Društvo| Ljudska prava| Politika| Porodica

Nasilje se vraća u četiri zida

Goran Miletic RSS / 28.12.2010. u 21:22

Mogao bih se kladiti da će napadači na profesorku geografije Vilmu Grebenarević (XII beogradska Gimnazija, napad u večernjim časovima, na parkingu ispred škole) biti na kraju pronađeni i privedeni. Mogu da pretpostavim (iz ranijih iskustava) da će zgražavanje nad napadom da utihne, a počeće da se javlja čitava plejada ljudi sa izjavama „to su naša deca“ ili drugara sa „nemoguće da su oni to uradili“. Kazna će verovatno biti simbolična i/ili smešna (npr. slučaj napada na Teofila Pančića). Profesorka Grebenarević će verovatno imati sreće i to samo zato što je njen slučaj u medijima bio duže od 3 dana. Ogroman broj profesora tu sreću nema i stvar je otišla predaleko. Poverenik Šabić je u svom blogu odlično opisao kako izgledaju školski dani profesora u srednjim školama u Beogradu i Srbiji. Slažem se sa njim da puko proglašavanje profesora „službenim licima“ neće ama baš ništa promeniti i da je jedini recept koktel raznih mera. Što se mene tiče, smatram da prva mera u slučaju bilo koje vrste nasilja mora biti puna i brza primena zakona. Dakle, svaki nasilnik (u školi, na ulici, u porodici) mora biti siguran da će ga zadesiti adekvatna zatvorska kazna u veoma brzom postupku. Samo to će ga odvratiti od nasilja i ostaviti prostor društvu da mnogim drugim merama (edukativnim pre svega) pokuša da deluje preventivno.

Novinari ne voli kada se zalažete za brzo i pravično suđenje ( ono je važno i za žrtvu, ali i za počinioca), a još manje vole kada kažete da upravo u slučajevima koji su šokirali javnost kazne moraju biti visoke (naš Krivični zakonik pruža sasvim dobre mogućnosti za visoke kazne). Oni koji prate ove slučajeve više vole da zapišu par redova iz izjave ljudi koji se nasiljem bave i pokušavaju da ukažu na jedine načine kojima se to sprečava (primena zakona), a onda par redova koji su izjava nekog političara koji UVEK kaže da „Srbija ima snage da se uhvati u koštac sa nasiljem“ i da „će učiniti sve što je u njegovoj moći da se ovako nešto više ne ponovi“. Na kraju, prilično veliki prostor se daje rodbini i/ili prijateljima počinilaca, ali još češće njihovim advokatima. Džaba nam stalna pojašnjenja pravnika da optuženi (a i njegov advokat) imaju pravo da se brane neistinama tj. da lažu (svedoci nemaju ovo pravo), kada svi novinari prenose izjave advokata okrivljenog ravnopravo sa naprimer izjavom onoga ko je pretučen.

Nažalost, nasilje se kao bumerang vraća sa ulica među 4 zida. Prvo su porodice, nastavnici i profesori propustili da nauče decu da BILO KOJA vrsta nasilje prema BILO KOME nije prihvatljiva. Nije bitno da li su se trudili, bitno je da je rezultat izostao. Nasilje je prvo izašlo iz kuća i škola u dvorišta gde su se „momci potukli“ i niko se nije previše uzbuđivao. Neki su govorili da je to deo tradicije. Onda je nasilje krenulo na sportske tribine. Opet su ga neki opravdavali govoreći da je to tako u svim zemljama Evrope. Kasnije su napadi na male verske zajednice i nepopulane političke partije postali realnost, a oni smeliji su krenuli sa kamenovanjem romskih naselja. Nije bilo pravdanja nasilja, ali je bilo glasnog ćutanja jer ionako ogroman broj građana ima predrasude prema Romima, malim verskim zajednicama i svemu što je drugačije. Sledeći su na dnevni red došli novinari, poštari i radnici hitne pomoći. Svi su bili zgroženi i zahtevali su kažnjavanje počinilaca, ali su slegali ramenima i govorili da „eto, ljudi rade rizičan posao“. Slično je bilo i sa ambasadama, jer su one bile krive što su se našle na putu „opravdanog besa naše dece“. I u slučaju ambasada (koje su deo teritorije druge države) samo jedan počinilac je bio optužen, a ponovo niko nije kažnjen. Na kraju, potpuna pobeda nekažnjenog uličnog nasilja desila se posle Parade ponosa. Od 6.000 nasilnika, samo je 249 privedeno, a završeni postupci se mogu izbrojati na prste jedne ruke. Sva je prilika da niko neće biti osuđen na neku veću zatvorsku kaznu iako za to ima osnova. Naravno, tu je rodbina koja protestuje zbog „nedužne dece“. Sa Paradom, nasilje je pobedilo na ulici.

Sada se ono vraća tamo gde je trebalo da bude sasečeno u korenu – u škole i kuće. Neki će reći da ga je uvek bilo u porodicama i u školi. Možda jeste, ali obim nasilja u kome neki klipan od 17 godina misli da može da bije sve i svakoga, a da zbog toga neće odgovarati nikada nije bio toliko sveprisutan. Oni koji su ćutali kada su napadani Romi, Bošnjaci, Albanci, gejevi i male verske zajednice, ćutali su i kada su i kada su napadani novinari, poštari, radnici hitne pomoći ili policajci. Njima će možda biti „neprijatno“ kada čitaju da Vilma Grebenarević sedi teško povređena, a da i dalje ne zna ko ju je napao. Biće im šokantno kada čuju da ovo doživljavaju stotine Vilminih kolega, a biće užasnuti i kada jednog dana pročitaju o nekom slučaju u kome je sin godinama tukao i zlostavljao roditelje.

Najveći broj građana od ovako surove realnosti beži čitajući o šljokicama, romantičnim ljubavima pevačica i „nečem lepom“. Druga grupa gleda „Farmu“ jer im je valjda lakše da vide da „uvek može gore“. Treća grupa su oni koji smatraju da „naša deca“ nisu kriva, što je istina koliko i da je „Mladić heroj“. Na posletku, četvrta grupa je društveno svesna, željna da doprinese nečemu, ali se nažalost otprilike sve svede na „a zašto ti Miletiću ne pišeš malo o žutoj kući nego o nekakvom nasilju“.

Iako nam svima želim srećnu Novu Godinu, izgleda da će nam u toj novoj godini razne vrste nasilja biti ključni problem u društvu. Sa tim problemom ćemo dočekati i nove izbore (kada ih bude) što treba dodatno da nas zabrine.



Komentari (28)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 21:42 28.12.2010

Ajde, ajdmo svi u napad

Nit je bilo, niti može biti.
Jedna zemlja, a dva gospodara.

Ovom zemljom gospodari nasilje. Nasilje se samo nasiljem i suzbija. Svest o postojanju tolerancije ne postoji. Zato jedna ozbiljna tuča naroda protiv naroda je neminovna. Neka nam je bog napomoć.
se7en11 se7en11 22:02 28.12.2010

Stvarnost

Na žalost, nasilje je naša surova stvarnost, a s obzirom na to kakvi su zakoni i kako se sprovode, s obzirom na socijalno stanje u zemlji, biće ga još više.

Ovi napadi učenika na nastavnicu/nastavnike su mi jednako odvratni kao i bacanja učenice kroz prozor, koju direktor objasni kao "dečiju igru". Ustvari, sva vrsta nasilja me užasavaju.

U ovoj državi ne škripi samo to, škripi sve i što skupština više zaseda, to je država tj. njeni stanovnici su u većem problemu.

Da dodam, s obzirom na kazne i način sprovođenja, ljudi dolaze u situaciju da sami sprovode "zakon", to je ono najgore. (ubistva u sudovima posle donošenje odluka...)
predatortz predatortz 22:21 28.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad


Ovom zemljom gospodari nasilje. Nasilje se samo nasiljem i suzbija.


Ja mislio sprovođenjem zakona...
AlexDunja AlexDunja 22:38 28.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad

Ja mislio sprovođenjem zakona...


idi, bre:)))
automatic automatic 23:14 28.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad

Nije bilo pravdanja nasilja, ali je bilo glasnog ćutanja...

Najgori su, po mom mišljenju, ovi što glasno ćute.
Oni koji su ćutali kada su napadani Romi, Bošnjaci, Albanci, gejevi i male verske zajednice, ćutali su i kada su i kada su napadani novinari, poštari, radnici hitne pomoći ili policajci.
Kao što već rekoh, najgori.
Najveći broj građana od ovako surove realnosti beži čitajući o šljokicama, romantičnim ljubavima pevačica i „nečem lepom“.

Iako nam svima želim srećnu Novu Godinu
Za svojih pedeset godina ne dobih lepšu čestitku... Neka je i tebi sa srećom!
expolicajac expolicajac 23:27 28.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad

Ja mislio sprovođenjem zakona...


Zakon je društveno artikulisana represija, koja raspolaže mehanizmima sile. Tako da je tvoje mišljenje u skladu sa mojom konstatacijom.
predatortz predatortz 23:30 28.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad

expolicajac
Ja mislio sprovođenjem zakona...


Zakon je društveno artikulisana represija, koja raspolaže mehanizmima sile. Tako da je tvoje mišljenje u skladu sa mojom konstatacijom.


A gde se tu uklapa ovo:

Zato jedna ozbiljna tuča naroda protiv naroda je neminovna. Neka nam je bog napomoć.
expolicajac expolicajac 08:28 29.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad

predatortz

Tvoj pseudonim je vrlo interesantan. Šta loviš? Greške u mislima, i time se hraniš.
Ja sam jasno definisao svoj stav o vrlo korektnom pisanju čoveka koji ukazuje na jedan od elemenata društvenog života u Srbiji.
Moje mišljenje je da je nasilje postalo stil života, da društvena nadgradnja koja se manifestuje kroz zrelost institucija nije dostigla nivo mogućnosti da institucionalno kontroliše to nasilje; Da će individualno rešavanje konflikta postatiti pravilo a ne sporadična pojava, a samim tim će doći do neartikulisanog nasilja. Narod protiv naroda jer institucije neće moći da artikulišu nezadovoljstvo.

Evo ti jedan životni primer koji će ti valjda razjasniti situaciju koja se sprema.
Davne 1993 godine supruga i ja smo dobili drugog sina. Opšta kriza, nema meleka. Opštinski organi raspisuju tačkice za mleko. Dete do 5 godina pola litre mleka, deca do 10 jedna četvrtina. Mleko se u slobodnoj prodaji pojavljuje samo do 6,30. Svako jutro ustajem u 5 i čekam u redu da bi kupio mleko iz slobodne prodaje kako bi stariji sin koji je imao 7 imao dovoljno da pije. Prodavačice mi namiguju da će mi ostaviti jer znaju da sam policajac, a ja tvrdoglavo stojim svako jutro u redu. Idealizam i to nerealni.
Jedno jutro stiže mleko. Stavljaju gajbicu na pod samousluge i počinje stampedo, baba i deda. Ja uzimam jednu litru i stavljam u korpu, kad sam uzeo drugi vidim da mi je iz korpe uzet onaj litar. Ruka krupnog gospodina koji je tada imao oko 65 godina, vadi iz moje korpe stavljeno mleko. Hvatam ga za ruku i pitam "koj ti k...c čiča mleko je moje. Tog trenutka čiča hvata drugom rukom kesu mleka i njome me udara direktno u lice. Razleti se kesa, mleko po meni, kravata odelo u ku.cu. Opšta vriska. Čiča u nastavku svog gneva hvata flašu sa gondole i razbija je. Polazi prema meni sa namerom da mi srču zabije u stomak. Kao u najmorbidnijim filmovima strave i užasa ljudi preskaču jedan drugo bežeći od ludaka. Hvatam ga za ruku i savladavam. Držeći ga u zahvatu pokušavam da ga smirim, a čiča urla "Uzeo si mleko mojim unucima, oni nemaju šta da piju, ubiću te." Posle dva tri minuta čiča se smiruje. Ja se legitimišem i odvodim čiču u kancelariju šefa samousluge. Nakon toga čiča počinje histerično da plače i opet urla: "Nemoj da me hapsiš, ko će mojim unucima da donosi mleko itd...". Pozivam hitnu pomoć, dedi daju sredstva za smirenje i ja odlazim sa mesta događaja ne preduzimajući nikakve službene radnje. Šefu samousluge plaćam razbijenu flašu i uništene kese mleka. Doka sam pisao izveštaj o događaju u kancelariji, imao sam osećaj strašne nemoći. Čitajući izveštaj, moj tadašnji šef je iskomentarisao. "Šta ti je napredak, da je mleko bilo u flašama kao u moje vreme ti bi bio u bolnici".
Očigledno da je tehnologija otišla dalje, sad imamo brik pakovanja, pa je mogućnost povreda manja, ali nasilje se opet budi zbog sličnih razloga kao i 1993 godine.
predatortz predatortz 09:13 29.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad


Tvoj pseudonim je vrlo interesantan. Šta loviš?


Uglavnom divlje svinje. Sa kumom na Majevici. Kad stignem...

Greške u mislima, i time se hraniš.


Hranim se nezdravo, ali ne baš toliko...

I ja sam ex... Nekako, instiktivno reagujem na teze 'nasiljem na nasilje'. Vode u anarhiju, bezvlašće,jad... A toga smo imali i previše.
Ajde da jednom, reda radi, probamo zakonom na nasilje.

Pozdrav


wukadin wukadin 12:19 29.12.2010

Re: Ajde, ajdmo svi u napad

Nasilje se samo nasiljem i suzbija.




Inace, zalazem se za zescu kaznenu politiku.
yngwie92 yngwie92 21:52 28.12.2010

nekada ,

kada se shvati da smo narod bez osjecaja odgovornosti, osjecaja samokritike bice drugacije.
zvuci lako ovo o samokritici i odgovornosti ali je nama nedokucivo jer smo nedokazani.
ours ours 22:00 28.12.2010

Crno nam se piše

Goran Miletić
Kazna će verovatno biti simbolična i/ili smešna (npr. slučaj napada na Teofila Pančića).


Naravno, kazna je uvek simbolična, a proces dug kada žrtva nije pripadnik vladajuće partokratije, npr. suđenje napadačima na snimatelja B92 nije okončano ni posle dve i po godine.

Kada je žrtva političar, onda kazne nisu nimalo simbolične, a presude se donose u rekordnom roku (videti slučaj šamaranja Velje Ilića gde je čovek osuđen na dve godine u roku od dva meseca, a kazna mu je potvrđena na Apelacionom sudu šest meseci nakon toga).

Goran Miletić
kazne moraju biti visoke (naš Krivični zakonik pruža sasvim dobre mogućnosti za visoke kazne)


E za to treba stvarno reformisati sudstvo, a ne postaviti partijske poslušnike kao što su ovi uradili.

Za ubistva, gde je zaprećena kazna od pet do 15 godina zatvora, čak 63 odsto izrečenih kazni je prema ovim podacima ispod zakonskog minimuma. Za silovanja, gde je zaprećena kazna od jedne do osam godina, čak 100 odsto kazni do zakonskog minimuma, a za trgovinu drogom u grupi 80 presuda je ispod zakonskog minimuma.

Izvor


Goran Miletić
Prvo su porodice, nastavnici i profesori propustili da nauče decu da BILO KOJA vrsta nasilje prema BILO KOME nije prihvatljiva.


To je suština svega, naravno uz nedosledno sprovođenje zakona koje garantuje mogućnost izvlačenja na osnovu dovoljne količine novca, odnosno poznanstava sa pravim ljudima.

Nažalost, biće potrebne godine da većina građana ove zemlje ukapira potrebu da se kao društvo upristojimo u ovom pogledu i počne da zahteva da se to ostvari.
nakicvlada83 nakicvlada83 23:02 28.12.2010

Moralna intervencija-Prevencija

Što se mene tiče, smatram da prva mera u slučaju bilo koje vrste nasilja mora biti puna i brza primena zakona. Dakle, svaki nasilnik (u školi, na ulici, u porodici) mora biti siguran da će ga zadesiti adekvatna zatvorska kazna u veoma brzom postupku. Samo to će ga odvratiti od nasilja i ostaviti prostor društvu da mnogim drugim merama (edukativnim pre svega) pokuša da deluje preventivno.


Naravno da svako kaznajvanje mora biti srazmerno ucinjenom krivicnom delu, kazna ne moze biti strozija od one koja je propisana niti manja zbog iznenadnih pokajanja ili "novospoznatih" okolnosti. Pravda ne sme ali ocigledno moze biti selektivna pa se kotrola upisa odredjenih skola jos uvek sprovodi po principima komunizma a kaznajvanje (ne)sprovodi iz jasnih ralzoga svih vidova korupcije i zloupotrebe polozaja. Edukacija, edukacija, edukacija a vecina sudija glupaci, socijalni radnici nezainteresovani a drzavna reakcija izostala... Edukacija je siroko odredjeno polje za delovanje a tako povrsno primenjeno pa se ostavlja "sveznajucim" kadorvima da prave strategije preventivnog delovanja. A prevecnija, sta sa prevencijom? Svaka reakcija na ucinjeno krivicno delo, manifestovano devijantno ponasanje i kasnu dijagnozu potencijalnih rizika ne moze se smatrati prevencijom vec zakasnelom reakcijom svih subjekata koji su obavezni da se bave ovom problematikom nasilja.

Na posletku, četvrta grupa je društveno svesna, željna da doprinese nečemu, ali se nažalost otprilike sve svede na „a zašto ti Miletiću ne pišeš malo o žutoj kući nego o nekakvom nasilju“.


Dok je "drustveno svesna" ili bolje receno drustveno odgovorna grupa na "posletku" primena preventivnih mera bice neizvodljiva. Ova grupa mora da posluzi kao model ponasanja ostalima, kolektivna odgovornost da proizilazi iz individualne snage da se odupre politickoj manipulaciji.
schweppes92 schweppes92 00:36 29.12.2010

Re: Moralna intervencija-Prevencija

Vidite Gorane, sastavni deo problema, ne samo kada je nasilje u pitanju već većina bitnih problema ovog društva, je i u specifičnom aktivizmu NVO sektora. Često imam utisak da su rešenja koja taj sektor nudi u funkciji održanja problema. Pokušaću da objasnim zašto tako mislim.
Pre izvesnog vremena, kada je TP bio brutalno pretučen, imali ste inspitativne trenutke proroštva o budućnosti tog slučaja i njegovih aktera. Koliko ste bili u pravu možemo da polemišemo sada. O temi napada na profesorku geografije i vašim pretpostavkama vezano za to potpuno kritički ćemo moći da govorimo u nekom trenutku budućnosti. Ono što moram da primetim, kao "logičku" doslednost vaših analiza i predikcija, je preterana uprošćenost i emotivna manipulacija. Logičku manjkavost vidim u izbegavanju da se kritički sagleda i druga strana. Mislim da nije nebitno imati na umu da je TP iz nekih njemu znanih razloga u značajnoj meri "zaobilazio istinu" prenoseći nam detalje "svog slučaja". Ne, nije izmislio to da je bio napadnut, ali je veoma zlonamerno interpretirao ponašanje osoba koje su bile svedoci tog događanja. Sećate li se uvredljivih reči koje je preko medija uputio svima nama? Voleo bih da smo imali priliku da analiziramo i prodiskutujemo njegove motive. Zbog čega je temu nasilja zloupotrebio za neke lične ideološke ciljeve? U slučaju profesorke, u više komentara na vest (u raznim dnevnim novinama), svedočilo se o njenom neprihvatljivom ponašanju prema generacijama učenika. Mnogi su njeno ponašanje okarakterisali kao zlostavljanje. Sve to se dogadja u više generacija. Svi za to znaju. Hajde sada da se prisetimo naših blog-diskusija o tome kako bismo postupili kada bi bili svedoci zlostavljanja naših najbližih. Veliki broj blogera (pretpostavka je da su odrasli, obrazovani, relativno tolerantni...) je rekao da bi verovatno fizički nasrnuo na napadača, čak i brutalno. Šta da očekujemo od nedozrelih klinaca koji su kontinuirano bili izloženi maltretiranju. Zar im sama žrtva nije davala model zlostavljajućeg ponašanja. Hajde da se raspitamo koliko u našem okruženju ima dece koja su svakodnevno maltretirana od nastavnika. Da li znate za školu gde ne postoji bar jedan nastavnik koji sebi daje za pravo da se iživljava nad decom? Zašto ovom prilikom ne bismo sveobuhvatnije i celovitije sagledali nasilje, sve učesnike u njemu, sve forme nasilja, uzroke i posledice. Vi nam Gorane u svakom svom postu nudite isključivo jedan aspekt, do obesmišljavanja problema uprošćen prikaz, koji napumpavate afektiranjem i podilaženjem "zdravom razumu" kroz emotivno angažujuće fraze. To ne rešava problem, osim možda finansijskog (jednog broja NVO aktivista). Sa druge strane, zakon i država su nam stavili do znanja da se ne sme: napasti žandarm u civilu na večitom derbiju, pretiti Brankici Stanković, udariti Velja Ilić. Sve ostalo, s obzirom na to da niti je zakonski sankcionisano, niti javno osuđeno, se sme. Npr: sme se javno šamarati izbeglica (ako ste Nataša Kandić), sme se šutirati novinar, vređati policajac... (ako ste Velja Ilić), dilovati droga, premlaćivati... (ako ste huligan), dilovati u školi (ako ste sin Olje Bećković), prolaziti preko obezbeđenog mesta nesreće (ako ste vozač sekretarice u vladi), voziti pijan i usmrtiti maloletnik (ako ste vozač ministra), baš sve što poželite (ako ste se enormno nakrali državnih para ili ste visoki politički funkcioner)...
Jednom prilikom sam ostao zatečen čitajući komentar podrške sinu Olje Bećković (o kakvoj vrsti kabadahije se radi znaju svi učenici, roditelji i profesori u njegovoj bivšoj osnovnoj školi) potpisan od strane osobe sa nickiom "profesorka". Nije prošao ni dan a u novinama je osvanuo slučaj šamaranja njene koleginice od strane sličnog gmaza.
Zašto vi Gorane nikada niste ustali da osudite nasilje koje svakodnevno sprovode deca moćnih roditelja nad nastavnicima i drugom decom. Zašto nastavnici ćute o tome? Zašto nisu reagovali u slučajevima kada su znali da njihove kolege maltretiraju učenike?
Zašto se nečije nasilje toleriše a nečije osuđuje?
Mislim da svi znamo odgovore na ova pitanja. U njima treba tražiti ključ za moguća rešenja.

"Džaba nam stalna pojašnjenja pravnika da optuženi (a i njegov advokat) imaju pravo da se brane neistinama tj. da lažu (svedoci nemaju ovo pravo), kada svi novinari prenose izjave advokata okrivljenog ravnopravo sa naprimer izjavom onoga ko je pretučen."
I ovaj citat je primer koliko je vaša stučnost angažovana a logika manjkava. Neobično je da pravnik javno saopštava ovakvo šta.

vulkanovic vulkanovic 23:51 28.12.2010

Hoćemo pošteno ?

Dakle, ako ćemo pošteno, najveći krivci za nasilje na ulici, porodici, društvu u celini su naši zakonodavci, a odmah posle njih najveć krivci su razne NVO-organizacije koje su u borbi za prava svaga i svačega toliko otišli daleko...da čovek, nastavnik, roditelj svom rodjemo razbojniku/detetu ne sme da kaže ništa.
Da li tako stoje stvari, il' ne ?
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:01 29.12.2010

Re: Hoćemo pošteno ?

a odmah posle njih najveć krivci su razne NVO-organizacije koje su u borbi za prava svaga i svačega toliko otišli daleko...da čovek, nastavnik, roditelj svom rodjemo razbojniku/detetu ne sme da kaže ništa.

prećera ga ti vulkanoviću!
dete je postalo razbojnik već u prvih sedam godina, mentalno (ako je razbojnik), a onda je odraslo i sve se složilo.

p.s. prve naše nvo osnovane su pre dvadesetak godina.
razbojnici/naša deca/ imaju poprilično godina. neki ne. al neki i po 30.
prvo roditelji, pa škola, pa obrazovanje, pa zakoni, pa primena zakona ...
sve po redu i ima da bude reda.
al reda neće biti dok državi odgovara.

šta bi, primera radi, sa zakonom o saobraćaju?
toliko najavljivan a svaka druga kola, vozači i putnici bez pojasa, vozači telefoniraju ... ulica se prelazi gde ti padne napamet ... kola skreću gde im je zgodno ispred samog policajca.

gledam kroz prozor kako odnosi pauk jedan besan auto.
posle tri sata taj auto je opet tu.
i više ga niko ne nosi.
kako to?
kakvi su to pirmeri za mlade?
ako može ovaj baja, mogu i ja!
ako može dinkić da pazari stan danas kad su plate profana 300 eura i da plaća ratu 1.000 jura svakog meseca pa tako 20 godina, šta da kažeš detetu? ja sam profesor a ti budi dinkić.
nisi lud da budeš profa ko mama/tata pa da dobiješ 300 jura i 2 posto povećanje.
nego, brate, ko dinkić. terasa od 40 kvadrata.
što da ne.
al doći će i njima crni petak.
ko marovićevom bratu.
ako su mutili.
looping looping 06:19 29.12.2010

Nema hleba ali uvek ima novih igara

Samo onda kada se zakon bude primenjivao na svim nivoima primenjivace se i na ulici.
Moze milicija da hapsi, sudovi da presudjuju nasilnicima - nece se suzbiti nasilje. To je moje skromno misljenje. U Srbiji se vec godinama uzgaja neki bes, nezadovoljstvo. I medju mladima, i medju starijima. To je bes iz NEMOCI. Da li ce to nekom uciniti dobro? Nece. Ali niko i nema sta da izgubi.
Ja bih licno voleo da se taj bes projektuje na vlasti, skupstinu, poslanike itd, ali ocigledno su ljudi nemocni za tako nesto.
Naravno da ne podrzavam da me sutra neko premlati na ulici zato sto sam ga pogledao popreko ali mislim da riba pocinje smrdi od glave a ne repa.
Zakljucak:
Ovdasnjoj vlasti odgovara da tolerise nasilje koliko god je to u njihovoj moci a opet da predstavi kako se uspesno bori protiv istog jer ce se u suprotnom svo nezadovoljstvo i bes obrusiti na njih.
Ako vlast (a svi su deo vlasti, pa cak i opozicija) vec nema narodu da da hleba onda bar ima igara.
nikolic777 nikolic777 09:53 29.12.2010

ništa drugo osim...

...BRAVO za Miletića!
odličan tekst
automatic automatic 10:54 29.12.2010

Re: ništa drugo osim...

nikolic777
...BRAVO za Miletića!odličan tekst

... a bravo i za tebe, vidi se da mnogo čitaš i da umeš da prepoznaš kvalitet...
nevencho nevencho 10:11 29.12.2010

Hajde

da se vi blogeri udruzite..i mi koji vas pratimo i citamo, da zajedno napravimo novine, magazin, casopis..kako god to nazovite i da pisemo o svemu ...napravimo komercijalnu novinu sa ozbiljnim temama..to sigurno moze!!!! Da vas vise ljudi cuje!!!

Koliko sam shvatila, medju vama i ima imucnijih ljudi, ja sam spremna da dam svoj doprinos... Hajde da ne citamo Politiku! Mada, sto puta cuh do sada da su se ovakvi poduhvati spremali, smisljali, organizovali, haha, pa nastao Pres ili Kurir..ali zaista, nekolicina ljudi cita ove blogove, pa neka bude i u hiljadama ljudi, malo je.

Ja uzivam citajuci pojedince ovde, teme me interesuju, obrazuju..cini mi se da ima nekog smisla..i kad prestanem da citam..kada tog dana nema novog bloga, prekida se i film... Ne znam kako da vam pojasnim vise, ali mislim da bi znacilo. Ima nas mladih koji jos samo malo nade imamo u sebi. Necu da cekam opet 2000tu da se nesto desi, mora odmah da se deluje!


Juce citam intervju sa Dusankom Stojanovic Glid. Zena je rekla sve sto osecam i mislim. A imam 27 godina, ona mozda malo vise od mene.

Mozda ovaj je ovaj moj komentar predugacak, izvinite zbog toga. Ja sam morala da napisem nesto.

Zaista mi je muka od ove Srbije. Mozda sam poletela sa idejom, mozda je glupa, sigurna sam da nisam otkrila Ameriku, ali samo zelim da vam dam do znanja da se vi negde cujete i da morate da budete odgovorni. Ja moram da budem odgovorna..a znam i da svi gubimo snagu, znam da smo i ozlojedjeni...ja samo zelim da nam bude bolje.

Pozdrav za autora, za ostale blogere!
nikolic777 nikolic777 10:17 29.12.2010

Re: Hajde


Ja uzivam citajuci pojedince ovde, teme me interesuju, obrazuju..cini mi se da ima nekog smisla..i kad prestanem da citam..kada tog dana nema novog bloga, prekida se i film... Ne znam kako da vam pojasnim vise, ali mislim da bi znacilo. Ima nas mladih koji jos samo malo nade imamo u sebi. Necu da cekam opet 2000tu da se nesto desi, mora odmah da se deluje!


Sjajno rečeno. Zaista vraćate nadu u mlade ljude.
nikolic777 nikolic777 10:20 29.12.2010

Re: Hajde

Zaista mi je muka od ove Srbije. Mozda sam poletela sa idejom, mozda je glupa, sigurna sam da nisam otkrila Ameriku, ali samo zelim da vam dam do znanja da se vi negde cujete i da morate da budete odgovorni. Ja moram da budem odgovorna..a znam i da svi gubimo snagu, znam da smo i ozlojedjeni...ja samo zelim da nam bude bolje.


i moram da dodam...odgovornost, prava, ali obezvređena reč...
odgovornost za reč podjednako kao i za činjenje, ništa manje..
odgovornost prema bolestima društva (ja bih opet ovde zavapio za diskontinuitetom sa starim matricama) kao odraz odgovornosti prema sebi...
pozdrav za vas

I da, hajde da ne čitamo Politiku, Novosti, hajde da ih sopstvenim pisanjem poput ovog Miletićevog - demantujemo, na dnevnom nivou ako treba. Sve samo ne - pristajanje!
abraham_linkoln abraham_linkoln 11:09 29.12.2010

odličan presek

stanja u srpskom društvu danas
maksa83 maksa83 14:58 29.12.2010

vidiš trn u oku brata svoga

Najveći broj građana od ovako surove realnosti beži čitajući o šljokicama, romantičnim ljubavima pevačica i „nečem lepom“.

Misliš - Evrovizija?

Jeste, slažem se, sramotno.

A o sweet oblivion koji nudi pena party da ne govorimo.
buba_truba buba_truba 18:13 29.12.2010

Re: vidiš trn u oku brata svoga

maksa83
Najveći broj građana od ovako surove realnosti beži čitajući o šljokicama, romantičnim ljubavima pevačica i „nečem lepom“.

Misliš - Evrovizija?
Jeste, slažem se, sramotno.
A o sweet oblivion koji nudi pena party da ne govorimo.

Makso, barabo, moraš li uvek da mu sjebeš ko'cepciju?!
maksa83 maksa83 18:42 29.12.2010

Re: vidiš trn u oku brata svoga

Makso, barabo



reanimator reanimator 15:11 29.12.2010

...

Najveći broj građana od ovako surove realnosti beži čitajući o šljokicama, romantičnim ljubavima pevačica i „nečem lepom“. Druga grupa gleda „Farmu“ jer im je valjda lakše da vide da „uvek može gore“

E da se jednom složim sa tobom!
nim_opet nim_opet 10:46 30.12.2010

Licna odgovornost

I nikako, ali bas nikako da se licna odgovornost zapati masovno u Srbiji, kao sto se recimo zapatise sljokice, Farma itd. I sto je najgore, mediji, (generalizujem, ali nisam daleko od istine), preuzimaju ulogu uklanjanja licne odgovornosti nasiroko. Pa je u slucaju nasilnika na paradi ponosa - krivo drustvo, siromastvo i sta ti ja znam. Takve izjave se prenose kao sasvim legitimne. Niko da pita davaoca izjave da istu argumentuje - pa ako ne moze, da se kaze - spekulisao je o razlozima.
Kada ucenici biju nastavnike - kriva je skola jer nije uvela programe protiv nasilja, ministarstvo jer sta ti ja znam, tera decu da uce geografiju a kriva je i profesorka jer nije uspostavila autoritet u ucionici.
Kad se radnici privatne firme proglase tehnoloski neobrazovnim i otpuste, kriva je drzava sto je dozvolila da privatna firma posluje po principima ekonomske logike. To sto radnicima usavrsavanje nije palo na pamet nije bitno.
Kad se zakupi satelit pa se za isti bace pare, krivi su....valjda Izraelci sto uopste prodaju satelite.
Niko ne snosi direktne posledice svojih akcija, ali se posledice svih akcija fino distribuiraju na celo drustvo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana