Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Roditeljstvo

Treba li baš svugde zabraniti pušenje?

libkonz RSS / 08.11.2010. u 01:27

Zakon o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskog dima počeće da se primenjuje od četvrtka, 11. novembra. Ovim tekstom želim da apelujem da od primene ovog zakona budu izuzete - dečije bolnice, tačnije prostor van samih zgrada!

Na žalost, ako ste iz uvoda pomislili da je reč o satiričnom tekstu, grešite. Zakon je u bolnicama počeo da se primenjuje još pre nekoliko meseci, a odnosi se na ceo bolnički krug, znači i ispred istih. 

U poslednjih nekoliko godina sam upoznao mnogo hrabrih i požrtvovanih majki koje se trude da osposobe svoju decu za život. Suočene sa dečijim paralizama, distrofijama mišića i drugim bolestima provode dane u radu sa svojom decom. Ima majki koje u bolnicama godišnje provedu i po šest meseci. Svaki dan u bolnici liči na onaj prethodni, ali i onaj naredni. Rano ustajanje, odlasci na preglede, vežbe, terapije. Hrabre su žene, ne kukaju, bore se. Jedno od retkih opuštanja imaju uz cigaretu ispred zgrade bolnice, dok im druge majke čuvaju decu tih desetak minuta. Par puta dnevno, po desetak minuta, dok dogori jedna do dve cigarete, razgovaraju sa par novih prijateljica, koje su upoznale u bolnici. Koliko to njima znači teško je opisati, to treba videti. Znam da su cigarete štetne, znam da država mora da se bori protiv ovog poroka, znam da možda i suludo zvuči tražiti da ovaj zakon ne važi baš u dečijim bolnicama. Ali znam i koliko hrabrim majkama znači 2-3 puta dnevno da izađu napolje i malo se opuste. Reći će neko da im niko ne brani da izađu bez cigarete, ali svi pušači i mi koji smo to nekada bili znamo da to nije to. A i prvih nekoliko godina u borbi za zdravlje njihove dece i nije baš jednostavno vreme za ostavljanje duvana.

Jasno mi je, naravno, da ni jedan političar neće tražiti da se zabrana ne odnosi baš na dečije bolnice, ali opet...  imao sam potrebu da napišem ovaj tekst.



Komentari (307)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vlasta92 Vlasta92 16:56 08.11.2010

Horor scenario:

ovo je prava prilika da potkazivači prijave sve osobe i institucije koje iz nekog razloga ne vole, pošto će većina kršiti Zakon.
maca22 maca22 19:02 08.11.2010

Podrska pravima pusaca

Ja sam nepusac, i to onaj koji mrzi duvan i ima glavobolju od njega, i dobijem upalu sinusa od duvana.
I ipak, ako meni duvan ne smeta, to je dovoljno dokle treba ici. Ne vidim cemu maltretiranje i izivljavanje prema ljudima koji su razvili tu naviku, jer razumem da je im tesko. Cist fasizam*.

(popularan rec u posednje vreme:))
AlexDunja AlexDunja 19:07 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

(popularan rec u posednje vreme:))

jeste, i ja ga volim.

reča

edit:
a najvolim kulturfašizam,
taj reč me fascinira.
vishnja92 vishnja92 19:15 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

a najvolim kulturfašizam,
taj reč me fascinira.

aha, 90-te u lepsijem obliku
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:43 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

I ipak, ako meni duvan ne smeta, to je dovoljno dokle treba ici. Ne vidim cemu maltretiranje i izivljavanje prema ljudima koji su razvili tu naviku, jer razumem da je im tesko. Cist fasizam*.



kako se fašizmom frlja...a šta ako ima nas kojima smeta dim? vidim da i tebi smeta ali šta? ne haješ? ne kapiram. ja pušače ne ugrožavam svojim disanjem pored njih, oni mene ugrožavaju svojim duvanjem dima u mene, ok? teško im je? ma nemoj! a meni nije teško da se gušim svaki put kada ga osetim i mašim se za lekove?

niko nikoga ovde ne maltretira. pušači su ovisnici, kako se to ne razume ovde? šta ja imam sa njihovom navikom? zašto bih imala razumevanja za njih koji su se samosvesno navukli na duvan ako oni nemaju za mene koja sam alergična na duvan?

stvarno vas ne kapiram, pri tom će se praktično pušiti u svakom kafiću i restoranu koji to dozvoli, helou! koje faking maltretiranje?!
filantrop filantrop 20:48 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

šta ja imam sa njihovom navikom?

niti imas
niti treba da imas.
pusenje treba da bude moguce samo u svoja 4 zida i medju svoja 4 tocka.
to je jedini prostor koji je samo tvoj, tvoje vlasnistvo.
sve ostale prostore delis sa ostalima, nemas nikakvo vlasnistvo nad njima i nemas pravo da ih ugrozavas svojim navikama.
antioksidant antioksidant 20:49 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

ja pušače ne ugrožavam svojim disanjem pored njih, oni mene ugrožavaju svojim duvanjem dima u mene, ok?

onda nemoj da im prilazis dok se setaju dvoristem bolnice.
ok?
antioksidant antioksidant 20:50 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

niti imas
niti treba da imas.
pusenje treba da bude moguce samo u svoja 4 zida i medju svoja 4 tocka.
to je jedini prostor koji je samo tvoj, tvoje vlasnistvo.
sve ostale prostore delis sa ostalima, nemas nikakvo vlasnistvo nad njima i nemas pravo da ih ugrozavas svojim navikama.

fil,
slazem se ali pricamo o otvorenom prostoru. koliko je ugrozavanje bilo koga pusenje na otvorenom?
filantrop filantrop 20:54 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

antioksidant
niti imas
niti treba da imas.
pusenje treba da bude moguce samo u svoja 4 zida i medju svoja 4 tocka.
to je jedini prostor koji je samo tvoj, tvoje vlasnistvo.
sve ostale prostore delis sa ostalima, nemas nikakvo vlasnistvo nad njima i nemas pravo da ih ugrozavas svojim navikama.

fil,
slazem se ali pricamo o otvorenom prostoru. koliko je ugrozavanje bilo koga pusenje na otvorenom?


sta ako neki asmaticar hoce tuda da prodje?

radi se o podvlacenju crte: tvoja sloboda ne moze da uzgorzava slobodu drugog.
tacka
vishnja92 vishnja92 20:55 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

sve ostale prostore delis sa ostalima, nemas nikakvo vlasnistvo nad njima i nemas pravo da ih ugrozavas svojim navikama.

definisi ugrozavanje.
filantrop filantrop 21:03 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

vishnja92
sve ostale prostore delis sa ostalima, nemas nikakvo vlasnistvo nad njima i nemas pravo da ih ugrozavas svojim navikama.

definisi ugrozavanje.


evo da probam da ti docaram:
od pre neki dan
drzava Merilend je zabranila da se razgovara mobilnim telefonom dok vozis auto.
nije to sto si mogao sam da se slupas dok si to radio, nego si usput mogao da povredis mnoge druge ni krive ni duzne.
eto paralele.
ne mozes da radis sta hoces u prostoru koji delis sa drugima.
maca22 maca22 21:08 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

filantrop
radi se o podvlacenju crte: tvoja sloboda ne moze da uzgorzava slobodu drugog. tacka

Radi se o laznoj ugrozenosti. Neko mesto samo za pusace, gde nikom ne smetaju, se moze obezbediti.
vishnja92 vishnja92 21:10 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

eto paralele.

nisam trazila paralelu nego definiciju ugrozavanja, tj povrede zajednickog otvorenog prostora.

()
Biljana 77 Biljana 77 21:16 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

sta ako neki asmaticar hoce tuda da prodje?

Za trenutak će se osećati neprijatno, verovatno manje nego kada čeka bus na Zelenom Vencu ili na Slaviji, proći će, opsovaće u sebi ovoga što puši i to je to. Ja recimo mnogo većim ugrožavanjem svoje slobode od toga što će neko da puši napolju smatram to što moram da se vozim busom sa ljudima koji ne vole ni da se kupaju, ni da na busu budu otvoreni prozori. Život je surovo mesto, a zabrana pušenja na otvorenom je budalaština.

Uzgred, kaže se astmatičar.
filantrop filantrop 21:17 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

maca
visnja:

bolje ne mogu da objasnim:))
pozz

AlexDunja AlexDunja 21:18 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca


sta ako neki asmaticar hoce tuda da prodje?


a ako hoće prodje pored auto puta?
izduvni gasovi im ne smetaju?
ivana23 ivana23 21:37 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

Pusenje na otvorenom ne ugrozava pasivne pusace i zabrana je po mom sudu klasičan primer nepotrebnog sikaniranja i rigidne reakcije.

koksy koksy 21:40 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

sta ako neki asmaticar hoce tuda da prodje?

radi se o podvlacenju crte: tvoja sloboda ne moze da uzgorzava slobodu drugog.
tacka

E ovo je sad stvarno otislo u bozju mater.
edi-va edi-va 21:43 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

tvoja sloboda ne moze da uzgorzava slobodu drugog.


Ali sloboda drugog može da ugrožava moju, jer je moja sloboda potencijalno štetna po zdravlje prolaznika koji je možda alergičan na duvanski dim.

Smem li na terasi svoja četiri zida, ili je i to već potencijalno ugrožavanje stanara iznad u slučaju da duva Košava?
AlexDunja AlexDunja 21:45 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

Pusenje na otvorenom ne ugrozava pasivne pusace i zabrana je po mom sudu klasičan primer nepotrebnog sikaniranja i rigidne reakcije.

i da!
znam nekoliko astmatičara
koji puše više nego ja.

oni, za razliku od mene
smešno dišu u neku spravicu,
fromtajmtutajm.


libkonz libkonz 21:47 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

ja pušače ne ugrožavam svojim disanjem pored njih, oni mene ugrožavaju svojim duvanjem dima u mene, ok? teško im je? ma nemoj! a meni nije teško da se gušim svaki put kada ga osetim i mašim se za lekove?

Pišem polako u nadi da ćeš ovaj put razumeti. Ponoviću pitanje: Na koji te način ugrožavaju dve upaljene cigarete 20 metara od tebe i to na otvorenom prostoru?
libkonz libkonz 21:48 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

pusenje treba da bude moguce samo u svoja 4 zida i medju svoja 4 tocka.
to je jedini prostor koji je samo tvoj, tvoje vlasnistvo.
sve ostale prostore delis sa ostalima, nemas nikakvo vlasnistvo nad njima i nemas pravo da ih ugrozavas svojim navikama.

Rekoh ja: ovaj blog često ispada Kurir u ogledalu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:56 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

znam nekoliko astmatičara
koji puše više nego ja.

uuu, bravo! pa da propušim i ja, možda me prođe?
AlexDunja AlexDunja 23:33 08.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

uuu, bravo! pa da propušim i ja, možda me prođe?

draga, radi šta hoćeš,
koliko hoćeš.

ja te sigurno neću ugroziti.
tvoja alergija na duvan je retka,
kom god pušaču da ukažeš na problem
sigurno će se uzdržati od navike.

šta saonima alergičnima na sve i svašta?
koga oni da pcuju?
man ray loves me man ray loves me 00:06 09.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

to je jedini prostor koji je samo tvoj, tvoje vlasnistvo.

that's mighty sad.
ceo svet je tvoj.
ivana23 ivana23 00:11 09.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

AlexDunja
šta sa onima alergičnima na sve i svašta? koga oni da pcuju?


Zabranimo drvecu i cvecu da cvetaju. Najveci broj osoba alergican je na polen.
sybil sybil 04:43 09.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

BebaOdLonchara
znam nekoliko astmatičarakoji puše više nego ja.uuu, bravo! pa da propušim i ja, možda me prođe?

to ti je to. stres se leci - rakom pluca, a astma - pusenjem.
Jukie Jukie 14:59 09.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

ivana23

AlexDunjašta sa onima alergičnima na sve i svašta? koga oni da pcuju?Zabranimo drvecu i cvecu da cvetaju. Najveci broj osoba alergican je na polen.

Pa ambroziju bogami počupaše
lavandablue lavandablue 23:58 09.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

stvarno vas ne kapiram, pri tom će se praktično pušiti u svakom kafiću i restoranu koji to dozvoli, helou! koje faking maltretiranje?!


ma jedu 9ovna!

ja sam dve godine radila u kancelariji u kojoj je dim mogao da se sece nozem.
nikome nije palo na pamet da posto postoji zabrana pusenja da je postuju za prostor u kome se ne pusi, vec sam ja morala da drzim pepeljaru na stolu kao jedini nepusac i da se tako pravim da sam pusac za slucaj da inspekcija dodje u firmu. to je bio uslov da bih radila jer je firma privatna. teror pusaca? mobing? SIC! vrata su bila otvorena i od nepusacke kancelarije i od pusacke koje su povezane.

dok sam radila u toj pusionici, pored toga sto sam patila od polenskih alergija na travu, morala sam svaki dan da idem na tretmane kod alergologa na inhalacije zbog pasivnog pusenja.
kada sam prestala tamo da radim, laknulo mi je. ali posle 3 godine od toga ja sam dobila tumor mozga. ove godine sam ga operisala.
lavandablue lavandablue 15:10 10.11.2010

Re: Podrska pravima pusaca

Ja sam nepusac, i to onaj koji mrzi duvan i ima glavobolju od njega, i dobijem upalu sinusa od duvana.
I ipak, ako meni duvan ne smeta...


cist mazohizam
filantrop filantrop 20:36 08.11.2010

pusenje u krugu bolnice

Jukie Jukie 22:32 08.11.2010

I onda su se svi posvađali svako sa svakim

Ja lepo kažem: jedite smoki, tako nikoga ne ugrožavate,
dnevna doza vam je gram po kilogramu telesne mase

vishnja92 vishnja92 22:36 08.11.2010

Re: I onda su se svi posvađali svako sa svakim

to se slisti za 2 minuta, smisli nesto bolje.

:smajli55:
Jukie Jukie 01:24 09.11.2010

Re: I onda su se svi posvađali svako sa svakim

vishnja92
to se slisti za 2 minuta, smisli nesto bolje.:smajli55:

Kad se već okupe ispred zgrade, treba da naizmenično
jedni druge hrane smokijem, jedan po jedan komad
maca22 maca22 22:49 08.11.2010

na videlo

Kakvih sve egocetricka i besaosecajnih ljudi se ovde otkrilo.
maca22 maca22 22:50 08.11.2010

Re: na videlo

Takodje da ustanovimo nagradu "nepusacki bambi" svakom ko je uspeo da ne promasi temu, ne zameni teze, ne podmetne argumente, i ne izgubi nit.
maca22 maca22 23:06 08.11.2010

Re: na videlo

I nagradu "pomešani lončić" svakom ko je na temi o obezbeđivanju pušačkog ćoškića na otvorenom, pomenuo zatvoren prostor: kafiće, radno mesto, itd.
lavandablue lavandablue 15:50 10.11.2010

Re: na videlo

maca22
Kakvih sve egocetricka i besaosecajnih ljudi se ovde otkrilo.


kod drugih nam najvise smetaju one osobine koje upravo sami imamo.
usikulumi usikulumi 23:10 08.11.2010

Koliki je taj "krug bolnice"?

Te "hrabre majke", koje jedva da stignu da odu na 10 minuta 2-3 puta dnevno napolje da "obraduju vlastita pluca", sto ne uzmu jos 5 minuta vise (na kraju krajeva to se desava samo 2-3 puta na dan, zar ne?) i odsetaju IZVAN bolnickog kruga, da ne prekrse zakon i da svoju ruznu, neizlecivu i neizbeznu naviku ne dele sa drugim pacijentima i ljudima koji ne puse i stvar resena?

Usput, cestitam svima koji su uspeli (kroz zezanje ili ne) da "promase temu" i upletu i patnju majki i njihovu potencijalnu nebrigu za vlastitu okolinu sa izduvnim gasovima ucesnika saobracaja, potencijalnim bankrotiranjem proizvodjaca cigareta, nikotinskim kondomima i slicnim detaljima. Stvarno zanimljivo dokle ljudi mogu da odu kad ih "ponese"...
libkonz libkonz 23:12 08.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Te "hrabre majke",

ovi navodnici nisu na mestu. Te majke jesu hrabre.
maca22 maca22 23:13 08.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

usikulumi
Te "hrabre majke", koje jedva da stignu da odu na 10 minuta 2-3 puta dnevno napolje da "obraduju vlastita pluca", sto ne uzmu jos 5 minuta vise (na kraju krajeva to se desava samo 2-3 puta na dan, zar ne?) i odsetaju IZVAN bolnickog kruga, da ne prekrse zakon i da svoju ruznu, neizlecivu i neizbeznu naviku ne dele sa drugim pacijentima i ljudima koji ne puse i stvar resena?

Ako je krug bolnice dovoljno velik da postoji ćoše gde dim neće "deliti" sa drugima, a što bi izlazile još dalje?
usikulumi usikulumi 01:03 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

One jesu hrabre dok su unutra u bolnici u sobi sa detetom, ali kad izadju napolje da zapale i sagore jos koji minut svojeg zivota i zivota onih koji udisu njihov dim, tu "hrabrost" prestaje. Nisu svi postupci "hrabri". Ne vidim gde je "hrabrost" u paljenju cigarete i duvanju okolo... Cinjenica jeste da su u takvoj situaciji u kakvoj su i da im treba "opustanje", ali da zbog toga mogu svesno da naskode drugima i da im se gleda kroz prste, to ne razumem... To sto pusaci rade sebi, neka im sluzi na cast, njihova je volja, ali da zbog njihove ruzne navike ispastaju drugi, to je neprihvatljivo. Nije nikotinski dim lekovit, da im se pusti na volju da ga sire kad i gde zele, bez obzira ko ce, osim njih samih, da bude zahvacen. Treba da im pomognemo na neki drugi nacin, ako im pomoc treba, ali ne popustanjem u ovakvim primerima...
usikulumi usikulumi 01:24 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Ako je krug bolnice dovoljno velik da postoji ćoše gde dim neće "deliti" sa drugima, a što bi izlazile još dalje?


Recimo, "da bi postovale zakon"... A ako to nije dovoljan razlog, onda neka to urade iz obzira prema drugima koji ne puse... Ili hocete da kazete da je bolnicki krug mesto gde samo pusaci mogu da borave i gde nepusaci ne bi smeli da izadju? Ako si nepusac, nemas pravo da izadjes napolje na svez vazduh, da protegnes noge, jel' da? Postavite onda table i znakove "Nepusaci, izlazite iz zgrade bolnice na vlastitu odgovornost - molimo da noge protezete na stepenicama ako je ikako moguce"... Zar je stvarno to toliko tesko da se razume? Od kad je to bolnicki krug mesto gde pusenje treba da bude dozvoljeno? To i treba da bude prvo mesto gde zakon mora da se primeni.
Jos malo pa cete da ocekujete da i apoteke pocnu da prodaju cigarete...
maca22 maca22 01:31 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Ja mislim da zaista nije tesko da se razume da pricamo o nekom delu/uglu/cosku bolnickog kruga koji ce biti rezervisan za pusace, i koji nikom drugom nece smetati.
Jukie Jukie 01:37 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

usikulumi
One jesu hrabre dok su unutra u bolnici u sobi sa detetom,

Dobro, sad ste me svi zajedno skroz zbunili.
Vadite rečnike i da vidimo definiciju reči "hrabar"

Uvek sam mislio da "hrabar" znači da imaš izbor - da nešto opasno uradiš ili da slegneš ramenima i odeš kući

one moraju pa moraju da sede u sobi sa rođenim detetom kao i sve ostale majke na svetu. Nemaju izbor

usikulumi usikulumi 01:54 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Jukie
usikulumi
One jesu hrabre dok su unutra u bolnici u sobi sa detetom,

Dobro, sad ste me svi zajedno skroz zbunili.
Vadite rečnike i da vidimo definiciju reči "hrabar"

Uvek sam mislio da "hrabar" znači da imaš izbor - da nešto opasno uradiš ili da slegneš ramenima i odeš kući

one moraju pa moraju da sede u sobi sa rođenim detetom kao i sve ostale majke na svetu. Nemaju izbor



Upravo je to razlog sto sam u prvom mojem komentaru napisao taj deo pod navodnicima, pa sam dobio "po nosu" zbog (verovatno) bezosecajnosti... Ali, necemo sada o definicijama u srpskom jeziku, nije to tema ovde...
usikulumi usikulumi 02:10 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

maca22
Ja mislim da zaista nije tesko da se razume da pricamo o nekom delu/uglu/cosku bolnickog kruga koji ce biti rezervisan za pusace, i koji nikom drugom nece smetati.


I da je, na primer, taj deo/ugao/cosak dovoljno daleko od ulaza u zgradu bolnice da ne smeta nikome? Pitam se koliko bi njih stvarno i odsetalo cak tamo do tog coska, ili bi ipak, iako taj rezervisani prostor postoji, odlucilo da zapali "samo jednu na brzaka" ovde kod vrata. Pogotovo sad, kad ide hladno vreme. Ako neko naidje, zadrzace dim u sebi dok taj ne prodje, sakrice cigaretu u ruci negde sa strane, da se ne vidi i super... O bolnici pricamo, pobogu, ne o pijacu...
maca22 maca22 02:41 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

A kad se uvede totalna zabrana, onda varanje nece biti moguce? I ne samo moguce, vec ce ljudi biti prinudjeni na njega.
O bolnici pricamo, pobogu, ne o pijacu...

Sta s bolnicom? Patetika je nedostatak argumenta.
mlekac mlekac 04:12 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

usikulumi

Ako si nepusac, nemas pravo da izadjes napolje na svez vazduh, da protegnes noge, jel' da?


Molim da neko ovde definiše termin "ČIST VAZDUH"!!!!

Tako nešto u gradovima NE POSTOJI!
libkonz libkonz 09:30 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Uvek sam mislio da "hrabar" znači da imaš izbor - da nešto opasno uradiš ili da slegneš ramenima i odeš kući

one moraju pa moraju da sede u sobi sa rođenim detetom kao i sve ostale majke na svetu. Nemaju izbor

O, itekako imaju izbor. Ali o tome u posebnom tekstu, ovih dana.
Biljana 77 Biljana 77 09:43 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

one moraju pa moraju da sede u sobi sa rođenim detetom kao i sve ostale majke na svetu. Nemaju izbor

Ovo je glupost. Ne moraju. Neke izaberu da brigu o deci prepuste nekom drugom. I nije stvar hrabrosti to što ostaju sa svojiom decom, već to što svakog dana sa jednako stpljenja, vedrine i nade ulaze u isto ono u čemu su bile juče. Ne postoji teža stvar od patnje sopstvenog deteta. Dajte da se ostavimo priče o tome... neukusno je već.
Biljana 77 Biljana 77 09:54 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Pitam se koliko bi njih stvarno i odsetalo cak tamo do tog coska, ili bi ipak, iako taj rezervisani prostor postoji, odlucilo da zapali "samo jednu na brzaka" ovde kod vrata. Pogotovo sad, kad ide hladno vreme. Ako neko naidje, zadrzace dim u sebi dok taj ne prodje, sakrice cigaretu u ruci negde sa strane, da se ne vidi i super... O bolnici pricamo, pobogu, ne o pijacu...

Pitam se da li ste možda čitali tekst kleinemuter, ovdašnje blogerke, o majkama koje nemaju vremena da odu da jedu, jer njihova deca zahtevaju konstantan nadzor i nemaju kome da ih ostave. Dajte više, dosta, molim vas. Zabranite im da puše, vremenom će i prestati jer će im biti lakše nego da odsustvuju 15 minuta od deteta, a mi, čistokrvni nepušači, bivši pušači i Tomica kojem će to biti jedina uspešna kampanja u životu, ćemo zadovoljno trljati ruke - to što smo nečijem životu dodali još malo frustracije, ma who cares...

Prestati da pušiš je najlakše na svetu, znam prestala sam. Ali aman, kad mi je sve u životu bilo toliko potaman da sam mogla bilo šta.
edi-va edi-va 09:56 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Prestati da pušiš je najlakše na svetu, znam prestala sam. Ali aman, kad mi je sve u životu bilo toliko potaman da sam mogla bilo šta.





koksy koksy 12:47 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

a mislim da zaista nije tesko da se razume da pricamo o nekom delu/uglu/cosku bolnickog kruga koji ce biti rezervisan za pusace, i koji nikom drugom nece smetati.


E ne može! Astmatičari iz principa baš pikiraju prema tim ćoškovima!
usikulumi usikulumi 19:55 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

maca22
A kad se uvede totalna zabrana, onda varanje nece biti moguce? I ne samo moguce, vec ce ljudi biti prinudjeni na njega.
O bolnici pricamo, pobogu, ne o pijacu...

Sta s bolnicom? Patetika je nedostatak argumenta.


"Zakon o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu, ZABRANJUJE PUŠENJE U SVIM OBJEKTIMA U KOJIMA SE OBAVLJA ZDRAVSTVENA ZAŠTITA, ŠTO UKLJUČUJE I OKRUŽENJE I DVORIŠNI PROSTOR. U ISTIM NE MOŽE BITI PEPELJARA I U NJIMA SE NE SME OSEĆATI DUVANSKI DIM. " Gde se to ovde kaze ista o totalnoj zabrani?

I ko ih to "prinudjava" da varaju? Sto ne mogu da odu sto metara dalje da bi zadovoljile svoju zelju za duvanom, ako ne tamo gde samo sebi mogu da naude, a ono barem tamo gde im zakon ne moze nista? Mozda ono shvatanje da "su sva pravila tu samo da bi se prekrsila"...

Ja sam mislio da je ovaj blog o bolnici, a ne o pusenju na pijaci, sto sam i rekao u mojem odgovoru. Argumenti? Patetika?
maca22 maca22 20:00 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Potrebno je majkama obezbetiti jednu prostoriju untura, finu i zagrejanu (sad ide zima) gde ce mocu da se opsute uz cigaru kod se zlopate sa svojim detetom.
usikulumi usikulumi 20:06 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Biljana 77
Zabranite im da puše, vremenom će i prestati jer će im biti lakše nego da odsustvuju 15 minuta od deteta, a mi, čistokrvni nepušači, bivši pušači i Tomica kojem će to biti jedina uspešna kampanja u životu, ćemo zadovoljno trljati ruke - to što smo nečijem životu dodali još malo frustracije, ma who cares...


Zar stvarno treba neko zakon da donese da bi one shvatile da im je lakse tako nego da odsustvuju 15 minuta od deteta?

Prestati da pušiš je najlakše na svetu, znam prestala sam. Ali aman, kad mi je sve u životu bilo toliko potaman da sam mogla bilo šta.


Ja nigde nisam trazio da te osobe prestanu da puse... Ako vec imaju koga da im pazi na dete 10 minuta, taj neko bi pripazio i 15 minuta da majka ne dodje u situaciju da svesno krsi zakon i izaziva negodovanje i reakcije bolesnika i ostalih nepusaca. Da sam ja u toj situaciji da im pomognem na taj nacin, ja bih im pomogao i pripazio na dete tih 3-4 puta na dan...
libkonz libkonz 20:24 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Zar stvarno treba neko zakon da donese da bi one shvatile da im je lakse tako nego da odsustvuju 15 minuta od deteta?

Razmišljaš li ti o ovome što pišeš? Imaš li porodicu, posao? Imaš li bilo kakve obaveze u životu?
Prosto više ne mogu da verujem kuda ide ljudska glupost ili licemerje ili bahatost, šta god da je razlog ovakvog razmišljanja.
Te majke vole svoju decu i apsolutno su im posvećene. Za razliku od onih koji decu predaju specijalizovanim ustanovama ili jednostavno dignu ruke od napretka. Najvažnija stvar kod dece jeste njihov NAPREDAK. Majke koje su posvećene i trude se postižu rezultate. One koje se ne trude dovoljno za rezultat imaju nedostatak napretka.
Ali sve te žene su živa bića. One za vreme boravka u bolnici nemaju vremena za sebe, sem tih nekoliko minuta.
usikulumi usikulumi 21:32 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

libkonz

Razmišljaš li ti o ovome što pišeš? Imaš li porodicu, posao? Imaš li bilo kakve obaveze u životu?
Prosto više ne mogu da verujem kuda ide ljudska glupost ili licemerje ili bahatost, šta god da je razlog ovakvog razmišljanja.


U cemu je ovde problem? U tome sto tvrdim da bi im bilo bolje da ne puse? Pa to i one same znaju. Sto (kad smo vec presli na "ti" ) nisi citirala drugi deo tog istog odgovora u kojem sam napisao da bih im pomogao (da je do mene) i pripazio decu i 5 minuta duze, da bi uradile nesto da ne moraju da krse zakon (kad vec nisu u mogucnosti da ga ukinu)?!
Imam i porodicu i posao. Na zalost, imam i obaveze u zivotu, ali cu uvek da budem "nerazuman, bahat i licemeran" kad je u pitanju nesto tako ruzno i beskorisno kao sto je pusenje. Ti si ocigledno i pusac i usko u vezi sa tim majkama kad ovoliko napadas. A evo ti i razlog zbog kojeg ja razmisljam ovako kako razmisljam:
Moj je otac bukvalno nestao u roku od tri meseca, pre nego sto je napunio 50 godina, pojeden iznutra od raka koji je poceo na plucima i "galopirao" po svim organima. Treba li da kazem koliko je cigareta pusio na dan? Izmedju 40 i 50! Dve i po paklice. Odbijao je da uopste i pokusa da prestane sa pusenjem. Da on sad ima priliku, mislis li da ne bi promenio tu ogavnu naviku? Mislis li da mu ne bi bilo bolje da se sada, pod stare dane i verovatno u penziji, igra sa unucima svaki dan? Izgubili smo ga bukvalno kad nam je najvise trebao. Ja to mojoj deci necu i ne mogu da uradim. Za njega je, na zalost, kasno. A ja, ni uz najbolju volju, ne mogu da nadjem nijedan pametan razlog zasto bi neko hteo da nastavi sa tom odvratnom navikom. U pitanju je samo snaga volje...

Te majke vole svoju decu i apsolutno su im posvećene. Za razliku od onih koji decu predaju specijalizovanim ustanovama ili jednostavno dignu ruke od napretka. Najvažnija stvar kod dece jeste njihov NAPREDAK. Majke koje su posvećene i trude se postižu rezultate. One koje se ne trude dovoljno za rezultat imaju nedostatak napretka.
Ali sve te žene su živa bića. One za vreme boravka u bolnici nemaju vremena za sebe, sem tih nekoliko minuta.


Gde sam ja posumnjao u njihovu ljubav prema deci i u njihovu privrzenost i posvecenost? Ne verujem da majke koje ostaju krace na cik-pauzi, postizu bolje rezultate sa svojom decom, pa cemu onda tolika frka oko dodatnih 5 ili 10 minuta i predjenih 100 ili 200 metara vise?
ivana23 ivana23 21:44 09.11.2010

***

Drustveni ili licni problemi nisu pogodni trenutak za ostavljanje duvana.

Broj onih koji ostavljaju pušenje se polako smanjuje dok zabrinutost zbog ekonomske krize raste, pokazuju najnoviji podaci.

Naime, broj nepušača u Velikoj Britaniji počeo je znatno da raste posle uvođenja zabrane pušenja, 2007. godine. Međutim, kada je recesija pogodila ovu zemlju u drugoj polovini 2008. godine, taj rast se usporio. Godine 2007. 32 odsto pušača u Engleskoj izjavilo je da pokušavaju da prekinu sa ovom navikom. Ovaj procenat pao je na 23 odsto u 2008. godini, na 22 u 2009. godini, a zaustavio se na 17 procenata krajem oktobra 2010. godine.

Profesor Robert Vest, direktor istraživanja pri Centru za istraživanje veze između životnih navika i kancera, kaže: “U trenutku kada država steže kaiš, primetili smo da je manji broj onih koji pokušavaju da ostave cigarete.


Ljudi se zbog krize vraćaju navici pušenja

libkonz libkonz 21:47 09.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

kad smo vec presli na "ti"

na blogu smo svi na "ti".
nisi citirala

nisam citirao.
Citirao sam samo deo koji me je iznervirao. Dakle ovo:
da odsustvuju 15 minuta od deteta?

kapiraš li zašto sam tako reagovao?
U cemu je ovde problem? U tome sto tvrdim da bi im bilo bolje da ne puse?

ne
nesto tako ruzno i beskorisno kao sto je pusenje

jeste, ali ovde se priča vrti oko toga da je nehumano terati ih da se, pored njihove novonastale situacije, bore i sa svojom BOLEŠĆU ZAVISNOSTI.

Ti si ocigledno i pusac

Ostavio sam pre dve godine.
usko u vezi sa tim majkama

Nisam ih video mesecima, a i vrlo površno ih poznajem.
U pitanju je samo snaga volje...

kad imaš sređen život, to smo već ovde apsolvirali. Teško je odreći se BOLESTI ZAVISNOSTI kada ti se odjednom u životu sruči takav teret.
Gde sam ja posumnjao u njihovu ljubav prema deci i u njihovu privrzenost i posvecenost?

Kritikovao si to "što ostave decu same i po 10 minuta".
pa cemu onda tolika frka oko dodatnih 5 ili 10 minuta i predjenih 100 ili 200 metara vise?

Moraju se dodatno oblačiti i nisu opuštene jer su tada suviše udaljene od svoje dece. Video sam, znam šta pričam.
maca22 maca22 22:04 09.11.2010

Re: ***

ivana23
Drustveni ili licni problemi nisu pogodni trenutak za ostavljanje duvana.

Broj onih koji ostavljaju pušenje se polako smanjuje dok zabrinutost zbog ekonomske krize raste, pokazuju najnoviji podaci.

Naime, broj nepušača u Velikoj Britaniji počeo je znatno da raste posle uvođenja zabrane pušenja, 2007. godine. Međutim, kada je recesija pogodila ovu zemlju u drugoj polovini 2008. godine, taj rast se usporio. Godine 2007. 32 odsto pušača u Engleskoj izjavilo je da pokušavaju da prekinu sa ovom navikom. Ovaj procenat pao je na 23 odsto u 2008. godini, na 22 u 2009. godini, a zaustavio se na 17 procenata krajem oktobra 2010. godine.

Profesor Robert Vest, direktor istraživanja pri Centru za istraživanje veze između životnih navika i kancera, kaže: “U trenutku kada država steže kaiš, primetili smo da je manji broj onih koji pokušavaju da ostave cigarete.


Ljudi se zbog krize vraćaju navici pušenja

Citiraću još jednom u nadi da će usikulumi uspeti da shvati.
usikulumi usikulumi 22:30 09.11.2010

Re: ***

maca22
ivana23
Drustveni ili licni problemi nisu pogodni trenutak za ostavljanje duvana.

Broj onih koji ostavljaju pušenje se polako smanjuje dok zabrinutost zbog ekonomske krize raste, pokazuju najnoviji podaci.

Naime, broj nepušača u Velikoj Britaniji počeo je znatno da raste posle uvođenja zabrane pušenja, 2007. godine. Međutim, kada je recesija pogodila ovu zemlju u drugoj polovini 2008. godine, taj rast se usporio. Godine 2007. 32 odsto pušača u Engleskoj izjavilo je da pokušavaju da prekinu sa ovom navikom. Ovaj procenat pao je na 23 odsto u 2008. godini, na 22 u 2009. godini, a zaustavio se na 17 procenata krajem oktobra 2010. godine.

Profesor Robert Vest, direktor istraživanja pri Centru za istraživanje veze između životnih navika i kancera, kaže: “U trenutku kada država steže kaiš, primetili smo da je manji broj onih koji pokušavaju da ostave cigarete.


Ljudi se zbog krize vraćaju navici pušenja

Citiraću još jednom u nadi da će usikulumi uspeti da shvati.



Jos jedna od beskorisnih i onih studija pravljenih za reklamu i mazanje ociju... Ko kaze da od onih 32% pusaca koji "su pokusali da ostave duvan 2007." njih 50% nije u tome i uspelo, pa je ukupan broj pusaca pao i u 2008. godini nije bilo dovoljno onih koji "zele da pokusaju" ili su oni isti koji su "omanuli" prvi puta odlucili da probaju ponovo?
Imas li podatke o tome kada je u 2008.godini izvrseno to prebrojavanje? Pre ili posle uvodjenja recesije (koja je udarila u drugoj polovini 2008)? Najveci i najtezi period recesije bio je (kao i svuda) u 2009.godini, a ta tvoja "studija" pokazuje pad od svega JEDAN POSTO. I to treba da dokaze da je recesija kriva za sta?!? Podaci govore o padu broja onih koji pokusavaju da se odviknu pusenja, a ne dokazuje da je pusenje poraslo (sto je bio zakljucak koji je ivana23 izvela)...
Boze, cemu sve ovi pusaci pribegavaju da bi opravdali sebe i svoje postupke...

Ali, daj mi malo vise vremena, mozda i shvatim cemu ova studija u stvari sluzi...
Citiraj jos jednom, mozda cu lakse da razumem...

Ako vec pokusavas da pokazes "poentu" kad je dobro, a kada je lose vreme za pokusaj odvikavanja od pusenja, uzmi bar neki normalan primer, a ne ove smesne citate koje bi i ucenik 5.razreda osnovne matematicki dokazao kao besmislene...
usikulumi usikulumi 00:47 10.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Mora da sam te gadno iznervirao u prethodnom odgovoru, kad si uspeo da me citiras cak 10 puta... I sve to seckajuci moj odgovor toliko da citat izgubi svaki smisao. Ali, 'ajde, mozda tako treba...

libkonz

jeste, ali ovde se priča vrti oko toga da je nehumano terati ih da se, pored njihove novonastale situacije, bore i sa svojom BOLEŠĆU ZAVISNOSTI.


Ko ih tera da prestanu da puse? Zakon samo kaze da treba da se pomere malo dalje, izvan kruga bolnice. Tamo gde niko ne moze da im prebaci pusenje. Ni astmaticari, ni oni alergicni na dim, ni inspektori, kontrolori, policija...

Gde sam ja posumnjao u njihovu ljubav prema deci i u njihovu privrzenost i posvecenost?

Kritikovao si to "što ostave decu same i po 10 minuta".


Jel' to neko citanje izmedju redova ili predvidjanje sta bih "mogao da napisem ubuduce"? Gde sam to rekao? NIGDE! Covek bi pomislio da barem onaj blog, koji sam zapocnes, pazljivije procitas pre nego sto napadnes one koji ne misle isto kao ti...

pa cemu onda tolika frka oko dodatnih 5 ili 10 minuta i predjenih 100 ili 200 metara vise?

Moraju se dodatno oblačiti i nisu opuštene jer su tada suviše udaljene od svoje dece. Video sam, znam šta pričam.


Stvarno? Dodatno se oblace? Pa sta ce da bude kad sneg padne? Hoce li kod vrata da budu slabije obucene, a 100 metara dalje u bundama i jaknama? Prilicno providno...
No, da okoncam ovo moje iznosenje suprotnog misljenja (pre nego izazovem previse stresa) jednim pitanjem:
Da li je taj primer majki jedini koji treba da bude po tvom misljenju izuzet iz zakona ili je ceo taj zakon pogresan? Postoji li i neki skriveni (ali ipak human) razlog zasto bi ostalim pusacima (koji nisu te pozrtvovane majke) bilo dozvoljeno da puse u bolnicama i oko njih? Mi se tu glodjemo oko ovako pazljivo odabranog primera, a sta ako te majke ustvari cine samo 5% pusaca tamo oko te bolnice? Imas li neki pametan predlog kako resiti tu zagonetku?
vishnja92 vishnja92 06:31 10.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

libkonz libkonz 10:12 10.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

kad si uspeo da me citiras cak 10 puta...

to je zato što su ti sve pretpostavke bile pogrešne. I za to treba biti talentovan, svaka čast.
Retko me neko može iznervirati, posebno na blogu. Ti si uspeo, svaka čast.
Imas li neki pametan predlog kako resiti tu zagonetku?

Da. U posebnim situacijama dozvoljava se direktorima bolnica da odrede mesto za pušače, u određeno doba dana (ne može pre podne), koje neće ugrožavati nikoga. Majke su samo primer, tu su i ljudi sa teškim bolestima.
maca22 maca22 14:18 10.11.2010

Re: ***

usikulumi
Jos jedna od beskorisnih i onih studija pravljenih za reklamu i mazanje ociju...

Da je tesko menjati navike, a pogotovo zavisnosti u trenucima stresa, to je svakom normalnom jasno. Bez ikakve studije. Smesno da je uopste potrebne da je Ivana citira.
lavandablue lavandablue 15:37 10.11.2010

Re: ***

Broj onih koji ostavljaju pušenje se polako smanjuje dok zabrinutost zbog ekonomske krize raste, pokazuju najnoviji podaci.



oduvek je sirotinja vise pusila od pravog intelektualnog sloja koji je iz svesti o stetnosti duvana manje podlozan njegovom koriscenju. kako se broj sirotinje i neobrazovanih povecava smanjenjem ekonomske moci ljudi za skolovanjem, broj pusaca se time povecava.
lavandablue lavandablue 15:42 10.11.2010

Re: ***

plus sto dolaze novi narastaji mladih koji su dovoljno sazreli da im je dozvoljeno da kupuju cigarete, pa se i na taj nacin broj pusaca povecava po tim veoma diskutabilnim istrazivanjima.
usikulumi usikulumi 20:00 10.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

Iako sam sam sebi rekao da necu vise da ostavljam bilo kakav komentar, ostavicu jos ovaj. Obecavam da je poslednji. Svoje slobodno vreme iskoristicu da proucavam da li je i koliko upotreba pekmeza u palacinkama opala u vreme recesije u Velikoj Britaniji i kako je to uticalo na debljanje ljudi u Rumuniji. Svoje rezultate poslacu u Blic, pa ce mozda ivana i maca imati jos vise materijala za citiranje, u tamo nekom drugom blogu, a za dokazivanje necega nekom drugom bezosecajnom idiotu kao sto sam ja.

To je zato što su ti sve pretpostavke bile pogrešne. I za to treba biti talentovan, svaka čast.


Ne, moje su pretpostavke pogresne po tvom misljenju. Jedino sam pogresio kad sam pretpostavio da si zena i pusac i za to se izvinjavam ako sam te povredio. Sve ostale moje pretpostavke sa moje strane gledista izgledaju sasvim tacno. Sloboda misljenja, zar ne? Ili to ne vazi na modernim blogovima?

Retko me neko može iznervirati, posebno na blogu. Ti si uspeo, svaka čast.


Ako ne zelis da cujes misljenja drugih, koja se razlikuju od tvog vlastitog, sto onda uopste i pokreces blog? Postavi ga da bude read-only i resen problem. Kazes sta hoces, sa pazljivo odabranim primerom, ostavis "preporuci" da je otvoren za klikove i niko nece da te iznervira...

Da. U posebnim situacijama dozvoljava se direktorima bolnica da odrede mesto za pušače, u određeno doba dana (ne može pre podne), koje neće ugrožavati nikoga. Majke su samo primer, tu su i ljudi sa teškim bolestima.


Nije mi jasno da li je to samo tvoj predlog ili to vec postoji u zakonu kao "poseban slucaj".
Ako je to samo tvoj predlog, moram da kazem: Konacno nesto konkretno! Umesto da se pljuje i kritikuje odredjeni zakon u celini, izadje se sa predlogom po kojem se vecina tog zakona primenjuje, ali se i izuzeci dozvoljavanju pod odredjenim uslovima. Svidja mi se predlog, cini mi se da je razuman. Ne odbacuje se CEO ZAKON (jer neki red mora da postoji), prave se razumne iznimke... Cak bih mogao i da se nadovezem na to sa idejom da bi mogle i posebne kartice ili nesto slicno da se daju tim pusacima (majke, teski bolesnici) od strane bolnice i koje bi vazile samo za tu bolnicu i za taj prostor, a koji ce im garantovati upotrebu tog posebnog pusackog prostora i inspektori/kontrolori im ne bi mogli nista dok su u tom prostoru. Ostali pusaci (za koje smatram da su u velikoj vecini u odnosu na te majke i teske bolesnike) moraju da se drze zakona i napuste bolnicki krug ako zele da puse. Time bi se broj pusaca u bolnickom krugu drasticno smanjio (sto je i cilj primene zakona ako se ne varam), a posebni slucajevi ne bi bili osteceni. Na direktorima bolnica je da odluce ko je zasluzio da bude tretiran posebno. Svi oni koji nemaju tu posebnu dozvolu i budu uhvaceni u krsenju zakona, "plati, bato"...
Smesno je to da zbog 5 ljudi prema kojima ovaj zakon nije fer, vi hocete da pustite i ostalih 95 da rade po bolnickom krugu sta hoce...

Veselo blogovanje vam zelim svima. Uzivajte sa "istomisljadzijama" i tapsite se po ledjima...

P.S. Pekmez-studija stize cim nadjem nekog naivca da je finansira
maca22 maca22 21:28 10.11.2010

Re: Koliki je taj "krug bolnice"?

usikulumi
Da. U posebnim situacijama dozvoljava se direktorima bolnica da odrede mesto za pušače, u određeno doba dana (ne može pre podne), koje neće ugrožavati nikoga. Majke su samo primer, tu su i ljudi sa teškim bolestima.


Nije mi jasno da li je to samo tvoj predlog ili to vec postoji u zakonu kao "poseban slucaj".
Ako je to samo tvoj predlog, moram da kazem: Konacno nesto konkretno!


To "konacno" je sve vreme tu, se nalazi u samom blogu koji ili nisi procitao, ili si procitao, ali nisi uspeo da razumes, ti odaberi sta je.
miloradkakmar miloradkakmar 00:06 09.11.2010

Ja sam

za poštovanje Zakona, ali kako se oni tumače i primenjuju kod nas, verujem da će se i ovaj prilagodjavati datim okolnostima. U tom prilagodjavanju svoje mesto će naći i majke iz Dečje bolnice. Uostalom , tu je Futoški park.
shumska shumska 01:03 09.11.2010

teško disanje sa i bez države

ajmo malo lopatom po pušačima.
sve na to miriše. zavisnost - ovisnost...
nego, jedva čekam da vidim te komunalne policajce i policajke kako idu okolo i pune rupe u budzetu. pa da vidim i kriterijum po kom će "birati" onoga ko je pogodan za naplatu. kao po gradskom prevozu - fluorescentne nindze se nekim čudom ne zaleću na "trenerka - stil" krupnije momke već isključivo na neki malo "laganiji", krhkiji profil (potencijalne) žrtve (prestupnika):).
a inače se i divim onima koji su u stanju da na bilo koji način analiziraju - sude - osudjuju žene pušače kojima su deca po bolnicama...kakav stepen empatije, mila majko - jeza me hvata. no, fino - uvek se na sitnicama ljudi pokažu i otkriju - svi ti samoproklamovani borci za ova i ona prava, za sve ugrožene i drugačije....oho - ho.
i da ovo malo konfuzije završimo stihom anonimnog narodnog pesnika
"tugo moja kome da te pričam, kad te niko razumeti neće..."
nego - pitam se - zašto zakonodavac nije osmislio zakon koji će do jedne mere suzbiti "delovanje" pušača a istovremeno i zaštititi nepušače? ovo je papazjanija. moglo je (moralo je) bolje.
opet ofrlj, opet bez ikakvog dalekosežnog promišljanja o samoj primeni zakona- opet te država tera besmislenim propisima da hteo - ne hteo kršiš zakon
reanimator reanimator 08:34 09.11.2010

Re: teško disanje sa i bez države

jedva čekam da vidim te komunalne policajce i policajke kako idu okolo i pune rupe u budzetu

Jutros sam video prilog o prvoj formiranoj ekipi (kreću se u trojkama), uz neki patetičan tekst..do juče su bili obični momci i devojke iz kraja, a danas...
Sudeći po onome što sam video, čeka ih žešći maltret, jer ne da ne deluju autoritativno, nego ni blizu. Već vidim kako ih dripci iz problematičnijih delova grada postavljaju u niz za trule kobile.
edi-va edi-va 09:49 09.11.2010

Re: teško disanje sa i bez države

shumska
sve na to miriše. zavisnost - ovisnost...


Iskreno, mene više muči ova ovisnost o blogu ... cigarete sam uspevala da batalim kad god sam mislila da treba, recimo, pošto sam odlučila da postanem majka, prvo sam se odrekla cigarete pa poradila na majčinstvu - pet godina sastavila kao nepušač. Nego, ovo blogovanje što ume da utiče na zanemarivanje obaveza ...

a inače se i divim onima koji su u stanju da na bilo koji način analiziraju - sude - osudjuju žene pušače kojima su deca po bolnicama...kakav stepen empatije, mila majko - jeza me hvata. no, fino - uvek se na sitnicama ljudi pokažu i otkriju - svi ti samoproklamovani borci za ova i ona prava, za sve ugrožene i drugačije....oho - ho.


Bravo za ovaj deo!
Na to sam i mislila kada sam napisala da se časom pređe u ekstremno ... jer, sad smo mi pušači manjina koja se sateruje u četiri zida, i koju treba tući pred decom.

anakcosa anakcosa 08:38 09.11.2010

suvenir sa push-pauze!

Lib, svaka cast! Malo sam zakasnila!
Pravo pa u centar, odlican tekst! Bila- videla! Uz tu push-pauzu sam stekla hronicnu upalu sinusa, ali i mnoge odlicne prijateljice!


anakcosa anakcosa 09:29 09.11.2010

Re: suvenir sa push-pauze!

Ali sada sam bivsi pusac i raduje me novi zakon!
libkonz libkonz 09:33 09.11.2010

Re: suvenir sa push-pauze!

i ja sam bivši pušač, treba nam zakon o zabrani pušenja, među vodećima smo u svetu po broju pušača, ali ovde govorim o pušenju na otvorenom prostoru.
g.radicevic g.radicevic 09:55 09.11.2010

Re: suvenir sa push-pauze!

i ja sam bivši pušač

pa što se nama žališ


na opasku o štetnosti pušenja
jedan drugar uvek ispali
ljudi uopšte nemam želju da umrem zdrav

nekad je bilo:
pušenje ili zdravlje, odlučite sami

danas:
pušači i Legija, najveći državni neprijatelji

epilog: ujdurma, koja samo povećava prodaju cigareta, i puni nečije džepove (što valjda i jeste bio cilj zakona)

moguće rešenje: zvizni cenu od 1000 dinddži za bilo koju paklicu cigareta, od čega 900 ide u budžet, (al to je valjda suprotno nečijem ličnom interesu, samim tim neprihvatljivo)

P.S. Odo sad napolje da zapalim jednu i učinim krivično delo ugrožavanja zajedničkog nam prostora

P.P.S. JEDNA PUŠAČKA
edi-va edi-va 10:01 09.11.2010

Re: suvenir sa push-pauze!

P.S. Odo sad napolje da zapalim jednu i ugrozim zajednički nam prostor


Uzmi kredu pa zaokruži prostor oko sebe, naznači ga kao temporary mine:)
g.radicevic g.radicevic 10:27 09.11.2010

Re: suvenir sa push-pauze!

Uzmi kredu pa zaokruži prostor oko sebe, naznači ga kao temporary mine:)

da znaš da oću
i to žutuuu
i da okačim onu tablu na sebe ''ja ugrožavam Vaš zajednički prostor''
da svi vide
da sam zlikovac
anakcosa anakcosa 09:57 09.11.2010

Molim vas

... ne mesajte sedenje sa bolesnim detetom u bolnici sa pravom na pusenje!

To nikako ne moze biti isto! Ni u kom slucaju! Ta cigareta, u tim uslovima je beg od realnosti, "smirela", potreba za odmorom, luftiranjem, ili sta vec...ali moze da preraste i u pasiju, pa da onda juris po bolnici majku koja je izasla na pus pauzu dok joj dete krizira ili je trazi doktor! Kazem opet- bila-videla!

Postoje i drugi nacini da sacuvas sebe, ali to je individualna stvar i pitanje odluke, i vremena! Znam mnoge koje su ostavile cigarete!
sybil sybil 12:04 09.11.2010

Pise moja sestra

od tetke (iz Beograda)
u p.... m.......jedva cekam ovaj zakon protiv pusenja. sta da ti kazem? ustanem ujutru, skuvam kafu, ne lezi vraze, muz me zapusi za tren oka. ako slucajno hocu da svratim u kafanu na kafu za vreme posla- svi puse unutra, i sta onda da radim, ne mogu da sedim napolju kad je hladno. na poslu- svi puse, sedim sa njih pet u istoj kancelariji i svi puse. vracam se sa posla kuci- muz i drustvo ne gase. ako odes uvece u kafanu- svugde se pusi. i hajde sad ti meni reci sta ja da radim- ne pusim, a ispada ustvari da ne gasim cigaretu, isto pusim kao i svi oni.
reanimator reanimator 12:12 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

svi puse, sedim sa njih pet u istoj kancelariji i svi puse

Informisi sestru da od pre par godina na radnim mestima nije dozvoljeno pusenje ukoliko bar jedan sluzbenik u kancelariji nije pusac. Onda ti stave nalepnicu da je zabranjeno pusenje i u slucaju dolaska inspekcije, odgovara se finansijski..i taj koji pusi i preduzece. Predvidjene kazne su bile manje u odnosu na ove iz novog zakona, ali su postojale. Takodje, postojala je opcija da se taj koji ne pusi izjasni da je i on pusac..kao, hoce da bude kolegijalan.
Drugim recima...sestra ti se ili izjasnila kao pusac, pa sad lamentira nad svojom pogresnom odlukom, ili se izjasnila kao nepušač, pa sad neće da tasteriše ove što krše zakon nadležnima, nego se žali sestri. Ili je do daske neinformisana.
A ti, kad je sad obavestiš o ovome, nemoj da kažeš da sam ti ja rekao, nego uputu prekor..u stilu..pa dobro bre, ja moram da te učim o vašim zakonima
aleksandarz92 aleksandarz92 12:16 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

sybil
od tetke (iz Beograda)
u p.... m.......jedva cekam ovaj zakon protiv pusenja. sta da ti kazem? ustanem ujutru, skuvam kafu, ne lezi vraze, muz me zapusi za tren oka. ako slucajno hocu da svratim u kafanu na kafu za vreme posla- svi puse unutra, i sta onda da radim, ne mogu da sedim napolju kad je hladno. na poslu- svi puse, sedim sa njih pet u istoj kancelariji i svi puse. vracam se sa posla kuci- muz i drustvo ne gase. ako odes uvece u kafanu- svugde se pusi. i hajde sad ti meni reci sta ja da radim- ne pusim, a ispada ustvari da ne gasim cigaretu, isto pusim kao i svi oni.


Može da se razvede, jer joj taj problem nijedan zakon neće rešiti.
Može da potraži kafanu za nepušače i da ide tamo da pije kafu (pre će pronaći poštenog političara).
Može da prijavi kolege s posla nadležnoj inspekciji (mislim da je zdravstvena), ali to je mogla i dosad, jer je pušenje u kancelariji dozvoljeno samo ako se u istoj ne primaju stranke, a svi koji u njoj rade su pušači.
aleksandarz92 aleksandarz92 12:17 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Predvidjene kazne su bile manje u odnosu na ove iz novog zakona, ali su postojale

Ovo treba proveriti, mislim da su iste.
Atomski mrav Atomski mrav 12:18 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Informisi sestru da od pre par godina na radnim mestima nije dozvoljeno pusenje ukoliko bar jedan sluzbenik u kancelariji nije pusac.

Probaj da se kao jedini nepušač na radnom mestu izboriš za to pravo!
sybil sybil 12:18 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

pa sad neće da tasteriše ove što krše zakon nadležnima

ne- ona kaze da je borba sa pet pusaca-talibana sizifov posao. svi su se oni izjasnili da ce da puse do poslednjeg daha i da nema odustajanja - no matter what. cak su skupili pare ako dodje komisija da ih kazni da plate.
pa ti sad vidi. samo dodju, zapale cigaretu i pogledaju je pogledom- ko te .... samo ti zovi komisiju.
maca22 maca22 12:21 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Joj agonije, a to ima veze sa temom kako?
reanimator reanimator 12:22 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Probaj da se kao jedini nepušač na radnom mestu izboriš za to pravo

E moj ti..ja sam se izborio da se ostalih troje u kancelariji, iako nepušači, izjasne kao pušači
sybil sybil 12:23 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

troll on, a znamo vec da blog bez trola i nije blog vredan paznje
Biljana 77 Biljana 77 12:23 09.11.2010

a možda ipak...

Probaj da se kao jedini nepušač na radnom mestu izboriš za to pravo!
Probaj da se izboriš za bilo koje pravo ako si u manjini. Probaj! U tome je poenta. Velika većina nepušača (i ja sama) će pre da gunđa u sebi nego da preduzme nešto konkretno. Mi smo npr. godinama ćutali ženi koja u zgradi gde radim puši u liftu. Tek nedavno smo joj otvoreno rekli da to ni na šta ne liči i da to više ne radi.
Ali to je problem sa ovom zemljom, ona ne ume sa manjinom... Ili-ili. Daj im sve ili im ne daj ništa. Primer ovog zakona je odličan. Nećemo da promislimo, da organizujemo.. ne samo ćemo da zabranimo.
reanimator reanimator 12:24 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

cak su skupili pare ako dodje komisija da ih kazni da plate

A kad se cela situacija prenese na dvorište (tj na temu), onda se u skupljanje para uključuju..ko? Majke pod stresom..osoblje sklono porocima i slučajni prolaznici?
sybil sybil 12:30 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

A kad se cela situacija prenese na dvorište (tj na temu), onda se u skupljanje para uključuju..ko? Majke pod stresom..osoblje sklono porocima i slučajni prolaznici?

i vecina b92 blogera.
sybil sybil 12:32 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Može da se razvede, jer joj taj problem nijedan zakon neće rešiti.

vec me pitala koliko kosta alarm sto ga imam ja u americi. cim oseti dim- pisti, dolaze vatrogasci i placa se 600 dolara. nema pusenja ni pod razno.
e i da. rekla je da se nikada vise ne bi udala za pusaca i da sada razume oglase tipa- trazi muza nepusaca alergicnog na alkohol.
Jukie Jukie 12:49 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

reanimator
Probaj da se kao jedini nepušač na radnom mestu izboriš za to pravoE moj ti..ja sam se izborio da se ostalih troje u kancelariji, iako nepušači, izjasne kao pušači

To su neke šonje
verujem da su bolećivi i na kmekavu decu i njihove majke
anakcosa anakcosa 13:00 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Jukie
reanimator
Probaj da se kao jedini nepušač na radnom mestu izboriš za to pravoE moj ti..ja sam se izborio da se ostalih troje u kancelariji, iako nepušači, izjasne kao pušači

To su neke šonje
verujem da su bolećivi i na kmekavu decu i njihove majke


Ima toga! Secam se da sam ja bila neumoljivi pusac! Kukajte, boli me uvo, deca su vam bolesna, boli me uvo, moja su deca bolesna, boli me uvo, asmaticar?pa sta ces onda ovde?.... Imam ,brate, pravo da pusim, izadjite svi napolje ako vam se ne svidja!!!!Iz ove perspektive-presebicno!

A onda sam sebi objasnila neke stvari i sada sam neumoljivi nepusac! I ide mi od ruke!

Sve je u glavi! Samo sam trebala i ranije da potrazim "kvaku"!
reanimator reanimator 13:03 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

To su neke šonje

Jedan jeste...čim se povukao preda mnom, ovako bezopasnim. A ove dve valjda gaje simpatije
maca22 maca22 13:12 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Jukie
reanimator
Probaj da se kao jedini nepušač na radnom mestu izboriš za to pravoE moj ti..ja sam se izborio da se ostalih troje u kancelariji, iako nepušači, izjasne kao pušači

To su neke šonje
verujem da su bolećivi i na kmekavu decu i njihove majke

Sve to treba djonom.
edi-va edi-va 13:31 09.11.2010

Re: Pise moja sestra

Sve to treba djonom.


Udri me do zore ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana