Planeta| Roditeljstvo| Život

Čast, ponos, razum... ?

Milutin Milošević RSS / 28.12.2010. u 12:05

Pre 4 dana, svetske novinske kuće objavile su vest da je "Iračanin Nadžim al Anbaki ubio svoju 19-godišnju kćerku Šalu kada je otkrio da ju je regrutovala Al Kaida kako bi bila bombaš samoubica".

veiled-woman_5965.jpg

Vest iz gradića Mandali, smeštenog stotinak kilometara severeoistočno od Bagdada je štura. Policija je načula da je mlada Šala povezana sa Al Kaidom i došla da razgovara sa njom. Otac, sitni prodavac pilića i ovaca, priznao im je tada da je to saznao još pre mesec dana, te da ju je onda ubio. Policija je samo mogla da otkopa grob i uveri se u tu istinu, te da onda uhapsi oca.

Ovaj nesretni čovek izjavio je da je ubio svoju kćerku da bi sprao ljagu sa porodice. "Časna ubistva" su deo tradicije naroda u Iraku, ali su razlozi vezani za nemoralne radnje u koje bi žena bila uvučena svojom voljom. Tako je, pokazalo se, Nadžim već ubio jednu svoju sestru 1984. godine.

No, ovde se ne radi o takvom slučaju. Istina je da je Al Kaida nanela dosta zla u ovom regionu u kome su se desili krvavi okršaji Sunita i Šiita, ali pripadnost terorističkoj organizaciji do sada nije bio razlog za "časno ubistvo".

Mnogi su u komentarima na vest izjavili da je otac učinio pravu stvar. Ubivši svoju kćerku, spasao je od smrti desetine ljudi koje bi ona možda ubila u nekom samoubilačkom napadu za koji je sremana. Opet, drugi će se upitati da li nije bilo drugih načina da se spreči taj scenario?

U svakom slučaju, ubiti bilo kog čoveka, a pogotovo ubiti svoje dete više je nego nemoguće zamisliti ili opravdati, sa ove razdaljine. Šta li je mučilo ovog čoveka? Šta li ga i da li ga nešto muči sada? Shvata li šta je učinio? Treba li mu kazna? Nije li već dovoljno kažnjen?



Komentari (133)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sesili sesili 12:15 28.12.2010

Tužno

i za ćerku, a i za oca.
mecabg mecabg 12:20 28.12.2010

Ubistvo

Strašno u svakom slučaju.
Nikad ne bih tako nešto mogla da opravdam...
Samo ne zaboravimo, i u našim krajevima su postojala ubistva... krvna osveta...
Pitanje časti nekad je jače od razuma...
inco inco 06:05 29.12.2010

Re: Ubistvo

Gde se zavrsava razum, tu pocinje pitanje casti. Pitanje casti se ne bi ni pojavilo da je bilo razuma in the first place...
abraham_linkoln abraham_linkoln 11:15 29.12.2010

Re: Ubistvo

Nije li već dovoljno kažnjen?
prilično teška dilema - ali ipak nije.
tačnije - ne može postojati niti jedno "valjano opravdanje" za zločin + preporuka
ecce-florian ecce-florian 12:21 28.12.2010

tragedija

u antičkom smislu
vladaxy vladaxy 12:21 28.12.2010

Srednji vek - 1429 godina

evo šta se još dešava u muslimanskom svetu ovih dana (samo u decembru)

1.12. Pakistan.
Muslimanski ekstremisti ubili 5 Hriscanina za manje od nedelju dana.
http://mnnonline.org/article/15028

2.12. Indonezija
Po zatvaranju crkvi u Zapadnoj Javi, Juznoj Sulaveziji, Sumatri i ostalim provincijama, Islamske organizacije sada pokusavaju da zabrane Hriscanske molitve blizu trznih centara.
http://www.compassdirect.org/english/country/indonesia/29363

3.12. Egipat
Pravoslavni tinejdzeri su uhapseni sto su radili na izgradnji crkve sto se kosi sa Islamskim (Saira) zakonom.
http://www.aina.org/news/20101202210741.htm

Pakistan : Pro Taliban je ponudio nagradu bilo kome ko ubije zenu hriscanske vere koja je osudjena na smrt po Saira zakonu za uvredu Islama. http://af.reuters.com/article/worldNews/idAFTRE6B22E120101203

Somalija : Mlada devojka je ubijena jer je uzela Hriscansku veru. http://www.compassdirect.org/english/country/somalia/29407

4.12. Pakistan
Muslimanska teroristicka organizacija Laskar-e-Toiba i grupe Talibana su izdale zvanicni poziv za smrt Pakistaniskog Ministra za religiozne manjine (Shabhaz Bhatti) koji je Katolik.
http://www.speroforum.com/a/44455/Pakistan-Islamist-terrorists-issue-death-sentence-for-Christian-government-official

6.12. Irak
Iracka Hriscanska manjina je pretrpela novi udarac kada je naoruzani ludak upao u kucu starijeg bracnog para i ubio ih. http://www.christianpost.com/article/20101206/2-more-christians-killed-in-baghdad

Indonezija : Elitne Indonezijske jedinice (koje podrzava Obamina administracija) prave hajku na crkve i civile.
http://www.ekklesia.co.uk/node/13708

7.12. Amerika
Mala pravoslavna crkva Sveti Nikola, koja je srusena za vreme teroristickog napada 11/9 sa sve tornjevima, planira da tuzi razne gradske agencije sto im blokiraju pokusaje renoviranja te crkve. Iste te agencije nemaju ni malo problem sa podizanjem dzamije blizu tog mesta.
http://www.nydailynews.com/ny_local/2010/12/07/2010-12-07_st_nicholas_church_sues_port_authority_claims_that_agency_is_blocking_churchs_re.html

8.12. Palestina
Video na zvanicnom sajtu teroristicke organizacije Hamas poziva na smrt svih Hriscana, Jevreja, komunista i njihovih sledbenika. http://www.youtube.com/watch?v=IrI8-qb9M9A

9.12 Java
Svestenik Katolicke crkve je pozvao na mir posle eksplozije dve bombe u crkvi Kralj Hrist u Centralnoj Javi. To je poslednji napad iz serije napada na Hriscane. http://www.asianews.it/news-en/Bomb-in-a-church-in-Central-Java,-Archbishop-calls-for-calm-20211.html

11.12 Banglades
Policijski izvestaj navodi da je za smrt 10 Hriscana koje je ubila podmetnuta bomba u katolickoj crkvi odgovorno najmanje dva Islamska ekstremista. http://www.compassdirect.org/english/country/bangladesh/29593

13.12. Alzir
Cetvorica osudjenih Protestanske vere su dobili presudu jer nisu imali “dozvolu” da se mole. Od 2006 godine ova zemlja ima dosta cudan zakon u vezi religija.
http://www.asianews.it/news-en/Four-Algerian-Christians-convicted-for-setting-up-a-place-of-worship-without-a-permit-20236.html

Pakistan : Covek iz vere Evangelista se jos uvek oporavlja posle napada 6 mladih Muslimana koji su ga prebili i zapalili. http://www.compassdirect.org/english/country/pakistan/30154

14.12 Afganistan
Organizacija Crvenog Krsta odbija da pomogne Afganistancu koji je presao u Hriscansku veru.
http://www.persecution.org/2010/12/14/red-cross-neglects-arrested-afghan-employee-for-converting-to-christianity/

15.12 Irak
Pre mesec dana muslimanski teroristi su masakrirali Hriscane u crkvi u Bagdadu. Decak star tri godine koji je bio svedok ovog masakra i smrti svojih roditelja je isao za teroristima vristeci “dosta, dosta” dok se nisu okrenuli i ubili i njega.
http://www.newsrealblog.com/2010/12/15/enough-enough-enough-3-year-old-catholic-confronts-islamic-terrorists-as-his-parents-lay-dead/print

Kosovo : Siptar Taci je osumnjicen za zlocine vadjenja ljudskih organa.
http://www.france24.com/en/20101215-kosovo-prime-minister-hashim-thaci-implicated-report-organ-trafficking-report-marty

16.12. Pakistan
Radikalni Muslimani zakazuju velike demonstracije bas na dan pred Katolicki Bozic.
http://www.fides.org/aree/news/newsdet.php?idnews=28013&lan=eng

17.12. Egipat
Musliman koji je uzeo Hriscansku veru je izgubio familiju, posao, i sada je uhapsen i optuzen za “kaljanje religije”.
http://www.christianpost.com/article/20101217/life-on-hold-for-egyptian-christian-arrested-for-his-faith/page2.html

18.12. Iran
Uhapsena grupa od 9 Hriscana je u zatvoru bez da zna zasto.
http://www.asianews.it/news-en/Iran:-Christians-jailed-for-three-months-over-evangelizing-activities-20290.html

Indonezija : Oko 200 radikalnih Muslimana je upala na crkvenu ceremoniju i izbacila iz crkve nekih 100 Hriscana.
http://www.compassdirect.org/english/country/indonesia/29983

20.12. Egipat
Egipatski svestenik objasnjava da radikalni Muslimani pokusavaju da ociste ceo bliski istok od Hriscana.
http://www.catholicnewsagency.com/news/priest-says-muslim-extremists-want-to-rid-middle-east-of-christians

Somalija : Dzihad grupa Al Shabab je unistila Hriscansku biblioteku.
http://www.persecution.org/2010/12/20/islamic-militants-destroy-underground-christian-library-in-somalia/

Bliski istok : Pretnje i napadi na Hriscane za dolazece praznike. http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/4856.htm

Indonezija : Vlast zabranila bilo kakve aktivnosti ili proslavu bilo kog Hriscanskog praznika.
http://www.asianews.it/news-en/Catholics-in-Bogor-%28West-Java%29-not-allowed-to-celebrate-Christmas-Mass-20302.html

Turska : Istrazni postupak napreduje u istrazi krvavog ubistva trojice Hriscana na Jugoistoku zemlje.
http://www.compassdirect.org/english/country/turkey/30077

21.12 Kanada
Vise od 100 Kanadskih Arapa/Hriscanina je na listi al-Kaide za odstrel. http://www.cbc.ca/canada/story/2010/12/21/christians-targeted.html

22.12. Engleska
Muslimanski ekstremisti su izasli sa kampanjom sa posterima na kojima pise o “zlu” Bozica.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1340794/Christmas-evil-Muslim-group-launch-poster-campaign-festive-period.html

Irak : Hriscanski lideri su otkazali sve Bozicne ceremonije i svecanosti iz bojazni za jos vecim krvoprolicem.
http://news.yahoo.com/s/ap/20101222/ap_on_re_mi_ea/ml_iraq

23.12. Pakistan
Novosti u vezi Hriscanke Asia Bibi, koja je osudjena na smrt, i sada trazi oprostaj.
http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/12/23/pakistan.blasphemy.protest/?hpt=T2

25.12. Filipini/Nigerija
Bomba u crkvi u toku Katolickog Bozica na Jugu Filipina. Na sevreu Nigerije u gradu Kano, bombe u toku raznih Bozicnih ceremonija. http://www.nypost.com/p/news/national/yule_ghouls_jingle_bombs_z12cIn8Wzp8oKSpvztfbfI

26.12. Svedska
Egipatska Pravoslavna Crkva u Gotenburgu je zatvorena zbog pretnji preko Interneta.
http://islamineurope.blogspot.com/2010/12/gothenburg-coptic-church-closed-down.html

27.12. Kipar
Kiparska vlada ulozila zvanican protest EU i UN, zbog pokusaja okupacione vojske Turske da zaustave bilo kakvo slavlje za Bozic. http://www.cyprusweekly.com.cy/main/92,1,283,0,15688-.aspx
krkar krkar 13:07 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Srednji vek - 1429 godina
evo šta se još dešava u muslimanskom svetu ovih dana (samo u decembru)


Jesi ovo ti sastavio ili si preneo sa nekog sajta?
ivana23 ivana23 14:37 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

krkar
Jesi ovo ti sastavio ili si preneo sa nekog sajta?


Vidi sta je linkova.
antioksidant antioksidant 14:39 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

ivana23
krkar
Jesi ovo ti sastavio ili si preneo sa nekog sajta?


Vidi sta je linkova.

sastavio
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:27 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

krkar
Srednji vek - 1429 godinaevo šta se još dešava u muslimanskom svetu ovih dana (samo u decembru)Jesi ovo ti sastavio ili si preneo sa nekog sajta?

Mogao bi se sastaviti za svaku religiju, grupu, državu, geografsku oblast,.. sličan "kulturološki" niz.
e.ferrero e.ferrero 21:38 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

KRALJMAJMUNA
krkar
Srednji vek - 1429 godinaevo šta se još dešava u muslimanskom svetu ovih dana (samo u decembru)Jesi ovo ti sastavio ili si preneo sa nekog sajta?

Mogao bi se sastaviti za svaku religiju, grupu, državu, geografsku oblast,.. sličan "kulturološki" niz.

Neću unapred da tvrdim da ne može, ali hajde ako misliš da može uradi za bilo koju nedelju u decembru šta su hrišćani uradili...
(unapred se ograđujem kao ateista, dakle nemam razlog da "zastupam" hrišćane)
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 21:59 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Pošto se ponavlja par puta u tekstu pa mi se čini da nije slučajno: Saira je žensko ime, zakon se zove šerijat (na srpskom), sharia na engleskom, šaʿa; [ʃaˈriːʕa] na arapskom.
freeconstantinople freeconstantinople 22:56 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

(unapred se ograđujem kao ateista, dakle nemam razlog da "zastupam" hrišćane)

postoji jasna razlika "liberali"(a u stvari kriptomarksisti" se zalažu za "multikulturalnost" i borbu protiv "opijuma za narod"
borba za multikulturalnost znači prešučivanje,apologiju i odobravanje muslimanskih obezpravljivanja/ubijanja kaura jel to spada u "kulturu i tradiciju islama" pače obavezu (Kada prođu sveti mjeseci, ubijajte mnogobošce gdje god ih nađete, zarobljavajte ih, opsjedajte i na svakom prolazu dočekujte! Pa ako se pokaju i budu molitvu obavljali i zekat davali, ostavite ih na miru, jer Allah zaista prašta i samilostan je.
( 9:5 ) Borite se protiv onih kojima je data Knjiga, a koji ne vjeruju ni u Allaha ni u onaj svijet, ne smatraju zabranjenim ono što Allah i Njegov Poslanik zabranjuju i ne ispovijedaju istinsku vjeru – sve dok ne daju glavarinu poslušno i smjerno.
( 9:29 ) )

a borba protiv "opijuma za narod", "mračnjaštva" i "nazadnjaštva" svodi se na dreku i ljepljenje etiketa kod svake kritike islama ili ,nedaj Marks i mati partija, bilo kakovoga ispovidanja vire Isusove
A ovaj halal Babo nije svoje dijete ubio ( ako se jeli ženetina i more bit iksan il je samo hajvan) da bi spasio nevine žrtve on ju je ubio jel se savatala sa nevijernikom, on je nju priklo (isto kurban) da bi on bio šehit ( sa sve čoporom hurija ), a ne da bi nju spiječio da postane šehitica ( aj zamisli šehiticu sa 72 "hurijana"
stari gad pravi si PR koristeći PR demagogiju
A sveti Otac je Gradu i Svijetu skrenuo pažnju na mučeničku krv koja se proljeva od Muhamedanaca na Bliskom Istoku ,Aziji i Africi i od Komunista u Kini
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:07 28.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Saira je žensko ime

U vestima na Engleskom, ime žrtve napisano je kao "Shahlaa", što sam ja prebacio u naše Šala.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 00:12 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Nisam komentarisao vaš tekst već vladaxyjev post u kojem u par navrata piše:
Pravoslavni tinejdzeri su uhapseni sto su radili na izgradnji crkve sto se kosi sa Islamskim (Saira) zakonom.

Pro Taliban je ponudio nagradu bilo kome ko ubije zenu hriscanske vere koja je osudjena na smrt po Saira zakonu za uvredu Islama.
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:15 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Ups, izvini za nepažnju
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 00:22 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Nema problema, dešava se :)
freehand freehand 01:23 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Neću unapred da tvrdim da ne može, ali hajde ako misliš da može uradi za bilo koju nedelju u decembru šta su hrišćani uradili...

Samo prati pokrete američke vojske, nepogrešivo ćeš doći do traženih podataka.
Tu ti čak ni Asanž ne treba.
Filip2412 Filip2412 04:10 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

vladaxy
evo šta se još dešava u muslimanskom svetu ovih dana (samo u decembru)

1.12. Pakistan.
Muslimanski ekstremisti ubili 5 Hriscanina za manje od nedelju dana.
http://mnnonline.org/article/15028

2.12. Indonezija
Po zatvaranju crkvi u Zapadnoj Javi, Juznoj Sulaveziji, Sumatri i ostalim provincijama, Islamske organizacije sada pokusavaju da zabrane Hriscanske molitve blizu trznih centara.
http://www.compassdirect.org/english/country/indonesia/29363

3.12. Egipat
Pravoslavni tinejdzeri su uhapseni sto su radili na izgradnji crkve sto se kosi sa Islamskim (Saira) zakonom.
http://www.aina.org/news/20101202210741.htm

Pakistan : Pro Taliban je ponudio nagradu bilo kome ko ubije zenu hriscanske vere koja je osudjena na smrt po Saira zakonu za uvredu Islama. http://af.reuters.com/article/worldNews/idAFTRE6B22E120101203

Somalija : Mlada devojka je ubijena jer je uzela Hriscansku veru. http://www.compassdirect.org/english/country/somalia/29407

4.12. Pakistan
Muslimanska teroristicka organizacija Laskar-e-Toiba i grupe Talibana su izdale zvanicni poziv za smrt Pakistaniskog Ministra za religiozne manjine (Shabhaz Bhatti) koji je Katolik.
http://www.speroforum.com/a/44455/Pakistan-Islamist-terrorists-issue-death-sentence-for-Christian-government-official

6.12. Irak
Iracka Hriscanska manjina je pretrpela novi udarac kada je naoruzani ludak upao u kucu starijeg bracnog para i ubio ih. http://www.christianpost.com/article/20101206/2-more-christians-killed-in-baghdad

Indonezija : Elitne Indonezijske jedinice (koje podrzava Obamina administracija) prave hajku na crkve i civile.
http://www.ekklesia.co.uk/node/13708

7.12. Amerika
Mala pravoslavna crkva Sveti Nikola, koja je srusena za vreme teroristickog napada 11/9 sa sve tornjevima, planira da tuzi razne gradske agencije sto im blokiraju pokusaje renoviranja te crkve. Iste te agencije nemaju ni malo problem sa podizanjem dzamije blizu tog mesta.
http://www.nydailynews.com/ny_local/2010/12/07/2010-12-07_st_nicholas_church_sues_port_authority_claims_that_agency_is_blocking_churchs_re.html

8.12. Palestina
Video na zvanicnom sajtu teroristicke organizacije Hamas poziva na smrt svih Hriscana, Jevreja, komunista i njihovih sledbenika. http://www.youtube.com/watch?v=IrI8-qb9M9A

9.12 Java
Svestenik Katolicke crkve je pozvao na mir posle eksplozije dve bombe u crkvi Kralj Hrist u Centralnoj Javi. To je poslednji napad iz serije napada na Hriscane. http://www.asianews.it/news-en/Bomb-in-a-church-in-Central-Java,-Archbishop-calls-for-calm-20211.html

11.12 Banglades
Policijski izvestaj navodi da je za smrt 10 Hriscana koje je ubila podmetnuta bomba u katolickoj crkvi odgovorno najmanje dva Islamska ekstremista. http://www.compassdirect.org/english/country/bangladesh/29593

13.12. Alzir
Cetvorica osudjenih Protestanske vere su dobili presudu jer nisu imali “dozvolu” da se mole. Od 2006 godine ova zemlja ima dosta cudan zakon u vezi religija.
http://www.asianews.it/news-en/Four-Algerian-Christians-convicted-for-setting-up-a-place-of-worship-without-a-permit-20236.html

Pakistan : Covek iz vere Evangelista se jos uvek oporavlja posle napada 6 mladih Muslimana koji su ga prebili i zapalili. http://www.compassdirect.org/english/country/pakistan/30154

14.12 Afganistan
Organizacija Crvenog Krsta odbija da pomogne Afganistancu koji je presao u Hriscansku veru.
http://www.persecution.org/2010/12/14/red-cross-neglects-arrested-afghan-employee-for-converting-to-christianity/

15.12 Irak
Pre mesec dana muslimanski teroristi su masakrirali Hriscane u crkvi u Bagdadu. Decak star tri godine koji je bio svedok ovog masakra i smrti svojih roditelja je isao za teroristima vristeci “dosta, dosta” dok se nisu okrenuli i ubili i njega.
http://www.newsrealblog.com/2010/12/15/enough-enough-enough-3-year-old-catholic-confronts-islamic-terrorists-as-his-parents-lay-dead/print

Kosovo : Siptar Taci je osumnjicen za zlocine vadjenja ljudskih organa.
http://www.france24.com/en/20101215-kosovo-prime-minister-hashim-thaci-implicated-report-organ-trafficking-report-marty

16.12. Pakistan
Radikalni Muslimani zakazuju velike demonstracije bas na dan pred Katolicki Bozic.
http://www.fides.org/aree/news/newsdet.php?idnews=28013&lan=eng

17.12. Egipat
Musliman koji je uzeo Hriscansku veru je izgubio familiju, posao, i sada je uhapsen i optuzen za “kaljanje religije”.
http://www.christianpost.com/article/20101217/life-on-hold-for-egyptian-christian-arrested-for-his-faith/page2.html

18.12. Iran
Uhapsena grupa od 9 Hriscana je u zatvoru bez da zna zasto.
http://www.asianews.it/news-en/Iran:-Christians-jailed-for-three-months-over-evangelizing-activities-20290.html

Indonezija : Oko 200 radikalnih Muslimana je upala na crkvenu ceremoniju i izbacila iz crkve nekih 100 Hriscana.
http://www.compassdirect.org/english/country/indonesia/29983

20.12. Egipat
Egipatski svestenik objasnjava da radikalni Muslimani pokusavaju da ociste ceo bliski istok od Hriscana.
http://www.catholicnewsagency.com/news/priest-says-muslim-extremists-want-to-rid-middle-east-of-christians

Somalija : Dzihad grupa Al Shabab je unistila Hriscansku biblioteku.
http://www.persecution.org/2010/12/20/islamic-militants-destroy-underground-christian-library-in-somalia/

Bliski istok : Pretnje i napadi na Hriscane za dolazece praznike. http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/4856.htm

Indonezija : Vlast zabranila bilo kakve aktivnosti ili proslavu bilo kog Hriscanskog praznika.
http://www.asianews.it/news-en/Catholics-in-Bogor-%28West-Java%29-not-allowed-to-celebrate-Christmas-Mass-20302.html

Turska : Istrazni postupak napreduje u istrazi krvavog ubistva trojice Hriscana na Jugoistoku zemlje.
http://www.compassdirect.org/english/country/turkey/30077

21.12 Kanada
Vise od 100 Kanadskih Arapa/Hriscanina je na listi al-Kaide za odstrel. http://www.cbc.ca/canada/story/2010/12/21/christians-targeted.html

22.12. Engleska
Muslimanski ekstremisti su izasli sa kampanjom sa posterima na kojima pise o “zlu” Bozica.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1340794/Christmas-evil-Muslim-group-launch-poster-campaign-festive-period.html

Irak : Hriscanski lideri su otkazali sve Bozicne ceremonije i svecanosti iz bojazni za jos vecim krvoprolicem.
http://news.yahoo.com/s/ap/20101222/ap_on_re_mi_ea/ml_iraq

23.12. Pakistan
Novosti u vezi Hriscanke Asia Bibi, koja je osudjena na smrt, i sada trazi oprostaj.
http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/12/23/pakistan.blasphemy.protest/?hpt=T2

25.12. Filipini/Nigerija
Bomba u crkvi u toku Katolickog Bozica na Jugu Filipina. Na sevreu Nigerije u gradu Kano, bombe u toku raznih Bozicnih ceremonija. http://www.nypost.com/p/news/national/yule_ghouls_jingle_bombs_z12cIn8Wzp8oKSpvztfbfI

26.12. Svedska
Egipatska Pravoslavna Crkva u Gotenburgu je zatvorena zbog pretnji preko Interneta.
http://islamineurope.blogspot.com/2010/12/gothenburg-coptic-church-closed-down.html

27.12. Kipar
Kiparska vlada ulozila zvanican protest EU i UN, zbog pokusaja okupacione vojske Turske da zaustave bilo kakvo slavlje za Bozic. http://www.cyprusweekly.com.cy/main/92,1,283,0,15688-.aspx

Hriscani u Iraku u poslednjih 10-ak godina ubili 400000 civila muslimana.
freeconstantinople freeconstantinople 07:50 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Pa nisam baš siguran da je to rađeno u presveto Ime Isusovo niti po nalogu svetog Oca, niti pozivanjem na Bibliju. Kao što ne možete Sadamovo trovanje Kurda pripisat Islamu nego politici države. ( a BAS partija nema svoje ishodište u kuranu).Dali oni koji Američke žrtve u Iraku nazivaju krščanskim žrtvama isto tako misiju Apolo nazivaju "Krščani na mijesecu" ili mijesec kao "terra" misionis.mislim pošto je i jedno i drugo dio državne politike US.
freehand freehand 10:05 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

freeconstantinople
Pa nisam baš siguran da je to rađeno u presveto Ime Isusovo niti po nalogu svetog Oca, niti pozivanjem na Bibliju. Kao što ne možete Sadamovo trovanje Kurda pripisat Islamu nego politici države. ( a BAS partija nema svoje ishodište u kuranu).Dali oni koji Američke žrtve u Iraku nazivaju krščanskim žrtvama isto tako misiju Apolo nazivaju "Krščani na mijesecu" ili mijesec kao "terra" misionis.mislim pošto je i jedno i drugo dio državne politike US.

Dobar izgovor uvek para vredi.
Evo potpisaću da ćemo, ako pažljivo i uporno budemo pratili tragove, i iza svih ubistava i ratova u ime Alaha doći do neke nafte, zlata, love...
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:11 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

iza svih ubistava i ratova

Religija je uzrok najvećeg broja ratova u istoriji. "Moja je ispravna"

Mada, iza nje, kao što ti navede, je i dalje surova borba za što veće posedovanje - teritorije, blaga, stoke, ljudi... Koliko god čovečanstvo napredovalo, koliko god religije propovedale pozitivne stvari, praksa i stvarnost ljudska je ostala na nivou majmuna.
lakipingvin lakipingvin 10:45 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina


Religija je uzrok najvećeg broja ratova u istoriji. "Moja je ispravna"

Mada, iza nje, kao što ti navede, je i dalje surova borba za što veće posedovanje - teritorije, blaga, stoke, ljudi... Koliko god čovečanstvo napredovalo, koliko god religije propovedale pozitivne stvari, praksa i stvarnost ljudska je ostala na nivou majmuna.


Majmunisanje bez zena nije majmunisanje gazda,nekad su se drzave palile zbog njihove lepote a sad je jos gore ne stavis kondom one press enter i ceo bliski istok ode u tri lepe
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:47 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

sad je jos gore ne stavis kondom one press enter i ceo bliski istok ode u tri lepe

To se ponavlja još od Troje. Žene su krive za sve
Filip2412 Filip2412 13:07 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Pa nisam baš siguran da je to rađeno u presveto Ime Isusovo niti po nalogu svetog Oca, niti pozivanjem na Bibliju.
Da.

Nego poenta je da ako cemo o medjusobnom ubijanju i ako cemo brojati mrtve kao sto vladaxy pokusava u nekim navodima svog posta - onda su zlocini hriscana svakako mnogo veci. Neuporedivo veci.

A s obzirom na brojnost muslimana, broj ekstremista i manijaka kao ovai sto su spremni da ubiju, kamenuju, takodje nije veliki u odnosu na ukupnu populaciju muslimana pa je zigosanje islama jednako smisleno kao zigosanje hrsicanstva zbog zlocina u Iraku, Palestini itd.

mlekac mlekac 14:28 29.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Milutin Milošević

To se ponavlja još od Troje. Žene su krive za sve


Ti dolazis veceras kod Ane? Imala bih nesto licno da ti priopcim u povodu ove izjave
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:22 31.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

baš se potrudio.

na kom zvaničnom sajtu se albanac naziva šiptarom?

i uopšte komentari o svakom sajtu.
naročito da malo umuljamo i ameriku ako može.

i pravoslavni kipar.

fuj!
kakav rasista!
freeconstantinople freeconstantinople 12:24 31.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

fuj!
kakav rasista!

Fuj koja jeftina apologija islamističkog terora.
Da niste malo zamijenili teze.Ovdije su naime navedene žrtve islama (jer se radi najćešče o zemljama u kojima je islam zvanična i religija i polička doktrina i pravni princip, a ne o neki sektaškim grupama) koji su različitih RASA , nacija,političkih svijetonazora ) oni nemaju ništa zajedničkog osim ispovijedanja vijere u Isusa Krista ( čak im ni Credo nije isti pa ne možemo govoriti ni o jednoj crkvi)Dakle šta se tu vama gadi "fakti" ili što se spominju ili što nisu bitni jel nisu siroti jadni pripadnici Armije BiH koji jedini mogu bit nevine civilne žrtve.
Dakle ubiti su samo zato što ne vijeruju da je jedna notorna pedofilčina prorok
Isto tako ne vidim šta je čudno što Islamisti svud po svijetu napadaju Ameriku kao stub i svijetionik slobode. Sa svakim filotalibanom iz BiH sa kojime sam pričao Amerika smeta baš svugdije u svijetu osim u Tuzli i Bonstilu a i tu ih smatraju korisnim idiotima.
Šiptar je uobičajeni naziv za Albanca van Albanije i šta je tu sporno, mislim to mi liči ko kad se neki Srbi bune na termin Srbijanski a ne Srpski. Pa što , ako ih smeta njihova stvar, razlikovna terminologija nije isto što i govor mržnje .
No vidim iz prijašnjih postova da je vama i vaclav klaus fašista ,pametnome dosta
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:49 31.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

Ovdije su naime navedene žrtve islama

vidim.
al nisu navedene, recimo, nevine žrtve, izraelske vojske i politike. što?
a kao što je prethodno rečeno, mnogo više žrtava je hrišćanskog terora. mada o tome nije podobno pisati ili šta?
Dakle ubiti su samo zato što ne vijeruju da je jedna notorna pedofilčina prorok

možda nije završena rečenica. al u svakom slučaju nema nikakvo značenje.
Šiptar je uobičajeni naziv za Albanca van Albanije i šta je tu sporno

sporno je što albanci sa kosova taj naziv smatraju uvredljivim.
a ako oni to smatraju uvredljivim i ako se zovu albancima, ne vidim što večito vrtimo istu mantru o tome da albanci sami sebe zovu šiptarima.
pa i obojeni sami sebe zovu crnicima al to nije dozvoljeno nikom drugom.
toliko valjda znaš.

o vaclavu klausu sam pisla već ranije.
bivši komunista.
prijatelj slobodana miloševića.
mrzitelj evropske unije.
i još mnogo toga.
samo ne čitaš.
pametnome dosta

tebi izgleda nije.
freeconstantinople freeconstantinople 14:49 31.12.2010

Re: Srednji vek - 1429 godina

a kao što je prethodno rečeno, mnogo više žrtava je hrišćanskog terora. mada o tome nije

Danas nigdje u svijetu se ne ratuje u Krščansko ime ,Amerika zasigurno ne , iako bi meni bio draži njen izolacionizam ,nihova vanjska politika stoji isključivo na temeljima demokracije.
Izrael se brani od terorista, valjda je to svakom jasno osim opskurnim komunistima , mrziteljima civilizacije koji često veličaju razne urođenike umijesto da im pomognu da se civiliziraju i klasične bosanske opsjenare koji se kunu u vakat druga Tite ( iako je u Bosni više hrvata bilo u partizanima nego Muslimana, a isto tako više Muslimana u ustašama nego Hrvata o čemu sad čute)a navijaju za ideologiju Handžar divizije.
Klaus je u svome političkom sukusu Torijevac, a nazivat fašistom nekog ko istrajava u obranama ličnih sloboda, ko preči kolektivističkom ludilu da zavlada europom je mizerno
smiju li obojeni neobojene zvati bijelci
uz banalno da ni crno ni bijelo nije boja
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:25 28.12.2010

divljak

Ubivši svoju kćerku, spasao je od smrti desetine ljudi koje bi ona možda ubila u nekom samoubilačkom napadu za koji je sremana


Mozda je i spasao ali ne cini mi se da mu je to bio motiv.
Ovde motiv nije ljubav prema ljudima vec sebicnost. On je zarad neke navodne casti, zarad nekog porodicnog imena, zarad neke tradicije ubio svoje dete.
Nema tu ni trunke plemenitosti koja se mozda naizgled namece, vec je u pitanju cisto divljastvo.
JJ Beba JJ Beba 16:11 28.12.2010

Re: divljak

Ovde motiv nije ljubav prema ljudima vec sebicnost. On je zarad neke navodne casti, zarad nekog porodicnog imena, zarad neke tradicije ubio svoje dete.

ja se pitam da li bi ubio sina za istu stvar

vidim da je i sestru ubio

hebo ga "čist obraz"
ubiti bilo koga zbog obraza je grozno
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:15 28.12.2010

Re: divljak

ja se pitam da li bi ubio sina za istu stvar


E bas me zanima, stvarno.

A vidi cuda i sestri presudio, mora da su muskarcici u toj familiji bas cvecke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:16 28.12.2010

Re: divljak

vidim da je i sestru ubio


Editujes editujes :)

Ali stvarno je simptomaticno.
JJ Beba JJ Beba 16:18 28.12.2010

Re: divljak

Editujes editujes :)

pa moram da pojasnim. ovde ljudi učitavaju, tumače druge kako im odgovara
:
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:27 28.12.2010

Re: divljak

pa moram da pojasnim. ovde ljudi učitavaju, tumače druge kako im odgovara


Ne pomaze tu mnogo pojasnjavanje, ko te uzme na zub nacice vec nacina kako da te "protumaci" :)

Al nek tumace tumaci, njima nema pomoci, nazalost.
Vis kako sam fin pa i njih zalim :)

ps.
gazda, ako ne volis trolovanje a ti brisi
mariopan mariopan 01:51 29.12.2010

Re: divljak

JJ Beba
Ovde motiv nije ljubav prema ljudima vec sebicnost. On je zarad neke navodne casti, zarad nekog porodicnog imena, zarad neke tradicije ubio svoje dete.

ja se pitam da li bi ubio sina za istu stvar

vidim da je i sestru ubio

hebo ga "čist obraz"
ubiti bilo koga zbog obraza je grozno

Da, i meni se cini da se ona drznula da ga ne slusa, to se racuna u nepostovanje, a ona mora da slusa oca ili brata, kasnije muza, ne sme da ima svoju volju za bilo sta i da je to razlog za ubistvo. Isto bi uradio i da se zaljubila pa udala protiv njegove volje?
Sina ni pod razno ne bi ubio, bilo sta od toga da je uradio, bar tako se meni cini,to je to???
Cisto divljastvo, moze sad da se pravda kako god hoce ali to je to. Strasno.
babmilos babmilos 12:54 28.12.2010

totalni idiot

...a nije mu prvi put da idiot bude. gde su sad dveri da kake o "tradicionalnim vrednostima"... ?
Sepulturero Sepulturero 13:29 28.12.2010

Re: totalni idiot

babmilos
...a nije mu prvi put da idiot bude. gde su sad dveri da kake o "tradicionalnim vrednostima"... ?


Из Википедије, слободне енциклопедије

Не следи (лат. non sequitur) је честа логичка грешка која има карактер софизма, али може бити и паралогичка грешка. Она се састоји у томе да се у неком размишљању и тврђењу учини логички (мисаоно) неутемељен скок од премисе ка закључку, скок мисли који није оправдан премисом, а који није непосредно јасан као такав. Простије казано — закључак не следи из премисе односно не постоји нужна веза између премисе и закључка.

Пример: Ако наш непријатељ не жели да учини овај уступак онда је то доказ да он не жели мир. Non sequitur.
babmilos babmilos 13:48 28.12.2010

Re: totalni idiot

ne kapiraš. reci tako i ostavi se latinskog.
antioksidant antioksidant 13:52 28.12.2010

Re: totalni idiot

babmilos
ne kapiraš. reci tako i ostavi se latinskog.

ne kapiras ti
tradicionalne vrednosti su ok ako su iz sopstvene tradicije

babmilos babmilos 14:43 28.12.2010

Re: totalni idiot

upravo ne, tradicionalne vrednosti nikad i nigde nisu ok. to što male dverice zamišljaju tradicionalne vrednosti kao sliku bake koja prži priganice dok deca ošamućeno sede pored toplog šporeta posle celodnevnog sankanja je jedna strana medalje iza koje stoje bilo silovanje mlade od strane mladoženjinog oca bilo ubijanje zarad ponosa.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:49 28.12.2010

Re: totalni idiot

tradicionalne vrednosti nikad i nigde nisu ok

Mislim da si ovo baš lupio
to što male dverice zamišljaju

To što ti zamišljaš tradicionalne vrednosti na odredjeni način takodje može biti pogrešno
mlekac mlekac 14:59 28.12.2010

Re: totalni idiot

babmilos
upravo ne, tradicionalne vrednosti nikad i nigde nisu ok. to što male dverice zamišljaju tradicionalne vrednosti kao sliku bake koja prži priganice dok deca ošamućeno sede pored toplog šporeta posle celodnevnog sankanja je jedna strana medalje iza koje stoje bilo silovanje mlade od strane mladoženjinog oca bilo ubijanje zarad ponosa.

Bambilos, ima tradicije i tradicije...
Ne mozes odbaciti SVE sto je tradicionalno samo zato sto ti se jedan deo ne dopada. U stvari, ono sto vecina ljudi ne shvata je da je tradicija, u sustini, vrlo promenjiva. Vreme i nove stvari cine svoje. Nesto otpadne, nesto novo se ustali...
Tako da je 'tradicija', u stvari, samo gomila obicaja koji su, iz nekih razloga, opstali duze vremena. Sto ne znaci da ce, u tom sastavu, opstati i dalje.
babmilos babmilos 15:20 28.12.2010

Re: totalni idiot

ma nanervirao me onaj sa latinskim, a ni tema samog bloga nije umirujuća... bre, čovek dvaput ubije zbog tradicije i samo gledam kako će država da ga pomiluje po glavi, ali, ne, zaboga, naša tradicija je kao bolja...
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:54 28.12.2010

Re: totalni idiot

naša tradicija

Shvatam, ali i ti si ishitreno povezao ovaj slučaj sa našom tradicijom. U stvari, bilo bi možda dobro definisati šta je naša tradicija. Ima tu i dobrog i lošeg, valjda
antioksidant antioksidant 15:58 28.12.2010

Re: totalni idiot

Ima tu i dobrog i lošeg, valjda

kad oni dodju i pobiju muške, siluju žene, zapale kuće i odvedu krave to je loše.
kad mi to uradimo njima to je dobro.
Covek u belom Covek u belom 17:31 28.12.2010

Re: totalni idiot

antioksidant
Ima tu i dobrog i lošeg, valjda

kad oni dodju i pobiju muške, siluju žene, zapale kuće i odvedu krave to je loše.
kad mi to uradimo njima to je dobro.

I ti si ko Elis izgleda hoces da kazes da su ubijanje muskih, silovanje zena i paljenje kuca u srpskoj (ili bilo cijoj) tradiciji.
To se zove kratko i jasno - fasizam (ne ubijanje, silovanje i paljenje kuca - i to moze da bude, vec takvo misljenje o drugom narodu).
mlekac mlekac 14:37 28.12.2010

Deluje sokantno

Ali nije mi nerazumljivo.

Muslimanska tradicija i dalje smatra muskarca glavesinom cija rec i odluka je nad svima. Narocito u njegovoj kuci. Verujem da bi isto uradio da mu se cerka usprotivila u bilo cemu, da je ucinila bilo sta drugo sto on smatra neprimerenim.

Al Kaida je tu manje bitna. Moglo je isto da se dogodi i da je, recimo, odlucila da obuce malo savremeniju odecu.
libkonz libkonz 15:40 28.12.2010

A suprotna varijanta?

Roditelji koji ostaju uz svoje dete ma šta ono da uradi, ma kakav monstrum da postane?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:03 28.12.2010

Re: A suprotna varijanta?


libkonz
Roditelji koji ostaju uz svoje dete ma šta ono da uradi, ma kakav monstrum da postane?

Izmedju ostati uz svoje dete i ubiti svoje dete je poprilican dijapazon izbora, zar ne?
libkonz libkonz 16:07 28.12.2010

Re: A suprotna varijanta?

Izmedju ostati uz svoje dete i ubiti svoje dete je poprilican dijapazon izbora, zar ne?

upravo tako
mlekac mlekac 16:39 28.12.2010

Re: A suprotna varijanta?

libkonz
Roditelji koji ostaju uz svoje dete ma šta ono da uradi, ma kakav monstrum da postane?

Ja smatram da je roditelj odgovoran za ono sto dete postane - ovako ili onako, svesnim ili nesvesnim delovanjem.

E, sad, to ne znaci da automatski treba podrzavati bas sve sto detetu padne na pamet. Ali ni da treba kaznjavati bas sve sto nije bas onako kako je roditelj zamislio. Komplikovana stvar...
Covek u belom Covek u belom 17:39 28.12.2010

Re: A suprotna varijanta?

hoochie coochie man

libkonz
Roditelji koji ostaju uz svoje dete ma šta ono da uradi, ma kakav monstrum da postane?

Izmedju ostati uz svoje dete i ubiti svoje dete je poprilican dijapazon izbora, zar ne?

Hm, mislim da ima poprilicno primera iz nama bliske prakse da "ostati uz svoje dete" moze da bude mnogo gore nego "ubiti svoje dete".
Evo konkretan primer, "dete" je psihicki bolesnik i vec je maltretiralo i ubijalo npr. zivotinje i pokusalo da ubije ljude.
"Brizni roditelji" umesto da ucine sve da im "dete" ustane u odgovarajucoj instituciji, potezu veze, podmicuju i sta sve ne, ne bi li im "dete" pustili kuci.
I onda to "dete" jedne prohladne noci upadne u komsijinu kucu i zakolje sve od staraca do kolevke...
mariopan mariopan 12:49 29.12.2010

Re: A suprotna varijanta?

libkonz
Roditelji koji ostaju uz svoje dete ma šta ono da uradi, ma kakav monstrum da postane?

Nemamo dokaze da je ona postala monstrum, imamo samo njegovu izjavu da je zato ubio,a pravi razlog zna samo on...ovo sto je rekao kao razlog je zapravo ono sto ce mu u njegovoj zemlji najlakse oprostiti i bez suda.
A sestru je ubio isto zato sto je postala monstrum?
Nekako se ponavlja ?
Kako u njegovoj familiji samo zene postaju teroristi i monstrumi, kako nijedno musko nema onu stvar da to postane pa da nam se ovaj "pravednik" pokaze kao ubica terorista a ne samo ubica nemocnih zena?
Sledeca koju ce ubiti morace da bude nesto trece, nestaje mu izgovora...
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:28 29.12.2010

Re: A suprotna varijanta?

Hm, mislim da ima poprilicno primera iz nama bliske prakse da "ostati uz svoje dete" moze da bude mnogo gore nego "ubiti svoje dete".


Aha, to za ove (vas?) koji izbor svode na ubiti i pomaziti po kosi.
Izvini, premorbidna je tema, ubijanje svoje dece, da bih se nadgornjavao.
Ubiti bilo koga je nedopustivo, a ubiti svoje dete je divljastvo i kultura koja to dozvoljava ili u ime koje se to radi je divljacka kultura.

zoja444 zoja444 16:45 28.12.2010

(jezicke) nedoumice

... ubio svoju 19-godišnju kćerku Šalu kada je otkrio da ju je regrutovala Al Kaida...


sta to znaci?
da li je ona regrutovana protiv svoje volje? tako mi zvuci u ovoj jezickoj konstrukciji. nije napisano npr:... kada je otkrio da se ona regrutovala...
da li bi porodica trpela neke posledice, ako je prva opcija u pitanju? da li bi npr. otac bio ubijen od strane Al Kaide da nije dozvolio "prisilnu" regrutaciju? ili cerka?

pitanje je cisto logicke prirode.
nisam strucnjak ni za jezik, ni za regrutaciju, ni za Irak, ni za Al Kaidu, ni za...
Covek u belom Covek u belom 17:42 28.12.2010

Re: (jezicke) nedoumice

zoja444
... ubio svoju 19-godišnju kćerku Šalu kada je otkrio da ju je regrutovala Al Kaida...


sta to znaci?
da li je ona regrutovana protiv svoje volje? tako mi zvuci u ovoj jezickoj konstrukciji. nije napisano npr:... kada je otkrio da se ona regrutovala...

Glagol regrutovati nije povratni, i samim "regrutovati se" je nepravilno i nebulozno...
zoja444 zoja444 18:36 28.12.2010

Re: (jezicke) nedoumice

Covek u belom
Glagol regrutovati nije povratni, i samim "regrutovati se" je nepravilno i nebulozno...



3.1. POJAM
Regrutovanje predstavlja klasifikaciju vojnih obveznika prema
zdravstvenoj sposobnosti, znanjima, veštinama i sklonostima koje
poseduju vojni obveznici, sklonostima i potrebama Vojske i ostalih
subjekata u sistemu odbrane. Regrutovanjem se utvrđuje zdravstvena
sposobnost vojnog obveznika, određuje rod - služba i vojnoevidenciona
specijalnost za služenje vojnog roka.

pronasla sam to na internetu.
mozda postoji neka drugacija definicija?

Milutin Milošević Milutin Milošević 19:02 28.12.2010

Re: (jezicke) nedoumice

Svakako da postoji. Mnoge organizacije, uključujući pre svega nevladine i raznorazna preduzeća, danas regrutuju svoje članove ili radnike. Očigledno, to još nije ušlo u rečnike i udžbenike (sem na nekim fakultetima).

U mojoj organizaciji kažemo da postoje tri načina da obezbedimo da imamo dovoljno ljudi koji su nam potrebni za rad sa decom:
1. Da ne radimo ništa a očekujemo da ljudi sami od sebe dodju kod nas
2. Da aktivno promovišemo svoj rad, smatrajući da će to dovesti do većeg interesovanja ljudi da nam se pridruže
3. Da organizujemo kampanje regrutovanja, kroz koje promovišemo svoj rad i mogućnosti da se unutar organizacije obavljaju raznovrsni poslovi, na dobrobit dece i radi zadovoljenja ličnih interesa.

Jedna od definicija regrutovanja u nevladinom svetu je:

“Recruitment is the act of identifying groups and individuals for service, and then actually asking them to volunteer”
Susan Ellis, The Volunteer Recruitment Book


U poslovnom ili akademskom svetu, definicija može biti:

Regrutovanje je proces identifikacije i privlačenja kandidata čije sposobnosti, veštine i lične osobine zadovoljavaju zahteve trenutno upražnjenih radnih mesta ili budućih poslova.

U svakom slučaju, regrutovanje je aktivan proces privlačenja ljudi za zadovoljenje sopstvenih potreba (a i njihovih, očigledno), u kome je organizacija subjekat, a poželjni regrutanti (kako li već da ih nazovem) su objekti kampanje.
zoja444 zoja444 19:05 28.12.2010

Re: (jezicke) nedoumice

hvala na objasnjenju.
Kazezoze Kazezoze 17:24 28.12.2010

vest je sumanuta.

ukoliko je istina da je taj idiot ubio svoju kćerku, onda mu je razlog tog monstruoznog zločina više nego neubedljiv. to može proći na zapadu, ali teško da tu ima i grama istine. tip je monstrum što svedoči da već ima jedno ubistvo (sestrino) iza sebe. danas se izgleda najlakše pozvati na al kaidu jer su ameri zahvaljujući toj laži još uvek vladari u okupiranom iraku. zločin tog monstruma treba ispitati, ali sumnjam da al kaida ima ikakve veze sa tim.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:39 28.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Kazezoze:
danas se izgleda najlakše pozvati na al kaidu jer su ameri zahvaljujući toj laži još uvek vladari u okupiranom iraku

Na stranu što su Alkaida i Deda Mraz jedine stvari koje ni Google Earth ne može da locira...
Domaćin:
Istina je da je Al Kaida nanela dosta zla u ovom regionu u kome su se desili krvavi okršaji Sunita i Šiita,

...i bez obzira na svoju nevidiljivost i jedno i drugo je u Irak doslo sa amrečkim tenkovima.
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:02 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Uistinu: Al Kaida se pojavila u Iraku tek posle intervencije NATO snaga
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:33 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

zadnjapetoletka
...i bez obzira na svoju nevidiljivost i jedno i drugo je u Irak doslo sa amrečkim tenkovima.


Da se mi odma dogovorimo da je al kaida došla u Irak U američkim tenkovima, da olakšamo ljudima ovde na blogu život uklonivši svaku nepotrebnu nedoumicu po pitanju ko to po pijacama tamo u vazduh diže stotinak ljudi, dnevno.

Nego, prati li neko šta stiže sa wikileaksa? Ja kao malo gledao jedno vreme (zlobnici bi rekli - dok mi nije zabranilo), ali koliko vidim to je sve ispalo jedna španska serija, pa se smorio. Ne odgovara mi ni što izgleda Ameri nisu ispali najgore crne ovce, kao što smo se svi, i Budimac, s punim pravom, ponadali.

Priznajem, malo sam se razočarao i u Asanža, koji, koliko vidim, samo što nije najavio gostovanje u Velikom bratu, ama je sprečen zbog obaveza oko knjige, "Memoari od Milion i Po Dolara", a i zbog ovih neugodnih optužbi da je silovao neke poštene Švedjanke koje čak ni za CIJU ne rade, jebi ga, fufe.
freehand freehand 10:13 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Da se mi odma dogovorimo da je al kaida došla u Irak U američkim tenkovima, da olakšamo ljudima ovde na blogu život uklonivši svaku nepotrebnu nedoumicu po pitanju ko to po pijacama tamo u vazduh diže stotinak ljudi, dnevno.

Probaj, Pajiću, da malo pretražuješ na web-u - Afganistan, Talibani, Stingeri, Bin Laden pa gledaj šta će da ti iskoči.
Filip2412 Filip2412 13:14 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Da se mi odma dogovorimo da je al kaida došla u Irak U američkim tenkovima, da olakšamo ljudima ovde na blogu život uklonivši svaku nepotrebnu nedoumicu po pitanju ko to po pijacama tamo u vazduh diže stotinak ljudi, dnevno.
Kake veze ima Irak i Alkaida?

U Iraku se rokaju civili od strane americke vojske kao na videu dobijenom preko Vikiliksa i u Iraku besni gradjanski rat koji je ocekivana posledica svrgavanja Sadama. Ameri su taj rat isprovocirali - nije bilo tesko, posebno teatralnim ubistvom Sadama Huseina - varvarskim vesanjem pred kamerama, valjda je to nekakva stara hriscansko demokratska tradicija obracunavanja sa politickim protivnicima. Nesumnjivo, Sadam je bio totalitarni vladar i mnoge je pobio ali ce nazalost Iracani dugo jos dugo zaliti za njegovim vremenom, s obzirom kakav haos je donela vojna intervencija zapadnjackih snaga.

Asanza ja ne citam, meni je uglavnom reakcija na njega zanimljiva - ukudanje slobode govora i namesteni sudski procesi protiv nosioca vesti koje se ne svidjaju vladarima. Pored tao dramaticnih konsekvenci, ni message ni messenger nisu vise bitni.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:22 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Filip2412
Kake veze ima Irak i Alkaida?


Ne znam, pitaj gazdu i petoletku

U Iraku se, od završetka zvaničnih vojnih operacija, dakle rokaju civili, izmedju sebe. Možeš to da nazoveš i gradjanskim ratom, mada koliko vidim to je uglavnom besciljno i neselektivno podizanje u vazduh ljudi koji krenu na pijacu ili posao. Znači najobičnije divljaštvo, sa ili bez pomoći al kaide. Američka vojska uglavnom sedi u kasarnama i ne meša se, dok lokalnim vlastima baš ne zagusti. Kad ponekad ubiju nekog greškom, što ovi video klipovi pokazuju.

Znači, ogroman broj civila nije ubila američka vojska, kao što je popularno mišljenje na blogu, a koje sigurno ne dolazi iz dobre obaveštenosti ili depeša.

O Asanžu ne bih ni ja, ne mislim da je uradio bilo šta korisno, sem možda po sebe, ako ne zaglavi u zatvoru zbog silovanja.

antioksidant antioksidant 19:31 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

ogroman broj civila nije ubila američka vojska

ogroman broj ljudije pobijen u teroristickim napadima to je cinejnica
ali tesko je zanemariti cinejnicu da je irak postao ekstremno nesigurno mesto za zivot od kad su bezbednost u svoje ruke uzeli ameri (tj od kad su doneli demokratiju)
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:53 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

antioksidant
ogroman broj civila nije ubila američka vojska

ogroman broj ljudije pobijen u teroristickim napadima to je cinejnica
ali tesko je zanemariti cinejnicu da je irak postao ekstremno nesigurno mesto za zivot od kad su bezbednost u svoje ruke uzeli ameri (tj od kad su doneli demokratiju)


Uopšte ne sporim tu činjenicu, i mislim da nikad nije trebalo otpočeti taj rat. Ali za toliku pogibiju se krivi isključivo američka strana, kao da vojska ide tamo i ubija sve što mrda. A na pomen pravih zlikovaca koji to zaista tamo rade se uglavnom gleda na drugu stranu i zvižduće. I to neće stati ni kad se Ameri povuku.

Osim toga, znaš i sam da bezbednost i nije u njihovim rukama već dugo vreme, sem kad su u pitanju vojne baze i izvori nafte. Nego je prepuštena lokalnoj vlasti, koja je totalno nesposobna da bilo šta uredi i samo gleda kako da drpi pare koje dobija za taj posao. Po meni je ta vlast daleko više odgovorna za sadašnje stanje, nego američka vojna intervencja. Armija tamo interveniše manjeviše samo na poziv, a i tada obično greškom pobije neke nesrećne civile, jer se tu više i ne zna ko je prijatelj a ko neprijatelj, pa je bolje i da ne interveniše.
Filip2412 Filip2412 23:35 29.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Osim toga, znaš i sam da bezbednost i nije u njihovim rukama već dugo vreme, sem kad su u pitanju vojne baze i izvori nafte. Nego je prepuštena lokalnoj vlasti, koja je totalno nesposobna da bilo šta uredi i samo gleda kako da drpi pare koje dobija za taj posao.
Pa bro, Sadam je imao sposobnu vlast koja je uz krsenje ljudskih prava naravski ipak odrzavala neki mir. Ali to valjda nekome nije odgovaralo...
antioksidant antioksidant 09:32 30.12.2010

Re: vest je sumanuta.

I to neće stati ni kad se Ameri povuku.

eskaliraće
. Po meni je ta vlast daleko više odgovorna za sadašnje stanje, nego američka vojna intervencja.
poenta je da te vlasti takve nesposobne ne bi i bilo da nisu dosli ameri
Armija tamo interveniše manjeviše samo na poziv, a i tada obično greškom pobije neke nesrećne civile, jer se tu više i ne zna ko je prijatelj a ko neprijatelj, pa je bolje i da ne interveniše.
upleli su se i sad nemaju pravi plan izlaska. upravo sbog ovog sto gore i pises - sadasnja vlast nije u stanju da kontrolise situaciju.

lakipingvin lakipingvin 18:38 30.12.2010

Re: vest je sumanuta.

O Asanžu ne bih ni ja, ne mislim da je uradio bilo šta korisno, sem možda po sebe,

Govoris o Asanzu ne o sebi right ?

ako ne zaglavi u zatvoru zbog silovanja.

Barem ti bi trebao da znas razliku izmedju "rape charges" i "sex charges"
Filip2412 Filip2412 20:05 30.12.2010

Re: vest je sumanuta.

srdjan.pajic
Znači, ogroman broj civila nije ubila američka vojska, kao što je popularno mišljenje na blogu, a koje sigurno ne dolazi iz dobre obaveštenosti ili depeša.
VOjska je ubila manji broj, preostale, to jest vecinu ubila je americka intervencija, to jest, americki politicari.

Da podsetimo za neupucene: u Iraku nije bilo stanje rata vec je vladao mir pre intervencije. takodje, Irak nije imao namere niti je bilo koga napao u trenutku intervencije. Intervencija je usledila zato sto se "medjunarodnoj zajednici" nije dopadao Sadamov rezim.

I polupismenom coveku jasno je bilo da ce svrgavanje Sadama dovesti do krvavih sukoba unutar zemlje i mozda do cepanja Iraka. S obzirom da elitu "medjunarodne" zajednice smatram sve samo ne ratardiranom cenim da su i oni sami to mogli predvideti, te da im je izazivanje takvih sukoba i stvaranje haosa u zemlji i bio cilj. E sad ko je kriv ne znam, kriva je kifla?

Filip2412
Kake veze ima Irak i Alkaida?

Ne znam, pitaj gazdu i petoletku
Cak ni Bush nije imao obraza za takve lazi (osim u samim trenutcima nakon 9/11 i pocetka rata) kao sto je povezivanje Iraka i AlKaide. AlKaida je verska fundamentalisticka organizacija a Irak je zemlja kojom je vladala demokratija - barem na papiru, sa S.Huseinom kao sekularnim liderom.

Vikiliks je otkrio par znacajnih stvari, koje doduse spadaju u javne tajne: da americka vojska tolerise i ne mesa se u mucenje zarobljenika koje obavljaju Iracke vlasti (to su one marionetske vlasti koje je amerika dovela kao nesto valjda mnogo bolje od S.Huseinovog rezima). Ameri kao kreatori takve Iracke vlasti ne mogu sada bezati od odgovornosti jer su tu i takvu vlast upravo oni doveli intervencijom.

Druga stvar je da US vojska komotno roka civile u trnucima dosade i to pokusava na sve nacine da zataska - niko nema nameru da sudi za to a i kako ce kad su naredbe stizale iz headquartersa. (da nisu roknuli tog AP novinara nikada ne bi smo ni saznali za incident...)

srdjan.pajic
O Asanžu ne bih ni ja, ne mislim da je uradio bilo šta korisno, sem možda po sebe, ako ne zaglavi u zatvoru zbog silovanja.
Srdjane molim te... sta je sledece, hoces da vices treba ga ubiti?

Ako ti imas i trunke sumnje da je on nekoga silovao onda zaista nema sta da razgovaramo na ovu temu.

Za neupucene: Asanz NIJE optuzen za silovanje kako americki mejnstrim mediji lazu. Onaj kome je Asanzov izmisljeni prestup zanimljiviji od zabrane slobode govora kao i od svih zlocina koje vikiliks dokumenti otkrivaju zaista ima neobican kriterijum za prioritete.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:56 31.12.2010

Re: vest je sumanuta.

VOjska je ubila manji broj, preostale, to jest vecinu ubila je americka intervencija, to jest, americki politicari.


Ne, nego su ih ubili oni koji su podmetnuli eksploziv i oni koji su im naredili da to učine. Ne razumem zbog čega ti je toliko teško da prihvatiš ovu prostu činjenicu.

Druga stvar je da US vojska komotno roka civile u trnucima dosade i to pokusava na sve nacine da zataska - niko nema nameru da sudi za to a i kako ce kad su naredbe stizale iz headquartersa.


Odakle si ovo zaključio, da neko "roka civile u trnucima dosade"? To ne možeš da vidiš ni iz jednog war log-a.

Da podsetimo za neupucene: u Iraku nije bilo stanje rata vec je vladao mir pre intervencije. takodje, Irak nije imao namere niti je bilo koga napao u trenutku intervencije. Intervencija je usledila zato sto se "medjunarodnoj zajednici" nije dopadao Sadamov rezim.


Nije, nego zato što je Sadam podjebavao medjunarodnu zajednicu, bez znakova navoda, oko inspekcija postrojenja za proizvodnju WMD. Pa je onaj ludak Buš to iskoristio da mu napakuje ultimatum. Ne dopada se nikom ni Gadafijev režim, ali se on barem naučio pameti da pusti inspektore gde god hoće da njuškaju, i eno ga, živ i zdrav. Još kad bi Iranci ukapirali..

Ako ti imas i trunke sumnje da je on nekoga silovao onda zaista nema sta da razgovaramo na ovu temu.

Za neupucene: Asanz NIJE optuzen za silovanje kako americki mejnstrim mediji lazu. Onaj kome je Asanzov izmisljeni prestup zanimljiviji od zabrane slobode govora kao i od svih zlocina koje vikiliks dokumenti otkrivaju zaista ima neobican kriterijum za prioritete.


Pazi, ja ne znam da li je on nekog silovao, kao što ni ti ne znaš da nije. Znam samo da je optužen, a optužbe ne dolaze iz američkih mejnstim medija, nego iz švedskog pravosudja.

Nejasan mi je komentar oko prioriteta. Siguran sam da je žrtvama silovanja stalo do slobode govora, ali im je verovatno prioritet da se onaj koji ih je silovao nadje iza rešetaka. U tome ih i pravosudje podržava.

Generalno, Filipe, ne bih nastavljao ovu diskusiju, jer mi se čini da si malo previše ljut. Sigurno imaš svoje razloge za to, što je sasvim ok, uopšte ne osećam potrebu da te ubedim u bilo šta. Celu ovu diskusiju sam i počeo samo zbog netačne a popularne tvrdnje da američka vojska ubija tamo neke civile, sporta radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:19 31.12.2010

Re: vest je sumanuta.

antioksidant
poenta je da te vlasti takve nesposobne ne bi i bilo da nisu dosli ameri


Da, verujem da gradjanskog rata ne bi bilo, dok je Sadam živ. Kao što verujem da bi izbio posle njega. Razlika je da je sada osigurano da niko tamo nema nuklearno, hemijsko ili biološko oružje, niti će biti u stanju da ga razvije u dogledno vreme.

upleli su se i sad nemaju pravi plan izlaska. upravo sbog ovog sto gore i pises - sadasnja vlast nije u stanju da kontrolise situaciju.


Ne znam da li imaju neki plan, osim da pale odatle, jer definitivno nemaju više resursa.
Filip2412 Filip2412 23:15 31.12.2010

Re: vest je sumanuta.

Generalno, Filipe, ne bih nastavljao ovu diskusiju, jer mi se čini da si malo previše ljut.
Ma ok, nema razloga za ljutnju... priznajem da bez razloga padam u vatru, to razgovoru ne pomaze.

Pazi, ja ne znam da li je on nekog silovao, kao što ni ti ne znaš da nije
Izvini ali ja znam. Vidi se sa meseca da je namestaljka. O ovemo je zaista sto se mene tice izlisno diskutovati.

Opet ti o nekakvom silovanju? Ne Asanz NIJE OPTUZEN za silovanje mada se tako govori u totalitarnim medijima zapadnog drustva. Asanz je optuzen sto nije turio kurton. Uz napomenu da je zenska sama pristala na seks bez kurtona i jos donela Asanzu dorucak sledeceg jutra.

No nebitno, ako najvecu aferu zabrane slobode govora kao i zataskavanja zlocina protiv civila trebamo tumaciti kroz tragicno nespretne namestaljke o silovanju koje se podmecu nosiocu vesti onda dzaba diskusija.

Odakle si ovo zaključio, da neko "roka civile u trnucima dosade"? To ne možeš da vidiš ni iz jednog war log-a.
helikopter leti, pilot kaze su dole neki ljudi koji masu belim zastavicama i zele da se predaju, pita komandu sta da radi, odgovor stize: Pucajte, nemoguce je predati se letelici. Ako to nisi gledao ima na youtube... to je jedan od video zapisa dobijen zahvaljjuci mrskom vikiliksu. Onaj drugi takodje zanimljiv je gde pobiju novinara reutersa ili AP sad se ne secam i nekakvu sitnu decu. Na osnovu tih zapisa vidi se da je pucanje po svemu sto se pomera zapravo sport kojim se US vojska bavi. Dakle, ne samo sto nemaju namwere da istrazuju slucajeve zlocina protiv civila nego je takvo bahato ponasanje deo polisa sa kojima ratuju. I jos neko tamo ima obraza da sprecava dostavu takvih informacija u javnost? Klinac koji je te informacije dostavio trune u zatvoru, ja kazem, hvala mu i kad tad bice proglasen za heroja, kada se covecanstvo trgne i probudi iz ruznog sna.

Ja ameriku samo zalim, nikako je ne mrzim, amerika ce biti najveca zrtva a vec i jeste, ovakve bahate politike. Ukidanje sloboda: danas u Iraku - sutra na tlu Amerike protiv svojih drzavljana, zivi bili pa videli. Za pocetak, rekli smo dovidjenja slobodi govora. U ime borbe protiv terorizma ukudaju se slobode. Uostalom, kako da ne zalim takav narod koji navodno zivi u demokratiji a u isto vreme uvodi poreske olaksice za 1% najbogatijih te ima 50 miliona ljudi bez zdravstvene zastite? Pa kako je moguca takva vladavina manjine u demokratiji gde navodno vecina odlucuje? Amerika ne treba biti predmet nicije mrznje vec predmet iskrenog saosecanja.
vlkdrag vlkdrag 17:33 28.12.2010

Nije to tako daleko

I kod nas, tu malo južnije, u Novom Pazaru, radi jedan radio, zove se RefRef, na UKT frekvenciji 105.8, gde se pored različitih Muhamedu i veri posvećenih emisija, može čuti i mozga ispiranje. Naime, nakon ponoći, RefRef emituje ratoborne (ne znam kako drugačije da ih nazovem) pesme. Moram da naglasim da su to pesme lokalne, balkanske produkcije, pevane na našem jeziku.
Slušao sam ih nekoliko puta, skoro, pa mi je dosadilo. Tu se ukazuje na nepravdu i patnju muslimana koji su braća u celom svetu, pa se stoga poziva na džihad i klanje nevernika... Pominju se i potoci krvi, koje će šehidi (sveti ratnici) da puste nama nevernima, jedini put (džihad) itd. Koga interesuje, to se čuje u celoj okolini Novog Pazara.
E sad, ne mislim da je kod nas tako strašno kao u Afganistanu, barem su se milosrdni od nas sklonili, ali ne treba zaboraviti da se ovakvom indoktrinacijom može pospešiti radikalizam, koji iz reči jednog dana može da pređe u dela. Ovde.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:46 28.12.2010

Nevernica

Nedavno sam procitala knjigu Nevernica, koju je napisala Ayaan Hirsli Ali iz Somalije. Knjiga je sjajno napisana, biografska prica mlade zene koja je u Holandiju dosla kao azilantkinja, pa se u NL Parlamentu borila za prava Muslimanki, inace je se sigurno secate, pravila je film sa Teom van Gogom, koji je ubijen.

Srdacno preporucujem knjigu.

Inace, Ayaan Hirsli Ali je u holandskom parlalemntu i medijima pokrenula tu strasnu pricu koliko mladih zena i devojaka biva ubijeno od strane svojih muslimanskih oceva i brace u Evropi.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:51 28.12.2010

Nevernica

citiram> U krajnje upečatljivim detaljima, svetski poznata autorka Ajan Hirsi Ali pripoveda svoju zapanjujuću životnu priču. Pratimo njeno odrastanje u tradicionalnom muslimanskom duhu u Somaliji, intelektualno buđenje u Holandiji i život pod oružanom pratnjom na Zapadu.
Ajan Hirsi Ali predstavlja jednu od najpoštovanijih i najkontroverznijih političkih ličnosti današnjice. Našla se na naslovnim stranama svetske štampe posle ubistva Tea van Goga. Njegov ubica, islamista, zapretio je da će ona biti sledeća. Nevernica prikazuje sazrevanje ove elegantne, uvažene – i ponekad kritikovane – političke zvezde, borca za slobododu govora. Vaspitana u strogoj, muslimanskoj porodici, Hirsi Ali je preživela građanski rat, obrezivanje, nemilosrdno batinanje, adolescenciju posvećenog vernika, uspon pokreta Muslimanska braća i život u četiri zemlje, pod četiri diktatorska režima. Pobegla je od nametnutog braka i potražila azil u Holandiji, gde se posvetila borbi za prava muslimanskih žena i reformu islama. Navukla je na sebe neprijateljstvo reakcionarnih islamista i plašljivih političara. Neprestane pretnje nisu je ućutkale.
Životna priča Hirsi Ali predstavlja pohvalu pobedi nad životnim nedaćama. Kazuje nam kako pametna, radoznala, poslušna devojčica postaje odvažni borac za slobodu. Knjiga se pojavljuje u doba kad se zapadne vlade trude da uravnoteže demokratske ideale sa religioznim pritiscima. Izdvaja se kao značajno i merodavno delo posvećeno suštinskim društvenim problemima.
,,Ovo je nemerljivo značajna, strastvena, izazovna i neophodna knjiga. Zaslužuje da je svaki čovek pročita, zato što pripoveda istinu – neispoliranu, neprijatnu istinu.''SALMAN RUŽDI

ps. sad nadjoh knjigu izdao Alnari, 439 din
Milutin Milošević Milutin Milošević 19:55 28.12.2010

Re: Nevernica

Hvala za preporuku - očigledno vredno čitanja
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:02 28.12.2010

Re: Nevernica

Pobegla je od nametnutog braka i potražila azil u Holandiji,

Ovo je laž, zbog koje joj je Holandija htela uzeti državljanstvo, ne znam kako se ta epizoda završila (lagala je u aplikaciji za azil). Ona je (srećno) razvedena, a "bežala" je iz Kenije, gde joj je ostatak porodice.

Sa 16 godina je bila zabrađena i smatrala da Rušdija treba ubiti, sada je profesionalni islamofob (zarađuje lebac u American Enterprise Institute). Sačuvaj me bože (ako te ima) zilota svih vrsta, a najviše od onih koji promene stranu.
antioksidant antioksidant 20:29 28.12.2010

Re: Nevernica

Sačuvaj me bože (ako te ima) zilota svih vrsta,

tu sam ne brini
a najgori su ziloti za kintu
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:37 28.12.2010

Re: Nevernica

Ovo je laž, zbog koje joj je Holandija htela uzeti državljanstvo, ne znam kako se ta epizoda završila (lagala je u aplikaciji za azil). Ona je (srećno) razvedena, a "bežala" je iz Kenije, gde joj je ostatak porodice.

Sa 16 godina je bila zabrađena i smatrala da Rušdija treba ubiti, sada je profesionalni islamofob (zarađuje lebac u American Enterprise Institute). Sačuvaj me bože (ako te ima) zilota svih vrsta, a najviše od onih koji promene stranu.


dragi Bojane, nema razloga za takvu iskljucivost, imam utisak da nisi citao knjigu, jer u knjizi je detaljn o opisano kako je i zasto pobegla iz Kenije u koju je stigla iz Somalije, kao i kako su je udavali za coveka koga nije ni videla (da udala se ponovo mnogo kasnije vec oslobodjena i posle razvela), da opisala je i kako je sa 16 bila zabradjena i celu tu mucnu transformaciju, te kako su joj zbog lazi koju je priznala uzeli pa vratili holandsko drzavljanstvo, o je bio protiv (ministarka) a ko za i kako je i zasto zavrsila u americi, pretnje ubistvom zbog kritike islama i kako ju je holandksa drzava stitila kad je vec bila poznata i kada je vec bila parlamentarka.

Kad kazes profesionalni islamofob, to je ozbiljna diskvalifikacija. A ja samo pomenuh jednu knjigu iz koje moze dosta toga da se shvati, a na temu.

Iskreno, meni su neke druge stvari malkice zasmetale, ali mislim da nisu bitne za ovu pricu (mada moze), jer u toj knjizi Nevernica, odlicno napisanoj, sjajno je na licnom primeru opisala musko zenske odnose u somalijskoj muslimanskoj porodici, ispiranje mozga u skoli i kuci, obrezivanje zenske dece, izbeglice, nevoljne brakove, osvetu, ali i sjajne opise nomadskog zivota, ali i zivota na zapadu itd.

pretpostavljam da Kaze moze mngo da doda jer je dosta govorila po teveu, plus polemike po drugim medijima i sl.



Sepulturero Sepulturero 20:42 28.12.2010

Re: Nevernica

Додао бих да је сада чак и у, све више исламофобној, Низоземској изашла из моде јер је више нико не спомиње. Као и обично ми каскамо за догађајима.

Држављанство су стварно хтели да јој узму, а по закону су на то имали потпуно право, али су се јавиле разне НВО па су по ко зна који пут зажмурили. У то време је надлежни министар била Рита Вердонк, релативно умерени исламофоб.

Прошло је неколико година и појавио се Вилдерс, шеф екстремно исламофобске странке, који је на последњим изборима добио много гласова тако да садашња влада зависи од њега. Сада је у Низоземској клима битно промењена а визирани су не само муслимани него и сви странци. Ово вероватно и због те раније исувише либералне политике.

Међутим, занимљиво је да је да Хирси Али чак ни Вилдерс не користи у пропагандне сврхе. Он је ту принципијелан јер не дозвољава никоме да буде лажни азилант.
Sepulturero Sepulturero 20:47 28.12.2010

Re: Nevernica

Vesna Knežević Ćosić
Ovo je laž, zbog koje joj je Holandija htela uzeti državljanstvo, ne znam kako se ta epizoda završila (lagala je u aplikaciji za azil). Ona je (srećno) razvedena, a "bežala" je iz Kenije, gde joj je ostatak porodice.

Sa 16 godina je bila zabrađena i smatrala da Rušdija treba ubiti, sada je profesionalni islamofob (zarađuje lebac u American Enterprise Institute). Sačuvaj me bože (ako te ima) zilota svih vrsta, a najviše od onih koji promene stranu.


dragi Bojane, nema razloga za takvu iskljucivost, imam utisak da nisi citao knjigu, jer u knjizi je detaljn o opisano kako je i zasto pobegla iz Kenije u koju je stigla iz Somalije, kao i kako su je udavali za coveka koga nije ni videla, da opisala je i kako je sa 16 bila zabradjena i celu tu mucnu transformaciju, te kako su joj zbog lazi koju je priznala uzeli pa vratili holandsko drzavljanstvo i kako je i zasto zavrsila u americi.

Kad kazes profesionalni islamofob, to je ozbiljna diskvalifikacija. A ja samo pomenuh jednu knjigu iz koje moze dosta toga da se shvati, a na temu.

Iskreno, meni su neke druge stvari malkice zasmetale, ali mislim da nisu bitne za ovu pricu (mada moze), jer u toj knjizi Nevernica, odlicno napisanoj, sjajno je na licnom primeru opisala musko zenske odnose u somalijskoj muslimanskoj porodici, ispiranje mozga, obrezivanje zenske dece itd.

pretpostavljam da Kaze moze mngo da doda jer je dosta govorila po teveu, plus polemike po drugim medijima i sl.





Наравно да је она професионални исламофоб јер је прво на основу тога добила азил а сада од тога живи тј. има приходе.

Оно о обрезивању женске деце је обична лаж. Не кажем да не постоји али нема везе са Исламом.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:48 28.12.2010

Re: Nevernica

Додао бих да је сада чак и у, све више исламофобној, Низоземској изашла из моде јер је више нико не спомиње. Као и обично ми каскамо за догађајима.


tja, izvinte sto kaskam za holandskim dogadjajima i sto sam pomenula knjigu, bila mi vrlo asocijativna na milutinovu temu.

uzgred, ne znam da li je ta knjiga u holandskoj modi, ali znam da se studentima na koledzu preporucuje kao izborna literatura, ali to je verovatno zato sto holandski nastavnici ne znaju da je izasla iz mode.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:53 28.12.2010

Re: Nevernica

Оно о обрезивању женске деце је обична лаж. Не кажем да не постоји али нема везе са Исламом.



s cim god da ima veze, radujem se da je laz. bas vam hvala, to obrezivanje zenske dece je tako uzasavajuce, da ne znam kako nisam i sama rayumela da je izmisljotina, umesto da se grcim dok slusam i citam kako se rezu i odsecaju velike i male usmine, pa onda udene slamka za oticanje urina i menstruacije.

spalicu knjigu, mnogo me namucila tim lazima.
filantrop filantrop 21:00 28.12.2010

Re: Nevernica

Bojan Budimac
Pobegla je od nametnutog braka i potražila azil u Holandiji,

Ovo je laž, zbog koje joj je Holandija htela uzeti državljanstvo, ne znam kako se ta epizoda završila (lagala je u aplikaciji za azil). Ona je (srećno) razvedena, a "bežala" je iz Kenije, gde joj je ostatak porodice.

Sa 16 godina je bila zabrađena i smatrala da Rušdija treba ubiti, sada je profesionalni islamofob (zarađuje lebac u American Enterprise Institute). Sačuvaj me bože (ako te ima) zilota svih vrsta, a najviše od onih koji promene stranu.


da
ovo je standardna odbrana/napad left winga.
ko god se usudi da kaze koju rec protiv islama, odma' mu se prilepi da je islamofob. sve to u ime opravdane usfobije, sta god to bilo.

ne znam ko je vise pozvan da kritikuje neke odvratne pojave koje se cine u ime islama od samih zrtava tih zverstava.

ali je zrtva fgm, i to je apsolutno kvalifikuje da se kriticki osvrne na svoju bivsu religiju i ne znam zasto bi zbog toga bila oznacena kao islamofob. nije ni cudo sto radi u konzervativnom think tanku - liberalni ne zele ni da cuju da se u ime islama rade neke odvratne stvari, kao npr, sto vidimo u ovom blogu. jednostavno su zatvorili oci i usi a bogami i mozak.

levi nigde ni da pomenu koliko je iracana izginulo u bombaskim samoubistvenim napadima, koliko je sadam pobio, koliko su se sami poubijali u obracunu suna i sita, ali neprekidno lupaju u bubanj sa madleninih opravdanih pola miliona mrtvih sto je neuporedivo manji broj od zrtava koje su sami napravili.

medjutim, ljudi zive realnost, informacije slobodno putuju, vide i sami ko je koliko pobio, pa nije ni cudo sto imamo porast right winga u evropi i americi. otpor liberalnom fundamentalizmu koji se sve vise ne razlikuje od religijskog, u koje ime se najveci broj sukoba i zverstava i dogadja. jasno je da nato vise ne moze da bude dezurni krivac.

uzimati za zlo -efektivno- detetu od 16 godina politicke stavove govori mnogo o onima koji to rade.

iran je nocas obesio dvojicu
filantrop filantrop 21:04 28.12.2010

Re: Nevernica

Vesna Knežević Ćosić
Оно о обрезивању женске деце је обична лаж. Не кажем да не постоји али нема везе са Исламом.



s cim god da ima veze, radujem se da je laz. bas vam hvala, to obrezivanje zenske dece je tako uzasavajuce, da ne znam kako nisam i sama rayumela da je izmisljotina, umesto da se grcim dok slusam i citam kako se rezu i odsecaju velike i male usmine, pa onda udene slamka za oticanje urina i menstruacije.

spalicu knjigu, mnogo me namucila tim lazima.


on je u pravu, nigde u kuranu ne pise da fgm treba da se praktikuje, ali se u ime islama i te kako obavlja.

no, relativizacija je mocan anestetik.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:10 28.12.2010

Re: Nevernica


Kad kazes profesionalni islamofob, to je ozbiljna diskvalifikacija.

Da, veoma ozbiljna i ostajem pri njoj. Raditi u institutu rahmetli Hantingtona je, u mom sistemu vrednosti, dovoljno za diskvalifikaciju. Međutim, biti zilot na jednoj strani, pa se "prosvetliti" i postati zilot na drugoj za mene definitivno predstavlja dno dna (ključna reč u rečenici je "zilot" ).

Znam da je u knjizi pisala o svemu tome (svoju verziju), a u pravu si, nisam pročitao niti ću. Pročitao sam priličnu gomilu intervjua sa njom da bih stekao mišljenje o njoj. Laganje joj nije strano.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:12 28.12.2010

Re: Nevernica

no, relativizacija je mocan anestetik.

kao i generalizacija :)
filantrop filantrop 21:18 28.12.2010

Re: Nevernica

Bojan Budimac
no, relativizacija je mocan anestetik.

kao i generalizacija :)


za sta si ti pravi majstor :)))
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:25 28.12.2010

Re: Nevernica

filantrop
Bojan Budimac
no, relativizacija je mocan anestetik.

kao i generalizacija :)


za sta si ti pravi majstor :)))

Eto tebi prilike da zamašeš repićem
Kazezoze Kazezoze 22:14 28.12.2010

Re: Nevernica

Држављанство су стварно хтели да јој узму, а по закону су на то имали потпуно право, али су се јавиле разне НВО па су по ко зна који пут зажмурили. У то време је надлежни министар била Рита Вердонк, релативно умерени исламофоб.

u to vreme je rita verdonk bila ministrica za integraciju i naturalizaciju kao član VVD partije, a to je bila partija čiji je član bila i ayaan hirsi ali (ili kako li se već zove, jer je utvrđeno da je slagala ime prilikom zahteva za azil). zbog slučaja rita verdonk vs ayaan hirsi ali došlo je do pada vlade balkenende II (ove godine je pala i vlada balkenende III i konačno i sam balkenende), a rita verdonk je poražena i u borbi za mesto predsednika svoje stranke (VVD) od strane sadašnjeg ministra-predsednika holandije rutte-a. rita je potom napustila VVD stranku i osnovala svoju stranku, ali bez nekog većeg uspeha. jedno vreme je šurovala i sa vildersom (takođe bivši član VVD-a), ali ni ta veza nije bila baš uspešna zbog 2 velika ego autoriteta. bila su to burna politička vremena u holandiji kada se više nije moglo pohvatati ko više laže među političarima, a lagali su svi:)))
to je, na sreću, bio jedan od razloga moje odbojnosti prema političarima i uopšte prema politici:)))
ayaan je u međuvremenu dobila poziv bušovog kabineta da im demokratizuje američko stanovništvo u njihovoj borbi protiv terorizma. pozvana je kao veliki islamski znalac, koja je i sama bila žrtva tog istog islama jer je bila pod direktnim udarom terorista kao saučesnik u snimanju filma zbog kojeg je, pretpostavlja se, režiser filma teo van gogh ubijen od muhameda b. u blizini svoga stana u a-damu. (ja lično mislim da je razlog ubistva bilo njegovo neumorno pljuvanje po islamu u svojoj kolumni u besplatnim novinama - Metro, do kojih su mogli da dođu svi građani holandije kad krenu na posao)
kada joj je holandska vlada prestala da plaća obezbeđenje u americi, morala je da se vrati. od tada više nisam pratio njene političke vratolomije, ali postoji njen blog pa koga interesuje može više saznati o njoj...možete odabrati jezik koji vam odgovara...
veronika_kojen veronika_kojen 22:32 28.12.2010

Re: Nevernica

Mislim da je problem sa Hirsi Ali što ona ne napada isključivo islamiste već islam kao religiju. I to kao religiju netolerancije i mržnje, što je trenutno veoma trendi i šik, pa, evo, još imaju i ove lepe knjižice za poneti u guči-torbicu u spa-centar...

Elem, Hirsi nije ništa bolja od onih muslimanskih žena što viču-hrišćanska pseta svojim vladama kada se predloži zakon da se zabrani silovanje u braku. Isto tako će ona liberalnim Holandezima vikati-muslimanski kerovi...
freeconstantinople freeconstantinople 23:14 28.12.2010

Re: Nevernica

Da, veoma ozbiljna i ostajem pri njoj. Raditi u institutu rahmetli Hantingtona je, u mom sistemu vrednosti, dovoljno za diskvalifikaciju

Šta je sporno u rahmetli Hantingtona , on je znanstvenom metodologijom došao do spoznaje o izvijesnosti "sukoba civilizacija" , pa nije on pisao nit manifest sukoba, niti načertanije istih, a katedra uglednog sveučilišta jamačno nije mijesto gdje stoluju diletanti ,opsijenari i sl.(osim ako već sam pojam privatnog sveučilišta ili privatnog think tanka i to još zlih/mračnih konzervativaca ne izaziva kod vas zazor i sumnju u čestitost)
a pirotehničke predigre islamoterorista diljem slobodnoga svijeta daju toj spoznaji jasnu dozu crne slutnje
ivankagrump ivankagrump 00:56 29.12.2010

Re: Nevernica

on je u pravu, nigde u kuranu ne pise da fgm treba da se praktikuje, ali se u ime islama i te kako obavlja.


To je predislamska africka tradicija, u supsaharskoj Africi je praktikuju i hriscani i muslimani... s tim sto se hriscanski misionari trude da nagovore pastvu da odustanu od toga ali im slabo polazi za rukom, ne znam koji je stav ondasnjeg islamskog klera.

I to kao religiju netolerancije i mržnje, što je trenutno veoma trendi i šik


"The only problem with Islamic fundamentalism are the fundamentals of Islam"

mrdax mrdax 01:09 29.12.2010

Re: Nevernica

Bojan Budimac
Pobegla je od nametnutog braka i potražila azil u Holandiji,

Ovo je laž, zbog koje joj je Holandija htela uzeti državljanstvo, ne znam kako se ta epizoda završila (lagala je u aplikaciji za azil). Ona je (srećno) razvedena, a "bežala" je iz Kenije, gde joj je ostatak porodice.

Sa 16 godina je bila zabrađena i smatrala da Rušdija treba ubiti, sada je profesionalni islamofob (zarađuje lebac u American Enterprise Institute). Sačuvaj me bože (ako te ima) zilota svih vrsta, a najviše od onih koji promene stranu.

Cime je dokazano da to o cemu ona prica nije istina?
mrdax mrdax 01:18 29.12.2010

Re: Nevernica

veronika_kojen
Mislim da je problem sa Hirsi Ali što ona ne napada isključivo islamiste već islam kao religiju. I to kao religiju netolerancije i mržnje, što je trenutno veoma trendi i šik, pa, evo, još imaju i ove lepe knjižice za poneti u guči-torbicu u spa-centar...

Elem, Hirsi nije ništa bolja od onih muslimanskih žena što viču-hrišćanska pseta svojim vladama kada se predloži zakon da se zabrani silovanje u braku. Isto tako će ona liberalnim Holandezima vikati-muslimanski kerovi...

Ma da, sredina je uvek najbolja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana