Gost autor| Na današnji dan| Zdravlje| Životni stil

A jedeš li supu?

nsarski RSS / 01.10.2010. u 09:17

Čast mi je i zadovoljstvo da ovaj prostor ustupim blogerima ciji su nickovi docsumann i vishnja92. Uzivajte!

 

 

-          Ok, a šta bi Ti  pitao nekog vegetarijanca?

        -      Pa prvo bih ga pitao da li je normalan

 

f_3qjg6ai4m7tm_d3bb870.jpg

 

„Animals are my friends...and I don't eat my friends.“

George Bernard Shaw

 

Da li volite životinje? Da li ih volite kuvane, dinstane, na ražnju  ili ih baš volite?

U Kini, kažu, jedu pse. Ne vidim da je tu išta strašno ako već jedete  svinje, ovce i kokoške...

A, to što jedete govedinu, ovčetinu, svinjetinu je sasvim normalno ako mislite da te životinje

 završavaju na vašem stolu  tek tako, po prirodnom toku stvari, bogomdano, kao što  cvijeće umire i vjetar prestaje da duva.

U satanisičkim učenjima, Le Vajove provenijencije, kao jedno od glavnih načela stoji da je osnovna priroda čovjeka  priroda najmoćnijeg predatora na zemlji i da kao takav on treba da slijedi svoje bazične nagone. Na intelektualnom planu ne bih imao puno toga da osporim ovakvom stanovištu. Ali ja jednostavno ne osjećam tako. 

Vjerujem da sva djeca prožive u svom  uzrastanju par upečatljivih misaonih avantura koje se odvijaju kroz razmišljanja o pitanjima koja postavljaju samom sebi : Otkud  sam baš ja – ja? Zašto moramo umrijeti ? Zašto se stolica zove stolica? Veliki filozofski koncepti grade se na ovim istim  enigmama, samo malo preformulisanim u jedan sofisticiraniji aražman.

Takođe, vjerujem da smo svi mi, približno u tom uzrastu, bar jednom doživjeli duboku nelagodu pomislivši na porjeklo tog mesnog obroka na našem tanjiru. Onaj ko je, poput mene, kao klinac, prisustvovao scenama seoskog svinjokolja, pretpostavljam da teško može i dan danas da  ispere ono užasno skvičanje iz ušiju.

 

„djetinjstvo je čarobno mjesto

sa kojeg u novembru

dopiru krici svinja sa sela“

 

No, inercija životnih tokova, didaktična moć okoline,  obrasci ponašanja koje preuzimamo od roditelja, drugova,  društva generalno,  čine da se relativno lako izborimo sa tim neprijatnim mislima. Odrastanje često podrazumjeva zagušivanje naših autentičnih unutrašnjih glasova, nažalost.

Kasnije, kroz život i sazrjevanje, ljudi steknu određene teško promjenljive navike, ogreznu u komformizam i hedonizam; iskuse da je život, između ostalog, satkan od gomile neprijatnih i mučnih  stvari; da je sam svijet u kome živimo jedno prilično surovo mjesto i da je krajnje  mazohistički odricati se tih malih zadovoljstava kao što su pečenje, ćevapi i pršut. A svijet i jeste jedno surovo i  zlokobno  mjesto zato što se upravo sami ljudi ponašaju kao nemilosrdne zvjeri. Taj mehanizam masovnog ubijanja životinja koji leži u osnovi naše  egzistencije, utiče da i sama slika našeg doživlaja svijeta na podsvjednom nivou bude mnogo „krvoločnija“.  Između odobravanja  nasilne smrti čovjeka i životinje stoji jedna vrlo tanana linija razdvajanja – razlika između nivoa njihove inteligencije. U netakodavnoj istoriji ta linija je stajala i između prava na život bijelog i crnog čovjeka. Kad uklonite i tu jedinu demarkacionu crtu između zločina i regularnog posla - dobijate rat, uništavanje i masovne smrti.

 

„there will never be any peace in the world so long as we eat animals“

Isaac Bashevis Singer

Iako  čovječanstvo već šezdesetak godina balansira na klackalici samouništenja, vjerujem da će upravo pokreti kao sto je vegetarijanstvo doprinjeti da jedan optimističniji pogled na našu budućnost bude ujedno i realističniji. Za početak potrebno je samo malo dublje zagledati se u sopstveno srce i tamo pronaći par jednostavnih odgovora, koji su odavno u nama.

 

Jer kako je to već slikovito objasanio mudri George Bernard Shaw:

„While we ourselves are the living graves of murdered beasts, how can we expect any ideal conditions on this earth?

f_qcj9lcyau5um_956afb1.jpg 

 

Bilo je to jednog petka…pre užasno mnogo godina. Svet je bio mlad a budućnost nabrekla. Malobrojno čovečanstvo zbunjeno je tabanalo po zatečenom stanju. Uputstava o tome kako bi trebalo da se vlada do kraja vremena nije bilo, ni religije, ni nauke.

A onda je, blago pometeno i pomalo prkosno ali žudno opstanka, napravilo otklon od onoga što je do tada znalo i radilo: ljudi su počeli da jedu meso. Tek tako. Izmenili su svoju prirodu u pokušaju da prežive, i gle – upalilo je, na kratko. Dalji sled ovog nadupačke izvrnutog razvoja spontano je iznedrio čudnu, namćorsku i ignorantsko-izdvojenu vrstu: vegetarijance.

Zaista, zašto bilo ko postaje vegetarijanac, i čemu to uopšte? Razlozi da neko “počne da zoba zrnevlje umesto da se hrani normalno”, bilo da su potekli iz etičkih, ekoloških, zdravstvenih, duhovnih ili religijskih pobuda, naizgled su manja su muka onome ko se reši na tu vratolomiju nego pitanje – kako. Kako odjednom promeniti tako bazičnu naviku iz korena?  I još: kako to uraditi u zemlji Srbiji, a da vam se ne osuši kičma, ne odrekne vas se svekrva i pre svega – ne ostanete gladni hrane, ukusa hrane i zadovoljstva koje su nam darovali dobri bog, dobra karma i veliki Manitu?

Vegetarijanci se, ugrubo, dele na “obične” (sa podgrupama lakto-, ovo-, pesko-,… u zavisnosti od toga da li jedu mleko, jaja ili ribu) i na vegane, koji se hrane isključivo namirnicama  biljnog porekla (vesela podgrupa ovih poslednjih su radikalni frutarijanci. Živo me zanima gde takvi rastu). Ako vam nije namera da se hranite isključivo voćem koje samo pada na tlo, prelazak na vege ishranu je zapravo mnogo lakši nego što izgleda sa strane: mala slatka tajna krije se u odgovoru na pitanje “Pa ok, a šta ti uopšte jedeš?”, a on glasi – sve. Ok, sve osim mesa, ribe i jaja (u mom slučaju). Dakle, čitavu gooomilu svakovrsnih namirnica koje se bezobrazno baškare po rafovima marketa, po pijacama i bakalnicama, ali ih mi nekako ne primećujemo, ili ih tretiramo kao “prilog” a ne kao hranu. U prvim vege danima, dok traje zbunjoza šta-kako-sa-čim i dok se krkaju klot špagete i gomile sira, pažljivo razgledanje na delu sa žitaricama može da pomogne, kao i lagano švrljanje po pijaci. Zastrašujući je samo prvi ulazak u prodavnicu zdrave hrane, ali uz malo strpljenja, postavljenih pitanja i hvatanja trikova u letu, stiže se do neočekivane i lepe istine: vegetarijanska ishrana može biti daleko raznovrsnija, ukusnija i zdravija od svaštojedske.

 

Nekoliko činjenica:

-          u namirnicama biljnog porekla zastupljeni su svi sastojci neophodni za ljudsku ishranu.

-          većina vegetarijanaca oseća direktan psihofizički i zdravstveni (subjektivni i objektivni) boljitak relativno brzo nakon prelaska na novi režim

-          naša anatomija je bliža biljojedskoj nego mesožderskoj

-          preusmeravanjem resursa (zemljište, voda, tehnologija...) sa proizvodnje mesa na proizvodnju biljne hrane namenjene ljudima bitno bi se smanjila nestašica hrane, kao i zagađenje i narušavanje životne sredine potrebne ljudskoj vrsti (jer - Zemlja će opstati, ali možda ne za nas)

-          karfiol je bljak

-          većina životinja koja se uzgaja zbog mesa živi i završava život u izrazito nehumanim uslovima. Vrste tretmana koje se sprovode nad ovim životinjama direktno (i pogubno) utiču na kvalitet mesa i mleka. Spoznaja o mučenju zivotinja pogubno utiče na iole empatičnu ljudsku svest.

 

Ja sam postala vegetarijanac nakon jednog lepljivog košmara. Od tada se mnogo toga promenilo: najpre – moje poimanje sveta i čulo ukusa. Ali i danas, kada me pitaju “zašto?”,  ne znam odgovor. Možda je taj san samo rekao ono što ne želimo da znamo, a što neki od nas pakuju u iscepkane zato-načine kada se otisnu na smandljavajući put u sebe, niz sebe, bez da znaju gde će stići? Nemam pojma, pojma nemam. Ali vege jeste to, na kraju - vrludanje putem ahimse. Velika stvar u maloj stvari: i svaki put kad pečem susam, smeje mi se brk. Stoga bi “zato” odgovor mogao biti ovaj: vegetarijanstvo je moja mera pristojnosti koju dugujem svetu. I sebi.

f_ybvqcmn8jm_65a5ab6.jpg

Danas je Svetski dan vegetarijanstva. Srećan praznik svima koji slave ;)

 

 

 



Komentari (361)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

myredneckself myredneckself 09:39 01.10.2010

...

Kako god vam to zvučalo neverovatno iz susreta ovde na blogu, ja sam na dobrom putu da postanem vegetarijanac
Posle ću još, ovo da budem prva
vishnja92 vishnja92 09:47 01.10.2010

Re: ...

za prvu



+ bonus

Kako god vam to zvučalo neverovatno iz susreta ovde na blogu, ja sam na dobrom putu da postanem vegetarijanac


ne zvuci neverovatno :)

myredneckself myredneckself 09:58 01.10.2010

Re: ...

+ bonus

Hvala, odavno nije viđen ovaj lepi sertifikat
Mmmm...
Jel ovo tačkasto kinoa, šnjavi?
vishnja92 vishnja92 10:01 01.10.2010

Re: ...

aha, kinoa :)
vishnja92 vishnja92 10:24 01.10.2010

trolcina, samo takva:

zelim da se zahvalim nsarskom na vise nego srdacnom gostoprimstvu, u docovo i svoje ime, uz prigodnu pjesmicu :)

nsarski nsarski 13:14 01.10.2010

Re: trolcina, samo takva:

vishnja92
zelim da se zahvalim nsarskom na vise nego srdacnom gostoprimstvu, u docovo i svoje ime, uz prigodnu pjesmicu :)


Anytime maam, anytime!

Ma, cini mi se da sam na prilozenom klipu prepoznao Mariopan u vrucim pantalonicama iz onih dana!
mikele9 mikele9 13:26 01.10.2010

Re: trolcina, samo takva:

Ma, cini mi se da sam na prilozenom klipu prepoznao Mariopan u vrucim pantalonicama iz onih dana!

Tri puta odgledao i potvrđujem, ona je, tj Mariopan Skoro da se nije izmenila i ostarila od tada
mariopan mariopan 13:49 01.10.2010

Re: trolcina, samo takva:


Ma, cini mi se da sam na prilozenom klipu prepoznao Mariopan u vrucim pantalonicama iz onih dana!


Tri puta odgledao i potvrđujem, ona je, tj Mariopan Skoro da se nije izmenila i ostarila od tada

Da znate da liči
Ista ja iz mlađih dana, e sad Mikele, da ne preterujemo
docsumann docsumann 15:28 01.10.2010

Re: ...

Kako god vam to zvučalo neverovatno iz susreta ovde na blogu, ja sam na dobrom putu da postanem vegetarijanac


myredneckself, srećan put i čestitaj praznik sinu
myredneckself myredneckself 19:00 01.10.2010

Re: ...

myredneckself, srećan put i čestitaj praznik sinu

Hvala doc, hoću
Pita od patlidžana je bila danas na stolu. Moćna, baš...



docsumann docsumann 19:45 01.10.2010

Re: trolcina, samo takva:

zelim da se zahvalim nsarskom na vise nego srdacnom gostoprimstvu, u docovo i svoje ime, uz prigodnu pjesmicu :)


profesore, pozdrav i hvala.

čast mi je što je moje prvo gostovanje na blogu b92 bilo upravo kod tebe.
tripraseta92 tripraseta92 21:58 01.10.2010

Re: Meet your Meat

E, hvala, hvala... što je napokon neko i ovu temu pokrenuo.

Vegeterijancima želim srećan praznik, a ostalim srećno gledanje







seceranac seceranac 09:45 01.10.2010

svastojedi

Ako vam nije namera da se hranite isključivo voćem koje samo pada na tlo, prelazak na vege ishranu je zapravo mnogo lakši nego što izgleda sa strane:


Da li se onda ista sustinski menja, ubijati (ili sakatiti) jedna ziva bica - biljke, umesto drugih zivih bica - zivotinja; po meni ne pravi nikakvu razliku izmedju vise vrsta "ubica"

- naša anatomija je bliža biljojedskoj nego mesožderskoj


ovo je veoma slobodna izjava

ako kazem da je obrnuto bicu podjednako ako ne i vise u pravu

ljudi imaju mix biljojedskih i mesojedskih zuba, velicinu i oblik organa za varenje koja je iako negde izmedju u stvari slicnija mesojedima nego biljojedima a i arheoloski nalazi govore da su ljudi tokom svoje evolucije uvek bili svastojedi.

ne vidim zasto bi svet u ovom polju morao biti crno-beli,

oduvek je jasno da su ljudi svastojedi i ne vidim potrebu da se neko opredeljuje
vishnja92 vishnja92 09:59 01.10.2010

Re: svastojedi

ovo je veoma slobodna izjava

po vilicnom sklopu, sastavu (kiselosti) pljuvacke, sastavu zeludacne kiseline i duzini creva ljudi se nikako ne mogu svrstati uz mesozdere.

linkova i kontralinkova ima na stotine na netu, ali cela istina je da smo zapravo negde izmedju. stvar je licnog izbora da li casu vidis kao polupraznu ili kao polupunu.
ne vidim potrebu da se neko opredeljuje

opredeljujes se vec samim izborom hrane.
ja ne osporavam tvoj izbor - pisala sam o svom
nsarski nsarski 10:04 01.10.2010

Re: svastojedi

opredeljujes se vec samim izborom hrane.


Do nedavno, izbor hrane je bio prilicno skucen. Eskimi, recimo, nisu imali nikakvu ponudu voca i povrca - sticajem geografskih okolnosti su se fokusirali na ribu, foke, kitove, itd. Drugog nije bilo.
Jukie Jukie 10:06 01.10.2010

Re: svastojedi

seceranac
- naša anatomija je bliža biljojedskoj nego mesožderskoj
ovo je veoma slobodna izjava
ako kazem da je obrnuto bicu podjednako ako ne i vise u pravu
ljudi imaju mix biljojedskih i mesojedskih zuba, velicinu i oblik organa za varenje koja je iako negde izmedju u stvari slicnija mesojedima nego biljojedima a i arheoloski nalazi govore da su ljudi tokom svoje evolucije uvek bili svastojedi.
ne vidim zasto bi svet u ovom polju morao biti crno-beli,
oduvek je jasno da su ljudi svastojedi i ne vidim potrebu da se neko opredeljuje

Sa koje strane reke je Mogli sedeo kada se na sredini Vaingunge pojavila Stena mira? Na mesožderskoj strani, zajedno sa medvedom, takođe omnivorom.

Mogli kaže Baluu: "Ti si kao jedan kokosov orah u dlakavoj ljusci, a ja sam isto tako jedan kokosov orah, samo go. Nemam dlaku"
Bagira: "Pazi samo da ti ne uradi ono što rade zreli kokosovi orasi"
Mogli: "A šta to?"
Bagira: "Da ti razbije glavu"

Inače, ta naša podela životinja (a implicira se sisara) na mesojede i biljojede je vrlo površna. Tada uglavnom posmatramo velike papkare i kopitare kao primer biljojeda (iako su oni ekstremi evolucije u pravcu herbivorije) a krupne mačke i vukove kao primer mesojeda (takođe ekstremi evolucije u pravcu karnivorije). Mi nismo građeni ni kao antilope ni kao leopardi, ILI građeni smo istovremeno kao antilope i kao leopardi (kao ona plava bića iz filma Avatar)
vishnja92 vishnja92 10:20 01.10.2010

Re: svastojedi

Do nedavno, izbor hrane je bio prilicno skucen. Eskimi, recimo, nisu imali nikakvu ponudu voca i povrca - sticajem geografskih okolnosti su se fokusirali na ribu, foke, kitove, itd. Drugog nije bilo.

do nedavno se takodje u mnogim podnebljima (nasem, recimo) jelo mnogo manje mesa nego sto se sad jede. covek je prilagodljiva zivuljka kad mora, i razmazena kad moze da bude. i tome nista ne fali.

Eskimi su, mislim, do skoro imali relativno kratak zivotni vek.
vishnja92 vishnja92 11:32 01.10.2010

Re: svastojedi

Sa koje strane reke je Mogli sedeo kada se na sredini Vaingunge pojavila Stena mira? Na mesožderskoj strani, zajedno sa medvedom, takođe omnivorom.

ajd onda ovako - Disney vs Tolkin, naprimer.
mozes li da zamislis visokorodne Vilovnjake u Lotlorijenu kako pored meda, lembasa i svih onih djakonija imaju i meso na trpezi?
(ok, mi smo ljudi, ne vilovnjaci. al svejedno)

Unfuckable Unfuckable 11:34 01.10.2010

Re: svastojedi

sticajem geografskih okolnosti su se fokusirali na ribu, foke, kitove,

...što je dovelo do krajnje neobične okolnosti da im je infarkt poprilično nepoznata boljka
S druge strane - i kobaje su im nepoznate, i ostale đakonije - što nalazim da je priti tužno
Goran Vučković Goran Vučković 11:35 01.10.2010

Re: svastojedi

mozes li da zamislis visokorodne Vilovnjake u Lotlorijenu kako pored meda, lembasa i svih onih djakonija imaju i meso na trpezi?

Možda piletinu...
alselone alselone 11:37 01.10.2010

Re: svastojedi

Unfuckable
S druge strane - i kobaje su im nepoznate, i ostale đakonije - što nalazim da je priti tužno



Jako je zanimljivo to sto uz domace slane zanimacije ne treba dodavati nista od zacina, sosova, nikakvi posebni nacini pripreme, obrade... samo drvena dascica, reckavi noz, lebac i lukac.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:56 01.10.2010

Re: svastojedi

ok, mi smo ljudi, ne vilovnjaci. al svejedno



A, zamisli tek vampire koji napadaju kelerabu u filmovima. Jeste da smo mi ljudi, a ne vampiri, al svejedno...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:58 01.10.2010

Ovo je jače od

mene kad se pomene Balu. A ima i voćne ražnjiće, dakle nije troll.

Unfuckable Unfuckable 12:09 01.10.2010

Re: svastojedi

i lukac.

lukac, lukac, nego kako - eto nešto povrtno, da ovi talibani ne šize
Jukie Jukie 12:30 01.10.2010

Re: svastojedi

vishnja92
Sa koje strane reke je Mogli sedeo kada se na sredini Vaingunge pojavila Stena mira? Na mesožderskoj strani, zajedno sa medvedom, takođe omnivorom.ajd onda ovako - Disney vs Tolkin, naprimer.mozes li da zamislis visokorodne Vilovnjake u Lotlorijenu kako pored meda, lembasa i svih onih djakonija imaju i meso na trpezi?(ok, mi smo ljudi, ne vilovnjaci. al svejedno)

Pa vilovnjaci su vrlo tunjava stvorenja (tipa nekih lemura),
tako da oni i mogu da prežive na Plazma keksu -> lembas.
Mi koji smo medvedolikije građe moramo i da se hranimo sličnije medvedima. Danas los, sutra losos, okolo salata.
seceranac seceranac 12:30 01.10.2010

Re: svastojedi

ispasce da sada branim stav da smo blize mesozderi ali:

po vilicnom sklopu, sastavu (kiselosti) pljuvacke, sastavu zeludacne kiseline i duzini creva ljudi se nikako ne mogu svrstati uz mesozdere


po kiselosti pljuvacke da ali po sastavu ne, po sastavu zeludacne kiseline i enzimima u zelducu nikako
po duzini creva nikako - mi imamo creva koja su 3 puta duzina tela, ekstremni mesozderi imaju oko 1,5 puta a ekstremni biljojedi 12 puta duzina tela. da ne pominjem ovde vegane i njihov ekstremizam da izbegavaju mleko iako i cisti biljojedi jedu mleko kao mladunci.

No nije to poenta mog posta, poenta je da smo svastojedi i da svet nije crno-beli, prirodno je da jedemo i jedno i drugo i svaki ekstremizam je stetan po zdravlje.

Ono sto je meni zanimljivo je da su samo vegeterijanci ekstremisti po ovom pitanju.
Ljudi "mesojedi" nemaju problem da pojedu hleb, salatu ili da popiju rakiju (koja se pravi od voca ili zita). Vegeterijanci (cak i oni liberalni) idu u takav ekstremizam da im smeta zivotinjski renet u siru.
docsumann docsumann 14:11 01.10.2010

Re: svastojedi

opredeljujes se vec samim izborom hrane.


Do nedavno, izbor hrane je bio prilicno skucen. Eskimi, recimo, nisu imali nikakvu ponudu voca i povrca - sticajem geografskih okolnosti su se fokusirali na ribu, foke, kitove, itd. Drugog nije bilo


U tome i jeste poenta, u mnogim krajevima svijeta, ljudi su prevazišli osnovni egzistencijalni problem prehrane i preživljavanja. Izbor hrane nije više nikakav limitirajući faktor. Ubijanje nije preduslov opstanka.

Naravno da postoje i krajevi svijeta u kojima ljudi svakodnevno umiru od gladi i žive na rubu egzistencije i oni ne mogu biti obuhvaćeni ovom pričom. Oni jednostavno nemaju izbora.
vishnja92 vishnja92 16:28 01.10.2010

Re: svastojedi

da ovi talibani ne šize


klik ako smes
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:39 01.10.2010

Re: svastojedi

nsarski
opredeljujes se vec samim izborom hrane.


Do nedavno, izbor hrane je bio prilicno skucen. Eskimi, recimo, nisu imali nikakvu ponudu voca i povrca - sticajem geografskih okolnosti su se fokusirali na ribu, foke, kitove, itd. Drugog nije bilo.


Jedan od poznatijih predstavnika sovjetske disidentske literature do detalja je opisao kako su sovjetski naučnici rešili pitanje nedostatka hrane.

Građani su bili obavezni da svoja govna predaju nadležnim službama, ista bi se zatim odgovarajućim tehnološkim postupkom prerađivala i u radničkim menzama služila kao hrana. I tako u krug.

Ne postoji humaniji oblik ishrane od ovog nenadmašnog perpetum mobile.


Unfuckable Unfuckable 19:55 01.10.2010

Re: svastojedi

ima i jedna mnogo tužnija priča o tome kako su rešavali pitanje ishrane u opkoljenom Staljingradu.
Zbog toga je naknadno odlučeno da psima bude dozvoljen ulaz bukvalno svuda
tripraseta92 tripraseta92 22:15 01.10.2010

Re: svastojedi

Goran Vučković

Možda piletinu...



blind.willie blind.willie 09:46 01.10.2010

vise volim meso ...

nego 'leba da jedem
myredneckself myredneckself 09:49 01.10.2010

Re: vise volim meso ...

naša anatomija je bliža biljojedskoj nego mesožderskoj

Stvarno, šta će nam tolika creva, možda smo dizajnirani za biljojede?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:51 01.10.2010

Re: vise volim meso ...

myredneckself
naša anatomija je bliža biljojedskoj nego mesožderskojStvarno, šta će nam tolika creva, možda smo dizajnirani za biljojede?

Tranzicija tj. dizajn traje par miliona godina.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:50 01.10.2010

Uuups

Ja volim višnje. Uuups!
Volim ljude biljnog porekla. Uuups!
Zabranjena mi je plava riba. Uuups!
Zabranjeno mi je mlado meso. Uuups!
Šta sam ja?
vishnja92 vishnja92 09:53 01.10.2010

Re: Uuups

Kralj :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:01 01.10.2010

Re: Uuups

Šta sam ja?

KRALJMAJMUNA



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:25 01.10.2010

Re: Uuups

Jelica Greganović
Šta sam ja?
KRALJMAJMUNA

Dobro, znam da imamo sličan ukus
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:58 01.10.2010

Re: Uuups

Dobro, znam da imamo sličan ukus


mirelarado mirelarado 08:58 02.10.2010

Re: Uuups

Jelica Greganović
Dobro, znam da imamo sličan ukus




Где су банане, ту је и банана сплит, само да није у изведби овог шведског кувара:





man ray loves me man ray loves me 09:55 01.10.2010

zasto nisam vegetarijanac

za mene je to pitanje prihvatanja ljudske prirode i how things work. nase telo je takvo da moramo da jedemo ono sto je nekada bilo zivo, bila to biljka ili zivotinja. ne mozemo da jedemo kamen niti da vrsimo fotosintezu. to je pitanje prihvatanja realnosti.
posle toga, ne vidim razloga zasto bi ubijanje biljaka bilo pozeljnije od ubijanja zivotinja.
ubijanje je deo ljudske prirode. ako zelimo svet bez ubijanja, to ce biti svet bez ljudi. nemoguce je ziveti a ne ubiti nista.
sledeca odluka je koliko ubijanja ti je potrebno da bi opstao. tu postoje razliciti stadijumi. prvi stadijum - sve sto vidim a ima nesto sto zelim - nazovimo ga 'stadijum arkan'. sledeci stadijum je da se trudis da ubijes najmanje moguce. to je ono sto vecina razumnih ljudi radi. i na kraju, sledeci stadijum je da jednostavno odbijas da ubijes bilo sta, i da ti je draze da das svoj zivot nego da se isprljas. a la lenny.

incidentally, to je istovremeno razlog zasto nisam hriscanin. isus je baobab.
vishnja92 vishnja92 10:30 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

nema doca a ovo je njegov deo referata
aj dok on ne stigne -
posle toga, ne vidim razloga zasto bi ubijanje biljaka bilo pozeljnije od ubijanja zivotinja.

zbog nivoa i vrste svesti?
pazi, ja uredno siznem kada vidim sve one papirice od reklama u sanducetu, jer odmah u glavi imam neko siroto nizbogcega ubijeno drvo. i imam biljke u kuci, i pricam im i sve to. ali ne mogu u glavi da izjednacim zvakanje pirinca sa kidanjem bataka, osecaj jednostavno nije isti, niti je ikad bio (akomerazumes).
Goran Vučković Goran Vučković 10:35 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

ali ne mogu u glavi da izjednacim zvakanje pirinca sa kidanjem bataka, osecaj jednostavno nije isti, niti je ikad bio (akomerazumes).

A nije ni ukus isti
vishnja92 vishnja92 11:13 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

A nije ni ukus isti

vucko, pajz sad vamo i gledaj me pravo u oci:

mozemo do kraja vremena da raspravljamo o moralnim implikacijama i eksplikacijama vegetarijanstva, karakteristikama digestivnog trakta, procentom suma iskrcenih zarad stocne prehrane i o cemu god jos hoces.

ali ta stvar sa ukusom - e to ne dam
hocu da kazem ovo: kada ne jedes meso, culo ukusa se profini i izostri, nekako se preslozi i hrana postane drugacija - sva hrana.
nasa cula su toliko prenadrazena svim vrstama podsticaja da sirota i zbunjena ni sama ne znaju za dosta. ali kada ih pustis da se utisaju i dodju na svoje - e da vidis onda cuda :)

a, a?


Kazezoze Kazezoze 11:14 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

ne vidim razloga zasto bi ubijanje biljaka bilo pozeljnije od ubijanja zivotinja.

ovo je najcesce pitanje koje se moze cuti od onih koji se hrane mesom.
pa ovako, uzmimo npr. omiljenu poslasticu sa ovog dela balkana - cevape.
da bi pojeo cevape moras da ubijes svinju i/ili ovcu.
sta se desava sa svinjom pred smrt?
Svinja se uspanici. Ona instinktivno oseca da joj se blizi smrt.
Krv joj se iz perifernih tkiva povlaci u mozak.
Sistem za otklanjanje toksina iz celija potpuno prestaje raditi.
Misici se pocinju grciti.
Puls se povecava, a velike kolicine adrenalina i ostalih hormona koji nastaju kao posljedica straha i panike se nakupljaju u ogromnoj kolicini u tkivu.
Dakle, tipicni znaci stresa. I to veoma jakog.
I takvo meso, u potpunosti obogaceno energetskim otiskom straha i panike, jedu ljudi!?
U danasnjoj atmosferi konstantnih podrazaja izvana, takva hrana prolazi neopazeno, jer je covjek danas manje vise stalno u stresu ili, u najmanju ruku, mu se telo bori protiv stresa. A zbog godina navike na slicnu ishranu ne osjeca pravi uticaj mesa na svoj um.
I tako nas ljubitelj cevapa za vreme rucka uzima u sebe strah, ljutnju i gnev i ako vec to samo po sebi ne utice na organizam (a utice sigurno, doduse) onda mu se organizam napreze i slabi imunitet da bi unistio sve smece koje je unio.
biljke, koliko mi je poznato, nemaju takvu stresnu situaciju u dodiru sa smrcu, te samim tim je i biljna hrana koju unosimo u nas organizam zdravija.
Goran Vučković Goran Vučković 11:27 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

vucko, pajz sad vamo i gledaj me pravo u oci:


nasa cula su toliko prenadrazena svim vrstama podsticaja da sirota i zbunjena ni sama ne znaju za dosta. ali kada ih pustis da se utisaju i dodju na svoje - e da vidis onda cuda :)

Ko posti, dušu gosti?

Ja inače nisam ljubitelj jakih začina, tako da se unekoliko slažemo, da. Samo što ne razumem kakve to veze ima sa mesom
vishnja92 vishnja92 11:36 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

pa ima, jer meso zatrpava i gusi ukus sve druge hrane (otud i pitanje pa sta onda uopste jedes? - kao, sve ostalo je samo prilog ili dodatak mesu) i otupljuje culo ukusa. ovo ce ti potvrditi svaki vegetarijanac.


Goran Vučković Goran Vučković 11:52 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

pa ima, jer meso zatrpava i gusi ukus sve druge hrane (otud i pitanje pa sta onda uopste jedes? - kao, sve ostalo je samo prilog ili dodatak mesu) i otupljuje culo ukusa. ovo ce ti potvrditi svaki vegetarijanac.

Oplemenjuje .

Nije puno različito ni pitanje začina - pitaju te kako možeš da jedeš tako bljutavo (ovo će ti potvrditi svaki Leskovčanin).

Ali, kao i sa svim ostalim, ni sa mesom ne treba preterivati. Kao što znamo iz filma Varljivo leto 1968, osnov zdrave ishrane je: danas zeleno, sutra crveno - a prekosutra, je li, žuto!
freehand freehand 11:54 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

pazi, ja uredno siznem kada vidim sve one papirice od reklama u sanducetu, jer odmah u glavi imam neko siroto nizbogcega ubijeno drvo.

A kad gledaš polje zrele pšenice - pada li ti na pamet masovno žetveno ubistvo?
i imam biljke u kuci, i pricam im i sve to. ali ne mogu u glavi da izjednacim zvakanje pirinca sa kidanjem bataka,

I moja mam je pričala sa prasićima, mazila ih i češkala.
osecaj jednostavno nije isti, niti je ikad bio (akomerazumes).

Apsolutno te razumem! Slasni batak i bljakasti pirinač, nikada, ali nikada ne mogu biti isto!
ivana23 ivana23 12:12 01.10.2010

***

mirelarado mirelarado 12:19 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

vishnja92
pa ima, jer meso zatrpava i gusi ukus sve druge hrane (otud i pitanje pa sta onda uopste jedes? - kao, sve ostalo je samo prilog ili dodatak mesu) i otupljuje culo ukusa. ovo ce ti potvrditi svaki vegetarijanac.


Потврдићу и ја, иако нисам вегетаријанац, али нагињем таквој исхрани, тј. с годинама () месо ми све мање прија. Зато волим тестенину и рижото с тиквицама, печуркама, парадајзом, босиљком, шпарглом, броколијем... Варијаната има безброј. Такође, ништа није тако укусно као чорбе и салате од најразличитијих врста поврћа...
Драги вегетаријанци, срећан вам празник!



П.С. Вишња и Доц, одличан текст, и у прави час.
nsarski nsarski 12:27 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Вишња и Доц, одличан текст, и у прави час.

Nego, Doc se negde zaturio...mozda u potaji jede cvarke? Supu od cvaraka?
Goran Vučković Goran Vučković 12:31 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Зато волим тестенину и рижото с тиквицама, печуркама, парадајзом, босиљком, шпарглом, броколијем... Варијаната има безброј. Такође, ништа није тако укусно као чорбе и салате од најразличитијих врста поврћа...

Odlično zvuče te sve verdure - i apsolutno se slažem da je moguće samo to jesti i da ti ništa ne fali (bar fizički ) - ali nisu loše sa tim testeninama ni one cozze, vongole, pa prosciuto crudo, bresaola, pa tako vazdan raznih stvari...

Nego mi se čini da smo baš zastranili u rovovskoj borbi - što niko ne pominje sireve?
mirelarado mirelarado 12:36 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

nsarski
Nego, Doc se negde zaturio...mozda u potaji jede cvarke? Supu od cvaraka?


Или густира стегно и сир?

Ово је изазов, сад ће морати да се јави. :)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:38 01.10.2010

Čvarci

Moj kum, Novosađanin, je došao na ideju da od mangulica pravi Zero Čvarke. Light. Za konzumaciju u fišeku, u bioskopu.
Unfuckable Unfuckable 12:41 01.10.2010

Re: Čvarci

Za konzumaciju u fišeku, u bioskopu.

zašto mi se javlja da će se uskoro pojaviti Gordanac
vishnja92 vishnja92 12:47 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Nego, Doc se negde zaturio...mozda u potaji jede cvarke? Supu od cvaraka?

doc je zaturen do daljnjeg... do popodneva, mislim. i verujem da u potaji jede nokte, a ne cvarke :)
a ja sam u malom guzvanjcu i... gubim kosu!!!, ne stizem da odgovorim ni finima i cestitajucima a kamoli ovim ekstremistima kojekakvim :))

svejedno: dobro dosli, svi odreda.



ps -
Nego mi se čini da smo baš zastranili u rovovskoj borbi - što niko ne pominje sireve?


auuuu... ne mrdaj, sedi di si (smajli koji vata beleske)
mariopan mariopan 12:47 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

I takvo meso, u potpunosti obogaceno energetskim otiskom straha i panike, jedu ljudi!?

E, zato ja supu kuvam od srećnih koka, onih koje su pasle po dvorištu, sunčale se i kupale u prašini

Takvu koku malo zavrtiš kao da se igraš i - cap- nema pojma da je pokojna. Dakle tog straha nema. Ne stigne da se uplaši.
A supa jeee, ma neopisiva (najavi se pa da probaš)
Za krupniju stoku postoje omamljivači da ne doživi stres i strah a sve u cilju humanijeg ubijanja životinja.

Ja sam svaštojed, samim tim što sam ljudsko biće.

Sada sam prvi put u životu redovno postila sredom klot povrćke a petkom riba, rakovi i školjke + povrćke.

Tako tri meseca letnja, baš kada su vrućine bile, pa mi je lako i prijatno bilo da sve to pojedem.

Elem, kada sam došla kući a ovde ladnooo - nema šanse da bez malo sala ispod kože preživim zimu. I krenem da krkam konkretno a ne da se šalim.
Podneblje i klima itekako utiču na to šta ćemo jesti više a šta manje.
Nisam za krajnosti u bilo kom pravcu, mislim da je za zdravlje bolje kada se sve jede u razumnim količinama. Pogotovo za decu koja rastu.
Jukie Jukie 12:51 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

vishnja92
pa ima, jer meso zatrpava i gusi ukus sve druge hrane (otud i pitanje pa sta onda uopste jedes? - kao, sve ostalo je samo prilog ili dodatak mesu) i otupljuje culo ukusa. ovo ce ti potvrditi svaki vegetarijanac.

Pa kaže dete u "Olovka piše srcem":
-U čemu se razlikuju hleb i meso?
-po tome što ti je sve lepo u ustima kad jedeš meso

A inače se ne slažem da meso zatrpava i guši ukus sve druge hrane. To je samo jedan od ukusa. Recimo u pilećoj supi imaš pomešan ukus piletine, šargarepe, luka i svega ostalog. To je sve jedna "zajednica" sa posebnim zajedničkim ukusom.

A neke vrste mesa su i prilično bezukusne (pileće belo meso) tako da ne guše ničiji ukus nego ga upijaju (kao tofu)
vishnja92 vishnja92 12:52 01.10.2010

Re: Čvarci

Zero Čvarke. Light


pretekla ga mesara u maxiju, tamo je pisalo posni cvarci
nsarski nsarski 12:56 01.10.2010

Re: Čvarci

Moj kum, Novosađanin, je došao na ideju da od mangulica pravi Zero Čvarke. Light. Za konzumaciju u fišeku, u bioskopu.

Vec izmisljeno. Evo ih - chicharrones - kao kokice, dusu dalo za bioskop.



Ima ih i malo "jacih"



Sve spakovano za bioskop, utakmicu, itd., (mislim da nije uputno poneti ih na opersku ili baletsku predstavu).

Jukie Jukie 12:59 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Goran Vučković
Nego mi se čini da smo baš zastranili u rovovskoj borbi - što niko ne pominje sireve?

Ja ne jedem sireve
-od nekih mi iskače alergija (na plesni)
-od nekih mi iskaču bubuljice (zbog sadržaja masnoće? - feta, krem sirevi)
-neki su mi bezukusni kao zgrudvano mleko - dosadno mi je da ih žvaćem i gutam (mladi sirevi iz kutijice)
-neki mi imaju teksturu stiropora sa sve malim belim granulicama (ono što se kupuje na pijaci, fuj)
-a od smrada učvarene surutke mi se povraća. Jednom sam išao po Kalenićevoj pijaci i kad sam naišao na dedu sa sirevima, jedva sam se suzdržao da se ne ispovraćam od tog smrada. To treba zabraniti na teritoriji prve zone GSBa.

Tako da svoju dozu vitamina K iz bakterija mlečnokiselinskog vrenja dobijam iz jogurta
man ray loves me man ray loves me 12:59 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

biljke, koliko mi je poznato, nemaju takvu stresnu situaciju u dodiru sa smrcu, te samim tim je i biljna hrana koju unosimo u nas organizam zdravija.

postoje eksperimenti sa dve biljke u dva kraja sobe sa merenjem elektromagnetne aktivnosti. kad jednoj sipaju kiselinu u saksiju druga poludi. biljke pricaju, samo ih mi ne cujemo.

meni je bez zezanja potpuno isto ubiti svinju i glavicu kupusa moralno. ako neko zeli da odluci koliki IQ treba da ima neko zivo bice da mogu ili ne mogu da ga pojedem, to mi zvuci opet nategnuto. svinje su verovatno pametnije od pasa :)

my point is: nemoguce je zauzeti stav koji je moralan, i zato mislim da vegetarijanci treba da prestanu da moralisu. jedi sta god oces, znajuci da je to samo jos jedan izbor, podjednako validan kao i svaki drugi (do na onog tipa sto je pojeo mishka onog drugog tipa :) ).

i na kraju, pre nekog vremena sam nasla ispovest jednog vrlo kul vegetarijanca koja je hilarious: ovde. "Ti si vegetarijanac?! Pa sa čime jedeš picu?"
stari92 stari92 13:08 01.10.2010

profi Vege 'rana

Kazezoze
Sistem za otklanjanje toksina .. hrana koju unosimo u nas organizam zdravija.


Cn(H2O)n - polihidroksikarbonilna jed. (C,O,H)
C6H12 O6 - glukoza
NaCl 1%
1-20 mg meropenema/1 ml rastvora
---------------
Manitol 2,5 %

(začiniti kojim ml Vinjaka,Gorkog lista,... etc,pre venskog konzuma)))

Unfuckable Unfuckable 13:10 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

biljke, koliko mi je poznato, nemaju takvu stresnu situaciju u dodiru sa smrcu, te samim tim je i biljna hrana koju unosimo u nas organizam zdravija.

hm pa ako su tako bezosećajne zašto onda bolje rastu kad im tepam, pričam i zviždim?
Unfuckable The Baštovan
aleksandarz92 aleksandarz92 13:16 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

uzmimo npr. omiljenu poslasticu sa ovog dela balkana - cevape.
da bi pojeo cevape moras da ubijes svinju i/ili ovcu.
sta se desava sa svinjom pred smrt?
Svinja se uspanici. Ona instinktivno oseca da joj se blizi smrt.
Krv joj se iz perifernih tkiva povlaci u mozak.
Sistem za otklanjanje toksina iz celija potpuno prestaje raditi.
Misici se pocinju grciti.
Puls se povecava, a velike kolicine adrenalina i ostalih hormona koji nastaju kao posljedica straha i panike se nakupljaju u ogromnoj kolicini u tkivu.
Dakle, tipicni znaci stresa. I to veoma jakog.
I takvo meso, u potpunosti obogaceno energetskim otiskom straha i panike, jedu ljudi!?

Naravoučenije:
Svinju treba klati dok spava, da se ne uspaniči
mirelarado mirelarado 13:30 01.10.2010

Re: Čvarci

Jelica Greganović
Moj kum, Novosađanin, je došao na ideju da od mangulica pravi Zero Čvarke. Light. Za konzumaciju u fišeku, u bioskopu.


Мајка једног пријатеља, Новосађанина, који је једва живу главу извукао због тешке упале панкреаса изазване масном храном о новогодишњим празницима, тужним гласом ми је рекла: "Та није ништа тешко јео, сам' посну сланину."
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:35 01.10.2010

Re: Čvarci

Ali nisu mangulasti, neholesterolski, Zero.
Jukie Jukie 13:41 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

man ray loves me
i na kraju, pre nekog vremena sam nasla ispovest jednog vrlo kul vegetarijanca koja je hilarious: ovde. "Ti si vegetarijanac?! Pa sa čime jedeš picu?"

Kad sam bio student, mi smo na fakultetu imali militantnog vegana
Posle mnogo zanimljivih situacija u vezi sa njim i hranom, potpuno sam bio smetnuo sa uma da mnogi vegetarijanci uopšte jedu mlečne proizvode i jaja, tako da mi je bio šok kad sam video neki vegetarijanski meni i da u njemu ima sira i jaja ( "ali to je od životinje!" "Da, pa oni nisu vegani kao (ime)" )
mikele9 mikele9 13:43 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Такође, ништа није тако укусно као чорбе и салате од најразличитијих врста поврћа...

To Mirela! Upravo kuvam supu, natrpao sam u nju šargarepe, paškanata, celera, peršuna, crnog luka (malo oprljenog na ringli)...alaj ćemo da uživamo
Daj mi supu ili čorbu, ništa mi više ne treba. Volim da pravim čorbu od mladih kopriva, zelja, krompira, luka...Nisam zakleti vegeterijanac ali kad sam sam, ne padne mi na pamet da kupim meso
Bili Piton Bili Piton 13:49 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

mirelarado
vishnja92
pa ima, jer meso zatrpava i gusi ukus sve druge hrane (otud i pitanje pa sta onda uopste jedes? - kao, sve ostalo je samo prilog ili dodatak mesu) i otupljuje culo ukusa. ovo ce ti potvrditi svaki vegetarijanac.


Потврдићу и ја, иако нисам вегетаријанац, али нагињем таквој исхрани, тј. с годинама () месо ми све мање прија. Зато волим тестенину и рижото с тиквицама, печуркама, парадајзом, босиљком, шпарглом, броколијем... Варијаната има безброј. Такође, ништа није тако укусно као чорбе и салате од најразличитијих врста поврћа...
Драги вегетаријанци, срећан вам празник!



П.С. Вишња и Доц, одличан текст, и у прави час.


Da izrazim sličan sentiment - ni ja nisam vegetarijanac ali često mi se desi (naročito ovde gde živim gde je meso uglavnom plastično i ni prineti "domaćem" ) - da ponekad prodje nedelja dana a da ja ama baš ništa mesnato nisam pojeo. Zbilja, povrće ume da bude mnogo fina stvar, kad se sve sabere.

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:01 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

vegetarijanski meni i da u njemu ima sira i jaja

Misliš, kao što je napisao Teri Pračet, jedu fetuse od ptica. Strašno!
Jukie Jukie 14:12 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Jelica Greganović
vegetarijanski meni i da u njemu ima sira i jaja
Misliš, kao što je napisao Teri Pračet, jedu fetuse od ptica. Strašno!

Dakle, posle par godina izloženosti dotičnom veganu, odemo mi na neki seminar i svakog pitaju da li hoće vegetarijansku verziju sendviča ili drugu. Mi svi koji ikako jedemo meso, naravno odmah naglasimo da nećemo vegetarijanski (jer se sećamo njegovih verzija "list salate u integralnom hlebu" ).

Vegetarijanski sendvič je u sebi imao jaja, sira i dve-tri boje povrća, a naš ne-vegetarijanski je imao tanak maslac i par listića klot salamice. Em što je jednolično, em ni za jedan zub.

Pošaljemo mi jednog kolegu u obližnju prodavnicu i on donese hleba, majoneza, kečapa i još dve vrste naseckane salame, pa mi napravismo PRAVE velike sendviče, koje smo u slast jeli još pola sata, i onda smo bili sposobni da odslušamo seminar do kraja

(doduše mislim da je to bio seminar o rešavanju problema u organizaciji, tako da smo verovatno bili deo nekog case study)
docsumann docsumann 14:21 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

za mene je to pitanje prihvatanja ljudske prirode i how things work. nase telo je takvo da moramo da jedemo ono sto je nekada bilo zivo, bila to biljka ili zivotinja. ne mozemo da jedemo kamen niti da vrsimo fotosintezu. to je pitanje prihvatanja realnosti.
posle toga, ne vidim razloga zasto bi ubijanje biljaka bilo pozeljnije od ubijanja zivotinja.
ubijanje je deo ljudske prirode. ako zelimo svet bez ubijanja, to ce biti svet bez ljudi. nemoguce je ziveti a ne ubiti nista.
sledeca odluka je koliko ubijanja ti je potrebno da bi opstao. tu postoje razliciti stadijumi. prvi stadijum - sve sto vidim a ima nesto sto zelim - nazovimo ga 'stadijum arkan'. sledeci stadijum je da se trudis da ubijes najmanje moguce. to je ono sto vecina razumnih ljudi radi. i na kraju, sledeci stadijum je da jednostavno odbijas da ubijes bilo sta, i da ti je draze da das svoj zivot nego da se isprljas. a la lenny.

incidentally, to je istovremeno razlog zasto nisam hriscanin. isus je baobab.


Ne vidim zašto je nemoguće živjeti,a ne ubiti ništa. Ako ubereš jabuku da li si uništila drvo?
Takođe, u bliskoj budućnosti, vrlo je moguće da će naši obroci izgledati kao oni sa međuplanetarnih letova u Odiseji 2001 (100% vještački sintetisani).

Realnost je moguće i aktivno kreirati, a ne samo prihvatati.

Ljudima je nekad bilo normalno da drže robove, uživaju u gladijatorskim igrama, prinose ljudske žrtve bogovima. Naš pogled na svijet, naša savjest i moral nisu zacementirana datost kao veličina naše čeone kosti ili ušne školjke.

Mi smo ono što napravimo od sebe.
man ray loves me man ray loves me 14:32 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

ako uberem jabuku, osakatila sam drvo. vecina biljaka koje jedemo jeste ubijena - krompir, psenica, kukuruz... ako je to argument onda pilicima mogu da se odsecaju bataci, pod anestezijom naravno :)
nemoguce je ziveti a ne ubiti nista zato sto ne mozemo da se hranimo neorganskom materijom.
ne vidim kakvu stvarnost covek moze da kreira izvan fizike. probaj da napravis od sebe kvantni racunar.
a uporedjivanje mesojeda sa robovlasnicima smatram neumesnim. i tu se vracamo na moju glavnu zamerku - mislim da se ne radi o jedenju mesa, vec o potrebi da se nastupa sa pozicije moralne superiornosti, za koju ne vidim opravdanje.
myredneckself myredneckself 14:33 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Goran Vučković

što niko ne pominje sireve?


docsumann docsumann 14:38 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Nego, Doc se negde zaturio...mozda u potaji jede cvarke? Supu od cvaraka?


Upravo stigoh s posla, a tamo nam je blokiran internet radi radne efektivnosti.

Nego, moram da priznam da sam nekad bio baš "težek" mesožder. Sa 14 godina mogao sam da pojedem kilo krvavo pečenog bifteka kao od šale.
Sve kasnije stavove u vezi sa promjemom u načinu ishrane donosio sam u dugom i temelnom (vrlo uznemirujućem) dijalogu sa samim sobom. Onog trenutka kad sam uspio da sva razmišljanja o tome suštinski pojednostavim i ogolim do kraja, i prihvatim svoj sopstveni osjećaj ispravnosti kao jedino mjerilo stvari, stvari su sjele na svoje mjesto neopisivo lako i skladno, prirodno kao samo disanje. I da, nikad nisam razmišljao o vegetarijanstvu kao o nečemu korisnom za moje zdravlje, a ako ono to i jeste - super.
docsumann docsumann 14:59 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Nego mi se čini da smo baš zastranili u rovovskoj borbi - što niko ne pominje sireve?


sirevi, sirevi, sirevi ... o, da
docsumann docsumann 15:10 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

a uporedjivanje mesojeda sa robovlasnicima smatram neumesnim. i tu se vracamo na moju glavnu zamerku - mislim da se ne radi o jedenju mesa, vec o potrebi da se nastupa sa pozicije moralne superiornosti, za koju ne vidim opravdanje.


Moral je konvencija na koju sami pristajemo. U robovlasničkom društvu držanje robova je bilo sasvim ok. Niko od tadašnjih slobodnih ljudi ne bi djelio tvoje zgražanje povodom toga.
Vjerujem da će u budućnosti (onoj s optimističkim slijedom događaja) vegetarijanstvo biti dominantni način ishrane čovječanstva.

Ja ne doživljavam sebe kao nikakvog moralnog elitistu, samo mislim da sam iskreniji u pogledu slijeđenja sopstvene savjesti. Ja nemam nikakav problem da uberem jabuku, razbijem jaje u tiganj, ali zaista nisam u stanju da uđem sa sjekirom u kokošinjac i obezbjedim sebi obrok.
Ako je tebi to ok, samo naprijed, neka leti perje.
nsarski nsarski 15:16 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Sa 14 godina mogao sam da pojedem kilo krvavo pečenog bifteka kao od šale.

Ti biftek peces?!!!

Ipak, da te oraspolozim, ja sada pravim tunu tatar - pravi se kao tatarski biftek, samo sto mesto govedjeg filea uzmes svezu (jako svezu!) tunjevinu; bilo na Kelenicu juce.(Dobro, i zacini su malcice drugaciji - stavis kapare, recimo). Nista pecenje, nista termicka obrada.
nsarski nsarski 15:18 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

ali zaista nisam u stanju da uđem sa sjekirom u kokošinjac i obezbjedim sebi obrok.

A da li si u stanju da zabacis pored neke vode i upecas sebi veceru?
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:27 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Kazezoze
...biljke, koliko mi je poznato, nemaju takvu stresnu situaciju u dodiru sa smrcu, te samim tim je i biljna hrana koju unosimo u nas organizam zdravija.

Uf, o ovome bi se moglo diskutovati i polemisati.

Koliko znam, ti dosta poznaješ istočnjačke religije. Sigurno ti nije promaklo da neke od njih (recimo, džainizam) polaze od toga da sva živa bića imaju dušu (Every living being has a soul), podrazumevajući tu ljude, životinje (uključiv insekte) i biljke.

Da biljke nemaju dušu, ne bi neki ljudi u zapadnim zemljama pričali sa biljkama, a kažu da britanski princ Čarls to redovno praktikuje (to je radio i dok je Dajana bila živa).

Takvi kažu da se biljka u vrtu, kada joj pridjete, sa nožem ili makazama, da odsečete njen cvet, sva - naježi... A da ne pričam kako se naježi drvo u šumi ili parku kad vidi da mu pridjete sa sekirom...

Džaini su u Indiji poznati po predivnim hramovima i skulpturama, kao što je ova


docsumann docsumann 15:36 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

A da li si u stanju da zabacis pored neke vode i upecas sebi veceru?


Najiskrenije, ne bih se dobro osjećao. Od ribe u ishrani sam upravo i odustao nakon jednog morskog ribolova u koji me vodio moj brat (inače strastveni ribar). Tu mučnu epizodu sa ubijanjem hobotnice sam već negdje prepričavao na blogu.
Inače pošto živim u primorskom gradiću znam puno ribara koji žive od onoga što ulove i poštujem to. Težak posao, gorak hleb. Ne pričam o vlasnicima koča za masovni ulov ribe.
man ray loves me man ray loves me 15:51 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

U robovlasničkom društvu držanje robova je bilo sasvim ok. Niko od tadašnjih slobodnih ljudi ne bi djelio tvoje zgražanje povodom toga.

Ne slazem se. Oduvek je bilo ljudi koji su se bunili protiv toga, robovlasnika koji su oslobadjali robove.
Vjerujem da će u budućnosti (onoj s optimističkim slijedom događaja) vegetarijanstvo biti dominantni način ishrane čovječanstva.

Ja ne. Iz istog razloga iz kog nismo svi komunisti ili hipici. To je nacin zivota koji se dopada jednom ogranicenom broju ljudi.

Ti sve vreme zelis da kazes da ja jedem meso zato sto ne razumem argument za vegetarijance i zato sto svi oko mene jedu meso. Medjutim to nije istina. Ja jedem meso jer ne vidim razloge da ga ne jedem. Postoji pokret paralelan vegetarijancima, neki 'novi primitivci' koji rekonstruisu meni iz praistorije, dakle jedu valjda samo zivo meso?! (gledala sam jednog tipa kod Colberta) bez icega sto je covek dobio poljoprivredom, sto je doslo posle. Njihov argument je da je to najzdravije jer su nasi organi prilagodjeni za to i nisu imali vremena u evolutivnom smislu da se prilagode na poljoprivredne proizvode. Meni je to podjednako glupo kao biti vegetarijanac.

In general - mislim da nam nas organizam saopstava sta mu treba.
freehand freehand 16:52 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Ljudima je nekad bilo normalno da drže robove, uživaju u gladijatorskim igrama, prinose ljudske žrtve bogovima. Naš pogled na svijet, naša savjest i moral nisu zacementirana datost kao veličina naše čeone kosti ili ušne školjke.

Ako si u vidu imao bahanalije i poligamiju, a nisi smeo da kažeš nego si to plasirao kroz vegetarijansku ishranu - apsolutno se slažemo!
Ja sam tvoj apostol!
docsumann docsumann 16:57 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Ne slazem se. Oduvek je bilo ljudi koji su se bunili protiv toga, robovlasnika koji su oslobadjali robove.


Upravo kao što danas postoje i vegetarijanci.

Ja ne. Iz istog razloga iz kog nismo svi komunisti ili hipici. To je nacin zivota koji se dopada jednom ogranicenom broju ljudi.


Ja na to gledam kao na dostizanje određenog civilizacijskog i humanističkog nivoa. Mnoga od ljudskih prava koja su danas neko opšte mjesto u političkoj praksi su prije par vijekova izgledali kao čista utopija,


"I have no doubt that it is a part of the destiny of the human race, in its gradual improvement, to leave off eating animals."
THOREAU

Malo je glupo što se svako malo pozivam na citate nekih umnih ljudi, ali bi bilo interesantno da vidim i neko inspirativno mišljenje u korist karnivorije.

Ja jedem meso jer ne vidim razloge da ga ne jedem.


Ma, ok, ja pokušavam da pokažem da takvi razlozi postoje. Ti ne moraš da ih prihvatiš.

mislim da nam nas organizam saopstava sta mu treba.


mislim da nam savjest saopštava kako trebamo.
man ray loves me man ray loves me 17:10 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Bojim se da je nerazumevanje potpuno. Ti mene vidis kao robovlasnika, a ja tebe kao Jehovinog svedoka na vratima.
docsumann docsumann 17:12 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Bojim se da je nerazumevanje potpuno. Ti mene vidis kao robovlasnika, a ja tebe kao Jehovinog svedoka na vratima.


Ne razumjem
docsumann docsumann 19:34 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Bojim se da je nerazumevanje potpuno. Ti mene vidis kao robovlasnika, a ja tebe kao Jehovinog svedoka na vratima.


Sad ozbiljno, mislim da ja tebe sasvim dobro razumjem. Na racionalnom nivou nemam problema da kapiram (ne i da prihvatim) i mnogo radikalnije stavove i filozofska učenja. Spomenuh već u uvodnom tekstu Le Vajovu satanističku crkvu. Samo da napomenem da je u Americi to skroz legalna institucija sa sjedištem u San Francisku. Evo kako glase njihovih 9 osnovnih načela (u hrvatskom prevodu ):

1. Sotona predstavlja ugađanje sebi umjesto apstinencije!

2. Sotona predstavlja vitalnu egzistenciju umjesto duhovnih laži!

3. Sotona predstavlja neoskvrnutu mudrost umjesto licemjerne samoobmane!

4. Sotona predstavlja dobrotu prema onima koji to zaslužuju umjesto ljubavi portrošene na nezahvalnike!

5. Sotona predstavlja osvetu umjesto okretanja dugog obraza!

6. Sotona predstavlja odgovornost odgovornima umjesto brige za psihičke vampire!

7. Sotona predstavlja čovjeka kao životinju, nekad bolju, često goru od onih koje hodaju na sve četiri koji je zbog svoje "božanske duhovnosti i intelektualne razvijenosti" postao najkrvoločnija od svih!

8. Sotona predstavlja sve takozvane "grijehe" jer svi vode ka fizičkoj, mentalnoj i emocionalnoj gratifikaciji.!

9. Sotona je uvijek bio najbolji prijatelj Crkve, jer ju je održao u poslu sve ove godine!

Boldovo sam namjerno 7. načelo koje se nekako baš odnosi na ono o čemu raspravljamo. Evo, još jednom ponavljam da ja nemam nikakve "zdravorazumske" argumente protiv toga. Mogao bih čak da kažem da ne vidim nikakvog razloga u empatiji prema drugim ljudima za koje nisam intimno vezan. Da me briga za gladne u Africi, pobijene u terorističkim napadima, zaklane u ratovima na teritoriji bivše nam države ...
Ono na šta se ja pozivam je "unutrašnji osjećaj" stvari koji je sasvim ličan i na osnovu kojeg nikako ne mogu insistirati na nekakvom moralnom spočitavanju drugima.
Ono što je nesporno je da je ubijanje životinja nepotrebno za naš opstanak. Da te životinje osjećaju, strahuju, vole. Njihovo meso je ukusno. Izbor je samo naš.
aleksandarz92 aleksandarz92 20:04 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Ono na šta se ja pozivam je "unutrašnji osjećaj" stvari koji je sasvim ličan i na osnovu kojeg nikako ne mogu insistirati na nekakvom moralnom spočitavanju drugima.

Ovo gore se ne slaže sa sledećim:
Ja ne doživljavam sebe kao nikakvog moralnog elitistu, samo mislim da sam iskreniji u pogledu slijeđenja sopstvene savjesti.

Ispada li da smo mi ostali manje iskreni u sleđenju sopstvene savesti?
Ja na to gledam kao na dostizanje određenog civilizacijskog i humanističkog nivoa.

Da li ovo znači da mi ostali (mesoždri) nismo dostigli taj nivo?

Verujem da ne misliš ovako kako sam ja napisao, ali može i tako da se shvati, pa ispadne uvredljivo. Otuda nerazumevanje.
man ray loves me man ray loves me 20:17 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

docsumann docsumann 20:19 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Verujem da ne misliš ovako kako sam ja napisao, ali može i tako da se shvati, pa ispadne uvredljivo


Moram priznati da si u pravu. Nije mi to bila namjera. Pokušaću da pojasnim

Ja ne doživljavam sebe kao nikakvog moralnog elitistu, samo mislim da sam iskreniji u pogledu slijeđenja sopstvene savjesti.


Vjerujem da niko od učesnika na ovom blogu ne bi bio u stanju da učestvuje u klanju svinje ili ovce. Vjerujem da je većini taj čin odvratan sam po sebi.
Ipak mnogi pristaju na to da neko drugi to obavi umjesto njih.

Ja na to gledam kao na dostizanje određenog civilizacijskog i humanističkog nivoa.


Mislio sam na čovječanstvo kao cjelinu. Ako vegetarijanstvo bude prihvaćeno kao opšti princip, to bi svakako svjedočilo o njegovom kulturološko-civilizacijskom pomaku.
pnbb pnbb 20:23 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

zašto onda bolje rastu kad im tepam, pričam i zviždim?

co2
to ti je ko kad kljukas prase...
docsumann docsumann 20:45 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

2:10


Evo što jedan od mojih omiljenih slikara, Mark Ryden, koji inače nije vegetarijanac kaže na tu temu:

"In my own art I am not personally making a statement or judgement about the meat consumption in our culture. I feel more like I am just observing it. Just like T-rex, I myself am a passionate meat-eater. I feel that the consumption of animal flesh is a natural primal instinct just like sex and making paintings. But there is that paradox of knowing how that scrumptious porterhouse made it to my dinner plate. We have lost any kind of reverence for this. It would be interesting if people would have to kill an animal themselves before they earned the right to eat it."



aleksandarz92 aleksandarz92 21:01 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac


Ja ne doživljavam sebe kao nikakvog moralnog elitistu, samo mislim da sam iskreniji u pogledu slijeđenja sopstvene savjesti.

Vjerujem da niko od učesnika na ovom blogu ne bi bio u stanju da učestvuje u klanju svinje ili ovce. Vjerujem da je većini taj čin odvratan sam po sebi.
Ipak mnogi pristaju na to da neko drugi to obavi umjesto njih.

Onda i ja spadam u iskrenije. Učestvovao sam u klanju nekoliko puta. Nije baš najprijatniji čin, ali je na kraju ukusan.

Ako vegetarijanstvo bude prihvaćeno kao opšti princip, to bi svakako svjedočilo o kulturološko-civilizacijskom pomaku.

Opet upadaš u istu zamku. Po ovome ispadne da je vegetarijanstvo na nekom višem nivou tj. da smo mi ostali na nižem.
Milan Novković Milan Novković 21:08 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

nasa cula su toliko prenadrazena svim vrstama podsticaja da sirota i zbunjena ni sama ne znaju za dosta. ali kada ih pustis da se utisaju i dodju na svoje - e da vidis onda cuda :)

Misliš ako zamolim ženu da utiša malo dok mi objašnjava, i da mi objašnjava sa nešto manje reči, videću čuda - tell me something I didn't know
docsumann docsumann 21:54 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Onda i ja spadam u iskrenije. Učestvovao sam u klanju nekoliko puta. Nije baš najprijatniji čin, ali je na kraju ukusan.


Nesporno spadaš.

Ako vegetarijanstvo bude prihvaćeno kao opšti princip, to bi svakako svjedočilo o kulturološko-civilizacijskom pomaku.

Opet upadaš u istu zamku. Po ovome ispadne da je vegetarijanstvo na nekom višem nivou tj. da smo mi ostali na nižem.


Poređenje u smislu viši-niži je neadekvatno. Da li su ljudi koji su se početkom prošlog vjeka zalagali za prava žena bili na višem nivou od konzervativaca. Pravilnije bi bilo reći da su bili društveno "napredniji" po tom pitanju i to sa aspekta savremene političke misli.
Ono što ja doživljavam kao progresivno ne mora i drugima da se čini takvo.
Budućnost je ključ za čitanje današnjice.
Milan Novković Milan Novković 21:56 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Sve kasnije stavove u vezi sa promjemom u načinu ishrane donosio sam u dugom i temelnom (vrlo uznemirujućem) dijalogu sa samim sobom

Znam i ja jednog što priča sa samim sobom i ovaj moj se kladi da ima budalu za sagovornika

Šalim se, mislim da shvatam argumente koliko neko ko nije vegetarijanac može da ih shvati.

Slično tebi - sećanja na svinjokolje mi jesu mučna. Pomerio sam se toliko od detinjstva da danas nemam potrebu ni mrava u kuhinji da ubijem, a u najboljoj hrani mi je meso koje je neko drugi, negde daleko, pre-procesirao.

A kad mi pukne film mogu da zveknem drkadžiju po glavi.

Neka emotivna twilight zona bez neke jasne i svesne hipokrizije koju onda guram u podsvest još dublje pričom kako mi ni najmanje ne smeta što drugi ubijaju mrave po kuhinji. Tolerancija kao alat za fintiranje.

S druge strane, ponekad se setim ćaleta i njegove generacije, oni nisu gubili vreme na ovakve moralne argumente, a smem da se kladim da su zračili sa više empatije na druge ljude oko njih:

- Ili smo mi veštački sabili skalu svesti između neživog sveta i ljudi pa je ubijati životinje skoro kriminalno kao ubijati ljude.

- Ili su je oni veštački rastegli pa je ubijati životinje najnormalnije na svetu, a nepomoći komšiji u nevolji mnogo veća strahota od onog kako mi to danas doživljavamo.

- Ili je, naravno, neka sredina u pitanju i neka dinamika odnosa.

Bio na Fidžiju letos - oni nisu tako davno pojeli poslednjeg čoveka, pa još, da ironija bude veća, hrišćanskog misionara. A neverovatno blagi i prijateljski raspoloženi. Skaču da pomognu i ponude nešto i kad ne moraju. Tako im, bez ikakve sumnje, lepo i ovde u Londonu ne nailazim nešto na puno takvih ljudi, vegetarijanci ili ne.

Dok tamo, osim mnogih Indusa koji su došli mnogo kasnije, nema vegetarijanaca. Ili ih bar ja nisam primetio.

Pričaju o jednom ribaru iz sela kojeg je ajkula jednom rasporila, bukvalno, ali su uspeli da ga zakrpe. I čim je sve zaraslo on se opet vratio moru (ne mora, tamo se sa par sati šetnje posle oseke i po rastinju okolo može preživeti) - on lovi za neki kvalitetniji život i najnormalnija mu je stvar da će nekom drugom prilikom ajkula imati više sreće.

A kad se nekome zalomi loša ribolovačka sezona onda mu ne samo komšije donose ono što fali, nego celo selo.
tripraseta92 tripraseta92 22:10 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac


Ljudi nisu vegeterijanci zato što su lenji i samoživi.
Vegeterijanska ishrana se ne svodi na banane i travu i sl. Ja jedem sve vrste sarmi, i sva tradicionalna jela , naravno bez mesa, mleka i jaja.
Mleko se dobija tako što se tele odmah zakolje.

Prijatno!


nsarski nsarski 22:12 01.10.2010

Re: zasto nisam vegetarijanac

Pomerio sam se toliko od detinjstva da danas nemam potrebu ni mrava u kuhinji da ubijem

Nosim zvoncici na opanci, mrava da ne zgazim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana