Društvo| Gradjanske inicijative| Kultura| Muzika| Umetnost

Šmiranje kao event za primitivnu Srbiju

krkar RSS / 24.12.2010. u 15:49

 image.jpg?imageId=3949&thumb=1&lastModified=1292515319000

 

Stefan Milenković ne ume da svira. Vlatko Stefanovski, inače vrhunski majstor i umetnik, obrukao se neviđeno. Ceo event  bio je jedna poražavajuća slika primitivne, vulgarne, nekulturne poseljačene Srbije i njene samoproglašene nove elite.

Ovo je bio uvod, ono što se vidi na naslovnoj strani bloga. A sad razrada i zaključak:

Rastegnut do maksimuma krajogodišnjom gužvom, nedeljama sam iščekivao koncert Vlatka Stefanovskog i Stefana Milenkovića. Iako mrzim glamour, face i evente, uzeo sam karte za prvi dan. Nameravao sam još iste večeri da napišem ovaj blog ali nisam stigao. U međuvremenu, vidim da se pojavio još jedan blog na istu temu - pun pohvala, i baš tome ne mogu čudom da se načudim.

Ono nije bio koncert,  bio je event. Nije bila muzika nego događaj.

U stvari, sve je bilo na svom mestu. Neću sad o najavama, ali jednostavno - baš sve je bilo na svom mestu, sve je bilo baš kako priliči jednom prostačkom društvu bez ikakvog sistema vrednosti u kakvo se Srbija (odavno) pretvorila.

Prvi utisak primitivnog džihada je na prilazima SC i na parkingu. Nema dovoljno mesta za parkiranje? Nema veze - parkira se na travnjacima, trotoarima, pešačkim prelazima. Dobro, možda za sve ove godine niko nije primetio da nema dovoljno parkinga.

Zatim neoprani i neočišćeni, glibavi, zapušteni... Sava centar i gomila nekakvih ljudi koji očigledno tamo primaju platu ali za šta - e to nije jasno jer se ne vidi da išta rade.

Publika koja u koncertnu salu ulazi u kaputima i bundicama, kao da se radi o nezagrejanoj vašarskoj šatri o Svetom Jovan. Niko iz gomile zaposlenika SC i ne pomišlja da taj polusvet upozori na neki najosnovniji red...

Program koncerta bez ijedne reči o muzici. Ni jedne jedine! Ni o repertoaru, ni o muzičkoj prošlosti koncertanata. Vlatko je još dobro prošao, za Stefana je očigledno od njegove muzike važnije KO je slušao, pa se navode Regan, Kurta, Murta. Onda na jednohj celoj stranici programa krajnje degutantne fotografije koncertanata kako piju Grand kafu, te levom rukom, te desnom, te značajno se pogledujući. Kompletna vulgarizacija dvojice umetnika sa imenom i reputacijom. Čak ni u socijalizmu, u kojem je egalitarizam bio zvanična ideologija, nije nikome padalo na pamet da tvrdi da su jedan Tripo Simonuti ili Miroslav Čangalović isti kao i anonimni šofer u GSP-u ili šalterska službenica u opštini. 

Onda je, u duhu najboljeg srpskog primitivizma, koncert kasnio 22 minuta. Neobjašnjivo i neobjašnjeno. A da nije slučajno dokazuje poziv preko razglasa (inače potpuno raštimovanog, nekad je savršeno zvučao) da publika uđe u dvoranu - u 20.05!).

E, onda je konačno počelo muziciranje, uz inače loše osmišljene i izvedene svetlosne efekte i dim i paru. Čim vidim da se neki nadobudni junoša (pre će biti junac) igra reglerima rasvete i pušta paru... sumnjam da će od muzike išta biti, no još sam verovao u izvođače.

Sve do prvog tona koji je Stefan Milenković proizveo na nekakvom zakrivljenom gvožđu sa vratom i žicama što je, valjda, električna violina: Užasno nepodešeno ozvučenje, sa strahovitom distorzijom violine, sa gubitkom modulacije... Da nije problem u razglasu nego u znanju dokazuje činjenica da su ostali instrumenti bili sasvim korektno ozvučeni.

Od prvih taktova SM čulo se da on (ovo) ne ume da svira. Jednostavno - ne ume. Zaprepastilo me da nije umeo da se uštimuje, bežao je od tona i po iznad do celog tona ispod i to se nikako nije dalo sakriti a nije se ni popravljualo osim u solo deonicama kojima je očigledno pristupao kao kadencama u violinskim koncertima i koje su zvučale mnogo bolje iako nikako ne mogu da poprave ukupan poražavajući utisak. Jednostavno - Stefan nije za ovo. Ne ume da improvizuje, nema za to dara i tu pomoći nema. I to me nateralo da se zapitam šta se sa tim dečkom desilo i dešavalo u karijeri. Sećam se njegovih prvih koncerata, u istom tom SC, kad je imao nekih 6-7 godina. Iako je sa vunderkindima uvek teško proceniti šta je stvarno muzičko umeće a šta efekat jaomalibašjesladak tada je izgledalo da ima sve preduslove da izraste u dobrog solistu. Ali nije, nešto se sa njime desilo, negde se pogubio i solističku karijeru nije napravio. Dešava se to sa vunderkindima, dođu u dvadesete i ili jesi ili nisi. On očigledno nije, šta god o tome mislili idioti iz medija, spindoktori i ponosni patrioti. Jednostavno, ili nije bio materijal za to ili je negde u muzičkom razvoju ispušten, pogrešno vođen. Nisam pomno pratio njegovo muziciranje u odrastanju a ni kasnije ali sam od preksinoćnjeg koncerta poslušao nekoliko njegovih klipova i sve je to tanko. Na koncertu u meni nije uspeo da izazove ni jednu jedinu emociju, a bogme ni u odlomcima koje sam u međuvremenu čuo. A muzika koja ne izaziva emocije nije muzika.

Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem. Muzički sam pismen i obrazovan, završio sam nižu muzičku (baš violinu), celog života intenzivno slušam muziku i uživo i sa zvukozapisa, vrlo dobro poznajem klasiku, džez-rok, džez i još neke srodne ili bar slične muzičke pravce. Od prvih tonova samo sam se pogledavao sa ženom koja je takođe muzički obrazovana, od malena pa do pre neku godinu, dok je obaveze nisu sasvim preuzele, pevala je u jednom od naših najboljih horova. Ja sam već posle prve pesme hteo da izađem sa tog mučenja ali me ona, iz građanske pristojnosti, zadržavala... i tako odslušasmo jedno 7-8 numera, koliko smo uspeli da izdržimo.

Još uvek se pitam šta je ovo trebalo jednom takvim geniju kao što je Vlatko Stefanovski.

Posle koncerta poražava me još jedna stvar. Da u Srbiji nema više muzičke kritike. Naravno, još je živo onih nekoliko kritičara sa unjkavim glasovima koji ponekad dobiju po minut u pretposlednjem bloku poslednjeg dnevnika, još uvek po nekim - malobrojnim - novinama piše nekoliko znalaca. Ali muzička kritika kao kategorija odavno ne postoji u mainstream kulturi koju su sasvim preuzeli primitivci, event-organizatori, sponzori, spin doktori, silikonske drolje, gelirani fudbaleri, kriminalci opranih biografija i političari u prvim redovima. Sve novine pune su panegirika - sve od autora bez imena ili sa imenima koja nikome ama baš ništa ne znače. Genijalan koncert, fenomenalno muziciranje. Trt, šiomigađura.

U prvom redu u SC sedeo je, na primer, jedan Tijanić, čovek koga nikada nisam video ni na jednom pretplatničkom koncertu u Kolarcu, ni na jednom godišnjem koncertu neke muzičke škole. Čovek palminski istančanog kulturnog senzibiliteta. Ispred mene su sedele nekakve dve sojke koje su, prepoznavši neki "narodnjak" digle ruke kao krila u poletu i počele da pucketaju prstima... Dobro te ne bi stolova za penjanje.

Moja žena, uverena da još postoji neko vaspitanje i neka kultura ili bar građanski red zadržavala me sve dok se nije uverila da je već nekoliko posetilaca izašlo. Smeo bih se zakleti da je jedan od tih koji su otišli bio Jovan Kolundžija.

Siroti Milenković valjda je shvatio kome svira pa se gotovo izvinjavao što će svirati jednog Debisija. Srećom, nije ličilo ni na šta pa se publika nije prepala, uvredila ni počela da vadi beli luk, baš kao ni za Satija koji je usledio.

Nadam se da će neki fond za nešto platiti Vlatku Stefanovskom da se više ovako ne bruka. A što se Stefana Milenkovića tiče - bojim se da je on na nivou jednog korektnog profesora violine. Samo da se od njega ne očekuju emocije. Kako reče moja žena, dok Vlatko Stefanovski vlada svojim instrumentom na najintimniji način,zna kako će neki ton zvučati u svakom kraju sale, Stefan Milenković je svirao kao da je odavno ogluveo.

Bolje bi uradio da se drugog dana naprasno razboleo ili uganuo zglob. Uostalom, koncert je sniman, nikakva produkcija tu ne može da izvadi stvar. Biće na TV, gledaćete.

 

A evo kako neke stvari zvuče kad ih izvodi neko ko ume:

Za početak, vrhunski violinista koji ume da improvizuje. A ima i dušu. Nigel Kennedy

A ovako se komunicira sa publikom

 

Ovo je verovatno bila namera dvojca Stefnovski-Milenković - samo to treba umeti:

 

A ovo su vrhunske improvizacije, sa dušom i znanjem:

 

Evo i primera kako se svira električna violina - a da zvuči fantastično: Vanessa Mae

 

 

 

Ovako zvuči 2. stav Debisijevog gudačkog kvarteta:

 

 

A ovako Satijeva 1. gnosijena:

 

A za klasiku u majstorskoj obradi- Jacques Loussier i J. S. Bach:

 

I na kraju  ovako zvuči Vlatko Stefanovski kad radi ono što radi kako treba da radi i skim treba da radi:

I koncertna:

 

Namerno sam izabrao Jovano, Jovanke zbog ovoga - Nigel Keneddy:

 

Po meni jedini naš violinista koji bi trebalo da svira sa Stefanovskim - a siguran sam da bi bilo fenomenalno iskustvo - Lajko Felix:

 

Da mene pita, Vlatku bih preporučio da svakako proba sa ovom "decom" koja su baš na ulici ispekla zanat i pokazala šta znaju:

 

 

Još jedno "čudo od deteta" - ali mnogo, mnogo bolje od Stefana Milenkovića:

 

I, sad je stvarno kraj, jedan primer svirke u kojoj je sve savršeno. Svaki ton, svaki instrument, sve. Svirka sa dušom za dušu:



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 15:52 24.12.2010

.

Stefan Milenković ne ume da svira
ume ali po notama.
to je radio perfektno. sad zivi pubertet. a muziku slusas i srcem. nije sve u matematici. naucice i stefan
krkar krkar 15:56 24.12.2010

Re: .

ume ali po notama.


Upravo se o tome i radi. Ume ali po notama. Ima sasvim urednu violinsku tehniku, po notama ume. Iako po meni nije materijal za solistu, mislim da je najbolji u kamernoj muzici, bio bi sasvim dobar u nekom kvartetu ili kvintetu. I to je to.

Ovo ne ume.
freehand freehand 16:03 24.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

koksy koksy 16:07 24.12.2010

Re: .

.
krkar
Stefan Milenković ne ume da svira


Sad me nešto stra' i za Pogorelića.
krkar krkar 16:14 24.12.2010

Re: .

koksy
.
krkar
Stefan Milenković ne ume da svira


Sad me nešto stra' i za Pogorelića.


Pogorelić je genije (Ivo, ne Lovro). Sa svim posledicama, i pozitivnim i negativnim.

Ne bih da sudim o njegovom životu i kako su njegove emocije uticale na njegovu umetnost, ali sećam se njegovog prvog koncerta u istom ovom SC posle Varšave. I to je bio event, bile su pune novine našeg Pogorelića, ali većini gradskih faca bilo je neprijatno jer su i oni i svi oko njih bili svesni da im tu nije mesto - a da niko reč rekao nije.

Od te Pogorelićeve interpretacije Šopena nisam mogao da dođem sebi i odvezem se do kuće, sedeo sam u kolima dobrih pola sata. Drug pijanista i ja. Sedimo i ćutimo.

Slušao sam Pogorelića letos u Italiji u jednom jako interesantnom izvođenju sa smanjenim orkestrom u jednoj crkvi. I dalje je savršen.
krkar krkar 16:22 24.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

freehand


Posle koncerta sedim sa društvom i objašnjavam koncert. Kad sam im rekao da je naš pokojni kum, ciganin primaš, bolji violinista za ovakve svirke jer Stefan Milenković ne bi preživeo 15 minuta seoske svadbe - svima je bilo jasno.

BTW, Nigel Kennedy bi se itekako snašao. I uzeo paraaa...
margos margos 16:51 24.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

Kad sam im rekao da je naš pokojni kum, ciganin primaš,

Baci me tries godina unazad... kakva je on lutka bio... :)
freehand freehand 20:13 24.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

krkar
freehand


Posle koncerta sedim sa društvom i objašnjavam koncert. Kad sam im rekao da je naš pokojni kum, ciganin primaš, bolji violinista za ovakve svirke jer Stefan Milenković ne bi preživeo 15 minuta seoske svadbe - svima je bilo jasno.

BTW, Nigel Kennedy bi se itekako snašao. I uzeo paraaa...

A jesi li čuo ove?
Prvi put sam natrčao pre neke tri godine... Makedonija do Tokija.
koksy koksy 20:45 24.12.2010

Re: .

krkar
koksy
.
krkar
Stefan Milenković ne ume da svira


Sad me nešto stra' i za Pogorelića.


Pogorelić je genije (Ivo, ne Lovro). Sa svim posledicama, i pozitivnim i negativnim.



Huh*)!

*)-padakamensasrca
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 21:44 24.12.2010

auh

jake reči odasvud.

nego, mož' da priča ko šta oće ali fusion kujna (koju inače ne volim) po neki put radi:

outcast outcast 21:54 24.12.2010

Re: .

krkar

koksy
.krkarStefan Milenković ne ume da sviraSad me nešto stra' i za Pogorelića.Pogorelić je genije (Ivo, ne Lovro). Sa svim posledicama, i pozitivnim i negativnim.Ne bih da sudim o njegovom životu i kako su njegove emocije uticale na njegovu umetnost, ali sećam se njegovog prvog koncerta u istom ovom SC posle Varšave. I to je bio event, bile su pune novine našeg Pogorelića, ali većini gradskih faca bilo je neprijatno jer su i oni i svi oko njih bili svesni da im tu nije mesto - a da niko reč rekao nije.Od te Pogorelićeve interpretacije Šopena nisam mogao da dođem sebi i odvezem se do kuće, sedeo sam u kolima dobrih pola sata. Drug pijanista i ja. Sedimo i ćutimo. Slušao sam Pogorelića letos u Italiji u jednom jako interesantnom izvođenju sa smanjenim orkestrom u jednoj crkvi. I dalje je savršen.








Dva puta sam slusala Pogorelica: prvi put SC 1980. Drugi put Toronto, 1993. Nadam se da cu imati prilike da ga slusam i treci put, negde....

O temi: brkanje baba i zaba i uvodjenje imena ovog genija u ovu pricu je cisto spinovanje.
dolybell92 dolybell92 23:17 24.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

Što samo Krki ? Sjajni su .... sjajni !
freehand freehand 23:23 24.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

dolybell92
Što samo Krki ? Sjajni su .... sjajni !

A? A?
Si vid'la?!
A face? Onaj podmetač za gitaru u liku Boba Roka-mutanta? Onaj sa sunčanim naočarima što samo izroni u deliću sekunde?
I Šanjika sa cigaretom, ko Stiv Rej Von, kad ga zaborave u solarijumu.
krkar krkar 01:49 25.12.2010

Re: . Evo Krki, da uživaš

Makedonija do Tokija.


OVA škola mišljenja tvrdi Hrvatska do Tokija. Valjda će se dogovoriti
Covek u belom Covek u belom 16:04 24.12.2010

Poredjenja

A i ti si nasao da poredis Stefana Milenkovica sa Najdzel Kenedijem svasta.
To ko da poredis (danasnju) Zvezdu/Partizan i Mancester Junajted...
krkar krkar 16:25 24.12.2010

Re: Poredjenja

Covek u belom
A i ti si nasao da poredis Stefana Milenkovica sa Najdzel Kenedijem svasta.
To ko da poredis (danasnju) Zvezdu/Partizan i Mancester Junajted...


Izvinjavam se. Uporedio sam ga i sa Ilijom Marinkovićem, i sa Pilerovima - i po meni opet je najtanji.
Covek u belom Covek u belom 16:31 24.12.2010

Re: Poredjenja

krkar
Covek u belom
A i ti si nasao da poredis Stefana Milenkovica sa Najdzel Kenedijem svasta.
To ko da poredis (danasnju) Zvezdu/Partizan i Mancester Junajted...


Izvinjavam se. Uporedio sam ga i sa Ilijom Marinkovićem, i sa Pilerovima - i po meni opet je najtanji.

Nije Mancester no Levski iz Sofije. Ni u tom poredjenju se on(oni) ne usrecise...
krkar krkar 15:26 25.12.2010

Duh i duša


Sve gledam gde da udenem ovaj klip i nikako da se odlučim jer je najmanje replika o muzici uopšte i o muziciranju one dvojice.

Evo fantastičan primer šta je duh i šta je duša. Vrhunski violinista Maksim Vengerov drži master class jednog poznatog i popularnog dele - Saint-Saensovog Ronda cappriciosa.

Dakle, pogledajte kako Maksim gleda, govori, kako animira muzičare i publiku, kako prenosi duh i energiju. Koga ne prođu žmarci kad ovo gleda i kome nije jasno - ne znam šta da mu kažem.

Baška što Maksim falš peva kad objašnjava to nije poenta i svima je jasno šta misli i želi. Baš kao i suptilne razlike u sviranju one male od varijante do varijante kako usvaja Maksimove sugestije - ako ne primećujete razliku uopšte nemojte da se uzbuđujete, samo je bitno da li njeno sviranje u nekom trenutku kod vas izazove emocije makar slične onima koje osećate kad svira Maks.

jacHa. jacHa. 16:30 25.12.2010

Re: Duh i duša

ala svira maksa, svaka mu čast!
inače ovo najvolim da slušam do beskraja opet i opet
a tebi evo malo bramsa, dok se još uvežbava, a već razbija
st.jepan st.jepan 04:23 26.12.2010

Re: Duh i duša

Koga ne prođu žmarci kad ovo gleda...

Ma kakvi žmarci, ozarenje!
Ja se, da prostiš, ozario.
I bas onako neprilično raznežio.
Pomalo i ja svirao, morao. Savatali me, provalili na prijemnom moje dečje nevešto foliranje ne-muzikalnosti, pa sam, eto, neizostavno morao. Baš kao sto je iz svake od brojnih generacija poneko morao. Polovinka, kroz čije se ef otvore mogla razabrati neka sablažnjivo daleka godina, bila je razlog tog moranja. I tog mučenja. Samo njeno postojanje, verovao sam, bilo je razlog onog grubog i nezaboravno bolnog krivljenja, ma skoro lomnjenja prstića i zgloba leve šake.
Krio sam, dabome, da je sviram, u muzičku je nosio u velikom kariranom koferu, samo da niko ne sazna, samo da ne pukne bruka i ne krene zajebancija, na časovima solfedja paničio da ce me neko od drugara kroz prozor videti kako rukom po vazduhu crtam tročetvrtinski takt... A onda, kad su pod obavezno uveli ritmičku gimnastiku, sa sve baletankama i špilhoznama, samo su vezanog mogli da me onamo odvuku. A sad vidim ovog divnog profesora... Ko zna, da mi je dopao neki, bar približno ovakav...
jaksa scekic jaksa scekic 16:10 24.12.2010

Ti kao da si pao sa Marsa

U zemlji u kojoj je tradicija negativne selekcije kvaliteta (daj mi bilo koju oblast u kojoj to nije), gde se prave projekti tipa "Take the money and run" uvek ce biti ovaca za sisanje.
Ova par se nije skidao sa ekrana, svaki od njih ima svoju mecenu, gostovao po TV, svi uzeli kintu, bilo inn da se pojave tamo (cekam Gloriju, Skandal, Story da vidim ko se sve lepo proveo), i to je to.
Da je to uopste valjalo pa mislis da Tasovac to ne bi osmislio.
Ukratko - otimacina para.
Ali, uspeli su i bas ih briga.
A negativna kritika, hahahahahaha to u Srba ne postoji dok se ne naredi
blogovatelj blogovatelj 23:57 24.12.2010

Re: Ti kao da si pao sa Marsa

daj mi bilo koju oblast u kojoj to nije


Kosarka
seceranac seceranac 01:36 25.12.2010

Re: Ti kao da si pao sa Marsa

jaksa scekic
U zemlji u kojoj je tradicija negativne selekcije kvaliteta (daj mi bilo koju oblast u kojoj to nije), gde se prave projekti tipa "Take the money and run" uvek ce biti ovaca za sisanje.
Ova par se nije skidao sa ekrana, svaki od njih ima svoju mecenu, gostovao po TV, svi uzeli kintu, bilo inn da se pojave tamo (cekam Gloriju, Skandal, Story da vidim ko se sve lepo proveo), i to je to.
Da je to uopste valjalo pa mislis da Tasovac to ne bi osmislio.
Ukratko - otimacina para.
Ali, uspeli su i bas ih briga.
A negativna kritika, hahahahahaha to u Srba ne postoji dok se ne naredi


ako je do tradicije negativne selekcije kako onda pre dvadesetak godina u ovoj primitivnoj zemlji imadosmo toliko vrhunskih umetnika

bice da je ipak pomodarstvo negativne selekcije u pitanju, stiglo nam sa "visepartijskim" sistemom i "trzisnom ekonomijom"
master.dragi master.dragi 16:18 24.12.2010

zavist

Publika koja u koncertnu salu ulazi u kaputima i bundicama, kao da se radi o nezagrejanoj vašarskoj šatri o Svetom Jovan. Niko iz gomile zaposlenika SC i ne pomišlja da taj polusvet upozori na neki najosnovniji red...

hehe, lukav je taj polusvet, on zna da kaputić ostavljen u garderobi polusveta možda nikad više neće videti.

ps
mora da te je jako zabolela stefanova virtuoznost na violini, prisetio si se svog ciguljanja u polumraku, uz negodovanje komšiluka, dok su te prisiljavali da sviraš klasiku kojoj se nikada nisi istinski predao...
medjutim92 medjutim92 16:33 24.12.2010

Re: zavist

master.dragi
hehe, lukav je taj polusvet, on zna da kaputić ostavljen u garderobi polusveta možda nikad više neće videti.


čuveni s Lalom u pozorištu..

- Lalo, kakva je bila predstava?
- Ta onaako, ne znam, nije to za mene..
- Pa dobro, šta ti se najviše svidelo?
- Kad su delili kapute, ja uzeo tri
krkar krkar 16:39 24.12.2010

Re: zavist

mora da te je jako zabolela stefanova virtuoznost na violini, prisetio si se svog ciguljanja u polumraku, uz negodovanje komšiluka, dok su te prisiljavali da sviraš klasiku kojoj se nikada nisi istinski predao...


Verovatno ovaj blog nije za tebe. Treba li da ti pomognem da se vratiš na temu ili da te odstranim kao beskorisnog?
master.dragi master.dragi 17:30 24.12.2010

Re: zavist

Verovatno ovaj blog nije za tebe.

Verovatno, nisam išao u muzičku školu kao ti.
Treba li da ti pomognem da se vratiš na temu ili da te odstranim kao beskorisnog?
Odstrani me, kao malju sa dupeta koju si proglasio temom bloga.
krkar krkar 20:34 24.12.2010

Re: zavist

I tako...
NNN NNN 22:18 24.12.2010

Re: zavist

ciguljanja u polumraku, uz negodovanje komšiluka

Alanfordovski opis
freehand freehand 23:32 24.12.2010

Re: zavist

I tako...



Krkare, Krkare... Uvek sam se divio tvojoj sposobnosti da sa tako malo reči tako mnogo kažeš...
Znači li to da nam se Master Dragi više neće obraćati na ovoj temi?
krkar krkar 01:57 25.12.2010

Re: zavist

Alanfordovski opis


Jes, sve je pogodio, ali ima još:

Dok sam ja pri škiljavom svetlu sijalice od 25W (jer nismo mogli da priuštimo jaču) vežbao violinu mami su u špajz dolazile neke čike koji su ostajali kratko ali bi me ošamarili ako pisnem. Tata se pojavljivao jednom u dve-tri godine, došao bi sa drugovima da iznesu naše kauče, krevete i šporet i prodaju ih ciganima za vinjak. U tim trenucima morao sam da se borim da mi ne odnesu stalak za note, obično bih ga prigrlio i sakrio se u frižider koji je uvek bio prazan pa ga zato ni uključivali nismo. Nekoliko puta su me ti surovi eksploatatori, kad bi shvatili da sviram violinu, vezivali lancima i odvodili u ropstvo, terajući me da po golomrazici sviram Oj Moravo, Sa Ovčara i Kablara i Druže Tito mit i se kunemo ispod novobeogradskih solitera pri čemu bi pokupili sve pare koje su bacali zastavnici, vodnici prve klase i poneki preživeli ostatak građanske reakcije. Ma nije me bolelo što su uzimali pare nego što mi nikad nisu dali da odsviram bar La perpetuellu...

I tako...
jacHa. jacHa. 16:20 24.12.2010

:-)

čudim se da niko pre tebe nije rekao da je car go
preporuka
JJ Beba JJ Beba 16:26 24.12.2010

Sava centar

sve što si rekao stoji.
razglas u SC skoro da nikada nije ok (sem ako ljudi koji sviraju ne donesu svoje dopunsko ozvučenje i sprave). SC nikada nije imao dobrog tonca. jedan te isti čovek koji je pod platom miksao je ton i za kongrese, i za deda mraza i za muzički festival i uglavnom nema sluha i pije. Zato mnogi koji sviraju u SC (bilo domaći ili strani gosti) dovode svoje tonce.
Najdžel je do jaja. Slušala sam ga svaki put kad je bio u Beogradu, uključujući i sešn svirke posle. Slušala sam i program kada izvodi Hendriksa i moram da kažem da mi se to nije dopalo - ni kako kapira Henžu ni kako ga izvodi, ali energija i smisao za šou pleni.
Jeff je car, i pored njega se Najdžej ne bi leba najeo. Nije brate ništa odsvirao
jbg tako je
inaće kad smo već kod Najdžela poznate su mi neke insajderske priče tipa kako leši pivo i gandžu .

edit
SM & VS tezgetina samo taka


edit 2
moj komentar se odnosi samo na krkarove utiske o SC. Na koncertu Vlatka i Stefana nisam bila jer me nije ni zanimalo.Prošle zime, na Gitarart expo sajmu koji je trajao 2 dana ( u hotelu Continental) gost je bio Vlatko, imao neku radionicu i jedno popodne se pojavio Stefan. Vežbali su jedno dva, tri sata i posle svako na svojustranu na svoje ugovorene obaveze, do ovog koncerta. Možda su još koji sat prošli to što su svirali.
krkar krkar 16:37 24.12.2010

Re: Sava centar

jedan te isti čovek koji je pod platom miksao je ton i za kongrese, i za deda mraza i za muzički festival i uglavnom nema sluha i pije.


Pa što se nije zajebo na Kongresu da Sloba zvuči k'o Paja Patak nego je razvalio iovako falš Milenkovića?

Potpuno sam ostao kao prebijen. Da mi nije žena fina otišao bih posle druge stvari.

Prob'o ja i da zviždim, gledali me neki oko mene k'o da sam pišao a ne zviždao.

Al' event bio samo takav!
gospodin_ne gospodin_ne 16:42 24.12.2010

Nigel Kennedy

Nigel Kennedy je odlican showman ali nisam ubedjen u njegovu virtuoznost.
Sto se Hendrix-a tice, Kronos Quartet su vec dugo referenca.

Covek u belom Covek u belom 16:42 24.12.2010

Re: Sava centar

JJ Beba
Najdžel je do jaja. Slušala sam ga svaki put kad je bio u Beogradu, uključujući i sešn svirke posle. Slušala sam i program kada izvodi Hendriksa i moram da kažem da mi se to nije dopalo - ni kako kapira Henžu ni kako ga izvodi, ali energija i smisao za šou pleni.
Jeff je car, i pored njega se Najdžej ne bi leba najeo. Nije brate ništa odsvirao
jbg tako je
inaće kad smo već kod Najdžela poznate su mi neke insajderske priče tipa kako leši pivo i gandžu .

Najdzel je do jaja. I uzput je skroz kul lik (cak i naduvan :)) sa sjanim smislom za humor i skroz pristupacan za komunikaciju.
Ali ovo je "baja" koji bi i Najdzela mogao da postidi:



Slusao sam ga jednom prilikom "na uvce" u Tri Sesira gde je banuo posle koncerta na Kolarcu, gazda zakljucao kafanu, i "baja" je svirao 2 sata tek onako sebi i nama za dusu. Legenda nevidjena...
JJ Beba JJ Beba 16:50 24.12.2010

Re: Sava centar

Pa što se nije zajebo na Kongresu da Sloba zvuči k'o Paja Patak nego je razvalio iovako falš Milenkovića?

hahaha Miloševićev ton nadgledao Senta.
Kod nas bre malo ko zna da radi ton a i stavke honorar za tonca je vrlo nepopularna u SC- tipa imamo mi našeg koji radi za platu, što da plaćamo duplo. Neviđena frka tek nastaje kada se neki koncert prenosi live ili snima pa emituje na TV. Tu je tek neviđeni fijasko. prvo škripe linkovi, prekidaju kablovi a u reportažnim kolima mora da sedi tonac tonac koji takođe treba da zna znanje. TV Beograd sem msje Hajdukovića nema nijednog drugog dobrog tonca koji zna da radi live snimanja.

Da ne pričam da pored tonca u sali mora da sedi i muzički producent koji zna kakvu tonsku sliku želi.
Strane grupe koji ne donose svoj razglas dovode svoje tonce i majstora za svetlo, producent se podrazumeva a često dovode i svoje tonce koji rade monitoring.
antioksidant antioksidant 16:56 24.12.2010

Re: Sava centar

Ali ovo je "baja" koji bi i Najdzela mogao da postidi:

ovo bih potpisao
a sad odoh pre nego sto procitam ciji je komentar
JJ Beba JJ Beba 16:58 24.12.2010

Re: Sava centar

Najdzel je do jaja. I uzput je skroz kul lik (cak i naduvan :)) sa sjanim smislom za humor i skroz pristupacan za komunikaciju.

slažem se. direktno ga obožavam
i ne da nije prepotentan, nadmen, snob nego naprotiv. Mnogo gotivan lik.
sa legendarnim Mark Kingom
krkar krkar 17:02 24.12.2010

Re: Sava centar

Kod nas bre malo ko zna da radi ton a i stavke honorar za tonca je vrlo nepopularna u SC- tipa imamo mi našeg koji radi za platu, što da plaćamo duplo. Neviđena frka tek nastaje kada se neki koncert prenosi live ili snima pa emituje na TV. Tu je tek neviđeni fijasko. prvo škripe linkovi, prekidaju kablovi a u reportažnim kolima mora da sedi tonac tonac koji takođe treba da zna znanje. TV Beograd sem msje Hajdukovića nema nijednog drugog dobrog tonca koji zna da radi live snimanja.

Da ne pričam da pored tonca u sali mora da sedi i muzički producent koji zna kakvu tonsku sliku želi.
Strane grupe koji ne donose svoj razglas dovode svoje tonce i majstora za svetlo, producent se podrazumeva a često dovode i svoje tonce koji rade monitoring.


Sve je to napredna lekcija. Evo ti početna: pokNjima je, genijimretni plafon bio pogrešno postavljen, u potpuno neakustični položaj.

Velika sala SC ima pravu koncertnu akustiku samo kad se donji deo krova spusti skroz do balkona - ali onda se gube pare, jel'te. Tako da ni pravi tonci ni pravo ozvučenje ne mogu mnogo da poprave stvar.

Samo još jedan dokaz da je ovde sve teško ošljarenje.

Al je zato event bio...
NNN NNN 22:29 24.12.2010

Re: Sava centar


Velika sala SC ima pravu koncertnu akustiku samo kad se donji deo krova spusti skroz do balkona - ali onda se gube pare, jel'te. Tako da ni pravi tonci ni pravo ozvučenje ne mogu mnogo da poprave stvar.
Ovo je tačno!
Taj deo je naknadno dodat; u određenim krugovima se ta sala zove Gluva sala.

Ps. Duđe u zapisnik da i krkar ponekad ubode
ivana23 ivana23 22:36 24.12.2010

Re: Sava centar

Izvinjavam se...

Je l':

Velika sala SC ima pravu koncertnu akustiku samo kad se donji deo krova spusti skroz do balkona...


Ili plafon?
NNN NNN 22:44 24.12.2010

Re: Sava centar

Ustvari se misli na ono čudo koje služi isključivo kao reflektor zvuka
(u SC je malko drugačiji)
Bili Piton Bili Piton 23:13 24.12.2010

Re: Sava centar



Sava centar je gradjen kao kongresna a ne koncertna sala. Spuštanjem plafona njegova katastrofalna akustika se donekle maskira ali ne i sasvim (govorim o strogo akustičnim koncertima akademske muzike, bez amplifikacije). Pogorelića sam slušao u prepunom SC iz prvog reda balkona i trebalo mi je 20 minuta da se naviknem da svaki ton koji klavir proizvede čujem kao da je propušten kroz stereo delay. E sad ti uzmi slušaj Mocartove klavirske sonate tako.

JJ Beba JJ Beba 23:32 24.12.2010

Re: Sava centar

Bili Piton


Sava centar je gradjen kao kongresna a ne koncertna sala. Spuštanjem plafona njegova katastrofalna akustika se donekle maskira ali ne i sasvim (govorim o strogo akustičnim koncertima akademske muzike, bez amplifikacije). Pogorelića sam slušao u prepunom SC iz prvog reda balkona i trebalo mi je 20 minuta da se naviknem da svaki ton koji klavir proizvede čujem kao da je propušten kroz stereo delay.


SC ima prilagodljivu akustiku ali ja nikada nisam videla da se ta mogućnost koristila i da se akustika pravila prema događaju. Ipak, Bilo je koncerata sa super zvukom. npr Satrijani je imao svršen zvuk, imali svoje ljude i na razglasu i na monitoringu. Na Jeff Becku bio odličan zvuk, sem vokala koji su bili muljavi i brundavi ali se Vlada Negovanović kune da je Beck tako hteo. Vlada je bio sa strane Sky musica na čijem savršenom ozvučenju je bio rađen koncert. Naravno Beck je doveo svoje ljude da rade ton.
Jedino tako može da se ima dobar zvuk u SC. Ako se prepustiš lokalnom toncu najebo si, a ako dovedu debelog Iliju, njemu davno slon prdno u uvo, dizvinete.
krkar krkar 02:10 25.12.2010

Re: Sava centar

SC ima prilagodljivu akustiku ali ja nikada nisam videla da se ta mogućnost koristila i da se akustika pravila prema događaju.


Ja jesam. Bilo je sjajnih koncerata bez ozvučenja kad je sala skraćivana za balkon. Sad i pored najbolje volje ne mogu da se setim tačno kad je to bilo, godine...

Ali mogu vehementno da tvrdim da je najbolja serija koncerata ikada u Beogradu bila za vreme kongresa UNESCO-a 1981. kad je veliki broj zemalja doveo reprezentativne ansamble, uglavnom je sva prva liga nastupala u Sava centru. Oko 35 dana je trajao kongres i svako veče je bio po neki, uglavnom vrhunski, događaj. Ovako napamet:

Astor Piazzolla
Moskovska filharmonija
Nekoliko apsolutno genijalnih afričkih folklornih ansambala, pa korejski, pa japanski...
Alban Berg Quartet
Monserrat Caballe...

I najbolji koncert folklora u mome životu: četiri profi ansambla iz ex-YU: Kolo, Šota, Lado i Tanec. Kad bi se taj koncert mogao ponoviti bez razmišljanja bih za njega dao godišnju platu.
expolicajac expolicajac 16:37 24.12.2010

Pedagogija

Moj profesor klavira je svaki čas počinjao istom rečenicom. "Sinko gledaj note i pritiskaj dirke, ali zapamti ono što budem čuo biće odraz tvoje duše".
krkar krkar 16:42 24.12.2010

Re: Pedagogija

Moj profesor klavira je svaki čas počinjao istom rečenicom. "Sinko gledaj note i pritiskaj dirke, ali zapamti ono što budem čuo biće odraz tvoje duše".


Ti gledaj da Toma ne sazna da si ikad svirao klavir ako misliš da se reaktiviraš.

Dosta mu je što Vučić zna mrski strani jezik, još mu samo fali neko ko je u muzičku školu išao!
mariopan mariopan 16:50 24.12.2010

Re: Pedagogija

Ti gledaj da Toma ne sazna da si ikad svirao klavir ako misliš da se reaktiviraš.

Dosta mu je što Vučić zna mrski strani jezik, još mu samo fali neko ko je u muzičku školu išao!

Baš!
expolicajac expolicajac 16:57 24.12.2010

Re: Pedagogija

Ti gledaj da Toma ne sazna da si ikad svirao klavir ako misliš da se reaktiviraš.

Dosta mu je što Vučić zna mrski strani jezik, još mu samo fali neko ko je u muzičku školu išao!

Samo za "čičko Tomu" na uvce od Krkija i Expolicajca

AlexDunja AlexDunja 16:40 24.12.2010

...

ja od ovog koncerta koji je trebalo
da spoji dva nespojiva senzibiliteta
nisam ništa očekivala, pa mu nisam ni prisustvovala.

tvoj tekst mi se nesvidja,
prejake reči koristiš, mešaš babe i žabe,
razum i osećajnost, etiketiraš...preteruješ.

stefan milenković nije vrhunski svetski violinista,
ali se nikako ne može reći da ne ume da svira,
verovatno nije sklon improvizacijama,
alli i to se uči, pa ako bude želeo da ide u
tom pravcu...

vlatko stefanovski, pritom, nije nikakv genije.
on je prosečan fjužn gitarista, koristan
u grupi muzićara i ne mnogo više od toga.
gledala sam njegov nastup sa akermanom (focus)
gde su pokušavali da sviraju bluz, i bilo je
katastrofalno. on tu dinamiku i emociju
maši apsolutno.

uverljiv je jedino kada krenu neparni makedonski
ritmovi...a to je samo neki dosadni etno džez

edit:
i da. pozdravljam ipak ovaj pokušaj
saradnje, iako nije my cup of tea.
bolje to, nego obrazac koji nam je nudjen ranije.
biće bolje. predugo je trajao pad.
Bili Piton Bili Piton 16:48 24.12.2010

Re: ...

AlexDunja

prejake reči koristiš


Ah, pa ne rekoh li ja odavno još da je Krki jedan temperamentan bloger

Na koncertu nisam bio, ne bih išao ni da živim u Beogradu pošto ne volim te napucane estradne big events. Come to that, ni lud ne bih otišao ni na Vanesu Mej ni na Il Divo niti na sve slične classipop estradne likove, simply not my thing.
krkar krkar 16:51 24.12.2010

Re: ...


Bar tebi se kompetencija ne može osporiti, nadam se.

Zaista prejake reči koristim, i inače na blogu. A pošto je meni muzika pre svega emocija - kad neko izneveri moja emotivna očekivanja onda sam posebno osetljiv. Nisam razmišljao unapred o nespojivosti VS i SM, naravno da mi je sada sve jasno. Ali sam verovao da će, zbog nekih ljudi iz publike - ako ne svih - bar to aranžirati i uvežbati kako treba. Ovo je bila katastrofa.

Ne idem na koncerte zbog tehničkih kvaliteta izvođača, to primetim usput. Ali idem da mi neko prenese i pobudi emocije.

A glede Vlatka, meni je on odličan i solo i posebno sa Tadićem. A makedonske neparne ritmove obožavam. Još kad ih dohvati jedan Feruz Mustafov...

Da ti verujem na reč da ovo ima neku svrhu.

PS
Nisam muzičar ali nekako mi ne ide da se improvizacija uči. Svašta može da se nauči ali ne može da se nauči da se ima duša. I duša generalno i duša za nešto.
AlexDunja AlexDunja 16:51 24.12.2010

Re: ...

ni lud ne bih otišao ni na Vanesu Mej

word.
teška prevara.
antioksidant antioksidant 16:56 24.12.2010

Re: ...

tvoj tekst mi se nesvidja,
prejake reči koristiš, mešaš babe i žabe,
razum i osećajnost, etiketiraš...preteruješ.


alex - umes reći
AlexDunja AlexDunja 16:57 24.12.2010

Re: ...

Nisam muzičar ali nekako mi ne ide da se improvizacija uči. Svašta može da se nauči ali ne može da se nauči da se ima duša. I duša generalno i duša za nešto.


o itekako se uči,
posebno kada neko provede život
vežbajući da svaka nota bude na svom mestu.

i duša i emocije se svakako podrazumevaju.
muzika stoji na njima.

daleko više od svih drugih umetnosti.
antioksidant antioksidant 17:00 24.12.2010

Re: ...

o itekako se uči,
posebno kada neko provede život
vežbajući da svaka nota bude na svom mestu.

isto velim
stefan je odyiveo yivot preskocici jedan deo
sad se vratio i zivi i to
meni je to simpa
a idem 27og (juce nismo da se organizujemo)
ali sa pravim ocekivanjima
vlatka volim a stefan danasnji me podseca na stefana nekadasnjeg
lepe uspomene
bice to ok
a napucanih sto ce biti... pa mora neko i da plati koncert
JJ Beba JJ Beba 17:03 24.12.2010

Re: ...

uverljiv je jedino kada krenu neparni makedonski
ritmovi...a to je samo neki dosadni etno džez

slažem se 100 posto
vishnja92 vishnja92 17:14 24.12.2010

Re: ...

nekako mi ne ide da se improvizacija uči


bozegospode.

naravno da se uci, kao i svaka druga vrsta oslobadjanja. posto poznajes sve ljude iz svih struka, popricaj malo sa nekima od njih pa ce ti objasniti da se kreativnost itekako uci, brusi i neguje.

htedoh da kazem jos da sto miliona puta vise verujem jasniz nego tebi, ali nije uopste za poredjenje, tako da necu.
kao sto nije za poredjenje ovakva vrsta koncerta sa Kenedijem.


e da -
nista mi nije tako urnebesno smesno kao kvazielitizam.
AlexDunja AlexDunja 17:35 24.12.2010

Re: ...

ali sa pravim ocekivanjima
vlatka volim a stefan danasnji me podseca na stefana nekadasnjeg
lepe uspomene
bice to ok


ma opusti se,
uživaj u onome što te raduje.

ne očekuj mnogo od zvuka,
ako su profesionalci iz sc
zaista za mixom, to mora da je strašno...
AlexDunja AlexDunja 17:45 24.12.2010

Re: ...

JJ Beba
uverljiv je jedino kada krenu neparni makedonski
ritmovi...a to je samo neki dosadni etno džez

slažem se 100 posto


e, a kad neko otkida na neparne ritmove,
kao krkar, tu pomoći nema...
jendva, jendva, jendvatri: ruke odu gore

ništa od razgovora:)))
ni od rokenrola....
alselone alselone 18:36 24.12.2010

Re: ...

kad neko izneveri moja emotivna očekivanja onda sam posebno osetljiv


Covece, rasplaka me!
929292 929292 18:36 24.12.2010

Re: ...

posto poznajes sve ljude iz svih struka, popricaj malo sa nekima od njih pa ce ti objasniti da se kreativnost itekako uci, brusi i neguje.


ti mora da se šališ!
pa, on je te ljude učio, neće valjda od svojih učenika da traži objašnjenje.
draft.dodger draft.dodger 18:57 24.12.2010

Re: ...

krkar

Još kad ih dohvati jedan Feruz Mustafov...


Dodajem, Taraf de Haidouks...


Slab sam na njih.
antioksidant antioksidant 19:12 24.12.2010

Re: ...

ma opusti se,
uživaj u onome što te raduje.

lepo vece i uspomene
sve sto mi treba
ne očekuj mnogo od zvuka,

tvrd sam na usima, mek na srcu
sve ce biti ok
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:48 24.12.2010

Re: ...

AlexDunja
ja od ovog koncerta koji je trebalo
da spoji dva nespojiva senzibiliteta
nisam ništa očekivala, pa mu nisam ni prisustvovala.
....
gledala sam njegov nastup sa akermanom (focus)
gde su pokušavali da sviraju bluz, i bilo je
katastrofalno. on tu dinamiku i emociju
maši apsolutno.

uverljiv je jedino kada krenu neparni makedonski
ritmovi...a to je samo neki dosadni etno džez



Isla sam na koncert sa Akermanom. Vlatko se duvao improvizacijama, a Akerman ostade covek zbunjen. Ja se drala na kraju i dozivala Akermana dok je moj drugar stajao i zapanjeno me gledao, kao i gore opisana publika koja izgleda prati ovakve events. Bila sam razocarana. SM je klasican muzicar i improvizacija mu nije glavna, dok Vlatko svira, a moze i na uvo.
Odlican je onaj video spot sa uliice i Liberty tango. Najbolja muzika je u podzemnim prolazima vecih gradova. Pa kad zagrebe saksofon, ja poletim.
krkar krkar 20:56 24.12.2010

Re: ...

vishnja92
nekako mi ne ide da se improvizacija uči


bozegospode.

...

e da -
nista mi nije tako urnebesno smesno kao kvazielitizam.


Oh, pojavila se baba opajdara!

Kako se uopšte usuđuješ da se pojaviš na mom blogu, alapačo, tračerko i torokušo otrovna i jezičava?

Poslali mi tvoji vrli prijatelji vaše prave elitističke diskusije o bitku i biću - čitaj: pljuvanja i opljuvavanja blogera, ko koga, ko s kim... i intelektualne razmene tračeva, tvoje genijalne opservacije i tvoje ničim izazvane ocinkavanje osobe koja ti se prijavila za prijatelja na FB ali eto ti nikad NE nisi umela da kažeš, jeste ti FB prijatelj ali priznaješ da je kreten jedan... (nisam ja, neko daleko bolji od mene, fin, vaspitan i miran ko baš nije zaslušio - ali proglasili ste ga za moga)

Ajde, šetaj.
zilikaka zilikaka 21:12 24.12.2010

Re: ...

ali nekako mi ne ide da se improvizacija uči

To se vežba. E sad, dal to spada u učenje...
vishnja92 vishnja92 21:12 24.12.2010

Re: ...

???
Poslali mi tvoji vrli prijatelji vaše prave elitističke diskusije o bitku i biću - čitaj: pljuvanja i opljuvavanja blogera, ko koga, ko s kim... i intelektualne razmene tračeva

"vase"?
cije?
tvoje ničim izazvane ocinkavanje osobe koja ti se prijavila za prijatelja na FB ali eto ti nikad NE nisi umela da kažeš, jeste ti FB prijatelj ali priznaješ da je kreten jedan

ti si bolesnik i patoloski lazov. molim moderaciju da reaguje.
krkar krkar 21:24 24.12.2010

Re: ...

"vase"?
cije?


Kružok čiji si član. Valjda ne treba ja da ti objašnjavam sa kime otrcavaš okolo druge blogere.

Ili ti baš sa svakim ogovaraš baš svakoga?

I treba moderacija da reaguje, odavno treba.
vishnja92 vishnja92 21:39 24.12.2010

Re: ...

malo si se (mnogo) uzneo ako mislis da ovakva podmetanja kao i one pretnje od pre par meseci upucene ljudima kojima nisi ni do kolena mogu da traju do veka, i da rade posao.
niko po ovom blogu nije harao i maltretirao nekaznjeno, cak ni BikiSrki. cisto sumnjam da ces i ti moci.

a ako sa nekim imas nerazjasnjene odnose, izvoli pa ih razresavaj sa njim a ne sa mnom, i radi to na mestu na kom su nastali.
JJ Beba JJ Beba 21:52 24.12.2010

Re: ...

kao sto nije za poredjenje ovakva vrsta koncerta sa Kenedijem.

činjenica je da je krkar izabarao pogrešan klip kao ilustracija Najdžela Kenedija i Džef Beka. Tu Najdžel uopšte ne svira nego je u pitanju Džefov solo.
Poznato je da je Vlatko Stefansovski neviđen ego trip u svirci i ne ume da džemuje sa drugim solo instrumentalistima. To kod njega ne postoji. Bilo je neviđeno neprijatno na koncertu Stefanosvkog kada je kao gost izašao Ian Ackeramn i kada tefanovski nije dozvolio čoveku da svira, stalno ga je nadsviravao. Kad krene da drvi nema stajanja

Ovo što sam videla na na ovom linkuje da su uhvatili jednu od istočnjačkih etno skala i udri me do zore. Ta skala se često koristi i u klasici i u narodnjacima tako da su oboje svoj na svome - Stefan u klasici a Vlatku su narodnjačke skale bit njegove svirke
ecce-florian ecce-florian 02:14 25.12.2010

ljuta rana, ljuta trava

improvizacija...neparni ritmovi...dosadni etno džez ..... rokenrol

AlexDunja
17:45 24.12.2010 / *novo
Re: ...
JJ Beba
uverljiv je jedino kada krenu neparni makedonski
ritmovi...a to je samo neki dosadni etno džez

slažem se 100 posto



e, a kad neko otkida na neparne ritmove,
kao krkar, tu pomoći nema...
jendva, jendva, jendvatri: ruke odu gore

ništa od razgovora:)))
ni od rokenrola....



Poštujući tradiciju narodnih muzičara, improvizacija je sastavni (predviđeni) deo kompozicija koje su na programu.

Preslušavajući svoje stare snimke sa traka i ploča snimljenih od sredine 70-tih do sredine 80-tih godina, stanovio sam istovetnost imaginacije i jezika i u mojim sadašnjim delima sa zvukom Levanta.
Dalje tragajući, prisetio sam se čak i koncerta Esme Redžepove u zemunskom Domu kulture početkom 60-tih godina. Moja fasciniranost zvukom i ritmovima izvela me je čak i ispred bine da zaigram i „zasviram harmoniku“ na bakimoj tašni. Iako je ovaj „nastup“ doveo do očajanja moje roditelje i baku, bilo im je jasno da će im sin i unuk postati „muzikant“.

Miloš Petrović novembar 2009.ovdei malo šire ovde
preminuo novembar 2010.

KAKO JE STRAST PRESLIKALA LEPOTU
krkar krkar 02:20 25.12.2010

Re: ...

Bar tebi se kompetencija ne može osporiti, nadam se.


Hehe, pomešao sam te, mislio sam da si ti kompozitorka.

Nema veze, ništa to ne menja ono što sam rekao.
krkar krkar 02:25 25.12.2010

Re: ...

i duša i emocije se svakako podrazumevaju.
muzika stoji na njima.

daleko više od svih drugih umetnosti.


Ovome nema šta da se doda ni oduzme.

Mada, vidim da ima i drugačijih mišljenja, tvrdnji da za muziku nisu potrebne emocije niti da je potrebno da muzika izaziva emocije. Moj jedini komentar na to je

P.S.
Bejaše pre neki mesec neki blog gde se spominjao Tom Gotovac i gde sam opisao svoje iskustvo sa "modernom vizuelnom umetnošću" (stavljam pod navodnike jer ne bih da raspravljamo o terminologiji. I gde mi je neka dobra blogerska duša objasnila u malo reči ali sa puno razumevanja kako umetnost upravo jeste izazivanje emocija. I beše u pravu, milion posto.
krkar krkar 02:26 25.12.2010

Re: ...

AlexDunja
ni lud ne bih otišao ni na Vanesu Mej

word.
teška prevara.


Ne bih ni ja, samo sam je naveo kao nekog ko tehnički dobro svira električnu violinu. Ja nešto sasvim drugo slušam.
krkar krkar 02:31 25.12.2010

Re: ...

činjenica je da je krkar izabarao pogrešan klip kao ilustracija Najdžela Kenedija i Džef Beka. Tu Najdžel uopšte ne svira nego je u pitanju Džefov solo.


Oh, izvinjavam se na klipovima, vrlo površno sam ih na preskok slušao jer nisam imao vremena. Samo sam Debisija pažljivo birao kao najbolje izvođenje a za Satija sam izabrao izvođenje koje mi se priličnoi ne sviđa ali izvođač je bila naša žena pa sam je zato stavio.

Molim da se klipovi shvate kao ilustracija, ne kao apsolutni dokaz.
alselone alselone 03:13 25.12.2010

Re: ...

krkar


Oh, pojavila se baba opajdara!

Kako se uopšte usuđuješ da se pojaviš na mom blogu, alapačo, tračerko i torokušo otrovna i jezičava?

Poslali mi tvoji vrli prijatelji vaše prave elitističke diskusije o bitku i biću - čitaj: pljuvanja i opljuvavanja blogera, ko koga, ko s kim... i intelektualne razmene tračeva, tvoje genijalne opservacije i tvoje ničim izazvane ocinkavanje osobe koja ti se prijavila za prijatelja na FB ali eto ti nikad NE nisi umela da kažeš, jeste ti FB prijatelj ali priznaješ da je kreten jedan... (nisam ja, neko daleko bolji od mene, fin, vaspitan i miran ko baš nije zaslušio - ali proglasili ste ga za moga)

Ajde, šetaj.


Majmuncino jedna nadobudna, neostvarena. Ovakav recnik (vec vise puta dokazan) i stav imaju likovi koji su najvece golje pred nadredjenima a najveci zlikovci pred podredjenima. Kompleski.
krkar krkar 05:05 25.12.2010

Re: ...

Majmuncino jedna nadobudna, neostvarena. Ovakav recnik (vec vise puta dokazan) i stav imaju likovi koji su najvece golje pred nadredjenima a najveci zlikovci pred podredjenima. Kompleski.


Jako se plašim tvoje dreke, a još više šta sve može da mi uradi jedan diletant-psihoanalitičar.

Ajde, možda dobiješ.
alselone alselone 10:10 25.12.2010

Re: ...

krkar
Jako se plašim tvoje dreke, a još više šta sve može da mi uradi jedan diletant-psihoanalitičar.
Ajde, možda dobiješ.


Moje dreke? Ha, ha, ha!
Da li hoces da se svi saglasimo da si ti bas faca, pa da mozes da se iskuliras malo? Kako ono kazu - toliki trud da budes pametan sprecava te u toj plemenitoj nameri.
krkar krkar 10:35 25.12.2010

Re: ...

Moje dreke?


Tvoj repertoar

Majmuncino jedna nadobudna, neostvarena

može samo drečanjem da se izrekne. Jedino Tale Surovi to ume tiho, hrapavim glasom. A'l daleko si ti od toga.

Ne moraš ni sa čime da se saglasiš, ne moraš ni da dolaziš uopšte.
alselone alselone 20:48 25.12.2010

Re: ...

krkar

Tvoj repertoar


Rece i ostade ziv.

U cemu je tvoj problem covece? Druga deca te nisu zvala na rodjendane? Drzao si daljinski u najlonu?

A i stvarno ne moram da dolazim vise. U zdravlju se dokazivao.
medjutim92 medjutim92 16:41 24.12.2010

kako odoleti..

krkar
Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem


Još nismo našli oblast za koju ovo ne važi
krkar krkar 16:44 24.12.2010

Re: kako odoleti..

oš nismo našli oblast za koju ovo ne važi


Traži, traži pa ćeš naći.
antioksidant antioksidant 17:21 24.12.2010

Re: kako odoleti..

krkar
oš nismo našli oblast za koju ovo ne važi


Traži, traži pa ćeš naći.

kultura komunikacije
koksy koksy 20:35 24.12.2010

Re: kako odoleti..

kako odoleti..

krkar
Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem



Još nismo našli oblast za koju ovo ne važi



Care!
krkar krkar 02:34 25.12.2010

Re: kako odoleti..

kultura komunikacije


Preferiram suštinu nad formom.

Što ne znači da nisi u pravu, ali ja sam se sa sobom ovakvim kakav jesam odavno pomirio. I baš zato radije raspravljam o suštini.
antioksidant antioksidant 10:59 25.12.2010

Re: kako odoleti..

krkar
kultura komunikacije


Preferiram suštinu nad formom.

Što ne znači da nisi u pravu, ali ja sam se sa sobom ovakvim kakav jesam odavno pomirio. I baš zato radije raspravljam o suštini.

ma slažem se ja sa tobom oko suštine ali... više bi rekao kad bi malo manje "teških reči upotrebljavao"... ovde konkretno si rekao i jednu suštinsku stvar ' nedostatak kritike. prave a ne naručene. jako bitna stvar. a svoju kritiku si dikvalifikovao stilom...

dalje bi ti otisla poruka, to sam mislio

ja sam se sa sobom ovakvim kakav jesam odavno pomirio
to jeu principu i najbitnije

poydrav

edit: sad videh, o ovome ste vec pricali sinoc pa zanemari ovo. nepotrebno je
niccolo niccolo 12:00 25.12.2010

Re: kako odoleti..

ovde konkretno si rekao i jednu suštinsku stvar ' nedostatak kritike

Što niko nije ni primetio jer nije bilo istaknuto, za razliku od onoga da ovaj ne ume da svira...Doduše Krkaru se to i ranije dešavalo, da mnogi ne primete šta je hteo da kaže jer on sam stavi akcenat na nešto što je sporedno (a ovde je sporedno to kakvo je Krkarevo mišljenje o tome da li Milenković ume ili ne ume da svira, a suština je da li je koncert bio dobar i šta je rekla (ili nije rekla) kritika o istom).
angie01 angie01 12:36 25.12.2010

Re: kako odoleti..

(a ovde je sporedno to kakvo je Krkarevo mišljenje o tome da li Milenković ume ili ne ume da svira, a suština je da li je koncert bio dobar i šta je rekla (ili nije rekla) kritika o istom).


zar nije ovo krkijev blog i na njemu on iznosi svoje mishljenje, kao shto uostalom to svako radi na svom-svi ostali mogu da komentarishu, slazu, ne slazu, misle neshto trece-zato sluzi blog-da se ramene mishljenja,...mada se ovde radi neshto sasvim drugo!


kritika ce svoje mishljenje dati tamo gde je ona merodavna i prozvana!
niccolo niccolo 13:43 25.12.2010

Re: kako odoleti..

zar nije ovo krkijev blog i na njemu on iznosi svoje mishljenje

Jeste krkijev blog i na njemu on iznosi mišljenje, na nekoliko mesta je u komentarima izneo mišljenje da je poenta njegovog bloga nepostojanje kritike, ja sam se samo rukovodio tim njegovim mišljenjem kada sam pisao komentar...
angie01 angie01 14:41 25.12.2010

Re: kako odoleti..

na nekoliko mesta je u komentarima izneo mišljenje da je poenta njegovog bloga nepostojanje kritike,


izvini-al te nish ne razbiram!

ti reche-da nije vazno shta krki misli, nego da l je koncert bio dobar-shto opet treba da procene neki drugi-je l tako?

a ja opet na to rekoh-da je ovo mesto gde on treba da kaze shta misli o nechemu-ako mu se 'oce, a mi ostali, opet, ako smo u zelji, da se s tim njegovim mishljenjem slozmo, ili pak ne i sve to u razlichitim pravcima, koliki si nam kapaciteti, a da se ovde pak deshava neshto drugo- kao i na mnogim blogovima autora ili komentarima koji nisu po volji ekipi i to je chista besmislena opstrukcija, koja remeti dalju diskusiju, unishtava atmosferu minimalne civilizovane razmene i jedini joj je cilj da diskvalifikuje i omalovazi targetiranog!
niccolo niccolo 14:58 25.12.2010

Re: kako odoleti..

izvini-al te nish ne razbiram!

Hajde ovako. Sam Krkar na nekoliko mesta kaže da je on ovo pisao zato što ne postoji kritika koja će kritički da se osvrne na koncert nego će svi da budu ekstra oduševljeni koncertom i da je u stvari hteo da se osvrne na to nepostojanje kritike. Međutim, kao što vidiš, niko na blogu ne razgovara o toj pojavi. Ja mu dobronamerno ukazujem da je to zato što tu priču o kritici nije naglasio, već je naglasio da ovaj ne zna da svira (mene lično boli uvo i da SM zna da svira i da SM ne zna da svira, te me tako boli i uvo šta bilo ko od vas misli u pogledu kvaliteta SM-ovog sviranja, pa se zato do sada nisam ni javljao). U toj situaciji (tj. sa takvim naglaskom u tekstu) svi (tj. hajde da budem precizniji - većina) se raspravljaju sa Krkarom, da li je Krkar ovakav ili onakav, da li ima 3,5 časa niže muzičke ili je najveći muzički super genije svih vremena, a niko ne govori o tome o čemu je Krkar (kako sam kaže) želeo u stvari da razgovara...
krkar krkar 15:03 25.12.2010

Re: kako odoleti..

angie01
(a ovde je sporedno to kakvo je Krkarevo mišljenje o tome da li Milenković ume ili ne ume da svira, a suština je da li je koncert bio dobar i šta je rekla (ili nije rekla) kritika o istom).


zar nije ovo krkijev blog i na njemu on iznosi svoje mishljenje, kao shto uostalom to svako radi na svom-svi ostali mogu da komentarishu, slazu, ne slazu, misle neshto trece-zato sluzi blog-da se ramene mishljenja,...mada se ovde radi neshto sasvim drugo!


kritika ce svoje mishljenje dati tamo gde je ona merodavna i prozvana!


Pa gde je ta merodavna kritika? I kad misli da se oglasi? jedno 3 meseca posle koncerta? U zidnim novinama?

Subotnji kulturni dodatak Politike - ni slova! Ni u jednim relevantnim novinama još nema ni jedne kritike. Ima obaveštenja, izveštaja, propagande, neobrazloženih ushićenja raznih anonimusa... ali krika - jok!
krkar krkar 15:10 25.12.2010

Re: kako odoleti..

U toj situaciji (tj. sa takvim naglaskom u tekstu) svi (tj. hajde da budem precizniji - većina) se raspravljaju sa Krkarom, da li je Krkar ovakav ili onakav, da li ima 3,5 časa niže muzičke ili je najveći muzički super genije svih vremena, a niko ne govori o tome o čemu je Krkar (kako sam kaže) želeo u stvari da razgovara...


Razumeo sam ja tebe. Savršeno si u pravu - ali to je irelevantno. Jer ovde postoji ekipa koja na većini blogova priča svoje vazda iste petparačke priče i varijacije na dosadne, neinformativne i prežvakane teme bez obzira na temu bloga i njoj uprkos i unatoč.

Ja se samo malo više gicam nego većina autora koji ponekad izgledaju srećni što od višečlane bande još i batine nisu dobili. A pošto je blog demokratski medij i svako može da se registruje - ispada da svako ko ima dupe ima i jednaku težinu na blogu.

Ja ću i dalje da se gicam.
angie01 angie01 15:49 25.12.2010

Re: kako odoleti..

tj. hajde da budem precizniji - većina) se raspravljaju sa Krkarom, da li je Krkar ovakav ili onakav, da li ima 3,5 časa niže muzičke ili je najveći muzički super genije svih vremena, a niko ne govori o tome o čemu je Krkar (kako sam kaže) želeo u stvari da razgovara...


e pa TO!
angie01 angie01 15:58 25.12.2010

Re: kako odoleti..

Pa gde je ta merodavna kritika? I kad misli da se oglasi? jedno 3 meseca posle koncerta? U zidnim novinama?


de meni ovaj komentar- kada sam ja istu-kritiku pomenula samo u kontekstu odgovora niccolu, jer ju je on pomenuo!

ja lichno u merodavnos' kritike ovde ne verujem-jer one stvarne autoritete niko niti pushta da neshto kazu, niti ih ko ferma, sve je u sistemu-ti meni, ja tebi, podobnos' ova, ona,..okolo salata.

...pa eno na wiki samozvani autoriteti upisuju fenomenalne profile-ko da su neki faktori,..svako misli, ako je upoznao nekog sa imenom i malo proshetao dupe van svog sela-da je obavio domaci!


btw- niko nije pomenuo odlichan koncert Alexandre Kovach- zena bre svetski peva-odrazla chas kako se to radi u punoj sali Doma sindikata-mala napomena u gnevnim listovima i toliko o tome,..a na pishtanje jk-opshta uzbuna!
vishnja92 vishnja92 18:00 26.12.2010

Re: kako odoleti..

Ja ću i dalje da se gicam.

niko u to nije ni sumnjao - samo to i umes, lazovcino siledzijska

akhm... Moderacijo?

besmimater ako ovde ne treba uvesti ideju o prvoj petoljetki, pa da sav sitan a krupan olos ode niz vodu, gde mu je i mesto.

:gic:
mlekac mlekac 16:43 24.12.2010

Eno njih dvojice

Razgaljuju narod veceraske u 19 u Uscu.

Mozda taj koncert u shoping centru ispadne bolji?
Kazezoze Kazezoze 16:58 24.12.2010

Re: Eno njih dvojice

mlekac
Razgaljuju narod veceraske u 19 u Uscu.

Mozda taj koncert u shoping centru ispadne bolji?

budi uverena da će biti odličan koncert.
ono što krkar oceni kao loše je sigurno vrhunsko.
nije žvaka za seljaka.
čuj poredi vanessu mae sa milenkovićem

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana