Gost autor| In memoriam| Istorija| Politika| Životinjski svet

Ričard Holbruk 1941. – 2010.

Bojan Budimac RSS / 15.12.2010. u 15:59

Ni sekunda nisam pomislio da će se u mejnstrim medijima pojaviti nešto što imalo miriše na kritički osvrt na lik i delo Ričarda Holbruka. No, srećom imamo (još uvek) alternativne medije. Moj gost je dr Stiven Zunes, profesor političkih nauka i šef katedre za bliskoistočne studije San Francisko univerziteta. Tekst je izašao juče na truth-out.org.

Ričard Holbruk je predstavljao ono najgore u spoljno političkom establišmentu

Richard_Holbrook.12249.jpgMnoge pohvale koje prate iznenadnu smrt diplomatskog veterana Ričarda Holbruka ignorišu njegovu dosta prljavu istoriju podržavanja diktatora, ratnih zločinaca i vojnih rešenja kompleksnih političkih problema.

Holbruk je počeo spoljnopolitičku karijeru tokom šestdesetih notornim programom pacifikacije u delti Mekonga u južnom Vijetnamu. Taj ambiciozni civilno-vojni pokušaj nije samo podrazumevao jeziva kršenja ljudskih prava, nego se pokazao kao notorni neuspeh u suzbijanju pobune protiv režima u Sajgonu podržanog od strane SAD. To je bio zlokobni početak karijere nekoga koga je Obama postavio za specijalnog izaslanika za Avganistan i Pakistan da pomogne suzbijanju pobune protiv tih vlada podržanih od strane SAD.

Kasnih sedamdesetih Holbruk je bio asistent državnog sekretara za pitanja istočne Azije i Pacifika. Na toj poziciji je igrao glavnu ulogu u formulisanju politike podrške Karterove administracije indonežanskoj okupaciji Istočnog Timora i krvave protivustaničke kampanje koja je odnela do četvrt miliona života. Pošto je uspešno progurao dramatično povećanje vojne pomoći Suhartovom diktatorskom režimu bavio se sakrivanjem indonežanskih zločina. Svedočio je pred kongresom 1979. da masovni pomor od gladi nije bio posledica kampanje "spržena zemlja" indonežanskih snaga na najplodnijem ostrvu, nego jednostavno posledica portugalskog kolonijalnog zapostavljanja.

Kasnije pominjući prijatelja Pola Volfovica, tada ambasadora SAD u Indoneziji, Holbruk je priznao: "Pol i ja smo bili često u kontaktu kako bi osigurali da pitanje Istočnog Timora ostane van kampanje za predsedničke izbore, jer to ne bi bilo dobro za američke niti indonežanske interese."

U posebno notornoj epizodi, dok je bio šef odseka Stejt dipartmenta za istočnu Aziju, Holbruk je ubedio Kartera da trupe južno-korejske vojske, koje su bile pod komandom SAD, oslobodi za potiskivanje pro-demokraskog ustanka u gradu Kuangdju [Kwangju]. Holbruk je, navodno, bio među zvaničnicima Karterove administracije koji su dali O.K. generalu Čan Du-hvanu [Chan Doo-hwan], koji je neposredno pre toga zgrabio kontrolu nad južno-korejskom vladom vojnim pučem, da počisti pro-demokratske pobunjenike. Stotine su pobijene.

Takođe, on je ubedio predsednika Džimi Kartera da nastavi sa davanjem vojne i ekonomske pomoći diktatorskom režimu Ferdinanda Markosa na Filipinima.

Kao specijalni predstavnik na Kipru 1997. Holbruk je neuspešno pokušavao da gurne Evropsku Uniju da primi Tursku, unatoč njenom utamničenju novinara, izvršavanju smrtne kazne, čestom ubijanju civila u protivustaničkom ratu u kurdskoj regiji i drugim kršenjima ljudskih prava.

Holbruk je verovatno najpoznatiji zbog vodeće uloge u sklapanju Dejtonskog sporazuma, kojim je formalno završen konflikt u Bosni i Hercegovini. Iako naširoko hvaljen u određenim krugovima za taj učinak, Holbruke ostaje dosta kontroverzan u toj ulozi. Na primer, sporazum je dozvolio bosanskim Srbima da zadrže skoro sve zauzete i etnički očišćenje teritorije tokom tog krvavog rata. Osim toga umesto da se prihvati sekularni koncept nacionalnog državljanstva, koji vlada u Evropi generacijama, Holbruke je pomogao nametanju sektaških podela koje čine zemlju - za razliku od većine njenih postepeno liberalizovanih balkanskih suseda - nestabilnom i svadljivom, a njome dominiraju neliberalni ultra-nacionalisti.

Kao i prethodni zvaničnici SAD glede njihovih odnosa sa iračkim Sadamom Huseinom i panamskim Manuelom Noriegom, Holbruk otelotvoruje neuspešne politike SAD prema autokratskim vladarima koje idu od zadovoljenja [appeasement] do rata. Na primer, tokom pro-demokratskih demonstracija 1996. u Srbiji, Holbruk je uspešno tvrdio da Klintonova administracija treba da da podršku Miloševiću kao priznanje za njegovu ulogu u uspešnom mirovnom dogovoru o Bosni, a ne da reskira nestabilnost koja može proizići iz pobede srpskih demokratski orijentisanih snaga. Milošević je inicijalno slomio pokret. Kao odgovor na pojačanu srpsku represiju na Kosovu, samo par godina kasnije, Holbruk je, međutim, postao bučni zagovornik bombardovanja pod vođstvom SAD 1999. koje je izazvalo nacionalističku reakciju i opet unazadilo regrupisani pro-demokratski pokret. Pro-demokratski pokret je najzad oktobra 2000. uspeo u nenasilnom zbacivanju režima ,posle Miloševićevog pokušaja da pokrade parlamentarne izbore, ali mladi lideri tog pokreta su i dan-danas gorko ljuti na Holbruka.

Skot Riter, bivši glavni inspektor Specijalne komisije UN (UNSCOM), koji je tačno procenio nepostojanje oružja za masovno uništavanje u Iraku i predvideo katastrofalan ishod invazije SAD, je primetio da "ne samo da je on pokazao nedostatak razumevanja kompleksnih realnosti Avganistana (da se ne govori o Pakistanu), Holbruk je češće preferirao vojna rešenja od finesa diplomatije." Podvlačeći da je Dejtonski sporazum izgrađen na pretpostavci neograničenog prisustva NATO-a, koje bi bilo mnogo problematičnije u Avganistanu i Pakistanu nego u Evropi, Riter je dodao: "To nije dobar omen za Obaminu administraciju."

Ironično, kada su SAD trenutno uspele u marginalizaciji talibana i snaga al-kaide, 2002-2003, Holbruk je snažno podržavao preusmeravanje američkih vojnih i obaveštajnih resursa radi invazije i okupacije Iraka. Obama i mnogi drugi demokrati, anticipirajući da će to dovesti do pogoršanja bezbednosne situacije u Avganistanu i preporoda ovih ekstremističkih grupa, su kritikovali to preusmeravanje resursa, ali Holbruk je bio na strani Bušove administracije podržavajući katastrofalnu invaziju i okupaciju.

Bilo je nejasno zašto je Obama postavio nekog poput Holbruka na tako osetljivo mesto. Stvarno, kako su protekle dve godine pokazale Holbrukov trud u Avganistanu i Pakistanu nema plodova. Možda više nego ijedno drugo postavljenje, Holbruk ovaploćuje tragediju Obamine spoljne politike: umesto donošenja nade i promene on je doveo neke od najnotornijih predstavnika spoljnopolitičkog establišmenta, da nastave da slede neuspešnu i nemoralnu politiku.

Stiven Zunes [Stephen Zunes]

Prvobitno objavljeno na truth-out.org.

********************************

Beleške na margini

Pitan o najtežim pregovorimau životu Holbruk je redovno izdvajao onu predbombašku sesiju sa Smiloševićem. Nije za iznenaditi se. Četrnaestočasovno šljoparenje viskija na čuvenom kanabetu nije šala. Dva (nezavisna) izvora su mi potvrdila da Dik nije bio u stanju da potrefi vrata, a silazak niz glavne skupštinske stepenice nije dolazio u obzir. Otud ono išunjavanje na stražnji izlaz uz ceđenje rečenice: "No comment. Konferencija za štampu ujutro u devet.", medijskim radenicima, koji su provalili da Holbruk neće izaći na ista vrata kroz koja je ušao 14 sati ranije.

***

Kada sam objavio tekst o Čalmersu Džonsonu, bilo mi je žao što bar u beleške na marginama nisam ubacio koju rečenicu o Holbruku i njegovim nedelima u Južnoj Koreji, o čemu je Čalmers pisao dealjno. No, evo prilika se ukazala da nadoknadim propušteno. Pišući o reakciji portparola Stejt dipartmenta na presudu smrtne kazne (1996.) generalu Čanu Du-hvanu, a koja se svodila na floskulu o "unutrašnjim poslovima", Džonson piše: "Niko u vladi SAD se izgleda nije sećao umešanosti u događaje u Kvangđuu i da gospoda Glejstin, Vikhem, Holbruk, Kristofer i drugi možda treba da dele optuženičku klupu sa korejskim kolegama." (Blowback, str. 121)

***

Kako god, barem je jedno sigurno Ričard Holbruk neće dobiti Nobelovu nagradu za mir (bio ozbiljan kandidat 1996.), a baš ju je zaslužio.

 

Atačmenti



Komentari (257)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 01:08 18.12.2010

Re: RH - vrhunski američki diplomata

I vidi nešto efikasno protiv one političke nastave. To ume gadno da se zagnoji u glavi
freehand freehand 01:10 18.12.2010

Re: RH - vrhunski američki diplomata

Pa ti si skroz nahebo. Kad malo razmislim, nakon te traume, nikakvo čudo što si danas malo... takav.

Ćuti, bre... Sreća nije bio Karagaća!
Ne budi na kraj srca, šalim se, a znam da ti nije lako. Imam puno razumevanje za traume onih koji su se zahebali pa otišli.

Priznajem da sam stalno imao tu ludačku dilemu: pamet i razum kažu - nije ti tamo mesto; savest kaže - moraš.
Ali, na toj prvoj mobilizaciji u mojoj jedinici smo imali popunjenost od 103 odsto. Došli i ljudi koji nisu pozvani, da ne bude da su kukavice. U sledećoj turi, već, bilo malo drugačije.
freehand freehand 01:12 18.12.2010

Re: RH - vrhunski američki diplomata

Bojan Budimac
ivana23
Al' ima ko zna...

Izvestilac Saveta Evrope Dik Marti ...

Da, ali Kušner ga ne poznaje: Ko je taj čovek? Ja ne poznajem tu osobu. On dolazi iz Saveta Evrope i moramo da ga poštujemo: ja ga poštujem i pročitao sam izveštaj vrlo pažljivo, ali vrlo sam skeptičan. Moram da vam kažem da ja tu osobu nisam video na Kosovu u to vreme

Zato odlično poznaje Radu Trajkovič i Tadića. Obratiti pažnju kako ih mulja!
Ovo sam već napisao kod Jakše na blogu - pazite kad Hilari za tri meseca optuži Tadića za druženje sa ratnim zločincima i narko-dilerima... Fuj Boris!
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:00 18.12.2010

Re: RH - vrhunski američki diplomata

Nsarski
... Evo i Kusner nema pojma, izjavio.

Bernar Kušner je na kraju razgovora za BBC demantovao da se smejao kada ga je pre nekoliko meseci, prilikom njegove posete Kosovu, jedan srpski novinar pitao za trgovinu organima.


Samo mi Kušnera ne pominji, meni koji sam naglašeni frankofil.

On mi je dokaz da sam u pravu kada shvatim da, kada poneki Francuz ide u niskost, tu nema dna.

I neka BB bude siguran da, kada dodje vreme parastosa Kušneru (čini mi se da nećemo dugo čekati), neću uzviknuti "bio je vrhunski diplomata" niti bilo šta drugo. Prebaciću se da razmišljam na engleskom, pa ću reći: And there is really only one word for him. Cunt!
nsarski nsarski 10:23 18.12.2010

Re: RH - vrhunski američki diplomata

And there is really only one word for him. Cunt!

I kad se bude sastao sa Dickom na onom svetu - to ce biti vatromet!
freehand freehand 10:36 18.12.2010

Re: RH - vrhunski američki diplomata

nsarski
And there is really only one word for him. Cunt!

I kad se bude sastao sa Dickom na onom svetu - to ce biti vatromet!

To bi bilo organsko jedinjenje.
mikele9 mikele9 16:13 15.12.2010

Ode zlotvor

Pitan o najtežim pregovorimau životu Holbruk je redovno izdvajao onu predbombašku sesiju sa Smiloševićem. Nije za iznenaditi se. Četrnaestočasovno šljoparenje viskija na čuvenom kanabetu nije šala. Dva (nezavisna) izvora su mi potvrdila da Dik nije bio u stanju da potrefi vrata, a silazak niz glavne skupštinske stepenice nije dolazio u obzir. Otud ono išunjavanje na stražnji izlaz uz ceđenje rečenice: "No comment. Konferencija za štampu ujutro u devet.", medijskim radenicima, koji su provalili da Holbruk neće izaći na ista vrata kroz koja je ušao 14 sati ranije.

Sastala se dva drugara...a i bili su isto godište
Taj Svetog Petra neće ni videti, drito u pakao! Koliko je samo zla učinio diljem planete...tamo 250.000 mrtvih, onamo 150.000, bolje je ne sabirati!
P.S. Nadam se da mu đavoli neće dati da šljema, bila bi to kazna i po
nsarski nsarski 16:15 15.12.2010

Zasto mi ove dve slike toliko lice?

(ovo je prva asocijacija koju sam imao):



Bojan Budimac Bojan Budimac 16:21 15.12.2010

Re: Zasto mi ove dve slike toliko lice?

nsarski
(ovo je prva asocijacija koju sam imao)

Profe zadivljuješ me kako kvalitetom asocijacija, tako i brzinom reakcije.
Milan Novković Milan Novković 16:35 15.12.2010

Re: Zasto mi ove dve slike toliko lice?<BR>

ovo je prva asocijacija koju sam imao

Moje sekundarna asocijacija:

- Nemam pojma zašto je F. Bacon "istranžirao" Velaskezov potret pape pa mi prva misao pada da je hteo da povrati raznotežu narušenu Velaskezovim božanskim radom (božansko kao umetničko delo vanredno talentovanog umetnika)

- Samo, kako bi tu čovek istranžirao Holbruka, kao prvo, pa, mnogo teže pitanje, kako bi tek tu neko povratio raznotežu u kontinuumu? (ne može se povratiti raznoteža trpanjem zverskog na zversko).

Pa nek neko kaže kako religija nije potrebna da bi čovek održao neki duhovni mir u današnjem svetu!
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:39 15.12.2010

Re: Zasto mi ove dve slike toliko lice?<BR>

Milan Novković

Pa nek neko kaže kako religija nije potrebna da bi čovek održao neki duhovni mir u današnjem svetu!


Duhovni mir je precenjena kategorija
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:12 15.12.2010

Re: Zasto mi ove dve slike toliko lice?<BR>

ne može se povratiti raznoteža trpanjem zverskog na zversko

nsarski nsarski 17:20 15.12.2010

Re: Zasto mi ove dve slike toliko lice?

Profe zadivljuješ me kako kvalitetom asocijacija, tako i brzinom reakcije.

Iskren da budem, setio sam se jednog intervjua sa Holbrukom koji je neki tip napisao u Newyorker-u. Na pocetku on kaze: "Potrebna je kicica Hieronimusa Bosa da bi se docarala atmosfera u Holbrukovom njujorskom apartmanu". Otud asocijacija.
yugaya yugaya 19:29 15.12.2010

Re: trol na asocijacije - coincidence

nsarski
Iskren da budem, setio sam se jednog intervjua sa Holbrukom koji je neki tip napisao u Newyorker-u. Na pocetku on kaze: "Potrebna je kicica Hieronimusa Bosa da bi se docarala atmosfera u Holbrukovom njujorskom apartmanu". Otud asocijacija.

Izgleda da Bosa puno rabe, danas sam citala ovo u NYT:
Hospitals that mainly serve the poor have very little political clout, which means that conditions in their wards sometimes seem to have been staged by Hieronymous Bosch.

O pokojniku u nedostatku svega najboljeg tj. icega lepog - cutim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:54 15.12.2010

Re: Zasto mi ove dve slike toliko lice?<br>

nsarski
(ovo je prva asocijacija koju sam imao)



Jedna kletvena pločica, četvrti vek pre Hrista, ostavljena u Serapisovom hramu: ....Onako kako on nanese nepravdu meni i mojoj deci, tako neka Serapis i bogovi učine da njega ne sahrane rođena deca te da ni on sam ne mogne sahraniti svoje roditelje. Dokle god ova moja optužba protiv njega ovde leži, neka ga najcrnje muke snalaze, kako na kopnu tako i na moru...

Prokletstvo oživljava u trenutku kad moćan čovek zastane i u sebi kaže, Ljudi govore, ako počinim ovo delo, da ćemo ja i moj rod biti prokleti – da li da nastavim ovim putem? A onda sam sebi odgovori, Pih! Bogovi ne postoje, ne postoji nikakvo prokletstvo!

Taj bezbožnik navlači prokletstvo na sebe i na svoje potomke; a potomci, za uzvrat, proklinju njegovo ime.

(Dž.M.Kuci: Dnevnik loše godine)

Istine radi, pišući o proklestvu Kuci je mislio na Džordža Buša mlađeg, ne na Holbruka:

Drama koja nam se upravo odigrava pred očima jeste drama vladara, Džordža V. Buša, čiji hibris leži u poricanju moći kletve bačene na njega i prokletstva uopšte; vladara koji ide čak i korak dalje i tvrdi da on ne može počiniti zločin, budući da sam donosi zakone kojima se zločin definiše.

Ipak, antičko proklestvo može se odnositi na sve moćnike koji čine zločine ne razmišljajući o nevinim žrtvama.
Sepulturero Sepulturero 16:29 15.12.2010

Препорука

Иако би онај део о Дејтону могао да буде мало објективнији. Нико не спомиње да би, без Милошевићевих уступака у последњем тренутку, цела ствар пропала.

Такође се не спомиње његова сарадња са терористичком КЛА нити дил са Караџићем.

Ево један објективан текст:

http://www.counterpunch.org/johnstone12152010.html
ivana23 ivana23 16:39 15.12.2010

Re: Препорука

Sepulturero
Ево један објективан тексt:

http://www.counterpunch.org/johnstone12152010.html

ivana23 ivana23 16:41 15.12.2010

Re: Препорука

ivana23

SepultureroЕво један објективан тексt:http://www.counterpunch.org/johnstone12152010.html


Upravo sam ga citala


Edit: Isti tekst na Srpskom - link
Sepulturero Sepulturero 16:52 15.12.2010

Re: Препорука

Хвала, Ивана, мени из неких разлога није успео линк.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:08 15.12.2010

Re: Препорука

Sepulturero
Иако би онај део о Дејтону могао да буде мало објективнији. Нико не спомиње да би, без Милошевићевих уступака у последњем тренутку, цела ствар пропала.

Такође се не спомиње његова сарадња са терористичком КЛА нити дил са Караџићем.

Ево један објективан текст:

http://www.counterpunch.org/johnstone12152010.html

U pravu si, ja nisam hteo da se "ograđujem" od teksta koji sam preveo i pored toga što i ja imam zamerki. Jednostavno, bio je prvi kritički tekst koji sam pročitao na tu temu [tekst Džonstonove, za koji ti zahvaljujem (i ja sam čitalac Kaunterpanča ), je izašao kasnije. Uzgred, Diana Džonston je napisala izvrsnu knjigu o balkanskim klanicama.
Sepulturero Sepulturero 17:18 15.12.2010

Re: Препорука

. Uzgred, Diana Džonston je napisala izvrsnu knjigu o balkanskim klanicama.

Да, то је она књига "The fool's crusade". Преведена је на српски и на француски а за остале језике не знам.

Што се мене тиче, све је у тој књизи 100% тачно и ја је обавезно препоручујем свима који су заинтересовани за стварну истину о сукобима у ексЈу.
Ribozom Ribozom 17:34 15.12.2010

aktuelno

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:52 15.12.2010

Re: aktuelno



mrdax mrdax 18:01 15.12.2010

Moja skromna zapazanja

1. Richard Holbrook-a niko nije voleo
2.Tacija pustaju niz vodu
3. Blog B92 od 2007 na ovamo polako mirise na "radikale"
outcast outcast 18:11 15.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

mrdax
1. Richard Holbrook-a niko nije voleo2.Tacija pustaju niz vodu3. Blog B92 od 2007 na ovamo polako mirise na "radikale"


I ne samo blog.
Unfuckable Unfuckable 20:12 15.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

evo i ja skromno da zapazim da tog preispoljnog smrada, osvedočenu hulju i nitkova, nabeđenog diplomatu koji je situacije rešavao svakako samo ne diplomatski i vanserijsku uštvu sasvim sigurno ni rođena majka nije volela te nema mnogo razloga ni ja da se gušim u jecajima.
Ako je to dokaz da sam radikal - so let it be.
Ali, za ovog Gmaza i pakao mi se pričinjava nedovoljno dobrim odredištem.

Palo mi je to juče na "opažaj" (pošto o tome pričamo: iznosimo zapažanja, svoja, skromna) - kako neko, eto, umre (mada ni to baš nije sigurno kada ga toliko ljudi po dobrom pamti, ipak se tu izgleda radi samo o fizičkom nestanku) - a neko samo crkne (mada ni to nije dovoljno precizna reč)
mrdax mrdax 20:32 15.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Unfuckable
evo i ja skromno da zapazim da tog preispoljnog smrada, osvedočenu hulju i nitkova, nabeđenog diplomatu koji je situacije rešavao svakako samo ne diplomatski i vanserijsku uštvu sasvim sigurno ni rođena majka nije volela te nema mnogo razloga ni ja da se gušim u jecajima.
Ako je to dokaz da sam radikal - so let it be.
Ali, za ovog Gmaza i pakao mi se pričinjava nedovoljno dobrim odredištem.

Palo mi je to juče na "opažaj" (pošto o tome pričamo: iznosimo zapažanja, svoja, skromna) - kako neko, eto, umre (mada ni to baš nije sigurno kada ga toliko ljudi po dobrom pamti, ipak se tu izgleda radi samo o fizičkom nestanku) - a neko samo crkne (mada ni to nije dovoljno precizna reč)


Sva tri zapazanja nemaju nikakvu vezu jedan sa drugim.
Komentar za radikale se odnosi na nivo "diskusije" koji je zavladao Blogom.Po meni primetno je da je sa zadnjom "turom" registracije mesto pronasao i dobar deo ekipe ciji se komentari komotno mogu naci na bilo kom nacionalistickom sajtu .
Unfuckable Unfuckable 21:03 15.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

to oko Bloga i nivoa diskusije, čini mi se, ne spada u Temu na kojoj odajemo (svako na svoj način i prema ličnim opažajima, naravno) zasluženu poštu prekasno upokojenom Diku
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:35 15.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

to oko Bloga i nivoa diskusije, čini mi se, ne spada u Temu na kojoj odajemo (svako na svoj način i prema ličnim opažajima, naravno) zasluženu poštu prekasno upokojenom Diku

Samo da podvučem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:51 15.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Evo, da podignem nivo diskusije, citirajući mrdaxa u njegovom jedinom postu:
Neke istine se otkrivaju tesko a neke samo onima koji su spremni i da zive u skladu sa njima. . Nista nije tako tragicno kao neiskoriscen licni potencijal!

Mada, ja istinu ne volim mnogo da potežem, suviše je totalitaristički pojam da bi joj verovali. A i 'vati me svrabež kad se setim kako je ovde bilo dok se "istinom" mlatio svako ko nije mislio kao tada ostrašćena grupa partijskih članova i simpatizera. I oni su tada radikalima i nacionalistima krstili sve koji nisu bili njihovog mišljenja čak su, što je bilo potpuno skandalozno, imali svoje suprotno mišljenje. Posle se ispade i da je njihova istina imala peti ćošak, kao uostalom i svaka.

A, bilo bi lepo mrdaxe kada bi nam rekao zašto si se ti godinu dana nakon što je ovaj blog , kao što kažeš, počeo da miriše na radikale" na njemu registrovao. Da bi pisao na mestu koje ti ne odgovara?

Uostalom kao i outcast, koja se slaže sa tvojim rečima (i šire), ali dve godine nakon što se ovaj blog "radikalizovao" piše sva srećna:

E sada mi je laknulo. I ja mogu da pisem na b92 blogu. Osecam se posebnom i veoma vaznom. VIP druzina je to. Evo i ja da udahnem malo tog very important person vazduha. Udisem. O, lepo, lepo.
outcast outcast 00:34 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Jelica Greganović
. Da bi pisao na mestu koje ti ne odgovara?Uostalom kao i outcast, koja se slaže sa tvojim rečima (i šire), ali dve godine nakon što se ovaj blog "radikalizovao" piše sva srećna:
E sada mi je laknulo. I ja mogu da pisem na b92 blogu. Osecam se posebnom i veoma vaznom. VIP druzina je to. Evo i ja da udahnem malo tog very important person vazduha. Udisem. O, lepo, lepo.


Interestantno. Evo kada vec trolujemo temu, moram da odgovorim ( a stvarno nisam htela vise da pisem u ovom tredu jer nas je autor lepo zamolio da ne trolujemo ). Elem, ja sam ovo moje pisanije koje je gore citirano napisala pre vise od godinu dana, jer sam bila totalno zapanjena da imam autorsku opciju. Medjutim, nekome se to nije dopalo i posle samo malo vremena ta opcija mi je ukinuta iz meni totalno nepoznatih razloga: kao sto ne znam kada i kako mi je odobrena, jer sam slucajno saznala da je imam, do toga da pojma nemam kako i zasto mi je ukinuta. A nemam koga ni da pitam

Sto se tice mog slaganja da je blog, kao i ceo sajt prakticno promenio ton u nekom relativno skorom vremenu, moram da priznam da sam to tek "ukapirala" kada sam procitala mrdax-ov komentar. Jednostavno se slozile kockice

Tako da, da rezimiramo: ja kada sam ushiceno uzviknula da mogu da pisem, tada nisam ni bila svesna cinenjenice koju je mrdax izneo ovde danas. E sada, s obzirom ni da nemam autorsku opciju ovo sve postaje irelevantno.

Eto samo da pojasnim, jer sam bila prozvana
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:50 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

ja kada sam ushiceno uzviknula da mogu da pisem, tada nisam ni bila svesna cinenjenice koju je mrdax izneo ovde danas.

Ok.
ceo sajt prakticno promenio ton u nekom relativno skorom vremenu

Tri godine baš nije tako skoro vreme.
Iskreno, ne vidim kakve veze ima priča oko toga kako i da li si dobila opciju pisanja, kao i njeno ukidanje, sa tim da učestvuješ na mestu o kome misliš ono što je mrdax napisao.
Goran Vučković Goran Vučković 00:52 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

1. Richard Holbrook-a niko nije voleo

Nisu ga voleli ali ga očigledno cene.
2.Tacija pustaju niz vodu

Ovo zvuči kao dobra vest za Kosovo - slabo se tiče Srba do duše, osim možda koliko i ova o Holbruku.
3. Blog B92 od 2007 na ovamo polako mirise na "radikale"

Blog b92 od 2007 miriše raznim mirisima. To mu je uglavnom vrlina, iako nisu baš svi mirisi uvek prijatni.
Covek u belom Covek u belom 01:33 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

mrdax
1. Richard Holbrook-a niko nije voleo

Bas niko, pa zar ni ti???
2.Tacija pustaju niz vodu

Bas nekako setna konstatacija.
3. Blog B92 od 2007 na ovamo polako mirise na "radikale"

Opet seta u glastu, a???
Ako coveka neslaganje sa jednoumljem i mantrama "drugosrbijanaca" cini "radikalom" verujem da su velika vecina ljudi na blogu danas "radikali", sto si lepo primetio nije bio slucaj 2007.
Eh kad bi se sve u Srbiji manjalo na bolje kao sastav blogera na b92...
outcast outcast 01:36 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Jelica Greganović
ja kada sam ushiceno uzviknula da mogu da pisem, tada nisam ni bila svesna cinenjenice koju je mrdax izneo ovde danas. Ok.
ceo sajt prakticno promenio ton u nekom relativno skorom vremenuTri godine baš nije tako skoro vreme.Iskreno, ne vidim kakve veze ima priča oko toga kako i da li si dobila opciju pisanja, kao i njeno ukidanje, sa tim da učestvuješ na mestu o kome misliš ono što je mrdax napisao.



Navika je gadna stvar.

Isto tako, nije mi jasno zasto sada pricamo o tome sta ja, ili neko drugi misli, zasto dolazi ovde, i uopste cemu ta licna konotacija. Zar svako nema pravo na svoje misljenje? I da ga javno kaze? Ili je i ovo mesto postalo jedno od onih gde se traze samo istomisljenici, a ne dijalog? Ako jeste, onda dovraga.

Declaration of human rights:

Article 19.

Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.


http://www.un.org/en/documents/udhr/
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:47 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

uopste cemu ta licna konotacija. Zar svako nema pravo na svoje misljenje? I da ga javno kaze? Ili je i ovo mesto postalo jedno od onih gde se traze samo istomisljenici, a ne dijalog? Ako jeste, onda dovraga.

Šta je ovo, spin u pokušaju?
Jesam li ja tebe nazvala radikalom zato što se ne slažeš sa drugačijim mišljenjima ovde iznetim ili si se ti prepoznala, kao što si mi maločas napisala, u tom "komplimentu" koji je ostalima ovde, drugačije mislećim napisao mrdax?
Ajde, vrati se gore, pa ponovo dovraga pogledaj komentare.

Article 19.

Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.


I da se ovo dopuni, da se dopiše: ", sve dok mrdax i outcast u tome ne prepoznaju opštu radikalizaciju bloga B92."

Covek u belom Covek u belom 01:52 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

outcast
Declaration of human rights:

Article 19.

Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.


Eh bas mi je nedostajalo ovo citiranje deklaracije o ljudskim pravima koje su 2007. poletni LDPetcovci voleli da mantraju vise no sto vole 'leba da jedu.
Da pogodim sledeci je Martin Nimeler ili mozda Kis???
outcast outcast 02:11 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Ja cu iz postovanja prema autoru prestati da odgovaram na ovaj tred. Mislim da je besmisleno. Tema je RH
Covek u belom Covek u belom 02:33 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

outcast
Ja cu iz postovanja prema autoru prestati da odgovaram na ovaj tred. Mislim da je besmisleno. Tema je RH

Lol, ne ide ti van teme, ajd ok. Reci nam onda o temi, kako ti vidis RH-a (s obzirom da se o doticnom jos nigde nisi izjasnila ni na ovom blogu, ni van njega)?
vishnja92 vishnja92 06:17 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

LDPetcovci

moderator05 moderator05 09:57 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

outcast
Interestantno. Evo kada vec trolujemo temu, moram da odgovorim ( a stvarno nisam htela vise da pisem u ovom tredu jer nas je autor lepo zamolio da ne trolujemo ). Elem, ja sam ovo moje pisanije koje je gore citirano napisala pre vise od godinu dana, jer sam bila totalno zapanjena da imam autorsku opciju. Medjutim, nekome se to nije dopalo i posle samo malo vremena ta opcija mi je ukinuta iz meni totalno nepoznatih razloga: kao sto ne znam kada i kako mi je odobrena, jer sam slucajno saznala da je imam, do toga da pojma nemam kako i zasto mi je ukinuta. A nemam koga ni da pitam

Mogli ste da pitate nekog od moderatora i da odagnate "totalnu zapanjenost", na samom njenom početku. A da ste sa samo malo više interesovanja pratili Blog, mogli ste sve da saznate i bez pitanja ikoga.

Evo Vam, konačno, odgovora: nikada niste imali autorsku opciju, pa Vam tako nije mogla ni biti ukinuta. Tekstove ste mogli da pišete na svom profilu, kao što je mogao svako ko je registrovan na Blogu. Ti tekstovi su objavljivani u "Potpalublju", kako je to nazvano od strane samih blogera. Ta mogućnost je ukinuta sa poslednjom rekonstrukcijom Bloga (od pre otprilike godinu dana). O tome je ovde pisano nadugačko, naširoko i vrlo strasno, diskutovalo se na nekoliko blogova koje, ako Vas interesuje, možete naći u arhivi.

Izvinjavam se autoru bloga na učešću u ovoj diskusiji /trolu, ali smatram da je nekada potrebno reagovati i poraditi na razvejavanju magle koja pojedine dovodi do zapanjenosti, zablude i pogrešnih zaključaka.
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:34 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Izvinjavam se autoru bloga na učešću u ovoj diskusiji /trolu, ali smatram da je nekada potrebno reagovati i poraditi na razvejavanju magle koja pojedine dovodi do zapanjenosti, zablude i pogrešnih zaključaka.

Ja se zapravo zahvaljujem, na ovoj intervenciji, jer sam razmišljao o načinu kako da informišem Outcast o imanju/nemanju/gubljenju itd. autorske opcije. Uštedeli ste mi trud. Hvala.
mrdax mrdax 10:53 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Hvala Vam sto me citirate.

A, bilo bi lepo mrdaxe kada bi nam rekao zašto si se ti godinu dana nakon što je ovaj blog , kao što kažeš, počeo da miriše na radikale" na njemu registrovao. Da bi pisao na mestu koje ti ne odgovara?

Hahahah. Ovo pitanje je u stilu "Ako tvrdis da je Srbija trenutno veoma lose uredjena sto onda ne odes u neku bolju zemlju?"

Ipak, da ne budem nepristojan , odgovoricu na ovo (licno) direktno pitanje. Smatram i smatrao sam da je B92 Blog veoma dobar i da ima da se procita zanimljivih stvari.
Takodje smatram da je kvalitet ovog "B92 Bloga" opao kao i generalno cele B92 TV.
Naravno , to je stvar ukusa.

Izvinjavam se autoru bloga za troll .
mrdax mrdax 11:02 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

1. Zapazio sam da ga mnogi bas i ne zale.
2. meni nije , smatram da treba da ode niz vodu
3. stvar licne percepcije
Kamo srece kada bi se sve u Srbiji menjalo.
mrdax mrdax 11:16 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja


Jesam li ja tebe nazvala radikalom zato što se ne slažeš sa drugačijim mišljenjima ovde iznetim ili si se ti prepoznala, kao što si mi maločas napisala, u tom "komplimentu" koji je ostalima ovde, drugačije mislećim napisao [b]mrdax?[/b]
Ajde, vrati se gore, pa ponovo [i]dovraga
pogledaj komentare.



I da se ovo dopuni, da se dopiše: ", sve dok mrdax i outcast u tome ne prepoznaju opštu radikalizaciju bloga B92."

[/i]

Ne znam u cemu je problem ako je moje misljenje da pojedini autori i blogeri imaju nivo diskusije kao i radikali 90-ih . Vi imate svoje misljenje koje je razlicito i to je potpuno u redu. Nema potrebe za prozivanjem na licnom nivou, valjda vam je to jasno.

Takodje, ja nigde nisam napisao da je iko ko drugacije misli "Radikal" tako da bih vas molio da ne izvijate moje reci.Pisao sam o nivou diskusije (i.e. ne o misljenju,stavu it...)

Isto tako, ovaj deo ovde : da se dopiše: ", sve dok mrdax i outcast u tome ne prepoznaju opštu radikalizaciju bloga B92." je pozivanje na virtuelni linc neistomisljenika zbog neslaganja sa njihovim stavom , nesto protiv cega se u nacelu borite. Nije lose da covek nekada malo iskljuci emocije i pocne da razmislja pre nego sto "opali" . Prijatan dan.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:55 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Ne znam u cemu je problem ako je moje misljenje da pojedini autori i blogeri imaju nivo diskusije kao i radikali 90-ih .

E paaaaaaaaaa, moj problem sa tim mišljenjem je da je izneto na mom blogu i to kao tada 18. komentar po redu, kada se praktično nije (još) razvila bilo kakva diskusije, a najmanje radikalskog nivoa.
Autori tih prvih 18 komentara su (osim mene po redu objavljivanja):
1. Koksy
2. Mikele
3. Nsarski
4. Sepulturero
5. Milan Novković
6. Uroš_voždovac
7. Ivana23
8. Ribozom
9. Jelica
(i kao što rekoh ja)
Ne videh ništa radikalskog nivoa u tih prvih 18 komentara, pa pretpostavih da se zaključak -- skormno zapažanje odnosi na mene i reših prvobitno da iskuliram. No, sad bih da te priupitam da mi odaš tajnu koji od navedenih blogera je spustio (tada nepostojeću) diskusiju na radikalski nivo? (naravno, reci ako sam to ja objavljivanjem ovog teksta i/ili nekim komentarom)

Ako (i samo ako) je odgovor nijedan, onda mi 'leba ti objasni zašto si to skromnog zapažanje/mišljenje morao pljucnuti ovde.
Isto tako, ovaj deo ovde : da se dopiše: ", sve dok mrdax i outcast u tome ne prepoznaju opštu radikalizaciju bloga B92." je pozivanje na virtuelni linc neistomisljenika zbog neslaganja sa njihovim stavom , nesto protiv cega se u nacelu borite.

Ovo ti je spin koga se ni milosss92 ne bi postideo. Da nisi malo preterao? Linč!?

EDIT:
Nije lose da covek nekada malo iskljuci emocije i pocne da razmislja pre nego sto "opali"
Ne bi bilo zgoreg držati se sopstvenog saveta, jer imam utisak da si na ovom blogu ti prvi "opalio."
wukadin wukadin 12:09 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

mrdax
1. Richard Holbrook-a niko nije voleo2.Tacija pustaju niz vodu3. Blog B92 od 2007 na ovamo polako mirise na "radikale"


Nema više NG da banuje
Nezadovoljni korisnici se upućuju na Kapiraj-Kopitaj i Zamisli Srbiju
Amin!

p.s. Da li na sve tri tačke gledate sa sličnim emocijama?
mrdax mrdax 12:34 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

1.No, sad bih da te priupitam da mi odaš tajnu koji od navedenih blogera je spustio (tada nepostojeću) diskusiju na radikalski nivo? (naravno, reci ako sam to ja objavljivanjem ovog teksta i/ili nekim komentarom)

Odgovor: Niko , kao sto sam vec rekao tri puta iznad ,u pitanju je troll. Nakon mog opazanja da RH nisu bas voleli,sto je opet deo teme,a li recimo manje vise da je troll.

Ako (i samo ako) je odgovor nijedan, onda mi 'leba ti objasni zašto si to skromnog zapažanje/mišljenje morao pljucnuti ovde.

if "no1" then "odgovor"
Odgovor: Verovao ili ne , donekle slucajno (citajuci dva bloga istovremeno) , ne sluteci da ce nastati sijaset replika.Poprilicno je vruca i tema oko trgovine organima pa sam donekel sumirao utiske. Opet izvinio sam se na troll-u , nadam se da ne treba jos 5 puta.

Ovo ti je spin koga se ni milosss92 ne bi postideo. Da nisi malo preterao? Linč!?
Ne znam ko je "milosss92" , jos manje kako on spinuje ili ne spinuje. Moguce da sam preterao. Ne znam kako da drugacije opisem kada neko stvara atmosferu " Ljudi ,eno ga neko ko se drznuo da kaze nesto sto nam ne prija " .

EDIT:
Nije lose da covek nekada malo iskljuci emocije i pocne da razmislja pre nego sto "opali"
Ne bi bilo zgoreg držati se sopstvenog saveta, jer imam utisak da si na ovom blogu ti prvi "opalio."

Moguce. Ipak , ovaj poveliki "troll" ne bi postojao da nema ljudi koji u svakoj recenici vide nesto sto zele . Zatim svako izvuce svoj zakljucak (dve Srbije, koga ja podrzavam ili ne ...)
Fakticki ovo mu dodje kao nekakav blog experiment gde se na tri nepovezane (jedino vremenski) konstatacije nastavlja diskusija onako kako svako misli da bi trebala.










Bojan Budimac Bojan Budimac 12:53 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Opet izvinio sam se na troll-u , nadam se da ne treba jos 5 puta

Ne treba, prihvaćeno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:22 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Ovo pitanje je u stilu "Ako tvrdis da je Srbija trenutno veoma lose uredjena sto onda ne odes u neku bolju zemlju?"

Ne nije, nego je u stilu: Zašto učestvuješ u nečemu što smatraš da je radikalno orjentisano? Mene, recimo, na takvim sajtovima nema, tamo nemam s kim da pričam i ispod nivoa mi je da učestvujem u tamošnjim diskusijama.
Smatram i smatrao sam da je B92 Blog veoma dobar i da ima da se procita zanimljivih stvari.

Kako je sad dobar, kad je maločas bio već tri godine radikalno obojen?


Ja se izvinjavam domaćinu, ali mi neki put padnu roletne od onih koji odmah kače epitet radikalnog, čim napisano nije u skladu sa njihovim stavovima ili mišljenjima.
mrdax mrdax 14:10 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Ili - ili ... retko postoji . Ne budite iskljucivi i molio bih vas da mi ne stavljate reci koje nisam izgovorio (recenice koje nisam napisao )u usta.
gorran2 gorran2 16:36 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

mrdax
3. Blog B92 od 2007 na ovamo polako mirise na "radikale"

U mnogim aspektima, atmosfera je slična onoj s kraja osamdesetih. Nije to do bloga b92, nego opštedruštveno kretanje.

Krajem osamdesetih postalo je društveno prihvatljivo mrzeti "one druge". Mase malograđana oduševljeno su konzumirali tu opciju, što se nastavilo i devedesetih.

Međutim, pod pritiskom dokaza o gomili stravičnih zločina sa "naše" strane, ta škola "mišljenja" i "osećanja" za nijansu se povukla i utišala u izražavanju.

Nagomilavanje uvida u to kako ni u drugim zemljama ne žive anđeli, kako su politike i organi i drugih zemalja bili pokvareni, zločinački i krvavi, ponovo ih je ohrabrilo.

Na primer, za njih informacije o krvavim i prljavim poslovima Holbruka, pored perverznih krokodilskih suza nad sirotim Afganistancima i Iračanima, predstavljaju potvrdu da je naš prljavi nacionalizam bio u pravu. Za čas će postati protivnici američkog imperijalizma (jer, i "mi" smo njegove "pravedne žrtve" ), čak i imperijalizma kao takvog, samo ne srpskog. I ni na trenutak neće prestati da mrze "Hrvate" i "Bošnjake".

Informacije o trgovini organima u koju su umešani kosovski rukovodioci, maltene izazivaju ovacije - one za njih samo predstavljaju dokaz i potvrdu o opravdanosti njihove mržnje: eto vidite da smo sve vreme bili u pravu što smo mrzeli "Šiptarre".
nsarski nsarski 19:41 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

@mrdax

moje skromno zapazanje je da bi bilo korisno ako bi naucio kako se citiraju komentari, ili delovi komentara, drugih ucesnika.

Tvoje improvizacije sa italizacijom tudjeg teksta, i slicno, je duhovito resenje, ali prilicno naporno za citaoce. Eto, da podjemo od toga. Nauci prvo kako se citira. Kosmicke i planetarne teme mogu da sacekaju, OK?
mrdax mrdax 21:28 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

nsarski
@mrdax

moje skromno zapazanje je da bi bilo korisno ako bi naucio kako se citiraju komentari, ili delovi komentara, drugih ucesnika.

Tvoje improvizacije sa italizacijom tudjeg teksta, i slicno, je duhovito resenje, ali prilicno naporno za citaoce. Eto, da podjemo od toga. Nauci prvo kako se citira. Kosmicke i planetarne teme mogu da sacekaju, OK?


Jel bolje ovako ?
A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?
OK ?
Sve u svemu , hvala na savetu, lepo je kada neko pazi da ono sto napisem bude citko. Hvala!

freehand freehand 21:41 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?
OK ?
Sve u svemu , hvala na savetu, lepo je kada neko pazi da ono sto napisem bude citljivo. Hvala!

Medax, na blogu je nepisano a uvreženo pravilo da se ne persira.

nsarski@ ova je rasprava, čini mi se završena. I domaćin bloga je odsvirao kraj,
Izvinjavam se što se nepozvan mešam, ali bih rekao da Mrdax nije zaslužio paljbu sa toliko strana. Ako je i bilo nesporazuma - rešen je.
Pa sad, nek ide malo i na moju glavu, samo da me ner proganjaju Milosss i Sybil, blogonazguli! Da malo danem dušom...
outcast outcast 21:42 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

mrdax

nsarski@mrdaxmoje skromno zapazanje je da bi bilo korisno ako bi naucio kako se citiraju komentari, ili delovi komentara, drugih ucesnika.Tvoje improvizacije sa italizacijom tudjeg teksta, i slicno, je duhovito resenje, ali prilicno naporno za citaoce. Eto, da podjemo od toga. Nauci prvo kako se citira. Kosmicke i planetarne teme mogu da sacekaju, OK?Jel bolje ovako ? A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?OK ?Sve u svemu , hvala na savetu, lepo je kada neko pazi da ono sto napisem bude citljivo. Hvala!


mrdax, meni su rekli neke stare kuke ovde da je na blogu normalno ne persirati. Mada, u principu se ja sa time ne slazem, ali eto interno pravilo pa kud svi Turci, tu i mala outcast.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:45 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?

Za osam dana ćeš imati dve godine blogerskog staža, to je sasvim dovoljno vremena da se primeti da smo na blogu svi per tu, dok ne počne da leti perje, onda se prelazi na Vi.
freehand freehand 21:48 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Outcast and Bojan - moja sreća veća!!!
mrdax mrdax 21:48 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

freehand
A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?
OK ?
Sve u svemu , hvala na savetu, lepo je kada neko pazi da ono sto napisem bude citljivo. Hvala!

Medax, na blogu je nepisano a uvreženo pravilo da se ne persira.

nsarski@ ova je rasprava, čini mi se završena. I domaćin bloga je odsvirao kraj,
Izvinjavam se što se nepozvan mešam, ali bih rekao da Mrdax nije zaslužio paljbu sa toliko strana. Ako je i bilo nesporazuma - rešen je.
Pa sad, nek ide malo i na moju glavu, samo da mr nr proganjaju Milosss i Sybil, blogonazguli!

Zavrsena odavno sto se mene tice. Znam za to nepisano pravilo , samo mi je malo nezgodno kada bez obzira sto je ovo internet i blog neko pocne da se ponasa na razne nacine samo zato sto nismo "oci u oci" .
Sto se tice "paljbe", neka puca , covek se mora vezbati da radi i pod "paljbom".
pozzz

mrdax mrdax 21:58 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Bojan Budimac
A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?

Za osam dana ćeš imati dve godine blogerskog staža, to je sasvim dovoljno vremena da se primeti da smo na blogu svi per tu, dok ne počne da leti perje, onda se prelazi na Vi.

Slazem se . Jos malo pa rodjendan, da!

mrdax mrdax 22:01 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

outcast
mrdax

nsarski@mrdaxmoje skromno zapazanje je da bi bilo korisno ako bi naucio kako se citiraju komentari, ili delovi komentara, drugih ucesnika.Tvoje improvizacije sa italizacijom tudjeg teksta, i slicno, je duhovito resenje, ali prilicno naporno za citaoce. Eto, da podjemo od toga. Nauci prvo kako se citira. Kosmicke i planetarne teme mogu da sacekaju, OK?Jel bolje ovako ? A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?OK ?Sve u svemu , hvala na savetu, lepo je kada neko pazi da ono sto napisem bude citljivo. Hvala!


mrdax, meni su rekli neke stare kuke ovde da je na blogu normalno ne persirati. Mada, u principu se ja sa time ne slazem, ali eto interno pravilo pa kud svi Turci, tu i mala outcast.

Da , gadno je kada se krse Standardne Operativne Procedure od strane ne tako davno registrovanih pridoslica
Nego to ti je kao u plemenu , mora malo svako da te zakaci da vide od cega si.
nsarski nsarski 22:02 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Jel bolje ovako ?

Odlicno! Lepo se vidi da je tekst citiran. Lakse se cita.

Sto se tice persiranja i mog ucenja istog - ja sam kao i ti morao da se oducim. Kao sto su ovi ljudi iznad mog komentara vec objasnili, to je ovde obicaj. Zasto? Da me 'bes k'o kozu, ne znam!
Pozdrav,
n.

Trol, nicim izazvan: Ima odlican sajt na kome je video o Wikileaks (svedske proizvodnje). Jes' da je 57minuta dugacak, ali vredi. Za one koji imaju vremena: WikiRebels - documentary
freehand freehand 22:07 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Da me 'bes k'o kozu, ne znam!
Pozdrav,

Mada nije neophodno da budeš prost ko uvaženi Nsarski.
Uostalom, već posle nekoliko pokušaja utvrdio bi da je to i nemoguće, a samim tim i besmisleno.
Nema većeg prostaka od prostaka sa disertacijom.
Ja sam izuzetak koji samo potvrđuje pravilo.
nsarski nsarski 22:21 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Speaking of:
Mada nije neophodno da budeš prost ko uvaženi Nsarski.

da i ja malo citiram:

Pa sad, nek ide malo i na moju glavu, samo da me ner proganjaju Milosss i Sybil, blogonazguli!


Ako te njih dvoje uhvate - you're a dead meat, buddy! (Ni Shjenta te nece odbraniti.)
freehand freehand 22:26 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

nsarski
Pa sad, nek ide malo i na moju glavu, samo da me ner proganjaju Milosss i Sybil, blogonazguli!

Ako te njih dvoje uhvate - you're a dead meat, buddy!

Evo me fataju treći dan i noć, al ja junački bježim ka da mi je Šjenti striko rođeni! Osjećam se ka Frodo Bagins i i Džulijan Asanž u jedno tijelo, akomerazumiješ.
No mi duša unos, zanemoga sam više!
mrdax mrdax 22:35 16.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

nsarski
Jel bolje ovako ?

Odlicno! Lepo se vidi da je tekst citiran. Lakse se cita.

Sto se tice persiranja i mog ucenja istog - ja sam kao i ti morao da se oducim. Kao sto su ovi ljudi iznad mog komentara vec objasnili, to je ovde obicaj. Zasto? Da me 'bes k'o kozu, ne znam!
Pozdrav,
n.

Trol, nicim izazvan: Ima odlican sajt na kome je video o Wikileaks (svedske proizvodnje). Jes' da je 57minuta dugacak, ali vredi. Za one koji imaju vremena: WikiRebels - documentary

Jes' da bas citiranje i nije nesto sto sam "naucio" vec jednostavno mrzim kada mi greskom "posivi" i moj i citirani text pa ga i izbegavam, vise volim italic al' ajd... Nije ovde ni bilo toliko reci o "persiranju" kao takvom , niti o "citiranju" vec je bilo nicim izazvane stare igre. Sve u svemu , dobro se danas napricasmo ovde.
pozdrav

NNN NNN 00:32 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Profesore nsarski, svaka vam čast na konstruktivnosti, a i tebi mrdaxe
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:24 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Bojan Budimac
Ne znam u cemu je problem ako je moje misljenje da pojedini autori i blogeri imaju nivo diskusije kao i radikali 90-ih .

E paaaaaaaaaa, moj problem sa tim mišljenjem je da je izneto na mom blogu i to kao tada 18. komentar po redu, kada se praktično nije (još) razvila bilo kakva diskusije, a najmanje radikalskog nivoa.
Autori tih prvih 18 komentara su (osim mene po redu objavljivanja):
1. Koksy
2. Mikele
3. Nsarski
4. Sepulturero
5. Milan Novković
6. Uroš_voždovac
7. Ivana23
8. Ribozom
9. Jelica
(i kao što rekoh ja)
Ne videh ništa radikalskog nivoa u tih prvih 18 komentara, pa pretpostavih da se zaključak -- skormno zapažanje odnosi na mene i reših prvobitno da iskuliram. No, sad bih da te priupitam da mi odaš tajnu koji od navedenih blogera je spustio (tada nepostojeću) diskusiju na radikalski nivo? (naravno, reci ako sam to ja objavljivanjem ovog teksta i/ili nekim komentarom)

Ako (i samo ako) je odgovor nijedan, onda mi 'leba ti objasni zašto si to skromnog zapažanje/mišljenje morao pljucnuti ovde.
Isto tako, ovaj deo ovde : da se dopiše: ", sve dok mrdax i outcast u tome ne prepoznaju opštu radikalizaciju bloga B92." je pozivanje na virtuelni linc neistomisljenika zbog neslaganja sa njihovim stavom , nesto protiv cega se u nacelu borite.

Ovo ti je spin koga se ni milosss92 ne bi postideo. Da nisi malo preterao? Linč!?

EDIT:
Nije lose da covek nekada malo iskljuci emocije i pocne da razmislja pre nego sto "opali"
Ne bi bilo zgoreg držati se sopstvenog saveta, jer imam utisak da si na ovom blogu ti prvi "opalio."


U pravu si, Budimče, ne znam šta se buni ovaj Mrdax, sasvim jedna pristojna i civilizovana diskusija se povela na tvom blogu, kao i uvek. Dobro možda je malo nsarski preterao sa "pišanjem u uvo" mrtvom čoveku, a i Unfa je ponelo, svakako ne bez razloga, ali ništa tako strašno radikalno i ekstremistički, kao u vreme kad su ovde blogom harali i decu na bajonete nabadali ovi prokleti LDP-ovci.

Šalu na stranu, imate vi sreće da vas nije videla Čomićka, jer je (opravdano) bila zauzeta natačinjanjem na kolac beščašća, onog nesrećnog novopečenog blogera LDPovca, jer je valjda odvalio neku podlost i strahotu na račun ugroženog zdravlja predsednika nam (uganuo nogu na basketu).
wukadin wukadin 08:59 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Шта ћеш "И Броз је имао проблема с ногом..."
Ајде иди да подржаваш Спајкија
mrdax mrdax 11:41 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

mrdax
Bojan Budimac
A sad da Vi naucite da u srpskom jeziku kao i recimo u nemackom postoji nacin ophodjenja i obracanja prema onima koje licno poznajeta , tj. "ti" i onima koje ne poznajete "Vi". Ili smo se negde upoznali , makar preko bloga?

Za osam dana ćeš imati dve godine blogerskog staža, to je sasvim dovoljno vremena da se primeti da smo na blogu svi per tu, dok ne počne da leti perje, onda se prelazi na Vi.

Slazem se . Jos malo pa rodjendan, da!



EDIT: od jula 2007 do dec. 2008 sam bio registrovan pod drugim nick-om koji sam promenio i presao na mrdax pre dve godine.

mrdax mrdax 11:46 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

Ovo kao u osnovnoj skoli kada se zali neko nastavnici "Nasn'ce , mrdax me pogodio grudvom na velikom odmoru "
Opasan je basket.
Moracu cesce da navracam do Comicke, uglavnom se uvek slozimo , mozda nisam dovoljno provocirao
mariopan mariopan 17:15 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

da smo na blogu svi per tu, dok ne počne da leti perje, onda se prelazi na Vi.

Tako je.

Kada počnemo da ti persiramo nadrljao si.
outcast outcast 18:42 17.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

gorran2

Na primer, za njih informacije o krvavim i prljavim poslovima Holbruka, pored perverznih krokodilskih suza nad sirotim Afganistancima i Iračanima, predstavljaju potvrdu da je naš prljavi nacionalizam bio u pravu. Za čas će postati protivnici američkog imperijalizma (jer, i "mi" smo njegove "pravedne žrtve" ), čak i imperijalizma kao takvog, samo ne srpskog. I ni na trenutak neće prestati da mrze "Hrvate" i "Bošnjake".Informacije o trgovini organima u koju su umešani kosovski rukovodioci, maltene izazivaju ovacije - one za njih samo predstavljaju dokaz i potvrdu o opravdanosti njihove mržnje: eto vidite da smo sve vreme bili u pravu što smo mrzeli "Šiptarre".



Tek sam sada procitala ovo, i svaka cast na komentaru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:07 18.12.2010

Re: Moja skromna zapazanja

outcast

Gubljenje vremena.
tajatehno tajatehno 20:08 15.12.2010

Marti

Kako cemo tek da pljujemo kada umre Marti Ahtisari
automatic automatic 21:46 15.12.2010

Re: Marti

tajatehno
Kako cemo tek da pljujemo kada umre Marti Ahtisari

misliš kad ugine...
cult cult 22:52 15.12.2010

Re: Marti

automatic
tajatehno
Kako cemo tek da pljujemo kada umre Marti Ahtisari

misliš kad ugine...


jbt, nit sam ljubitelj crnog humora, nit radikal, ali...phahhahahahahah
dolybell92 dolybell92 20:11 15.12.2010

Namerno

Holbruke je pomogao nametanju sektaških podela koje čine zemlju - za razliku od većine njenih postepeno liberalizovanih balkanskih suseda - nestabilnom i svadljivom, a njome dominiraju neliberalni ultra-nacionalisti.


Treba da ostane uvek i svugde po neko potencijalno žarište...

alselone alselone 20:23 15.12.2010

R.I.H

.
koksy koksy 21:49 15.12.2010

Re: R.I.H

R.I.H


Bright Spot Bright Spot 21:23 15.12.2010

U prvi mah me začudio...

... nedostatak tvog komentara, Bojane.
A onda sam vidio tagovanje bloga u određene kategorije i vidim da su dvije riječi sasvim dovoljne.
Preporuka.
pape92 pape92 22:43 15.12.2010

Zbogom, neprijatelju

Ne možemo ih nadživeti sve, ali neke možemo.



(2:48)
freehand freehand 23:27 15.12.2010

Peti čovek

Kristofer, Alija, Njofra, Sloba, i na kraju ovaj što mu nadimak odgovaraše karakteru: kurčeviti dikhed.
Još Biliboj im fali, da se zaokruži ta dejtonska priča.
predatortz predatortz 23:31 15.12.2010

Re: Peti čovek

Još Biliboj im fali, da se zaokruži ta dejtonska priča.


Mlad je Bili. Može on još dosta pizdarija da napravi.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:46 16.12.2010

Vic

Čuh vic, odmah nakon što se proneo glas da je Holbruk preminuo. Pokušaću da ga prepričam:

"Dolazi Holbruk na onaj svet i dočeka ga tamo Sloba rečima:
- Gde si Ričarde, kućo stara, nismo se videli preko 10 godina.
- Zdravo Slobo, eto prođe već neko vreme otkako smo se videli.
- Ajmo na po jedan viski."


Narod k'o narod, izmisle vic, a čovek se još nije ni ohladio. Strašno!
wukadin wukadin 11:27 16.12.2010

Re: Vic

A ovo je kao stvarno.
Ima u Memfisu, Tensesi, neka kugla, medijum šta ga znam, gde možeš da pričaš sa Elvisom. I bilo pitanje: Što se ne vratiš na scenu.
A Elvis odgovara: Baš sam o tome razgovarao sa Rojom Orbisonom.
Roj je tada bio svež po tom pitanju.
Ribozom Ribozom 17:48 17.12.2010

Re: Vic

Zapravo vic ide ovako:

"Dolazi Holbruk na onaj svet i dočeka ga tamo Sloba rečima:
- Gde si Ričarde, kućo stara, nismo se videli preko 10 godina.
- Zdravo Slobo, evo sudbina je opet htela da se sretnemo
- Sta ces...
- Dupli viski"
wukadin wukadin 11:24 16.12.2010

Princip

Sećam se kad su puštali balone povodom smrti S.M. da sam to smatrao veoma gnusnim. Ma šta on inače radio (posebno bi pitanje bilo kome je njegova smrt zapravo odgovarala pošto nema mnogo sumnje da bi ga Haški tribunal osudio, pa bi se reklo da je on bio predsednik Srbije, etc). Naravno, to se potrefilo sa onim što inače mislim o pripadnicima opcije koji su se tada radovali nečijoj smrti, a svoje mišljenje o njima sam u velikoj meri izgradio baš zbog toga što su i pre imali slične ispade... selektivne empatije, recimo to tako.
Kada je umro Pinoče, koga su Amerikanci doveli na vlast, video sam neke da se raduju. Iako mnogo više gotivim latinoameričku levicu nego hunte, ni tad mi nije bilo pravo. Jednostavno, bilo mi bezveze radovati se smrti čoveka koji nije više opasan. Mislio sam, eto principa.
Sad, međutim, Holbruk je bio itekako opasan, i dalje. Muvao se po avganistanima, a i dalje bi rekao poneku o svojoj ulozi ovde, i o aktuelnim događajima, a njegovi stavovi nisu pro-srpski. Da i ne govorim da je on neka spona sa periodom Klintonove administracije kad su nas bombardovali i uveli sankcije. Mada, tu već postoji Hilari... Ergo, trebalo bi da mi je drago. Ipak, nešto nije. Mučno mi deluje smrt pucanjem unutrašnjeg organa. Što ono kažu, ni najgorem neprijatelju ne bih poželeo.
A što se tiče lika & dela, mislim da je prvim komentarom sve rečeno.

predatortz predatortz 11:48 16.12.2010

Politika je kurva

wukadin wukadin 12:18 16.12.2010

Re: Politika je kurva

Pedi "bez gaća", tako su ga zvali, bio pandur u Belfastu u vreme najgorih progona Iraca...
Našla krpa zakrpu.
predatortz predatortz 12:35 16.12.2010

Re: Politika je kurva

wukadin
Pedi "bez gaća", tako su ga zvali, bio pandur u Belfastu u vreme najgorih progona Iraca...
Našla krpa zakrpu.



Ćuti, ne dao ti Bog da znaš u kakvom smo rasulu bili 95.
wukadin wukadin 12:51 16.12.2010

Re: Politika je kurva

Mislis VRS?
Pa evo gledam "Bosnjaci" kukaju na Holbruka sto je spasao Banjaluku.
Ima u tome istine.
No, ne zaboravimo ko je ohrabrio Aliju da odbije Kutilijerov plan i ko je od pocetka pomagao Hrvatsku i BiH, suprotno embargu na izvoz oruzja.
Naravno, nisu oni to iz altruizma, verovatno su se uplasili da im ne padne Slobek (kako ga Spajki zove). Ne bi imao gde da Dik dolazi na vinjak... pardon viski. U svakom slucaju kanabe.
boris_aleksic boris_aleksic 12:50 16.12.2010

,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Kako bosanski Srbi mogu zauzeti teritorij,kada smo prije rata u BiH po katastru bili vlasnici preko 60 % teritorije te bivse jugoslovenske republike?
Gospodin Holbruk je kum nase Republike Srpske i siguran sam da ce za moga zivota
dobiti ulicu u nasem glavnom gradu,Banjaluci.Srpska je trajna kategorija,mi je zivimo i volimo,bas uz inat ,,miseva sto lazu za platu,, iz Beograda.
R.I.P. Richard Holbrooke 1941-2010
wukadin wukadin 12:53 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Gospodin Holbruk je kum nase Republike Srpske i siguran sam da ce za moga zivota
dobiti ulicu u nasem glavnom gradu,Banjaluci.


E, to bi bio lukav i domisljat potez. Ne bi me iznanadilo da ga Mile povuce, bio bi zonfa na nivou predloga da Skupstina BiH osudi genocid nad Jermenima i predloga za zabranu feredza (nista od to troje nije protiv Zapada).
outcast outcast 14:44 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

boris_aleksic
Kako bosanski Srbi mogu zauzeti teritorij,kada smo prije rata u BiH po katastru bili vlasnici preko 60 % teritorije te bivse jugoslovenske republike?Gospodin Holbruk je kum nase Republike Srpske i siguran sam da ce za moga zivota dobiti ulicu u nasem glavnom gradu,Banjaluci.Srpska je trajna kategorija,mi je zivimo i volimo,bas uz inat ,,miseva sto lazu za platu,, iz Beograda.R.I.P. Richard Holbrooke 1941-2010



Piter Galbrajt pise u tekstu objavljenom u Gardijanu o tome kako je izgledala Banja Luka 1992: sirom sveta poznati bradati naoruzani momci koje je verovatno bilo dovoljno samo videti i doneti odgovarajuci zakljucak.

We saw bearded Serb militiamen terrorise a Muslim population squeezed into a ghetto and prohibited from going to work or school, and we both had the same reaction. Banja Luka was a place of pure evil.


Zatim, dilema oko toga sta uciniti, da li praviti "deal with the devil" i spasavati civile:

In the end, it was the humanitarian issues that decided it for Holbrooke. While Banja Luka's Serb leaders had inflicted incredible cruelty on the city's Muslim and Croat population, Banja Luka was home to more than 200,000 civilians, most of whom bore no responsibility for the atrocities. In the previous month, 100,000 Serb refugees – displaced by the ongoing Croatian offensive – had arrived in the city. As we discussed what might happen if the Croatian army moved into the city, Holbrooke was not willing to inflict more misery on so many innocent civilians


I u daljem tekstu autor se pita da li je to bila najbolja odluka?

Fifteen years later, I do not know if we made the right decision. Bosnia might today be a more unified and successful state if the extremists responsible for the war had been crushed, instead of having a continuing – and disruptive – role in postwar Bosnia. The collapse of Serb extremists in Bosnia might have loosened Milosevic's grip on Serbia and the subsequent Kosovo war might not have been necessary.



Thousands, maybe hundreds of thousands, of people are alive today thanks to Richard Holbrooke.


Sta reci za nekoga ko je imao za zadatak da "miri" koljace i zlocince sa raznih strana, a pri tome da licno bude svedok zla koji su pocinili. Moze neko da se slaze ili ne slaze sa onim sto je RH radio, ali ne smemo da zaboravimo da se ovde govori o odlukama cije su se posledice neposredno odlucivale zivotima stotina hiljada ljudi.

he was a pragmatist, but a deeply humanitarian one.


http://www.guardian.co.uk/commentisfree/cifamerica/2010/dec/14/richard-holbrooke-dayton-bosnia
wukadin wukadin 15:03 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Piter Galbrajt pise u tekstu objavljenom u Gardijanu o tome kako je izgledala Banja Luka 1992: sirom sveta poznati bradati naoruzani momci koje je verovatno bilo dovoljno samo videti i doneti odgovarajuci zakljucak.




(Da, ovo je demonstrativno zevanje. Tako mi i meni zevaju, pa to tumačim kao da sam faca. No, ja imam svoje teorije, a ovo je veoma rasprostranjena propaganda. Zato zevam. Dosadilo, stvarno, i van ovih blogova. Čisto Outcast da ne pomisli kako dajem na značaju)
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:41 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Piter Galbrajt pise u tekstu objavljenom u Gardijanu

Dosta široko rasprostranjeno znanje je da vrana vrani oči ne kopa. Galbrajt je još jedan u nizu vrhunskih diplomata kome su ruke krvave do ramena.
Thousands, maybe hundreds of thousands, of people are alive today thanks to Richard Holbrooke.

Ja bi to parafrazirao da su mnogi mrtvi zahvaljujući njemu, ali to je naravno sudar između tih tzv. pobedničkih istorija i onih malo manje ispoliranih. Ponoviću prvu rečenicu ovog bloga: "Ni sekunda nisam pomislio da će se u mejnstrim medijima pojaviti nešto što imalo miriše na kritički osvrt na lik i delo Ričarda Holbruka." Guardian (koliko god bio manje loš od većine) je ipak mejnstrim medij.

Još malo alternative. Džastin Rajmondo od antiwar.com-a se koncentriše na Holbrukov legat o kome je više reči na Jakšinom blogu.
outcast outcast 16:34 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Bojan Budimac
Još malo alternative. Džastin Rajmondo od antiwar.com-a se koncentriše na Holbrukov legat o kome je više reči na Jakšinom blogu.


Sa interesovanjem sam procitala Rajmondov tekst. Cini se da je tacno, a zvuci potpuno neverovatno i naopako da neko zatvori oci pred takvim stravama kao sto je trgovina ljudskim organima da bi postigao bilo kakav diplomatski cilj. Medjutim, ono sto meni smeta kada se komentarisu dogadjaji iz vremena krvavog balkanskog pira je pokusaj nekih da izvlacenjem iz konteksta dogadjanja relativizuju zlocine pocinjene od strane "njihovih" bandi.

Ocigledno je da se svetska diplomatija bavila "nama" na nacin kako je smatrala da "zasluzujemo". I to je stvarno odvratno. Medjutim ovo sve je mnogo komplikovanije i ima vise slojeva. Jedan sloj je postojanje zlocinackog srpskog rezima, a drugi sloj je postojanje zrtava zlocina medju Srbima. Traziti uzrocno posledicnu vezu izmedju ova dva bi bilo relativizovanje strave koja se desila svakom pojedincu koji je stradao u grozoti balkanskih ratova. E sada koja je uloga RH - ocigledno kontroverzna i u svakom slucaju ju je neophodno analizirati, i mozda nauciti lekciju ili dve, i ukazati na mehanizam koji je doprineo da se dopusti da se krvavi rat zavrsi "krvavim" mirom.
freehand freehand 16:36 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Ja bi to parafrazirao da su mnogi mrtvi zahvaljujući njemu, ali to je naravno sudar između tih tzv. pobedničkih istorija i onih malo manje ispoliranih.

A zamisli koliko živih bi moralo da mu bude zahvalno što ih nije holbrukovao, a mogao je?! I to ne strogo geografski ogranićeno samo na delove planete koje je "dužio".
Ta Galbrajtova logika je izvanredna; naoružaš i istreniraš jednu stranu, daš logistiku i osmatranje, bombarduješ protivnika, a onda ga spašavaš od svojih pulena...
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:00 16.12.2010

Re: ,,bosanski Srbi zauzeli teritorij,,

Medjutim, ono sto meni smeta kada se komentarisu dogadjaji iz vremena krvavog balkanskog pira je pokusaj nekih da izvlacenjem iz konteksta dogadjanja relativizuju zlocine pocinjene od strane "njihovih" bandi.

Veruj i meni.

Citiraću ti mog omiljenog novinara&autora, Roberta Fiska, iz uvoda u njegovu knjigu The Great War for Civilisation, kojom je po sopstvenim rečima pokušao undoing of the narrative of history as layed down to us by our presidents and our generals (čime se opet vraćam na ono o istoriji i ko je piše): They [governments] want their people to see war as a drama of opposites, good and evil, "them" and "us", victory or defeat. But war is primarily not about victory or defeat but about death and the infliction of death. It represents the total failure of the human spirit.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana