Kultura| Mediji| Satira

DEVEDESETE - GLAM EDITION!

nikolic777 RSS / 11.12.2010. u 00:34

Milan Nikolić

Ok, važno je da krenemo redom. U okvirima tako raskošne dramaturgije kakvu je večeras priredila PRVA televizija (šta god ovo ime značilo), trebalo bi se nekako snaći. A, meni bar, nije jednostavno. Kada zaronite u taj okean sreće, ne znate gde biste i šta biste pre. Sletanje aviona Turkish airlineasa, kako su nas revnosno i profesionalno obaveštavali novinari (zapravo čitava posada reportera ne računajući voditelje u studiju) iz kojeg su nasmejanih lica izašli Šeherezada i Onur, odnosno Berguzar i Halit - najavljeno je gotovo kao prizemljenje prvih vanzemaljaca koji su poslali poruku da su dobro raspoloženi i da donose radost u Srbiju! A, ovih dvoje, doneli su upravo to! 

Za spektakularno aranžiranje sreće pobrinula se PRVA.  Adrenalin je, sve do ulaska ovo dvoje božanstava ljubavi, održavan je na najvišem nivou, napetost (saspens), taj bitni element antičke drame,  režiran je  po uzoru na samu seriju. U prevodu, bajkovito i trivijalno.  Mnogo nepotrebnih reči  (sleteli su, izlaze, ulaze, blicevi, onesvešćeni ljudi, dvoje već u kolima hitne pomoći zbog preteranog uzbuđenja, samo je nedostajalo direktno uključenje Nade Macure, ali polako, noć je još mlada, a ovi dvoje su još uvek tu) i sve to praćeno podvriskivanjem voditeljke i sveopštom gungulom u studiju i na ulicama. Kada će doći? Kada će konačno ući u studio? A u studiju, kao PREDGRUPA, tri ličnosti iz javnog života, dakako, baš po meri vrednosti ove serije: Danica Maksimović, dobra glumica, ali i prva nesrećna heroina po receptu latinoameričkih sapunica, u traljavoj izvedbi blaženopočivše BK; Andrija Milošević, Pinkovo komično čedo u prevodu - "uvek Banjo, nikad Hamlet"; Nataša Bekvalac , pevačica, zvezda tabloida, supruga i majka i sve to "zbog da jedeš govna".

Be afraid, be very afraid...Kreću analize, pametovanja i sinteze. "Šta su ti reke drugarice kada su čule gde ideš?" - klikće voditeljka, glamuroznija od same Berguzar, koja, btw, još nije stigla. "Blago tebi", odgovora Nataša kao iz topa. Publika u transu. "Serija nudi prikaz izuzetne, divne patrijarhalne porodice u kojoj se zna red", nostalgična je Danica. "Lepota privlači različite energije, i pozitivnu i negativnu", filozofira Nataša, jer, eto, "ona to najbolje zna". Uostalom, šta bi ovakve serije, bez obzira na zemlju porekla,  Brazil, Venecuelu, Meksiko ili Tursku, uopšte značile bez "prepoznavanja", identifikacije, razumevanja bola i patnji. Za to vreme, Šeherezada se služi po srpskim običajima - slatko i voda, koje joj serviraju devojke u narodnim nošnjama. Dobro je, zamislite da su izneli hleb i so. Kakav veličanstveni kulturološki "ulet", gotovo edukativan po glumački par. Ovo nije puki šoubiznis, ovo je i kultura! Nedostajao je samo ministar Bradić. Ceo segment se završava brzim anketiranjem publike, zaokruženo izjavom sredovečne žene koja tvrdi da se "što kažu klinci baš primila na seriju".  Andrija sve vreme doprinosi svojim gegovima, ali njegovi skečevi ostaju u drugom planu u odnosu na ljubav, idolatriju, obožavanje.

Kreće posednja epizoda. Da bi se pisalo o ovakvim serijama, one se ne moraju gledati od početka do kraja. Najbolja stvar je što se može uključiti bilo kad. Iz velikog finala, shvatio sam sledeće:

-pobeda porodičnih vrednosti, porodica ostaje nukleus, jezgro društva -motiv koji stvara sjajan most između mnogih. Recimo, organizacije "Dveri" i naravoučenija turske sage.

-povratak bludnog sina, oproštaj roditelja i katarza kroz pomirenje, ali i vaspitne mere ("nećeš više uživati blagodeti porodičnog bogatstva, nego ćeš raditi za skromnu platu, rentirati stan i imati zdravstveno osiguranje, topli obrok i markicu za prevoz" - DOSLOVNO!) Pa, i nije tako loše u odnosu na uslove za rad u Srbiji 2010.

-drugi, zabludeli rođak, budući mlađi, odlazi na služenje VOJNOG ROKA. Ja verujem da su Pelević i Palma bili ponosni dok su gledali. Slutim njihove suze radosnice. Samo je nedostajalo da se u seriji čuje neka srpska vojnička. To mogu njih dvojica da umontiraju i puste u Skupštini. Gde ćeš bolji argument za slom liberarnih snaga i zagrevanja  duše narodne u direktnom prenosu? Uostalom, ko nam je, istorijski i kulturološki blizak, ako nisu Turci. (Latinska Amerika takođe jeste, jer i ona najvećim delom pripada Trećem svetu)

-napetost do ludila: hoće li se pomiriti svi koji se vole ili neće? U skladu s tim, predstavlja se i patnja dece, koja  su pogođena razdorom između roditelja. Socijalni i psihološki elementi. I, NARAVNO -Happyend! Ali, srećan, ne tužan. Tradicionalne vrednosti pobeđuju, Danica Maksimović nazdravlja.

Berguzar i Halit konačno stižu. Predgrupa je isprašena napolje. Gledaju sa publikom u studiju poslednje scene završne epizode i...plaču. Ponovo sve preživljavaju. Slane suze se lepe za slatko na Šeherezadinim usnama. Ona se oblizuje, ali, ovi "kupujmo domaće" baš dobro zagustili. Najstrašniji deo ove žalosne, a ipak spektakularne drame - počinje. Ređaju se svi mogući vidovi propasti u foliji ogavnog kiča: šta sve na pijaci nosi ime "Šeherezada" od limuna do majica sa printom, za koliko dece su učiteljice imale razumevanja i pustile ih sa nastave da dočekaju Šeherezadu, koliko učiteljica (ovo nije prikazano) se takođe tiskalo na nekoj deonici Onurovog putešestvija kroz Beograd, koliko njih je kupilo vibrator sačinjen po Onurovoj meri (i ovo je prećutano), koliko albuma sa sličicama iz serije je prodato, koliko devojaka se ošišalo i ofarbalo kao Šeherezada, da li izvesna Marija zaista liči na nju....

Vidite, i najžalosnije drame podrazumevaju gradaciju ili klimaks,vrh

unac radnje. Iz mog ugla to je bilo dovođenje roditeljskog para sa dve petomesečne bebe u studio. Bebe se zovu Onur i Šeherezada, što je opet bolje nego Brus Li ili Kasandra, ali je suštinski isto. Mnogo toga je suštinski isto. Mama je pomno pratila seriju i neprestano pričala o glavnim likovima. Samim tim, odlučeno je da se deca, kad ta dva imena već nonstop odzvanjaju i dnevnom sobom i špajizom, tako nazovu. Tata je, kako reče voditeljka - "liberalan" pa se složio. Najneverovatnije u ovoj sceni je bila reakcija same glumice. Umesto da u skladu sa kič atmosferom i ukazanom joj čašću zaklikće od radosti, ona je rekla: "Malo mi je krivo što su bebe budne u ovo doba, pitam se da li su sretne što su ovde, a ne u krevecu."

Nisu srećne sigurno. Niko ne može biti srećan gledajući ovu tragikomediju prelivenu šećernim sirupom i štrasom, koja nas vraća davnoj 1997.godini, poznatoj po trajanju stodnevnog Studentskog protesta zbog krađe na lokalnim izborima i dolasku Kasandre u Beograd. Bila je to verifikacija duhovnog stanja jednog naroda, zaglavljenog u "raljama života", između pobune i blagosiljanja, Miloševića i Kasandre. Bez obzira na to ko je od njih dvoje u tom trenutku bio više voljen. Ikonografija je bila siromašnija, ali je sadržina bila ista: izbor za dvojnicu Koraime Tores koja je igrala Kasandru, plač i onesvešćivanje na aerodromu, na koji je tada retko šta sletalo, nalepnice za uskršnja jaja sa njenim likom, ostatak "aksesorajza" da ne pominjemo. I ona je, kao i Berguzar (voli kućne poslove i odlično kuva) večeras predstavljena kao žena-anđeo, savršenstvo bez mane, uzor po svim parametrima.

 

Kada diskutujemo o tome da li su se devedesete vratile možda nije pogrešno reći da one nikada nisu ni odlazile, da su sve vreme bile tu. Finansije nam mogu biti bolje ili lošije, ali diskontinuiteta sa jednim nakaznim kulturnim modelom - nema! On je i dalje živ i vitalan, dobio je samo glamurozno pakovanje - skuplje haljine, crvene tepihe i limuzine. Uvijen u taj celofan postaje još odurniji, jer se, na svojevrstan način monumentalizuje i cementira.  Nešto kao revival minimaksovskog humora u izvedbi Ivana Ivanovića, koji je takođe na par minuta bio deo ludila i saja. Pa kako bez glavnog džokera televizije?  I sve to baš na onoj koja se zove PRVA. Posle ovakvog uspeha u "lajvu", te celokupnoj ceremoniji i organizaciji, možda stvarno nekima i postane - PRVA. Noćas je stekla kredit za to. Delta city je svoj kredibilitet "overio" ogranizacijom kolektivnog gledanja. U društvu se više raduje i jače plače. Ne znam dali je bilo popusta za robu i aperitive,

Na kraju, tek da  znate, Berguzar i Halit su iz Zagreba poneli šljivovicu, što je izazvalo podsmeh na PRVOJ i usklik voditeljke da je "naša bolja!". Nema tu nikakve ironije. Svi animoziteti između Srba i Hrvata počivaju isključivo na višku sličnosti. Iz Srbije će, kako su rekli, poneti samo osmehe. Ne moraju naročito da se trude. Kad odlete, već sutra, osmeha više neće biti. Do neke nove Kasandre ili Šeherezade.

Atačmenti

  • 1.jpg / 64.01 / KB image/jpeg
  • 2.jpg / 44.56 / KB image/jpeg
  • 2.jpg / 44.56 / KB image/jpeg


Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jaksa scekic jaksa scekic 01:00 11.12.2010

To sto su oni pozvani i

dosli zasto da ne, ja imam problem za izvedbom citavog programa koji je bio na ivici debiliteta, tako da je cak i gostima zasmetalo.
Prvo, pola priloga o Seherezadi ludilo je bilo namesteno (u frizerskom salonu npr), onda maltertiranje bebe u studiju, da se cak i Seherezada (izvinjvam se ne znam ime glumice) pobunila, onda decak koji je rodjen mnogo pre nego sto je serija prikazana u Srbiji, i koga su roditelji nazvali Onur (sta, gledali u solju kad ce serija biti prikazana u Srbiji)
Prva je po mentalitet nacije (gledao posle excluziv i exploziv) umnogome pogubnija od Pinka jer je to urbana verzija ovog kanala, sazdana na malogradjanstini i iskrivljavanju realnosti.
A tek pojava Dusice Maksimovic, pa novosadska kopija Cecinog grudobrana, Natasa Bekvalac, upropascena dobra ideja, koja je mogla da ima nivo, ovako je sve poseljaceno, iprogram je izgledao kao i vicevi Ivana Ivanovica.
O naporima voditeljke da bude duhovita, ne bih trosio vreme.
Mislim da su gosti oslati u cudu, a videlo se da su bili spremni oboje za relativno ozbiljan razgovor, ali ne tipa, ko pere, ko pegla, ko popravlja sijalice u kuci."
nikolic777 nikolic777 01:11 11.12.2010

Re: To sto su oni pozvani i

Jakša, sve u svemu, cirkus i ludnica...odlicna zapažanja i potpuno je tačno da su gosti bili začuđeni, čak im je malo bilo i neprijatno...
wukadin wukadin 14:08 13.12.2010

Re: To sto su oni pozvani i

Постоји дугме!
Рекоше да је даљински најдемократскија институција. Како га нису упознали они којима су пуна уста "слободе избора"? Ето, ја сам гледао све 5 минута, па ми је досадило. И баш сам потрефио моменат уласка у студио...
Правни статус: Прва је приватна телевизија са "националном фреквенцијом". Ерго, нити плаћате њихов рад, нит вас неко тера. Ако мислите да има елемената, пресавијте табак па пишите РРА. Хоћу рећи, није то "јавни сервис" па да мора испунити неке више критеријуме.
mariopan mariopan 01:04 11.12.2010

Hhahahaahah



Ne gledam te emisije i nemam pojma ko je i zašto došao, ali hvala što si mi prepričao, sad kao da jesam?
Onda mogu da diskutujem?

Elem, ne da su tu devedesete, nego ja čekam da mi dođu sedamdesete pa da živim ko čovek.
A ta serija što kažeš, pa polako....
Nije to ništa, malo si poranio sa zaključcima, nije TO strašno...još..

Tek kada glavna glumica na pravdi Boga dospe do zatvora (u seriji), oklevetana naravno, kako bi bilo drugačije...pa kada naši gledaoci unajme advokata (ovde u Srbiji ali stvarno) da je brani na sudu ali izistiski, i naprave transparente sa zahtevom da ona bude puštena iz zatvora u seriji....e onda piši blog
Bilo u stvarnom životu ovde za vreme neke serije, dosta davno. Nije šala.
nikolic777 nikolic777 01:09 11.12.2010

Re: Hhahahaahah

da, da, bravo...to su one babe trazile njenu slobodu...sećam se...
mariopan mariopan 01:10 11.12.2010

Re: Hhahahaahah

nikolic777
da, da, bravo...to su one babe trazile njenu slobodu...sećam se...

E, pa to je vrh..mislim imamo još fore do tada?
nikolic777 nikolic777 01:12 11.12.2010

Re: Hhahahaahah

...apsolutno
mnenadic mnenadic 01:09 11.12.2010

...

Slučajno sam zakačio nekoliko sekundi "PRVE" dok sam prelistavao kanale i ako mi verujete za tih nekoliko sekundi video sam sve što ste ovde napisali! Ako je išta primer kiča onda je to bilo ovo večeras: Lepota bez sadržaja! Banalnost do imbecilnosti.
nikolic777 nikolic777 01:14 11.12.2010

Re: ...

sad cujem da je u DELTA CITY-ju bilo organizovano grupno gledanje, pa gde bi drugo...
veronika_kojen veronika_kojen 01:47 11.12.2010

Da parafraziram Kiša...

Od kolektivne paranoje do kolektivne histerije i nazad.Svakodnevna rutina.
loader loader 01:47 11.12.2010

Gledanost 4,8 miliona !!

Maltretiranje ove vrste je uvek obezbeđeno. Nema greške. Uvek se nađe neka stupudarija da oduzme još malo dragocenog vremena i dodatno zaludi već zaluđene i sluđene ljude ovdašnje. Video sam emisiju u 2-3 navrata po 5-6 sekundi, onako, u prolazu. Nelagoda me zahvatila. "Šta će mi reći drugovi blogeri zbog tog izlaganja nehumanom zračenju?! kako da objasnim?!"

Pitam se samo kolika je gledanost bila! Zabraniti televiziju, ili..?
veronika_kojen veronika_kojen 02:15 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

...ili voditi ljubav,recimo.Ja predlažem bojkot svih budućih Šeherezada seksom
loader loader 02:54 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

Hm.. .. jedna od boljih ideja u poslednje vreme. Nego, ako i količina sexića bude analogna serijama ovog tipa, ubrzo ćemo biti sasušeni kao grančice
veronika_kojen veronika_kojen 03:22 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

Ne mislim samo na serije,mislim i na ovakve kataklizmične izjave tipa-vratile se devedesete zbog,čega ono?A da,turske sapunioce...Zaboravna ja...

A za presušivanje...



...ne brinem.Kažu,biće sneg ovih dana
nikolic777 nikolic777 07:16 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

ja sam se spremio da gledam celun od početka do kraja, znao sam da će biti - indikativna...
nikolic777 nikolic777 07:22 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

veronika_kojen
Ne mislim samo na serije,mislim i na ovakve kataklizmične izjave tipa-vratile se devedesete zbog,čega ono?A da,turske sapunioce...
Zaboravna ja...

A za presušivanje...



...ne brinem.Kažu,biće sneg ovih dana


kataklizmične izjave? nisu se vratile, tu su sve vreme, kontinuitet, diskontinuitet, društvo, vrednosti, pomeranje ii stajanje u vremenu, ajmo vijuge...
ko govori o "turskoj seriji", ovde je predstavljena analiza nečega što se sinoć dešavao u Beogradu i što je bio veoma masovno...
veronika_kojen veronika_kojen 10:36 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

Dobro je,barem ste izmenili onaj rogobatan naslov...

Ako niste shvatili,htela sam reći da kad bismo svi manje obraćali pažnje na te opšte društvene pojave i ne bismo u njima participirali(recimo,obraćanjem pažnje na njih),one više ne bi bile opšte.Recimo,da ste vi sinoć imali seks,mi ne bismo danas vodili ovu...

koliko njih je kupilo vibrator sačinjen po Onurovoj meri


...raspravu.Da je još stotinu hiljada ljudi uradilo isto,oni koje vi kritikujete bi bili u efemernoj manjini,i ne biste ni imali potrebe da ih kritikujete.Toliko o masovnosti koju pominjete.

I nemojte mene plašiti tim dobošarskim,paranoičnim diskursom "devedesetih".To je skup dogadjaja nesrećno udešenih u jedan vremenski period,a svaki od tih dogadjaja izaziva subjektivan doživljaj.Ja ne znam jesu li devedesete kao simbol neki alarm za uzbunu da se svi posakrivamo u jazbine dok ne dodje neko lepo,demokratsko vreme,ali ja devedesete pamtim i po drugim stvarima osim po Kasandri i ratovima(polazak u školu,prvi poljubac...),a sumnjam da bi mi to uspelo da sam kao vi pratila "opšte,društvene pojave"...Možda kad bi neki ljudi dozvolili barem verbalni diskontinuitet od devedesetih,mogli bismo prekinuti taj kontinuitet o kom govorite...

nikolic777 nikolic777 22:49 11.12.2010

Re: Gledanost 4,8 miliona !!

a sumnjam da bi mi to uspelo da sam kao vi pratila "opšte,društvene pojave".


Drago dete, praćenje društvenih pojava je pitanje odgovornosti...uvek se moze cutati i gledati..to barem znamo
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:53 11.12.2010

Ne devedesete, nego šezdesete

Prva TV serija koja je u vreme emitovanja praznila ulice gradova i sela počivše nam prethodne otadžbine, bila je američka serija "Dugo toplo leto".

Kad je glavni glumac (Roy Thinnes) koji je igrao Ben Kvika (Ben Quick) dosao u posetu Beogradu, sredinom ili krajem 60-tih, docekala ga je masa histericnih osoba zenskog pola. Covek nije znao sta ga je snaslo.



Bilo bi dobro da je autor posta bar ovlaš zavirio u Leksikon YU mitologije pre nego je počeo da piše svoj post, jer onda bi ga slobodno mogao nasloviti i : "Šezdesete su sve vreme tu".

Fenomen o kome govorimo znatno je stariji i poklapa se sa masovnom proizvodnjom TV aparata i TV serija, kako kod nas, tako i svetu.
Dakle, ništa novo na globu zemaljskom.

Šta tek reći o fenomenu novijeg datuma, licenciranom TV smeću poput "Velikog brata" ili "Farme"?

Srbija je samo jedan zabačeni sokak na periferiji globalnog sela, ali ni ulice u centru nisu ništa bolje.



nikolic777 nikolic777 07:58 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

DEVEDESETE - ne samo zbog serije, jedino ako niste želeli ili pažljivo pročitali, reč je o celom jednom KONTEKSTU i društvenoj atmosferi - serija je samo kap u moru...drugo ovde nije reč o sapunicama ni o fan histeriji...pročitajte još jednom
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:05 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

O socijalnom kontekstu i ja govorim.

Pročitao bih još jednom, ali nemam vremena, moram tetki da odnesem lek.
Hvala Vam na pouci, učitelju.
nikolic777 nikolic777 08:36 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

Uvek
nikolic777 nikolic777 08:41 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

...društveni kontekst Jugoslavije šezdesetih i Srbije devedeseth - baš mnogo, mnogo liče
veronika_kojen veronika_kojen 10:49 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

Leksikon YU mitologije


Joj,oduvek htela to i Ex-Yu rock Enciklopediju,a nikad imala para...

Studentska socijala<_<
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:07 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

nikolic777
...društveni kontekst Jugoslavije šezdesetih i Srbije devedeseth - baš mnogo, mnogo liče

Ličili ili ne ličili, postoji zajednička nit, trivijalna kultura, koja se proteže i u vremenu i u prostoru. Za ovu potonju dimenziju, ako već niste, predlažem da pogledate sjajan tekst "Jebo sad 1001 noć", od B. Dežulovića.

Ceterum censeo: princip je isti, ostalo su samo nijanse.
milisav68 milisav68 13:18 11.12.2010

Re: Ne devedesete, nego šezdesete

Vojislav Stojković
nikolic777
...društveni kontekst Jugoslavije šezdesetih i Srbije devedeseth - baš mnogo, mnogo liče

Ličili ili ne ličili, postoji zajednička nit, trivijalna kultura, koja se proteže i u vremenu i u prostoru. Za ovu potonju dimenziju, ako već niste, predlažem da pogledate sjajan tekst "Jebo sad 1001 noć", od B. Dežulovića.

Ceterum censeo: princip je isti, ostalo su samo nijanse.

Ne radi link.

edit.proradio
e.ferrero e.ferrero 12:00 11.12.2010

Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Svi smo mi taj spektakl pratili, navodno slučajno.
Ja sam gledao emisiju Exploziv na Prvoj, zainteresovala me je priča o tradicionalnoj muslimanskoj porodici u sred Beograda, ali na moje zaprepašćenje, taman kada je otac počeo da objašnjava neke detalje u vezi sa svojim životom, kako poštuju običaje islama, itd... slika se smanjila i pored nje se pojavila slika Šeherezade i Onura kako izlaze sa aerodroma. Naravno, mnogo je glasniji bio njihov zvuk nego zvuk emisije koju sam pratio. Kakvo ruganje tim ljudima koji su otvorili svoj dom za televizijske kamere i hteli da podele nešto iz istorije svoje porodice (ne kao Dinkić svojevremeno).

Isto se ponovilo još nekoliko puta, a onda sam uveče MORAO da pogledam kakav će to šou napraviti u studiju. Nikolić je sve opisao savršeno, a najvažnija u celoj priči (jer kiča će uvek biti, pa i naših seljačkih voditelja i voditeljki) bila mi je reakcija Šeherezade (tj. glumice, ali svi je znaju kao Šeherezadu) na sve to. Pristojna žena, umerena u svojim komentarima, pa onda čak iznenađena i pomalo razočarana što su doveli decu u studio u 10 uveče da ih predstave kao Onura i Šeherezadu.
Takođe pristojan komentar da je ona devojka koja se šišala "na Šeherezadu" možda čak i lepša od nje...

Jako sam se razočarao, a to samo govori koliko sam glup da očekujem više od naših voditelja pa mogu uopšte da se razočaram, kada su ih pitali šta rade po kući. Na Šeherezadin komentar kako ona dobro kuva, par (jadnih) voditelja je u glas rekao SUPER, DOLAZIMO NA RUČAK! Onda je Onur rekao da on dobro popravlja stvari, a voditeljki đavo nije dao mira... NE RADI MI SIJALICA U KUHINJI, MOŽETE TO DA MI POPRAVITE!

I sad čitam komentare na ovaj tekst...
Kakvih 100 000 ljudi manje? Da je milion ljudi manje gledalo opet bi to bio najpopularniji program juče! A zamerka autoru što je gledao, a nije vodio ljubav... Autor je umetnik, piše o životu, društvu, pojavama sa kojima se susreće, i NARAVNO da je odvojio malo svog vremena da opiše ovaj hepening! To je kao da (i sad ću malo preterati, ali samo da bih poentirao) kažeš Tolstoju "E, da si ti malo više jurio sojke, ne bi gubio vreme i pisao o nekom zaostalom kosaču trave i suicidnoj drolji" (aluzija na Anu Karenjinu). Čovek je gledao i opisao jedan fenomen, baš kao što je to uradio Boris Dežulović. Čitao sam njegov tekst, i on je pogodio pravo u centar!
Otkud ti znaš, možda su i Nikolić i Deđulović, pa i Tolstoj, vodili ljubav 5 sati do iznemoglosti, pa onda seli da pišu... :)

Veronika ima nešto protiv pominjanja devedesetih, ali i mene ceo ovaj event podseća upravo na to! Rekao bih da nas dvoje imamo otprilike isto godina, pa smo devedesetih kretali u školu, prvi put se poljubili (dobro lažem, ja sam dočekao 2000.)... Ali dobro se sećam Kasandre i pomame za sličicama, mirišljavim papirićima sa njenim likom, baba koje komentarišu u redu za penziju.
I onda Vojislav kaže "Sve je to postojalo i pre". Prvo, čak i da je postojalo, zašto ne bi neko to prokomentarisao i kritikovao sve što se oko toga napravilo?
Drugo, i možda još važnije, zar je isto kada se nakupe ljudi u Srbiji sa svim svojim problemima (grupnim i individualnim) da gledaju doček glumice i glumca iz jedne "sapunice", i kada su na primer devojke padale u nesvest zato što ih je pogledao Ringo Star??? Neko će reći, možda baš Vi, Vojislave, da to jeste ista histerija koja nama (pretpostavljam da smo obojica ovoj grupi) nije jasna. Ali ja sam pre spreman da razumem nekoga ko će učiti engleski slušajući Bitlse, upoznavati nove pravce u muzici, politički se angažovati... nego devojke koje će se zračiti u solarijumu da liče na Kasandru, ili praviti dvostruku kikicu na temenu da bi ličile na Šeherezadu.

Izvinjavam se zbog predugačkog komentara... :)
veronika_kojen veronika_kojen 12:24 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Uf,hebe taj nedostatak seksa.Očigledno ste nervozni,pa ću ponoviti.Da svi ti ljudi imaju ispunjene i srećne živote,ne bi ni gledali turske serije.Šta je tu teško za shvatiti?Nemojte praviti slona od nas,rijalitiz i ostali medijski šund su glavni na meniju i u daleko razvijenijim zemljama.Zašto mi uvek moramo da budemo nešto posebno,to je moje pitanje.

I da,praviti paralelu izmedju autora i Tolstoja je gimnastika za zlatnu medalju(dakle,za nas obične,nategnuto do bola),naročito ako mislite na onog Tolstoja koji se isprva zavetovao na čednost u braku(vernik,čovek),a onda naskočio na svoju ženu prvom prilikom.

Ali ako mislite da se od manje seksa postaje Tesla,go ahead...
e.ferrero e.ferrero 12:46 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Hehehehehe... Neka ti bude!
Ja sam samo rekao da može i seks i umetnost, i Ceca i Jeca! :)
veronika_kojen veronika_kojen 12:58 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Svi smo mi taj spektakl pratili, navodno slučajno.


Ja nisam.Ni slučajno,ni namerno.

i Ceca i Jeca


Jel to nešto Peščanik feat. Kurir?

Eto,znala sam,jednu emisiju ne odgledaš i već nisi u toku,c,c...
llepeza llepeza 13:36 11.12.2010

Re: Veronika, E.ferrero

Mladi ste. Oboje. Zar ne bi bilo lepse da svoje dragoceno vreme krckate na nekom drugom mestu, a ne u virtuelnim, doduse simpaticnim, nadmudrivanjima:)
Danas je divan predzimski dan. Iskoristite ga:)
Jos ima dovoljno vremena:)
nikolic777 nikolic777 13:38 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Molim vas Veronika da ne budete prost, niko ne uklanja vase komentare iako su nesuvisli, ali suzdrzite se bar na mon blogu
Hvala
Uf,hebe taj nedostatak seksa

Uf,hebe taj nedostatak seksa

nikolic777 nikolic777 13:47 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

. Na Šeherezadin komentar kako ona dobro kuva, par (jadnih) voditelja je u glas rekao SUPER, DOLAZIMO NA RUČAK! Onda je Onur rekao da on dobro popravlja stvari, a voditeljki đavo nije dao mira... NE RADI MI SIJALICA U KUHINJI, MOŽETE TO DA MI POPRAVITE!


BRILIJANTNO!
e.ferrero e.ferrero 13:47 11.12.2010

Re: Veronika, E.ferrero

llepeza
Mladi ste. Oboje. Zar ne bi bilo lepse da svoje dragoceno vreme krckate na nekom drugom mestu, a ne u virtuelnim, doduse simpaticnim, nadmudrivanjima:)
Danas je divan predzimski dan. Iskoristite ga:)
Jos ima dovoljno vremena:)


Ja sam već bio napolju danas, u skladu sa tekstom "Okom lutalice"... Ali moram da se požalim kako UOPŠTE nije prijatno, samo zbog hladnoće! Zubato sunce!
Što se tiče nadmudrivanja, raspoložen sam, ali sam uvek pre za neku kafu/kolač! :)
beba757 beba757 13:49 11.12.2010

Izvinjavam se zbog predugačkog komentara..

Bravo ferrero!
Sta ces,mora biti dugacak komentar...da svi shvate...mislim oni koji su imali odlican sex sinoc,pa svratili da sa svima to podele...Jos cu da pomislim da im se to i ne desava tako cesto,cim o tome toliko pricaju...
Ja,eto,ne stigoh da pogledam pomenuti spektakl...ali,ne zbog sexa...Zato hvala autoru sto mi je docarao ovu masovnu histeriju...
Odlican tekst i odlicna paralela sa devedesetim!

llepeza llepeza 14:06 11.12.2010

Re: Veronika, E.ferrero

Što se tiče nadmudrivanja, raspoložen sam, ali sam uvek pre za neku kafu/kolač! :)


Tako treba! Evo, dok se Veronik ne pojavi, kafa i kolac stizu:)



Ja sam isto bila, ali nisam primetila da je bas toliko hladno. Bice da klima kod mene radi dobro:)
veronika_kojen veronika_kojen 14:17 11.12.2010

Re: Veronika, E.ferrero

Uh,evo i mene proste



Ajd da popijem kafu na brzaka dok me ne otera naš nežni blogoautor...
e.ferrero e.ferrero 14:23 11.12.2010

Re: Veronika, E.ferrero




Prijatno! :)
mnenadic mnenadic 15:00 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Mlada damo,
zar mislite da su svi oni koji nisu gledali pomenuti šou srećni? Parafraziraću Tolstoja: "Svi srećni ljudi su srećni na isti način, svi nesrećni su nesrećni svaki na svoj način". Na žalost nesrećnih i manje nesrećnih ima na obe strane, u kom odnosu pojma nemam. Ovo vreme ne pruža priliku za sreću većini ljudske populacije. Svako traži rešenje za svoj oblik nezadovoljstva. Na žalost ponuda gotovih rešenja je mršava. Seks je tu samo odličan intermeco!
llepeza llepeza 15:07 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris


Uh,evo i mene


Da sam znala da ces tako brzo da stignes i tebi bih skuvala kafu.

Prijatno! :)


Odlicna pita:)

Mlada damo...etc... etc...


Dama je bas mlada. Ne smemo joj zameriti:) Kad poraste, mozda ce drugacije pisati:)
mnenadic mnenadic 15:34 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Ma ne zameram joj ni najmanje. Naprotiv. Samo imam malkice drugačije mišljenje o ovome.
angie01 angie01 19:38 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Ali dobro se sećam Kasandre


dobila od shtampara kao ekskluzivan poklon, ceo paket Kasandre, shtampane na srednje finom guz papiru, amaterskog programiranog preloma, nechega, shto nisam sigurna da nije direktno skidano sa teveja, jer to svakako nije neko tako pisao, nema lektura, josh manje korektura, grafichko uredjivanje nije predvidjeno, omot na lepenki, pun kolor u zlatotisku blindrukovano- kicherica nepojmljiva-i ja
lepo zamenim bestseler za komplet Korto Maletezea u luksuznom izdanju Komune, koje niko zbog cene nije kupovao,..josh mi se knjizar zahvaljivao!
nikolic777 nikolic777 20:13 11.12.2010

Re: Izvinjavam se zbog predugačkog komentara..

Ja,eto,ne stigoh da pogledam pomenuti spektakl...ali,ne zbog sexa...Zato hvala autoru sto mi je docarao ovu masovnu histeriju...



Bebo:)))7
duhovito, i bolje šzo nisi gledala, ja sam se svesno izložio tome, jer smatram da je dužnost pisati o ovakvim stvarima, ne u popularišućem maniru, već, isključivo - upiranjem prsta u primitivizam, bez obzira na njegov glam pack, jer sve je to sken (duhovnog) stanja nacije!
nikolic777 nikolic777 20:15 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Ja sam gledao emisiju Exploziv na Prvoj, zainteresovala me je priča o tradicionalnoj muslimanskoj porodici u sred Beograda, ali na moje zaprepašćenje, taman kada je otac počeo da objašnjava neke detalje u vezi sa svojim životom, kako poštuju običaje islama, itd... slika se smanjila i pored nje se pojavila slika Šeherezade i Onura kako izlaze sa aerodroma.


Ferero, ovo zaista zaslužuje poseban blog, posebno kada se uzme u obzir tema priloga...strasno, odlicno zapazanje
beba757 beba757 20:51 11.12.2010

Re: Izvinjavam se zbog predugačkog komentara..

"ja sam se svesno izložio tome, jer smatram da je dužnost pisati o ovakvim stvarima, ne u popularišućem maniru, već, isključivo - upiranjem prsta u primitivizam, bez obzira na njegov glam pack, jer sve je to sken (duhovnog) stanja nacije!"

Nik777,
slazem se...i drago mi je sto ljudi,poput tebe,pisu o tome,jer ocigledno je da umes da izneses stvari na pravi nacin...Ako zatvorimo oci pred necim,to i dalje ne znaci da to nesto ne postoji...
Jos jednom,svaka cast za tekst!
Jukie Jukie 22:45 11.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

angie01
Ali dobro se sećam Kasandre dobila od shtampara kao ekskluzivan poklon, ceo paket Kasandre, shtampane na srednje finom guz papiru, amaterskog programiranog preloma, nechega, shto nisam sigurna da nije direktno skidano sa teveja, jer to svakako nije neko tako pisao, nema lektura, josh manje korektura, grafichko uredjivanje nije predvidjeno, omot na lepenki, pun kolor u zlatotisku blindrukovano- kicherica nepojmljiva-i jalepo zamenim bestseler za komplet Korto Maletezea u luksuznom izdanju Komune, koje niko zbog cene nije kupovao,..josh mi se knjizar zahvaljivao!

Postoji neka novija verzija Brema gde su uzeli staru hrvatsku verziju Brema (onu moju), izbacili čisto hrvatske nazive (unatoč), ubacili ekavicu, otštampali, a tekst složen ovako po levoj strani, pa je desna strana teksta "iskrzana". Meni došlo da se smejem...
angie01 angie01 00:09 12.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

a tekst složen ovako po levoj strani, pa je desna strana teksta "iskrzana".


to se zove-levi blok, slobodni redovi i apsolutno moze da se koristi u ediciji kao shto je Brem, jer je to kapitalno izdanje i pri tome je izbegnoto da se rechi lome i nastavljaju u sledecem redu, shto je za neke slozenice prilichno katastrofalno, recimo latinske,...sad tu treba obratiti paznju na neke druge stvari- al ne bi' da ovde gushimo o tome.
tyson tyson 10:11 12.12.2010

Re: Šeherezada, Veronika, Vojislav i Boris

Isto se ponovilo još nekoliko puta, a onda sam uveče MORAO da pogledam kakav će to šou napraviti u studiju.
(...)
Jako sam se razočarao, a to samo govori koliko sam glup da očekujem više od naših voditelja pa mogu uopšte da se razočaram,







Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:20 11.12.2010

hmm

uvek cenim šikanu kičerice, al mi u ovom slučaju te devedesete i milošević malo preterano.

bila sam u Hrvatskoj kad su junaci ti došli, nisam gledala TV, ali novinske naslove nisam mogla da izbegnem, bili su na svakoj naslovnoj, a najluđi mi bio neki koji je iz teksta izvukao šta Onur misli o ulasku Turske u EU:) A bio i prilog o turskoj kuhinji, e to je bilo super:)

:)

Posle su reklamirali neku akciju u Konzumu (najjaci lanac samoposluga u Hrvatskoj), s razlogom, Konzum je valjda finansirao njihov dolazak u HR

...

Šizenje, s akcentom na prvo E, dakle šizEnje, nije samo karakteristika siromašnih i zaostalih sredina, al da ne tupim:) Prošle nedelje sam bila u Nemačkoj i videla neko silno uzdisanje na temu princeza i prinčeva, hehehe:)

Ja TV retko skoro nikako ne gledam, a te Šeherezade baš nikako, al mi zaista Milošević i devedesete nisu asocijacija kad sretnem nekog ko priznaje da gleda:)

Mala digresija: kad ono beše fudbalsko prventstvo, u nekom holandskom selu s vrlo ordoksnim protestantima stanovnicima, vrlo se živo raspravljalo oko gledanja utakamica u nedelju, sto nije košer:)

Meni bilo smešno, jer sam glupa.

Jedva se dosetih kako je njima lepo kad im je to briga najvažnija:)

Na hrvatskoj televiziji su intervjusali piljarice i prodavačice po pijaci kad su došli ta Šeherazada i njen frajer i one su sve jako uzdisale za njim, pa se i to ponavljaklo u besktraj...

Da skratim....

Htela sam da kažem da bi bilo super kad bi to bili glavni problemi u zemlji, kao, da li je ok, takav docek za neku kičericu, al, brate, i ne biva, žvaka o tome deo je paketa dočeka, pa zato bolje da zaćutim:)




Jukie Jukie 15:25 11.12.2010

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić
Posle su reklamirali neku akciju u Konzumu (najjaci lanac samoposluga u Hrvatskoj), s razlogom, Konzum je valjda finansirao njihov dolazak u HR...


Pa to je valjda ista ona reklama sa Idejom kad čovek Onur nešto kupuje a dal' prodavačica ili kupica (kupiteljka?) pada u nesvest kod kase.
Samo što kod nas u pozadini piše Idea pošto se kod nas Konzum zove Idea.
nikolic777 nikolic777 15:44 11.12.2010

Re: hmm

Vesna, to svakako nisu glavni problemi, poenta je u kontinuitetu odrzavanja jednog kulturnog modela...dakle, pre 13 godina, ista stvar se odigravala, samo sa drugom junakinjom i u siromasnijoj izvedbi...histerija je bila takodje ista...Vlada Zorana Djindjica je u periodu izmedju 2001 i 2003, pokusala sa ciscenjem televizijskog programa...verujem da se secate tog kratkog predaha kada su nestali razni Bizetici, Ruske, J.B.Alimpicke, i slicno...ali sa dolaskom tzv.narodnjacke kolalicije narodu je vracema njegova sreca iz kutije...ja nemam iluziju da se moze uspeti u reedukaciji za 13 godina...za to je potrebno barem 50, ali politike vrlih nacionalnih televizija su ono sto, izmedju ostalog, verifikuje vitalnost kica...inace, revival 90tih ne vezujem samo za ovu posetu ovog para i ludilo za njima, vec i za citav drustveni kontekst i sistem vrednosti...ekonomiji da ne pominjem...
e.ferrero e.ferrero 10:18 12.12.2010

Re: hmm

Jukie

Pa to je valjda ista ona reklama sa Idejom kad čovek Onur nešto kupuje a dal' prodavačica ili kupica (kupiteljka?) pada u nesvest kod kase.
Samo što kod nas u pozadini piše Idea pošto se kod nas Konzum zove Idea.

Sad sam počeo da razmišljam koja bi bila adekvatna reč za tu što kupuje... Jedino mi pada na pamet MUŠTERIJA! :) Hajde književnici, ponudite rešenje...
Dr M Dr M 11:07 12.12.2010

Re: hmm

kupica (kupiteljka?)

MUŠTERIJA!


Konzumesa..
e.ferrero e.ferrero 11:31 12.12.2010

Re: hmm

Dr M
kupica (kupiteljka?)

MUŠTERIJA!


Konzumesa..

Možda može i "pazarka".
veronika_kojen veronika_kojen 12:14 12.12.2010

Re: hmm

kupac-kupacica

Sad će mi krenuti flash iz Maratonaca(hi,hi).
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:18 12.12.2010

Re: hmm

2001 i 2003, pokusala sa ciscenjem televizijskog programa...verujem da se secate tog kratkog predaha kada su nestali razni Bizetici, Ruske, J.B.Alimpicke,


ne na zalost, u to vreme nisam bila u zemlji.
wukadin wukadin 14:17 13.12.2010

Re: hmm

Vlada Zorana Djindjica je u periodu izmedju 2001 i 2003, pokusala sa ciscenjem televizijskog programa...verujem da se secate tog kratkog predaha kada su nestali razni Bizetici, Ruske, J.B.Alimpicke, i slicno...


У међувремену је Јецин ћале лично хапсио Цецу...
jaksa scekic jaksa scekic 13:44 11.12.2010

Sramota

100.000 evara je Prva dala da ono dvoje budu 24 sata u Beogradu, e Gospodo iz Prve, il ste mogli humanije da iskoristite te pare, recimo za Kraljevo, ili recimo za sve tuzne slucajeve iz Exlusiva koje exploatisete i dizete gledanost.
Mashala, i neka vam sluzi na cast, pardon sramotu.
PS: I zaposleni sa Prve , ne trazite vise od nas da ...pomazemo slucajeve koje stavljate na TV. Trazite od Vasih sefova.

PS:Znam da su to privatne pare, ali nemati osecaj za feeling , i tako bacati novac, je monstruozno
veronika_kojen veronika_kojen 13:56 11.12.2010

Re: Sramota

ili recimo za sve tuzne slucajeve iz Exlusiva koje exploatisete i dizete gledanost


Svaki put kad preletim preko te emisije,desi mi se transfer blama-crvenim od stida umesto tih ljudi koji to vode.Ali pomogli su nekoliko porodica(istina,neki potpuno treći ljudi),ili mi se čini?
nikolic777 nikolic777 15:45 11.12.2010

Re: Sramota

slazem se Jaksa
nikolic777 nikolic777 22:53 11.12.2010

Re: Sramota

Da li ste videli da je veceras ceo "spektakl" repriziran? Pritom je "premijera" bila juče.. Možda će i sutra, i tako iz večeri u veče, kao Bolji život :)
wukadin wukadin 14:21 13.12.2010

Re: Sramota

100.000 evara je Prva dala da ono dvoje budu 24 sata u Beogradu


Милион и по евра само за трошкове обезбеђења геј параде, доласка Хилари и "вечитог" дербија. Плус трошкови лома (много мањи, али зато добро преувеличани), затварања радњи из безбедносних разлога... а можда није урачунато и оних 20% (заслужене) повишице ангажованим полицајцима.
А све то је дала држава, а не приватна корпорација.
e.ferrero e.ferrero 15:25 13.12.2010

Re: Sramota

Tvoje poređenje novčanih iznosa i "svrhe uplate" tih novčanih iznosa nemaju veze sa životom...

Milion i po evra za sprečavanje pokušaja ubistva 1000 ljudi od strane nečije (političke) dece je mala suma za platiti. Da ne pominjemo zaštitu ljudskih prava jedne marginalizovane grupe u Srbiji! Priceless!
Troškove loma te iste dece, slažem se i ja da su sigurno preuveličani, bilo bi fer da plate roditelji te dece.
Povišice policajcima su bonus za rizikovanje života u obračunu sa tom "decom".
Organizacija derbija, po meni glupost, ali pare su tu potrošene da bi se dokazalo da "niko nije jači od države".
I konačno dolazak Hilari. Bilo čiji dolazak valjda treba da bude bezbedan. Ne bih trepnuo da je potrošeno milion evra da se spase život Brisa Tatona! Eto, tako ja razmišljam... Ali trepćem još uvek zbog milion dolara za Miladina Kovačevića!

Slažem se da privatna korporacija može da troši pare na šta hoće. I za svaki dinar potrošen bilo kada i bilo gde može uvek da se kaže (demagoški) "Bolje da si nahranio gladnu decu! Bolje da si kupio cvet majci! Bolje da si donirao za izgradnju nečega na Kosovu..." Pare su potrošene (rekao bih ULOŽENE, pošto je u pitanju korporacija), sugurno im se isplatilo, što ceo događaj NE ČINI manje jadnim.
Ali ne čini ni ove ostale događaje koje si suptilno stavio u istu grupu manje važnim!
wukadin wukadin 15:41 13.12.2010

Re: Sramota

Milion i po evra za sprečavanje pokušaja ubistva 1000 ljudi od strane nečije (političke) dece ...


Истог дана је из безбедносних разлога забрањен скуп у Новом Пазару. Ниси знао? Иста влада је забранила "Поворку поноса" 2009. године. Дакле, ако је иста влада морала да обезбеди у сва три случаја безбедност, она је бар у два случаја прекришила нешто... Шта? Устав? Или можда може да забрани скуп или препоручи друго место? Била је расправа поводом одлуке скупштине Новог Сада да само на једном месту могу да се одржавају скупови. Један који је бранио геј параду, бранио је и ту одлуку...

Priceless!


Баш тако, на енглеском, мени има комичну конотацију. Као оно - видети реформског телетабиса како кука - Priceless!

Troškove loma te iste dece, slažem se i ja da su sigurno preuveličani, bilo bi fer da plate roditelji te dece.


Кинези су натерали родитеље демонстраната на Тјенанмену да плате метке

ali pare su tu potrošene da bi se dokazalo da "niko nije jači od države".


Осим у Новом Пазару. Муфтија ради шта хоће.

Bilo čiji dolazak valjda treba da bude bezbedan.


Може и на аеродрому...

Ne bih trepnuo da je potrošeno milion evra da se spase život Brisa Tatona!


Колико је Срба пре тога страдало у навијачким обрачунима? Видео сам списак, бар десетак. Е шта је баш Татон пример... Рече Шкабо нешто о томе, не могу сад да се сетим...
e.ferrero e.ferrero 16:04 13.12.2010

Re: Sramota

Zabranili su povorku 2009. zato što su huligani bili jači od države... Nisi ukapirao?
Slažem se (čak) i ja da za javne skupove treba odrediti neko mesto. Ali nakaradan je bio pokušaj da se Parada Ponosa 2009. godine pomeri na Ušće, a pristalice Karadžića i Mladića prave svoj "skup" na Trgu, kao i svi drugi velikani pozicije i opozicije. Ako donesu zakon da se svi javni skupovi organizuju na Ušću, organizovaće se i Prajd. Baš komplikovano za ukapirati...

Priceless znači neprocenjivo - može imati i komičnu i ozbiljnu konotaciju. Kao npr. pratiti tvoju (bez)logičku nit - PRICELESS!

Taton je primer (u ovom slučaju) zato što je mirno sedeo sa svojim drugarima u kafiću na Obilićevom vencu, pio pivo i nikog nije dirao. Onda je došla ekipa "dece" i toliko ga pretukla da čak ni uz svu medicinsku pomoć njegov život nije mogao da bude sačuvan. Znam da ti verovatno ne možeš da se staviš u njegovu poziciju, u poziciju njegovih roditelja ili prijatelja, ali ja osećam ogromnu empatiju sa tim ljudima.
Da ne bude zabune, svaka kriminalna aktivnost, navijačka ili nenavijačka, zaslužuje ne samo osudu nego i ozbiljnu reakciju policije, tužilaštva, sudova (zvučim kao neki političar). Možda je greška što pravim razliku između nevinog dečka kog su organizovano ubili na sred ulice u sred bela dana, i drugog dečka, navijača, koji je poginuo u unapred dogovorenom i organizovanom sukobu dve navijačke grupe... Izvinite!

I za kraj, šteta je što si prestao da pišeš, vidim da si bio produktivan prošle godine...
wukadin wukadin 09:17 14.12.2010

Re: Sramota

i drugog dečka, navijača, koji je poginuo u unapred dogovorenom i organizovanom sukobu dve navijačke grupe... Izvinite!


Ima i treci koji je ubijen u tramvaju. I ovo ne kazem kao primer, nego je to stvarno bilo. Istina, govorim po secanju, mozda je neko drugo prevozno sredstvo. Vracao se sa utakmice (klub nije Zvezda ili Partizan) i ubijen. Njegova krivica - shal. E, o tome se nije govorilo. Nije se masa uplasila da mogu da nam ponovo uvedu vize. Ne kazem da je to bio motiv svih, i ja sam upalio svecu Tatonu i dao izjavu za neku stranu TV, ali znam neke koji su to ubistvo odmah povezali "aha, sad propade Beli Schengen". Bilo je cak teorija zavere da Hrvati stoje iza svega, zbog toga...

I za kraj, šteta je što si prestao da pišeš, vidim da si bio produktivan prošle godine...


Ko kaze?
Apdejtuj se
e.ferrero e.ferrero 09:47 14.12.2010

Re: Sramota

Без икакве задршке се слажем да је сваки изгубљени живот страшна ствар. Волео бих да се сваки пут направи одлучан притисак јавног мњења када се нешто тако деси - моју подршку ће сигурно имати! Оправдана бука која се подигла због убиства страног држављанина у центру Београда могла је да се искористи да се држава (јер ми обични смртници нажалост не можемо) позабави озбиљније свим тим агресивним персонама...

Што се тиче белог шенгена... Наравно да код нас ВРЛО ЛАКО крену да круже приче, чак ме не чуди ни то за Хрвате (хахахахахаха). Што су људи образованији то их је теже правити будалама, па бих ја само волео да нам деца/млади/одраслу буду што више образовани и да размишљају својом главом!

Што се тиче твог писања, видим да си последњи текст имао у новембру 2009. Можда тражим на погрешном месту...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:38 12.12.2010

Re: koji si sad pa ti?

i dovukao pajtose sa sobom da pravite guzvu i galamu

pa nije gužva i galama, već
odlična zapažanja i
odličan tekst (svaka čast).
vidiš i da se šeta skladno, rukupodruku sa pričom...
:))))

nego,
poruka lične prirode:
iako postoje indicije da će i ovaj blog tugeder sa raznim drugim fenomenima u tandariju, verujem (iskreno, najiskrenije) da ima još vremena i da autor ne mora žuriti sa tekstovima.
polako, bre ljudi, treba to sve iščitatiiii, a dan je kratak.

i za kraj ovog javljanja,
narafski:

caption: višnja i ja u tandariji. višnja je ova deblja)

edit: dok jaaaaaaa pritisnem dugme...
za razjašnjivanje - višnja je već u tandariji,
tako da vam bude jasno, pošto citiram nepostojeću rečenicu.
antioksidant antioksidant 15:54 13.12.2010

Re: koji si sad pa ti?

caption: višnja i ja u tandariji. višnja je ova deblja)

vishnja92 vishnja92 17:23 13.12.2010

Re: koji si sad pa ti?

ja sam se u nedelju smejala ceo dan
love S.
angie01 angie01 10:41 12.12.2010

o temi,

(da ne ispadne da samo trolujem:)

seriju sam gledala-priznajem posrnuce, jedna od retkih koja mi je privukla paznju-one sve shpanske i pro shpanske ne mogu da sastavim 5 minuta, a probala sam da vidim zashto svi iste konzumiraju, jer dijalozi vredjaju inteligenciju, a glumci k'o da su navatani meredovom na coshkicu, krajnje amaterski mlataraju rukama i kolutaju ochima, da bi nacrtali raspolozenje-moj omiljeni detalj je, kada lik ostane sam, pa neshto shto je vec predramatizovano odglumeo, k'o za retarde, da ne bi promashili osecanje, objashnjava samom sebi u monologu, a da se valjda rasprshi svaka nedoumica- ako je uoshte bila, ono tipa,...kako mrzim Mariju Dolores jer zeli da vrati svoga Huana, koga ja pokushavam svojim spletakama da osvojim,...a to i da propustish 20 epizoda ne mozesh da promashish, a sve u jeftinoj produkciji 3 studijska enterijera.

... dakleM, ovu sam gledala, jer nema nicheg od pomenutog, produkcija se potrudila da sve bude ril, prelepi snimci Istambula, a ono shto je meni konkretno privuklo paznju su sporedni likovi uradjeni do perfekcije-Onur i Sheherezada su tu izgubili trku,...

Ono shto se pak desilo u studiju je vishe prilichilo shpanskoj varijanti- teshka kicherica, sa sve pre retushiranom ocvalom Danicom, chak mi i Dzoan Kolins deluje sa vishe stila u onim njenim ljubichasto-ciklama glam izdanjima & tupavom Bekvalac, (zashto joj neko ne kaze da ne otvara usta-ni kad peva), i josh gorim voditeljima, koji su promovisali lokalnu prostotu i kafanski pokushaj duhovitosti, bez imalo sensa za pristojnost i granice, koje uslovljavaju gosti, a oni treba da ih prate.

chista katasrofa neposrednosti, gde su gosti bili vidno zbunjeni i uzdrazni u neki kovencionalnim reakcijama, jer naprosto nisu znali shta da rade, kada su se vec tu zadesili!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:48 12.12.2010

Poštovani nikoliću 777,

vidim da ste novi na blogu b92. Registrovali ste se 07.12.2010. Nemam razloga da unapred sumnjam u odluku uredništva koje Vam je dodelilo autorsku opciju. Uredništvo zna nešto o Vama, mi ostali ne znamo ništa. Upoznajemo Vas preko Vaših postova, preko onoga šta i kako pišete, kako odgovarate na komentare i kako se odnosite prema posetiocima vašeg bloga.

Jedan od komentatora, koji Vas očito poznaje, kaže da ste umetnik.
e.ferrero
Autor je umetnik, piše o životu, društvu, pojavama sa kojima se susreće, i NARAVNO da je odvojio malo svog vremena da opiše ovaj hepening!


Ako je to tako, a nemam razloga da sumnjam, malo mi je čudno da već na početku brišete one komentare posetilaca koji Vam se ne dopadaju.

Primetio sam da ste to učinili sa komentarom vishnje92, onim u kome ona pita ko ste Vi i kaže da ste "dovukli pajtose sa sobom da pravite guzvu i galamu".

Umetnici su, najčešće tolerantni, imaju osećaj za različito, pa i suprotno mišljenje, pogotovo ako je duhovito. Višnjin komentar je bio duhovit, ne i zlonameran, nije nikoga vređao.

Iskreno, i meni su bili simptomatični komentari nekoliko novih komentatora, koji su, za moj ukus, pomalo neumereno hvalili Vaš tekst i, možda, neumereno reagovali na komentare u kojim je izrečena kritika Vašeg teksta. Oni su se na blogu b92 registrovali kada i Vi. Nisam hteo da reagujem i odustao sam od dalje rasprave, jer je takav pristup ovde nekada bio vrlo čest, a danas, srećom, samo sporadičan.

Nisam pozvan da delim savete, ali dugo sam na blogu b92 i znam mnogo uglednih autora koji godinama pišu, a nisu izbrisali ni jedan komentar, a kamoli nekog banovali. Sebe ne smatram uglednim autorim, ali evo ni ja još uvek ne znam kako se koriste alatke za brisanje i banovanje.



llepeza llepeza 10:54 12.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:00 12.12.2010

...

svašta,
pa to sa frendovima je fenomenalna ideja, na ovom mestu već praktikovana. (čak i registrovanje onih imaginary friends, pošto ne moš sam sebe da rekomendiraš, a moraš sa nekim da komuniciraš, je li)
saću da pozovem kevu i brata da se registruju...

vr'

a sada nešto sasvim drugačije:
e.ferrero e.ferrero 11:02 12.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,

Pošto sam pomenut i citiran... :)

Poznajem autora. Registrovao sam se na sajtu kada je on otvorio blog, jer sam pre toga pratio njegovo pisanje na Facebook-u. Pošto je prešao ovde nisam imao izbora. Nisam pre toga čitao niti komentarisao na B92 blogu. Sada ću verovatno početi da čitam i tekstove drugih autora, pa ću i njih komentarisati!

Ako je potrebno još neko objašnjenje (što se tiče moje uloge u celoj priči) stojim na raspolaganju i ovako javno i na PM (nisam još isprobao opciju, ali pretpostavljam da funkcioniše).

Što se tiče brisanja komentara, slažem se sa Vama da je to verovatno nepotrebno. Ali ja ne znam kako je to kada napišem nešto pa ljudi počnu da komentarišu na način koji se meni ne dopada. Možda bih i ja brisao...

I konkretno što se tiče tog komentara za gužvu i galamu, nisam ga video, ali je simpatičan. Verovatno ga ne bih obrisao! :)
angie01 angie01 11:09 12.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,

onim u kome ona pita ko ste Vi i kaže da ste "dovukli pajtose sa sobom da pravite guzvu i galamu".


hm, da- bash duhovito i ne zlonamerno!

daj bre Dzeremaja, pa znamo se, shta koga briga ko je novi bloger,zar nije dozvoljeno da se ne zna, reagujesh na tekst, ovako ili onako, je l sad svako treba da prodje toplog zeca, koji za dobrodoshlicu spremi dokona ekipa koja smatra da je ovo mesto njihovo, pa onda udri organizovano,...i kakve veze ima da l se registrovala neka nova ekipa- bash lepo, il treba da se brinemo za utvrdjeni raspored snaga-klaustrofobichna malogradjanshtina, koja je vec oterala onoliko neodgovarajucih.

banovanje i brisanje i jeste jedina legalna mera da se odbranich od dobronamernika, koji te paze!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:12 12.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,

e.ferrero


Što se tiče brisanja komentara, slažem se sa Vama da je to verovatno nepotrebno. Ali ja ne znam kako je to kada napišem nešto pa ljudi počnu da komentarišu na način koji se meni ne dopada. Možda bih i ja brisao...


Od komentara koji sa autoru ne dopadaju ima mnogo gora opcija - da niko ništa ne komentariše. Pogledajte broj komentara kod nekih autora na ovom blogu.

Autori koji imaju veoma mali broj komentara, a i malu čitanost, najčešće su oni autori koji su često i neodmereno koristili alatke za brisanje i banovanje.
nikolic777 nikolic777 11:15 12.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,


Umetnici su, najčešće tolerantni, imaju osećaj za različito, pa i suprotno mišljenje, pogotovo ako je duhovito. Višnjin komentar je bio duhovit, ne i zlonameran, nije nikoga vređao.



Sve što nije zlonamerno jeste za toleranciju, ali ako neko nastupi sa pitanjem "koji si sad ti", onda je to stvar lošeg vaspitanja...Imamo pravo da zadržimo različite poglede na duhovitost...takođe, sve što sadrži barem zrno ili nagoveštaj nekakve argumentacije, ne predstavlja problem..ali, ja nisam u stanju da razumem hejtovanje radi hejtovanja...jako su ružne izjave o nekakvom "dovlačenju"...ja sam neko ko piše ceo život i nemam potrebu za odobravanjem i podrškom, kao što ne volim ni teorije zavere poput Višnjine ili vaše...nema mesta tome...ja ovo doživljavam kao mogućnost za izražavanje stavova i intelektualnu diskusiju..pa ako može i da bude tako, hvala vam
mirelarado mirelarado 11:16 12.12.2010

Re: ...

pa to sa frendovima je fenomenalna ideja, na ovom mestu već praktikovana. (čak i registrovanje onih imaginary friends, pošto ne moš sam sebe da rekomendiraš, a moraš sa nekim da komuniciraš, je li)


Дабоме, окупиш праву (или клонирану) екипицу, растераш (или банујеш) непожељне, критици склоне коментаторе, те уживаш у новостеченој виртуелној... слави? Урнебесно!



ЕДИТ: Нестаде и Снежана!
Dr M Dr M 11:23 12.12.2010

Re: ...

Нестаде и Снежана!


Ako ovako krene, ima da ostanu samo sedam patuljaka..
vishnja92 vishnja92 11:27 12.12.2010

Re: ...

mirela, pa svi znamo da rukopisi ne gore

taman sam htela da kazem nesto tipa ok ljudi (minus endzi), ajnemaveze, tra la la, jedan obrisan komentar manje ili vise... nesto u tom stilu (jerbo sam dobre volje, a osim sto sam pitala coveka da li je on tv revija licno i cestitala mu novu godinu, pomislila sam da je jedan deo komentara mozda neprimeren i da ga je moderacija brisala. a i moderacija (treba da) ima nedelju - jel tako tako je, pa sam resila da ne pravim galamu)

medZutim,
posto je komentar obrisao autor licno, uz veselo i sasvim nadmeno gornje obrazlozenje (a nadmenost je koliko juce bila spomenuta u komsiluku) - onda nista. zabavljajte se sasvim umetnicki sa Kasandrama i vec cime god, bez mene.
mirelarado mirelarado 11:30 12.12.2010

Re: ...

Dr M
Нестаде и Снежана!


Ako ovako krene, ima da ostanu samo sedam patuljaka..


Ипак је ту и Снежана, учинило ми се.

У то име:



mirelarado mirelarado 11:36 12.12.2010

Re: ...

vishnja92
mirela, pa svi znamo da rukopisi ne gore


И није изгорео. Изгледа да сам погрешила, извињавам се. Лажна додатна узбуна, као што ми непотребно делује и оволика ауторова узрујаност због популарности некаквих опскурних треш ТВ емисија, будући да се та популарност, узгред, повећава и оваквим текстовима.


angie01 angie01 11:46 12.12.2010

Re: ...

(minus endzi),


e muchena ti, kada ti destruktivni besmisleni hejt ne da mira nikada-ni na sporednim verzijama, kao shto su blog, fejs, baz,.....kako god okrenesh progoni te i pritiska, ne da ti da se bavish pametnijim stvarima-bash tuzan sluchaj!
vishnja92 vishnja92 11:52 12.12.2010

Re: ...

jbte

pa bre endzi hamanzaman... da ja nekome bez prekida tri godine dahcem za vrat kao ti meni, davno bih (i bespovratno) dobila astmu, nedajbozenikome

kakav krs :)))
veronika_kojen veronika_kojen 12:08 12.12.2010

Re: ...

beba757




Nikolicu777?

(da ne ispadne da samo trolujem:)

seriju sam gledala


Mnogi su,niko to osudjuje,možda je serija i dobra(ne znam s obzirom da ne gledam),ali kvalitet serije nije ni važan.Nije važan ni autor koji priča o paraleli izmedju Kasandre i Miloševića,važan je samo zaključak koji se može izvući iz ovog teksta-da neko želi da sve što smo učinili od pada Miloševića(moji šetali na protestima,meni nisu dali,tuga:)učini trivijalnim i besmislenim(prvi naslov teksta je bio neki shizoidni napad na temu kako su devedesete oduvek tu i nisu ni odlazile)što je,da ponovim,

Da je napisao blog o toj tradicionalnoj muslimanskoj porodici u Beogradu koja je izigrana u emisiji,prva bih mu dala preporuku.Da je pisao o tome da Bajrakli džamija još nije u potpunosti obnovljena šest godina posle onih shugavih demonstracija,dala bih mu preporuku.Ovako...

angie01 angie01 12:12 12.12.2010

Re: ...

da ja nekome bez prekida tri godine dahcem


tebe sam slovima i brojem 3 puta prozvala da idesh i sredish shto si fixeru napakovala ban i pri tome se pravila blesava i nishta drugo, jer da nisi vesela trchkala za mnom, ( moze se videti u arhivi)-ne bih te nikada ni primetila, shto mozda i nije sasvim tachno, s obzirom na kolichinu zlobe koju uporno shirish ovim prostorom.

kako god okrenesh, krajnje je bolesno da prepadate nove ljude na blogu ili one koji se ne uklapaju u vash klan obozavaoca onog koji ne mozeagresivnom, besmislenom mrznjom, dobro se osecajuci u svom bratstvu, jer je ovo mesto zamishljeno za razmenu mishljenja, a ne pljuvachke, jer vas to chini srecnim i taj rad je svuda zabranjen i kaznjavan od strane onih koji se brinu o portalu, jer remeti normalnu komunikaciju-pishe i u nashem pravilniku, al eto ne sprovodi se bash dosledno.

ajmo sada ekipno lupanje preporuka na duhovite komentare!
beba757 beba757 12:56 12.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,

Da,ja autora poznajem,ali iskljucivo preko njegovih tekstova koji mi se,btw,izuzetno dopadaju...Ima li,zaista,icega loseg u tome?...Meni se dopada...i tacka!
I istina je...jesam nova ovde i vec mi se ne svidja...Ovde retko ko komentarise napisano...izgleda da je ovo vise mesto za "hejtovanje radi hejtovanja"(kako rece autor).
P.S.Izvinjavam se Veroniki ako ju je pogodio moj komentar.Nije bio zlonameran,samo me je malo "ponela" atmosfera ovde...izgleda da sam krenula da se prilagodjavam situaciji brze nego sto bih to,zaista,zelela...Sorry...sada sam sigurna da mi se "situacija" ne dopada...
I hvala na dobrodoslici!
mariopan mariopan 00:52 14.12.2010

Re: Poštovani nikoliću 777,

.jesam nova ovde i vec mi se ne svidja.

Nemoj već da nam odeš a ni sarmu probala nisi?
Ma nije ovo ništa, umemo mi to i bolje, to jest lepo.
Daj nam još jednu šansu, nije kod nas svaki dan ovako veseo.
Da počnemo od početka?
Dobrodošli

e.ferrero e.ferrero 11:57 12.12.2010

Zanima me...

Drugari, vidim da vi imate popriličnu istoriju (višnja, endži...). Malo sam se izgubio u vašim komentarima.
Da li bi mi neko objasnio te odnose? Ko je tu u kojoj ekipi?
Možda sam se prevario, ali Višnja i Endži imaju neki konflikt, jure se po blogovima i jedna drugu pokopavaju. Jel sam pogrešno shvatio?
angie01 angie01 12:19 12.12.2010

Re: Zanima me...

Jel sam pogrešno shvatio?


shta, sad bi i ti da trachash?

pazi-vec ce ti se obratiti na pp-kako to vec rade chlanovi, da ti obNjasne, tako da ne brini, ako si zainteresovan!

ja nisam!





e.ferrero e.ferrero 12:24 12.12.2010

Re: Zanima me...

Nemoj da se vređaš, ja sam samo primetio da imate neke interne fore i paralelnu komunikaciju, pa sam pokazao interesovanje da to razumem.
Potrudiću se da tu temu ne pokrećem više!
wukadin wukadin 13:33 13.12.2010

Па јесте

Занимљиво је да је Ћирилов коментарисао ову серију речима (парфразирам): скренули су ми пажњу пошто ја иначе такве ствари не гледам, а добро је видети да и у Турској живе људи, а не како их видимо у стереотипима...
Апсолутно се слажем, наравно још боље је отићи, али ко није стигао, а можда га једна серија (раз)увери. Ја сам био два пута у Турској, па сам стекао неку слику о тој земљи. Наравно, државна политика је нешто друго, а нешто треће је ако мораш да делиш осећања по том питању. Уосталом, навикли смо. Сви воле серију Мућке, понеко навија за Ливерпул, а мало ко да мисли како је британска политика поштена и добра за остале...

"Serija nudi prikaz izuzetne, divne patrijarhalne porodice u kojoj se zna red", nostalgična je Danica.


Добро, па шта?!
Је ли то нешто лоше?!?
Ја сам сличан утисак стекао за цца 50 минута гледања тог серијала (више пута узгредно). Отприлике, баба одлучује о свему, а деда има последњу реч. Цитирам Халида Бешлића, који је још тих деведесетих рекао "Подржавам шпанске серије јер оне подржавају породичне вредности, уметничка вредност је већ нешто друго..."
У међувремену си они почели да праве серије о картелима, изгубљена је ту невиност. Видећемо како ће бити у турској продукцији.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana