Budućnost| Društvo| Politika

Добрица Ћосић о стању нације

Milan Karagaća RSS / 16.10.2010. u 22:00

У тексту написаном почетком фебруара о.г. за “Печат”, Добрица Ћосић се “одредио и према неким темељним одредницама нашег егзистенцијалног стања.”

Много питања, мало одговора, много критике мало самокритике, спаса нам нема али пропасти  ваљда нећемо , ваљда ће нам се оказати.

Имајући у виду специфичну тежину Добрице у српској нацији и нарочито његову улогу у збивањима у Србији барем последњих  30 година, и без обзира да ли се некоме свиђао или не, и тим пре,све оно што  он износи има своју тежину.То је свакако једна дијагноза свега онога зашто смо ту где јесмо, а нисмо тамо где смо могли да будемо, али може бити и прогноза када ћемо и да ли ћемо ако се не позабавимо дијагнозом  и терапијом.

Уосталом , и најновија дешавања имају итекако везе и своје корене у ономе што сами себи усађујемо или нам усађују  у главу ко зна од када а није добро што то раде и сада. Они који народ  убеђују и доводе у илузију да смо најбољи и безгрешни, бољи од свих и зато су нам сви други радили и раде о глави, а наши издајници националних интереса им се улизују.Ако се код народа створи таква илузија онда је лако манипулисати разочарењима.

Зато изнете оцене заслужују озбиљну анализу пре свега оних странака и оних политичара  које имају озбиљне а не калкулантске намере да покрену Србију из летаргије прошлости ка модерној држави и нацији.

Мени лично се учинило да следећи ставови прилично добро одсликавају нашу политичку  стварност, дакле:

“ Српски народ и после два века изгибије за државу још нема међународним правом дефинисану територију,  Албанци анектирају српску етничку територију, а„проевропска демократска коалиција” и  председник Републике, трасирају војвођански сепаратизам, утемељен на Брионима 1974. године. Истовремено, игнорантски толеришу интернационализацију „санџачког питања”,и чине легитимном отоманизацију Балкана. А све се то збива непосредно после сецесије Црне Горе, нерешеног српског питања у Црној Гори.

Када ће званичници Републике Србије и Републике Српске да се уморе од буразерског грљења и поповског љубљења и започети озбиљно, радну, свестрану сарадњу и принципијелну одбрану дејтонске БиХ од гаулајтерске самовоље, џихадских и проусташких рушења једног за сада нужног државног провизоријума произашлог из грађанског и верског рата?

Која је то светска сила и ЕУ захтевала од српске Владе такву ризичну, расколну, краткоумну националну и државну политику?

Непринципијелно, равнодушно према истинама Босанског рата, галантно, „еманциповано”, прихватамо џихадско-фундаменталистичке бошњачке пропагандне лажи о српском геноциду у Босни и Сребреници.

10 година страначки вехабити легитимно, „новодемократски” феудализују Србију, освајају и раздељују власт да је употребљавају за своје привилегије и пљачку српске сиротињске имовине стечене бољшевичким терором сељака, знојем радника и знањем домаћих стручњака?

Такозвана „петооктобарска” власт  се најавила као реформска ,а која су то општа добра и какав је то духовни и морални препород доживела Србија после кобног титоизма и Милошевићевог режима?

Зашто је према Србији и српском народу од 1990. године Европска заједница водила недемократску, кажњеничку, ратоборну политику, према народу који је у Југоисточној Европи испољио највећи слободарски, демократски, антифашистички, антистаљинистички капацитет у 20. веку, жртвујући скоро четвртину своје популације у два светска рата за одбрану оне Европе која је западној цивилизацији бранила њене највеће вредности?

У шта смо утрошили 20. век? Шта све треба да чинимо и коначно зауставимо своје назадовање да као значајна нација не нестанемо у 21. веку?

Не верујем да самим учлањењем у ЕУ, ако и престану да нас уцењују двојицом хашких оптуженика, започиње српски препород .Препород почиње најпре у самом човеку, у његовом уму, у срцу и души његовој, а та велика мена у Србима и Српкињама још се није оказала.

Оказаће се! Јер ми можемо и више но што можемо.”

Многе констатације стоје али многе оцене не стоје.

Не бих да прејудицирам али ми се чини да  је текст добро штиво и инспирација за све антимодернизацијске, квазипатриотске и националистичке странке, покрете и организације деснице која је све гласнија.

Ипак, надам се да ће се коначно и све снажније оказати оне странке и они људи који поштују своју историју али снажно желе да живе у будућности и који неће тражити изговор у томе што су сви криви и осим што стално потенцирамо кривицу других нисмо дужни да нешто и радимо.

 



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Strongman Strongman 22:09 16.10.2010

Da zauzmem mesto

za moju omiljenu temu pa da čitam
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:15 16.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Hvala, ti što si ovde.
Strongman Strongman 22:25 16.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Interesantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.

Imenjače tu smo
krkar krkar 01:47 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Interesantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.


Pisac koji je više knjiga napisao nego pročitao.

Strongman Strongman 09:51 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Pisac koji je više knjiga napisao nego pročitao.



Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:27 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Strongman
Interesantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.

Imenjače tu smo

Sve je u skladu sa onim njegovim zapisima sa putovanja "Galebom" kad u jednom momentu gledajući nepregledno more konstatuje - "Nigde groba"..
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:56 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Drago Kovacevic
Strongman
Interesantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.

Imenjače tu smo

Sve je u skladu sa onim njegovim zapisima sa putovanja "Galebom" kad u jednom momentu gledajući nepregledno more konstatuje - "Nigde groba"..

Dobro došao Drago, nešto te duže nije bilo.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:13 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Milan Karagaća
Drago Kovacevic
Strongman
Interesantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.

Imenjače tu smo

Sve je u skladu sa onim njegovim zapisima sa putovanja "Galebom" kad u jednom momentu gledajući nepregledno more konstatuje - "Nigde groba"..

Dobro došao Drago, nešto te duže nije bilo.

Hvala Milane..Bio malo na "mrskom" zapadu da vidim hoće li propasti..
Ove naše budalaštine gledao na TV-u..Potpuno hladno. Kako se seje, tako se i žanje.
I dok ostali probijaju tunele od 50 kilometara kroz Alpe,ovi duhovni "potomci" glavnog junaka tvog posta, služe civilizovanom svetu kao predmet zgražavanja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:37 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Bio malo na "mrskom" zapadu da vidim hoće li propasti.

i šta kažu tamo, jel nas mrze.
Kad se tako vratiš otuda onda moraš ovde da pričaš kako nas svi mrze a kako si im ti onda sve objasnio i skresao.Pa su ti na kraju rekli da su očekivali da vide nekoga ko je aždaha jer tako zamišljaju Srbe,a onda se posle diskusije sa tobom začudili kako smo mi fini i pristojni ljudi.
Inače, ako kažeš da su sa tobom tamo ljudi normalno razgovarali, da gluposti tretiraju glupostima, da se samo čudi onome čemu se inače treba svako normalan čuditi, onda si izneverio očekivanja dela domaćeg pučanstva, naročito onog koje je nacionalno svesno i na Zapad besno.
nurudin nurudin 13:48 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

krkar
Pisac koji je više knjiga napisao nego pročitao


Можда, мада не знам чиме бисте аргументовали овакав Ваш став; АЛИ велики део Ћосићевог књижевног опуса, неоспорно, представљају врхунска књижевноуметничка остварења - то је чињеница.

Разликујмо Ћосића књижевника, и Ћосића "политичког активисту", или гласноговорника некаквих идеја!!!
freehand freehand 14:10 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

nurudin
krkar
Pisac koji je više knjiga napisao nego pročitao


Можда, мада не знам чиме бисте аргументовали овакав Ваш став; АЛИ велики део Ћосићевог књижевног опуса, неоспорно, представљају врхунска књижевноуметничка остварења - то је чињеница.

Разликујмо Ћосића књижевника, и Ћосића "политичког активисту", или гласноговорника некаквих идеја!!!

Bemliga, meni je samo Bajka ostala kao nešto što sam zapamtio. Ona Razistorija.
krkar krkar 14:13 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Можда, мада не знам чиме бисте аргументовали овакав Ваш став; АЛИ велики део Ћосићевог књижевног опуса, неоспорно, представљају врхунска књижевноуметничка остварења - то је чињеница.


Nažalost, ova genijalna konstatacija i ocena nije moja, samo sam je preuzeo a ne sećam se više ko je autor (svejedno mu se ovim putem zahvaljujem).

Ne slažem se za Dobricinu književnost. Ne smatram je naročito vrednom, sve je to jedno nedorečeno prenemaganje samoproglašenih očeva nedovršenih nacija. Kao takav vrlo je sličan Ivanu Aralici u Hrvata. Baš kao i po vanknjiževnom tretmanu - stvarnom razlogu bivstvovanja obojice.

Ali, nacije imaju baš onakve nacionalne bardove kakve zaslužuju. Srpstvo Vaskoliko nije odmaklo od Dobrice a Hrvatstvo Svekoliko od Aralice baš zato jer nije sposobno da odmakne od preslika samog sebe.

Meni je daleko bliži jedan cinični i mnogo više znajući Krleža.

A na veliku žalost Dobroce Ćosića - mrski Ismail Kadare je bolji pisac. I ima daleko bolje obrazovanje, što se vidi na svakom koraku.
lakipingvin lakipingvin 14:15 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

i šta kažu tamo, jel nas mrze.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11559451
ma jok samo Vas cekaju...


vladimir petrovic vladimir petrovic 14:38 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

У шта смо утрошили 20. век? Шта све треба да чинимо и коначно зауставимо своје назадовање да као значајна нација не нестанемо у 21. веку?


Ovo pitanje stoji.

Ja ponovo govorim ono što sam već govorio, ali mnogi neće da slušaju:

Dobricu za Nobelovu nagradu! Da, svakako!

Srbiji treba Dobričina Nobelova nagrada.
Ne radi Dobrice samog, nego rade nje same (dakle, radi Srbije i Srba).

A pritom, potrebno je najzad da ohladimo glave i trezveno razmislimo, te do shvatimo ovo, što je ispravno rečeno:

Nurudin
... Разликујмо Ћосића књижевника, и Ћосића "политичког активисту", или гласноговорника некаквих идеја!!!

АЛИ велики део Ћосићевог књижевног опуса, неоспорно, представљају врхунска књижевноуметничка остварења - то је чињеница.


Onima koji to ne shvataju, poručujem: Uozbiljite se, ljudi, ne bagatelišite olako Dobricu Ćosića. Naročito ne grešite dušu o njegovo književno stvaralaštvo.

Nota bene: Milane, hvala što ste napisali ovaj blog.
tajatehno tajatehno 14:42 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Drago Kovacevic

Milan Karagaća

Drago Kovacevic

StrongmanInteresantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.Imenjače tu smo Sve je u skladu sa onim njegovim zapisima sa putovanja "Galebom" kad u jednom momentu gledajući nepregledno more konstatuje - "Nigde groba"..Dobro došao Drago, nešto te duže nije bilo.Hvala Milane..Bio malo na "mrskom" zapadu da vidim hoće li propasti..Ove naše budalaštine gledao na TV-u..Potpuno hladno. Kako se seje, tako se i žanje.I dok ostali probijaju tunele od 50 kilometara kroz Alpe,ovi duhovni "potomci" glavnog junaka tvog posta, služe civilizovanom svetu kao predmet zgražavanja.


Ne pricasmo tako pre petnaestak godina...
nurudin nurudin 14:45 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

krkar
Meni je daleko bliži jedan cinični i mnogo više znajući Krleža.

A na veliku žalost Dobroce Ćosića - mrski Ismail Kadare je bolji pisac


Мишљења сам да поменути писци не могу да се пореде - то су надасве три различите поетике, три различита стила и сијасет различитих проблема којима се баве.
Свестан сам да велики број људи ниподаштава Ћосића само због његовог политичког активизма, а да ти исти људи нису прочитали ниједну Ћосићеву књигу. Не мислим да сте ВИ један од њих, али такође сматрам да је Ћосић својим књижевним делом оставио значајан траг за српску књижевост. Да ли нечијем сензибилитету одговарају Ћосићева дела или не, то је већ друго питање, али је неоспорно да вреде.
Нпр., мом сензибилитету више одговара поезија Милоша Црњанског, више уживам читајући његову поезију од прозе, али је сулудо рећи да прозни опус М. Црњанског не поседује високу књижевноуметничку вредност (овим нисам желео да поредим Ћосића и Црњанског већ да наведем пример на основу којег можемо да разликујемо појам "допадљивости" и "вредности"... Многима се не допада Џојсев "Уликс" - да ли то значи да тај роман не вреди....?
tajatehno tajatehno 14:48 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Drago Kovacevic

Milan Karagaća

Drago Kovacevic

StrongmanInteresantno je što ovaj po meni polupismeni (znam da nije) večiti bukač nikad ama baš nije imao nikakvu odgovornost za razna podstrekivanja.Imenjače tu smo Sve je u skladu sa onim njegovim zapisima sa putovanja "Galebom" kad u jednom momentu gledajući nepregledno more konstatuje - "Nigde groba"..Dobro došao Drago, nešto te duže nije bilo.Hvala Milane..Bio malo na "mrskom" zapadu da vidim hoće li propasti..Ove naše budalaštine gledao na TV-u..Potpuno hladno. Kako se seje, tako se i žanje.I dok ostali probijaju tunele od 50 kilometara kroz Alpe,ovi duhovni "potomci" glavnog junaka tvog posta, služe civilizovanom svetu kao predmet zgražavanja.


Ne pricasmo tako pre petnaestak godina...
tajatehno tajatehno 14:53 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

nurudin
Разликујмо Ћосића књижевника, и Ћосића "политичког активисту", или гласноговорника некаквих идеја!!!


Naravno,kao knjizevnik je pisao o smrti,a kao ,,politicki aktivista,, u njoj ucestvovao.
freehand freehand 14:58 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Srbiji treba Dobričina Nobelova nagrada.

Za mir?

Ili za genetiku?
freehand freehand 15:00 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Ne pricasmo tako pre petnaestak godina...

Pa tada smo bili knindže. Sad smo rima.
nurudin nurudin 15:01 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

krkar
Nažalost, ova genijalna konstatacija i ocena nije moja, samo sam je preuzeo a ne sećam se više ko je autor (svejedno mu se ovim putem zahvaljujem).


Ах, да, умало да заборавим: Молим Вас, подучите мене заблуделиг, шта је то генијално у оваквим паушалним, и површним констатацијама?

Исти људи који Ћосића оптужују за "пренаглашене" и површне закључке, не либе се да нападајући Ћосића потегну још површније и паушалније "аргументе" - ето апсурда.

Парафразираћу Ћосића, овако нам је, како нам је зато што на идеју не одроварамо идејом, него ниподаштавањем, и што уместо аргумената много чешће потегнемо увреду, и тако бар привидно "дисквалификујемо" противника.
Све док разним етикетирањем покушавамо да дискредитујемо неког или нешто, црно ће нам се писати.

П.С. Извињавам се аутору блога што се разним дигресијама удаљам од "задате теме". Да има још увек опција за препоруку, ја бих Вам је дао за текст, ал' овако остаје само писана похвала...
tajatehno tajatehno 15:06 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

nurudin
Свестан сам да велики број људи ниподаштава Ћосића само због његовог политичког активизма, а да ти исти људи нису прочитали ниједну Ћосићеву књигу.


Aman covece,kakve to ima veze jedno sa drugim.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:08 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

lakipingvin
i šta kažu tamo, jel nas mrze.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11559451
ma jok samo Vas cekaju...

vi očito niste pažljivo slušali ni pročitali šta je i o čemu je kancelarka Merkel govorila.Ona nije rekla da trteba mrziti sve druge već da od integrisanja u nemački kulturni habitat nema ništa jer, naročito Turci, zadržavaju svoju kulturi i običaje.
Kada su u pitanju ljudi sa naših prostora Srbi, Hrvati, Slovenci, Crnogorci, Makedonci i Muslimani, nema problema oko toga, osim u jednom delu Muslimana iz Bosne i Sandžaka koji pokušavaju da budu veći Arapi od Arapa i Turaka zajedno ali njih je mali broj.
Kada su u pitanju Srbi, Hrvati i većina Muslimana problem je obrnute prirode jer već u trećoj generaciji malo ko govori matični jezik, uklopili su se u nemačko društvo a domovinu dedova i roditelja više doživljavaju kao turističku atrakciju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:10 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

ал' овако остаје само писана похвала...

pisana je vrednija, može i da se urami.
U svakom slučaju hvala Vam.
nurudin nurudin 15:11 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Aman covece,kakve to ima veze jedno sa drugim


И ја постављам исто то питање, али очигледно да за неке има везе...

tajatehno tajatehno 15:13 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

nurudin
Парафразираћу Ћосића, овако нам је, како нам је зато што на идеју не одроварамо идејом, него ниподаштавањем, и што уместо аргумената много чешће потегнемо увреду, и тако бар привидно "дисквалификујемо" противника.


Jos kada bi smo protivnika i sahranili bilo bi bas Cosicevski
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:17 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Naročito ne grešite dušu o njegovo književno stvaralaštvo.

Slažem se da njegovo književno stvaralaštvo nije za potcenjivanje ni omalovažavanje ali nisam ni mislio da to bude tema. Dakle, tema je Ćisić kao političar i i večiti "disident" i "opzicionar" i samom sebi, s težištem na uticaj njegovog uticaja na sudbinu srpskog naroda na kraju XX veka i posledice toga danas.
Drugo,i njegove kritike nekih stvari iznete u tekstu ne treba ignorisati
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:25 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

У шта смо утрошили 20. век?

to je pitanje kojim se treba mnogo ozbiljnije baviti nego što samo kukamo kako su nam drugi krivi. Dakle, pre svega sa aspekta šta se moglo i trebalo raditi a nije, šta može i treba sada da se radi a ne radi se.
Jer,
“Nacija je najveće zlo za naciju, jer je organizovana sebičnost koja se nužno zatvara u nepodnošljivo društvo. Nacionalizam kopa grob vlastitioj naciji.”
Indijski nobelovac Rabindranat Tagore
i
"Odluke ne postoje samo u sadašnjosti. Pitanje koje sebi moraju postaviti svi oni koji dugoročno planiraju nije šta mi sutra treba da radimo, već šta danas moramo da uradimo da bili spremni za nepoznato sutra."
Peter Drucker
Dakle , da li smo i kako radili posmatrano u duhu ove dve mudre izreke.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:27 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

nurudin
Парафразираћу Ћосића, овако нам је, како нам је зато што на идеју не одроварамо идејом, него ниподаштавањем, и што уместо аргумената много чешће потегнемо увреду, и тако бар привидно "дисквалификујемо" противника

Pa iz njegovog teksta se baš i ne vidi da se drži tih ćudorednih maksima.
lakipingvin lakipingvin 15:41 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Ona nije rekla da trteba mrziti sve druge


to sa mrznjom samo vi stavljate u recenici drugima da govore nit sam ja,nit je ona to spomenula ceo njen komentar je namenjen anti-imigracionom lobiju u vladi(ona cak u jednom delu jasno govori da je Islam deo Nemacke kulture)...
U stvari kad bolje razmislim ako tako objasnjavaju u Perlahu ok je sto se mene tice ali moje je skromno misljenje da ce sa ovakvim govorima ova statistika nastaviti da se konstantno povecava sto nece biti dobro ni za koga http://service.tagesspiegel.de/opfer-rechter-gewalt/
krkar krkar 17:27 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto

Мишљења сам да поменути писци не могу да се пореде - то су надасве три различите поетике, три различита стила и сијасет различитих проблема којима се баве.


Kako ne mogu?

Porede se svaki put kad pismena misleća individua uđe u knjižaru i biblioteku i razmisli kome će da posveti x sati svog vremena. Ako je izbor slobodan - mogu itekako da se porede.

Ali ako se ne radi o slobodnim pismenim mislećim individuama nego o zarobljenicima kolektiviteta raznih vrsta - od kojih je nacija najpogubnija - onda se od potencijalnih čitalaca očekuje da nit budu pismeni nit budu misleći nego da budu poslušne ovce i uzmu knjigu svog nacionalnog barda.


Milan Karagaća Milan Karagaća 18:44 17.10.2010

Re: Da zauzmem mesto


Drago,
Када ће званичници Републике Србије и Републике Српске да се уморе од буразерског грљења и поповског љубљења и започети озбиљно, радну, свестрану сарадњу и принципијелну одбрану дејтонске БиХ од гаулајтерске самовоље, џихадских и проусташких рушења једног за сада нужног државног провизоријума произашлог из грађанског и верског рата?

bilo bi interesantno znati šta zapravo traži od njih, da budu manje srdačni ili popravku i demontažu provizorijuma i kako s obzirom da nije lako jer mi kao hoćemo da sačuvamo BiH a oni kao hoće da je sruše.
gorran2 gorran2 23:00 16.10.2010

Šta je pogrešno?

Ovaj "svjetonazor" ima tri osnovna elementa:
1. Srpski narod
2. Srpska nacija / država
3. Srpska teritorija
Srpski narod se organizuje u naciju, da bi, u neprijateljskom okruženju sličnih a suprotstavljenih nacija, definisao svoju teritoriju. To mu niko neće pokloniti, prema tome - u tom cilju treba da obezbedi vojnu i političku moć.
Ovakva ideologije nije neobična - u stvari, ona je preovlađujuća.
Bila.
U devetnaestom veku.
Civilizacija se od tada znatno promenila. Politički subjekti nisu ništa manje ambiciozni. Međutim, ostvarivanje ambicija na ovakav način nije više prihvatljivo. Zato danas države i nacije jačaju kroz jačanje društva - kroz ekonomski i društveni razvoj.
Današnja civilizacija - za razliku od epskog devetnaestog veka i epskog Dobrice Ćosića - u središta stavlja čoveka-pojedinca, a ne narod ili naciju. Prošlo je vreme direktne i proste nacionalne politike.

Ova anahrona ideologija opšteg koje žrtvuje pojedinačno predstavljala je gorivo za tenkove koji su gazili po Hrvatskoj pre 20 godina, kao i direktnu inspiraciju za "etnički inženjering" tokom devedesetih.
I danas ona predstavlja gorivo za violentni nacionalizam, kao i za onaj legalistički. Ona povezuje Arkanove plaćenike, Bele orlove, Srpsku gardu, Radovana, Ratka i Biljanu sa Šešeljem i Koštunicom.
Ali i sa današnjom vlašću. Vlast jeste učinila napor da se distancira i modernizuje. Ipak, taj napor je višestruko nedovoljan.

Prvo, zato što se nigde nije eksplicitno odrekla ni ideologije, ni njenih nosilaca i rezultata.
Drugo, zato što je svojom nezajažljivom korupcionaškom pohlepom lišila zemlju razvojne perspektive, i zamrzla društvo u nekom stanju gde je polovina potkupljena iz budžeta, a druga polovina na rubu gladi i kriminala. Jedino dinamičan razvoj može apsorbovati i korisno upotrebiti društvenu energiju.

Zato ne treba daleko tragati ni za pozadinom nedlejnih događaja u Beogradu. Inspirisala ih je ćosićeva ideologija, a omogućila vlast, neodricanjem od ove ideologije s jedne strane, i sa druge, blokiranjem razvoja društva.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 00:00 17.10.2010

Re: Šta je pogrešno?

Na zalost cosicevska ideologija je prisutna u svojim raznim verzijama ne samo kod ovih tzv. narodnjackih stranaka ili nacionalistickih grupa nego i kod DSa. Primera koliko neces, od politike prema RS do spoljne politike. Ali cosicevska 'politicka ideja' je opasna i zbog svojih side effects. Ona uspostavlja jedan nacin politicke komunikacije i delovanja u kome nema mesta za profesionalizam vec je sve zasnovano na burazerskim i 'domacinskim' odnosima. U takvom kontekstu caruje amaterizam a strucnost i znanje se kroz razna pozivanja na tradiocionalne vrednosti proteruju. Sve je potcinjeno mentalitetu krda. Zato je i ova poslednja modernizacija Srbije tako uspesna.
Zen Master Zen Master 10:19 17.10.2010

Re: Šta je pogrešno?

gorran2
Današnja civilizacija - za razliku od epskog devetnaestog veka i epskog Dobrice Ćosića - u središta stavlja čoveka-pojedinca, a ne narod ili naciju. Prošlo je vreme direktne i proste nacionalne politike.


Ho ho ho ho ho pa crći ću od smeha ali zaista

Ne ljuti se druže ali ako zaista čak i u nejbenignijem obliku veruješ u ovu budalaštinu koju si napisao nisi nešto mnogo pametniji od starca Dobrice od stotinu ljeta !?
A i onaj ostatak priče, gorivo za tenkove trt mrt, etnički inžinjering bla bla Arkanovi plaćenici, korupcionaška pohlepa i naravno udri pedere na kraju kao da je izašao sa nekog mitinga. Mislim sve je puno velikih reči i pljuvanja po nekakvom ideološkom protivniku koji je pošto ima višak nacionalnih osećanja sam Lucifer glavom i bradom odgovoran za sve loše što postoji u ovoj zemlji !?
Mislim jel imaš ti svoju glavu i svoj mozak ili ti je neophodno da bi ostavio jači utisak na čitaoce da ponavljaš napamet naučene rečenice iz očigledno omiljenog ti Peščanika ?!!
Pod jedan da je u središtu današnje civilizacije zaista čovek-pojedinac ne bi od istog pravili tupavog korisnog idiota koji je konstatnim delovanjem sistema štapa i šargarepa, odnosno korišćenjem straha sa jedne i propagiranjem hedonizma sa druge doveden u jadno stanje priglupe budale kojoj je jedino svoje dupe, šta će da obuče ili ko mu je pisao na fejsu ono najbitnije na ovom svetu !?
Pod dva nije samo ta ideologija punila tenkovima gorivo stvari su mnogo komplikovanije i dublje da bi ih tako detinjasto crno-belo predstavljao. Ali sve što sam imao da kažem o politici Slobodana Miloševića, Dobrice, Radovana i Arkana sam rekao onda kada je to trebalo pričati tj pre 20 godina a ovo sada merenje repa mrtvom vuku je previše jadnjikavo i kukavičko za moj ukus...
No kao po običaju druga Tita vojnik Dositej Karagaća okuplja svoje istomišljenike u nove ideološko-junačke pohode...
Pod tri problemi sa današnjom korupcionaškom politikom i divljanjem huligana imaju mnogo više veze sa nekim dilovima napravljenim u opoziciono vreme odnosno u predvečerje 5 oktobra jer samo naivni veruju u bajke o bageristi Džou, Velji Iliću i Čačanima. Ali za takve stvari bilo bi najbolje pitati upravo neke političare koji su najveći protivnici Ćosićeve ideologije pošto su aktivno učestvovali u ja tebi ti meni akcijama. Da ti prevedem nekim ljudima su neke stvari obećavane da bi oni odradili svoj deo posla ili dali neki dinar za plemenite svrhe a računi za naplatu su stizali kasnije. Isto to je radio i Slobodan Milošević kada su i njemu trebali takvi sa malo mozga ali željom da se biju, odnosno oni drugi puni sumnjivo stečenih para i nećeš verovati i njemu se isto lupalo o glavu kao i ovima posle, baš čudno...
U principu na kraju balade svi mi kolektivno ispadamo oni koji stradaju jer je zemlja upropaštena i prepuna šljama na svim pozicijama...


tajatehno tajatehno 23:03 16.10.2010

Pakao

Da li mu se nocu javljaju duse dvadesetogodisnjaka izginulih po stratistima koja je osmislio
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:31 17.10.2010

Re: Pakao

Da li mu se nocu javljaju duse


Naravno da mu se javljaju. Onda se probudi pa sam sebi kaže-malo, malo ih je. Da jednog momenta pomisli drugačije, pa vljda bi već jednom prestao sa davanjem saveta šta da se radi.
tajatehno tajatehno 09:05 17.10.2010

Re: Pakao

zadnjapetoletka
Da li mu se nocu javljaju duseNaravno da mu se javljaju. Onda se probudi pa sam sebi kaže-malo, malo ih je. Da jednog momenta pomisli drugačije, pa vljda bi već jednom prestao sa davanjem saveta šta da se radi.


Da se samo radi o njegovim pustim savetima i ne bi bilo tako strasno,
nego je sve bespostedno,iz senke,kreirao i organizovao,naoko naivno se
,,intelektualno,, prenemazuci.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:43 17.10.2010

Re: Pakao

@Zen Master
No kao po običaju druga Tita vojnik Dositej Karagaća okuplja svoje istomišljenike u nove ideološko-junačke pohode...

A čiji si ti vojnik i šta ćeš ovde ako misliš da se okupljaju istomišljenici.
Upravo je obrnuto, tekst je dobra osnova da se čuju različita mišljenja.Druga je stvar što ti uzimaš sebi za pravo da je sve glupo što se ne poklapa sa tvojim mišljenjem.
A ovo sa Dositejem ti i nije neka dosetka.
Na kraju si lepo analizirao kako je zemlja upropaštena, a evo i istraživanje javnog mnenja pokazuje da svi nisu baš toliki idioti pa da ne pamte i da im se jednostavno može reći šta valja a šta ne.Dakle,

Pri čemu sam daleko od toga da mislim da je onda bilo idealno i da ono treba vraćati, ali da narodu treba vratiti dostojanstvo i sigurnost, što je dužnost države i političkih stranaka bez obzira da li su pozicija ili opozicija , to je sigurno.
jaksa scekic jaksa scekic 23:15 16.10.2010

Ima jedna divna replika

ako se jos dobro secam :"Poslusajmo sta to moj senilni otac govori"." Mislim elem, koga vise zivog interesuje sta DC misli, njegovo je bilo, proslo, kad je mogao uplasio se i ostavio biciklistu Panica na cedilu, nas ostavio sa Slobom. I neka nas se malo mine i ostavi na miru

tajatehno tajatehno 23:24 16.10.2010

Re: Ima jedna divna replika

jaksa scekic
ako se jos dobro secam :"Poslusajmo sta to moj senilni otac govori"." Mislim elem, koga vise zivog interesuje sta DC misli, njegovo je bilo, proslo, kad je mogao uplasio se i ostavio biciklistu Panica na cedilu, nas ostavio sa Slobom. I neka nas se malo mine i ostavi na miru


Naravno da je nebitno sta senilni otac sada govori,ali je jako bitno sta je govorio i cinio kada je zario i palio
jaksa scekic jaksa scekic 23:32 16.10.2010

Re: Ima jedna divna replika

tajatehno
jaksa scekic
ako se jos dobro secam :"Poslusajmo sta to moj senilni otac govori"." Mislim elem, koga vise zivog interesuje sta DC misli, njegovo je bilo, proslo, kad je mogao uplasio se i ostavio biciklistu Panica na cedilu, nas ostavio sa Slobom. I neka nas se malo mine i ostavi na miru


Naravno da je nebitno sta senilni otac sada govori,ali je jako bitno sta je govorio i cinio kada je zario i palio


Tacno, a sad sam i otisao na link te dodajem " nasla krpa zakrpu" kad je rec o novini, gloduru novine i intervjuisanom, ali sam iznenadjen da se to naslo na web strani javnog servisa.
Ja znam da Tijanic za Radio ne daje dve pare i da se ne mesa u funkcionisanje radio aparata, ali ako ih provali odrace ih, ionako su sad izbori za sve direktore , glodure i glodurke pod njim.
Samo da ga blogerski savetnik pozove, i ode DC,Pecat, i anketar u cyber space recycle bina.
tajatehno tajatehno 09:09 17.10.2010

Re: Ima jedna divna replika

jaksa scekic
kad je mogao uplasio se i ostavio biciklistu Panica na cedilu, nas ostavio sa Slobom.


Da se nije uplasio i da je ostao bar bi nas ranije bombardovali.
seceranac seceranac 23:24 16.10.2010

iskrivljena slika

Civilizacija se od tada znatno promenila. Politički subjekti nisu ništa manje ambiciozni. Međutim, ostvarivanje ambicija na ovakav način nije više prihvatljivo.



Ovde gresis
I dalje je vrlo prihvatljivo i cesto primenjivo ali samo za velike i mocne svetske i evropske sile.

Današnja civilizacija - za razliku od epskog devetnaestog veka i epskog Dobrice Ćosića - u središta stavlja čoveka-pojedinca, a ne narod ili naciju. Prošlo je vreme direktne i proste nacionalne politike.


Ovo je vrlo diskutabilno jer je samo delimicno tacno. Naime covek pojedinac jeste u centru zbivanja ali samo kada se odredjuje odnos ostatka drustva (vlasti pre svega) prema njemu (ostavljen je sam kako ne bi predstavljao nikakvu opasnost za vladajucu elitu). Medjutim kada je u pitanju spoljasnji odnos onda je sasvim pozeljno da se elita zakloni iza homogenog naroda kada se oseti ugrozenom. Naime sve zapadne drzave bilduju svoje armije i jacaju svoju vojnu moc, to je prihvatljivo i pozeljno. Cak ih i koriste za svoje prljaveratove sirom sveta: foklandi, kuvajt, bosna, srbija, irak, avganistan, ...

Nazalost u pravu si kada kazes da je bas ta ideologija odgovorna za stradanje ovog naroda u poslednjih 20-tak godina. Problem Dobrice i njemu slicnih je u tome sto vide iskrivljnu sliku sebe tj. svog naroda kao veliku i mocnu naciju i porede je uporno sa mocnim zapadnim nacijama, i misle da nam je dozvoljeno sve ono sto oni rade. Ocekivao bi covek da neko ko pretenduje da bude intelektualac ovo moze da dokuci i vecina nasih "inelektualaca" to dokucuje ali ima suprotne licne interese. Kada je dobrica u pitanju ja mislim da je on i dalje zarobljen u nekom mitu ili legendi a nista nema pogubnije po narod nego da mu ideolog bude zarobljenik proslosti.

Svet nikada nije bio (sda isto kao i ranije) mesto gde zive ravnopravni ljudi, nacije, drzave ... i u skladu sa tim treba da se ponasamo
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:34 16.10.2010

Re: iskrivljena slika

a nista nema pogubnije po narod nego da mu ideolog bude zarobljenik proslosti.

tačno tako
Svet nikada nije bio (sda isto kao i ranije) mesto gde zive ravnopravni ljudi, nacije, drzave ... i u skladu sa tim treba da se ponasamo

sasvim ste u pravu.
freehand freehand 23:46 16.10.2010

Re: iskrivljena slika

Nazalost u pravu si kada kazes da je bas ta ideologija odgovorna za stradanje ovog naroda u poslednjih 20-tak godina. Problem Dobrice i njemu slicnih je u tome sto vide iskrivljnu sliku sebe tj. svog naroda kao veliku i mocnu naciju i porede je uporno sa mocnim zapadnim nacijama, i misle da nam je dozvoljeno sve ono sto oni rade.

Već sam ti kucnuo preporuku.
Srbi su kao nacija i kao država "dobijali" i bili ravnopravni učestvujući u ratovima na "pravoj" strani; posle izgibenije sedeli su, kao, egal za pobedničkom trpezom. ali su zaboravili da u politici nema večnih savezništava niti prijateljstava. zaboravili su se zaronjeni u mit o spopstvenoj veličini. Tom je mitu i Tito sa svojim nesvrstanima dodao dobru mericu (pri tom ne govorim loše ni o Titu ni o nesvrstanosti, to je druga tema).
Zaboravili su da dobro, seljački podozrivo i pronicljivo zagledaju šta se u svetu zbiva, da promisle i izvagaju kako se i na koju stranu kantar moći naginje, pa da se tome upodobe sa svojim planovima i ponašanjem. I dovoljno bi bilo da su tom procenom izbegli sukobe, ako su već savezništva bila preskupa.
Kakogod, saplitati se ponovo, četvrti put u dve decenije na isti kamen - bilo bi potpuno samoubilački. Te bi i Dobrricu valjalo pažljivo saslušati.
Kako bismo znali šta ne činiti.
Goran Vučković Goran Vučković 23:54 16.10.2010

Re: iskrivljena slika

Te bi i Dobrricu valjalo pažljivo saslušati.
Kako bismo znali šta ne činiti.

gorran2 gorran2 00:12 17.10.2010

Re: iskrivljena slika

seceranac
Ovde gresis
I dalje je vrlo prihvatljivo i cesto primenjivo ali samo za velike i mocne svetske i evropske sile.

Nisam ni tvrdio da današnja civilizacija nije licemerna. Naprotiv, ona je tokom vremena usavršila licemerje do umetnosti. Quod licet Iovi, non licet bovi.
Priča se o ljudskim pravima, a radi se o interesima.
Međutim, današnja politika sile ne zasniva se na nacionalizmu, nego na drugim, konkretnijim interesima. Za one koji ne raspolažu silom, ipak postoji prostor za delovanje i unapređivanje interesa (ne mislim na "nacionalne" interese). Ali, nacionalistička ideologija + pribegavanje sili kojom ne raspolažeš, em je moralno bedno, em je u praksi katastrofalno.

Isto važi i za ostale primedbe...
Filip2412 Filip2412 04:30 17.10.2010

Re: iskrivljena slika

moram i ja jednom:
Te bi i Dobrricu valjalo pažljivo saslušati.
Kako bismo znali šta ne činiti.
mirelarado mirelarado 00:38 17.10.2010

Бреме

Имајући у виду специфичну тежину Добрице у српској нацији и нарочито његову улогу у збивањима у Србији барем последњих 30 година, и без обзира да ли се некоме свиђао или не, и тим пре,све оно што он износи има своју тежину.


Превелика је то тежина за ову невелику земљицу и њене грађане. Посрћемо под тим теретом већ неколико деценија.

dolybell92 dolybell92 00:44 17.10.2010

Докле бре...

да претресамо једног калемара из Дренове ?
Већ одавно ми се повраћа само на помен имена...
ламентира над судбином Срба и Србије,
као да смо још у 19 веку.
Због њега и мислим да нисмо даље ни одмакли.

А пропо, много дуже је он од 30 година актуелан,
пловио је он на "Галебу" својевремено... није
му било мрско да буде у тадашњој елити...
па му је од тада остало да мисли да је нешто
важан а после је окренуо ћурак наопако и
приклонио се карти која, мислио је добија,
само је закаснио који век....
Полуинтелектуалци су увек погубни у било
којој професији.
freehand freehand 00:58 17.10.2010

Re: Докле бре...

Због њега и мислим да нисмо даље ни одмакли.

Loše misliš.
Zbog sebe nismo dalje odnakli.
dolybell92 dolybell92 01:04 17.10.2010

Re: Докле бре...

Zbog sebe nismo dalje odnakli.


...ма наравно, само ми је он парадигма...
dolybell92 dolybell92 01:02 17.10.2010

Докле бре...

Која су то општа добра и какав је то духовни и морални препород доживела Србија после кобног титоизма и Милошевићевог режима?


Како мисли да се читав народ преобрази - (само
се један давно преобразио) за десетак година и нагло постане
демократски о чему појма нема, јер сем имена демократије,
о истој ништа не зна, нити шта је она нити шта подразумева
под тим појмом а нити тај народ ко о томе учи,
а искуство демократије не постоји.
Национализам је само заштитна маска за сав криминал
и отимачину и под том заставом смо доспели ту где јесмо.
Ништа ту није нелогично, само што се касно освешћујемо.
dolybell92 dolybell92 01:12 17.10.2010

Докле бре...

Наиме, зашто је према Србији и српском народу од 1990. године Европска заједница водила недемократску, кажњеничку, ратоборну политику, према народу који је у Југоисточној Европи испољио највећи слободарски, демократски, антифашистички, антистаљинистички капацитет у 20. веку, жртвујући скоро четвртину своје популације у два светска рата за одбрану оне Европе која је западној цивилизацији бранила њене највеће вредности?


Каква запитаност ?
Где је он живео у том периоду ?
Сенилност је природна појава....

Јер ми можемо и више но што можемо.


По таквим синтагмама смо и познати...
једино што не знамо после откуд последице ...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:53 17.10.2010

Re: Докле бре...

Јер ми можемо и више но што можемо.

jer smo nebeski narod.
legalizacija011 legalizacija011 04:11 17.10.2010

tajna je u ulicama

nikako da neko posavetuje narod,da prestane da prlja ulice.
ne kosta nista a koristi.treba krenuti od cistih ulica,jer ja duboko verujem da je tu resenje svih nasih problema
sentinel26 sentinel26 11:54 17.10.2010

Lažni "disident" ...

Gospodin pisac iz Velike Drenove, uvijek govori i piše ono što aktuelni režim misli i ono što je prethodni (bezuspješno ) pokušavao da uradi ...

I uvijek je okrenut prema prošlosti ... On nema dioptriju za gledanje u budućnost, ako neko i pokuša da ga okrene na tu stranu on vidi samo crno ...

Svi znaju zašto Srbija ne može bez pomenutog gospodina (pisca ), to je isti razlog zašto ne može i bez tzv. časopisa "Pečat", koji ga je pristojno ugostio ...

Njihov glavni zadatak je da pokušaju da zapečate sudbinu Srbije ...

Dokazi :
Pogledajte ko se sve reklamira na sajtu i stranicama "Pečata" ...
- Telekom Srbija (direktor iz DS-a ),
- EPS (direktor iz .... ),
- Knjaz Miloš,
- Imlek,
- Pink,
- Galenika,
- Simpo,
- Vujić voda
- Banini,
- Dunav osiguranje,
- ....

Samo par dana poslije Parade ponosa i parade divljaštva po Beogradu, u deržavi Ivana "groznog", predstavnici "Les Misérables" (vd predsjednika i potpredsjednici vlade ) u režiji onih istih koji srdačno obezbedjuju pokroviteljstvo piscu iz Drenove, pozvali su poslanika EP i izvestioca za Crnu Goru, Čarlsa Tanoka, u Beograd i izrazili mu "zabrinutost Srbije za stanje ljudskih prava u Crnoj Gori" ...
Bijedno i bestidno ...
Dokazuje da se Srbija još nije odrekla pokušaja da kroji sudbinu drugima ...

Koliko u Evropi vjeruju u takve zlobne i pakosne primjedbe Srbije pokazuje i njegovo sprdanje sa tom konstatacijom na gostovanju u Podgorici ...

Dokle godj ovakvi pisci i lažni disidenti budu krojili sudbinu srpskom narodu on će imati velikih problema ...

"Srbija može da bude lider u Evropi !" ... Reče mi jedan čo'ek ... Ha-ha-ha !

Pozdrav i preporuka ...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:51 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

Pogledajte ko se sve reklamira na sajtu i stranicama "Pečata" ..

Pa reklama se plaća onome ko je objavljuje.Zapravo je reč o sponzorisanju časopisa.
Usput da kažem, ima u tom Pečatu i dobrih analiza i tekstova, poučnih o tome gde smo i zašto smo tu gde smo.
jaksa scekic jaksa scekic 16:21 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

Jedva cekam da vidim paradu Ponosa u Podgorici
freehand freehand 16:35 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

jaksa scekic
Jedva cekam da vidim paradu Ponosa u Podgorici

I ja, da jebe oca!
Goran Vučković Goran Vučković 16:41 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

Jedva cekam da vidim paradu Ponosa u Podgorici

Pa posle neko kaže da nema nikakve koristi od prošlonedeljne parade
sentinel26 sentinel26 17:21 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

jaksa scekic
Jedva cekam da vidim paradu Ponosa u Podgorici

Šteta za vas što je nijesu organizovali ...

Niti je ko tražio da je organizuju,
niti im je vlast branila,
niti im je ko prijetio,
čak se i Risto Ćirov Radović oglašavao samo o beogradskoj "Paradi ...".

Paradu haosa su već pokušali da organizuju 13.10.2008. godine sa 2000 gostiju iz bratske Srbije ...
Uvoz te robe je okončan ...

Kako je okončana čulo se...

freehand freehand 17:36 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

sentinel26
jaksa scekic
Jedva cekam da vidim paradu Ponosa u Podgorici

Šteta za vas što je nijesu organizovali ...

Niti je ko tražio da je organizuju,
niti im je vlast branila,
niti im je ko prijetio,
čak se i Risto Ćirov Radović oglašavao samo o beogradskoj "Paradi ...".

Paradu haosa su već pokušali da organizuju 13.10.2008. godine sa 2000 gostiju iz bratske Srbije ...
Uvoz te robe je okončan ...

Kako je okončana čulo se...


Pa to je sve u redu.
Znamo i mi da u Crnu Goru nema pedera do Srba i turista.
Ali... AKO bi je neko tražio?!
mikimedic mikimedic 18:34 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

Znamo i mi da u Crnu Goru nema pedera


ni u crnu goru ni u iranu



docsumann docsumann 18:35 17.10.2010

Intervju

crnogorskog ministra za ljudska i manjinska prava Ferhata Dinoše u vezi sa paradom ponosa ...

link
jaksa scekic jaksa scekic 18:44 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

Moram da demantujem samoga sebe, CG je spremna ali LGBT populacija jos nema petlju


[/url][url=http://www.pobjeda.co.me/citanje.php?datum=2010-10-11&id=192970]
sentinel26 sentinel26 19:09 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

jaksa scekic
Moram da demantujem samoga sebe, CG je spremna ali LGBT populacija jos nema petlju

[/url][url=http://www.pobjeda.co.me/citanje.php?datum=2010-10-11&id=192970]

Šalu na stranu, LGBT populacija u CG nema organizaciju koja je spremna da iznese jedan takav skup ...

U Crnoj Gori ne postoji otpor ni vlasti ni opozicije održavanju takve parade, praktično osim popova i imama, niko nije zainteresovan da ih "napada" ...
docsumann docsumann 19:21 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

U Crnoj Gori ne postoji otpor ni vlasti ni opozicije održavanju takve parade, praktično osim popova i imama, niko nije zainteresovan da ih "napada" ...


sem varvara

pardon, nekih pripadnika istoimene navijačke skupine
freehand freehand 19:33 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

docsumann
U Crnoj Gori ne postoji otpor ni vlasti ni opozicije održavanju takve parade, praktično osim popova i imama, niko nije zainteresovan da ih "napada" ...


sem varvara

Ej, Docs, a šta je to Gusetbook?

a ko će biti zainteresovan videćemo kad se neko zaista drzne da to zaista zatraži.
docsumann docsumann 19:38 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

Ej, Docs, a šta je to Gusetbook?

a ko će biti zainteresovan videćemo kad se neko zaista drzne da to zaista zatraži.


evo jedan interesantan članak o problemima LGBT populacije u CG
tajatehno tajatehno 19:47 17.10.2010

Re: Lažni "disident" ...

jaksa scekic
Jedva cekam da vidim paradu Ponosa u Podgorici



Podavice ih necujno u moru.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:51 17.10.2010

Bravo!!

Pod dva nije samo ta ideologija punila tenkovima gorivo stvari su mnogo komplikovanije i dublje da bi ih tako detinjasto crno-belo predstavljao. Ali sve što sam imao da kažem o politici Slobodana Miloševića, Dobrice, Radovana i Arkana sam rekao onda kada je to trebalo pričati tj pre 20 godina a ovo sada merenje repa mrtvom vuku je previše jadnjikavo i kukavičko za moj ukus...


Bravo!!
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:03 17.10.2010

Re: Bravo!!

Bravo!!

"Opomena da postoje i zamišljeni zidovi, beskrajno visoki. Njih smo izgradili između nas. Takvi zidovi se teško ruše jer su izgrađeni na temeljima imaginarne mržnje. Tek kada budemo na pravi način shvatili ovaj sudbonosni događaj iz nemačke istorije moći ćemo da uzmemo čekić u ruke."
Bravo i za ovo i pitanje zašto neko stalno umesto da ruši podiže zidove kod nas.
bob21201 bob21201 12:27 21.10.2010

petoktobarska

Такозвана „петооктобарска” власт се најавила као реформска ,а која су то општа добра и какав је то духовни и морални препород доживела Србија после кобног титоизма и Милошевићевог режима?


odlično pitanje, a čekam i odličan odgovor...???

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana