Život

Floetry piknik

Ivana Knežević RSS / 25.09.2010. u 16:00

U začaranoj kuli na 13-tom spratu
jedanaest godina živi jedna princeza
Kula je začarana jer ni jedno mesto
sa koga se tako dobro vidi sve(t)
nije slobodno
Ona bi da ode iz te kule
i ne bi
To se zove
indiferentna ambivalencija
(Poneko kaže i depresija ali to je samo zato
što su danas svi psiholozi-amateri)
Jedanaest godina u magičnom i psećem brojanju je 77
Princeza je prevalila 100-tu
i drži se kule i svojih navika
jer posle sto godina začaranog života
niko ne pamti kako se kaže ‘dobar dan' na nezačaranom
Ni zašto
Začarana kula princezina je usamljena
i nije
Redovno je posećuju dvojica bednika
(bednik je česta kategorija među ljudima
kojima je zapalo da su nevoljeni)
Jedan živi u kraju a drugi uvek kaže da je bio u kraju
pa svratio
Taj bednik je pao jako loše
ima tome
i često ga boli glava
Ali vidi kako sam jak
govori princezi
i podigne je svaki put
I zavrti
Ona se otima i migolji
i nikako ne voli što je on podiže
dodiruje
ili vrti
ali kula je začarana i bube u njoj su začarane
i princeza je pomalo začarana herself
i tako mora da bude
Drugi bednik ima častan izgovor
Njegovo plemićko poreklo dolazi sa velikim slovima
OMD
pre nego što je princeza primenila tehniku
vitražne fragmentacije, smanjivanja
izbeljivanja
i sada ga jedva vidi i kad stoji pred njom
On u nju gleda na naročit nacin
svojstven usamljenim muškarcima
ili ne-daj-bože zaljubljenim
Obojica to rade
i princeza ambivalentno-indiferentno kontemplira skok sa kule
da proveri
da li uz začaranost dolazi i sposobnost letenja
I sposobnost razbijanja joj zvuči primamljivo ponekad
Kontemplira princeza sve i svašta
u svom začaranom svetu:
časove plesa
kuvanje supe gladnima
sipanje supe u tanjir gladnima
pranje tanjira kad ovi odu nesiti
časove plesa gladnima
sipanje supe plesnima
i svakog dana
hiljadu i jedan put pomisli kako će pobeći
hiljadu i dva puta pomisli na ljubav
i dva-tri na seks
Princeza povremeno obuče tesnu majicu, razveže kosu
i izađe na mala vrata
Na ulici je uvek zbuni jedna ista stvar:
Kako neoprani prozori njene kule sve malo zabrljaju
a ovako iz bliza
boje se lepe gladne za oči kao da ih niko nije nahranio bar 77 godina
Začarano!
Zbune je i mladi očevi
matori perverznjaci
i poneki bezobraznik
koji kroz otvoreni prozor automobila urlikne nerazumljivo
Jednom joj je doviknuo sa bicikla
jedan mršavko
i zaustavio je posred ulice - kako da ode sa njim u sumrak?
pitala se
Bez zadnjeg sedišta koje ne žulja
i brzog prevoza da se ne predomisli
postoji opasnost da mu princeza otme bicikl
i odveze na piknik sama
Floetry piknik

Floetry je začarano mesto
(Princeza je ipak samo princeza
i ne zna više da li išta vredi što nije začarano)
Naviknuta ona traži nesto bolje
Čarobno, recimo
To su gradacije jednog istog prideva
i posle sto godina začaranog
princeza je došla na vašar da traži svoje čarobno
Moguće je da Floetry piknik ima veću ponudu
ali ona ne zna za drugo
ne zna ni da li ima boljeg
i zato uvek traži jedno te isto
Čarobno, molim vas
pita prolaznike i kibicere
koji nemaju pametnijeg posla
(jer takav ne postoji, kao što ni čarobno ne postoji)
Kojim putem se stiže do čarobnog?
Zna princeza da oni nemaju pojma
ni pametnijeg posla
ali nije dugo pričala ni sa kim
o drugim temama osim politike, siromaštva, kapitalizma, istoka i zapada, umetnosti, religije, darvinizma, gluposti gluposti & gluposti, podizanja dece, policije, korupcije, pohlepe, ljubavi, svrhe, intelektualaca, izdavaštva, televizije, socijalnih programa, morala, plata, seksa, manjina, većine, hipokrizije, usamljenosti, godina i teških vremena
i šanse su nikakve da će ikada
ali ovo je Floetry piknik
i vredi probati

U potrazi za čarobnim
princeza uvek završi nazad
u svojoj začaranoj kuli
Ne znam zašto
valjda se umori
pa joj se prispava
Ima u tome poetične pravde
u suprotnom bi ovo pevanje trajalo
i trajalo
a i ja se ponekad umorim
i meni se prispava



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jasnaz jasnaz 16:21 25.09.2010

pri




spa




va


Ivana Knežević Ivana Knežević 16:38 25.09.2010

Re: pri

h

v

a

l

a

docsumann docsumann 17:10 25.09.2010

Re: pri

jasnaz jasnaz 17:30 25.09.2010

: preSent

Ivana Knežević Ivana Knežević 17:47 25.09.2010

Re: pri

Meni su ovakve zveri slabost, doc. Imati takvu jednu na svojoj strani... mada su ovo dvoje up to no good, verovatno.
docsumann docsumann 17:51 25.09.2010

Re: : preSent

jednom davno.....


cvetić
nsarski nsarski 16:56 25.09.2010

Image that haunts me

(Ili, slika koja me proganja), a koju sam video jednom davno (pre par decenija) kad sam ziveo u Torontu (Bloor, Spadina, Younge, College - bermudskom cetvorouglu).
Elem, negde na U of T kampusu je bila nekakva fontanica, i tog leta, na toj fontanici je svakog dana sedela jedna princeza. Bila je obucena u jednodelni kupaci kostim, imala je dugu sedu/svetlu kosu i brizljivo je cesljala. Bilo je ocevidno da je u mladosti bila veoma lepa. Osmehivala se zanosno svima koji su tuda prolazili. Preko tog kostima je imala svetlucavu esarpu na kojoj je zlatnim slovima pisalo Miss Sweden 1937.
Zivela je u svom znanju, ta princeza na fontanici.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:44 25.09.2010

Re: Image that haunts me

Upecatljiva slika. Povremeno se naidje na zene - uvek su princeze u pitanju - koje sa sobom nose druge zivote i vremena, i jasno je da su lude, i nije jasno, nista nije jasno.
Svako zivi u zacaranom svetu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:08 25.09.2010

Re: Image that haunts me








Ivana Knežević Ivana Knežević 18:24 25.09.2010

Re: Image that haunts me

Neobicno je, zar ne, Vojislave, da ovakve zacaranosti (i okay je zvati ih delusions) najcesce izazovu podsmeh. A ne bi trebale. Svako je u svojoj kuli sam, i u njoj se raduje, tuguje..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:54 25.09.2010

Re: Image that haunts me

Kud će vjekovi, kuda snovi dugi
Mačeva što su Tatari ih snili?
Kud će bedemi koje su sravnili,
Kud Adamovo stablo i Plod drugi?
Sadašnjost sama stoji, a sjećanje
Podiže vrijeme. Taj slijed pun obmana
Samo je posao sata. Godina dana
Od prazne povijesti nije prazna manje.
Put od svitaja u noć ponor krije
Pun umiranja, svjetlosti i bijeda,
A lice što se u trošnim ogleda
Zrcalima noći nije kao prije.
Krhko danas je kratko i bez kraja.
Ne čekaj drugog Pakla ni drugog Raja.


(Borhes, naravno.)
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:56 25.09.2010

Re: Image that haunts me

Hvala na izboru.
docsumann docsumann 17:01 25.09.2010

KAD LETAČI MARŠIRAJU

da li uz začaranost dolazi i sposobnost letenja


krila nam nerjetko zafale
baš onda kad su nam najpotrebnija

jahači hoda po trnju imaju fin izraz za to
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:53 25.09.2010

Re: KAD LETAČI MARŠIRAJU

Kao poslednji korak, kao prvi korak.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:47 25.09.2010

The blue phase

A Bird came down the Walk
by Emily Dickinson

A Bird came down the Walk—
He did not know I saw—
He bit an Angleworm in halves
And ate the fellow, raw,

And then he drank a Dew
From a convenient Grass—
And then hopped sidewise to the Wall
To let a Beetle pass—

He glanced with rapid eyes
That hurried all around—
They looked like frightened Beads, I thought—
He stirred his Velvet Head

Like one in danger, Cautious,
I offered him a Crumb
And he unrolled his feathers
And rowed him softer home—

Than Oars divide the Ocean,
Too silver for a seam—
Or Butterflies, off Banks of Noon
Leap, plashless as they swim.

[url=http://www.poets.org/viewmedia.php/prmMID/20949][/url]
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:02 25.09.2010

Re: The blue phase

Sazimanje svega u jedan trenutak ili tihu scenu je pobeda nad svime, i poraz istovremeno.
Osecaj potpun.
Hvala, Jelena.
mikele9 mikele9 18:23 25.09.2010

Neminovnost

U potrazi za čarobnim
princeza uvek završi nazad
u svojoj začaranoj kuli




Svi se vraćamo u svoje začarane kule
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:28 25.09.2010

Re: Neminovnost

mikele9
Svi se vraćamo u svoje začarane kule


Ali mora se odati postovanje (ludosti) kada stvori i ovakve.
mirelarado mirelarado 18:58 25.09.2010

А змај?

ali kula je začarana i bube u njoj su začarane
i princeza je pomalo začarana herself




И о змају покајнику:

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:27 25.09.2010

Re: А змај?

Draga mirela, stvarno dobro pitanje.
Sta se desilo zmajevima?
Princeza je uvek bilo, i bice, ali dobrog, strasnog, mocnog zmaja nije lako stvoriti.

Puno hvala sto si ga se setila
mirelarado mirelarado 18:58 25.09.2010

А змај?

И још један, мало загонетнији змај:

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:32 25.09.2010

Re: А змај?

Pa dobro, prisecam se, zmaj je cesto bio ubacen zbog glavnog junaka i kao faktor ujedinjenja protiv zajednickog neprijatelja - politicki potez, ali.. to su bile price za decu.
Nisu ovo vremena za zmajeve, verovatno.
mikele9 mikele9 19:37 25.09.2010

Zmaj

Sve sam nekako priželjkivao i očekivao da se komentarom javi Sveti Georgije, on je baš imao iskustva sa zmajevima i aždajama. Spasao Princezu, ej! Malo li je
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:44 25.09.2010

Re: Zmaj

mikele9
Spasao Princezu, ej! Malo li je


Pa... Politicki potez, kazem. Niko danas ne pamti Princezu, a Georgije postao i svetac. I zmaja vise slave - dostojni protivnik i sl.
Ne bih da umanjujem doprinos junaka - slava im - ali ima necega i u pripitomljvanju
razmisljam razmisljam 02:28 26.09.2010

Re: Zmaj

ali ima necega i u pripitomljvanju


То је веома захтевна, пипава, тешка, компликована и неизвесна работа. Али је свакако треба упражњавати бар с времена на време и никако је не мешати са кроћењем пошто оно подразумева суровост и сламање воље, што треба избегавати колико год је то могуће.
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:20 26.09.2010

Re: Zmaj

razmisljam
То је веома захтевна, пипава, тешка, компликована и неизвесна работа.


Jeste. Istovremeno i neophodna. Ne, nema veze sa krocenjem. Nije ni menjanje nekog prirodnog toka. Prosto je proces ucenja u pitanju. Svako ce morati da nauci kako da zivi - neko kao zver, neko kao socijalno bice. Velike su razlike u pitanju.

A konkretno, u odnosu na zmajeve, to bi bio pokusaj gajenja prijateljstva
G r o f G r o f 20:03 25.09.2010

...

Začarana kula imala je jedan tajni
vijugavi
izlaz

U restoranu na kraju izlaza
služili su jela od vlastite krvi.

Princeza bi ponekad
gola
bosa
sa mislima izgrebanim kazaljkama sata
tiho
odlazila u taj restoran.
Pružala je ruku kuvarima da joj uzmu krv
da iz nje poteče crvenilo proživljenog
da kuvari dodaju
začine
mirodjije
i nekoliko čarobnih zraka svetlosti.
Bojila je tišinu ćutanjem
čekala
gola
prozirna
Jelo je gotovo
postavljeno
Prvi zalogaj imao je ukus dečijeg plača, mleka na usnama...
Žvakala je polako prvi poljubac, plave talase, saten na koži, tonove orgulja, srebrne snove
Njena prozirnost curila je na patos
napuštala prazninu ispunjenu njenim prisustvom.
Tiho
obučena u dugu
vraćala se u čarobnu kulu
da sanja sebe


Ivana Knežević Ivana Knežević 20:34 25.09.2010

Re: ...

Mislim da je to sasvim, sasvim moguce, i verovatno cista istina, Grofe.
Princeze ne zive od vazduha.
Sigurno ne od graska.

G r o f
Tiho
obučena u dugu
vraćala se u čarobnu kulu
da sanja sebe


Verovatno je i to tako - svako sanja sebe, princevi i princeze.
Bez kapi necije krvi, nicega nema.
docsumann docsumann 20:37 25.09.2010

Re: ...

Bez kapi necije krvi, nicega nema.


Ivana Knežević Ivana Knežević 21:09 25.09.2010

Re: ...

Ovo je prava gotika, doc.
Pricala mi je danas klinka kako su ona i jedna njena drugarica dobile ideju da naprave horor film.
Setnjom kroz park, usred dana, jedna je komentarisala kako je strasno kad se tom stazom prodje nocu, i sve izgleda drugacije.
Sledeceg trenutka vec su razmatrale scenario i snimanje filma.
I bez gledanja klasike i modernih ostvarenja iz tog zanra, sve su pogodile kako treba - suspense i vulnerability. Rekreacija kasicnih scena.

Neprekidno se ponavljamo - u nasoj deci, u zeljama, strahovima, ljubavima, isti nas motivi vode i tamniche.
G r o f G r o f 21:22 25.09.2010

Re: ...

Ivana, iz nekog neobjašnjivog razloga tvoj tekst mi se neodoljivo svidja i ako nisam siguran kakva osećanja u meni izaziva.
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:17 25.09.2010

Re: ...

Pa, ja mislim da je tekst malo (ili prilicno) blesav, sto mu ne oduzima istinitost, tezinu i sve drugo sto mozda ima ili nema, ali sve to je krajnje nebitno ako se nije dopao tj. nije izazvao neka osecanja.
E sad, kakva su ta osecanja... bilo bi dobro ako su komplikovana, jer ovo nije bilo lako sloziti a da ne bude cista patetika.

Drago mi je da ti se dopao.
docsumann docsumann 05:32 26.09.2010

Re: ...

Ovo je prava gotika, doc.


Mark Ryden, vrlo neobičan autor. Ima dosta gotičke simbolike i atmosfere u njegovim radovima, ali za raliku od tipičnih gotičara koji su uvijek "mrtvi" ( ) preozbiljni, kod Ryden-a ima i dosta humora i elemenata iz dječjih slikovnica i bajki. On je inače radio omot za album "One Hot Minute" od RHCP, možda njihov najbolji, najkompleksniji i najmračniji album.


Neprekidno se ponavljamo - u nasoj deci, u zeljama, strahovima, ljubavima, isti nas motivi vode i tamniche.

Mislim da mi samo slijedimo neku prirodnu zakonomjernost, arhiprincipe koji nam i omogućavaju da budemo ovo što jesmo - ljudi (dobri, loši i naopaki).
Naše nesvjeno djelovanje je ustvari vrlo determinističko, samo što mi ne znamo na osnovu čega, niti razumjemo njegove mehanizme, niti u potpunosti shvatamo same posljedice, pa dobijamo privid haotičnosti, nereda i iracionalnosti.
Baš kao čaša kad se razbije od pod, komadići stakla se rasprše i odlete na sve strane, ali upravo kao razbijeni komadići stakla.

Za tvoju klinku, koja ima tako razigranu maštu i čudne "boje", preporučujem jednu finu, suptilnu knjigu sa primjesama strave i jeze, o jednoj hrabroj djevojčici (slobodno možeš i ti da je pročitaš) - " Koralina" Nil Gejmen (Coraline, Neil Gaiman).

Knjiga inače započinje sa jednim epigramom G.K.Ćesterona, koji je baš ko naručen za ovaj tvoj blog ...

Bajke su više nego istinite: ne zato što
nam govore da zmajevi postoje, već
zato što nam kažu da zmajevi mogu
biti pobjeđeni.
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:07 26.09.2010

Re: ...

docsumann
Mislim da mi samo slijedimo neku prirodnu zakonomjernost, arhiprincipe koji nam i omogućavaju da budemo ovo što jesmo - ljudi (dobri, loši i naopaki).


Ja nisam u to ubedjena. U kombinaciji nurture & nature, tesko je razluciti sta sledimo, kad ima toliko primera oko nas koji nas uce i dok spavamo.

docsumann
Naše nesvjeno djelovanje je ustvari vrlo determinističko, samo što mi ne znamo na osnovu čega, niti razumjemo njegove mehanizme, niti u potpunosti shvatamo same posljedice, pa dobijamo privid haotičnosti, nereda i iracionalnosti.
Baš kao čaša kad se razbije od pod, komadići stakla se rasprše i odlete na sve strane, ali upravo kao razbijeni komadići stakla.


Ovo si fino slozio, i otvara puno tema za razmisljanje, sigurno je vrlo uzbudljivo kao polje istrazivanja. Neuro science je polje u kome bih volela da radim kad bih krenula iz pocetka.

Klinka kljucha od zivotnosti i razigranosti i nisam ranije uocila ove 'boje'. Uprkos tom prirodnom vulkanu u njoj, pritisci i sav ostali kulturoloski shit gase vrlo efektivno pokusaje igre, i nadam se da ce uspesno i sa sto manje stete prerasti sve to.

'Koralinu' je gledala kao film. Ja nisam, i na Geiman-a naidjem povremeno, i zatim zaboravim, tako da jos nisam nista njegovo procitala.

Epigraf je fantastican.
margos margos 15:06 26.09.2010

Re: ...

docsumann

Podseti me na Dučića:
Mala princeza čije kose su imale boju mesečeve svetlosti, čiji je pogled bio modar i čiji je glas imao miris žutih ruža, mala princeza je umorna od života i ona je tužna.
docsumann docsumann 16:22 26.09.2010

Re: ...

Ivana Knežević

Mislim da mi samo slijedimo neku prirodnu zakonomjernost, arhiprincipe koji nam i omogućavaju da budemo ovo što jesmo - ljudi (dobri, loši i naopaki).


Ja nisam u to ubedjena. U kombinaciji nurture & nature, tesko je razluciti sta sledimo, kad ima toliko primera oko nas koji nas uce i dok spavamo.


Nisam ni ja mislio na neku totalno fatalističku opciju, u kojoj je sve unaprijed predodređeno. Takođe, smatram da svi mi predstavljamo dinamičku kombinacija našeg fenotipa i genotipa (u za sada, nesaznatljivoj razmjeri).
Sa onim komentarom više sam mislio u smislu da je i mogućnost usvajanja stavova i slobode izbora koju imamo, neka naša prirodna datost.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:42 26.09.2010

Re: ...

docsumann
Ivana Knežević
Nisam ni ja mislio na neku totalno fatalističku opciju, u kojoj je sve unaprijed predodređeno.


Razumela sam to, jedino sto ne volim da se izjasnjavam po pitanju necega tako podloznog promenama i individualnog, pri tome se ne mogu ignorisati ponavljanja izvesnih obrazaca.
A opet, dok je sam genotip izuzetno kompleksan i nepredvidiv, onaj drugi deo tezi da bude pojednostavljen, sto je verovatno neizbezno jer kad posmatras nesto izuzetno kompleksno moras da ga na neki nacin svedes na manje osnove da bi se od necega uopste krenulo.
To je sve zanimljivo kad se ljudi posmatraju. Kod zivljenja zivota nasih svakidasnjih, sve to postaje nesto sasvim, sasvim drugo. Epika
docsumann docsumann 17:56 26.09.2010

Re: ...

kad posmatras nesto izuzetno kompleksno moras da ga na neki nacin svedes na manje osnove da bi se od necega uopste krenulo.


Interesantno, baš sam na umu imao kompleksnost kada sam ovo napisao
Mislim da mi samo slijedimo neku prirodnu zakonomjernost, arhiprincipe koji nam i omogućavaju da budemo ovo što jesmo - ljudi (dobri, loši i naopaki).

Ali kompleksnost u ponašanju, djelovanju i slično, uopšte ne mora biti posljedica nečeg komplikovanog. Ovo sam naučio iz jedne sjajne knjige, "Haos" od Džejms Glajka, kojeg je i nsarski negdje spominjao kao odličnog popularizatora nauke.
Najbolji primjer za to je Mandelbrotov skup, najfantastičnija slika u prirodi, nauci, kakogod (pogledaj slike sa dna wiki-članka).
On se generiše iz jedne krajnje proste iteracione petlje iz dva "kratka" koraka.
Mandelbrotov skup je ujedno i sjajna filozofska metafora i temeljni prirodni princip. Vjerujem da je i ljudska kompleksnost proizvod nečeg tako "božanski" (ne tumačiti u religioznom smislu) jednostavnog.

A što se epike tiče, posjeti sajt sa mog profila, tamo sve vrvi od zmajeva, vitezova i čarobnjaka

docsumann docsumann 18:05 26.09.2010

Re: ...

Podseti me na Dučića:
Mala princeza čije kose su imale boju mesečeve svetlosti, čiji je pogled bio modar i čiji je glas imao miris žutih ruža, mala princeza je umorna od života i ona je tužna.


Ivana Knežević Ivana Knežević 21:42 26.09.2010

Re: ...

docsumann
Ali kompleksnost u ponašanju, djelovanju i slično, uopšte ne mora biti posljedica nečeg komplikovanog.


Slazem se. Primeri koje navodis - za Mandelbrotov skup znam odavno - su jedan od pristupa. Nezavisno do teme odn. razgovora sa tobom, razmisljala sam danas o jednoj osobi koju poznajem i od koje nije sve pocelo, medjutim njen uticaj - negativan uticaj negativnog detinjstva i niza negativnih odluka i izbora nakon toga - je prodrmao toliki broj ljudi oko nje da to sada vise niko nece moci da raspetlja, niti izmeri, a sve i da moze, ne moze se nesto narocito sa tim uraditi.

Epika ima vrlo privlacnu stranu da ne izgleda primenjiva (najcesce) na okolnosti 'obicnih' zivota. Iako... ko zna, kad bi ljudi bili svesni da su junaci nekog epskog pevanja, mozda bi se vise potrudili da ispadnu pozitivni likovi.
Zmajevi, vitezovi, carobnjaci... okay, pogledacu
Черевићан Черевићан 20:56 25.09.2010

узодај

намамиме да приложим
занимљивој речној спрези
2 строфице баш измозга
на лепезу тој Принцези

Лујка си ти богме нека
а то мене маами вазда
скроз опичен левитирам
исти Творац нас ли сазда

намера ми да не слебдим
свет и безнас мож да траје
срешћемо се, спрат 3 наест
неко тражи неко даје

Ivana Knežević Ivana Knežević 21:15 25.09.2010

Re: узодај

Opicenosti, neka je uvek medju nama.
bocvena bocvena 23:40 25.09.2010

Ni manje ni više

nego čudesnost! Kakva bahata princeza.
Mogla bih da idem od stiha do stiha i da se divim savršenoj kombinaciji smisla i humora, ali onda bi ovaj komentar bio duži od pesme...zato samo asocijacija...

Magic!
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:33 26.09.2010

Re: Ni manje ni više

Oh, darling, kakva asocijacija...
Hvala, od ovog koje se cesto podseti da vredi ziveti da bi se procitale neke recenice, videle neke scene, cula koja muzika.. i u svakom od tih iskustava ima svega.
Ovo je bilo bas, bas..
miloradkakmar miloradkakmar 00:15 26.09.2010

Čarobno

dolazi i na 13-i sprat , al' treba da zna za to.
Voli da mu se ide u susret.
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:37 26.09.2010

Re: Čarobno

miloradkakmar
Voli da mu se ide u susret.


Ovakva mudrost je od onih tihih koje promaknu u zivotnoj, svakodnevnoj, sedmodnevnoj, sezonskoj ili visegodisnjoj guzvi, dragi milorade, a ne bi smele.
trener92 trener92 00:49 26.09.2010

*flow*

Kojim putem se stiže do čarobnog?



Ivana Knežević Ivana Knežević 01:39 26.09.2010

Re: *flow*

flow & fluid su moje omiljene reci na slovo 'f', treneru. Uz fantasticno.
Ovaj izbor je tako pun svega... prava stvar.
Hvala.
razmisljam razmisljam 01:14 26.09.2010

TEMA CLASSICA

Мирела ме је претекла са идејом о змају који недостаје причи, а која ми је пала на памет већ при првом читању. Зато сам морала да размишљам мало дуже . Тако сам успела да налетим на врло различита компликована осећања о којима говорите у једном од својих одговора на коментаре. Па сам кренула да их сортирам и премећем и слажем. Нисам далеко догурала...

- Сви смо ми у потрази за чаробним.
- Свако од нас је по некад збуњен животом.
- У сваком се крије потреба за неким својим посебним тринаестим или тридест трећим спратом.
- Није далеко од истине тврдити да је свако по некад поспан.
- Постоји код сваког бар по један тањир опран после погрешног избора вечере.
- ...
- ...
- ...

Све у свему TEMA CLASSICA


Ivana Knežević Ivana Knežević 01:51 26.09.2010

Re: TEMA CLASSICA

Verujem da znate, draga razmisljam, da je ovo sto ste izveli iznad prilicno blizu savrsenstva

Veliko je zadovoljstvo naci se iza povoda koji Vas ponekad provociraju na ovako fine stvari.

Tema classica ima jednu neponovljivu osobinu da je svakome jedinstvena, njena ili njegova, i iznova dozivljena po prvi put. To da je mozemo podeliti na tako univerzalan nacin je jedna vrlo, vrlo lepa stvar.

razmisljam razmisljam 02:03 26.09.2010

Re: TEMA CLASSICA

Драга Ивана,
с обзиром да сам добро запамтила Вашу подуку у примању комплимената на блогу, не остаје ми ништа друго него да Вам од свег захвалим.
Али, дозволићете ми и да узвратим истом мером. Ви кажете

Veliko je zadovoljstvo naci se iza povoda koji Vas ponekad provociraju na ovako fine stvari.


а ја одговарам да је задовољство моје у сваком сусрету са Вашим текстовима.

Узгред, савршенство је једна прилично извикана и сасвим неухватљива категорија тако да је сврставам у потпуно субјективне појмове .
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:13 26.09.2010

Re: TEMA CLASSICA

Drago mi je za to u vezi komplimenata. Prava stvar je prava stvar, kompliment ili nesto drugo

razmisljam
..савршенство је једна прилично извикана и сасвим неухватљива категорија тако да је сврставам у потпуно субјективне појмове .


Jedino u subjektivnom i treba da postoji. Ostalo baciti.
Unfuckable Unfuckable 03:20 26.09.2010

indiferentna ambivalencija

Ivana Knežević Ivana Knežević 04:12 26.09.2010

Neki to zovu freedom



muaddib92 muaddib92 13:48 26.09.2010

Re: Neki to zovu freedom

За самоутепати се, пу пу

Ivana Knežević Ivana Knežević 14:14 26.09.2010

Re: Neki to zovu freedom

muaddib92
За самоутепати се, пу пу


Ma nije. Refleksije i sirina raspolozenja koji staju u jedno nedeljno jutro.
Za sve ima mesta, i bar jos toliko.
muaddib92 muaddib92 14:40 26.09.2010

Re: Neki to zovu freedom

Е баш је пријало чути овакву дозу оптимизма !! Најјј жеље
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:59 26.09.2010

Re: Neki to zovu freedom

muaddib92
Е баш је пријало чути овакву дозу оптимизма !!


Okay, nije uvek tako, ali ima mesta, to je najvaznije, zar ne?
muaddib92 muaddib92 13:41 26.09.2010

Nije lako biti zmajček...



... па хајде ти одоли, не дахћи, да не причамо о бљувању ватре (то уследи касније)
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:10 26.09.2010

Re: Nije lako biti zmajček...

kad si muskarac

Iz zenskog ugla gledano, ima tu potencijala za nesto dobro
muaddib92 muaddib92 14:36 26.09.2010

Re: Nije lako biti zmajček...

Touche
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:57 26.09.2010

Re: Nije lako biti zmajček...

muaddib92
Touche


Couldn't resist, my dear friend
muaddib92 muaddib92 15:23 26.09.2010

Re: Nije lako biti zmajček...

Буди ти мени добро
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:44 26.09.2010

Re: Nije lako biti zmajček...

muaddib92
Буди ти мени добро


Vredi se potruditi oko toga. Za svakoga
manituu manituu 17:34 26.09.2010

procitajte

ovo delo
nazalost, ne mogu da nadjem prevod na netu...

i jos jedna stvar....
pita me keva pre neki dan, gleda neki dokumentarac o matorcima englezima kako setaju klinke po pataji, i bole ih kita, pa dobro sine, kako ti ovo komentarises, ove perverzne ljude...
razmislio sam malo, i smeo da joj odgovorim samo ovo, mazuranicevo:
rijekom krvca poljem tece,
turad bulji skrstiv ruke.
tko je mladji, rado gleda na lipovu krstu muke,
a tko stariji, muke iste, sam na sebi od vlaske ruke,
vec unaprijed od straa cuti.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:32 26.09.2010

Re: procitajte

Procitala.
Obrt gde princ u sledecem krugu shvata svoje greske, ogranicenja i nepravdu koji su mu naneseni i to prevazilazi, je zaista lep. Ne javlja se cesto.

Veza pronadjena izmedju Mazuranica i pedofilnih seks turista je neobicna. Ne naizgled spojivo, ali hrabro, pronaci kontinuitet izmedju tako razlicitih doba.
Strah od smrti? Da, kazu da to igra bitnu ulogu u ljudskim zivotima. Ali nije svako seks turista (i verovatno ne stoga sto ne moze da priusti paket aranzman).
Hrabro i od majke da postavi takvo pitanje.
manituu manituu 03:39 27.09.2010

Re: procitajte

Ivana Knežević
Procitala.
Obrt gde princ u sledecem krugu shvata svoje greske, ogranicenja i nepravdu koji su mu naneseni i to prevazilazi, je zaista lep. Ne javlja se cesto.

Veza pronadjena izmedju Mazuranica i pedofilnih seks turista je neobicna. Ne naizgled spojivo, ali hrabro, pronaci kontinuitet izmedju tako razlicitih doba.
Strah od smrti? Da, kazu da to igra bitnu ulogu u ljudskim zivotima. Ali nije svako seks turista (i verovatno ne stoga sto ne moze da priusti paket aranzman).
Hrabro i od majke da postavi takvo pitanje.

heheh, hvala na razumevanju.....
da sam imao 10 god. manje, svakako bih odgovorio nesto u stilu- ma uzas, matori perverznjaci itd...
ali sad, s ovim iskustvom, i godinama, ne mogu nikog tako olako da osudjujem...kako cu se ja osecati sa 65, i sta cu misliti, i sta ce mi znaciti to da mozda uhvatim klinku za ruku i prosetam po carsiji...to ne mogu 100% da znam...i zato mi je mazuranic pripomogao...zato vreme u nekim stvarima ne igra ama bas nikakvu ulogu, 17, 19 ili 21. vek...irelevantno...
p.s. a zivot je san je svakako zasluzila bar pomen na ovom blogu, slozices se?
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:20 27.09.2010

Re: procitajte

Osudjivanje je neophodna mera istovremeno i veliko zlo. Svakoga ko tim terenom hoda pazljivo postujem, jer nije lako, cak je jedan od najtezih u zivotu. A ljudi sa moralnim izazovima nemaju bas blistav rekord.

Medjutim

ovo o cemu ti govoris van tog pazljivog stupanja koje si naveo, i koje mi se dopalo, je nesto sasvim drugo.
Zal za mladost (ili strah od smrti) ima svoju intimnu stranu, i onda ima onu potrosacku: podstice je i tetosi dobar broj visoko profitabilnih industrija. U ovoj konkretnoj - i koja se ne odvija samo na Dalekom Istoku, vec je ima svuda samo u ne tako otvorenoj formi 'setanja' - dolazi do izrazaja nesto sto ja licno smatram jednom od najvecih tragedija ljudske vrste. Jedan je isti prinicp u pitanju, ali ima dve mocne ruke - jednom masira ego a i superego, a druga je izvrsna:

1. muskarcima je dopusteno da se tako ponasaju (i ne samo u ovom slucaju) - they can get away with it, moze im se, i sl.

2. ne samo da mogu, vec su ubedjeni da im pravo na to neprikosnoveno pripada.

Nije lako odupreti se takvom ugadjanju cerebralnim mehanizmima. Pa i najgore ubice i zlocinci su nalazili nacina da opravdaju u svojim ocima to sto su radili, a neki su od njih pravili i ideologije, religije i td. Za svako zlo naci ce se u ljudskoj prirodi nesto sto moze da ga izvede, i odmah zatim da ga opravda.

Iza svega toga stoji ono sto stoji u drustvima kao totem dugo i predugo: muskarci ne postuju zene. (ne postuju ni druge muskarce, jedino tu i tamo naidju na nekog 'dostojnog proitvnika' pa malo impresioniraju jedni druge). Stavi najnizeg jadnika i najnizu jadnicu jedno kraj drugog - on ce misliti da je bolji od nje. On ce to misliti i u odnosu na visoko cenjenu nejadnicu, i bice samo pitanje taktike kako ce je dobiti.

Daleko od toga da su svi muskarci takvi, i hvala Gospi na tome, ali kulture u kojima oni rastu jesu, otvoreno ili nesto uvijenije tj. hipokriticnije kao recimo na Zapadu.

Pa tako, kad tebe pitanje tvoje majke asocira na Mazuranica, je za svaku pohvalu; ja sam daleko prakticnija. Ako kao matorac jos uvek mislis da je u redu 'setati' decu (i da budem jasnija, mator si vec sada jer deca su deca), postoje droge, ima i drasticnijih izlaza, i sto da ne, prozivelo se dobro, kraj svejedno dolazi. Nasuprot tome, deca su deca. Ne postoji nicija zal za mladost dovoljno duboka i tuzna, pa ni milioni takvih zali, zbog kojih je prihvatljivo upropastiti, zloupotrebljavati generacije i nebrojene hiljade zivota. Jer to moze da se obrce i premazuje svim bojama i lakovima, i moze cak i da se nasprica parfemom, ali ono je sto jeste - masovan zlocin protiv dece koji ceo svet tolerise, i ne samo to - opravdava. A ni to nije kraj: stimulise. Jer kad mogu oni, sto ne bi i svaki drugi, zar ne. U pitanju je nepobediv sklop ponude i potraznje u ekonomskom sistemu koji pored moralnosti nije prosao ni kad je ona rasla u svakoj ulici.

Nadam se da ces razumeti da ovo nije usmereno protiv tebe licno (sve dok ne ostaris na takav nacin) ali posto si ti otvorio temu morala sam da dam skraceni prikaz drugacijeg stava po ovom pitanju, kad vec nije htela tvoja mama. Nece odjeknuti, nece nista srusiti, nista promeniti, ali mora se reci.

Zivot je san mi se dopao, i jeste na dobrom mestu ovde.


manituu manituu 15:34 29.09.2010

Re: procitajte

Ivana Knežević
Osudjivanje je neophodna mera istovremeno i veliko zlo. Svakoga ko tim terenom hoda pazljivo postujem, jer nije lako, cak je jedan od najtezih u zivotu. A ljudi sa moralnim izazovima nemaju bas blistav rekord.

Medjutim

ovo o cemu ti govoris van tog pazljivog stupanja koje si naveo, i koje mi se dopalo, je nesto sasvim drugo.
Zal za mladost (ili strah od smrti) ima svoju intimnu stranu, i onda ima onu potrosacku: podstice je i tetosi dobar broj visoko profitabilnih industrija. U ovoj konkretnoj - i koja se ne odvija samo na Dalekom Istoku, vec je ima svuda samo u ne tako otvorenoj formi 'setanja' - dolazi do izrazaja nesto sto ja licno smatram jednom od najvecih tragedija ljudske vrste. Jedan je isti prinicp u pitanju, ali ima dve mocne ruke - jednom masira ego a i superego, a druga je izvrsna:

1. muskarcima je dopusteno da se tako ponasaju (i ne samo u ovom slucaju) - they can get away with it, moze im se, i sl.

2. ne samo da mogu, vec su ubedjeni da im pravo na to neprikosnoveno pripada.

Nije lako odupreti se takvom ugadjanju cerebralnim mehanizmima. Pa i najgore ubice i zlocinci su nalazili nacina da opravdaju u svojim ocima to sto su radili, a neki su od njih pravili i ideologije, religije i td. Za svako zlo naci ce se u ljudskoj prirodi nesto sto moze da ga izvede, i odmah zatim da ga opravda.

Iza svega toga stoji ono sto stoji u drustvima kao totem dugo i predugo: muskarci ne postuju zene. (ne postuju ni druge muskarce, jedino tu i tamo naidju na nekog 'dostojnog proitvnika' pa malo impresioniraju jedni druge). Stavi najnizeg jadnika i najnizu jadnicu jedno kraj drugog - on ce misliti da je bolji od nje. On ce to misliti i u odnosu na visoko cenjenu nejadnicu, i bice samo pitanje taktike kako ce je dobiti.

Daleko od toga da su svi muskarci takvi, i hvala Gospi na tome, ali kulture u kojima oni rastu jesu, otvoreno ili nesto uvijenije tj. hipokriticnije kao recimo na Zapadu.

Pa tako, kad tebe pitanje tvoje majke asocira na Mazuranica, je za svaku pohvalu; ja sam daleko prakticnija. Ako kao matorac jos uvek mislis da je u redu 'setati' decu (i da budem jasnija, mator si vec sada jer deca su deca), postoje droge, ima i drasticnijih izlaza, i sto da ne, prozivelo se dobro, kraj svejedno dolazi. Nasuprot tome, deca su deca. Ne postoji nicija zal za mladost dovoljno duboka i tuzna, pa ni milioni takvih zali, zbog kojih je prihvatljivo upropastiti, zloupotrebljavati generacije i nebrojene hiljade zivota. Jer to moze da se obrce i premazuje svim bojama i lakovima, i moze cak i da se nasprica parfemom, ali ono je sto jeste - masovan zlocin protiv dece koji ceo svet tolerise, i ne samo to - opravdava. A ni to nije kraj: stimulise. Jer kad mogu oni, sto ne bi i svaki drugi, zar ne. U pitanju je nepobediv sklop ponude i potraznje u ekonomskom sistemu koji pored moralnosti nije prosao ni kad je ona rasla u svakoj ulici.

Nadam se da ces razumeti da ovo nije usmereno protiv tebe licno (sve dok ne ostaris na takav nacin) ali posto si ti otvorio temu morala sam da dam skraceni prikaz drugacijeg stava po ovom pitanju, kad vec nije htela tvoja mama. Nece odjeknuti, nece nista srusiti, nista promeniti, ali mora se reci.

Zivot je san mi se dopao, i jeste na dobrom mestu ovde.



naravno da ne mislim da je ovo usmereno protiv mene...i btw, drago mi je da jos postoje ljudi s kojima moze da se prica, a ne samo da se svadja
samo jedna mala dopuna- ipak nisu bila u pitanju baas deca, jer bih tad i ja svakako odreagovao onako kako je moja majka ocekivala...bile su u pitanju klinke od 17-22,23 god, znaci ipak malo odraslije...
samo sam rekao da mi je sad, sa ovim mozgom, tesko da osudim ljude tek tako, ako ne rade bas nesto sto se krajnje kosi sa svim ljudiskim moralnim normama...a sa 20 bi ih opusteno razapeo na krst...i zato sam se tu povezao sa ivom mazuranicem...
i mozda stoji da ja pricam previse, ali samo kazem ono sto mislim
evo ti i jedan stih za kraj

obala strma, a reka siroka..
ima li sveze trave preko puta?
i da li ce smeti da prepliva stoka,
ili ce suvim pasnjakom da luta?

e pa, ova stoka ce uvek pokusati da prepliva, pa sta god da se desi heheh

p.s. nadam se da mi ne zameras na mom kolokvijalnom izrazavanju i pisanju, jer ipak je ovo floetry piknik

poz
i samo nastavi
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:55 29.09.2010

Re: procitajte

Jeste zadovoljstvo pricati sa ljudima, na pravi nacin. Jedno od neprolaznih.

Dobro je i da smo se razumeli.

Za dopunu - pretpostavljala sam da je tako nesto bilo u pitanju, ali dokumentarci imaju svojih ogranicenja, subjekti u njima ne govore uvek istinu, iz bezbroj razloga, i tako dalje, i problem ostaje ono sto jeste, nimalo ulepsan.

Ja most definitely pricam previse.

Da, ovo je floetry piknik i nema zamerki

Pozdrav,

Ivana Knežević Ivana Knežević 23:30 27.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Ne znam, bocvena. Odrasli su, i ne zanimaju me.

Kad sam imala 17 godina i moj otac se ozenio puno mladjom zenom (17 godina mladjom) meni je laknulo da ja vise necu morati da kuvam, fino smo se slagale i tati sam jasno rekla da sam prestara za macehu, tako da niko ne mora da brine o meni

medjutim

nikad mi nije bilo jasno sta je njoj to trebalo.
bocvena bocvena 08:35 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Ovde je razlika cirka 31 godina. Dakle, kad budem imala 56 godina treba da započnem novi život sa najboljim drugom moje ćerke. Možda da razmislim i o još jednom detetu...

U pravu si da su odrasle osobe, otuda mi i nije jasno kako misle da je to odlična kombinacija. Nema to nikakve veze sa moralom i društvenim konvencijama, postoje potpuno prozaični svakodnevni problemi koja ta razlika u godinama donosi. Ako ne danas, onda u roku od 10 godina. Ali onda nisu više samo njih dvoje u pitanju (i podilaženje sopstvenim potrebama i strahovima), tu su i sva njihova deca.

Bzvz tema, izvini. Nego su tračerski časopisi puni slika matoraca sa najmanje dvadesetak godina mladjim ženama br. 2, koji daju nebulozne izjave tipa - Prisustvovao sam porodjaju, presvlačim bebu, sad imam vremena da se posvetim detetu...a njihove prve žene i već odrasla deca mora da kažu - Muuuu, a gde si mužu i tata bio kad si nama trebao? I tako se neki penzosi slikaju u svojim novim kućama, sa novim ženama i novom decom, a mi treba da im aplaudiramo i kažemo - Bravo šmekeru, kad porastem (ako budem imao sreće i pameti kao ti) i ja ću isto tako!
Da ne pričamo da obrnutih primera dobrodržećih bakica sa mladjahnim ljubavnicima nešto slabo ima:)
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:10 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Tema nije uopste bezveze. Od tabloida do filmova, svuda su primeri bar 15-godisnje razlike izmedju glavnog junaka i jedne od junakinja, a kako on stari te razlike postaju sve vece a nije nemoguce i da one postaju sve mladje.

To je jedan od nacina na koji kultura oblikuje ljude. Posle sto primera to ako i ne postane svakome prihvatljivo je postalo svakodnevica. Nekome ko u tome raste, to je svet kakav jeste ili treba da bude. Od takvih normi do nekih puno gorih je vrlo, vrlo kratak put. I slican. Veliki broj lazi je preziveo hiljade godina da i danas budu slavljene kao istina.

Mene takve stvari ne interesuju dalje od tog kulturolskog fenomena uticaja na ljude tj. oblikovanja same kulture. U ime kulture su nebrojena zla pocinjena. A kultura se i dalje slavi kao najvece bogatstvo. Go figure.
Kad se krene sa odbranom razlicitih kultura po svetu, bastina od kojih ti se dize kosa na glavi, ja priznajem posedovanje vrlo nekontrolisanog poriva kojim bi ih sve sutnula u praistoriju gde ce ih pokriti vulkanska prasina.
Kulture nisu za postovanje, pojedinacni primeri dostignuca jesu. Ako je izvesna kultura uspela da svoja dostignuca uvede u redovan zivot, za svakoga, i to je za postovanje. Ostatak neka sacuvaju na hard diskovima i u epskom pevanju pa da slave jednom godisnje, kako je starima jednom bilo dobro, a svima je danas mnogo, mnogo bolje.

Sto se ovakvih konkretnih primera tice - upoznavala sam zene tokom godina koje su ulazile u brakove sa puno starijim muskarcima. Sve od reda su sledile logiku da su zreliji, ozbiljniji, izziveli ludosti i sl. (neretko je i ekonomska stabilnost tj. pare bila u pitanju) sto me je i kad sam bila vrlo mlada dovodilo do ivice glasnog smeha: pa sama cinjenica da su ti muskarci izabrali tako mlade zene pokazuje da su i nezreli i tasti i puni mana o kojima srecom ja necu morati da znam. Epskim jezikom poentirano: nijedna se nije usrecila. Svako sa svojim lazima.

Naravno da je moguce zaljubiti se i sa velikom razlikom u godinama, moguce je i da neke od tih veza mogu dugo da traju - ljudi ostaju u brakovima iz bezbroj razloga, najredji medju njima su ljubav i postovanje.

Ljudi vec u ranom odraslom dobu su vecinom prilicno osteceni na razlicite nacine i svi njihovi izbori, ukljucujuci ljubavne, ce se pojavljivati kao manifestacije emotivnih uticaja, oziljaka, i svih drugih tananih vibracija koje su pokupili sto milom sto silom prilika dok su rasli. To je zivot, i tu niko ne sme da se mesa - sve dok ne prelazi u kriminal i nasilje, naravno. Svako se snalazi sam. I vecina ljudi ce slediti norme drustva u kome zive, i sa dobrim i sa losim. S tim sto lose na neki nacin uvek ima vise uspeha. Stupid and bad je redovna dobitna kombinacija kod ljudi. Nije nam lako, mora se priznati :)

Ove prozaicne stvari o kojima govoris ce sve to lepo svesti na realnost prilicno brzo. U slucajevima velikih razlika u godinama, mislim da razlika do 10 max. 15 godina moze da funkcionise (u svim kombinacijama), pa i to dosta retko. Naravno, brak nije samo pitanje godina ili razlike u godinama. Medjutim stvari i kad ne funkcionisu, one i dalje funkcionisu, zar ne. Ali to su njihove stvari i njihovi zivoti.

Jos jedna od mojih obzervacija (ako ti nisam dosadila :): zene - uz svu izvikanu istorijsku 'mudrost' da sazrevaju ranije i cak su spremne za sve sa vec 12 godina, jel' da - realno pocinju da sazrevaju tek negde nakon 30-te. I ne sve. Ali retko koja ima sanse za sazrevanje pre toga, i govorim o relativno normalnim okolnostima zivota. One mogu da zavrse skole u medjuvremenu, i budu vrlo dobre u razlicitim profesijama, ali sve se zasniva na tome da ce one ili biti glupe ili se pretvarati - za opste dobro - da su takve. Opste je poznato, zar ne, da su one dobre u tome.

I nije to pitanje necije specificne malicioznosti, prosto je opstanak sveta u pitanju. Sve bi trebalo da se promeni da bi svet i njegove kulture napravili prostora za polovinu stanovnistva koje je odjednom dobilo puno na tezini i voljno je da izbalansira stvari drugacije.

Da digresiram jos malo: u svetu zene su najsiromasnije medju siromasnima, najmanje poseduju mejdu onima kojim imaju malo ili nista, nemaju prava ni na sebe ni na svoju decu, obrazovanje u takvim uslovima predstavlja nepoznat pojam, i sl. To su UN statistike za ova nasa vremena. Tu lezi dobar broj odgovora, a mozda i celih 99% i na tabloide, i za seks turizam, i za nasilje u kuci, brakove ovakve vrste, i jos puno, puno toga. Naravno, moze se to gledati na nebrojeno nacina - neko bi da zagovara da bi zene bolje vodile svet, neko bi tvrdio suprotno i sl. i mene to ne zanima jer se svodi na nagadjanja koja nemaju nikakvu realnu meru osim ove trenutne koja je crap, medjutim kao dijagnoza, to je to. Svet u kome se kulture sustinski odnose prema zenama kao da su garbage (ili objekti, ako se to nekome vise svidja) je vrlo, vrlo pogresan.

Elem, da se vratim na deo oko sazrevanja: tek oko 30-te ili skoro nakon toga zene pocnu polako da probijaju glavu kroz naslage kulture i lazi, i moci ce da bace pogled van svoje klopke od krinolina ili krpa u kojima ih guse i kljukaju graskom ili prasinom. Koji uzas tamo lezi - to nije za slabe duhom, ali to je sto je. Ignorance is bliss, kazu. Tacno, brza smrt je jos bolja. Ali tu smo gde jesmo, i zivot je jedan. Kako ce nastaviti dalje - opet pitanje individualnog (ne)snalazenja u takvim okolnostima koje i u zlatnom kavezu ostavljaju vrlo malo prostora za disanje.

Necu vise, obecavam :)

bocvena bocvena 16:41 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Kad me sledeći put optuže da sam feministkinja ima da im tutnem ovaj tvoj komentar pod nos:)

Kulture nisu za postovanje, pojedinacni primeri dostignuca jesu.

Ja u to ubacim i naciju, veru i odnose medju polovima i zastranim u teški individualizam, a onda me prosta ljudska empatija vrati na pravi kolosek. Doduše, ponekad me i razbuca:)

Vreme je da napišeš jedno pravo žensko pismo, bez metafora i književnih ukrasa, pa da ga pošaljemo na pravu adresu...Za početak da porazgovaramo sa dečacima ovde na blogu, pa da nastavimo na poslu i kod kuće. Pa kom opanci kom obojci!
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:26 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Mene bojim se niko nece optuziti za feminizam, ja sam za to kriva odavno ali bila sam u prilikama gde su me ubedjivali da nisam.
Znas vec onu standardnu kombinaciju snishodljivosti i nepostovanja za koju misle da zene umiru da cuju jer one se ne snalaze sa sopstvenim izborima same

Ne znam oko zenskog pisma. Odn. ne znam na sta mislis.

Podsetila si me na nesto sto mi je vrlo simpaticno: na mom privatnom blogu izmedju gomile tekstova postoji jedan (pun metafora i svega sto mi dobro ide) koji je postao najpopularniji od svih a blog pisem tri godine. Nisu to neki ogromni brojevi ali zanimljivo mi je kako je na neki nacin privukao paznju. I traze ga na google-u i pretpostavljam posalju nekome link na njega, ili umisljam da je tako. Ne znam sta o njemu ljudi misle, nikada niko nije komentarisao, ali tu sam, recimo, pomislila da od svih nacina na koje je moguce citati taj tekst, verovatno ga ipak vecina razume kako treba. I to nije bila losa misao.

Evo ti jedno feministicko za hrabrost. Kom opanci kom obojci. Go, girl!
bocvena bocvena 18:54 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Kad kažem žensko pismo ne mislim na književnu konvenciju koju su smislili muški kritičari da nipodaštavaju žene koje bolje pišu od njih nego doslovno pismo koje piše žena - o ženama.

Inače, to sa percepcijom okoline ko jeste a ko nije feministkinja izgleda ima veze i sa tim gde živiš. Možda si ti u Kanadi nedovoljno feministkinja, a ja ovde previše:)
Naravno da to sa samim feminizmom nema nikakve veze. Više ima sa očekivanjem okoline kakvu ulogu su ti namenili.
Da pitaš mog muža nikad ne bi rekao da sam feministkinja, samo nerazumno zahtevna, hahhah.

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:26 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

bocvena
Kad kažem žensko pismo ne mislim na književnu konvenciju koju su smislili muški kritičari da nipodaštavaju žene koje bolje pišu od njih nego doslovno pismo koje piše žena - o ženama.


Muskaraca i kriticara se nisam setila, ali vredelo je procitati kako si ti ovo fino slozila

U vezi pisma napisanog od strane jedne zene o zenama vredi razmisliti, jos uvek ne razumem sasvim, ali daj mi malo vremena. I uputa. Nesto cemo vec smisliti.

Svidja mi se ovo postavljanje izmedju nedovoljnog i previse. Podsetilo me je da uslovi zivota u razlicitim kulturama - sto jeste slucaj sa nama dvema - zaista postavljaju razlicite zahteve, prepreke, i ocekivanja, a tome dodati i ostale strane zivota... vazno je da tvoj muz stoji uz tebe, a mora da te zove nekim lepim ratnickim imenom
bocvena bocvena 19:50 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

U vezi pisma napisanog od strane jedne zene o zenama vredi razmisliti, jos uvek ne razumem sasvim, ali daj mi malo vremena. I uputa. Nesto cemo vec smisliti.


Nešto poput onog tvog komentara - o položaju žena u savremenom svetu, pa sad u širinu i dubinu:)
Uživala sam u razgovoru. Do sledećeg...
natasavb natasavb 20:15 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

Uživala sam u razgovoru. Do sledećeg...


a ja slusajuci vas dve.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:27 28.09.2010

Re: A kako se ovo zove?

za bocvenu

i za natasu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana