Gost autor| Politika| Region| Život

Uspon i pad Ive Sanadera

jaksa scekic RSS / 14.12.2010. u 00:22

Zaokupljeni Oslom, Jeremićem, vođenjem vlade preko novine "Blic", događaji u Hrvatskoj nam nekako promiču. Da li  zbog besparice, ili zbog nemanja uredničkog osećaja za " feeiling", ni jedna ozbiljna srpska TV nema izveštača u Zagrebu.saric.jpg
Zamolio sam jednog od vrhunskih novinara HRT-a, Josipa Šarića da bude gost na Blogu i objasni nam tajne uspona i  pada Dr. Ive Sanadera, i šta to znači za Hrvatsku koja je pred vratima EU.
I evo njegovog tumačenja i viđenja događaja u Hrvatskoj






sanader1.jpg
 
U ranu jutro prvog sedmog prošle godine Ivo Sanader bio je najmoćniji čovjek Hrvatske, kojega se sve pitalo, koji je o svemu odlučivao, davao zadnji, presudni mig.
U podne je podnio ostavku.
Niti 18 mjeseci kasnije, doktor Ivo sjedi u ćeliji austrijskog zatvora i čega izručenje domovini.
Nešto što bi do prije koju godinu zvučalo kao SF priča istina je u koju je, i danima nakon uhićenja, teško povjerovati. Šta, kako, zašto, odjekuje ulicama...
Odgovor nije jednostavan, sastavljen je od više jakih i bitnih elemenata, koje je najlakše nabrojati taksativno.

1)      ODLAZAK

Ivo Sanader šokirao je javnost svojim iznenadnim odlaskom s čela Vlade i povlačenjem iz politike. Nikada nije objasnio prave razloge ( koji su u stvari nebitni, radilo se o međunarodnom pritisku ili pritisku njegove žene kojoj je bilo dosta toga da muž šeta svijetom i stalno ima neke glupe državničke obaveze, umjesto da uživaju u pokradenom novcu, plove jahtom, putuju svijetom i odmaraju).

Kao što je on iznenadio javnost, tako je i javnost iznenadila njega proglasivši ga kukavicom koja napušta brod koji tone, u žarištu ekonomske krize za koju je itekako zaslužan. Nije mogao vjerovati da je toliko omražen.

2)      POVRATAK           sanader2.jpg

Pokušao je povratak između dva kruga predsjedničkih izbora. Mini puč u stranci nije uspio, odrekli su ga se čak i najvjerniji paraziti, koje je doslovno politički stvorio. Krivom procjenom (toliko netipičnom za njegovu karijeru, uvijek je znao u pravom trenutku odigrati pravi potez) pokazao je da je izgubio kontakt sa stvarnošću.

3)      EUROPSKA UNIJA

Paralelno s njegovim odlaskom Hrvatska je ušla u završni krug pregovora oko ulaska u EU. Ostalo je još samo jedno zaista problematično poglavlje - pravosuđe.
Opečena Rumunjskom i Bugarskom koje su svoje pravosuđe prije ulaska kao reformirali, ustvari odigravši igrokaz bez ikakvih bitnih promjena, Unija je poslala jasnu poruku - nećete ući dok ne napravite veliko čišćenje. Logično pitanje - kako je moguće da baš niti jedan političar nikada nije osuđen za korupciju - nije imalo odgovora.

4)      JADRANKA KOSOR

Od Sanadera postavljena predsjednica HDZ-a i Vlade, nikad izabrana, bez ikakvog stvarnog legitimiteta i političke moći, okružena starim stranačkim jastrebovima ( a puno o tome otkriva i wikileaks) shvatila je da joj je najveći problem - zahtjev EU za raščišćavanjem korupcije - ustvari jedini način za opstanak na vlasti.
Sama, izgleda po svemu, nije upletena u nijednu veću aferu ( bez obzira što je na nekim papirima njen potpis dugogodišnje potpredsjednice Vlade, poznate po izreci - Kud Sanader tud i ja) dala je politički blagoslov glavnom državnom odvjetniku Mladenu Bajiću da krene u progon "velikih riba".

5)      DRŽAVNO ODVJETNIŠTVO/MLADEN BAJIĆ

Novim zakonom (koji je stupio na snagu upravo na dan Sanaderovog povlačenja iz politike) donesenim uz pritisak EU, uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminala (USKOK) dane su bitno veće ovlasti u istrazi nego prije, ubrzan je cijeli postupak, ubrzana su suđenja, osnovani su posebni uskočki sudovi. Na advokatske primjedbe da je država tu u povlaštenom položaju u odnosu na osumnjičene uslijedio je odgovor - pa da, i što je tu sporno? Nije naše da štitimo kriminalce nego državu.

6)      PARAZITI

I onda je krenulo. Istražitelji su jednog jutra ušli u sva državna poduzeća, uzeli dokumentaciju i papire. Već ekipirani mladim nadobudnim istražiteljima, tek pristiglim s fakulteta, zaronili su u bespuća javnih natječaja, sumnjivih plaćanja, tokova novca. Uz još jedan jaki instrument - obavezne naloge financijskim institucijama da u roku od tri dana odgovore na svako pitanje vezano za nečije financije - klupko se počelo odmotavati. Čekalo se samo koji direktor je najslabija karika, koji će se prvi slomiti pod sjajnom istražiteljskom metodom - držimo te u pritvoru s običnim kriminalcima pa ti dan prije završetka pritvora natovarimo još dva kaznena djela i produžimo pritvor, i tako unedogled.
I prvi se slomio Ivan Mravak, bivši generalni direktor Elektroprivrede. I priznao sve, što bi u pjesmi rekli "reče o raji sve što zna."
I kako je pristajao na prodaju struje po nižim cijenama prijateljima stranke na Sanaderov nalog, kako je fiktivno zapošljavao zaslužne članove HDZ-a, kako je nosio novac u torbama u stranku, i tako dalje i tako dalje.

7)      VAL

Nakon njegovog svjedočenja od gotovo 60 dana krenuo je val. Padaju redom jaki igrači, od bivšeg potpredsjednika Vlade Polančeca, preko gotovo pola uprava javnih poduzeća do direktora fonda za zaštitu okoliša Mladinea. Izlazi na vidjelo da je premijer organizirao grupu ljudi koji su preko agencije za PR Fimi Medie planski izvlačili novac iz javnih poduzeća. Dio je išao u stranku, dio premijeru, dio onima koji su ga izvlačili. Svi su se fino osladili državnim parama, i sve je štimalo dok je para bilo ko blata. No svjetska ekonomska kriza pojačala je onu domaću, bara je postala mala a krokodila je bilo sve više.

8)      MLADEN BARIŠIĆ

Šef carine i glavni financijaš stranke bio je i najbolji premijerov prijatelj.Obojica su voljela luksuz, skupe satove, najbolja odijela, jahte, limuzine.Imao je sve osim morala i hrabrosti.
Slomio se već nakon 15-tak dana pritvora (istodobno u pritvoru je i njegova ljubavnica, šefica Fimi Medie) i priznao sve.
I kako je premijeru kući odnosio torbe pune novca čak bez brojanja koliko je unutra.
Nedovoljno inteligentan da sakrije svoj novac.
( kod hapšenja su mu u stanu našli skoro pola milijuna eura u kešu) izdao je prijatelja koji ga je izvukao iz sivila, postavio za gazdu i omogućio mu da se obogati. Omogućio je povijesno hapšenje bivšeg premijera.

9)      BERISLAV RONČEVIĆ

Dok je bio ministar obrane u prvom Sanaderovom mandatu mimo uvjeta javnog natječaja kupio za vojsku kamione  skuplje milijun i pol eura od najpovoljnije ponude, koji pritom nisu ispunjavali ni 40 % traženih osobina. Nakon toga postao ministar unutarnjih poslova, kojega bi vlastito ministarstvo trebalo istraživati. Ali i to se dogodilo, na stalno inzistiranje tada još predsjednika Mesića i EU krenulo se u istragu koja je rezultirala kaznom od 4 godine zatvora Rončeviću. Pritom mora i vratiti državi tih milijun i pol eura, iako nije dokazano da ih je uzeo za sebe. Svejedno, štetu mora nadoknaditi.
Presuda je izazvala paniku u političkom svijetu jer je prvi put presuđeno da političari za nesposobnost i krive odluke ne odgovaraju samo na izborima već i kazneno.

10)  MEĐUNARODNI DAN BORBE PROTIV KORUPCIJE

Simbolično, baš na međunarodni dan borbe protiv korupcije nekadašnji Sanaderov školski kolega iz Splita, bivši jako dobar prijatelj, glavni odvjetnik Bajić poslao je zahtjev za skidanje Sanaderova zastupničkog imuniteta i njegovo pritvaranje. Ovaj, izgubljen kakav već je, u panici odlazi u Sloveniju, kupuje avio kartu za London pa odustaje od leta, odlazi u Muenchen na let za Washington ali mu amerikanci poništavaju vizu pa luta Austrijom da bi na kraju bio uhapšen na naplatnim kućicama autoceste. Ironično, u Hrvatskoj, zbog kriminala, već truli u zatvoru cijela uprava Hrvatskih autocesta, postavljena upravo od Sanadera.

I tako, u predbožićno doba hrvatski se bogataši okupljaju u pritvorskoj jedinici zatvora u Remetincu, čekajući da tamo iz Austrije stigne capo di tutti capi, pod čijim vodstvom su se obogatili. Sada će vjerojatno ostati bez većine stečenoga, kad se naplati država i advokati. Baš se kod ovih potonjih vide razmjeri ovog pospremanja države, naime, nestalo je jakih i poznatih advokata. Svi su angažirani a kako su gotovo svi slučajevi povezani, zbog sukoba interesa mogu braniti samo jednog klijenta.

No tu nije kraj. Barem ne bi smio biti. Korupcijska hobotnica je dobrano nagrižena no još nije mrtva. U državi je na vlasti ista stranka koja je cijelu mrežu i stvorila( mada se mora priznati da je rijedak slučaj da svoji hapse svoje)i manje-više svaki ministar, državni tajnik ili član uprave javnih poduzeća može biti bianco uhapšen bez grižnje savjesti boraca za ljudska prava. Našlo bi se svakome nešto, bez problema. I tu lavinu je teško zaustaviti, svaki slučaj otkriva nekoliko novih. Istrage moraju ići dalje, sada već poluautomatizmom.

HDZ na vlasti drži čisti klijentelizam HSS-a i SDSS-a Milorada Pupovca, koji podržavaju Vladu sve dok od toga imaju korist,itekako opipljivu, kroz nadzorne odbore i slično, nevezano za svoje birače ili ne daj Bože interes države.
Vječni državni tužitelj, koji je bio godinama gluh na sve što su mediji objavljivali odjednom postaje svjetlo slobode, antikorupcijske borbe, bez obzira što (opet wikileaks) amerima cinka sve što zna i ne zna. Uvijek u skladu s modom koja se nosi na vlasti.
A bivši premijer ostaje tragična figura za koju se ne zna što je u stanju uraditi. Hoće li ipak tražiti politički azil u Austriji, odbiti izručenje i jednom kad dođe ( a doći će), hoće li reći o svima sve što zna?

 A zna puno.
No svim političarima je poslao jasnu poruku. Bez stranke si ništa, od države nitko nije jači. I što su te jednom više voljeli to te više mrze kad padneš.


I da citiram pisca Antu Tomića :" Bivši premijer novu godinu čeka u zatvoru! Djed Mraz ipak postoji."



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 00:45 14.12.2010

akomodejšn

Niti 18 mjeseci kasnije, doktor Ivo sjedi u ćeliji austrijskog zatvora


Bedak...
milosss92 milosss92 10:58 15.12.2010

Re: akomodejšn

Nakon njegovog svjedočenja od gotovo 60 dana krenuo je val. Padaju redom jaki igrači, od bivšeg potpredsjednika Vlade Polančeca, preko gotovo pola uprava javnih poduzeća do direktora fonda za zaštitu okoliša Mladinea. Izlazi na vidjelo da je premijer organizirao grupu ljudi koji su preko agencije za PR Fimi Medie planski izvlačili novac iz javnih poduzeća. Dio je išao u stranku, dio premijeru, dio onima koji su ga izvlačili. Svi su se fino osladili državnim parama, i sve je štimalo dok je para bilo ko blata.


Zvuci poznato nama u Srbiji , samo sto mi ne planiramo narednih 20 godina u Evropsku Uniju pa kod nas to jos uvek stima:



cult cult 11:53 15.12.2010

Re: akomodejšn

"...i oni su ljudi od krvi i mesa
isto k'o ti..."

Nego, ovajjj...gradonačelnik ima najbolju klijentelu.
Jebote, kako su odvratno i beznadežno uvezani!
vojislav948 vojislav948 14:52 15.12.2010

Re: akomodejšn



Јеботе, како су одвратно и безнадежно увезани!

Jebote, ima ih... i zaista su dobro raspoređeni. Nemože im niki ništa.
jesen92 jesen92 00:51 14.12.2010

bas me zanima..

..kada ce neki nas politicar zavrsiti na slican nacin...ili su nasi poosteeeniii..
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:55 14.12.2010

Re: bas me zanima..

bas me zanima..
..kada ce neki nas politicar zavrsiti na slican nacin


Kad i u Hrvatskoj

Unija je poslala jasnu poruku - nećete ući dok ne napravite veliko čišćenje

Ribozom Ribozom 01:16 14.12.2010

Re: bas me zanima..

Znaci ovako ce zavrsiti i ovi nasi (direktori, vladari, clanovi upravnih odbora etc.)
Preporucujem im da za razliku od Sanadera odaberu bolji zatvor za deportaciju.
jesen92 jesen92 11:24 14.12.2010

Re: bas me zanima..

Unija je poslala jasnu poruku - nećete ući dok ne napravite veliko čišćenje

..al nama se ne ulazi...
Atomski mrav Atomski mrav 13:05 14.12.2010

Re: bas me zanima..

..al nama se ne ulazi...

Ne nego se nama ne čisti...
jesen92 jesen92 23:08 14.12.2010

Re: bas me zanima..

Atomski mrav
..al nama se ne ulazi...

Ne nego se nama ne čisti...

..pa to je jedno isto..ne ulazi nam se da ne bi morali da cistimo...inace, usli bi mi pod nasim uslovima...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 01:07 14.12.2010

Zadovoljan...

Gospodin Šarić je dosta verno pokazao celokupnu situaciju vezanu ne samo za Ivu Sanadera nego i za politički život u Hrvatskoj..
U trenutku kad je Sanader dao ostavku, priznajem, bio sam zbunjen..I to mi nije bilo jasno zašto...Postalo mi je jasno dva meseca posle, nakon što je bilo belodano da je to impuls koji je došao spolja...Hrvatska nije imala dvojbu..dakle kad je iz EU ili iz neke njene moćne članice ( Nemačka, verovatno), zatraženo da se neke stvari objasne (Hipo banka i slične pizdarije), onda je rešenje bilo, ili da padne vlada pa da se ide na izbore sa svim prljavim vešom, ili da se unutar HDZ i vlade proba napraviti rekonstrukcija i izmena serve...Sanaderu je još ostalo na volju da izabere naslednike i da se distancira što je moguće dalje...Kad je dobro razmislio, nakon par meseci je hteo da se vrati, jer je video da će otvaranjem poglavlja 23. u pregovorima voda doći i pred njegov prag, ali avaj...Kad jednom pustiš kormilo, gotovo je...
Njegov pokušaj povratka u hrvatski politički život, ubrzao je njegov krah...
I sad je uhapšenik u Austriji a za koju nedelju će biti u Remetincu..
Ivo Sanader je završio tako kako je završio, i još ćemo gledati njegovu ličnu dramu..
Mene je lično nerviralo to što su se na njega redom okomili svi oni koji su uz njega "parazitirali", ljudi mnogo gori od njega..Ne znači da neko od tih ljudi također neće pred Bajića...međutim, gledamo jednu surovu borbu..
Gadno je to kad se pribiližiš EU, pa moraš raditi mnoge stvari koje inače ne bi radio. Smatram da u našoj političkoj klasi ima puno ljudi koji se opravdano boje da će doživeti sudbinu Polančeca, Sanadera,Barišića, Ježića, i one žene iz PR firme...Nasravno da će njihov prirodan napor biti onda da mi što kasnije otvaramo pregovore i pričamo o pogavlju 23...I u tu svrhu slušaćemo razna opravdanja..Kao, tražimo Mladića ali ga nigde nema, ili ne idemo na dodelu Nobelove nagrade, ili...oterajmo WAC..ili..šta znam..da Kosovo ne pominjem, koliko se tu tek otvara mogućnosti za opstrukcije.
Ali doći će dan kad će i ovde biti ono što mora..I gde će neki kapitalci zaglaviti poput Polančeca, Barišića, Ježića, Nevenke Jurak...Ne verujem da će zaglaviti neko formata Sanader, mada ni to nije isključeno..Sve u svemu, u Hrvatsku ovi procesi dođu nešto ranije, tako da će i ovde biti "veselja"...jer ne može drugčije...
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 02:35 14.12.2010

Re: Zadovoljan...

Ево га стручњак за хрватску политичку ситуацију и Бориса Тадића. Колико се сећам твојих ранијих шкрабања по блогу, Санадер и Месић су оличење демкратичности на Балкану. Него нема везе. Управо начух да је рикнула боранија, тј дугогодишњи ортак Слобе и Раше, Ричи Холбрук. Нека му је лака црна земља и да нам пошаље разгледницу из пакла.
mikimedic mikimedic 08:20 14.12.2010

Re: Zadovoljan...

ili ne idemo na dodelu Nobelove nagrade,


nobel stvarno ima veze sa poglavljem 23 i sa eu.

sorry drago, ovo je previse.


jaksa - odlican blog.
jinks jinks 11:38 14.12.2010

Re: Zadovoljan...

Ali doći će dan kad će i ovde biti ono što mora..I gde će neki kapitalci zaglaviti poput Polančeca, Barišića, Ježića, Nevenke Jurak..

Interesantno, ako do toga dođe ko će biti Ivan Mravak, onaj koji se prvi slomio i od koga je krenuo talas padanja.

Možda VB Popović, ili možda neko sa potpuno druge strane političkog spektra. On možda deluje kao kandidat za tako nešto. Upleten je u dosta toga (dokaz za to je između ostalog i činjenica da je sa Bekom napravio čitavu jednu političku stranku), a opet deluju previše nervozno za nekog ko bi trebalo da zaštiti saradnike iz organizacije.

Možda su ga upravo i zbog toga sklonili u sigurnu kuću, kod Djukanovića.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 03:47 14.12.2010

I mi konja za trku imamo...

I mi bivšeg premijera za zatvor imamo...
tsunade tsunade 09:52 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

edi-va edi-va 10:22 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

biće da je ergela u pitanju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:32 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

edi-va
biće da je ergela u pitanju.


biće da je krdo
edi-va edi-va 10:38 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

uros_vozdovac
edi-va
biće da je ergela u pitanju.


biće da je krdo


ako izuzmemo ona dva ispred skupštine ...

mada, čopor mi zvuči prikladnije, ali to onda više ne mogu biti konji.
Atomski mrav Atomski mrav 10:40 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

I stado ovaca...
Sepulturero Sepulturero 11:20 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

Predrag Azdejković
I mi bivšeg premijera za zatvor imamo...


Слажем се, али не верујем да мислимо на истог.
itsallchemistry itsallchemistry 23:08 14.12.2010

Re: I mi konja za trku imamo...

I mi bivsE premijerE za zatvor imamo
mlekac mlekac 05:16 14.12.2010

Ovo mi je palo u oci

Na advokatske primjedbe da je država tu u povlaštenom položaju u odnosu na osumnjičene uslijedio je odgovor - pa da, i što je tu sporno? Nije naše da štitimo kriminalce nego državu.


Čekalo se samo koji direktor je najslabija karika, koji će se prvi slomiti pod sjajnom istražiteljskom metodom - držimo te u pritvoru s običnim kriminalcima pa ti dan prije završetka pritvora natovarimo još dva kaznena djela i produžimo pritvor, i tako unedogled.


Zanimljiv pristup - ali ocito je delotvoran.
st.jepan st.jepan 17:48 14.12.2010

Re: Ovo mi je palo u oci

Na advokatske primjedbe da je država tu u povlaštenom položaju u odnosu na osumnjičene uslijedio je odgovor - pa da, i što je tu sporno? Nije naše da štitimo kriminalce nego državu.

držimo te u pritvoru s običnim kriminalcima pa ti dan prije završetka pritvora natovarimo još dva kaznena djela i produžimo pritvor, i tako unedogled.

Teror, dakako!

Tamo gde je (kao u celoj ExYU) nitkovluk ne samo sveprisutni, nego i legitimni, cool model ponašanja, teror je apsolutno neophodan. Bez obzira na eventualne (zapravo neizbežne) kolaterarne žrtve.

A vidim, u Hrvatskoj baš dobrim smijerom udarilo. Bravo komšije!
dali76 dali76 05:57 14.12.2010

uloga medija ?

Kao sto sam rekao u vasem predhodnom blogu gos’n Jaksa odgovornost vlasti , bilo koje drzave na svijetu, ovisi o snaznom pravosudju koji svoju moc bazira na nekoliko faktora:
Artikulisanom pritisku opozicije
Artikulisanom pritisku medija
I na kraju na pritisku politicki aktivne javnosti.
Ocigledno u Hrvatskoj, kao sto ce vjerovatno biti slucaj sa Srbijom, medjunarodni factor, tacnije Brisel, ima tu dostatnu snagu da pomjeri stvari iz statusa quo..
Ono sto je meni zanimljivo jeste uloga medija u gore navedenoj piramidi ; U Hrvatskoj, koliko pratim, nije nedostajalo afera po novinama bas kao ni u Srbiji ali ocigledno ipak to nije bilo dovoljno.
Znaci srbija I Hrvatska imaju slican problem:
Neartikulisan pritisak opozicije cija impotentnost mozda dolazi iz cinjenice da I oni sami uzivaju u blagodetima vlastite politicke pozicije ma zvala se ona I opozicija.
Mediji koji iako objavljuju afere nisu u stanju da probude inertnu javnost razocaranu & zgadjenu politikom I politicarima.
Tako da je I Zagrebu I Beogradu, tacnije gradjanima obeju drzava, ostao brisel kao jedini validan factor da se stvari pomjere sa mrtve tacke.
Kad malo bolje razmislim evropsko, po meni nejasno, experimentisanje sa Bugarskom I Rumunijom bi nam jos moglo biti od koristi.
Prvo standardi pa onda plava zastava sa zvezdicama zutim , a ne obratno.
Brisel je ocigledno dobro shvatio da srpski I hrvatski politicari biracima prodavaju pricu o EU kao carobnom stapicu I plastu koji donosi momentalno blagostanje, a iza kojeg ce oni nastaviti po starom.
P.S.
Pozdrav gostu autoru I hvala na prilicno konciznoj predstavi stanja u Hrvatskoj sto bi Srbiji mogao biti dobar putokaz.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:46 14.12.2010

Uloga predsednikove supruge

radilo se o međunarodnom pritisku ili pritisku njegove žene kojoj je bilo dosta toga da muž šeta svijetom i stalno ima neke glupe državničke obaveze, umjesto da uživaju u pokradenom novcu, plove jahtom, putuju svijetom i odmaraju

Mislim da je, ipak, reč o ženi, u konkretnom slučaju supruzi g-đi Sanader. Nema svaka žena kapacitete predsedničke supruge. O tome se nedovoljno vodi računa pri izboru predsednika i premjera.

Zamislite gde bi Hrvatskoj bio kraj da je Sander imao suprugu poput Mire Marković?
dali76 dali76 07:34 14.12.2010

Re: Uloga predsednikove supruge

ako se porodica Clinton na presto vrati
mogli bi proci gore neg Hrvati :)
dilema : Vuk ili Kostunica?
odgovor : Danica
alselone alselone 08:11 14.12.2010

Re: Uloga predsednikove supruge

Vojislav Stojković

Zamislite gde bi Hrvatskoj bio kraj da je Sander imao suprugu poput Mire Marković?



freeconstantinople freeconstantinople 08:08 14.12.2010

neki bolji komentari

http://www.lupiga.com/vijesti/index.php?id=5766
i Kuljiš je imao dobar tekst u štampanom izdanju jutarnjeg, on line ga nisam mogao nači.
Ivo je krao ,al je barem nama dao. Nikad, od kralja Matjaša (a otkad Matjaša ni , ni pravice ni) uključujući i Jožu Broznog do danas ,hrvatski puk nije živio na večoj džabani od vremena Ive Sanadera. 1200 kunića po nezaposlenom, milijarda eurića za brodogradilišta (škverove) lažni umirovljenici, lažni branitelji lažni invalidi ( u operaciji Bljesak je bilo angažirano 27 hiljada ljudi a ima preko 60 hiljada invalida iz te akcije).Poticaji za poljoprivredu (pola sitnih seljaka je preživljavalo od poticaja) .Pola primorja se ofajdilo od precijenjene prodaje zemljišta, cijene nekretnina otišle u nebo, svi pod kreditima . Tako da sad svekoliko pučamnstvo koje u "jalu jamla" zaboravlja bitnu stvar "krali ste sa Ivom" a sad bi njega spalili ko pusta , e neće moči, bute i vi bez peneza ostali
Sepulturero Sepulturero 11:23 14.12.2010

Re: neki bolji komentari

http://www.lupiga.com/vijesti/index.php?id=5766


Стварно, зашто ми немамо овако добре новинаре? Ваљда зато јер су овде сви, иоле значајнији, медији под контролом режима.
freeconstantinople freeconstantinople 14:49 14.12.2010

Re: neki bolji komentari

Стварно, зашто ми немамо овако добре новинаре? Ваљда зато јер су овде сви, иоле значајнији, медији под контролом режима.

Pa Jasna Babić jamačno spada u vrh istraživačkog novinarstva , ona je uzdigla i EPH (izdavača jutarnjeg i globusa) i Nacional( afere duvanske mafije) sad je potpuno marginalizirana u velikim medijima
Njene kolumne vezane uz aferu Sanader možete čitati ovdje
No dok se hrvatska javnost opsjenarski zagledala u Tirolsku apsanu, Šeks ,taj veliki meštar svih muljanja u Hr sa Jacom vrši zadnju veliku pljačku ( da se ima za advokate) . Svi koji prate burzu ( berzu u zg) nek obrate pažnju na INA dionice i pritisak vlade na mirovinske fondove da ih kupe. Netko je jutros izvašario svojih dionica po 2-3 puta večoj ceni ,xebiga dionicama se lako uđe u trag, kešu malo teže.
Pratiti burzu a ne salzburške uznike .I interesantno Talijanska Republika dan po Ivinom utamničenju nije niti riječ objavila o tome
maksa83 maksa83 16:50 14.12.2010

Re: neki bolji komentari

Svi koji prate burzu ( berzu u zg) nek obrate pažnju na INA dionice

Gle stvarno. Strelovito, mož' se ubode čovek na ovo.

freeconstantinople freeconstantinople 20:09 14.12.2010

Re: neki bolji komentari

Gle stvarno. Strelovito, mož' se ubode čovek na ovo.

Da ,Jaca (uz verovatnu pomoć SDPovca Milanovića ) natrala je mirovinske fondove drugog stupa ( one u koje svi moraju uplaćivat/osim mene naravno)da daju ponudu za dionice preko 2800 iako ih pre par dana i cijele prošle godine nisu kupavali za 1700.(usput ode benzin preko 9 kuna penetriram im ...). Naravno poslje izbora cijene će se strmopizdit a ulagači u mirovinske fondove će popušit kulirajući,jer ionako se peMzisko mora plaćat . Istu priču je prodao IGH kad je "trebao"
gradit crnogorske autoputeve . Ko je tad pratio burzu znao je gde se muze država. No danas su isplivali još neki podaTci o medijskom radu dr Ive ( ispade da mu ni doktorat nije pravi nego mu priznali diplomski kod nekog Konstantinovića pod doktorat , neznam valjda neke YU sheme ). Dakle vitez kancelar Dr Ivo iz crnih fondova plaćao je razna i svakojaka priopčila , tako je "Hrvatskom Listu" ,jednoj notornoj ustaško/sisovskoj (sis je Tuđmanov kos) skribomanskoj tiskovini iskeširao torbicu od 412 tisuća (srp. iljada) eurića ( nemalo milijonče dojč maraka ) da ga fale i opjevavaju. Feral nije spasio , al je zato udomio novinare kod svog HDZskog brata po lopovluku (Ježića) koji je vlasnik Riječkog Novog lista, nečega što liči na glasilo studentske ljevice iz 80tih. Tako da ga je i ljevica (globalna i europejska koja ne može prežalit šuvara i bakarića) hvalila ko i oni ustaše. I to nije sve, drešio je Dr Ivo kesu i za neke manjinske novine u kojima, gle čuda pišu uglavnom hrvati, al jugoslovenski orijentirani ,ostatak feralovaca i neka srpska boranija koja pere grijehe jer se igrala 6.ličke (ne nisu oni bili četnici, oni su glumili Đoku Jovanića i Marka Oreškovića za dobrobit svih naših naroda i narodnosti) .Sve je njih vitez kancelar Dr Ivo finasirao crnim parama. Da ga fale i za primjer stavljaju ( nešto u stilu Vlaj mio koje vijere/stranke bio ,samo ako plati) .U Srbiji možda ovo neće baš najbolje razumjet , ali svi oko Ivinih šoldi(i njegove osobne promidžbe) bili su manje više iz Vlajlanda ma koje "vire i partije" bili.
Aj sad vi meni zdravo bili, ne gledajte Ivu nego kako će netko,tu kod vas, prodajući "patriotske priče " vašarit telekom. Ne onom ko najviše da para ,nego ko se opsjenarima sviđa.A ja odo vanka za Nimačku jel ovdi sad pičvajz dolazi ,a kad je sranje, pali golfa pa za Minken a nek se budale natežu sa "pravdama".
Vrime čudnovatih kuburaša se opet nazire
alselone alselone 20:32 14.12.2010

Re: neki bolji komentari

freeconstantinople
neka srpska boranija koja pere grijehe jer se igrala 6.ličke (ne nisu oni bili četnici, oni su glumili Đoku Jovanića i Marka Oreškovića za dobrobit svih naših naroda i narodnosti)


Dragec?
freeconstantinople freeconstantinople 15:07 15.12.2010

Re: neki bolji komentari

Dragec?

Tko je to?
alselone alselone 16:09 15.12.2010

Re: neki bolji komentari

freeconstantinople
Dragec?

Tko je to?


Blogokolega ovdasnji.
Ako nisi imao prilike citati - ne propustaj. Odlicno je.
nikolic777 nikolic777 08:18 14.12.2010

balkanski lideri u tranzitu

Od Sanadera postavljena predsjednica HDZ-a i Vlade, nikad izabrana, bez ikakvog stvarnog legitimiteta i političke moći, okružena starim stranačkim jastrebovima ( a puno o tome otkriva i wikileaks) shvatila je da joj je najveći problem - zahtjev EU za raščišćavanjem korupcije - ustvari jedini način za opstanak na vlasti.


borba s korupcijom je najveći problem, koji verovatno ne bi ni bio problem da nema te EU...EU sve pokvari
albicilla albicilla 08:29 14.12.2010

" Bivši premijer novu godinu čeka u zatvor

" Bivši premijer novu godinu čeka u zatvoru! Djed Mraz ipak postoji."


a kada ce deda mraz da dodje u srbiju?
mariopan mariopan 10:01 14.12.2010

Re: " Bivši premijer novu godinu čeka u zatvor

Stvarno, i ja da pitam kada će Deda Mraz doći i kod nas?
Ali mislim da nećemo imati mesta po zatvorima, da gradimo neki nov na vreme?
Bravo za Hrvatsku, što ste mogli, smeli i uradili. Kada počistite najveće krokodile iz te bare ostalima će to za dugo vremena biti opomena.
Drago mi je što bar znam da se sada i našima tresu gaće dok čitaju ovo.
Sitno zadovoljstvo za mene, ali ne marim.
Samo nemojte da se umorite i stanete, ovi koji sada čiste Hrvatsku od kriminala, ući će u istoriju i biće upamćeni duže od svakog političara.
antioksidant antioksidant 10:08 14.12.2010

Re: " Bivši premijer novu godinu čeka u zatvor

Stvarno, i ja da pitam kada će Deda Mraz doći i kod nas?



link
mariopan mariopan 10:30 14.12.2010

Re: " Bivši premijer novu godinu čeka u zatvor

antioksidant
Stvarno, i ja da pitam kada će Deda Mraz doći i kod nas?



link

Hvala za link.
antioksidant antioksidant 09:41 14.12.2010

.

Na advokatske primjedbe da je država tu u povlaštenom položaju u odnosu na osumnjičene uslijedio je odgovor - pa da, i što je tu sporno? Nije naše da štitimo kriminalce nego državu.


ово баш... звучи...

мада, у овој финансијској афери, гледајући са стране, имам утисак да се занемарује да је санадер срушио споменик будаку

не оправдава малверзације наравно али мени је то било (и сада је) ок. нарочито што је он један од оснивача хдз-а


Hrvatska Vlada je 26. avgusta ove godine, na vanrednoj i
zatvorenoj sjednici, donijela odluku o uklanjanju spomeničkog obilježja MILI BUDAKU, ministru u Pavelićevoj vladi za vrijeme NDH-a,
supotpisniku rasnih zakona i tvorcu čuvene rečenice “Srbe na vrbe”.
Ovo obilježje je tajno postavljeno nekoliko dana ranije u njegovom
rodnom selu Sveti Rok u Lici, a odmah po donošenju Vladine odluke
je ekspresno, drugi dan ujutro, i uklonjeno. Istom odlukom Vlada je
naredila uklanjanje i spomeničkog obilježja JURI FRANCETIĆU,
komadantu zloglasne ustaške Crne legije, koje je još 2000-te godine
postavljeno u Slunju, a uklonjeno istovremeno kada i Budakovo.
Odluka je, prema zvaničnom saopštenju, donesena iz razloga jer je
“njihovo postavljenje suprotno izvornim osnovama Ustava RH, te
šteti ugledu i interesima RH koje je Vlada dužna štititi”
alselone alselone 10:02 14.12.2010

Re: .

antioksidant


Ti ko Dragec, samo ako su strani politicari u pitanju, u svemu vidis nesto dobro. Jeste da je krao ali je srusio spomenik.
U redu je.
antioksidant antioksidant 10:07 14.12.2010

Re: .

Ti ko Dragec, samo ako su strani politicari u pitanju, u svemu vidis nesto dobro. Jeste da je krao ali je srusio spomenik.

aj ne lupaj
rekao sam da ne opravdavam manipulacije niti kradju
normalizacija odnosa izmedju srbije i hrvatske je meni daleko znacajnija stvar od toga ko je i koliko krao po hrvatskoj (to u hrvatskoj vidim relativno uspesno resavaju - neka je i na pritisak eu - dobro je - jedva cekam taj pritisak i kod nas)
a sto se tice stranih politicara - da te podsetim da je putin strani politicar - bez obzira sto bi ti zeleo drugacije


alselone alselone 10:09 14.12.2010

Re: .

antioksidant

a sto se tice stranih politicara - da te podsetim da je putin strani politicar - bez obzira sto bi ti zeleo drugacije


ahaaaa, ti ovo radis radi normalizacije odnosa. e, pa onda dobro.

antioksidant
da te podsetim da je putin strani politicar - bez obzira sto bi ti zeleo drugacije


škk?
antioksidant antioksidant 10:10 14.12.2010

Re: .

alselone
antioksidant

a sto se tice stranih politicara - da te podsetim da je putin strani politicar - bez obzira sto bi ti zeleo drugacije


ahaaaa, ti ovo radis radi normalizacije odnosa. e, pa onda dobro.

hajde probaj da pojasnis ovo sto si napisao - nervira te sto je putin strani politicar ili sta?
alselone alselone 10:11 14.12.2010

Re: .

antioksidant

hajde probaj da pojasnis ovo sto si napisao - nervira te sto je putin strani politicar ili sta?


šta.
antioksidant antioksidant 10:15 14.12.2010

Re: .

ово што сам ти цитирао
какве везе има чињеница да је путин страни политичар са чињеницом да ја нешто радим (објаснити шта тачно би било такође пожељно) "због нормализације односа"

допуна: и кад мењаш коментаре - назначи - иначе је бесмислено
alselone alselone 10:20 14.12.2010

Re: .

antioksidant
ово што сам ти цитирао
какве везе има чињеница да је путин страни политичар са чињеницом да ја нешто радим (објаснити шта тачно би било такође пожељно) "због нормализације односа"

допуна: и кад мењаш коментаре - назначи - иначе је бесмислено


"Sta" nije pitanje nego odgovor. Dao si mi dve mogucnosti, da li me nervira sto je putin strani politicar ili sta. Moj odgovor je "sta".

NIsam promenio napisano nego dodao na kraj komentara od tri reda. Mislim da se veoma lako primeti. Besmisleno je naznacavati komentar od tri reda od kojih je jedan dodat.

E D I T: Komentar je zapravo bio od jednog reda a dodao sam jos jedan.
antioksidant antioksidant 10:30 14.12.2010

Re: .

"Sta" nije pitanje nego odgovor. Dao si mi dve mogucnosti, da li me nervira sto je putin strani politicar ili sta. Moj odgovor je "sta".


нисам сконтао
(мада ми је одговор и даље нејасан - ја "то" радим због нормализације односа док је путин страни политичар тј - шта)

одговор јесте нејасан али је свакако забаван
хвала на појашњењу
Mislim da se veoma lako primeti

јесте кад бих се по 100 пута враћао да читам твое коментаре али, веруј ми није било много тешко, тог задовољсства сам се одрекао

поздрав
- одлутасмо у бесмисао и без едитовања коменатара

alselone alselone 10:35 14.12.2010

Re: .

antioksidant

поздрав
- одлутасмо у бесмисао и без едитовања коменатара


I to sto kazes.

Aj ziveli.
MarkoPustolov MarkoPustolov 09:46 14.12.2010

vrlo lep tekst

ali mene ovo buni

ODLAZAK

Ivo Sanader šokirao je javnost svojim iznenadnim odlaskom s čela Vlade i povlačenjem iz politike. Nikada nije objasnio prave razloge ( koji su u stvari nebitni, radilo se o međunarodnom pritisku ili pritisku njegove žene kojoj je bilo dosta toga da muž šeta svijetom i stalno ima neke glupe državničke obaveze, umjesto da uživaju u pokradenom novcu, plove jahtom, putuju svijetom i odmaraju).


po meni je ovo kljucno za njegov pad
i iz ove situacije mi deluje da je bio ucenjen tada od ko zna koga, povuci se i izvuci, tako je i uradio i kupio sebi godinu i po
miloradkakmar miloradkakmar 10:28 14.12.2010

Od noćas,

kako sam pročitao izvanredan tekst Josipa Šarića, pevušim ovu pesmu.

edi-va edi-va 10:54 14.12.2010

Lepo i civilizovano su to

u Hrvatskoj odradili.
U Srbiji pak neko batrganje ... krene klupko pa stane, pa krene pa stane ... kao da se odmotava uzbrdo. Međutim, verujem da će, i to u skorije vreme da se odmota. Civilizovano ili po principu: ko živ, ko mrtav. Nadam se, iskreno, civilizovanoj verziji.

Živi bili pa videli, konačno, kraj petog oktobra. Eto, to nam želim za Novu godinu!
cult cult 11:21 14.12.2010

Re: Lepo i civilizovano su to

Međutim, verujem da će, i to u skorije vreme da se odmota. Civilizovano ili po principu: ko živ, ko mrtav. Nadam se, iskreno, civilizovanoj verziji.


Hm. Mislim da je ovo odmotavanje klupka u Hr, u stvari, zadalo knock-down udarac evropskoj ideji medj srpskom elitom. Ovako će, znači, izgledati naša budućnost, misle srpski političari. Ma, zajebi EU. I krenuće najstrašnije odugovlačenje glede daljih konkretnih koraka ka EU sve dok nam se svima ne smuči.
Naši su isto tako do srži korumpirani kao Hrvati. Samo što je to kod nas slučaj sa celom političkom elitom. Kod nas alternativa ne postoji.
edi-va edi-va 11:38 14.12.2010

Re: Lepo i civilizovano su to

I krenuće najstrašnije odugovlačenje glede daljih konkretnih koraka ka EU


To odugovlačenje već postoji, ali isto tako postoje i naznake za odmotavanje ... možda bi rešenje bilo da od Hrvatske unajmimo ekipu:

Istražitelji su jednog jutra ušli u sva državna poduzeća, uzeli dokumentaciju i papire. Već ekipirani mladim nadobudnim istražiteljima, tek pristiglim s fakulteta, zaronili su u bespuća javnih natječaja, sumnjivih plaćanja, tokova novca.


Prevodilac im ne treba, a ni viza ... sav trud im potom platiti zaplenjenom pokretnom ili nepokretnom imovinom.

Samo što je to kod nas slučaj sa celom političkom elitom. Kod nas alternativa ne postoji.


Pa da, već smo ustanovili da je krdo u pitanju. Postoji alternativa ... mogla bi sada recimo ministrica pravde da malo pretrese tužilaštvo glede izjava Stanka Subotića ... to bi bio sasvim pristojan početak.
cult cult 08:23 15.12.2010

Re: Lepo i civilizovano su to

To odugovlačenje već postoji


"Tadić je na skupu o nedovoljno razvijenim područjima kazao da bi 2016. godina bila "najbolji mogući rezultat, odnosno rekord nad rekordima imajući u vidu ostale zemlje, dok bi 2020. bila uobičajen rezultat". "

možda bi rešenje bilo da od Hrvatske unajmimo ekipu:


Odličan predlog. Plus prilično dobro govore srpski. Ja bih tom unajmljenom za naše potrebe HR USKOK-u dodao, ako može, i načelnika ZG policije. Dečko koji obećava. Za razliku od njegovog BG pandana.

ministrica pravde da malo pretrese tužilaštvo glede izjava Stanka Subotića ... to bi bio sasvim pristojan početak.


Ma, nema šanse. Omerta je nadstranačka.
jinks jinks 11:16 14.12.2010

Možda

se zbog ovoga

No svjetska ekonomska kriza pojačala je onu domaću, bara je postala mala a krokodila je bilo sve više.

upravo sve i dešava. Jedino je pitanje koji će (i da li će) krokodili preživeti i ostati u bari.

Zato se krize možda i dešavaju, da malo pročiste priču. Pa onda posle opet sve Jovo na novo, a opet možda ipak nekad pomalo i u nekom drugom pravcu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:53 14.12.2010

Odličan blog

Jakša, hvala na blogu, baš je bilo potrebno da se i o ovome ovde malo porazgovara.

Hvala gostu-autoru Josipu Šariću za zanimljivo pisanje o (dosadašnjoj) tragediji Ive Sanadera. Jer, njegova priča još nije završena.

Kažu da samo inteligentan čovek može napraviti tolike budalaštine kolike ih je Sanader napravio, a on jeste bio inteligentan čovek.

Kao što je on iznenadio javnost, tako je i javnost iznenadila njega proglasivši ga kukavicom koja napušta brod koji tone, u žarištu ekonomske krize za koju je itekako zaslužan. Nije mogao vjerovati da je toliko omražen.


Tačno je da narod voli gledati giljotiniranje lidera koji su mu samo nešto ranije bili uzori i vodili ga napred. (A Sanader jeste učinio mnogo dobrih stvari za Hrvatsku, to se ne sme zaboraviti, i pored rdjavog kraja). Medjutim, siguran sam da ima u narodu i onih kojima pad Sanadera teško pada, jer pokazuje in vivo ljudske slabosti koje dolaze do izražaja kod visokih političara, te koliko je tačna izreka da čoveka najbolje upoznamo kada mu damo da vlada... Jer, on padne - kad-tad, iz ovih ili onih razloga. Bez obzira da li voli skupocene satove ili nešto drugo. U mnogome su svi slični, odnosno na vlasti postaju slični.

Ja verujem da nema rezona da Kosorova još dugo ostane na vlasti (bilo bi neuverljivo njeno istinsko distanciranje sada kada su njemu krenula kola nizbrdo, dugo su se zajedno vozili, uživajući u tome) što bi morao biti kraj HDZ. Bar privremeno, dakle za neko vreme, jer takvi se vraćaju. To u Srbiji znaju, povratkom partije koja je jedno vreme bila jako omražena, a sada se, u danasnjim tragikomičnim okolnostima, čak prave spekulacije da bi ta nekad omražena stranka, kojoj su VEĆ date prevelike nagrade samo zato što pomaže vodećoj partiji da ostane na vlasti, mogla dati i - novog premijera.

No tu nije kraj. Barem ne bi smio biti. Korupcijska hobotnica je dobrano nagrižena no još nije mrtva

Tačno je to, ali je tačno i da kraja nema. Ima korupcije (možda malo manje banalne i providne) i u visokodemokratskim zemljama.

Smešna je, na kraju, ova zagrebizacija jednog srpskog komičnog komada.
Jedni objašnavamo druge nama samima.
vojislav948 vojislav948 12:04 14.12.2010

Uslov svih uslova


Чекало се само који директор је најслабија карика, који ће се први сломити под сјајном истражитељском методом - држимо те у притвору с обичним криминалцима па ти дан пре завршетка притвора натоваримо још два кривична дјела и продужимо притвор, и тако унедоглед.


Uslov svih uslova je da su ti koji to treba da urade moralno čisti i da imaju m....
Metod koji je primenjen je zaista pravi. Progovoriće kad tad. Hoćemo li doživeti to i kod nas u Srbiji. Samo što je naše breme mnogo veće i za jače pleme. Koji period obuhvatiti 20, 30 ili.... godina. Zasigurno je jedno, treba krenuti.
fenster fenster 12:31 14.12.2010

citat

Sanader je bio i ostao lopov, to za nas Hrvate i Hrvatice nije neka novost. Ima brdo love, ima vrhunske odvjetnike, godinama će se natezati sa hrvatskim sudovima, možda dobiti neku sitnu kaznu, ali će mu milijuni eura ostati. A onom Australcu skidam kapu. I njemu i svim svjetskim hakerima-rece Vedrana Rudan i slozih se sa njom
skyspoter skyspoter 17:46 14.12.2010

Kada sam prvi put cula o Gospodinu Sanader

problemu, moje prvo misljenje je bilo kako politicar iz bivse Jugoslavije moze da bude okarekterisan kao lopov?
Zar se nismo, mi, svi made in Yugoslavia pre izvoza gradjerinarstva u nesvrstane zemlje Persije, a nesvrstanom politikom zguzvani u Srbe, Hrvate, Slovence , Bosance, Makedonce, Crnogorce ( sta sve to znacilo) tako verno borili protiv korupcije, zloupetrebe vlasti, polozaja?
I sada nekoliko dekada posle PRVIH ali mislim prvih demokratstih izbora u maticnoj jedinici zvanoj ex Yuogoslavija, mi imamo problem sa korupcijpm.
Stvarno cudno.
PS: Volela bih da je vise ciscenja na celom prostoru bivse Yugoslavie. Ne iz sentimentalnih razloga nego iz realnih.
I za skeptike WELCOME TO THE REAL WORLD ( regardless religion)
Svetlana S. Svetlana S. 18:04 14.12.2010

Zaokupljeni Sanaderom...

Nego Jakša, jeste videli ovo:



Kosovo PM is head of human organ and arms ring, Council of Europe reports

Two-year inquiry accuses Albanian 'mafia-like' crime network of killing Serb prisoners for their kidneys


Kosovo's prime minister is the head of a "mafia-like" Albanian group responsible for smuggling weapons, drugs and human organs through eastern Europe, according to a Council of Europe inquiry report on organised crime.

Hashim Thaçi is identified as "the boss" of a network that began operating criminal rackets in the run-up to the 1999 Kosovo war, and has held powerful sway over the country's government since.

The report of the two-year inquiry, which cites FBI and other intelligence sources, has been obtained by the Guardian. It names Thaçi as having over the last decade exerted "violent control" over the heroin trade.


GUARDIAN
Covek u belom Covek u belom 19:29 14.12.2010

Re: Zaokupljeni Sanaderom...

Zaokupljeni Sanaderom il necim drugim. Tesko da ce neki VIP blog "drugosrbijanaca" (Jaksu ne ubrajam ovde da naglasim) da se pojavi.
Kad nema bloga a pusten Asanz, nema bloga a umro Holbruk, pa ko ce jos da pise blog o tamo nekim "transplantacijama"...

Nego ko se ono bese ljubio sa gospon organotrgovcem, nesto zaboravih, znam da je neka mnogo uvazena gospodja najvisih moralnih nacela...
jaksa scekic jaksa scekic 20:36 14.12.2010

Re: Zaokupljeni Sanaderom...

Svetlana S.
Nego Jakša, jeste videli ovo:



Kosovo PM is head of human organ and arms ring, Council of Europe reports

Two-year inquiry accuses Albanian 'mafia-like' crime network of killing Serb prisoners for their kidneys


Kosovo's prime minister is the head of a "mafia-like" Albanian group responsible for smuggling weapons, drugs and human organs through eastern Europe, according to a Council of Europe inquiry report on organised crime.

Hashim Thaçi is identified as "the boss" of a network that began operating criminal rackets in the run-up to the 1999 Kosovo war, and has held powerful sway over the country's government since.

The report of the two-year inquiry, which cites FBI and other intelligence sources, has been obtained by the Guardian. It names Thaçi as having over the last decade exerted "violent control" over the heroin trade.


GUARDIAN


Najpostenije bi bilo da Bog napisu one novinarke koje su pravile film o Zutoj kuci
Je­le­na Ve­lj­ko­vić, Ja­smi­na Se­fe­ro­vić, Ra­do­sla­v­ka Des­po­to­vić, San­dra Man­dić - eki­pa emi­si­je (Re)ak­ci­ja.
Ali nesto nisam siguran da su sve ostale u B92

JS

""Jed­na od sva­ka­ko na­j­za­pa­že­ni­jih emi­si­ja ko­ju je ra­di­la eki­pa (Re)ak­ci­je je “Ta­j­na žu­te ku­će”. U ta­ko­zva­noj žu­toj ku­ći je, pre­ma sa­zna­nji­ma sr­p­skog tu­ži­la­štva za rat­ne zlo­či­ne, bi­la im­pro­vi­zo­va­na bo­l­ni­ca u ko­joj su oba­vlja­ne ile­gal­ne ope­ra­ci­je uzi­ma­nja or­ga­na od ote­tih Sr­ba i dru­gih nea­l­ba­na­ca sa Ko­so­va.

Žu­ta ku­ća je dru­ga od če­ti­ri lo­ka­ci­je za ko­je se su­m­nja da su bi­le me­sta tih zlo­či­na. Na ko­ji na­čin su au­to­r­ke (Re)ak­ci­je pri­vo­le­le vla­sni­ke žu­te ku­će, čla­no­ve po­ro­di­ce Ka­tu­ći, da raz­go­va­ra­ju sa nji­ma i na ka­kve su rea­k­ci­je nai­šle, pri­ča nam Ra­do­sla­v­ka Des­po­to­vić: “S ob­zi­rom na to da po­zna­jem mno­go lju­di u Al­ba­ni­ji, stu­pi­la sam u kon­ta­kt sa jed­nim ko­le­gom iz te ze­mlje za ko­jeg smo nas če­ti­ri, ka­sni­je, za­klju­či­le da je pou­zdan i čo­vek od po­ve­re­nja.

Na­kon što smo, da­kle, pro­na­šle pra­vu oso­bu, kre­nu­la sam u Al­ba­ni­ju. Za­jed­no sa njim i na­šim sni­ma­te­ljem sti­gla sam u se­lo Bu­rel gde se i na­la­zi ‘žu­ta ku­ća’. Na sa­mom po­če­t­ku ni­smo nai­šli na do­bro­do­šli­cu i usle­di­le su pre­t­nje sta­r­ca (gla­ve ku­će) da će nas sve spa­li­ti - i me­ne, i sni­ma­te­lja, i ko­le­gu iz Al­ba­ni­je.

Re­kla sam mu da do­la­zi­mo iz Slo­ve­ni­je, ali je on su­m­njao da smo špi­ju­ni Kar­le del Pon­te. Se­ćam se da je u jed­nom tre­nu­t­ku sni­ma­te­lj po­gle­dao u me­ne da­v­ši mi po­gle­dom znak, ot­pri­li­ke, ono ‘aj­mo oda­v­de’. Ali, na­zad ni­smo mo­gli. Već smo u tom se­lu, na­do­mak ku­će, u dvo­ri­štu sa sta­r­cem pre­go­va­ra­mo i ne­ma na­zad.

Na­kon sat i po pre­go­vo­ra sa po­ro­di­com Ka­tu­ći, tra­di­cio­nal­nom i pa­tri­ja­r­hal­nom, ko­ja ne zna baš mno­go o spo­lj­nom sve­tu i stvar­nos­ti, sta­rac je pri­stao da raz­go­va­ra sa na­ma. Ono što se u toj ku­ći de­ša­va­lo ni­su oni ura­di­li. Pros­to su neu­ki lju­di ko­ji ima­ju ne­ke ka­no­ne ko­ji­ma se vla­da­ju i ko­ji na­ma baš ni­su ja­sni ni pre­po­zna­tlji­vi.

In­te­re­san­t­no je da smo od tog mo­men­ta pos­ta­li do­bro­do­šli u toj po­ro­di­ci, opet po tim ne­kim tra­di­cio­nal­nim al­ban­skim za­ko­ni­ma i u ku­ću smo, da­kle, mo­ra­li da uđe­mo kao pri­ja­te­lji. E sad, ka­ko sam ste­kla sta­r­če­vo po­ve­re­nje ne bih mo­gla ta­č­no da obja­snim.
Ko­le­ga iz Al­ba­ni­je me je na­kon to­ga za­mo­lio da na­da­lje sa pu­no po­što­va­nja ko­mu­ni­ci­ram sa uku­ća­ni­ma - ako mi oni ne­što po­nu­de da i ja uzvra­tim i da bu­dem pa­žlji­va… To su si­tua­ci­je u ko­ji­ma mo­raš da se sna­đeš, da ko­ri­stiš sve ste­če­no isku­stvo, bu­deš str­pljiv, smi­ren… U ce­loj pri­či, da­kle, pre­su­d­no je bi­lo ube­đi­va­nje.”

Ali da ne skrecemo sa teme, bice blogova o Holbruku, Zutoj kuci. Treba se
Sepulturero Sepulturero 21:11 14.12.2010

Re: Zaokupljeni Sanaderom...

Covek u belom
Zaokupljeni Sanaderom il necim drugim. Tesko da ce neki VIP blog "drugosrbijanaca" (Jaksu ne ubrajam ovde da naglasim) da se pojavi.
Kad nema bloga a pusten Asanz, nema bloga a umro Holbruk, pa ko ce jos da pise blog o tamo nekim "transplantacijama"...

Nego ko se ono bese ljubio sa gospon organotrgovcem, nesto zaboravih, znam da je neka mnogo uvazena gospodja najvisih moralnih nacela...


Нема ништа ни о оном монструму из Амстердама (тамошњи медији га зову монструм из Риге) а нешто ни наши медији не јављају много.
st.jepan st.jepan 19:09 14.12.2010

BARIJERA

događaji u Hrvatskoj nam nekako promiču. Da li zbog besparice, ili zbog nemanja uredničkog osećaja za " feeiling", ni jedna ozbiljna srpska TV nema izveštača u Zagrebu.

Mada ne placam TV pretplatu (sto da je placam kad se nisam ni pretplatio), ne verujem da je u pitanju besparica.
Pre ce biti da je razlog jezicka barijera. Garant nemaju novinara koji dovoljno dobro razume hrvatski.
Unfuckable Unfuckable 20:48 14.12.2010

blog


Komplimenti Autoru i Jakši.
Perfektno napisano, pa još i ohrabrujuće zvuči.

Deda Mraze, Deda Mraze - ne skreći sa staze...
jaksa scekic jaksa scekic 20:57 14.12.2010

Re: blog

Unfuckable


Deda Mraze, Deda Mraze - ne skreći sa staze...


a sa druge strane stize :"Prsti, prsti bela staza j***** Deda Mraza"



Unfuckable Unfuckable 21:06 14.12.2010

Re: blog

da, pa ja mislim da su ovi Naši (još uvek) sposobni da prejebu čak i Deda Mraza - što neko lepo reče gore: sada kad vide da će, ako žele u EU, morati sami sebe da pohapse ima samo da povuku ručnu (ili bar ukinu novu godinu optužujući Deda Mraza da je krao deci paketiće te ga malo skembaju u Istražni na jedno pešes metara).
A grehota, meni veselo, toplo i nekako baaaš pretpraznično i na samu pomisao kako li je celoj toj Odgovornoj i Duboko Zamišljenoj Eliti dok čita ovakve vesti i sasvim dobro kapira da se plimni talas spušta Savom.
shumska shumska 05:48 15.12.2010

Re: blog

одличан пресек стања

има и она Мосова
Деда Мразе , Деда Мразе
пишем ти из Лазаревић Лазе...
Unfuckable Unfuckable 06:35 15.12.2010

Re: blog

Деда Мразе , Деда Мразе
пишем ти из Лазаревић Лазе...


hej shumska, comment ca va?
mariopan mariopan 21:56 15.12.2010

Re: blog

A grehota, meni veselo, toplo i nekako baaaš pretpraznično i na samu pomisao kako li je celoj toj Odgovornoj i Duboko Zamišljenoj Eliti dok čita ovakve vesti i sasvim dobro kapira da se plimni talas spušta Savom.

I meni
Obren Markov Obren Markov 09:36 15.12.2010

Da li je...

Nikada nije objasnio prave razloge ( koji su u stvari nebitni, radilo se o međunarodnom pritisku ili pritisku njegove žene kojoj je bilo dosta toga da muž šeta svijetom i stalno ima neke glupe državničke obaveze


... baš toliko nebitno ?

Moguće je da sam samo radoznao, jer se taj Sanaderov potez ne uklapa ni u njegov psihološki profil niti u normalno ponašanje bilo kog premijera na svetu. Ipak mislim da bi dosta toga - i o samim crnim finansijskim operacijama, ali i o načinu na koji su prekinute - izišlo na videlo kada bi se saznalo zašto je Ivo iz svoje fotelje tako naglo utekao na onu nesretnu jahtu...

Nešto slično kao kad bi se saznalo zašto je ono Šešelj zaista otišao u Hag, samo što u Hrvatskoj priči zasad (koliko znam) nema elemenata državnog udara....
topcat topcat 04:58 16.12.2010

Izvinjavam se,

za koga su ove vijesti? Zvuci otprilike kao Vodja Al Kaide zaboravio laptop sa vaznim siframa i planovima slijedeceg napada, u Starbaksu na Londonskom aerodromu.
Drugim rijecima, koliki debil moras biti da povjerujes da je to razlog hapsenja?
Kao, nitko nista ranije nije ukrao, ostetio drzavu, poigrao se ovlastima, a sad je Seradera stigla ruka pravde? Bilo bi smijesno da nije tragicno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana