Budućnost| Ekonomija| Politika| Život

Čuvar,Tutor i Bogati ujak ili autsajderska new year želja

nikolic777 RSS / 27.12.2010. u 11:07

Milan Nikolić

Ekonomska, kulturna, medijska, rečju - životna groznica polako prelazi u prazničnu - novogodišnju. Možda bi se to moglo posmatrati kao svojevrsni klimaks (vrhunska tačka gradacije) ili čak zenit godine od koje se, za nekoliko dana, opraštamo.  A, opet, možda je samo reč o mojoj podsvesti, kako, literarno uvek nadahnut i "ostvaren", reče ministar Slobodan Milosavljević u jednom dahu - "Više je to psihološki momenat u podsvesti građana da će se devedesete vratiti, ali , budite sigurni da neće".  Drago mi je, kao građaninu, što uživam tu privilegiju, da se političari bave mojom podsvešću, ali,  nekako bih više voleo da ostanemo pri svesti, jer ona, ukoliko nije iskrivljena ili halucinogena, a nije, registruje devedesete

kao "vraćene", odnosno uveliko prisutne i to do te mere da mnogima, ove zime, ozbiljno preti padanje u - nesvest.

Ali nije ministar Milosavljević jedini, koji je u poslednjih desetak dana, kako da kažem - učestvovao, preciznije, sudelovao u jednom hučnom i bučnom igrokazu, čiju poentu vidim u pojavljivanju brojnih, a važnih lica u prepoznatljivim ulogama. Od uloge Čuvara nade  koji će, baš kad zatreba, otvoriti sakriveni rezervoar optimizma, Tutora koji kuraže, hrabre, ne dozvoljavaju nam da posustanemo,  Bogatog ujaka  koji  prigodnom donacijom stimuliše bratića ili sestrića da se priženi tokom godine koja dolazi, ali pod uslovom da mu već sledeće cepaju košulju kad stigne prinova.

Da prevedem:

1.Čuvarni ministar Đelić obećava bolje plate, nova radna mesta, "jačanje ljudskih kapaciteta", "jednostavnih 5 ciljeva" koji će biti ostvareni do 2020.! Primamljivo, bez prigovora, ovakvom poklonu u zube ne bi trebalo gledati, a ministar, zauzvrat traži samo još deset godina mog i vašeg  života. Kada ovu poruku nade, koja je ministru - jednostavna, prebacim na lični plan - hm...sačekaću četrdesete sa kolekcijom uspomena na dane nade, entuzijazma i borbe oličenim u svakom bedžu koji sam nosio 1996., kao brucoš istinski spreman i naivno uveren da svet može učiniti boljim mestom za druge i za sebe, zatim sa kolekcijom uvreda, razočarenja, izneverenih očekivanja. Ne završava li se sve, ako sledimo jednu ovakvu rutu - kolekcijom besa?  Ja ga stišavam povlačenjem, sve jačom izolacijom, sve čvršćim držanjem za zidove sopstvenog mikrokosmosa iz kojeg mogu da bacim pogled, prokomentarišem, naljutim se, ali i da se trudim da me ne dotakne sasvim, da kreativnom igrom (večiti Šiler!) pobegnem i preživim. Ili je i ovo samo još jedna verzija utopije, samoobmane?

Ne znam.

Ministre, uzmite sve moje godine, ne mogu ja tu mnogo da utičem. Ali, me nemojte pitati  koja je moja novogodišnja želja. Odavno sam to, zahvaljujući mestu gde živim, prerastao. A, moje snove, koje ću izliti na kraju, ne verujem da vi možete ostvariti! Tako se za ovih prvih deset godina pokazalo.

2.Tutori koji kuraže - večni i uvek mlađani Dinkić. Ovaj večiti podržavalac koji  jedva preskače cenzus, ali za svoju podršku dobija nagradu u vidu sigurne, ergonomske fotelje, baš kao  što i njegov Tomica suvereno održava svoje desetogodišnje carstvo belih mantila - recituje nešto o povećanju plata, preciznije, odmrzavanju, kao i o rastu penzija u 2011! Želeli su da nagrade penzionere sa 2%, ali su ipak shvatili da je to, valjda teško podnošljiv udarac za budžet, pa će kvota nade za penzionere iznositi - 1%. Ili ipak 2%?  Tako je napokon odlučeno, posle premišljanja i računanja. U slučaju većine penzionera koje poznajem, to iznosi otprilike - 400 dinara! Hvala. Srećna

Nova godina i vama. I jedna sitna primedba - Zašto ne odaberete neku drugu ulogu za svoje sudelovanje u ovoj novogodišnjoj burleski, u tom jeftinom, bulevarskom pozorištu, jer delujete ne samo neuverljivo, bledo, već i blago komično, budući da vam  građani još nisu zaboravili tekst koji ste izgovarali u istoj roli na temu - akcija. Džabe vam i svi hitovi napisani za Kebu i Piromana, u međuvremenu! A, i  nisu neke pesme.

 

3. Palma, baš kao i Mrka ("Srbija je veliko, budno gradilište i čemu onda rekonstrukcija vlade?" - parafraza), predstavlja udarnika na delu. Onog koji ostvaruje obećanja. Kada nešto obeća ili uslovi, uhvati se i za kasu. Dve stotine parova koji se venčaju naredne godine, dobiće nezanemarljivu donaciju, ali,  od "just married" se očekuje - da  "ne čase časa" i da već 2012. obraduju Velikodušnog i Galantnog  Ujaka - prinovama! Biće svadbi, i to bez "48 sati", a biće i seksa. Bravo. Da li će se, novonastale porodice, posle motivišućeg finansijskog podmazivanja, kasnije pridružiti kolonama gubitnika tranzicije - videćemo! Tutor i Čuvar tvrde da neće, možda samo u prvoj deceniji zajedničkog života, ali 2020., taman kada deca stasaju za školu - bajka počinje!

I. šta dalje? Kada pomisliš da bi bilo najbolje da 5% građana izađe na neke buduće izbore i prekriži listić, kako bi poslali signal Evropi da nisu apstinenti, ali da nemaju iza koga da stanu na domaćoj političkoj sceni, pojavi se Jelko Kacin i pobrka balkanske države!To me jako podsetilo na tekst posvećen nedavno postavljenoj  izložbi  u Etnografskom muzeju, "Casa mare" Franka Gaudlica:

"Kada je otac "svih radnika" streljan, palata koju je u njegovu čast u Bukureštu gradilo na hiljade ljudi na prinudnom radu, nije bila ni u pola završena (. ..)Tri godine nakon smrti Nikolaja Čaušeskua, 1.oktobra 1992, Majkl Džekson je bio taj koji je izašao pred stotine hiljada ljudi, okupljenih ispred Casa Poporului - "Kuća naroda". Bog pop muzike, tada je umesto "Vođe" stao pre ushićeni narod, i u mikrofon uzviknuo rečenicu koja će ubrzo u Rumuniji postati širom poznata - "Dobro veče Budimpešto!"

 

Pitanje je koliko Evropa poznaje samu sebe? Koliko mari za one "druge":

"Izložba prikazuje portrete ljudi istočne Evrope i enterijere njihovih kuća. U širem smislu opisuje veliki kulturno-geografski prostor, na kome se još uvek ne vide posledice globalizacije u okviru Evropske unije. Ukratko, Gaudlic pokazuje da se mi sami ne snalazimo na sopstvenom kontinentu, a nedoumice u kojima se zatičemo poslednjih godina, kada su brisane stare i ucrtavane nove granice, nisu se umanjile. Amnezija Evropljana koji gube sopstvenu istoriju, dok joj dodaju novo poglavlje, odomaćila se upravo u ono vreme, kada se Evropskoj uniji priključuju nove države, koje su dugo bile skrivene iza Gvozdene zavese. Evropa istovremeno postaje i bogatija i siromašnija, ujedinjuje se i zaboravlja samu sebe u istom istorijskom momentu."

Meni su ovi portreti veoma bliski. Ne znam kako bi se činili Kacinu.

I, kao što obećah Čuvaru, nekoliko reči o mojim snovima, umesto novogodišnje želje...

Želeo bih da...

...Prestane održavanje kontinuiteta sa retrogradnim idejama i snagama. Sa korumpiranom, "burazeskom" politikom, ekonomijom ogrezlom u nepotizam i opsesije ličnom korišću.  Sa progonom svakog ko se usudi da dirne u oveštale, konzervativne vrednosti.

... Želim Ratka Mladića u Hagu. Želim huligane u zatvorima. Diskvalifikaciju govora mržnje. Novi, jasni konsenzus o vrednostima iza kojih će ovo društvo stati. Želim televizije sa kulturnim programom, barem dva sata dnevno, sigurnost na stadionima, zabranu organizacija koje su ideolozi fašizma i nasilja. Ne želim u Evropu sa kozmetičkim rešenjem ovih pitanja, jer bi to bilo licemerno, jadno, istrajavajuće u nevrednostima.

...Želim pravosuđe istinski reformisano, želim da se Brankica Stanković sama, bezbrižno šeta knez Mihajlovom i gleda izloge...Rastanak od smešnih kazni za svakog ko metalnom štanglom demonstrira patriotizam

Kao što vidite - ništa lično. Ostalo ću čekati. Za ova ostvarenja, dao bih vam još deset sopstvenih godina i prestao bih da računam i da se ljutim. Sve bih razumeo, a ostvarenje snova bi apsurdu sadašnjeg života dalo smisao. I on bi, prirodno, prestao da bude apsurd. Samo ružna uspomena u inače preopterećenoj kolekciji.

Srećni praznici,

vaš Autsajder.

 

Atačmenti



Komentari (165)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 13:05 27.12.2010

sve najbolje!

nikolic777 nikolic777 13:08 27.12.2010

Re: sve najbolje!

puno lepih želja
beba757 beba757 13:28 27.12.2010

tuzno je...

Ah,ta obecanja!
Odavno prestadoh da verujem u njih...i da se radujem "boljem sutra"...
A sto se tice novogodisnjih zelja,ima ih podosta,ali,ako ih izreknem,bojim se da ce neko kazati da,u stvari,mnogo zelim i da se u ovoj zemlji treba radovati cak i onim najsitnijim pomacima...
Blizi se i ta 2011.god...a,sve je nekako tuzno...
Nikolicu,standardno odlican tekst!
nikolic777 nikolic777 13:32 27.12.2010

Re: tuzno je...

Blizi se i ta 2011.god...a,sve je nekako tuzno...


Ne dajte se! Kao što sam napisao, sopstveni - mikrokosmos: sitne radosti, porodica, knjige, kreativna samoća, šetnje, ljubimci, espresso, muzika...:)
mariza110 mariza110 16:26 29.12.2010

Re: tuzno je...

Ah,ta obecanja!
Odavno prestadoh da verujem u njih...i da se radujem "boljem sutra"...


ma nikad nije kasno...glavu gore...obecavas sam sebi sta zelis da postignes, i to i radis...a politicari neka obecavaju svojoj familiji kojoj jedino obecano i ispunjavaju
e.ferrero e.ferrero 13:29 27.12.2010

All I wish...

Voleo bih samo da mi više ne obećavaju ono što ne mogu da ispune... Najiskrenije mi kažite, izdržaću sve - ali NEMOJTE DA ME LAŽETE!
Koji su vam ciljevi?
Da li stvarno možete da ih ispunite?
Kada OTPRILIKE možete da ih ispunite?
I konačno - šta ćemo ako ne uspete?

Ovako smo samo na putu bez kraja, od izbora do izbora... od konflikta do konflikta... dok ne zaboravimo odakle smo krenuli i gde smo se to uputili!
nikolic777 nikolic777 18:10 27.12.2010

Re: All I wish...

Voleo bih samo da mi više ne obećavaju ono što ne mogu da ispune... Najiskrenije mi kažite, izdržaću sve - ali NEMOJTE DA ME LAŽETE!


tvoja zelja je, nazalost, cista utopija
e.ferrero e.ferrero 18:53 27.12.2010

Re: All I wish...

Nije to utopija... To je vrlo moguće, i kada bi neka stranka ozbiljno sela i napravila PLAN rada, moglo bi to da uspe. Nažalost, kod nas izgleda to nije nikome u interesu!
Podseća me na onu priču o nevladinim organizacijama - svima je cilj da uzmu što više para, a da što manje STVARNO urade za te pare. A kada bi neko napravio NVO koja radi ozbiljnu stvar, i radi je efikasno, siguran sam da ne bi uspela da dobije ni 10% grantova koje dobijaju ove gorepomenute!
nikolic777 nikolic777 19:00 27.12.2010

Re: All I wish...

Nije to utopija... To je vrlo moguće, i kada bi neka stranka ozbiljno sela i napravila PLAN rada, moglo bi to da uspe. Nažalost, kod nas izgleda to nije nikome u interesu!

Postoje neki odlicni programi, da ne pominjem stranku da ne bi bilo da navijam ili vrsim propagandu, ali on se ne sprovodi...pitanje je zašto? Zbog male podrske biraca?
Zbog toga što kohabitacije, kontinuitet sa prošlošću bolje prolazi?
Zbpg toga što se sve čini za šačicu glasova i u ime glasova zanemaruju programske ideje?
Sve ostaje na rečima
e.ferrero e.ferrero 19:04 27.12.2010

Re: All I wish...

Pretpostavljam da NE ciljaš na DS kao stranku, ali oni bi bez problema mogli ČUDO da naprave i da budu jako uspešni, samo kada bi hteli da edukuju i svoje i tuđe birače, da osmisle dobar plan, da se oslobode svih onih koji nisu spremni da rade, i da se upuste u taj rizik koji se zove MENJANJE SRBIJE!

Što se tiče NVO, plašim se da je tu situacija tužnija, jer bi one trebalo da dobijaju pare od nekih ozbiljnih ljudi koji bi morali da znaju šta je stvarno program, a šta je pranje para i izdržavanje skupog NVO aparata bez nekih društveno korisnih dostignuća.
AlexDunja AlexDunja 19:15 27.12.2010

Re: All I wish...

Pretpostavljam da NE ciljaš na DS kao stranku, ali oni bi bez problema mogli ČUDO da naprave i da budu jako uspešni, samo kada bi hteli da edukuju i svoje i tuđe birače, da osmisle dobar plan, da se oslobode svih onih koji nisu spremni da rade, i da se upuste u taj rizik koji se zove MENJANJE SRBIJE!

e, vidiš, grešiš!
dok je ds radila to što joj
ti preporučuješ, nije mogla da predje
7%.

kad se uklopila u sistem
učinilo se da bi mogla....
alli, sistem joj smeta

ps. to isto mislim i o
nikolićevom izboru...

ova zemlja je provizorijum
kojim ne vladaju političke partije,
ma kako paradoxalno zvučalo, kad znamo koju
lovu mažnjavaju.
e.ferrero e.ferrero 19:17 27.12.2010

Re: All I wish...

Imam svašta da kažem na ovu temu, naravno da se slažem sa tim što si rekao(la).
Ali moram da krenem od kuće... Večeras kasnije kreće moje filozofiranje na tu temu! :)
nikolic777 nikolic777 19:50 27.12.2010

Re: All I wish...

Večeras kasnije kreće moje filozofiranje na tu temu! :)


Waiting for tonight:)
Tomas Mor i ekipa:)
nikolic777 nikolic777 21:31 27.12.2010

Re: All I wish...

e, vidiš, grešiš!
dok je ds radila to što joj
ti preporučuješ, nije mogla da predje
7%.


Dunja, slažem se potpuno, ali ja ne mislim da je to dobro što su uradili, jer onda nisšta od promena...takođe, veliki broj preletača obeležio je promene 5.oktobra i to se očekivalo...ima i tu elemenata omasovljenja DS-a...u krajnjoj liniiji, najvažnije je raditi na promeni mentaiteta, zvali mi to edukaccijom ili kako god...No, pošto to nije popularno, radije se kohabitira sa onim što provereno prolazi...to je moje objašnjenje za stajanje u mestu...
nikolic777 nikolic777 21:40 27.12.2010

Re: All I wish...

Podseća me na onu priču o nevladinim organizacijama - svima je cilj da uzmu što više para, a da što manje STVARNO urade za te pare


To je nacionalistička propaganda, obično se odnosi na NVO koje se bave ljudskim pravima...Zbog toga se ne sme generalzovati...brojne NVO rade veoma častan posao i zbog toga su od većine omražene...a često se ispostavi da lider(ke) nevladinih organizacija rade ono što bi trebalo da rade članovi vlade
AlexDunja AlexDunja 21:42 27.12.2010

Re: All I wish...

ali ja ne mislim da je to dobro što su uradili,

pa ko kaže da je dobro?

pogubno je.

alli ne radi se o njima, oni samo pristaju.
i glume cirkuz.
nikolic777 nikolic777 21:45 27.12.2010

Re: All I wish...


alli ne radi se o njima, oni samo pristaju.


Upravo to.
e.ferrero e.ferrero 00:28 28.12.2010

Re: All I wish...

AlexDunja

dok je ds radila to što joj
ti preporučuješ, nije mogla da predje
7%.


Znam ja da svaka stranka koja iole iskreno kaže svoje planove u Srbiji dođe na granicu cenzusa. Nikoliću se to neće svideti, ali kao takve stranke vidim LDP i DSS. Konkretan primer za LDP bio bi naravno "Kosovo je SUSED Srbije", a za DSS "Kosovo je SRCE Srbije" i izjava da bi oni odbili beli šengen ako ne obuhvata Kosovo, jer to znači da time priznaju nezavisno Kosovo. Po meni, te dve stranke su se jasno odredile prema jednom bolnom pitanju naše zemlje, i pretpostavljam da će na sledećim izborima obe biti (LDP opet) na granici cenzusa.

E sad, pošto volim da gledam stvari iz nekoliko uglova, ovako bih ja opravdao Tadića i DS...
Recimo da je Tadić seo sa mudrim glavama iz DS-a, negde oko 2004. godine i rekao sledeće: "Drugari, okupili smo se ovde da vidimo kako ćemo. Ovo je Srbija, zemlja nepismenih i polu-pismenih ljudi, zemlja gde ljudi veruju u mitove i proročanstva, gde je u pravu onaj koji ima najveći stomak i najdublji glas... Hajde da mi smislimo način da uradimo nešto u ovoj zemlji, ali da bismo nešto uradili, moramo da budemo na vlasti, a da bismo bili na vlasti, mora ta većinska Srbija da nas podrži. Pa hajde sada da stavimo sebe ispred dva izbora:

1) Iskreno ćemo reći ljudima da će raditi nenormalno mnogo, da će plate biti male, da će se školovati samo oni koji su svojim intelektom i radom zaslužili, a ostali će se baviti "neprivlačnim" zanimanjima, da se ljudska prava moraju poštovati, da se istorija mora učiti onakva kakva je stvarno, a ne da se deci pričaju bajke... korumpirani će biti uhapšeni, loši profesori će biti otpušteni (iz koje god da su stranke), loši direktori će postati domari, srpskom zemljom će se smatrati ono gde srpski policajac i vojnik mogu da se prošetaju (lupio sam definiciju, ali u svakom slučaju narodu će se reći da Kosovo više nije Srbija), itd...
Za 4 godine (mučenja) ćemo uspeti da sredimo ekonomiju naše države, zdravstvo, obrazovanje, pa čak i politiku. Nećemo ulaziti u EU zbog ulaska u EU, nego ćemo zemlju tako srediti da ćemo prosto "kliknuti" sa tim trgovinskim savezom...
Ali za 4 godine, na izborima, imaćemo 10-15% podrške birača, i postaćemo opozicija.

2) Neiskreno ćemo ispričati ljudima samo krajnje ciljeve i predstavićemo ih kao da su jako blizu, koketiraćemo sa nacionalistima i sa Evropa-nema-alternativcima, držaćemo državu na ivici propasti, ali ćemo udovoljavati svim slojevima birača u njihovim zahtevima (sindikati-radnici, studenti, prosvetari, FIAT, Kosovo-je-Srbijanci, korumpirani zaposleni, korumpatori zaposlenih, ulični prodavci, vlasnici kafića).
Za 15 godina mučenja (dinstanja na tihoj vatri) ćemo uspeti da državu skoro skroz dovedemo u red, EU će nas polako pritiskati da sređujemo jednu po jednu oblast, dok na kraju ne postanemo normalna država.
I za 15 godina ćemo i dalje biti na vlasti, ulazićemo u koalicije s kim treba, ali nećemo se više nikada smarati u opoziciji.

Ako su se stvari ovako odigrale, onda su mudre glave iz DS-a izabrale opciju broj 2, i zbog toga se mi sada dinstamo na tihoj vatri...


nikolic777

To je nacionalistička propaganda, obično se odnosi na NVO koje se bave ljudskim pravima...Zbog toga se ne sme generalzovati...brojne NVO rade veoma častan posao i zbog toga su od većine omražene...a često se ispostavi da lider(ke) nevladinih organizacija rade ono što bi trebalo da rade članovi vlade

Jeste, malo sam previše pojednostavio da bih poentirao, pa je ispalo tako nakaradno. Ima veliki broj NVO koje rade vrlo ozbiljne stvari i zahvaljujući kojima je naša zemlja bolja nego što bi bila bez njih.
Ja sam samo istakao da postoji veliki broj NVO koje uzimaju VRLO OZBILJNE PARE, a takav novac je nedostupan nekim drugim organizacijama koje bi taj posao možda i bolje uradile - ili bi prosto neki posao uradile (a ove što su uzele pare ne rade). Nadam se da sam sada pojasnio bolje...
Da bih još bolje naslikao na šta mislim:
NVO 1: uzela je 20 000 evra za projekat sa Romima gde oni kupuju tone sapuna i dele ga besplatno u romskim naseljima. Sapun je kupljen i podeljen (u vrednosti od 5000 evra), organizacija je pozitivno poslovala sa svojih nekoliko stalno zaposlenih. Projekat se završio, higijena se nije popravila, pa je osmišljen novi projekat, sličnog sadržaja, ali za 50 000 evra...
NVO 2: želi obrazovanje i održivi razvoj za mlade ljude iz romskog naselja. Smislili su da kroz neku vrstu konkursa (razgovor sa decom i roditeljima, testiranje, itd) izaberu 10 romske dece i da im pruže SVU POTREBNU PODRŠKU da uspešno završe osnovnu i srednju školu, pa oni koji imaju kapaciteta da upišu fakultet, a oni koji nisu za to da nađu dobar posao i tako krenu da žive na neki drugačiji način... E oni ne mogu da dobiju novac, jer tu nema flajera i sapuna, a efekat je uz to i lako merljiv, pa može da projekat i propadne (recimo da niko od dece ne želi da upiše srednju školu ili fakultet, niti da se zaposli...).

Ciljam na to da donatori često više vole da daju pare glasnom i šarenom projektu koji možda neće ništa postići, nego tihom i monotono-napornom projektu (možete da zamislite organizaciju koja će 5 ili 10 godina da prati razvoj jednog romskog deteta, da mu pomaže da prevaziđe sve probleme sa kojim može da se sretne, da pomogne porodici da što više podrži svoje dete, itd...).
I kako sam to povezao sa političkim strankama - uz celu onu priču gore, glasači će pre da glasaju za nekoga ko će ih glasno lagati nego za nekoga ko će im glasno reći istinu!

Izvinite što sam izmislio dva projekta sa Romima, ali organizacije koje se bave njima se često pominju (kao i njihovi projekti), a ja onda razmišljam zašto ne postoji neki projekat koji bi dugoročno rešavao probleme, a ne samo za slikanje...
nikolic777 nikolic777 06:50 28.12.2010

Re: All I wish...

S. Konkretan primer za LDP bio bi naravno "Kosovo je SUSED Srbije", a za DSS "Kosovo je SRCE Srbije


Odlican primer kako se moze biti realan i kako se može večno manipulisati
e.ferrero e.ferrero 07:20 28.12.2010

Re: All I wish...

nikolic777
S. Konkretan primer za LDP bio bi naravno "Kosovo je SUSED Srbije", a za DSS "Kosovo je SRCE Srbije


Odlican primer kako se moze biti realan i kako se može večno manipulisati

Naravno!
Ali u ovom slučaju DSS je primer stranke koja je MENI jasno rekla šta i kako hoće. Kosovo je na prvom mestu, i oni bi ODBILI ulazak u bilo šta (šengen, EU,...) ako bi to u njihovim glavama značilo da su priznali Kosovo. Hvala lepo, znam da za njih neću NIKADA glasati. Kao što neko drugi za LDP neće NIKADA glasati zbog te iskrenosti. Ali će ljudi glasati za DS ili SNS, jer će misliti da oni imaju određeni stav o nekom pitanju, a samo Tadić i Toma znaju koji im je STVARNO stav o tom pitanju!
mariza110 mariza110 16:27 29.12.2010

Re: All I wish...


Kada OTPRILIKE možete da ih ispunite?


pa 2020.
Rekli su...
nikokaoti nikokaoti 18:47 27.12.2010

:))))))

Srecni praznici swima,mada bas i nema puno razloga za to i za slawlje!!!
nikolic777 nikolic777 18:50 27.12.2010

Re: :))))))

Srecni praznici swima,mada bas i nema puno razloga za to i za slawlje!!!

mora da se nađe, kao što rekoh, sopstveni mikrokosmos i samo napred:)
nikolic777 nikolic777 18:51 27.12.2010

Re: :))))))

I, naravno, hvala:)
nikokaoti nikokaoti 18:56 27.12.2010

Re: :))))))

Nema na cemu,trazio sam sopstweni kosmos i taman kada pomisli da sam ga nasao,razocaram se uwek...:((((
Mislim da ziwot owde postaje nemoguc,barem po pitanju srece...
nikolic777 nikolic777 19:01 27.12.2010

Re: :))))))

Nema na cemu,trazio sam sopstweni kosmos


to zavisi od svakog od nas...
e.ferrero e.ferrero 19:06 27.12.2010

Re: :))))))

nikokaoti
Nema na cemu,trazio sam sopstweni kosmos i taman kada pomisli da sam ga nasao,razocaram se uwek...:((((
Mislim da ziwot owde postaje nemoguc,barem po pitanju srece...

Možda bi se razočarao i kada bi konačno mogao da kažeš TO JE TO... Ovako tražiš stalno nešto bolje, nešto te vuče napred... :)
nikokaoti nikokaoti 19:29 27.12.2010

Re: :))))))

Mislim da ste u prawu,celog ziwota sam tezio ka sreci i boljem ziwotu,imao sam prilke napustiti drzawu i swe ,werujem da bi bilo bolje tako,ali je tata jako weliki patriota i to nije dozwolio,iako je pola clanowa familije po inostranstwu...
I kada sebi kazem "To JE TO" uwek se nadju negde i ispliwaju neke cudne reci kao sto su "ALI" I "MOZDA" ...
nikolic777 nikolic777 19:49 27.12.2010

Re: :))))))


Možda bi se razočarao i kada bi konačno mogao da kažeš TO JE TO... Ovako tražiš stalno nešto bolje, nešto te vuče napred... :)


Kamijev individualni bunt ili Sartrovski revolucionarni princip?
herahelena herahelena 19:05 27.12.2010

Nikolicu

zelim Vam ispunjenjenost radost i jos mnogo dobrih blogova!

ja sam svoje zadovoljstvo pronasla u Lunji, psicu kog sam pronasla i koji me odusevljava svaki put kada me neko, nesto razocara. Umesto da slusam TV i iste one reci samo finije upakovane ja izadjem u setnju. Odlucila sam da od akcija (ako uspem naravno) kupim jednu ogrlicu za psa..valjda ce biti dovoljno! :))) kad vec sa novim crvenim pasosem ne mogu nigde da otputujem (jer plate nisu vece, gotovo da ih i nema)

e.ferrero e.ferrero 19:08 27.12.2010

Re: Nikolicu

Psi uvek zaslužuju našu pažnju... i najviše je cene!
Pozdrav za tebe i tvog psa! :)
herahelena herahelena 19:11 27.12.2010

Re: Nikolicu

tu ste u pravu! hvala puno! svako dobro!
e.ferrero e.ferrero 19:13 27.12.2010

Re: Nikolicu

herahelena
tu ste u pravu! hvala puno! svako dobro!

Izvinite, ja nisam persirao... Uljuljkao sam se u ovu opuštenu atmosferu na Nikolićevom blogu danas... :)
nikolic777 nikolic777 19:46 27.12.2010

Re: Nikolicu

ja sam svoje zadovoljstvo pronasla u Lunji, psicu kog sam pronasla i koji me odusevljava svaki put kada me neko, nesto razocara.


pozdrav za Lunju od mog Bruna
beba757 beba757 22:26 27.12.2010

Re: Nikolicu

Psi uvek zaslužuju našu pažnju... i najviše je cene!



Ne dajte se! Kao što sam napisao, sopstveni - mikrokosmos: sitne radosti, porodica, knjige, kreativna samoća, šetnje, ljubimci, espresso, muzika...:)


Thanks for your kind words...
I ja svima vama zelim puno srece,zdravlja,ljubavi i poneku kintu da podrzi tu idilu!
herahelena herahelena 08:56 28.12.2010

Re: Nikolicu

heh onda zaboravi da sam i ja persirala :))) hvalla
herahelena herahelena 08:58 28.12.2010

Re: Nikolicu

Lunja uzvraza LIZ! :)
Bili Piton Bili Piton 19:06 27.12.2010

...


ovo sa Djekson Majklom se još mnogo ranije, tokom osamdesetih, desilo Kim Vajld (pobrkala Mančester i Birmingem, valjda).
nikolic777 nikolic777 19:48 27.12.2010

Re: ...



ovo sa Djekson Majklom se još mnogo ranije, tokom osamdesetih, desilo Kim Vajld (pobrkala Mančester i Birmingem, valjda).


hahaahahahah, cool
djz77 djz77 20:43 28.12.2010

Re: ...

Bili Piton

ovo sa Djekson Majklom se još mnogo ranije, tokom osamdesetih, desilo Kim Vajld (pobrkala Mančester i Birmingem, valjda).

Ko u Kanu na festivalu jedne godine (80 i neke) kad su na našem štandu na Marcheu napisali Jugoslovačka pa posle precrtavali i prepravljali
le_piaf le_piaf 21:28 27.12.2010

:D

Kao i uvek: odlicno!
nikolic777 nikolic777 21:33 27.12.2010

Re: :D

Kao i uvek: odlicno!

hvala :)
nikoletina8 nikoletina8 21:34 27.12.2010

teska tema...

Dabro napisano,ali ja ne dam mojih 10 godina...
Malo sam navikao na lazi i obecanja i kako sada da tumacim ovo spominjanje 2020 da li je to nova taktika ili nasto drugo...?
Ako ovo cita neka dama iz Jagodine a ispunjava starosnu granicu zamolio bi je da mi ostavi kontkat telefon...
nikolic777 nikolic777 22:04 27.12.2010

Re: teska tema...

Dabro napisano,ali ja ne dam mojih 10 godina..


korektno:)
djz77 djz77 22:50 27.12.2010

We're on the road to nowhere

javascript:;
e.ferrero e.ferrero 23:22 27.12.2010

Re: We're on the road to nowhere

Možda ova još bolje opisuje situaciju:

nikolic777 nikolic777 09:23 28.12.2010

Re: We're on the road to nowhere


We're on the road to nowhere



mada, mogao bi da daš predlog i za neki slavljenički song, veseo, ličan, entuzijastičan u pristojnoj meri
nikolic777 nikolic777 09:25 28.12.2010

Re: We're on the road to nowhere

Možda ova još bolje opisuje situaciju:


Ferero, daj nešto za petak uveče za nas, građane, koji čekaju i "odbijaju" izborno/novogodišnje darove
e.ferrero e.ferrero 09:31 28.12.2010

Re: We're on the road to nowhere

nikolic777
Možda ova još bolje opisuje situaciju:


Ferero, daj nešto za petak uveče za nas, građane, koji čekaju i "odbijaju" izborno/novogodišnje darove


Vama preporučujem kulturni program RTS-a! :)

nikolic777 nikolic777 09:37 28.12.2010

Re: We're on the road to nowhere


Vama preporučujem kulturni program RTS-a!
djz77 djz77 13:09 28.12.2010

Re: We're on the road to nowhere

seceranac seceranac 23:33 27.12.2010

da li ti znas perice

A, opet, možda je samo reč o mojoj podsvesti, kako, literarno uvek nadahnut i "ostvaren", reče ministar Slobodan Milosavljević u jednom dahu - "Više je to psihološki momenat u podsvesti građana da će se devedesete vratiti, ali , budite sigurni da neće".


Nece se sigurno vratiti!

Tada je sve egizistencijalne service jos uvek posedovala drzava: pekare, mlekare, prodavnice ... pa je sloba mogao bar malo leba i mleka da udeli narodu u redovima za bezvredne cekove. Ovi danas su sve to rasprodali (poklonili uz proviziju) pa nece nece biti ni leba ni mleka
nikolic777 nikolic777 09:28 28.12.2010

Re: da li ti znas perice

Ovi danas su sve to rasprodali (poklonili uz proviziju) pa nece nece biti ni leba ni mleka


šta reći, revival...ali ministru se čini da mi to umišljamo...mleka, zapravo, negde - ima, i svega ostalog, ali nas podsvest vrti u krug.... monomanija, individualna, a opšta, kao u antičkom pozorištu
bene_geserit bene_geserit 09:25 28.12.2010

Zeleo bih da ...

nikolic777
Želeo bih da ... Prestane održavanje kontinuiteta sa retrogradnim idejama i snagama. Sa korumpiranom, "burazeskom" politikom, ekonomijom ogrezlom u nepotizam i opsesije ličnom korišću. Sa progonom svakog ko se usudi da dirne u oveštale, konzervativne vrednosti.

Kada neko krene sa tim izrazima retrogradan, ovestao kada opisuje suprotnu politicku opciju, kao da je izasao iz neke komunisticke citanke.
Ako te niko nije obavestio - na vlasti sve sami levicari i liberali nosioci i korupcije i burazerske politike, nepotizma i opsesije licnom koriscu. I oni tvoji ministri odozgo koje si nabrojao (Djelic, Dinkic, Milosavljevic, Mrkonjic,sa izuzetkom Palme za koga je tesko definisati sta je osim lokalni vlastodrzac i koji nije ni bitan jer drzi samo 2 glasa i da nije njega uleteli bi LDPovci svakako) su takodje svi iz stranaka leve ili liberalne orijentacije.

Znam da se tesko uklapa u vas mind-set i da bi nekako na silu da vam budu tradicionalisti krivi za sve, ali nece moci, nema ih nigde ni da prigvire vlasti.

Dakle, zamolio bih te da prepravis gornje recenice u sledece:
"...Prestane odrzavanje 70-to godisnjeg kontinuiteta sa levicarskim idejama i snagama. Sa korumpiranom, "burazeskom" politikom, ekonomijom ogrezlom u nepotizam i opsesije ličnom korišću. Sa progonom svakog ko se usudi da kritikuje globalizam, nametanje EU "vrednosti" i nacina zivota."
nikolic777
... Želim Ratka Mladića u Hagu. Želim huligane u zatvorima. Diskvalifikaciju govora mržnje. Novi, jasni konsenzus o vrednostima iza kojih će ovo društvo stati. Želim televizije sa kulturnim programom, barem dva sata dnevno, sigurnost na stadionima, zabranu organizacija koje su ideolozi fašizma i nasilja. Ne želim u Evropu sa kozmetičkim rešenjem ovih pitanja, jer bi to bilo licemerno, jadno, istrajavajuće u nevrednostima.

...Želim pravosuđe istinski reformisano, želim da se Brankica Stanković sama, bezbrižno šeta knez Mihajlovom i gleda izloge...Rastanak od smešnih kazni za svakog ko metalnom štanglom demonstrira patriotizam

Za Ratka Mladica me bas briga, moze da zavrsi u Hagu ali i ne mora.
I ja zelim huligane u zatvorima.
Govor mrznje ne znam sta znaci i nadam se da slicna budalastina nikada nece da dobije pravno znacenje u Srbiji.
Niti jedno drustvo na planeti zemlji nema konsenzus oko vrednosti iza kojih stoji. I veruj mi kod nas konsenzusa nikada nece biti jer tvoje vrednosti i moje nikada nece biti ni slicne. Uostalom kada bi svi zeleli iste vrednosti bilo bi prilicno jednolicno.
Televizije sa kulturnim programima - svakako. I puno toga drugog da ima vise a naravno jos vise toga da ima manje (reality show-ova, ...) ali da ne sirimo pricu.
Sigurnost na stadionima - naravno.
Zabranu organizacija koji su "ideolozi fasizma i nasilja" - ne naravno. Suvise siroko postavljeno, podlozno zloupotrebi i nista ne resava (ukines jednu, izrastu 3 nove). Sto je naravno i razlog da slicne organizacije nisu zabranjene i sirom EU. Ono sto ja zelim je da kao drustvo obratimo vise paznje i posvetimo vise vremena tome sta nam nove generacije rade i ponudimo im nesto smislenije od ekonomskog beznadja i nepravednog drustva koji je sustinski uzrok pojava odozgo.
Ne zelim u Evropu kao prosjak - tj. drustvo nesposobno da napravi iole posten i smislen sistem nego molimo "njih" da to urade umesto nas. Zelim da izgradimo taj sistem sami i onda da mozemo hladna srca da razmotrimo da li nam jos jedan sloj birokratije (ovaj put briselski) donosi dovoljno dobrog.
Sto se tice pravosudja, ja vise i ne znam koliko sam reformi preziveo. Zelim da radi bolje i brze.
Sto se tice Brankice njoj zelim, kao i svakom drugom gradjaninu Srbije manje kriminala na ulicama. I naravno da se seta ulicama bezbrizno ko i svaki drugi gradjanin Srbije koji se zakacio sa nezgodnim momcima. Ali nikako ne zelim da se samo Brankica seta bezbrizno posle kacenja a neko iza koga ne stoji medijska i drzavna zastita da najebe.
Vidim da bi ti povecao zatvorske kazne samo za "patriotske" prekrsaje, ja bas i nisam toliko selektivan. Ja bih promenio kaznenu politiku - kazne za sve a ne samo prekrsaje politickih neistomisljenika bi priblizio maksimalnim sa danasnjih minimalnih. A promenio bih i puno toga u vezi kaznavanja ljudi na funkcijama i definicije finansijskih zloupotreba, ali da ne sirimo pricu opet.
nikolic777 nikolic777 09:30 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...


Ako te niko nije obavestio - na vlasti sve sami levicari i liberali


Bane, može neko da se deklariše kako hoće, po delima se procenjuje...pa reci mi, da li misliš da je Vučelić istinski levičar? Liberal? Pobornik socijalne pravde? Reci...
nikolic777 nikolic777 09:48 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...


Dakle, zamolio bih te da prepravis gornje recenice u sledece:
"...Prestane odrzavanje 70-to godisnjeg kontinuiteta sa levicarskim idejama i snagama. Sa korumpiranom, "burazeskom" politikom, ekonomijom ogrezlom u nepotizam i opsesije ličnom korišću. Sa progonom svakog ko se usudi da kritikuje globalizam, nametanje EU "vrednosti" i nacina zivota.


Pogrešno!
Vezuješ levicu za njeno, ne baš uvek pravoverno realizovanje, ja govorim o levici kao filozofskom, političkom i kulturnom proncipu, načinu razumevanja društva i predtsvaljanje određenog korpusa ideja Majkl Mur, Čomski, Said, da ne nabrajam...pusti Tita i Đelića...
Ako ćemo tako, šta nam je desnica pokazala poslednje dve decenije? Ako ti nije teško odgovori mi...I molim te, odgovori mi da li je Milošević, po tvom mišljenju, bio levičar(suštinski, po svom vođenju države, ne deklerativno)? I, Mira, pride? Njoj se i partija tako zvala?
nikolic777 nikolic777 09:52 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Niti jedno drustvo na planeti zemlji nema konsenzus oko vrednosti iza kojih stoji. I veruj mi kod nas konsenzusa nikada nece biti jer tvoje vrednosti i moje nikada nece biti ni slicne. Uostalom kada bi svi zeleli iste vrednosti bilo bi prilicno jednolicno.


Nema? Šta bi se desilo kada bi, recimo, u Londonu pretukli učesnike Prajda, na primer? Ja mislim da ne bi prošlo bez tehtonskih pomeranja u samoj valdi, ostavki resornih ministara, najoštrije i manifestne osude, dakle i kazne za napadače? To je primer sistema koji čuva određene vrednosti. Šta oni u svojim sobama, kada dođe vreme za čaj u pet pričaju o manjinama ili bilo čemu drugom, privatna je stvar...Konsenzus, zbanični konsenzus o vrednostima je - jasan!
nikolic777 nikolic777 09:53 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Televizije sa kulturnim programima - svakako. I puno toga drugog da ima vise a naravno jos vise toga da ima manje (reality show-ova, ...) ali da ne sirimo pricu.
Sigurnost na stadionima - naravno.


Slažem se. Nemam primedbi.
nikolic777 nikolic777 10:02 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Zabranu organizacija koji su "ideolozi fasizma i nasilja" - ne naravno. Suvise siroko postavljeno, podlozno zloupotrebi i nista ne resava (ukines jednu, izrastu 3 nove). Sto je naravno i razlog da slicne organizacije nisu zabranjene i sirom EU. Ono sto ja zelim je da kao drustvo obratimo vise paznje i posvetimo vise vremena tome sta nam nove generacije rade i ponudimo im nesto smislenije od ekonomskog beznadja i nepravednog drustva koji je sustinski uzrok pojava odozgo.
Ne zelim u Evropu kao prosjak - tj. drustvo nesposobno da napravi iole posten i smislen sistem nego molimo "njih" da to urade umesto nas. Zelim da izgradimo taj sistem sami i onda da mozemo hladna srca da razmotrimo da li nam jos jedan sloj birokratije (ovaj put briselski) donosi dovoljno dobrog.
Sto se tice pravosudja, ja vise i ne znam koliko sam reformi preziveo. Zelim da radi bolje i brze.
Sto se tice Brankice njoj zelim, kao i svakom drugom gradjaninu Srbije manje kriminala na ulicama. I naravno da se seta ulicama bezbrizno ko i svaki drugi gradjanin Srbije koji se zakacio sa nezgodnim momcima. Ali nikako ne zelim da se samo Brankica seta bezbrizno posle kacenja a neko iza koga ne stoji medijska i drzavna zastita da najebe.
Vidim da bi ti povecao zatvorske kazne samo za "patriotske" prekrsaje


Sad cu probati odejednom da odgovorim, da ne cepkam više replike zbog preglednosti...
"slične organizacije u EU" mogu da se "fašizuju" u svojim iznajmljenim sobama, a ne da biju narod po ulici, prekidaju tribinine, upadaju na kulturne događaje...
Ni ja neću u Evropu kao prosjak, još manje kao licemer...
Objasni da li su za tebe pomenuti prekršaji zaista "patriotski"
Definiši mi patriotizam, ako želiš, nije pod moranje i daj par primera srpskih patriota...
Nemoj da porediš Brankicu sa drugim građanima, jer je jasno koliko je njen rad značajan za ovo društvo...i da nema B92, što reče Jugoslav Ćosić, onomad u "Utisku", građani Srbije bi znali eventualno šta se dešava na Farmi
Oni, iza kojih ne stoji "državna zaštita" kako kažeš mogu da nastradaju samo od pomenutih "patriota"...ne znam nijednog današnjeg levičara (postulati: humanost, jednakost, socijalna pravda) koji bi napao bilo koga na ulici...
antioksidant antioksidant 10:09 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

korpusa ideja Majkl Mur,

misliš ideja tipa - imam kačket i milionski račun?
onda je i kusturica alterglobalista
nikolic777 nikolic777 10:16 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

misliš ideja tipa - imam kačket i milionski račun?


slažem se za račun i "pozu" (kačket)...ali ideje jesu levičarske, sad što je on to dobro naplatio i postao "levičar opšte prakse"...sta da ti kažem? Ali, desničar sigurno nije
antioksidant antioksidant 10:20 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Ali, desničar sigurno nije

to se slažemo samo

...ali ideje jesu levičarske
ne vidim ja tu neku ideju koliko se jednostavno koristi situacija (ismevaš "desničare" i to lepo naplaćuješ). nema tu ideje kako bi šta trebalo da izgleda... (moglo bi se reći da mu loše stanje društva i odgovara jer ima i materijal i tržište)...
mada - tretiraj ovo kao trol. nemam vremena za preduboko obrazlaganje a tema jeste interesantna i zaslužuje više pažnje
pozdrav
nikolic777 nikolic777 10:23 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

ne vidim ja tu neku ideju koliko se jednostavno koristi situacija (ismevaš "desničare" i to lepo naplaćuješ). nema tu ideje kako bi šta trebalo da izgleda... (moglo bi se reći da mu loše stanje društva i odgovara jer ima i materijal i tržište)...
mada - tretiraj ovo kao trol. nemam vremena za preduboko obrazlaganje a tema jeste interesantna i zaslužuje više pažnje
pozdrav


Slažem se s tobom, dobrim delom, a trol svakako nije, jer je u skladu sa postom koji podstiče na razmišljanje u tom pravcu...
Pozdrav i hvala
bene_geserit bene_geserit 10:28 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
Pogrešno!
Vezuješ levicu za njeno, ne baš uvek pravoverno realizovanje, ja govorim o levici kao filozofskom, političkom i kulturnom proncipu, načinu razumevanja društva i predtsvaljanje određenog korpusa ideja Majkl Mur, Čomski, Said, da ne nabrajam...pusti Tita i Đelića...
Ako ćemo tako, šta nam je desnica pokazala poslednje dve decenije? Ako ti nije teško odgovori mi...I molim te, odgovori mi da li je Milošević, po tvom mišljenju, bio levičar(suštinski, po svom vođenju države, ne deklerativno)? I, Mira, pride? Njoj se i partija tako zvala?

Dakle levicari su na vlasti, i stvari nista ne valjaju, a problem je u tome sto nisu dovoljno levo? Genijalno.
Poslednje 2 decenije je gotovo sve vreme bila levica na vlasti. Osim prve Kostunicine vlade (kada su imali "samo" predsednika), DS je glavna poluga vlasti sve ostalo vreme od 2000-te. Pre toga SPS (a i danas).

Tvoj problem je sto bi ti nekako na silu da ti tradicionalisti budu krivi za stanje u kome je Srbija danas, a posto to ne moze nikako da se opravda logikom jer su levicari (i pomalo liberali, ali ne sumnjam da su ti i oni srcu prirasli) gotovo neprekidno na vlasti 65 godina, onda pokusavas da neke od vasih drugova gurnes u tradicionaliste. Jeste, kako da ne - Milosevic je bio tradicionalista, a zena mu neguje tradicionalne vrednosti (iznad svega dobra domacica) - jesi li sad srecan?

Deo levice kao "filozofskog, političkog i kulturnog principa, načina razumevanja društva i predstvljanja određenog korpusa ideja" je komunizam kao sto je i deo desnice kao "filozofskog, političkog i kulturnog principa, načina razumevanja društva i predstvljanja određenog korpusa ideja" (ova tvoja rogobatno-pompezna konstrukcija se podjednako odnosi i na tebi mrsku desnicu) fasizam. Zao mi je ali svako ima svoju zlocestu decicu. Ali se zna koja su cija.
nikolic777 nikolic777 10:34 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Osim prve Kostunicine vlade (kada su imali "samo" predsednika)



...koji je samo uspeo da nas isključi iz procesa za pridruživanje EU...da ne pominjem ostalo...

ajmo malo o levičarima izvan kruga vlasti ( i "dvojke", 'ajmo malo o idejama...pa ako hoćeš čak i da se uporedimo sa našim roditeljima (barem ja) koje ti "stari levičari" nisu nešto mnogo unesrećili...crveni pasoš i ostalo...a šta je donelo "desničarsko osvešćenje) krajem osamdesetih (89/90), šta je donelo "jahanje na talasu razbuđenog nacionalizma"...Koliko je to koštalo bivše republike? Šta da radimo sa onima koji su nevini ubijeni na svim stranama, zbog "svetih (desnih) ideja"?
bene_geserit bene_geserit 10:42 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
Objasni da li su za tebe pomenuti prekršaji zaista "patriotski"
Definiši mi patriotizam, ako želiš, nije pod moranje i daj par primera srpskih patriota...
Nemoj da porediš Brankicu sa drugim građanima, jer je jasno koliko je njen rad značajan za ovo društvo...i da nema B92, što reče Jugoslav Ćosić, onomad u "Utisku", građani Srbije bi znali eventualno šta se dešava na Farmi
Oni, iza kojih ne stoji "državna zaštita" kako kažeš mogu da nastradaju samo od pomenutih "patriota"...ne znam nijednog današnjeg levičara (postulati: humanost, jednakost, socijalna pravda) koji bi napao bilo koga na ulici...

Krsenje zakona (npr. lupanje stanglom) je krsenje zakona bilo motivisano "patriotskim" ili "globalistickim" ili kakvim god motivima. Ti si onaj koji deli prekrsaje na njihove ("demonstracija patriotizma" ) i nase, meni ne pada na pamet time da se bavim. Da ponovim, ja sam za ostriju kaznenu politiku. Tacka. A ti se bavi posebnim aneksima zakona koji teze tretiraju "patriotske" prekrsaje ako zelis.
Usput isto vazi i za tvoj "govor mrznje" i "zlocin iz mrznje" - takve budalaste pravne konstrukcije su mi stvarno neverovatne, kao da postoji zlocin iz ljubavi.

Isto vazi i za zastitu gradjana. Svako kome preti opasnost od kriminalaca zasluzuje zastitu i sigurnost a ne samo "znacajni" gradjani po tvojoj definiciji. Koliko je Brankica znacajna je za posebnu diskusiju - ona nije pisala ni o cemu novom/nepoznatom a rezultat njenog rada je sta?
U svakom slucaju ako se zalazes za nesto, pretvaraj se makar da je za sve ljude, a ne samo za "tvoje".
Dr M Dr M 10:49 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

ajmo malo o levičarima i


Nas problem nisu ni levicari ni desnicari.

Nas problem su levaci.
nikolic777 nikolic777 10:51 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...


Nas problem nisu ni levicari ni desnicari.


'jel ovo u fazonu Vedrane Rudan?
veronika_kojen veronika_kojen 10:52 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
Osim prve Kostunicine vlade (kada su imali "samo" predsednika)



...koji je samo uspeo da nas isključi iz procesa za pridruživanje EU...


Vidi ti kako sam ja neobaveštena, ja mislila da je u pitanju neka druga vlada zbog evropskih optužbi za korupciju, da zbog njih bismo usporeni na magičnom putu ka EU...šta ti je percepcija...
nikolic777 nikolic777 10:56 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

ona nije pisala ni o cemu novom/nepoznatom a rezultat njenog rada je sta?


-otvaranje bitnih pitanja
-razotkrivanje brojnih malverzacija od tajkuna, preko desničarskih organizacija, do SPC
-Skretanje pažnje javnosti na određene stvari koje se moraju rešiti
-u skladu sa prethodnim, i sužavanje manevarskog prostora političarima da se prave ludi ili u fazonu "sutra ćemo, lako ćemo"...
-podsćanje svih ostalih "frekvencija" šta je istraživačko novinarstvo...

Malo li je? Ovako iz prve ruke? Uostalom, zar njen sadašnji položaj ne pokazuje u koliko je "bolne tačke" ili svete krave - hrabro dirnula?
bene_geserit bene_geserit 11:00 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
...a šta je donelo "desničarsko osvešćenje) krajem osamdesetih (89/90), šta je donelo "jahanje na talasu razbuđenog nacionalizma"...Koliko je to koštalo bivše republike? Šta da radimo sa onima koji su nevini ubijeni na svim stranama, zbog "svetih (desnih) ideja"?

Razbudjeni nacionalizan je postojao u svim delovima Jugoslavije. Sta je kome doneo - pa onima koji su izabrali prave saveznike i koje nisu vodili komunisti (makar formalno) je doneo drzavu koju nikada nisu imali (osim neki u vreme Hitlera).
Razlog za rat nije bio naravno razbudjeni nacionalizam, nego drzava koju su komunisti uspostavili na rusevinama srpske kraljevine.
Ali, ovaj blog nije o tome, pa bolje da ne nastavljamo beskonacnu diskusiju.
bene_geserit bene_geserit 11:13 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

veronika_kojen
nikolic777
...koji je samo uspeo da nas isključi iz procesa za pridruživanje EU...

Vidi ti kako sam ja neobaveštena, ja mislila da je u pitanju neka druga vlada zbog evropskih optužbi za korupciju, da zbog njih bismo usporeni na magičnom putu ka EU...šta ti je percepcija...

Kostunicina vlada je bila losa (slicno kao i prethodna i naredna vlada), ali ne zato sto nas je "iskljucila iz procesa za pridruzivanje EU" (tako nesto je jednostavno neistina). Bila je losa iz gomile razloga tipa nastavila je nepravedan model privatizacije nasledjen od prethodnika, nije razbila nego utvrdila monopol tajkuna nasledjen od prethodne vlade, obracunala se samo sa jednim tajkunom i to iz pogresnih, politickih razloga, povecala je deficit i nije ucinila nista na razvoju domace privrede (kao ni bilo koja druga vlada od 2000-te), itd.

Ono sto ne razumem je ova opsesija procesom pridruzivanja EU. EU nije carobni stapic koji ce da napravi nasu zemlju boljom. Jedini nacin da ona paostane bolja je ako je mi takvom napravimo. Ako napravimo zemlju boljom zadovoljenje kriterijuma zapridruzivanje EU ce da bude takodje lakse.
bene_geserit bene_geserit 11:24 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
Malo li je? Ovako iz prve ruke? Uostalom, zar njen sadašnji položaj ne pokazuje u koliko je "bolne tačke" ili svete krave - hrabro dirnula?

Posto ti na sve prospes carsav na koji me mrzi da odgovaram, jel bi mogao da se koncentrises (bez obzira na to da li je Brankica znacajna ili nije, sto nije tema ovog bloga) na ono sto ja vidim kao sustinski problem u tvojim zeljama:
- zakon koji ce strozije da tretira "patriotske" prekrsaje, zastita za "nase" zasluzne gradjane, govor mrznje (gde smo "mi" definisali sta je to) da se kazni, konsenzus oko drustvenih vrednosti jednak "nasim" vrednostima.
Postoji i onaj drugi deo Srbije koji ne deli tvoje misljenje i koji ima isto pravo kao i ti na definisanje zemlje u kojoj ce da zivi.
nikolic777 nikolic777 11:25 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Ono sto ne razumem je ova opsesija procesom pridruzivanja EU


ja uopste nisam opsednut time, a umesto apologije Kostunice, odgovori na bar neko moje pitanje iz prethodnih replika
e.ferrero e.ferrero 11:28 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

bene_geserit

Kostunicina vlada je bila losa (slicno kao i prethodna i naredna vlada), ali ne zato sto nas je "iskljucila iz procesa za pridruzivanje EU" (tako nesto je jednostavno neistina). Bila je losa iz gomile razloga tipa nastavila je nepravedan model privatizacije nasledjen od prethodnika, nije razbila nego utvrdila monopol tajkuna nasledjen od prethodne vlade, obracunala se samo sa jednim tajkunom i to iz pogresnih, politickih razloga, povecala je deficit i nije ucinila nista na razvoju domace privrede (kao ni bilo koja druga vlada od 2000-te), itd.

Ako tražimo "zajednički sadržalac" naših (politički) verovatno suprotstavljenih stavova, onda je to OVAJ citat.
Kao što sam nekoliko puta istakao, i ja mislim da ulazak u EU ne sme da nam bude cilj sam po sebi, nego treba da nam bude cilj da državu dovedemo u red (tajkuni, monopol, privreda, ljudska prava, životni standard, itd...), pa onda da nam taj ulazak u EU bude prirodan ekonomski potez.
Nažalost, mislim da naši političari nisu sposobni da reše bilo koji problem bez pritiska EU!

veronika_kojen

Vidi ti kako sam ja neobaveštena, ja mislila da je u pitanju neka druga vlada zbog evropskih optužbi za korupciju, da zbog njih bismo usporeni na magičnom putu ka EU...šta ti je percepcija...

Već sam se uplašio da vas je Nikolić oterao sa svog bloga, i ISKRENO sam bio razočaran!
Welcome back! :)
nikolic777 nikolic777 11:36 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

zakon koji ce strozije da tretira "patriotske" prekrsaje


Aman, definiši to "patriotski" više....vrtimo se u krug, reči imaju težinu i značenje, ne bacaju se tek tako
yugaya yugaya 11:37 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

"slične organizacije u EU" mogu da se "fašizuju" u svojim iznajmljenim sobama, a ne da biju narod



lol.

Baciti pogled samo malo van sopstvene veličanstvene senke - ponekad . lol.

Gabor Vona čiji ortaci gardisti narodu pogrešne boje malkice upadaju u kuće i ubijaju ( za sada još uvek poprilično nekažnjeno) - evo ga usred parlamenta, zahvaljujući 17 procenata glasova na izborima, u uniformi fašistične Mađarske garde:





...ili možda u EU ovako izgledaju *iznajmljene sobe*:



...bežim, bežim, ne mora čekić

PS.: Backdoor nationalism and EU enlargement.

Meni dekretom ukinuli slobodu štampe a niko od silnih boraca i borkinja i borne dece glas da digne za komšije.


bene_geserit bene_geserit 11:42 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777

Ako te niko nije obavestio - na vlasti sve sami levicari i liberali

... može neko da se deklariše kako hoće, po delima se procenjuje...pa reci mi, da li misliš da je Vučelić istinski levičar? Liberal? Pobornik socijalne pravde? Reci...
...pusti Tita i Đelića...

Pa kao sto delovanje karikatura tipa Vucelic ili Milosevic ne diskvalifikuje ideju levice, tako delovanje karikatura tipa Seselj, Toma Nikolic, ili onih sa stanglama ne diskvalifikuje ideju desnice, koliko god se ko iza kog plasta zaklanjao.
Ti se ovde bavis diskvalifikacijama, ne ja. Moje politicko ubedjenje cak i nije previse desno - za puno stvari je u centru ili levo.

Usput, iz tvoje recenice se da zakljuciti da su liberali pobornici socijalne pravde? Tipicne liberalne partije kod nas su LDP i G17+ i to su partije desne orijentacije. Liberali su inace najveci generatori socijalne nepravde u svetu danas.
e.ferrero e.ferrero 11:47 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

bene_geserit
Tipicne liberalne partije kod nas su LDP i G17+ i to su partije desne orijentacije.

Nisam siguran kako ovo da shvatim... Jel možeš da mi objasniš šta si hteo da kažeš?
nikolic777 nikolic777 11:49 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...


Usput, iz tvoje recenice se da zakljuciti da su liberali pobornici socijalne pravde? Tipicne liberalne partije kod nas su LDP i G17+ i to su partije desne orijentacije.


LDP je partija desne orijntacije?

ne liberali, nego levičari...izvrćeš, gubiš se u nedostatku argumenata
bene_geserit bene_geserit 11:53 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
zakon koji ce strozije da tretira "patriotske" prekrsaje

Aman, definiši to "patriotski" više....vrtimo se u krug, reči imaju težinu i značenje, ne bacaju se tek tako

Ovo si ti napisao gore:
nikolic777
Rastanak od smešnih kazni za svakog ko metalnom štanglom demonstrira patriotizam

Trazenje ostrije kaznene politike za konkretno delo ili grupu dela koji su pocinjeni od ideoloskih protivnika je ... da ne upotrebim teske reci ... pritisak na pravosudni sistem, trazenje razlicitog tretiranja od strane zakona u zavisnosti od ideologije, itd.

Ti mozes da trazis ostriju kaznenu politiku (sa cime se ja apsolutno slazem), odredjivanje kazni nezavisno od politickih stavova ako mislis da tu ima problema i sl., promenu zakona koje ce ostrije da kaznjava neku vrstu preksrsaja (ali to ne moze da ima veze sa politickim opredeljenjem).

Jel' sad jasno? Ti si onaj koji deli prekrsaje/zlocine po politickoj liniji, ne ja.
bene_geserit bene_geserit 12:00 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777

Usput, iz tvoje recenice se da zakljuciti da su liberali pobornici socijalne pravde? Tipicne liberalne partije kod nas su LDP i G17+ i to su partije desne orijentacije.

LDP je partija desne orijntacije?
ne liberali, nego levičari...izvrćeš, gubiš se u nedostatku argumenata

Ovo si ti gore napisao:
nikolic777
...pa reci mi, da li misliš da je Vučelić istinski levičar? Liberal? Pobornik socijalne pravde? Reci...

Ja sam odatle zakljucio da je tebi levicar = liberal = pobornik socijalne pravde, izvinjavam se ako to nije trebalo to da znaci. Pa sam te samo ispravio jer koristis termin liberal u cudnom kontekstu.

LDP je naravno desna partija a "Liberalna" iz imena se odnosi na ekonomski liberalizam pre svega.
Odnos prema ekonomiji je ono sto definise neku partiju mnogo vise od nekog "odnos prema naciji/drzavi" stava.
nikolic777 nikolic777 12:05 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Trazenje ostrije kaznene politike za konkretno delo ili grupu dela koji su pocinjeni od ideoloskih protivnika je ... da ne upotrebim teske reci ... pritisak na pravosudni sistem, trazenje razlicitog tretiranja od strane zakona u zavisnosti od ideologije, itd.


nijedna ideologija nije opravdanje za zločin i ne sme biti
nikolic777 nikolic777 12:08 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

LDP je naravno desna partija



no way
kakva desna partija LDP?
najbitniji je odnos prema društvu, desno=tradicionalno=konzervativno
nikolic777 nikolic777 12:27 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Baciti pogled samo malo van sopstvene veličanstvene senke - ponekad . lol.



čemu služe ove fotografije?
nekakvi svečani rituali, besmisleni, ogavni
ne vidim premlaćivanje i krv o čemu sam pisao...ne znači da ih ne bi činili
yugaya yugaya 12:51 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

nikolic777
Baciti pogled samo malo van sopstvene veličanstvene senke - ponekad . lol.



čemu služe ove fotografije?
nekakvi svečani rituali, besmisleni, ogavni
ne vidim premlaćivanje i krv o čemu sam pisao...ne znači da ih ne bi činili


Ma da, igraju se deca - kod mene rituali i narodni običaji, čist folklor, a kod vas fašisti - lepi ti dvostruki aršini, šteta što ipak žulja savest kad priča baš i ne pasuje istini.


Evo krvi za onog ko ne(će da) vidi :

Violent hate crimes in Hungary - Amnesty International report 2010
nikolic777 nikolic777 13:28 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...


Ma da, igraju se deca - kod mene rituali i narodni običaji, čist folklor, a kod vas fašisti - lepi ti dvostruki aršini, šteta što ipak žulja savest kad priča baš i ne pasuje istini.


gde vidiš dvostruke aršine?
nemoj na ovom blogu da popularizuješ fašističke organizacije i kačiš ove slike
ja samo kažem da se izgredi takvih na Zapadu odlučnije sankcionišu i kažnjavaju
nikolic777 nikolic777 13:31 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Ma da, igraju se deca


lepo je što se pozivaš na Amnesty international, ali se u skladu s tim i ponašaj - osudi svakog fašistiu bez obzira na nacionalnost!
antioksidant antioksidant 13:44 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

ja samo kažem da se izgredi takvih na Zapadu odlučnije sankcionišu i kažnjavaju

nikola
ako je legalno partijsko delovanje koje dovodi do 17% u glasackom telu sankcionisanje i kaznjavanje onda si u pravu
to je poenta price koju yugaya pokusava da ti isprica ali imam utisak da odbijas da slusas
slicna je situacija bila sa le penom u francuskoj
u britaniji postoji bnp (british national party) koja se tesko moze smatrati tolerantnom
za kraj - opet francuska i jos drasticniji primer - sarkozi i proterivanje cigana iz rumunije (cista rasna diskriminacija - osuda ljudi samo na osnovu boje koze)...
nisu stvari crno bele .
bolje je navijati za zvezdu
yugaya yugaya 14:17 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

gde vidiš dvostruke aršine?


U činjenici da hučiš i bučiš o fašističkim organizacijama koje treba zabraniti u Srbiji a na spomen istih takvih, vrlo legalnih i u parlamentima EU zemalja aktivnih krećeš da ih opravdavaš tradicijom i rečnikom onih koji ih podržavaju.
nemoj na ovom blogu da popularizuješ fašističke organizacije i kačiš ove slike

lol.
Par zvaničnih informacija - Jobbik (čiji je Gabor Vona lider) je parlamentarna stranka. Mađarska garda je civilno udruženje građana. Projekti njihovog podmlatka se finansiraju od strane Državnog fonda za razvoj civilnog sektora.
Ona ubistva pobrojana u izveštaju AI nisu rasni ni etnički motivisani zločini.

Usudi li se neko ovih dana na teritoriji RM da napiše na sopstvenom blogu recimo, da je sve to ipak u stvarnosti malo drugačije, naći će se na udaru novog Zakona o medijima.

I neću da komentarišem uvredu o tome da *popularizujem* takve organizacije.
ja samo kažem da se izgredi takvih na Zapadu odlučnije sankcionišu i kažnjavaju


sa EU na Zapad sa velikim Z - znači ipak postoje razlike na koje sam pokušala da ukažem kačeći onaj link za institucionalizovani nacionalizam u regiji.

nikolic777


lepo je što se pozivaš na Amnesty international, ali se u skladu s tim i ponašaj


Ne pozivam se na Amnesty, navika mi je da se trudim da linkujem relevantne i pouzdane izvore informacija.
osudi svakog fašistiu bez obzira na nacionalnost!

Mislim da nije neophodno na sav glas vikati. Sasvim dobronamerno ću ipak podvući još jednom da su u mom tefteru ti što slučajno vitlaju zloslutnim zastavama i prebijaju po ulici u svakoj državi jednako odvratni. I države koje ih gaje kao deo folklora.



nikolic777 nikolic777 14:24 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

U činjenici da hučiš i bučiš o fašističkim organizacijama koje treba zabraniti u Srbiji a na spomen istih takvih, vrlo legalnih i u parlamentima EU zemalja aktivnih krećeš da ih opravdavaš tradicijom i rečnikom onih koji ih podržavaju.



Ovo je sumanuto! Vrati se thread pa pročitaj kako sleduju komentari...Osudi fašistu gde god ga vidiš i koje god je nacionalnosti...trebalo bi da te je sramota! ja sam jedino rekao da ih u srećnijim društvima odlučnije kažnjavaju...mogu oni da paradiraju koliko hoće, kao na tvojim sličicama, ali kada naprave krš - idu u zatvor! Znači tamo gde postoji vrednosni sistem oni mogu da se švrćakaju sa svojim nakaznim simbolima, ali ne smeju nikoga da terorišu jer, kako i dolikuje, sledi kazna...u beogradu zabrane fašistički skup, ali onda zabrane i antifašistički...kao da je to isto! e, opa nije i nikada neće biti...antifašizam je izbor svake zdrave i iole inteligentne individuw!
yugaya yugaya 14:27 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

.trebalo bi da te je sramota!


Jeste. Od tebe.


nikolic777 nikolic777 14:27 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Par zvaničnih informacija - Jobbik (čiji je Gabor Vona lider) je parlamentarna stranka. Mađarska garda je civilno udruženje građana. Projekti njihovog podmlatka se finansiraju od strane Državnog fonda za razvoj civilnog sektora.


ma to me ne zanima, to ne sme biti alibi za dejstva ovdašnjih organizacija, prestani da relativizuješ zločin, jer si iskopala nekakav primerčić negde
nikolic777 nikolic777 14:31 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Jel' sad jasno? Ti si onaj koji deli prekrsaje/zlocine po politickoj liniji, ne ja.


sve se bojim da je tako...počnete da dobujete čim vam neko dirne u Koštunicu i Obraz
nikolic777 nikolic777 14:34 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

.trebalo bi da te je sramota!



Jeste. Od tebe.


Ko je finansirao Dveri, šta je pokazao polsednji Insajder - Nasilje uz blagoslov? Da čujem
Ko podržava ultradesničare na Filozofskom fakultetu?
Oni, poput Obraza, imaju i lokalne ogranke čak...deluju organizovano...ko ih pomaže? jel' pokazano da su iz Vlade išle pare za Dveri ili nije?
antioksidant antioksidant 14:43 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

Ko je finansirao Dveri, šta je pokazao polsednji Insajder - Nasilje uz blagoslov? Da čujem
Ko podržava ultradesničare na Filozofskom fakultetu?
Oni, poput Obraza, imaju i lokalne ogranke čak...deluju organizovano...ko ih pomaže? jel' pokazano da su iz Vlade išle pare za Dveri ili nije?

a ko to spori?
osporava se tvrdnja da je preko sve ruzicasto
a to sto nije ruzicasto naravno da nije izgovor sto se ovde ne rasciscava situacija
yugaya yugaya 14:49 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

o sto nije ruzicasto naravno da nije izgovor sto se ovde ne rasciscava situacija


...i u svetlu toga kako i zašto tačno preko nije ružičasto da se porazmisli o tome kako ih (se) efikasno rešiti, jer od halabuke vajde nema, a u okvirima pristupanja EU su se više nego dobro njima slični snašli.


Nego AO da me ugostiš da se blogojadam o zakonu o medijima, ubi me ova moja demokratija lately
nikolic777 nikolic777 14:53 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

osporava se tvrdnja da je preko sve ruzicasto


na osnovu jednog primera?
zašto se onda naši političari toliko pod pritiskom Evrope trude da istaknu u svakoj prilici da ovakve organizacije ne smeju da budu dominantne u društvu?

Jel' možeš da mi izvedeš komparativnu analizu pozicije održavanja Parade ponosa ovde i "preko", ne računajući tatu Putina...
misliš li da gejevi ne smetaju fašistima u drugim zapadnim zemljama? pa, kada su poslednji put bili kamenovani na zapadu, od Stonevola do danas? Ajmo malo konkretno
antioksidant antioksidant 15:04 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

na osnovu jednog primera?

ja sam ti dao vise
jedan je cak i iz vlasti
zašto se onda naši političari toliko pod pritiskom Evrope trude da istaknu u svakoj prilici da ovakve organizacije ne smeju da budu dominantne u društvu?

ne znam za taj pritisak
Jel' možeš da mi izvedeš komparativnu analizu pozicije održavanja Parade ponosa ovde i "preko", ne računajući tatu Putina...
u poljskoj ove godine nije odrzana jer gradske vlasti nisu dozvolile
pa, kada su poslednji put bili kamenovani na zapadu
nisu ni kod nas. policija nije dozvolila. a sada roditelji pritvorenih traze da se njihova deca puste iz pritvora (valjda su se zaigrala - ne znam). pre par dana je valjda podignuta optuznica protiv obradovica iz obraza
Ajmo malo konkretno
nadam se da je ovo dovoljno.

[url=http://www.youtube.com/watch?v=KWDuzmUd8-s]Ako zelis da mijenjas ljude
Ne odmeci se[/url]


................


Nego AO da me ugostiš da se blogojadam o zakonu o medijima, ubi me ova moja demokratija lately

vazi a ako me pociste ti da mi donosis kolace u pritvor
nikolic777 nikolic777 15:04 28.12.2010

Re: Zeleo bih da ...

..i u svetlu toga kako i zašto tačno preko nije ružičasto da se porazmisli o tome kako ih (se) efikasno rešiti, jer od halabuke vajde nema, a u okvirima pristupanja EU su se više nego dobro njima slični snašli.


Budi sad iskrena i reci...dokle više to "preko"

imaju tabloidi "preko", ajde i ovde da razumemo tu "kantu izmeta" (B.S.) koja se dnevno izliva sa trafike

imaju i rijalitiji preko, ajde i ovde od jutra do sutra, nema veze što se odvratne stvari prikazuju, ali ima i preko

imaju fašisti u Mađarskoj, e pa lepo, ni preko nije ružičasto, dovoljan je taj primerčić, cool, Obraz, Dveri, ma ima i preko

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana