Zdravlje| Životni stil

CIGARETE SU UZVIŠENE

Boris Drenca RSS / 21.10.2010. u 21:16

«...Cigarete su rđave. Upravo zato su dobre, ne dobre, ne lepe, već uzvišene.»
Ričard Klajn

 

Ovih dana, kao uspehe ili kao potvrdu nekih civilizacijskih napredaka, slušamo da su na ovom ili onom mestu zabranili pušenje. Poslednja zabrana pušenja u nekoj instituciji koja je izazvala pažnju je zabrana pušenja u Skupštini Srbije. Vest o toj zabrani praćena je samohvalisanjem raznih državnih službenika koji su navodili da je kod njih to urađeno još otoič. Čitajući imena i sećajući se druženja sa tim ljudima samo sam potvrdio staro pravilo da su najgori prema pušačima bivši pušači. To bi se moglo preneti i na druge oblasti života i dati materijala za razne verzije obračuna «bivših sa sadašnjim» ali, to nije tema.


U novembru, tačnije 11. , na snagu stupa nešto što nazivaju totalnom zabranom pušenja. Kada zvaničnici najavljuju prosto imam utisak da će da nastupi sudnji dan za nas koji u dimu duvana uživamo. A neće. Dokle god se budžeti svih zemalja pune od poslovnih aktivnosti duvanske industrije.

Da razjasnim na početku. Volim da pušim. Imam pušačkog staža sasvim dovoljno. Verujem da sam prvu cigaretu zapalio pre nego su se neki od ljudi, sa kojim se družim, rodili. To nije hvalisanje. To je činjenica.

Imao sam jednogodišnji prekid u tom stažu. Sasvim neplanski prestao i na isti način ponovo počeo da pušim. Kako su pre prekida postojali ljudi koji me nisu znali bez cigarete, tako, posle tog prekida, sam shvatio da postoje ljudi koji me nikada nisu videli sa istom.

Nekoliko godina posle te pauze jedan lekar mi je, preko cigarete koju je palio, rekao da bi morao da prestanem. Za divno čudo, poslušao sam ga. I prestao. Izdržao sam skoro četiri nedelje. I nisam počeo ponovo da pušim zbog toga što su me cigarete kod drugih mamile. Ponovo sam počeo da pušim zbog sebe. Budio sam se ujutru sa mirisom zapaljene cigarete u nosu. Kafa mi je postajala sve bljutavija. Nisam više znao kako dan da počnem. I eto, nastavio sam gde sam stao. Sišao do prodavnice, kupio paklu cigareta i upaljač i popio kafu kao čovek.

U jednom filmu (ne sećam se naslova) Robin Vilijams, koji radi kao mesar, zbog toga što je izgubio licencu psihoterapeuta (neka afera sa pacijentkinjom, čini mi se) ilegalno pokušava da pomogne tipu koji želi da ostavi duvan. Prva rečenica koju izgovara, neka je i naučno neutemeljena, je: «Ljudi su ili pušači ili nepušači...». Ja sam pušač. Sa malim početnim slovom. Mali čovek koji kupuje duvan, sam zavija svoje cigarete i u ukusu duvana uživa.

Ili što bi Šilja u ono crtanom filmu rekao: «Ja sam pušač, ja volim da pušim...»

Ne odbacujem naučne i kvazi naučne radove o štetnosti pušenja. Dosta sam ih pročitao. Primio k znanju i to je to. Ne mogu da se otrgnem o utiska da je sve dobar ili loš PR. Propaganda koja je, kao i svaka, sklona preterivanju.

Tvrdnja da pušenje izaziva rak je do te mere u propagandi rabljena da je napravljeno potpuno sluđivanje ljudi. Propaganda se može čitati i da svako ko puši dobije rak. Kao kada bi rekli da je svaka saobraćajka izazvana pod dejstvom alkohola. Ne ide mi logika ali znam ljude koji su , na žalost, umrli od raka pluća a nikada nisu cigaretu zapalili. Istina znam one koji nikada cigaretu ugasili nisu pa umrli u dubokoj starosti. Bez neke veze sa svojom zlom navikom.

Pušenje nije dobro, svakako, ali je propaganda i za i protiv gora. Nemam nameru da propagiram pušenje. «Pušenje je štetno i tačka», rekla mi je jedna doktorka davno. Smatram da je to dovoljno. Svako dalje agresivno odvraćanje može samo izazvati suprotan efekat. Isto mislim i za zabrane. U ljudskoj prirodi je da pronalazi načine da ih zaobiđe.

Neke zabrane pušenja sam podržavao i to radim i sada. Jednostavno nije korisno dozvoliti pušenje u radnim prostorijama, dečijim sobama ili ordinacijama. Ne ide.

Zabrana «sudnjeg dana» koja se najavljuje nije rešenje. Broj pušača će se smanjiti ali da li će cilj biti postignut? Ne verujem. Više bi se postiglo kada bi duvan bio oporezovan nekoliko desetina puta više ili kada bi se zabranila proizvodnja i promet duvanskim proizvoda. Broj pušača bi se smanjio drastično, ne zvao se ja Mortimer, a ne zovem se tako.



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

draft.dodger draft.dodger 21:44 21.10.2010

...

Mali čovek koji kupuje duvan, sam zavija svoje cigarete i u ukusu duvana uživa.

Isto tako...
illuminated illuminated 21:50 21.10.2010

Re: ...

Evo jos jednog...

Zuti Old Holborn, tamno plavi Drum papir i Rizla+ slim filter -> savrsenstvo :)

Boris Drenca Boris Drenca 21:53 21.10.2010

Re: ...

Virdžinija zeleni papir i swan
Dr M Dr M 21:48 21.10.2010

Smoke..

Evo Ti preporuka..kroz malo dima..

Glasao bih za visestruko oporezivanje duvana; prohibicija niposto, samo priziva Ala Kaponea &co. a u tome smo talentovani, kao sto je poznato..
jesen92 jesen92 00:29 22.10.2010

Re: Smoke..

Evo Ti preporuka..kroz malo dima
hehe...pa nisi ti za dzabe kandidovan za Precednika...i ja sam protiv prohibicije....slazem se da pusenje treba da bude zabranjeno na mnogim mestima ali bas da teraju narod da pusi po ulici stvarno nije ok....Jedan moj kolega bio skoro u Slovackoj i posto je njegov "domacin" konstatovao da ovaj pusi, odveo ga na veceru u restoran u kome se pusi...kad tamo, od dima nije moglo ni da se dise ni da se jede...kao da su svi pusaci iz tog malog grada dosli bas u tu kafanu.......ipak je drugacije kad se dim pravilno rasporedi...
AlexDunja AlexDunja 00:38 22.10.2010

Re: Smoke..

.ipak je drugacije kad se dim pravilno rasporedi...

Boris Drenca Boris Drenca 04:40 22.10.2010

Re: Smoke..

Koliko znam, što se kafana tiče, biće ona opcija da u većim bude pola pola u manjim ništa.

Baš me interesuje kako će to da izgleda.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 07:22 22.10.2010

Re: Smoke..

Boris Drenca
Koliko znam, što se kafana tiče, biće ona opcija da u većim bude pola pola u manjim ništa.

Baš me interesuje kako će to da izgleda.

Divno i mirisno.

evo ovako (u stvari više će mirisati teleća glava i ostale đakonije, mljac mljac, ali baš staviti smajlija za to bi bilo previše )
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 07:26 22.10.2010

Re: Smoke..

jesen92
...ipak je drugacije kad se dim pravilno rasporedi...

Jeste, onda svi možemo da se gušimo podjednako, a ne samo osobe koje su odlučile da se guše u duvanskom dimu (pazi, sarkazam na putu)
Atomski mrav Atomski mrav 08:29 22.10.2010

Re: Smoke..

u manjim ništa.

Gazde manjih lokala će moći da biraju 'oće li biti za pušače ili za nepušače. Tako da si džaba šiljio olovku...
Dr M Dr M 09:01 22.10.2010

Re: Smoke..

(u stvari više će mirisati teleća glava i ostale đakonije


...u Tobaco sosu..
Dr M Dr M 09:04 22.10.2010

Re: Smoke..

.pa nisi ti za dzabe kandidovan za Precednika...i ja sam protiv prohibicije


Naravno, Kabinet je jedinstven..
jesen92 jesen92 23:25 22.10.2010

Re: Smoke..

este, onda svi možemo da se gušimo podjednako, a ne samo osobe koje su odlučile da se guše u duvanskom dimu (pazi, sarkazam na putu)
...bez sarkazma ...mislim,stvarno je bolje da se rasporedi nego da se negde ljudi podave....pa i oni imaju dusu...tj pluca....
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 09:10 23.10.2010

Re: Smoke..

...dušu, mislim, pluća koja su sami odlučili da truju. Ja da se žrtvujem zbog njih neću.

Evo može ovakvo rešenje. Neka izađu na terasu, napolje bilo gde, tamo će najbolje da se rasporedi (nije sarkazam)
jesen92 jesen92 11:38 23.10.2010

Re: Smoke..

Ja da se žrtvujem zbog njih neću.
..ne moras..mr tomica je nasao resenje....svakom prema zeljama....biras kafanu u kojoj se ne pusi i no problems...
ivankagrump ivankagrump 15:34 23.10.2010

Re: Smoke..

Ja bih volela da zabrane pusenje na autobuskim stanicama. Ovo za kafane, mozes da biras hoces li ili neces da ides u provod, a u gradski prevoz moras. Najvise mrzim kada lepo sednem na klupicu i uzivam u jesenjem danu a onda neko pored mene zapali cigaru. Za sva mesta gde ljudi moraju da budu, mislim da treba uvesti zabranu (pazi sad ovo, to znaci da i u sve kafane treba uvesti zabranu jer i tu neko mora da bude - konobari )
vishnja92 vishnja92 18:03 23.10.2010

Re: Smoke..

Ja bih volela da zabrane pusenje na autobuskim stanicama.

a cime onda da prizoves autobus?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:55 21.10.2010

Zabrana «sudnjeg dana» koja se najavljuje

Bunjuel je navodno, pred kraj života, kada su ga pitali šta bi voleo da bude drugačije kada bi se ponovo rodio, odgovorio je "da imam jača pluća i jetru". I ja volim da pušim, pa to ti je. Teratogeniji je život u Srbiji od pušenja. Toliko je štetnih stvari oko mene u kojima ne uživam, u pušenju bar uživam. Dok vozim, čitam, gledam film, dok kuvam, posle jela...
Slažem se da se valja biti pristojan i što je moguće manje smetati nepušačima ali, sve mora imati meru. Nisam pročitao zakon, nadam se da će me u kafani ili restoranu makar ostaviti na miru. U protivnom, predstoji im duga i teška borba protiv mene. Uspelo Bavarcima i Austrijancima, valjda će i nama, ako nas bude dovoljno da se sa time bakćemo. Da ne pričam o tome koliko mi je recimo problematično što se tim zakonom prneca baš Tomica Milosavljević. To licemerju zakona o zabrani pušenja daje posebnu težinu.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 07:20 22.10.2010

Re: Zabrana «sudnjeg dana» koja se najavljuje

Nisam pročitao zakon, nadam se da će me u kafani ili restoranu makar ostaviti na miru.

Znači, dok pored vas neko ruča ili večera, a vi da nonšalantno zapalite cigaretu i duvate im u jelo (ne shvatajte ovo bukvalno)? To da vam ne oduzmu?

Ako morate odmah posle jela da zapalite cigaretu, a vi čim spustite viljušku/kašiku, trk napolje pa zapalite.

U zdravlje.

P.S. To što je T.Milosavljavić još na mestu na kome je, je strašno. Ali iskreno baš me briga što on predlaže zakon (a ko bi drugi, jer for better or for worse (much worse), on nam je ministar zdravlja). Ako taj zakon znači da ću moći i zimi da idem u omiljenu kafanu a da se ne gušim, super.
AlexDunja AlexDunja 22:02 21.10.2010

:)

borise,
ideš u vip


ps. ne zovem se mortimer
libkonz libkonz 22:04 21.10.2010

Auuu

ti si nov, pa još ne znaš Sybil. Ima da leti perje.
mariopan mariopan 22:39 21.10.2010

Re: Auuu

Dala sam ti preporuku čim sam videla naslov.

Dokle, bre, više nas pušače da maltretiraju?

Sve su nam zabranili !

Nema mesta gde smem lepo da zapalim ko čovek (žena) a da se ne štrecam da li je i tu zabranjeno?

Ovih dana izlazim napolje i pušim na terasi da ne dimim dnevnu sobu. Sin je u gostima a nepušač ...ok, baš lepo miriše dnevna soba ako niko ne puši....ali padam u iskušenje da ga pitam kad misli da ide kući.. kakva sam ja majka?
Atomski mrav Atomski mrav 22:45 21.10.2010

Re: Auuu

Dokle, bre, više nas pušače da maltretiraju?

A što ti dozvoljavaš rođenom sinu da te maltretira u rođenoj kući?
talicni talicni 22:49 21.10.2010

Re: Auuu

Atomski mrav
Dokle, bre, više nas pušače da maltretiraju?

A što ti dozvoljavaš rođenom sinu da te maltretira u rođenoj kući?

Brizna majka zna da je pusenje stetno pa nece da narusava sinovljevo zdravlje.
mariopan mariopan 23:21 21.10.2010

Re: Auuu

Atomski mrav
Dokle, bre, više nas pušače da maltretiraju?

A što ti dozvoljavaš rođenom sinu da te maltretira u rođenoj kući?

Pa pitam se, stvarno?
Al redovno me maltretira (kevo, treba da baciš duvan" i sve tako redom.
mariopan mariopan 23:27 21.10.2010

Re: Auuu

talicni
Atomski mrav
Dokle, bre, više nas pušače da maltretiraju?

A što ti dozvoljavaš rođenom sinu da te maltretira u rođenoj kući?

Brizna majka zna da je pusenje stetno pa nece da narusava sinovljevo zdravlje.

Fala ti ko bratu što me braniš

Ako nije žrtva što sam SADA bila napolju da pušim a tamo je minus (ili je jako blozu toga) ,.. e onda ne znam ..
Atomski mrav Atomski mrav 08:08 22.10.2010

Re: Auuu

Samo ekstenduj tu brigu i na nas ostale nepušače i biće super!
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 09:34 22.10.2010

Re: Auuu

Atomski mrav
Samo ekstenduj tu brigu i na nas ostale nepušače i biće super!

Up and at'em it's Atom Ant
Oljacat Oljacat 22:34 21.10.2010

Mera aktivnog ....

Potpuno se slažem da se protiv pušenja treba boriti evropskim sredstvima, tako što će cena pakle cigara biti 4 -5 evra. Da se razumemo,i ja sam pušač. I volela bih da ostavim cigare.
Kazezoze Kazezoze 22:36 21.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

Da se razumemo,i ja sam pušač. I volela bih da ostavim cigare.

pa u cemu je problem, ostavi ih?!
Atomski mrav Atomski mrav 22:59 21.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

pa u cemu je problem, ostavi ih?!


Mark Tven je, kažu, bio strastven pušač. Jednom prilikom je izjavio: "Ništa lakše nego ostaviti duvan. Evo na primer ja, malo - malo pa ga ostavim..."
g.radicevic g.radicevic 23:03 21.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

pa u cemu je problem, ostavi ih


evo ja jesam
vishe puta
talicni talicni 23:04 21.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

Atomski mrav
pa u cemu je problem, ostavi ih?!


Mark Tven je, kažu, bio strastven pušač. Jednom prilikom je izjavio: "Ništa lakše nego ostaviti duvan. Evo na primer ja, malo - malo pa ga ostavim..."

Budi uporan, rijtko kome uspije iz prve.
Atomski mrav Atomski mrav 23:10 21.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

Budi uporan, rijtko kome uspije iz prve.

Nema potrebe, ja nikad nisam ni počinjao.
jesen92 jesen92 00:35 22.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

Oljacat
Potpuno se slažem da se protiv pušenja treba boriti evropskim sredstvima, tako što će cena pakle cigara biti 4 -5 evra. Da se razumemo,i ja sam pušač. I volela bih da ostavim cigare.

...ako nam daju evropske plate ja se slazem da budu i 6 evra...
myredneckself myredneckself 02:01 22.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

Atomski mrav
Budi uporan, rijtko kome uspije iz prve.

Nema potrebe, ja nikad nisam ni počinjao.

Da znaš da me to brine. Ni ja.

edit:
ahh, nesporazum, brzi prsti
mislim, nisam probala da ostavim cigarete
Atomski mrav Atomski mrav 22:37 21.10.2010

Logika

Ne ide milogika ali zna lude koji su , na žalost, umrliod raka pluća a nikada nisu cigaretu zaplili.


Možda su te "lude" koji nikad nisu cigaru "zaplili" svejedno bili okruženi duvanskim dimom... ili su radili recimo u fabrici veštačkih đubriva. Cela priča oko zabrane pušenja na javnim mestima se ne vrti oko smanjenja broja pušača, već oko zaštite prava nepušača. Zapravo, trebalo bi da se vrti oko toga, ali ako se zabrana pušenja neće odnositi na kafiće jasno je da će se ovaj zakon kao i većina naših zakona svesti na "ujeo vuk magarca" i "tresla se gora, rodio se miš"...
Jukie Jukie 02:30 22.10.2010

Re: Logika

Atomski mrav
Ne ide milogika ali zna lude koji su , na žalost, umrliod raka pluća a nikada nisu cigaretu zaplili.

Možda su te "lude" koji nikad nisu cigaru "zaplili" svejedno bili okruženi duvanskim dimom...

Ja sam kao mali stalno bio po lekarima zbog kašlja (tj. zakašljavanja bez iskašljavanja) pa sam redovno išao i na drenažu (tapkanje po leđima i grudima u trajanju od pola sata) i inhalaciju pantenolom, a bilo je i kašljanja kod kuće a nekašljanja kod doktora (hajde, kašlji malo da te doktor čuje kako se zacenjuješ) pa nisu umeli da me dijagnostikuju.

Svi moji problemi sa plućima su prošli one godine kada su tatu odveli u bolnicu za navedeno na vrhu...
Boris Drenca Boris Drenca 06:25 22.10.2010

Re: Logika

bili okruženi duvanskim dimom... ili su radili recimo u fabrici veštačkih đubriva.


kako da ti kažem , ni jedno....

Nisu živeli ni u Beogradu. Inače kažu da disanje/život na nekim mestima u Beogradu znači da unesete u sebe više paklica cigareta.

Mislim da je buva ta koja nasrće na magarca
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 06:49 22.10.2010

Re: Logika

Atomski mrav
Cela priča oko zabrane pušenja na javnim mestima se ne vrti oko smanjenja broja pušača, već oko zaštite prava nepušača.

Lepo rečeno.

Jako je interesantno da ljudi koji se bune protiv zabrane pušenja (na bilo kom mestu) potežu alkohol kao relevantan primer. Međutim, ako neko pored mene saspe litar rakije u sebe mojoj jetri neće biti ništa, dok će njegova bogme da propati. A ako neko sedi pored mene cele večeri u kafiću i ispuši dve pakle pa... i moja pluća će patiti, ne koliko i njegova, ali mnogo više nego što bi propatila da ta osoba nije sela pored mene.

Biti pušač nije default stanje čovečanstva, pa da nepušači moraju trpeti. Osim toga, ovaj citat «Ljudi su ili pušači ili nepušači...» jednostavno ne stoji. Da li će osoba biti u stanju da ostavi pušenje, ili možda i da nikada ne postane pušač, zavisi od spleta okolnosti (da li su roditelji bili pušači, koliko osoba u okruženju su pušači itd.).

Ali, koje god da okolnosti, dragi moji pušači, to ne znači da nepušači (a obratite pažnju, tu spadaju i mala deca) treba da se dave u oblacima vašeg dima za vreme obroka (disati u kafani je umeće), za vreme izlaska sa prijateljima (videti osobu preko puta sebe je umeće), ili za vreme sportskih dešavanja (da da ima i toga, u zatvorenim halama).

Ukoliko ste pušači, sa malim ili velikim p, nema veze, to je vaša odluka i ostali ne treba da učestvuju u tome.

P.S. Tačno je da su u EU cigarete više oporezovane i daleko skuplje (čitam nešto i kod nas će poskupeti uskoro), ali to ide ruku pod ruku sa zabranama pušenja skoro svugde i sa jako visokim kaznama za kršenje tih propisa.

P.P.S. Ako ništa drugo, cigarete smrde. Ništa gore od smrada odeće ili kose posle izlaska na zadimljeno mesto. Samo to bi meni bio dovoljan argument za zabranu
Atomski mrav Atomski mrav 08:11 22.10.2010

Re: Logika

Ja sam kao mali stalno bio po lekarima zbog kašlja (tj. zakašljavanja bez iskašljavanja) pa sam redovno išao i na drenažu (tapkanje po leđima i grudima u trajanju od pola sata) i inhalaciju pantenolom, a bilo je i kašljanja kod kuće a nekašljanja kod doktora (hajde, kašlji malo da te doktor čuje kako se zacenjuješ) pa nisu umeli da me dijagnostikuju.


Isti slučaj, samo što mi je moj lekar odmah rekao da imam "pušačka pluća" sa 10 godina...
Otkako su moji prestali da puše u kući, bilo je mnogo bolje. Pre toga, malo - malo pa kašalj, bronhitis...
Atomski mrav Atomski mrav 08:32 22.10.2010

Re: Logika

Nisu živeli ni u Beogradu. Inače kažu da disanje/život na nekim mestima u Beogradu znači da unesete u sebe više paklica cigareta.




Kako deca u Pančevu broje kad igraju žmurke?
- Metan, etan, propan, butan...

Pazi, ovde se radi o tome da pored prava pušača da uživaju u duvanskom dimu mora postojati i pravo nepušača da uživaju u odsustvu istog na javnom mestu...
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:19 22.10.2010

Re: Logika

olivia_with_a_gun
... Jako je interesantno da ljudi koji se bune protiv zabrane pušenja (na bilo kom mestu) potežu alkohol kao relevantan primer. Međutim, ako neko pored mene saspe litar rakije u sebe mojoj jetri neće biti ništa, dok će njegova bogme da propati. A ako neko sedi pored mene cele večeri u kafiću i ispuši dve pakle pa... i moja pluća će patiti, ne koliko i njegova, ali mnogo više nego što bi propatila da ta osoba nije sela pored mene.

Biti pušač nije default stanje čovečanstva, pa da nepušači moraju trpeti. Osim toga, ovaj citat «Ljudi su ili pušači ili nepušači...» jednostavno ne stoji. Da li će osoba biti u stanju da ostavi pušenje, ili možda i da nikada ne postane pušač, zavisi od spleta okolnosti (da li su roditelji bili pušači, koliko osoba u okruženju su pušači itd.).

Ali, koje god da okolnosti, dragi moji pušači, to ne znači da nepušači (a obratite pažnju, tu spadaju i mala deca) treba da se dave u oblacima vašeg dima za vreme obroka (disati u kafani je umeće), za vreme izlaska sa prijateljima (videti osobu preko puta sebe je umeće), ili za vreme sportskih dešavanja (da da ima i toga, u zatvorenim halama).

Ukoliko ste pušači, sa malim ili velikim p, nema veze, to je vaša odluka i ostali ne treba da učestvuju u tome.

P.S. Tačno je da su u EU cigarete više oporezovane i daleko skuplje (čitam nešto i kod nas će poskupeti uskoro), ali to ide ruku pod ruku sa zabranama pušenja skoro svugde i sa jako visokim kaznama za kršenje tih propisa.


P.P.S. Ako ništa drugo, cigarete smrde. Ništa gore od smrada odeće ili kose posle izlaska na zadimljeno mesto. Samo to bi meni bio dovoljan argument za zabranu


Naročito podvlačim ove dve stvari:
Ako ništa drugo, cigarete smrde.


potežu alkohol kao relevantan primer. Međutim, ako neko pored mene saspe litar rakije u sebe mojoj jetri neće biti ništa, dok će njegova bogme da propati. A ako neko sedi pored mene cele večeri u kafiću i ispuši dve pakle pa... i moja pluća će patiti, ne koliko i njegova, ali mnogo više nego što bi propatila da ta osoba nije sela pored mene.


No, glupo je sa pušačima diskutovati o duvanu. I sa pijandurama o štetnosti prekomernog konzumiranja alkohola.

A autoru bloga poručujem da nešto zaboravlja:

Neke zabrane pušenja sam podržavao i to radim i sada. Jednostavno nije korisno dozvoliti pušenje u radnim prostorijama, dečijim sobama ili ordinacijama. Ne ide.


I na javnim mestima. NE IDE.
Ružno je šetati ulicom i pušiti. Ružno je čekati autobus i žurno pušiti, pa kada uletiš unutra, pustiti dim iz usta i nozdrava. Itd.

Pušače u - zatvor.
(Mislim na zatvoren prostor).

Što reče vrli beogradski gradonačelnik, nekim drugom povodom, "neka oni to rade u četiri zida, što god hoće". Tako bi trebalo da bude i sa pušačima. Neka TO rade u svoja četiri zida, do ujutru. Ali neka ne truje one oke sebe zbog svojih egoističkih poriva. Ne ide.

Da, da.
Ako ništa drugo, cigarete smrde.


P. S. Jedino rešenje jeste ono koje su već neki gore pominjali. Mnogostruko povećanje cena (do neba!), odnosno indiskretno proterivanje duvanske industrije iz Srbije, koja želi da bude - ekološka Srbija.

A kada bude pisalo na flašama vina "da pijenje vina škodi, odnosno ubija", ja ću prestati da pijem vino.
mlekac mlekac 07:10 23.10.2010

Re: Logika

vladimir petrovic
Ružno je čekati autobus i žurno pušiti,


Kuku, crni Vladimire, udari me u bolno mesto!
To je jedina situacija u kojoj se potpuno useprtljam ako nemam pri sebi cigaretu! Dugorocno cekanje autobusa! Sve ostalo mogu da pregrmim, al to!!!!
ivankagrump ivankagrump 15:46 23.10.2010

Re: Logika

Pa mozes ti da zapalis, ali na pristojnoj udaljenosti od ostalih. Mene nerviraju pusaci koji stoje na sred stanice medju ljudima koji cekaju. Je li kulturnije skloniti se i zapaliti cigaru ili ocekivati od ostalih da se sklone od tebe?
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:08 23.10.2010

Kissing a wet ashtray?!

Kuku, crni Vladimire, udari me u bolno mesto!


Ma nije mi to bila namera, tek mi je nešto došlo da pričam, iako sam dosta indiferentan prema pušačima. Kasnije ću objasniti zbog čega.

Nadam se da me autor bloga neće namrznuti zato što mu kvarim blog, koji je on video kao sublimni (za mene je to sinonim uzvišenog, a tu reč je upotrebio u naslovu, he, he, he).

Oni koji žive u dijaspori, u zapadnim zemljama, znaju kakve sve mere nadležne vlasti u tim državama preuzimaju da bi smanjile broj pušača medju svojim stanovnicima, sve verujući da to čine "za njihovo dobro". Ima tu svakakvih priča, neke su i smešne, ali meni pada ovo na pamet:

Video sam u američkim medijima pominjanje sindroma „The Wet Ash-tray Kissing“. Naime, mladić koji ne puši sreće simpatičnu curu, koja mu se svidja. On ne obraća pažnju na to kada uvidi da ona puši cigarete. Izlazi s njom. Kada je prvi put poljubi drago mu je zbog poljupca, osvajački ponos zaigra u njemu, ali ne može da se otme utisku da je, ljubeći lepu curu, poljubio „mokru pepeljaru“. To mu stvara mučan utisak gorčine i odbojnosti.

Ovde se, samo od sebe, pored mnogih drugih pitanja, postavlja i pitanje da li, zbog toga što neke osobe puše a druge ne puše, treba svesno vršiti segregaciju, tako da mladići koji ne puše izlaze samo sa curama koje ne puše, a odvojeno da izlaze pušači sa pušačicama? Da se ne mešaju, kako se ne bi dogodio slučaj da “mladić ljubeći devojku ima utisak da ljubi mokru pepeljaru“? I obrnuto, naravno. Da li bi to bilo u redu? Ne bi.

Naravno da je ovaj primer bio serviran u okviru američke kampanje protiv pušenja.

P. S. Ja lično pokušavam da sebe ne uvršćujem u zadrte protivnike pušenja. Svaka punoletna osoba ima pravo da puši. Nemam ništa ni protiv narkomana, ako su punoletni. (Oni protiv kojih istinski imam nešto protiv jesu dileri koji prodaju drogu djacima, odnosno maloletnim osobama. Njih treba oterati na robiju).

Naime, polazim od toga da punoletna osoba može i sme da radi sa svojim životom što god hoće, uključujući da puši duvan, pa i drogu, uključujući i pravo da izvrši samoubistvo. To šta je dobro a šta loše neka sam čovek odlučuje, a ako ne ume, neka nekoga pita (postoje odredjena savetovališta). Dakle, čovek mora biti slobodno biće i činiti sa sobom šta misli da je dobro za njega. Medjutim, ono što je bitno, a što mnogi pušači još ne shvataju jeste da čovek mora voditi računa da onima oko sebe ne smeta, da ne ugrožava druge zato što se njemu svidja da puši. Ako se ne može kontrolisati, neka se izoluje (ako može) pa neka puši. A ako ne može i ne ume sam da se izoluje u svom pušenju, onda država mora primeniti silu. I urazumiti ga. As simple as that. Zato ću podržati akciju u Srbiji (ako i kada se istinski počne zalagati da smanje pušenje, uvodeći pritom i rigorozne mere protiv pušača. Jer, pušači se ne pale na moralne pridike niti na natpise kao što je ovaj:

"Kajenje resno škoduje vam in ljudem okoli vas. Varujte otroke pred vdihavanjem vašega cigaretnega dima. Opustiti kajenje: tel. št. 080.2777".

Ups! Ovo je slovenački. Nadam se da razumete.

Ciao.
ivankagrump ivankagrump 20:47 23.10.2010

Re: Kissing a wet ashtray?!

Pa ljudi su vec spontano poceli da vrse tu segregaciju, recimo u oglasima, trazice nekoga ko voli knjige, setnje pored reke i nije pusac
ivankagrump ivankagrump 20:47 23.10.2010

Re: Kissing a wet ashtray?!

*dupli post*
talicni talicni 22:38 21.10.2010

ukratko

Dokle god se budžeti svih zemalja pune od poslovnih aktivnosti duvanske industrije.


U isto vrijeme se zbog pusaca mnogo vise trosi na budzet za zdravstvo.

Naucno je dokazano da je pusenje jako stetno, nije u pitanju nikakva propaganda.

Pusenje je definitivno out, barem na trulom zapadu.
JJ Beba JJ Beba 22:52 21.10.2010

?

CIGARETE SU UZVIŠENE

kad ih pušiš na nekom uzvišenju?
Atomski mrav Atomski mrav 22:57 21.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

Neki ljudi uživaju u duvanu... ali isto tako nekima duvanski dim izrazito smeta.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:39 21.10.2010

Re: ?

JJ Beba
CIGARETE SU UZVIŠENE

kad ih pušiš na nekom uzvišenju?

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:00 22.10.2010

Re: Mera aktivnog ....

ali isto tako nekima duvanski dim izrazito smeta.

loader loader 23:09 21.10.2010

Srebrni pikavci mile u raj

Mislim da je mnogo lasnije da se čovek sam izbori protiv cigareta u sebi, nego da mu ih "otimaju" enromnim oporezivanjima.

Umesto dužeg komentara, evo teksta o tome ..
Atomski mrav Atomski mrav 23:13 21.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Ne radi se o "otimanju" cigareta već o zabrani pušenja na javnim mestima... niko ne tera pušače da prekinu sa pušenjem već da ispoštuju i nepušače.
loader loader 23:27 21.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Ne radi se o "otimanju" cigareta već o zabrani pušenja na javnim mestima...

Ok. Nego, ja sam gornji komentar napisao zbog ovog pasusa (u tekstu):
.... Broj pušača će se smanjiti ali da li će cilj biti postignut? Ne verujem. Više bi se postiglo kada bi duvan bio oporezovan nekoliko desetina puta više ili kada bi se zabranila proizvodnja i promet duvanskim proizvoda. Broj pušača bi se smanjio drastično


Pride, mislim da se ne radi samo o pravu nepušača, već i o zdravlju pušača. To što je nekad propagirano kao "mačo" (likovi u reklamama sa zapaljenom cigaretom), sada treba polako ispravljati. Definitivno su cigarete, kao otrov, bile reklamirane radi uživanja (odnosno prodaje). Danas treba ići u suprotnom smeru. Svet se menja.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 06:58 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Pride, mislim da se ne radi samo o pravu nepušača, već i o zdravlju pušača. To što je nekad propagirano kao "mačo" (likovi u reklamama sa zapaljenom cigaretom), sada treba polako ispravljati. Definitivno su cigarete, kao otrov, bile reklamirane radi uživanja (odnosno prodaje). Danas treba ići u suprotnom smeru. Svet se menja.

Ne može se nekome nametnuti da se leči, odn. da bude zdrav. Cilj zabrane pušenja, kao što reče Atomski, nije nametanje pušačima da budu zdravi, već zaštita osoba koje su odlučile da neće na taj način ugrožavati svoje zdravlje. Dakle, s jedne strane imamo pušača koji je odlučio da je vredno rizikovanja zdravlja pušiti, i nepušača koji je odlučio da nije vredno.
Pušači narušavaju zdravlje nepušača protivno njihovoj volji, i zato treba zabraniti pušenje, it is that simple.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 07:00 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

A ovo za reklamiranje, pa to nema veze sa ovim u stvari, jer reklame prate vreme, ali cilj im je uvek isti. Prodati cigarete (a ne zaštiti zdravlje pušača).
Atomski mrav Atomski mrav 08:12 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Atomski, nije nametanje pušačima da budu zdravi, već zaštita osoba koje su odlučile da neće na taj način ugrožavati svoje zdravlje. Dakle, s jedne strane imamo pušača koji je odlučio da je vredno rizikovanja zdravlja pušiti, i nepušača koji je odlučio da nije vredno.
Pušači narušavaju zdravlje nepušača protivno njihovoj volji, i zato treba zabraniti pušenje, it is that simple.


Slažem se.
dunja73 dunja73 08:53 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Ne može se nekome nametnuti da se leči, odn. da bude zdrav. Cilj zabrane pušenja, kao što reče Atomski, nije nametanje pušačima da budu zdravi, već zaštita osoba koje su odlučile da neće na taj način ugrožavati svoje zdravlje. Dakle, s jedne strane imamo pušača koji je odlučio da je vredno rizikovanja zdravlja pušiti, i nepušača koji je odlučio da nije vredno.
Pušači narušavaju zdravlje nepušača protivno njihovoj volji, i zato treba zabraniti pušenje, it is that simple.


upravo to !

U Bajernu su malo zonu izmedju totalne zabrane koja je od skoro na snazi i momenta donosenja odluke "tamponirali " tako sto je davana mogucnost pusackih klubova, ali , samo i samo ako se nista kao hrana ne prodaje u kaficu ( jer ovde se neke sitnice brze hrane sluze i u kaficima ) ...
Restorani , kafane...su sproveli zabranu , bez ikakvog naglabanja , i to se akceptiralo bez ikakve rasprave ...

Licno mi je odvratno , jedno i samo jedno...Evo sad je zima uveliko ..Ta omladina koja po trotoarima pusi , ti mladi ljudi kojima je sve skupo ...ipak ...shvataju li ljudi sta je 5 € za paklo cigara ? Ti mladi ljudi ( a , mladi nisu svi isti, neko voli komp i stapove za nordik , nego cigaru i kafic hbg..)
Kako je meni nesto zalostan mlad evropski covek , kad pusi neku krdzu , ili zavija..sedi po ulici ..po betonima ..kupuju jeftina pica da bi pusili negde po budzacima, pa na godisnjim odmorima pijani- zeljni svega takozvanog "porocnog " ....Sorry...Evropski trend zabrane ..hm...pravi sa druge strane mase "penara"(klosara) ..mozda i nisu --ali , tako izgledaju ..

loader loader 09:52 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

olivia_with_a_gun:
A ovo za reklamiranje, pa to nema veze sa ovim u stvari, jer reklame prate vreme, ali cilj im je uvek isti. Prodati cigarete (a ne zaštiti zdravlje pušača).

Ne znam kako ste mogli baš toliko loše da razumete ono što sam napisao, osim ako ne vodite svesno raspravu "ja u klin, ti u ploču".

Dakle, pomenuo sam reklame iz prošlog veka, gde se pušenje forsiralo. Nigde nisam pomenuo reklame danas, niti sam, kad je u pitanju sadašnje vreme, uopšte mislio na reklame, već sam rekao da sada, za razliku od vremena kad je otrov reklamiran, treba generalno ići suprotnim smerom, kako bi se uticalo na to da se pušenje smanjuje, a jednoga dana i sasvim prestane.

olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 10:00 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Hvala na razjašnjenju Jednostavno je došlo do zabune s moje strane
Atomski mrav Atomski mrav 10:04 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

"ja u klin, ti u ploču".

???

Ono nisam ja napisao...
loader loader 10:07 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

olivia_with_a_gun
Ne može se nekome nametnuti da se leči, odn. da bude zdrav. Cilj zabrane pušenja, kao što reče Atomski, nije nametanje pušačima da budu zdravi, već zaštita osoba koje su odlučile da neće na taj način ugrožavati svoje zdravlje. Dakle, s jedne strane imamo pušača koji je odlučio da je vredno rizikovanja zdravlja pušiti, i nepušača koji je odlučio da nije vredno.
Pušači narušavaju zdravlje nepušača protivno njihovoj volji, i zato treba zabraniti pušenje, it is that simple.

Nikakvo nametanje ne pomenuh, već potrebu, globalnu, da se utiče da ljudi cigarete koriste sve manje i manje. To se već čini, kroz mnoge poruke putem razgovora u tv emisijama, ili u štampanim medijima (ili ovako, elektronski), kao i na druge načine. Dakle, nema nametanja. Osim ako za vas nametanje nije sve što do vas dotekne kao stav o nečemu. Onda je to problem druge vrste.

Dve stvari smatram važnim.
Prva je da se ne čini kampanja samo za zaštitu nepušača od pušača, već i od pušača od sebe samih. Druga je da se ostavljanje cigareta kod pušača desi ne kroz nametanje, kroz poreze, izbacivanje iz prostorije gde su nepušači, ili tako što će neko da dođe i lupi vas po ruci kad zapalite cigaru - već da neko ko puši sam ostavi cigarete. Da ih jednostavno pobedi.

Ako neko ne voli nametanja, to znači da mu je stalo do svog integriteta. Ako je tom nekom stalo do svog integriteta, pa valjda mu je pohvalnije da sam pobedi svoju trujuću naviku (nego da mu to čine drugi, na ovaj ili onaj način).
loader loader 10:12 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Atomski mrav
"ja u klin, ti u ploču".
...................
???
Ono nisam ja napisao...

:)
Izvinjavam se. Hteo sam da citiram nestašnu Oliviju, a prekopirao sam u nehatu vaš nick. Sorry

ispravljeno
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 10:19 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

loader
Dve stvari smatram važnim.
Prva je da se ne čini kampanja samo za zaštitu nepušača od pušača, već i od pušača od sebe samih. Druga je da se ostavljanje cigareta kod pušača desi ne kroz nametanje, kroz poreze, izbacivanje iz prostorije gde su nepušači, ili tako što će neko da dođe i lupi vas po ruci kad zapalite cigaru - već da neko ko puši sam ostavi cigarete. Da ih jednostavno pobedi.

Nakon inicijalnog nesporazuma (my bad) vratismo se na pravi klosek

Naravno da treba da postoji i kampanja koja će upozoravati pušače da je pušenje štetno, ali ta kampanja je nevezana za sprovođenje zakona o zabrani pušenja. Te kampanje već postoje i trebalo bi da ih bude i više naravno, međutim one su iste vrste kao i kampanje, odnosno bolje bi bilo reći članci u novinama (jer još uvek ne postoji neka razrađena kampanja na tu temu) koji povremeno upozoravaju na to da zubara treba posetiti makar dva puta godišnje, ne samo zbog zdravlja zuba, već i zato što loša oralna higijena može povećati rizik od oboljenja srca i šta sve ne. E sada, ne može se uzeti svaka osoba za ruku i odvesti kod zubara, njihovo zdravlje, njihova odluka. Isto tako i za pušenje. Upoznati su sa rizicima, pa ko bi da rizikuje, neka rizikuje.

dakle kampanje protiv pušenja već postoje. Pušači su upoznati sa rizicima. Osim toga, za njihovo dobro se ne može drugo uraditi.

Pitanje zakonske zabrane pušenja na javnim mestima je nevezano za pitanje pušača i njihovog odvikavanja. Zabrana pušenja je radi zaštiti nepušača. o ovome drugome možemo na drugom mestu.
loader loader 10:42 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

vratismo se na pravi klosek

Daaaa.. sad se lakše diše

Slažemo se mi, izgleda, gotovo u potpunosti. Koliko vidim, razlika je samo u tome, da li ovde govoriti samo o kampanji protiv pušenja u xxx prostorijama, ili govoriti i o kampanji o štetnosti ovog poroka uopšte. Ja te dve stvari ne mešam. Prva se tiče ljudskih prava, i zakona. Ovo drugo se tiče zdravlja populacije. Osim prve, svesno sam dodao i drugu temu - ne brkajući šta je šta. Samo kažem da je neophodno i jedno, i drugo.

Mali primer:
U Hitlerovoj Nemačkoj je žena bila shvaćena kao domaćica-rađalica budućih zdravih Arijevaca. Da bi za tu ulogu žene bile što zdravije, vršena je velika kampanja protiv pušenja kad je nežniji pol u pitanju. Prilično uspešno. Mnogo godina kasnije statistike pokazuju da je dugo nakon II sv. rata Nemačka bila na začelju po procentu oboljevanja od raka dojke.

Mi smo kao društvo još uvek u fazi razbijanja mamografa, kao i traženja svih mogućih opravdanja da se masovno pušenje što manje poremeti.

olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 11:46 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Osim prve, svesno sam dodao i drugu temu - ne brkajući šta je šta. Samo kažem da je neophodno i jedno, i drugo.

Slažem se
Ali verujem da je druga, dodata tema, dovoljna samoj sebi i da bi joj trebalo posvetiti prostora koji zaslužuje, odn. sopstveni blog post
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 11:56 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

loader
Daaaa.. sad se lakše diše

A još će se lakše disati kada pušenje bude zabranjeno na javnim mestima
Kazezoze Kazezoze 14:14 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

olivia_with_a_gun
loader
Daaaa.. sad se lakše diše

A još će se lakše disati kada pušenje bude zabranjeno na javnim mestima

a kako bi se tek disalo kad bi zabranili voznju auta kroz grad.
sve bi postalo odjednom mnogo jednostavnije; ukinuli bi se semafori, a ljudi bi bilo mnogo vise na ulicama nego po kafanama ili kucama. pored udisanja svezeg zraka punim plucima i osmeh bi se vratio na lica gradjana i zamenio strah i zabrinutost da te neki pijani ili nervozni sofer ne zgazi u opstem ludilu koji nam je doneo gradski saobracaj.
ali, oni koji seku platane zbog parkiralista takav zakon nece nikad doneti. nazalost
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 14:25 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

A da je Pera otišao pravo u policiju? Šta bi se onda desilo?

Čini mi se da je relativizacija omiljena zanimacija na ovom blogu, a i šire...
loader loader 14:58 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Kazezoze

a kako bi se tek disalo kad bi zabranili voznju auta kroz grad.




Strava ideja ... Eno mog nedavnog posta Dan bez automobila. Ljudi se tamo kroz komentare ožučiše da izraze svoju ljubav prema teranju limuzine

Ugledaju li vaš komentar, biće problema
loader loader 15:05 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

olivia_with_a_gun:

Čini mi se da je relativizacija omiljena zanimacija na ovom blogu, a i šire...

Narod
voli
relativnu
primenu
zakona

Uzrok tome: .....
Posledice toga: ......

Sve (gornje) tačkice su brojanica naše em iracionalne, em dvolične prirode. Jesmo za principe i duhovni smo nadsvetski, ali da za nas isti ne važe.

Cenimo zdravlje, posebno dece, ali većina će zapaliti u prostoriji u kojoj su i deca.

S nama nema šale. Moraćemo pravo u EU, na generalku


Inače, ovo je stoti komentar
Kazezoze Kazezoze 15:09 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

olivia_with_a_gun
A da je Pera otišao pravo u policiju? Šta bi se onda desilo?

Čini mi se da je relativizacija omiljena zanimacija na ovom blogu, a i šire...

olivia, ako vec pucas, pucaj po pravom problemu, a ne po sekundarnom.
mikimedic mikimedic 16:23 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

a kako bi se tek disalo kad bi zabranili voznju auta kroz grad.


a da ukinemo i avione, kamione, i na kraju - internet, jer - zraci?
Kazezoze Kazezoze 16:32 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

mikimedic
a kako bi se tek disalo kad bi zabranili voznju auta kroz grad.


a da ukinemo i avione, kamione, i na kraju - internet, jer - zraci?

dobra ideja!

ps. ne zaboravi TV, izvor svog zla.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 17:04 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

Kazezoze
olivia_with_a_gun
A da je Pera otišao pravo u policiju? Šta bi se onda desilo?

Čini mi se da je relativizacija omiljena zanimacija na ovom blogu, a i šire...

olivia, ako vec pucas, pucaj po pravom problemu, a ne po sekundarnom.

Od relativizacije, dragi moj, većeg problema nema. Uz pomoć relativizacije se izbegava razgovor na zadatu temu, relativizacija se koristi kako se ne bi rešavali problemi, relativizacijom se opravdavaju stvari za koje opravdanja nema. I relativizacija je sve što si ti napisao.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 17:09 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

I inače, kao što je nestor92 lepo rekao, cilj zabrane pušenja na javnim mestima nije da se ukine/zabrani pušenje, već da se zabrani pušenje kad god gde god. Jednostavno si promašio temu.
Kazezoze Kazezoze 18:10 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

olivia_with_a_gun
I inače, kao što je nestor92 lepo rekao, cilj zabrane pušenja na javnim mestima nije da se ukine/zabrani pušenje, već da se zabrani pušenje kad god gde god. Jednostavno si promašio temu.

naravno, neko ko od drveta ne primecuje sumu, nema sansu da vidi da je svaka ovakva zabrana jedan vid represije i sluzi za doterivanje stada u pozeljne okvire. odjednom su se pojavili "ugrozeni" nepusaci, koji su se po drustvenoj duznosti naprasno osetili ugrozenim. dok im pastir to nije saopstio nisu ni primecivali da su ugrozeni. koja je sledeca zabrana: smeh??? naci ce se i tu neki namrgodjeni koji ce iznenada shvatiti da im i taj smeh smeta - zarazan je, sta li?

jesen92 jesen92 23:50 22.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

naravno, neko ko od drveta ne primecuje sumu, nema sansu da vidi da je svaka ovakva zabrana jedan vid represije i sluzi za doterivanje stada u pozeljne okvire. odjednom su se pojavili "ugrozeni" nepusaci, koji su se po drustvenoj duznosti naprasno osetili ugrozenim. dok im pastir to nije saopstio nisu ni primecivali da su ugrozeni. koja je sledeca zabrana: smeh??? naci ce se i tu neki namrgodjeni koji ce iznenada shvatiti da im i taj smeh smeta - zarazan je, sta li?
....
..kada bi se zatvorila duvanska industrija ne bi bilo potrebe za zabranoom...ali izgleda da je licemerje pravo lice 21 veka....Za koga radi duvanska industrija? za neke divljake koje treba otrovati i pri tom im uzeti pare od kojih ce neko mnogo lepo da zivi...

PS predlazem da Tomica stavi katanac na srpsku duvansku industriju i na sve distributere uvoznih cigaareta....pa da svi prodisemo..
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 09:17 23.10.2010

Re: Srebrni pikavci mile u raj

dok im pastir to nije saopstio nisu ni primecivali da su ugrozeni.

Jesu, drugari moji pušači, i žalili su se, ali ih VI niste slušali i palili ste cigarete gde god vam se prohtelo bez obzira na prisustvo male dece, trudnica, starih ljudi sa disajnim problemima ili zašto mora biti bilo ko zbog koga bi nam zaiskrila suzica u oku. palili ste cigarete pored nepušača bez pardona. E, pa to više ne može.
jedan vid represije i sluzi za doterivanje stada u pozeljne okvire

Ah, teorije zavere. Gde ih sve čovek, a i poneka žena, neće naći.
loader loader 23:20 21.10.2010

Eskivaže, eskivaže... :)

Opravdanja pušača za neostavljanje cigareta silna su :)

Pa, to zadovoljstvo mi je još jedino ostalo..
Ma, od nečega mora da se...
Eno, onaj nikad nije zapalio, pa skončao od tumora na plućima..
Ostavio bih kad bih mogao, ali ne mogu...
Svi oko mene puše, pa je besmisleno da ostavljam, jer ionako udišem...

Boris Drenca Boris Drenca 06:27 22.10.2010

Re: Eskivaže, eskivaže... :)

Znam da je štetno.
Ne opravdavam se . Ja volim da pušim.
buba_truba buba_truba 08:55 22.10.2010

Re: Eskivaže, eskivaže... :)

Boris Drenca
Znam da je štetno.Ne opravdavam se . Ja volim da pušim.

Pa puši.
Nemoj mene da daviš.
Ja ne volim.
Jel može tako?
loader loader 10:29 22.10.2010

Re: Eskivaže, eskivaže... :)

Boris Drenča:
Znam da je štetno.
Ne opravdavam se

Ipak, ovo je vaš tekst :)
Tvrdnja da pušenje izaziva rak je do te mere u propagandi rabljena da je napravljeno potpuno sluđivanje ljudi. Propaganda se može čitati i da svako ko puši dobije rak. Kao kada bi rekli da je svaka saobraćajka izazvana pod dejstvom alkohola. Ne ide mi logika ali znam ljude koji su , na žalost, umrli od raka pluća a nikada nisu cigaretu zapalili. Istina znam one koji nikada cigaretu ugasili nisu pa umrli u dubokoj starosti. Bez neke veze sa svojom zlom navikom.

To je klasično opravdavanje putem izvrtanja onoga što je suprotna strana negde izjavila.
Nikad nisam čuo da je u bilo kom razgovoru na ovu temu, ili nekoj poruci iz sveopšte kampanje protiv pušenja, rečeno kako svi koji puše dobiju rak i umru od njega. O pušenju se govori kao o faktoru koji mnogostruko uvećava šansu da se tumor na plućima desi. A ne da se obavezno dešava.

Drugo, "svetli" primeri koji su celoga života pušili i skončali su "prirodno", bez tumora, opet ne pokazuje ništa drugo, do činjenice da ima ljudi čiji je organizam takav da dobro podnose unete otrove iz cigarete.

Dakle, cela priča se svodi na veliko povećanje verovatnoće od oboljevanja, ne samo pluća, već i drugih organa.

A ovo može i bez cigarete :)

Ja sam nekad mislio da ne može, ali - tvrdim vam - može :)
kick68 kick68 23:28 21.10.2010

Blue in the face

http://www.imdb.com/title/tt0112541/

Posle ovog filma svakom dodje da zapali jednu...
radulence radulence 01:12 22.10.2010

.


ako pogledash recimo alkohol ili neku bilo koju jachu drogu, ne postoji korelacija izmedju uzivalaca i imovinskog stanja. droge se podjednako koriste medju svim slojevima drushtava, i bogati i siromashni.

jedino za duvan/pushenje postoji direktna korelacija. shto je drushtvo siromashnije to se vishe koristi duvan. shto je osoba siromashnija vece su shanse da ce da bude pushach.

pushenje je zabava siromashnih. u stvari zabava treceg sveta.







dunja73 dunja73 09:07 22.10.2010

Re: .

pushenje je zabava siromashnih. u stvari zabava treceg sveta.





I idenje u krevet uvece u 22.00h , vodjenje ljubavi sredom u 14.10h rostilj iz alu-folije ...je zabava .....evropski modernog sveta...a?
radulence radulence 01:29 22.10.2010

.


ne tera tebe niko zakonom da prestanesh da pushish.

slobodno pushi.
samo radi to u svojoj kuci.
u svoje slobodno vreme.
i bez uznemiravanja onih koji to nece da rade.

to je mislim fer, zar ne?


todor_vasic todor_vasic 01:59 22.10.2010

Re: .

jedino za duvan/pushenje postoji direktna korelacija. shto je drushtvo siromashnije to se vishe koristi duvan. shto je osoba siromashnija vece su shanse da ce da bude pushach.

pushenje je zabava siromashnih. u stvari zabava treceg sveta.


http://www.jusonline.nl/smokers/

Vala bih voleo da sam siromasan i iz treceg sveta kao Kraljica Margareta,Barak Obama,Kit Ricards ili Al Pacino.

slobodno pushi.
samo radi to u svojoj kuci.
u svoje slobodno vreme.
i bez uznemiravanja onih koji to nece da rade.

Djilase,ti li si?
radulence radulence 02:33 22.10.2010

Re: .

http://www.jusonline.nl/smokers/


kad zavrshish chitanje tog shtiva
probaj da prochitash i neshto od ovoga

http://www1.worldbank.org/tobacco/book/html/chapter2.htm

http://nikoroosevelt.blogspot.com/2007/07/poverty-and-smoking.html
antioksidant antioksidant 07:01 22.10.2010

ovo nije civilizacijski ....

... napredak vec licna frustracija vecitog ministra.
nema to veze sa zdravljem samo sa kompleksima nedoraslog...
Atomski mrav Atomski mrav 08:15 22.10.2010

Re: ovo nije civilizacijski ....

Jeste, najveća kvalifikacija našeg ministra zdravlja je - da je pacijent!
Ali i pored toga, podržavam zabranu pušenja na javnim mestima. Jedino što je naš pacijent od ministra rešio da promeni zakon i ostavio vlasnicima kafića mogućnost da odluče da li će se u njihovim objektima pušiti ili ne ako im je površina manja od propisane... Što znači, ništa od zabrane. Tako da pušači nemaju šta da brinu dok je pacijent na čelu ministarstva zdravlja...
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 07:06 22.10.2010

Bivši vs sadašnji

potvrdio staro pravilo da su najgori prema pušačima bivši pušači

A zar objašnjenje za ovo nije jednostavno? Videli ljudi da se može živeti bez cigaretea, pa naravno da sad nemaju razumevanja za stare drugare koji kukaju, ali meni bez cigarete kafa bljutava (nemoguće, jer cigarete utupljuju čula ukusa, kafa je mogla samo dobiti jači ukus), meni bez cigarete život nema smisla itd. E sad, i to je sasvim OK, ali ako vi ne možete bez cigarete, drugi mogu, a ti drugi ne moraju zbog vas da se guše u dimu.
buba_truba buba_truba 09:09 22.10.2010

Re: Bivši vs sadašnji

staro pravilo da su najgori prema pušačima bivši pušači

Ništa logičnije, jer ako sam se ja odrekla tog svog uživanja da se na bih trovala, što bih sad pa trpela zarad tuđeg uživanja!?
Boris Drenca Boris Drenca 09:19 22.10.2010

Re: Bivši vs sadašnji

To mora da je neki psihološki trip...Bivši uvek najviše kinje sadašnje...u bilo kojoj oblasti
buba_truba buba_truba 09:35 22.10.2010

Re: Bivši vs sadašnji

Boris Drenca
To mora da je neki psihološki trip...Bivši uvek najviše kinje sadašnje...u bilo kojoj oblasti

Ne znam za to "bivši uvek najviše kinje sadašnje", ne znam ni da li je "psihološki trip", ali rekoh gore - ako sam sebe lišila tog zadovoljstva, zašto bih trpela zbog tvog zadovoljstva
Prosto (trip ili ne), majku mu božju, pa valjda je logično da sebe volim više nego tebe?!
nikvet pn nikvet pn 10:09 22.10.2010

Re: Bivši vs sadašnji

To mora da je neki psihološki trip...Bivši uvek najviše kinje sadašnje...u bilo kojoj oblasti

Poturica gori od Turčina.
sesili sesili 08:13 22.10.2010

Eskivaža...

Slažem se da je štetno. Slažem se i da prija, meni uz kafu i posle jela. <_< Nikada ne pušim u kući gde se to ne radi, niti pored dece. Nisam strastveni pušač. Zimus, pre odlaska na operaciju (kuka), smanjivala sam i prestala, misleći da se ne "mučim" u bolnici, gde sam ostala tri nedelje. Kad tamo, puše sve u šesnaest! Kažu mi tehničari: slobodno, gospođo, ovo kupatilo nam je samo za to! Drugog kupatila nije bilo. Tako - sve je ZA i sve je PROTIV.
Colin_bgd Colin_bgd 09:51 22.10.2010

Pali!

Pusenje na javnom mestu je isto kao i pljuvanje na javnom mestu. Nekulturno je i totalno necivilizacijski izbacivati iz sebe bilo sta u okolinu, pa tako i duvanski dim. Cak i kad pijemo alkohol, pa nas "pritera", ne olaksamo se za stolom u pabu, nego lepo u toaletnim prostorijama. Zasto bi izbacivanje duvanskog dima koji je isao do pluca i nazad bilo prihvatljivije nego izrkivanje slajma i katapultiranje istog levo-desno, gdegod?

Pusenje je privatna stvar i neka se odvija na privatnom mestu. Zabrana pusenja na javnom mestu i visestruko povecanje poreza na cigare, da jedno paklo kosta 7-8 evra i onda neka pusi ko hoce i moze kod svoje kuce... Svaki drugi argument u odbranu pusenja je nepromisljen.

ps. A i izjave tipa "ne dobije svaki pusac rak pluca, niti je svako ko je umro od raka pluca bio pusac" su tako banalne i plitke. To je isto kao da se kaze "nije apsolutno svako poginuo ispred streljackog stroja, znaci nije tacno da je streljanje automatski opasno po zivot"... Citajte malo sta znaci verovatnoca...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana