Gradjanske inicijative| Ljubav| Roditeljstvo| Zdravlje| Život

POMOZIMO BUDUĆNOSTI! POMOZIMO HALO BEBI!

Jelica Greganović RSS / 05.11.2010. u 20:04

working-mum-on-phone.jpgRoditeljstvo je jedan od ekstremnijih sportova, u odnosu na koji akrobatsko skakanje padobranom ili bacanje sa mosta u ambis stilom jo-joa predstavlja igranje šaha u vakumu, a Indijana Džons je penzioner u poseti banji...Ali ako se nađe dobra duša i glas razuma ravan pričasepostojećem bogu, da vam otkrije tajnu nesmrzavanja bebe u julu ili vam pomogne da zbog bebećeg ojeda ipak sklopite noću oči, možda vam otkrije i da deca kad su gladna ipak jedu, kako se smiruje temperatura konkurentna Etni, a treći zubi ni zaposlenima u cirkusu ne rastu, e onda taj božji glas, spreman da se javi i pomogne svih 37 sati koliko traje roditeljski dan treba čuvati i sačuvati. Nema para kojima se može izmeriti roditeljska zahvalnost. Zahvalnost budućnosti da ni ne pominjem. A, takav glas je upravo HALO BEBA, koja bi mogla da nestane zbog onoga čime se ni reč "dete" ne može meriti, zbog - para.

 

Roditeljstvo je jedan od ekstremnijih sportova, u odnosu na koji akrobatsko skakanje padobranom ili bacanje sa mosta u ambis stilom jo-joa predstavlja igranje šaha u vakumu, a Indijana Džons je penzioner u poseti banji.

Naravno da je imanje deteta najviše što čovek može da uradi u životu, ali gajiti i odgajiti dete je, istovremeno, politički rečeno najveći izazov i iskušenje koje se stavlja pred ubogog ljudskog stvora, koji pre toga nije ni sanjao u kakvu se avanturu upušta trudeći se samo da ispuni svoj glavni prirodni zadatak – obezbedi produženje vrste. Da bi odradio taj posao, Majka Priroda poradi na feromonima i hormonima, navije biološki sat tako da i komšije ripaju kad isti zazvoni, a kada srećni roditelji kući donesu proizvedeni zamotuljak, pomenuta Sveroditeljica im na minimum svede pamćenje trauma izazvanih predstojećim roditeljstvom. Uostalom, to je jedini način da se ljudska vrsta ipak i dalje bavi reprodukcijom, uprkos nepoznatim noćnim osipima, padanjima na glavu za državne praznike, temperaturama u neradne dane, ojedima koji od deteta naprave došljaka iz svemira, rastu zuba bez kraja i konca, kao i nizu drugih strava i užasa.

Ali ako se nađe dobra duša i glas razuma ravan pričasepostojećem bogu, da vam otkrije tajnu nesmrzavanja bebe u julu ili vam pomogne da zbog bebećeg ojeda ipak sklopite noću oči, možda vam otkrije i da deca kad su gladna ipak jedu, kako se smiruje temperatura konkurentna Etni, a treći zubi ni zaposlenima u cirkusu ne rastu, e onda taj božji glas, spreman da se javi i pomogne svih 37 sati koliko traje roditeljski dan treba čuvati i sačuvati. Nema para kojima se može izmeriti roditeljska zahvalnost. Zahvalnost budućnosti da ni ne pominjem. A, takav glas je upravo HALO BEBA, koja bi mogla da nestane zbog onoga čime se ni reč "dete" ne može meriti, zbog - para.

 

Sve ovo je inspirisano postom biljane 77 koja je, danas, pozvala u pomoć telefonskoj službi za pružanje saveta vezanih za budućnost i onima koji istu gaje, roditeljima – Halo beba!

 

Halo beba već godinama pomaže roditeljima, a sada bi mogla da nestane, prosto jer baš za nju para nema. A biljana 77 je samo jedna od mama, samo jedan od roditelja, kojima je Halo beba pomogla i koja je o njoj ovde, na blogu, već pisala:

 

» Zato pišem o servisu Halo beba, da podelim svoje oduševljenje što tako nešto postoji kod nas. Oni koji nemaju decu verovatno nisu ni čuli za njih, a oni koji imaju verovatno su se već čuli sa njima.. Žmu i ja, roditelji po prvi put, našli smo se par puta u nedoumici.. A ne možeš baš da zoveš prijatelje koji imaju decu u ponoć... Ili bake, koje su divne, ali su dosta toga zaboravile, a i paniče oko unačadi mnogo više nego što su oko sopstvene dece. (Malo skretanje sa teme, ali prosto moram.. Moja mama, Stefanova baka, za ovih 8 i po meseci pitala je jedno dvesta puta da li je dobro obučen i da mu nije hladno. Pri tom, tetka koja me čuvala kao bebu kaže da su mene zimi donosili kod nje obučenu samo u benkicu i umotanu u ćebe, jer su večito kasnili na posao..) E sad, da ne zamaram detaljima i razlikama između bljuckanja i povraćanja, normalne i nešto crvene kože, vrste povrća koju sad smemo i sl.. Kad god da sam zvala, uvek mi se jave...

Nekad bude zauzeto..Pa malo sačekam. Nekad sestra sa druge strane ljubazno kaže: -Sačekajte, molim Vas!, pa čujem kako sa drugog telefona objašnjava nekoj uplašenoj mami kako da očisti zapušen nosić i u kom slučaju da se obrati lekaru. Uvek mirno i staloženo govore, uvek saslušaju pitanje, uvek ponove ako niste sve čuli/zapisali, uvek ljubazne... Njihovi odgovori i način na koji razgovaraju sa ljudima trebalo bi da posluže kao udžbenički i praktični primer za medicinsko osoblje u Srbiji. Ja sam bila iznenađena kad su me po izlasku iz porodilišta zvali da provere podatke i da najave dolazak patronažne sestre. Kad sam ih prvi put zvala bila sam u najmanju ruku oduševljena.. Ali skepsa i pesimizam, koji su nam postali prirođeni, su ostavili sumnju da je to neki pojedinačni slučaj ljubaznosti... Svaki sledeći put bilo je isto. Nekoliko puta već dobili smo odgovore na naizgled beznačajna pitanja koja su nam u tome trenutku bila najvažnija na svetu.«

Halo bebi je potrebno 25.000 evra godišnje da bi opstala. Zvuči mnogo, ali nije, nije za 24 satni servis, koji pomaže roditeljima i deci koja su svakoj državi, bar deklarativno, važnija od svega. Naročito kad se uzme u obzir da je beba sve manje, a bele kuge sve više.

 

Zato biljana 77 zove u pomoć, a ja joj se pridružujem verujući da je ovo tema za naslovnu stranu bloga, sve koji mogu da pomognu, ne samo Halo bebi, već i svim roditeljima i deci kojima ovaj servis pomaže:

 

»Nema šta mnogo da se kaže.

Mora da ima ko da pomogne.

Halo beba će biti ugašena.

 

Halo beba mora da postoji. Za sve one koji su se našli u situaciji da nemaju koga da pitaju, za sve one kojime je bila potrebna pomoć, neko da ih umiri, ispravna informacija,  Halo beba je bila najbolji prijatelj. Prijatelj koji se javlja u tri ujutru, koji ne paniči, koji zna. 

Kada vam dete osvane sa osipom za koji nemate pojma šta bi mogao biti, a u časopisima i na netu su sve same užasne dijagnoze, od boginja do meningitisa.. ma da l' liči na ovo, ili na ono? ... onda zovete Halo bebu. I oni vas pitaju - Je l' dete imalo visoku temperaturu u prethodnih dva-tri dana? -Jeste. -Od toga je osip. Ako se ne povuče u naredna dva dana, javite se lekaru.

 

Pisali smo nekad o tome da ima ovde ponešto da valja. Pa nećemo valjda od toga da dignemo ruke? »

POMOZIMO HALO BEBI!

Edit:

Upravo mi se javila Anđelka Kotević iz Halobebe i zahvaljuje se za post i vaše komentare i podršku. Novinari već rade na slučaju Halobeba, a i brojni roditelji zovu da pitaju šta se dešava i kako da pomognu. Dakle, stvar se mrda i nadajmo se u pravom smeru - shvatanju da je novac koji podržava usluge koje nudi Halobeba zapravo mali i da uz dobru volju može da se nađe i prikupi, i omogući roditeljima da i dalje računaju na Halobebu.

 

 

 

 



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 20:12 05.11.2010

Help for Halo


Halo beba već godinama pomaže roditeljima..

...a sad je red da roditelji pomognu Halo bebi!

Mozda neka SMS-akcija?

100 RSD klik?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:16 05.11.2010

Re: Help for Halo

To mi se čini kao dobra ideja, možda izgleda kao sitna para, ali tako se uvek puno nakupi, možda bi moglo da se poradi i na pozivima iz inostranstva...
Biljana 77 Biljana 77 21:17 05.11.2010

Re: Help for Halo

.a sad je red da roditelji pomognu Halo bebi!

Mozda neka SMS-akcija?

100 RSD klik?


Dobra ideja.
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 22:42 05.11.2010

Re: Help for Halo

Mozda neka SMS-akcija?

100 RSD klik?



Samo kako da se tako nesto i pokrene? Da li ce doticne sluzbe vrlo nam poznate "ljubazne" mobilne telefonije izaci u susret? Ideja, kao ideja, je FENOMENALNA!!!
Podrzavam je 100%, i verovatno cu biti prva sa "klikom" ukoliko krene akcija (iako su mi klinci vec odavno prevazisli pelene i bebeci period)
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:14 06.11.2010

Re: Help for Halo

Halo bebi je potrebno 25.000 evra godišnje da bi opstala

to mu dođe oko 2,7 miliona RSD a za portrete dadoše 3,99 miliona i još ne valja kako su urađeni.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:22 06.11.2010

Re: Help for Halo

Medicinske sestre dobijaju za dnevnu smenu na Halo bebi po 1.000 dinara, 10 evrija, a za noćnu 1.500 din, dakle, raskošno, nema šta...još je i to mnogo...
A portreti su mrak, pozadi treći stepen restrikcije struje, napred prva faza šarlaha, a sve u tonu dunje koja umire na kredencu.
yugaya yugaya 01:32 06.11.2010

Re: Help for Halo

Jelica Greganović

treći stepen restrikcije struje, napred prva faza šarlaha, a sve u tonu dunje koja umire na kredencu.


Ma potrefio ih taman kakvi su, vampiri nijedni budjavi.

Zamisli mladu zenu u Srbiji koja je danas samo bacila pogled na naslove: " porodila se ispred bolnice jer nije dosla na dobar ulaz" , "drzava potrazuje nazad pare od porodilje zbog sopstvene neuskladjenosti propisa", "ukida se telefonski servis za podrsku roditeljima"... da sam na njenom mestu ja ove moje ne bih rodila NIKAD.

Sram ih bilo, sve redom.
ivana23 ivana23 01:35 06.11.2010

Re: Help for Halo

Ne znam sta mu bi. Nije on bas tako los slikar.

Biljana 77 Biljana 77 01:41 06.11.2010

Re: Help for Halo

Zamisli mladu zenu u Srbiji koja je danas samo bacila pogled na naslove: " porodila se ispred bolnice jer nije dosla na dobar ulaz" , "drzava potrazuje nazad pare od porodilje zbog sopstvene neuskladjenosti propisa", "ukida se telefonski servis za podrsku roditeljima"...


I onda ode da čeka neki beskrajan red...
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:50 06.11.2010

Re: Help for Halo

Leva Lenka Dunđerska mu je đene-đene ispala, liznuto kičem, ali već na desnoj je ono cigleno, mrtvo božemeoprosti, rumenilo koje dominira na skupštinskim portretima.
NNN NNN 02:56 06.11.2010

Re: Help for Halo

Halo bebi je potrebno 25.000 evra
Da se ne lažemo,
ipak te pare mogu lepo da se investiraju u 25 platana
skener92 skener92 03:22 06.11.2010

Re: Help for Halo

verovatno sebe vide ovako!
rade.radumilo rade.radumilo 20:57 05.11.2010

U nedelju punimo 6M...

Imali smo sreću da je Katarinina tetka patronažna sestra za novorođenčad (između ostalog je povremeno dežurala pored tog istog telefona u Kragujevcu), od početka ove godine u penziji.
Pored toga što je bila tu prvih dvadesetak dana, konstantno je "on line" kada zatreba.

A što se tiče vlastodržaca u ovoj šljiva-republici:

[url=http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=11&dd=05&nav_id=470167][/url]
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:03 05.11.2010

Re: U nedelju punimo 6M...

Blago vama, mi nikog nismo imali on line, a i geografski smo bili potpuno odrezani...izgibo'mo...Upravo zbog toga i shvatam kako je strašno važno imati nekoga kog možeš da pozoveš u bilo koje doba i da ga priupitaš za rešenje najnovijeg rebusa vezanog za dete.

Edit:

Katarina, sve najbolje i srećan ti 1/2 rođendan!

rade.radumilo rade.radumilo 21:15 06.11.2010

Re: U nedelju punimo 6M...

Jelica Greganović
Blago vama, mi nikog nismo imali on line, a i
Katarina, sve najbolje i srećan ti 1/2 rođendan!



Ja i moje vrljavo pisanje... Katarina je moja supruga, a Milica sutra puni 6M
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:52 07.11.2010

Re: U nedelju punimo 6M...

Ups, onda Milici srećno pola rođendana
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:04 05.11.2010

Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija

Bela kuga tj. pad nataliteta je jedan od dugoročno najozbiljnijih problema naše zemlje. Zato treba podržati ovu akciju. Indirektno, time će se pomoći rešenju problema o kome Saša piše ovde, kao i mnogih drugih problema.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:05 05.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija

Shodno čemu bi i penzioneri mogli da dignu glas za opstanak Halo bebe.

jednatanja jednatanja 21:20 05.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni pen

seceranac seceranac 00:55 06.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija


Dragan Pleskonjic
Bela kuga tj. pad nataliteta je jedan od dugoročno najozbiljnijih problema naše zemlje. Zato treba podržati ovu akciju. Indirektno, time će se pomoći rešenju problema o kome Saša piše ovde, kao i mnogih drugih problema.



dok se ova zmanjuje stopom od 50000 stanovnika godisnje nasa vlda podstice radjanje tako sto uzima trudnicama pare, naplacuje porez na hranu za bebe, stracuje i smanjuje porodiljsko i gradi "jeftine" stanove od 1250 evra po kvadratu po beogradu koji nikome nece trebati ni za 10 godina jer nece imati ko da zivi u njima. Jedan taj "jeftini" mafijaski kvadrat mesecno je dovoljan da se sacuva HaloBeba a jos po jedan kvadrat na svaku novu bebu je dovoljan da izbegnemo izumiranje u skorijoj buducnost

Srbija 2050. - zemlja sa 2 miliona praznih nekretnina koje preostalih 5 miliona jos uvek otplacuju.
miloradkakmar miloradkakmar 00:57 06.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija

Jelica Greganović
Shodno čemu bi i penzioneri mogli da dignu glas za opstanak Halo bebe.


Ja sam mlad penzioner , pa nemam nekog uticaja, ali znam neke penzionere koji ga imaju medju penzionerima i u Udruženju penzionera. Upoznaću ih sa ovim.
Lično sam za opstanak i dalji rad servisa Halo beba, korisnog za roditelje i bebe.Korisnog za društvo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:28 06.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija

Ja sam mlad penzioner , pa nemam nekog uticaja, ali znam neke penzionere koji ga imaju medju penzionerima i u Udruženju penzionera. Upoznaću ih sa ovim.

Ti si takoreći beba-penzioner, taman...Hvala ti unapred
macicd macicd 13:25 06.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija

seceranac

Srbija 2050. - zemlja sa 2 miliona praznih nekretnina koje preostalih 5 miliona jos uvek otplacuju.


Ova prognoza zrači optimizmom.
Teško da će 2050. da nas bude 5 miliona. Ako ovako nastave.

seceranac seceranac 00:17 07.11.2010

Re: Ako ne radi HaloBeba, neće biti ni penzija

macicd
seceranac

Srbija 2050. - zemlja sa 2 miliona praznih nekretnina koje preostalih 5 miliona jos uvek otplacuju.


Ova prognoza zrači optimizmom.
Teško da će 2050. da nas bude 5 miliona. Ako ovako nastave.




pa ovo je bazirano na pretpostavci da nam se stopa izumiranja nece menjati, Bice super i ako nas bude 4 miliona, narocito posle uvodjenja ovog brutal-kapitalistickog rada i reformi penzionog i zdrastvenog sistema
jednatanja jednatanja 21:19 05.11.2010

Samo

da uputim komentar podrške Biljani, Jelici i Halo Baby servisu. Kad se setim kako sam naivno mislila "samo da preživim porođaj, sve će biti lakše"...a tek onda kad je počelo...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:23 05.11.2010

Re: Samo

Nisi ti naivna Tanja, to Mama Priroda tako organizuje...obaška što i porođaj zaboraviš, evo nama troje na tu temu...al' da znaš, ono što govore babe-boginje, to je sve tačno..."mala deca, mali problemi, velika deca...".
Eee, kako bih se ja sad rado trampila za vreme kad su se mladunci igrali kockama...
ivana23 ivana23 21:26 05.11.2010

Re: Samo

Jelica Greganović
Eee, kako bih se ja sad rado trampila za vreme kad su se mladunci igrali kockama...


Jelica Greganović Jelica Greganović 21:40 05.11.2010

Re: Samo

Slatka i tebi uzeli ključ od auta?
jednatanja jednatanja 21:56 05.11.2010

Re: Samo

pre neki dan igrala se s moja dva sinčića dva-tri sata, bojili, pravili ježeve i lavove od lišća, slagalice, Lego kockice, čitala im Petra Pana po ne znam koji put, harmonija, smeh, ljubav...otidem do WC-a, da prostite, na dva minuta, ono haos, počupali se, vriska, cika tako da je i pospana mačka izšetala iz sobe...i sad mi kažete da očekujem još gore?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:00 05.11.2010

Re: Samo

i sad mi kažete da očekujem još gore?

Ma, jok...to otprilike izgleda ovako...kroz da trepneš ti izađeš iz WC-a, a ono nema ni njih, ni ježeva, ni lišća...ni ključeva od auta...lovi, traži, ispituj...stižu za sat vremena...a tu nastupa relativnost vremena...
jednatanja jednatanja 22:02 05.11.2010

Re: Samo

Ma, jok...to otprilike izgleda ovako...kroz da trepneš ti izađeš iz WC-a, a ono nema ni njih, ni ježeva, ni lišća...ni ključeva od auta...lovi, traži, ispituj...stižu za sat vremena...a tu nastupa relativnost vremena...


Innana Innana 02:13 06.11.2010

Re: Samo

jednatanja
pre neki dan igrala se s moja dva sinčića dva-tri sata, bojili, pravili ježeve i lavove od lišća, slagalice, Lego kockice, čitala im Petra Pana po ne znam koji put, harmonija, smeh, ljubav...otidem do WC-a, da prostite, na dva minuta, ono haos, počupali se, vriska, cika tako da je i pospana mačka izšetala iz sobe...i sad mi kažete da očekujem još gore?


Jao što mi je ovo poznato a vriska i dranje obično kreću i ako krenem da telefoniram a kad je šef na telefonu onda ide Marfijev paket plus-vriska i dreka na kvadrat LOL


Jelice, preporuka i podrška za blog i bilo kakvu akciju, taj servis je godinama mnogim roditeljima pomagao na veoma srdačan, strpljiv i profesionalan način...Bem ti državu
NNN NNN 02:52 06.11.2010

Re: Samo

vriska i dranje
Kumovi imaju obrnutu logiku:

sve je ok - dok je vriska i dranje,
kad zaćute - napravili su sra... (ri mu je se )
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:16 06.11.2010

Re: Samo

Hvala Innana, a ono što bi država morala da razume je da borba protiv bele kuge nije puka proizvodnja dece, decu treba i gajiti i odgajiti, a to je najteži deo posla. I ako je državi zaista stalo do toga da ima više dece, onda bi morala da ima razumevanje i da pomaže svima onima koji posredno ili neposredno pomažu roditeljima i deci.
Btw. ja prosto obožavam tandrkanje o beloj kugi, kako strašno, kako nema dece, kako kuku nama, kako ajd da se prave deca, a sutra kreneš u robnu kuću sa malim detetom ili trudna i utvrdiš da je dečije odeljenje na poslednjem spratu bez lifta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:29 06.11.2010

Re: Samo

Jelica Greganović
Hvala Innana, a ono što bi država morala da razume je da borba protiv bele kuge nije puka proizvodnja dece, decu treba i gajiti i odgajiti, a to je najteži deo posla. I ako je državi zaista stalo do toga da ima više dece, onda bi morala da ima razumevanje i da pomaže svima onima koji posredno ili neposredno pomažu roditeljima i deci.
Btw. ja prosto obožavam tandrkanje o beloj kugi, kako strašno, kako nema dece, kako kuku nama, kako ajd da se prave deca, a sutra kreneš u robnu kuću sa malim detetom ili trudna i utvrdiš da je dečije odeljenje na poslednjem spratu bez lifta.


Kuga uveliko hara po Srbiji. Ovako izgledaju tipična sela u istočnoj Srbiji. Kuće su uglavnom napuštene, a ako nisu, u njima žive veoma stari i usamljeni ljudi. Decu gotovo nikad ne možeš da vidiš, čak ni za vreme raspusta. Ima puno ovakvih ukletih sela.
















mara92 mara92 17:42 06.11.2010

Re: Samo

srdjan.pajic
Kuga uveliko hara po Srbiji. Ovako izgledaju tipična sela u istočnoj Srbiji. Kuće su uglavnom napuštene, a ako nisu, u njima žive veoma stari i usamljeni ljudi. Decu gotovo nikad ne možeš da vidš, čak ni za vreme raspusta. Ima puno ovakvih ukletih sela.


туга
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:08 06.11.2010

Re: Samo

mara92
srdjan.pajic
Kuga uveliko hara po Srbiji. Ovako izgledaju tipična sela u istočnoj Srbiji. Kuće su uglavnom napuštene, a ako nisu, u njima žive veoma stari i usamljeni ljudi. Decu gotovo nikad ne možeš da vidš, čak ni za vreme raspusta. Ima puno ovakvih ukletih sela.


туга


Jedne godine smo pećinarili u blizini sela Vlasi i spavali smo u školi. Mala digresija, vrlo često spavamo u školama, jer su SVE u kojima smo bili, od Miroča pa dole do Dimitrovgrada napuštene. Prosto, nema više dece da u njih idu. Ali imaju krov, koji uglavnom ne propušta i ponekad - peć na drva. Tu su još uvek dnevnici. Poslednja generacija je imala, recimo 3 učenika, ukupno, u svim razredima (1-4). Na tablama stoje poslednje rečenice napisane rukom učitelja, nekad čak i lista obroka za radnu nedelju. U stvari, evo, iskopao sam sliku, ovo je baš negde na Miroču, mislim:



Znači, jezivo, dodje ti da se rasplačeš kad vidiš. Elem, te jedne godine, u kući u čijem dvorištu je seoska škola, a koja je izgledala baš kao ove kuće na slikama, je na samrti bila neka starica. Pored nje je tu živeo samo njen sin, isto starac od preko 60 godina. Čovek nam se izjadao, sam tu živi, sa majkom, deca su u gradu, ali ne dolaze. On jedva ima šta da jede. Majka je prestala da uzima hranu. Brine se, ako mu ona umre, ne može da je odnese u bolnicu, i posle sahrani. I hoće da nas pita da pomognemo, ako možemo, jer smo bili tu sa kolima. Ali vidiš da mu je u stvari važnije da ima nekom da ispriča tu muku. I mi tako stojimo, niti da idemo da pećinarimo, da ga ostavimo samog, nego čekamo sa njim, da žena umre. Sumorno je tako, bez dece.

NNN NNN 20:34 06.11.2010

Re: Samo

Postapokaliptično
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:54 07.11.2010

Re: Samo

Ova poslednja fotografija, sa umrlicama, je narečitija. Prosto, nemaš šta da dodaš. Sve je rečeno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:59 07.11.2010

Re: Samo


Znači, jezivo, dodje ti da se rasplačeš kad vidiš. Elem, te jedne godine, u kući u čijem dvorištu je seoska škola, a koja je izgledala baš kao ove kuće na slikama, je na samrti bila neka starica. Pored nje je tu živeo samo njen sin, isto starac od preko 60 godina. Čovek nam se izjadao, sam tu živi, sa majkom, deca su u gradu, ali ne dolaze. On jedva ima šta da jede. Majka je prestala da uzima hranu. Brine se, ako mu ona umre, ne može da je odnese u bolnicu, i posle sahrani. I hoće da nas pita da pomognemo, ako možemo, jer smo bili tu sa kolima. Ali vidiš da mu je u stvari važnije da ima nekom da ispriča tu muku. I mi tako stojimo, niti da idemo da pećinarimo, da ga ostavimo samog, nego čekamo sa njim, da žena umre. Sumorno je tako, bez dece.

Zato sam ja i dizala dževu oko Badnjevca i vode...školu imaju i decu u školi i obdanište čak, jeste ih malo, ali i to je čudo za selo, a vode nisu imali. Niti su je imali, niti je iko mislio da je to vredno trzanja...a u susednom Gracu škole odavno više nema, propada seoska zgrada u kojoj je nekada bila škola i pošta i prodavnica...nema dece, ono što ih ima ide u badnjevačku školu...tek kad dece nema shvatiš koliko su dragocena.
Biljana 77 Biljana 77 21:48 05.11.2010

Ko ne zna

koliko Halo beba znači roditeljima neka pogleda komentare na likovanu vest na Blicu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 05.11.2010

Re: Ko ne zna

A pogledajte i njihov sajt

http://www.halobeba.rs/]

Sa legendarnom rubrikom "Prve godine života traju večno" , a u toj večnosti je pomoć itekako dobrodošla.
iris.davidovich iris.davidovich 16:41 06.11.2010

Re: Ko ne zna

Biljana 77
koliko Halo beba znači roditeljima neka pogleda komentare na likovanu vest na Blicu.

sad cu da ti kazem odma koliko znaci (meni, koja ne zivim tamo, zamisli koliko tek onima koji zive) - kad sam prvi put dovela dete u srbiju, posle nedelju dana sam zvala halo bebu (rekla mi rodjaka), dodjes na 3 nedelje, i potrefi se da ti treba!
dolybell92 dolybell92 01:56 06.11.2010

Da, da, da




nisam ni znala za taj broj ali
svakako MORA da opstane !
Pridružujem se svakoj ideji koja će pomoći
da se HALO BEBI ne ugasi ...

Nune Popović Nune Popović 10:56 06.11.2010

Puna podrška za Halo bebu

Zatvaraju Halo bebu, jer ako nema budućih naraštaja
onda nema ni razloga da drugovi-nadležni-u-Beogradu strahuju
da će imati ko da ih, "bogom dane" i nesposobne do besvesti,
smeni i zameni.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:57 06.11.2010

Re: Puna podrška za Halo bebu

Ma, Nunči, neko će morati da nas sve đuture izdržava i radi za nas...te bebe će porasti, pa ćemo ih moliti da nam daju penzije.
Nune Popović Nune Popović 16:04 06.11.2010

Re: Puna podrška za Halo bebu

Jeste, ali čini se da će beba biti sve manje, ako drugovi ovako nastave da se "bore" protiv bele kuge.
Voja Radovanović Voja Radovanović 11:15 06.11.2010

blog

Čitao sam juče o ovome u novinama, i mislim stvarno strašno, kad čovek samo pomisli na šta se sve troše pare a nema za ovakav jedan centar...dok me je jutrošnja vest dotukla, da se jedna trudnica porodila na parkingu jer nisu hteli da je prime u bolnicu na najbliža vrata na koja je htela da udje...Stvarno da se čovek zapita gde to živimo...
Pozz Jelice...
Biljana 77 Biljana 77 11:23 06.11.2010

Re: blog

da se jedna trudnica porodila na parkingu jer nisu hteli da je prime u bolnicu na najbliža vrata na koja je htela da udje.

Najstrašnije je što me to uopšte nije iznenadilo posle "druženja" sa zdravstvenim sisitemom Srbije u ulozi trudnice, porodilje i roditelja. Jedina svetla tačka u tom sistemu jeste Halo beba.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:53 06.11.2010

Re: blog

da se jedna trudnica porodila na parkingu jer nisu hteli da je prime u bolnicu na najbliža vrata na koja je htela da udje...

A i ona, stvarno...umesto da poštuje red kretanja, ona tu ometa porađanjem, na šta to liči...stvarno se čovek neki put pita gde im je pamet...naročito kad se uzme u obzir bela kuga
mara92 mara92 14:56 06.11.2010

Ја нисам мама,

али се надам да ћу да будем једног дана, а за Хало беба сервис знам - НЕПРОЦЕЊИВО!
Ја сам, да се похвалим, професионална тетка/дадиља: играм се са Брац луткама и Барбикама, правим костиме за наступе у вртићу и иначе спремам кореографије за наступе госпођице; онда се прешалтујем и пропитујем историју, енглески, немачки...донесем најновију игрицу УЕФА 2011 за Сони Плеј Стејшн, објашњавам "основе Фејсбука"; идем на фудбалске наступе господина Љубимца тхе Сестрића ...

Иначе, деде и бабе су Паника Корпорејшн Анлимитид! То најмањи кашаљ или кијање значи не дао Бог, бронхитис, упала плућа и резултат "што деца иду разголићена", јер ко је видео да се у топлом септембру иде напоље без два дукса!!!

ПОДРШКА ЗА ХАЛО БЕБУ

пс. молим блогере да поставе неки жиро-рачун или ако буде био број да зовем и приложим нешто
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:55 06.11.2010

Re: Ја нисам мама,

молим блогере да поставе неки жиро-рачун или ако буде био број да зовем и приложим нешто

Ja se iskreno nadam da će nam se javiti i neko iz Halo bebe i dati nam neki kontakt za pomoć.
Biljana 77 Biljana 77 17:03 06.11.2010

Re: Ја нисам мама,

деде и бабе су Паника Корпорејшн Анлимитид! То најмањи кашаљ или кијање значи не дао Бог, бронхитис, упала плућа и резултат "што деца иду разголићена", јер ко је видео да се у топлом септембру иде напоље без два дукса!!!

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:12 06.11.2010

Re: Ја нисам мама,

Jelica Greganović
молим блогере да поставе неки жиро-рачун или ако буде био број да зовем и приложим нешто

Ja se iskreno nadam da će nam se javiti i neko iz Halo bebe i dati nam neki kontakt za pomoć.


Sve sam linkove pootvarao da vidim ima li negde žiro račun za te bebeće poslove, ali ne mogu da nadjem.
Biljana 77 Biljana 77 17:27 06.11.2010

Institucionalno rešenje.. ako može

Sve sam linkove pootvarao da vidim ima li negde žiro račun za te bebeće poslove, ali ne mogu da nadjem.


Ovo je za sada samo naš (moj, Jelicin...) pokušaj da se skrene pažnja na problem, da možda mediji malo više pritisnu odgovorne i da se servis regularno finansira kao i dosad, a da ne zavisi od naše dobre volje, situacije i zaboravnosti.

U suštini apelujem:

prvo na B92 da ovo ode u medije koji se gledaju, a koji su mnogo uticajniji od onih koji se čitaju;

onda na naše kolege blogere gordanac i Nebojšu Krstića, kao ljude u vlasti da iskoriste svoj uticaj da ukažu na važnost postojanja ovog servisa;

onda i na NVO, a posebno na Majku hrabrost da izvrše pritisak sa svoje strane.

Pa ako ništa ne urodi plodom, onda da organizujemo neku akciju sa žiro-računom ili sms-om, ali to nije rešenje na duge staze. Ljudi i pored najbolje volje zaboravljaju. Ja prva. Davno sam obećala sebi da ću svakog meseca da pošaljem sms za Svratište kad je Srećici mesecdan. Ne znam ni sama koliko puta sam zaboravila.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:34 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

Biljana
Ljudi i pored najbolje volje zaboravljaju. Ja prva. Davno sam obećala sebi da ću svakog meseca da pošaljem sms za Svratište kad je Srećici mesecdan. Ne znam ni sama koliko puta sam zaboravila.


I ja isto. Ali svejedno, hoću da pomognem, sad kad mogu. A u državu i kolege blogere koji je "zastupaju" baš nešto više i ne verujem.
Biljana 77 Biljana 77 17:53 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

I ja isto. Ali svejedno, hoću da pomognem, sad kad mogu.

Ja očekujem da nam se javi neko iz Majke hrabrost jer znam da imaju/su imali kontakte sa Halo bebom pa da iz prve ruke dobijemo informacije kako se može pomoći. Razmišljala sam i da ih zovem, ali ti telefoni su rezervisani za važnije razgovore.
yugaya yugaya 18:12 06.11.2010

Re: malo rešenje

Ako imate bebu u kuci osvrnite se i nadjite par brendova bebi hrane, lekova, opreme ili odece koje najvise koristite.

Svi veliki proizvodjaci i distributeri imaju sajtove sa imejl kontaktom - otkucajte nekoliko recenica o tome kako bi kao zahvalna musterija voleli da vidite i njihov logo medju donatorima Halo bebe.



GI Majka Hrabrost GI Majka Hrabrost 19:55 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

Ja očekujem da nam se javi neko iz Majke hrabrost jer znam da imaju/su imali kontakte sa Halo bebom pa da iz prve ruke dobijemo informacije kako se može pomoći.

Evo upravo mi je javljeno da nas zovu sa bloga kod Jelice i odmah sam dosla da podelim informacije. Zao mi je sto cesce ne gostujem ni na blogu GI Majka Hrabrost, ali trenutno je to neizvodljivo i nadam se razumevanju.

Da, u kontaktu smo sa sestrama na portalu Halo beba i situacija je sledeca: oni stvari sa svoje strane guraju, koliko mi je poznato neki dogovori sa nadleznima su vec postignuti, ali daleko od toga da su u zavidnoj situaciji. Poenta je sledeca: ako samo oni koji rade na Halo beba servisu insistiraju na radu servisa i objasnjavaju zasto je bitan i koristan to nema mnogo smisla, niti je odrzivo. Koliko sam ja shvatila, neko drugi je "bacio oko" na servis Halo beba, hteli su da ljude koji tu vec rade (i koji su ga izgradili i vise rade iz entuzijazma i vere nego za pare) uklone i dovedu druge (vec se pregovaralo sa osobljem odredjenih domova zdravlja u Beogradu), a da se onda to pretvori u nesto drugo i iskoristi za nesto drugo.

Ono sto bi bila najdragocenija pomoc Halo beba servisu je kada bi svako ko smatra da je taj servis vazan uputio pisma i mejlove (sa protestom i obrazlozenjem zasto je Halo beba vazna) na adrese Ministarstva zdravlja i Gradskog sekretarijata za zdravlje (POSEBNO Gradskog sekretarijata za zdravlje!!!!!! Jer ovde je "kvaka" i njima ih bombadovati u narednih 10ak dana, cime bi se izvrsio pritisak i prelomila cela stvar u korist Halo bebe. Sto se GI Majka Hrabrost tice mi smo svoju podrsku vac ponudili Halo beba portalu, a u cetvrtak imamo i sastanak sa ljudima koji bi mogli da pomognu celoj stvari, pa cemo videti sta ce iz toga proizaci.

Veliki pozdrav svim blogerima i blogerkama! Zorka.
anastasija.p anastasija.p 20:09 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=2042

Sekretarijat za zdravstvo

Masarikova 5/VIII

Prof. dr Zoran Blagojević, sekretar, 3061-619, 3061-618, faks 3061-345
Mr sci. med. dr Aleksandar Stefoski, zamenik, 3061-619, 3061-618

Nadam se da je ovo prava adresa :)
ivana23 ivana23 20:19 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

Da li je moguce da nijedan gradski organ nema mejl adresu?!?

Gradski organi
zilikaka zilikaka 23:04 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

Da li je moguce da nijedan gradski organ nema mejl adresu?!?

Ni ja do sada nisam uspela da pronađem mail za sekretarijat za zdravstvo, ali postoji od Vesne Ivić, načelnice uprave (tu spada i zdravstvo). Mislim da mu ona dođe iznad njih.
Možda nije loše da se narednih dana njoj obraćamo
Varijante tel. poziva i pisanja teško da će ići masovno, nego treba naći odgovarajuću mail adresu
Ja ću sutra da pišem Vesni
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:18 06.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

ivana23
Da li je moguce da nijedan gradski organ nema mejl adresu?!?

Gradski organi


A siroti se Vučko onoliko polomi oko eUprave. eJebiga.

mara92 mara92 01:04 07.11.2010

Чекај, чекај ово ми запело за око:

neko drugi je "bacio oko" na servis Halo beba, hteli su da ljude koji tu vec rade (i koji su ga izgradili i vise rade iz entuzijazma i vere nego za pare) uklone i dovedu druge (vec se pregovaralo sa osobljem odredjenih domova zdravlja u Beogradu), a da se onda to pretvori u nesto drugo i iskoristi za nesto drugo


Сад је барем јасно...
GI Majka Hrabrost GI Majka Hrabrost 10:08 07.11.2010

Re: Чекај, чекај ово ми запело за око:

Сад је барем јасно...

Tacno, mara92! Prava stvar ti je zapala za oko. O tome se radi, a pare su izgovor.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:09 07.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

Zorka, hvala ti što si se javila! Još više hvala za korisne informacije. Imam razloga da verujem da će i "Roditelj&dete" pomoći i u narednom broju dati podršku Halo Bebi.
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 00:01 08.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

U suštini apelujem:

prvo na B92 da ovo ode u medije koji se gledaju


A mozda, SAMO MOZDA, i moze da se uradi nesto sa B92, ili eventualno sa Beogradskom hronikom.
Nadam se, da kad budem imala informaciju, da ce blog i dalje biti otvoren
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:53 08.11.2010

Re: Institucionalno rešenje.. ako može

Nadam se i ja, blog je otvoren 7 dana, ako treba kačićemo ga opet.
draft.dodger draft.dodger 15:43 06.11.2010

...

Halo, govnari!
Rodite pare za Halo bebu!
macicd macicd 16:17 06.11.2010

Nisam

ni znala da postoji HALO BEBA, pročitam juče kod Biljane 77, a danas kod tebe.
Oduševljenje što postoji 24-časovna pomoć roditeljima ugušila je gorčina.
Nema para? Za bebe?
Neverovatno koliko ih ima za sve ostalo što nam nije potrebno.
Preporuka za blog i za akciju.

srdjan.pajic
17:12 06.11.2010
Re: Ја нисам мама,
Jelica Greganović
молим блогере да поставе неки жиро-рачун или ако буде био број да зовем и приложим нешто

Ja se iskreno nadam da će nam se javiti i neko iz Halo bebe i dati nam neki kontakt za pomoć.


Sve sam linkove pootvarao da vidim ima li negde žiro račun za te bebeće poslove, ali ne mogu da nadjem.

Gledala i ja. Ništa.
mariopan mariopan 17:19 06.11.2010

Re: Nisam

Pratim temu i čekam neko konkretno rešenje za pomoć, neki broj telefona za klik ili računa za uplatu?

Naravno da nam treba takav servis, nema govora o ukidanju, sram ih bilo da za to nemaju pare.

dirtyharry dirtyharry 20:50 07.11.2010

Bez teksta sam

a i morao sam da preskočim blog na neki dan da ne psujem. Mnogo me nervira taj neko ko je ovo uradio.
Kad pomislim sam šta sve ovde u dijaspori ima na tu temu a kod nas se i one najelementranije stvari dave i guše, pripadne mi muka.
Ne mogu da verujem koje je to licemerje i koliko obični ljudi ispaštaju zbog nekih koji ne umeju vola u dupe da ubodu. Na jednoj strani svi kake kako treba da se ožive sela, kako treba da se poveća natalitet, kako bela kuga uzima maha a nekoliko članaka u novimana govore baš da se radi sve suprotno.
Koliko je bilo reči o tome kako se žene ucenjuju otkazima ako ostanu u drugom stanju. Žene nikakve olakšice nemaju a ni bračni parovi. Maltene ćemo da postanemo kao Kina gde će samo bogati imati decu i oni koji će moći da plate da bi imali drugo dete. Kreteni...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:55 07.11.2010

Re: Bez teksta sam

Da...kad treba preći sa deklarativne borbe protiv bele kuge, one verbalne, na onu svakodnevnu, u okviru koje je i pokazivanje i dokazivanje roditeljima i deci da su cenjen i vredan deo društva, da...kad...e, tu počne da škripi.
deandrej deandrej 20:10 08.11.2010

Za halo bebu

sam uvek.Nadam se da ce nastaviti sa radom.
Ja sam imala prvi kontakt i pomoc od njih jos pre 8 godina a tada sam zivela u susednoj nam republici.Slucajno sam nasla broj telefona u nekom casopisu i od kada sam prvi put nazvala uvek su mi bili od pomoci.
Sa drugim detetom sam vec zivela u Bg ali radi nemanja drzavljanstva isla sam na porodjaj u rodnu republiku.Po povratku u Bg i pri prvom pozivu halo bebi bila sam upitana da li me je obisla patronazna sestra.Na moj odgovor da nemam drzavljanstvo rekli su mi da to nije vazno i vec sutra poslali patronaznu da nas obidje.
Moji su sad porasli ali definitivno mi je sluzba halo beba bila od velike pomoci vise puta u prvoj godini zivota moje dece.
Moja puna podrska da Halo beba nastavi sa radom.
elderlywoman elderlywoman 14:14 09.11.2010

...

Dragi moji,

ja pisala PR sluzbi GZZJZ. Javila mi se mnogo fina gospodja Mirjana Bojovic Klasnja, koja se zahvaljuje na inicijativi. Rekoh joj da bi se mozda mogli oglasiti ovde na blogu....

pozdrav svima
Biljana 77 Biljana 77 14:21 09.11.2010

Re: ...

ja pisala PR sluzbi GZZJZ. Javila mi se mnogo fina gospodja Mirjana Bojovic Klasnja, koja se zahvaljuje na inicijativi.

Hvala!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana