Život

Pornografija

Ivana Knežević RSS / 13.11.2010. u 15:58

U supermarketu zdrave hrane, na velikom stolu izložene su i naslagane transparentne plastične kutije sa jagodama. Na nalepnici piše da su organic, i to potvrđuje minijaturni logo neke zvanične agencije. Jagode nestaju sa stola neverovatnom brzinom. Skoro sve u toj radnji je skupo, ako se poredi sa drugim supermarketima i piljarama; jagode se prodaju po ceni od $2.99 po kutiji. Opet u poređenju, ovog puta sa ostalim proizvodima unutar te radnje i trenutnog tržišta takvog voća, one su vrlo jeftine. Niko ko prođe kraj stola i vidi veliki znak sa cenom ne ode dalje bez jagoda u rukama. Već danima pune sto i on se magično prazni. Jedna država prosečne veličine je morala cela biti zasađena jagodama da bi se taj sto punio kao trpeza iz čarobne priče. Ja sam kupila jedno pakovanje prošle nedelje i dva danas. One pre nisam stigla da probam između moje klinke i još jedne, danas sam uzela par iz jedne kutije - nisu loše. Ali jedan čudan osećaj, nazovimo ga aftertaste, me ne napušta.

Među najvažnije stubove potpirače ove kulture spada nešto što se zove: good deal.  Sve se ovde vrti oko deal-ovanja neke vrste, ali naći nešto što je normalno skupo po niskoj, ili nižoj ceni šalje i najumerenije ljude u pomamu koja vrlo liči na pohotu. Postoje osobe koje grade reputaciju na osnovu svojih sposobnosti da pronađu ili prepoznaju good deal. Retko kada postoji u njihovim životima nešto drugo na šta su jednako ponosni. Na good deal-ove se ovde troši više para nego na sve ostalo skupa.

Ništa od toga nije novo, pametni se uvek dosete, obično na štetu onih manje dosetljivih. Ali bilo je nečeg u toj slici jagoda koje nestaju sa bogatog stola izobilja i padaju u razjapljene potrošačke korpe mase gladne dobrog deal-a, još jednog, i još jednog, što nije imalo veze sa ljubavlju prema jagodama, i podsetilo je na Hijeronimusa Boša. Onako crvene i savršenog jagodastog oblika, poslale bi nekoga manje okorelog ili nestabilnog u pakao, ili bar halucinaciju jednog takvog mesta - ali nema mrdanja odavde.  Svi smo mi uprljani i pokvareni do samog jezgra, i pripadamo ovde. Zašto se samo pretvaramo, ostaje prilično nejasno.



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sima2000 sima2000 16:50 13.11.2010

ovde spram tamo

ako se po ogoljenom konzumerizmu procenjuje da li smo spremni za EU, mi odavno svim srcem tamo pripadamo.
Ovoga trenutka ispred Delta Sitija stoje parkirana tri autobusa iz unutrašnjosti. Šoping izlet do Beograda, u organizaciji Boljevac tursa.
Subotom i nedeljom u Rodiću i Tempu daju 10% popusta na sve - ljudi stoje po sat vremena u redu na kasi, a na parkingu se tiska po par stotina automobila.
U Maksiju su arikli na akciji označeni sa velikim X.. Često samog sebe uhvatim kako trpam u korpu sve što vidim da je sa popustom, ni sam ne znajući šta kupujem.

Leta 2000. godine sam bio u Ljubljani i dva utiska su mi se urezala u sećanje. Prvi su bankomati. I mladi i stari priđu bankomatu, ubace karticu i uzmu pare. Čudo neviđeno. Drugi utisak je reč AKCIJA. Svaka druga prodavnica je bila oblepljena AKCIJA plakatima; prvo sam se pitao šta to znači, a kad sam shvatio da je neka vrsta rasprodaje u pitanju, onda sam se silno začudio zašto su baš tu reč izabrali. Kao omladinska radna akcija. Ili akcija sređivanja stana. Mora da su je u tajnim CIA laboratorijama smislili. Ima neki kolektivistički prizvuk - ajmo svi, pare na sunce.. navali, ooruk, kupuj narode.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:15 13.11.2010

Re: ovde spram tamo

Ovo su prilicno graficki prikazi, simo.
Ja sam dosta davno uocila da konzumerizam uopste ne gubi sposobnost da me sokira (i zaplasi) pa izbegavam da ulazim u situacije gde je tako brutalan. Ali me zato saceka i gde ne ocekujem.

Zanimljivo je to sa izrazom 'akcija'. Nisam znala za tu primenu. Jezik je mocno orudje.
sima2000 sima2000 17:30 13.11.2010

Re: ovde spram tamo

Zanimljivo je to sa izrazom 'akcija'. Nisam znala za tu primenu. Jezik je mocno orudje.


Ti odavno nisi bila u Beogradu? Ceo grad, svi bilbordi, svaki milimetar izloga je oblepljen. AKCIJA nam odzvanja u očima i kad zažmurimo..
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:57 13.11.2010

Re: ovde spram tamo

Bila prosle godine vrlo kratko.

sima2000
AKCIJA nam odzvanja u očima i kad zažmurimo..


Da, mocni prodiraci u svest. Nasi nervni sistemi se okrecu protiv nas samih. Meni dzinglovi na radiju izbezume mozak. Probudim se usred noci i vrti mi se u glavi neka pop pesmica ili reklama za pizzu.
seceranac seceranac 23:23 13.11.2010

Re: ovde spram tamo

Homo consumericus je potpuno podivljao i u Srbiji. Meni svaki dan kada idem sa posla bude lose kada vidim gomilu napaljene rulje na uscu. Rulja kupuje sve vise da bi bila sto srecnija a time postaje sve nesrecnija i bolest zavisnosti (narkomanija gora od heroinske) se nastavlja, a dileri (Misko and Co) zaradjuju sve vise dok zavisnici (narkomani) rasprodaju sve sto imaju i zicaju za pozajmice kako bi skupili za jos jedan dop koji ce neminovni kraj odloziti za jedan dan.

pitam se zasto se ljudi uopste pitaju kuda ovakvo ponasanje vodi - svima vec sada treba da bude to jasno (verujem da je isto i kod vas na zapadu)





Ivana Knežević Ivana Knežević 05:10 14.11.2010

Re: ovde spram tamo

Prvo jedno izvinjenje svima jer me je dan odvukao na drugu stranu.

Hvala na komentarima, a ja cu probati da uhvatim korak.

Ovde je redovna stvar da ljudi bankrotiraju zbog dugova koje su nakupili samo kupovinom obicne robe - cipela, odece, sitnica i sl. Karikatura iznad sa zenom u Pradi koja prosjaci nije daleko od istine za dobar broj pojedinaca.
To su ozbiljne stvari koje unistavaju zivote ljudima, porodicama... Sigurno da ce neki izrasti iz toga, ali ako ih uhvati dovoljno rano.... ne znam, ne verujem da se bez povece povece zivotne kataklizme takve stvari menjaju. Najveci broj nas ne prevazidje navike stecene u detinjstvu.

Instant gratification je popularan izraz ovde. I ocito je vrlo mocan psiholski mehanizam kod ljudi.

Mozda ne tako bliska asocijacija: citala sam pre godinu-dve clanak o hirurgu u Americi koji je poziveo bio 90+ godina i malo je tu bilo osvrta na njegov zivot i odrastanje, njegovu profesionalnu etiku, dostignuca i sl. ali jedna stvar je bila vrlo mocna za mene - on je isticao prakticno 90 godina kasnije kako ih je kad su bili mali, njegovog brata i njega, mama uvek vodila nedeljom do neke siromasne porodice koju su pomagali, sa kolacima, odecom i drugom pomoci, i deo toga je bila sama pomoc a drugi taj da oni razumeju da ljudi zive svakakve zivote, da oni sami nisu u mehuru privilegije uprkos svemu sto imaju, da treba pomoci, da... puno lekcija a bez preterane price.
mlekac mlekac 17:13 13.11.2010

Ma to je ovde

stara disciplina.
Moja pokojna mama i njene drugarice mogle su da sede satima i da uporedjuju koja je sta koliko platila na pijaci i koja se bolje iscenjkala...

Nema tu niceg novog draga - ista stvar, samo upakovana u drugo ruho.

Good deal!
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:20 13.11.2010

Re: Ma to je ovde

Ovo tvoje je novi obrt, mlekac, iako na staru stvar, kako kazes.

Slazem se da zadovoljstvo dobrog deal-a jeste realno i sa merljivim efektom kod svakoga, iako ne znam da li je stoga sto smo nekoga nadmudrili, ili smo 'ustedeli'... ali nesto tu ne stima. Mozda u ovim uslovima kad je toliko uzelo maha... ne znam.
mlekac mlekac 17:35 13.11.2010

Re: Ma to je ovde

Ivana Knežević
Ovo tvoje je novi obrt, mlekac, iako na staru stvar, kako kazes.

Slazem se da zadovoljstvo dobrog deal-a jeste realno i sa merljivim efektom kod svakoga, iako ne znam da li je stoga sto smo nekoga nadmudrili, ili smo 'ustedeli'... ali nesto tu ne stima. Mozda u ovim uslovima kad je toliko uzelo maha... ne znam.

Ma poznato mi je to ludilo, pogotovo kad pocnu sezonska snizenja.
U BW se to zvalo Special, i islo je u svim prehrambenim lancima pred kraj meseca. (Jer se tada, je li, dele plate)

Jedno vreme sam radila za stampariju koja je pravila one reklamne flajere za nekoliko tih radnji. I onda su se, bukvalno, takmicili vlasnici radnji - cekali da suparnik odstampa flajer, pa slali svoje cene u poslednjem trenutku jeftinije makar za 0,05. Samo da privuku sto vise musterija kod sebe.

A znam ljude koji su danima strpljivo isli od radnje do radnje i skupljali te flajere, pa poredili pa onda isli ko u ratni pohod - Ovo ovde, ovo ovde, ovo tamo. S tim, sto za neke stvari to mora da se obavi u prva dva dana posto nestanu...

Potpuno ludilo!
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:02 13.11.2010

Re: Ma to je ovde

mlekac

...takmicili vlasnici radnji - cekali da suparnik odstampa flajer, pa slali svoje cene u poslednjem trenutku jeftinije makar za 0,05. Samo da privuku sto vise musterija kod sebe.

A znam ljude koji su danima strpljivo isli od radnje do radnje i skupljali te flajere, pa poredili pa onda isli ko u ratni pohod - Ovo ovde, ovo ovde, ovo tamo. S tim, sto za neke stvari to mora da se obavi u prva dva dana posto nestanu...


Dopada mi se kako ste oboje brutalni. Goli zivot konzumerski, bez ulepsavanja.
A sve u svrhu ili dve: feel good, i potrosi manje para, pa da ostatak potrosis na nesto drugo. I opet - feel good.

Kad krenu ekonomske krize - koje su ovde redovna pojava - toj 'feel good' familiji se doda i 'podrzavajte ekonomiju'. Neophodnost je u pitanju.
Sve je dobro sto se dobro proda.

ivana23 ivana23 19:14 13.11.2010

Re: Ma to je ovde

jasnaz jasnaz 17:55 13.11.2010

vrt : u : jago : dama

Ivana Knežević Ivana Knežević 18:09 13.11.2010

Re: vrt : u : jago : dama

Oh, jasna.
Mnogo je dobro - hvala.
Svi koji su preziveli susret sa jagodama ce se naci u ovakvom jednom vrtu?
Verovatno.
topcat topcat 18:21 13.11.2010

ne razumijem

u čemu je problem.

Uvijek više privlači pažnju štand gdje je gužva i promet. Ako ništa drugo, sine ideja "pa mogla bih i ja". Ako je cijena povoljna, zašto ne?
Jagode po 2.99$ se čine jeftine. Ovdje inače piše nešto bliže 5 ili čak 6.
Jučer sam obišla 3 različite trgovine da kupim sve šta trebam. Točno se zna šta se gdje kupuje i po kojoj cijeni. Ako imam vremena, zašto ne bi uštedila?
Svi mi volimo ubosti dobar deal.
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:36 13.11.2010

Re: ne razumijem

topcat
u čemu je problem.


Ne mora da bude problem.
Stand je inicirao tok misli, to je sve.
topcat topcat 18:40 13.11.2010

Re: ne razumijem

možda ipak malo veselja u svemu tome.
Jagode su tu: lijepe, ukusne, crvene...(dopisati)
Može ih se umakati u rastopljenu crnu čokoladu. Sjajan desert i zabava za goste. (Isprobano neki dan na narančama, pošto su jagode bile 4.99$, a naranče 4 for 1$.)
ivana23 ivana23 19:17 13.11.2010

Re: ne razumijem

sima2000 sima2000 19:26 13.11.2010

Re: ne razumijem

u čemu je problem.


problem je što stvari ne usrećuju.. nego da citiram pametnijeg od sebe:

"Danas se većina čovečanstva klanja Molohu - proždrljivom bogu novca, ne sanjajući da ih potrošačko društvo novcem kao vrhovnim merilom baca u besmisleni vrtlog. Kada zadovoljimo jednu potrebu, javlja se druga, još veća - pa novca nikad dosta. Čovek tako postaje rob svojih potreba, a pošto su one beskonačne (potrebno je ono čega nema), zjapeću prazninu novac ne može nadomestiti. Pogotovo je smešno imitiranje potrošačkog mentaliteta u društvima gde materijalne pretpostavke ne postoje." Srđan Damnjanović - Mali rečnik grešaka.

sima2000 sima2000 19:39 13.11.2010

Re: ne razumijem

Jučer sam obišla 3 različite trgovine da kupim sve šta trebam. Točno se zna šta se gdje kupuje i po kojoj cijeni. Ako imam vremena, zašto ne bi uštedila?


ovo je naravno potpuno razumno, međutim Ivana govori o pornografiji kao izopačenoj verziji ljubavi.

Izopačena verzija ekonomične kupovine je neekonomična kupovina. Izopačenje nastaje onoga trenutka kada pomešamo uzrok i posledicu. Uzrok je potreba da kupimo farmerice, posledica je da obiđemo tri radnje da nađemo najbolji odnos cena/kvalitet.
Pornografska verzija šopinga je kada nam realno ne trebaju farmerice, nego potreba nastane onoga trenutka kada ugledamo AKCIJA izlog. Ako iz takve prodavnice izađemo sa pantalonama nismo uštedeli ništa, jer ma koliko da smo ih platili to je mnooogo puta više nego da ih uopšte nismo kupili.

topcat topcat 19:50 13.11.2010

Re: ne razumijem

problem je što stvari ne usrećuju...


Reci to djetetu koje je dobilo novu igračku.

Možda je veći problem što ljudi ne znaju što žele, nego čekaju da se dogodi "nešto" u čemu bi se valjda trebali pronaći, umjesto da na najbolji mogući način iskoriste i uživaju u onom što je već tu.
Ok, postoji nešto što se zove materijalizam, pohlepa, obijest ili samo najobičnija pokvarenost.
Da li zbog toga treba pod svaku cijenu zaobilaziti "akciju" i demonstrativno kupovati nešto drugo? Da li ćemo promijeniti svijet konstantnim gunđanjem?
Nisam sigurna.

U svakom slučaju, pošto su jagode već kupljene, treba ih pojesti! (wow!)
Šta fali, ogrnute u čokoladu, baš su nekako seksi.
(Mada i dalje ne vidim mjesto za pornografiju)
mirelarado mirelarado 19:55 13.11.2010

Re: ne razumijem

Pornografska verzija šopinga je kada nam realno ne trebaju farmerice, nego potreba nastane onoga trenutka kada ugledamo AKCIJA izlog. Ako iz takve prodavnice izađemo sa pantalonama nismo uštedeli ništa, jer ma koliko da smo ih platili to je mnooogo puta više nego da ih uopšte nismo kupili.


Циљ готово сваке данашње рекламе прикрива још гори облик разврата: тежи да нас убеди да купимо и оно што нам уопште није потребно, да гомиламо непотребне увијаче трепавица, креме за рано поподне, разне кућне алаткице и електронске играчкице, све јефтиније, повољније, савршеније него пре. И сви смо томе подложни. Слабости људске природе?
topcat topcat 20:04 13.11.2010

Re: ne razumijem

nego potreba nastane onoga trenutka kada ugledamo AKCIJA izlog.


Moram se ne složiti.

Jednom sam ušla u trgovinu (GAP) čisto da ubijem vrijeme.
Kupila sam 2 para hlača za 14.99$ (bijele traperice i sive/klasične)
Možda sam trebala ostaviti i čekati da svaki par platim 60?

Zašto bi zbog tuđe ispraznosti morala izbjegavati snižene artikle?
Mislim da ću u većoj depresiji biti ako budem morala zaraditi silne novce da bi ih potrošila na luksuz kupovanja po punoj cijeni.
sima2000 sima2000 20:07 13.11.2010

Re: ne razumijem

Da li ćemo promijeniti svijet konstantnim gunđanjem?


Ljudi su svet stvorili, ljudi ga mogu i promeniti. U gunđanju je seme pobune :)

A jagode u novembru ne bi jeo ni da mi ih poklone. Zna se kad se jagode jedu. Od polovine maja do kraja juna. Sad se jede kiseli kupus, pečena paprika i marmelada napravljena od pomenutih junskih jagoda :)
ninasimone ninasimone 20:55 13.11.2010

Re: ne razumijem

mirelarado

Циљ готово сваке данашње рекламе прикрива још гори облик разврата: тежи да нас убеди да купимо и оно што нам уопште није потребно, да гомиламо непотребне увијаче трепавица, креме за рано поподне, разне кућне алаткице и електронске играчкице, све јефтиније, повољније, савршеније него пре. И сви смо томе подложни. Слабости људске природе?

Just say no
Svi mi zivimo od uvaljivanja nepotrebnih drangulija jedni drugima. Gola egzistencija su hleb i voda. Tacka. Sve ostalo, ukljucujuci tu i usluge raznih vrsta, je visak. Postoji i opcija 'living off the grid' ali je malo ko upraznjava. No fun zone?
mara92 mara92 21:09 13.11.2010

Re: ne razumijem

Јагоде?
Хм, да погађам: "Whole Foods"? "Trader's Joe" прва је скупља варијанта, а друга повољнија...
mirelarado mirelarado 21:19 13.11.2010

Re: ne razumijem

ninasimone

Svi mi zivimo od uvaljivanja nepotrebnih drangulija jedni drugima. Gola egzistencija su hleb i voda. Tacka. Sve ostalo, ukljucujuci tu i usluge raznih vrsta, je visak.


Тачно. А пошто, у огромној већини, нисмо испосници, преостаје нам да се, макар повремено, мало замислимо и раскритикујемо, како не бисмо претерали, па да наставимо по старом.
topcat topcat 22:44 13.11.2010

Re: ne razumijem

sima2000
Da li ćemo promijeniti svijet konstantnim gunđanjem?


Ljudi su svet stvorili, ljudi ga mogu i promeniti. U gunđanju je seme pobune :)

A jagode u novembru ne bi jeo ni da mi ih poklone. Zna se kad se jagode jedu. Od polovine maja do kraja juna. Sad se jede kiseli kupus, pečena paprika i marmelada napravljena od pomenutih junskih jagoda :)


Ok, gledamo iz različitih pozicija i, očito, različitog mjesta boravka.
U Srbiji se možda jagode jedu isključivo u junu, ali ovdje postoji sve navedeno, u svako doba godine. Samo su, recimo, jabuke trenutno nešto jeftinije nego inače.

A da bi promijenili svijet, ljudi prvo moraju mijenjati sebe. Propaganda te može izluditi, odnosno zatupiti, točno onoliko koliko sam dozvoliš.
Goran Vučković Goran Vučković 22:46 13.11.2010

Re: ne razumijem

Propaganda te može izluditi, odnosno zatupiti, točno onoliko koliko sam dozvoliš.

A kako primetiš da si dozvolila da te propaganda zatupi?
topcat topcat 22:58 13.11.2010

Re: ne razumijem

Pornografska verzija šopinga je kada nam realno ne trebaju farmerice, nego potreba nastane onoga trenutka kada ugledamo AKCIJA izlog. Ako iz takve prodavnice izađemo sa pantalonama nismo uštedeli ništa, jer ma koliko da smo ih platili to je mnooogo puta više nego da ih uopšte nismo kupili.


Btw, upravo gledam u komad odjeće koji sam kupila na akciji krajem februara (kad su izbacivali zimsku i krenuli sa proljetno/ ljetnom kolekcijom).
Danas bi za to isto dala 4 puta više, još bi gubila vrijeme obilazeći radnje da nađem što povoljniju cijenu. Ako ti i ne treba onog trenutka, a siguran si da će ti trebati kasnije - kupi. Čekat će te kad zatreba. I te pantalone koje se spominju, ako nosiš samo jedan par, osim što ćeš sam sebi dosaditi stalno u istoj odjeći, izlizat će se vrlo skro. Ako imaš 2 ili tri para, vjerojatnije je da će potrajati sva tri.

Ja to ne zovem pornografija nego praktičnost.
I dugoročno vidim štednju - kako vremena, tako novca.
topcat topcat 23:00 13.11.2010

Re: ne razumijem

Goran Vučković
A kako primetiš da si dozvolila da te propaganda zatupi?


Pa recimo, ako s akcije 3 za 2 dođem s tri para umjetnih trepavica.
Goran Vučković Goran Vučković 23:05 13.11.2010

Re: ne razumijem

Pa recimo, ako s akcije 3 za 2 dođem s tri para umjetnih trepavica.

Ih - pa čekaće te kad zatreba.
topcat topcat 23:14 13.11.2010

Re: ne razumijem

Heh, a mislila sam da sam se osigurala od zloupotrebe.
a siguran si da će ti trebati kasnije


Jbg.
ninasimone ninasimone 23:35 13.11.2010

Re: ne razumijem

mirelarado
А пошто, у огромној већини, нисмо испосници, преостаје нам да се, макар повремено, мало замислимо и раскритикујемо, како не бисмо претерали, па да наставимо по старом.

Ovo tesko. Obicno prvo preteramo pa se onda kao opametimo (do prve prilike).
ninasimone ninasimone 23:50 13.11.2010

Re: ne razumijem

topcat

Ja to ne zovem pornografija nego praktičnost.
I dugoročno vidim štednju - kako vremena, tako novca.

Meni je bargain hunting usput i zabavno-rekreativna aktivnost. Izluftiram se, procaskam sa ljudima, posteno izmorim (probas par stvari i kao da si proveo dva sata u gym-u)... a onda jos i ako shvatim kod kuce da mi to sto sam kupila ne treba, sledeci put vratim, pa sve ispocetka.
Inace, kad je u pitanju voce i povrce, pozdravljam svaku "akciju". Vec dva meseca bukvalno zivim na grozdju jer lokalni ga lokalni marketi stalno imaju na rasprodaji. Tolko vitamina i antioksidanata nisam konzumirala u protkle tri godine zajedno. Predoziracu se zdravljem
ninasimone ninasimone 00:24 14.11.2010

Re: ne razumijem

dupli post, sorry
muaddib92 muaddib92 00:31 14.11.2010

Re: ne razumijem

Ne moramo se ljutiti, topcat.. Ponekad valja da se podsetimo one dosadne lektire kojom su nas gušili, a posle ispadne lekovita

muaddib92 muaddib92 00:46 14.11.2010

The Age of Innocence

.. u stvari, mislim da Ivana s pravom naše potrošačke strasti naziva pornografijom: dotična ima veze sa seksom ali nije baš to, kao što i kič ima veze sa umetnošću, ali nije baš to..

mlekac mlekac 03:30 14.11.2010

Re: ne razumijem

topcat
Propaganda te može izluditi, odnosno zatupiti, točno onoliko koliko sam dozvoliš.


Kao i obicno macak, "u sridu"!

Ovo je poenta cele price.
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:14 14.11.2010

Re: ne razumijem

topcat
možda ipak malo veselja u svemu tome.


Veselje se uvek moze naci. I treba. U krajnjoj liniji, kad su jagode dobre i cokolada prave temperature, niko nece razmisljati koliko je to kostalo. Ja ne bih. A ako su lose, onda bih se setila da je bilo preskupo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:34 14.11.2010

Re: ne razumijem

sima2000
Izopačena verzija ekonomične kupovine je neekonomična kupovina...


Vrlo fino objasnjenje, simo, hvala. I citat iznad.

Stvari su, naravno, vrlo kompleksne. Opiranje trendovima u drustvu marginalizuje, izvrgava ruglu, izjednacava ljude koji najavljuju Armagedon za sutra i one koji upozoravaju da bez primene osnovne matematike i racionalnog razmisljanja u licnom ili porodicnom budzetu svako priziva daleko gore katastrofe. Nije sve ni do para, jer neki ljudi imaju puno a drugi prosto nasedaju.

Da smo tehnologijom dosli do moguceg blagostanja na ovakvom nivou i sve to prakticno instantno preveli u konzumerizam...
Iako nista nije instantno, naravno. Tokovi i ponasanja bogatih klasa su oduvek sledili slican obrazac, samo ih nije bilo tako puno, niti je bilo medija i reklama koji su svime prenosili poruke boljeg zivota.
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:46 14.11.2010

Re: ne razumijem

topcat
problem je što stvari ne usrećuju...

Reci to djetetu koje je dobilo novu igračku.


Moja klinka ima starije sestre od strica, koje su deca ovog drustva i oko kojih sam dozivela svoju prvu pravu edukaciju u konzumerizmu. U vreme Bozica, kod fine dame u Otavi (plus kod njihove mame, a zatim kod tate) pod jelkom je bilo poklona koji su se prelivali do polovine sobe. Tri klinke razlicitih uzrasta, na svaku ceka od 10 do 15 ili vise poklona. Otvaranje tih poklona je bilo iskustvo koje se ne zaboravlja. Pomama cepanja papira, otvaranje poklona, uzvika srece, i sekund kasnije odlaganje, ili padanje poklona na pod, da bi se preslo na sledeci, pa sledeci, pa sledeci...

Nije se moglo nista manje od toga jer je i u svim drugim kucama slicno tako, i deca ne mogu da se drze van svoje kulture i pod staklenim zvonom.

Tako da kad je na moju klinku dosao red, meni se prosto slomilo srce. Ona do neke trece godine nije shvatala da nakon sto je izvukla iz one dugacke carape nekoliko sitnica, orahe i narandzu, pokloni tek predstoje. Bila je zadovoljna i time. I zasto ne bi.
Ali se brzo privikla. Kao i sva deca.
Sigurno da stvari usrecuju. Ali prave stvari a ne 50 stvari, ili 100..
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:49 14.11.2010

Re: ne razumijem

mirelarado
И сви смо томе подложни.


Jesmo. Zato je pojava tako rasirena.
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:58 14.11.2010

Re: ne razumijem

topcat
Zašto bi zbog tuđe ispraznosti morala izbjegavati snižene artikle?


Niko ne zagovara da ih treba izbegavati.
Ja cu kupiti nesto ako mi se dopada i cena mi nije previsoka, i necu ici na razlicita mesta. Ako je good deal, super, dodace mi na zadovoljstvu a usteda... sta ja znam, usteda je relativna kategorija. Ako sam tu ustedela negde drugo cu platiti vise. Nikad ne omane. I zvanicno tvrde da troskovi zivota neprekidno rastu, prema tome, na kraju dana niko zaista ne ustedi.

Ivana Knežević Ivana Knežević 06:01 14.11.2010

Re: ne razumijem

sima2000
Ljudi su svet stvorili, ljudi ga mogu i promeniti. U gunđanju je seme pobune :)


Za promenu kroz pobunu, ili bar kroz gundjanje!
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:05 14.11.2010

Re: ne razumijem

topcat
Da li ćemo promijeniti svijet konstantnim gunđanjem?


Ne znam. Ali kao veliki namcor nemam puno drugih metoda na raspolaganju
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:09 14.11.2010

Re: ne razumijem

ninasimone
Just say no
Svi mi zivimo od uvaljivanja nepotrebnih drangulija jedni drugima. Gola egzistencija su hleb i voda. Tacka. Sve ostalo, ukljucujuci tu i usluge raznih vrsta, je visak. Postoji i opcija 'living off the grid' ali je malo ko upraznjava. No fun zone?


Da, problem je sa uvaljivanjem nepotrebnih drangulija oko kojih treba ostvariti 35+ godina radnog staza, zaraditi penziju, podici decu, imati i za unuke, a ni fun nije za odbaciti... Mnogo je to ocekivanja od drangulija
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:11 14.11.2010

Re: ne razumijem

mara92
Јагоде?
Хм, да погађам: "Whole Foods"? "Trader's Joe" прва је скупља варијанта, а друга повољнија...


Ovo je bila jedna nasa lokalna kooperativa - 'Big Carrot'. Prava pravcata debela sargarepa je logo, od onih koje je Bugs Bunny uvek cuvao za kraj
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:17 14.11.2010

Re: ne razumijem

mirelarado
А пошто, у огромној већини, нисмо испосници, преостаје нам да се, макар повремено, мало замислимо и раскритикујемо, како не бисмо претерали, па да наставимо по старом.


Ne moze se reci da smo probali sa isposnistvom, ili necim nalik (mislim, hleb i voda - to nisu jeli ni Kromanjonci). Mozda bi nam se dopalo vise nego sto ocekujemo.
giger62 giger62 20:24 13.11.2010

Kad smo vec kod dealova

Kad smo vec kod dealova... jeste culi za Groupon?
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:21 14.11.2010

Re: Kad smo vec kod dealova

giger62
Kad smo vec kod dealova... jeste culi za Groupon?


I jos desetak njih, a verovatno i svih 50. Najnoviji talas je stigao.
kick68 kick68 21:18 13.11.2010

salje ljude u pomamu

Među najvažnije stubove potpirače ove kulture spada nešto što se zove: good deal. Sve se ovde vrti oko deal-ovanja neke vrste, ali naći nešto što je normalno skupo po niskoj, ili nižoj ceni šalje i najumerenije ljude u pomamu koja vrlo liči na pohotu.


Zbog te pomame moze da se nastrada: (0.30)

Ona se ozbiljno shvata (kao bolest zavisnosti) i leci se uspesno (bar u ovom filmu).

Tu "bolest" i slabost savrseno dobro znaju da iskoriste za svoje licno bogacenje oni
pametni
koji
se uvek dosete
Ali oni se ne gone zakonski, kao dileri droge na primer. Njima se cestita na vestini i profesionalizmu.
Da li ce ikada navodjenje na kupovinu nepotrebnih stvari postati krivicno delo?
Goran Vučković Goran Vučković 21:29 13.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Da li ce ikada navodjenje na kupovinu nepotrebnih stvari postati krivicno delo?

Ne može biti krivično delo nešto na čemu počiva moderno društvo.
kick68 kick68 21:50 13.11.2010

Re: salje ljude u pomamu


Ne može biti krivično delo nešto na čemu počiva moderno društvo.


Pociva, to je tacno. Dileri diluju drogu pod parolom da dostavljaju musterijama ono sto traze. Da li ih to opravdava?
Goran Vučković Goran Vučković 22:16 13.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Pociva, to je tacno. Dileri diluju drogu pod parolom da dostavljaju musterijama ono sto traze. Da li ih to opravdava?

Oni ispunjavaju drugu ulogu. Evo kako je to 1970. prilično proročki video Gor Vidal: Drugs: Case for Legalizing Marijuana. Ovako počinje:

It is possible to stop most drug addiction in the United States within a very short time. Simply make all drugs available and sell them at cost. Label each drug with a precise description of what effect--good and bad--the drug will have on whoever takes it. This will require heroic honesty. Don't say that marijuana is addictive or dangerous when it is neither, as millions of people know--unlike "speed," which kills most unpleasantly, or heroin, which is addictive and difficult to kick.

Od osamdesetih do danas se broj zatvorenih u US zbog prekršaja u vezi droge upetnaestostručio.

Evo jednog interesantnog članka od Donohjua koji pominje i dekriminalizaciju droga: Fighting Crime - An Economist's View.
kick68 kick68 22:54 13.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

The most effective federal crime-fighting public
initiative in American history was the lifting
of alcohol prohibition in the early 1930s.

It is possible to stop most drug addiction in the United States within a very short time. Simply make all drugs available and sell them at cost


Sa ovim sam se duboko intimno slagala dok nisam dobila decu. E posle sam promenila plocu, mada i dalje mislim da ideja u teoriji nije losa.

Evo jednog interesantnog filma na tu temu, gde je glavni junak, narko diler, totalno simpatican lik koji ne zna gde je pogresio.



Skrenusmo sa teme. Mozda delo navodjenja na kupovinu nepotrebnih stvari u stvari i ne treba da bude proglaseno za krivicno delo. Od cega bi ziveli ljudi koji rade u marketingu, prodaji i "advertajzingu" (i njihove porodice)? Mozda bi presli u ilegalu?
Nastao bi totalni raspad sistema.
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:27 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

kick68
Da li ce ikada navodjenje na kupovinu nepotrebnih stvari postati krivicno delo?


Goran je u pravu - medjutim. Legalni sistem ovde se bazira na presedanima. Sto znaci da ako jedna osoba, ili grupa njih, uspe da dokaze/ubedi sudiju i porotu kakvu im je stetu nanelo navodjenje na nepotrebnu kupovinu... ko zna. Jer za njima moze onda da krene njih milion sa novim optuzbama, i eto promene sistema.

Taj film je pravi horor. Bila u soku sve vreme dok sam ga gledala. Klinci naravno misle da se sve to jede i bez secera.
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:56 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Goran Vučković
Evo kako je to 1970. prilično proročki video Gor Vidal: Drugs: Case for Legalizing Marijuana.


Ovo sam preskocila, i kasno je, pa cu samo kratko.

Poznajem ljude koji imaju adikciju na marihuanu, i to sami govore. Kako ja ne poznajem neke ogromne brojeve ljudi, ova dvojica izadju prilican procenat. Lako je tvrditi ovo ili ono, umotati to u studije (ili njihove interpretacije), u sustini svega je individualni pogled na stvari. Perspektive jednog adikta i nekog relaksiranog kriticara drustva, ili namcora, su vrlo, vrlo razlicite, i sve i kad govore o istim stvarima ne moraju da imaju puno ili bilo kakvih dodirnih tacaka.

Problemi narkomanije i razlicith adikcija, silnih ljudi po zatvorima, raspada porodica, obrazovanja i - pa sta je jos ostalo! - su kompleksni i u njima lezi previse interesa razlicitih grupa da bi im se prislo posteno.
A nije sve ni do prilaza. Lakse je bilo pokvariti nego sto ce biti popraviti. Sve i da se legalizuje.

Laku noc i citamo se sutra
Goran Vučković Goran Vučković 09:36 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Goran je u pravu - medjutim. Legalni sistem ovde se bazira na presedanima. Sto znaci da ako jedna osoba, ili grupa njih, uspe da dokaze/ubedi sudiju i porotu kakvu im je stetu nanelo navodjenje na nepotrebnu kupovinu... ko zna. Jer za njima moze onda da krene njih milion sa novim optuzbama, i eto promene sistema.

Da, to je klackalica američkog društva - republikance drže korporacije, a demokrate class action suit advokati.
Goran Vučković Goran Vučković 09:49 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Poznajem ljude koji imaju adikciju na marihuanu, i to sami govore.

Da budem u trendu promena u Srbiji ovih dana - ja poznajem ljude koji imaju adikciju na duvan A čuo sam opet i neka neobična poređenja štetnosti marihuane i duvana.
kick68 kick68 14:47 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Jer za njima moze onda da krene njih milion sa novim optuzbama, i eto promene sistema.


Kao sa duvanskom industrijom, uostalom. Dobro, nije da je potpuno unistena, ali kad covek uporedi scene iz Mad men sa danasnjim stanjem ipak se daleko stiglo.

Da li ce ikada navodjenje na kupovinu nepotrebnih stvari postati krivicno delo?

Nisam bila bas 100% ozbiljna kada sam napisala ovo. Milsila sam pre hipoteticki, sta bi bilo kad bi blio, kako bi svet izgledao...
Medjutim, kupoholicari jesu ovisnici, a uvek kada se povede rasprava o njima, ovisnicima (pusaci, narkomani), postavlja se pitanje da li su sami krivi za to sto im se desava ili krivce treba traziti negde drugde.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:27 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

Goran Vučković
Da budem u trendu promena u Srbiji ovih dana - ja poznajem ljude koji imaju adikciju na duvan A čuo sam opet i neka neobična poređenja štetnosti marihuane i duvana.


Brzim pregledom linka izdvajam jednu stvar: razbijaju 'mit' da je marihuana adiktivna na sledeci nacin - Most people who smoke marijuana smoke it only occasionally. A small minority of Americans - less than 1 percent - smoke marijuana on a daily basis. An even smaller minority develop a dependence on marijuana.
Sta to znaci?
I kokain i heroin kad se uzimaju povremeno ne izazivaju adikciju. Nista ne izaziva adikciju ako se ne koristi redovno i dugotrajno. Ne postaje se adikt tako sto probas jednom, i gotov si.
Jesu dodali uz adiktivnu pridev 'visoko', vrlo zgodno. Nekome je visoko nekome je nisko, nekome je dovoljno malo nekome treba puno... Prica je opasna stvar. Svaka argumentacija bira pricu u zavisnosti od cilja ka kome tezi.

Ovde je marihuana prakticno legalna. Niko oko nje ne pravi frku, i policija ne hapsi zbog posedovanja, pa ne reaguju ni kad zasmrdi odmah kraj njih. Svejedno deca probaju masovno kao da ce nestati do Bozica. Kultura diktira ponasanje svojih jedinki, a organizam ce im vec naplatiti.
Najveci broj adikcija pocinje u mladim godinama, sa kojim dzointom, cigaretom, alkoholom. Legalno ili ne, sve je dostupno. I ako neko veruje da ce legalizacijom droga - sto ne svih - svet postati bolji, i napustene zatvore prekriti divlje cvece, a ljudi ustati dostojanstveno i prihvatiti se zadatka gradjenja lepse buducnosti za sve.... I don't think so.
Legalizacija ce prosto biti politicki potez, kao i sve ostalo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:35 14.11.2010

Re: salje ljude u pomamu

kick68
Kao sa duvanskom industrijom, uostalom. Dobro, nije da je potpuno unistena, ali kad covek uporedi scene iz Mad men sa danasnjim stanjem ipak se daleko stiglo..


Stvar jeste u tome da se u puno cemu daleko odmaklo i puno toga jeste pravi napredak, ali saplitanja i perverzija koji nicu usput... hell, pa to ni Mr. Bos ne bi lako zamislio.

kick68
Nisam bila bas 100% ozbiljna kada sam napisala ovo. Milsila sam pre hipoteticki, sta bi bilo kad bi blio, kako bi svet izgledao...Medjutim, kupoholicari jesu ovisnici, a uvek kada se povede rasprava o njima, ovisnicima (pusaci, narkomani), postavlja se pitanje da li su sami krivi za to sto im se desava ili krivce treba traziti negde drugde.


Bilo je jasno da nisi mislila ozbiljno, iako ima tu bar zrnca prave namere

To su teske teme, ljudi se njima ozbiljno bave - i ne slazu, tako da se verujem na kraju svodi na pitanje licnog misljenja, iskustva... kao i sve ostalo. Infantilizacija ljudi, sto je jedna od posledica savremene kulture, sigurno ne vodi nicem dobrom, i ona dobra stara vazi i dalje: ako ti nije pred ocima, mozda se povremeno setis, ali sigurno neces posegnuti. Medjutim za nju vise nema mesta.
Черевићан Черевићан 21:43 13.11.2010

унутрашњост спољашности

асам кваран
ал фолирам
те финоћом
иритирам

ко у мени
назре трулеж
истих стопа
ома бееж

споља налик
сам јагоди
док изнутра
чик погоди
mariopan mariopan 23:51 13.11.2010

Re: унутрашњост спољашности

Ništa od toga nije novo, pametni se uvek dosete, obično na štetu onih manje dosetljivih. Ali bilo je nečeg u toj slici jagoda koje nestaju sa bogatog stola izobilja i padaju u razjapljene potrošačke korpe mase gladne dobrog deal-a, još jednog, i još jednog, što nije imalo veze sa ljubavlju prema jagodama, i podsetilo je na Hijeronimusa Boša. Onako crvene i savršenog jagodastog oblika, poslale bi nekoga manje okorelog ili nestabilnog u pakao, ili bar halucinaciju jednog takvog mesta - ali nema mrdanja odavde.  Svi smo mi uprljani i pokvareni do samog jezgra, i pripadamo ovde. Zašto se samo pretvaramo, ostaje prilično nejasno.

Tako je tačno da se naježim.
Odupirem se koliko mogu, do sada uspešno ali sa nekim osećajem da meni nešto fali, da nisam normalna.

Razmišljam prvo o tome da li meni to zaista treba..ako mi treba onda da li je to kvalitet koji je odgovarajući za takvu cenu? Ako jeste onda platim, bez da gledam da li je to sniženje ili nije......ali ako mi ne treba neka je i džabe ja ne uzimam. Prolazim pored takvih tezgi a da ne probam šta nude.

Imam osećaj da mi nedostaje želja da kupujem. U supermarket ulazim sa zadatkom da kupim "to i to", znam gde se nalazi, idem pravo tamo, uzimam i idem na kasu - sve drugo ne vidim. Da li su to godine dresure kada smo mogli da kupimo samo mali broj važnih namirnica ili sam samo izgubila volju?

Više volim da biram i kupujem na pijaci, oduševljava me šarenilo boja, mirisi cveća, gomila voća i povrća - to me privlači i tu najradje ostavim novac, pravo u ruke seljaka. Kod njih nema tih "akcija" svaki dan im je akcija, kako se pogode sa kupcem.
mlekac mlekac 03:36 14.11.2010

Re: унутрашњост спољашности

mariopan

Više volim da biram i kupujem na pijaci, oduševljava me šarenilo boja, mirisi cveća, gomila voća i povrća - to me privlači i tu najradje ostavim novac, pravo u ruke seljaka. Kod njih nema tih "akcija" svaki dan im je akcija, kako se pogode sa kupcem.


Ja sam imuna na radnje (mnogo vise volim da zvrjim u izloge nego da stvarno kupujem), ali sam izgubljen slucaj kad su pijace u pitanju! Zato ih zaobilazim u sirokom luku ili posaljem Zmu-a, pa makar i ne umeo da se cenka (kao sto i ne ume).

Ako ja odem na pijacu obavezno se vratim se viskom stvari i glavoboljom. Umesto za jedan, ja dovucem za tri-cetiri rucka...
ninasimone ninasimone 05:05 14.11.2010

Re: унутрашњост спољашности

mlekac

Ako ja odem na pijacu obavezno se vratim se viskom stvari i glavoboljom. Umesto za jedan, ja dovucem za tri-cetiri rucka...

... plus superseckalica, bas fine papuce i cvece od bakice... nista lepse
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:30 14.11.2010

Re: унутрашњост спољашности

I iznutra smo crveni, dragi pesniche, samo zaboravljamo. Da smo topli, crveni, i bolji od trulezi. Bice prilike za trulez.
Vredi podsetiti s vremena na vreme.
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:41 14.11.2010

Re: унутрашњост спољашности

mariopan
Odupirem se koliko mogu...


I ja. Zamori me sarenilo radnji, preglasna muzika, guzva, tesno nagurana roba...
U supermarketima sa policama bez kraja i natrpanim do vrha izgubim volju da trazim ono po sta sam dosla. A tek kako ih hlade... usred leta uopste i ne ulazim.
Kupujem skoro sve u malim prodavnicama. Pijace ovde nisu ceste ali samo kad pomislim da su ustali pre zore da bi dosli tu, ili kad vidim ruke seljaka... sto manje posredovanja oko onoga sto je vazno, to je fer. Ili bar tako volim da gledam na stvar.
mlekac mlekac 06:59 14.11.2010

Re: унутрашњост спољашности

ninasimone
mlekac

Ako ja odem na pijacu obavezno se vratim se viskom stvari i glavoboljom. Umesto za jedan, ja dovucem za tri-cetiri rucka...

... plus superseckalica, bas fine papuce i cvece od bakice... nista lepse

Seckalice i papuce, priznajem, ne primecujem, al' bakice sa cvecem... Jooj!

Ili kad na prolece iznesu sveze brane koprive - ma ne mogu da odolim!
bocvena bocvena 23:36 13.11.2010

Meni se dopalo ovo

povezivanje sa Bošom. Mislim Hijeronimusom, ne veš mašinom:)

Pakao je zabavan, samo ima pogrešan marketing.
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:45 14.11.2010

Re: Meni se dopalo ovo

bocvena
Pakao je zabavan, samo ima pogrešan marketing.


Pa u njegovo vreme se samo jedna firma bavila marketingom. Sada je sve pokriveno, i ne sumnjam da ce Pakao kao zabavni park krenuti u vrlo skoroj buducnosti

bocvena bocvena 09:55 14.11.2010

Re: Meni se dopalo ovo

Nisam sigurna koliko je moj antikonzumeristički stav produkt svesne odluke, a koliko nedostatka novca. Ne sećam se perioda u kome je novca bilo dovoljno da se troši na ono što nije zaista neophodno. Ni u izvikano srećno komunističko doba, a još manje u novijoj istoriji. Ok, ima nečega i u sklopu ličnosti - više volim da potrošim novac na ručak u restoranu sa porodicom nego na nove cipele, ali siromaštvo je odlična prevencija protiv kupoholičarstva:)

Ni život na kredit ne razumem preterano (iako sam kao i svi Srbi konstantno u minusu:), jer on zahteva ideju o postojanosti sistema (državnog, bankarskog, posla...) Kako ovde nikad ne znaš kada će novi rat, zaduživanje je poslednja opcija.

Takođe, u ovoj životnoj fazi, sa dvoje male dece, postoji ozbiljan nedostatak vremena za kupovinu, a i dvoje vrištavaca koji ruše sve oko sebe nisu baš neki partneri za šoping:) Na to dodaš i ozbiljnu frustraciju mnoštvom reklama, opcija, performansi proizvoda i mene sluđenu koja na kraju odustane od kupovine.

Negde je taj zapadnjački konzumerizam totalno omanuo u mom slučaju. Umesto da me ohrabri i navuče, samo me je isfrustrirao. Moji klinci su, pak druga priča. Njima reklame savršeno ispiraju mozak. Kada prepoznam potrebu za gomilanjem novih i novih igračaka (kojima ne umeju ni da se igraju), poludim. Sada ih ja obuzdavam, ali jednom će biti svoji ljudi i pravi mali potrošači:)

Inače, nisam ja nikakav podvižnik pustinjak, trenutno uživam u novoj mašini za sudove i pitam se kako sam dosad bez nje živela! E, to je pornografija!
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:49 14.11.2010

Re: Meni se dopalo ovo

bocvena
Nisam sigurna koliko je moj antikonzumeristički stav produkt svesne odluke, a koliko nedostatka novca.


Pa to i jeste stvar - mozemo samo da nagadjamo sta bi bilo kad bi bilo. Jako puno stvari su faktori u ovome, u svemu.
Verujem da je konzumerizam u svom ruzicastom izdanju i dalje deo privlacnosti za celi svet ne samo Srbiju gde siromastvo i politicka nestabilnost, korupcija, imaju tragicne posledice po veliki broj ljudi.
Klasni sistem sa visokim prelazima - ili preprekama - se uselio u Srbiju. Ljudi se porede, zaostaju, ne postizu, da imaju sve sto vise, i u procesu se zaborave. Poredjenja su very tricky. I vrlo prilagodljiva.
I tako dalje.
Sa decom je tesko.

Ovo o cemu ja pisem su moji stavovi i obzervacije - gundjanja - i stvarno nemaju sanse pred galopom vremena.
To sto ce neko imati drugacije, i misljenja i iskustva, toga je uvek bilo, i bice.

bocvena
Inače, nisam ja nikakav podvižnik pustinjak, trenutno uživam u novoj mašini za sudove i pitam se kako sam dosad bez nje živela! E, to je pornografija!


Mozda pre erotika?
bocvena bocvena 16:15 14.11.2010

Re: Meni se dopalo ovo

Paradoksalno, u siromašnim društvima kao što je naše dešava se da želje bivaju potpuno nerealne. Neću da radim za 300 eura...nemamo za hranu, ali deci kupujemo poslednji model najki...iz siromaštva direktno u kamioni, avioni život! Sve ispod je neprihvatljivo.

Nije ni čudo što igre na sreću cvetaju. Od trnja do zvezda je dobilo sasvim novo tumačenje:)

Meni je drago što gunđaš.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:15 14.11.2010

Re: Meni se dopalo ovo

bocvena
Paradoksalno, u siromašnim društvima kao što je naše dešava se da želje bivaju potpuno nerealne.


Toga ovde ima jako, jako puno, i ne verujem da je moguce opisati jer je tesko zamisliti. Na izvoru smo, zar ne, mora se zahvatiti.
Nebrojeni su primeri novih - i ne tako novih - imigranata (retko je u stvari naci izuzetke) koji nemaju dobre poslove ni dobar start u celom novom zivotu, ubijaju se od poslova i ispod te '300 eura' crte (prevedeno na ovdasnje troskove) i koji ce deci kupiti i nike, i iphone, i... Pa ce se dalje ubiti od truda da sakupe dovoljno za downpayment te dobiju hipoteku i 'kupe' kucu... sto su sve standardni uslovi za ispunjenje jednog obicnog americko-kanadskog sna.

Ovde ima toliko igara na srecu da cvetanje ne moze da ih opise ni priblizno.
I znas sta je jos zanimljivo - igraju ih i bogati.
Medjutim, oni sebe ne smatraju bogatim. Sa nekretninama, automobilima, ustedjevinom/ulaganjima, biznisima ili dobrima platama... oni nemaju dovoljno. Ne mogu ni da se penzionisu kako to reklame u bankama sugerisu, i uopste su zabrinuti kako ce poziveti ostatak zivota.

Svet iza nasih granica je puno drugaciji, to stoji, i neocekivano, previse slican. I uvek na pogresnim mestima.

bocvena
Meni je drago što gunđaš.


Znaci, ne sme se stati!
razmisljam razmisljam 17:31 14.11.2010

Као и увек

Иванина ,,мала'' прича на велику тему.

One pre nisam stigla da probam između moje klinke i još jedne,


Како ово звучи сасвим познато из перспективе било које маме на свету...

А о главној теми не знам пуно. Имуна сам на све врсте реклама: оне на ТБ-у увежбано ставим на ignore ма колико гласне биле, на нету их не примећујем јер сву пажњу пребацим на оно због чега сам свратила на одређено место, акције по продавницама ми углавном изазивају порив да побегнем што даље...
То наравно не значи да проблем као такав не постоји, али, будући и сама гунђало по дефиницији, некако ме се не дотиче.
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:37 15.11.2010

Re: Као и увек

razmisljam
Имуна сам на све врсте реклама...


Ja ne bih mogla iskreno da kazem da li sam imuna. Vecina me ne dotice, ali ima i onih koje stignu do mene. One i jesu izmisljene za sve nas, takve kakvi smo. Da smo tako dobri u podrsci jedni drugima, nekom pozitivnom pristupu koji daje pozitivne rezultate... eh, bili bismo bez kraja i granica, mi bica velikih mogucnosti.
49 41 49 41 21:08 14.11.2010

Charly White

Svojevremeno kao student nisam mogao da se odmorim uz neku muziku na radiju.
"Bombardovali" su na svim radio kanalima Charlijem, svakih par minuta.

Ko nema Charlie, ko ne mirise na Charlie; ma nisi niko i nista bez Charlija,...
Bukvalno su mi dopizdili, te godine.
Beograd je bio u znaku Charlie-a, te godine; na svakom koraku na svakom mestu.

I, gle cuda?
Posle par decenija, pored svih mogucih mirisa, parfema; poznatih-nepoznatih, skupih - jeftinih, ...

Kcerka koristi samo i nista drugo -
Charly White.
Charly Yellow - nikako.


Eto, u zadnjih god., dve sam nesto naucio.
Charly White & Yellow.

Ivana Knežević Ivana Knežević 01:38 15.11.2010

Re: Charly White

Simpaticno je ovo, 49 41. I poducava na vrlo konkretan nacin: bolje je drzati jezik za zubima jer niko ne zna sta dolazi. Zivot ce nas vec negde sacekati
mlekac mlekac 04:21 15.11.2010

Re: Charly White

49 41
Svojevremeno kao student nisam mogao da se odmorim uz neku muziku na radiju.
"Bombardovali" su na svim radio kanalima Charlijem, svakih par minuta.

Ko nema Charlie, ko ne mirise na Charlie; ma nisi niko i nista bez Charlija,...
Bukvalno su mi dopizdili, te godine.
Beograd je bio u znaku Charlie-a, te godine; na svakom koraku na svakom mestu.

I, gle cuda?
Posle par decenija, pored svih mogucih mirisa, parfema; poznatih-nepoznatih, skupih - jeftinih, ...

Kcerka koristi samo i nista drugo -
Charly White.
Charly Yellow - nikako.


Eto, u zadnjih god., dve sam nesto naucio.
Charly White & Yellow.



Slusaj, to nema veze sa reklamom. Najozbiljnije. Ne stoji svaki parfem svakome - tvoja je cerka, ocigledno, pronasla onaj koji joj 'lezi'.

Mozes misliti mog uzasa kad ustanovih da od svih mogucih prskalica i mirisa meni cuci samo jedan koji je skup ko vatra?

I sad je to vec poslovicno - mama stavila parfem, mora da je krenula nekud vazno. Mislim, koristim ja dezodoranse za svakodnevni strapac, al' posto je jedini parfem koji mi bas cuci toliko skup, onda se koristi vrlo pazljivo...
Ivana Knežević Ivana Knežević 13:58 15.11.2010

Re: Charly White

Lepo je naci svoj parfem, mada je tesko reci da li to nema veze sa reklamom. Koncept parfema kao unikatni licni signature je odavno prodat i stoji u kolektivnoj psihi zena. Naravno, to ima veze puno veze sa realnoscu i traziti taj svoj perfem je fina zabava za vecinu zena, ali ovo ovde je vrlo simpatican obrt kako njega proganja Charlie

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana