Ljudska prava| Porodica| Roditeljstvo| Život

Krava sa teletom

libkonz RSS / 19.10.2010. u 00:18

SRBI I BELA KUGA 2.

Super je biti samohrana majka u Srbiji. Država vodi računa o vama, nađe vam posao, poslodavci se prosto utrkuju ko će više samohranih majki da zaposli, komšije vas gledaju sa uvažavanjem, kad niste prisutni o vama pričaju sve najlepše, preko reda upisujete decu u vrtiće, država vas pomaže i finansijski i savetodavno, ma milina jedna.  Ciničan sam, naravno.

Ako izuzmemo udovice, koje eto imaju opravdanje, samohrane majke u Srbiji smatraju se talogom društva i često nazivaju pogrdnim imenima (vidi naslov). Žena koja napusti muža u očima prosečnog Srbina (na žalosti i Srpkinje) je uvek kriva za raspad braka. Njegovo nasilništvo, kockanje i slično nailazi na razumevanje. Zašto se nije žrtvovala zbog dece -najčešće je postavljano pitanje. 

Šta tek reći za one žene ili devojke koje odluče da rode dete bez prisustva oca

deteta? U srpskom društvu ona je žigosana do kraja života. Umesto da u njima vidimo prave heroine koje su imale izbor i odlučile da rode, one postaju predmet ogovaranja i sprdnje. 

Postoje procene da u Srbiji živi preko 50.000 samohranih roditelja. Suočeni su sa otežanim pronalaženjem posla, jer poslodavci izbegavaju da ih angažuju. Ministar rada i socijalne politike je početkom 2009. godine najavio formiranje službe za pomoć samohranim majkama. Od tada je prošlo godinu i po dana.  Pre dva meseca najavio je donošenje novog zakona koji će poboljšati život samohranih roditelja, a obećao je da će stupiti na snagu od nove godine. Videćemo šta će od toga na kraju biti.

Možda bi prvi korak bila odluka vlasti da umesto stranačkih kadrova, prednost pri zapošljavanju u javnim preduzećima imaju osobe sa invaliditetom i samohrani roditelji. Svoj lični doprinos dajem na taj način što, kad god čujem podsmevanje na račun samohranih majki, glasno i jasno reagujem. I to je nešto, bar mislim.

 

 

Srbi i bela kuga, prvi deo

Atačmenti



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 14:11 19.10.2010

Re: da se ne ponavljam

prvo da se razumemo, bela kuga nije tema. smatram da je odluka o deci licna odluka pojedinca i da ne sme postojati nikakvo nametanje obaveze "spasavanja srpstva".

drugo, polazim od premise da smo za decu odgovorni mi odrasli. ona nisu birala ni da li ce doci na ovaj svet, ni u kom broju, ni u kojim okolnostima...

iz pocetne premise smatram da drustvo ima obavezu prema sreci dece


O ovome se radi. Bela kuga nije ni politička, ni nacionalna problematika, već socijalna i ekonomska, upravo jer je ta lična odluka uslovljena brojnim faktorima.

+ bili smo konstruktivni onomad.
anakcosa anakcosa 14:17 19.10.2010

moram da

se zahvalim svome gazdi sto me je trpeo sve ove godine i sto me je posle sest godina bolovanja (trudnickog, porodiljskog, posebne nege deteta, i jos pokojeg kratkotrajnog) sacekao posao! plata nikada nije zakasnila!

e to je sevap!

filantrop filantrop 14:18 19.10.2010

planeta je prenaseljena

trebalo bi da se radjamo sto manje.

pozz
odoh na posao gde cu da sretnem koleginicu koja je radila do 7 uvece a u 11, to isto vece, otisla na porodjaj.
nije mogla, kao u srbiji, da prelezi 9 meseci kod kuce.
Biljana 77 Biljana 77 14:24 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

nije mogla, kao u srbiji, da prelezi 9 meseci kod kuce.

Ovo je baš ružno. U Srbiji žene rade na crno i vuku gajbe po marketima do 9. meseca.

planeta je prenaseljena
trebalo bi da se radjamo sto manje.


A da probamo da vratimo lapot, pa da ubijamo one stare preko 50 godina?

Ajd, blago tebi. Pozdrav.
anakcosa anakcosa 14:26 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

a jeste li Vi to nesto ljuti na zene u Srbiji? i koliko ste se Vi puta poradjali?



Pozdravite koleginicu i recite joj da se opusti i uziva malo!
filantrop filantrop 14:29 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

U Srbiji žene rade na crno i vuku gajbe po marketima do 9. meseca.


isto i poneke zene u americi, mada ne bas na crno, ali za min platu.

A da probamo da vratimo lapot, pa da ubijamo one stare preko 50 godina?


nije vredno odgovora
Biljana 77 Biljana 77 14:32 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

pozz
odoh na posao

Al' da tvoja bude poslednja.
Pozdrav, takođe.
anakcosa anakcosa 14:34 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Biljana 77
nije mogla, kao u srbiji, da prelezi 9 meseci kod kuce.



Ovo je baš ružno. U Srbiji žene rade na crno i vuku gajbe po marketima do 9. meseca.


E bas vala ruzno, svaka trudnoca je drugacija!
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:35 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Ajd vi u Americi kritikujte Ameriku, a mi u Srbiji kritikujemo Srbiju. Ili da se baš u svemu ugledamo na amere?

NNN NNN 14:44 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

uros_vozdovac
Ajd vi u Americi kritikujte Ameriku, a mi u Srbiji kritikujemo Srbiju. Ili da se baš u svemu ugledamo na amere?

Tako je to kad Kragujevčanin postane veći Amer od Buša
antioksidant antioksidant 15:26 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Tako je to kad Kragujevčanin postane veći Amer od Buša



ne znam kada ces shvatiti da su kragujevcani irci
filantrop filantrop 20:51 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

a jeste li Vi to nesto ljuti na zene u Srbiji? i koliko ste se Vi puta poradjali?


jel moze neko ozbiljno pitanje?
od zrele osobe?
filantrop filantrop 20:52 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

E bas vala ruzno, svaka trudnoca je drugacija!

u srbiji je rutinska odluka da se trudnoca provede kod kuce, bila medicinski opravdana ili ne, ili mozda nisam u pravu?
filantrop filantrop 20:53 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

uros_vozdovac
Ajd vi u Americi kritikujte Ameriku, a mi u Srbiji kritikujemo Srbiju. Ili da se baš u svemu ugledamo na amere?



veruj
i sam sam se pitao isto,
onomad kad su podizali krst kod kragujevca?
filantrop filantrop 20:56 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

NNN
uros_vozdovac
Ajd vi u Americi kritikujte Ameriku, a mi u Srbiji kritikujemo Srbiju. Ili da se baš u svemu ugledamo na amere?

Tako je to kad Kragujevčanin postane veći Amer od Buša


kaze kragujevcanin ciji je glas doveo obamu na vlast u nadi da ce malo da socijalizuje ameriku putem univerzalne zdravstvene zastite i popravljanja polozaja zena.
ne znam koliko je pametno da sudis o ljudima o kojima nista ne znas.
ja bih mogao pretpostaviti da ti imas npr. 2 nosa i 3 noge?
jedan.kub jedan.kub 21:19 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena


Ali mora se priznati da su majke, a samohrane posebno, sasvim sigurno diskriminisane i u najkorektnijim firmama u smislu napredovanja

Po dobru se ni na koga ne ugledamo, ali po zlu izgleda na svakoga. Na žalost.
Biljana 77 Biljana 77 21:51 19.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

u srbiji je rutinska odluka da se trudnoca provede kod kuce, bila medicinski opravdana ili ne, ili mozda nisam u pravu?

Naravno da nisi. I ovo je sramotno kao i prethodnih nekoliko opaski. Sve moje prijateljice - tj. skoro sve - su radile do zakonskog termina za odlazak na porodiljsko, neke i malo duže. Jedna jedina morala je da održava problemtičnu trudnoću i ova država je častila time što joj je u to vreme isplata naknade za bolovanje kasnila par meseci, a za lekove je mesečno morala da plati (jer ne može na recept) oko 2500 dinara... sa tadašnjom platom u prosveti od oko 20 000 ...

Nemamo više o čemu da pričamo stvarno. Ti imaš neki problem sa ovom temom koji ja ne mogu da rešim.
filantrop filantrop 00:34 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Sve moje prijateljice - tj. skoro sve - su radile do zakonskog termina za odlazak na porodiljsko, neke i malo duže.


hehe
a ja znam nekoliko slucajeva gde su od prvog dana trudnoce ostajale kod kuce, pa porodiljsko, pa bolovanja zbog decijih bolesti, pa druga trudnoca, pa sve iz pocetka,,,pa su sastavile da ne udju u preduzece po 5 godina!! jedna cak skoro 7! sve vreme im je tekao staz.
da ne govorim o tome da rastezu bolovanja zbog decijih bolesti da bi decu upisivale u obdaniste sto kasnije, da se ne razboljevaju.
da se ne foliramo.

Ti imaš neki problem sa ovom temom koji ja ne mogu da rešim.


imam.
sto se usudjujem da kazem ono sto srbija ne zeli da cuje:
da je socijalna politika koju vodi populisticka i apsolutno neodrziva,
bojim se da ce tome uskoro doci kraj.

I ovo je sramotno kao i prethodnih nekoliko opaski


imam neki osecaj da ovo znaci da sam u pravu :)))
anakcosa anakcosa 08:22 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

filantrop
a jeste li Vi to nesto ljuti na zene u Srbiji? i koliko ste se Vi puta poradjali?


jel moze neko ozbiljno pitanje?
od zrele osobe?


Mr Filantrop, nemam ja pitanja za Vas! Samo mogu da primetim da ste predugo u Americi i ne mozete vise da razumete prilike u nasoj zemlji.

hehe
a ja znam nekoliko slucajeva gde su od prvog dana trudnoce ostajale kod kuce, pa porodiljsko, pa bolovanja zbog decijih bolesti, pa druga trudnoca, pa sve iz pocetka,,,pa su sastavile da ne udju u preduzece po 5 godina!! jedna cak skoro 7! sve vreme im je tekao staz.
da ne govorim o tome da rastezu bolovanja zbog decijih bolesti da bi decu upisivale u obdaniste sto kasnije, da se ne razboljevaju.
da se ne foliramo.


Mozda ste i otisli odavde jer ce vam tamo biti bolje i dosta Vam je svega, ili ste tamo rodjeni, pa Vam je sve cudno i mislite da mi ovde uzivamo, stagod!

A znate li zene koje su za tih pet godina rodile troje dece? Ili to mozda nije velika stvar?
Ja sam na bolovanju bila sest godina, ne zbog

decijih bolesti


nego zbog bolesnog deteta, tj deteta sa posebnim potrebama. U medjuvremenu rodila jos jedno i podigla ga. Nijednom se nisam naspavala za svo to vreme! A sada kada mi treba podrska drzave i kada sam potrebna svojoj deci, ne mogu, moram da radim! A nigde nikoga! Raspitajte se kakav tretman u Americi imaju takvi slucajevi!

A bolovanje se ovde nikome ne isplati! To o cemu vi pricate je davno proslo vreme. Ja sam samo imala srecu da imam dobrog gazdu!

Izvinjavam se sto sam ubacila svoje licne probleme, ali brate muka mi je od tih sto imaju svoje misljenje izdaleka!

I bez tog
hehe
molicu!
anakcosa anakcosa 08:24 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Re: planeta je prenaseljena

E bas vala ruzno, svaka trudnoca je drugacija!


u srbiji je rutinska odluka da se trudnoca provede kod kuce, bila medicinski opravdana ili ne, ili mozda nisam u pravu?


E pa nisi u pravu, svaka trudnica ima dobar razlog zasto je na bolovanju, ali to smo vec apsolvirali!
bocvena bocvena 08:27 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Dobro je da Filantrop živi u ta Amerika! Ovde bi ga odmah stavili za Ministra za socijalna pitanja, da reši problem lenjih Srpkinja što se razmnožavaju samo da zahebu državu.

Za nekog ko je dosad na blogu imao nevidjeno puno razumevanja za sve manjinske i ugrožene grupe, ove žene te baš nerviraju, a? A ne, ti braniš princip. Tamo neki ljudi i deca što se pate su ovde samo zbog ovog...
imam neki osecaj da ovo znaci da sam u pravu :)))

Biljana 77 Biljana 77 09:15 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

da ne govorim o tome da rastezu bolovanja zbog decijih bolesti

Ja teško mogu da prihvatim da postoji neko ko će da zloupotrebljava bolest svog deteta. Moje je hvala Bogu prilično zdravo pa nemam ni dan bolovanja. Ideja da neko gleda popreko ženu jer joj je dete bolesno mi je ogavna. + Možda bi žene manje rastezale bolovanja kad bi bilo jednako normalno da za bolesno dete otac uzme bolovanje.

Možeš li, molim te, umesto tih hehe opaski da ponudiš neko konkretno rešenje, kako ti misliš da bi stvari trebalo da izgledaju. Ako ne, vrlo konsruktivna rasprava je već vođena na tu temu - ostavio je antioksidant dole link.

I da, opaske su ti sramotne i ostrašćene. Može biti da to čini da si u pravu.

sto se usudjujem da kazem ono sto srbija ne zeli da cuje:
da je socijalna politika koju vodi populisticka i apsolutno neodrziva,
bojim se da ce tome uskoro doci kraj.


Neka si nam se ti spasao.
NNN NNN 10:13 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Za nekog ko je dosad na blogu imao nevidjeno puno razumevanja za sve manjinske i ugrožene grupe...
Osim za Rome (npr).
Doduše izgleda da se selektivna filantropija ne odnosi ni na porodilje
filantrop filantrop 22:35 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

muka mi je od tih sto imaju svoje misljenje izdaleka!


postovana Ana,
ako dijaspora doprinosi 10% BND Srbiji godisnje, dozvolicete da se i nas glas cuje. Uvek imate mogucnost da ne citate sta dijaspora pise.
filantrop filantrop 22:36 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Za nekog ko je dosad na blogu imao nevidjeno puno razumevanja za sve manjinske i ugrožene grupe, ove žene te baš nerviraju, a?


a to te muci...
filantrop filantrop 22:37 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Ja teško mogu da prihvatim da postoji neko ko će da zloupotrebljava bolest svog deteta

Možda bi žene manje rastezale bolovanja kad bi bilo jednako normalno da za bolesno dete otac uzme bolovanje.


??
filantrop filantrop 22:39 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Možeš li, molim te, umesto tih hehe opaski da ponudiš neko konkretno rešenje, kako ti misliš da bi stvari trebalo da izgledaju.


koje resenje izvini?
pa srbija je resila problem trudnica i porodilja da ne moze biti bolje!
daleko preko svojih mogucnosti.

---
ostatak tvog komentara ne zavredjuje odgovor
filantrop filantrop 22:45 20.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

NNN
Za nekog ko je dosad na blogu imao nevidjeno puno razumevanja za sve manjinske i ugrožene grupe...
Osim za Rome (npr).
Doduše izgleda da se selektivna filantropija ne odnosi ni na porodilje


svoju zlobu, izvrtanje i podmetanje zadrzi za sebe.

Biljana 77 Biljana 77 08:48 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

filantrop
Ja teško mogu da prihvatim da postoji neko ko će da zloupotrebljava bolest svog deteta

Možda bi žene manje rastezale bolovanja kad bi bilo jednako normalno da za bolesno dete otac uzme bolovanje.


??

Čemu ovi znakovi pitanja? Napisao si komentar u kojem prozivaš žene koje razvlače bolovanja na račun bolesti svoje dece. Ja se pitam da li zaista neko zloupotrebljava bolest deteta da bi izbegavao svoje obaveze (svakako da ima toga, ali u kojoj meri) i pitam se da li bi majke toliko odsustvovale da je u Srbiji isto tako normalno kao drugde da na bolovanje ode otac? Ovde, mnogim očevima to ne pada na pamet, ne jer su loši ljudi i roditelji, već jer je tradicionalni kontekst takav da se o tome ni ne razmišlja. Ako bi i otišao na bolovanje verovatno bi ga prvo njegove kolege gledale kao čudo (uz neizbežne podsmešljive opaske o papučarenju).
Biljana 77 Biljana 77 08:53 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

pa srbija je resila problem trudnica i porodilja da ne moze biti bolje!
daleko preko svojih mogucnosti.

Opet isto. Da li si pogledao link koji sam ostavila ispod? Daje lepu sliku o tome koliko je ljudi/žena Srbiji zaposleno na crno, preko raznih zadruga, na određeno i na privremeno-povremenim poslovima. Dakle, za njih ova rešenja ne važe.

Pošto ne umem da crtam, sad se i definitivno odjavljujem iz dalje rasprave.
mikimedic mikimedic 11:08 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Opet isto. Da li si pogledao link koji sam ostavila ispod? Daje lepu sliku o tome koliko je ljudi/žena Srbiji zaposleno na crno, preko raznih zadruga, na određeno i na privremeno-povremenim poslovima. Dakle, za njih ova rešenja ne važe.


dakle doslo vreme da se pored karagace slozim i sa filantropom.

prvo cinjenica je da je porodiljska zastita u srbiji daleko bolje definisana nego na zapadu, tj. daleko su veca prava porodilja u srbiji nego na zapadau (govorimo o proseku).

drugo, takodje je cinjenica da na zapadu postoji i porodiljsko odsustvo oca. opet, nisam siguran kada bi se u potpunosti uveo zapadni model (i.e. porodiljsko odsustvo majke plus oca u trajanju kao na zapadu) da bi vecina u srbiji bila za takvo resenje -- jer kumulativno u pitanju su manja prava nego sto porodilja danas ima u srbiji.

i trece i najvaznije -- rad na crno i zaposljavanje na privremenim i povremenim poslovima nemaju ama bas nikakve veze sa porodiljskom zastitom.
libkonz libkonz 11:20 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

Miki,
mogli bismo da diskutujemo o tome da li je porodiljsko od godinu dana mnogo ili ne, za treće dete dve godine i slično. Lično podržavam taj zakon.
Međutim, u svojim se tekstovima nisam bavio tom pričom. U prethodnom tekstu sam napisao nekoliko kratkih primera gde su porodilje nezaštićene.
U ovom tekstu o odnosu društva prema samohranim majkama.
Niko nije rekao da je malo godinu dana za porodiljsko odsustvo, samo se zalažem za jednakost i brigu o porodiljama. Pa i da gledamo ovako: neke majke uživaju pun konfor godinu dana bolovanja, a druge nisu zaštićene ni malo.
mikimedic mikimedic 12:32 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

lib, razumemo se. naravno da se slazem sa vecinom komentara, i naravno samim tekstom. ali cesto mesamo babe i zabe (ovo nije upuceno tebi, na sam tekst nemam nikakvih primedbi).

sto se samog zakona tice, naravno da ga i ja podrzavam, i upravo to cesto isticem kao cinjenicu da se u srbiji vodi dobra socijalna politika u pogledu zaposlenih zena.

ono sto nije dobro su svi ostali primeri koji su pomenuti ovde a koje zakon o radu ne regulise. prosto, zato sto zene ne rade, zato sto nema posla, zato sto poslodavac nema interes da ih zaposljava. to bi donekle moglo biti pitanje i zakona o radu, ali bih rekao i sveopste socijalne politike.

vrlo banalno -- zaposlena zena u srbiji ima godinu dana porodiljskog, a na zapadu tri meseca. naravno da je zaposlena zena u srbiji u povoljnijem polozaju od zene na zapadu.

nezaposlena zena u srbiji je medjutim u istom polozaju kao i nezaposlena zena na zapadu. a da bi drzava tu mogla bolje da intervenise se sigurno slazemo.

Biljana 77 Biljana 77 12:41 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

vrlo banalno -- zaposlena zena u srbiji ima godinu dana porodiljskog, a na zapadu tri meseca. naravno da je zaposlena zena u srbiji u povoljnijem polozaju od zene na zapadu.

nezaposlena zena u srbiji je medjutim u istom polozaju kao i nezaposlena zena na zapadu. a da bi drzava tu mogla bolje da intervenise se sigurno slazemo.

Još banalnije - na crno zaposlena žena u Srbiji u izuzetno je nepovoljnom položaju. Jer radi a nema nikakva prava koja iz toga proizilaze. Dakle, socijalna politika je super samo se u praksi odnosi na vrlo malo deo stanovništva.

I ne radi se samo o tome, već i o ženama zaposlenima po raznim drugim osnovama. Da se vratim na primer svoje sestričine, samohrane majke. Ostala je u drugom stanju kada je bila zaposlena na određeno. Rečeno joj je da na posao mora da se vrati pre isteka ugovora. Njen sin je tada imao nešto manje od dva i po meseca. O kojoj zaštiti porodilja i pravima samohranih roditelja mi ovde pričamo?
mikimedic mikimedic 15:18 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

na crno zaposlena žena u Srbiji u izuzetno je nepovoljnom položaju


jeste, kao i muskarci zaposleni na crno. ali to je problem rada na crno, a ne porodiljskih prava.

Dakle, socijalna politika je super samo se u praksi odnosi na vrlo malo deo stanovništva.


ko je rekao da je socijalna politika super? ja sam govorio o pravima zaposlenih zena.

I ne radi se samo o tome, već i o ženama zaposlenima po raznim drugim osnovama. Da se vratim na primer svoje sestričine, samohrane majke. Ostala je u drugom stanju kada je bila zaposlena na određeno. Rečeno joj je da na posao mora da se vrati pre isteka ugovora. Njen sin je tada imao nešto manje od dva i po meseca. O kojoj zaštiti porodilja i pravima samohranih roditelja mi ovde pričamo?


priznajem da ovo nije moja materija, i ne mogu detaljuno da komentarisem. rekao bih samo da koliko mi je poznato rad na odredjeno vreme moze da traje najvise godinu dana.

libkonz libkonz 16:03 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

priznajem da ovo nije moja materija, i ne mogu detaljuno da komentarisem. rekao bih samo da koliko mi je poznato rad na odredjeno vreme moze da traje najvise godinu dana.

da, i onda se napravi pauza pa sve ispočetka. Znam ljude koji su i do 10 godina u bolnicama radili na ugovor, dok nisu primljeni za stalno.
mikimedic mikimedic 16:18 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

da, i onda se napravi pauza pa sve ispočetka. Znam ljude koji su i do 10 godina u bolnicama radili na ugovor, dok nisu primljeni za stalno.


jedino resenje su tuzbe - i najvise mrzim kad cujem stav 'nema od toga vajde'. ako se ne uzme sudbina u svoje ruke nikad nikakve vajde nece ni biti.
libkonz libkonz 17:06 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

da tuže državu? nema 'leba od toga.
mikimedic mikimedic 19:25 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

da tuže državu? nema 'leba od toga.


kako onda da ocekujemo da ce se bilo sta poboljsati?
libkonz libkonz 21:35 21.10.2010

Re: planeta je prenaseljena

ne znam, možda da postanemo nečiji protektorat ?
antioksidant antioksidant 14:49 19.10.2010

ne kazem da je dovoljno ali neke stvari...

...vec postoje

Možda bi prvi korak bila odluka vlasti da umesto stranačkih kadrova, prednost pri zapošljavanju u javnim preduzećima imaju osobe sa invaliditetom i samohrani roditelji

ZAKON O PROFESIONALNOJ REHABILITACIJI I ZAPOŠLJAVANJU OSOBA SA INVALIDITETOM

("Sl. glasnik RS", br. 36/2009)


Član 24

Obaveza zapošljavanja, u smislu ovog zakona, jeste obaveza svakog poslodavca koji ima najmanje 20 zaposlenih da ima u radnom odnosu određeni broj osoba sa invaliditetom.

Poslodavac koji ima od 20 do 49 zaposlenih dužan je da ima u radnom odnosu jednu osobu sa invaliditetom.

Poslodavac koji ima 50 i više zaposlenih dužan je da ima u radnom odnosu najmanje dve osobe sa invaliditetom, i na svakih narednih započetih 50 zaposlenih po jednu osobu sa invaliditetom.
Biljana 77 Biljana 77 14:55 19.10.2010

Re: ne kazem da je dovoljno ali neke stvari...

Da. Ostavljena je i mogućnost posodavcu da umesto zapošljavanja osoba sa invaliditetom uplaćuje određenu sumu fondu. Većina poslodavaca se i dalje radije odlučuje za ovu varijantu. Moja firma po prirodi posla ne može da zaposli slepe, gluve ili neme osobe, kao ni osobe sa fizičkim hendikepom tipa paralizovanih ruku. Dakle u obzir bi došle osobe paralizovane od struka nadole, koje sa kolicima ne mogu da uđu u lift iz pedesetih godina.
I onda plaćamo. A bolje bi bilo da možemo da zaposlimo nekog.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:58 19.10.2010

Re: ne kazem da je dovoljno ali neke stvari...

antioksidant
...vec postoje

Možda bi prvi korak bila odluka vlasti da umesto stranačkih kadrova, prednost pri zapošljavanju u javnim preduzećima imaju osobe sa invaliditetom i samohrani roditelji

ZAKON O PROFESIONALNOJ REHABILITACIJI I ZAPOŠLJAVANJU OSOBA SA INVALIDITETOM

("Sl. glasnik RS", br. 36/2009)


Član 24

Obaveza zapošljavanja, u smislu ovog zakona, jeste obaveza svakog poslodavca koji ima najmanje 20 zaposlenih da ima u radnom odnosu određeni broj osoba sa invaliditetom.

Poslodavac koji ima od 20 do 49 zaposlenih dužan je da ima u radnom odnosu jednu osobu sa invaliditetom.

Poslodavac koji ima 50 i više zaposlenih dužan je da ima u radnom odnosu najmanje dve osobe sa invaliditetom, i na svakih narednih započetih 50 zaposlenih po jednu osobu sa invaliditetom.


Ispalo ti je prilikom kopiranja "u skladu sa koalicionim sporazumom"
antioksidant antioksidant 15:03 19.10.2010

Re: ne kazem da je dovoljno ali neke stvari...

Ispalo ti je prilikom kopiranja "u skladu sa koalicionim sporazumom"

ovaj zakon se odnosi i na privatnike koje nas zabole za koalicione sporazume

edit: da iskoristim priliku i bezobrazno izrecikliram svoje stare tekstove
anakcosa anakcosa 10:06 20.10.2010

Re: ne kazem da je dovoljno ali neke stvari...

Moja firma po prirodi posla ne može da zaposli slepe, gluve ili neme osobe, kao ni osobe sa fizičkim hendikepom tipa paralizovanih ruku. Dakle u obzir bi došle osobe paralizovane od struka nadole, koje sa kolicima ne mogu da uđu u lift iz pedesetih godina.


O Boze dragi!

E ovo je srpska realnost! Nazalost!
filantrop filantrop 20:58 19.10.2010

za sve vas

koje su moji komentari uzmemirili:
ja ne zagovaram da se uvede americki sistem u srbiju.
samo tvrdim da su u srbiji trudnice i porodilje veoma dobro zasticene i da to nije razlog zbog koga se radja malo dece.

nema potrebe za histerijom.

nadam se da nisam propustio nekoga da mu odgovorim.
libkonz libkonz 21:42 19.10.2010

Re: za sve vas

o odnosu prema porodiljama sam više pisao u prethodnom tekstu na ovu temu. Na osnovu primera iznetih tamo vidi se da nisu dobro zaštićene.
I još jedna stvar. Uzore uvek tražim u Evropi, nikada ni u Americi, ni u Rusiji, ni u Africi, ni u Aziji. Gledam kako je sve uređeno u EU.
anakcosa anakcosa 08:40 20.10.2010

Re: za sve vas

za sve vas
koje su moji komentari uzmemirili:
ja ne zagovaram da se uvede americki sistem u srbiju.
samo tvrdim da su u srbiji trudnice i porodilje veoma dobro zasticene i da to nije razlog zbog koga se radja malo dece.



Ne bi bilo problema da se uvede americki sistem, ali kompletno- za sve!

Onda ni samohrana majka ne bi bila "Krava sa teletom", a one "sa muzem" ne bi imale nista protiv da rode trece ili cetvrto dete, jer ne bi brinule kako da ih prehrane i gde ce deca da spavaju! Ja ne bih morala non-stop na bolovanje jer bih mogla da priustim sebi bebisiterku, i ne bih brinula za posao jer bih uvek mogla da ga nadjem! Amerika je zemlja velikih mogucnosti!


I onda zaista



nema potrebe za histerijom.

Biljana 77 Biljana 77 09:28 20.10.2010

Re: za sve vas

samo tvrdim da su u srbiji trudnice i porodilje veoma dobro zasticene

Za tebe jedno pitanje, znaš li koliki broj ljudi u Srbiji radi na crno? Koliko njih radi na određeno? Koliko preko raznih omladinskih i studentskih zadruga? Ti ljudi nemaju nikakva, ama baš nikakva prava. Koliko je među njima žena? Trudnica? Porodilja?

Evo ti jedan ilustrativan link na tu temu.
antioksidant antioksidant 09:47 20.10.2010

Re: za sve vas

Evo ti jedan ilustrativan link na tu temu.



klik
NNN NNN 10:15 20.10.2010

Re: za sve vas

antioksidant
Evo ti jedan ilustrativan link na tu temu.



klik
klink
antioksidant antioksidant 10:30 20.10.2010

Re: za sve vas

NNN
antioksidant
Evo ti jedan ilustrativan link na tu temu.



klik
klink

izgleda da ce se moje rasprave na blogu na kraju svesti na to
previse sam ovde
Biljana 77 Biljana 77 10:36 20.10.2010

Re: za sve vas

previse sam ovde

Samohrani bloger, takoreći.
filantrop filantrop 22:40 20.10.2010

Re: za sve vas

Ne bi bilo problema da se uvede americki sistem, ali kompletno- za sve!


veruj mi, bolje ne/

ima zena kojim aje karijera veoma bitna i upravo njih najvise pogadja to sto im povratak na posao nije zagarantovan.
narocito u kompanijama kao sto je moja, gde su poslovi uskospecijalizovani, veoma je veliki problem za takvu zenu da nadje novi posao ako je ne prime nazad ili da se vrati tamo gde, je zbog bebe, stala.
takve zene trudnoca samo uspori.
nema u zelji za karijerom niceg loseg, one doprinose biznisu veoma mnogo, ne znaci da su lose majke (kako im se cak i ovde spocitava).

zato kazem, bolje ne.
niccolo niccolo 18:06 20.10.2010

Odličan tekst

Lib, a i ovo koliko sam na preskoke video komentare rekao bih da se interesantna rasprava razvila, sa stavovima iz raznih uglova. Naročito mi se sviđa što tekst ima nekako pozitivan pristup u smislu "hajde da rešimo problem", a ne, kao što to često biva, da se problem samo iznese i onda svi krenemo da jadikujemo kako smo jadni i odvratni
libkonz libkonz 18:52 20.10.2010

Re: Odličan tekst

Hvala Nikolo na lepim rečima!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana