Društvo| Politika

I know where I will be on October 10th

Predrag Azdejković RSS / 04.10.2010. u 13:00

11786.gifCould the organizers of Belgrade's gay parade be somehow related to Sisyphus? They have been trying to organize the parade since 2001, but its stone rolls downhill every time. The organizers, like Sisyphus, cannot give up so they return to the bottom of the hill and start rolling the stone back to the top, hoping to succeed every time. Unlike Sisyphus, who was punished by gods to roll it uphill, the gay parade's organizers chose the punishment willingly, and, believe me, organizing a gay parade in Serbia is a punishment indeed. Additionally, we can discuss whether the organizers could be also related to Leopold von Sacher-Masoch, but that's a completely different topic.

This year's gay parade is scheduled for October 10th, 2010, at 10 a.m. (10 minutes, 10 seconds and 10 milliseconds?!). The weather forecast calls for a sunny day, if weather forecasters are to be trusted. Much more reliable sources, e.g. astrologists, state that the date is not fitting for the parade since all of the planets will be in the constellation of Scorpio, a symbol of destruction and aggression, but the conjunction of Venus and Mars is offering everyone a possibility to improve their lives, while Jupiter in conjunction signifies a beginning of a much happier period. But, let's leave the experts for planets aside. What is really different from last year's events, when the parade was cancelled due to security issues and how certain are we that it will take place this year and that its participants will walk off with their heads intact?

Last year's cancellation resulted in the international community's pressure on Serbian state authorities to take the gay parade's organization more seriously, while gay organizations were criticized for all of the scandals which shook the activist scene. It was proven, for an umpteenth time, that the pressure method works best in Serbia. This method resulted in a much more serious and professional approach to the parade's preparation and security issues around it.

In the beginning, the Gay-straight Alliance toured nationally and met with all of relevant political parties, which all supported the parade (Democratic Party of Serbia, New Serbia and Unified Serbia refused to meet, while Serbian Radical Party was against it). If we consider particular politicians' statements or neglect of the issue during the debate regarding the Anti-discrimination Law or during last parade's organizational phase, this change is quite shocking. The change is not so shocking, as is the record-breaking short time it took to happen. I don't know if a spell has been cast on them, if they have been hypnotized, or if they have been drinking a wonderful combination of teas... Whatever it is, keep on trucking! Certainly, the main event was the meeting of Serbian president Boris Tadić with gay activists, which surprised both domestic and international public.

Although it doesn't look like an extremely important event at first sight, it managed to significantly change how many institutions and people relate to the GLBT issue. It's often asked what the president said or whether he supported gay parade and how he did it in conversations between activists and foreign diplomats. Even the Serbian Orthodox Church decided not to declare itself regarding the parade since the president supported it. The Ministry of Internal Affairs gathered enough strength to guarantee participants' safety in the city center. True, it's not Knez Mihailo's street, but it is still the center and far away from the infamous Confluence. Five thousand policemen will be present on Belgrade streets that day, ensuring that the Pride parade gets into a book of records as the most protected gathering in the capital's modern history.
What hasn't changed is that all sorts of nationalists, rightists, Nazis, football hooligans and other strong sons of Serbia are preparing to obstruct the parade. They are creating Facebook groups whose memberships number tens of thousands, threatening to murder unsanctioned, which seems to go unpunished in Serbia. Police is, like last year, slow and inefficient. Even Facebook is quicker than police, erasing groups which promote violence every now and then. Belgrade was covered with anti-gay graffiti last year. These "ornaments" hung on facades for months while no one was held accountable. The situation is different this time since graffiti are not that many, and the Vrbas police already charged a person for writing graffiti which were against the parade. I only hope that police is not wanting to waste any energy on virtual threats and is saving it for October 10th.

Unfortunately, most of people in Serbia still have no idea about the parade's goal or its purpose. The problem is that even the organizers themselves are not focused on providing an answer to that question. Instead of doing that, we heard that the parade is extremely important for the city image and how it would send a picture of Belgrade as a tolerant and progressive city. Millions of tourists will rush to our capital and will choose our parade, instead of ones in Berlin, London, Paris. Also, we could hear that the parade is very important with regard to Serbian EU integration, what is also questionable and shifts focus from GLBT rights to something completely unrelated. A very short paragraph, taken from the www.parada.rs website, states that the parade serves to "increase visibility and poses a demand for respect of rights of persons of other sexual orientation and shows communal openness to accept differences and indicates the level of a society's democracy". You can find this sentence in your dictionary next to "meaningless phrase" as its explanation.

All of the previous contributes to the problem that the gay parade in Serbia is least gay, and much more state, police, pro-European, tourist, or any other parade, symbol of Europe, Westernhood, Second Serbia... Most of its participants will be non-gays who showed up in order to support gay population, or to defend pro-European politics or who are unnerved by the ones who are against it. Of course, as the date is nearing and as it is becoming more certain that it will take place, reasons for having to take the medicine to old nanny on that day are becoming stronger. I know where I will be on October 10th, 2010, at 10 a.m. As much as I don't like it, as much as I criticize it, my place is in it and all I have left is to invite you to walk together.

Published in « Vreme » weekly, Nr. 1030, Sept. 29, 2010

Atačmenti



Komentari (144)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

wukadin wukadin 13:42 04.10.2010

Brojevi, brojevi

Prvi! Neki se hvale time...
Ovo je četvrti blog samo na prvoj stranici blogova na ovu temu. Bilo nekoliko i na prošloj, ako treba ću pogledam. Drugi (barem) blog ovog autora na temu ove parade, no dobro, mora od nečeg da se zaradi za leba... Hm... da li onda i Miletića da opravdam?
Inače ima pet blogova na temu famoznog 5. oktobra, blogoautor bi mogao i tu da da svoj doprinos, kaže da je razočaran...
Ergo 5. vs 10. oktobar - 5:4.
Na prvoj stranici ima 20 blogova.
Podaci dobijeni samo na osnovu naslova, ne ulazeći u to gde sve ove dve teme "provejavaju".
topcat topcat 14:18 04.10.2010

Well...

Unfortunately, most of people in Serbia still have no idea about the parade's goal or its purpose.


So...what is the famous goal of the parade and what is the purpose?

Kruži priča da je cilj naviknuti ljude na gejeve, da bi sutra na osnovu "prava manjine" (status koji ste dobili na osnovu seksualne preferencije!) mogli napadati zakone i pomoći u krojenju politike uništenja patrijarhalnog sustava, odnosno obitelji kao nukleusa društva?
Što od ovog nije točno?

Što više detalja prostirete iz privatnog i aktivističkog života, jasnije je da nemate koncept ni ideju o tome šta u stvari jeste, a kamo li šta bi trebali raditi.

Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.
Možete još 20 tekstova objaviti, ali to su činjenice.

Osim toga, mnogima određena osjetila nisu do te mjere otupila, pa još uvijek smatraju da dijete zaslužuje i majku i oca (ako je moguće), a dva našminkana muškarca, ogrnuta u šarene zastave ne zovu obitelj nego samo - pederi.
Kod mnogih taj prizor, osim toga, izaziva podsmijeh, koji vi pokušavate zakonom zabraniti i kazniti "homofoba" (homofobija = strah od ljudi?)

Što više budete maltretirali i nasilno se nametali, imat ćete sve više protivnika.
Pokušaj da objasnite svoje probleme pada u vodu, jer kako se klupko odmotava postaje jasno da realnih problema - nemate.
Nasilje koje se spominje je, nažalost, postalo svakodnevnica, pošto nove generacije nemaju usađen osjećaj za pravdu, moral, kao ni ideju o poštivanju drugoga. Drugim riječima - djecu se ne odgaja.

Rekoh kod Miletića:
na prvoj paradi u Zagrebu 2002. nije bilo kordona policije.
Kordon se pojavio na drugoj, da bi zadnja bila popraćena istovremenom antiparadom i manjim ekscesima.
Zapitajte se zašto je tako.

(I zašto 10 godina nakon važnog događaja za vašu zemlju vi nemate o čemu nego i dalje samo o svojim guzicama?)
Dawngreeter Dawngreeter 14:22 04.10.2010

Re: Well...

topcat
Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.


Vr' maco, shvati vec jednom da ljudi smatraju tvoje komentare na ove tekstove neprirodnim i da im se od njih gadi.
wukadin wukadin 14:24 04.10.2010

Re: Well...

So...what is the famous goal of the parade and what is the purpose?


Kako šta?
Pa da se prošetaju, da se druže...
A šetnja prija zdravlju, kako reče krajem 1996. izvesni Dejan Erića sa Radio Beograda.
Mada čujem da neće svi biti obučeni kako bi hteli, šetnja je veoma kratka i u prisustvu policije. Nešto kao šetnja u zatvorskom krugu.
wukadin wukadin 14:25 04.10.2010

Re: Well...

Dawngreeter
topcat
Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.


Vr' maco, shvati vec jednom da ljudi smatraju tvoje komentare na ove tekstove neprirodnim i da im se od njih gadi.


Pričaj u svoje ime, meni je maca pravo cool
Dawngreeter Dawngreeter 14:26 04.10.2010

Re: Well...

Pa vi onda komentarisite izmedju cetri zida, niko vam to ne brani.
Goran Vučković Goran Vučković 14:26 04.10.2010

Re: Well...

Pričaj u svoje ime, meni je maca pravo cool

Ovo je početak jednog lepog prijateljstva
topcat topcat 14:31 04.10.2010

Re: Well...

Dawngreeter

Vr' maco, shvati vec jednom da ljudi smatraju tvoje komentare na ove tekstove neprirodnim i da im se od njih gadi.


To je njihovo pravo i ja ne tražim na osnovu toga zaštitu, status ugrožene manjine, niti očekujem da će zakon proganjati neistomišljenike, a, koliko se sjećam, nisam objavila ni jedan tekst vezan za problematiku. Zato s nestrpljenjem očekujem tvoj elaborat (i pucanj u nogu) o vezi između satanskih religija i pedera. Hint neka bude zarotirani pentagram, simbol Zagrebačke parade.
topcat topcat 14:32 04.10.2010

Re: Well...

Dawngreeter
Pa vi onda komentarisite izmedju cetri zida, niko vam to ne brani.


Sorry, ovo je blog.
Bili Piton Bili Piton 14:38 04.10.2010

Re: Well...

Goran Vučković
Pričaj u svoje ime, meni je maca pravo cool

Ovo je početak jednog lepog prijateljstva


Još prošle godine im rekoh da su stvoreni jedno za drugo (i predložio da na dan prajda odu na pecanje). Ali očito im neki djavo ne da mira....mržnja je zanimljiva stvar, i na lakat će da propišti
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 14:38 04.10.2010

Re: Well...

Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.


Meni je interesantno da ti muškarci uopšte imaju potrebu da misle o seksu između 2 muškarca... Ja na primer o lezbejskom seksu uopšte ne razmišljam niti pomišljam (strejt seks me pali)...

I zašto 10 godina nakon važnog događaja za vašu zemlju vi nemate o čemu nego i dalje samo o svojim guzicama?


posle 10 godina taj događaj je postao nevažan i ni malo ga više ne smatram svojim...
Dawngreeter Dawngreeter 14:39 04.10.2010

Re: Well...

Vr' Maco, prestani da izazivas bes okoline koja misli da su tvoji komentari gadni. Molim moderaciju da uzme u obzir gadnost Vr' Macinih komentara i odstrani ih. Vecina ih ne zeli ovde u javnosti, neka komentarise kod kuce gde je niko ne vidi.
ja_zzy ja_zzy 14:41 04.10.2010

Re: Well...

topcat

Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.


A meni je prilicno degutantno kada vidim bilo koje dve osobe (cak i muskarca i zenu) kako "make out" u autobusu, na ulici... Nego, da li vi ili bilo ko stvarno zamisljate kako "to" neko radi? Vasi prijatelji, rodjaci...? Ja, na primer, ne... Sto biste onda zamisljali bilo koga?
wukadin wukadin 14:42 04.10.2010

Re: Well...

Dawngreeter
Pa vi onda komentarisite izmedju cetri zida, niko vam to ne brani.


Pozivam se na prvi amandman!*
Sloboda zbora & dogovora.
Kao što Azdejković ima pravo da kritikuje okupljanje recimo Dveri Srpskih, tako mogu i ja ovo njegovo. Da kažem kako su se bezveze okupili. Pri tome ih ne sprečavajući, niti pozivanje na sprečavanje. Radi mene nek se odšetaju svoj zatvorski krug.
To što bi neko drugi možda da ih silom spreči ne otima meni pravo da kažem kako je takvo okupljanje jalovo kao i seks koji upražnjavaju. To je posao policije, a ne moj...
A sada što baš hoće da se prošetaju Nj.K.V. poreski obveznik (ah, kad Crkva koristi sredstva kako vam samo smeta) će morati da plati vikend za 16.000 policajaca, a nema ni Džordža... Nema veza, neki Radojica i Milojica će prvi put da vide Beograd, po službenoj dužnosti.

*Nego oni s pokreta Čajanki rekoše da će se sledeći put pozvati na drugi amandman... Ako treba

Goran Vučković
Pričaj u svoje ime, meni je maca pravo cool

Ovo je početak jednog lepog prijateljstva


Pisao sam ja u Ameriku, ali su Vilotići prekunili vezu
topcat topcat 14:46 04.10.2010

Re: Well...

mržnja je zanimljiva stvar

Ako bi bio ljubazan da mi konkretno citiraš tu moju "mržnju", pa da poradim na sebi kao osobi...

Hvala.

Keti vas pozdravlja i odlazi u dan.


P.S.
Vučko, daj napravi seminar za djecu. Čisto mi žao, toliko se trudiš, a onda sve popišaju jednim komentarom.
Dawngreeter Dawngreeter 14:46 04.10.2010

Re: Well...

NAdam se da si svestan da mi svi moramo da trpimo vise reklama na B92 sajtu da bi oni moigli da placaju vise moderatora koji ce da izlaze na kraj sa cinjenicom da su tvoji komentari jalovi i gadni vecini ljudi. Ja ne zelim da gledam te dodatne reklame i za to si ti kriv. Necu podrzati nikoga ko ce da ti upadne na gajbu i ukrade ti kompjuter da bi prestao sa komentarisanjem ali svakako razumem zasto bi to uradio jer nas sve nerviras.
Goran Vučković Goran Vučković 14:48 04.10.2010

Re: Well...


Vučko, daj napravi seminar za djecu. Čisto mi žao, toliko se trudiš, a onda sve popišaju jednim komentarom.

Seminar? Decu?
mikimedic mikimedic 14:50 04.10.2010

Re: Well...

Vr' maco, shvati vec jednom da ljudi smatraju tvoje komentare na ove tekstove neprirodnim i da im se od njih gadi.


sto, ja mislim da su skroz ok?

mikimedic mikimedic 14:51 04.10.2010

Re: Well...

Re: Well...
Pa vi onda komentarisite izmedju cetri zida, niko vam to ne brani.


pa nek se i blogovi objavljuju medju cetri zida, niko ni to ne brani...
Dawngreeter Dawngreeter 14:55 04.10.2010

Re: Well...

Apsolutno. Zato i kazem. Nek ljudi koji su strejt budu strejt izmedju cetri zida. I nek ljudi koji bi da radjaju decu (ili jos gore, vec su rodili decu) to rade izmedju cetri zida.
mikimedic mikimedic 14:57 04.10.2010

Re: Well...

Vr' Maco, prestani da izazivas bes okoline koja misli da su tvoji komentari gadni. Molim moderaciju da uzme u obzir gadnost Vr' Macinih komentara i odstrani ih. Vecina ih ne zeli ovde u javnosti, neka komentarise kod kuce gde je niko ne vidi.


sto, ja bas mislim kao i wukadin da su zanimljivi?

na koju vecinu mislis -- ovu na blogu ili na nivou srbije?
Bili Piton Bili Piton 14:58 04.10.2010

Re: Well...

topcat
mržnja je zanimljiva stvar

Ako bi bio ljubazan da mi konkretno citiraš tu moju "mržnju", pa da poradim na sebi kao osobi...


Vidiš, ja ne pohranjujem tvoje postove u arhivu kao ti moje, s namerom da ih izvučem u odsudnom trenutku. Osim toga iskreno ne bih znao odakle da počnem.

Prijatan dan želim - a evo ti i jedna pesmica za walking in rhythm. Interesting lyrics (lako ih možeš naći na netu, da ne kopiram sada)



Goran Vučković Goran Vučković 15:01 04.10.2010

Re: Well...



sto, ja bas mislim kao i wukadin da su zanimljivi?

na koju vecinu mislis -- ovu na blogu ili na nivou srbije?

Ja mislim da su vredni ozbiljnog odgovora, a ne sabotaže - ali kad smo već udarili u trol, ko bi odoleo
mikimedic mikimedic 15:02 04.10.2010

Re: Well...

da su tvoji komentari jalovi i gadni vecini ljudi.

stvarno te pitam -- vecini na blogu ili vecini u srbiji?

jer nas sve nerviras.

ko su to svi?
Dawngreeter Dawngreeter 15:07 04.10.2010

Re: Well...

Vecina je vecina, Miki.
mikimedic mikimedic 15:09 04.10.2010

Re: Well...

Vecina je vecina, Miki.


pa ako vecina ne misli kao topcat...

... cemu onda parada?

Dawngreeter Dawngreeter 15:15 04.10.2010

Re: Well...

Cini mi se da ti je negde promakao vesto skriveni (otprilike kao slon u staklarskoj radnji) pokusaj ilustracije vr' macinog trtljanja najimbecilnijom mogucom paralelom.

Stvarno bih pomislio da je dovoljno imbecilno pa da se ne mora crtati kako je u pitanju paralela koja identicnu argumentaciju pokazuje kao ocigledno apsurdnu, al' eto. Budi ponosan na sebe, Miki. Samo nemoj da pravis paradu ljudi kojima se mora crtati. Vecina to ne zeli da gleda.
angie01 angie01 15:25 04.10.2010

Re: Well...

Cini mi se da


dosh'o greeter, pa ne moram ja-samo potpisujem!

topket, k'o da te je neko , nedajboze, zlostavljao kad si bila mala-toliko drakonske mrznje iz proshlosti, prema svemu shto ne lichi na pecinu,da je prosto neprirodno!

shto se bre ne vratish iz civilizacije, kad ti toliko smeta!
mikimedic mikimedic 15:41 04.10.2010

Re: Well...

Cini mi se da ti je negde promakao vesto skriveni (otprilike kao slon u staklarskoj radnji) pokusaj ilustracije vr' macinog trtljanja najimbecilnijom mogucom paralelom.


naravno da nije, zato sam pokusao da pariram.

ok, bottom line da se i ti i ja i wukadin slazemo sa macinim stavovima.
nego, kako ces to pedjici da objasnis (mislim wukadina i mene ce da razume)?
Dawngreeter Dawngreeter 15:47 04.10.2010

Re: Well...

Ne ide ti taj pokusaj docekivanja na noge od ruke, a? Aj' evo ti jos jedan pokusaj dzaba, pravicemo se da se nista nije desilo.
docsumann docsumann 15:51 04.10.2010

Re: Well...

Zato s nestrpljenjem očekujem tvoj elaborat (i pucanj u nogu) o vezi između satanskih religija i pedera.


Da li i satanisti imaju pravo na javno izražavanje svojih stavova? Paradu? Regulisan pravni status? Institucionalizovanje?
mikimedic mikimedic 15:54 04.10.2010

Re: Well...

Ne ide ti taj pokusaj docekivanja na noge od ruke, a? Aj' evo ti jos jedan pokusaj dzaba, pravicemo se da se nista nije desilo.


decko, odrasti.
Dawngreeter Dawngreeter 15:59 04.10.2010

Re: Well...

I tako smo dosli do destilovane esencije mudrosti vr' macinog tabora. Bravo.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:31 04.10.2010

Re: Well...

topcat
Unfortunately, most of people in Serbia still have no idea about the parade's goal or its purpose.


So...what is the famous goal of the parade and what is the purpose?


Pa, vecina ljudi u bivsim drzavama, bivse nam domovine veruju TV -u. Sad, kako ko i kojoj TV stanici.



Kruži priča da je cilj naviknuti ljude ne gejeve, da bi sutra na osnovu "prava manjine" (status koji ste dobili na osnovu seksualne preferencije!) mogli napadati zakone i pomoći u krojenju politike uništenja patrijarhalnog sustava, odnosno obitelji kao nukleusa društva?
Što od ovog nije točno?


Boga mi,, ja verujem u matrijarhate. Podigle su me zene.



Što više detalja prostirete iz privatnog i aktivističkog života, jasnije je da nemate koncept ni ideju o tome šta u stvari jeste, a kamo li šta bi trebali raditi.


Ne treba mnogo raditi, dovoljno je stati uz svoje prijtelje i njihovu decu.

Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.
Možete još 20 tekstova objaviti, ali to su činjenice.



Meni poprilican broj muskaraca deluje nenormalno iako su ponosni heteroseksualci.




Osim toga, mnogima određena osjetila nisu do te mjere otupila, pa još uvijek smatraju da dijete zaslužuje i majku i oca (ako je moguće), a dva našminkana muškarca, ogrnuta u šarene zastave ne zovu obitelj nego samo - pederi.
Kod mnogih taj prizor, osim toga, izaziva podsmijeh, koji vi pokušavate zakonom zabraniti i kazniti "homofoba" (homofobija = strah od ljudi?)



Kad god pomislim na oca porodice, setim se jednog mog komsije koji je istrcavao na ulici sa mrezicom na procelavoj glavi i u gacama. A, jel ima jos uvek onih zaludjenika sto nedeljom popravlaju sklopocije ispred zgrada dok im pola dupeta viri iz zarozanih pantalona?


Što više budete maltretirali i nasilno se nametali, imat ćete sve više protivnika.


Kako vidim, jedini mucitelji su u politici (sirom zemaljske kugle) i bas im dobro ide, mislim profesionalno.



Nasilje koje se spominje je, nažalost, postalo svakodnevnica, pošto nove generacije nemaju usađen osjećaj za pravdu, moral, kao ni ideju o poštivanju drugoga. Drugim riječima - djecu se ne odgaja.


Ovo potpisujem!

Rekoh kod Miletića:
na prvoj paradi u Zagrebu 2002. nije bilo kordona policije.
Kordon se pojavio na drugoj, da bi zadnja bila popraćena istovremenom antiparadom i manjim ekscesima.
Zapitajte se zašto je tako.

?

(I zašto 10 godina nakon važnog događaja za vašu zemlju vi nemate o čemu nego i dalje samo o svojim guzicama?)



wukadin wukadin 19:34 04.10.2010

Re: Well...

Dawngreeter
NAdam se da si svestan da mi svi moramo da trpimo vise reklama na B92 sajtu da bi oni moigli da placaju vise moderatora koji ce da izlaze na kraj sa cinjenicom da su tvoji komentari jalovi i gadni vecini ljudi. Ja ne zelim da gledam te dodatne reklame i za to si ti kriv. Necu podrzati nikoga ko ce da ti upadne na gajbu i ukrade ti kompjuter da bi prestao sa komentarisanjem ali svakako razumem zasto bi to uradio jer nas sve nerviras.


Mazeltov! Bravisimo!
Zapljeskah rucicama na ovaj komentar
Pa ja nekome stvarno smetam

Dawngreeter, ljudi smo, mozemo se dogovoriti.
Dacu ti savet.
Ako ti toliko smetam, a sad kad vec nazirem tvoje zivotne stavove... Nemoj mi protivureciti. Mozda mi bude dosadno pa odem. A mozda i ne. Ili jos bolje, slozi se samnom. Ali da izgleda stvarno, a ne kao ironija ili da mi se slihtas. Onda se mozda stvarno zabrinem za sebe, pokrijem usima i cutim
Ovako, samo cinis da ostanem sto duze.
Prizeljkivanje prisile me nece oterati, a posebno ne pozivi na nesto van interneta. Vec su mi objavljivali adrese (nije slovna greska nego mnozina), brojeve telefona i slicno. Koji? Oni mnogo liberalni kojima je sloboda govora svetinja (njihovi Amerikanci cak ginu u Iraku zbog slobode govora, bilo na FoX News, no nije to sad tema).
Eto tako, hricanski sam ti pomogao (savetom) kako da me se resis. A kako ti, kao i svaki dobri kolektivista, pricas u mnozini... pa sta ga znam. Mozda sam pomogao i drugima
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:35 04.10.2010

Re: Well...

Shvatite napokon i vi da većina, iako podržava vaše pravo na izbor partnera, i dalje vaše aktivnosti smatra neprirodnim, da ne govorimo da se popriličnom broju muškaraca pomisao na seks između 2 muškarca gadi.
Možete još 20 tekstova objaviti, ali to su činjenice.


priličnom broju žena (ili svim ženama) se gadi sex sa prljavim, pijanim, neobrijanim muškarcima.
što su takođe činjenice.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:41 04.10.2010

Re: Well...

I nek ljudi koji bi da radjaju decu (ili jos gore, vec su rodili decu) to rade izmedju cetri zida.

nemoj da ih je neko izveo na taš:)))
ninasimone ninasimone 03:51 05.10.2010

Re: Well...

docsumann
Zato s nestrpljenjem očekujem tvoj elaborat (i pucanj u nogu) o vezi između satanskih religija i pedera.


Da li i satanisti imaju pravo na javno izražavanje svojih stavova? Paradu? Regulisan pravni status? Institucionalizovanje?

Ma budale, ti pederi, svrstali se pod pentagram umesto pod krst! Tu bi na miru mogli da nose haljine sa sljokicama, a decu ne samo da odgajaju nego i da karaju, sve braneci patrijarhalnu obitelj. Ne znam samo ko bi tu sebi u nogu pucao elaboriranjem.
docsumann docsumann 05:05 05.10.2010

Re: Well...

Da li i satanisti imaju pravo na javno izražavanje svojih stavova? Paradu? Regulisan pravni status? Institucionalizovanje?


Ja pitao baš zbog samih satainsta, nisam uopšte mislio na gejeve.

Interesuje me koliko je tek ova sredina spremna da prihvati ljude koji imaju potpuno drugčije religijsko (antireligijslu) gledište od većinski zastupljenih vjeronauka.
Dawngreeter Dawngreeter 08:20 05.10.2010

Re: Well...

Satanisti su 'riscani.
alselone alselone 12:07 05.10.2010

Re: Well...

angie01

topket, k'o da te je neko , nedajboze, zlostavljao kad si bila mala-toliko drakonske mrznje iz proshlosti, prema svemu shto ne lichi na pecinu,da je prosto neprirodno!


Spiridon Spiridon 13:23 05.10.2010

Re: Well...

Vr' maco, shvati vec jednom da ljudi smatraju tvoje komentare na ove tekstove neprirodnim i da im se od njih gadi.


Meni se uglavnom ne gadi od njenih komentara ali moram priznati da mi je nekada pomalo neprijatno. Slicno kao kada gledas neku neprijatnu situaciju na TV-u pa prosto osecas blam, mada nemas nikakve veze sa doticnim/om.


docsumann docsumann 15:21 05.10.2010

Re: Well...

Satanisti su 'riscani.


Pa, ako su strejteri gej, onda ok
Dawngreeter Dawngreeter 15:33 05.10.2010

Re: Well...

Nije u pitanju takmicenje ko za koga navija. 'Riscani veruju u postojanje Satane. Po definiciji, Satana fan club je 'riscanski. Isto kao sto su ljudi koji navijaju za Darth Vader-a takodje predstavljaju Star Wars fanove kao i Luke Skywalker fan club.

Nas koji nismo deluzivni najcesce bas i ne zanima za koje zamisljene drugove 'riscani navijaju.
topcat topcat 15:52 05.10.2010

Re: Well...

Cini mi se da ti je negde promakao vesto skriveni (otprilike kao slon u staklarskoj radnji) pokusaj ilustracije vr' macinog trtljanja najimbecilnijom mogucom paralelom.


Excuse me, paralelu nisam povukla ja nego upravo ti glavom i bradom, svojim lanjskim blogom o vješticama i poganskim kultovima koje si povezao s paradom.
Situaciju je, kako sam i tamo navela - spasio Vučko, te si naknadno promijenio naslov.

(ne, nemam arhivu, samo nešto malo memorije)

Prije nego odem dalje, da vam ne ogadim & da Spiri ne bude neprijatno, dopustite da prvenstveno domaćinu, a potom i ostalima zahvalim na veličanstvenim i argumentiranim odgovorima (vrati se u pećinu, odi iz civilizacije, piši u 4 zida, itd...) na eksplicitna pitanja koja su postavljena.
master.dragi master.dragi 16:02 05.10.2010

Re: Well...

Excuse me, paralelu nisam povukla ja nego upravo ti glavom i bradom, svojim lanjskim blogom o vješticama i poganskim kultovima koje si povezao s paradom.
Situaciju je, kako sam i tamo navela - spasio Vučko, te si naknadno promijenio naslov.


a ja mislio da su promoteri parade neki obrazovani i savremeni ljudi, a ne tamo neki kult veštice...
docsumann docsumann 16:22 05.10.2010

Re: Well...

Nije u pitanju takmicenje ko za koga navija. 'Riscani veruju u postojanje Satane. Po definiciji, Satana fan club je 'riscanski. Isto kao sto su ljudi koji navijaju za Darth Vader-a takodje predstavljaju Star Wars fanove kao i Luke Skywalker fan club.

Nas koji nismo deluzivni najcesce bas i ne zanima za koje zamisljene drugove 'riscani navijaju.


Slažem se, ali ima satanista koji ne vjeruju u boga, koji su u stvari ateisti sa spiritualnom ikonografijom.

alexlambros alexlambros 16:39 05.10.2010

Re: Well...

topket, k'o da te je neko , nedajboze, zlostavljao kad si bila mala-toliko drakonske mrznje iz proshlosti, prema svemu shto ne lichi na pecinu,da je prosto neprirodno!


isla u jezuitsko obdaniste, potpisujem ... jedino to makes sense ... pun sam ateisticke blagosti i simpatija ... do izvesnih granica (trajnog bana)
alexlambros alexlambros 16:42 05.10.2010

Re: Well...

o vezi između satanskih religija i pedera


gay sex je hot as hell ... to je veza
alexlambros alexlambros 16:47 05.10.2010

Re: Well...

Hint neka bude zarotirani pentagram, simbol Zagrebačke parade


pentagram nekad bese simbol Venere, zbog cudnog kretanja ove planete po nebu, smatrali su je simbolom harmonije i nebeske lepote ... a onda dodjose hriscani i sjebase sve sto ima veze sa zivotom i lepotom i dadose svoja nova bolesna znacenja i tumacenja u pokusaju da zatru erotiku u javnom zivotu i premeste je u mracne manastirske celije, sa sibanjem po ledjima, klecanjem na kukuruzu, kostreti i guzenjem napustenih sirocica ...
alexlambros alexlambros 16:57 05.10.2010

Re: Well...

Kod mnogih taj prizor, osim toga, izaziva podsmijeh


kod mnogih prizor jezuitski odgojene zene s prebivalistem u NY s ovakvim mentalnim sklopom izaziva sazaljenje

ja sam duboko verovao da su likovi poput majke Sissy Spacek iz filma "Carrie" fikcija
vishnja92 vishnja92 17:28 05.10.2010

Re: Well...

a onda dodjose hriscani i sjebase sve sto ima veze sa zivotom i lepotom

jednom i ja da se slozim s tobom - ali to nisu uradili prvoverujuci, nego bolesna dogma koja je usledila posle, groznicava i tupa kao i sve dogme.

amen
docsumann docsumann 17:31 05.10.2010

Re: Well...

pentagram nekad bese simbol Venere, zbog cudnog kretanja ove planete po nebu, smatrali su je simbolom harmonije i nebeske lepote ... a onda dodjose hriscani i sjebase sve sto ima veze sa zivotom i lepotom i dadose svoja nova bolesna znacenja i tumacenja u pokusaju da zatru erotiku u javnom zivotu i premeste je u mracne manastirske celije, sa sibanjem po ledjima, klecanjem na kukuruzu, kostreti i guzenjem napustenih sirocica ...


tvoja opsjednutost hrišćanstvom poprima elemente nadnaravnog

pentagram

satanistički pentagram

filantrop filantrop 17:40 05.10.2010

Re: Well...

Topcat:
Prije nego odem dalje, da vam ne ogadim & da Spiri ne bude neprijatno, dopustite da prvenstveno domaćinu, a potom i ostalima zahvalim na veličanstvenim i argumentiranim odgovorima (vrati se u pećinu, odi iz civilizacije, piši u 4 zida, itd...) na eksplicitna pitanja koja su postavljena.



hah hhha aa
rece neko kome je argument guzica:
Topcat:
I zašto 10 godina nakon važnog događaja za vašu zemlju vi nemate o čemu nego i dalje samo o svojim guzicama?)

angie01 angie01 17:43 05.10.2010

Re: Well...

docsumann


Geometrija pentagrama i njegove metafizičke asocijacije su istraživane od strane Pitagorejaca (posle Pitagore 586-506 g.p.n.e) koji ga je smatrao za amblem perfekcije,savršenstva.Zajedno sa drugim otkrivenim znanjem geometrijskih figura i proporcija, prešao je u post-Helensku umetnost gde se zlatna proporcija može videti u dizajnu nekih hramova.


Rani Hrišćani su atributirali pentagram sa 5 rana Hrista,od tada pa do srednjovekovnih vremena,bio je manje značajan Hrišćanski simbol.Pre vremena Inkvizicije,nije bilo zlih povezanosti sa pentagramom.Pre je njegov oblik podrazumevao Istinu,religiozni misticizam i rad i delo Stvaraoca.Car Konstantin I koji nakon što je dobio pomoć Hrišćanske crkve u svojem vojnom i religioznom preuzimanju Rimskog carstva 312 god,je koristio pentagram zajedno sa Či-ro simbolom (simboličan oblik krsta) u svom pečatu i privesku.

Ipak,krst (simbol patnje) je radije nego pentagram (simbol Istine) bio korišćen od strane crkve koja je naknadno došla do moći i čija manifestacija sudbine je bila da Uzurpira vrhovnu moć Rimskog carstva.
alexlambros alexlambros 17:51 05.10.2010

Re: Well...

tvoja opsjednutost hrišćanstvom poprima elemente nadnaravnog


fenomenima ljudske psihologije, istorije i kulture zapravo

raspravu s verujucima smatram bespredmetnom ... if you could reason with religious people there would not be religious people ... anyhow, u svojoj potpunoj neobavestenosti i zaslepljenosti dogmom i nedotupavnim mitoloskim pricicama (mislim na verujuce), duboko verujete da je svet poceo sa hriscanstvom ... nije.
ko sto rekoh, simbol pentagrama stariji je od hriscanstva i imao je potpuno drugacije znacenje ... hriscani su ga povezali sa djavolom, da bi ocrnili sve sto ima veze s lepotom i erotikom (a sto simbolicno predstavlja Venera) ...
atribut boga Posejdona - trozubac (kod Rimljana Neptun), u hriscanstvu je postao atribut djavola itd, itd ... primera je mnogo ...

svaki put kad je zapadna civilizacija htela da krene napred (renesansa, prosvetiteljstvo ...) morala je da odgurne hriscanstvo, onoliko koliko je to u datim istorijskim okolnostima bilo moguce, i vrati se grcko-rimskoj antici ...

danas znamo da je svetlost zvezde Severnjace koju mi vidimo stara 680 godina i da nije nemoguce da je zvezda u medjuvremenu nestala ... a vi i dalje insistirate na zbirci sizofrenih i izmisljenih (mahom plagiranih) pricica i drzite da trebaju biti referentne za zivot coveka 21. veka ...

I rest my case


docsumann docsumann 18:00 05.10.2010

Re: Well...

angie01



The first known uses of the pentagram are found in Mesopotamian writings dating to about 3000 BC. The Sumerian pentagrams served as pictograms for the word "UB" meaning "corner, angle, nook; a small room, cavity, hole; pitfall," suggesting something very similar to the pentemychos (see below on the Pythagorean use for what pentemychos means). In René Labat's index system of Sumerian hieroglyphs/pictograms it is shown with two points up. In the Babylonian context, the edges of the pentagram were probably orientations: forward, backward, left, right, and "above". These directions also had an astrological meaning, representing the five planets Jupiter, Mercury, Mars and Saturn, and Venus as the "Queen of Heaven" (Ishtar) above.



Pitagorin pentemychos


The pentagram is used as a Christian symbol for the five senses, and if the letters S, A, L, V, and S are inscribed in the points, it can be taken as a symbol of health (from Latin salus).

Medieval Christians believed that the "pentalpha" symbolizes the five wounds of Christ. The pentagram was believed to protect against witches and demons.

The pentagram figured in a heavily symbolic Arthurian romance: it appears on the shield of Sir Gawain in the 14th century poem Sir Gawain and the Green Knight. As the poet explains, the five points of the star each have five meanings: they represent the five senses, the five fingers, the five wounds of Christ, the five joys that Mary had of Jesus (the Annunciation, the Nativity, the Resurrection, the Ascension, and the Assumption), and the five virtues of knighthood which Gawain hopes to embody: noble generosity, fellowship, purity, courtesy, and compassion.

Most Christians came to associate it with Satanism and subsequently rejected the symbol sometime in the twentieth century

docsumann docsumann 18:21 05.10.2010

Re: Well...

a vi i dalje insistirate na zbirci sizofrenih i izmisljenih (mahom plagiranih) pricica i drzite da trebaju biti referentne za zivot coveka 21. ve


koji samo to "mi" i o kojim pričicama je riječ?

svaki put kad je zapadna civilizacija htela da krene napred (renesansa, prosvetiteljstvo ...) morala je da odgurne hriscanstvo, onoliko koliko je to u datim istorijskim okolnostima bilo moguce, i vrati se grcko-rimskoj antici ...


Hrišćanske dogme koje je u krajnjem obliku preformulisao Toma Akvinski u 13. vijeku oslanjaju se na Platonizam i Aristotelovu logiku kao polazne filozofke odrednice.

Upravo papa Julije II povjerava Mikelanđelu oslikavanje svoda Sikstinske kapele ...

No nemam ni najmanje namjeru da budem crkveni apologeta na ovom mjestu. Ja sam se od početaka diskusije postavio kao branilac prava satanista na slobodno iznošenje njihovih stavova (iako nisam pristalica njihovih učenja).
Jednostavno parcijalna borba za ljudska prava po meni nemaju nikakvog smisla, a borba za ljudska prava bez uključivanja prava životinja mi je tek pola priče.
topcat topcat 18:28 05.10.2010

Re: Well...

Come on, guys, FOCUS!!!!

(pojašnjenje za filantropa: svrha i cilj parade, a ne topcat i atributi)

Za neprosvjećene: da, pentagram je simbol "savršenstva" (a svastika simbol "vječnog kretanja" ), ali ako taj isti pentagram zarotiraš, on simbolizira Zlo (pisao je davno jedan budući povjesničar umjetnosti, tada okupiran death metalom, u svom......maturalnom radu!).





Mislim, jbg, ne možeš baš nabiti simbol Zla i očekivati podršku "vjernika", ma što mislio o njima.

alexlambros alexlambros 18:44 05.10.2010

Re: Well...

Mislim, jbg, ne možeš baš nabiti simbol Zla i očekivati podršku "vjernika",


niko vam je ne trazi
docsumann docsumann 18:45 05.10.2010

Re: Well...

Mislim, jbg, ne možeš baš nabiti simbol Zla i očekivati podršku "vjernika", ma što mislio o njima.


slažem se, to samo nepotrebno usložnjava i komplikuje ionako nezavidnu poziciju koju oraganizatori parade trenutno imaju.

lično nikad nisam imao problema sa pomenutom simbolikom bar što se muzike tiče

alexlambros alexlambros 18:48 05.10.2010

Re: Well...

Upravo papa Julije II povjerava Mikelanđelu oslikavanje svoda Sikstinske kapele ...


i Julije II i Mikelandjelo su bili gay sto objasnjava cinjenicu da je tavanica Sikstinske kapele prepuna atletski gradjenih golih muskaraca (tkz. injudi) koji nemaju blage veze sa 9 scena iz Knjige Postanja, temom tavanice ... sam bog predstavljen je vise kao Zevs nego hriscanski bog (ikonografski) sa sve pratnjom personifikacija prirodnih sila) ... tema je mogla biti bilo kakva, ikonografija je paganska ...

nije nimalo slucajno sto su te freske ostvarile neverovatan i nemerljiv uticaj na umetnost potonjih vekova (u zapadnoj Evropi) ...



alexlambros alexlambros 18:53 05.10.2010

Re: Well...

Hrišćanske dogme koje je u krajnjem obliku preformulisao Toma Akvinski u 13. vijeku oslanjaju se na Platonizam i Aristotelovu logiku kao polazne filozofke odrednice.


nazovi hriscanska filozofija nije nista drugo nego jalovi pokusaj pomirivanja nepomirljivog ... hriscanstva i grcko-rimske filozofije ...
najuspseniji rezultat je nategnuti neoplatonizam koji je upravo i nastao na pocetku renesanse u Firenci, u pokusaju da, koliko je to moguce, izmeni rigidnu intelektualnu klimu srednjeg veka i crkve ...
resenje su nasli u Platonu i njegovoj idealistickoj filozofiji o idealnom svetu ideja ... kako bi se sa zemaljske lepote (tela, culnog, zivotnog), skinula anatema greha i smrti pod izgovorom da predstavlja emanaciju nebeske (idealne, bozanske) lepote ....

docsumann docsumann 19:03 05.10.2010

Re: Well...

i Julije II i Mikelandjelo su bili gay sto objasnjava cinjenicu da je tavanica Sisktinske kapele prepuna atletski gradjenih golih muskaraca (tk. injudi) koji nemaju blage veze sa 9 scena iz Knjige Postanja, temom tavanice


Izraz "blage veze" blago je pretežak, ajde da se ne vatamo za detalje, jer je tu i Strašni Sud , sad već kao mecena papa Pavle III, a prije toga Pijeta i Sveta Porodica itd, itd ...



Njegovu religioznost ne bi trebalo dovoditi u pitanje, iako je upravo ona suprostavljena njegovoj čulnoj prirodi bila uzrok velike unutrašnje borbe i psihološke drame.

Mikelanđelo je inače (zbog svoje homoseksualne orjentacije) ženska tijela prikazivao kao muška sa pridodatim dojkama. Reklo bi se da mu je to bio manir
docsumann docsumann 19:12 05.10.2010

Re: Well...

najuspseniji rezultat je nategnuti neoplatonizam koji je upravo i nastao na pocetku renesanse u Firenci, u pokusaju da, koliko je to moguce, izmeni rigidnu intelektualnu klimu srednjeg veka i crkve ...


Neoplatonizam vuče korjene od Plotina 3. vijek n.e. inače jednog od mojih omiljenih filozofa, naročito u etičkom smislu.

Iz pokušaja crkve da svoje dogme zaogrne u filozofsko ruho nastala je sholstika.

Iako je sholastika ustvari "lažirana" filozofija, jer je rezultat umovanja unaprijed poznat, u njoj su se pojavili par veoma interesantnih mislilaca kao što su Vilijam Okam i Duns Skot.
alexlambros alexlambros 19:25 05.10.2010

Re: Well...

zraz "blage veze" blago je pretežak, ajde da se ne vatamo za detalje, jer je tu i Strašni Sud , sad već kao mecena papa Pavle III, a prije toga Pijeta i Sveta Porodica


ok, u kakvoj su vezi Injudi sa 9 scena iz knjige Postanja? toliki istoricari umetnosti je ne uspostavise, mozda vi imate neko objasnjenje?

Strasni sud, da ... sa Hristom ikonografski predstavljenim kao Apolonom (sol invictus), golobrad, mlad i atletski gradjen (posle vekova ikonografije gde je bio mracni, daleki, strasni sudija, isposcen i bradat) ... sem toga, golotinja na Strasnom sudu je prekrecena upravo po nalogu tog pape koga pominjete a u izvedbi jednog trecerazrednog slikara koji u ist. um. osta zapamcen po podrugljivom nazivu "caksiras" ....

Mikelandjelo jeste bio neurotican zbog sukoba svoje sexualnosti i vere ... zato je i bio vatreni pristalica neoplatonizma koji je koliko toliko pokusao da pomiri nepomirljivo ... hriscanstvo i paganstvo ...

i dok je za Mikelandjelovo vreme to bilo razumljivo, potpuno je nedopustivo da danas zbog necijih verskih tripova, a koje namece kao referentne za drustvo u celini, mnogi mladi i talentovani gejevi budu neuroticni i nesrecni ...

gejevi nemaju problem sa svojom sexualnoscu vec sa drustvom koje ih maltretira ... istrazivanja pokazuju, a i svakodnevno iskustvo, da su vernici vodeci bullies u tom smislu ... gejevi su poslednji zrtveni jarac hriscanstva, zbog cega je otpor crkve toliko i ogorcen (popusta i pred naukom cak, pa je tek skorije nesto skinula Galilejeve knjige sa Indexa) ...
alexlambros alexlambros 19:26 05.10.2010

Re: Well...

Neoplatonizam vuče korjene od Plotina 3. vijek p.n.e. inače jednog od mojih omiljenih filozofa, naročito u etičkom smislu.


a Plotin od Platona
docsumann docsumann 19:58 05.10.2010

Re: Well...

ok, u kakvoj su vezi Injudi sa 9 scena iz knjige Postanja? toliki istoricari umetnosti je ne uspostavise, mozda vi imate neko objasnjenje?

ne vidim potrebu za persiranjem, ali ako je to tvoj stil meni ne smeta.

Ne razumjem na čemu insistiraš, prikazane scene kao što su Ruganje Noju, Potop,Nojeva Žrtva, Stvaranje Adama, Prvi Greh, Izgon iz Raja, pa zatim proroci i sl. pripadaju biblijskoj tematici. Mikelanđelov pristuo u prikazu tema je originalan i neuobičajen za dotadašnju hrišćansku ikonografiju, pa šta sad ... Zato i zauzima tako značajno mjesto u istoriji umjetnosti.
Na strašnom sudu anđeli nose krst kao simbol stradanja tako da je je sasvim jasno koja simbolika je korišćena u dočaravanju scena (između ostalog Mikelanđelo je prikazao i svoj autoportret na oguljenoj koži jednog od mučenika).
Mislim da je ova priča nepotrebno hvatanje za detalje.
Da ne spominjemo dijela Obraćenje sv. Petara kao i raspeće sv. Petar iz Kapele Paolini, koje su mnogo više crkveno-klasična u obradi tema. A šta bi tek rekli za Leonardova dijela koja su u prikazu biblijskih scena daleko konvencionalnija za svoje doba.

Ja kao nehrišćanin nemam nikakvih problema ni sa gejevima ni sa hrišćanima. Imam neslaganje sa isključivošću i bahatošću i jednih i drugih. I ne mislim da su obje strane tu podjednako odgovorne, ali u komkretnim, pojedinačnim slučajevima istorijski bekgraund mi malo znači.
docsumann docsumann 20:07 05.10.2010

Re: Well...

a Plotin od Platona


Da, naravno. Prvo da se ispravim Plotin je živio u 3. vijeku n.e. (lapsus calami) i bio je jedan od posljednjih antičkih filozofa u doba kada je hrišćanstvo počinjalo da jača, a Rimsko Carstvo se nalazilo u doba velikih turbulencija, nesigurnosti i moralnog posrnuća (ljudski život je realno malo vrijedo, slično kao u vremenu čiju godišnjicu propasti upravo slavimo).

Плотин је био блага погледа, пријатељски настројен према свима. Он је био аскетска природа, мистик који у религиозној екстази види највишу вид људске спознаје.


Bio je vrlo moralan čovjek u smutna i nemilosrdna vremena.

Плотин се сматра оснивачам и најважнијим мислиоцем неоплатонизма. Био је понајвише под утицајем Платона, али у његовој филозофији такође има разних аристотеловских, стоичких, гностичких и мистичких елемената. Његов филозофски систем се често назива систем еманација (исијавања).
dr.wagner dr.wagner 14:21 04.10.2010

julijanski & gregorijanski

....dan

-Nisam odavde ... , znam kako postoji stanovita razlika u kalendarima ...
, ali nakon svih ovih tekstova jedno je gotovo sigurno ...
... ove godine peti oktobar pada desetog ...


Wagner

wukadin wukadin 14:44 04.10.2010

Re: julijanski & gregorijanski

A šesti?
dr.wagner dr.wagner 14:50 04.10.2010

Re: julijanski & gregorijanski

Pozdrav gospodine W

wukadin
A šesti?


-Šesti će opet biti šesti ... ,to se zove "Vremenski paradoks" ...

... , a za ovo sam mislio kako će 10-og biti "vruće" kao nekad 5-og !


Wagner
Jukie Jukie 15:23 04.10.2010

Too many offtopics

I think both Predrag's and Topcat's texts were very well-written and concise. I don't see the need for extensive offtopics.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:32 04.10.2010

Ne, ne, nije to uopće loš ćoroskop...

The weather forecast calls for a sunny day, if weather forecasters are to be trusted. Much more reliable sources, e.g. astrologists, state that the date is not fitting for the parade since all of the planets will be in the constellation of Scorpio, a symbol of destruction and aggression, but the conjunction of Venus and Mars is offering everyone a possibility to improve their lives, while Jupiter in conjunction signifies a beginning of a much happier period.


Daklem, ne znam ko vam je "nameštao" ovaj ćoroskop, ali ko god da je - uopće nije obavio loš posao. I spremna sam potpisati da neko JESTE nameštao. Ako. Fala Bogu te ste pametni da nameštate, a ne ko ova naša crna Vlada, naboli su dan za podnošenje prijave za EU ko prstom u d***, da su tražili gori, ne bi ga naboli. Merkur retro, Saturn kvadrat Sunce... nesporazumi, prepreke, odlaganja...

Što se ćoroskopa parade tiče, neko je genijalno osnažio vladara 1 (učesnici parade), a još genijalnije oslabio do upropašćavanja vladara 7 (otvoreni neprijatelji parade: u izgonu, retrogradni, aflikovani od vladara 1). Pa ih još turio u 12. kuću, kuću zatvora.

Jedino mi se ne sviđa onaj debilitirani Mesec na Ascendentu, ali s druge strane, nije lošo što mu je prvi aspekt koji pravi - aspekt sa ekstra snažnim Jupiterom, vladarom 4. kuće (end of the matter - kako će se sve završiti).

Daklem, može biti napeto na početku, ama će sve dobro da se završi.

Fiksni znak na Ascendentu prve parade obećava da su parade "here to stay".

Srećno!

ps: ako okasnite 20 minuta, Algol će biti na vrhu sedme kuće otvorenih neprijatelja, što će još više da ih oslabi.
liricar liricar 15:38 04.10.2010

no speak english

Ne znam Engleski pa ne mogu da dam nikakav komentar.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:40 04.10.2010

Re: no speak english

Ne znam Engleski pa ne mogu da dam nikakav komentar.


Učiti, učiti i samo učiti!
Nikad nije kasno da se nauči engleski!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 16:19 04.10.2010

Re: no speak english

Klikni na link na dnu teksta i čitaj srpsku verziju na sajtu Vremena
gedza.73 gedza.73 18:05 04.10.2010

Re: no speak english

Ke diablo. Io parlo espanjol.
nsarski nsarski 16:18 04.10.2010

Pardonirajte,

ali zasto je ovaj blog napisan na engleskom? Mislim, ima li neki specijalan razlog, ili je to cisto radi promene? (It's fine with me either way.)
Bili Piton Bili Piton 16:21 04.10.2010

Re: Pardonirajte,

nsarski
(It's fine with me either way.)


Jedino taj amerikaniZovani engleski ume da ide na živce.
Goran Vučković Goran Vučković 16:24 04.10.2010

Re: Pardonirajte,

Jedino taj amerikaniZovani engleski ume da ide na živce.

Što ti je moć navike

Notice of Revocation of Independence
Bili Piton Bili Piton 16:43 04.10.2010

Re: Pardonirajte,



Koji car

Nego, letos sam se oduševio ko kuče u liftu kad sam video da na onoj kabinici na ulazu u Kališ (blizu tramvajske stanice) piše, ispravno, TOURIST INFORMATION CENTRE
nsarski nsarski 16:43 04.10.2010

Re: Pardonirajte,

Bili Piton
nsarski
(It's fine with me either way.)


Jedino taj amerikaniZovani engleski ume da ide na živce.


Što ti je moć navike

Notice of Revocation of Independence


Oh, brother! You guys lost the war, OK? Get over it.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 17:16 04.10.2010

Re: Pardonirajte,

Srpska verzija je objavljena u Vremenu, a english ovdi :)
nurudin nurudin 18:57 04.10.2010

Re: Pardonirajte,

Е, па, Предраже, стварно нема смисла, шта би било да Вам коментар напишем на арамејском...?
Мало се шалим, а више је збиља, зашто је текст написан на енглеском, да парада случајно није премештена на улице Лондона???

Одговор да је на српском написан у "Времену", чини ми се, и није неки одговор?!

Верујте ми, нисам ни националиста, ни шовиниста, ни "десничар"(шта год то значило), да не набрајам више, али учесталост "британско-америчкосрпског" језика у последње време ме заиста збуњује...Шта је поента, ерудиција; да се покаже раскош, шта? А, тек ово са Вашим блогом - пишете о веома важној друштвеној теми за грађане Србије, за саму Србију, па још на енглеском?
Ако желите да приближите народу неку тему, па језик је најмоћније средство.
И Ћирило и Методије, када су кренули да шире хришћанство, су знали да то не могу да ураде на грчком, него сели људи, па написали писмо.
Ви сте имали писмо, које сте, из Вама знаних разлога, игнорисали.
Бојим се да оваквим наступом још више удаљавате људе од идеје толеранције и разумевања - за Бога милога, па "желите" да Вас саслушају и разумеју људи који говоре српски језик - ово је апсурд, и води још већем неразумевању.
Можда сам ја луд, али ја стварно ово не разумем...Хоће то са годинама

Поздрав!
nsarski nsarski 07:33 05.10.2010

Re: Pardonirajte,

a english ovdi :)

Komplimenti, engleski je odlican: )
liricar liricar 17:28 04.10.2010

Najbitnija je bezbednost

Hvala ti Pedja, nisam prvi put primetio da dole ima link za Srpski. U vezi parade je, sto je razumljivo, najbitnija bezbednost. To pre svega. Ne mogu da verujem da nesto moze da se desi pored pet hiljada policajaca. Tuzno je kakvo smo mi drustvo da je ovde potrebno da pet hiljada policajaca cuva nekoga ko radi nesto sto ne ugrozava nikoga u Srbiji a neki od onih koji slobodno idu su ucinili mnogo toga loseg i neki drugi koji takodje idu slobodno ih podrzavaju u tome. Cudna klima u drustvu.
kobacmess kobacmess 23:37 04.10.2010

Srecan 5.10.

Ili da batalim pod hitno da citam B92 Blog, ili da hitno dodjem na paradu, jer sebe vise ne smatram normalnim ako me tamo nema?

malo smorna tema, od toliko problema, ovoliko o Prajdu vec davi ...

Evo i moja baba, vec umislila da nece primiti penziju ako se ne odrzi prajd
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:10 05.10.2010

Re: Srecan 5.10.

Evo i moja baba, vec umislila da nece primiti penziju ako se ne odrzi prajd


Greška, neće primati penziju ako ne dođe na prajd i priključi se grupi dykes on bikes
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:59 05.10.2010

Re: Srecan 5.10.

Evo i moja baba, vec umislila da nece primiti penziju ako se ne odrzi prajd

baba neće ni ovako ni onako dobiti penziju...

penzije su sve niže i niže ... doklen se ne istope ...
tako stvari stoje s penzijama ... daklem!

man ray loves me man ray loves me 14:37 05.10.2010

Re: Srecan 5.10.

dykes on bikes

krkodykes.
Goran Vučković Goran Vučković 10:51 05.10.2010

Nervi popuštaju kako se parada bliži...

Što je parada bliža, to su nervi, jelte, tanji.

Evo npr. upravo me je Alexlambros banovao kod njega na blogu, zato što sam ga, zajedno sa Domazetom, klempao zbog onog primitivističkog bloga gde urla psovke na taksistu, a taksista debeo, vozi stara kola, nosi krstić i sliku svete Petke.

Aleks se tako upisuje u kratku listu ljudi koji su mene banovali na svojim blogovima - trenutno su tu samo on i (čini mi se) jednom Radovan Nastić, pre dve, tri godine. U tom smislu mu čestitam

Mogu ovo i na engleskom, ako nekome treba
angie01 angie01 11:33 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

zato što sam ga, zajedno sa Domazetom, klempao zbog onog primitivističkog bloga


chudi me, da ti neshto ovako ochigledno-ne smeta!
predatortz predatortz 11:34 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

Ja nekako pretekoh. Za sad...
Goran Vučković Goran Vučković 11:36 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

chudi me, da ti neshto ovako ochigledno-ne smeta!

Ne razumem šta si htela da kažeš, izvini? Šta je to očigledno što bi trebalo da mi smeta?
angie01 angie01 11:44 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

Goran Vučković
chudi me, da ti neshto ovako ochigledno-ne smeta!Ne razumem šta si htela da kažeš, izvini? Šta je to očigledno što bi trebalo da mi smeta?


pa evo, pogledala sam shta se tamo deshavalo i lepo ti reche autor u predlozima pod 1., s tim, shto se ti josh hvalish da si to-shto i ja skromno mislim da si radio, kao shto alex kaze-sa Domazetom-koji iskljuchivo i samo to radi na blogovima-pa sad, ako ti je to super i vidish drugachije-onda je i njegova sankcija jedino shto je bilo moguce da uradi!

da ne bi bilo zabune shta je po 1.

moguci izlaz 1: ne citati blogove alex lambrosa i ne gnjaviti malicioznim komentarima, podmetanjem i MudroSeranjem


a blog mu je odlichan!
predatortz predatortz 11:48 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

a blog mu je odlichan!


Ja mislim da je pun mržnje i predrasuda.
Dawngreeter Dawngreeter 11:51 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

Znate sta ja volim? Tulumbe. Mnogo volim tulumbe. Toliko volim tulumbe da ima ljudi koji zaista vole tulumbe, a ne vole ih kao ja. Tulumbe su sjajne.

Voleo bih da ovo napisem negde gde se prica o tulumbama, ali ne mogu. Obratite paznju kako sam ja do jaja jer pisem o tulumbama ovde.

Mislim da sad protoklarno treba da stavim nekog smajlija da ispadne kao da me bas briga.

<-- bas me briga!



Am I doing it right?
angie01 angie01 11:51 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...

Ja mislim da je pun mržnje i predrasuda.



ti to iz tvoje vizure tako, ili mozda pre, da ti tako odgovara da vidish-jer je vrlo jasno shta se tamo deshava, a da to sa tvojim objashnjenjem nema nikave veze-a pri tome, drzim te za nekog, ko to moze da vidi, iako se ne slazem bash puno sa tvojim stavovima!
angie01 angie01 11:53 05.10.2010

Re: Nervi popuštaju kako se parada bliži...


Dawngreeter




A MRZIM TE TVOJE TULUMBE!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana