Ekologija| Nauka| Planeta| Životinjski svet

OTKRIVENA NOVA VRSTA SLONA

albicilla RSS / 22.12.2010. u 16:59

U Africi otkrivena nova vrsta: šumski slon! Kako je moguće prevideti čitavog slona? Svake godine se otkrivaju brojne nove vrste insekata, u proseku godišnje biva otkrivena jedna ili dve nove vrste ptica, ali gde se slon krio? U šumi? Ta, haj’te molim vas, pa šta rade ti naučnici?

800px-Loxodontacyclotis.jpg

Nova genetička istraživanja (2010) pokazuju da od mastodonata, mamuta i inih nisu preživele dve, već tri vrste! Jednu četvrtinu do jedne trećine svih slonova u Africi čine šumski slonovi (gore), do nedavna smatrani tek podvrstom afričkog slona, Loxodonta africana. Istraživanja sprovedena na Univerzitetu Vašington u Sent Luisu, SAD, sugerišu da imamo posla sa dve različite vrste, koje su svaka svojim putem posle pre 3,6 miliona godina. DNK lanac šumskog i savanskog slona se razlikuju manje od 2%, tj. manje nego čoveka i šimpanze, ali više nego lava i tigra. Predloženo je da savanski slon zadrži naučno ime Loxodonta africana, a šumski postane Loxodonta cyclotis.

Kakobilo, razlika izmedju dve Loxodonta vrste vidljiva je i golim okom - šumski su upola sitniji! Mužjaci su visoki do 2,8 m, nasuprot mužjacima savanskih slonova koji narastu i do 5 m; te teški do 3,5 t, nasuprot savanskim kod kojih mužjaci dosežu 6,3 tone. Takođe, šumski slonovi imaju manje i zaobljenije uši, te tanje i pravije kljove. Za razliku od rođaka iz savana, šumski slonovi ne formiraju velika krda – ili su usamljenici ili su u malim grupama.

Sve te razlike uslovljene su životom u gustim šumama basena Konga i zapadne Afrike. Šuma oskudeva hranom i sitan rast je bolja adaptacija. Takođe, krupan rast i velike kljove predstavljale bi problem pri kretanju. Šuma ima svoju mikroklimu (oko 25 C čitave godine) i nema potrebe za ušima kao termoregulatorima (izložen nemilosrdnom suncu, savanski slon koristi gustu mrežu kapilara u ušima da u njima hladi krv i spušta telesnu temperaturu). U savani velika krda štite mlade od lavova. U šumi, gde je solitarni leopard najveći predator, nema potrebe za zaštitom krda.

081027-congo-road-02.jpg 

U prošlosti su Pigmeji lovili šumske slonove radi mesa, ali lov kopljem nije imao znatnijeg uticaja na brojnost životinja. Od 1960-ih se situacija vidno pogoršala jer su kompanije za preradu drveta otvorile puteve kroz dotle neprohodnu šumu i ohrabrile veliki broj nezaposlenih da kod njih traže posao. Mnogi nisu dobili posao i jedini izbor im je bio lovokrađa. Novootvoreni putevi su im olakšali pristup novim delovima šume, a kamioni koji prevoze drvo su ih prevozili sa ulovom (slonovi, gorile, šimpanze, drugi majmuni, antilope, ptice – sve se to jede) do najbliže raskrsnice, sela ili pijace. I drvne kompanije su zapošljavale lovokradice ili otkupljivale njihov plen za ishranu radnika. Do danas, ova se trgovina samo razbuktala.

080731140219-large.jpg 

Da tu ne bude kraj, lokalne prodavnice suvenira su krcate rukotvorinama od slonovače. Iako šumski slon ima manje kljove, one su tvrđe i, sa zanatskog stanovišta, kvalitetnije od kljova savanskog slona. Otuda su veoma tražene.

Neretko naoružane kalašnjikovima zaostalim iz brojnih građanskih ratova, lovokradice koriste naviku slonova da se okupljaju na čistinama, pa tokom noći upere reflektor u životinje i rafalnom paljbom pobiju sve. 

Slon koji je dočekao XXI vek krijući se u šumi više se ne može osloniti samo na svoju veštinu u igri žmurke. Površina centralnoafričkih šuma izdata pod koncesiju međunarodnim drvnim kompanijama sada iznosi 13 miliona hektara. Usled seče drveta, raspoloživ životni prostor šumskih slonova sve se više skuplja. U najboljem slučaju, gledaju u sasvim neizvesnu budućnost.

Najzad, eksplozija ljudske populacije povećava pritisak na šume koje se obaraju i pale radi poljoprivrednog zemljišta koje će biti iscrpljeno za par godina samo da bi kiše sprale tlo, a novi deo šume bio uništen - i nepovratni proces se nastavlja.

Sa ovim problemima pokušavaju da se izbore World Wide Fund for Nature (WWF), Wildlife Conservation Society (WCS, u sastavu Njujorškog zoološkog društva), te ECOFAC (francuska organizacija koju finansira EU), koje podržavaju zaštitarske projekte u regionu. Zaštita šumskog slona ne leži samo u kreiranju novih nacionalnih parkova, već i u povećanom stepenu kontrole, te boljem upravljanju postojećim šumama.

Šumski slon Loxodonta cyclotis Fact File

Visina: 1,7 do 2,8 m (mužjak)

Težina: 1,2 do 3,5 t (mužjak)

Stanište: nizijske kišne šume centralne i zapadne Afrike

Način života: usamljenici ili u malim porodičnim grupama (majka sa jednim ili dva mladunca); ne okupljaju se u velika krda

Broj u divljini: 150.000 do 200.000 primeraka (najveći broj u Gabonu, 60.000)

Status: ugrožen

Savanski slon Loxodonta africana Fact File

Visina: 3 do 4 m (mužjak)

Težina: 4 do 6,3 t (mužjak)

Stanište: savane i otvoreni tereni Afrike

Način zivota: porodične grupe (par desetina primeraka) sačinjene od majke sa mladima predvođene starijom ženkom; mužjaci žive zasebno, u malim grupama; okupljaju se u velika krda (vise stotina jedinki)

Broj u divljini: 450.000 do 600.000 primeraka

Status: ugrožen (istočna i zapadna Afrika), ranjiv (južna Afrika)

Tagovi



Komentari (59)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

albicilla albicilla 17:08 22.12.2010

African elephant is two species

nisam uspeo da dodam link do vesti:
African elephant is two species, researchers say
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:26 25.12.2010

Re: African elephant is two species

Ako u Africi ima najmanje dve vrste slonova, pitam se koliko li vrsta čita ima?

Ja, koji sam u fazonu Supsaharske Afrike ovih dana, vidim da u Nigeru, pretežno pustinjskoj državi, uslikana retka vrsta Saharske čite ((Acinonyx jubatus hecki), za koju kažu da je ugrožena vrsta, da ih nema više od 200 komada:



Ima sitnu glavu i bledo, pepeljivo krzno, retko se vidja u toku dana, pa se prilično razlikuje od drugih čita, recimo od ove



albicilla
... Ta, haj’te molim vas, pa šta rade ti naučnici?

Vi se samo šalite sa naučnicima. Naravno da još nije sve otkriveno, sve pronadjeno, pogotovu kada su u pitanju podvrste životinjskog sveta.

I ova fotka Saharske čite koju sam gore okačio ovih dana obilazi svet, jer kažu da do njih naučnici retko dolaze.

Uostalom, ni naučnici nisu vračevi (bar više to nisu), zar ne?

I oni imaju ljudskih ograničenja.
albicilla albicilla 17:51 25.12.2010

Re: African elephant is two species

Vi se samo šalite sa naučnicima. Naravno da još nije sve otkriveno, sve pronadjeno, pogotovu kada su u pitanju podvrste životinjskog sveta.

I ova fotka Saharske čite koju sam gore okačio ovih dana obilazi svet, jer kažu da do njih naučnici retko dolaze.


sad sam bio u indiji, u rezervatu velavadar u kom zivi crna antilopa Blackbuck (Antilope cervicapra)... koja trci 60 km na sat, dok tamnosnji predatori, vuk i sakal, jedva postizu mozda 30 km... sto otkriva nestaju kariku ekosistema: ta vrsta je evoluirala uz geparde, tamnosnje, sada izumrle, pa im je bezala... a sada je najbrza, bez konkurencije... sto dovodi do pogorsanja stanja zivotinja, danasnji muzjaci su sitniji i s manjim rogovima
mlekac mlekac 17:14 22.12.2010

Tlou

znaci nije samo Tlou, nego sad mora da se smisli i jos jedno ime?

Zanimljiv podatak.

BTW, znas li pricu o tome kako je postao slon?
docsumann docsumann 17:14 22.12.2010

Čini

mi se da sam o ovome čitao još prije 20-tak godina u nekoj dječjoj enciklopediji o životinjama.
albicilla albicilla 17:17 22.12.2010

Re: Čini

docsumann
mi se da sam o ovome čitao još prije 20-tak godina u nekoj dječjoj enciklopediji o životinjama.


duže vreme se diskutuje o statusu šumskog slona (vrsta ili tek podvrsta). ovaj tekst je u stvari nastao pre 10 godina, kada su genetička istraživanja iznova pokrenula lavinu rasprava (do sada nije bio objavljen). iz nekog razloga, tek sada se ta diskusija privodi kraju.
NNN NNN 21:50 22.12.2010

Re: Čini

Eto ti sad... i ja sam mislio da je podvrsta!
Ali ako je veća razlika nego između tigra i lava, onda je nova vrsta

To bi moglo lako da se proveri: ako ukrštanjem ne daju plodno potomstvo, onda su različite vrste.

Jukie Jukie 22:30 22.12.2010

Re: Čini

NNN
Eto ti sad... i ja sam mislio da je podvrsta!Ali ako je veća razlika nego između tigra i lava, onda je nova vrsta
To bi moglo lako da se proveri: ako ukrštanjem ne daju plodno potomstvo, onda su različite vrste.

To uopšte nije toliko dobar način određivanja koliko mi mislimo... ima mnogo plodnih hibrida jer ni vrste nisu uvek podjednako otcepljene jedne od drugih... evolucija neprekidno teče, a mi nažalost nemamo razne međustupnjeve između vrste i podvrste da ih koristimo za svaki par grupa organizama... recimo baš u Africi postoje mali crveni i veliki crni bivoli, koji se ukrštaju na mestu dodira.
A za slonove sam isto pročitao da se ukrštaju na jednom mestu dodira.
A ima i situacija gde dve vrste dolaze u dodir na više od jednog mesta (npr. ako žive u nižim brdima na različitim stranama planinskog lanca, pa postoje dva mesta gde se lanac završava i tu se areali opet dodiruju), pa se na jednom mestu ukrštaju a na drugom ne.
NNN NNN 23:48 22.12.2010

Re: Čini

Ono lako sam napisao italikovano.
Uopšte ne bi bilo lako ni tehnički ni vremenski da se izvede takav eksperiment.
Ali zato mi se sviđa kriterijum plodnosti potomstva za određivanje da li je u pitaju jedna vrsta ili dve, deluje mi nekako prirodno (samo razmišljam, nisam se informisao o tome).
U svakom sličaju hvala.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:00 23.12.2010

Re: Čini

To uopšte nije toliko dobar način određivanja koliko mi mislimo... ima mnogo plodnih hibrida


Ukrštanjem lava i tigrice naučnici su stvorili najveću mačku na svetu – eng. liger (od lion i tiger). Vrlo sličan ligeru je tigon, odnosno hibrid između tigra i lavice. Razlika je u tome što je tigon sklon patuljastom rastu pa je najčešće manji od roditelja. Mužjaci ovih dvaju hibrida su neplodni, ali su zato ženke često plodne.


albicilla albicilla 08:27 23.12.2010

Re: Čini

A za slonove sam isto pročitao da se ukrštaju na jednom mestu dodira.


ma gde god se diraju, i pipaju, i .... mada, ima vrsta koje se ne srecu nikada, npr magelanov i africki/magareci pingvin, pa se otuda i ne ukrstaju, ne pipkaju se. razdvaja ih atlantik. a da se dodiruju, ko zna sta bi i oni napravili, prilicno isto izgledaju

ima jedna burnica u juznoj africi, svi su mislili da je jedna vrsta, a onda u laboratoriji shvatili da su dve, dosta davno odvojene i stabilizovane. mozda se koji put i ukrste, ali se generalno gnezde jedne uz druge (jedne malo nize od drugih) i u stvari ne mesaju
albicilla albicilla 08:37 23.12.2010

Re: Čini

Ali zato mi se sviđa kriterijum plodnosti potomstva za određivanje da li je u pitaju jedna vrsta ili dve, deluje mi nekako prirodno (samo razmišljam, nisam se informisao o tome).


sva sila srodnih vrsta se ukrsta, a i potomstvo neretko ume da bude plodno... da ne trazim sad vest, nalazi iz etiopije pokazuju da su nasi preci, posto su vec poodavno kao hominidi krenuli svojim putem, dodali i jedan set majmunskih gena, tek da nam se na tom putu nadju, zlu ne trebalo... dodirivali su se... i pipali... i pipkali... i tako...
antioksidant antioksidant 08:57 23.12.2010

Re: Čini

sva sila srodnih vrsta se ukrsta, a i potomstvo neretko ume da bude plodno... da ne trazim sad vest, nalazi iz etiopije pokazuju da su nasi preci, posto su vec poodavno kao hominidi krenuli svojim putem, dodali i jedan set majmunskih gena, tek da nam se na tom putu nadju, zlu ne trebalo... dodirivali su se... i pipali... i pipkali... i tako...

pita mali svoju mamu:"mama, zašto sam ja crn a ti si bela?" a mama mu kaže:"ćuti sine, kakva je žurka bila, mogao si da laješ"

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:49 22.12.2010

Konačno i

jedna baš lepa vest
U čast "novog" slona

gospodin_ne gospodin_ne 17:59 22.12.2010

Nisam pesimista ali...

Usled seče drveta, raspoloživ životni prostor šumskih slonova sve se više skuplja.

Pocinjemo da licimo na kancerogene celije koja polako metastaziraju ovu planetu.
Nadam se da nece biti kasno kad to shvatimo...
kakapo kakapo 18:02 22.12.2010

Olifant

Ura! "Olifanti postoje i ja sam ih video!" - Sem Gemdži.
albicilla albicilla 18:35 22.12.2010

Re: Olifant

"Olifanti postoje i ja sam ih video!" - Sem Gemdži.





Kazezoze Kazezoze 18:12 22.12.2010

slonovi...

sad sam saznao nešto više, tenks.
i pitanjce:
kolika je veličina indijskih slonova?
oni mi se nekako čine kao da su sličniji ovoj novoj, šumskoj vrsti afričkih slonova?
albicilla albicilla 18:39 22.12.2010

Re: slonovi...

kolika je veličina indijskih slonova?


The height of the adult male usually does not exceed nine feet [2.7 m], and that of the female eight feet [2.4 m]; but these dimensions are occasionally considerably exceeded.

izvesne slicnosti postoje, i sumski i azijski/inijski su - sumske zivotinje, pa imaju neke zajednicke adaptacije, mada meni sumski vise lice na savanske dok su jos u pubertetu
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:40 22.12.2010

Re: slonovi...

Kazezoze
sad sam saznao nešto više, tenks.

I ja i takođe zahvaljujem.

Uzgred, setih se prevoda Vini Pua i izraza "slongeg".
antioksidant antioksidant 18:47 22.12.2010

Re: slonovi...

lice na savanske dok su jos u pubertetu

Kazezoze Kazezoze 19:35 22.12.2010

Re: slonovi...

izvesne slicnosti postoje, i sumski i azijski/inijski su - sumske zivotinje, pa imaju neke zajednicke adaptacije, mada meni sumski vise lice na savanske dok su jos u pubertetu

da, samo što oni indijski zauzimaju posebno mesto u indijskoj kulturi (nešto kao sveti sava u srbiji), dok afrički nemaju tu ulogu...možda od ovih novih, šumskih, ako se zaustave lovokradice, i bude nešto.
navijam za njih
albicilla albicilla 19:40 22.12.2010

Re: slonovi...

dok afrički nemaju tu ulogu...


mozda su imali u iscezlim kulturama africkim, kartaginskoj, npr?
mlekac mlekac 00:27 23.12.2010

Re: slonovi...

Kazezoze

da, samo što oni indijski zauzimaju posebno mesto u indijskoj kulturi (nešto kao sveti sava u srbiji), dok afrički nemaju tu ulogu...možda od ovih novih, šumskih, ako se zaustave lovokradice, i bude nešto.
navijam za njih


Nije tacno, Kazeoze, u pojedinim delovima Afrike smatra se da su slonovi od svih zivotinja najslicniji ljudima. Izmedju ostalog, zato sto slonica, ako je beba ne slusa, otkine prut i naprasi bebu po guzi...

A u plemenu Bai veruje se da su slonovi i nastali od ljudi.

To je legenda o Tlou - mladoj majci koja se pretvorila u slona.

Razmisljala sam da je napisem ovde, ali ona zasluzuje poseban blog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:38 23.12.2010

Re: slonovi...

zato sto slonica, ako je beba ne slusa, otkine prut i naprasi bebu po guzi...


Sedi i piši. Čekam.
mlekac mlekac 00:48 23.12.2010

Re: slonovi...

Jelica Greganović
zato sto slonica, ako je beba ne slusa, otkine prut i naprasi bebu po guzi...


Sedi i piši. Čekam.


Vazi se draga - nadam se da cu ga iscukati do subote...
sonja.m sonja.m 19:39 22.12.2010

sladak

Bas je sladak ovaj slon.
Kad te vidim sa tim dvogledom na blogu
meni se cini da su ugrozene zivotinje bezbednije.
Jedno vazno obavestenje za tebe; priblizio si se broju
komentara kolege blogera strongmena, sto je bilo tesko
i zamisliti u proslosti.
Moguci razlog je da je on banovao polovinu blogerske
populacije izbacujuci ih u visokom luku, sto mu je
profesionalna deformacija iz doba dok je radio kao
izbacivac u Americi i da su isti (izbaceni) blogeri
stavili prst na celo i okrenuli se( bar) citanju
tvog bloga kad nisu u situaciji da pomognu u
zastiti ugrozenih vrsta zivotinja.

Izvini za trol, ali sam morala negde o ovome da zucnem

albicilla albicilla 19:49 22.12.2010

Re: sladak

Jedno vazno obavestenje za tebe; priblizio si se broju
komentara kolege blogera strongmena, sto je bilo tesko
i zamisliti u proslosti.


kako to mislis? pa ovde ima tek 15 komentara??
sonja.m sonja.m 20:02 22.12.2010

Re: sladak

Ako pogledas njegov najnoviji blog videces da ni on nema vise.
albicilla albicilla 20:06 22.12.2010

Re: sladak

ma dobro, nisam ovde da se takmicim. moje teme obicno nisu kontroverzne i ne privlace preveliku paznju

najvise mrzim politicarima da se bavim (sto katkada moram), posle toga osecam potrebu da usta operem sapunom... i pisem samo lepe stvari
razmisljam razmisljam 20:34 22.12.2010

Re: sladak

moje teme ne privlace preveliku paznju


Морам овде да се умешам и да ти кажем да грешиш. Редовно те читам, трудим се да научим по нешто ( О птицама не знам много, али памтим једну лепу причу о царићу коју ми је испричао деда. ), али ми је као дудуку, потпуном непознаваоцу, збиља тешко да оставим коментар. А махање у пролазу пред свеколиком блогопопулацијом ми је мало без везе.

albicilla albicilla 20:38 22.12.2010

Re: sladak


ovako: ...

ma, mislio sam da ima jedan koji bas mase, kad ono, nema ga

, a da sastavim od nekih blogova, i drugih blogova, knjigu "pticarenje za pocetnike"?
razmisljam razmisljam 20:57 22.12.2010

Re: sladak

ma, mislio sam da ima jedan koji bas mase, kad ono, nema ga


Нема га, а ваљао би.

a da sastavim od nekih blogova, i drugih blogova, knjigu "pticarenje za pocetnike"?


Није лоша идеја. Одох да набавим двоглед...
sonja.m sonja.m 21:22 22.12.2010

Re: sladak

Ja sam se samo malo salila zato sto sam se i sama nasla u Salonu odbijenih kod doticnog.
On i politicar, nisam imala pojma!
jesen92 jesen92 00:15 23.12.2010

Re: sladak

i pisem samo lepe stvari

..hvala ti za pisanje lepih stvari!...nemoj da se sekiras za broj komentara...vazna je citanost....a tvoji blogovi su takvi da vecina nema sta da komentarise ali ima svasta da nauci...Evo sad, na primer, ja sam se podsetila da postoje ti manji sloncici a pojma nisam imala da zive u sumi..
Spiridon Spiridon 21:07 22.12.2010

..

prica se da je glavna karakteristika sumskog slona koja je navela naucnike na sumnju da ne pripada ni jednoj registrovanoj vrsti je to sto ovaj ume da žvrgoli
zoja444 zoja444 21:12 22.12.2010

Re: ..

Spiridon
prica se da je glavna karakteristika sumskog slona koja je navela naucnike na sumnju da ne pripada ni jednoj registrovanoj vrsti je to sto ovaj ume da žvrgoli


sta to znaci: da zvrgoli?
antioksidant antioksidant 21:24 22.12.2010

Re: ..

sta to znaci: da zvrgoli?

isto kao žvrgoli samo se razlikuje prvo slovo
zoja444 zoja444 21:30 22.12.2010

Re: ..

antioksidant
isto kao žvrgoli samo se razlikuje prvo slovo




nije u pitanju slovo, vec pojam.

sta to znaci: žvrgoliti?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:35 22.12.2010

Re: ..

žvrgoliti?

cvrkutati, naročito na slovenačkom

Legendarni stih iz pesmice koju smo učili u vreme bratstva i detinjstva:

"Solčence zahaja in vas tiho spi,
Lunica prihaja, ptiček žvrgoli..."
Jukie Jukie 22:37 22.12.2010

Re: ..

zoja444

antioksidantisto kao žvrgoli samo se razlikuje prvo slovonije u pitanju slovo, vec pojam. sta to znaci: žvrgoliti?

Zar niste u školi učili note kod učiteljice na prigodnim pesmicama koje počinju na ime date note, pa da je pod "sol" pisalo:

Solčence zahaja, invas tiho spi,
lunica prihaja, tiček žvrgoli.

To je kao neko ptičje cvrkutanje.

http://www.youtube.com/watch?v=yUGq14ymhcM&feature=related

*
Naravno učiteljica je pošizela kad je uzela moju svesku, a tamo piše:

Solčence za Haja, irvas tiho spi,
ludnica pri Haja, tiček žvrgoli.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:38 22.12.2010

Re: ..

Jukie, odvoji

invas

ovako izgleda kao irvas sa greškom, a u stvari je "in vas" - i selo

Edit:
ups, tek sad sam videla kraj tvog komentara

btw, tiček žvrgoli je tek... pretpostavljam da znaš šta to znači...
4krofnica 4krofnica 22:41 22.12.2010

Re: ..

zvrgoli

cvrkuce/peva
stigla Jelica sa objasnjenjem pre mene.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:43 22.12.2010

Re: ..

peva.

ne, znači samo - cvrkuće
peva je - poje
Jukie Jukie 22:44 22.12.2010

Re: ..

Jelica Greganović
Jukie, odvoji
invas
ovako izgleda kao irvas sa greškom, a u stvari je "in vas" - i selo

E, nisam znao. Znam samo da ako napišeš irvas, učiteljici počne da izlazi para iz ušiju.

A po sličnom principu, pesma o partizankama, tankim omorikama:
Crven-zvezda na kape impala

Ne znam stvarno zašto su namerno u tim pesmicama smišljali kombinacije reči koje zvuče kao imena životinja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:46 22.12.2010

Re: ..

Domaćine izvini za trol, ali ovo moram da saznam, Jukie, nisi mi napisao da li ti znaš šta znači "tiček žvrgoli"?
zoja444 zoja444 22:52 22.12.2010

Re: ..

hvala svima na objasnjenju.

priznajem da sam skoro sve pesmice iz detinjstva pozaboravljala.
nekad mi je detinjstvo tako daleko, a ne bi trebalo da bude, kao da se radi o nekom drugom zivotu. svasta se u medjuvremenu izdesavalo.

hvala jos jednom.

edit: evo jedne iz detinjstva... setila sam se naknadno




Jukie Jukie 23:19 22.12.2010

Re: ..

Jelica Greganović
Domaćine izvini za trol, ali ovo moram da saznam, Jukie, nisi mi napisao da li ti znaš šta znači "tiček žvrgoli"?

Pa izgleda da je nešto jaaako bezobrazno što je sramota i pomisliti a kamoli naglas reći, kako kaže Bagira.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:21 22.12.2010

Re: ..

Nije tako bezobrazno...naime u slovenačkom ne postoji skraćivanje ptičica u tičica.
Tiček na slovenačkom znači - pišica.
lull lull 07:52 23.12.2010

Re: ..

in vas tiho spi,

I ja sam sve do sada mislila da je irvas!
blogovatelj blogovatelj 08:11 23.12.2010

Re: ..

Solčence zahaja in vas tiho spi


Solcence zahaja, irvas tiho spi...
kakapo kakapo 08:46 23.12.2010

Re: ..

Solčence zahaja, irvas tiho spi..

Niko drugačije nije ni pevao! Taj irvas je već odavno ušao u usmenu narodnu tradiciju, kao devet Jugovića i deseti stari Jug Bogdane. Uostalom, Slovenija je negde na severu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:12 23.12.2010

Re: ..

Aha kume tu li si! Da si došao na žurku u subotu u 19h, u Vulkan u Sremskoj, da već jednom dobiješ nagradu.

Domaćine izvini za troll, a mogao bi i ti da dođeš na žurku, biće tamo razne 'tice.
albicilla albicilla 18:46 23.12.2010

Re: ..

a gde je tacno vulkan?
tamo gde je bio mamut?
Jukie Jukie 19:19 23.12.2010

Re: ..

albicilla
a gde je tacno vulkan?tamo gde je bio mamut?

Tamo, tamo... žurka je na 4. spratu
kakapo kakapo 19:56 23.12.2010

Re: ..

Svakako. Eno već sam se prijavio i tamo gde treba.
AlexDunja AlexDunja 22:01 22.12.2010

ccc

taman ih otkrili
a oni treba da umru.
bzvz.

ljudi su zveri. obične.
draft.dodger draft.dodger 23:13 22.12.2010

!?

Nećemo valjda ostati bez ovih dobrih, klempavih prdonja!?

kukusigameni kukusigameni 11:26 24.12.2010

the slon

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana