Politika

Kosovske impresije

Drago Kovacevic RSS / 23.11.2010. u 14:56

Bio sam na Kosovu ovih dana. Južno od Ibra. U Prištini, Gračanici, Čaglavici, Lipljanu, Starom Gradskom, Ugljarima, Kuzminu..Na Kosovu je sve jako blizu i nikada pouzdano ne znaš u kojoj si opštini. 

Tamo su za manje od dvadeset dana parlamentarni izbori.

Kad bi se sudilo po plakatima, bilbordima i reklamnim TV - spotovima, teško bi bilo prepoznati prededizbornu atmosferu. Toga gotovo i da nema.

U Gračanici gde sam bio prošle godine pred lokalne izbore, vidljive promene. Mesto izgleda nekako sređenije i sa više života. Priznaju to i u okolnim srpskim selima, gde Gračanicu vide kao neku vrstu svoje lokalne "metropole". Ispada da je srpskim enklavama teže što su od Gračanice udaljenije.

U lepom selu Staro Gradsko kod Lipljana, šire poznatom po tragediji kad su u leto 1999. godine na pravdi boga pobijeni meštani - žetaoci, odlazim u lokalnu školu. Dan je lep i topao.. Skromna, uredna i čista školska zgrada. U  dvorištu srećem decu, predškolace. Stoje oko povećeg stola, a pred njima užina..Tiha su dečica..Kažem im - prijatno, a oni u glas.."hvala, hoćete se poslužiti"...kao da im je trideset godina.

Uz kafu, sa rukovodiocem škole i učiteljicom, pričamo kako se živi. Nije im lako, vidi se to, ali se ne žale. Staro Gradsko je jedno od retkih urbanizovanih sela na Kosovu. Ima svu infrastrukturu. Danas tamo živi 65 domaćinstava, a bilo ih je znatno više ranije. Prodaju se imanja. U poslednja tri meseca 8 kuća je prodato. Brinu za sudbinu škole u budućnosti. Voleli bi da je bolje tehnički opremljena.

Baškim, moj domaćin sa kojim krstarim po Kosovu vodi me u dvorište kod porodice Dabić.Petoro ljudi sedi na prijatnom jesenjem suncu. Pozdravljamo se, i sedamo za sto. Domaćin iznosi lozu, upravo pečenu ovih dana. Grožđe je kupio u Velikoj Hoči, a rakiju pekao sam. Kad je čuo da sam iz Dalmacije traži da je procenim. Nemoj od prve - kaže...kakva je kaži nakon treće...smejemo se..Pričamo o životu, o čemu bi..Pedesetogodišnjak, Albanac iz Lipljana, kućni prijatelj i bivši radni kolega domaćinov, bez zadrške govori kako je "ovo vreme u kome je najteže poštenim ljudima". Nostalgičan je za Titovim vremenom i priča kako se tada lepo živelo. On neće izaći na izbore jer kaže da nema za koga glasati. Dabići se ne izjašnjavaju. Kažu da je poruka vlade iz Beograda nejasna i da ih zbunjuje. Nisu još odlučili, ali stičem utisak da će ipak glasati...Odlazimo, Baškim i ja, uz obećanje da ću svratiti opek kad me put nanese na Kosovo. 

U Kuzminu i Ugljaru, svi oni koje sam sreo kažu da izlaze na izbore. Žale se na nezaposlenost. Pred prodavnicom u Kuzminu desetak mladića.  Govore razložno i tu otkrivam da vlada u Beogradu i nije tako nezainteresovana za izbore. Postoji zajednička lista koju vodi Rada Trajković i Aranđel Nojkić iz SPO, a na listi su i kandidati iz raznih stranaka koje se tobož protive izlasku na izbore. Čak i iz DSS-a. Žale se ovi mladići da ih sada pritišću da izađu na izbore i da glasaju za "zajedničku srpsku listu" isti oni koji su ih pritiskali ranije da ne izlaze na izbore. Naročito ističu pritisak nekih direktora iz EPS-a preko kojih se ostvaruju određene beneficije i primanja. Tajanstveni i komplikovani su politički putevi srpski na Kosovu.

U Prištini upoznajem nosioca nezavisne srpske liste, g. Dimića. Odlučio je da učestuje i predao multietničku listu, na kojoj pored Srba ima i Roma, Albanaca i Bošnjaka. Neobičan je to eksperiment, ali on kaže da su to pripreme za budućnost. Radomir Dimić živi u Kosovu Polju. Diplomirani je ekonomista i govori albanski jezik što među Srbima i nije tako često. No, kako nema stranke,pa onda ni aktivista, nego je to ad hock lista, ima velike probleme. Ne može obezbediti kontrolu izbora. Očekuje dobar odziv srpske zajednice, južno od Ibra. Deluje kao čovek koji dobro poznaje prilike, a svoje izglede na uspeh ocenjuje osrednjim. Zanimljiv čovek.

Gračanica i Čaglavica, rekoh već ranije, mesta su gde Srbi žive najbolje u enklavama južno od Ibra. U Čaglavici ima nekoliko veoma lepih restorana, ravnih onima u Beogradu, ali je moj utisak da su većina gostiju stranci. Beogradska štampa se u tim restoranima može čitati već rano ujutro - uz kafu. Iz štampe sam doznao da je Artemije okupirao manastire na severu i da mu je oduzet čin vladike. Nisam čuo nikog među kosovskim Srbima da podržava Artemija, već obrnuto. Kasnije sam o tim događanjima pričao sa Andrijom Igićem, dopisnikom B92 koji je bio na licu mesta, i koji je nesporni poznavalac prilika na Kosovu. Andrija kao i ja, misli da Artemije nema podršku kosovskih Srba, i da je njegovo pozivanje na tu podršku blef.

Sve u svemu, na predstojećim kosovskim parlamentarnim izborima, očekujem značajan odziv kosovskih Srba u enklavama južno od Ibra. Odziv u Gračanici će biti na nivou odziva Albanaca u Prištini, jer deluje da interes Srba za izbore raste, a interes Albanaca opada. No, videćemo. Inače ukupan favorit i skoro siguran pobednik je Hašim Tači. Sve analize to predviđaju, ali predviđaju i manju izlaznost nego prethodni put.

Voleo bih da u kosovski parlament uđe sa svojom listom mladi lider u usponu, Ilir Deda.  On vodi građansku partiju, i Baškim mi kaže da ima  značajnu podršku urbane mladeži. Upoznao sam Ilira Dedu i on zaista priča priču budućnosti. Iako mislim da još nije došlo njegovo političko vreme, za njega će se u kosovskoj politici tek čuti.Kad bude igrao značajnu političku ulogu, mislim da će i na Kosovu biti mnogo bolje nego li je danas..Ali, vreme je najbolji sudija..

 

 

 

 

 



Komentari (51)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 15:07 23.11.2010

ma i ja jednom prvi

markonio92 markonio92 15:07 23.11.2010

Elegija

Lep sastav.
A i ne spominje se Tadić.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:15 23.11.2010

Re: Elegija

A i ne spominje se Tadić.

Ha tačno...
Verovatno zato što on na Kosovu nije bitan...
Don Salieri Don Salieri 16:45 23.11.2010

Re: Elegija

Drago Kovacevic
A i ne spominje se Tadić.

Ha tačno...
Verovatno zato što on na Kosovu nije bitan...

Tadic je na Kosovu stranac. Tamo moze da ide samo kao turista.
antioksidant antioksidant 20:43 23.11.2010

Re: Elegija

Tadic je na Kosovu stranac.

tadic je u beogradu stranac
expolicajac expolicajac 15:48 23.11.2010

Samo "razmišljam"

Posle održanog predsedništva SPO u Kragujevcu, jedan od članova, onako uz kaficu počne da mi priča kako će SPO da izađe na kosovske izbore. Ja ćutim, onako neprijatno, gledam kroz portal kafića a on opet. "Ma izgleda da ti ne čuješ, izlazimo na kosovske izbore". Pijem onaj "kafućino", pogledam prijatelja i kažem mu: "Najzad posle 19 godina da i vi uradite nešto pametno"
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:59 23.11.2010

Re: Samo "razmišljam"

expolicajac
Posle održanog predsedništva SPO u Kragujevcu, jedan od članova, onako uz kaficu počne da mi priča kako će SPO da izađe na kosovske izbore. Ja ćutim, onako neprijatno, gledam kroz portal kafića a on opet. "Ma izgleda da ti ne čuješ, izlazimo na kosovske izbore". Pijem onaj "kafućino", pogledam prijatelja i kažem mu: "Najzad posle 19 godina da i vi uradite nešto pametno"

Ta lista na kojoj je SPO uključuje i druge stranke..DS,DSS,G17,SNS...mislim da samo radikala sa bedžom nema. Svi se prave da poruka nije jasna, a svi učestvuju. Sad tiho, direktori u školama, zdravstvenim ustanovama,nekim javnim srpskim firmama koje drže rukovodstva, traže da se glasa za zajedničku listu..ali tiho..šapatom..ne daj bože javno..javno, to nije poželjno.
Koliko sam ja video, dole je među Srbima popularna liberalna partija Bobana Stojanovića, tim više što su već vlast na lokalnom nivou i postigli su neke rezultate. To ne znači da će i pobediti, jer među Srbima svi za učešće na izborima nešto očekuje, neki posao, neku zaradu, neki interes - što je razumljivo, jer je nezaposlenost ogromna...
Don Salieri Don Salieri 16:54 23.11.2010

Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

Dabići se ne izjašnjavaju. Kažu da je poruka vlade iz Beograda nejasna i da ih zbunjuje.
Nisu još odlučili, ali stičem utisak da će ipak glasati...


Pametno, nezavisno Kosovo je njihova drzava.

Postoji zajednička lista koju vodi Rada Trajković i Aranđel Nojkić iz SPO, a na listi su i kandidati iz raznih stranaka koje se tobož protive izlasku na izbore. Čak i iz DSS-a. Žale se ovi mladići da ih sada pritišću da izađu na izbore i da glasaju za "zajedničku srpsku listu" isti oni koji su ih pritiskali ranije da ne izlaze na izbore.

Vec vidjeno. Klasika.

U Prištini upoznajem nosioca nezavisne srpske liste, g. Dimića. Odlučio je da učestuje i predao multietničku listu, na kojoj pored Srba ima i Roma, Albanaca i Bošnjaka.
Neobičan je to eksperiment, ali on kaže da su to pripreme za budućnost. Radomir Dimić živi u Kosovu Polju.


Multikulturizam je buducnost, retrogradni zaosinuti nacionalizam je proslost.

Diplomirani je ekonomista i govori albanski jezik što među Srbima i nije tako često.

Ima vremena. Naucice.

Sve u svemu, na predstojećim kosovskim parlamentarnim izborima, očekujem značajan odziv kosovskih Srba u enklavama južno od Ibra. Odziv u Gračanici će biti na nivou odziva Albanaca u Prištini, jer deluje da interes Srba za izbore raste, a interes Albanaca opada.

Pametno. Nezavisno Kosovo je njihova drzava, Beograd je inostranstvo.
Ribozom Ribozom 17:37 23.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

Ja nemam neko misljenje o izlasku Srba na izbore, niti bih zeleo da ga namecem. Nek bude to slobodna odluka pojedinaca juzno od Ibra.
Drago
Odziv u Gračanici će biti na nivou odziva Albanaca u Prištini, jer deluje da interes Srba za izbore raste, a interes Albanaca opada
.
Ovo vec vredja inteligenciju. Kako deluje?
Na proslim izborima na Kosovu je recimo receno da je u opstini Strpce izaslo 20% Srba, a to se cifra podudara sa procentrom Albanaca koji zive u toj opstini.

Ponavljam, nisam eksplicitno ni za ni protiv, ali sam protiv manipulacija iz Pristine (isto kao i iz Beograda).



@ Don Salieri
Zadnjih nedelju dana ponavljas istu mantru: 'Kosovo je nezavisna drzava' koja pocinje da iritira.
100 puta ponovljen bulshit je bulshit. Ima samo kontraproduktivnu ulogu sa daljim tvojim slaganjem oko izlaska Srba na izbore.
Vidim, nisi postavio ovu parolu jedino na blogu kod Strongija a kao stvoren je za to. [url=http://blog.b92.net/text/16599/Volela-bi-da-si-znala-ranije-neke-stvari-u-seksu-su-no-no/][/url]

dali76 dali76 18:19 23.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

ti mora da zivis na kosovu gos'n Don. Komentari ti lice na izborne parole.
No htio sam vas pitati gos’n Kovacevic, sem te loze, da li vas je ista drugo podsetilo na neka druga vremena neke druge srpske enklave tj kninsku Krajinu.
Jesmo li naucili nesto?

Don Salieri Don Salieri 18:35 23.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

Ribozom

@ Don Salieri
Zadnjih nedelju dana ponavljas istu mantru: 'Kosovo je nezavisna drzava' koja pocinje da iritira.
100 puta ponovljen bulshit je bulshit. Ima samo kontraproduktivnu ulogu sa daljim tvojim slaganjem oko izlaska Srba na izbore.
Vidim, nisi postavio ovu parolu jedino na blogu kod Strongija a kao stvoren je za to. [url=http://blog.b92.net/text/16599/Volela-bi-da-si-znala-ranije-neke-stvari-u-seksu-su-no-no/][/url]


Naravno da je Kosovo nezavisna drzava. Prestacu da ponovljam onda kad to bude postalo bespredmetno.

Zasto bi ponavljao "da je voda mokra, kada niko ne tvrdi da ona to nije", ali kad bi se pojavili oni koji bi poceli da tvrde da "voda nije mokra" sto je u rangu nebuloze "Kosovo je Srbija", onda bi morao da reagujem.

Po cemu je to blog Milana Jovanovica kao stvoren za nezavisnu drzavu Kosovo.
Oralni seks je stvar ukusa, a nezavisno Kosovo je cinjenica.
docsumann docsumann 19:25 23.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

Po cemu je to blog Milana Jovanovica kao stvoren za nezavisnu drzavu Kosovo.


Ribozom Ribozom 19:27 23.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

@Don
Naravno da je Kosovo nezavisna drzava. Prestacu da ponovljam onda kad to bude postalo bespredmetno.


Zapravo, ako je bezpredmetno, nema razloga da se propagira ovakvim parolama

Zasto bi ponavljao "da je voda mokra, kada niko ne tvrdi da ona to nije", ali kad bi se pojavili oni koji bi poceli da tvrde da "voda nije mokra" sto je u rangu nebuloze "Kosovo je Srbija", onda bi morao da reagujem.


Zesca kontradikcija. Oni koji tvrde da 'Kosovo je Srbija' u pravu su nesto vise od tebe, i kako vidim ne smaraju time na blogu. I nista se na blogu ne mora...ma opusteno.

Po cemu je to blog Milana Jovanovica kao stvoren za nezavisnu drzavu Kosovo.
Oralni seks je stvar ukusa, a nezavisno Kosovo je cinjenica.


Bice da nisi razumeo salu. Zaboravi

Izvini Drago sto ti kvarimo dobar blog.
Don Salieri Don Salieri 21:10 23.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

Ribozom
Oni koji tvrde da 'Kosovo je Srbija' u pravu su nesto vise od tebe...

Oni koji to tvrde su izgubljeni u vremenu i prostoru...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:40 24.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

No htio sam vas pitati gos’n Kovacevic, sem te loze, da li vas je ista drugo podsetilo na neka druga vremena neke druge srpske enklave tj kninsku Krajinu.
Jesmo li naucili nesto?

Razlikuje se to Dalibore, više nego što liči..Po mnogo čemu, ali to može biti predmet nekog drugog bloga..
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:45 24.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

@Don Salieri
Interesantan izbor nadimka... Podsetilo me na film "Amadeus" MFormana. Forman je prikazao Salieria kao arhetip svih mediokriteta, skoro poludelog od zavisti i zedji za slavom, koji nije mogao da iz sebe iscedi ni jednu jedinu kreativnu notu. Sve za sta je bio sposoban da stvori je bilo povrsno i kic ili losa kopija drugih. A ipak zauzimao je mnogo prostora, na dvoru, u muzickim krugovima... Forman koliko se secam, u filmu, krivi Salierija za smrt W.A.Mocarta. Nesto kao trijumf osrednjosti i pohlepe nad umetnoscu i genijem.
ljuboten ljuboten 08:54 25.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

@Don Salieri
Interesantan izbor nadimka... Podsetilo me na film "Amadeus" MFormana. Forman je prikazao Salieria kao arhetip svih mediokriteta, skoro poludelog od zavisti i zedji za slavom, koji nije mogao da iz sebe iscedi ni jednu jedinu kreativnu notu. Sve za sta je bio sposoban da stvori je bilo povrsno i kic ili losa kopija drugih. A ipak zauzimao je mnogo prostora, na dvoru, u muzickim krugovima... Forman koliko se secam, u filmu, krivi Salierija za smrt W.A.Mocarta. Nesto kao trijumf osrednjosti i pohlepe nad umetnoscu i genijem.


A ja pomislio da se to javlja Albanac, pa se ponaša kao da je na stadijonu odakle navija za "svoj" klub. A ono izgleda da nije Albanac, već čovek neke druge nacionalnosti samo što mu je duhovni nivo kakav je kod navijača, a to su oni koje se u sociologiji obrađuju u lekciji "Socijalni problemi velikih gradova."
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:35 23.11.2010

Drago,

Pre će biti depresije no impresije.
Neka si ti bio i video na lice mesto i dobro nam došao nazad.
Ja se već bio zabrinuo a računao sam na tebe kao starog stranog plaćenika da progovoriš koju o NATO ili ćemo da obnavljamo savez sa Vizantijom, a može i Nemačkom ako se oni budu hteli vratiti u vakat Barbarose pa brate da on i Nemanja o svemu tome domaćinski divane.
koksy koksy 20:48 23.11.2010

Čoveče,

...kakva idila.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:36 24.11.2010

Re: Drago,

Ja se već bio zabrinuo a računao sam na tebe kao starog stranog plaćenika da progovoriš koju o NATO ili ćemo da obnavljamo savez sa Vizantijom,

I kad bi hteli sa Vizantijom više ne možemo jer ne postoji.A dok je postojala nije to baš bilo efikasno. Jes da neki imaju ambiciju pravljenja Moskve kao "trećeg Rima", ali to je više želja nekih naših krugova nego ruska ambicija.
Dakle, ne postoji "sto kišobrana", nego samo jedan pod koji se možemo skloniti..NATO.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:52 24.11.2010

Re: Drago,

.A dok je postojala nije to baš bilo efikasno


Vizantija nije bila "efikasna"?!?

Pre ce biti da su neki shkolski programi bili veoma manjkavi i nedovoljni za elementarno obrazovanje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:32 24.11.2010

Re: Drago,

cane.srbljanovic
.A dok je postojala nije to baš bilo efikasno


Vizantija nije bila "efikasna"?!?

Pre ce biti da su neki shkolski programi bili veoma manjkavi i nedovoljni za elementarno obrazovanje.

Razumem druže Cane..Važno je da si ti bio u efikasnom režimu...
Efikasnom kao Vizantija...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:01 24.11.2010

Re: Drago,

Gospodine Kovacevicu -
Mi nismo "drugovi" niti drugovi, niti smo ikad bili. Niti smo na "ti". Pobrkali ste me sa nekim.

Sto se tice "rezima" (mislite na skolovanje valjda) - najmanje sto smo mogli da naucimo je da ne komentarisemo stvari o kojima malo ili nista ne znamo.

Svi smo imali tu sansu, neki su je iskoristili - a neki su prolazili uz "dvojke". Na zalost ovi prvi su mahom ili zacutali ili emigrirali, a drugi, eto "kolo vode".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:44 24.11.2010

Re: Drago,

cane.srbljanovic
Gospodine Kovacevicu -
Mi nismo "drugovi" niti drugovi, niti smo ikad bili. Niti smo na "ti". Pobrkali ste me sa nekim.

Sto se tice "rezima" (mislite na skolovanje valjda) - najmanje sto smo mogli da naucimo je da ne komentarisemo stvari o kojima malo ili nista ne znamo.

Svi smo imali tu sansu, neki su je iskoristili - a neki su prolazili uz "dvojke". Na zalost ovi prvi su mahom ili zacutali ili emigrirali, a drugi, eto "kolo vode".

"Druže" nisam napisao zato što se družimo.Niti sam pobrkao bilo šta..Ovo "ti" napisao sam jer je to običaj na blogu, ali ako insistirate, nemam problem sa tim.
Dakle oslovio sam vas sa "druže", jer vaše reči zvuče kao da ih izgovorate iz glave na kojoj je krznena kapa, a sve to pojačavate epoletama višega oficirskoga čina na ramenima. Čitajte malo to što napišete..zvuči tako osorno i nadobudno..
Ako ste na blogu zato da bi docirali,a povodom potpuno opuštenih komentara, onda mislim da niste pogodili najbolju adresu..Nisu ovo kontrolni zadaci...
Imate, koliko sam uočio tri komentara kod mene, i nigde mišljenja, a sve puno arogancije...No, adaptiraćete se vi..ali prethodno se opustite..
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:20 25.11.2010

Re: Drago,

Gospodine Drago -
Drago mi je da sugerirate opustenost i salu - i u tom smislu:

Krznenu kapa, slika velikog vodje, i diploma kumrovacke skole su Vam verovatno u podrumu, ispod uglja, gde ste ih i "zaturili".

Dovoljno opusteno? :)

Sto se tice "dociranja", nadam se da necete zameriti, ali ulozio sam decenije u sopstveno skolovanje i jednostavno ne mogu da ih zaboravim - niti radi Vas, niti radi 'opustenosti'.

Jednostavno, reagovao sam na vasu referencu o Vizantiji koja je po meni suvise "opustena" i u krajnjem veoma netacna. Po Vasem komentaru, nisam siguran da mozemo imati ozbiljan razgovor o Vizantiji, ali ako sam u krivu - i Vasa referenca na Vizantiju je u stvari sala - izvinjavam se.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:53 25.11.2010

Re: Drago,

Krznenu kapa, slika velikog vodje, i diploma kumrovacke skole su Vam verovatno u podrumu, ispod uglja, gde ste ih i "zaturili".

Nisam svakako mislio na kumrovačku školu, mislio sam na neke mnogo rigidnije, gde su se nosile krznene kape..U Kumrovec nisu dolazili oficiri, imali su oni svoje škole...
Što se decenija školovanja tiče, to je sasvim u redu i nemam ništa protiv toga, čak šta više..No nisu predmet spora decenije školovanja, ni vizantologija, nego pokušaj da se dele lekcije, sasvim bespotrebno. Sve što imete možete ovde izložiti, i neće vas niko sprečavati. Ovo što ste uradili u slučaju prva dva - tri javljanja je nešto drugo...to je ulazak u fajt bez ikakvog razloga.Skoro pa blago blog nasilje..Salijeri piše o sasvim konkretnim pitanjima. Možete se sa njim ne složiti i kazati razloge neslaganja, ali vi umesto toga ulazite u njegove motive za odabir nik neima...Ja se zezam potpuno nevezano sa Karagćom na temu vojne neutralnosti, a vi me napadate kako nemam reference da pominjem Vizantiju..
Od vas očekujem da na mom blogu raspravljate, ali da napadate ljude bez razloga, to neće moći...Eto, to sam hteo da kažem, i mislim da je uvodna rasprava ovim završena...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:46 25.11.2010

Re: Drago,

Ne znam koji "fajt" Vi pominjete. Ako se meni obracate - ok, a ako hocete da razgovarate sa G. Karagacom ili sa D.Salijerijem i to je ok. Ali nemojte razgovarati sa mnom a obracati se njima i vice versa. Nisam primetio da su G Karagaca i D. Salijeri maloletni pa da im treba zastitnik ili drveni advokat.

I na kraju - ukoliko imam pristup blogu, i procitam kako neko govori o stvarima o kojima nista ne zna, zadrzavam pravo da komentarisem (i da budem opusten, ili ne).

ljuboten ljuboten 07:50 25.11.2010

Re: Drago,

Vizantija nije bila "efikasna"?!?

Pre ce biti da su neki shkolski programi bili veoma manjkavi i nedovoljni za elementarno obrazovanje.


Moraću da čitam sve što pišete. Ne samo da znate već i mudro slovite.
ljuboten ljuboten 08:02 25.11.2010

Re: Drago,

Jednostavno, reagovao sam na vasu referencu o Vizantiji koja je po meni suvise "opustena" i u krajnjem veoma netacna. Po Vasem komentaru, nisam siguran da mozemo imati ozbiljan razgovor o Vizantiji, ali ako sam u krivu - i Vasa referenca na Vizantiju je u stvari sala - izvinjavam se.


A ja pa trvdim da ne možemo ozbilno razgovarati ni o problemu Kosova. No, za one koji manje znaju od Draga sve je to tako zanimljivo.
ljuboten ljuboten 08:11 25.11.2010

Re: Drago,

I na kraju - ukoliko imam pristup blogu, i procitam kako neko govori o stvarima o kojima nista ne zna, zadrzavam pravo da komentarisem (i da budem opusten, ili ne).


Eh da su bili znalci oni koji su se krajem osamdestih natuporili da vode Srbe, ne bi ih doveli u provaliju, pa još na dnu glib do pasa. Pa da imamo i sada znalce na mestima gde treba znali bi da uvedu kapitalizam, kada već nezanlice i tupavci su kompromitovalki socijalizam, i to isti koji su decenijama naplaćivali skupo samo zato što su trdili, metanisali (demagogija li se to zvaše?), no ne i radili, da ga pravilno primene i sačuvaju.
G r o f G r o f 20:48 23.11.2010

a...

Auuu, Drago. Ništa ti nisi rekao.
Mene zanima da li je tvoja poseta bila privatna ili radna. Ako je bila radna, o čemu se radilo i možeš li o tome reći par insajderskih reči.
Ma svi nešto švrljaju po tom Kosovu i skupljaju utiske.
Ako je bila privatna, onda otkrij tajnu, kakva je bila loza...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:31 24.11.2010

Re: a...

G r o f
Auuu, Drago. Ništa ti nisi rekao.
Mene zanima da li je tvoja poseta bila privatna ili radna. Ako je bila radna, o čemu se radilo i možeš li o tome reći par insajderskih reči.
Ma svi nešto švrljaju po tom Kosovu i skupljaju utiske.
Ako je bila privatna, onda otkrij tajnu, kakva je bila loza...

I privatna i radna..
Loza je sasvim ok...
Nema tu puno za kazati Mirkec...no ima jedna stvar. Na Kosovu je neophodna jedna stranka zelenih i pokret za čuvanje prirode..
ljuboten ljuboten 12:06 24.11.2010

Re: a...

Auuu, Drago. Ništa ti nisi rekao.
Mene zanima da li je tvoja poseta bila privatna ili radna. Ako je bila radna, o čemu se radilo i možeš li o tome reći par insajderskih reči.
Ma svi nešto švrljaju po tom Kosovu i skupljaju utiske.
Ako je bila privatna, onda otkrij tajnu, kakva je bila loza...


Vi kao i uvek grofovski. A ja taman htedo da pitam Rimbozoma da mi podgovori u čemu je:
Izvini Drago sto ti kvarimo dobar blog.


Ja sam upravo juče ubeđivao moje rođake iz Gracka i drigih sela, a u Lipljanu, da kada peku rakiju, na čemu mi se hvale, pa kada mi je ponude da pijem, ja ga pitam:"A jesi li odvojio prvenac (otrovni metilalkohol), ili si ga pomešao sa ostalom rakijom (etilalkoholom)? Naravno, većina su me ubeđivala da bez tog prvenca (metilalkohola) rekija ne bi bila dovoljno jaka. Potsećam najbližeg po rodu da se seti kako se naša strina otvovala od rakije koju su naši kupili u Negotinu. No, on ne zna da je zbog toga umrla,a za čudo znao je da kaže da je prevenac hemiski metilalkohol. Posle ih potsećam da u Sloveniji nema čoveka koji peče rakiju da to ne zna.Pa zato je Slovenija u EU, i zato Gorenje konkurentska kompanija na evropskom tržišti, dok je "EI Niš" mrtav.
Tako da Vaše pitanje Grofe možete da preformulišete:"Kako si sa zdravaljem Drago, posle popijene domaće loze, i da li ćeš da začestiš da odlaziš među Kosovce? Ostalo ste ga već sve pitali.
G r o f G r o f 12:57 24.11.2010

Re: a...

Naravno, većina su me ubeđivala da bez tog prvenca (metilalkohola) rekija ne bi bila dovoljno jaka.


Haha...u prvencu su lako hlapljive kiseline koje imaju vrelište niže od alkohola ali mnogi pecari bi se pre odrekli bubrega, nego ga bacili.

OOOOOOoooo, Drago, zeleni dolaze na kraju balade. Ne možeš preskočiti sve stadije demokratije. Ima još dugo da žvačemo nacionalromantizam...hahaha.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:17 24.11.2010

Re: a...

"Kako si sa zdravaljem Drago, posle popijene domaće loze, i da li ćeš da začestiš da odlaziš među Kosovce? Ostalo ste ga već sve pitali.

I kod mene "cvijet" (prvo što izađe iz kotla, a što se ne uzme za masiranje) ponovo vraćaju, i ne znam da se od moje loze neko otrovao. Pogotovo ako se pije ujutro...
Sa zdravljem dobro, a na Kosovo na nekoliko dana uvek...
ljuboten ljuboten 14:50 24.11.2010

Re: a...

kod mene "cvijet" (prvo što izađe iz kotla, a što se ne uzme za masiranje) ponovo vraćaju, i ne znam da se od moje loze neko otrovao. Pogotovo ako se pije ujutro...
Sa zdravljem dobro, a na Kosovo na nekoliko dana uvek...


Metilalkohol, prvenac, "cvet" je otrov za ljude. A evo Drago hoće da kaže da se neki ljudi i od toga ne mogu otrovati?! Samo zato što je razblažen sa etilalkoholom, no i tako ostavlja svoje neprimetne "tragove" na organizam. A eto u Francuskoj i Italiji koji nisu robovali pod mohamedanstvom pa su tokom vekova pravljene rakije i vina u manastirima zapisivalo, zato odavno znaju ono što mnogi našu ljudi još uvek ne znaju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:37 24.11.2010

Re: a...

Metilalkohol, prvenac, "cvet" je otrov za ljude. A evo Drago hoće da kaže da se neki ljudi i od toga ne mogu otrovati?! Samo zato što je razblažen sa etilalkoholom, no i tako ostavlja svoje neprimetne "tragove" na organizam. A eto u Francuskoj i Italiji koji nisu robovali pod mohamedanstvom pa su tokom vekova pravljene rakije i vina u manastirima zapisivalo, zato odavno znaju ono što mnogi našu ljudi još uvek ne znaju.

Svestan sam potpuno toga da je metil alkohol otrov...Ne kažem da se ljudi od toga ne mogu otrovati, ali znam da se od te rakije nije otrovao niko ko je popio 3 - 4 u danu..Onome ko bi popio litru rakije u kojoj nema ni mrve metila trovanje je i tako sigurno...Bilo bi bolje da je peku po standardima, ali eto, ne rade to, jer je u pravilu i ne prodaju. Da bi mogao ispeći 50 litara rakije moraš bogami imati solidan vinograd. Ta količina je taman da imaš za kućne potrebe u toku godine...a da se niko ne otruje...
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:44 24.11.2010

Kad pomislim na Prištinu

slika koje se sećam je gomila dece, satelitske antene i vetar nosi pocepane kese.
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:49 24.11.2010

da

Na Kosovu je sve jako blizu i nikada pouzdano ne znaš u kojoj si opštini.

jeste, i kad se malo duževopziš ukrug - ne znaš gde si (ok, ja baš nisam ponosna na sbvoj osećaj za orjentaciju.. mpžda bi tebi malo duža vožnja ukrug bila potrebna da se izgubiš :)


Tiha su dečica..Kažem im - prijatno, a oni u glas.."hvala, hoćete se poslužiti"...kao da im je trideset godina.


jesii vido? svuda su takva po kosovo, dole, južno od ibra. odrasla deca, ko velika. a mali

u Kuzminu desetak mladića. Govore razložno i tu otkrivam da vlada u Beogradu i nije tako nezainteresovana za izbore. Postoji zajednička lista koju vodi Rada Trajković i Aranđel Nojkić


oćeš d akažeš da si od momaka iz kuzmina saznao za listu? aj verovaću ti, al samo zato što je na kosovu zaista sve moguće - pa i to da nisi znao ranije (a tim si poslom išao)

Čaglavici ima nekoliko veoma lepih restorana, ravnih onima u Beogradu, ali je moj utisak da su većina gostiju stranci.


ako si išao u ćao kod onog crnogorcva - nema u beogradu. možda bevanda, al to je na drugu foru... i dok ne počnemo da pravimo reportaže o takvim restoranima gde sede stranci, srbi i albanmci i koji izgledaju da im bgd pozavideti m ože - nećemo imati pojma šta je kosovo.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:09 24.11.2010

Re: da

jeste, i kad se malo duževopziš ukrug - ne znaš gde si (ok, ja baš nisam ponosna na sbvoj osećaj za orjentaciju.. mpžda bi tebi malo duža vožnja ukrug bila potrebna da se izgubiš :)

Ne, stvarno...kako prepoznati jesi li u Kosovu Polju ili Uglješu...ili jesi li u Miloševu ili Devet Jugovića...u Babinu Mostu ili Gracama...ja sa tim imam problem jer su u mom dinarskom okruženju gde sam formirao osećaj za orjentaciju naselja jedno od drugog udaljena bar nekoliko kilometara..
jesii vido? svuda su takva po kosovo, dole, južno od ibra. odrasla deca, ko velika. a mali

Jest...nije dobro kad deca brzo odrastu...to govori o muci više nego sreći...
ako si išao u ćao kod onog crnogorcva - nema u beogradu. možda bevanda, al to je na drugu foru... i dok ne počnemo da pravimo reportaže o takvim restoranima gde sede stranci, srbi i albanmci i koji izgledaju da im bgd pozavideti m ože - nećemo imati pojma šta je kosovo.

Da, govorim o "ćao", ali ima i onaj drugi...bio sam i u onom preko puta pres centra, ali to je više onako narodnjački....
oćeš d akažeš da si od momaka iz kuzmina saznao za listu? aj verovaću ti, al samo zato što je na kosovu zaista sve moguće - pa i to da nisi znao ranije (a tim si poslom išao)

Ne, nisam...znao sam bez njih..Ali od njih sam saznao da ih pritišću da glasaju za jedinstvenu listu...

E, zanima me jesi li upoznala Ilira Dedu i šta misliš o njemu...
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:50 24.11.2010

Re: da

Drago Kovacevic


E, zanima me jesi li upoznala Ilira Dedu i šta misliš o njemu...


čula samo dobro, nažalost nismo se sreli. ja sam pre nedelju dana bila u čaglavici (da pod onim narodnjačim restranom ne misliš na onaj motel "beli dvor"?)
trebalo je sa dedom, da se vratim na pitanje, da me upozna ta koja mi ga je hvalila, al nismo stigle - već sam, bila otišla. (a ja njoj prosledila kramarića - što ti je nepravda :)

mislim da će (inače) ti na jugu u velikom broju da izađu i iskreno se nadam da će im to popraviti situaciju. ako ne popravi , onda smo si mašili i to će mi teško pasti
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:17 24.11.2010

Re: da

čula samo dobro, nažalost nismo se sreli. ja sam pre nedelju dana bila u čaglavici (da pod onim narodnjačim restranom ne misliš na onaj motel "beli dvor"?)
trebalo je sa dedom, da se vratim na pitanje, da me upozna ta koja mi ga je hvalila, al nismo stigle - već sam, bila otišla. (a ja njoj prosledila kramarića - što ti je nepravda :)

Deda deluje vrlo dobro, ali kad se govori o politici to često nije nikakav argumenat. Deluje kao energičan, realističan i čovek bez predrasuda.
E, sad o tome, ko je kome što prosledio....ovako amaterski, ti si na "gubitku", mada i Kramarić još nije skroz za baciti...
Mislim da je "beli dvor" bliži ulazu u Čaglavicu...
mislim da će (inače) ti na jugu u velikom broju da izađu i iskreno se nadam da će im to popraviti situaciju. ako ne popravi , onda smo si mašili i to će mi teško pasti

Osnova nade da će se ovima na jugu stvar popraviti jeste činjenica što je Amerima i EU stalo da oni tamo opstanu jer je to test njihove politike..Meni se čini da je danas na jugu puno bolje nego prošle godine a neuporedivo bolje nego pre tri godine..
yugaya yugaya 15:18 24.11.2010

Kosovo

Muz juce doleteo iz Pristine sa poslovnog puta - odusevljen, pre toga je bio samo 1997. nekoliko puta. Kaze hotel i restorani fenomenalni, ekipa poslovnih partnera mlada i veoma sposobna. Na pet od sest sastanaka je pregovarao na srpskom na njihov zahtev jer im je lakse nego na engleskom. Po njegovom misljenju i uvidu u situaciju na terenu, planirani veoma darezljivi budzeti i visoki targeti za Kosovo iduce godine su sasvim opravdani. A gospoda u beogradskoj ispostavi i partneri iz Srbije ni da se zapitaju zasto nisu uspeli za prethodnih nekoliko godina da uspostave osnovni poslovni kontakt - promet i profit ce lepo da dele kosovski distributeri i madjarska centrala.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:21 24.11.2010

Re: Kosovo

yugaya
Muz juce doleteo iz Pristine sa poslovnog puta - odusevljen, pre toga je bio samo 1997. nekoliko puta. Kaze hotel i restorani fenomenalni, ekipa poslovnih partnera mlada i veoma sposobna. Na pet od sest sastanaka je pregovarao na srpskom na njihov zahtev jer im je lakse nego na engleskom. Po njegovom misljenju i uvidu u situaciju na terenu, planirani veoma darezljivi budzeti i visoki targeti za Kosovo iduce godine su sasvim opravdani. A gospoda u beogradskoj ispostavi i partneri iz Srbije ni da se zapitaju zasto nisu uspeli za prethodnih nekoliko godina da uspostave osnovni poslovni kontakt - promet i profit ce lepo da dele kosovski distributeri i madjarska centrala.

Ovakav opis deluje realno...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:59 24.11.2010

Re: Kosovo

A gospoda u beogradskoj ispostavi i partneri iz Srbije ni da se zapitaju zasto nisu uspeli za prethodnih nekoliko godina da uspostave osnovni poslovni kontakt...


Da bi i dalje mogli da pricaju kako u okruzenju postoji zavera protiv Srbije, jer sta ces bolje dokaze od hrvatskih i slovenackih kompanija koje kupuju kosovske firme. Sto bi se reklo, papani.
taube taube 17:36 24.11.2010

*

Drago, zavidim ti, nisam baš duuuuuuugo bila na Kosovu, a imam ogromnu želju, naročito posle tvojih kosovskih impresija, bravo za blog
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:35 24.11.2010

Re: *

taube
Drago, zavidim ti, nisam baš duuuuuuugo bila na Kosovu, a imam ogromnu želju, naročito posle tvojih kosovskih impresija, bravo za blog

Hvala Taube..
Evo, kad padne sneg možeš u Štrpce, na Moliku...
taube taube 00:02 25.11.2010

Re: *

Molika, hm, ukoliko me secanje ne vara to je na Brezovici ili u blizini tamo gde su fantasticni zalasci sunca samo ne znam kakvo je stanje tamo i da li to uopste vise funkcionise?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:09 25.11.2010

Re: *

taube
Molika, hm, ukoliko me secanje ne vara to je na Brezovici ili u blizini tamo gde su fantasticni zalasci sunca samo ne znam kakvo je stanje tamo i da li to uopste vise funkcionise?

Da,da..na Brezovici..stvarno je lepo..Funkcioniše, kako ne...
taube taube 00:58 25.11.2010

Re: *

drago mi je da funkcionise, a ja se nadam skorasnjem istorijskom srpsko - albanskom pomirenju, vreme je, bice nam svima bolje ako uspemo da postignem istorijsko pomirenje. mozda sam naivna sto u to verujem ali ja verujem, i ne samo da verujem nego mislim da mi moramo sto pre da napravimo taj istorijski sporazum.
ljuboten ljuboten 09:08 25.11.2010

Re: *

Da,da..na Brezovici..stvarno je lepo..Funkcioniše, kako ne...


A jeste li pitali Srbe na Šari, Brezovici i široj okolini da li baš misle da je tako lepo, pa još i funkconiše. "Eh, Drago, Drago, bio si i otao si isti!" Jel Vam tako govore Vaši poznanici? Evo i ja im se pridružujem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana