In memoriam| Život

Vukovar, još jedna priča

Boris Drenca RSS / 04.11.2010. u 01:01

«Ne mogu da čestitam vukovarsku pobedu, koju tako euforično slavi ratnom propagandom opijena Srbija. Ne mogu jer neću da se ogrešim o žrtve, o hiljade mrtvih, a ni o neprelazni bol i nesreću preživelih Vukovarčana....On (Vukovar) je Hirošima srpskog i hrvatskog bezumlja...Svi u ovoj državi, a Srbi i Hrvati naročito, preživljavaju dane najveće sramote i pada»
                                                                                                                                                          Vuk Drašković

Moram da priznam da sam ove reči Vuka Draškovića, iz decembra 1991., tek skoro prvi put pročitao. Lično, moram da priznam, prepoznajem se u delu o opijenim 1991. Nema opravdanja u tome što sam tada čekao da se neki članovi porodice vrate iz tog užasa u koji su otišli potpuno ubeđeni da idu da brane Jugoslaviju. Shvatio sam kakav je užas napravljen tek kada sam prvi put otišao tamo.

Da li se smatram odgovornim za to? Da, kao i za mnoge druge stvari koje su učinjene u moje ime, tada i sada zamenjeno kolektivnim «identitetom». Uostalom bez priznanja sopstvene odgovornosti svakoga od nas nema kraja košmaru. Znam da će mnogi negirati svoju odgovornost. Ali smatram da je najbolje priznati je pred drugima, pred ogeledalom, sveštenikom ili, najefikasnije, pred samim sobom. Pre nego što čovek, koga je izabrala većina glasača u ovoj zemlji, to uradi pred spomenikom u Ovčari nadam se da je to uradio pred sobom. Ali, ne bih da pričam o njemu i njegovoj poseti. Preturam po mojim fotografijama i sećam se Vukovara.

Prvi put sam u Vukovar došao nekoliko godina posle završetka užasa u samom gradu.Nekoliko kilometara od grada, u jednom pravcu, ljudi su i dalje ginuli, u drugom su se obučavali za užase Bosne i praznli vinarije i sekli one šume uz put.

Sam grad me je šokirao. Demoliran toliko da se nije moglo govoriti o ožiljcima na gradu. Grad je bio ožiljak. Nije bilo neoštećenog zida. Na zgradama u kojima su živeli ljudi zjapile su rupe. Po ulicama još su bili delovi zgrada, na većini mesta ulice su bile samo neke staze asfalta i betona izrovanog granatama.

Ljudi su bili drugi drugi šok. Čak su i žene koje su prodavale voće i povrće bile naoružane. Ljudi sa raznim «cevima» su se šetali ili negde žurili. Oružje su nosili kao što su negde drugde ljudi nosili novine pod miškom. Dobronamerniji bi upozorili došljaka, nadobudnog ali preplašenog novinara, da pazi gde hoda. Mine su još bile neočišćene. Bilo ih je svuda. Kao đubreta u nekim delovima Beograda.

Hotel Dunav bio je do pola izgoreo. Funkcionisala su prva dva sprata. Ostalo je bilo samo crni zbir zidova. Ipak, osim kafe i susreta sa ponekim novinarom koji je došao od negde tamo nije bilo ničega.

Ako neko može da zamisli grad preko koga je prejahao ratni užas i pomerio se dalje, to je to. Lokalci su povremeno plašili , nadobudne ali preplašene, novinare pričama da je grad u dometu «njihove» artiljerije i da je front samo pet kilometara dalje. Bio sam i na tom frontu. Imao sam utisak da je bliže.

Kasnije sam dosta često odlazi o u Vukovar i gledao kako se delimično obnavlja. Zbog nedostatka mesta u hotelu, spavao sam u kući kod porodice kojoj se ne sećam prezimena (Kažu da pametan piše, nisam bio pametan).

Mora da je ulica bila lepa, pre ludila. Tada je tek svaka treća bila naseljena i relativno cela. Konkretno ova u koj sam boravio bila je prilično izbušena. Čak i krevet na kome sam spavao bio je izrešetan. Domaćini su mi pričali da je nesreća te ulice ta da skoro sve kuće gledaju na kasarnu na koju je i iz koje je pucano. Da izvinete , kada sednete na WC šolju kroz prozor imate divan pogled na kasarnu. Domaćini su rekli i da nije baš preporučljivo da se ide u baštu iza kuće. Tamo je nađeno desetak nagaznih mina. Ima sigurno još.

Na početku ulice na zidu jedne spaljene kuće «nacionalni entuzijasta» napisao je «Ulica Voje Šešelja». Baš tako nekako i mogu zamisliti njegovu ulicu.

Dva ugostiteljska objekta ostaju u sećanju.

«Tri vrške» beše kafana na obali. Dobra somovina i interesantni likovi. Kada se ponapijaju, svašta se moglo čuti. O stvarima i lokalitetima koji često i dan danas mogu da se nađu u novinama. Ne mogu reći da verujem u sve te priče, ali ... zvučale su tada a i sada prilično realno. Svakakvih gadosti smo se nagledali da bi nam nešto bilo nemoguće.

«Tri ruže» je bio više klub koji je podsećao na one ilegalne iz filmova. U jednoj od ulica paralelnih sa grobljem. Bez gradskih svetala i svetala koje obeležavaju mesto, teško je bilo doći do njega. Noću je trebalo biti oprezan. Svako skretanje sa asfalta moglo je biti fatalno. Mine je retko ko čistio prvih godina posle rata. Unutra je takođe bilo raznog sveta. Međunarodni posmatrači, novinari, lokalni funkcioneri, vojnici kojima je dosadna noć na frontu, tek sada policiji interesantni likovi iz Srbije.

Kasnije kako se približavala «Žetva mira» i reintegracija 1996. tako se i grad obnavljao.

U kafanama i na ulicama sve je manje bilo otvoreno naoružanih ljudi, sve je više bilo vojnika koji su govorili neke druge jezike, na «granici» su brkate ljude iz «Milicije Krajine» zamenili brkati ljudi iz, mislim, Pakistana, na poslednjem (onom spaljenom) spratu dopisništvo HRT iz Osijeka napravilo je priručni studio, srpski političar/psihijatar nije narod vodio u rat, već je razgovarao o miru, mine posejane svuda sporo su smanjivale brojno stanje, otvorena je pijaca na nekadašnjoj liniji fronta...

Volim Vukovar. Stidim se onoga što je tamo napravljeno 1991. Iako i dalje ne znam zbog čega. Voleo bih da mi neki genije objasni šta je to značilo vojno, strateški ili kako god. Bez obzira na odgovor, neću se manje stideti.

 



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:39 04.11.2010

Citirani

Bas zgodan covek za citiranje. Izjave za svaku priliku. Mozes ga naci da ucestvuje u i "opijanju", ima ga i u "treznjenju"...bas za svaku priliku.
Boris Drenca Boris Drenca 08:33 04.11.2010

Re: Citirani

Vuk je zanimljiv, učestvovao je i u opijanju i u trežnjenju, na osnovu onoga što sam video iskreno. Nekako imam utisak da mu je epska peozija sa svim što uz to ide, tipa seče ruku ubijanje nabijanje, za njega postojalo kao teorija i neka idealizovana slika. Tek kada je sve to video kako izgleda u praksi otreznio se i pokušao da prenese to drugima.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 09:06 04.11.2010

Re: Citirani

Far Enough. Kapetanu koji potopi jednu ladju sa par putnika mozda treba pruziti sansu za sledecu plovidbu. Koliko putnika treba da ode u vrtlog da bi verovali u njegovu iskrenost kada se svaki sledeci put pojavi ne na ladji nego uvek utrpan negde na komandnom mostu? To sam hteo reci. Iskreno ili "iskreno" ne menja posledice. Idemo dalje, da ne sirimo temu
buba_truba buba_truba 09:41 04.11.2010

Re: Citirani

zadnjapetoletka
Far Enough. Kapetanu koji potopi jednu ladju sa par putnika mozda treba pruziti sansu za sledecu plovidbu. Koliko putnika treba da ode u vrtlog da bi verovali u njegovu iskrenost kada se svaki sledeci put pojavi ne na ladji nego uvek utrpan negde na komandnom mostu? To sam hteo reci. Iskreno ili "iskreno" ne menja posledice. Idemo dalje, da ne sirimo temu

Kratko, jasno, efektno.

Samo da dodam - za ovaj slučaj važi:
iskrenost = ludost ; "iskrenost" = pokvarenost
Šta god da je - daleko mu lepa kuća!
antioksidant antioksidant 10:04 04.11.2010

Re: Citirani

zadnjapetoletka
Bas zgodan covek za citiranje. Izjave za svaku priliku. Mozes ga naci da ucestvuje u i "opijanju", ima ga i u "treznjenju"...bas za svaku priliku.

ipak vredi primetiti da je treznjenje iz decembra 1991 godine
buba_truba buba_truba 10:58 04.11.2010

Re: Citirani

antioksidant
ipak vredi primetiti da je treznjenje iz decembra 1991 godine

U pravu si ti, na vreme (?) se dozvao. Ja verujem da je kod njega u pitanju iskrenost, ali takvi (romantičari, tradicionalisti pogotovo) ne trebaju nam, bre! Treba nam pragmatičan državnik. Te tako računam - aj' da ga ne guramo za gde nije - ovakvi su za literaturu.

Bar ja tako mislim, pa iako nisi mene ništa pitao, eto ti.
antioksidant antioksidant 11:41 04.11.2010

Re: Citirani

eto ti.

hvala
gorran2 gorran2 18:17 04.11.2010

Re: Citirani

antioksidant
zadnjapetoletka
Bas zgodan covek za citiranje. Izjave za svaku priliku. Mozes ga naci da ucestvuje u i "opijanju", ima ga i u "treznjenju"...bas za svaku priliku.

ipak vredi primetiti da je treznjenje iz decembra 1991 godine

Vredi primetiti da je imenovani svojim delovanjem formulisao modernu verziju ekspanzivnog nacionalizma, izazvao vrtoglav porast nacionalizma u Hrvatskoj i potpalio fitilj balkanskog bureta baruta. A kad je eksplozija već počela, volšebno se pretvorio u majku Terezu.
Vredi primetiti da, ako nemamo nikoga da citiramo o Vukovaru do njega, onda do mojega...
Boris Drenca Boris Drenca 18:29 04.11.2010

Re: Citirani

Tek kada je sve to video kako izgleda u praksi otreznio se i pokušao da prenese to drugima.


Niti je ideja da se kaže da je Lupus jedini nešto smisleno o besmislu rekao niti da se on propagira. Meni je interesantno da jedan od "razbudilaca" nacije ovako nešto objavi 09.12.1991, kada se zna da je Vukovar zauzet 17.11.1991.
krkar krkar 23:50 04.11.2010

Re: Citirani

Boris Drenca
Vuk je zanimljiv, učestvovao je i u opijanju i u trežnjenju, na osnovu onoga što sam video iskreno. Nekako imam utisak da mu je epska peozija sa svim što uz to ide, tipa seče ruku ubijanje nabijanje, za njega postojalo kao teorija i neka idealizovana slika. Tek kada je sve to video kako izgleda u praksi otreznio se i pokušao da prenese to drugima.


Za neka njegova trežnjenja sam bio spremniji da poverujem da su iskrena - ali bi se posle svakog ponovo opio. Sreća što nisam žurio.

Posle jednog od njegovih trežnjenja, onog bosanskohercegovačkog, Srbi su mu posvetili stihove koji zaslužuju mesto u samom vrhu istorije srpskog beščašća:

Od gatačkih muslimana
najgori su Vuk i Dana


Sjajan blog, sramota što ima samo 7 preporuka.

Čitaoci vole trivijalnost. Ajmo blog o halterima Seke Aleksić. Bez slike - najmanje 30 preporuka, sa slikom garant 75+
krkar krkar 23:51 04.11.2010

Re: Citirani

kada se zna da je Vukovar zauzet 17.11.1991.


18.
expolicajac expolicajac 08:06 04.11.2010

Izvini Jugoslavijo

Svi u ovoj državi, a Srbi i Hrvati naročito, preživljavaju dane najveće sramote i pada»


Patetično je kada svuda oko nas postoji potreba da se izvinjavamo jedni drugima. Sve adrese međusobnog izvinjavanja su pogrešne. I Srbi, i Hrvati i Muslimani i Crnogorci i Makedonci i Slovenci i Albanci su radili šta su radili zbog sebe i svog nacionalnog romantizma kod širokih narodnih masa, i kapital interesa svojih elita. Ako hoćemo da stvarno zavlada mir na ovom našem Balkanu, jedina adresa kojoj treba da uputimo izvinjenje jeste Jugoslavija. Nje više nema, ona je prava žrtva nacionalno-šovinističkog ludila.
Zato u ime onih koji znaju istinu i u svoje lično ime, izvini Jugoslavijo
Boris Drenca Boris Drenca 08:34 04.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

Zato u ime onih koji znaju istinu i u svoje lično ime, izvini Jugoslavijo


Exitus Letalis Exitus Letalis 11:09 04.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

zar ovde nije bila reč o vukovaru?
tolika suđenja i ovde i tamo i sad uopštavamo stvari.
svi, što znači niko.

sinoć smo gledali reprizno film janka baljka na b92.
dan posle "oslobađanja" vukovara, kada je streljano na ovčari
260 ljudi, ide sledeći kadar.

nino brajević, član unsa i biznismen današnji, pita ženu koja nosi
pogaču - kako je?
fino. ne mogu da verujem da je došla sloboda.
slava je našem kapetanu.
druga žena - evo, pravim kiselu čorbu, slava je našem kapetanu.

a trpezarija netaknuta.
koji je to deo vukovara?
petrova gora?
odakle su bili ovi koljači.
a novinar nastavlja kako je sto postavljen na pravi domaćinski način.

ma, divota jedna, dok su streljali ovamo se kuvala kisela čorba, peklo
prase, pogača.
ne bi me čudilo da je bio i neki pop da sve oprosti.

Boris Drenca Boris Drenca 11:33 04.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

O Vukovaru...kao simbolu užasa.

ma, divota jedna, dok su streljali ovamo se kuvala kisela čorba, peklo
prase, pogača.
ne bi me čudilo da je bio i neki pop da sve oprosti


U tom užasu je bilo svega i svačega. Mnoge od tih stvari još odbijam da poverujem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:06 04.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

nino brajević, član unsa i biznismen današnji, pita ženu koja nosi
pogaču - kako je?


On je samo deo mreze likova koji su ostali zasticeni sve ovo vreme. Naravno da je empirijski skoro nemoguce dokazati kako neka reportaza moze direktno nekoga isprovocirati da pobije druge ljude, ali to u ovom slucaju nije poenta. Stvar je u tome da Srbija jos uvek nema takvo sudstvo koje bi bilo u stanju da sprovede ozbiljnu i sistematsku istragu o SVIM pojedincima i institucijama i vezama koji su bili odgovorni za zlocine na pojedinacnim mestima. Od toga ko je u Beogradu dao naredjenje da se mobilizuju cak i pripadnici TO i salju u Slavoniju (posebno iz Vojvodine) preko toga ko je omogucio paravojnim formacijama da se prebacuju tamo do toga ko je organizovao prebacivanje zarobljenika u mesta kao sto su Stajicevo i Begejci kod Zrenjanina. Postoji snazan otpor da se dodje do kompletnih slika, sve ostaje na nivou incidenata.

Pozdravljam autora i tekst.
Boris Drenca Boris Drenca 20:35 04.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

On je samo deo mreze likova koji su ostali zasticeni sve ovo vreme. Naravno da je empirijski skoro nemoguce dokazati kako neka reportaza moze direktno nekoga isprovocirati da pobije druge ljude, ali to u ovom slucaju nije poenta.


On je sasvim fino radio na tome da se svi užasi prikažu kao sasvim normalna stvar koja se radi između dve pogače.I bio ponosan na tom. Može biti da ni sada ne vidi ništa loše
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:02 05.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

nino brajević, član unsa i biznismen današnji, pita ženu koja nosi
pogaču - kako je?

Bog te mazo pa još precednik onih koji su slični kao on inače ga ne bi izglasali.
fino. ne mogu da verujem da je došla sloboda.
slava je našem kapetanu.
druga žena - evo, pravim kiselu čorbu, slava je našem kapetanu.

A kapetan ostavio Program SKJ i uzeo Sveto pismo, a laže nije ni jedno pročitao,bacio crvenu knjižicu i uzeo crkveni kalendar, skinuo petokraku i stavio kokardu.Ma kapetan je samo to video od mnooogo , mlogoo viših od sebe, onih što su naprasno postali generali pa se odmah počeli zvati đenerali.
Pa eto jednog od objašnjenja zašto je sve bilo kako je bilo.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:23 05.11.2010

Re: Izvini Jugoslavijo

A kapetan ostavio Program SKJ i uzeo Sveto pismo

taj kapetan koji je oslobođen zbog nedostatka dokaza imao je komandno
mesto u kući onog vujanovića, komandnta paravojne jedinice petrova gora.
koji je uz lančužanina dobio maksimalnu kaznu.
jer je naredio likvidaciju.
inače, petrova gora nije ni taknuta.
sve kuće čitave.
ko je gledo film, video je kako izgleda trpezarija
gde se sprema slava za "našeg" kapetana.
regali, šustikle, escajg, stolnjak, tepih, sve ko u mirno doba.
pa i jeste, za njih je to bilo mirno doba.
oni su bili domaćini "našoj" vojsci iz srbije.
buba_truba buba_truba 11:31 04.11.2010

I ja...

Boris Drenca
Volim Vukovar. Stidim se onoga što je tamo napravljeno 1991. Iako i dalje ne znam zbog čega. Voleo bih da mi neki genije objasni šta je to značilo vojno, strateški ili kako god. Bez obzira na odgovor, neću se manje stideti.

Delim tvoje emocije. A volim i "Zlatne dukate":

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:30 04.11.2010

Čemu Vukovar?

Boris Drenca
Voleo bih da mi neki genije objasni šta je to značilo vojno, strateški ili kako god.


Plašim se da češ odgovor na pitanje "Čemu Vukovar?" morati da potažiš sam.

Naćićeš ga ukoliko nađeš odgovor na krtako pitanje: "Čemu rat?" , koje je svojevremeno postavio Ajnštajn.

Međutim, da bi odgovorio na tako kratko pitanje "Čemu rat?", moraćeš prethodno da odgovoriš na jedno drugo kratko pitanje: "Otkud zlo?".

Naravno, da bi se odgovorilo na ta pitanja mora se poći od antičke filozofije, a zatim konsultovati noviju filozofsku misao počev od humanizma i renesanse, pa preko Kanta, Hegela, Šopenhauera, do Ničea i dalje.

Ukoliko te interesuje i vojno-tehnološka strana rata (taktika, strategija...) dobro bi bilo poći od Sun Cu Vu-a.

Koliko znam Ajnštajn nije uspeo da pronađe odgovor, iako mu je pomagao Frojd, a ni filozofi nisu ni jasni, ni jednoglasni kada govore o poreklu zla.
Ipak, treba stalno iznova pokušavati.

PS: Ukoliko ima neki genije da ponudi kratak, a smislen odgovor na tvoje pitanje svi bi želeli da ga čujemo.
Boris Drenca Boris Drenca 12:53 04.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Sun Cu Vu je prilično nekoristan u ovom slučaju. On je razmišljao o postupcima u svetlu zdrave logike. Ovde nema šanse da je bilo i zrno logike.

Slušao sam neka objašnjenja koja su probala da mi objasne to sa vojne strane...ako su ti ljudi videli koju knjigu vojne teorije ja sam muzikalan.
buba_truba buba_truba 13:09 04.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Vojislav Stojković
Ukoliko ima neki genije da ponudi kratak, a smislen odgovor na tvoje pitanje svi bi želeli da ga čujemo.

Pridružujem se, verujem da bismo* mnogi voleli da čujemo smisleno objašnjenje.

*Ovo zato što prizivam multivalentnog krkara, pa da ne gubi vreme baveći se gramatikom, eto.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:28 04.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Boris Drenca
Sun Cu Vu je prilično nekoristan u ovom slučaju. On je razmišljao o postupcima u svetlu zdrave logike. Ovde nema šanse da je bilo i zrno logike.

Hm.. da li je baš tako?

"Mirnodopska" logika se razlikuje od "ratne logike", od logike oružane borbe.
Iz ugla mirnodopske logike, često se ne može razumeti ratna logika.

Jedan od primera je i Vukovar.

Rat je čin sile u kojoj jedna strana snagom svog oružja nameće svoju volju drugoj. To je suština ratovanja koja se bitno ne menja, pojavna strana rata, fizionomija rata, se menja u zavisnosti od tehnološkog razvoja.

Što se tiče Sun Cu Vu-a suština njegove vojne misli, odnosno veštine ratovanja, je primena «čiste moći» tako da se neprijatelj potčini bez borbe, «da se ne pokreće mehanika», kako je on govorio. Pojednostavljeno to znači da neprijatelja treba dovesti u takoav položaj, rasporedom svojih snaga, da on sam uvidi da je uspeh u borbi sa nadmoćnijim neprijateljem nemoguć.

Vukovar je bio okružen daleko moćnijim snagama JNA. Ostavljen je samo jedan pravac preko Bogdanovaca, ka Vinkovcima, kojim su se jedinice ZNG iz Vukovara mogle povući, upotrebiću stari izraz, časno povući, bez predaje.

Hrvatski vrhovni komandant, inače general JNA, Franjo Tuđman, je imao jasnu situaciju, kao na dlanu. Snage koje su bile u Vukovru nisu mogle odbraniti Vukovar, a on nije imao drugih da pošalje u Vukovar, morao je da čuva Pantovšćak.

Međutim, Tuđman je žrtvovao Vukovar i svoje borce, da bi pridobio međunarodnu simpatiju i podršku za brže priznanje samostalnosti svoje države.

Sun Cu ne kaže šta treba raditi ukoliko daleko slabiji neprijatelj ne prihvati volju jačeg. To se podrazumeva: "pokreće se mehanika" i neprijatelj se uništava.

Zašto je Vukovar toliko porušen i da li je to jedinstven primer?

U doktrini savremenih armija, uključujući sve zemalje sa vodećom demokratijom, ključni je sledeći doktrinarni stav: Koristeći tehnološku nadmoć svog oružja neprijatelja treba napasti sa distance, okružiti ga i uništiti, a pritom ostati van domašaja, jer tako dejstvujući ne izlažu se svoje jedinice opasnosti.

Upravo to je učinjeno u Vukovaru.
To isto čini US Army i sve savremene armije danas gde god ratuju.

Da Milošević nije prihvatio Kumanovski sporazum (časnu kapitulaciju) Beograd i drugi srpski gradovi prošli bi kao Vukovar, ako ne i gore.

Zašto u savremenim ratovima sradaju civili?

Suštinu ratova XX veka, prvi je i gotovo u celini opisao jedan britanski pomorski oficir u svom izveštaju Komitetu UK za odbranu još 1921. godine.
On je napisao, parfraziram: Sasvim je jasno da se moderni rat razrešava kroz napor da se uguši život čitave nacije. Budući da se vodi svim snagama naroda, njegov je krajnji cilj da se izvrši pritisak na celokupno stanovništvo, svim raspoloživim sredstvima i na taj način primora vlada napadnute države da prihvati sve postavljene uslove.
Bio je potpuno u pravu, nažalost.

Već u narednom, Drugom svetskom ratu, težište borbenih dejstava se prenosi sa vojnih formacija na narod, na njegovu ekonomiju, gradove, komunikacije u krajnjem - na njegovu ukupnu egzistenciju. U skaldu sa takvom strategijom Hitler je razorio celu Evropu i izmislio koncentracione logore, saveznici bombardovali Drezden, a Truman bacio atomske bombe na Hirošimu i Nagasaki.
Isto je u Vijetnamu, Iraku...

Napomena:
Molim da se ne shvati da ja opravdavam rat i razaranje Vukovara. Naprotiv.

Napisao sam ovaj komentar u nameri da pomognem da se shvati da je rat krvavi pir destrukcije, jedan konkretan, materaijalizovani i užasni zločin, vođen i usmeravan od strane država koje ratuju, te da treba činiti sve da do njega ne dođe.
Jer, kad do rata dođe, umire i istina i mirnodopska logika, a ostaje samo destrukcija tokom koje jedno biće pije krv drugom. Time što jedno umire drugo se prehranjuje, (italikom naznačeno je Gebelsov opis, ne moj).

Boris Drenca Boris Drenca 18:58 04.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Zašto je Vukovar toliko porušen i da li je to jedinstven primer?

U doktrini savremenih armija, uključujući sve zemalje sa vodećom demokratijom, ključni je sledeći doktrinarni stav: Koristeći tenološku nadmoć svog oružja neprijatelja treba napasti sa distance, okružiti ga i uništiti, a pritom ostati van domašaja, jer tako dejstvujući ne izlažu se svoje jedinice opasnosti.

Upravo to je učinjeno u Vukovaru.


Ako pored sebe imam verodostojne svedoke koji navode da su sa svojim jedinicama prolazili pored Vukovara i zaustavljali se u nekim mestima koja su nominalno bila "sa druge strane fronta"gde su "redarstvenici" regulisali saobraćaj, cela taktika gubi smisao.

Uostalom zar na kraju Drugog svetskog rata nisu jedinice Crvene armije i NOVJ samo okružile grad i nastavile dalje. Bez razaranja se posada tog grada predala kasnije.

da se shvati da je rat krvavi pir destrukcije, jedan konkretan, materaijalizovani i užasni zločin, vođen i usmeravan od strane države, te da treba činiti sve da do njega ne dođe. Jer, kad do rata dođe, umire i istina i mirnodopska logika, a ostaje samo destrukcija


U pravu ste, nema dobre ratne doktrine osim one koja kaže da rata ne sme biti...Zbog toga bi trebalo ukinuti vojske, ali na našu žalost, to se neće dogoditi. Mnogo je to veliki biznis da bi ga neko ispustio iz ruku.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:01 04.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Boris Drenca


Uostalom zar na kraju Drugog svetskog rata nisu jedinice Crvene armije i NOVJ samo okružile grad i nastavile dalje. Bez razaranja se posada tog grada predala kasnije.



Cilj jedinica Crvene Armije je bio Berlin, a cilj JNA nije bio Zagreb, već osvajanje Vukovara kako bi se od Baranje, Istočne Slavonije i Zapadnog Srema stvorila zaokružena celina sa većinskim srpskim stanovništvom. To bez Vukovara ne bi bilo moguće.

Da su jedinice JNA imale za cilj Zagreb, sigurno bi Vukovar držale u okruženju i nastavile dalje.

Narvano, bolje je što nisu jer bi žrtava na obe strane bilo daleko više.
krkar krkar 23:56 04.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Upravo to je učinjeno u Vukovaru.
To isto čini US Army i sve savremene armije danas gde god ratuju.


Vojislave,

ovo je jedno od mega-giga-najvećih lupetanja na ovom blogu.

Molim te najiskrenije, u ime pijeteta prema ljudima koji su poginuli u Vukovaru, i jednih i drugih, i pravih i krivih... da više ni reč ne kažeš o Vukovaru. Greota je i sramota.

mikimedic mikimedic 01:08 05.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Ukoliko ima neki genije


krkar


Milan Karagaća Milan Karagaća 01:14 05.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Hrvatski vrhovni komandant, inače general JNA, Franjo Tuđman, je imao jasnu situaciju, kao na dlanu. Snage koje su bile u Vukovru nisu mogle odbraniti Vukovar, a on nije imao drugih da pošalje u Vukovar, morao je da čuva Pantovšćak.
Međutim, Tuđman je žrtvovao Vukovar i svoje borce, da bi pridobio međunarodnu simpatiju i podršku za brže priznanje samostalnosti svoje države.

on je čin generala dobio prilikom odlaska u penziju, a nikada nije kao general komandovao, bio je administrativni činovnik u Personalnoj upravi.
Ali je tačno da jew Vukovar žrtvovao iliti podmetnuo svesno da se JNA obruka a on dobije potvrdu o agresiji.
Zašto je Vukovar toliko porušen i da li je to jedinstven primer?

iz istih razloga iz kojih ga je Tuđman žrtvovao, inače nije bilo razloga da se toliko razara, JNA da je imala jasan cilj jednostavno bi ga zaobišla i otsekla ali nije bilo je stani , kreni, ostav, ponovo.
Da Milošević nije prihvatio Kumanovski sporazum (časnu kapitulaciju) Beograd i drugi srpski gradovi prošli bi kao Vukovar, ako ne i gore.

ne bi ali bi bili precizno uništeni svi vitalni objekti, a toliko ludačko rušenje ni oni sebi ne bi dozvolili, a ne bi ni bilo potrebno jer raspolažu preciznim oružjima.
expolicajac expolicajac 11:26 05.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

krkar
Vojislave,

ovo je jedno od mega-giga-najvećih lupetanja na ovom blogu.

Dragi moj Krkaru, koliko god se ne slagao sa iznetim stavovima u Vojinom tekstu, to niukom slučaju nije kako ti reče „mega-giga-najvećih lupetanja na ovom blogu.”

Nisi uzeo neke relevantne činjenice u donošenju svog suda o samom postu.
1. Blog nije mesto gde se, sem u izuzetnim slučajevima, materjalnim činjenicama dokazuje stav.
2. Pišući post, komentator iznosi svoj sud na osnovu, vrlo često laičkog znanaja, iz oblasti koju obrađuje.
3. U većini slučajeva, pisac posta, iznosi svoj emotivni stav prema temi.

Nemajući nameru da izvršima najteže krivično delo “blogerskog krivičnog zakona” “korišćenje copy-paste tepih bombi”, zadržaću se samo na opštim konstatcijama.

Rat, koji sigurno nije želeo nijedan bloger, bio je posledica ukupne geopolitičke situacije na Balkanu i u Evropi.

Samo ime “Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija”, odredilo je, kako ciljeve, tako i sredstva rušenja te državne tvorevine.

Prvi cilj je pre svega bio da se sruši oblik vladavine nad sredstvima za proizvodnju- sadržano u delu imena “Socijalistička”. Rušenje je izazvano kompletnom destrukcijom sistema vrednosti u sveri ekonomije.
Sredstvo koje je u sveri globalne strategije novog oblika vladavine nad sredstvima za proizvodnju iskorišćeno je stvaranje famoznog aksioma “kontraverzni biznismen”.

Drugi cilj je bio uništavanje federativnog odnosa, odnosno oblika odnosa među članicama te države.
Sredstvo. Nakon procene zasnovane na obaveštajnim podatatcima PROGRAMIRANI KONFLIKT koji se na našu nesreću završio totalnim ratom.

Treći cilj, koji je bio podrška drugom, urušavanje, makar deklarativnog, prava na drugačije mišljenje.
Sredstvo je nađeno u stvaranju kvazi lidera nacionalnih ideja, koji su postajali očevi nacija.

Četvrti sredstvo, a verovatno i najznačajniji, uništavanje svake ideje o zajedničkom suživotu na Balkanu, formulisane kroz ideološki princip “bratstva i jedinstva”.
Sredstvo. Na svakom projektovanom delu “vojišta” lociranje prostora na kome će besomučnim zverstvima i totalnim uništenjem za dugački vremenski period onemogućiti ideje zjedničkog života.

Jedno od tako izabranih mesta je bio i Vukovar.

Dragi moj Krkaru, to što je projekat uspeo, je dokaz da su za tako postavljene ciljeve i primenjena sredstva, nađeni kretenski izvršioci, na svim stranama, koji su do savršenstva sproveli zamisao.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:48 05.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

krkar
Upravo to je učinjeno u Vukovaru.
To isto čini US Army i sve savremene armije danas gde god ratuju.


Vojislave,

ovo je jedno od mega-giga-najvećih lupetanja na ovom blogu.

Molim te najiskrenije, u ime pijeteta prema ljudima koji su poginuli u Vukovaru, i jednih i drugih, i pravih i krivih... da više ni reč ne kažeš o Vukovaru. Greota je i sramota.


Blog komntatorima omogućava da iznesu svoje lično mišljenje i stavove na temu koju je postavio autor posta. Ja sam izneo svoje.

Na moj komentar, ti krkar, umesto svog, a drugačijeg mišljenja ili kontraargumenata, iznosiš kvalifikacije o mom giga-mega-najvećem lupetanju.
Takve kvalifikacije govore daleko više o tebi, nego o mom komentaru, šta god da u njemu piše.

Posle toga me "najiskrenije moliš...."

Ne znam zašto misliš da ti imaš eksluzivno pravo na pijetet prema žrtvama ili na veći žal za razaranjem Vukovara, od drugih, pa i mene.

Pijetet prema žrtvama nikako ne podrazumeva da ne analiziramo nemile ratne događaje, onako i onoliko, kako i koliko umemo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:21 05.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Milan Karagaća

Da Milošević nije prihvatio Kumanovski sporazum (časnu kapitulaciju) Beograd i drugi srpski gradovi prošli bi kao Vukovar, ako ne i gore.

ne bi ali bi bili precizno uništeni svi vitalni objekti, a toliko ludačko rušenje ni oni sebi ne bi dozvolili, a ne bi ni bilo potrebno jer raspolažu preciznim oružjima.


Ne može se poreći da je precizno razaranje Srbije od strane NATO alijanse daleko "šarmantnije" i "elegantnije" od pomahnitalog razaranja Vukovara.
Ali, posle preciznog razaranja vitalnih objekata NATO bi precizno rzazarao manje vitalne, pa još manje vitalne... i tako redom.


krkar krkar 13:31 05.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

Pijetet prema žrtvama nikako ne podrazumeva da ne analiziramo nemile ratne događaje, onako i onoliko, kako i koliko umemo.


U tom slučaju, verujući da nisi imao loše namere: analiza ti je potpuno pogrešna i loša. počev od loših premisa pa do lošeg shvatanja (poznavanja) hronološkog i logičkog sleda, pa i samih događaja.

Za elaboraciju trenutno nemam vremena.

A ako sam te uvredio, bez namere, izvinjavam se.
sentinel26 sentinel26 11:11 06.11.2010

Re: Čemu Vukovar?

expolicajac
....Rat, koji sigurno nije želeo nijedan bloger, bio je posledica ukupne geopolitičke situacije na Balkanu i u Evropi.

Ovo je netačno.
Na ovom blogu bloguju i postuju najmanje 4 blogera učesnika rata u BiH od kojih su dvojica učesnici 44-mesečne blokade i ubijanja Sarajeva.

Oficira koji je učestvovao u granatiranju Karlovca u Hrvatskoj upitao sam - Zašto ste ga bombardovali ?
Odgovorio je - Zato što je trebao "da postane srpski".
- Zar ste prvo morali da ga uništite?
Drugi dio (rečenicu ) njegovog odgovora neću citirati jer je nevjerovatan i besmislen za jednog školovanog oficira.

fedor18 fedor18 13:29 04.11.2010

Ugostiteljski objekti

o kojima pišeš na blogu se zovu Tri vrške i Tri ruže (isto se zove i ulica u kojoj se nalazi),a ne Dve vrške i Dve ruže.


Boris Drenca Boris Drenca 18:11 04.11.2010

Re: Ugostiteljski objekti

Hvala, Ispravio sam
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:13 04.11.2010

Večni taoci košmara

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana