Društvo| Gradjanske inicijative| Mediji| Politika

Cotton candy: monstrumi na licitaciji

nikolic777 RSS / 04.01.2011. u 01:24

Milan Nikolić

...Još jednom o sličnim stvarima 

Zašto?

...Zato što me ne mimoilaze

Ne mogu da se pomirim sa tim da određene dileme i dalje postoje. Zašto se u svakodnevnom dokonom nadmudrivanju zaludnih oratora, kao i među nekim važnijim facama koje ćaskaju na nekim važnijim mestima - na Hitlera odgovara Staljinom? Ili obrnuto, mada znatno ređe? I onda mi neko kaže da nismo narod opsednut podelama. Kojom to tajnom logikom se antifašista uvek etiketira kao staljinista? Da li to znači da bi među pomenutom dvojicom trebalo birati? Uostalom, komunisti nisu imali i nemaju tapiju na antifašizam ili, možda, jesu i imaju? Kada pročitam tekst čija se poenta rezimira u takvom izjednačavanju (antifašista=staljinista), ne mogu da se osećam drugačije do poraženo i nemoćno, ali do kraja, što u mom slučaju znači - do ćutanja.

                                                

Onda se setim one: "Kako oni nikada nisu umorni da govore, da glasaju, da propagiraju" i otključam sopstveni apstinentski pojas (nevinost smo, pretpostavljam, svi odavno izgubili, a naše reči ne samo da su, u međuvremenu, deflorisane, već su od nas samih silovane, postale su drolje nad droljama, jeftinije su od šećerne vune sa vašara i oporijeg ukusa od nje). Podjednako se lako lepe i teško peru. Naivne privlače obično drečavom, upadljivom bojom. Muza svakodnevnog govora, u smutnim vremenima, pogana je, ali ipak sedi visoko.

 

Dakle, Staljin ili Hitler? Kako to meni zvuči? Isto kao - Džek Trbosek ili Ted Bandi? Neron ili Ričard III? Čaušesku ili Pinoče? Možete li da se opredelite među njima i šta biste uzeli za merilo svog izbora: broj žrtva koji su ostavili iza sebe, nakaznost njihovih ambicija, mrak psihe, izbor opskurnih sredstava za lični uspon ili rezanje vratova, kvotu uništenih ili oduzetih života...Kada vidim sa kakvom lakoćom se svaki antifašistički potez, organizovan ili sasvim individualan, kvalifikuje, za tili čas, kao čist titoizam ili staljinizam - ne mogu da ne osetim sav teret manipulacije rečima, tezama i ljudima čiji danak plaćamo svakodnevno. Klinci, rođeni kasnih osamdesetih, ranih devedesetih znaju čiji je tata ili deda bio u Partiji, što im je dovoljno za anatemisanje drugara sa problematičnim precima, bez obzira na to što ni oni sami nemaju predstavu o značenju reči koje koriste. Ali, znaju da se od tog nekog razlikuju i da su u odnosu na njega superiorniji. To mu dođe kao teomahijsko nasleđivanje krivice kod Eshila, i, nešto drugačije kod Sofokla. Svejedno, tragičan kraj je neminovnost, a da li se "patnjama pamet stiče", danas više nisam siguran. Javni govor krcat je ovakvim "sitnim ubistvima" i...vrag je odavno odneo šalu. Nepovratno. Rekoh već da su nam reči postale besprizorne drolje, one koje se nude bez traženja nadoknade, one čiji  je kurvarluk pitanje karaktera, a ne nagona. Kad smo već kod jezika, ne bi trebalo zaboraviti ni onu Direnmatovu - "Kada se sprema za ubijanje, država sebe naziva otadžbinom."

Francuski egzistencijalista i pisac, Žan Pol Sartr, izjavio je, negde polovinom minulog veka, da je u svakom društvu najopasnije kada reči izgube nevinost. Manipulacija značenjem, odnosno istinom, preciznije ponavljanjem laži, naročito ukoliko se zlehuda repeticija odvija na odgovarajućem mestu (trg, konferencijska sala, mikrofon u gluvoj radijskoj sobi, Parlament, televizijski studio - lep prelet epoha, priznaćete, od javnih vešanja u srednjem veku, preko trgova i salona  kao svojevrsnih pra-medija sve do čarobne kutije i chat roomova) i, ako se dobro čuje, spušta se hitro kao Fama, sluškinja svemoćnog Zevsa, sa Olimpa zalazeći među narod i šireći vesti. Na taj način, reči mogu da postanu sve što god govornik želi da one postanu - projektili, dizači adrenalina, osvešćivači i raspršivači, motivatori, muzika za iluzije, temelj za iracionalnosti, anestezija za svest i savest, šećerna vuna... 
                                                   

I više nema razlike između Nalogodavaca, Egzekutora, Inspiratora, Publike, Sledbenika. Ono što je prvobitno odzvanjalo na trgu ili na ekranu, sada se čuje na pijaci, supermarketu, u autobusu, parku, novinama, blogu, među komšijama, od prodavca na trafici...Zločin se rađa u jeziku, a potom materijalizuje u različitim formama. Jer, na početku  - beše reč. Od jevanđeliste Jovana na ovamo. Verujem da je razlika između prva tri jevanđelja (Matej, Luka, Marko) koja se nazivaju sinoptičkim, u odnosu na poslednje, Jovanovo, poznato kao gnostičko, jer početak nalazi u reči, poznata u našem verujućem narodu. Sa rečima se može sve, sve što govornik zamisli, ponavljam, posebno ukoliko ima dobar "share".

 

Lokacije su tek istorijske slučajnosti - pivnica, Gazimestan, Senati, Gornji i Donji domovi Parlamenata. Bez obzira na to koliko je, tako raskurvana, reč, nekima napunila džepove, sefove i  šifonjere, a  drugima pomutila rasuđivanje, regrutovala ih ili oduzela život - danak izgubljene nevinosti nosimo sa sobom i dalje, on oživljava u svim našim neslaganjima, konfliktima, podelama.Toliko o Hitleru i Staljinu. Toliko o toj opskurnoj argumentaciji da ukoliko si antifašista moraš biti staljinista. Toliko o nadmudrivanju izmima. Toliko o preziru za govor mržnje koji se u trenu diskvalifikuje kao remake verbalnog delikta (uh, što smo se uželeli slobode, da ne poveruje čovek zašto smo je toliko dugo čekali). I nešto malo o nama. Kao kada Tijanić kaže Snježani Milivojević, profesorki FPN-a i teoretičarki medija, da je njeno viđenje nacionalnih televizija i dnevne štampe, usled argumentovanih kritika zbog njihovog "govora" - čist staljinizam. Svaka primedba na račun, uslovno rečeno, nekorektnih izjava je pure staljinizam. Svaki apel na odgovornost za reč posebno ukoliko ona ima mogućnost da odjekne daleko, zove se staljinizam. Stopostotan. Nerazblažen.

Kada čujem sledeće:

"Sutra će biti antifašistički skup, tu i tu..'Aj svrati...

-Jel', a što? Da neki klinci opravdaju lovu koju dobijaju iz inostranstva  za organizaciju tih sranja...

-Napraviću se da te nisam čuo.

-A, staljinistička cenzura,  znam, znam...Predloži ekipici da me pošalju na Goli otok, jebe vas samo  vam fale logori...Koliko fašista dnevno izmislite i prebrojite  u Srbiji, još će vaši sponzori da nateraju ove  dupelisce u Vladi da smisle neku komforniju varijantu za desetkovanje...."

Ne mogu da se pomirim sa tim da je ovo najčešći smer i ishod komunikacije. Staljin i lova. Zašto ne nešto od sledećeg sa čim se nikako ne mogu složiti, ali mogu polemisati:

-Neću da dođem, ne tiče me se...

-Neću da dođem, jer mislim da su fašistički izgredi u Srbiji retki i nebitni...

-Neću da dođem, jer sam protiv njihovih ideja...

-Neću da dođem, jer mi je muka od tog dnevno-političkog aktivizma, pamfletizma, trućanja...

-Neću da dođem, jer mislim da se na taj način određenim rečima (fašizam, genocid, govor mržnje) oduzima pravo značnje, one se profanišu, gube važnost, izlizuju se. Ne mislim da ima povoda za ozbiljno bavljenje time zbog par omladinskih organizacija, grafita, prebijanja i nešto malo podrške iz Vlade...

-Neću da dođem, smoren sam, idem da blejim negde...

-Neću da dođem, mnogo su mi ružni ovi što organizuju...

Eto.Ovo zvuči mnogo poštenije. Čisto ljudsko pravo na mišljenje, razlog, rezon, stav, bez truna podvaljivanja. Nešto sa čim se može diskutovati, razgovarati. Sve ovo je samo par reči o argumentima i predrasudama uvijenim u ruho argumenata. Stari stereotipi, stare ili nasleđene mržnje ipak na kraju izvire iz folije. O lovi ne bih. Gadim se priča o donacijama. O cenama aktivizma, profitabilnosti društvenog angažmana. O nečijem dobrom životu na račun manjinskih tema. Ta spletkarenja nisu argumenti. Ona su potvrda da uverenja i stavovi onih, koji optužuju za isto, imaju tržišnu vrednost. Fiskalizovanu ili ne, svejedno. Ja bih im samo povećao PDV, duplirao, ako je moguće. Da ne ispadne da ih staljinistički brišem. Nikada mi nije palo na pamet da pitam ko finansira majice, čuturice za rakiju, priveske za ključeve, nalepnice sa likovima serbian heroes & zeroes. Za tetovaže tipa Mladić na levom ramenu, Ostrog preko bicepsa, krstovi na grudima - sinovi se, valjda, snalaze sami. Bilo bi opskurno da i to ulepšavanje, duhovno dakako, neko finansira. Ma ne tiče me se. Tiče me se samo "print"! Njegova poruka i značenje. Ne razmišljam o tome da li iza svega stoje finansijeri/zaverenici od Soroša do malteških vitezova željnih da vide  Srbe pod mitskom šljivom ili finansijeri/dijasporci željini Srba do Tokija.

Ja sam, recimo, nezavisan u svakom smislu. Od love do ideja. Oduvek neorganizovan. Nepripadajući. Ne pravim razliku ni među žrtvama ni među dželatima. Jer, istorija je pokazala da se oni, jedni sa drugima, nikada neće razumeti, ali se međusobno, bez obzira na stranu kojoj pripadaju, prećutno, čak i bez reči - slažu. O logorima ne umem da razmišljam, a da se ne setim Tomasa Mana i njegove misli da oni ne mogu biti ništa drugo do "mračna mogućnost ljudske prirode". Staljinističkog  ili hitlerovskog tipa? To pitanje je vulgarno.

41.

Ameana, ta cura raskurvana,                                                      

deset hiljada traži da joj dadem,

cura nelijepa nosa, ljubavnica

tog iz Formija. raspikuće groznog.

Amo liječnike, prijatelje, bližnji

koji vodite o toj curi brigu:

nije, očito, zdrava, ne pitajte

što je - mora da ima priviđenja!

Gaj Valerije Katul, rimski pesnik (Carmina Catulli)

I, šta sad? Sarme i palačinke.Tako je.Sarme i palačinke.Umesto da kitim tekst sličurdama lidera koji su čovečanstvu  pokazali  da ljudsko, u ime petparačkih mitova, može da se sroza do arhajskog i bestijalnog, fotografije tog, Manovim rečima - "prostačkog šljama", biram slike cveća. Običnog, kičeroznog, ljupkog. Čak ne ni onog  "zlog" bodlerovskog što niče na asfaltu. Ovo je flora druge vrste. Samonikla ili Brižljivo posađena i uzgajana. Besplatna. Nevina. Lepa.

 

Atačmenti



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

e.ferrero e.ferrero 23:22 04.01.2011

Re: Jurane...

veronika_kojen

Gorrane2,

Pre ćeš pomoći romskom detetu time što odeš s njim u radnju i kupiš mu nešto da jede...


Vidi se da nikada nisi pokušala da pomogneš tom romskom detetu tako što bi mu kupila nešto da jede...
e.ferrero e.ferrero 23:24 04.01.2011

Re: Jurane...

freehand
Živim u pomenutom krugu, nemam najke, ne pijem pivo, izdržvam samog sebe već deset godina, radim preko svake mere i antifašista sam. Dakle, klonimo se generalizacija.

A pazi sad, Nikoliću:
i ja sam antifašista.
Stvarni i zakleti.

Ali ne mislim da si ti Dostojevski, niti da je Jelena Karleuša Margerit Jursenar, ni da je Čeda Jovanović Dalaj Lama.
A?
Šta sad?

Meni je ovo dosta...
veronika_kojen veronika_kojen 23:45 04.01.2011

Re: Jurane...

e.ferrero

Vidi se da nikada nisi pokušala da pomogneš tom romskom detetu tako što bi mu kupila nešto da jede...


Ne da sam pokušala, nego sam i uspela.


Ne dajem im pare iz principa, nego ih odvedem do maksija i kupimo nešto zajedno. Ali se ne hvalim tim dok idioti ne počnu da me prozivaju.


Nego, hvala tebi za ovu bljuvotinu što si napisao, jednostavnije je shvatiti dokle tvoje rezonovanje ide. Da si udarao glavom po tastaturi, napisao bi nešto pametnije.
e.ferrero e.ferrero 23:54 04.01.2011

Re: Jurane...

veronika_kojen
e.ferrero

Vidi se da nikada nisi pokušala da pomogneš tom romskom detetu tako što bi mu kupila nešto da jede...


Ne da sam pokušala, nego sam i uspela.


Ne dajem im pare iz principa, nego ih odvedem do maksija i kupimo nešto zajedno. Ali se ne hvalim tim dok idioti ne počnu da me prozivaju.


Nego, hvala tebi za ovu bljuvotinu što si napisao, jednostavnije je shvatiti dokle tvoje rezonovanje ide. Da si udarao glavom po tastaturi, napisao bi nešto pametnije.

Prvo, ne bi te ubilo da si malo pristojnija. Ja tebe ne vređam, pa pokušaj da se suzdržiš...

Drugo, kada pokušaš da uradiš nešto slično, da odvedeš dete koje prosi u samoposlugu, ono to odbije, i kaže da ne sme da napušta mesto. Desilo mi se to nekoliko puta. Isto je npr. kada pokušaš da mu daš pare, ali kažeš da je to za njega (a ne za onog što obično uzima pare - otac, majka, ili poslovođa). Jedne zime sam pokušao da klinku od 12 godina koja prodaje ruže u kafiću (sedeo sam sa povećim društvom, gde su bila i dva službenika MUP-a) nagovorim da sedne 10 minuta i popije toplu čokoladu, jer je napolju bilo ledeno. Ona je odbila 10 puta, i sve vreme je uplašeno gledala prema vratima. Nije pomoglo ni to što joj je drugar pokazao službenu legitimaciju, da je ubedi da nema razlog da se plaši... Ona je bila prestravljena.
Nije sve tako jednostavno, kao odeš i kupiš hleb... Naivno je to posmatranje problema...

Treće, ti si očigledno do savršenstva dovela veštinu udaranja glavom o tastaturu, jer su ti svi komentari po istom šablonu. Probaj da šaraš, udari malo levo, pa desno, možda "stvoriš" i nešto normalno...
veronika_kojen veronika_kojen 00:11 05.01.2011

Re: Jurane...

Nisam ja ništa pokušala (nauči da pročitaš komentar pre nego odgovoriš na njega). Više sam puta to uradila, a nijednom nisam imala tih problema (gle čuda). Sad, to što ti govoriš su izgovori (evo, došao tužan dan da citiram jurana)

Politička korektnost zna da bude rigidna i licemerna, sjajna folija za duplo golo, ukoliko zaista nema empatije...ukoliko je to verbalno čistunstvo koje je samo sebi svrha


Ovo si ti, ferrero.

Da ti zaista hoćeš da pomogneš tim ljudima, pomogao bi. Ali si ti umesto toga izabrao da pljuješ po onima koji to čine.

(i kako te nije sramota? kako te samo nije sramota da insinuiraš bez ikakvog dokaza da ne pomažem? ko ti daje to pravo, čoveče?)

Da imaš iole stida, obrisao bi taj odvratni komentar odmah.
e.ferrero e.ferrero 00:19 05.01.2011

Re: Jurane...

Ti si majstor za čitanje pre nego što odgovoriš, to si do sada 100 puta dokazala. NOT!

Ispričao sam svoj slučaj. Ti misliš da sam ga izmislio? Ili si sad prešla na onu svoju taktiku DAJ ŠTO VIŠE GALAME, PA ĆE SE "NEPRIJATELJ" UPLAŠITI?

Kamo sreće da si imala tako strog kriterijum kada je u pitanju kvalitet tvojih komentara, izbrisala bi ih 98%.

Što se tiče insinuiranja, za to si u pravu. Zbog mog ISKUSTVA, a tvoje neodređene rečenice (koju sam citirao), zvučalo mi je kao da samo pričaš kako je bolje kupiti, a nisi nikada pokušala. Svaka čast za to!
veronika_kojen veronika_kojen 00:41 05.01.2011

Re: Jurane...

Što se tiče insinuiranja, za to si u pravu



Što se tiče insinuiranja, za to si u pravu



Što se tiče insinuiranja, za to si u pravu



Što se tiče insinuiranja, za to si u pravu



Što se tiče insinuiranja, za to si u pravu



Naravno da sam u pravu.


Ti si histeričan insinuator, ferero (i ne viči na mene, svoju histeriju zadrži za Amfilohija i druge s kojima bi se bičevao).


Tvoji komentari variraju od onanične manije kad ti se freehand obrati do dubokog zgražavanja kad shvatiš da ovo i nije Megatrend i Singidunum, i da ljude na blogu ne plaćaju da tapšu tome što umeš da sročiš dve prostoproširene rečenice.



Nego, s obzirom da ja za razliku od tebe ne ne insinuiram:


Samo mi objasni kako si ovo saznala. Studenti privatnih fakulteta nisu dobrodošli ovde???


Evo ti male lekcije iz insinuacije kao odgovor na tvoje pitanje na anchinom blogu. Kada ti neko izvuče iz usta nešto što nisi hteo reći (kao ja tebi ovo) to je manipulacija, ne insinuacija. Ja sam manipulant, i to prilično dobar, priznajem, ali nisam insinuator kao ti. Shvatila sam već prvog dana na blogu da si, ti mali od juranove palube, došao ovde da popravljaš šesticu što si dobio kod jurana na ispitu, ali božemoj-ti si sam potvrdio moje misli.
sybil sybil 06:29 05.01.2011

Re: Jurane...

da se smrznes. ovo sto pise studentkinja koen me duboko uznemirava i plasi.
u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.

alal vam buducnost junaci!
nikolic777 nikolic777 06:33 05.01.2011

Re: Jurane...

u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.


blogovatelj blogovatelj 07:17 05.01.2011

Re: Jurane...

da se smrznes. ovo sto pise studentkinja koen me duboko uznemirava i plasi.
u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.

alal vam buducnost junaci!


Ti me sibil podsecas na jedan tip osoba kojih ima svuda po svetu. ali cu se truditi da opisem balkansku varijantu. Secam se likova, kada sam bio rani srednjoskolac, koji su se jos uvek furali na zulufe. Naravno, pocetkom tih dekadentnih osamdesetih, delovali su demode. Medjutim, kako je vreme prolazilo, postajali su sve vise i vise demode, ekstremno retki.
Tada se pojavila muzika ranih devedesetih i odjednom su zulufi postali in. Ovi likovi sa pocetka price nisu se ni za mrvu promenili sto se tice stajlinga, ali im je odjednom izgled postao normalniji.
Sada i tebe vidim kao i te likove. Tvoje politicko vidjenje sveta pocetkom devedesetih bilo bi ekstremna avangarda, medjutim, pocetkom desetih godina dvadesetprvog veka su stvarno demode. Milosevic je oduvan ima deset godina. skoro pet od kako je umro, a tebe jos uvek progone njegovi duhovi.
Tipicno gastarbajtersko vidjenje politike iz doba totalitarizma. Primetio sam da vecina imigranata zastupa stavove opoozicije iz vremena kada su morali da odu iz Srbije.
sybil sybil 07:23 05.01.2011

Re: Jurane...

Tipicno gastarbajtersko vidjenje politike iz doba totalitarizma. Primetio sam da vecina imigranata zastupa stavove opoozicije iz vremena kada su morali da odu iz Srbije.

ma da, to se nama glupacima prividja. eto ti si svijetli primer gastarbajtera kome je sve kristalno jasno.

p.s. opasno smaras.
veronika_kojen veronika_kojen 07:33 05.01.2011

Re: Jurane...

Sad, sybil, neću da se pravim da nisam počastvovana time što pišeš (meni je sve iz tvojih usta kompliment, pa i da je pegla), ali pre nego kreneš da sybilizuješ:

sybil
ada se smrznes.!


Jeste. Minus dva napolju.

ovo sto pise studentkinja koen me duboko uznemirava i plasi.


Kojen, ne Koen (j kao Juran)

u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.


Ne znam kako smo danas zatvoreniji nego onda, ali ti ćeš to sigurno pojasniti (idem po kokice, sad se vraćam da gledam).


alal vam buducnost junaci


Ja sam budućnost tvoje zemlje jer si ti otišla. Ergo, moraš priznati da tebe baš i nije naročito briga za tvoju zemlju čim si je ostavila takvima kao meni.
sybil sybil 07:57 05.01.2011

Re: Jurane...

Ja sam budućnost tvoje zemlje jer si ti otišla. Ergo, moraš priznati da tebe baš i nije naročito briga za tvoju zemlju čim si je ostavila takvima kao meni.

tacno. potpuno se slazem-ti si buducnost. zasto bih ja, koja ni na koji nacin necu trpeti posledice politike moje zemlje, imala bilo kakvo pravo da odlucujem o sudbini svoje zemlje? ja sam iskljucena iz zivota moje zemlje, ne ucestvujem na izborima jer mislim da bi to sa moje strane bilo nemoralno. ja sam americki drzavljanin i zivot u mojoj zemlji me ne dotice. dakle, mozes da me precrtas. underdog, to su ono koji nemaju sanse - bila i ostala.
samo pazi- prostacki, milosevicevski nacionalizam se gadno i krvavo zavrsio.
kako ce se zavrsiti ovaj zatvoreni nacionalizam (ne sme vise otvoreno) cija si ti zrtva -ostaje da vidimo.

Good luck!
veronika_kojen veronika_kojen 08:09 05.01.2011

Re: Jurane...

sybil

ja sam iskljucena iz zivota moje zemlje, ne ucestvujem na izborima jer mislim da bi to sa moje strane bilo nemoralno.


Bilo bi. I čestitam ti zbog te pametne odluke, ja bih donela istu da živim van Srbije. Muka mi je od licemera koji govore kako Srbija treba da bude bolja, a onda šalju decu vani parama koje uzimaju oporezivanjem naših trudnica (i to ne samo srpskih).


samo pazi- prostacki, milosevicevski nacionalizam se gadno i krvavo zavrsio.
kako ce se zavrsiti ovaj zatvoreni nacionalizam (ne sme vise otvoreno) ostaje da vidimo.


Ti očigledno nisi bila dugo u Srbiji, pa ti neću zameriti. Vreme ratova je prošlo, sybil, mi smo bili i ostali mali-nacionalizam je samo orudje u rukama velikih, ne uzrok svega (uzrok većeg dela, ali ne svega) što nam se izdešavalo. Samo naivan čovek može da pomisli da će se nešto slično opet desiti, a da neko od gore to prvi ne propusti kroz šake.

Nemoj ti brinuti za nas, uživaj tamo preko. Tu se, uostalom, sve odluke i donose, recimo da jedan tvoj glas tamo više doprinosi tome šta će Srbija biti nego glasovi osam miliona ljudi u Srbiji.
maksa83 maksa83 09:37 05.01.2011

Re: Jurane...

veronika, svako slovo potpisujem, ali:

vatačini Dragana Nikolića sa sisatim seljankama.


Ne udaraj na svetle tekovine detinjstva ovog mumificiranog Titovog pionira.

veronika_kojen veronika_kojen 09:42 05.01.2011

Re: Jurane...

maksa83
veronica, svako slovo potpisujem, ali:

vatačini Dragana Nikolića sa sisatim seljankama.


Ne udaraj na svetle tekovine detinjstva ovog mumificiranog Titovog pionira.




A i ja ne znam de udaram


Nego, odoh ja da učim, vidim da će sybil imati pune ruke posla s vama...
antioksidant antioksidant 10:02 05.01.2011

Re: Jurane...

Nemoj ti brinuti za nas, uživaj tamo preko.

a ti si se samoproglasila za predstavnika svih koji su u srbiji?
master.dragi master.dragi 10:55 05.01.2011

Re: Jurane...

Ja sam budućnost tvoje zemlje jer si ti otišla. Ergo, moraš priznati da tebe baš i nije naročito briga za tvoju zemlju čim si je ostavila takvima kao meni.


VERONIKA, UDAJ SE ZA MENE

i ne budi toliko stroga prema sybil, mozda se ona i vrati, nisu bas ovi stranci uvek zainteresovani za nasu pamet...
Sepulturero Sepulturero 12:02 05.01.2011

Re: Jurane...

blogovatelj
da se smrznes. ovo sto pise studentkinja koen me duboko uznemirava i plasi.
u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.

alal vam buducnost junaci!


Ti me sibil podsecas na jedan tip osoba kojih ima svuda po svetu. ali cu se truditi da opisem balkansku varijantu. Secam se likova, kada sam bio rani srednjoskolac, koji su se jos uvek furali na zulufe. Naravno, pocetkom tih dekadentnih osamdesetih, delovali su demode. Medjutim, kako je vreme prolazilo, postajali su sve vise i vise demode, ekstremno retki.
Tada se pojavila muzika ranih devedesetih i odjednom su zulufi postali in. Ovi likovi sa pocetka price nisu se ni za mrvu promenili sto se tice stajlinga, ali im je odjednom izgled postao normalniji.
Sada i tebe vidim kao i te likove. Tvoje politicko vidjenje sveta pocetkom devedesetih bilo bi ekstremna avangarda, medjutim, pocetkom desetih godina dvadesetprvog veka su stvarno demode. Milosevic je oduvan ima deset godina. skoro pet od kako je umro, a tebe jos uvek progone njegovi duhovi.
Tipicno gastarbajtersko vidjenje politike iz doba totalitarizma. Primetio sam da vecina imigranata zastupa stavove opoozicije iz vremena kada su morali da odu iz Srbije.


Па наравно, иначе би требало сами себи да признају да уствари нису морали да оду из Србије. Потпуно идентично су се понашали емигранти у Титова времена. Добар део, ако не и већина, је побегла без стварног разлога али то себи никако нису могли да признају. Зато су наставили да заступају екстремне и потпуно нереалне ставове.
Sepulturero Sepulturero 12:04 05.01.2011

Re: Jurane...

maksa83
veronica, svako slovo potpisujem, ali:

vatačini Dragana Nikolića sa sisatim seljankama.


Ne udaraj na svetle tekovine detinjstva ovog mumificiranog Titovog pionira.



А у којем филму? Радо бих га одгледао
maksa83 maksa83 12:14 05.01.2011

Re: Jurane...

А у којем филму? Радо бих га одгледао


Ne, pa mis'im, šta je ovo, gde je Uprava, Moderacija i ostali inokosni organi upravljanja?

Mora bre da se napravi neki test praga znanja i opšte kulture pri registraciji, ko dozvoljava ovakve stvari?

moderator05 moderator05 12:25 05.01.2011

Re: Jurane...

maksa83
Ne, pa mis'im, šta je ovo, gde je Uprava, Moderacija i ostali inokosni organi upravljanja?

Mora bre da se napravi neki test praga znanja i opšte kulture pri registraciji, ko dozvoljava ovakve stvari?

Biće. Vredno radimo na tome. Proučavamo uputstva koja su nam dostavljena u, još uvek, nestandardizovano poštansko sanduče. Strpljenja, molimo.
sybil sybil 12:54 05.01.2011

Re: Jurane...

Па наравно, иначе би требало сами себи да признају да уствари нису морали да оду из Србије. Потпуно идентично су се понашали емигранти у Титова времена. Добар део, ако не и већина, је побегла без стварног разлога али то себи никако нису могли да признају. Зато су наставили да заступају екстремне и потпуно нереалне ставове.

jedno pitanje na tom testu opste kulture treba da bude: koliki je bio procenat nepismenih u Srbiji 1980., 1988 i posle Milosevica.
gorran2 gorran2 13:31 05.01.2011

Re: Jurane...

veronika_kojen
Vreme ratova je prošlo, sybil, mi smo bili i ostali mali-nacionalizam je samo orudje u rukama velikih, ne uzrok svega (uzrok većeg dela, ali ne svega) što nam se izdešavalo. Samo naivan čovek može da pomisli da će se nešto slično opet desiti, a da neko od gore to prvi ne propusti kroz šake.

To vreme koje je kulminiralo ratovima uopšte nije prošlo. Traje i danas.
U Srbiji živi preko pola miliona ljudi koji ne mogu da se vrate svojim kućama. Iz BIH ima milion tako proteranih kojima je oduzet zavičaj.
Mapa bivše Jugoslavije je mapa ružnih ožiljaka i nezalečenih rana. Rane su stvorene iz mržnje, a nezalečene su jer mržnja još postoji. Gnevnih, očajnih, i onih koji mrze, ima na milione.
Nacionalizam danas možda nema onoliko tenkova, ali zato uspešno gaji i održava plamen mržnje za "bolja" vremena. U međuvremenu, toksično deluje na mikronivou, oblikujući javno mnjenje i politiku, i "obrazujući" mlade.
gorran2 gorran2 13:42 05.01.2011

Re: Jurane...

sybil
u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.

To je tačno. Naš nacionalizam ima dugu tradiciju lukavosti, pritvornosti i licemerja, još iz vremena SFRJ.
Ali ne bih rekao da se to odnosi na "veronika_kojen" - tu se valjda pre radi o polemičkom žaru, koji ume čoveka odvući u raznim smerovima.
sybil sybil 13:45 05.01.2011

Re: Jurane...

Ali ne bih rekao da se to odnosi na "veronika_kojen" - tu se valjda pre radi o polemičkom žaru, koji ume čoveka odvući u raznim smerovima.

ja mislim da je veronika zrtva. spada ovde:

U međuvremenu, toksično deluje na mikronivou, oblikujući javno mnjenje i politiku, i "obrazujući" mlade.
wukadin wukadin 13:46 05.01.2011

Re: Jurane...

nikolic777
Ah, lepi dani mog detinjstva...koja si od ovih? :)))


Preporučio iz estetskih razloga.
wukadin wukadin 13:52 05.01.2011

Re: Jurane...

sybil
da se smrznes. ovo sto pise studentkinja koen me duboko uznemirava i plasi. u vreme milosevica nacionalizam je bio otvoreno prostacki, otvoreno primitivan i otvoreno glup. sada je mutirao u drugu formu: zatvoreno lukav, zatvoreno primitivan i zatvoreno glup.alal vam buducnost junaci!


Preporučio.
I cinično se složio
freehand freehand 13:57 05.01.2011

Re: Jurane...

Ne, pa mis'im, šta je ovo, gde je Uprava, Moderacija i ostali inokosni organi upravljanja?

Makso, da te pitam nešto: kad god ti zalelečeš upravljajući oči i ruke prema Moderaciji - meni počnu da brišu postove.
Kako bi ti to objasnio?
cult cult 14:16 05.01.2011

Re: Jurane...

Hehe...Moderator05 te smatra konkurencijom u duhovitosti, Freehand. Zato tebe secne odmah. Dočim ovu Prikolicu pušta da iskali svu nakupljenu agresivnost, tenzije zbog nastupajućeg januarskog roka i nerešene frustracije širom bloga.
Inače puna podrška ekstrovertnosti Moderatora 05. Osećao sam taj duh i ranije, i bio mi je fejvorit još od prvog brisanja : )
maksa83 maksa83 15:47 05.01.2011

Re: Jurane...

freehand
Ne, pa mis'im, šta je ovo, gde je Uprava, Moderacija i ostali inokosni organi upravljanja?

Makso, da te pitam nešto: kad god ti zalelečeš upravljajući oči i ruke prema Moderaciji - meni počnu da brišu postove.
Kako bi ti to objasnio?

Kratko ću ti reći (pre nego što Obavestim Moderatora oko ovog tvog izvirivanja) - nemam pojma o čemu pričaš.

P.S. Moderator je Obavešten.
P.P.S. Pre toga sam ti Preporučio komentar, da malo plaknem saves'.
nsarski nsarski 16:23 05.01.2011

Re: Jurane...

Biće. Vredno radimo na tome. Proučavamo uputstva koja su nam dostavljena u, još uvek, nestandardizovano poštansko sanduče. Strpljenja, molimo.

E, pa ovo je za zalbu vrhovnom moderatoru (007, na primer), ako takav postoji! Nisam bio tu par sati, i vidim da ste me razduzili za par komentara! Ovim su moja prava ugrozena, sta li? Koga da pitam? ( I, ima li neke nadoknade u gotovini ako dobijem spor?)
Takodje, ne znam da li sam razduzen kao kolateralna steta, ili su moji komentari direktno izazvali brisanja? Molim odgovor i zahvaljujem.
S najboljim namerama,
bloger,
ns.
freehand freehand 16:30 05.01.2011

Re: Jurane...

nsarski
Biće. Vredno radimo na tome. Proučavamo uputstva koja su nam dostavljena u, još uvek, nestandardizovano poštansko sanduče. Strpljenja, molimo.

E, pa ovo je za zalbu vrhovnom moderatoru (007, na primer), ako takav postoji! Nisam bio tu par sati, i vidim da ste me razduzili za par komentara! Ovim su moja prava ugrozena, sta li? Koga da pitam? ( I, ima li neke nadoknade u gotovini ako dobijem spor?)
Takodje, ne znam da li sam razduzen kao kolateralna steta, ili su moji komentari direktno izazvali brisanja? Molim odgovor i zahvaljujem.
S najboljim namerama,
bloger,
ns.

Pokiolj mladenaca, jebote!
Znači, ipak je počelo...
maksa83 maksa83 16:34 05.01.2011

Re: Jurane...

Pokiolj mladenaca, jebote!

Pijukom na nejač, moj Frihende...
gorran2 gorran2 16:39 05.01.2011

Re: Jurane...

Pokiolj mladenaca, jebote!
Znači, ipak je počelo...

"Nestalo" i mene, wukadina i Čiču. Sad, koji je od nas trojice bio gadniji, teško je reći
nsarski nsarski 16:48 05.01.2011

Re: Jurane...

Pijukom na nejač, moj Frihende...


"Posaljite meni malene", rece Isukrst.

Bez zezanja, bile su tu i emocije utkane, ljudi moji, a to je priceless. I sve to nestade bez traga u eteru interneta...eh, koga li sad ljubi ona mlada zena?
moderator05 moderator05 16:55 05.01.2011

O nestajanju

Nestala je nekolicina komentara i sve ih je obrisala moderacija, a ne autor - da ne bude insinuacija... i to sve u nameri da se vi, gospodo komentatori i komentatorke, vratite k temi bloga. Među komentatorima nema "nestalih", za sada. Iskreno se nadamo da će tako i ostati.

Hvala lepo.
veronika_kojen veronika_kojen 17:02 05.01.2011

Re: O nestajanju

Među komentatorima nema "nestalih"


Ima. Blogovatelj je banovan.


EDIT:Od strane autora.
veronika_kojen veronika_kojen 17:11 05.01.2011

Re: O nestajanju

sybil
Ali ne bih rekao da se to odnosi na "veronika_kojen" - tu se valjda pre radi o polemičkom žaru, koji ume čoveka odvući u raznim smerovima.

ja mislim da je veronika zrtva. spada ovde:

U međuvremenu, toksično deluje na mikronivou, oblikujući javno mnjenje i politiku, i "obrazujući" mlade.


Misliš li to zaista, sybil?

Ja baš mislim da sam normalna, zdrava i prava gradjanka ove zemlje kojoj su se smučili poltroni, licemeri, fašisti, antifašisti, partizani, četnici, prvo, drugo i trećesrbijanci, oni u zemlji, vanzemaljci, polarni medvedi i Džoni Dep.

Lep ti avatar, btw. Hoće li Djoni opet kod Kuste ove godine?

moderator05 moderator05 17:20 05.01.2011

Re: O nestajanju

veronika_kojen
Među komentatorima nema "nestalih"


Ima. Blogovatelj je banovan.

Govorim u ime moderacije. Autori imaju pravo da odluče koga neće na svojim blogovima i mi im se u to ne mešamo.
veronika_kojen veronika_kojen 17:21 05.01.2011

Re: O nestajanju


antioksidant
Nemoj ti brinuti za nas, uživaj tamo preko.

a ti si se samoproglasila za predstavnika svih koji su u srbiji?


Ne.

Ja sam podvojena ličnost.

Kad kažem mi, mislim na mene i mene. Kad sam baš vesela, mene, mene i mene.

niccolo niccolo 17:25 05.01.2011

Re: O nestajanju

Ovo je jedan od onih cool blogova na kojima stalno ima novih komentara ali se ukupan broj istih ne povećava
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:32 05.01.2011

Re: Jurane...

freehand
... Ali ne mislim da si ti Dostojevski, niti da je Jelena Karleuša Margerit Jursenar, ni da je Čeda Jovanović Dalaj Lama.


Sve, sve, sve... ali kako ti pade na pamet da praviš paralelu JK sa Margeritom Jursenar?!
Sutra ćeš reći za Cecu da je Simona de Bovoar
nsarski nsarski 17:33 05.01.2011

Re: O nestajanju

moderator05
Nestala je nekolicina komentara i sve ih je obrisala moderacija, a ne autor - da ne bude insinuacija... i to sve u nameri da se vi, gospodo komentatori i komentatorke, vratite k temi bloga. Među komentatorima nema "nestalih", za sada. Iskreno se nadamo da će tako i ostati.

Hvala lepo.


Sve najlepse u Novoj Godini zelim moderatoru05!
U medjuvremenu...
Zahvaljujem na objasnjenju i primam k znanju razloge mog nestanka. (Kako cu ja to da podnesem, i da li cu plakati nocas...o tome ce se snimiti neka meksicka serija, ne sumnjam.)

Bez sale, mislim da vama moderatorima nije ni malo lako. Svaka cast, ljudi!

nsarski nsarski 17:34 05.01.2011

Re: Jurane...

Sutra ćeš reći za Cecu da je Simona de Bovoar

Sta, nije???!!!
veronika_kojen veronika_kojen 17:44 05.01.2011

Re: O nestajanju

mislim da vama moderatorima nije ni malo lako


To je sigurno.





Mislim, sa nama ovakvim.
gorran2 gorran2 17:53 05.01.2011

Re: O nestajanju

Zahvaljujem na objasnjenju i primam k znanju razloge mog nestanka. (Kako cu ja to da podnesem, i da li cu plakati nocas...o tome ce se snimiti neka meksicka serija, ne sumnjam.)

Bez sale, mislim da vama moderatorima nije ni malo lako. Svaka cast, ljudi!

Molim komentatore da imaju u vidu da tema ovog bloga nije uvlačenje,
nego licitacija monstrumima.
Dakle, nazad na svoje radne zadatke, da vam ne dođemo ja i moderator05!
nsarski nsarski 17:58 05.01.2011

Re: O nestajanju

Dakle, nazad na svoje radne zadatke, da vam ne dođemo ja i moderator05!

Znaci, grupisemo se, ljudi? Znaci, braco, pocelo je!?

Hitleristi na levo, Staljinisti na desno! Ili obrnuto? Whatever.
antioksidant antioksidant 18:02 05.01.2011

Re: O nestajanju

Ja sam podvojena ličnost.

Kad kažem mi, mislim na mene i mene. Kad sam baš vesela, mene, mene i mene.


tnx na odgovoru
(zahvalnost se odnosi na obe)
gorran2 gorran2 18:04 05.01.2011

Re: O nestajanju

nsarski
Dakle, nazad na svoje radne zadatke, da vam ne dođemo ja i moderator05!

Znaci, grupisemo se, ljudi? Znaci, braco, pocelo je!?

Počelo, nego kako . To se zove diferencijacija, iliti odvajanje žita od kukolja.
Somehow, na kraju ipak uvek pobedi kukolj - i onda svi poriču da su ikad bili žito.
Kukolj rules - kukolj forever.

Nego, da se malo sadržajno nadovežem na cenjenog autora.
Koji je ustvrdio da se zločin rađa u jeziku.
Mislim da bi se Heideggeru svidela ova ideja.
freehand freehand 18:13 05.01.2011

Re: O nestajanju

Znaci, grupisemo se, ljudi? Znaci, braco, pocelo je!?

Znači - ti ne moraš u svakoj epizodi da budeš domaći izdajnik.
Niks Paja, Ih bin Spira...
Šojka.
nsarski nsarski 18:38 05.01.2011

Re: O nestajanju

Nego, da se malo sadržajno nadovežem na cenjenog autora.
Koji je ustvrdio da se zločin rađa u jeziku.
Mislim da bi se Heideggeru svidela ova ideja.


Hm, da. Eto bas nocas citah F. Dzejmisona i njegov "Prison house of language"



(prestala Farma, nema Cece i Jece, cujem, pa reko' da se zabavim necim drugim) i upamtih da je u pitanju de novo konstrukcija Hajdegerovog "jezik je postojbina bica" (Language is the house of being), i zastadoh. (E, muka mi je od aorista, prelazima na nesto lakse.) Da nema jezika, ni nas ne bi bilo.

Dakle, mi ovde imamo posla sa idejom da jezik radja stvarnost - direktno je radja kao sto kvocka snese jaje. Ti Staljin, ja Hitler, Me Tarzan, you Jane...i, as ti gospe, dodje i Cita!

I imah dileme (ybt, opet aorist - on se uvek javi u vaznim mislima), i cekah da se javi blogodomacin da nam na ove teme prica.
Hoce li ili ne hoce li, pitanje je sad.
niccolo niccolo 18:52 05.01.2011

Re: O nestajanju

Da nema jezika, ni nas ne bi bilo.

A ni, što je daleko bitnije, oralnog seksa
gorran2 gorran2 19:23 05.01.2011

Re: O nestajanju

Once upon a time, kada bejah mlađan student ja, na nekom seminaru na "savremenoj" asistent je razvlačio nečiju tezu (ne sećam se ko je bio u pitanju, očigledno neko od dece kasnog Wittgensteina) o odnosu stvarnog i značenjskog. Prema tome bi ispalo da npr pitanje "da li sam ja slobodan" nije materijalno pitanje - nego jezičko, naime, o značenju termina "sloboda" u toj konkretnoj upotrebi. Ja sam tu vatreno replicirao sa nekog "realističkog" stanovišta (ne u srednjevekovnom smislu) kako to da li sam ja slobodan ili nisam nema nikakve veze sa značenjem bilo kog termina u bilo kom jeziku. Mnogo više veze ima sa obližnjom policijskom stanicom.

Od tada se sve promenilo (i po nekoliko puta), kako spolja, tako i iznutra, ali ovaj "realistički" refleks po pitanjima jezika kanda sam zadržao i do danas. Kad se autor ovde poziva na Sartrea, kako je prema njemu loše, pogubno i opasno kad "reči izgube nevinost", taj refleks generiše dvojaku reakciju:

Pod jedan - ništa dobrog u nevinosti nema, niti je bilo (ni u jeziku, ni - šire, sa izuzetkom krivičnog prava). Reči naravno treba koristiti smisleno, što u najvećem broju slučajeva znači - tipizirano. Ipak, ne samo da je legitimno - nego je to jedna od suštinskih osobina jezika (otvorenost naime) - da se reči upotrebljavaju i "kreativno". Ne samo u poeziji. Reči i predstave nose sa sobom asocijacije na neke mreže veza, ritmove i dinamike, i može biti plodotvorno njihovo prenošenje na njima neuobičajen teren. Kreativno misliti, između ostalog, znači i originalno govoriti. Ne može se novo vino sipati u stare mehove.

Pod dva, tako se naravno reči mogu i zloupotrebiti - iskoristiti za manipulacije, podmetanja, skretanje pažnje, izazivanje željene reakcije itd (vidi a) blog, b) život). Ipak, kad se ovo radi, to nije ni do reči ni do značenja - nego je u pitanju neka zla namera ili patološka potreba. Dakle ne "iz jezika" nego iz "tvrde stvarnosti". Ništa ne bi pomoglo zatvaranje reči u karantin.

Primeri spektakularnih obrta u javnom mnjenju, kakvih je bilo i kod nas (narodito kod nas) zanimljiv su problem. S jedne strane, spolja gledano, izgleda kao da oni jesu izazvani sumanutom propagandom. S druge pak strane, sama potpuna maerijalna nezasnovanost novouspostavljenih zabluda, kao i rezultujuće patološke strasti, otkrivaju jednu sasvim druačiju sliku. Nije naime "jezik" kreirao demone, nego su se patološke strasti koje su već postojale "unutra" u neartikulisanom vidu, u jeziku našle svoju objektivizaciju i svoje spoljašnje telo.

Propaganda nije kreirala zlo - ona je samo ispunila jednu postojeću potrebu - naime, potrebu tog zla da da sebi diskurzivnu i kvazi-činjeničku formu.

U jeziku se samo vrši transakcija. U tom smislu, počeo sam da podozrevam da ne samo istorija, nego i mnoge druge oblasti - npr ekonomija - uopšte ne predstavljaju "nauku" i "znanje" - nego samo jezičko otelovljenje određenih postojećih društvenih demona.
nsarski nsarski 20:04 05.01.2011

Re: O nestajanju


U jeziku se samo vrši transakcija. U tom smislu, počeo sam da podozrevam da ne samo istorija, nego i mnoge druge oblasti - npr ekonomija - uopšte ne predstavljaju "nauku" i "znanje" - nego samo jezičko otelovljenje određenih postojećih društvenih demona

Od srca ti preporucujem, ako nisi gledao tojest, film brace Taviani Padre Padrone. (Postoji verzija koja se moze naci na internetu). On ima tu biblijsku koncepciju da je imenovanje=postojanje (Man gave names to all the animals...)


Taj mali, junak filma, nije ni znao sta mu se dogadja sa caletom-ludakom dok nije naucio reci kojima se to iskazuje i kojima imenuje svoje stanje. Tek tada, njegova zivotna muka ima ime, i on zna sa cime je suocen.
Savetujem, iskreno.
gorran2 gorran2 20:23 05.01.2011

Re: O nestajanju

Taj mali, junak filma, nije ni znao sta mu se dogadja sa caletom-ludakom dok nije naucio reci kojima se to iskazuje i kojima imenuje svoje stanje. Tek tada, njegova zivotna muka ima ime, i on zna sa cime je suocen.
Savetujem, iskreno.

Gledao sam film - odličan je.
Ipak, ja sva imena demona sa kojima sam suočen znam odavno: nacionalizam, malograđanština, licemerje, dogmatizam, mesijanska opsesija, strah od slobode... I, da vidiš, ne vredi. Ne pomaže ni vudu-čarolija sa lutkama ni magijske formule sa imenima.
Demoni opstaju.
Ali u svakom slučaju, hvala na brizi i iskrenom savetu.
milisav68 milisav68 21:13 05.01.2011

Re: Jurane...

sybil
Па наравно, иначе би требало сами себи да признају да уствари нису морали да оду из Србије. Потпуно идентично су се понашали емигранти у Титова времена. Добар део, ако не и већина, је побегла без стварног разлога али то себи никако нису могли да признају. Зато су наставили да заступају екстремне и потпуно нереалне ставове.

jedno pitanje na tom testu opste kulture treba da bude: koliki je bio procenat nepismenih u Srbiji 1980., 1988 i posle Milosevica.

Da je bilo toliko pismenih koliko se priča, ne bi sad Miloševića ni spominjali.

sybil sybil 23:52 05.01.2011

Re: O nestajanju

Misliš li to zaista, sybil?

Ja baš mislim da sam normalna, zdrava i prava gradjanka ove zemlje kojoj su se smučili poltroni, licemeri, fašisti, antifašisti, partizani, četnici, prvo, drugo i trećesrbijanci, oni u zemlji, vanzemaljci, polarni medvedi i Džoni Dep.

Lep ti avatar, btw. Hoće li Djoni opet kod Kuste ove godine?

Kliknula greskom na taster obavesti moderatora. Izvinjavam se.

2011. nastavak Pirata. Jedva cekam.
alselone alselone 07:46 06.01.2011

Re: O nestajanju

veronika_kojen
mislim da vama moderatorima nije ni malo lako

To je sigurno.
Mislim, sa nama ovakvim.



shumska shumska 08:11 06.01.2011

Re: Jurane...

da nije, možda, filozofski?
Ako jeste, pričaj šta ima na čuvenom petom spratu, ovih dana...Mislim, ono kožne jakne, nularice, Radoš Ljušić, regrutovanje ex catedra :)

opa
evo nas opet na istom - borac protiv isključivosti je igleda opet isključiv...
na tom istom "čuvenom petom spratu" - nema samo zlih, strašnih istoričara (studenata istorije, budimo precizni jerbo se ovde voli hvatati i za svaku olako otkucanu reč - kao i konstrukciju rečeničnu, oh)
nema samo odurnih nacoša čije je tu leglo, je l', uz arhijereja Ljušića im...
na "čuvenom petom spratu" nalazi se i katedra za etnologiju i antropologiju. vidiš, na tom zlom petom spratu recimo predaje Ildiko Erdei koja davno ponešto napisa i za Peščanik, npr.
tamo je i Slobodan Naumović - jedan od najvećih stručnjaka kod nas kada su u pitanju studije o Balkanu. i da ne nabrajam...sve se to može i proveriti i saznati i pročitati, baš kao i njihovi radovi. o antiglobalizmu, balkanu, teorijama identiteta, eri konzumerizma.
svi ti ljudi rade i predaju na zlom petom spratu čijim se hodnicima šeta ponekad i Ljušić.
toliko o naci petom spratu
pozdrav od nekadašnjeg studenta
hahaha i Vukadinovića (na prvoj godini većina bejahu)i Antonića
p. s. tako forsiraš nepotrebno izraz "hejtovati" - da postaje degutantno. a sam ga, utiska sam, često i učitavaš. stvarno suvišno. (usputna, dobronamerna opaska a tiče se, u stvari, samo tvog čestog pozivanja na jezičke finese i začine.
.............
postoji stara hip hop pesma "ćelav sam pa šta"
izgleda je vreme za obradu iste - sa malom promenom "nacoš sam pa šta"
.............
da li ćeš ovo shvatitit kao šalu ili ne - naporno mi je da se zabrinem ovako rano izjutra.
reci mi, kad vidiš Mladena O. jel' uriniraš na nacionalizam ili se iznova zaljubiš u njega :)))

odvratno.
sam nabadaš, a kasnije kukaš ako te neko opravdano potkači.
(zahvaljujući se sam sporadičnim pohvalama - sa textom "hvala vam što postojite" )
dakle, psihoblogerizacija
p.s.s. častim te sa kilo čega 'oćeš ako u svom novo - blogerskom - sredili mi autorsku - opciju neznamnisamkako - zanosu
moj nick povežeš sa ratkom mladićem
sve ti najbolje u novoj godini želim,
čuvaj se isključivosti - samo
će tebe kaotakvog isključiti
jednom
ma - ugasitit - šta isključiti
ta ista isključivost
shumska shumska 08:18 06.01.2011

Re: Jurane...

žao mi je što odlete komentar /moj opširni/ :) na dole - trebalo je da bude u gornjem nizu. a i napisan je kad naleteh na spominjanje petog sprata - da sam do kraja pročitala diskusiju - sumnjam da bi isti i osvanuo
alselone alselone 08:58 06.01.2011

Re: Jurane...

shumska

p. s. tako forsiraš nepotrebno izraz "hejtovati" - da postaje degutantno.


"hejtovati" mi je drugi omiljeni izraz. prvi je "bedastoća".
nikolic777 nikolic777 09:17 06.01.2011

Re: Jurane...


evo nas opet na istom - borac protiv isključivosti je igleda opet isključiv..



zloupotrebljavate tekst koji je napisan protiv zloupotrebe reči...moj ping pong dijalog sa Veronikom Kojen je imao smisao, barem sa moje strane, da dodjemo do nekog zajedničkog, nekonfliktnog imenitelja povodom anifašizma...savojim stavovima, i izrezivanjem iz konteksta (poznata tehnika manipulacije) vi cemenirate podele i predrasude...
nikolic777 nikolic777 09:25 06.01.2011

Re: O nestajanju

Znaci, grupisemo se, ljudi? Znaci, braco, pocelo je!?

Hitleristi na levo, Staljinisti na desno! Ili obrnuto? Whatever.


Nsarski,
toliko kredibiliteta pokazujete u svojim pisanjima, a ovde, umesto da unapredite diskusiju vezanu za silovanje jezika, do čega bi vama, kao intelektualcu, trebalo da bude stalo - vi produbljujete ponor žonglranja pojmovima i ljudima i vršite relativizaciju relativizacije...infantilno zaista
shumska shumska 10:56 06.01.2011

Re: Jurane...

Ja sam budućnost tvoje zemlje jer si ti otišla.

hehehe
ovo mi se svidja
shumska shumska 11:09 06.01.2011

Re: Jurane...

vi cemenirate podele i predrasude...

što mi persiraš, ako su ti objasnili ljudi kako je ovde uobičajeno da su svi na ti?
ja cementiram podele i predrasude?
ma ja mešam malter upravo, pa betoniram evo.
dragi nikoliću, čoveče i blogeru - ne pamtim da sam kod nekog videla toliko očite konfuzije i nekonzistnosti u stavovima a samo u nekoliko komentara koje upućuješ čitaocima svog bloga.
da ne bude kako dečije vičem kao u pesku igrajući se, za tobom - "e baš nije! ti si pun predrasuda!pogledaj šta si pisao! "
ovde ću se zaustaviti te ti poželeti opet sve najlepše povodom predstojećih praznika.
nikolic777 nikolic777 20:47 06.01.2011

Re: O nestajanju

blogodomacin da nam na ove teme prica.
Hoce li ili ne hoce li, pitanje je sad.


Recite sve što vas zanima, ukoliko je u skladu sa temom i ukoliko je podstaknuto namerom da diskutujemo o istoj...
stojim vam na raspolaganju...
svrstavanje na jedne i druge, kao i uzvik "juris" je ponistavanje teme i izvrtanje iste...nadam se da me razumete...
ja nisam zastupnik podela niti imam potrebu da izmišljam iste...
za sve o čemu pišem, nalazim podsticaj u stvarnosti, crno na belo, uglavnom je reč o medijima i javnom diskursu...

smatram da odredjene stvari treba ostaviti u istoriji, i paraargumente, zameniti argumenitima...
suština ovog teksta je u "kvalifikacijama", etiketiranju , zloupotrebi jezika...

kao što rekoh, stojim vam na raspolaganju za sve sto je u vezi s tekstom...
nikolic777 nikolic777 20:49 06.01.2011

Re: O nestajanju

Ništa ne bi pomoglo zatvaranje reči u karantin.


ja bih rekao pokušaj da im se vrati pravo značenje i dostojanstvo...
nikolic777 nikolic777 20:54 06.01.2011

Re: Jurane...

ne pamtim da sam kod nekog videla toliko očite konfuzije i nekonzistnosti u stavovima a samo u nekoliko komentara koje upućuješ čitaocima svog bloga.


trudim se da ispoštujem svakog ko komentariše, ukoliko ima dobru nameru, što ne znači da bi trebalo da se slaže samnom, već da diskutujemo bez malicioznosti i diskvalifikacija...

uostalom, ovaj tekst govori o tome da bismo morali da povedemo više računa o težini sopstvenih reči...ja verujem da se sa mnom oko toga slažete...navedsite mi moje nedoslednosti u vezi sa temom i ja ću vam na svaku zapetu skomcentrisano osgovoriti...

takođe, sve najbolje za praznike
freehand freehand 21:13 06.01.2011

Re: O nestajanju

diskutujemo o istoj...

i izvrtanje iste

da izmišljam iste

Pretpostavljam da predavanja ne zvuče ovako?!
trudim se da ispoštujem

studente, te ne koristim ovo ispoštovati baš preterano često.
nikolic777 nikolic777 22:12 06.01.2011

Re: O nestajanju

diskutujemo o istoj...


i izvrtanje iste


da izmišljam iste


Pretpostavljam da predavanja ne zvuče ovako?!

trudim se da ispoštujem


studente, te ne koristim ovo ispoštovati baš preterano često.

ovo nije način da se doprinese diskusiji o temi koju potavlja tekst...
nsarski nsarski 22:55 06.01.2011

Re: O nestajanju

Recite sve što vas zanima,


Ja mislim da sam bio sasvim jasan, ali evo ponovo.

Gore je bila pomenuta ideja da reci kreiraju stvarnost. To je, po mom misljenju, zanimljivo pitanja, ali nisam siguram koliko je ta tvrdnja o kreiranju stvarnosti tacna.
U nekom kontekstu i simbolickom smislu mozda jeste. U doslovnom smislu nije, cini mi se. S obzirom na tvoju profesiju, meni je bilo zanimljivo da cujem tvoje misljenje o celoj stvari.
freehand freehand 23:46 06.01.2011

Re: O nestajanju

ovo nije način da se doprinese diskusiji o temi koju potavlja tekst...

Verovatno nije. ali od erudite takvog kalibra , branitelja ideala i viteza od pera i tinte očekujem da se izražava manje uličarski, akomerazumeš.
Doduše, ne ni tako praznoslovno a kitnjasto, taj turbobarok kao u tekstu samom...
freehand freehand 01:38 07.01.2011

Re: Jurane...

@shumska
Ildiko Erdei

Ildiko rulez!
Ona i Filaret k'o Bata i Smoki!
Težak staljinistički dogmata pravoslavnohitlerovske provenijencije!
nikolic777 nikolic777 07:39 07.01.2011

Re: O nestajanju

Gore je bila pomenuta ideja da reci kreiraju stvarnost. To je, po mom misljenju, zanimljivo pitanja, ali nisam siguram koliko je ta tvrdnja o kreiranju stvarnosti tacna.


Provokativno svakako jeste, Lakan je mnogo pisao o tome, o konstituisanju stvarnosti jezikom i ja mislim da razumevanje, prihvatanje i regaovanje (neka vrsta konekcije sa stvarnošću)u mnogo čemu zavisi od reči, od njihovog dominantnog (stvarnog ili izmanipulisanog) značenja.. Ono što smatram jako važnim je realizacija jezika u svakodnevnom govoru, odnosno diskurs...on je prilično pouzdan sken stanja duha u jednom društvu, i u vezi je sa vašim pitanjem...
veronika_kojen veronika_kojen 09:56 07.01.2011

Re: O nestajanju

freehand
@shumska
Ildiko Erdei

Ildiko rulez!
Ona i Filaret k'o Bata i Smoki!
Težak staljinistički dogmata pravoslavnohitlerovske provenijencije!




ne zaboravi i tinde kovač...

džamahirija na kvadrat...
nikolic777 nikolic777 16:09 09.01.2011

Re: Jurane...

Mapa bivše Jugoslavije je mapa ružnih ožiljaka i nezalečenih rana. Rane su stvorene iz mržnje, a nezalečene su jer mržnja još postoji. Gnevnih, očajnih, i onih koji mrze, ima na milione.
Nacionalizam danas možda nema onoliko tenkova, ali zato uspešno gaji i održava plamen mržnje za "bolja" vremena. U međuvremenu, toksično deluje na mikronivou, oblikujući javno mnjenje i politiku, i "obrazujući" mlade.


sjajno rečeno
istinito
djz77 djz77 18:28 04.01.2011

Balkanizacija idiotizam i ostali ološ

djz77 djz77 18:32 04.01.2011

Re: Balkanizacija idiotizam i ostali ološ

djz77
http://wannabemagazine.com/balkanizacija-idiotizam-i-ostali-olos/javascript:;
javascript:;javascript:;

[url=http://www.e-novine.com/stav/43653-Sretan-vam-vrli-novi-faizam.html][/url]
e.ferrero e.ferrero 22:17 04.01.2011

Jao, Nikoliću...

Jao, Nikoliću, sivi 'tiću, ako se nateram da pročitam ovu tvoju TEKSTČINU, bolje bi ti bilo da valja...
Ako ne valja, ima da te se ovde pred svima odreknem! DA ZNAŠ!!!
freehand freehand 22:23 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...

e.ferrero
Jao, Nikoliću, sivi 'tiću, ako se nateram da pročitam ovu tvoju TEKSTČINU, bolje bi ti bilo da valja...
Ako ne valja, ima da te se ovde pred svima odreknem! DA ZNAŠ!!!

Ne bi, valjda...
nikolic777 nikolic777 22:24 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...


Jao, Nikoliću, sivi 'tiću, ako se nateram da pročitam ovu tvoju TEKSTČINU, bolje bi ti bilo da valja...
Ako ne valja, ima da te se ovde pred svima odreknem! DA ZNAŠ!!!


ništa nije obavezno...
na osnovu prvih nekoliko rečenica procenjuješ da li te nešto zanima ili ne...
kakvo "teranje"
e.ferrero e.ferrero 22:25 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...

Bih bih, kako ne bih!
Ja sam vrlo strog! To što volim i da se zezam ne znači da neću da okrenem ćurak! :)
e.ferrero e.ferrero 22:26 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...

nikolic777

Jao, Nikoliću, sivi 'tiću, ako se nateram da pročitam ovu tvoju TEKSTČINU, bolje bi ti bilo da valja...
Ako ne valja, ima da te se ovde pred svima odreknem! DA ZNAŠ!!!


ništa nije obavezno...
na osnovu prvih nekoliko rečenica procenjuješ da li te nešto zanima ili ne...
kakvo "teranje"

Ma kakvih par rečenica? Pa nisam ja Veronika da pročitam prvu rečenicu i vidim ime autora, pa na osnovu toga da komentarišem tekst!

Jel mi treba sat vremena ili više da pročitam?
nikolic777 nikolic777 22:31 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...


Jel mi treba sat vremena ili više da pročitam?


prateći tvoje komentare na mojim i još par blogova, mislim da ti neće trebati mnogo i usuduio bih se da kažem da će ti prijati i podstaći na razmišljanje...koliko sam iz dosadašnjih kritika razumeo, ne voliš "filozofske partije" i sl., ali ovoga puta ih nema mnogo :)

ajde, ajde, nije Rat i mir...
e.ferrero e.ferrero 22:38 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...

Jao nastavi da pišeš, makar samo za mene!

Počinjem da čitam, pa neka mi je Amfilohije u pomoći! :)
nikolic777 nikolic777 22:40 04.01.2011

Re: Jao, Nikoliću...

Počinjem da čitam, pa neka mi je Amfilohije u pomoći! :)

e.ferrero e.ferrero 22:57 04.01.2011

E, nije toliko loše!

Ukratko...

Prvo si rezigniran izjednačavanjem antifašizma i staljinizma - do ćutanja.
Onda si rešio da ne ćutiš, nego si svoju izakanu drolju (reči) obrnuo još jednom na B92 blogu.
Teomahijsko nasleđivanje, šta je to??? Sviđa mi se Dirnmatova rečenica, vidi se da je mudar neki čovek!
Aha, stižemo do poente, reči su opasne, mogu da budu sve živo, pa čak i šećerna vuna (???).
Razrada je ok, raširila se reč po narodu. Sviđa mi se, iako je predug put do ovog pasusa.
I posle je OK, ali si za nas neobrazovane mogao da rastumačiš onu rimsku pesmu - jel on priča stvarno o nekoj kurvici, ili priča o tome kako ga neko ofira po narodu, pa mora da plati da to prestane, i zove prijatelje, braću i kumove u pomoć?

Zadovoljan sam, iako je onaj uvod (prva 2-3 pasusa) predugačak za moj ukus.
Opasne su reči, odvališ nešto pa ostaneš živ, a u narodu se onda neka glupost vrti godinama i smatra se istinom!
automatic automatic 23:27 04.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

e.ferrero
Ukratko...Prvo si rezigniran izjednačavanjem antifašizma i staljinizma - do ćutanja.Onda si rešio da ne ćutiš, nego si svoju izakanu drolju (reči) obrnuo još jednom na B92 blogu.Teomahijsko nasleđivanje, šta je to??? Sviđa mi se Dirnmatova rečenica, vidi se da je mudar neki čovek!Aha, stižemo do poente, reči su opasne, mogu da budu sve živo, pa čak i šećerna vuna (???).Razrada je ok, raširila se reč po narodu. Sviđa mi se, iako je predug put do ovog pasusa.I posle je OK, ali si za nas neobrazovane mogao da rastumačiš onu rimsku pesmu - jel on priča stvarno o nekoj kurvici, ili priča o tome kako ga neko ofira po narodu, pa mora da plati da to prestane, i zove prijatelje, braću i kumove u pomoć?Zadovoljan sam, iako je onaj uvod (prva 2-3 pasusa) predugačak za moj ukus.Opasne su reči, odvališ nešto pa ostaneš živ, a u narodu se onda neka glupost vrti godinama i smatra se istinom!


Pročitah tvoj komentar u jednom dahu... Dakle tako izgleda komunikacija između dva Gospodara Svemira?
Fantastična savršenost i nedostižnost, hermafroditska samodovoljnost strana i samoj prirodi!
freehand freehand 23:35 04.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

e.ferrero
Ukratko...

Prvo si rezigniran izjednačavanjem antifašizma i staljinizma - do ćutanja.
Onda si rešio da ne ćutiš, nego si svoju izakanu drolju (reči) obrnuo još jednom na B92 blogu.
Teomahijsko nasleđivanje, šta je to??? Sviđa mi se Dirnmatova rečenica, vidi se da je mudar neki čovek!
Aha, stižemo do poente, reči su opasne, mogu da budu sve živo, pa čak i šećerna vuna (???).
Razrada je ok, raširila se reč po narodu. Sviđa mi se, iako je predug put do ovog pasusa.
I posle je OK, ali si za nas neobrazovane mogao da rastumačiš onu rimsku pesmu - jel on priča stvarno o nekoj kurvici, ili priča o tome kako ga neko ofira po narodu, pa mora da plati da to prestane, i zove prijatelje, braću i kumove u pomoć?

Zadovoljan sam, iako je onaj uvod (prva 2-3 pasusa) predugačak za moj ukus.
Opasne su reči, odvališ nešto pa ostaneš živ, a u narodu se onda neka glupost vrti godinama i smatra se istinom!

O Brute,ti okrutni, ti bezdušni stvore!
Sad znaš, Nikoliću, kako izgleda kad te za sisu ujede...
e.ferrero e.ferrero 23:44 04.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

freehand

O Brute,ti okrutni, ti bezdušni stvore!
Sad znaš, Nikoliću, kako izgleda kad te za sisu ujede...

HAHAHAHAAHAHAHA!
Vidim da si i ti čitao u "jednom dahu"! :)
Trudim se da budem iskren, da sam sudio po prvom pasusu ne bih čitao ostatak teksta. Ali sam ga pročitao, jer Nikolić ima posebno mesto u mom srcu! A i kako da ga kritikujem ako ne pročitam???
nikolic777 nikolic777 06:37 05.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

Onda si rešio da ne ćutiš, nego si svoju izakanu drolju (reči) obrnuo još jednom na B92 blogu.


šta znači ova rečenica?
nikolic777 nikolic777 06:51 05.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

pa čak i šećerna vuna


da, ova metafora ukazuje na staru istinu da se demagoške parole i izmanipulisane reči najlakše lepe za usta i srce...deluju primamljivo, da ne kažem slatko ("nebeski narod", "najstarija kultura u Evropi", da ne nabrajam sada, ima mnogo diktatorskih govora dostupnih u različitim elektronskim i print formama), one služe tome da podstaknu i ožive iracionalna uverenja praćena jakim emocijama, u ime čega se, pristaje na laž i obmanu...onda se u svakodnevnom govoru laži (ne samo ove, najkrupnije. veći sitnije tipa antif./staljin,) ponavljaju i šire...Iza njihove slatkoće krije se jedno obično - ništa - samo šećer koji je zadovoljava čula...Čini mi se da je i sa vunom tako...

zašto se zločin prvo jezikom konstituiše, nadam se da je jasno...

ne znam kako ti je promakao Manov "petparački mit o rasi, naciji i jeziku", a to je više od "lupiš pa ostaneš živ", mada je i ovo drugo tačno...

nikolic777 nikolic777 06:54 05.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

O Brute,ti okrutni, ti bezdušni stvore!


ovo je u duhu velikih oratora!
freehand freehand 09:59 05.01.2011

Re: E, nije toliko loše!

nikolic777
O Brute,ti okrutni, ti bezdušni stvore!


ovo je u duhu velikih oratora!

Ćuti, bre. Ti si proboden drvcetom od šećerne vune!
freehand freehand 16:46 05.01.2011

Šifra "Vinča"

1. Javiti tetki da je ujak stigao!
2. Maksa po rassporedu da obavesti Unfa i da vataju pravac Rušanj - Mala Moštanica;
3. Wukadin i Gorran da blokiraju aerodrom;
4. Ostali pravac Košutnjak.

Ja idem na Senjak da nadgledam pokrete liberala, antifašista i druge četničke formacije pod komandom Moderacije.

Ako se ne vidimo - čuvajte mi Blog!
Vaš Freehand
gorran2 gorran2 17:01 05.01.2011

Re: Šifra "Vinča"

Druže Freehand, javljam se po Vašem naređenju!

Prema pouzdanim izveštajima sa terena, nas nema, i nikad nas nije ni bilo! Mi smo samo bili međuigra neumorne pletisanke, što pletivo plete tanko, u prostoru među javom i med snom.
Pa nas je navedena i rasplela!

Sve što sam uspeo da saznam, zapisao sam u šifrovanoj poruci:


(po prijemu obavezno progutati)

Izgubio sam dve trećine svog sastava, ali računaj na mene kao da sam u punom sastavu!

Smrt faaaa
aa
a
a

biiip
freehand freehand 17:07 05.01.2011

Re: Šifra "Vinča"

biiip

Druže Gorrane, neka ti je Bogom prosto sve što si serendao okolo, a mi ćemo te se večno sećati na čelu sa drugom Guglom i drugar'com Vikipedijom!
wukadin wukadin 08:45 06.01.2011

Re: Šifra "Vinča"

Freehand prijatelju, neko mora da je pobegao ako treba da blokiram aerodrom. Mada mogu da sprečim i nekoga da dođe.
Za sada vidim da je samo pobegao jedan moj post, odnosno cela nit. Čini mi se da nije do moderacije, nego autora.
Ako je hteo reći - "zašto se ne slavi samo partizanski pokret, koji je doveo komuniste na vlast, a opet neću da se to povezuje sa komunizmom"... pa dobro, poštovao bih i ne bih se mešao.
moderator05 moderator05 09:40 06.01.2011

Re: Šifra "Vinča"

wukadin
Za sada vidim da je samo pobegao jedan moj post, odnosno cela nit. Čini mi se da nije do moderacije, nego autora.

Da ste pročitali komentare koji su objavljeni posle Vašeg, saznali biste pa Vam se ne bi činilo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana