Društvo| Gradjanske inicijative| Kultura| Muzika| Umetnost

Šmiranje kao event za primitivnu Srbiju

krkar RSS / 24.12.2010. u 15:49

 image.jpg?imageId=3949&thumb=1&lastModified=1292515319000

 

Stefan Milenković ne ume da svira. Vlatko Stefanovski, inače vrhunski majstor i umetnik, obrukao se neviđeno. Ceo event  bio je jedna poražavajuća slika primitivne, vulgarne, nekulturne poseljačene Srbije i njene samoproglašene nove elite.

Ovo je bio uvod, ono što se vidi na naslovnoj strani bloga. A sad razrada i zaključak:

Rastegnut do maksimuma krajogodišnjom gužvom, nedeljama sam iščekivao koncert Vlatka Stefanovskog i Stefana Milenkovića. Iako mrzim glamour, face i evente, uzeo sam karte za prvi dan. Nameravao sam još iste večeri da napišem ovaj blog ali nisam stigao. U međuvremenu, vidim da se pojavio još jedan blog na istu temu - pun pohvala, i baš tome ne mogu čudom da se načudim.

Ono nije bio koncert,  bio je event. Nije bila muzika nego događaj.

U stvari, sve je bilo na svom mestu. Neću sad o najavama, ali jednostavno - baš sve je bilo na svom mestu, sve je bilo baš kako priliči jednom prostačkom društvu bez ikakvog sistema vrednosti u kakvo se Srbija (odavno) pretvorila.

Prvi utisak primitivnog džihada je na prilazima SC i na parkingu. Nema dovoljno mesta za parkiranje? Nema veze - parkira se na travnjacima, trotoarima, pešačkim prelazima. Dobro, možda za sve ove godine niko nije primetio da nema dovoljno parkinga.

Zatim neoprani i neočišćeni, glibavi, zapušteni... Sava centar i gomila nekakvih ljudi koji očigledno tamo primaju platu ali za šta - e to nije jasno jer se ne vidi da išta rade.

Publika koja u koncertnu salu ulazi u kaputima i bundicama, kao da se radi o nezagrejanoj vašarskoj šatri o Svetom Jovan. Niko iz gomile zaposlenika SC i ne pomišlja da taj polusvet upozori na neki najosnovniji red...

Program koncerta bez ijedne reči o muzici. Ni jedne jedine! Ni o repertoaru, ni o muzičkoj prošlosti koncertanata. Vlatko je još dobro prošao, za Stefana je očigledno od njegove muzike važnije KO je slušao, pa se navode Regan, Kurta, Murta. Onda na jednohj celoj stranici programa krajnje degutantne fotografije koncertanata kako piju Grand kafu, te levom rukom, te desnom, te značajno se pogledujući. Kompletna vulgarizacija dvojice umetnika sa imenom i reputacijom. Čak ni u socijalizmu, u kojem je egalitarizam bio zvanična ideologija, nije nikome padalo na pamet da tvrdi da su jedan Tripo Simonuti ili Miroslav Čangalović isti kao i anonimni šofer u GSP-u ili šalterska službenica u opštini. 

Onda je, u duhu najboljeg srpskog primitivizma, koncert kasnio 22 minuta. Neobjašnjivo i neobjašnjeno. A da nije slučajno dokazuje poziv preko razglasa (inače potpuno raštimovanog, nekad je savršeno zvučao) da publika uđe u dvoranu - u 20.05!).

E, onda je konačno počelo muziciranje, uz inače loše osmišljene i izvedene svetlosne efekte i dim i paru. Čim vidim da se neki nadobudni junoša (pre će biti junac) igra reglerima rasvete i pušta paru... sumnjam da će od muzike išta biti, no još sam verovao u izvođače.

Sve do prvog tona koji je Stefan Milenković proizveo na nekakvom zakrivljenom gvožđu sa vratom i žicama što je, valjda, električna violina: Užasno nepodešeno ozvučenje, sa strahovitom distorzijom violine, sa gubitkom modulacije... Da nije problem u razglasu nego u znanju dokazuje činjenica da su ostali instrumenti bili sasvim korektno ozvučeni.

Od prvih taktova SM čulo se da on (ovo) ne ume da svira. Jednostavno - ne ume. Zaprepastilo me da nije umeo da se uštimuje, bežao je od tona i po iznad do celog tona ispod i to se nikako nije dalo sakriti a nije se ni popravljualo osim u solo deonicama kojima je očigledno pristupao kao kadencama u violinskim koncertima i koje su zvučale mnogo bolje iako nikako ne mogu da poprave ukupan poražavajući utisak. Jednostavno - Stefan nije za ovo. Ne ume da improvizuje, nema za to dara i tu pomoći nema. I to me nateralo da se zapitam šta se sa tim dečkom desilo i dešavalo u karijeri. Sećam se njegovih prvih koncerata, u istom tom SC, kad je imao nekih 6-7 godina. Iako je sa vunderkindima uvek teško proceniti šta je stvarno muzičko umeće a šta efekat jaomalibašjesladak tada je izgledalo da ima sve preduslove da izraste u dobrog solistu. Ali nije, nešto se sa njime desilo, negde se pogubio i solističku karijeru nije napravio. Dešava se to sa vunderkindima, dođu u dvadesete i ili jesi ili nisi. On očigledno nije, šta god o tome mislili idioti iz medija, spindoktori i ponosni patrioti. Jednostavno, ili nije bio materijal za to ili je negde u muzičkom razvoju ispušten, pogrešno vođen. Nisam pomno pratio njegovo muziciranje u odrastanju a ni kasnije ali sam od preksinoćnjeg koncerta poslušao nekoliko njegovih klipova i sve je to tanko. Na koncertu u meni nije uspeo da izazove ni jednu jedinu emociju, a bogme ni u odlomcima koje sam u međuvremenu čuo. A muzika koja ne izaziva emocije nije muzika.

Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem. Muzički sam pismen i obrazovan, završio sam nižu muzičku (baš violinu), celog života intenzivno slušam muziku i uživo i sa zvukozapisa, vrlo dobro poznajem klasiku, džez-rok, džez i još neke srodne ili bar slične muzičke pravce. Od prvih tonova samo sam se pogledavao sa ženom koja je takođe muzički obrazovana, od malena pa do pre neku godinu, dok je obaveze nisu sasvim preuzele, pevala je u jednom od naših najboljih horova. Ja sam već posle prve pesme hteo da izađem sa tog mučenja ali me ona, iz građanske pristojnosti, zadržavala... i tako odslušasmo jedno 7-8 numera, koliko smo uspeli da izdržimo.

Još uvek se pitam šta je ovo trebalo jednom takvim geniju kao što je Vlatko Stefanovski.

Posle koncerta poražava me još jedna stvar. Da u Srbiji nema više muzičke kritike. Naravno, još je živo onih nekoliko kritičara sa unjkavim glasovima koji ponekad dobiju po minut u pretposlednjem bloku poslednjeg dnevnika, još uvek po nekim - malobrojnim - novinama piše nekoliko znalaca. Ali muzička kritika kao kategorija odavno ne postoji u mainstream kulturi koju su sasvim preuzeli primitivci, event-organizatori, sponzori, spin doktori, silikonske drolje, gelirani fudbaleri, kriminalci opranih biografija i političari u prvim redovima. Sve novine pune su panegirika - sve od autora bez imena ili sa imenima koja nikome ama baš ništa ne znače. Genijalan koncert, fenomenalno muziciranje. Trt, šiomigađura.

U prvom redu u SC sedeo je, na primer, jedan Tijanić, čovek koga nikada nisam video ni na jednom pretplatničkom koncertu u Kolarcu, ni na jednom godišnjem koncertu neke muzičke škole. Čovek palminski istančanog kulturnog senzibiliteta. Ispred mene su sedele nekakve dve sojke koje su, prepoznavši neki "narodnjak" digle ruke kao krila u poletu i počele da pucketaju prstima... Dobro te ne bi stolova za penjanje.

Moja žena, uverena da još postoji neko vaspitanje i neka kultura ili bar građanski red zadržavala me sve dok se nije uverila da je već nekoliko posetilaca izašlo. Smeo bih se zakleti da je jedan od tih koji su otišli bio Jovan Kolundžija.

Siroti Milenković valjda je shvatio kome svira pa se gotovo izvinjavao što će svirati jednog Debisija. Srećom, nije ličilo ni na šta pa se publika nije prepala, uvredila ni počela da vadi beli luk, baš kao ni za Satija koji je usledio.

Nadam se da će neki fond za nešto platiti Vlatku Stefanovskom da se više ovako ne bruka. A što se Stefana Milenkovića tiče - bojim se da je on na nivou jednog korektnog profesora violine. Samo da se od njega ne očekuju emocije. Kako reče moja žena, dok Vlatko Stefanovski vlada svojim instrumentom na najintimniji način,zna kako će neki ton zvučati u svakom kraju sale, Stefan Milenković je svirao kao da je odavno ogluveo.

Bolje bi uradio da se drugog dana naprasno razboleo ili uganuo zglob. Uostalom, koncert je sniman, nikakva produkcija tu ne može da izvadi stvar. Biće na TV, gledaćete.

 

A evo kako neke stvari zvuče kad ih izvodi neko ko ume:

Za početak, vrhunski violinista koji ume da improvizuje. A ima i dušu. Nigel Kennedy

A ovako se komunicira sa publikom

 

Ovo je verovatno bila namera dvojca Stefnovski-Milenković - samo to treba umeti:

 

A ovo su vrhunske improvizacije, sa dušom i znanjem:

 

Evo i primera kako se svira električna violina - a da zvuči fantastično: Vanessa Mae

 

 

 

Ovako zvuči 2. stav Debisijevog gudačkog kvarteta:

 

 

A ovako Satijeva 1. gnosijena:

 

A za klasiku u majstorskoj obradi- Jacques Loussier i J. S. Bach:

 

I na kraju  ovako zvuči Vlatko Stefanovski kad radi ono što radi kako treba da radi i skim treba da radi:

I koncertna:

 

Namerno sam izabrao Jovano, Jovanke zbog ovoga - Nigel Keneddy:

 

Po meni jedini naš violinista koji bi trebalo da svira sa Stefanovskim - a siguran sam da bi bilo fenomenalno iskustvo - Lajko Felix:

 

Da mene pita, Vlatku bih preporučio da svakako proba sa ovom "decom" koja su baš na ulici ispekla zanat i pokazala šta znaju:

 

 

Još jedno "čudo od deteta" - ali mnogo, mnogo bolje od Stefana Milenkovića:

 

I, sad je stvarno kraj, jedan primer svirke u kojoj je sve savršeno. Svaki ton, svaki instrument, sve. Svirka sa dušom za dušu:



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 17:02 24.12.2010

Re: Eno njih dvojice

čuj poredi vanessu mae sa milenkovićem

vanesa ima bolje noge
JJ Beba JJ Beba 17:13 24.12.2010

Re: Eno njih dvojice

antioksidant
čuj poredi vanessu mae sa milenkovićem

vanesa ima bolje noge

Kazezoze Kazezoze 17:49 24.12.2010

Re: Eno njih dvojice

antioksidant
čuj poredi vanessu mae sa milenkovićem

vanesa ima bolje noge

to stoji, al krkar je oženjen i ništa mu ne ne vrede te noge
kakapo kakapo 18:11 24.12.2010

Re: Eno njih dvojice

vanesa ima bolje noge

Što se mene tiče, imam ja koga da slušam da svira violinu. Vanessa ne mora ni da uzme gudalo, neka se samo pojavi.
pnbb pnbb 17:37 24.12.2010

nevezano za koncert

Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem. Muzički sam pismen i obrazovan, završio sam nižu muzičku (baš violinu), celog života intenzivno slušam muziku i uživo i sa zvukozapisa, vrlo dobro poznajem klasiku, džez-rok, džez i još neke srodne ili bar slične muzičke pravce


igrao sam basket jos u petlicima partizana s cukarice, sve do mladjih pionira uspesno sam prosao sve selekcije.
celog zivota intenzivno gledam basket, i uzivo i u direktnim tv prenosima a bogami i snimke odgledam...
lbj ne zna da igra kosarku. jednostavno, on to ne ume. moze da prodje u lokalnom 3 na tri negde u kraju, ali za nesto vise prosto nema mogucnosti. negde je ispusten u razvoju, sta li.
a ni onaj durent, durant, nije ni za k
buba_truba buba_truba 17:57 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

pnbb
Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem. Muzički sam pismen i obrazovan, završio sam nižu muzičku (baš violinu), celog života intenzivno slušam muziku i uživo i sa zvukozapisa, vrlo dobro poznajem klasiku, džez-rok, džez i još neke srodne ili bar slične muzičke pravce

igrao sam basket jos u petlicima partizana s cukarice, sve do mladjih pionira uspesno sam prosao sve selekcije.celog zivota intenzivno gledam basket, i uzivo i u direktnim tv prenosima a bogami i snimke odgledam...lbj ne zna da igra kosarku. jednostavno, on to ne ume. moze da prodje u lokalnom 3 na tri negde u kraju, ali za nesto vise prosto nema mogucnosti. negde je ispusten u razvoju, sta li.a ni onaj durent, durant, nije ni za k


A tek kako si bio lep, ljubila te majka, a?!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:26 24.12.2010

Re: nevezano za koncert


igrao sam basket jos u petlicima partizana s cukarice, sve do mladjih pionira uspesno sam prosao sve selekcije.
celog zivota intenzivno gledam basket, i uzivo i u direktnim tv prenosima a bogami i snimke odgledam...
lbj ne zna da igra kosarku. jednostavno, on to ne ume. moze da prodje u lokalnom 3 na tri negde u kraju, ali za nesto vise prosto nema mogucnosti. negde je ispusten u razvoju, sta li.
a ni onaj durent, durant, nije ni za k




Inače, na ovom blogu sve go stručnjak do stručnjaka.
Niko iza sebe na muzičkom polju nema - n i š t a ( brojkom: 0)
(pa čak ni imena i prezimena) a svi sve znaju, svi kompetentni,
daju neke negativne ocjene

Smijurija
alselone alselone 18:34 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

Inače, sasvim sam kompetentan da o ovome zaključujem. Muzički sam pismen i obrazovan, završio sam nižu muzičku (baš violinu), celog života intenzivno slušam muziku i uživo i sa zvukozapisa, vrlo dobro poznajem klasiku, džez-rok, džez i još neke srodne ili bar slične muzičke pravce



Zavrsio sam srednju za glodaca, bilo je tu i neke matematike (cak i one gde sam se pitao kakve su to dlake na papiru kad mi rekose - integrali), fizike (trenje macke o tepih), hemije (permanentna alkoholiza) i sada moram da vas pitam - ko je wtf onaj Hoking i sta se on pravi pametan naki?
vishnja92 vishnja92 18:43 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

fizike (trenje macke o tepih)

antioksidant antioksidant 19:08 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

Niko iza sebe na muzičkom polju nema - n i š t a ( brojkom: 0)

ne zaboravi nizu muzicku
ivana23 ivana23 19:13 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

antioksidant
Niko iza sebe na muzičkom polju nema - n i š t a ( brojkom: 0)

ne zaboravi nizu muzicku


Ja sam imala tatu koji je svirao 35 godina u BF. Gudacki instrument.

Vredi li to nesto?
antioksidant antioksidant 19:15 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

Vredi li to nesto?

ako je svirao na note - jok
medjutim92 medjutim92 19:17 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

bojan ljubomir jugovic
Inače, na ovom blogu sve go stručnjak do stručnjaka.
Niko iza sebe na muzičkom polju nema - n i š t a ( brojkom: 0)


Izdrži, stiže album za par meseci..

bojan ljubomir jugovic
Smijurija


Aha, vidim već si čuo nemasterizovane snimke
ivana23 ivana23 21:37 24.12.2010

Re: nevezano za koncert

antioksidant
Vredi li to nesto?

ako je svirao na note - jok


ivana23 ivana23 23:48 24.12.2010

Re: nevezano za koncert


Novembar 2010.
ecce-florian ecce-florian 02:22 25.12.2010

Re: nevezano za koncert

ivana23
antioksidant
Niko iza sebe na muzičkom polju nema - n i š t a ( brojkom: 0)

ne zaboravi nizu muzicku


Ja sam imala tatu koji je svirao 35 godina u BF. Gudacki instrument.

Vredi li to nesto?

Zid od dnevne sobe Ivaninog stana je istovremeno i zid moje trpezarije. Na koncerte sam išao retko ali ...
Vredi li to nešto ?
krkar krkar 02:36 25.12.2010

Re: nevezano za koncert

(pa čak ni imena i prezimena)


Sve dok se ne pojavi neko sa dva imena, e taj duplo vredi, garant!
Dr M Dr M 09:37 25.12.2010

Re: nevezano za koncert

Zid od dnevne sobe Ivaninog stana je istovremeno i zid moje trpezarije. Na koncerte sam išao retko ali ...
Vredi li to nešto ?


Samo ako je zid na pola cigle..
ecce-florian ecce-florian 12:08 25.12.2010

Re: nevezano za koncert

Dr M
09:37 25.12.2010
Re: nevezano za koncert

Samo ako je zid na pola cigle..

Pazi doktore.Detalji su u pitanju.
Gudacki instrument.

Debljina ( dodavanje pola cigle, sendvič zid) je donekle smislena samo u uzrastu niže muzičke.Umesto da u neznanju , a po savetu nastavnika, u nekom uzrastu umesto školskog kupiš detetu majstorski instrument( sve nadajući se da će pogrešno odsviran ton biti manje bolan)mnogo je bolje isto uložiti u adaptaciju vežbovnog prostora. Debljina doprinosi da određene frekvencije više ne izazivaju položaj dlaka na glavi ala Slobodan, već tek tek blago nadignuto i razbarušeno. S godinama oguglaš ( na izgled), i u srednjoj si ( ako se ne razvedeš ili odeš na neki dislociran rad ) već svoj na svome, a dalje ako nastave oni odu ( ako nemaš nesreću da u tv om gradu ima i FMU.
U ovom drugom slučaju problem se ogleda u sledeće: nema se para za gostovanja ko nekad.
Radiš do 3( po onom ranijem), dođeš kući nekako do 4,presvučeš se i ručaš do 15 do 5 i legneš da malo dremneš ( u trpezariji je kanabe- otoman)U pet po kućnom redu prestaje tišina i komšija uzme samo malo da još pretrči i u tempu odradi neki delić pa da se istušira i krene na nastup te večeri. E sad kako kad. Do dvadesetog i nije strašno, kod dvest petog se već počneš meškoljiti, kod tridesetog se uspraviš na kanabetu......Iznad pedesetog( a dešava se svakom da ima loš dan) može da bude pianissimo al' će da ga čuješ samo tako.
Tu ti ne pomaže cigla.
Uzmeš kera pa prošetaš.Buka je lekovita
( ima i gore. Primadona operskog ansambla)

Dr M Dr M 13:19 25.12.2010

Re: nevezano za koncert

Tu ti ne pomaže cigla.


Osim u glavu..

Hvala Ti mnogo, na objasnjenju.

Sad vidim koliko sam dobra ucinio i sebi i drugima kad sam batalio violinu, majstorsku, iz 1881 godine, zamenivsi je jednom majstoricom iz neke mnogo kasnije godine. To su bili zvuci i improvizacije..

ecce-florian ecce-florian 15:33 25.12.2010

Re: nevezano za koncert

Dr M
13:19 25.12.2010
Re: nevezano za koncert
Tu ti ne pomaže cigla.


Osim u glavu..

Kaka je bre ovo nagomilana agresija na blogu. Koga u glavu? Komšiju?
Strašno.
O starosti instrumenata , kvalitetu, kao i šahu ne bi, ne razumem se.
Znam jedino da mi je ona komšika , mogla bi da vežba i bez da klavir prekriva tepihom zbog danfovanja.Ima i on žice al' nije gudački.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:35 25.12.2010

-

Sve dok se ne pojavi neko sa dva imena, e taj duplo vredi, garant!


Pokušaj javno da odgovoriš na jedno jednostavno pitanje koje ti sada postavljam: Kako se zoveš i prezivaš? To ime koje su ti roditelji dali i prezime čije nosiš potpiši ispod ovog teksta koji si napisao i hajdemo onda da razgovaramo kao ljudi o "eventu", "šmiranju", "primitivnoj Srbiji", "blamiranju Vlatka Stefanovskog", "neumeću Stefana Milenkovića" i o temama koje pokrećeš očigledno frustriran, samouvjeren bez pokrića a pun nipodištavanja prema drugima, govora mržnje i zla. Lako je sjediti u masi, držati gubicu zatvorenom na koncertu a onda iz udobne anonimnosti prosipati kritike i uvrede po drugima kako loše rade svoj posao.

Bojan Lj. Jugović, Banjaluka
iris.davidovich iris.davidovich 18:17 24.12.2010

Krki,

nemoj pogresno da me shvatis, ali ove koje si okacio - kenedi i mej se ne smatraju vrhunskim umetnicima, nego komercijalom (pogotovo mej). slicno kao andrea boceli. (meni licno je najdzel simpatican i volim da ga cujem). isto tako, ne mislim da je zavrsena niza muzicka skola (u kojoj drndas etide i solfedjo) dovoljna kvalifikacija da se neko opljune da je na nivou solidnog nastavnika, but that's just me
nisam bila na koncertu, i ovako napamet mi deluje kao smuti pa prospi kombinacija, i da sam u srbiji, ne bih otisla.
sto se tice izazivanja emocija u muzici, to je do slusaoca. neki su, (kao te dve 'sojke' koje si pomenuo) sigurno bili emotivno dirnuti.

ako kralju ne svidja se gluma, onda kralju ne svidja se gluma!
krkar krkar 02:42 25.12.2010

Re: Krki,

nemoj pogresno da me shvatis, ali ove koje si okacio - kenedi i mej se ne smatraju vrhunskim umetnicima, nego komercijalom (pogotovo mej). slicno kao andrea boceli. (meni licno je najdzel simpatican i volim da ga cujem). isto tako, ne mislim da je zavrsena niza muzicka skola (u kojoj drndas etide i solfedjo) dovoljna kvalifikacija da se neko opljune da je na nivou solidnog nastavnika, but that's just me


Vanesu Mej sam stavio samo kao tehnički kompetentnu na električnoj violini, ništa više. Za Kenedija se slažemo 100% nije vrhunski al' mi je drag što je šeret. I ume da se zeza.

sto se tice izazivanja emocija u muzici, to je do slusaoca. neki su, (kao te dve 'sojke' koje si pomenuo) sigurno bili emotivno dirnuti.


Priznajem, naterala si me da razmišljam - i nemam odgovor. Što jes' - jes', sojke su otkačile. I sad se ja pitam mnoga pitanja. Javiću ti ako nešto zdumam

A za Bocellija (i Coelha i sve što uz to ide)
atanvarno atanvarno 18:20 24.12.2010

Wow

Gde ima da se kupi video/MP3/nešto ovog koncerta Miroslava Tadića i Vlatka Stefanovskog?
AlexDunja AlexDunja 18:24 24.12.2010

Re: Wow

Gde ima da se kupi video/MP3/nešto ovog koncerta Miroslava Tadića i Vlatka Stefanovskog?

iju! što si ti fin.
pa ima da se skine sa interneta, za dž.
torrenti, rappidshare itajrad...
guglaj
angie01 angie01 18:36 24.12.2010

inaf!

Covek u belom Covek u belom 18:52 24.12.2010

Re: inaf!

Ako govorimo o "pravoj" klasicnoj muzici onda ima i od toga ima boljih izvodjenja Cakone. Npr:



Ili moja omiljena (sentiment ka instrumentu sta cu :)):

krkar krkar 02:55 25.12.2010

Re: inaf!

Ako govorimo o "pravoj" klasicnoj muzici onda ima i od toga ima boljih izvodjenja Cakone. Npr:


Ako govorimo o muzici postoje ljudi koji su apsolutno genijalni u nekim svojim izvođenjima, neki i u većini.

Evo, namerno biram klip Šostakovičevog Prvog violinskog koncerta jer inače nisam preterani ljubitelj Šostakoviča, iako ovaj koncert jako volim - uprkos tome što moja žena Šostakoviča zove "asinhronim". Genijelni, apsolutno genijalni David Ojstrah. E TO je sviranje violine!



P.S.
Kome se sviđa i koga interesuje - kliknite na deo 5/5 i pogledajte reakciju publike na kraju koncerta. Uveravam vas - ako je to uopšte potrebno - da se ne radi o posetiocima eventa. Niti je Partija naredila aplauz.
man ray loves me man ray loves me 18:45 24.12.2010

zao mi je


srecna nova!
angie01 angie01 19:05 24.12.2010

Svima koji slave!

automatic automatic 18:58 24.12.2010

Vlatko i Stefan


su rekli da ce eksperimentisati i da nisu jos uvek uigrani...
Mocart je imao Salijerija, a Vlatko i Stefan imaju Krkara, koji doduse malo zna o muzici ali je zato daleko pakosniji od Salijerija...
G r o f G r o f 20:31 24.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

rekli da ce eksperimentisati i da nisu jos uvek uigrani...


Bitno je da prodaju karte i otaljaju koncert, a uigravaće posle...haaaah
Zanimljiv rašomon.
Dva bloga, dve muke teške.
Neko je osramotio blogo sferu pisanjem bez pameti.Ko?
Ko je napravio potez posle kojega više ništa neće biti isto...haha.
Na nevidjeno tipujem da je sve odradjeno traljavo, pa to je naš imidž.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:48 24.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

Grof

Bitno je da prodaju karte i otaljaju koncert, a uigravaće posle...haaaah
Zanimljiv rašomon.
Dva bloga, dve muke teške.
Neko je osramotio blogo sferu pisanjem bez pameti.Ko?
Ko je napravio potez posle kojega više ništa neće biti isto...haha.Na nevidjeno tipujem da je sve odradjeno traljavo, pa to je naš imidž.


Hm, ako uzememo u obzir Krkisin imidz da zna da se zaleti i pretera - nije iskljucena ni suprotna varijanta ... Na to ukazuje i pocetak ove "muzicke" kritike:

Prvi utisak primitivnog džihada je na prilazima SC i na parkingu. Nema dovoljno mesta za parkiranje? Nema veze - parkira se na travnjacima, trotoarima, pešačkim prelazima. Dobro, možda za sve ove godine niko nije primetio da nema dovoljno parkinga.

Izgleda da se covek iznervirao jos na parkingu ... pa "zatim neoprani i neočišćeni, glibavi, zapušteni... Sava centar" ... i na kraju jos i Tijanic ... Nije cudo sto su mu se pomesala osecanja
G r o f G r o f 00:14 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

Krkisin imidz da zna da se zaleti i pretera


Krkiša zna da malo davi svojom opširnošću ali uvek iznenadi poznavanjem materije.
Mene pozitivno iznenadi i ne razumem zašto to, mnoge, toliko živcira. Verovatno u njima budi osećaj inferiornosti.
Njegove impresije ne deluju licemerno. Jednostavno otkrivaju nekoga ko ima stav.
Logično je da na na muzički doživljaj deluje i živciranje prilikom parkiranja, kao i publika u zimskim kaputima.
Opasno je kad takve detalje prestanemo primećivati. Znači da smo se navikli na njih.

pnbb pnbb 00:57 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

Jednostavno otkrivaju nekoga ko ima stav.

pa mogao je samo da kaze - sranje je bio koncert, nista mi se nije svidelo...sc je rupa, tonac je pacer...
a ne 'sm ne zna da svira..
mislim , jeste i to stav...
Unfuckable Unfuckable 01:09 25.12.2010

Re: EU reka

pazi, ipak neka fajda:
pri kraju 2010. otkriveno nam je da SM nema pojma i da SC nema dobar parking.
krkar krkar 02:58 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

pa mogao je samo da kaze - sranje je bio koncert, nista mi se nije svidelo...sc je rupa, tonac je pacer...
a ne 'sm ne zna da svira..
mislim , jeste i to stav...


Mogao sam i da ništa ne kažem, ili da kažem da je bio super koncert jer su bili Đilas, Đelić, Tijanić... bilo dima, lajt šou, pisalo u Kuriru i na B92 da je fenomenalan koncert.

Rekao sam da SM ne zna da svira OVO. I nešto ne videh da se iko iole kompetentan ne slaže sa tim. Nego je problem kako se usuđuje Krkar...
mariopan mariopan 09:53 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

G r o f
Krkisin imidz da zna da se zaleti i pretera


Krkiša zna da malo davi svojom opširnošću ali uvek iznenadi poznavanjem materije.
Mene pozitivno iznenadi i ne razumem zašto to, mnoge, toliko živcira. Verovatno u njima budi osećaj inferiornosti.
Njegove impresije ne deluju licemerno. Jednostavno otkrivaju nekoga ko ima stav.
Logično je da na na muzički doživljaj deluje i živciranje prilikom parkiranja, kao i publika u zimskim kaputima.
Opasno je kad takve detalje prestanemo primećivati. Znači da smo se navikli na njih.


Ne znam, meni bode oči način na koji se razgovara sa blogerima koji se u nečemu ne slažu sa Krkarom, jer ovo je blog o opštoj kulturi ako se ne varam, sve primedbe od parkinga do publike koja je nekulturna, pa do kvaliteta koncerta me vode ka tom zaključku?

Pa da neko ko toliko ceni kulturu u svemu, kome smeta sve počevši od ulaza, parkinga, posetilaca koji ne ostavljaju kapute, zamalo zaigrali na stolovima, lošeg koncerta - neko kome sve to toliko smeta - ne bira reči kada komunicira sa blogerima koji imaju primedbe na njegovo žestoko krtikovanje svega i svačega?

Očekivala bih tu kulturu na delu čak i tu gde je teško ostati mrtav hladan. Od koga inače da se učimo kulturi, recimo dijaloga? Očekujem da Krkar tu briljira kao u svemu ostalom?
To je jedino što mi se ne dopada a vidim da nisam jedina?
A nisam stručnjak uopšte, čak ni za tu kulturu dijaloga, priznajem totalni sam amater, ali to sam ja, meni to može da se oprosti, nisam imala gde da naučim...ali zar Krkar?
Gde sada da naučimo mi sa jeftinijim kartama kako se priča sa ljudima koji ne misle kao ja?
Za mene je onaj kratki dijalog sa Višnjom primer primitivnog ponašanja ili nije?

Sve najbolje u Novoj Krkar i ne zameri na kritici, samo dajem doprinos kulturnijoj Srbiji , ako je to moguće?
krkar krkar 10:31 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

Ne znam, meni bode oči način na koji se razgovara sa blogerima koji se u nečemu ne slažu sa Krkarom, jer ovo je blog o opštoj kulturi ako se ne varam, sve primedbe od parkinga do publike koja je nekulturna, pa do kvaliteta koncerta me vode ka tom zaključku?

Pa da neko ko toliko ceni kulturu u svemu, kome smeta sve počevši od ulaza, parkinga, posetilaca koji ne ostavljaju kapute, zamalo zaigrali na stolovima, lošeg koncerta - neko kome sve to toliko smeta - ne bira reči kada komunicira sa blogerima koji imaju primedbe na njegovo žestoko krtikovanje svega i svačega?


Pa da vidiš - baš i nije tako. Ima tačno sa kime sam nekulturan a ima i sa kime sam vrlo uglađen. Svakom prema zaslugama - ne prema slaganju. Ne volim svet u kojem se svi slažu, ne volim da mi iko laska, lažno me podržava... Ali još manje volim pokušale uličnih i uličarskih prepucavanja topa a kol'ko s' ti koncerata napis'o. Pa zato takvima odgovaram kako im odgovaram - ako im uopšte odgovaram.

Onaj kratki dijalog sa Višnjom primer je kako komuniciram sa nekim ko me opanjkava okolo (imam napismeno) a onda posle toga se pojavi na blogu naivan k'o segedinska sobarica, k'o da ništa nije bilo. I ne bi to bilo ni približno onakvo da su ona i njen kružok opanjkavali samo mene, al' našlo se tu i drugih vrlo finih ljudi a potpuno nezasluženo jer je umni kružok zaključio da su ti na neki način "moji", valjda da im ja držim daljinsku komandu šta će i kako da misle?

Ne treba da brineš, ima ko je u kružoku zadužen za permanentnu osvetu, k'o u filmu Saša. Samo sam ja malo bulletproof na tu municiju.
automatic automatic 12:41 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

mariopan
Ne znam, meni bode oči način na koji se razgovara sa blogerima koji se u nečemu ne slažu sa Krkarom, jer ovo je blog o opštoj kulturi ako se ne varam, sve primedbe od parkinga do publike koja je nekulturna, pa do kvaliteta koncerta me vode ka tom zaključku?

Pa da neko ko toliko ceni kulturu u svemu, kome smeta sve počevši od ulaza, parkinga, posetilaca koji ne ostavljaju kapute, zamalo zaigrali na stolovima, lošeg koncerta - neko kome sve to toliko smeta - ne bira reči kada komunicira sa blogerima koji imaju primedbe na njegovo žestoko krtikovanje svega i svačega?

Draga Mariopan,
gosn Krkar jednostavno želi da naglasi svoj nobles i svoj manir naspram prostog i nevaspitanog pučanstva. On odlazi na koncert gde će neko svirati obrade popularnih kompozicija i zatim piše o tome samo da bi istakao kako je njegov muzički senzibilitet daleko iznad odsviranog repertoara, kao kad bi neko otišao na koncert Mitra Mirića i zatim istog kritikovao zbog nesimfonijskog zvuka, između ostalog.

Gosn Krkar je potišten. Nezadovoljan. Niko osim njega ne sagledava njegove kvalitete. On poseže za sredstvima očajnika, istoj toj masi, odnosno pučanstvu, stavlja do znanja da je masa, a da je on, sa druge strane, pojedinac prebogat osobinama i kvalitetima koje krase samo odabrane. Krkar ne bira sebi ravne radi poređenja, on bira socijalni talog, nekulturne, nevaspitane, neobrazovane, nišče duhom i u takvom odnosu snaga poentira.
Primetih u postu iznad da je poprimio i neki oblik blage manije gonjenja...

Sa druge strane, njegovo oko veoma dobro zapaža sve ono što nije dobro. On bez greške pronalazi marvu koja parkira po travnjacima i smeta drugima, neprimereno ponašanje koje odskače od prilike, primitivne izlive emocija, neprihvatljivost nekih manira koje sa pravom osuđuje. Ta i takva njegova osuda i protivljenje svemu ovome može u krajnjoj liniji svima nama život učiniti mnogo kvalitetnijim i boljim.
Ako već smatramo da je borba protiv nekulture unapred izgubljena i da je uzaludno suprotstavljati se istoj, onda se gosn Krkarovim metodama mora malo i progledati kroz prste. On ume da se bori protiv primitivizma i nekulture i to čini na svoj način, način koji se nama ne dopada. Gordost i oholost gospodina Krkara moramo trpeti dok posmatramo njegovu borbu protiv nekulture i primitivizma ako već sami (kao društvo) nismo spremni da takve prizemne pojave osuđujemo i da se protiv njih borimo. Krkar će u žaru borbe potkačiti i neke mučenike koji strahuju za svoju garderobu, potkačiće i našeg ambasadora muzike u svetu, ali će ipak postići izvesne rezultate u svojim naporima da socijalno prihvatljivo i kulturno ponašanje postane naša svakodnevnica.

Kada se sve uzme u obzir i stvori šira slika, Krkarova nastojanja iako nevešta i nespretna ipak pomeraju ljude i događaje u smeru kojim se kreće i razvija naša kultura i civilizacija. Na drugoj strani njegovog pisanija ovde na blogu nalaze se i tekstovi "glede" nacionalističkog bića i zastupanje interesnih strana suprotstavljenih ovoj zemlji i ovoj naciji, stavljanje "ljutih trava na ljute rane" i slične sitnonacinalističke provokacije koje nikako ne doprinose kulturi dijaloga.
krkar krkar 13:59 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

Kada se sve uzme u obzir i stvori šira slika, Krkarova nastojanja iako nevešta i nespretna ipak pomeraju ljude i događaje u smeru kojim se kreće i razvija naša kultura i civilizacija. Na drugoj strani njegovog pisanija ovde na blogu nalaze se i tekstovi "glede" nacionalističkog bića i zastupanje interesnih strana suprotstavljenih ovoj zemlji i ovoj naciji, stavljanje "ljutih trava na ljute rane" i slične sitnonacinalističke provokacije koje nikako ne doprinose kulturi dijaloga.


Stiglo pojačanje, Prvi Minobacač Kružoka?

Za nekog ko je registrovan pre dva meseca, vrlo impresivno poznavanje mog Lika i Dela. Ja i dalje iz razloga mentalne higijene sa Time nemam nameru da komuniciram te ovaj nik banujem doživotno.

Dakle, do sledeće iteracije - u kojoj će takođe biti banovan čim se pojavi...

Makar i ne zloupotrebljavao časna imena likova iz Asterixa.
mariopan mariopan 17:04 25.12.2010

Re: Vlatko i Stefan

Stiglo pojačanje, Prvi Minobacač Kružoka?

Ako mogu da te zamolim da me ne svrstavaš ni u kakav kružok, ja sam poznata kao slobodan strelac i želim to i da ostanem.

Vidim da sa svima pričaš drugačije i to je ok, ali sam očekivala da sa onima sa kojima se ne slažeš pričaš isto tako kulturno, duhovito, žestoko ali bez vređanja..ok tvoja stvar i neću da se mešam.

Valjda sam navikla na blogere koji to tako rade pa mi je malo zaparalo uši?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:07 24.12.2010

Vlatko sucs

Vlatka sam otpisao krajem sedamdesetih, pocetkom osamdesetih. Bio neki jazz blues festival u Zagrebu, sviro on pre B.B Kinga i Stenli Klarka, a posle Gata Barbijerija, koliko se secam. Izlazi na scenu i kaze - "Neka mi oprosti mister B.B. King, ali i ja znam da sviram blues". Na te reci Prda i ja se pogledasmo i odosmo izvan hale u kojoj je bio koncert, za sank, da sacekamo BB. Hocu reci, nije Vlatko los svirac, al ne zna da se sameri i stavi u kontekst. I kad kod nas pricaju o njemu, svi zaboravljaju one silne ljige koje su svirali od drugog, treceg albuna leba i soli.
mrdax mrdax 20:54 24.12.2010

Pozdrav Krkaru

Procitao sam tvoj tekst i tacno znam kako se osecas.
Kao neko ko voli strasno muziku , doduse ne klasiku ili jazz, ne malo puta sam bio nasamaren i razocaran sto albumima, sto koncertima, ozvucenjem, rasvetom itd...

Ono sto mi se ne vidja je ton celog teksta. Pored emocija koje svi imamo postoje i druge stvari koje nije lose koristiti prilikom razgovora sa ljudima a pogotovo prilikom pisanja (jer imas vremena da se ohladis i razmislis).

Verujem da je tebi muzika jako vazna stvar u zivotu ,nekome je sport, nekome nauka , nekome dizajn itd... Zamsili kako ovaj tvoj Blog deluje nekome ko ne zna mnogo o klasicnoj muzici , o Leb i Sol i Vlatku, o razlici izmedju sviranja po notama i improvizacije, o osvetljenju i ozvucenju. Celoj temi si pristupio sa pozicije moralne superiornosti i manje vise napadas direktno licnost. Takodje , cini mi se da nista nije valjalo i ti bi sve bolje to odradio.
U tvom slucaju , svako moze da te "sahmatira" sa najobicnijim pitanjima poput : "Izvini , a na kojoj si ti akademiji zavrsio violinu ?" , "Izvini , a na koliko si ti koncerata nastupio ? " i slicno.

I ja ne kazem da ovo nije tacno sto si ti napisao ako me razumes? Hocu da kazem da moras vise paziti kako se izrazavas i sa kojeg stanovista kritikujes .

Recimo , moj zet je zavrsio akademiju , violinu i svira u simfonijskom orkestru i poznaje violiniste svetskog kova (ne bih da nabrajam imena), ko mi veruje - veruje. Kada sam ga pitao zasto ne napravi nesto sa "ovim i ovim" objasnio mi je da je tanak sa improvizacijom i da je od malena svirao po notama. Objasnio mi je tako da ja razumem i ja sada to znam. Dakle nije mi rekao , "ti polusvete sto ne ides na koncerte" trebao bi da znas .... jer zna da ja to isto mogu njemu da uradim za stvari koje on ne zna.

E sad, nadam se da ovo moje pisanje neces shvatiti kao napad jer mi ne pada na pamet da te napadam a za Stefana i Vlatka me bas briga, nisu moj "cup of tea" .

Pozdrav


krkar krkar 21:25 24.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

Pozdrav


Pošto večeras više nemam vremena odgovoriću ti sutra. Za dosta toga si u pravu a za jednu ključnu stvar nisi - nedostatak kritike
mrdax mrdax 21:33 24.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

krkar
Pozdrav


Pošto večeras više nemam vremena odgovoriću ti sutra. Za dosta toga si u pravu a za jednu ključnu stvar nisi - nedostatak kritike


ok
freehand freehand 22:58 24.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

U tvom slucaju , svako moze da te "sahmatira" sa najobicnijim pitanjima poput : "Izvini , a na kojoj si ti akademiji zavrsio violinu ?" , "Izvini , a na koliko si ti koncerata nastupio ? " i slicno.

Tačno te razumem šta hoćeš da kažeš. Ali - zašto to sebi radiš?
On će stvarno da se vrati.
mrdax mrdax 01:29 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru


Tačno te razumem šta hoćeš da kažeš. Ali - zašto to sebi radiš?
On će stvarno da se vrati.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:31 25.12.2010

oda Krkaru

Zamsili kako ovaj tvoj Blog deluje nekome ko ne zna mnogo o klasicnoj muzici , o Leb i Sol i Vlatku, o razlici izmedju sviranja po notama i improvizacije, o osvetljenju i ozvucenju.


priznajem, cak i kad sam lenja ili u guzvi, ne propustam krkarove blogove, bez obzira na temu. kada bi me neko pitao zasto, mislim da je razlog - bas ono sto kod krkara nervira mnoge na ovom blogomestu - meni se svidja:) najkrace, strast, emocija, sto ume da zashilji, shto je erudita, shto ima stav, sto je hrabar i što sve to upakuje u jedan kovitlac, pa kom obojci kom opanci:)

na slican nacin gledam i BBC emisiju Top Gear, ma ne propushtam bre:) mislim, nemam auto, o automobilima nishta ne znam nit me interesuju, al brate ne trepcem, ne dishem i smejem se sama s sobom, kad gledam ekipu topgear, posebno glavnog igracha:)))

molim da se ne shvati da se ja u svemu slazem s gosn krkarom, taman posla, od tome mi se digla kosa na glavi, samo tako, ali to nije bitno:) covek prosto ume da pisha uz vetar sa stavom i strashcu i meni je to super i ne vidim zashto bi morao trebao da se svichuje, pa nije uchitelj ni sveshtenik nego bloger ljuti:)

a to shto se poneko podsmeva kad krkar zauzme stav i kaze "ja znam", heh, na moju zhalost, sve je manje ljudi tog aj da reknem - renesansnog znanja, baroknih tipova, koje eto ne mrzi da znaju, pamte, istrazhuju, kushaju... a gosn krki je bice bash taki tip, haha:) zato, ajmo deco malo poshtovanja, plz, uchite i skidajte fore, valja se:)

simpa mi je i sto tako goropadan i strastven vrlo nezno, ko zecic pominje svoju gospodju i mashe repicem, ma car je, a ovi sto ga ne vole, mogu da mu duvaju:)p


freehand freehand 01:36 25.12.2010

Re: oda Krkaru

covek prosto ume da pisha uz vetar sa stavom i strashcu i meni je to super i ne vidim zashto bi morao trebao da se svichuje

Pa tako se bude stalno mokar. Može da se prehladi, da dobije upalu jajnika!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:38 25.12.2010

Re: oda Krkaru

Pa tako se bude stalno mokar. Može da se prehladi, i to.

maksa83 maksa83 01:38 25.12.2010

Re: oda Krkaru

simpa mi je i sto tako goropadan i strastven vrlo nezno, ko zecic pominje svoju gospodju i mashe repicem

Krkar, ne moraš da brišeš ovo, ja sam Obavestio Moderatora.
krkar krkar 01:42 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

Verujem da je tebi muzika jako vazna stvar u zivotu ,nekome je sport, nekome nauka , nekome dizajn itd... Zamsili kako ovaj tvoj Blog deluje nekome ko ne zna mnogo o klasicnoj muzici , o Leb i Sol i Vlatku, o razlici izmedju sviranja po notama i improvizacije, o osvetljenju i ozvucenju. Celoj temi si pristupio sa pozicije moralne superiornosti i manje vise napadas direktno licnost. Takodje , cini mi se da nista nije valjalo i ti bi sve bolje to odradio.
U tvom slucaju , svako moze da te "sahmatira" sa najobicnijim pitanjima poput : "Izvini , a na kojoj si ti akademiji zavrsio violinu ?" , "Izvini , a na koliko si ti koncerata nastupio ? " i slicno.


Evo ipak debelo iza ponoći, ti si prvi na redu, reč je reč.

Kako ovo deluje nekome ko ne zna... Ne znam kako mu deluje ali, iskreno, ne interesuje me preterano. Nisam na njih ni mislio. Ne znam ni zašto bih. Ne smatram se edukatorom. Pun mi je kufer tih koji ništa ne znaju koji se stavljaju u istu poziciju sa onima koji znaju pa bi da imaju jednakovredno mišljenje. Što se mene tiče izvin'te ali ne može! Ja sam u svoje muzičko obrazovanje, izgradnju svog muzičkog znanja, ukusa, poznavanja raznih aspekata muzike... utrošio jako puno vremena, strpljenja, novca, odricanja od nečeg drugog što me takođe možda zanima u životu... i sad treba da dozvolim da neki nagluvi papak koji ne razlikuje violu od harfe sa mnom raspravlja o muzici? Zaista to ne želim, pa makar bio proglašen za trulog elitistu, arogantnog drkaxhiju... (što možda i jesam ali to uopšte nije tema ni suština).

Ne može niko da me šahmatira pitanjem na kojoj sam akademiji završio violinu. Jer nisam niti pretendujem da jesam. Niti sam konkurisao u OOUR Ozbiljna muzika pa smatram da samom činjenicom da imam ćagu neke Škole ima pravo da sviram.

Sad dolazimo do suštine problema, o čemu sam nešto napomenuo u uvodnom tekstu. A to je nepostojanje institucije kritike . Da postoji zrela i zdrava kritika ja verovatno ne bih imao potrebe da o ovome raspravljam na blogu jer bi se time bavio neko kome je to posao, uska specijalnost. Nažalost NE postoji. Nažalost, sve je event. Koncert je dobar ako ga svira dobar Srbin ili ako su izvođači izašli u Storyju, Kuriru, skinuli gaće na Farmi, gostovali kod Lee Kiš... E, malo morgen, bar što se mene tiče.

Pitanje "na koliko si koncerata nastupio" je apsolutno stupidno, ulično, primitivno, dostojno samo polusveta koji na taj način komunicira. Po toj logici koju apsolutno odbacujem dve trećine ove nacije verovatno ima završenu bar višu trenersku ili su nastupali u Ligi šampiona jer se svi razumeju u fudbal i povazdan ga komentarišu. Baš kao i tenis (otkako ga igraju Srbi), monetarnu politiku, brze pruge, agrarnu ekonomiju i budžetski deficit.

Nije nužno nastupiti ni na jednom jedinom koncertu da bi se izrekla kompetentna kritika nekog ko jeste. Nije nužno završiti muzičku akademiju da bi se sudilo o kvalitetu nekog izvođača klasične muzike. Nužna su neka druga znanja, mnoga, koja se mogu steći na razne načine a najmanje kroz nekakvo formalno školovanje. Upravo je to kritičko vrednovanje i smeštanje u kontekst (apsolutnih vrednosti, sopstvene kulture, realnih mogućnosti, subjektivne percepcije, objektivne izvođačke preciznosti etc, etc, etc) posao kritičara. I tamo gde postoje među njima se relativno prirodno, bezbolno i n ormalno izdvoje neki koji su najmanje subjektivni, najsposobniji da se izdignu iznad sopstvenih sitnih nesavršenosti, grehova, preferencija, ograničenja i interesa. Toga ovde nema i to je majka svih problema.

Temi nisam pristupio sa pozicije moralne superiornosti ali jesam sa pozicije stručne superiornosti. I od toga odustati neću - makar se svekoliko pučanstvo zbog toga jako uzbudilo i izglasalo da nikad ne budem pozvan na snimanje Žikine šarenice.

A inače - ovo sam namerno ostavio za kraj - nastupio sam na najmanje stotinak koncerata ("u zemlji i inostranstvu" ), ne kao violinista (nisam ni na jednom) nego kao vokalni izvođač, u horu, grupi... Što je i dalje savršeno nebitno za gornji argument.

I ja ne kazem da ovo nije tacno sto si ti napisao ako me razumes? Hocu da kazem da moras vise paziti kako se izrazavas i sa kojeg stanovista kritikujes .


A ja kažem da je ovo suštinska greška. Tvoja i još mnogih na ovom blogu. Što se rasprava sa suštine kvaliteta muziciranja VS i SM - na silu prenosi na to je li Krkar fin ili nije. A što je za suštinsko pitanje (je li svirka valjala ili nije) savršeno nebitno.

Nisam ja na ovom blogu da bi me neko voleo ili da bih stekao nove prijatelje, razmenjivao salvete i borio se za mir u svetu nego zato što nešto hoću da kažem. Pa bi zato bilo dobro da se o suštini stvari raspravlja a ne o mom stavu.

Nadam se da te u ovom odgovoru nisam ničim uvredio, to mi zaista nije namera. Pošteno si pitao i trudio sam se da ti pošteno odgovorim.

P.S.
Nisam kokoš ali znam da prepoznam mućak ili, u drugoj verziji
Nisam nikad sneo jaje ali znam šta je mućak
mrdax mrdax 01:57 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru-fer odgovor

I ja ne kazem da ovo nije tacno sto si ti napisao ako me razumes? Hocu da kazem da moras vise paziti kako se izrazavas i sa kojeg stanovista kritikujes .


A ja kažem da je ovo suštinska greška. Tvoja i još mnogih na ovom blogu. Što se rasprava sa suštine kvaliteta muziciranja VS i SM - na silu prenosi na to je li Krkar fin ili nije. A što je za suštinsko pitanje (je li svirka valjala ili nije) savršeno nebitno.

Hvala na odgovoru , potpuno je fer. Jedino mi bas nije pravo sto mislis da nije vazno kako se izrazavas i sa koga stanovista nastupas ali ok, nismo svi za diplomatiju.
krkar krkar 02:12 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru-fer odgovor

Hvala na odgovoru , potpuno je fer. Jedino mi bas nije pravo sto mislis da nije vazno kako se izrazavas i sa koga stanovista nastupas ali ok, nismo svi za diplomatiju


Znam ja da bi mi bilo mnogo lakše da sam manje direktan, uvijeniji i diplomatskiji - ali šta je tu je.
schweppes92 schweppes92 02:37 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

Pitanje "na koliko si koncerata nastupio" je apsolutno stupidno, ulično, primitivno, dostojno samo polusveta koji na taj način komunicira.

U čoveče gde ti ode.
Kaže se da nema glupih pitanja već da samo odgovori mogu biti glupi. Tvoj je svakako takav. Pitanje nisi argumentima osporio već kao kakav "uličar, primitivac, polusvet..." izlio svoj sirovi bes. Da si pri tom koristio velika slova možda bi bio uverljiviji. Bar tom istom polusvetu spram koga se gnušaš.

Kao ilustraciju logike koju nam podmećeš, citiraću:
Po toj logici koju apsolutno odbacujem dve trećine ove nacije verovatno ima završenu bar višu trenersku ili su nastupali u Ligi šampiona jer se svi razumeju u fudbal i povazdan ga komentarišu. Baš kao i tenis (otkako ga igraju Srbi), monetarnu politiku, brze pruge, agrarnu ekonomiju i budžetski deficit.

Nije nužno nastupiti ni na jednom jedinom koncertu da bi se izrekla kompetentna kritika nekog ko jeste.

Zastanimo malo. Da li ti tu logiku odbacuješ (kako kažeš u prvom pasusu) ili je promovišeš (što se zaključuje iz drugog)? Hajde dogovori se sa sobom, nemoj čitaoce shizofreno da cepaš.
Vidim da ni ti, bez obzira na svu erudiciju, nisi u stanju da logički korektno saopštiš svoj stav.
U nekoliko navrata sam ti već saopštio primedbu da kada se isuviše "zažariš" izgubiš na kvalitetu.
krkar krkar 02:47 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

Ne vidim da je ono što sam rekao nekonsistentno - ako se oba pasusa čitaju zajedno i sa razumevanjem.

Ali evo, da raščlanimo:

IF nije nužno imati trenersku diplomu da bi se imao stav o fudbalu
THEN nije nužno završiti violinu na akademiji da bi se imao stav o muziciranju SM

Ako je prva premisa netačna onda je netačna i druga, ali te u tom slučaju molim da obavestiš fudbalsku naciju da mora da zaćuti.

Čim taj uslov bude zadovoljen ja više reči neću progovoriti o muziciranju SM.
mrdax mrdax 03:09 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

IF nije nužno imati trenersku diplomu da bi se imao stav o fudbalu
THEN nije nužno završiti violinu na akademiji da bi se imao stav o muziciranju SM

Moze i ovako da ide algoritam:

IF ne postoji ni jedan vrhunski navijac koji zna vise o fudbalu od vrhunskog trenera
THEN........
jasno ti je


p.s. Stav moze da ima svako!
krkar krkar 03:12 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

IF ne postoji ni jedan vrhunski navijac koji zna vise o fudbalu od vrhunskog trenera
THEN........



mariopan mariopan 10:05 25.12.2010

Re: oda Krkaru


priznajem, cak i kad sam lenja ili u guzvi, ne propustam krkarove blogove, bez obzira na temu. kada bi me neko pitao zasto, mislim da je razlog - bas ono sto kod krkara nervira mnoge na ovom blogomestu - meni se svidja:) najkrace, strast, emocija, sto ume da zashilji, shto je erudita, shto ima stav, sto je hrabar i što sve to upakuje u jedan kovitlac, pa kom obojci kom opanci:)


Slažem se, zato i ja čitam sve što napiše.
zato, ajmo deco malo poshtovanja, plz, uchite i skidajte fore, valja se:)

NE bi smetalo, čak bi bilo vrlo poželjno, da i Krkar pokaže malo poštovanja prema blogerima koji se sa njim u nečemu ne slažu, baš ovde gde je reč o opštoj kulturi, to očekujem na delu. Baš zato što se od njega tako mnogo može naučiti.



Inače se slažem sa tvojim kometarom.
simpa mi je i sto tako goropadan i strastven vrlo nezno, ko zecic pominje svoju gospodju i mashe repicem, ma car je, a ovi sto ga ne vole, mogu da mu duvaju:)p


Da , tu je baš sladak, ali zamišljam, kada bi sreo Višnju u mraku ja ga vidim kako je svojeručno mlati.
Nekako sam podeljena ličnost kada je Krkar u pitanju, neke stvari mi se totalno dopadaju a onda se ritne i prospe svo mleko?
myredneckself myredneckself 11:02 25.12.2010

crcar

Vesna Knežević Ćosić
priznajem, cak i kad sam lenja ili u guzvi, ne propustam krkarove blogove, bez obzira na temu. kada bi me neko pitao zasto, mislim da je razlog - bas ono sto kod krkara nervira mnoge na ovom blogomestu - meni se svidja:) najkrace, strast, emocija, sto ume da zashilji, shto je erudita, shto ima stav, sto je hrabar i što sve to upakuje u jedan kovitlac, pa kom obojci kom opanci:)

touché
sybilarizacija na blogu poželjna, a ne ova moja zahebancija u vidu gramatičkog šmiranja
schweppes92 schweppes92 12:58 25.12.2010

Re: Pozdrav Krkaru

krkar

IF nije nužno imati trenersku diplomu da bi se imao stav o fudbalu
THEN nije nužno završiti violinu na akademiji da bi se imao stav o muziciranju

IF: ako "milione" onih koji su za komentarisanje i stručnu procenu tenisa, fudbala, košarke (i čega sve ne u zemlji Srbiji) "kompetentniji" od selektora smatramo za svirače q..u
THEN: oni koji to isto rade u svetu muzike ne mogu biti ništa drugo do takođe "svirači q..u".
Tvoje horsko iskustvo i stotine nastupa te u izvesnom smislu kvalifikuju i uzdižu iznad svetine, ali ne dalje od "pevača q..u".
Imati lični stav o nečemu se značajno razlikuje od biti priznat autoritet u nekoj oblasti, što ti u svom egotripu pretenduješ.
Ok, tebi se koncert nije dopao, imaš svoje razloge (parking, čistoća prostora, kašnjenje, loše ozvučenje, loš muzičar....). Većini se dopao, iz nekih njihovih razloga (emotivna reakcija na muziku, recimo). Sada nam ti objašnjavaš da su svi, osim tebe i Jovana Kolundžije, polusvet. Isuviše je to ostro zaključivanje da bi se uzelo kao mudro. Naročito što nisi uspeo da razgraničiš kritiku muziciranja SM i bes spram činjenice da se to nekom sviđa.
Da je event, event je. Da je u neku ruku precenjeno, precenjeno je. Da si se ti prilično nasrao, nasrao si se.
yugaya yugaya 11:57 26.12.2010

Re: oda Krkaru

a to shto se poneko podsmeva kad krkar zauzme stav i kaze "ja znam", heh, na moju zhalost, sve je manje ljudi tog aj da reknem - renesansnog znanja, baroknih tipova, koje eto ne mrzi da znaju, pamte, istrazhuju, kushaju... a gosn krki je bice bash taki tip, haha:) zato, ajmo deco malo poshtovanja, plz, uchite i skidajte fore, valja se:)


Plus je jedini koji je onomad u otomanskoj raspravi smeo da napiše da nešto ne zna, sve ostalo ekspert do eksperta i svi znaju sve o svemu. Pun internet poznavalaca bez granica, što li ih ne angažovaše da nam rečnik i pravopis ne kasne decenijama ?


Čitam krkarove blogove sa uživanjem i klonim se komentara.


Oracle Oracle 21:11 24.12.2010

Ima i na youtube-u

Videla sam jedan video klip sa jucerasnjeg koncerta na Youtube-u.
Ono je strava i uzas
NNN NNN 22:34 24.12.2010

Re: Ima i na youtube-u

Još ako je snimljen mobilnim...
gorran2 gorran2 21:21 24.12.2010

Tako znači,

sviranje spolovilu.
Koncert za spolovilo i orkestar...
Kazezoze Kazezoze 21:30 24.12.2010

Re: Tako znači,

gorran2
sviranje spolovilu.
Koncert za spolovilo i orkestar...

a ne, spolovilu se nije svideo koncert... biće da je zbog prisustva tijanića u vip loži ili zato što se ne razume u muziku dalje od niže muzičke.
sokodbuba sokodbuba 21:26 24.12.2010

El Sistema


Postoji u Venecueli jedan ekonomista, José Antonio Abreu, koji je kao dete imao prilike da stekne muzičko obrazovanje. Smatrao je da ništa kao muzika ne može da oplemeni i uzvisi dušu. Stvorio je program za siromašnu decu iz Venecuele ''El Sistema''. Danas u okviru tog programa u Venecueli postoji preko dvesta orkestara.

Link u prilogu je rezultat njegove energije i mudrosti.


http://www.youtube.com/watch?v=3vwZAkfLKK8&feature=related


Dirigent Gustavo Dudamel i svi izvođači su nekadašnja siromašna deca.
sokodbuba sokodbuba 21:27 24.12.2010

El Sistema


krkar krkar 15:53 25.12.2010

Re: El Sistema

sokodbuba



Bravo, Soče! Odličan izbor i odlično muziciranje, duše i energije na hektolitre, hektare i hektopaskale.
Domazet Domazet 22:18 24.12.2010

Uh dobro je...

...sad mi lakshe kad sam video da je Krki expert i za muziku. Nekako mi delovao nekompletno samo kao Mostadzija...
babmilos babmilos 22:39 24.12.2010

bio i ja na istom koncertu

poziv nije bio u 20.05, već u 19.50. što ne znači da je bilo ok, verovatno je trebalo ranije, obzirom na rasprodatu salu.
pre početka je bila interesantna masa napaljenih fotoreportera koji su se zgusnuli oko đelića i đilasa.
nikad u životu nisam prisustvovao koncertu koji je počeo na vreme, pa mi je ovih 20 minuta bilo "tak' normalno".
video bim je bio tragikomičan, često se dešavalo da snima pola glave onoga koji NE solira, a da soliste nema uopšte u kadru.
zvuk je bio jako loš tamo gde sam sedeo (žestoko iskosa, ali to ne bi trebalo da je ikakvo opravdanje), violina se čula preterano, a gitara slabo.

ali ja ne želim da mi išta od toga ostane u sećanju. stefan je bio na početku jako nervozan, videlo se to i čulo u prvih 3-4 stvari. razumljivo, zapravo normalno. ali kad se opustio zvučao je jako dobro. neverovatno da je u nekim stvarima svirao bolja sola nego stefanovski koji tu muziku svira celog života.
ako bih nešto zamerio, to je ipak vlatkoidnost repertoara. voleo bih da je i vlatko bio hrabar koliko i stefan, pa da su odsvirali recimo temu iz otpisanih.
sve u svemu lep koncert.
JJ Beba JJ Beba 23:01 24.12.2010

Re: bio i ja na istom koncertu

ako bih nešto zamerio, to je ipak vlatkoidnost repertoara. voleo bih da je i vlatko bio hrabar koliko i stefan,

Stefanovski uvek navodi na svoju vodenicu
babmilos babmilos 23:05 24.12.2010

Re: bio i ja na istom koncertu

ah, šta znam, ume i on da bude deo tima, mada je to verovatno pitanje "koliko para toliko o muzike" podgovorke:

tom tom 09:31 25.12.2010

Re: bio i ja na istom koncertu

Hvala bogu, pa konačno jedan komentar nekog ko je BIO na koncertu!
Mada, zanimljiva diskusija se povela
nestor92 nestor92 23:24 24.12.2010

Da mu ebem m...

Procitao sam oba bloga na istu temu i opredelio sam se da svoj glas dam domacinu Krkaru, bez obzira na to da li je kompetentni multiinstrumentalista ili samo razocarani posetilac event-a.

Moje nagomilano iskustvo nadrkanog pedesetogodisnjaka koji 40 godina slusa sve i svasta mi govori da je on ipak blizi istini od ovih drugih - bezrezervnih apologeta. A i klipovi su ...
jesen92 jesen92 23:33 24.12.2010

nestrucnjak

...posto su ovde sve sami strucnjaci za muziku ja bih da nesto kazem kao nestrucnjak..
..pod jedan, koncerti(posebno u velikim prostorima) nisu samo za strucnjake vec za siru publiku...logicno zar ne...gde da se nadje parhiljada strucnjaka..hocu da kazem da ne mora bas sve da bude savrseno za svako uvo strucnjaka ali ipak mora da bude korektno tj da nestrucnjaci mogu da uzivaju...
..pod dva, SM i VS na prvi pogled nisu muzicki par i nekako na nevidjeno nisam ocekivala uspesan koncert...posto nisam bila, ne znam kako je bilo..
...pod tri, slazem se sa autorom ovog bloga da improvizacija ne moze da se nauci...mozda moze da se uci ali ne i da se nauci...Pogledala sam sad neke klipove sa koncerta i ne svidja mi se ono sto sam cula..kao da svako svira sam tj bez onog drugog...Ne slazem se da je SM los muzicar zato sto nisam kompetentna da to procenjujem...znam da je decko bio "cudo od deteta" ali i da je prekinuo solisticku karijeru posle odlaska USA gde sada radi kao profesor...Citala sam jednom analize nekih muzickih strucnjaka i psihologa o talentovanoj deci koja zavrsavaju muzicko obrazovanje "pre roka" tj o njihovim usponima i padovima a zakljucak je bio , otprilike, da ipak bolju karijeru naprave oni koji se skoluju sa svojom generacijom..."cuda od dece" se uglavnom rano umore sto nije nikakvo cudo s obzirom da su rano i poceli karijeru..
....
JJ Beba JJ Beba 23:41 24.12.2010

Re: nestrucnjak

improvizacija ne moze da se nauci

hmmmm

improvizacija se uči, samo što ima onih koji to rade dobro i onih koji to rade loše. Improvizacija znači slobodno, ali to ne znači da nema svoje principe koji se uče.Od niza stvari koje si navežbao stvaraš improvizaciju. Moraš analitilki da priđeš improvizaciji jer se ona satoji od slaganja različitih paterna, naućenih i navežbanih fraza . Ne možeš da improvizuješ bez da pre toga nisi naučio paterne. Ima razlčitih škola improvizacija. Ono što ne može da se navežnba je talenat, muzikalnost.
jesen92 jesen92 23:47 24.12.2010

Re: nestrucnjak

improvizacija se uči, samo što ima onih koji to rade dobro i onih koji to rade loše.


Ono što ne može da se navežnba je talenat, muzikalnost.


.pa to..ovi koji to rade lose nisu uspeli da nauce...nemaju talenat ..znaci, ucis a ne naucis
zilikaka zilikaka 23:56 24.12.2010

Re: nestrucnjak

Moraš analitilki da priđeš improvizaciji jer se ona satoji od slaganja različitih paterna, naućenih i navežbanih fraza . Ne možeš da improvizuješ bez da pre toga nisi naučio paterne. Ima razlčitih škola improvizacija. Ono što ne može da se navežnba je talenat, muzikalnost.

Baš tako. A što si više vežbao, to si opušteniji, smeliji i samim tim kreativniji. Naravno, ako ti je bog dao ono nešto.
JJ Beba JJ Beba 00:04 25.12.2010

Re: nestrucnjak

.pa to..ovi koji to rade lose nisu uspeli da nauce...nemaju talenat ..znaci, ucis a ne naucis

niko ne može da te nauči kako da najbolje improvizuješ. To zavisi od talenta i muzikalnosti

ovo se zove improvizacija
Album STtanley Clarke Journey to Love
Jaff beck Gitara, improvizacija u prvom minutu
Stanly Clarke basGeorge Duke sintisajzer
slušaj improvizaciju Geprga Duka na 3, 24
kad se skupe majstori to ovako zvuči
jesen92 jesen92 02:00 25.12.2010

Re: nestrucnjak

niko ne može da te nauči kako da najbolje improvizuješ. To zavisi od talenta i muzikalnosti
...ja svo vreme to hocu da kazem, mozda se prvobitno nisam precizno izrazila..
krkar krkar 03:07 25.12.2010

O improvizaciji


Umesto da komentarišem da li se improvizacija može naučiti samo ću okačiti jedan klip.

Jichak Perlman, vrhunski violinista u svakom pogledu, i tehnički, i emotivno... prvi put u svom životu svira sa klecmer orkestrom. Klecmer je sekularna narodna muzika aškenaskih Jevreja Istočne Evrope: Poljske, Galicije, Ukrajine...

Klip je dugačak ali verujem da će mnogi sa zadovoljstvom slušati do kraja. Poučno je što se vidi ceo proces usvajanja improvizacije. Perlman praktično prvi put u životu čuje tu muziku a zasigurno je prvi put svira. TO je improvizacija. E sad, uči li se to prosudite sami!

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:33 25.12.2010

Re: O ...

Perlman praktično prvi put u životu čuje tu muziku a zasigurno je prvi put svira. TO je improvizacija. E sad, uči li se to prosudite sami!


sasvim je nebitno to što se nešto prvi put čuje, već sve ono što se prethodno čulo i naučilo (eno, gore beba lepo napisala)
nešto slično kao sa sentence patterns (kojih doduše nema puno), koje, impovizujući pretvaraš u mnoštvo nečega što bi se moglo nazvati i igrom.
(videti dole pod: uprilog)
iliti - improvizuješ ko blesav.

!without breaking anything)

a sad na temu )pod a:
1
2
3

not my cup of tea, iako volem ono jendvatri, sa sve nepodignutim ručicama.

pod )b:
jeste, vesna je u pravu kad pominje energiju. slažem se, naročito kad pogledam u lica oko sebe sa kojih ni u vidu senke da preleti. energija osvežava. (naravno, sad ide :ali)
krkaru ne nedostaje ni agresivnosti u nastupu, koja akomerazumete nikako da zafali na nekom globalno-lokalnom nivou. tako da...

...
all ignorance toboggans into know
and trudges up to ignorance again:
but winter's not forever,even snow
melts;and if spring should spoil the game,what then?

...

u prilog svim temama
+ bonus track:
krkar krkar 14:25 25.12.2010

Re: O improvizaciji

Klip je dugačak ali verujem da će mnogi sa zadovoljstvom slušati do kraja.


Sad tek vidim da to nije ono što sam mislio, tj. jeste ali skraćena verzija. Ne mogu sad da nađem ovo ucelo ali evo prvog dela od ukupno 8. U pitanju je playlista koja ide automatski, sama prebacuje.

Posebno mi je bilo fascinantno kad se u 5. nastavku sretni Perlmanov otac i stari Poljak jevrejin iz Krakova i krenu na jidišu. I scene c/b arhivske i Perlman koji šeta praznim nekadašnjim krakovskim getom.

Bože, šta je taj narod sve prošao!


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 05:16 26.12.2010

Re: O improvizaciji

krkar

Umesto da komentarišem da li se improvizacija može naučiti samo ću okačiti jedan klip.

Jichak Perlman, vrhunski violinista u svakom pogledu, i tehnički, i emotivno... prvi put u svom životu svira sa klecmer orkestrom. Klecmer je sekularna narodna muzika aškenaskih Jevreja Istočne Evrope: Poljske, Galicije, Ukrajine...

Klip je dugačak ali verujem da će mnogi sa zadovoljstvom slušati do kraja. Poučno je što se vidi ceo proces usvajanja improvizacije. Perlman praktično prvi put u životu čuje tu muziku a zasigurno je prvi put svira. TO je improvizacija. E sad, uči li se to prosudite sami!



Ovo je divno! Naravno da je osecaj u pitanju. Iako mozda prvi put svira sa klezmer bandom, on to nosi u genima, u dusi u srcu:)) Ne znam kako se improvizovanje uci. Ili je covek slobodan, ili nije.

babmilos babmilos 08:07 26.12.2010

Re: O improvizaciji

Jelena Pavlović
Ne znam kako se improvizovanje uci.

tako što se ži ivi i vežba i svira iz sve snage. neće biti da je coltrane samo uzeo duvačke instrumente i počeo onako da svira. njemu su prenji zubi otišli u majčinu koliko je svirao.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:57 26.12.2010

Re: O improvizaciji

neće biti da je coltrane samo uzeo duvačke instrumente i počeo onako da svira. njemu su prenji zubi otišli u majčinu koliko je svirao.

svim duvačima pre ili kasnije odu zubi...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:33 26.12.2010

Re: O improvizaciji

babmilos
Jelena Pavlović
Ne znam kako se improvizovanje uci.

tako što se ži ivi i vežba i svira iz sve snage. neće biti da je coltrane samo uzeo duvačke instrumente i počeo onako da svira. njemu su prenji zubi otišli u majčinu koliko je svirao.



Naravno da mora da se vezba!
topcat topcat 07:14 27.12.2010

Re: O improvizaciji

BebaOdLonchara

svim duvačima pre ili kasnije odu zubi...

pogotovo onima koji imaju magisterij iz saksofona ili flaute.
zilikaka zilikaka 23:51 24.12.2010

..

Iskreno rečeno, po šta si išo, to si kupio.
Ko što mnogi rekoše, ta koNbinacija nije obećavala.
Pogledala sam par klipova, za svetlo si potpuno u pravu. Odvlači pažnju, smeta. Majstor udario mustru ko za koncert JK
O zvuku ne sudim, jer su snimci očajni.
Mogu samo još da dodam, da ja od Cigani iz Deronju nikad ne tražim da sviraju čoček.
hazar hazar 00:01 25.12.2010

Stručnost

Pobogu čoveče o čemu vi to. Niža muzička, voli muziku i intenzivno je sluša, išao na brdo koncerata i to vama daje za pravo da idete dalje od ocene meni se ovo ne sviđa.

Sačuvaj me Bože stručnjaka na nivou lake kafanske priče.

P.S. Uopšte ne ulazim u to da vaša ocena o kvalitetu muziciranja dvojca nekim slučajem nije i tačna.
krkar krkar 03:10 25.12.2010

Re: Stručnost

P.S. Uopšte ne ulazim u to da vaša ocena o kvalitetu muziciranja dvojca nekim slučajem nije i tačna.


Ja te inače smatram vrlo korektnim i interesatnim blogerom i prilično mi je neočekivan ovaj stav. Zamisli, nisam završio srednju usmerenu za muzičke kritičare a usuđujem se da mislim svojom glavom i imam stav! Ajde!

Pritom je OVO

P.S. Uopšte ne ulazim u to da vaša ocena o kvalitetu muziciranja dvojca nekim slučajem nije i tačna.


meni još poraznije.

A šta ćemo ako je tačna a ja imam samo nižu muzičku???
hazar hazar 12:28 25.12.2010

Re: Stručnost

A šta ćemo ako je tačna a ja imam samo nižu muzičku???

Ništa. Savršeno je jasno da čovek ne mora imati formalno obrazovanje, a da vidi stvario jasnije i bolje od drugih. Sama konstrukcija moje rečenice je neumesan višak ironije.

Nisam pristalica teških reči (iako mislim kao i vi da umetnička kritika u Srbiji ne postoji, osim možda poneki izuzetak na radiju RTS2) i nije ni to neki veliki problem. Poenta mog pisanja je što vi sami niste odoleli da svojom "kompetentnošću" u vidu niže muzičke pojačate ispravnost svog stava.

Vi zaista umete da pišete i da ste taj deo izostavili, ja bih vam samo lupio preporuku i eventualno komentarisao nedostatak kritike ( po sadašnjoj etabliranoj ispade da se u Srbiji stvaraju samo remek dela, a posebno me nervira pozorišna kritika).
pnbb pnbb 20:46 29.12.2010

Re: Stručnost

a posebno me nervira pozorišna kritika).

preporucujem i amin
libkonz libkonz 00:06 25.12.2010

Kritika nije prestroga

Nisam čuo kako VS i SM zvuče u tandemu, ali mi je sve jasno na osnovu vaših komentara.
Marketinški : Pun pogodak! Spojiti ovu dvojicu je bila sigurica, stvarno event za srpski "džet set" i tu su organizatori odmah mogli biti sigurni da će se karte rasprodati. Verovatno će ovih kombinacija biti sve više u bližoj budućnosti: pade mi na pamet recimo Legende i Riblja Čorba.
Primetio sam da se u komentarima slažete da njih dvojica nisu proveli mnogo vremena u pripremi ovih koncerata. Normalno je da posetilac koji ima sluha bude nezadovoljan i besan što su ga izvođači ponizili i nisu se udostojili ni toliko da se adekvatno pripreme. Ako sam kupio kartu i odvojio vreme onda očekujem da se lepo provedem. Ako to nije slučaj, a razlog je bahatost izvođača, imam pravo da budem besan.
JJ Beba JJ Beba 00:16 25.12.2010

Re: Kritika nije prestroga

pade mi na pamet recimo Legende i Riblja Čorba.

Bora je kum Dašin (šef Legendi - sada svira neku tamburu, nekada džitru dok je imao bend Šamar) i mislim da su već džemovali

Legende imaju Borine tekstove i mislim neka koje im je dao pesme
libkonz libkonz 01:18 25.12.2010

Re: Kritika nije prestroga

eto idealne kombinacije da napune Sava Centar sa elitom. Samo je tu problem što je prvi red suviše mali za sve zainteresovane, a sujeta ne da da sede malo iza.
Ovo kombinovanje "kajmaka i marmelade" će da se fura u Srbiji narednih par godina. Samo izvođači moraju biti dovoljno fensi. Tipujem da će kulminaciju imati u kombinaciji Bregović - Čola po svim glavnim gradovima bivše SFRJ.
freehand freehand 01:22 25.12.2010

Re: Kritika nije prestroga

libkonz
eto idealne kombinacije da napune Sava Centar sa elitom. Samo je tu problem što je prvi red suviše mali za sve zainteresovane, a sujeta ne da da sede malo iza.
Ovo kombinovanje "kajmaka i marmelade" će da se fura u Srbiji narednih par godina. Samo izvođači moraju biti dovoljno fensi. Tipujem da će kulminaciju imati u kombinaciji Bregović - Čola po svim glavnim gradovima bivše SFRJ.

Karleuša - Rambo Amadeus?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana