Biz| Hronika

Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić rasprodaje

NNN RSS / 14.10.2010. u 19:49

slobodan-tadic-medium.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'97. je slobens prodao 49% (novoosnovanog) Telekoma grčko-rimskom kupcu za preko 1,5 milijardi maraka (u to vreme otprilike 1 milijarda dolara - koja je tada vredela kao danas otprilike 1,3-4 milijarde dolarosa) . U to vreme Telekom nije imao mobilnu telefoniju (koja danas donosi ubeeedljivo najveću zaradu Telekomu (tj. državi), nije bilo mnogih drugih usluga, nije bilo Telekoma Srpske u vlasništvu, niti Mtela Crne Gore.

2002. Vlada Srbije je otkupila 29% od Talijana, a 20% je ostalo u vlasništvu grčkog OTE-a.

Telekom godišnje ima čistu zaradu od oko 150 miliona evra.

 Vlada Srbije donela je danas odluku o prodaji akcija Telekoma Srbije koje predstavljaju 51 odsto kapitala tog javnog preduzeća (na licitaciji uz početnu cenu od 1,4 milijarde evra).

 

Vlada, vlahović i slični "stručnjaci" misle da sada pravo vreme  - dok su na vlasti.

Neki misle nešto drugačije:

Odluka Vlade Srbije da se pristupi prodaji “Telekoma Srbija”, koju ste javno podržali, je strateška odluka od interesa za sve gradjane Srbije. Smatramo da bi ova odluka trebalo da bude plod sistematskog promišljanja timova stručnjaka i kao takva optimalna za sadašnje i buduće generacije gradjana Srbije. Medjutim, istupi Vladinih i partijskih zvaničnika u javnosti ne izazivaju očekivanu pozitivnu reakciju. Stoga predlažemo da Vlada, u cilju poboljšanja javne prezentacije argumenata za donetu odluku objavi odgovore na sledeća pitanja:

  1. Koji stručnjaci, navedeni imenom, prezimenom i referencama, su učestvovali u izradi studije opravdanosti prodaje Telekoma?
  2. Kakvi su rezultati analize posledica prodaje odgovarajućih kompanija u susednim zemljama, sa stanovišta promene obima investicija, kvaliteta i cena usluga, zaposlenosti i razvoja prateće industrije telekomunikacija?
  3. Zbog svog strateškog značaja, dominantni telekomunikacioni operatori su državni u mnogim zemljama: Luksemburg, Belgija, Finska, Švedska, Norveška, Italija, Slovenija, Švajcarska... Kakav razlog ima Vlada Srbije da se ponaša drugačije od kapitalističkih zemalja sa najboljim telekomunikacionim sistemima?
  4. U kakvoj saglasnosti je odluka o prodaji kompletne telekomunikacione infrastrukture Srbije sa realizacijom strateških državnih ciljeva definisanih u strategijama razvoja Republike Srbije – Strategija privrednog razvoja, Strategija razvoja informacionog društva, Strategija razvoja telekomunikacija, Strategija razvoja E uprave, Strategija integrisanog upravljanja granicom...?
  5. Kakvi razlozi stoje iza naizgled neracionalnog ponašanja države koja 2002. ponovo otkupljuje 29% vlasništva od Italijana, zatim obavlja značajne akvizicije u okruženju (Telekom Republike Srpske i M:Tel Crne Gore) – da bi sada sve to „prepustila” stranom vlasniku?
  6. Koji su razlozi za višestruko povećanje pretplate bez obrazloženja, kada je očigledno da će se time, prodajom dominantnog operatora, novac preliti direktno stranom kupcu iz džepova građana, državne uprave, firmi, institucija od javnog značaja?
  7. Koliko je očekivano smanjenje broja zaposlenih u „Telekomu Srbija”, JP PTT Srbija i telekomunikacionoj industriji?
  8. Kako država planira da obešteti onaj deo korisnika Telekoma koji je decenijama unazad ulagao sredstva u obezbedjenje „tehničkih uslova” za telefonski priključak?
  9. Tehnički fakulteti univerziteta u Srbiji školuju najbolje kadrove za oblast telekomunikacija. Kako će država, odričući se potpuno uticaja na razvoj telekomunikacija u Srbiji, obezbediti njihov ostanak u zemlji?
  10. Kako država ima nameru da obezbedi razvoj telekomunikacija i telekomunikacione industrije kao industrije budućnosti, nakon što otuđi telekomunikacionu infrastrukturu, nacionalni resurs neprocenjive vrednosti, i telekomunikaciono tržište koje obuhvata gotovo sve građane Srbije, preduzeća, državnu upravu, vojsku, policiju, institucije od javnog značaja?
  11. Kako država namerava da spreči obezvredjivanje vrednosti akcija malih akcionara (gradjana, zaposlenih i bivših zaposlenih) ako kupovinu izvrši Deutsche Telekom, i time, kao većinski vlasnik postane potpuno nezainteresovan za njihovu kupovinu?

U nadi da ćete obratiti pažnju na naša pitanja, srdačno Vas pozdravljamo,

  • dr Aleksandra Smiljanić, prethodna ministarka za telekomunikacije
  • dr Branko Kovačević, redovni profesor, rektor Univerziteta u Beogradu
  • dr Miodrag Popović, redovni profesor, dekan Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Beogradu
  • dr Mirko Vasiljević, redovni profesor, dekan Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
  • dr Dragan Antić, redovni profesor, dekan Elektronskog fakulteta u Nišu
  • dr Ilija Ćosić, redovni profesor, Dekan Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu
  • dr Nebojša Popov, naučni savetnik
  • dr Borivoje Lazić, redovni profesor Univerziteta u Beogradu
  • dr Vladimir Milačić, redovni profesor Univerziteta u Beogradu
  • dr Vera Vratuša, profesor Univerziteta u Beogradu
  • Prof dr Časlav Ocić, dopisni član SANU
  • Prof. dr Danijel Cvijetičanin, redovni profesor Univerziteta Singidunum
  • Slavoljub Kačarević, glavni urednik Balkanmagazina


 

...a ja sad odo' na basket, a vi (Vlada Srbije i sateliti) se ...

 

 EDIT: (i objašnjenjce) Proteklih nedelju dana u fokusu javnosti i medija je bila Parada i divljanje huligana u Beogradu i Đenovi, tako da je vest o odluci Vlade da proda Telekom prošla prilično nezepaženo. Ovaj blog je tu čisto da skrene malo pažnju i na neke druge bitne stvari. Nisam imao nešto vremena (a i mrzelo me, ua) da nešto naširoko pišem, pa sam mislio samo da stavim naslov, ali da ne bi bio klot blog, nalepio sam sliku, dao malecni uvod i zalepio saopštenje (sa kojim se uglavnom slažem, ali mislim da moglo da se doda još štošta).

Koliko god da mislim da sad nije pravo vreme za prodaju, pozitivna stvar je što, umesto prvobitne namere da se proda 40%, sad se prodaje 51% čime povećava lista potencijalnih kupaca (jer je ponuda primamljivija, onako je bilo praktično samo za jednog kupca - DT).

 



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 19:50 14.10.2010

.

hoces plate i penzije?
neces otpustanja?
milosss92 milosss92 21:30 14.10.2010

Re: .

NNN NNN 22:55 14.10.2010

Re: .

hoces plate i penzije?
neces otpustanja?
Oćeš da jedeš,
oćeš da jebeš,
a to košta...

baroniknez baroniknez 20:11 14.10.2010

?

slazem se da treba odabrati pazljivo uslove, momenat itd. kada treba prodati telekom, ali da mi vera vratusa objasnjava ekonomiju to je smesno! ona, slobodno ovo kazem, nema nikakve veze sa ekonomijom, niti razume cemu sluzi privatizacija!
NNN NNN 22:20 14.10.2010

Re: ?

Nemam pojma ko je ona
jaksa scekic jaksa scekic 20:12 14.10.2010

Posto vidim

da se i novinari razumeju u ovako strucnu tematiku,i potpisuju "strucna" pisma pa da se prikljucim:

Ja dajem glas (kao telefondzija - odnosno korisnik uredjaja koji sluzi za prisluskivanje - a ponekad za telefoniranje) da se proda Nemcima DT. Da je sreca i zeleznice (pruge ne moraju), a mogu kontrasi da me ubede samo podacima, a ovako bombasticnim recenicama ne
antioksidant antioksidant 20:14 14.10.2010

Re: Posto vidim

Ja dajem glas da se proda Nemcima DT

па кад добијеш своје акције можеш и немцима да продаш
за државни пакет иде мало другачије
jaksa scekic jaksa scekic 20:19 14.10.2010

Re: Posto vidim

antioksidant
Ja dajem glas da se proda Nemcima DT

па кад добијеш своје акције можеш и немцима да продаш
за државни пакет иде мало другачије


ja samo kazem kao poreski obveznik sta bih voleo drzava da uradi
antioksidant antioksidant 20:23 14.10.2010

Re: Posto vidim

jaksa scekic
antioksidant
Ja dajem glas da se proda Nemcima DT

па кад добијеш своје акције можеш и немцима да продаш
за државни пакет иде мало другачије


ja samo kazem kao poreski obveznik sta bih voleo drzava da uradi

ma znam ali ne mozes unapred odredjivati kupca
i ja bih voleo nekog velikog ko bi ulagao u tejnologiju
niccolo niccolo 20:24 14.10.2010

Re: Posto vidim

i ja bih voleo

Telefonicu...
NNN NNN 22:14 14.10.2010

Re: Posto vidim

da se i novinari razumeju u ovako strucnu tematiku,i potpisuju "strucna" pisma pa da se prikljucim...
Citirao sam sve (i meni ovaj poslednji boo oči), ne znam koliki je njego udeo u saopštenju, a iz priloženog vidim da novinari baš i nisu ušli u tematiku.

Uzgred, ako Nemci kupe, moraćeš da govoriš na nemačkom da bi te lakše prisluškivali.
jaksa scekic jaksa scekic 22:22 14.10.2010

Re: Posto vidim

NNN
da se i novinari razumeju u ovako strucnu tematiku,i potpisuju "strucna" pisma pa da se prikljucim...
Citirao sam sve (i meni ovaj poslednji boo oči), ne znam koliki je njego udeo u saopštenju, a iz priloženog vidim da novinari baš i nisu ušli u tematiku.

Uzgred, ako Nemci kupe, moraćeš da govoriš na nemačkom da bi te lakše prisluškivali.


Samo sam se zbog doticnog i javio, inace ne petljam se u stvari koje ne znam, tako da je moj doprinos vise bunt na okolnost da se u ozbiljan posao mesaju ljudi koji pojma nemaju i samo smetaju onim gore potpisanim
NNN NNN 22:40 14.10.2010

Re: Posto vidim

Naveo sam sve iako ne znam ove koji nisu ETF-ovci
NNN NNN 23:13 14.10.2010

Re: Posto vidim

Možda je veza sa Balkanmagazinom (štagoddaje) ta što nisu dobili veći medijski prostor u državnim i/ili udbaškim medijima

Evo i tjubova sa okruglog stola
NNN NNN 08:17 15.10.2010

Re: Posto vidim

Ja dajem glas da se proda Nemcima DT
A kanda bi se obradovao da dodju?
- Pa znate šta, bar bi se znao neki red.


Don Salieri Don Salieri 20:18 14.10.2010

Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić rasp

Odluka Vlade Srbije da se pristupi prodaji “Telekoma Srbija”, koju ste javno podržali, je strateška odluka od interesa za sve građane Srbije. U nadi da ćete obratiti pažnju na naša pitanja,
Dr Vera Vratuša, profesor Beogradskog univerziteta
Dr Branko Kovačević, redovni profesor, rektor Beogradskog univerziteta (i bivši dekan ETF-a)
Dr Borivoje Lazić, redovni profesor Beogradskog univerziteta (i bivši dekan ETF-a)
Dr Miodrag Popović, redovni profesor, dekan Elektrotehničkog fakulteta Beogradskog univerziteta
Dr Vladimir Milačić, redovni profesor Beogradskog univerziteta


Tadic "rasprodaje" da bi na taj nacin nadoknadio budzetski minus, i isplatio plate brojnim korisnicima budzeta...
Medju njima je skolstvo, koje godisnje poreske obveznike kosta nesto preko milijardu evra...

Trebalo bi postaviti pitanje opravdanosti trosenja tolike kolicine novca poreskih obveznika u te svrhe.
Koji stručnjaci, navedeni imenom, prezimenom i referencama, su učestvovali u izradi studije opravdanosti trosenja tolike kolicine novca poreskih obveznika u te svrhe...

Milutin Milošević Milutin Milošević 20:44 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Tadic "rasprodaje" da bi na taj nacin nadoknadio budzetski minus, i isplatio plate brojnim korisnicima budzeta...

A, da pitam, onako laički: zar nema neki drugi način da se nadoknadi budžetski minus osim rasprodaje resursa koji donosi zaradu (jer da ne donosi, zar bi ga iko kupio?)?
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:44 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Tadic "rasprodaje" da bi na taj nacin nadoknadio budzetski minus, i isplatio plate brojnim korisnicima budzeta...

A, da pitam, onako laički: zar nema neki drugi način da se nadoknadi budžetski minus osim rasprodaje resursa koji donosi zaradu (jer da ne donosi, zar bi ga iko kupio?)?
antioksidant antioksidant 21:00 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

A, da pitam, onako laički: zar nema neki drugi način da se nadoknadi budžetski minus osim rasprodaje resursa koji donosi zaradu (jer da ne donosi, zar bi ga iko kupio?)?

kupio bi neko i ako ne donosi zaradu ako moze restruktuiranjem da napravi nesto sto ce donositi zaradu (primer naftne industrije)

postoji drugi nacin - smanji rashode (tj penzije, plate prosveti, vojsci, policiji (mozes otpustiti celu drzavnu administraciju njih ima 60 000)...smanji subvencije propalim preduzecima...)
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:04 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

postoji drugi nacin - smanji rashode (tj penzije, plate prosveti, vojsci, policiji (mozes otpustiti celu drzavnu administraciju njih ima 60 000)...smanji subvencije propalim preduzecima...)

Majku ti božju, imperijalistićku, pa zar se toga niko nije mogao sjetiti već rasprodaju ono što donosi profit?
antioksidant antioksidant 21:13 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Majku ti božju, imperijalistićku, pa zar se toga niko nije mogao sjetiti već rasprodaju ono što donosi profit?

prodaj tu pricu penzionerima pa ce dinkic spomenik da ti digne
Don Salieri Don Salieri 21:18 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Milutin Milošević
Tadic "rasprodaje" da bi na taj nacin nadoknadio budzetski minus, i isplatio plate brojnim korisnicima budzeta...

A, da pitam, onako laički: zar nema neki drugi način da se nadoknadi budžetski minus osim rasprodaje resursa koji donosi zaradu (jer da ne donosi, zar bi ga iko kupio?)?

Ima, npr drzava bi mogla da uzme jos neki kredit, koji bi posle morali da vracaju poreski obveznici. Mogla bi da poveca akcize i poreze ciju bi cenu placali svi. Trenutna garnitura na vlasti bi mogla i da smanji plate u drzavnom sektoru i da time "udari" na svoju glasacku bazu, sto im naravno ne pada na pamet...

Telekom donosi oko 100 miliona € godisnje (drzava ima 80%), a samo skolstvo koje finansiraju poreski obveznici kosta 10x vise...
antioksidant antioksidant 21:22 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

ma, npr drzava bi mogla da uzme jos neki kredit

a ko da ti da kredit za koji ne postoji sansa da ce biti vracen?
Mogla bi da poveca akcize i poreze ciju bi cenu placali svi.

i sto bi jako podsticajno uticalo na privredu u drzavi
ivana23 ivana23 21:25 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Don Salieri
Telekom donosi oko 100 miliona € godisnje (drzava ima 80%), a samo skolstvo koje finansiraju poreski obveznici kosta 10x vise...


Da ukinemo skole?!
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:27 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Da ukinemo skole?!

I domove zdravlja. A onda da zaposlimo još jedno desetak hiljada članova naših koalicionih partija u džavnu administraciju za razliku koju ćemo time ostvariti
Don Salieri Don Salieri 21:42 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

ivana23
Don Salieri
Telekom donosi oko 100 miliona € godisnje (drzava ima 80%), a samo skolstvo koje finansiraju poreski obveznici kosta 10x vise...

Da ukinemo skole?!


Da posaljemo na biro profesora Ekonomskog fakulteta u Beogradu Jurija Bajeca, koji kaže da je „odluka o prodaji Telekoma povoljna“?!

Taman posla...
antioksidant antioksidant 21:43 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

ivana23


Da ukinemo skole?!
ne znam koliko ti je jasno da nismo daleko od dana kada skolstvo vise nece biti "besplatno"
nece biti ni penzija
ni drzavnog zdravstva za nezaposlene i starije...

ova drzava jede samu sebe

decenijama

Don Salieri Don Salieri 21:50 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

antioksidant
ma, npr drzava bi mogla da uzme jos neki kredit

a ko da ti da kredit za koji ne postoji sansa da ce biti vracen?

Morali bi da nam veruju na rec.
hajkula1 hajkula1 22:17 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

Milutin Milošević
Tadic "rasprodaje" da bi na taj nacin nadoknadio budzetski minus, i isplatio plate brojnim korisnicima budzeta...

A, da pitam, onako laički: zar nema neki drugi način da se nadoknadi budžetski minus osim rasprodaje resursa koji donosi zaradu (jer da ne donosi, zar bi ga iko kupio?)?



Kako kaze nas narod, ne kolje se krava za kilo mesa.

NNN NNN 22:35 14.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

da se nadoknadi budžetski minus osim rasprodaje resursa
Ne znam o kakvom minusu svi pričaju?
Kod nas nema ekonomske (i bilo koje druge) krize (jer će nas je zaobišla).
A i ako je bude, to je samo prilika da izađemo još jači (mada nećemo ni da uđemo u nju)...
U stvari mi smo već prebrodili krizu (a da je nismo ni osetili).
A dogodine će da budu i veće plate (a možda i sutra)...
tripraseta92 tripraseta92 01:07 15.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić rasp

Don Salieri

Tadic "rasprodaje" da bi na taj nacin nadoknadio budzetski minus, i isplatio plate brojnim korisnicima budzeta...
Medju njima je skolstvo, koje godisnje poreske obveznike kosta nesto preko milijardu evra...

Trebalo bi postaviti pitanje opravdanosti trosenja tolike kolicine novca poreskih obveznika u te svrhe.
Koji stručnjaci, navedeni imenom, prezimenom i referencama, su učestvovali u izradi studije opravdanosti trosenja tolike kolicine novca poreskih obveznika u te svrhe...


Misiiiiiiiiiiiiim!
Znači, kad bih ja sad prodala auto da završim kuću, "drage" komšije bi brzinski i stručno zaključile da sam ih izgubila na kocki, proćerdala u šopingu , propila...
"Blic kaže" da se novac ulaže u infrastrukturu. Ako bi se zaista tako uložio novac , onda bi korist bila veća nego čuvanje Telekoma za bolje dane. Elem, koliko je novca proćerdano do sada, nije ni čudno da im niko ne veruje!
mikimedic mikimedic 08:40 16.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić rasp

Znači, kad bih ja sad prodala auto da završim kuću, "drage" komšije bi brzinski i stručno zaključile da sam ih izgubila na kocki, proćerdala u šopingu , propila...


da, ako ti tim autom koji vredi 10,000 evra taksiras, i uspes da izvuces recimo 1000e mesecno (a taksisti uspevaju, u to sam siguran).

dzabe ti posle i 10,000 evra ulozenih u infrastrukturu...
chole10 chole10 20:02 16.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

jesi li ovo slucajno ili namerno ponovio?

bez obzira preporuka "laicka".
mikimedic mikimedic 20:57 16.10.2010

Re: Milošević prodao, Đinđić kupio, Tadić

jesi li ovo slucajno ili namerno ponovio?


ne znam da li mislis na mene
cini mi se da nisam nista ponavljao?
freehand freehand 20:37 14.10.2010

A šta kaže Ljuša Ristić?

jel' konsultovao neko najvećeg eksperta među ekspertima u sferi telekomunikacija i vudu vreča srpske ekonomije?
Ja se, izvinite, ne bih opredeljivao dok ne čujem njegovo mišljenje.
bikidej bikidej 20:58 14.10.2010

Telekom

Sto rece neko, te 1.4 mlrd smo mogli da pozajmimo i da bez problema, samo iz profita Telekom za 10 godina vratimo kredit. A Telekom i dalje drzavni. Zasto mislim da je dobro da je drzavni? Pa pogledajte sta se desilo sa brojem zaposlenih u zemljama u okruzenju nakon privatizacije - prepolovljen je. Ok, mozda oni koji su ostali na poslu imaju nesto vece plate, ali svi ostali su sad na budzetu ili su odselili iz zemlje. Znaci, pozitivna strana je to sto cemo imati trenutno nesto vise para (koje ce Dinka da spiska kako samo on to zna i umije), ali sta cemo sa viskom nezaposlenih i smanjenim prihodom u budzet? A to sto ce oni da poboljsaju nivo usluga, posteno govoreci, ne vidim da su u Hrvatskoj, Bugarskoj ili Rumuniji telekomunikacione usluge iole bolje nego u Srbiji. Ma ovdje imamo najcistiji primjer kako kratkorocni interesi pojedinca bez problem "gaze" dugorocne interese zajednice.
jaksa scekic jaksa scekic 22:04 14.10.2010

Re: Telekom

Meni vele da je u CRO bolje od kad je DT

evo pa uporedite ponudu

[/url][url=http://www.t.ht.hr/]

J
NNN NNN 22:49 14.10.2010

Re: Telekom

bolje od kad je DT
Parodija
nukleo nukleo 07:47 15.10.2010

Re: Telekom

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
Neviđeno! Ovo je nešto najbolje što sam video!!!!!!!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:15 14.10.2010

slikaaaa!!!!!

joseywales joseywales 21:35 14.10.2010

Re: slikaaaa!!!!!



ja se presekao kad sam video...
ivana23 ivana23 21:41 14.10.2010

Re: slikaaaa!!!!!

Kako je niste ranije videli, bila ovde na blogu u vise navrata.
mirelarado mirelarado 22:52 14.10.2010

Re: slikaaaa!!!!!

ivana23
Kako je niste ranije videli, bila ovde na blogu u vise navrata.


Чини ми се да није била у оволиком формату.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:27 14.10.2010

Re: slikaaaa!!!!!

Ovo ko da je pisao Jože Mencinger...
krkar krkar 22:14 14.10.2010

Evo nama izboraaaa


Dakle, izbori negde između aprila i juna.

Taman da se do tada uzmu neke pare za Telekom i puste u opticaj, prođe grejna sezona, greje nas sunce, priroda ulista i procveta i ... Srbi se dosete zahvaljujući kome je sve procvetalo i izaberu ga na još 4 godine.

Predlažem da se u martu prodaju i Gazela i Novi most. Taman pre nego što se izgradi most preko Ade. Oš prođeš - plati putarinu. Naravno, ostaviti Stari savski most kao javni servis, besplatno.

A i preplivavanje Save da se ne naplaćuje.

Posle toga bi mogao da se proda Beogradski vodovod. Evo, ja prvi ne zatvaram vodu uopšte kad perem suđe. I tuširam se ponekad i dvaput dnevno jer je voda previše jeftina.

Pa posle privatizacija Tašmajdana, Zvezdarske šume, Košutnjaka, Ušća... (Manjež obavezno da ostane kao javni servis, kad krenu sutra huligani da se bude.

Troroari na Bulevaru su već privatizovani (iako niste primetili) pa fali li vam, građani, išta???
NNN NNN 22:26 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

kad krenu sutra huligani da se bude.
I oni našli baš sad da zamajavaju javnost prodajom Telekoma, kad smo tamam počeli da rešavamo problem huligana i divljaka (a i derbi se bliži - 23.10.)
jaksa scekic jaksa scekic 22:28 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

krkar

Dakle, izbori negde između aprila i juna.

Taman da se do tada uzmu neke pare za Telekom i puste u opticaj, prođe grejna sezona, greje nas sunce, priroda ulista i procveta i ... Srbi se dosete zahvaljujući kome je sve procvetalo i izaberu ga na još 4 godine.

Predlažem da se u martu prodaju i Gazela i Novi most. Taman pre nego što se izgradi most preko Ade. Oš prođeš - plati putarinu. Naravno, ostaviti Stari savski most kao javni servis, besplatno.

A i preplivavanje Save da se ne naplaćuje.

Posle toga bi mogao da se proda Beogradski vodovod. Evo, ja prvi ne zatvaram vodu uopšte kad perem suđe. I tuširam se ponekad i dvaput dnevno jer je voda previše jeftina.

Pa posle privatizacija Tašmajdana, Zvezdarske šume, Košutnjaka, Ušća... (Manjež obavezno da ostane kao javni servis, kad krenu sutra huligani da se bude.

Troroari na Bulevaru su već privatizovani (iako niste primetili) pa fali li vam, građani, išta???


Odlicno, ali sa tim savetima radis protiv svog kandidata, bice lepo, prosla zima, prolece, ljudi se spremaju za leto, klinci zavrsili skole, pa sto bi birali komunalnog direktora

BTW izbori januar februar 2012 kad se zavrsi nov most i jos neke stvari, a raspisace se kraj 2011

Mora lova od Telekoma da se potrosi na puteve, citaj malo Ministricu za NIP, lepo ces videti gde ce se graditi, pa ce kockice da se sloze....Polako nije udzaba Hillary onako gledala naseg Klunija
mara92 mara92 22:31 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

Pa posle privatizacija ... Zvezdarske šume

Јеси ли ти, Кркаре, свестан да се качиш са Звездарцима? ТО никако није здраво...
...
дошло време за хајдучију и одметање у шуму - Звездарску, па ком опанци, ком најке...

пс. у позадини навијачи (уместо античког хора): "Звездара је срце Србије, Србије, Србије-еее"
krkar krkar 22:31 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

Odlicno, ali sa tim savetima radis protiv svog kandidata, bice lepo, prosla zima, prolece, ljudi se spremaju za leto, klinci zavrsili skole, pa sto bi birali komunalnog direktora


Ako se zarati nešto ove zime - eto nama Tome na vlasti, pa on je jedini stručan da se bavi porastom proizvodnje leševa.
krkar krkar 22:33 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

ошло време за хајдучију и одметање у шуму - Звездарску, па ком опанци, ком најке...


Ako bude privatizovana plaćaćete hajdučarinu. 5€ po danu pa - izvol'te odmećite se.

I to pod uslovom da je ne privatizuju Turci!
jaksa scekic jaksa scekic 22:33 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

krkar
Odlicno, ali sa tim savetima radis protiv svog kandidata, bice lepo, prosla zima, prolece, ljudi se spremaju za leto, klinci zavrsili skole, pa sto bi birali komunalnog direktora


Ako se zarati nešto ove zime - eto nama Tome na vlasti, pa on je jedini stručan da se bavi porastom proizvodnje leševa.




Znaci po Tebi raspisuju izmedju januara-marta, mnogo hladno ne valja se
krkar krkar 22:41 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

Znaci po Tebi raspisuju izmedju januara-marta, mnogo hladno ne valja se


Ne verujem da će uspeti da se dokotrljaju do leta bez izbora. Slažem se da je januar prerano ali početak aprila taman bi mogao. Izbori u junu, koalicijska kurvanja preko leta...

Ne mogu ovi da dobace koliko im ti prognoziraš. A i izbori po hladnoći u decembru odgovaraju samo opoziciji.

Taman juni, uz izborni listić svako dobije i vaučer za akva-park u Jagodini i 50% popusta za kartu za Palminu žirafu. I besplatan parking u Maxiju u Svilajncu i xhaba ulaznicu za Srbijagasku fabriku stakla u paraćinu... Ma lako se napravi cirkus.
freehand freehand 22:44 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

krkar
Odlicno, ali sa tim savetima radis protiv svog kandidata, bice lepo, prosla zima, prolece, ljudi se spremaju za leto, klinci zavrsili skole, pa sto bi birali komunalnog direktora


Ako se zarati nešto ove zime - eto nama Tome na vlasti, pa on je jedini stručan da se bavi porastom proizvodnje leševa.

On ti je više za reciklažu, Krki.
jaksa scekic jaksa scekic 22:57 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

krkar
Znaci po Tebi raspisuju izmedju januara-marta, mnogo hladno ne valja se


Ne verujem da će uspeti da se dokotrljaju do leta bez izbora. Slažem se da je januar prerano ali početak aprila taman bi mogao. Izbori u junu, koalicijska kurvanja preko leta...

Ne mogu ovi da dobace koliko im ti prognoziraš. A i izbori po hladnoći u decembru odgovaraju samo opoziciji.

Taman juni, uz izborni listić svako dobije i vaučer za akva-park u Jagodini i 50% popusta za kartu za Palminu žirafu. I besplatan parking u Maxiju u Svilajncu i xhaba ulaznicu za Srbijagasku fabriku stakla u paraćinu... Ma lako se napravi cirkus.


Pravo da TI kazem, kad pogledas sasvim je svejedno kad ce izbori, jer ce biti koalicija DS-SNS i Ivica , pa tako vec neformalno i funkcionisu

J

PS: ja govorim o raspisivanju, koliko se cavrlja po carsiji, da ih raspisu krajem iduce godine ,a prevale u 2012 videcemo, nema izbora dok Djido ne zavrsi most u BGD
krkar krkar 22:59 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa


Pravo da TI kazem, kad pogledas sasvim je svejedno kad ce izbori, jer ce biti koalicija DS-SNS i Ivica , pa tako vec neformalno i funkcionisu


Ma to znamo, ali je pitanje ko će da ostane u DS a ko će da otpadne. Meni je to mnogo interesantnije nego formalni izbori
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:30 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

nema izbora dok Djido ne zavrsi most u BGD

Ako je to onaj most što treba da ga gradi SCT (zvani i Aneks na aneks), onda neće biti izbora bar još deceniju.
krkar krkar 23:35 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

Ako je to onaj most što treba da ga gradi SCT (zvani i Aneks na aneks), onda neće biti izbora bar još deceniju.


Sve je anex na anex, ovo je Anexnaanex država.

Jedino me ne bi čudilo da vidim da u ugovoru sa Kinezima za most Zemun-Borča piše da Srbija neće držati izbore dok Kinezi grade most, da ih se ne ometa.

A i šta fali Kinezima a nikad izbore imali nisu?

Doduše, velika je zemlja Kina, tamo upravnik groblja ima pod sobom više živih ljudi nego u Srbiji načelnik generalštaba. I ništa mu ne fali da doživotno bude upravnik groblja. Malo li je?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:42 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

tamo upravnik groblja ima pod sobom više živih ljudi

Bogami, ja bih rekla da su mrtvi...inače šta će na groblju
I ništa mu ne fali da doživotno bude upravnik groblja. Malo li je?

Jašta nego malo, s obzirom na radno mesto, mogao bi i posthumno da ga zadrži.
talicni talicni 23:42 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

krkar

Dakle, izbori negde između aprila i juna.

Taman da se do tada uzmu neke pare za Telekom i puste u opticaj, prođe grejna sezona, greje nas sunce, priroda ulista i procveta i ... Srbi se dosete zahvaljujući kome je sve procvetalo i izaberu ga na još 4 godine.


Veselom Grobaru nece ostati nista za prodaju kad se konacno docepa vlasti.


freehand freehand 23:55 14.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

talicni
krkar

Dakle, izbori negde između aprila i juna.

Taman da se do tada uzmu neke pare za Telekom i puste u opticaj, prođe grejna sezona, greje nas sunce, priroda ulista i procveta i ... Srbi se dosete zahvaljujući kome je sve procvetalo i izaberu ga na još 4 godine.


Veselom Grobaru nece ostati nista za prodaju kad se konacno docepa vlasti.



To nije Veseli grobar. To je Toma Luzer, alias Lurč.
Izgleda da je Vučiću suđeno da se potuca kao ronin, od nemila do nedraga.
Valjda je zato i otišao u Japan, na studijsko putovanje.
Nego može Krkar da svom kandidatu obezbedi mesto na tom nekom kineskom groblju? Čovek stručan, govori jezike, prema Kini i Kinezima, živim i mrtvim, gaji veliko poštovanje. Makar bio ambasador na tom groblju, hebi ga.
Posle, kad skupi malo međunarodnog iskustva može i Per Lašez ili Arlington.
krkar krkar 01:21 15.10.2010

Re: Evo nama izboraaaa

Bogami, ja bih rekla da su mrtvi...inače šta će na groblju


Mora neko onolike Kineze i da zakopava i spaljuje, štucka travnjake, pa tek muzikanata kliko im treba, crna Jelice
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 22:17 14.10.2010

TELEKOM

Što jes', jes', sjebao nas SPS! To ti je, čim se SPS ušunja na vlast, sve mora da ode u pizdu materinu, pa i sam TELEKOM.
radulence radulence 22:28 14.10.2010

.

shta je josh na prodaju?

'el' ce da bude neki 'garage sale' da i ja neshto ugrabim?

kupio bih onaj deo srbije ispod beograda shto su nauchnici skoro otkrili.

mislim
ako je cena 'prava sitnica'.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 22:30 14.10.2010

Re: .

Uskoro će javno da trguju sopstvenim narodom kako bi popunili manjak u budžetu.
krkar krkar 22:37 14.10.2010

Re: .

Uskoro će javno da trguju sopstvenim narodom kako bi popunili manjak u budžetu.


To neće niko da kupi.

Em lenjo, em divlje, em nepouzdano. A nepopularno...
NNN NNN 22:51 14.10.2010

Re: .

Kažu da im žemske nisu loše
radulence radulence 23:47 14.10.2010

Re: .

To neće niko da kupi.

Em lenjo, em divlje, em nepouzdano. A nepopularno...



chek chek.
ja jesam
na prodaju.

nekoj bogatoj
a dobrodrzecoj gospoji.

radim sve. ne pravim pitanje.
odrzavam bazen.
jahtu.
porsche.
gospoju.

zilikaka zilikaka 22:52 14.10.2010

Gde sam tu ja?

Ljudi, da mi ovde vidimo šta nam je činiti!
Trebaće članova manjinskog predstavnika u upravnom odboru. Za NIS su tako uspešno spakovali svoje, al možda ovde još ne postoji lista! Pa mi bar troje da smestimo!
Evo, ja recimo od kad znam za sebe, uspešno koristim rezličite modele telefona, još od onih na okretanje!
Štaš jače reference?
freehand freehand 23:10 14.10.2010

Re: Gde sam tu ja?

Evo, ja recimo od kad znam za sebe, uspešno koristim rezličite modele telefona, još od onih na okretanje!

Model "Alo, Požega"?
zilikaka zilikaka 23:16 14.10.2010

Re: Gde sam tu ja?

Neko kako?
A i motalicu ću nađem!
talicni talicni 23:33 14.10.2010

hmm

Zbog svog strateškog značaja, dominantni telekomunikacioni operatori su državni u mnogim zemljama: Luksemburgu, Belgiji, Finskoj, Švedskoj, Norveškoj, Italiji, Sloveniji, Švajcarskoj... Kakav razlog ima Vlada Srbije da se ponaša drugačije od kapitalističkih zemalja sa najboljim telekomunikacionim sistemima?;


Jos je veca lista zemalja u kojima je telekom potpuno u privatnim rukama i vjerovali ili ne sve funkcionise.

Kako država namerava da spreči obezvređivanje vrednosti akcija malih akcionara (građana, zaposlenih i bivših zaposlenih) ako kupovinu izvrši Deutsche Telekom, i time, kao većinski vlasnik postane potpuno nezainteresovan za njihovu kupovinu?

Kupice neko drugi ukoliko vecinski vlasnik nije zainteresiran.

Ne kontam koji je pravi razlog zbog koga gospoda profesori zele se zadrzi ova oaza socijalizma.
krkar krkar 23:57 14.10.2010

Re: hmm

Ne kontam koji je pravi razlog zbog koga gospoda profesori zele se zadrzi ova oaza socijalizma.


Ne bih mogao da kažem da znam šta su im namere, ali mogu da pogodim na osnovu vrlo jakih indicija.

Pre 3-4 godine dugo sam (i na kraju bezuspešno) pregovarao o velikom poslu sa Telekomom Srbije, tj. o proširenju postojećeg ugovora vrednosti preko 150 000 € godišnje. Ideja je bila da oni uvedu novu uslugu koja je nama potrebna, za koju ćemo im mi de facto dati tehnološki know-how koji oni posle mogu dalje da implementiraju i komercijalno koriste - i još da na nama peglaju početne bagove. Nismo imali nikakav komercijalni interes da im know-how prodajemo, nama je samo bilo važno da koristimo njihove tehničke mogućnosti (za koje ni oni sami nisu znali da postoje).

Posle nekoliko sastanaka sa direktorima dveju direkcija Telekoma ponadao sam se da smo spremni da idemo u razradu projekta. Jednom direktoru sektora koji je u njihovo ime koordinisao poslao sam email i zakazao sastanak - on je bio zadužen da sa svoje strane dovede potrebne predstavnike Telekoma.

1. Na zakazani sastanak ja sam došao sa svojim tehničkim direktorom i glavnim inženjerom. Sa njihove strane bilo je 14 (slovima: četrnaest) ljudi;

2. Email koji sam ja poslao njihovom direktoru bio je uredno odštampan i fizički dostavljen svim direktorima odgovarajućih sektora u Telekomu, sa velikim četvrtastim pečatom DOSTAVLJENO i kockicama pored funkcija onih kojima je dostavljeno u koje se lupi krstić. Ponavljam, firma se zove Telekom Srbije!!!

3. Od posla nije bilo ništa jer njih tuce nije moglo da se dogovori, bez obzira što je njihov direktor razvoja od početka shvatao potencijal know-howa koji im mi dajemo. Pošto je ceo posao trebalo da bude zasnovan na barteru znanja za usluge, što su dva nadležna direktora (razvoja i komercijalni) u startu prihvatila, propao je kad se direktor sektora ra razvlačenje kablova (ili kako se to već zove) pobunio "ko će njemu da plati razvlačenje 3,5 kilometra optike" (nijedan direktor osim generalnog nije imao pravo da mu naredi a generalni, postavljen po političkoj liniji, iz političkih razloga tad već ništa nije hteo da potpiše). Telekom Srbije do dana današnjeg nije razvio tu uslugu - neki privatnici je već nude a mi smo komercijalno platili tehnički znatno slabiji paket na drugom mestu.

Kukajući posle tog sastanka, direktor razvoja mi je rekao da je u svom mandatu smanjio broj zaposlenih sa nekih 12000 na nekih 5000 i da bi komotno mogao da ga smanji još za polovinu - da sme - a da se to nikako ne odrazi negativno na poslovanje. U međuvremenu je čovek otišao u drugu firmu, smučilo mu se.

Gde tu dođu profesori: jednostavno. U tom i takvom državnom Telekomu za svaku pi*dariju naručuju se i debelo plaćaju razni elaborati - baš od tih istih profesora. Delom zato što nikom iz Telekoma ne pada na pamet da preuzme bilo kakvu odgovornost za neku stručnu odluku, delom zbog toga što u državnom Telekomu nije ni naročito bitno biti stručan i kompetentan jer kad zatreba uvek mogu da se plate (debelo, državnim monopolističkim parama) stručnjaci sa strane. A verovatno ima i dilova na procenat.

U privatizovanom Telekomu ko nije kompetentan da svoj posao obavlja bez spoljnih konsultanata i elaborata za svaku sitnicu - dobija šut kartu.
NNN NNN 00:30 15.10.2010

Re: hmm

Posle nekoliko sastanaka sa direktorima dveju direkcija Telekoma
Telekom (firma koja ima godišnji obrt od oko 2 milijarde evra) već neko vreme ima 4 direkcije i baš bi se dvojica direktora direkcija baktala sa krkarom za 150.000 (*proširenje) evra godišnje.

Takođe ceo Telekom ima oko 10 hiljada zaposlenih i nema ni teoretske šanse da si uboo red veličine sa ovim razvojem od 12000 i 5000.

A i ti profesori samo zaglupljuju narod, šta nam je falilo kad smo živeli na drveću (onda si mogao da budeš glavni vrač).

Mada, ovde je sve moguće!


Edit: Ispao si naivan, samo je trebalo nekom profesoru-konsultantu da muneš šušku i/ili procenat i bogteveselio
krkar krkar 01:14 15.10.2010

Re: hmm

Telekom (firma koja ima godišnji obrt od oko 2 milijarde evra) već neko vreme ima 4 direkcije i baš bi se dvojica direktora direkcija baktala sa krkarom za 150.000 (*proširenje) evra godišnje.


O da, baktali su se itekako. Posebno što je u drugoj godini ugovor bio vredan 600000€ a da su bili pametni rastao bi i dalje. Koliko imaju direkcija ne znam, ni tada ni sada, niti je moje da me interesuje. A na PP sam ti poslao detalje.



Takođe ceo Telekom ima oko 10 hiljada zaposlenih i nema ni teoretske šanse da si uboo red veličine sa ovim razvojem od 12000 i 5000.


Dozvoljavam mogučnost da je bilo reč o recimo smanjenju sa 12000 ZA 5000 ili o nekim drugim brojkama ali suština je da je smanjenje bilo značajno. Meni je najupečatljivija bila rečenica "da smem mogao bih da otpustim polovinu zaposlenih a ništa se ne bi odrazilo na posao"

A profesori nisu razvili stvar, ima nešto što se uči samo u stvarnom životu a ne u kabinetima. Nisu je razvili do dan-danas. Moja firma je ostala uskraćena za uslugu koju smo (delimično) premostili slabijom uslugom u manjem obimu i za veće pare. A Telekom je nikad nije razvio. Pa sad ko je tu na gubitku...

Ali tako je to kad firma ima monopol i državne jasle i računa da joj nije neophodno da se bakće.

A jedan tako čuveni profesor ETF-a, najčuveniji iz te oblasti, drži monopol na tezge u dilu sa državnom institucijom nadležnom za tu oblast, naplatio nam je izradu studije debele pare. I prema našim kasnijim merenjima omanuo samo za 40%. Pošto njegova nestručnost mojoj firmi proizvodi vrlo konkretan i vrlo značajan finsnsijski gubitak (tačnije neostvarenu dobit) mi smo posle platili da popravimo situaciju i kad smo mu podneli rezultate egzaktnih merenja rekao je da je nemoguće - i nikom ništa. Dobro, nisam ni ja baš naivan, nisam se baktao da pokušam da tražim pare nazad ili da ga tužim ili štatigajaznam. Nije mi sad zgodno da kopam ali po sećanju taj elaborat - koji je Profesor skarabudžio za nekoliko dana (kasnije se kod nas zaposlio jedan student koji je radio na elaboratu i pričao nam kako se rade) koštao je nešto manje od 40 000€. Zaista se ne sećam jesmo li platili njemu ili ETF-u ili nekoj trećoj instituciji.

Obaška što agencija nikad ništa proveravala nije - njima je bilo bitno da je Profesor izradio elaborat. Agencija se ponašala kao da je sve po elaboratu i nikom ništa. A mogla je da nas kazni što nije - al' onda bi morala da prizna da je elaborat koji ona priznaje s*anje...

Tad sam bio svež povratnik u Srbiju i tek sam učio hohštapleraj. U međuvremenu sam se i ja nečemu naučio...

P.S. Taj ugovor od 150/600K€ Telekomu je bio prvi iz te oblasti i bilo im je itekako stalo do njega, zajedno smo razvili stvar. I trubili su o tome k'o Šatl da su lansirali. Ali su zato ljoljnuli dupetom o ledinu već na sledećem koraku.

P.P.S. Od takvih profesora nikakve koristi nemam, ni od njihovih elaborata. Meni treba stvar koja funkcioniše a od njih to još nisam video. Srećom ima u ovoj državi dovoljno profesionalaca koji znaju da rade posao i bez profesora i mimo njih.
antioksidant antioksidant 07:13 15.10.2010

Re: hmm

кркар, у потпуности гађаш мету - тј сасвим описујеш мотиве потписника "апела" горе
krkar krkar 08:08 15.10.2010

Re: hmm

кркар, у потпуности гађаш мету - тј сасвим описујеш мотиве потписника "апела" горе


Znam, naučio sam to na sopstvenoj i firminoj koži.

Sa 20-ak godina rada u zapadnim privatnim kompanijama (većina kompanije na berzi - svaki dan znaš kako se kotiraš) odgovorno tvrdim da ne postoji ijedna smislena ljudska aktivnost u kojoj privatno vlasništvo nije značajno efikasnije od državnog: od pletenja čarapa, proizvodnje hrane, telekomunikacija, groblja, zatvora, javnog saobraćaja, kafane do izgradnje puteva.

Meni bi danas bila veća kazna da me neko osudi na 3 godine rada u državnoj firmi nego na 3 godine zatvora.
NNN NNN 08:55 15.10.2010

Re: hmm

antioksidant
кркар, у потпуности гађаш мету - тј сасвим описујеш мотиве потписника "апела" горе
U globalu da, ali nisam siguran za ovo četvoro potpisnika za koje znam.
Bora Lazić je suviše star da bi se petljao u te stvari (da sad juri tezge),
ni Kovačević nije u cvetu madosti, a sad ionako rektoriše, Pop bi mogao (mada ni on nije u cvetu mladosti, a verujem i da je zauzet), a i niko od njih nije direktno u telekomunikacijama (na katedrama su za računarsku tehniku i informatiku (ako se još uvek tako zove), automatiku i elektroniku). A Smiljanić je (priznata i) više radila napolju nego ovde, pa ne vidim da joj je nešto zapelo da se tali sa Telekomom. Koga zaista interesuje još neki detalj, može da pročita njenu analizu o prodaji Telekoma ovde.

Inače, poznato je da profesori ETF-a ne zavise od svoje plate.

krkar krkar 09:14 15.10.2010

Re: hmm

A Smiljanić je (priznata i) više radila napolju nego ovde, pa ne vidim da joj je nešto zapelo da se tali sa Telekomom. Koga zaista interesuje još neki detalj, može da pročita njenu analizu o prodaji Telekoma ovde.


Do ove rečenice sam još kako-tako uspevao da čitam:

. Из табеле се јасно види да је у земљама које су продале своје операторе страном оператору, оптерећење запослених знатно веће него у земљама које нису продале своје операторе. То указује на чињеницу да у овим земљама запослени нису отпуштени зато што су вишак, него да би страни оператор постигао што већу зараду

a onda sam zaključio da mi je interesantnije da čitam Kim Džong Ila u originalu.

ŠTA je ova žena radila u svetu? Ajde, molim te.

Za zainteresovane opterećenje zaposlenih je broj telefonskih parica po zaposlenom. Gospođa Uvažena Profesorka dubokom naučnom analizom zaključila je da u privatnim TK firmama imaju bolji učinak po zaposlenom. I onda za to optužila mrski profit...

Pa nije ni čudo da kukaju na prodaju Telekoma.

Sve to govnjivom motkom u pirinčana polja
Biljana 77 Biljana 77 09:24 15.10.2010

Re: hmm

ŠTA je ova žena radila u svetu? Ajde, molim te.

Sve to govnjivom motkom u pirinčana polja!

Ipak se malo raspitaj kod ljudi koji poznaju oblast. Ovo je baš ružno. Ali istovremeno se potpuno uklapa u tvoj manir komunikacije i vaskolikog poznavanja sveta.
krkar krkar 09:31 15.10.2010

Re: hmm

Ipak se malo raspitaj kod ljudi koji poznaju oblast. Ovo je baš ružno. Ali istovremeno se potpuno uklapa u tvoj manir komunikacije i vaskolikog poznavanja sveta.


Šta je ovo, cela porodična manufaktura protiv mene? Da zovem i ja ženu

Ružno jeste. Možda je i preterano. Ali potrudio sam se da pročitam analizu (ne)opravdanosti prodaje Telekoma. Potpuno sam kompetentan da to razumem, nije stručni tekst o flajfonzlovanju digitalnih glajvincli. I uspevao sam da pratim diskurs - ako ne i logiku - do trenutka kad je Uvažena Stručnjakinja napisala gore citiranu mudrost.

Ne želim da takve finansiram iz svog poreza. Neka ide u privatni biznis pa ako hoće neko da plaća - bujrum.
krkar krkar 09:34 15.10.2010

Re: hmm


Evo sam gore stavio smajli da bude manje nesporazuma.

Ako je žena stručna za neku oblast elektrotehnike kao što je, recimo, projektovanje mreže ili tranzistora ili štajaznam - što se ne drži toga? Njeno rezonovanje na temu prodaje Telekoma je smešno.
Cocoa Cocoa 09:37 15.10.2010

Re: hmm

krkar
Ne kontam koji je pravi razlog zbog koga gospoda profesori zele se zadrzi ova oaza socijalizma.


Ne bih mogao da kažem da znam šta su im namere, ali mogu da pogodim na osnovu vrlo jakih indicija.


Na osnovu poslovnih iskustava sa Telekomom Srbija kao glavnim klijentom u poslednjih skoro 10 godina mogu samo da potvrdim krkarovu priču.

Ključni interes te kompanije je da prestane da bude glavni sponzor organizovanog kriminala nazvanog "država Srbija" i da postane prava, komercijalna telekomunikaciona kompanija.

Ako budemo imali sreće neće ih kupiti Deutsche Telekom (Hrvati se uopšte nisu usrećili sa njima, naprotiv), bolje bi bilo da ih kupi Telekom Austria (i proda Vip mobile nekom drugom, recimo DT-u Tako bismo na kraju dobili i Vodafone i T-Mobile u Srbiji) a najbolja opcija po nas bi bila Telefonica.
Cocoa Cocoa 09:39 15.10.2010

Re: hmm

ŠTA je ova žena radila u svetu? Ajde, molim te.


Ako se dobro sećam, samo neka akademija, ništa realno, konkretno & korisno
Biljana 77 Biljana 77 09:52 15.10.2010

Re: hmm

Ako budemo imali sreće neće ih kupiti Deutsche Telekom (Hrvati se uopšte nisu usrećili sa njima, naprotiv), bolje bi bilo da ih kupi Telekom Austria (i proda Vip mobile nekom drugom, recimo DT-u Tako bismo na kraju dobili i Vodafone i T-Mobile u Srbiji) a najbolja opcija po nas bi bila Telefonica.

O ovome se upravo i radi. Potencijalni se kupac nameće iako tender nije zvanično ni bio raspisan. Cena je manja od realne. Pare će spucati na kupovinu mira i potencijalnih glasova. Nije sporno da se Telekom prodaje, samo jeste kad, kome i šta posle?

Šta je ovo, cela porodična manufaktura protiv mene? Da zovem i ja ženu

Zovi. Posle možemo basket dva na dva.
Biljana 77 Biljana 77 09:55 15.10.2010

Re: hmm

Ako se dobro sećam, samo neka akademija, ništa realno, konkretno & korisno

Ne baš. Da ne smaramo ljude tehničkim detaljima.

She is the inventor of nine US patents, and of one patent application. Some of these patents have been patented in Europe, Japan and China as well.
krkar krkar 09:55 15.10.2010

Re: hmm

Ako se dobro sećam, samo neka akademija, ništa realno, konkretno & korisno


Uopšte nisam imao nameru da jutro provedem na blogu, imam daleko važnija, hitnija i pametnija posla ali kad se već uvalih...

Pogledao sam o kome se radi, ime mi na početku nije ništa značilo. A onda sam shvatio da se radi o bivšoj ministarki TK, čak sam je i upoznao i pristojno se ponaša. U socijalnom smislu. U političkom smislu vrlo nepristojno: Ako se mene pita - magistrirati i doktorirati na uglednom Princetonu, biti priznati stručnjak u konstruisanju rutera i sličnih stvari a onda doći ovde i prodavati Koštunizam - vrlo je nepristojno. Provesti godine na Princetonu, raditi u okruženju zapadnih stručnih, društvenih i radnoetičlkih vrednosti i vratiti se ovamo pa prodavati miloševićevizam i koštunizam po meni je vrlo nepristojno.

Da se razumemo, ja bih jako voleo da je ova država bila u stanju da transformiše Telekom tako da on postane funkcionalna firma i da ostane u državnom vlasništvu. Super! Zlatni rudnik u vlasništvu države (ni onda ne bi mogao da ostane monopolista dovijeka ali bar bi imao dominantnu poziciju od starta, tradiciju...). Ali za to ga je trebalo transformisati i dovesti ga na, recimo 80% efikasnosti privatnih Telekoma. A to ne da niko nije napravio nego ova država, na žalost, to ne ume da napravi ni sa državom u celini ni sa jednim njenim delom pojedinačno.


Postoje delovi diskursa dr Smiljanić koji su, na nivou činjenica potpuno tačni. Na primer, da domaći Telekom vuče domaće firme, domaće proizvođače opreme kojima je stalo da imaju jaku referencu radi plasmana na druga tržišta.

Samo, iz te nesporne činjenice Koštunicina bivša ministarka izvodi klasičan slobovojinski zaključak da se taj interes ima braniti državnom intervencijom i protekcionizmom a platiti iz xhepa poreskih obveznika, tj. mene i vas. Što se mene tiče - malo morgen!

Mnogo je veći patriotizam transformisati telekom u efikasnu firmu u državnom vlasništvu koja će onda prirodno biti motor ne svim nego samo efikasnim domaćim firmama - bez obzira na tip vlasništva - sa kojima je tehnološki povezan. To je mnogo veći patriotizam nego isprazne priče o Kosovu i tužbama protiv NATO-a.

Doduše, nisu uspeli ni u jednom ni u drugom. Ali zato ugledna stručnjakinja sad u Pečatu objašnjava kako ne treba prodavati Telekom.
krkar krkar 09:57 15.10.2010

Re: hmm

She is the inventor of nine US patents, and of one patent application. Some of these patents have been patented in Europe, Japan and China as well.


Već sam odgovorio. Svaka čast na stručnosti u njenoj oblasti i patentima.

Ali za strateško razmišljanje potpuno je nekompetentna, što se vidi iz njenih stavova.
krkar krkar 10:02 15.10.2010

Re: hmm

O ovome se upravo i radi. Potencijalni se kupac nameće iako tender nije zvanično ni bio raspisan. Cena je manja od realne. Pare će spucati na kupovinu mira i potencijalnih glasova. Nije sporno da se Telekom prodaje, samo jeste kad, kome i šta posle?


Vidiš, meni je upravo sporno što se prodaje. Tj. što nije ni pokušano da se dovede do određenog nivoa efikasnosti kada bi ili mogao biti konkurentan i profitabilan - a ostao u državnom vlasništvu - ili postao još atraktivniji za prodaju (tj. skuplji) time što je doveden bliže željenom/očekivanom modelu efikasnosti.

Država se pokazala nesposobnom da to uradi.

A o ovakvim prodajama krpi dupe seci uši i arčenju tih para u sitnopolitikantske i sasvim neproduktivne (tj. ne-reproduktivne) svrhe nema potrebe da raspravljamo. Tu će se svako pametan složiti.
NNN NNN 10:02 15.10.2010

Re: hmm

da mi je interesantnije da čitam Kim Džong Ila u originalu
Si znao da ima tajnog sina naslednika?

I meni je nekad interesantno da diskutujem o Kim Il Džongu
krkar krkar 10:08 15.10.2010

Re: hmm

Si znao da ima tajnog sina naslednika?

I meni je nekad interesantno da diskutujem o Kim Il Džongu


Nemo' da si neozbiljan, vidiš da se svađam sa tvojom ženom oko ozbiljnih stvari.

P.S. I ne dolazi u obzir basket, ja sam totalni duduk. Može štafetno plivanje 2x800?
NNN NNN 10:22 15.10.2010

Re: hmm

krkar
O ovome se upravo i radi. Potencijalni se kupac nameće iako tender nije zvanično ni bio raspisan. Cena je manja od realne. Pare će spucati na kupovinu mira i potencijalnih glasova. Nije sporno da se Telekom prodaje, samo jeste kad, kome i šta posle?


Vidiš, meni je upravo sporno što se prodaje. Tj. što nije ni pokušano da se dovede do određenog nivoa efikasnosti kada bi ili mogao biti konkurentan i profitabilan - a ostao u državnom vlasništvu - ili postao još atraktivniji za prodaju (tj. skuplji) time što je doveden bliže željenom/očekivanom modelu efikasnosti.

Država se pokazala nesposobnom da to uradi.

A o ovakvim prodajama krpi dupe seci uši i arčenju tih para u sitnopolitikantske i sasvim neproduktivne (tj. ne-reproduktivne) svrhe nema potrebe da raspravljamo. Tu će se svako pametan složiti.

Slažem se

Malopre si pominjao broj telefonski parica po zaposlenom (a mobilni? )

Mislim da je Aleksandru Smiljanić predložila DS, a da zvanično nije ni u jednoj stranci. Objašnjava u Pečatu, jer RTS i Politika to ne bi objavili. A miloševićizam ne stoji jer se (u jednom bitnom segmentu) trudi da se uradi suprotno.
(ala advokatišam )

Sitnica o efikasnosti (u smislu zarade):
Podignuta je mesečna pretplata na fiksni telefon (i to žestoko), zato da država popuni budžet (i zato što se ovde to od strane države ne doživljava kao usluga, nego kao prilika za takse i namete).
To će značajno doprineti skoku u godišnjoj zaradi Telekoma (preko leđa stanovništva, nažalost), pa je bezveze što bar nisu sačekali kraj 2010. da vidimo koliko je godišnji profit, pa da ga masnije ga prodaju, ali izgleda da im se baš, baš žuri (bulja se toliko i'cepala, da mora hitno da se krpi).
Biljana 77 Biljana 77 10:24 15.10.2010

Re: hmm

I ne dolazi u obzir basket, ja sam totalni duduk

NNN NNN 10:25 15.10.2010

Re: hmm

P.S. I ne dolazi u obzir basket, ja sam totalni duduk. Može štafetno plivanje 2x800?
Možda si se i zeznuo za basket, žena i ja smo sitni (al' dinamitni , odo' sad da skočim u Savu...).
A što se štafetnog plivanja tiče, može, al' da ja budem štafeta.
krkar krkar 10:36 15.10.2010

Re: hmm

Malopre si pominjao broj telefonski parica po zaposlenom (a mobilni?


Oh, tek tu bi imalo šta da se priča. Zašto, na primer, još uvek nije sprovedena jedna evropska tekovina - migracija broja?

Mi smo u okviru sveobuhvatnog dila sa Telekomom uzeli i njihove mobilne. Imamo VPN. Onda mi se Telekom pokaže kao nesposoban da razvija tehnologiju koja je meni potrebna i koja je bila jedan od ključnih elemenata u odluci da idemo sa Telekomom. Telenor, inače daleko propulzivnija firma u smislu nuđenja novih rešenja, pa zatim i VIP koji je malo na početku bio nedorastao ali mi se čini da je sad tehnički i tehnološki potpuno stasao, nude bolje uslove.

E, ali niej sve samo u komercijalnim uslovima, ima tu i šteta (najvećim delom nematerijalna) od menjanja brojeva svim zaposlenim. Dakle, meni bi vrlo odgovaralo da ostanu zaposlenima isti brojevi mobilnog a da biram operatera prema uslovima koje nudi.

Trt, Milojka!

A glede efikasnosti. Pandan moje firme u državnom vlasništvu ima 14 puta više zaposlenih. Kad uzmemo u obzir da profil firme nije identičan, kad sve to izračunamo - ispadne recimo 5-6 njihovih na jednog našeg. Dakle, radni učinak im je recimo 20% našeg. Tolika je neefikasnost državne firme u odnosu na privatnu. I onda država, kad shvati da nije u stanju da napravi svoju firmu konkurentnom na tržištu, pribegava raznim mahinacijama da brani svoju neefikasnu firmu: barijere, dotacije, stimulacije, otpis dugova, povlašćeni ugovori sa drugim državnim firmama, ugovori bez tendera sa raznoraznim (ne)maštovitim izgovorima...

Ima i u privatnim firmama zaposlenih koje nikad niko nije video na poslu, iz raznih razloga. Ali takvih imaš možda 2-3, ne na stotine.
antioksidant antioksidant 10:37 15.10.2010

Re: hmm

Cena je manja od realne.

a kako se tačno ikome zabranjuje da ponudi realnu cenu?
a i niko od njih nije direktno u telekomunikacijama

što u potpunosti daje legitimitet njihovom "apelu"
antioksidant antioksidant 10:38 15.10.2010

Re: hmm

Može štafetno plivanje 2x800?

a gde da nadjemo još 799 njih koji će da plivaju po 2 metra?
krkar krkar 10:48 15.10.2010

Re: hmm


a gde da nadjemo još 799 njih koji će da plivaju po 2 metra?


U Telekomu.

Ima ih i za 2x1500. A ako se podave niko neće ni primetiti. pa onda možemo i da patentiramo ideju i organizujemo redovne štafete za državne firme, Vladu, BU...
Biljana 77 Biljana 77 10:50 15.10.2010

Re: hmm

a kako se tačno ikome zabranjuje da ponudi realnu cenu?

Ne razumem pitanje. Procena je izvršena na sumu za koju se svi slažu da je manja od očekivane (i realne). Uglavnom se svi (uključujući i vladu) slažu da je to posledica ekonomske krize i smanjenog obima krupnih investicija u ovoj oblasti u svetu. Dakle, ako je niža početna cena posledica konkretnog trenutka, zašto onda taj trenutak?

Nikome se ne brani ništa. Ne vidim razlog, osim možda čiste filantropije, da neko ponudi više od onoga što bude morao.
NNN NNN 10:58 15.10.2010

Re: hmm

bivša ministarka izvodi klasičan slobovojinski zaključak da se taj interes ima braniti državnom intervencijom i protekcionizmom a platiti iz xhepa poreskih obveznika
Naprotiv!
To zaista jeste tako, ali... Telekom je najveća žrtva što je državna firma.
Država isisava pare (da bi punila budžet), na štetu Telekomovih ulaganja u nove tehnologije i pružanja novih usluga. Mnoge stvari su posledica kratkoročne (državne) politike.
Jedino što će strani kupac (uglavnom se potencira DT) verovatno doći samo da kupi pare, nisam stekao utisak da se u okruženju popravila usluga/smanjile cene, tj. da rade za korisnike (i Telekom ne radi za korisnike nego za državu, a ako ga prodamo onda neće ni to).

Naša država nema sluha za potrebe ljudi, ni strategiju za razvoj ICT-a.
Mislim da bi naš Telekom (tj. u vlasništvu države, ali sa manjim parazitiranjem iste) mogao da bude mnogo bolji korisnicima (i samim tim i državi).

Ni npr. KK Partizan se nije privatizovao, pa dobro gura u Evropi (jeste malo banalan i neadekvatan primer, ali je tu čisto da pokaže da može da se igra kad imaš cilj i strategiju, a nemaš previše parazita kao npr. KK Crvena Zvezda).

Jedan od razloga koji vladini sateliti navode za prodaju je nedostatak sredstava za veća ulaganja u razvoj telekomunikacione infrastrukture i to je tačno - Telekom nema para za ulaganja jer mu ne daju da ih ima. Čak i da je neka veća suma u pitanju (reda veličine milijardu evra), pre bi Telekom mogao da uzme kredit, nego država, i da ga pri tome i otplati.

Plašim se da će ovakvom ishitrenom prodajom stanovništvo Srbije da bude još veća žrtva.



Biljana 77 Biljana 77 11:04 15.10.2010

Re: hmm

A slučajno si uzeo i stotku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana