Društvo| Politika| Religija

Ono si što jedeš!

globetrotterica RSS / 26.09.2010. u 01:48

 Mnogo se kod nas govori o makrobiotici, zdravoj i organskoj hrani, babskim lekovima, oblozima (posebno od rakije iznutra i izvana), travama koje leče sve. Mnogi su se i obogatili na šarenim lažama makrobiotičkog izlečenja.Tako je moja rodjaka godinu dana pasla i prežvakavala zob ne bi li izlečila meniskus da bi na kraju završila na laserskoj operaciji.

BBC je poklonio dve tročasovne emisije želeći da sazna da li stvarno sva ta makrobiotika i bajanja daju rezultate. Nažalost, odgovor je negativan - da li davali nekom placibo ili lekoviti čaj jedino što ide nabolje je nada u izlečenje. Čovek živi od nade, makar ona bila i šarena laža ili pak neka (ne)organizovana vera. Što, naravno, ne znači da ne treba piti lekovite čajeve niti jesti zdravo, niti verovati (dovolje vam)...Daleko od toga! Možda svako toliko, nešto, iz raznoraznih razloga, pomogne. Nikad se ne zna!

Ako mi ne verujete pogledajte poslednji film Woody Allen-a  „You Will Meet a Tall Dark Stranger". Nedavno je Allen izjavio u New York-u: „ Za mene, nema stvarne razlike izmedju gatalice ili kineskog  kolačića sa proročanstvom i bilo koje od organizovanih religija. Zaistinu su podjednko vredne ili bezvredne. I podjednko pomažu. Bio sam zainteresovan u koncept verovanja u nešto...potrebne su nam neke obmane da bismo išli dalje. A ljudi koji sami sebe uspešno obmanjuju izgledaju srećniji od onih koji to ne mogu..."  

Na engleskom postoji izreka: You are what you eat! Ono si što jedeš! E pa šta onda jedu medjunarodne (čitaj medjunacionalne) trupe u Avganistanu?  Da li je to zdrava hrana? Objavljeni sastav vojničkih paketa (sledovanja) za nekoliko nacionalnih armija u Avganistanu izgleda ovako, grossso modo:

Australijanci: govedina na roštilju, piletina na italijanski nacin, tunjevina sa sušenim paradajzom i bosiljkom, pileća krem supa, australijski čedar sir, kompot i razno sušeno voće, čokolada, keks i candy bars, instant kafa i čaj, kondenzovana mleko, sok i šećer.  

Nemci: gulaš, ćevapčići uz objašnjenje da je to „srpsko mleveno meso"  (jel' niste ni znali koliko smo ostavili traga na njima!!!), kobasice, paštetu od govedine, mekani sir, keks i ostalo kao Australijanci ali i sa žvakaćom gumom i vlažnim maramicama.

Italijani: govedju supu sa testeninom, torteline sa govedinom, skuše u maslinovom ulju, viršle u konzervi, te sve što i oni gore osim što dobijaju jos i šibice, tri čačkalice i tri četkice za zube!

Amerikanci: meni br. 2 „svinjska rebarca" - tj. svinsjka rebarca sa sosom za roštilj, krem supu od krompira sa čedar sirom, peanut butter (puter od kikirikija), te sve što i ostali od slatkiša s tim što im se dodaje toalet papir!

Francuzi: svinjetina sa pirinčom i ananasom, cassoulet (pasulj, kobasice, patka), paštetu od divljači, riblju supu i sve što i oni gore od slatkiša i džemova, ali uz dodataka alve i papirnih salveta.

Španci: jeolvnik br. 5 - salata od tunjevine, krta kuvana svinjetina, vrlo malo šećera osim glukoze i vitamina. Kao i francuzi dotični dobijaju papirne salvete, a kao nemci žvakaću gumu.

Englezi: indijski curry od jagnjetine (englezi ponajviše vole curry od ovčetine!), omlet od slanine sa pasuljom (baked beans u slatkastom paradajz sosu koji englezi jedu za doručak uz specijalne kobasice), supu od paradjza sa bosiljkom, te isto što i svi od slatkog i kafe/čaja, papirne salvete i žvakaću gumu,s tim što i oni dobijaju i papreni Tabasco sos (!). Neki tvrde da su narodi uveli paprenu hranu  da bi ubili jednoličnost svakodnevne ishrane!

Švedjani/norvežani: bakalar al bianco (skuvani sušeni balakar sa krompirom i mileramom), te malo slatkog... a danci pak prolaze bolje jer dobijaju faširane šnicle (loptice) sa sosom, paštetu od tunjevine, te dosta od slatkiša kao i drugi ali uz dodatak spužve za pranje!

Poljaci: gulaš (bograč), supu i sve sto i ostali od slatkiša i vitamin C. Litvanci  (suva hrana Br. 9) isto dobijaju gulaš ali sa žitaricama i sve ostalo...Ukrajinci dobijaju sličan gulaš sa žitaricama, mesni doručak, haringe u ulju, kobasice i kokošju supu, te sve od slatkog što i ostali.

Kanadjani: šniclu sa krompir pireom, hleb, paradajz čorbu sa kockicama prepecenog hleba, te isto što i svi drugi ali uz...dodatak čipsa!

E pa gospodo, procenite ko prolazi bolje u tom avganistanskom haosu i beznadju. A šta jedu jadni avganistanci? Da li se iko pita?

I pored toliko napisanih knjiga o ratovima - da ne govorimo o ratovima u Avganistanu i kako su englezi dobili po njušci (da budem fina) u devetnaestom veku, ili rusi kada su se konačno povukli iz njega sa repom pod nogama s početka 1989, ili te o nekim drugim ratobornim nacijama (kojim?) - nikako da naučimo pouke iz ljudski stvorenih stradanja. Samo se traume uvlače, neki nas ubedjuju, u „genetsko" i kolektivno pamćenje... „Uprkos bogatstvu svojih životnih iskustava, ljudi izlaze is istorijskih strahota podjednako glupi kao što su bili kada su u njih zašli..." kaže Milan Kundera u svojoj najnovijoj knizi eseja „Susreti".

Na kraju, da li neko zna šta sadrži vojno sledovanje srpskog vojnika?

Vaša anti-ratno nabrijana globetrotterica



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

asparagus asparagus 11:56 26.09.2010

Sledovanje srpskog vojnika

Zna se, vec 50 godina nije promenjeno.

Dorucak:

Salama podrigusa i jedno kuvano jaje (od izuzetno mrsave kokoske)

Rucak:

Pasulj sa tragovima slanine

Vecera

Sardine u konzervi (proizvedene u Rijeci 1972.) ili mesni narezak (mleveni psi lutalice).
globetrotterica globetrotterica 14:11 26.09.2010

komentari

Hvala svima na komentarima i drago mi je jos jednom da sam vas zacnula - na vise nacina. Znaci procitali ste!

1. Dobila sam i neke recepte sta treba da jedem. Hvala. Mozda smrsam! A uostalom svako jede sta hoce...i sta moze sebi da priusti u ovoj krizi (re: jucerasnji tekst o krizi na B92)

2. Mozda da pocnem da pisem na engleskom? Ili te hrvatskom? Ionako su me neki vec upozorili da imam suvise hrvastine u tekstu, a ja cu na to "pa pola Beograda sada govori hrvatski i jekavstinu...Treba samo prosetati Knez Mihajlovom i zaci u radnje." Ili te na francuskom? Cak je i francuska akademija nauka, kako sam jednom napisala, raskrstila sa nekim pravilima, a meni je ipak ostao najfleksibilniji engleski u tom smislu. Pa pisem kako hocu...

Najdrazi mi je komentar "papazjanija". Da, ima vise tema, a vi odlucite koja vam je vaznija i draza. Meni licno one Woody Allen-ova i avganistanska/anti-ratna.

Sto se pasulja tice:
Sletih jednom u Bisao (Gvineju Bisao). Niko me nije docekao, objasnjavam na pasoskom odakle sam dosla, da nemam vizu, ali da me cekaju. Oficir me nekako popreko gleda (kao stalno neko tamo dolazi...). I cujem glas iza mene "pa ne brini se sada cu ja to srediti." Kad ono tip koji je nekada studirao u Jugi a sada postao mnistar u vladi. Sredi on meni vizu i odbaci me do hotela, ustvari stare portugalske hacijende.

Nadjose mi sobu i kazu: "Niste najavljeni za rucak. Ali cemo nesto naci." To nesto je bila "feijoada" (fezoada) ili te portugalsko/brazilski crni pasulj, dosta corbast, pun raznoraznog susenog mesa, kobasica, krvavica. Puno luka i belog luka. Ovde je jos bio dodatak jedne dlakave svnjske nozice...sto me je razgalilo. Posle puta (mada samo let od Dakara) dobro dodje (toplo, slano, corbasto, hanljivo).

Nakon pet dana spremam se na povatak i doruckujem, sada vec u jednom lepom hotelu napravljenom od bivse portugalske kasarne. Molim kelnera da pozuri da ne propustim avion koji inace leti jednom nedeljno. Kad iza mene opet glas: "Sestro, kad se ja dignem dices se i ti. Ja sam pilot tog aviona pa ja dajem nardjnja ovde!" Opet neki student pilotske skole u bivsoj Jugi. Globalisation or what???

Sledeci blog onda ce zaobici makrobiotiku koja vidim vam je mnogima omiljena tema. Kako da vam se javim iz Cape Verde/Paia-e?

Vasa sasvim nasmejana globetrotterica zaintrigirana cinjenicom da se niko nije uhvatio za ozbiljnije teme...Ili su ti odlucili da se ne jave.
manituu manituu 14:33 26.09.2010

Re: komentari

globetrotterica
Hvala svima na komentarima i drago mi je jos jednom da sam vas zacnula - na vise nacina. Znaci procitali ste!

1. Dobila sam i neke recepte sta treba da jedem. Hvala. Mozda smrsam! A uostalom svako jede sta hoce...i sta moze sebi da priusti u ovoj krizi (re: jucerasnji tekst o krizi na B92)

2. Mozda da pocnem da pisem na engleskom? Ili te hrvatskom? Ionako su me neki vec upozorili da imam suvise hrvastine u tekstu, a ja cu na to "pa pola Beograda sada govori hrvatski i jekavstinu...Treba samo prosetati Knez Mihajlovom i zaci u radnje." Ili te na francuskom? Cak je i francuska akademija nauka, kako sam jednom napisala, raskrstila sa nekim pravilima, a meni je ipak ostao najfleksibilniji engleski u tom smislu. Pa pisem kako hocu...

Najdrazi mi je komentar "papazjanija". Da, ima vise tema, a vi odlucite koja vam je vaznija i draza. Meni licno one Woody Allen-ova i avganistanska/anti-ratna.

Sto se pasulja tice:
Sletih jednom u Bisao (Gvineju Bisao). Niko me nije docekao, objasnjavam na pasoskom odakle sam dosla, da nemam vizu, ali da me cekaju. Oficir me nekako popreko gleda (kao stalno neko tamo dolazi...). I cujem glas iza mene "pa ne brini se sada cu ja to srediti." Kad ono tip koji je nekada studirao u Jugi a sada postao mnistar u vladi. Sredi on meni vizu i odbaci me do hotela, ustvari stare portugalske hacijende.

Nadjose mi sobu i kazu: "Niste najavljeni za rucak. Ali cemo nesto naci." To nesto je bila "feijoada" (fezoada) ili te portugalsko/brazilski crni pasulj, dosta corbast, pun raznoraznog susenog mesa, kobasica, krvavica. Puno luka i belog luka. Ovde je jos bio dodatak jedne dlakave svnjske nozice...sto me je razgalilo. Posle puta (mada samo let od Dakara) dobro dodje (toplo, slano, corbasto, hanljivo).

Nakon pet dana spremam se na povatak i doruckujem, sada vec u jednom lepom hotelu napravljenom od bivse portugalske kasarne. Molim kelnera da pozuri da ne propustim avion koji inace leti jednom nedeljno. Kad iza mene opet glas: "Sestro, kad se ja dignem dices se i ti. Ja sam pilot tog aviona pa ja dajem nardjnja ovde!" Opet neki student pilotske skole u bivsoj Jugi. Globalisation or what???

Sledeci blog onda ce zaobici makrobiotiku koja vidim vam je mnogima omiljena tema. Kako da vam se javim iz Cape Verde/Paia-e?

Vasa sasvim nasmejana globetrotterica zaintrigirana cinjenicom da se niko nije uhvatio za ozbiljnije teme...Ili su ti odlucili da se ne jave.

pa nije bas da se niko nije uhvatio...evo ja jesam...
al ostali izgleda nisu imali muda...
prosle godine sam drzao jedno predavanje o zdravom zivotu u botanickoj basti...i posle toga mi pridje jedna gospodja i rece- nemojte tako otvoreno da pricate! sve sto ste rekli je tacno, ali nemojte da vam se nesto desi...jer farmako-industrija je najjaca mafija na kugli zemaljskoj...
mozda su se ostali drzali tih saveta :)....
nemoj da trosis vreme na cape-verde, nije nista spec...aj sa mnom u cambodia u februaru, southeast asia rocks :)...ili u ecuador u martu, idem na neki kongres o novom hispanoam. romanu u esmeraldas, bice zabavno...moj drugar huan nam sve organizuje...poz..i samo pici...
mariopan mariopan 15:01 26.09.2010

Re: komentari

Pa pisem kako hocu...

Tako je!
Kome se ne dopada neka prošeta po blogu pa neka nađe šta mu godi.

Ne slažem se da makrobiotika ne pomaže. Pomaže da čovek bude zdraviji i u boljoj kondiciji, samim tim se i zdravstveno stanje poboljšava...ali je čista glupost da može i da leči.

Ako se čovek već razboleo onda bi trebalo da se leči i što zdravije hrani, znači da se time samo dopunjuje lečenje a ne da se time leči. Ako te zaboli zub valjda ideš kod zubara a ne da uzmeš tri zrna grožđa i čekaš da te prođe?
vishnja92 vishnja92 18:05 26.09.2010

Re: komentari

drago mi je jos jednom da sam vas zacnula

da, potcenjivanje ume da zacne... na kratko
чao & putuj i dalje... negde.

sonja.m sonja.m 18:24 26.09.2010

Re: komentari

Najdrazi mi je komentar "papazjanija". Da, ima vise tema, a vi odlucite koja vam je vaznija i draza. Meni licno one Woody Allen-ova i avganistanska/anti-ratna.


Ja sad treba da ti se zahvalim sto si moj komentar pohvalila ,
ali ne mogu i necu da ti se zahvalim i ne mogu cak ni da ti kazem zao mi je

Draga putnice, tekst ti je totalno bez fokusa i vrlo
destruktivan(da ne nabrajam dalje).
Jedno je putovati a sasvim drugo pisati,
a trece(potpuno nezasluzeno) dobiti autorsku opciju.
vishnja92 vishnja92 18:37 26.09.2010

Re: komentari

sonja.m

Jedno je

sasvim drugo

a trece





zivot u ekstraktu :))
JJ Beba JJ Beba 19:31 26.09.2010

Re: komentari

Da, ima vise tema, a vi odlucite koja vam je vaznija i draza. Meni licno one Woody Allen-ova i avganistanska/anti-ratna.

eeeee to nisam znala, avangarni pristup pisanju -autor nabaca šta hoće a mi biramo temu. OK.
Neki tvrde da su narodi uveli paprenu hranu da bi ubili jednoličnost svakodnevne ishrane!

ko to tvrdi?
Asteci su u čokoladu stavljalji ljutu papriku ali nikako zbog jednoličnosti ishrane. i imali su pravo
Chocolate Jesus
sonja.m sonja.m 20:09 26.09.2010

Re: komentari

nemoj da trosis vreme na cape-verde, nije nista spec...aj sa mnom u cambodia u februaru, southeast asia rocks :)...ili u ecuador u martu, idem na neki kongres o novom hispanoam. romanu u esmeraldas, bice zabavno...moj drugar huan nam sve organizuje...poz..i samo pici...


Pobrkao si komentar i licne poruke, a nisi na ovom blogu od juce!
topcat topcat 01:04 27.09.2010

Re: komentari

Vasa sasvim nasmejana globetrotterica zaintrigirana cinjenicom da se niko nije uhvatio za ozbiljnije teme...Ili su ti odlucili da se ne jave.


Mene su učili da kad u razredu od 30 učenika 27 dobije jedinicu, nešto nije u redu sa testom, odnosno profesorom.

Istom logikom: ako 90% komentatora "nije shvatilo" o čemu je riječ, da možda nije i do autora?

manituu manituu 03:24 27.09.2010

Re: komentari

sonja.m
nemoj da trosis vreme na cape-verde, nije nista spec...aj sa mnom u cambodia u februaru, southeast asia rocks :)...ili u ecuador u martu, idem na neki kongres o novom hispanoam. romanu u esmeraldas, bice zabavno...moj drugar huan nam sve organizuje...poz..i samo pici...


Pobrkao si komentar i licne poruke, a nisi na ovom blogu od juce!

hm...
izvini, nisam pobrkao, samo se pridruzujem gomili gluposti koju su ljudi pisali ovde, a nije ih zanimala ova vrlo vazna tema...cisto da ne ispadnem jedini streber u razredu heheh...
al globtrotericu zovem u kambodzu, kako god
milisav68 milisav68 11:26 27.09.2010

Re: komentari

JJ Beba

Asteci su u čokoladu stavljalji ljutu papriku ali nikako zbog jednoličnosti ishrane. i imali su pravo

Bebo, Bebo, bezobraznice jedna.
JJ Beba JJ Beba 13:22 27.09.2010

Re: komentari

milisav68
JJ Beba

Asteci su u čokoladu stavljalji ljutu papriku ali nikako zbog jednoličnosti ishrane. i imali su pravo

Bebo, Bebo, bezobraznice jedna.

manituu manituu 19:29 26.09.2010

mislim da si potpuno u pravu globtroterice

sto si se iznenadila nezainteresovanoscu ljudi za neko ozbiljnije razmatranje, vec su se samo zadrzali na tome da prebacuju jedni drugima pravopisne greske..
takve gluposti dovoljno govore o stanju duha ljudi, i besciljnom zvakanju sitnih greskica, umesto da se zapitaju o nekim vaznijim stvarima, kao npr.- sta jedu?
to je nesto sto se radi celog zivota, svaki dan, 2-3 puta dnevno min, isto kao sto se ide u wc, kaki i piski, i pije vode....znaci jedna od stvari bez kojih zivot ne bi bio odrziv..a nema takvih stvari bas puno...
ali ne, na tvom blogu ima vise komentara o pisanju rechce ne, zajedno ili odvojeno....
mislio sam da ce bar moja tvrdnja o bezmasnom mleku izazvati neki komentar, jer svakako zasluzuje...
povrace mi se od ljudi kojima sam okruzen, i koliko nesvesni i tupavi mogu da budu...
a tebi poz
sonja.m sonja.m 20:04 26.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

mislio sam da ce bar moja tvrdnja o bezmasnom mleku izazvati neki komentar, jer svakako zasluzuje...
povrace mi se od ljudi kojima sam okruzen, i koliko nesvesni i tupavi mogu da budu...
a tebi poz


Neverovatno! Sve gore od gorega na ovom postu.
shumska shumska 23:09 26.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

povrace mi se od ljudi kojima sam okruzen, i koliko nesvesni i tupavi mogu da budu...
a tebi poz

aj pa se
lepo ispovraćaj po nama
pre odlaska
u Cambodiu
topcat topcat 00:53 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

mislio sam da ce bar moja tvrdnja o bezmasnom mleku izazvati neki komentar, jer svakako zasluzuje...


U pravu si. Treba dodati da je onaj tko konzumira mlijeko jer je u nekom "stručnom" časopisu pročitao da je u pitanju glavni izvor kalcija - u teškoj zabludi!
manituu manituu 03:19 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

topcat
mislio sam da ce bar moja tvrdnja o bezmasnom mleku izazvati neki komentar, jer svakako zasluzuje...


U pravu si. Treba dodati da je onaj tko konzumira mlijeko jer je u nekom "stručnom" časopisu pročitao da je u pitanju glavni izvor kalcija - u teškoj zabludi!

naravno..
najbolji izvor kalcija su sardine..
al deca ne mogu da jedu sardine bas svaki dan...mada mogu da piju jogurt,bogatiji je...
al nije ni u tome fazon..
mleko treba da piju iz jos nekih drugih razloga, a ne samo kalcija u njemu...

p.s. ostale komentare softvera koji se zovu ljudima nije potrebno komentarisati ...ne pricam sa masinama heheh
JJ Beba JJ Beba 13:24 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

mleko treba da piju iz jos nekih drugih razloga, a ne samo kalcija u njemu...

u makrobiotici se ne uzima kravlje mleko
niti od bilo koje druge životinje
sybil sybil 14:04 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

pije se sojino mleko obogaceno kalcijumom.
pnbb pnbb 15:16 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

pije se sojino mleko obogaceno

ne bih rekao da zelis da znas cime je sve obogaceno... do case dnevno moze da prodje
topcat topcat 17:30 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

mleko treba da piju iz jos nekih drugih razloga, a ne samo kalcija u njemu...


npr? radi dodatnog začepljenja organizma ili možda potencijalnih alergija?

Calcium sources (mg of calcium per 100g of food):
Sesame seed 1160
Kelp 1093
Spirulina 700
Brewer's yeast 424
Wheat grass 321
Collard Leaves 250
Kale leaves 249
Turnip greens 246
Almond 234
Soy bean dried 226
Flax seeds 210
Parsley 203
Alfa alfa sprouts 200
Bee Polen 158
Orange peel 161

izvor

e, da...
cow's milk, whole: 115

Za Sybil: Quinoa (sad će Nature...)

Jukie Jukie 18:29 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

topcat
mleko treba da piju iz jos nekih drugih razloga, a ne samo kalcija u njemu...npr? radi dodatnog začepljenja organizma ili možda potencijalnih alergija?
Calcium sources (mg of calcium per 100g of food):
Sesame seed 1160
Kelp 1093
Spirulina 700
Brewer's yeast 424
Wheat grass 321
Collard Leaves 250
Kale leaves 249
Turnip greens 246
Almond 234
Soy bean dried 226
Flax seeds 210
Parsley 203
Alfa alfa sprouts 200
Bee Polen 158
Orange peel 161

cow's milk, whole: 115

Mislim da je najvažniji ovaj deo gde kaže "per 100 g of food". Niko neće da pojede punu čašu susamovog ili lanenog semena, peršunovog lista, kvasca ili korice od pomorandže kao jedan obrok (svaki dan), a čašu mleka popiješ na eks.

Da ne pričamo o kelju, zelju, bračiću, polenu, lišću od turnipa (to beše neka repa), klijancima pšenice i deteline. To bre niko neće ni da lizne, to nisu namirnice za ljude.
pnbb pnbb 18:35 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

npr? radi dodatnog začepljenja organizma ili možda potencijalnih alergija?

a na ovo od ispod, na to nema alergija?
JJ Beba JJ Beba 19:02 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

Da ne pričamo o kelju, zelju, bračiću, polenu, lišću od turnipa (to beše neka repa), klijancima pšenice i deteline. To bre niko neće ni da lizne, to nisu namirnice za ljude.

možda nisu za ljude, al' ja ih klopam samo tako, pogotovo kelj, repu, dajkon, brokoli i ostalu travu
vishnja92 vishnja92 19:10 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

Niko neće da pojede punu čašu susamovog ili lanenog semena

pricaj u svoje ime.
ja se uzdrzavam od trpanja pecenog susama u svu hranu tako da mi je 100g donji limit, a od sve kafanske klope najvise volim da jedem dekoraciju (za tvoj info, to je onaj persun stedro razbacan po tanjiru)
to nisu namirnice za ljude

i sad ti kao znas nesto o ishrani?
gde te ucilo? u karneksu?

aj brzo - gde ima omega 3 masnih kiselina? (al odmah, bez gugla)
pnbb pnbb 20:30 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

(al odmah, bez gugla)

jel mogu ja, jel mogu ja

pogresno ga ucis, trojke ima vise u ribama, a iz semenki je sestica...osim mozda lanenih, treba proveriti.. znaci vise ribe manje semenki.. odnosno smanjiti 6 povecati 3
sve bez gugla
vishnja92 vishnja92 20:38 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

ne mozes

pricamo o vege ishrani (i makrobiotici, reчci ne i Avganistanu), znaci: gde ima omega 3 osim u ribi (plavoj)?
ta-dam - lan, tacno :)

pet u svesku, 4- u dnevnik zbog bezobrazluka :))
JJ Beba JJ Beba 21:34 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

pricamo o vege ishrani (i makrobiotici, reчci ne i Avganistanu), znaci: gde ima omega 3 osim u ribi (plavoj)?

drugar'ce učititeljka, 'el ima u Avganistanu plavih riba?
jel mogu ja, jel mogu ja

ističeš se, ističeš se
manituu manituu 21:53 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

JJ Beba
mleko treba da piju iz jos nekih drugih razloga, a ne samo kalcija u njemu...

u makrobiotici se ne uzima kravlje mleko
niti od bilo koje druge životinje

pa ja i ne podrzavam makrobiotiku..
btw. 90% soje je genetski modifikovano...ako nadjes mleko od soje koja nije, onda svaka cast...
potpuno veganska ishrana nije zdrava jer se u namirnicama biljnog porekla ne moze naci 3 od 20 esencijalnih aminokiselina( za coveka)....te 3 postoje u soji, ali u tako malim kolicinama da je potebno jesti tonu dnevno da bi se to nadoknadilo
vishnja92 vishnja92 23:01 27.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

drugar'ce učititeljka, 'el ima u Avganistanu plavih riba?


ovo je jedan od obesmisljenijih blogova... ikad :))))))
mislim... nije u redu.

(: onaj ozbiljan i bez posebnog izraza:)

potpuno veganska ishrana nije zdrava jer se u namirnicama biljnog porekla ne moze naci 3 od 20 esencijalnih aminokiselina( za coveka)

ovaj se skolovao negde krajem 60-tih.
gugl sinko, gugl, kad vec nemas bolje. taj deo je prevazisao svaki vege pocetnik, a i domovi zdravlja.


manituu manituu 01:32 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

vishnja92
drugar'ce učititeljka, 'el ima u Avganistanu plavih riba?


ovo je jedan od obesmisljenijih blogova... ikad :))))))
mislim... nije u redu.

(: onaj ozbiljan i bez posebnog izraza:)

potpuno veganska ishrana nije zdrava jer se u namirnicama biljnog porekla ne moze naci 3 od 20 esencijalnih aminokiselina( za coveka)

ovaj se skolovao negde krajem 60-tih.
gugl sinko, gugl, kad vec nemas bolje. taj deo je prevazisao svaki vege pocetnik, a i domovi zdravlja.



heheh..
nije isto citati google, gde informacije i ne moraju biti tacne, i studirati nesto 3, 4 5 god...
svejedno....nemam potrebe da se raspravljam sa tobom, jer mogu po tvom komentaru da zakljucim da sam visi od tebe za mont everest

neke stvari se ne menjaju s vremenom, kao npr. da quadriceps femoris ima 4 glave, da baza i kiselina daju so, da je tesko naci svih 20 esencijalnih aminokiselina, za coveka, u biljnoj hrani....a i to sto ima, npr. u soji, je u vrlo maloj kolicini...soji koja je 90% genetski modifikovana...oces i to da opovrgnes ?
uostalom, if the human race was meant to be purely vegetarian, it would`ve been...
al ipak nije tako, nas zeludac, pankreas, jetra, nije tako napravljena...samo treba pratiti prirodu..
i ne trpati nos bas u sve stvari, pogotovu ako se u nesto ne razumes...
poz
vishnja92 vishnja92 10:42 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

heheh..
nije isto citati google, gde informacije i ne moraju biti tacne, i studirati nesto 3, 4 5 god...
svejedno....nemam potrebe da se raspravljam sa tobom, jer mogu po tvom komentaru da zakljucim da sam visi od tebe za mont everest

neke stvari se ne menjaju s vremenom, kao npr. da quadriceps femoris ima 4 glave, da baza i kiselina daju so, da je tesko naci svih 20 esencijalnih aminokiselina, za coveka, u biljnoj hrani....a i to sto ima, npr. u soji, je u vrlo maloj kolicini...soji koja je 90% genetski modifikovana...oces i to da opovrgnes ?
uostalom, if the human race was meant to be purely vegetarian, it would`ve been...
al ipak nije tako, nas zeludac, pankreas, jetra, nije tako napravljena...samo treba pratiti prirodu..
i ne trpati nos bas u sve stvari, pogotovu ako se u nesto ne razumes...
poz





iskreno se nadam da nisi zavrsio medicinu, jer su u tom slucaju tvoji ispadi porazavajuci. i - mala tajna za dz, tebi i svim postovaocima formalnog obrazovanja: studiranje jeste veselo i statusno prihvatljivo, ali je samo osnova za dalje. znas ono - stalni apdejt, ucenje do kraja vremena i taj rad? e. ovako se samo brukas (a u bruku ukljucujem i tvrdnju da nismo sazdani za vege ishranu. smesno je to sto ja kao laik treba da ustvrdim da jednostavno lazes)

elem, potrosila sam previse vremena pricajuci s nekim ko uvredu smatra normalnim vidom komunikacije. aj zdravo, i probaj sa pravnim fakultetom... mozbiti da ce ti bolje leci.
pnbb pnbb 16:29 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

ističeš se, ističeš se

gura se to, krci sebi put...
JJ Beba JJ Beba 16:36 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

pnbb
ističeš se, ističeš se

gura se to, krci sebi put...

pnbb pnbb 17:08 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

stalni apdejt, ucenje do kraja vremena i taj rad?

to i ja kazem ... pa dodajem:
ako izbacis ribu i jaja iz ishrane.. gresis, mislim silno gresis ,sinko...
ta makrobioticka piramida koja je bila bog u osamdesetim/devedesetim, detaljno je prezidana... znaci prvo zdrave masti i proteni, pa ostalo
vishnja92 vishnja92 17:53 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

pa bre... jaja
jaja su gora i od mesa!

ja nisam na makrobiotici nego na spontanom vegetarijanskom rezimu. koji vrluda.
(pa ti vidi kako mi je)


najgori si streber :)
manituu manituu 19:27 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

vishnja92
heheh..
nije isto citati google, gde informacije i ne moraju biti tacne, i studirati nesto 3, 4 5 god...
svejedno....nemam potrebe da se raspravljam sa tobom, jer mogu po tvom komentaru da zakljucim da sam visi od tebe za mont everest

neke stvari se ne menjaju s vremenom, kao npr. da quadriceps femoris ima 4 glave, da baza i kiselina daju so, da je tesko naci svih 20 esencijalnih aminokiselina, za coveka, u biljnoj hrani....a i to sto ima, npr. u soji, je u vrlo maloj kolicini...soji koja je 90% genetski modifikovana...oces i to da opovrgnes ?
uostalom, if the human race was meant to be purely vegetarian, it would`ve been...
al ipak nije tako, nas zeludac, pankreas, jetra, nije tako napravljena...samo treba pratiti prirodu..
i ne trpati nos bas u sve stvari, pogotovu ako se u nesto ne razumes...
poz





iskreno se nadam da nisi zavrsio medicinu, jer su u tom slucaju tvoji ispadi porazavajuci. i - mala tajna za dz, tebi i svim postovaocima formalnog obrazovanja: studiranje jeste veselo i statusno prihvatljivo, ali je samo osnova za dalje. znas ono - stalni apdejt, ucenje do kraja vremena i taj rad? e. ovako se samo brukas (a u bruku ukljucujem i tvrdnju da nismo sazdani za vege ishranu. smesno je to sto ja kao laik treba da ustvrdim da jednostavno lazes)

elem, potrosila sam previse vremena pricajuci s nekim ko uvredu smatra normalnim vidom komunikacije. aj zdravo, i probaj sa pravnim fakultetom... mozbiti da ce ti bolje leci.

draga moja, ti kao laik ne mozes da ustvrdis da ja jednostavno lazem, jer nemas dovoljno cinjenica...
vrlo je lose to sto radis i pricas....ja nisam laik...i vrlo bih bio srecan ako bi ti uspela da opovrgnes moju tvrdnju da coveciji probavni trakt nije napravljen da bude veganski..
ako mi das bar neke cinjenice, mozemo da pricamo..ja sam tebi dao..
ovako ispada da si ti samo jedna napaljena zena, koja nema neka osnovna znanja, al je nesto cula, i to joj daje za pravo da proziva druge ljude lazovima...a to nije u redu...daj cinjenice, i pricamo.....
nisam od onih koji se drze knjiga od pre 50 god ko pijan plota, i rad sam da polemisem o svemu..ali pod uslovom da sagovornik ima osnovna predznanja o onome o cemu polemisemo..kapiras...
nisam zeleo nikakav sukob sa bilo kim, i ako procitas moje ranije postove na ovom blogu, mozda ces naci i par korisnih saveta kako da se hranis, jer ja sam humanista i filantrop, i zelim da pomognem svakom coveku, pa makar on bio i hitler, jer niko nije zao po rodjenju...
a za pravni- neka, hvala, ja sam ipak radio u zivotu stvari kojima bi pomogao ljudima, a ne da bi zaradio na njima...money is not of importance in my case...
poz
i voleo bih da popijemo kafu zajedno i popricamo o nekim stvarima, bice svakako prijatnije nego ovo bljutavo prozivanje po blogu
vishnja92 vishnja92 19:37 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

ja sam humanista i filantrop

a ja sam astronaut i Ronaldinjo. i sta cemo sad? mimoilazni svetovi.
imas par materijalnih gresaka u komentaru, pronadji ih sam (obucite Cicu)
topcat topcat 19:59 28.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

uostalom, if the human race was meant to be purely vegetarian, it would`ve been...
al ipak nije tako, nas zeludac, pankreas, jetra, nije tako napravljena...samo treba pratiti prirodu..
i ne trpati nos bas u sve stvari, pogotovu ako se u nesto ne razumes...


Glavno da se ti razumiješ...

Čovjek se kroz povijest morao prilagoditi uvjetima u kojim je živio. Onaj na Aljasci se vjerojatno nije mogao pohvaliti nekim bijesnim usjevima u svom vrtu na ugodnih -50, ali danas se većina može vratiti prirodi i jesti ono što priroda od nas traži, a to je: da ne tovimo organizam smećem koje ne možemo probaviti (meso, jaja, mliječni proizvodi).
Sve što je tijelu (i umu) potrebno, uključujući omega-3, B-12, željezo i to već zbog čega kao treba jesti meso, nalazi se u voću, povrću i sjemenkama.
I nemojte sad krenuti pričama o "guštima" - jer okus od krive prehrane toliko otupi, da za dosta namirnica i ne znate više na šta liče bez pola kile začina. Sve je stvar navike. Poštedite nas i onih "ja se bez mesa ne mogu najesti". Možeš, ali ne znaš ili najčešće - nećeš. Sve ok, tvoja stvar, ali ne tupi! Mi vaše znamo, vi naše ne.
Vegetarijanstvo nije "jesti priloge" uz meso.
Rekoh ranije, hrana je nauka - o kojoj prvo medicina i oni koji se bave zdravljem - nemaju pojma!


p.s.
10g sezama su 2 žlice tahinija.
s malo ulja od lana, fenomenalan preljev za salatu!


p.p.s.
ja nalazim soju koja nije GMO.
Osim soje, postoji još X biljaka, odnosno sjemenki od kojih se može napraviti mlijeko ili jogurt.
Uostalom, tko ti brani da sadiš svoje ako se bojiš "modifikacija"?

Svoje zaostale enciklopedije i dosadne recepte prodaji nekom drugom. Ovdje ima onih koji te demantiraju vlastitim primjerom.
Ćaodoviđenja.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:32 28.09.2010

reductio ad hitlerum

nisam zeleo nikakav sukob sa bilo kim, i ako procitas moje ranije postove na ovom blogu, mozda ces naci i par korisnih saveta kako da se hranis, jer ja sam humanista i filantrop, i zelim da pomognem svakom coveku, pa makar on bio i hitler

kasniš, hitler je već umro (a bio čovek u zabludi, vegetarijanac).
topcat topcat 02:31 29.09.2010

Re: reductio ad hitlerum

marco_de.manccini
(a bio čovek u zabludi, vegetarijanac).


I Darwin je bio vegetarijanac.
manituu manituu 14:44 29.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

vishnja92
ja sam humanista i filantrop

a ja sam astronaut i Ronaldinjo. i sta cemo sad? mimoilazni svetovi.
imas par materijalnih gresaka u komentaru, pronadji ih sam (obucite Cicu)

Visnja, ja ne zelim da ih sam pronadjem, nego ti da dokazes da to sto sam ja izjavio nije tacno...jer si ti opovrgla moju tvrdnju, ne nudeci nikakav dokaz..
i sama si rekla da si laik...
aj nema veze, mozes da budes i ronaldinjo, al ako mi izneses i jedan validan dokaz da ja nisam u pravu, priznajem ti sve...i jos cu da postanem licno vegan
manituu manituu 14:51 29.09.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

topcat
uostalom, if the human race was meant to be purely vegetarian, it would`ve been...
al ipak nije tako, nas zeludac, pankreas, jetra, nije tako napravljena...samo treba pratiti prirodu..
i ne trpati nos bas u sve stvari, pogotovu ako se u nesto ne razumes...


Glavno da se ti razumiješ...

Čovjek se kroz povijest morao prilagoditi uvjetima u kojim je živio. Onaj na Aljasci se vjerojatno nije mogao pohvaliti nekim bijesnim usjevima u svom vrtu na ugodnih -50, ali danas se većina može vratiti prirodi i jesti ono što priroda od nas traži, a to je: da ne tovimo organizam smećem koje ne možemo probaviti (meso, jaja, mliječni proizvodi).
Sve što je tijelu (i umu) potrebno, uključujući omega-3, B-12, željezo i to već zbog čega kao treba jesti meso, nalazi se u voću, povrću i sjemenkama.
I nemojte sad krenuti pričama o "guštima" - jer okus od krive prehrane toliko otupi, da za dosta namirnica i ne znate više na šta liče bez pola kile začina. Sve je stvar navike. Poštedite nas i onih "ja se bez mesa ne mogu najesti". Možeš, ali ne znaš ili najčešće - nećeš. Sve ok, tvoja stvar, ali ne tupi! Mi vaše znamo, vi naše ne.
Vegetarijanstvo nije "jesti priloge" uz meso.
Rekoh ranije, hrana je nauka - o kojoj prvo medicina i oni koji se bave zdravljem - nemaju pojma!


p.s.
10g sezama su 2 žlice tahinija.
s malo ulja od lana, fenomenalan preljev za salatu!


p.p.s.
ja nalazim soju koja nije GMO.
Osim soje, postoji još X biljaka, odnosno sjemenki od kojih se može napraviti mlijeko ili jogurt.
Uostalom, tko ti brani da sadiš svoje ako se bojiš "modifikacija"?

Svoje zaostale enciklopedije i dosadne recepte prodaji nekom drugom. Ovdje ima onih koji te demantiraju vlastitim primjerom.
Ćaodoviđenja.

ok. ako procitas moje komentare od pocetka, videces da se uopste ne bavim dosadnim zastarelim enciklopedijama, i da sam pricao neke stvari koje ljudi ne smeju nigde da napisu, kao npr. o bezmasnom mleku...
i potpuno si u pravu, na medicini se ne uci nista o hrani, pomene se nekoliko pasusa u predmetu Higijena...i to je to...ja svoje znanje o hrani nisam dobio na medicinskim studijama, nego na drugim nekim...a svoje medicinsko znanje mi je tu samo pripomoglo da lakse shvatim neke stvari...
ali ima jedan problem...
ljudi vegani( makrobioticari) su mi najslicniji kuckarima iz parka, koje svi poznajemo...ja imam kuce, al znam kad sam u pravu, i kad je moje kuce uradilo nesto lose, a kad ne...
ali kuckari su uvek u pravu, i njihovi kucici...i radije bi pobili sve ljude u parku, ili im bar zabranili ulaz tamo( o deci da ne pricamo), nego sto bi jednom kucetu stavili korpu, a koje je dokazano ugrizlo 5 ljudi...
gledajte malo sire...
manituu manituu 14:56 29.09.2010

Re: reductio ad hitlerum

marco_de.manccini
nisam zeleo nikakav sukob sa bilo kim, i ako procitas moje ranije postove na ovom blogu, mozda ces naci i par korisnih saveta kako da se hranis, jer ja sam humanista i filantrop, i zelim da pomognem svakom coveku, pa makar on bio i hitler

kasniš, hitler je već umro (a bio čovek u zabludi, vegetarijanac).

umro je od lose probave

poz imenjace , i nastavi da pises divne textove, vec te svi u mojoj okolini citaju, al bez zezanja
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:04 29.09.2010

Re: reductio ad hitlerum

vec te svi u mojoj okolini citaju

ауу, сви ме већ читају. ја се дакле бадава толико трудим да замутим ствари.

(хвала, добро је што се не љутиш много. мани хитлера. у условима у којима се животиње на фармама хране антибиотицима, у којима има више живе у рибама него у термометрима, итд., вегетаријанство ми и не изгледа као непромишљена опција, поготову ко има услове, зна шта ради и уме да нађе потребне протеине. што се тиче лечења храном, не верујем да се храном може излечити напад слепог црева или прелом ноге, па чак ни многе друге болести, али да квалитетна исхрана позитивно доприноси општем здрављу не би требало уопште доводити у сумњу.)
topcat topcat 02:43 02.10.2010

Re: mislim da si potpuno u pravu globtroterice

ali kuckari su uvek u pravu, i njihovi kucici...i radije bi pobili sve ljude u parku, ili im bar zabranili ulaz tamo( o deci da ne pricamo), nego sto bi jednom kucetu stavili korpu, a koje je dokazano ugrizlo 5 ljudi...
gledajte malo sire...



Zanimljivo: mene ovaj opis više podsjeća na "znanstvenike" koji odbijaju vidjeti da je, recimo, crveno meso itekako doprinijelo pojavi i razvoju određenih bolesti - npr. raka.

Ja nisam uvijek vegan, ponekad čak jedem ribu, ali ne iz "potrebe za kalcijem" nego jer mi se jedu srdele i pije vino kad dođem u Istru.
Drugdje obično nemam potrebu. ; )
Черевићан Черевићан 21:32 28.09.2010

њам њам

изелица нисам нека
ал кад видех јеловнике
умени се нешто мувну
одох ија . . . увојнике
JJ Beba JJ Beba 23:57 28.09.2010

Re: њам њам

Черевићан
изелица нисам нека
ал кад видех јеловнике
умени се нешто мувну
одох ија . . . увојнике

Rado Ide Srbin u Vojnika
manituu manituu 15:13 29.09.2010

sad ce tek da me pojedu

Bioiskoristljivost odredjenih vitamina ili minerala u covecijem organizmu je razlicita ukoliko stizu iz biljne ili zivotinjske hrane...
evo uzmimo npr. gvozdje( da ne ulazim sad u fero, feri ili neke strucnije price)...
jednostavno, nas organizam iskoristi vise, tj. zadrzi vise gvozdja ako ga unese iz neke zivotinjske hrane, nego iz bilo koje biljne....
znaci, logicno je da se uzima ono odakle se najvise iskoristi, zar ne...sto da nam stomak, probavni trakt nepotrebno radi i trosi energiju,sto da nam aorta abdominalis bude debela kao pesnica, dok varimo
nadam se da znate da je velicina mozga kod primata obrnuto proporcionalna velicini creva...kad smo krenuli da smanjujemo creva, povecao nam se mozak....
sve je vrlo jednostavno...
bioiskoristljivost vitamina E iz suplementa je 3-5%,iz semena grozdja je 40%, zato sto organizam nije navikao da uzima vitamin E iz kapsule, nego iz hrane...i sto se vitamin E ne sastoji samo iz vestackog alfa tokoferola koji se stavlja u kapsulu, vec tu moraju da budu u sadejstvu svih 8 supstancija koje cine vitamin E, i alfa, beta, gama , delta tokoferol, i isto to tokotrenoli, da bi uradili pravu stvar( da uprostimo, sto bi rekli ameri)...
isto ovako poredjenje mozemo da napravimo i za sve ostale supstancije koje je human race meant to take from animal food...jednostavno, bioiskoristljivost je veca....
i dajte mi neki primer da nije tako, pa mozemo da pricamo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana