Društvo

Pogledaj semafor svoj andjele

dali76 RSS / 07.11.2010. u 01:16

Zurite na vazan sastanak. Pred vama je raskrsce ciji semafor svetli zutom i samo je pitanje sekundi kad ce se upaliti to crveno koje preti da vam ukrade neizmjerno dragoceno vreme. Najbitnija stvar je sto se raskrsce cini prilicno “cistim” sto ukljucuje da na vidiku nema saobracajne policije, pa samim tim smanjuje rizik da budete uhvaceni.

Da li biste prosli kroz to isto crveno ako znate da su na vasem raskrscu instalirane kamere koje ce sasvim vjerodostojno uslikati vase tablice i vreme kad ste projurili kroz crveno? 

Iako nisam vozac, prilicno sam siguran da se ponasanje  mnogih vozaca drasticno mjenja u zavisnosti da li na nekom raskrscu postoji vidljiv znak da je isto opremljeno vec pomenutim kamerama.

“Da su svi ljudi andjeli ne bi nama zakon ni trebao”, rekao je jos davno James Madison.

Da znamo da nema policije niti kamera, mnogi od nas ne bi imali dovoljno razloga postovati bilo koji zakon.

Houston se prije cetiri godine pridruzio rastucem broju americkih gradova koji su odlucili na svoja  najprometnija raskrsca postaviti kamere. 

Finansijska dobit iznosi 44 miliona u poslednje cetiri godine, otkad kamere fotografisu nestrpljive ili nepazljive sofere.

Ukoliko vas je kamera uslikala, na kucnu adresu vam stigne racun od 72 dolara. Naravno, sve skupa sa prilicno vjerodostojnim slikama kao dokazima vaseg prekrsaja. Kazna se placa bez prava da se pojavite na sudu ili trazite zastitu advokata.

 Nema tu posla za sudije za prekrsaje, jos manje za advokate ili za policiju.

 Razlozi protiv kamera na raskrscima se krecu od onih banalnih ( “Zar ja, kad zurim u crkvu da ostavim donaciju, jos moram da platim nekoj privatnoj kompaniji jer su me uslikali na nekom raskrscu kako prolazim crveno?!”), do onih ozbiljnijih (“Ako vlada moze da me kaznjava zbog necega, onda valjda ja imam pravo da se branim na sudu?”) pa sve do onih razloga koji imaju prizvuk teorije zavjere (“Ova zemlja sve vise lici na Orvelovu knjigu “1984”-pazite, Big Brother vas posmatra!”).

Sto se istrazivanja tice, ona se krecu od tvrdnji da kamere drasticno smanjuju broj nesreca, da iste nemaju ama bas nikakv uticaj, pa sve do onih tvrdnji da kamere ustvari povecavaju broj prometnih udesa.

Izgleda da rezultati istrazivanja ipak ponajvise ovise o onima koji ista istrazivanja finansiraju.

Bilo kako bilo, protivnici kamera, iako suprotstavljeni finansijski mocnijim privatnim kompanijama koje su potpisale ugovor sa gradskom vladom oko postavljanja kamera, su uspijeli problem staviti pred glasace.

53% glasaca je kamerama reklo ne, dok je njih 47%  podrzalo postojanje kamera.

 Demokratija u Teksasu je, kako neki ovih dana vole da kazu, uspjela da pobjedi velikog brata, tj. interes  bankarskog giganta “Goldman and Sachs“ koji je vlasnik American Traffic Solution, kompanije koja je ustvari postavila kamere.

Ljudi k’o ljudi, od Teksasa do Srbije, vole da osjete ukus pobjede, pogotovo nad mocnijim od sebe.

Ipak, pitam se nije li ovo jedna od onih Pirovih pobjeda gdje ce mocni izgubiti dobit, vlada povjerenje, a  ogromna vecina ce se na cestama suociti sa opasnoscu od nestrpljivih i nepazljivih vozaca kojima ce  cinjenica da nema niti policije niti  kamera, biti dovoljna da projure jer je njihovo vreme najbitnije.

Ili je ipak u svjetlu predizborne retoricko- populisticke kampanje u SAD gdje se toliko pricalo o djeci bozijoj, o najvecoj naciji na svijetu, neko povjerovao da smo uistinu svi andjeli, pa nam kamere, a sutra moze bit, i policija- potrebni nisu.

 

 



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 01:29 07.11.2010

Ekspedi... cija ! :)

Kazna se placa bez prava da se pojavite na sudu ili trazite zastitu advokata.

Wauh !!
A nema ono - izuzeće sudije, procesi do u beskraj, čarobne fijoke u kojima leškare predmeti, sudske birokrate koje se goje od džabe ručkova i debelih koverata, svet koji obigrava oko njih i zavidi im..?


Sto se istrazivanja tice, ona se krecu od tvrdnji da kamere drasticno smanjuju broj nesreca, da iste nemaju ama bas nikakv uticaj, pa sve do onih tvrdnji da kamere ustvari povecavaju broj prometnih udesa.

Eh, narod, biodiverzitet ..
dali76 dali76 05:28 07.11.2010

Re: Ekspedi... cija ! :)

Ja vjerujem da se ugled pravosudja gradi godinama ako ne decenijama. Ameri su svoj poceli graditi davne 1804 )za vreme , ako se ne varam, prvog srpskog ustanka .
Naravno sudije mogu sami da okrnje kredibilitet vrhovnog suda kao onomad 2000kad je vrhovni americki sud se podjelio po cistoj stranackoj liniji kad je odlucio da George W Bush postane predsednik.
Sa druge strane efikasnost suda jeste duzna prilicnom pragmatizmu.
Naime preko 93% sporova se rijesi predsudskim dogovorima izmedju tuzilastva I optuzenog. Dakle ogromrna vecina sporova nikad I ne dospije do suda.
Za Srbiju je od presudne vaznosti drzava I javnost pruzi bezrezervnu podrsku sudovima.
Bez beskompromisnog postovanja zakona Srbija nece niti milimetra napred.
Zato je svako populisticko flertovanje sa huliganima ili napad na turbo folk zvezde koje promovisu toleranciju , po mom misljenju, veliki korak unazad.
Kad jedna sudkinja kao sto je Nada Mesarovic zapreti da je ne optuzuju jer svasta bi ona mogla da kaze to je kraj svakog kredibiliteta suda.
zoja444 zoja444 01:38 07.11.2010

pragmatizam

dobar vozac ne prolazi kroz crveno.
svoga zivota radi.
prosta filosofija.
dali76 dali76 05:45 07.11.2010

Re: pragmatizam

slazem se ja sa tobom moj blogokolega , no koliko ima vozaca koji prate tvoju filosofiju?
gaston92 gaston92 07:13 07.11.2010

Re: pragmatizam

lazem se ja sa tobom moj blogokolega , no koliko ima vozaca koji prate tvoju filosofiju?


Ispravka: Koliko ima dobrih vozaca?
dali76 dali76 07:31 07.11.2010

Re: pragmatizam

neki dan pricam sa kolegom koji je odrastao ovdje u Houstonu.
Razumijem ja , kaze on sto ljudi ne umiju da vozede kad padne snijeg, mislim to se desava svake decenije jednom, prosjecno. Medjutim nije mi jasno, nastavlja kolega , kako ljudi ne umiju da voze kad su ceste mokre.
te se ubacuje drugi kolega dobacujuci da houstonci ne umiju da voze svakako bez obzira na vremenske uslove :).
mozda je caka sto polaganje vozackog traje deset minuta po seoskom putu sa dve trake, sto kosta 20 dolara, sto ti ne treba autoskola, pa ti posle tako izadjes na autoput sa 12 linija.
Nesto si razmisljam i ja bi mogao poloziti takav vozacki da im ne kazem da ne vidim dobro :)
zoja444 zoja444 13:30 07.11.2010

Re: pragmatizam

blogokoleginica. pise u profilu. ali da ne sitnicarim.

ja nikada, ali apsolutno nikada, ne prolazim kroz crveno. to mi je princip.

jedan mali flash back, desilo se za vreme "ne znam ni ja koga" ( nije ni bitno).
da skratim pricu... iskreno, mrzi me da detaljisem.
vozila sam dosta kasno, mozda 3, 4 nocu. nigde nikoga nije bilo, ni pesaka ni automobila. odjednom se iza mene stvorila "marica" koja me je zaustavila.
prosli ste kroz crveno - nisam, jeste - nisam, platite kaznu - necu, platite kaznu - necu jer nisam, sta necete, kako necete - napisite mi kaznu...
odmah sam otisla u stanicu policije, ispricala dezurnom, on me je uputio da se ujutru javim nacelniku, sto sam i ucinila. prvi i poslednji njegov komentar je bio: ne moze on, koji vozi zatvorenike, da ikoga kaznjava. sve je u redu, dovidjenja - dovidjenja.

apel pesacima: i vi postujte signalizaciju.
2x mi se desilo da mi otkazu kocnice u toku voznje a jednom se zapalila i instalacija. tada se samo, logicno, o sopstvenoj glavi brine.
dali76 dali76 17:27 07.11.2010

Re: pragmatizam

izvinjavam se na nepaznji blogokolegenice :)
nego kad odu kocnice onda tesko da paznja moze da spasi i pesake.
problem je u tome sto se ,kako ti kazes takvog principa, mnogi ne drze.
Dr M Dr M 19:10 07.11.2010

Re: pragmatizam

Koliko ima dobrih vozaca?


Samo jedan.

Svi vi ostali ste...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:45 07.11.2010

Korak po korak

Od kamera na semaforima, preko uređaja u kolima koji će automatski registrovati svaki prekršaj i slati podatke policiji, pa do čipa u glavi kako vozača, tako i svih ostalih, a koji će registrovati svaku grešnu misao i automatski slati informacije "Tamo Gde Treba", samo je nekoliko koraka. Tehnologija, kao što znamo, brzo napreduje.

Ako se nastavi tim putem, Orvel će biti vrlo brzo prevaziđen.

Vera Johnson Vera Johnson 03:45 07.11.2010

Re: Korak po korak

Vojislav Stojković
Od kamera na semaforima, preko uređaja u kolima koji će automatski registrovati svaki prekršaj i slati podatke policiji, pa do čipa u glavi kako vozača, tako i svih ostalih, a koji će registrovati svaku grešnu misao i automatski slati informacije "Tamo Gde Treba", samo je nekoliko koraka. Tehnologija, kao što znamo, brzo napreduje.Ako se nastavi tim putem, Orvel će biti vrlo brzo prevaziđen.


orvel je vec prevazidjen gos'n stojkovicu. samim tim sto ste zbavili kompjuter, pribavili mobilni telefon, lako vas je pratiti. ako jos imate i automobil u kom je instaliran gps, nem' da se sakrijete

ali: nema te drzave na svetu koja ce sve razgovore (telefonske ili kompjuterske) pratiti.

podrzavam kamere na semaforima. da mene neko pita, kamere bih postavila na svakoj raskrsnici gde ima znak stop. kriminalci onadaK ne bi ubijali ilegalne imigrante, koji se kao kamikaze upucuju na zaustavljeni auto...
dali76 dali76 05:51 07.11.2010

Re: Korak po korak

pa jes vala big brothers teorija lako se prima u drustvu, samo ne vidim stete od ovih kamera.
priznajem vlada treba jasno da kaze koliki dio ide njoj koliki privatnoj kompaniji i problem resen.
za mene su kamere kao i policijaci , imaju isti utjecaj na sofere.
Mozemo sad raspravljati cemu gospoda policajci i oni su valjda neka kontrola , neki big brothers na ulicama.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:12 07.11.2010

Re: Korak po korak

Vera Johnson

podrzavam kamere na semaforima.


Samo ti podržavaj, a kada jednog dana dođu da ti ugrade čip ili stave "ogrlicu", nemoj da mi ovde po blogu kukaš.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:40 07.11.2010

Re: Korak po korak

dali76

Mozemo sad raspravljati cemu gospoda policajci i oni su valjda neka kontrola , neki big brothers na ulicama.


Imam dug vozački staž, godinama unazad svakodnevno vozim po Bgd, nagledao sam se svega i svačega, ali ne sećam se da sam ikada video da neko prolazi kroz crveno.
Inače, mislim da u gustom saobraćaju kroz crvrno prolaze samo ludaci, a njih, naravno, ne mogu sprečiti kamere, već samo policajaci kao neposredna pretnja.

Ja saobraćajnog policajca doživljavam pre svega kao nekoga ko je tu da reguliše saobraćaj i pomogne, ali nesumnjivo da ima i funkciju odvraćanja od namere da se napravi grub prkršaj.

Naravno, da u Bgd saobraćajni policajci retko kada pomažu, npr. kada se napravi "čep", oni uglavnom čuče skriveni i gledaju da te uhvate u prekršaju i naplate kaznu.

Ranije je postojala šifra. Kada te policajac uhvati u prekršaju, pitaš ga "Može li za prljave tablice?", on obično kaže: "Može", daš mu hiljadarku i nastaviš put. Pretpostavljam da je posle novog zakona tarifa veća. Al ajde se ti dogovori sa kamerom.

Inače, u Bgd su prve kamere već postavljene u Bulevaru despota Stefana, Vojvode Mišića, Mihaila Pupina i na Brankovom mostu. Na ovim saobraćajnicama, uz pomoć video-nadzora, biće kontrolisan prostor za vozila sa pravom prvenstva prolaza, tačnije „žute trake“. Takozvane „red lajt“ kamere, koje će kontrolisati prolazak kroz crveno svetlo i radarske kamere za brzinu kretanja vozila biće postavljene u narednih nekoliko meseci i to na deset lokacija u gradu:

1. Bulevar Mihaila Pupina, kod Palate „Srbija“
2. Bulevar Nikole Tesle, kod Ušća
3. Raskrsnica Tošinog bunara i Studentske
4. Trg Nikole Pašića i Vlajkovićeva
5. Bulevar Mihaila Pupina, kod zgrade Ušća
6. Raskrsnica Bulevara Nikole Tesle i Bulevara umetnosti
7. Bulevar mira, kod muzeja 25. maj
8. Raskrsnica Jurija Gagarina i Omladinskih brigada
9. Raskrsnica Jurija Gagarina i Proleterske solidarnosti
10. Ustanička, kod Specijalnog suda.

Građane, naravno, nije niko ništa pitao.
jednatanja jednatanja 12:22 07.11.2010

Re: Korak po korak

Ovde u Nemačkoj češće su kamere nego sačekuše, ja nemam ništa protiv. Međutim nedavno je na jednoj popularnoj tv emisiji gostovao ekspert (ex-saobraćajac) koji sad asistira kažnjenim vozačima na sudu. U njegovoj praksi uspeo je da dokaže da je 50% svih prekoračenja brzine oborivo u sudu: od nepouzdanih, nekalibriranih laserskih merača, do kamere koja pogrešno meri (verovali ili ne, ni kamere nisu pouzdane) itd, itd. Naravno u Nemačkoj vam se ovo isterivanje na sudu isplati samo ako imate Rechtschutzversicherung (osiguranje za pravnu zaštitu)...
demarti demarti 13:15 07.11.2010

Re: Korak po korak

E pa ja sam video kretena koji je prošao na crvneo. Čekao sam da se uključi zeleno na semaforu kod VMA, kada me jedan kome se baš mnogo žuri obišao sa leve strane i laganica prošao na crveno. Ono jest da nikog nije ugrozio, ali je napravio prekršaj. Ovo se završilo tako što je na njegovu (kretenovu) nesreću u istoj koloni bila i patrola policije koja ga je vrlo brozo stigla.

Da li je posle toga bilo "prljave tablice" ili štogod slično, ne znam.
Ali definitno sam siguran da bi opisani sistem sasvim siguno uveo više discipline u ponašanje učesnika u saobraćaju.
alselone alselone 14:41 07.11.2010

Re: Korak po korak

Vera Johnson

ali: nema te drzave na svetu koja ce sve razgovore (telefonske ili kompjuterske) pratiti.


Iznenadili bi ste se koliko je relativno malo procesorske moci potrebno da bi se pratio jedan razgovor. Neka se to pomnozi sa 7 miliona gradjana i ne dobija se neki preterano neverovatan racunarski sistem. Naravno, ne snimaju se svi razgovori nego samo oni u kojima se spomenu kljucne reci. Bila je fora za vreme bombardovanja, ajde kad im vec ne mozemo nista, ona bar da im trosimo struju i procesorsku moc - neka svako u svakom mejlu ili telefonskom razgovoru izgovori: bomba, smrt, ubistvo, albanci, klinton, amerika ili nesto na taj fazon.
Jukie Jukie 14:49 07.11.2010

Re: Korak po korak

alselone

Naravno, ne snimaju se svi razgovori nego samo oni u kojima se spomenu kljucne reci. Bila je fora za vreme bombardovanja, ajde kad im vec ne mozemo nista, ona bar da im trosimo struju i procesorsku moc - neka svako u svakom mejlu ili telefonskom razgovoru izgovori: bomba, smrt, ubistvo, albanci, klinton, amerika ili nesto na taj fazon.

Pa stvarno je bilo teško NE izgovoriti bar neku od tih reči kad smo samo o tome razmišljali
alselone alselone 14:52 07.11.2010

Re: Korak po korak

Jukie

Pa stvarno je bilo teško NE izgovoriti bar neku od tih reči kad smo samo o tome razmišljali


Al' smo ih sjebali.
dali76 dali76 17:34 07.11.2010

Re: Korak po korak

cekaj Vojislave uprkos tvom dugom vozackom iskustvu na ulicama Bgd, ti nikad nisi vidio, ili se bar ne sjecas, da je iko ikad prosao kroz crveno?
Dole nize imamo vozace koji su kako vidim videli takve slucajeve.
Mislis da e dobarsistem prljavih tablica tj dogovora sa policijom?
ako je nemogucnost dogovora sa kamerom glavni problem pa ondak ja ne vidim problem :)
dali76 dali76 17:39 07.11.2010

Re: Korak po korak

auu alselon ti oces da mi dovedes tajne sluzbe na blog :))
pretpostavljam ti si protiv kamera na semaforima?
alselone alselone 18:29 07.11.2010

Re: Korak po korak

dali76

pretpostavljam ti si protiv kamera na semaforima?


Nisam protiv. Noviji sistemi kamera pomazu i u drugim situacijama, detektuju napade, vandalizam, kradje, tuce i slicno. Ja sam za konkretan i detaljan razgovor i dogovor na nivou drzave o balansu izmedju kontrole ponasanja i povecanja sigurnosti sa jedne strane i prava i zelje svakog pojedinca na privatnost, sa druge strane.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:18 07.11.2010

Re: Korak po korak

To im i ja govorim čitavo vreme, a oni kamere, pa kamere.
NNN NNN 14:17 08.11.2010

Re: Korak po korak

ne sećam se da sam ikada video da neko prolazi kroz crveno.

Ja sam video (bar) dva puta kad sam sa detetom prelazio ulicu

(i da sam imao bazuku, upotrebio bih je)
blogovatelj blogovatelj 03:32 07.11.2010

A sta ako...

Sta ako ja pozajmim auto prijatelju a on projuri kroz crveno?
Ko placa kaznu?
Ovim pitanjem je u Torontu zapoceta rasprava glede problema kamera na raskrsnicama i gradski oci su odlucili da ne postavljaju kamere, jer bi onda nevini morali da plate kaznu.
Tako je bar bilo pre 3-4 godine, posle sam se odselio iz Toronta, ne znam je li se sta u medjuvremenu promenilo.
U gradu u kojem sada zivim, oko 100km zapadno od Toronta, postoje kamere na raskrsnicama pored kojih se nalaze skole.
I tu pazim i ne prolecem, jer znam da ce me lupiti po dzepu. Otherwise, prolazio bih na zuto... Mada, zuto u Americi traje mnogo duze nego u Evropi, pa onaj ko je prosao na crveno stvarno zasluzuje drakonsku kaznu.
dali76 dali76 06:00 07.11.2010

Re: A sta ako...

to jeste jedna od legitimnih zackoljica sto se tice kamera. Friend ti uzme auto a ti dobijes ticket na kucnu adresu.
Koliko znam jedan tip je bio uslikan sa svojom ljubavnicom u kolima pa je "zaradio" otkaz kod supruge. Dakle kamera moze jasno da fotografise tvog frenda. problem je naravno ako doticni nije tvoj brat blizanac :)
dolybell92 dolybell92 10:08 07.11.2010

Re: A sta ako...

Koliko znam jedan tip je bio uslikan sa svojom ljubavnicom u kolima pa je "zaradio" otkaz kod supruge


Sta su to radili na raskrsnici...???!!!
dali76 dali76 19:01 07.11.2010

Re: A sta ako...

greska radi se o zeni koja je varala muza. kazu d je muz vidio u policiji snimak sa raskrsca :) sta su radili, hm valjda on zna cim je podnio zahtev za razvod :)
Covjek primio na kucnu adresu fotografiju njegovog vozila kako prolazi kroz crveno.
Automobile jeste bio njegov, I njegova zena, na mjestu suvozaca, jeste bila njegova ali kola je vozio ocigledno ljubavnik.
Umjesto ticket/a covjek je dobio razvod braka.

Hawthorne Officer Mark Escalante said a local resident is challenging his $341 red-light violation ticket.
The ticket was mailed to the registered owner of the car. But the car owner says the camera's automatic videotape shows he wasn't driving -- it was his wife's lover behind the wheel. The jilted husband is getting a divorce.

dolybell92 dolybell92 05:06 07.11.2010

Pravac ...

a ogromna vecina ce se na cestama suociti sa opasnoscu od nestrpljivih i nepazljivih vozaca kojima ce cinjenica da nema niti policije niti kamera, biti dovoljna da projure jer je njihovo vreme najbitnije.


dali76 dali76 06:58 07.11.2010

Re: Pravac ...

auu nisu mi dovoljno velika slova da b i mogao svatiti sustinu. vidim no hospital i nesto u vezi groblja .
al nema veze naice neko da prevede.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:46 07.11.2010

Re: Pravac ...

Ha, prevod je zabavan
Branxton Lions club
Drive carefully (60)
We have
TWO CEMETERIES
NO HOSPITAL


p.s. ja sam za kamere.
dali76 dali76 20:01 07.11.2010

Re: Pravac ...

hvala Urose za "prevod". Prilicno poucno.
Znaci ti ne mislis da su kamere dio "orvelizacije" nacije?
alselone alselone 20:09 07.11.2010

Re: Pravac ...

dali76

Znaci ti ne mislis da su kamere dio "orvelizacije" nacije?


Ne znamo gde ce procesi zavrsiti na kraju. Za sada lici ali ne mora da znaci.
automatic automatic 10:27 07.11.2010

pitam se

hoće li naše "filmadžije u plavom" imati bar malo obzira kada su u pitanju snimci, zbog rupa na kolovozu, udubljenih ili ispupčenih šahtova, pukotina, loše pripremljene podloge, lošeg sloja asfalta, talasaste teksture kolovoza, nepažljivih pešaka koji pretrčavaju, kesa i ostalog smeća na kolovozu... i zbog svih drugih stvari koje ometaju vozače a u direktnoj su nadležnosti onih organa koji su doneli odluku o postavljanju kamera i kažnjavanju vozača?

dok se nadležni bogate koristeći usluge mafije koja se bavi održavanjem puteva, dotle običan čovek mora da snosi sve troškove ovakve bahatosti i bezobzirnosti nadležnih, njihovu nesposobnost i korumpiranost. kvalitetno projektovane i izgrađene saobraćajnice omogućavaju da se vozilom prevezete do željene lokacije u veoma kratkom roku, vozeći brzo dobrim kolovozom, koji je održavan, obeležen i dobro osvetljen, gde je protok regulisan odgovarajućom signalizacijom i režimom.
nadležni ništa od navedenog nisu ponudili vozačima, oni nude kazne za vožnju po velikim gužvama, užasnim putevima sa lošom signalizacijom i katastrofalnim režimom zelenih talasa. oni nude kazne uprkos činjenici da su najveći krivci sa sadašnje stanje u saobraćaju.
dali76 dali76 19:13 07.11.2010

Re: pitam se

slazem se da su nepazljivi pesaci koji pretrcavaju autoput ili ceste bez oznacenog prelaza isto tako opasni za saobracaj kao nepazljivi ljudi za volanom.
nedavno sam procitao vest da je naj najpoznatiji svedok saradnik usmrtio covjeka koji je pretrcavao autoput. bas ovo zadnje mi je zapalo za oko. Covece pretrcavati autoput? to je po meni vrsta ruskog ruleta !
dolybell92 dolybell92 23:14 07.11.2010

Re: pitam se

svbobo svbobo 00:16 08.11.2010

Re: pitam se

pravilo desne strane?semafor?prednost?neeee,ovde sve savršeno funkcioniše i bez toga!
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 12:41 07.11.2010

Opasno je to što...

Opasno je to što je većina vozača navikla da, kad vidi žuto svetlo na semaforu, besomučno doda gas i ugrabi još koji delić sekunde da prođe kroz raskrsnicu na "žuto-crveno" svetlo. Mi, vozači koji pedantno stajemo već na početak žutog svetla, smo u opasnosti da nas ovi drugi jednostavno "pokupe" i da stradamo. Trebaće neko vreme da se svest prolaska kroz "žuto-crveno" svetlo iskoreni, a do tada su pedantni vozači i oni sa njima u kolima u VELIKOJ opasnosti. Apel svima: poštujte i stanite i na žuto svetlo.

Druga opasnost je što mnogi semafori nemaju žuto svetlo koje se pali posle zelenog (ili makar da zeleno malo zatrepće pre paljenja crvenog), već odmah ide crveno, bez naznake i predupozorenja. Apelujem na nadležne da ovo poprave.
Dr M Dr M 13:08 07.11.2010

Re: Opasno je to što...

Opasno je to što je većina vozača navikla da, kad vidi žuto svetlo na semaforu, besomučno doda gas i


Groblje je puno onih koji hoce da prodju još na žuto i onoh koji krenu već na žuto...
natasavb natasavb 17:39 07.11.2010

Re: Opasno je to što...

Druga opasnost je što mnogi semafori nemaju žuto svetlo koje se pali posle zelenog, već odmah ide crveno, bez naznake i predupozorenja.


Neki semafori imaju i ono trepcuce zeleno, ali ni to neke ne sprecava da prodju i kroz zuto i kroz crveno. Cesto to vidim na onoj raskrsnici kod Hajata. Ne znam samo kako ih nije strah.


Apelujem na nadležne da ovo poprave.


A ja apelujem da sve pare od naplacenih kazni utrose u puteve i signalizaciju.
Putevi su nam u takvom stanju, da mislim da je to najcesci uzrok nesreca.
Ako to ucine, onda podrzavam sve kaznene mere.
dali76 dali76 19:27 07.11.2010

Re: Opasno je to što...

kao sto rekoh nisam vozac ali mi je sasvim logicna cinjenica da je ustvari to zuto svetlo problem tj oni koji u zutom vide zeleno.
nazalost , posto smo daleko od toga da smo svi isti, smatram da je strogo kaznjavanje neophodno. To je nazalost realnost da su kazne jedan od nacina da ljudi uce. Zato mislim da je svaki "dogovor" sa policijom uzasno stetan.
naravno bilo bi lijepo da vidimo da novci od kazni odlaze, izmedju ostalog, za poboljsavanje saobracajnica.
Mada sumnjam da bi to imalo financijskog efekta tj da bi bilo dovoljno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:01 07.11.2010

Ja uvek

poštujem saobraćajne propise. Štreberski, priznajem. Uključujući i crveno svetlo.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:15 07.11.2010

Re: Ja uvek

Jelica Greganović
poštujem saobraćajne propise. Štreberski, priznajem. Uključujući i crveno svetlo.


I žuto svetlo poštujem, ne samo crveno.
dali76 dali76 19:34 07.11.2010

Re: Ja uvek

auu vas dvoje ko da je blog pisao ex policajac :)))
salim se naravno.
Nego stvarno niste nikad nikad nikad, ni slucajno prosisali crveno , misleci o necem.....
jastvarno se ucdim recimo kad vidim vozace da jedu supu dok voze, sminkaju se, tekstiraju na telefon, mislim kako su ovde krenuli jos malo ppa ce poceti kuvati i kafu :))
il kad vidim da neko stavi mali tv ispred, pa mislim ajde dokle vise.
setim se one domace serije "majstorska radionica" sa onim cicom koji je instalirao u kola kuvalo za kafu, stavio zavese i sl.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:40 07.11.2010

Re: Ja uvek

Jelica Greganović
poštujem saobraćajne propise. Štreberski, priznajem. Uključujući i crveno svetlo.

Dragan Pleskonjic


I žuto svetlo poštujem, ne samo crveno.


Moj tast poštuje i zeleno, ne kreće dok svi ne prođu. Stara bečka škola.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:48 07.11.2010

Re: Ja uvek


Nego stvarno niste nikad nikad nikad, ni slucajno prosisali crveno , misleci o necem.....

Ne. Nikada. Ja imam troje dece i taj luksuz sebi ne mogu da priuštim.
natasavb natasavb 20:34 07.11.2010

Re: Ja uvek

jastvarno se ucdim recimo kad vidim vozace da jedu supu dok voze, sminkaju se, tekstiraju na telefon, mislim kako su ovde krenuli jos malo ppa ce poceti kuvati i kafu :))


Mislis ovako nekako :) :

"Jutros se vozim na posao i imam šta da vidim..
U traci pored žena, vozi nov Focus.
Piči preko 80, s nosom u retrovizoru.
Šminka se.
Vratim pogled na put, al' eto đavola.
Žena napola prešla u moju traku i ne prestaje da se šminka.
Utronjao sam se živ.
Ispadne mi mašinicaa za brijanje na baterije i padne na burek, koji mi bio na drugom sedištu, pa se sve zajedno otkotrlja na pod.
Pokušam kolenima da ispravim volan, al' ispustim mobilni, koji padne pravo u kafu, koja mi je bila među nogama.
Ošurim sam sebi bele bubrege i srpsku kobasicu, mobilni crk'o i još prekinuh važan razgovor.

`bem ti žene vozače..."
dali76 dali76 22:27 07.11.2010

Re: Ja uvek

super prikaz onoga sta sam mislio Natasha :)
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 17:47 07.11.2010

Ja nemam vozačku!

A vozim samo kad moram...

Dalibore, druže stari, tema ti je sjajna!

Evo, ja sam prva za odstrel po ovom nepoštovanju propisa.

Sticajem blesavih okolnosti, četiri puta sam prošla obuku kojekude po svetu, ali nikad nisam uspela da izađe i na polaganje, tri puta smo se preselili a četvrti put je dotična zemlja zaratila.

A ne volim da vozim, nikako, bar ne auto, i tako sam sad u sasvim ludoj situaciji, imam dozvolu za brod, jahte do 50m dužine, za lake jednomotorne avione, cesnu i pajper (to je u Australiji jednako lako i uobičajeno imati kao i dozvolu za kola) ali nemam za auto!

I u svoju odbranu, da kažem da vozim samo ako je neka baš nevolja na vidiku (relacija kuća-urgentni centar). I ne idem nikad kroz crveno!!

Veliki pozdrav!

Djina
dali76 dali76 19:07 07.11.2010

Re: Ja nemam vozačku!

auu Djina ti i pilot i mornar al vozacku nemas :))
Kazu da su zene, generalno, pazljiviji vozaci.
Sezdesetih godina utrostrucio se broj vozaca koji su vozili u pijanom stanju, i kako su istrazivanja pokazala skoro 90% su bili muskarci tinejdzeri.
Sud u jednoj drzavi, zaboravih koja americka drzava, je tako donio zakon da muskarci ne smiju piti do svoje 21 a zene dok ne napune 18.
naravno, patimo od ravnopravnosti, pa je ubrzo vhrovni sud ponistio ovakav zakon zbog polne diskriminacije :))
Out of Beirut Out of Beirut 18:31 07.11.2010

Crime and vision

Ja sam u saobraćaju jedino kao pešak. Pre par nedelja sam primetio kola koja jure kroz crveno, na složenoj raskrsnici. Čovek pored mene je pričao da je bio svedok kako naša saobraćajna policija ne reaguje čak i kada prisustvuje ovakvim prekršajima.

(Ne, nisam stekao utisak da je u pitanju popuštanje moćnim ličnostima.)

Ipak, pitam se nije li ovo jedna od onih Pirovih pobjeda gdje ce mocni izgubiti dobit, vlada povjerenje, a ogromna vecina ce se na cestama suociti sa opasnoscu od nestrpljivih i nepazljivih vozaca kojima ce cinjenica da nema niti policije niti kamera, biti dovoljna da projure jer je njihovo vreme najbitnije.


To se čini verovatnijim od alternative koju zamišljam. Ta alternativa jeste da će društvo naći način da apeluje, i utiče na svest i savest svakog učesnika u saobraćaju. I da će tako na dužem roku američki saobraćajni sistem postati suštinski civilizovaniji od onih koji se naslanjaju na kažnjavanje i strah.

Ovaj svojevrsni preporod američke svesti se čini malo verovatnim. Ali ima neke vitalnosti u ovoj viziji, zar ne?

dali76 dali76 22:32 07.11.2010

Re: Crime and vision

hm tema vitalnosti, kako ti kazes preporoda svesti, zasluzuje jedan celi blog.
Ima tu , verujem dosta populizma.
ovaj poket protiv kamera vode advokati kojima su kamere postala konkurencija za dobre prihode.
dobro su iskoristili taj dobro poznat americki stav nepoverenja prema vladi.
dolybell92 dolybell92 23:19 07.11.2010

Re: Crime and vision

Čovek pored mene je pričao da je bio svedok kako naša saobraćajna policija ne reaguje čak i kada prisustvuje ovakvim prekršajima.


Policija je uvek na ODREDJENOM zadatku
i samo se njime bavi... nema opstih zadataka...
Out of Beirut Out of Beirut 18:45 07.11.2010

Dometi prisluskivanja

Iznenadili bi ste se koliko je relativno malo procesorske moci potrebno da bi se pratio jedan razgovor.


Istina. Ali problem je imati i dovoljno ljudi i vremena da se obrati pažnja na svaki snimljeni razgovor, sto je verovatno nemoguce.

Istočna Nemačka je vec imala razvijeni sistem špijuniranja, kao da je bio kopiran od Orvelove "1984". Gde je ona sada, jel' se duze odrzala od ostalih diktatura?
alselone alselone 18:54 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

Out of Beirut

Istina. Ali problem je imati i dovoljno ljudi i vremena da se obrati pažnja na svaki snimljeni razgovor, sto je verovatno nemoguce.



Ne radi se to tako sto se svi razgovori snimaju pa se onda preslusavaju i filtriraju. Rade se tako sto prisluskuju svi razgovori, nista se ne snima, tek kada softver detektuje kljucnu rec (sta god to bilo, od bombe do heorina, sa sve slengovima) ili, naravno, onoga koji poziva ili onoga koji poziv prima, zeljeni profil glasa (sumnja da glas pripada onome ko se trazi) tek tada se ukljucuje snimanje.

Ovo je principijelna logika rada, detalje naravno ne znam, al' nije da ne bi vol'o.
mariopan mariopan 19:12 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

Mislim da je skidanje kamera pirova pobeda koja će se kao bumerang vratiti samim građanima bilo kada, nekom nesrećom koja je mogla biti izbegnuta?

Vozim bicikl i pazim iako imamo naše biciklističke staze kroz ceo grad, i one imaju semafore

Ne vozim kola. Voze me deca i oboje voze jako pažljivo ali oštro i brzo, ne gnjave. Staju svim pešacima bez nervoze,ako neam semafora, ako ima krenu tek kada se zeleno upali, poštuju i žuto iako jako kratko traje.

U Grčkoj su te kamere postavljene, ne znam kada ali sin mi je rekao da ih ima i duž autoputeva i da ako pređeš određenu brzinu ona automatski slika tablice i brzinu - kazna isto sledi bez suda, samo stgne slika "korpus delikti" i račun. Nema buniš - platiš pa naučiš.

Da li je to tačno ne znam ali volim što sin u to veruje pa je brzinu na kolima limitirao na određenu kilometražu koja je dozvoljena. I odmara se putem, što je još jedan dobar sigurnosni običaj. Premoreni vozači na dugim relacijama su često uzrok teških nesreća (puj puj) živa nisam dok se ne javi da je stigao.

Na raskrsnici u Atini mi je pokazao kako će da sevne blic kada projuri jedan takav koji se žuri - uslikan. Ima tome nekoliko godina, pa valjda nisu i oni izglasali da se te kamere skinu? Inače , Grci su jako loši vozači, ne verujem im nikada za migavac, dešava se da ga zaborave a ja pešak pa da im verujem da skreću ili je to migavac od pre tri ćoška? Prelazim samo na sigurno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:28 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

alselone

Ovo je principijelna logika rada, detalje naravno ne znam, al' nije da ne bi vol'o.


Ima ko zna.
alselone alselone 19:39 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

Vojislav Stojković

Ima ko zna.



Secam se ovog tvog teksta, nedostaje vise takvih.
Stvari su se usloznile, ali poenta je ista. Analiticar vise ne analizira medije direktno. Razni softverski spajderi sunjaju se vebom, neki drugi prisluskuju mejlove, telefone i drugu komunikaciju i raznim heuristikama odredjuju koji ce tekstovi biti poslati zivom analiticaru.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:46 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

Pa, onaj moj upravo to radi, analizira transkripte presretnutih SMS poruka, mejlova, telefonskih razgovora etc. na kojima je softver detektovao ključnu reč, glas ili broj.

On vrši selekciju i izdvaja one koji zahtevaju dalji operativni rad.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:49 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

dali76 dali76 19:53 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

Oni koji bi da vam ukidaju slobode zarad neke bezbednosti nisu zasluzili niti jedno niti drugo; I izgubit ce jedno I drugo
Slobodan prevod “Thomas Jefferson
Da su ljudi andjeli, drzava nam ne bi niti trebala; slobodan prevod : james Madison
Izmedju ove dvije izjave po meni stoji neki balans .
Red light kamere ne vidim kao ugrozavanje nicijih sloboda bas zato sto nismo svi andjeli.
alselone alselone 19:57 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

Vojislav Stojković
Pa, onaj moj upravo to radi, analizira transkripte presretnutih SMS poruka, mejlova, telefonskih razgovora etc. na kojima je softver detektovao ključnu reč, glas ili broj.


E, onda smo se razumeli. To je nas covek.
Ovde ne bi bilo lose spomenuti prof. nsarski blog koji nam lepo prica o tome kako da se divanimo, al' da nas ne skontaju, ni softveri ni analiticari (amateri).
dali76 dali76 20:10 07.11.2010

Re: Dometi prisluskivanja

ne znam kako vi, al ja sam se osjetio prilicno bespomocno kad sam procitao blog naseg blogokolege dragana o tajnom zivotu nasih racunara.
Medjutim ja bi opet jasno distancirao tu temu od kamera. To za mene niti je korak do kontrole niti ima veze sa prisluskivanjem.
prodjes kroz crveno ili stanes to je to.
jer ako si protiv kamera stavljas se u poziciju da kazes:
ono kad me ne uhvate nije se ni desilo.
tj prekrsaj je samo ako ddokazete da sam prosao crveno.
jedan.kub jedan.kub 20:06 07.11.2010

Kod nas

sve državne selužbe ( zdravstvo, sudstvo i policija ) rade selektivno, pa sam ja za kamere, kako bi snimak bio dokazni materijal a ne reč saobraćajca.
sluhzaduh sluhzaduh 20:24 07.11.2010

Interes nas malih

Čim čujem reči "interes velikih kompanija", odmah mi je muka. Dakle, hajde da vidimo protiv čega smo mi ustvari: protiv kontrole sprovođenja zakona. Neke svakako savremenije kontrole, ali i vremena su tehnološki sve složenija. Umesto da pričamo o tome kome je ovo "lova u džep", bolje bi bilo da razmisimo šta postižemo kontreolom - sigurnost na putevima, sigurnost nas vozača, sigurnost nas kao pešaka. Snimanje raskrsnice kamerama nije ugrožavanje bilo kakvom privatnog prava, već rad na povećavanju vlastite sigurnosti svakog od učesnika u saobraćaju. Ovde se brani ono najstarije, a to je pravo na život. Nije zaštita privatnosti da me neko ne vidi ako prođem kroz crveno svetlo.

I da se vratim na početak: pa, naravno da će neko da dobije taj posao, naravno da je posao veliki, ali krajnji cilj (sigurnost učesnika u saobraćaju) je veći od bilo čega pobrojanog.
dali76 dali76 22:22 07.11.2010

Re: Interes nas malih

Slazem se da je funkcija kamere da poveca broj onih koji ce postovati zakon.
Jednostavno ne vidim nista lose da se ljudi “ohrabre” da postuju semafor tako sto ce im se jasno kazati da kamere postoje I da nema izvlacenja od prekrsaja samo zato sto na datom raskrscu policije nije bilo.
Koliko ja znam, za razliku od americkih gradova, u evropi cak I ne postoje oznacena raskrsca da vozaci vide das u kamere postavljene..

Na primjer nedavno je nas blogokolega , inace novinar, napisao na jednom drugom sajtu tekst “ da li se ovako parkira u Evropi”.
Naime uhvatio je gospodina Marasa, inace poslanika LDPu skupstini Srbije, kako je svog dzipa navezao do samog ulaza u bastu kafica.
Iako je ovo totalno nelegalno, policijska patrola koja je stigla u isti kafic nije reagovala ( hm da li bi reagovali da je neki sofer jugica ucinio isto ).
Elem, Slobodan Maras je reagovao tek kad je svatio da mu novinari fotografisu na ovaj bahati nacin parkirano vozilo.
Moze se I ovo podvuci pod privatnost , tj. Ugrozavanje iste zar ne ?
kostresh_harambasha kostresh_harambasha 22:07 07.11.2010

До када ће бити само политика кажњавања..?

Каже наш народ да увек треба кренути од себе, кад хоћемо нешто да мењамо. Нека и власт једном крене од себе, а не увек од народа.

Било би лепо да се прво синхронизују семафори. Понекад ми се чини да се неко трудио да направи што бољу несинхронизацију и стиче се утисак да је у томе успео.

Можда и за тај пројекат чекају неки кредит од европских институција, који ће касније народ отплатити.
miloradkakmar miloradkakmar 01:11 08.11.2010

Gledam

pre neko veče dva psa lutalice, jedan šepa( savio levu nogu) , znala su kada se upalilo zeleno i pojurila preko pešačkog prelaza. Onaj zdraviji je prošao, ali ovaj sa povređenom nogom se predomislio , iako je i dalje bilo zeleno,jer je u tom momentu jedan obesni vozač točkovima kola nagazio pešački.
Pas je sačekao mirniju situaciju i novo zeleno svetlo i odgegao do drugara koji ga je, gledajući šta se događa, strpljivo čekao na drugoj strani.

Ma semaforu nema kamera, čak kažu da više šteti nego što koristi saobraćaju.
dali76 dali76 16:51 08.11.2010

Re: Gledam

kad bi svi ljudi bili kao dvojica opisanih cetveronoznih nasih najboljih prijatelja, ne bi nama terbale kamere Milorade :)
bocvena bocvena 13:01 08.11.2010

Mene su ovi blogovi o napadima

na privatnost potpuno ubacili u paranoju!

Sve mi uzela...aaaa!

Ja stajem i na žuto i na crveno i na zeleno! Što je sigurno, sigurno je!
dali76 dali76 16:44 08.11.2010

Re: Mene su ovi blogovi o napadima


Super mix muzicki :) mis’im pravo paranoJican.
Sto se tice teme big brothers is Watching , hm tu sam malcice skeptican .
Ljudi kao ljudi volimo da cujemo catchy thing (zato harry I ja malcice pomazemo citanost bloga )
Elem od svega se moze napraviti teorija zavjere pa eto I od kamera koje imaju svrhu da ljude teraju da razmisle hoce li proci kroz crveno pa cak I onda kad na vidiku ne vide “plave andjele”.

NNN NNN 14:09 08.11.2010

To što vozači sada ne vide kamere

ne znači da ih niko ne snima
dali76 dali76 16:48 08.11.2010

Re: To što vozači sada ne vide kamere

kazu da se klinci u pubertetu ponasaju kao da su u stalnom velikom bratu. Neka nevidljiva publika ih posmatra 24-7.
zamisli kad bi vozaci imali takav osecaj pa ne bi nam ni semafori trebali :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana