkcioniše jer bajs možeš uneti i u voz, imaš svugde parking mesta predviđena za bicikl. Klima pogoduje vozačima jer leti nije vrelo kao kod nas. Ipak ne mogu da zamislim sebe kako na 36 stepeni odlazim na posao biciklom i stižem u znoju lica svog a tuša nigde.


U Barseloni sam videla nesto sto mi se mnogo svidelo i sto bi moglo i kod nas (barem na NBG) da se uradi. Resava pitanje parkiranja i drzanja bajsa.
E sad na posao bas i ne moras :), ali za ove neke druge relacije je zaista odlicno resenje.
Oni imaju po celom gradu punktove sa biciklima za iznajmljivanje. U sistemu je preko 3000 bickla, a punktova ima oko 400 i to na udaljenosti ne vecoj od pola kilometra.
Godisnja karta, koja se uzima tako sto moraju da se ostave licni podaci, kosta oko 30e.
Bicikl se ne sme zadrzati duze od pola sata tj. sme , ali se onda nesto dodatno placa.

Evo kako izgleda jedna od stanica

inco inco 14:03 23.09.2010

Re: Ionako bez kola

cassiopeia
p.s. nemojte nikome reći ali ovaj boravak vani me je prodrmao i osvestio količinu mog neznanja o recikliranju. Izbedačila sam se koliko ssm daleko od toga što prosečan građanin tamo negde radi da sačuva prirodu.


Pri tom mislite na to da je recikliranje s ekonomske i ekoloske strane teska i skupa obmana, izuzev metala i stakla, ili?

Evo malo zabavne edukacije:

Part 1:


Part 2:


Part 3:


Enjoy...
loader loader 16:59 23.09.2010

Re: Ionako bez kola

natasavb







ljuboten ljuboten 10:52 24.09.2010

Re: Ionako bez kola

Za bicikl 10.

A predviđanje...to je neka druga tema.


"Predviđanje" je samo kao provokacija da bi temi dao filozofsko značenje. Jer čovek koji kupije džip - terensko luksuzno vozilo da bi se vozio gradom je sasvim druga ličnost od onoga koji vozi bicikl, kao i od onoga koji ima auto zato što mu je potreban da odvozi decu u obdanište, školu, ili još kao što neko piše da u kola pervozi laptop, znači alat, pa ne bi mogao drugačije do radnog mesta.
Tako onaj prvi sa džipom je sigurno egoista, neki od takvih i kompleksiran pa sa džipom dobija sigurnost jer se doživaljava kao prošireni ego. Ili zato što mu je ego slab, a mnogo češće je da ima potrebu da bude jači od drugih, da vlada sa njima, ako može da ih eksploatiše, što to rade gotovo svi vlasinici firmi koje zapošljavaju radnu snagu. Znajući da proizvodnja novih dobara u Srbiji je mala, samo oko 1% je BDP na godišnjem nivou, za razliku od Kine gde je porast BDP 10%, onda kada vidite da je danas neko kupio novi džip to znači da je još neka porodica postala siromašna, a neka nema dovoljno ni za hranu. Inače odakle njemu para da kupi džip ako proizvodnje novih vrednosti nema, znači da je oduzeo od nekoga, pa je taj postao bez para i za osnovne životne potrebe.
loader loader 12:08 24.09.2010

Re: Ionako bez kola

... čovek koji kupuje džip - terensko luksuzno vozilo da bi se vozio gradom je sasvim druga ličnost od onoga koji vozi bicikl, kao i od onoga koji ima auto zato što mu je potreban da odvozi decu u obdanište, školu, ili još kao što neko ...

Zaista odličan komentar.
Vožnja automobila radi obavljanja nekog neophodnog posla i vožnja iz ovih drugih razloga nisu isto. Pre 30-40 godina je možda delovalo da je to svejedno, jer je izgledalo da su vazduh, more i šume neiscrpna baza resursa, sa kojima možemo sve što nam se prohte. Ipak, uz neka novija saznanja o sve lošijem stanju atmosfere i, ukupno, životne sredine - od čega nam direktno zavisi opstanak - pomenuta razlika se meri sasvim drugačije.

ljuboten ljuboten 13:53 24.09.2010

Re: Ionako bez kola

od čega nam direktno zavisi opstanak -


Isus bi za takve ljude, koji ne mare za ništa i nikoga osim za sebe, rekao da sa njima upravlja Sotona.
U Dvadesetom veku mi znamo, dok stotinu milona ubijenih ne mogu da znaju, kakvo su zlo napravili ljudi s čijom dušom - svešću je upravljala Sotona.
I ja kažem da samo jenodnevnom manifestacijom nećemo oslobotiti Đavolom zarobljene umove. Ali makar znam i kako će izgledati ti isti kako će se prvi spašavati gazeći druge da bi došli do vazduha i vode koje sada nemilice troše i zagađuju. "Oprosti im Bože, ne znaju šta rade."
loader loader 14:13 24.09.2010

Re: Ionako bez kola

Naravno.. Niko nigde nije pomenuo da će se jednodnevnom akcijom rešiti problem. Kad to neko potegne (a kao da je izrečeno, a nije), onda znači da ili ne razume šta se zbiva, ili je lošeg raspoloženja, pa mu treba izduvni ventil, a ne razgovor. Akcija je takva, kakva jeste. Ona ima tačno određenu namenu i meru. I potpunu svrhu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:29 22.09.2010

.


loader loader 20:31 22.09.2010

Re: .

stefan.hauzer


kako je to dobra stvar ! :)
Može da se pevuši i van automobila, zar ne
Pozz
AlexDunja AlexDunja 17:45 22.09.2010

podržavam, mr l :)

i to svaki dan:)

odavno nemam auto, i sasvim mi je dobro tako.

dalje od kuće idem javnim prevozom,
osrednje deonice prolazim bajkom,
a usput, extremno volim da pešačim.

meni je auto bio napor...
loader loader 20:25 22.09.2010

Re: podržavam, mr l :)

AlexDunja
i to svaki dan:)odavno nemam auto, i sasvim mi je dobro tako.dalje od kuće idem javnim prevozom,osrednje deonice prolazim bajkom,a usput, extremno volim da pešačim.meni je auto bio napor...


Potpisujem
miloradkakmar miloradkakmar 19:39 22.09.2010

Ja

pet-šest godina ne koristim ni bicikl, a za automobil nemam dozvolu.
Peške idem gde god stignem i ponekog sretnem.
loader loader 20:26 22.09.2010

Re: Ja

miloradkakmar
pet-šest godina ne koristim ni bicikl, a za automobil nemam dozvolu.Peške idem gde god stignem i ponekog sretnem.

Eto idealnog čoveka, za preživljavanje planete, tj. nas
Pozdrav
miloradkakmar miloradkakmar 09:03 23.09.2010

Re: Ja

loader
miloradkakmar
pet-šest godina ne koristim ni bicikl, a za automobil nemam dozvolu.Peške idem gde god stignem i ponekog sretnem.

Eto idealnog čoveka, za preživljavanje planete, tj. nas
Pozdrav

Ma, kakvi idealan.
Plivanje je idealno.


loader loader 09:20 23.09.2010

Re: Ja



Eh... da ... plivanje... Nego, ode nam leto...
filantrop filantrop 21:11 22.09.2010

fini ti je ovaj tekst gosn Loader

ali mi ova akcija lici na jos jednu od onih koji teraju gradjane na grizu savesti ukoliko se ne odazovu. A ne mogu svi da se odazovu iz objektivnih razloga.
zato ovakve akcije ne volim
treniram biciklizam, ali podjednako volim i moj bajs i auto. mada bih mogao bajsom na posao, ne znam sta bih sa koferom sa laptopom i sa drugom punom i teskom tasnom.
sta ce oni sto voze decu ujutru u skolu?
sori
ja cu i dalje da vozim auto na posao a bajs uvece i/ili vikendom.
loader loader 22:19 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Mr. Filantrope, sve ok.
Ne znam zašto tekst shvatate kao imperativ i udar na integritet pojedinca. Samo da budemo malo precizniji. Vi kažete:
... A ne mogu svi da se odazovu iz objektivnih razloga.
zato ovakve akcije ne volim ...

Ali je to neosnovan komentar jer... Evo zašto. Sledi citat iz mog, kako kažete, finog teksta :)

"... Stoga Dan bez automobila ima još jedan cilj - da ukaže na potrebu hodanja, umesto vožnje u automobilu (naravno, kad je to moguće). Računa se da je i samo 20-tak minuta intenzivnog hoda dnevno ... "

Dakle, ne pominjem nigde da se mora, niti da nešto moraju svi. Ovde se navodi jedan problem, kako bi se problem uopšte ustanovio kao takav, a sve sa ciljem da se ostvari tendencija ka manjem (a ne većem, kao do sada) zagađenju svega oko nas i ne baš isključenoj mogućnosti samouništenja.

Super je što trenirate biciklizam. Znam kako je pozitivan osećaj. Veliki pozdrav :)

mikimedic mikimedic 22:38 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

kako bi se problem


kakav problem?
loader loader 22:51 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

mikimedic
kakav problem?

zagađenja, i samouništavanja
filantrop filantrop 23:02 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

naravno, kad je to moguće


o gosn Loader,
bio sam ja u toj situaciji, nemoj da potcenjujes pritisak (ne)formalne grupe.
Kad npr majka (zensko) umesto kolima odvede 2 dece u skolu metroom pa ponovo na metro do posla, a ja (musko) nisam mogao da se uzdrzim od auta sa dva kofera. Nateraju te da se osecas ko poslednji tenkre.
- a sto je jedna moja drugarica ceo zivot putovala busom, od obdanista i osnovne pa do fakulteta, to nista, ali dobro. Metro majka je heroj dana

Super je što trenirate biciklizam. Znam kako je pozitivan osećaj


jeste zar ne!
ja sam slepljen s bajsom od kad sam prohodao.
Kad sam imao 8 godina isao sam bajsom niz stepenice, pao sam i sav sam se polomio.
Moji su bili ubedjeni da mi bajs nece vise pasti na pamet, ali ne!
Ostala je ljubav do danasnjeg dana, bar tri puta nedeljno.
Lepo da me neko razume
Pozdrav i tebi
loader loader 23:07 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Nateraju te da se osecas ...

A, ne - nipošto! Nikakva nateravanja na osećanja ne priznajem. Samo ono što kao osećanje iz sopstva izbije

Zaista znam. Bicikla je najbolji čovekov prijatelj. Sad je ne vozim, iz tehničkih razloga, ali, zaista je naj čovin frend. Uostalom, ne linja se, ne jede granule, ne laje dok se spava ..

Bicikla je keva triatlona
Bicikla je tata za razradu sinusa
mikimedic mikimedic 23:13 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

zagađenja, i samouništavanja


za to su najmanji uzrok automobili.
loader loader 23:24 22.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Ima nekoliko takvih "najmanjih uzroka".
Ovde je reč o samo jednom uzroku (to nije tvrdnja da je jedini; samo se sada govori o njemu).

Dakle, što manje automobilskih izduvnih gasova, to manje zagađenja atmosfere i svih posledica koje iz toga proizilaze. Vi ste nešto hteli da reknete, ali nikako da pojasnite o čemu je reč.

mikimedic mikimedic 07:13 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Ima nekoliko takvih "najmanjih uzroka".
Ovde je reč o samo jednom uzroku (to nije tvrdnja da je jedini; samo se sada govori o njemu).

Dakle, što manje automobilskih izduvnih gasova, to manje zagađenja atmosfere i svih posledica koje iz toga proizilaze. Vi ste nešto hteli da reknete, ali nikako da pojasnite o čemu je reč.


da mi sve te jednodnevne hipokrizije idu malo na.... if you know what i mean
loader loader 09:09 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Ma, ok hipokriziranje :) .. Kakva god akcija da se potegne, hipokrizija se umeša.

No, zagađenje je realno. Stvarno postoji. Stoga je stvarna i potreba da se ono nekako smanji.
mikimedic mikimedic 11:14 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

No, zagađenje je realno. Stvarno postoji. Stoga je stvarna i potreba da se ono nekako smanji.


pa se danas smanjilo u odnosu na juce, kao rezultat akcije.
loader loader 11:19 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Akcija je pre svega simbolična. Njen efekat je indirektan, spor... - kao i kod svih stvari gde se čine slični pokušaji. Verujem da je to i vama sasvim jasno.
mikimedic mikimedic 11:25 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Akcija je pre svega simbolična. Njen efekat je indirektan, spor... - kao i kod svih stvari gde se čine slični pokušaji. Verujem da je to i vama sasvim jasno.


aha. i misice se zalazu za mir u svetu.
loader loader 11:30 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Vaš optimizam...
impresionira :)
Jukie Jukie 17:07 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

loader
Akcija je pre svega simbolična. Njen efekat je indirektan, spor... - kao i kod svih stvari gde se čine slični pokušaji. Verujem da je to i vama sasvim jasno.

Simbolična je akcija isto kao i onaj sat vremena bez osvetljavanja skupštine i sličnih zgrada po gradu. Okupila se deca i zapalila sveće ispred zgrade, slikali se sa čikom, a nekoliko dana kasnije ide nova vest kako se sprema instalacija novog, modernog, jačeg osvetljavanja tih istih zgrada gde će sve da šljašti kao sunce.
loader loader 19:25 23.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Simbolična je akcija isto kao i onaj ...

Oh, nemojte tako. Ova akcija je ova akcija. Tu je da podseti, opomene... Teško će to ići, ali na tome mora da se radi. Najlakše je reći kako nema vajde ni od čega i kako je sve što se proba besmisleno. Svaka ovakva akcija znači. Koliko god se činilo da je to beznačajno, ima efekta. Pozz
cassiopeia cassiopeia 13:56 24.09.2010

Re: fini ti je ovaj tekst gosn Loader

Najlakše je reći kako nema vajde ni od čega i kako je sve što se proba besmisleno. Svaka ovakva akcija znači. Koliko god se činilo da je to beznačajno, ima efekta.



Da podvučem
razmisljam razmisljam 00:18 23.09.2010

Како се каже

( или тролић о бициклима, који је у духу поста, јер не загађује атмосферу, а доприноси гимнастичењу малих сивих ћелија ):

1. бицикл
2. бициклА
3. бициклО ( ,,неко ми је украо...'' )
4. бициклИ
5. точак

Сви родови једнине плус множина и сви се готово подједнако користе у говору :)

loader loader 09:17 23.09.2010

Re: Како се каже

Ima i:

6. biciklet
7. bajs

а доприноси гимнастичењу малих сивих ћелија

Kazezoze Kazezoze 17:36 23.09.2010

hmmm,

malo mi je glupo da komentarisem jednu jednodnevnu akciju ovog tipa, posto ja svakodnevno zivim tim zivotom.
znaci, nemam auto, niti me privlaci ideja koristenja auta, nego mi je bajs glavno prevozno sredstvo. ako moram da putujem van grada, onda koristim voz ili bus, a gradski prevoz (tramvaj ili metro) koristim jedino ako je napolju nevreme i ne mogu da koristim biciklo.
inace, ucestvujem redovno u protestnim akcijama i peticijama za zabranu osobnih automobila u gradskom saobracaju, ali sad za sad slaba vajda od nasih peticija.
AlexDunja AlexDunja 19:18 23.09.2010

Re: hmmm,

ucestvujem redovno u protestantskim

protestnim:))
ti si jeretik,
ne protestant
Kazezoze Kazezoze 19:24 23.09.2010

Re: hmmm,

AlexDunja
ucestvujem redovno u protestantskim

protestnim:))

hvala, ispravio:))
ti si jeretik,
ne protestant

sve znas:)))
loader loader 19:28 23.09.2010

Re: hmmm,

ucestvujem redovno u protestnim akcijama i peticijama

Svaka čast

ali sad za sad slaba vajda od nasih peticija.

Peticije su najvrednije u ovoj fazi, kad ogromna većina misli da je to zaluđivanje bez efekta i nade.
AlexDunja AlexDunja 20:46 23.09.2010

Re: hmmm,


sve znas:)))

daleko od toga,

mallo volim da se šalim sa religijama,
zaslužile su.

tu smo.
filantrop filantrop 19:32 23.09.2010

evo me opet kod tebe :))

upravo gledam na euronews kako u Parizu izgleda bajs dej,
idu ljudi na posao bajsom a imaju korpe napred na volanu pa u njih stave torbe.
zanimljivo
ako nista drugo razbije se dnevna monotonija.
loader loader 20:00 23.09.2010

Re: evo me opet kod tebe :))

Mr. Filantrop :)
Dobrodošli po drugi put :)

Za vas

filantrop filantrop 20:08 23.09.2010

Re: evo me opet kod tebe :))

loader
Mr. Filantrop :)
Dobrodošli po drugi put :)

Za vas



ovo cu da joj pokazem, vise nece imati izgovor da ne ide u voznju sa mnom


a evo imam i ja nesto da prilozim;


prijatan dan!
Kazezoze Kazezoze 20:18 23.09.2010

Re: evo me opet kod tebe :))



uh, ovaj je dobar.
bas se bavim vec neko vreme idejom da napravim sebi drveni bajs, a ovaj na slici bas dobro izgleda.
napravio sam vec neke skice kako sam zamislio da treba da izgleda, ali jos nisam nabavio materijal.
nadam se da cu i to uskoro srediti...
loader loader 21:11 23.09.2010

Re: evo me opet kod tebe :))

ali jos nisam nabavio materijal.

Znam jednu strugaru gde rade samo grede i gredice za izradu bajsova

loader loader 21:16 23.09.2010

Re: evo me opet kod tebe :))

filantrop



Uuuh..! - žuća je opak

Biće glavni mačor u komšiluku
Voja Radovanović Voja Radovanović 23:17 24.09.2010

blog

Jedva čekam kada će biti dan bez automobila...( kažu za nekih 30 godina...toliko će trajati rezerve nafte )...pa da može ova planeta zdravo da živi...pozz loader...
loader loader 01:50 25.09.2010

Re: blog

Mr. Radovanoviću, dobrodošli na blog bez smoga :)
Nadam se da će se transformacija automobilskog koncepta desiti mnogo ranije, nego li za 30 godina. Bojim se da to ne bude suviše. Kina i Indija, najmnogoljudnije, sve više koriste ovo famozno prevozno sredstvo. Uz Amere i Evropu, biće to stvarno mnogo. Ako se ubrzo ne pređe na neki čist oblik pogona, žene neće smeti da kače beli veš napolju :)
houp houp 22:35 25.09.2010

pojava kiselih kiša





bicikl rules !
loader loader 01:05 26.09.2010

Re: pojava kiselih kiša

Predivno, Houp :)
Hvala..
I pesmica, i film u celini su izvanredni. Nedavno sam ga gledao opet.

Evo varijante i za vas :)



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana